[2D/3D] GFX Contest 16 - Flying Ships Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:37

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Topicstarter
GFX Contest #16 - Flying Ships

Onderwerp

Welkom bij de zestiende GFX contest: Flying ships!

Flying ships is een mooi onderwerp dat in eerste instantie wellicht wat beklemmend lijkt, maar wanneer je er over nadenkt zul je zien dat je er toch een hoop kanten mee op kunt. Het schip van Kapitein Haak (ja met wat hulp van Tinkerbell kon dat ook vliegen), een zeppelin of steam punk luchtschip. Maar vliegtuigen kunnen we ook opvatten als vliegende schepen, dus daarbij past ook een vliegende schotel. En als we heel creatief zijn kun je een weggeblazen pluisje van een paardenbloem met een mier aan boord ook opvatten als een vliegend schip denk ik.
Dus wees creatief, maak iets na dat je kent, of bedenk iets heel nieuws, realistisch of sprookjesachtig... Alles is mogelijk.

Voorbeelden Flying Ships

Voorgaande Topics

[2D/3D] GFX Contest 01: Japan
[2D/3D] GFX Contest 02: Primitives
[2D/3D] GFX Contest 03: Tweakerland
[2D/3D] GFX Contest 04: Sprookjes
[2D/3D] GFX Contest 05: Character Design
[2D/3D] GFX Contest 06: Nature meets Industry
[2D/3D] GFX Contest 07: Alien Portrait
[2D/3D] GFX Contest 08: Wat leeft er onder 't bed?
[2D/3D] GFX Contest 09: Hitte
[2D/3D] GFX Contest 10: Robots
[2D/3D] GFX Contest 11: Mythen en Legendes
[2D/3D] GFX Contest 12: Piraten, struikrovers en ander gespuis
[2D/3D] GFX Contest 13: Sci-Fi
[2D/3D] GFX Contest 14: Unrealistic Cities
[2D/3D] GFX Contest 15: Verval

Inlever datum

Uiterste inlever datum maandag 28 juli 2014, 23.59 uur

Deelname

De contest is een typisch geval van "free-for-all" dus zelfs als dit de eerste 2D of 3D-scene is die je maakt, mag je gewoon meedoen. Je kan er alleen maar veel van leren en we zien hier graag hoe je steeds een stapje beter wordt in het maken van je kunstwerken :)

Als je nieuw bent in deze wereld en bijvoorbeeld niet weet welke programma's je kan gebruiken, dan kan je het beste eerst even in de volgende topics kijken:

Algemeen tekentopic (handgetekend / tekentablet only) part 8
\[2D] Post hier je 2d-stuff maar weer - part 13
\[3D] Post je 3d-stuff maar weer - part 44

Daarin staat genoeg informatie om te beginnen.

WIP Work In Progress

Om de activiteit in dit topic te behouden willen we je vragen om gedurende de contest WIPs van je werk te posten.

Je laat hiermee zien dat je actief meedoet aan de contest, en misschien nog wel belangrijker, je motiveert andere mensen om ook mee te doen! Of om nog net even een stapje verder te gaan, want tja, een contest wil je ook graag winnen... ;)
Daarbij is het ook voor de andere deelnemers en toeschouwers erg leuk om de vorderingen in je werk te zien.

De WIPs en Final mogen gemaakt worden in ieder denkbaar formaat, maar de thumbnails die je hier plaatst dienen maximaal 640px breed te zijn, je kan altijd linken naar een grotere versie (graag zelfs). Hierdoor kan er uiteindelijk een mooie lijst gemaakt worden en kunnen de deelnemers bij het stemmen het werk op de meest handige manier bekijken. Ook de layout van dit forum en mobiele gebruikers zullen je er erg dankbaar voor zijn :)

Heb je geen directe linkmogelijkheid vanaf je webspace, zorg dan in ieder geval dat je final ergens onderdak krijgt waar hij wel direct bekeken kan worden, en het liefst zonder een berg reclame pop-ups.
Op sites als Tinypic kun je gratis je afbeeldingen uploaden.
De Finals zullen op de servers van Tweakers gehost worden zodat deze ook in de toekomst beschikbaar zijn.

Regels

Elke contest heeft regels, ook al zijn ze niet streng, zorg ervoor dat je je er zo goed mogelijk aan houdt. Hieronder vindt je de do's en don'ts.

Do's
• Hou het off-topic-gehalte laag; reageren op iemands werk mag, maar geef wel aan wat er goed, fout of mooi aan is.
• Als je meedoet, post je minstens twee WIPs (Work In Progress). Alleen een final is niet genoeg.
• Je mag zoveel WIP's posten als je wil, mits ze een toegevoegde waarde hebben. Probeer het voor anderen ook makkelijk te maken om kritiek op jouw werk te leveren. Dat wil zeggen; leg uit waar je mee bezig bent, wat je wil bereiken en waar je graag kritiek over zou willen ontvangen.
• Het gebruik van tutorials is toegestaan. Het is echter niet de bedoeling dat je een tutorial uitwerkt, en dat inlevert als final. Er moet een deel 'eigen werk' inzitten.
• 3D werk, digitaal 2D werk maar ook "analoog 2D" werk is toegestaan, handgetekend werk mag gescand of gefotografeerd worden.
• Gebruik maken van plugins en standaardeffecten mag. Hou het wel binnen de perken en probeer het eerst zonder deze plugins te doen tenzij het echt niet gaat. De plugin of het effect mag ook niet een te grote rol spelen binnen je scene.
• Het gaat dus om het eindresultaat: één afbeelding. Geef duidelijk aan welke dit is door er het woord FINAL dikgedrukt bij te zetten.
• Graag veel gezonde kritiek en opmerkingen; dit houdt het geheel levendig en interessant, zeg niet alleen dat het er mooi of minder mooi uit ziet, motiveer je reactie ook
• Have fun!

Dont's
• De final mag geen animatie zijn.
• De final mag niet enkel een in elkaar geplakte collage van bestaand werk zijn. Zorg dat het echt jouw ding is.
• Gebruik geen oude door jou zelf gemaakte werken.
• Gebruik geen werk van andere mensen, inclusief prefabs. Textures of brushes zijn hierop een uitzondering, maar alleen als ze gebruikt worden als een onderdeel van je scene.
• Post één final. Bij het inleveren van meerdere afbeeldingen onder het kopje final wordt de laatst geposte plaat gekozen!

Puntentelling

De puntentelling is als volgt. De naar jouw mening beste plaat krijgt 10 punten, die daaropvolgend 8, dan 6, 5, 4, 3, 2 en 1. Doen er meer dan acht mensen mee, dan kies je de, naar jouw mening, acht beste, de rest krijgt 0 punten. Aan het eind van de contest is het de bedoeling dat iedere deelnemer 2x een top acht maakt met de usernames van iedereen waarvan jij vindt dat zij jouw punten verdienen. Uiteraard mag je jezelf geen punten geven O-) dat is de taak van de andere stemmende deelnemers ;)

De uiteindelijke score zal bestaan uit 60% voor de uitwerking en 40% voor de originaliteit.
De eindscore wordt als volgt berekend: (originaliteit x 0.4) + (uitwerking x 0.6) = eindscore

De stemmen kunnen in de stemperiode (laatste 3 dagen van de maand) per DM of E-mail naar de TS verstuurd worden.

Dankwoord

Deze startpost is in de loop der tijd samengesteld door verschillende users/deelnemers, dank aan iedereen die in de loop van alle voorgaande contests deze startpost heeft helpen opbouwen.

Aan de slag!

Dit is ongeveer alles dat je moet weten over deze contest. Voor vragen kun je altijd in dit topic of bij de TS terecht.
Verder rest mij alleen nog jullie allemaal succes en veel plezier te wensen deze maand!!!

Finals

Winnaar:

LiToKi
Afbeeldingslocatie: http://faq.tweakers.net/gfx/16_flying_ships/LiToKi_thumb.jpg

Overige inzendingen:

kees1991
Afbeeldingslocatie: http://faq.tweakers.net/gfx/16_flying_ships/kees1991_thumb.jpg

Spike_wolf
Final

[ Voor 6% gewijzigd door Spike_wolf op 03-09-2014 14:30 ]

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Ontzettend gaaf onderwerp! Dit word een coole contest!

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momentumlol
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 17-07 10:33

Momentumlol

Car Fanatic

Mooi onderwerp!

Knutsel'n met technologie -- Car Fanatic -- Football shirt collector --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-07 12:56
Interessant. Weinig tijd wegens reizen. Maar misschien......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:12

Zeror

Ik Henk 'm!

Leuk onderwerp. Eens kijken of ik hier wel iets mee kan doen.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-07 07:21
Leuk onderwerp, maar ik heb te weinig tijd -O- ... succes iedereen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Laatst online: 21:41

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

@Spike: is het niet beter om deze over 2 maand te laten lopen(Summer Contest), het is maar dat er veel met vakantie gaan enzo

Flying ships doet me denken aan Bioshock en die 3dmark test :p

[ Voor 20% gewijzigd door Damic op 01-07-2014 12:47 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mischa204
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-03-2022
toch ook maar is meedoen dan, net afgestudeerd. Tijd zat denk ik zo! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mischa204
Maar even snel een conceptje neergezet!

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/d8oAZfo.jpg

ik wil een soort combinatie van een oud schip + nieuwe onderdelen maken. Het concept is zo ongeveer de vormen die ik wil neerzetten! :)

*Edit

Hoop dat de URL nu wel werkt!

[ Voor 19% gewijzigd door Mischa204 op 01-07-2014 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
URL werkt niet

[ Voor 20% gewijzigd door D-rez op 01-07-2014 14:54 . Reden: nu wel ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Concept is mooi zitten alleen wat structurele fouten in :|

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
Maakt toch niet uit.Tè nie da we hier iets realistisch gaan neer zetten hè!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
En daarbij is het een concept, tussen concept en eindresultaat gebeurt nog zo veel dat je niet te veel op dat soort dingen moet letten :P
Damic schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 12:46:
@Spike: is het niet beter om deze over 2 maand te laten lopen(Summer Contest), het is maar dat er veel met vakantie gaan enzo
Voorlopig houden we gewoon een regelmatig schema aan van 1 maand per contest om te zien hoe dat gaat. Als mensen deze maand geen tijd hebben kunnen ze volgende maand mee doen, en daarbij hoef je ook geen maand bezig te zijn met je inzending. Als jij in 3 uur een nette plaat neer kunt zetten is dat uitstekend natuurlijk, denk aan al die speed painters die in een mum van tijd een toffe plaat schilderen. :)
Dan is het juist een uitdaging om het toch te proberen!

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 424588

Het is altijd wel leuk om te weten hoe zo'n dergelijk schip werkt en de functie is, vooral in de conceptfase is dat moeilijk te zien. Ik zie dat er technologie is voor voortstuwing maar geen technologie voor vleugels aanwezig (zoals wij vliegen zien). Of moet dit schip als barricade dien om niets door te laten. Die motoren verwarren mij gewoon een beetje. Of is er iets aan de hand met de lucht zodat het niet mogelijk is om met vleugels te vliegen maar wel met ballon. Natuurlijk zijn er vele redenen te bedanken hoe, wat en waarom. Maar we zullen zien wat het gaat worden als er meer vordering in komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
Een zeppelin heeft ook een ballon voor de "drijfkracht" en motoren voor de voortstuwing hoor. Dat hier straalmotoren gebruikt worden is wellicht wat vreemd idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mischa204
Realistisch ga ik niet voor, maar ik vind het inderdaad wel belangrijk dat het zou kunnen vliegen. Misschien moet ik dan de straalmotor vervangen door een motor met propellor, als op een C-130J?
D-rez schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 16:07:
Een zeppelin heeft ook een ballon voor de "drijfkracht" en motoren voor de voortstuwing hoor. Dat hier straalmotoren gebruikt worden is wellicht wat vreemd idd.
Dit vind ik eigenlijk niet heel erg trouwens, vreemd is niet altijd slecht. Zo kan het geheel ook weer interessanter worden!

[ Voor 50% gewijzigd door Mischa204 op 01-07-2014 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je moet gewoon doen wat je zelf wilt en wat goed voelt. Zelf denk ik soms gewoon te veel na over sommige dingen en dat kan helpen maar ook weer niet. Maar we zullen zien wat het wordt aan het eind van de maand. Want uit een vroeg concept kun je niet echt veel halen.
Zelf denk ik constructief te veel na over dingen en ga dus ook op die wijze commentaar geven. Maar dit kun je ook gewoon in de wind slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mischa204
Anoniem: 424588 schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 16:48:
Je moet gewoon doen wat je zelf wilt en wat goed voelt. Zelf denk ik soms gewoon te veel na over sommige dingen en dat kan helpen maar ook weer niet. Maar we zullen zien wat het wordt aan het eind van de maand. Want uit een vroeg concept kun je niet echt veel halen.
Zelf denk ik constructief te veel na over dingen en ga dus ook op die wijze commentaar geven. Maar dit kun je ook gewoon in de wind slaan.
Ik vind het juist heel interessant om er constructief over na te denken! En ik sla zeker je advies niet in de wind! Op het moment bezig met een block-out. Misschien dat we daarna verder kunnen discussierren !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mischa204
Snelle block-out van het geheel! Nu lekker spelen met vorm en silouette!

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/b6QEsE8.jpg

ScreenCap uit max

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/5UX319X.jpg

Mental ray rendert ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
goed bezig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316713

Ik ben niet zo blij met het onderwerp :X ik kan eigenlijk alleen huisen maken :/ maar ik wil ook graag een keer mee doen met de contest, dus ik ga het toch probeeren.
ik heb al iets veel te ingewikkelds bedacht dat ik wil gaan maken dus komt vast goed ;)

WIP :P
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/i6jmlh.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21-07 18:22
Ik wil wel meedoen, maar ik vertrek op de einddatum naar Canada, dus kan ik niet beoordelen :-( Volgende contest hoop ik er wel bij te zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
In Canada heb je geen internet mogelijkheden? Je hebt een paar dagen de tijd voor de beoordeling :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ga ook maar proberen wat in elkaar te zetten. Het wordt wel iets in de richting van zeevaart rond 1600-1800 (iets in de richting vaneen driemaster lijkt me het mooist) en dus met zeilen. Zit nu eerst nog wel te bedenken hoe en waarom door de lucht kan zweven en wat er allemaal nog meer mogelijk is. En als ik weet hoe ik het eruit wil laten zien en weet waar elk element komt kan ik gaan tekenen (2D). Helaas zal ik wat minder tijd ervoor hebben vanwege andere dingen wat ik moet doen en voorgaan, dus we zullen zien of het af komt.

En Mischa het ziet er al goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
Spike_wolf schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 08:13:
In Canada heb je geen internet mogelijkheden? Je hebt een paar dagen de tijd voor de beoordeling :)
Nee, waarschijnlijk niet. We zitten midden in de Rocky Mountains in een camper :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Ah, dat is lastig dan ja :+

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

naam schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 23:50:
Ik wil wel meedoen, maar ik vertrek op de einddatum naar Canada, dus kan ik niet beoordelen :-( Volgende contest hoop ik er wel bij te zijn :)
En als je nu gewoon mee doet, maar geen beoordeling geeft? (maar wel dus beoordeeld word) is dat een optie :P ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-06 13:06

garriej

Ik las ondertieten.

Ga deze ook weer volgen, mooi om te zien hoe de platen tot stand komen door middel van de WIP's, suc6 iedereen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momentumlol
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 17-07 10:33

Momentumlol

Car Fanatic

Ik ga denk ik voor een photomanupilation ;)

Knutsel'n met technologie -- Car Fanatic -- Football shirt collector --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
Stalllone schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 12:07:
[...]

En als je nu gewoon mee doet, maar geen beoordeling geeft? (maar wel dus beoordeeld word) is dat een optie :P ?
Wat mij betreft wel, Spike wat zeg jij (en uiteraard het mod-team) ervan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Meedoen voor spek en bonen kan altijd natuurlijk, gewoon lekker WIPs posten maar geen Final.
Maar als jij niet stemt op anderen, maar andere wel op jouw dan krijg jij meer punten dan de rest waardoor een gemiddeld cijfer hoger uit kan pakken, dus dat geeft een scheve puntentelling (tenzij iedereen heel consequent min of meer hetzelfde stemt), als ik bij de vorige puntentelling de scores die jij gegeven heb er uit haal komt er een drastisch andere eindlijst naar buiten.

We overleggen even achter de schermen wat de opties zijn.

Maar voel je vrij om gewoon een toffe plaat te maken, of je nou mee doet of niet :P

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-06 13:06

garriej

Ik las ondertieten.

Ik wil wel zijn stemplaats inemen hoor, ik ben een noob in dingen maken, maar beoordelen wil ik wel hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is wel jammer naam, maar opzig een vakantie in canda dat is ook erg mooi!

ik ben vandaag weer een klein stukje verder gegaan :)

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/156u983.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Laatst online: 23:12
De winnaar verzint toch altijd het onderwerp?

Ik kan er zelf helaas te weinig mee. Maar zo te zien genoeg andere enthousiastelingen.

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Mischa204 schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 20:37:
Snelle block-out van het geheel! Nu lekker spelen met vorm en silouette!

[afbeelding]

ScreenCap uit max

[afbeelding]

Mental ray rendert ;)
Nice! Dat gaat snel bij jou! Je hebt al vaker / langer ge-3D-ed ?
Anoniem: 316713 schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 18:51:
Dat is wel jammer naam, maar opzig een vakantie in canda dat is ook erg mooi!

ik ben vandaag weer een klein stukje verder gegaan :)

[afbeelding]
Ziet er al goed uit :) lijkt wel beetje op de carrier van de Avengers movie.

Afbeeldingslocatie: http://www.impdb.org/images/thumb/3/38/Avengers2012Carrier_3.jpg/500px-Avengers2012Carrier_3.jpg

Ik hoop vanavond een schets te maken van mijn idee. Het word groot bij mij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mischa204
Stalllone schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 19:00:
Nice! Dat gaat snel bij jou! Je hebt al vaker / langer ge-3D-ed ?
Jazeker, 6 jaar inmiddels. Net afgestudeerd als 3d-Artist :) Niet dat dat veel zegt :D

Weer een paar WiP shots van mijn kant, ook een silhouette shotje erbij. Heb mezelf voorgenomen om elke dag een stuk van het schip te modelen en vervolgens ook zo te werk te gaan bij de HighPoly/Texture. C&C is welkom!

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/SS6HGp6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/DfnNTYq.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
inquestos schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 18:54:
[...]
De winnaar verzint toch altijd het onderwerp?
Dat is veranderd; de moderators van Devschuur maken nu de topic + kiezen het onderwerp.

@Mischa204: goed begin; ik zou alleen eerst de groffe delen uitwerken (dat ding op het voordek, de uitlaat etc.), voordat je aan de details begint. Ook is de ballon vaak een stuk groter dan het schip wat eronder hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mischa204
LiToKi schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 20:35:
[...]
@Mischa204: goed begin; ik zou alleen eerst de groffe delen uitwerken (dat ding op het voordek, de uitlaat etc.), voordat je aan de details begint. Ook is de ballon vaak een stuk groter dan het schip wat eronder hangt.
Ja heb hebt inderdaad gelijk LiToKi ;) Ben nu ook de wat grotere delen aan het plaatsen. Voor mij is dit ook een project waar ik lekker m`n eigen gang ga. Na 2 jaar de pipeline van een bedrijf aangehouden te hebben. Maar van groot naar klein is natuurlijk altijd beter! Will keep in mind :D Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
Van mij dan ook maar een eerste wip:

Afbeeldingslocatie: http://marabunta2048.nl/gfx_16/wip_001_tn.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
Ben je nu niet een beetje omgekeerd aan het werk naam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
Nee hoor, Mijn bedoeling is om een kinderkamer te maken met daarin een model van de oude zeven provinciën in de lucht gehouden door magneten, vandaar de open doos ernaast, daarop komt straks iets van "Magic flying ship" te staan. Een beetje naar het idee van de zwevende wereldbollen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Misschien kan de meest recente xkcd-what-if nog voor wat inspiratie zorgen :P

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mischa204
Weer een klein WiPje van mij. Niet heel veel kunnen doen vandaag. Maar toch nog wel genoeg om even wat van me te laten horen :) Ben begonnen aan de turret voorop. Dat word nu een soort trein-karretje met een harpoon turret + stoel erop. Ook de uitlaten gemaakt( Nu nog bedenken waar ze mee vast zitten aan het schip!) De ballon is ook een stuk groter nu, op suggestie van LiToKi! C&C is altijd welkom !

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/LWlu1IC.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/WP3zJZf.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Stalllone schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 19:00:
[...]

Ziet er al goed uit :) lijkt wel beetje op de carrier van de Avengers movie.
Dat is niet cool! het was mijn idee, and they beat me to it :'(

gelukkig heb ik een plan B :D en ik vind zelf dat die er nu al een stuk beter uit ziet dan plan A.
ik moet straks nog maar even uit zoeken hoe ik hier textures op ga krijgen, ik ben altijd erg slecht in het plaatsen van textures op ronde dingen.

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/fbf0g5.jpg

Mischa204:

balon ziet er zo inderdaat beter uit! mooie detais ook op het schip. word vast erg mooi.
wordt het schip eigenlijk van houd of metaal?

EDIT

Ik ben echt blij dat plan A niet meer dor gaat :D

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/296dfgk.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/2wdbwpy.jpg

EDIT

zo.. nu heb ik wel weer genoeg gedaan voor vandaag :) ik ben nog niet echt blij met de achterste bumper maar dat fix ik morgen wel weer

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/b9aycp.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/8x7i2e.jpg

inspriatie komt hier vandaan

Afbeeldingslocatie: http://4.bp.blogspot.com/-LdodbYJA8Eo/UfaGQ6AyRQI/AAAAAAAAaus/tP_LCarsVew/s1600/1927+Jaray+design.JPG

Afbeeldingslocatie: http://images.thetruthaboutcars.com/2010/02/495x345xJaray-streamliner.jpg.pagespeed.ic._TLWBRLq4L.jpg

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 316713 op 03-07-2014 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mischa204
Anoniem: 316713 schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 16:30:
[...]

Mischa204:

balon ziet er zo inderdaat beter uit! mooie detais ook op het schip. word vast erg mooi.
wordt het schip eigenlijk van houd of metaal?
Word deels van hout, bovenste gedeelte en deels van metalen platen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Mooi kees nu nog een deur ofzo :p, @Mischa: hoera voor nabranders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Een deur, waar heb je die voor nodig? Uit zo'n tof voertuig wil je toch nooit uitstappen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Moet je wel eerst kunnen instappen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
Tuurlijk niet, je laat het voertuig gewoon om je heen dichtlassen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Damic schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 16:15:
Moet je wel eerst kunnen instappen :p
Nee hoor, wanneer hij bijna af is ga je zitten en wordt het dak erop gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Whahaha :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb er even over na gedacht.. ik was de deur ook helemaal vergeten en inderdaat warom zou je er nog uit willen, nou ik kan eigenlijk maar 2 goede redenen vinden... namelijk poepen en plassen, anders word het zn smeerboel in de auto/fliegtuig :P

dus toch maar een deur gemaakt :)

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/aagi3b.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/2l9kuav.jpg

ik had eigenlijk liever vleugel deuren willen maken, maar dan kom ik niet uit met de vleugels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
De eerste WIP van mijn kant:
WIP 01

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

@kees1991: Netjes! Ben jij nu al bijna klaar met je scene? Ga je het nog uitbreiden?

@Spike_Wolf: Ziet er al interessant uit! Gaat dit dienen als 'setting' of is het onderdeel van het vliegende schip?

Hoe pakken jullie het aan, wanneer je veel moet texturen? (en niet alles wilt gaan UVen) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Lekker Kees :)

Mooie setting Spike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
Van mij ook maar weer een wip, begin gemaakt aan de 7 provinciën, nog een hoop te doen.. :x

Afbeeldingslocatie: http://marabunta2048.nl/gfx_16/wip_002_tn.png belichting is compleet ruk (pardon my french) maar dit is een aparte scene, later ga ik ze samenvoegen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Stalllone schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 21:33:
@Spike_Wolf: Ziet er al interessant uit! Gaat dit dienen als 'setting' of is het onderdeel van het vliegende schip?
Dit wordt de omgeving, een haven voor vliegende schepen.
Hoe pakken jullie het aan, wanneer je veel moet texturen? (en niet alles wilt gaan UVen) ?
Toch UVen :P
Er is bij mij eigenlijk nooit iets niet geUVt, al is het maar heel eenvoudig, het geeft je toch altijd net wat meer (en eenvoudiger) mogelijkheden om het naar je wensen te krijgen. Kan even duren, maar vaak heb je er toch wel heel veel baat bij.
Damic schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 23:25:
Lekker Kees :)

Mooie setting Spike

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaPPZion
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-06 12:25
Stalllone schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 21:33:
Als je mudbox hebt, kun je ook texturen zonder UVs, met PTex. Dit is niet de meest optimale workflow, maar werkt wel erg goed. Het is wel langzamer om te renderen (PTex is ontworpen voor single thread, is nu wel multithreaded, maar niet echt optimaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
WIP 2
De omgeving is wat verder uitgebreid.
nog geen vliegend schip te zien, maar die is onderweg, last van tegenwind ofzo :P

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Spike_wolf schreef op maandag 07 juli 2014 @ 20:24:
nog geen vliegend schip te zien, maar die is onderweg, last van tegenwind ofzo :P
Worden het vliegende SN treinen?
Je scene ziet er al wel erg tof uit!

eeenn.. daar gaat mijn scene ;w

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/2dm5i6r.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Probeer dus altijd een back-up te hebben, je weet nooit wat er gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:40

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Anoniem: 316713 schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 16:18:
[...]

Worden het vliegende SN treinen?
Je scene ziet er al wel erg tof uit!

eeenn.. daar gaat mijn scene ;w

[afbeelding]
geen autosaves? :|

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
Probeer eens de scene te mergen in een nieuwe, heeft mij ook al eens gered :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

_/-\o_ Autobackup _/-\o_

Hij is er nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

ik zien juist iets aan je vliegende auto, je uitlaat van je V10 waar komt die uit, gaat precies de vleugel in Zou nog iets doen met je uitlaat, side pipe ofzo van maken (iets kort eventueel met wat vlammen :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-07 17:43

RoyK

Hobby tekenaar

leuk.. ik ga kijken of ik ook nog wat kan knutselen als het er van mag komen! ik zie al mooie plaatjes voorbij komen!

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Damic schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 10:07:
Zou nog iets doen met je uitlaat, side pipe ofzo van maken (iets kort eventueel met wat vlammen :p)
Side pipe's had ik al wel, maar waren niet zo goed zichtbaar :)
ik ben vandaag eigenlijk de hele dag bezig geweest met de scene er om heen, maar het wil eigenlijk maar niet lukken. ik heb er nu maar gewoon een paar bomen onder gezet met een motion blur.
Eigenlijk moet er nog veel detai in de auto komen zoals koplampen enz maar ik weet nog niet of ik daar wel zin in heb om die nog te gaan maken :P Ik ben nu al verder gekomen dan dat ik zelf dacht te gaan komen :P

FINAL :)

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/2ccku42.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 316713 op 28-07-2014 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Vroom vroom woooooooooooooooooooooooosh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-07 22:32
zet max gelijk op 100 autobackups ipv :)

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Zijn we allemaal nog lekker bezig jongens?

Hier weer een WIPje van mijn kant:
WIP 03

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Bij het nummer 'sail to the moon' van Radiohead kreeg ik altijd een soort vliegende camper in de ruimte in mijn hoofd. Waarschijnlijk door het blikkige/metalen geluid in het nummer.
Anyway, ik denk dat deze contest een goede gelegenheid is om die eindelijk eens uit te werken :D
stap 1:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0YmXkYDbaXhpkx9G78dOv5sT/full.jpg

[ Voor 72% gewijzigd door Menesis op 13-07-2014 18:47 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaPPZion
Ahh, ga je crystal meth maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
oh haha, die serie nooit gekeken; maar het is inderdaad vrijwel dezelfde camper! :D
en ik wilde er nog wel een pixar-achtig/cartoony plaatje van maken :+

edit: resultaat voor vandaag..
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/h6EYl7iaZobc39tqhvGBwMHL/thumb.jpg

Comment&ciritcs op de mesh zijn van harte welkom. Ondanks jaren modelleren heb ik geen idee hoe ik die wielkasten nu goed moet maken. Ik las dat een 5 hoekig polygon de voorkeur heeft boven een 3 hoekige, maar dat komt vaak niet lekker uit ofzo :/

[ Voor 64% gewijzigd door Menesis op 14-07-2014 12:23 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaPPZion
Maar goed, hij gaat vliegen, dus wat dat betreft klopt de meth wel aardig ;).
Nice WIPs allemaal! Ik heb helaas deze keer geen tijd, maar volg jullie natuurlijk wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
Ik ben zeker nog bezig, vorm van een schip een beetje goed krijgen is nog best lastig :x

Afbeeldingslocatie: http://marabunta2048.nl/gfx_16/wip_003_tn.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Voor mij gaat het hem dit keer niet worden mensen. ;( Misschien dat ik nog wel mijn concept uit-teken en post maar van het modelleren zelf komt er momenteel niks van.

Overgens heb ik ook geen puf met dit weer :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
WIPje:
Wip 04

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
Dat ziet er goed uit Spike! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Impressive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Zijn er nog mensen bezig? We hebben nog tot aanstaande maandag!

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
Van een schetsje;
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/gf7CPa3g3O4CrhGCuq8X3wmL/full.jpg

Naar wat uitgewerkts; ben hier en daar nogal afgeweken;
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/yNhgIbZr4v69w7DLEU3DN0cr/full.jpg
En vanwege vakantie voor vanalles geen tijd gehad :'(. Hopelijk voor maandag af :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

:o mooi allen nog de beweging van de schroef er bij op doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

WOW.. echt heel mooi gemaakt! alleen warom ben je van een kanon over gegaan naar een zoeklight?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
@Damic: dat kan met wat motion-blur of anders achteraf :)

@kees1991: een kanon associeerde ik met een piraat en ik wilde geen piraat-thema doen, maar puur air-ship. Vandaor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Vet cool LiToKi! Heb je ook een wireframe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
Sure;
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/gnphEs0NnuQydWDO18FQrfJJ/full.jpg
Het water is een plane met een fancy noise-displacement, dus daar heb ik geen wire van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Ziet er goed uit LiToKi!
Met wat geluk kan ik mijn plaat morgen af maken. Het wordt nu spannend jongens, nog 2 dagen (en een beetje) te gaan!

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
Onder het motto; tijd-op-het-is-niet-anders, mijn FINAL.

Nog aardig wat aanpassingen sinds vorige keer, maar meer details/materials dan structurele dingen:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/GDkagGN8Mp8hczV85yw2Tqv5/full.jpg
Klik voor groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Jammer dat de vogel niet volgens de tekening is zeg maar : Echt leuk bedacht! :D _O_

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Dat ziet er heel goed uit LiToKi.

@nero: De locatie van de vogel bovenop de balon is op zichzelf leuker, maar ik moet wel zeggen dat ik de compositie in de Final veel beter vindt dan die van de concept schets :)

Hierbij ook mijn FINAL
Final

Ik ben eens een hele andere creatieve kant op gegaan, Bij wijze van experiment. Ik heb een uurtje of wat met de render uit Maya lopen spelen in Photoshop met dit als resultaat. Ik ben niet 100% tevreden, maar moet wel zeggen dat ik het sfeertje best aardig vindt. Wellicht dat ik in de toekomst nog eens wat meer met deze stijl ga spelen om er een overtuigend iets uit te krijgen. Voor nu heb ik niet meer tijd dus blijft het hier bij :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:09
@Spike-wolf, ik vind je scene en de modellen erg leuk maar het materiaalgebruik en de belichting doen vrij veel afbreuk aan de plaat naar mijn mening. Je zou er veel meer kunnen uit halen. Ik mis vooral zachte indirecte belichting en contrast op de gebouwen en rotsen. Het lijkt nu bijna alsof je standaard viewport belichting gebruikt. De zeppelin zou er als blikvanger uit moeten springen maar is grotendeels onrealistisch donker. Ik zie verder ook geen belichting van de zon waardoor alles vrij plat oogt. En als laatste kritiekpunt, ik ben geen fan van de photoshop filter(s) die je gebruikt hebt. Het valt teveel op dat je een (of meerdere) photoshopfilter(s) hebt gebruikt.

Als je de scene online zou kunnen zetten, zou ik er wel eens vluchtig mee willen experimenteren. Misschien dat ik je op nieuwe ideeën kan brengen :).

Trouwens, wel top dat je een plaat gemaakt hebt voor deze contest! En hetzelfde geldt natuurlijk voor de overige deelnemers!

3D portfolio - mijn deviantART

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Ik heb de kleuren en belichting bewust wat "plat" gehouden met het oog op het effect dat ik wilde bereiken, maar dit is niet helemaal naar buiten gekomen zoals ik wilde. De zeppelin is inderdaad wat donker, vooral in de thumbnail, in het ware formaat komt hij wat beter tot zijn recht, maar ik denk dat dit ook een gevalletje "te lang er naar gestaard" is. Morgen ochtend zal ik er minder tevreden over zijn denk ik :P

De photoshop filters.. tja, ik ben altijd wel van het handmatig prutsen, met layers, de toon shader van Maya en wat blur kun je leuke dingen doen, maar wellicht dat naast het ruis filter een ander filter me een lading tijd had gescheeld dus? :P

Het idee zoals ik het oorspronkelijk in mijn hoofd had vindt ik zelf nog wel heel tof en ik zal hem zeker later nog eens oppakken en verder gaan, maar daar kwam ik nu gewoon niet aan toe.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
En dat was hem dan, contest #16. Allereerst een groot applaus voor de deelnemers, door de vakantie iets minder actie hier, maar toch zijn we weer leuk bezig geweest!

Finals

kees1991
Afbeeldingslocatie: http://faq.tweakers.net/gfx/16_flying_ships/kees1991_thumb.jpg

LiToKi
Afbeeldingslocatie: http://faq.tweakers.net/gfx/16_flying_ships/LiToKi_thumb.jpg

Spike_wolf
Final

Stemmen
Wat nu volgt is natuurlijk de stemronde, alle deelnemers mogen mij per DM of Mail hun scorenlijstjes insturen (denk er aan dat je zowel een lijstje voor originaliteit als voor uitwerking opstelt). Neem voldoende tijd om de inzendingen goed en eerlijk te beoordelen.
Wanneer alle inzendingen bij mij binnen zijn zal ik de scores verwerken en de winnaar zo snel mogelijk bekend maken.

De volgende contest
De volgende contest zal op vrijdag 1 augustus van start gaan, het onderwerp van deze contest wordt net als deze keer willekeurig geselecteerd uit een lijstje met mogelijke onderwerpen. Maar dat wil niet zeggen dat jullie geen input hebben. Weet je een leuk onderwerp? Gooi het in de groep, bruikbare onderwerpen kunnen altijd aan de lijst toegevoegd worden :)

[ Voor 10% gewijzigd door Spike_wolf op 03-09-2014 14:31 ]

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Cool! Toch een mooie, kleine collectie van finals! Ik had echt mee willen doen maar heb de afgelopen 4 weken 0 keer mijn 3D programma gestart... ;( druk druk druk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
En alle scores zijn binnen, ze zijn geteld en de uitslag is bekend!

Scores Contest #16

Met 3 deelnemers liggen de standen nek aan nek, maar met 19 punten is LiToKi de winnaar van GFX Contest #16!! *O*

Gefeliciteerd LiToKi!

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
Netjes hoor. Jammer genoeg maar 3 inzendingen.
Pagina: 1