[2D/3D] GFX Contest 26 - Voertuigen Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Topicstarter
GFX Contest #26 - Voertuigen

Onderwerp

Welkom bij de zesentwintigste GFX contest: Voertuigen!

"Voertuigen" is lekker breed, we kunnen er alle kanten mee op, van auto's tot helikopters, van X-Wings tot een Sovereign-class starship. Van een skateboard tot een TARDIS, van een fotorealistisch vliegtuig tot een cartoony auto met een gezicht. Maar een papieren vliegtuigje zou ook nog passes. Mogelijkheden genoeg dus. Het is helemaal aan jou. Wees creatief en de mogelijkheden zijn eindeloos.

Voorbeelden van Voertuigen

Voorgaande Topics

GFX Contest 01: Japan
GFX Contest 02: Primitives
GFX Contest 03: Tweakerland
GFX Contest 04: Sprookjes
GFX Contest 05: Character Design
GFX Contest 06: Nature meets Industry
GFX Contest 07: Alien Portrait
GFX Contest 08: Wat leeft er onder 't bed?
GFX Contest 09: Hitte
GFX Contest 10: Robots
GFX Contest 11: Mythen en Legendes
GFX Contest 12: Piraten, struikrovers en ander gespuis
GFX Contest 13: Sci-Fi
GFX Contest 14: Unrealistic Cities
GFX Contest 15: Verval
GFX Contest 16: Flying Ships
GFX Contest 17: Buitenaards Leven
GFX Contest 18: Aan Zee
GFX Contest 19: Jeugdsentiment
GFX Contest 20: Ontdekkingsreiziger
GFX Contest 21: Zeepkistenrace
GFX Contest 22: David vs Goliath
GFX Contest 23: LEGO
GFX Contest 24: Hoogte
GFX Contest 25: Retro

Inlever datum

Uiterste inlever datum vrijdag 29 mei 2015, 23.59 uur

Prijzen

Wat valt er te winnen met deze contest? Uiteraard de eeuwige roem, daarnaast krijg je gedurende de looptijd van de volgende contest de ondertitel ”Winnaar GFX-Contest” onder je nickname, zodat iedereen op het forum je prestatie kan zien.
Maar dat is nog niet alles! Je krijgt daarnaast ook een geweldige Tweakers-Goodie thuisgestuurd! Wat die Goodie is blijft een verassing, maar het kan van alles zijn en kan regelmatig veranderen zodat het ook voor eerdere winnaars aantrekkelijk blijft om nogmaals te proberen om te winnen.

Deelname

De contest is een typisch geval van "free-for-all" dus zelfs als dit de eerste 2D of 3D-scene is die je maakt, mag je gewoon gezellig meedoen, hoe meer zielen, hoe meer vreugd. Je kan er alleen maar veel van leren en we zien hier graag hoe je steeds een stapje beter wordt in het maken van je kunstwerken :)

Als je nieuw bent in deze wereld en bijvoorbeeld niet weet welke programma's je kan gebruiken, dan kan je het beste eerst even in de volgende topics kijken:

Algemeen tekentopic (handgetekend / tekentablet only) part 8
\[2D] Post hier je 2d-stuff maar weer - part 13
\[3D] Post je 3d-stuff maar weer - part 44

Daarin staat genoeg informatie om te beginnen.

WIP Work In Progress

Om de activiteit in dit topic te behouden zien we je gedurende de contest graag WIPs van je werk posten.

Je laat hiermee zien dat je actief meedoet aan de contest, en misschien nog wel belangrijker, je motiveert andere mensen om ook mee te doen! Of om nog net even een stapje verder te gaan, want tja, een contest wil je ook graag winnen ;)
Daarbij is het ook voor de andere deelnemers en toeschouwers erg leuk om de vorderingen in je werk te zien.

De WIPs en Final mogen gemaakt worden in iedere denkbare afmeting, maar de thumbnails die je hier plaatst dienen maximaal 640px breed te zijn, je kan altijd linken naar een grotere versie (graag zelfs). Hierdoor kan er uiteindelijk een mooie lijst gemaakt worden en kunnen de deelnemers bij het stemmen het werk op de meest handige manier bekijken. Ook de layout van dit forum en mobiele gebruikers zullen je er erg dankbaar voor zijn :)

Heb je geen directe linkmogelijkheid vanaf eigen webspace? Zorg dan in ieder geval dat je final ergens onderdak krijgt waar hij wel direct bekeken kan worden, en het liefst zonder een berg reclame pop-ups.
Op sites als Tinypic kun je gratis je afbeeldingen uploaden.
De Finals zullen op de servers van Tweakers gehost worden zodat deze ook in de toekomst beschikbaar zijn.

Regels

Elke contest heeft regels, ook al zijn ze niet streng, zorg ervoor dat je je er zo goed mogelijk aan houdt. Hieronder vindt je de do's en don'ts.

Do's
• Als je meedoet, post je minstens twee WIPs (Work In Progress). Alleen een final is niet genoeg.
• Je mag zoveel WIP's posten als je wil. Probeer het voor anderen ook makkelijk te maken om kritiek op jouw werk te leveren. Dat wil zeggen; leg uit waar je mee bezig bent, wat je wil bereiken en waar je graag kritiek over zou willen ontvangen.
• Het gebruik van tutorials is toegestaan. Het is echter niet de bedoeling dat je een tutorial uitwerkt, en dat inlevert als final. Er moet een deel 'eigen werk' inzitten.
• 3D werk, digitaal 2D werk maar ook "analoog” 2D werk is toegestaan, handgetekend werk mag gescand of gefotografeerd worden.
• Gebruikmaken van plugins en standaardeffecten mag. Hou het wel binnen de perken en probeer het eerst zonder deze plugins te doen tenzij het echt niet gaat. De plugin of het effect mag ook niet een te grote rol spelen binnen je scene.
• Het gaat dus om het eindresultaat: één afbeelding. Geef duidelijk aan welke dit is door er het woord FINAL dikgedrukt bij te zetten.
• Have fun!

Dont's
• De final mag geen animatie zijn.
• De final mag niet enkel een in elkaar geplakte collage van bestaand werk zijn. Zorg dat het echt jouw ding is.
• Gebruik geen oude door jou zelf gemaakte werken.
• Gebruik geen werk van andere mensen, inclusief prefabs. Textures of brushes zijn hierop een uitzondering, maar alleen als ze gebruikt worden als een onderdeel van je scene.
• Post één final. Bij het inleveren van meerdere afbeeldingen onder het kopje final wordt de laatst geposte plaat gekozen!

Puntentelling

De puntentelling is als volgt. De naar jouw mening beste plaat krijgt 10 punten, die daaropvolgend 8, dan 6, 5, 4, 3, 2 en 1. Doen er meer dan acht mensen mee, dan kies je de, naar jouw mening, acht beste, de rest krijgt 0 punten. Aan het eind van de contest is het de bedoeling dat iedere deelnemer 2x een top acht maakt met de usernames van iedereen waarvan jij vindt dat zij jouw punten verdienen. Uiteraard mag je jezelf geen punten geven O-) dat is de taak van de andere stemmende deelnemers ;)

De uiteindelijke score zal bestaan uit 60% voor de uitwerking en 40% voor de originaliteit.
De eindscore wordt als volgt berekend: (originaliteit x 0.4) + (uitwerking x 0.6) = eindscore

De stemmen kunnen in de stemperiode (laatste paar dagen van de maand) per DM of E-mail naar de TS verstuurd worden.

Aan de slag!

Dit is ongeveer alles dat je moet weten over deze contest. Voor vragen kun je altijd in dit topic of bij de TS terecht.
Verder rest mij alleen nog jullie allemaal succes en veel plezier te wensen deze maand!!!

GFX Contest #26 - Finals

Winnaar:

LiToKi
Final

Overige inzendingen:

robin222
Final

Solid Seal
Final

Spike_wolf
Final

GWBoes
Final

[ Voor 7% gewijzigd door Spike_wolf op 01-06-2015 00:24 ]

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:30

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Hé leuk, mooie gelegenheid om eindelijk eens een auto te maken :+ Altijd al eens willen doen. Of iets heel anders, natuurlijk :P

Voor degenen die moeite hebben met het maken van auto's (of andere voertuigen) in willekeurig welk 3D-pakket; hier een paar tips (voor zover die wat waard zijn want ik heb er ook nog maar 1 gemaakt).

- Werk met blueprints in de orthogonale aanzichten. Houd er rekening mee dat blueprints over het algemeen niet perfect zijn, lijnen in verschillende aanzichten komen niet altijd perfect overeen.
- Zorg dat je een gigantische bult referentiefoto's hebt, uit alle aanzichten, die je op ieder moment naast je model kunt bekijken.
- Modeleer eerst de ruwe vorm, met zo min mogelijk polygons, en snijd die daarna in stukken waar de naden in het plaatwerk zitten (deuren, motorkap, achterklep, evt andere naden die zichtbaar zijn).

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-06 13:05

Solid Seal

3D Printer N00b

Ah voertuigen .. iets waar ik moeite mee hebt. Maar het mag natuurlijk ook een fantasie voertuig zijn :)

- Modeleer eerst de ruwe vorm, met zo min mogelijk polygons, en snijd die daarna in stukken waar de naden in het plaatwerk zitten (deuren, motorkap, achterklep, evt andere naden die zichtbaar zijn).

Dat is waarschijnlijk wat ik steeds verkeerd doet. Ik wil meteen alles erin. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-06 21:46
Begin niet met een blok ten grootte van de hele auto, gewoon bij de motorkap beginnen, goed de vorm volgen maar geen details erin. Althans, dit werkt voor mij.

[ Voor 12% gewijzigd door Wolfos op 01-05-2015 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyrrti
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 16-01 13:17
Ah met dit onderwerp kan ik meer, vond retro zo moeilijk om iets bij te bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-06 21:46
Voor werk heb ik gisteren mijn eigen auto nagemaakt, alleen voor een mobiele game die van boven word bekeken hoef je daar niet super veel detail in te doen. Ik speelde al even met het idee om 'm in hogere kwaliteit over te doen, en met dit thema moet ik dan wel meedoen.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ilDULmj.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal

Solid Seal

3D Printer N00b

Nice Wolfos.

Ik ben toch ook maar begonnen. Hoop dat ik m af kan maken.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/8tRvmzquGG0leAAULHmGVozQ/medium.png

Kaneda's Bike van Akira , Althans dat moet het hopelijk gaan worden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Ben zojuist begonnen aan een Spitfire, maar kan er nu eigenlijk nog niks van laten zien (alleen blueprints opgezocht, aangepast en ingesteld in de viewports, hopelijk snel beginnen met modelen). Had niet zoveel zin in meteen nog een auto :P

[ Voor 12% gewijzigd door SnoeiKoei op 04-05-2015 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-06 17:01
Jullie (Snoeikoei en Spike) weten toch dat een voertuig, in principe geen vliegtuig is, maar (personen)vervoermiddelen met die zich op land voortbewegen.

http://www.vandale.be/en/...tuig&lang=nn#.VUdmGCHtmko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:05
Ik ga ook maar eens een poging wagen. Duidelijk work in progress en we zien wel even waar het spreekwoordelijke schip strand. :)
Step 1.
Afbeeldingslocatie: http://freezingpixels.com/tweakers/Got-Contest_1.jpg
Step 2.
Afbeeldingslocatie: http://freezingpixels.com/tweakers/Got-Contest_2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

D-rez schreef op maandag 04 mei 2015 @ 14:29:
Jullie (Snoeikoei en Spike) weten toch dat een voertuig, in principe geen vliegtuig is, maar (personen)vervoermiddelen met die zich op land voortbewegen.

http://www.vandale.be/en/...tuig&lang=nn#.VUdmGCHtmko
Mja, definities van het begrip "voertuig" lopen nogal uiteen.

toestel dat personen of goederen vervoert vb: een auto is een voertuig
Gevonden op http://www.muiswerk.nl/mowb/?word=voertuig

auto of ander vervoermiddel dat rijdt
Gevonden op http://www.woorden.org/woord/voertuig

Elk object waarmee iemand zich over een weg voortbeweegt. Zie ook weggebruikers en bestuurders.
Gevonden op http://www.rijexamen.com/kids/Begrippen.html

alles wat tot het bestuur en de inrichting van het openbare vervoer behoort.
Gevonden op http://www.dbnl.org/tekst...01/cali003nieu01_0025.htm

1) Communicatiemiddel 2) Eenspan 3) Kar 4) Locomotief 5) Motorfiets 6) Rijtuig 7) Vehikel 8) Vierwieler 9) Vervoermiddel 10) Wagen
Gevonden op http://www.mijnwoordenboek.nl/puzzelwoordenboek/VOERTUIG/1

vehikel, vervoermiddel
Gevonden op http://www.woorden-boek.nl/woord/voertuig

Nou kun je je vastleggen aan de meest beperkende definitie of je kunt kiezen voor wat meer vrijheid. Ik ga voor de eerste interpretatie: "toestel dat personen of goederen vervoert". Toestel impliceert volgens mij dat het door mensen gemaakt is (dus geen rijdier ofzo) en verder moet het personen of goederen kunnen vervoeren. Lukt dat met een vliegtuig? Yep. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
Als er 1 ding is dat alle beschrijvingen (behalve de eerste misschien) gemeen hebben, is dat het niet vliegt.

En je begrijpt toch dat ik dit puur zeg omdat ik er niet zo goed tegen kan dat woorden niet goed gebruikt worden. :p (Dus eerder een soort "sneer" naar Spike :p )

[ Voor 43% gewijzigd door D-rez op 04-05-2015 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

D-rez schreef op maandag 04 mei 2015 @ 16:16:
Als er 1 ding is dat alle beschrijvingen (behalve de eerste
en de laatste :+
misschien) gemeen hebben, is dat het niet vliegt.

En je begrijpt toch dat ik dit puur zeg omdat ik er niet zo goed tegen kan dat woorden niet goed gebruikt worden. :p (Dus eerder een soort "sneer" naar Spike :p )
Arme Spike, die jongen doet zo hard zijn best :'(
Ik moet bekennen dat ik niet eens wist dat voertuigen niet mochten vliegen (of varen... Amfibievoertuigen mogen volgens jouw definitie niet het water in! >:) ), ik denk dat het voor de meeste mensen een algemene verzamelnaam is voor alle voer-, vaar- en vliegtuigen, toch? :?

[ Voor 3% gewijzigd door SnoeiKoei op 04-05-2015 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
Wikipedia: Vervoermiddel

en niet de laatste hè, want je hebt het grootste deel van die pagina achterwege gelaten.
[Quote]

voertuig:` voer - tuig
het -woord
voertuigen
vervoermiddel over land, wagen; figuurlijk middel tot overbrenging: de taal is het voertuig der gedachten
voertuig:ieder motorvoertuig met of zonder carrosserie, op ten minste vier wielen en met een door de constructie bepaalde maximumsnelheid van meer dan 25 kilometer per uur, bestemd om aan het wegverkeer deel te nemen, alsmede aanhangwagens daarvan, met uitzondering van voertuigen die zich over rails voortbewegen, landbouwtrekkers en landbouwmachines
voertuig:vehikel, vervoermiddel

[ Voor 83% gewijzigd door D-rez op 04-05-2015 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Ja, ik dacht dus (net als Spike blijkbaar):

voertuig = mechanisch vervoermiddel

maar dat is dus niet zo, officieel. Maar ik ga toch lekker een Spitfire maken >:) Wel een vervoermiddel, geen voertuig en het past wel in de opdrachtsomschrijving. :+
D-rez schreef op maandag 04 mei 2015 @ 16:28:
en niet de laatste hè, want je hebt het grootste deel van die pagina achterwege gelaten.
Wel de laatste, ook op die pagina: Vervoermiddel ;)

[ Voor 23% gewijzigd door SnoeiKoei op 04-05-2015 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
I know en dat moet je ook zeker doen hoor! Gewoon ff Spike aan het pesten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Maar wat ga jij nou maken? :D

@ robin222: mooi concept, ben benieuwd hoe je het gaat uitwerken. Ik ken jou voornamelijk van je geweldige renders van jachten enzo, ga je je ontwerp uiteindelijk in 3D maken of ga je nu voor een volledige 2D-inzending?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
Geen idee. Weet ook niet of ik tijd ga hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
SnoeiKoei schreef op maandag 04 mei 2015 @ 16:43:
Maar wat ga jij nou maken? :D

@ robin222: mooi concept, ben benieuwd hoe je het gaat uitwerken. Ik ken jou voornamelijk van je geweldige renders van jachten enzo, ga je je ontwerp uiteindelijk in 3D maken of ga je nu voor een volledige 2D-inzending?
Thanks! Ja ik ben eigelijk zelf ook wel benieuwd wat er uiteindelijk uit gaat rollen, ben nog niet 100% te vreden dus er zal nog wel het een en ander gaan veranderen. Dit is inderdaad wat anders dan de 3d jachtjes maar ik ga nu wel voor een complete 2d plaat, ik probeer m'n 2d skills wat te verbeteren en dit is een mooie oefening :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal

Solid Seal

3D Printer N00b

Was VOERtuig niet het verledentijd van een VAARtuig ?

Net als dat in Belgie een 'dode vlieg' een 'vloog' heet?

Of heb ik het nu net verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

Topicstarter
Ik was inderdaad net als veel mensen (en hier en daar wat woordenboeken) in de veronderstelling dat voertuig voor alle vormen van vervoersmiddel gebruikt wordt. En in de volksmond zal dat inderdaad ook zo zijn, maar de vandale is het er dus niet mee eens. Weer wat geleerd!

Maar voor deze contest gaan we niet zo moeilijk doen en gaan we allemaal gewoon een vervoersmiddel maken, of dat zich nou voortbeweegt over de grond, door het water, door de lucht, door de ruimte of wat dan ook :+
D-rez schreef op maandag 04 mei 2015 @ 16:35:
I know en dat moet je ook zeker doen hoor! Gewoon ff Spike aan het pesten :p
Pas maar op dat ik jou geen handicap ga geven voortaan >:)

:+

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
Oei. Ik word al bang. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
Gisteren tot zover gekomen maar..... ik was niet tevreden dus ben overnieuw begonnen met een ander ontwerp.
Afbeeldingslocatie: http://freezingpixels.com/tweakers/Got-Contest_6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://freezingpixels.com/tweakers/Got-Contest_5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://freezingpixels.com/tweakers/Got-Contest_3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://freezingpixels.com/tweakers/Got-Contest_4.jpg

Hopelijk kan ik deze wel afmaken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Gaaf hoor! Lekker insectachtig, origineel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
SnoeiKoei schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 17:51:
Gaaf hoor! Lekker insectachtig, origineel.
Thanks!!
Wat detail toegevoegd aan de cockpit:
Afbeeldingslocatie: http://freezingpixels.com/tweakers/Got-Contest_7.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
Man, das wel vet hoor. Doet me een beetje denken aan Simon Stålenhag - http://www.simonstalenhag.se/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyrrti
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 16-01 13:17
Ruige schets voor mijn spaceship, moet nog nadenken over het design van het schip.

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/mmydeg.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal

Solid Seal

3D Printer N00b

Mooie dingen zie ik al verschijnen :)

Ik ben ook weer een stapje verder .
Al gaat het niet helemaal lekker maar ik doe me best :)

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/PO7Q8bPOwfUEQePL7yDVnw9d/medium.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
D-rez schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 19:31:
Man, das wel vet hoor. Doet me een beetje denken aan Simon Stålenhag - http://www.simonstalenhag.se/
Die gozer is goedddd!!!!! Hij heeft op kick-starter ook een project lopen met een filmpje erbij. Erg leuk om te zien dat hij dingen uit z'n jeugd gebruikt om dit soort platen te maken. Elke plaat heeft een verhaal. Mooi ook om dat canvas gevoel terug te zien maar dat ligt ook deels aan het programma dat hij gebruikt (geen photoshop!)
Nyrrti schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 21:18:
Ruige schets voor mijn spaceship, moet nog nadenken over het design van het schip.

[afbeelding]
Sfeer zit er al lekker in, ben benieuwd wat er uit gaat komen!
Solid Seal schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 17:53:
Mooie dingen zie ik al verschijnen :)

Ik ben ook weer een stapje verder .
Al gaat het niet helemaal lekker maar ik doe me best :)

[afbeelding]
Gaat toch wel lekker zo?

Ben ook weer een stapje verder. Engine bay toegevoegd en wat weathering+details aangebracht.
Afbeeldingslocatie: http://freezingpixels.com/tweakers/Got-Contest_9.jpg
Afbeeldingslocatie: http://freezingpixels.com/tweakers/Got-Contest_10.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
Stil hier.... maar we gaan vrolijk door. Compositie veranderd tot een plaat met wat meer spanning.

Afbeeldingslocatie: http://freezingpixels.com/tweakers/Got-Contest_11.jpg

Nog genoeg werk te doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

robin222 schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 17:38:
Stil hier.... maar we gaan vrolijk door. Compositie veranderd tot een plaat met wat meer spanning.

[afbeelding]

Nog genoeg werk te doen!
Heel gaaf, robin222! Ik heb wel het idee dat met zo'n grote rotswand rechts de schaduwen en reflecties op het toestel aan die kant niet zo meer kloppen, ik zou iig verwachten dat die kant nu een stuk donkerder wordt.

Maar goed, beste stuurlui staan aan wal enzo, ik heb zelf nog helemaal geen tijd gehad iets te doen voor deze contest dus ik vrees dat ik dit keer niet erg ver kom. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-06 00:40
Ik ben zo stilletjes aan ook begonnen met iets. Ik weet niet hoe ver ik ga komen, deels omdat dit de eerste keer is dat ik een auto modelleer en deel omdat ik nog veel andere drukte heb deze maand.
maar hierbij dan mijn eerste WIP:
Afbeeldingslocatie: http://i244.photobucket.com/albums/gg7/GWBoes/WIP1_1.png

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal

Solid Seal

3D Printer N00b

@ Robin - Jaw dropping!

@ Boes - Keep it up!

@ Nyrtty - Jaw dropping!

:D

Ik ben ook weer een stapje verder.
Een viewport render :

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/8P36EdDCwN2kv7GNzTr5cWKz/medium.png

De bandjes gaan mijm hoofd breken :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Solid Seal schreef op maandag 11 mei 2015 @ 22:58:
Banden zijn niet zo moeilijk in Blender. Zie https://youtu.be/WhmRn-tYtxE voor een handige methode (klein stukje profiel modelen + array modifier + curve deform modifier = band). Op die manier heb ik de banden van m'n Renault 4 ook gemaakt, vorige contest. Tutorial is gemaakt met een oudere versie van Blender maar hoewel de UI er anders uitziet, werkt het nog precies zo.

[ Voor 8% gewijzigd door SnoeiKoei op 12-05-2015 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal

Solid Seal

3D Printer N00b

Thanks Snoei. Andrew ken ik wel idd. maakt leuke tutorials.
Deze ga ik ff bekijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ayazis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:13
Vraagje, Mag je in deze contests wel stockfoto's gebruiken? Er staat in de TS dat je geen ander werk mag gebruiken, maar ik vraag me dus af of dat ook opgaat wat betreft stockfoto's... een goed bewerkte foto van een voertuig.. is dat toegestaan, of moet álles handmade..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

Topicstarter
robin222 schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 17:38:

[afbeelding]

Nog genoeg werk te doen!
Goed bezig robin! Erg fijne sfeer, en een tof en redelijk uniek ontwerp :)
GWBoes schreef op zondag 10 mei 2015 @ 22:38:
Ik ben zo stilletjes aan ook begonnen met iets. Ik weet niet hoe ver ik ga komen, deels omdat dit de eerste keer is dat ik een auto modelleer en deel omdat ik nog veel andere drukte heb deze maand.
maar hierbij dan mijn eerste WIP:
[afbeelding]
Voor een eerste poging ben je al erg goed bezig, ziet er goed uit :)
Een viewport render :

[afbeelding]

Zoals hierboven ook gezegd, ronde objecten met veel detail zoals een band zou ik zelf helemaal plat in elkaar zetten en achteraf rond buigen, zo heb ik een tijd terug ook een R2 D2 gedaan, als je al die details redelijk uniform op een rond object wil toepassen ga je inderdaad een lange periode van hoofdpijn tegemoet, terwijl het relatief eenvoudig is om dezelfde details op een plat object toe te passen. Rond buigen is daarna een fluitje van een cent :)

Ik zal eens kijken of ik vanavond ook een eerste WIP kan posten, ik ben even erg druk met andere 3D opdrachten, maar heb al wel een beginnetje gemaakt van een voertuig waar ik eerder al eens de bijbehorende twee voertuigen gemaakt heb. Deze 3e was destijds te ingewikkeld voor me, maar het is nu hoogtijd dat die er ook bij komt :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Spike_wolf schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 13:51:
Ik zal eens kijken of ik vanavond ook een eerste WIP kan posten, ik ben even erg druk met andere 3D opdrachten, maar heb al wel een beginnetje gemaakt van een voertuig waar ik eerder al eens de bijbehorende twee voertuigen gemaakt heb. Deze 3e was destijds te ingewikkeld voor me, maar het is nu hoogtijd dat die er ook bij komt :)
Lemme guess... iets met Star Wars? :P Ik geloof dat je toen een snowspeeder en AT-AT gemaakt hebt, dan nu een X-wing ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

Topicstarter
Nope, geen Star Wars deze keer :P
En die WIP is er ook niet van gekomen, obviously. Misschien vanavond :P

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
@Solid_Seal: Belooft veel moois, ziet er tof uit.

Weer even een nieuwe WIP van mij, kofferklep en deuren toegevoegd samen met een remesh van de voorschermen.
Afbeeldingslocatie: http://i244.photobucket.com/albums/gg7/GWBoes/WIP2_2.png

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

Topicstarter
Ayazis schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 13:25:
Vraagje, Mag je in deze contests wel stockfoto's gebruiken? Er staat in de TS dat je geen ander werk mag gebruiken, maar ik vraag me dus af of dat ook opgaat wat betreft stockfoto's... een goed bewerkte foto van een voertuig.. is dat toegestaan, of moet álles handmade..?
We zien het liefste zo min mogelijk pre fab en stock werk, en als we het zien dient het als ondersteuning voor de plaat, een stock foto van een auto pakken, hiervan de kleur aanpassen en er een "sticker" op plakken, of een figuur uitknippen en op een andere achtergrond plakken is niet de bedoeling.
achtergrond

Voor fotomanipulatie mag je meer gebruik van foto's maken, maar het eind resultaat moet wel drastisch anders zijn dan de foto's waar je mee begon.

Zoiets als dit werk van mede Tweaker RoyK moet kunnen.
station

Dus wees creatief, en laat ons met een stel WIPs vooral goed zijn wat je allemaal gedaan hebt :)

@GWBoes: Goed bezig!

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ayazis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:13
@Spike Wolf, Dank voor je reactie. Dit is een beetje mijn stijl namelijk, om ff een voorbeeldje te gebruiken, zoiets zou wel mogen dan?

Afbeeldingslocatie: http://th03.deviantart.net/fs70/150/i/2013/223/c/f/visions_by_florisart-d6hnljm.jpg
Hierbij ook gebruik gemaakt van stockfoto's en dergelijke

[ Voor 65% gewijzigd door Ayazis op 15-05-2015 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

Topicstarter
Ik zou zeggen, leef je uit :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
@ Robin - Jaw dropping!

@ Boes - Keep it up!

@ Nyrtty - Jaw dropping!

:D

Een viewport render :

[afbeelding]

Kewl! Al een idee hoe je straks de complete plaat gaat maken?

Bij gebrek aan meer tijd hierbij m'n final!

Afbeeldingslocatie: http://freezingpixels.com/tweakers/GOT-Final_S.jpg
(click voor groot)

Afbeeldingslocatie: http://freezingpixels.com/tweakers/GOT-Final_S_3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://freezingpixels.com/tweakers/GOT-Final_S_7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://freezingpixels.com/tweakers/GOT-Final_S_4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://freezingpixels.com/tweakers/GOT-Final_S_6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://freezingpixels.com/tweakers/GOT-Final_S_2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Wow... Erg gaaf geworden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-03 05:49

Remcom00

hij is gek

Wou al langer wat met 3D moddeling in Blender doen, op lange termijn een auto maken voor Assetto Corsa.
Het doel was om rond September (ivm zomervakantie) een model van een auto te hebben, dit lijkt me een mooie gelegenheid om mezelf eens in het diepe te gooien en te kijken waar ik mee op de proppen kan komen :D.

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
Hij is echt een heel tof robin222, super mooie details er ook in verwerkt.

Ik ben inmiddels ook al lekker bezig. glas, grill en wielen zitten er deels in nu:
Afbeeldingslocatie: http://i244.photobucket.com/albums/gg7/GWBoes/WIP3%20small.jpg

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal

Solid Seal

3D Printer N00b

Ik denk dat ik maar gewoon stop en hier naar gaat kijken :D

Of toch maar niet:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/laGFYyJyCF8N5yuNxpDwAnal/medium.png

Mooie rode kleur (car paint node setup)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
Thanks iedereen!! Was erg leuk om te doen en ik hoop meerdere van dit soort platen te kunnen maken!!
GWBoes schreef op maandag 18 mei 2015 @ 23:09:
Hij is echt een heel tof robin222, super mooie details er ook in verwerkt.

Ik ben inmiddels ook al lekker bezig. glas, grill en wielen zitten er deels in nu:
[afbeelding]
Begint toch echt een auto te worden! Velgjes zijn mooi geworden. De aansluiting tussen motorkap en zij-fender lijkt nog niet helemaal lekker aan te sluiten maar misschien zie je dat in de final niet meer. Eigen ontwerp? (ben niet echt een 'klassieke' auto kenner :+ )
Solid Seal schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 17:20:
[...]

Ik denk dat ik maar gewoon stop en hier naar gaat kijken :D

Of toch maar niet:

[afbeelding]

Mooie rode kleur (car paint node setup)
Doorgaan!!!! Glas is misschien nog een beetje erg donker en check nog even of de bandjes nog smoother kunnen worden, volgens mij zie je nu de 'edge' van het gekopieerde profiel nog. Ga je de finale plaat nog iets meer van de zijkant maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

Topicstarter
Goed bezig jongens, jullie hebben er al veel meer tijd in zitten dan ik :P
Maar als het goed is heb ik deze week veel meer tijd om wat te doen.

Om ook maar even mee te doen hier mijn eerste (snelle) WIP:
WIP 01

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal

Solid Seal

3D Printer N00b

robin222 schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 21:05:
Thanks iedereen!! Was erg leuk om te doen en ik hoop meerdere van dit soort platen te kunnen maken!!

[...]

Begint toch echt een auto te worden! Velgjes zijn mooi geworden. De aansluiting tussen motorkap en zij-fender lijkt nog niet helemaal lekker aan te sluiten maar misschien zie je dat in de final niet meer. Eigen ontwerp? (ben niet echt een 'klassieke' auto kenner :+ )

[...]

Doorgaan!!!! Glas is misschien nog een beetje erg donker en check nog even of de bandjes nog smoother kunnen worden, volgens mij zie je nu de 'edge' van het gekopieerde profiel nog. Ga je de finale plaat nog iets meer van de zijkant maken?
Ja klopt, de bandjes ben ik nog niet aan toegekomen. En de final gaat idd iets meer van de zijkant laten zien. Ik zoek nog een coole shot :D Ik hoop ook dat ik de decals (heten die stickers zo? ) er goed op kan krijgen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Spike_wolf schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 22:31:
Goed bezig jongens, jullie hebben er al veel meer tijd in zitten dan ik :P
Maar als het goed is heb ik deze week veel meer tijd om wat te doen.

Om ook maar even mee te doen hier mijn eerste (snelle) WIP:
[afbeelding]
Thunderbirds! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

Topicstarter
F.A.B.!
Thunderbird 1 en 3 heb ik al eens gemaakt, Thunderbird 2 mag dan natuurlijk niet ontbreken :P

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal

Solid Seal

3D Printer N00b

Spike_wolf schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 08:35:
[...]

F.A.B.!
Thunderbird 1 en 3 heb ik al eens gemaakt, Thunderbird 2 mag dan natuurlijk niet ontbreken :P
Ik was nooit zo een fan van de Thunderbirds :( maar hier ga ik toch wel ff voor zitten :D

Hier nog een wip:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/Gm7aa4K7ALGD6Ex31p0TOfTN/medium.png

Ben nu opzoek naar de decals en hoe ik ze erop gaat zettten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:06
Yay, ik doe mee :D. Voertuigen dus. Ik ga voor een mini-verkeers-opstopping / kinderboek-look-n-feel / dino's-in-auto's scene'tje.
TrafficJam11
Ik ga niks texturen, gewoon als een malle modellen en leuke, vrolijke materials assignen & renderen (dof, toon-lines, fresnel stijltje). Er zijn al heel wat wips, maar had nu pas zin wat te posten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

Topicstarter
Solid Seal schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 20:29:
[...]

Ik was nooit zo een fan van de Thunderbirds :( maar hier ga ik toch wel ff voor zitten :D

Hier nog een wip:

[afbeelding]

Ben nu opzoek naar de decals en hoe ik ze erop gaat zettten :D
Goed bezig Solid! Hij doet me zo een beetje denken aan de motor van Vinnie, uit the Biker Mice from Mars cartoon :)
LiToKi schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 21:32:
Yay, ik doe mee :D. Voertuigen dus. Ik ga voor een mini-verkeers-opstopping / kinderboek-look-n-feel / dino's-in-auto's scene'tje.
[afbeelding]
Ik ga niks texturen, gewoon als een malle modellen en leuke, vrolijke materials assignen & renderen (dof, toon-lines, fresnel stijltje). Er zijn al heel wat wips, maar had nu pas zin wat te posten :).
Nice, dat heeft gelijk al een lekkere sfeer!

Ik heb ook weer even tijd gevonden om het een en ander te doen, de vorm begint er in te komen :)

WIP 02

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 29-06 14:17
Spike_wolf schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 21:37:
[...]

Goed bezig Solid! Hij doet me zo een beetje denken aan de motor van Vinnie, uit the Biker Mice from Mars cartoon :)

[...]

Nice, dat heeft gelijk al een lekkere sfeer!

Ik heb ook weer even tijd gevonden om het een en ander te doen, de vorm begint er in te komen :)

[afbeelding]
Tof om te zien dat je het oude model aan het maken bent 8) Het model in de nieuwe serie is het net niet imo..

Ter vergelijking:
Oud
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/bWaLB83.jpg

Nieuw
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/LCNbhRT.jpg

Toch jammer om te zien dat de oude manier met poppen op een of andere manier veel realistischer en dus indrukwekkender was dan de nieuwe CG serie ;(

[ Voor 10% gewijzigd door naam op 20-05-2015 21:59 . Reden: Crappy hosting :( ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal

Solid Seal

3D Printer N00b

[afbeelding]
:D deze is ook leuk !

En ja Biker Mice Vinnie was ik al helemaal vergeten :D . Denk ook dat zijn bike een beetje van Akira is afgekeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

Topicstarter
naam schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 21:55:
[...]

Tof om te zien dat je het oude model aan het maken bent 8) Het model in de nieuwe serie is het net niet imo..

Ter vergelijking:
Oud
[afbeelding]

Nieuw
[afbeelding]

Toch jammer om te zien dat de oude manier met poppen op een of andere manier veel realistischer en dus indrukwekkender was dan de nieuwe CG serie ;(
Helemaal mee eens, het oude model is gewoon veel en veel mooier. Ik snap dat ze hem wat hoekiger en moderner hebben willen maken, maar dat ding lijkt echt nergens naar :P
Net als de nieuwe serie, ik heb de eerste aflevering gezien, en mijn gedachte daarover in het TV topic beschreven, maar daar slaan ze de plank echt helemaal mis. Dat ze hier en daar terug grijpen naar het oude uiterlijk is leuk bedacht, maar de uitwerking is echt belabberd. Erg jammer :N

[edit]

WIPje:
WIP 03

En met de capsule er uit:
WIP 04

Edit 2:
Voor de geïnteresseerden, dit zijn Thunderbird 1 en 3 die ik een aantal jaar terug in elkaar gezet heb :)
Thunderbird 1 Thunderbird 3

[ Voor 30% gewijzigd door Spike_wolf op 21-05-2015 21:23 ]

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal

Solid Seal

3D Printer N00b

Die 1 en 3 had ik idd ooit eens gezien.

Over dat groene ding.. (sorry ken de namen erm getallen niet. Ik ken alleen Penelope met haar roze bak :D )

Maar er zit een rare naad in het midden . alsof je dubbele verts heb of het hoort zo . :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

Topicstarter
Die naad in Thunderbird 2 ( ;) ), zit daar omdat het nu twee losse objecten zijn, de linker helft (voor de kijker rechts) waar ik op werk, en een gespiegelde versie.
Aan één helft werken is makkelijker dan aan twee kanten tegelijk, maar slechts één kant zien, of één goede kant en een halfbakken vage kant geeft een vertekend beeld van wat je maakt. Door een gespiegelde mesh ernaast te zetten die mee veranderd met wat ik aan de andere doe heb ik toch een compleet beeld, maar omdat het twee objecten zijn die in het midden niet aan elkaar vast zitten krijg je daar een wat vreemde naad te zien.
Als ik de twee helften straks aan elkaar plak verdwijnt die naad :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:58

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

[afbeelding]
Waaaah lol :) nice

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal

Solid Seal

3D Printer N00b

Ik heb komende dagen toch niet veel tijd om nog iets te doen dus bij deze.

Mijn Final :

Blender
750 samples
Cycles Render

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/klN8NQkydwFdcVF2oTZL99tQ/medium.png

Ik ben er zeer tevreden over :) weer een stukje complexer dan mijn casette bandje van Retro contest :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

Topicstarter
Ik ben ook weer even aan het spelen geweest, ik ben aardig tevreden over het model, er moeten nog een paar kleine dingetjes gebeuren. De texture is nog niet meer dan enkele kleuren, daar moet uiteraard nog veel aan gedaan worden.

WIPjes:
WIP 05

WIP 06

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal

Solid Seal

3D Printer N00b

Nice! Spike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
@Spike: Nice, komt dichtbij de foto van 't origineel!

@Solid Seal: Mooi resultaat, jammer dat je niet meer tijd ervoor hebt...

@robin222: Strakke plaat, alleen dat groene licht vanuit rechts doet wat vreemd aan; omdat er geen bron is denk ik, of geen duidelijke bron. Ook lijkt 't een rimlight uit een grot; het maakt wel nieuwsgierig iig :P.

Zelf ben ik weer iets verder :). Hopelijk genoeg tijd deze week om het af te kunnen ronden...
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/CvDFDVEGrdGU8WkjARuMVyxM/full.jpg
Er komen nog wat auto's of andere voertuigen bij, hier en daar wat omgevingsobjecten en ga 't nog wat krapper maken, zodat het wat drukker lijkt. Klik voor groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-06 14:16
Heel gaaf stijltje! :)

Ook kudo's voor de Thunderbird, maar dat is meer nostalgie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
LiToKi schreef op maandag 25 mei 2015 @ 22:02:

@robin222: Strakke plaat, alleen dat groene licht vanuit rechts doet wat vreemd aan; omdat er geen bron is denk ik, of geen duidelijke bron. Ook lijkt 't een rimlight uit een grot; het maakt wel nieuwsgierig iig :P.

Zelf ben ik weer iets verder :). Hopelijk genoeg tijd deze week om het af te kunnen ronden...
[afbeelding]
Er komen nog wat auto's of andere voertuigen bij, hier en daar wat omgevingsobjecten en ga 't nog wat krapper maken, zodat het wat drukker lijkt. Klik voor groter.
Heel vet sfeertje!! Zier er erg leuk uit zo! Palm boompjes misschien wat groener? En de dino's die nu net in de bokeh vallen nog een beetje aanpassen zodat ze niet het zelfde zijn als in het midden?

Over de plaat van mij; Het groene licht komt inderdaad diep vanuit de grot waar iets van een resource ligt opgeslagen die de voertuigen moeten transporteren naar hun thuis basis in de lucht. (zoiets :+ )
Solid Seal schreef op zondag 24 mei 2015 @ 00:16:
Ik heb komende dagen toch niet veel tijd om nog iets te doen dus bij deze.

Mijn Final :

Blender
750 samples
Cycles Render

[afbeelding]

Ik ben er zeer tevreden over :) weer een stukje complexer dan mijn casette bandje van Retro contest :D
Geen stickers? Je kan kijken of je ze nog in photoshop er op krijgt. Maakt het wel af!!
Spike_wolf schreef op zondag 24 mei 2015 @ 17:29:
Ik ben ook weer even aan het spelen geweest, ik ben aardig tevreden over het model, er moeten nog een paar kleine dingetjes gebeuren. De texture is nog niet meer dan enkele kleuren, daar moet uiteraard nog veel aan gedaan worden.

WIPjes:
[afbeelding]

[afbeelding]
Nice! De seams van de cargo bay lijken wat te bol waardoor het geheel erg klein aanvoelt maar na het checken van referenties klopt dat toch wel.. Over naden gesproken, in welk programma werk je? In 3d max is het namelijk zo dat als je een symmetrie modifier onder een smooth modifier plakt dat dan automatisch de deelnaad weg valt en je gewoon door kan modelleren aan 1 helft. Kan dat bij jouw niet? Vond t opvallend dat je zei dat je ze later weer aan elkaar moest plakken.

Btw iemand vond de Thunderbird 2 zo vet dat hij er maar een jacht van heeft gemaakt
Afbeeldingslocatie: http://www.superyachtnews.com/articles/superyachtdesign/images/1611/TB2%20running%20prof.jpg Beetje discutabel in hoeverre hij er op lijkt maar wel gedurfd!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal

Solid Seal

3D Printer N00b

robin222 schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 21:00:
[...]

Geen stickers? Je kan kijken of je ze nog in photoshop er op krijgt. Maakt het wel af!!

[...]
fotosjop is als chinees voor mij :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
Solid Seal schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 22:05:
[...]

fotosjop is als chinees voor mij :D
Chinees valt ook te leren O-) Dit staat ongeveer gelijk aan het leren van Hallo in het chinees :+ Met een beetje hulp van google en youtube kom je er wel en anders wil ik je ook wel helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-06 22:30
LiToKi schreef op maandag 25 mei 2015 @ 22:02:

[afbeelding]
Leuk om weer eens wat nieuw werk van je te zien! :)

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

Topicstarter
Ik heb vanavond even een simpele omgeving in elkaar gedraaid. Hopelijk kan ik die morgen af maken en van degelijk kleuren voorzien :P

WIPje:
WIP 07

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
@robin222; heb je feedback verwerkt :).

@Willem; thanks!

@HawVer; :w :>

@Spike; zou een andere camera-hoek niet toffer zijn? Ik snap dat dit de klassieke TB2-launch-camera-hoek is, maar toch...

@de-rest-die-wips-gepost-hebben; waaarrr zijnnn jullliieee?

Bijna final, nog een beetje tweaken hier en daar, miniscuul beetje aan ge-photo-shopped (randje + sun-glare);
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/xdq0yxLf3Srm3x3XOvAupOfZ/full.png
Klik voor (veel) groter. En feedback altijd welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperflipNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-03 12:26
@LiToKi
Moet dat stoplicht rechts onderin niet op rood staat? Of in ieder geval dat meer laten zien? :)
Mooie plaat voor de rest d:)b

[ Voor 3% gewijzigd door SuperflipNL op 29-05-2015 11:45 ]

BFV: SuperflipNL [PS4]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
Mijn laatste WIP, ik hoop dat ik wat ik voor ogen heb nog klaar krijg vanavond. Moet namelijk nu eerst tot half tien nog trainen.
fiat 130 wip 6

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
FINAL
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/91BDpHZfKdo61QftD4UsAn7i/full.jpg
Boel kleine dingetjes nog aangepast, maar nu vind ik 't best zo :). Klik voor (heel veel, 4K+) groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

Topicstarter
Erg fijne plaat LoToKi, het kleuren pallet, hoewel erg plat, is wel erg prettig om naar te kijken :)

Mijn tijd is op, dus hier ook mijn Final:
Final

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
Super toffe finals.
Bij gebrek aan meer tijd hierbij mijn Final:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/zbKGCxFgwqG41KqfJZe8RBvY/full.jpg

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

Topicstarter
En dat was hem dan, contest #26. Allereerst een groot applaus voor de deelnemers, we hebben zoals altijd weer een aantal mooie finals voortgebracht!

GFX Contest #26 - Finals

robin222
Final

Solid Seal
Final

LiToKi
Final

Spike_wolf
Final

GWBoes
Final

Stemmen
Wat nu volgt is natuurlijk de stemronde, alle deelnemers mogen mij per DM of Mail hun scorenlijstjes insturen (denk er aan dat je zowel een lijstje voor originaliteit als voor uitwerking opstelt zoals in de Topic Start vermeldt staat). Neem voldoende tijd om de inzendingen goed en eerlijk te beoordelen.
Wanneer alle inzendingen bij mij binnen zijn zal ik de scores verwerken en de winnaar zo snel mogelijk bekend maken.

De volgende contest
De volgende contest zal op maandag 1 juni van start gaan, het onderwerp van deze contest wordt net als deze keer willekeurig geselecteerd uit een lijstje met mogelijke onderwerpen. Maar dat wil niet zeggen dat jullie geen input hebben. Weet je een leuk onderwerp? Gooi het in de groep, bruikbare onderwerpen kunnen altijd aan de lijst toegevoegd worden :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal

Solid Seal

3D Printer N00b

Poeh he :D vette inzendingen.
Toch jammer dat niet iedereen die hier begonnen is, een final heeft kunnen neerzetten :(

[ Voor 60% gewijzigd door Solid Seal op 30-05-2015 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-06 22:30
Inderdaad een mooie verzameling finals! Volgende keer ga ik ook meedoen.. (Voornemen) :)

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
Mooie inzendingen :D. Op naar een volgende...

Waarom begint de volgende contest volgend jaar? Of gaan we terug in de tijd en doen we de maand over? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

Topicstarter
LiToKi schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 13:21:
Waarom begint de volgende contest volgend jaar? Of gaan we terug in de tijd en doen we de maand over? ;)
Ik weet van niets O-)

:+

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

@Litoki: waarom zou een Pterosaur een auto nemen in de plek van te vliegen :p

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
Damic schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 13:56:
Vleugel verstuikt tijdens het paragliden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Lol xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Damic schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 13:56:
Er vliegt er ook 1 (schaduw)! Leuk detail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Ow ja nu je het zegt :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
SnoeiKoei schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 19:00:
[...]

Er vliegt er ook 1 (schaduw)! Leuk detail.
Nog een detail dan: eigenlijk vliegt die pterodactylus-achtige midden in het beeld, want dan kwam z'n schaduw het mooiste uit. Alleen zijn render staat expliciet uit :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

Topicstarter
En de scores zijn inmiddels binnen, ze zijn geteld en de uitslag is bekend!

Scorenlijst

Met 38 punten is LiToKi de winnaar van GFX Contest #26!

Gefeliciteerd LiToKi *O*
Je ondertitel komt er aan en de Tweakers goodie komt jouw kant op!

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
Wooooo oOo, op 't nippertje zeg; en terecht, want die van robin222 vond ik erg strak :).

Ben benieuwd wat die goodie wordt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
Congrats LiToKi!!! Verdiende winnaar!! :*) Was inderdaad erg close, volgende keer beter! Op naar de volgende contest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

Topicstarter
Nieuwe maand, nieuwe contest!
GFX Contest #27 - Wind

Contest nummer 27 is geopend! Laat je inspireren en ga deze maand lekker aan de slag.

Humankind… be both.

Pagina: 1