[2D/3D] GFX Contest 25 - Retro Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:36

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Topicstarter
GFX Contest #25 - Retro

Onderwerp

Welkom bij de vijfentwintigste GFX contest: Retro!

Met het onderwerp ”Retro” kunnen we heel heel veel kanten op. Maak een 60’s interieur, of een lekker ouderwetse auto. Ontwerp of recreëer een ouderwetse science fiction boekomslag of leef je uit op elektronische apparatuur die ooit splinternieuw en top of the line was. Zoals altijd kun je bij elk idee zowel voor fotorealisme of een meer cartoony stijl kiezen. Het is helemaal aan jou. Wees creatief en de mogelijkheden zijn eindeloos.

Voorbeelden van Retro

Voorgaande Topics

GFX Contest 01: Japan
GFX Contest 02: Primitives
GFX Contest 03: Tweakerland
GFX Contest 04: Sprookjes
GFX Contest 05: Character Design
GFX Contest 06: Nature meets Industry
GFX Contest 07: Alien Portrait
GFX Contest 08: Wat leeft er onder 't bed?
GFX Contest 09: Hitte
GFX Contest 10: Robots
GFX Contest 11: Mythen en Legendes
GFX Contest 12: Piraten, struikrovers en ander gespuis
GFX Contest 13: Sci-Fi
GFX Contest 14: Unrealistic Cities
GFX Contest 15: Verval
GFX Contest 16: Flying Ships
GFX Contest 17: Buitenaards Leven
GFX Contest 18: Aan Zee
GFX Contest 19: Jeugdsentiment
GFX Contest 20: Ontdekkingsreiziger
GFX Contest 21: Zeepkistenrace
GFX Contest 22: David vs Goliath
GFX Contest 23: LEGO
GFX Contest 23: Hoogte

Inlever datum

Uiterste inlever datum dinsdag 28 april 2015, 23.59 uur

Prijzen

Wat valt er te winnen met deze contest? Uiteraard de eeuwige roem, daarnaast krijg je gedurende de looptijd van de volgende contest de ondertitel ”Winnaar GFX-Contest” onder je nickname, zodat iedereen op het forum je prestatie kan zien.
Maar dat is nog niet alles! Je krijgt daarnaast ook een geweldige Tweakers-Goodie thuisgestuurd! Wat die Goodie is blijft een verassing, maar het kan van alles zijn en kan regelmatig veranderen zodat het ook voor eerdere winnaars aantrekkelijk blijft om nogmaals te proberen om te winnen.

Deelname

De contest is een typisch geval van "free-for-all" dus zelfs als dit de eerste 2D of 3D-scene is die je maakt, mag je gewoon gezellig meedoen, hoe meer zielen, hoe meer vreugd. Je kan er alleen maar veel van leren en we zien hier graag hoe je steeds een stapje beter wordt in het maken van je kunstwerken :)

Als je nieuw bent in deze wereld en bijvoorbeeld niet weet welke programma's je kan gebruiken, dan kan je het beste eerst even in de volgende topics kijken:

Algemeen tekentopic (handgetekend / tekentablet only) part 8
\[2D] Post hier je 2d-stuff maar weer - part 13
\[3D] Post je 3d-stuff maar weer - part 44

Daarin staat genoeg informatie om te beginnen.

WIP Work In Progress

Om de activiteit in dit topic te behouden zien we je gedurende de contest graag WIPs van je werk posten.

Je laat hiermee zien dat je actief meedoet aan de contest, en misschien nog wel belangrijker, je motiveert andere mensen om ook mee te doen! Of om nog net even een stapje verder te gaan, want tja, een contest wil je ook graag winnen ;)
Daarbij is het ook voor de andere deelnemers en toeschouwers erg leuk om de vorderingen in je werk te zien.

De WIPs en Final mogen gemaakt worden in iedere denkbare afmeting, maar de thumbnails die je hier plaatst dienen maximaal 640px breed te zijn, je kan altijd linken naar een grotere versie (graag zelfs). Hierdoor kan er uiteindelijk een mooie lijst gemaakt worden en kunnen de deelnemers bij het stemmen het werk op de meest handige manier bekijken. Ook de layout van dit forum en mobiele gebruikers zullen je er erg dankbaar voor zijn :)

Heb je geen directe linkmogelijkheid vanaf eigen webspace? Zorg dan in ieder geval dat je final ergens onderdak krijgt waar hij wel direct bekeken kan worden, en het liefst zonder een berg reclame pop-ups.
Op sites als Tinypic kun je gratis je afbeeldingen uploaden.
De Finals zullen op de servers van Tweakers gehost worden zodat deze ook in de toekomst beschikbaar zijn.

Regels

Elke contest heeft regels, ook al zijn ze niet streng, zorg ervoor dat je je er zo goed mogelijk aan houdt. Hieronder vindt je de do's en don'ts.

Do's
• Als je meedoet, post je minstens twee WIPs (Work In Progress). Alleen een final is niet genoeg.
• Je mag zoveel WIP's posten als je wil. Probeer het voor anderen ook makkelijk te maken om kritiek op jouw werk te leveren. Dat wil zeggen; leg uit waar je mee bezig bent, wat je wil bereiken en waar je graag kritiek over zou willen ontvangen.
• Het gebruik van tutorials is toegestaan. Het is echter niet de bedoeling dat je een tutorial uitwerkt, en dat inlevert als final. Er moet een deel 'eigen werk' inzitten.
• 3D werk, digitaal 2D werk maar ook "analoog” 2D werk is toegestaan, handgetekend werk mag gescand of gefotografeerd worden.
• Gebruikmaken van plugins en standaardeffecten mag. Hou het wel binnen de perken en probeer het eerst zonder deze plugins te doen tenzij het echt niet gaat. De plugin of het effect mag ook niet een te grote rol spelen binnen je scene.
• Het gaat dus om het eindresultaat: één afbeelding. Geef duidelijk aan welke dit is door er het woord FINAL dikgedrukt bij te zetten.
• Have fun!

Dont's
• De final mag geen animatie zijn.
• De final mag niet enkel een in elkaar geplakte collage van bestaand werk zijn. Zorg dat het echt jouw ding is.
• Gebruik geen oude door jou zelf gemaakte werken.
• Gebruik geen werk van andere mensen, inclusief prefabs. Textures of brushes zijn hierop een uitzondering, maar alleen als ze gebruikt worden als een onderdeel van je scene.
• Post één final. Bij het inleveren van meerdere afbeeldingen onder het kopje final wordt de laatst geposte plaat gekozen!

Puntentelling

De puntentelling is als volgt. De naar jouw mening beste plaat krijgt 10 punten, die daaropvolgend 8, dan 6, 5, 4, 3, 2 en 1. Doen er meer dan acht mensen mee, dan kies je de, naar jouw mening, acht beste, de rest krijgt 0 punten. Aan het eind van de contest is het de bedoeling dat iedere deelnemer 2x een top acht maakt met de usernames van iedereen waarvan jij vindt dat zij jouw punten verdienen. Uiteraard mag je jezelf geen punten geven O-) dat is de taak van de andere stemmende deelnemers ;)

De uiteindelijke score zal bestaan uit 60% voor de uitwerking en 40% voor de originaliteit.
De eindscore wordt als volgt berekend: (originaliteit x 0.4) + (uitwerking x 0.6) = eindscore

De stemmen kunnen in de stemperiode (laatste paar dagen van de maand) per DM of E-mail naar de TS verstuurd worden.

Aan de slag!

Dit is ongeveer alles dat je moet weten over deze contest. Voor vragen kun je altijd in dit topic of bij de TS terecht.
Verder rest mij alleen nog jullie allemaal succes en veel plezier te wensen deze maand!!!

GFX Contest #25 - Finals

Winnaar:

SnoeiKoei
Final

Overige inzendingen:

Nico
Final

Solid Seal
Final

Anoniem: 177141
Final

Spike_wolf
Final

[ Voor 7% gewijzigd door Spike_wolf op 01-06-2015 00:23 ]

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Leuk! :)

Hier ga ik even lekker mee aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-06 17:01
Hmmm, interessant....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:30

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Ik ga wederom mijn best doen maar ik kan zoals gebruikelijk niks beloven. Ik wil eigenlijk een stuk iconische lelijkheid modelleren in Blender die tot en met mijn prille jeugd het straatbeeld visueel verpestte: de Renault 4, de Multipla van de eighties (en de sixties en seventies maar daar heb ik niks en weinig van meegemaakt).

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal
  • Laatst online: 06-06 13:05

Solid Seal

3D Printer N00b

Ik ben weer van de partij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
Ik (als ik meedoe) heb ook al een ideetje....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusky
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-06 15:15
Ok hierbij probeer ik mijn eerste contest...
Ik lees en kijk al best wel wat mee, en zie erg mooi renders voorbij komen. Ik ben bouwkundig tekenaar en teken vooral met autocad, deze 3d modellen render ik dan met artlantis.

probeer een inrichting te maken van een bekende tv serie :z :P

[ Voor 11% gewijzigd door Rusky op 27-06-2016 16:15 ]

mijn pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
Je bent goed begonnen.
Geen idee welke serie trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

M'n eerste Retro-WIPje:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/gaoq3PQzxC7QQwZcrLj9Ik2h/medium.png

Klik voor groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusky
D-rez schreef op donderdag 02 april 2015 @ 13:05:
Je bent goed begonnen.
Geen idee welke serie trouwens
dat zei ik expres niet .. ben benieuwd of iemand het herkent :9

mijn pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-04 13:43
Rusky schreef op donderdag 02 april 2015 @ 12:50:
Ok hierbij probeer ik mijn eerste contest...
Ik lees en kijk al best wel wat mee, en zie erg mooi renders voorbij komen. Ik ben bouwkundig tekenaar en teken vooral met autocad, deze 3d modellen render ik dan met artlantis.

Mijn eerste WIP:
[afbeelding]

probeer een inrichting te maken van een bekende tv serie :z :P
that 70's show kelder. :P

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
(ben ook nooit echt een tv-serie kijker geweest :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusky
wow ... das best snel .... (blijkbaar kan ik toch wel een beetje tekenen :+ O-) )

mijn pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-06 00:40
Ik herkende hem ook direct :P .
SnoeiKoei ook al goed begonnen.

Ik moet zelf nog even kijken wat ik ga doen, had niet direct een "Ja" momentje bij dit thema maar misschien komt dat nog.

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Thnx GWBoes. Aangezien je nooit weet wanneer je weer tijd hebt, ben ik nog maar wat verder gegaan met m'n fuglymobile.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/B4Xr4CnxYPB7jkext4MXBhYh/medium.jpg

't Wordt dus een Renault 4F, de bestelvariant. Basisvorm schiet aardig op, daarna kan het detailleren beginnen.

[ Voor 8% gewijzigd door SnoeiKoei op 02-04-2015 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal

Solid Seal

3D Printer N00b

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/ROzEPUweQugdH03Xpq7XwQ8p/medium.png

Mijn WiP :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyrrti
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 16-01 13:17
Een schets voor een bookcover. Ik weet nog niet of ik verder ga met dit idee.. mischien nog wat meer brainstormen over het onderwerp. Retro brengt nog niet echt een beeld bij mij.

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/2zgbyuu.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Wat is iedereen all lekker bezig! :D

Dan ook maar even een snel WIPje van mijn kant:
WIP 01

3 keer raden wat het wordt :+

[ Voor 5% gewijzigd door Spike_wolf op 03-04-2015 21:54 ]

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Ik denk een doorgeknipte Gameboy :+

Er beginnen inderdaad al aardig wat leuke dingen langs te komen :)
* Stukfruit krijgt ook weer kriebels bij dit onderwerp, maar weet helaas niet of hij tijd kan vinden...

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal

Solid Seal

3D Printer N00b

@ Spike : die heb ik een tijd geleden al gemaakt :) iets minder in detail though . Maar nooit helemaal afgemaakt. Mag ik m hier posten of ff in het andere 3D Rubriekje.

[ Voor 9% gewijzigd door Solid Seal op 04-04-2015 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Leuk dat iedereen al bezig is met mooie dingen maken. :)

Ik vraag me wel iets af: gaat iedereen ook echt iets retro maken, of gewoon een design uit het verleden namaken, want dat is natuurlijk niet retro, toch?
Retro is bijvoorbeeld een interieur van nu, incl. gebogen lcd-tv, een tablet op de salontafel, maar toch met jaren '60 behang en andere stijl elementen uit die periode. Kortom, iets moders met stijl-elementen uit het verleden.

Zelf was mijn eerste idee om iets te doen met Formule 1 wagens uit de jaren '80 of '90, maar toen ging ik me dit dus afvragen. ;)
Maak ik de scope van het thema nu onnodig klein, of is het het afvragen waard?

[ Voor 3% gewijzigd door Zamorano op 04-04-2015 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Heb ik me ook afgevraagd, Zamorano, maar toen las ik de opdrachtomschrijving en die past meer bij "iets van vroeger" dan bij feitelijk retro. "Jeugdsentiment" zou een goede omschrijving zijn van de startpost.

[ Voor 18% gewijzigd door SnoeiKoei op 04-04-2015 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
retro (comparative more retro, superlative most retro)

of, or relating to, the past, past times, or the way things were
Onder die beschrijving vallen dus zowel een oude formule 1 auto, als een modern interieur met een '60s behangetje :)
Ik zou zeggen dat zowel een 1t gen Gameboy als een iPhone 6 case met Gameboy print in de context vallen en prima uitgewerkt kunnen worden.
Dus ouderwets, of modern geïnspireerd door ouderwets. Ga je gang en werk wat leuks uit :)

@ Solid Seal:
Wellicht dat \[3D] Post je 3d-stuff maar weer - part 44 daar een betere plek voor is? Kun je hem als side project gelijk af maken :P

[ Voor 15% gewijzigd door Spike_wolf op 04-04-2015 21:35 ]

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-05 14:42
Gezien de drukte van het afstuderen geprobeerd om iets eenvoudigs in elkaar te draaien. Heb helaas niet de kans om er veel tijd in te stoppen, maar wilde toch m'n neus hier weer eens laten zien. :+

Als we het hebben over retro (games), dan hebben we het natuurlijk ook over... SPACE INVADERS! Kubussen als pixels, en je leven is al praktisch compleet :) Het (korte) proces is samengevat in de onderstaande platen, met de laatste wat mij betreft al als final >:)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/vroRmN8.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/8Hj9UD7.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/fEa3Yo0.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/yqF04WK.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal

Solid Seal

3D Printer N00b

Nico schreef op maandag 06 april 2015 @ 00:51:
Gezien de drukte van het afstuderen geprobeerd om iets eenvoudigs in elkaar te draaien. Heb helaas niet de kans om er veel tijd in te stoppen, maar wilde toch m'n neus hier weer eens laten zien. :+

Als we het hebben over retro (games), dan hebben we het natuurlijk ook over... SPACE INVADERS! Kubussen als pixels, en je leven is al praktisch compleet :) Het (korte) proces is samengevat in de onderstaande platen, met de laatste wat mij betreft al als final >:)

SPACE INVADERS
Zoals ze al vaker tegen mij zeiden. Je hebt nog 24 dagen de tijd he :D. Doe iets retro met de achtergrond :)
Iets van een grid oid
https://www.google.nl/sea...22MIqsswGqq4GwDA#imgdii=_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal

Solid Seal

3D Printer N00b

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/HMEtvudakeicDG17LfLwXtfR/medium.png

Een beetje al waar ik naartoe wil. Clay render WiP :)
Om toch een beetje het idee van Zamorano te houden :)

Moet wel het koordje van de oordopjes beetje aanpassen .. zijn wat ko(o)rt(d) :D

[ Voor 12% gewijzigd door Solid Seal op 07-04-2015 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
@solid. Ik zou de maten van je casettebandje toch nog maar eens controleren. Ik heb het idee dat ze veel te dun is en de hoogte/breedte verhouding ook niet helemaal klopt.

Afbeeldingslocatie: http://yourtapetodvd.com/wp-content/uploads/2012/09/audio-cassette.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door D-rez op 08-04-2015 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal

Solid Seal

3D Printer N00b

@ D-rez : De dikte zo kunnen . Maar de hoogte en breedte weet ik niet. Ik heb m van een reference image af :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

had het zelfde idee. Maar misschien is dat geen probleem. TDK SA 90. Maar ik wil ook wel wat anders moddelen als het een punt is

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 177141 op 11-04-2015 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
Tuurlijk kan dat. Hoewel alleen een cassetje misschien wat pover is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
Gewoon heel vaak CTRL-D doen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal

Solid Seal

3D Printer N00b

Anoniem: 177141 schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 13:56:
had het zelfde idee. Maar misschien is dat geen probleem. TDK SA 90. Maar ik wil ook wel wat anders moddelen als het een punt is
Mij boeit het niet als je een soort gelijk iets hebt. al zou ik dan wel de wireframe willen zien om te kijken of ik het ook beter/anders had kunnen doen . Ik doe vooral wat in me opkomt. En dit bandje heb ik 3x gemaakt. Bij me eerste ontwerp kwam ik niet helemaal lekker uit met me textures. Die waren warped naar alle kanten uit. Nu stukken beter maar kan vast nog beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
@Solid, gewoon achteraf je mapping doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Klein beetje verder weer.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/YTx6dkpwhkLTqKEv2SAym0lN/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Solid Seal schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 21:16:
[...]

Mij boeit het niet als je een soort gelijk iets hebt. al zou ik dan wel de wireframe willen zien om te kijken of ik het ook beter/anders had kunnen doen . Ik doe vooral wat in me opkomt. En dit bandje heb ik 3x gemaakt. Bij me eerste ontwerp kwam ik niet helemaal lekker uit met me textures. Die waren warped naar alle kanten uit. Nu stukken beter maar kan vast nog beter :)
Hier mijn screenshot: hoop dat je er wat aan hebt. Ben nog maar net begonnen maar het is een aardig opzetje.

Afbeeldingslocatie: http://i725.photobucket.com/albums/ww260/Mark_Huizenga/Naamloos_zpsqmt0ch5h.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 177141 op 13-04-2015 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal

Solid Seal

3D Printer N00b

Jij gebruikt ook heel ander programma .. en ik heb het mezelf denk ik ook veel te moeilijk gemaakt :D

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/0nuG8wHer0TkYujdUGP4kRmk/medium.png

Klein weetje.. die jackplug rechts heeft meer verts dan het bandje :D

Bandje heeft bijna 5k verts

[ Voor 57% gewijzigd door Solid Seal op 13-04-2015 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
Heeft max niet zoiets als een subdivision surface? een 5k polycount voor dat tape ding klinkt al als veel. 5k+ voor een jack plug.. dat gaat me te ver :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tja wel erg veel polys. hoop dat je niet meer hoeft te editen :) Maar als je van veel poly objects houd dan mag dat natuurlijk. Hoe doe jij de gaten erin? ik ben er nog niet uit. Dus laat het maar ff zo voorlopig. Zal wel pro bolean worden denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
@Solid: misschien is het voor jou inderdaad handig om je eens te gaan richten op efficient modelleren. 5k voor dat bandje is heel veel, en van wat ik zo aan dat screenshot zie heb je ontzettend veel onnodige poly's.
Voor een enkel object in een scene natuurlijk niet het einde van de wereld, maar het maakt het wel ontzettend onoverzichtelijk en onnodig moeilijk voor je CPU :)

En is die tape erg groot, of is dat een nieuwe soort jack plug die belachelijk klein is? :P

@Sonny: Boolean is altijd een eng woord, die acties bezorgen je vaak meer hoofdpijn dan plezier. Als je het handmatig kunt doen is dat in 9 van de 10 gevallen mooier. Hoewel een boolean ook een eerste stap kan zijn om de rest er omheen vervolgens handmatig op te schonen natuurlijk :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Spike_wolf schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 19:17:
@Solid: misschien is het voor jou inderdaad handig om je eens te gaan richten op efficient modelleren. 5k voor dat bandje is heel veel, en van wat ik zo aan dat screenshot zie heb je ontzettend veel onnodige poly's.
Voor een enkel object in een scene natuurlijk niet het einde van de wereld, maar het maakt het wel ontzettend onoverzichtelijk en onnodig moeilijk voor je CPU :)

En is die tape erg groot, of is dat een nieuwe soort jack plug die belachelijk klein is? :P

@Sonny: Boolean is altijd een eng woord, die acties bezorgen je vaak meer hoofdpijn dan plezier. Als je het handmatig kunt doen is dat in 9 van de 10 gevallen mooier. Hoewel een boolean ook een eerste stap kan zijn om de rest er omheen vervolgens handmatig op te schonen natuurlijk :)
tja misschien heb je wel gelijk. maar ronde gaten in een object krijgen is verdraaid lastig zonder boolean. 3d moddelen moet natuurlijk wel leuk blijven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Uiteraard moet het leuk blijven, dat is het hoofddoel :P
Maar gaten maken hoeft niet moeilijk te zien, hoewel de vorm en opzet van het oppervlak waar je een gat in wil maken uiteraard wel invloed heeft op de moeilijkheidsgraad.

Een tijd terug heb ik eens een low poly voorbeeldje gemaakt waar je goed kunt zien hoe je verschillende soorten een gaten kunt maken:
Gaten
Wellicht dat je daar wat aan hebt :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:05
Voor het boolean (pro cutter) verhaal kan je deze post nog even checken:
robin222 schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 14:45:
[...]

Hieronder de workflow, heeft wel wat uitzoek werk gekost maar het werkt perfect voor wat ik wil:
Afbeeldingslocatie: http://3dshiparts.com/smallg/1-1.jpg
Nummer 1 is je romp waar je een gat uit wilt hebben, je maakt ter grote van het gat een cylinder of andere vorm die je uitgesneden wilt hebben.

Afbeeldingslocatie: http://3dshiparts.com/smallg/2-1.jpg
Je plaats de cylinder op de juiste plek (je kan deze later nog verschuiven) en voegt een procutter modifier toe op nummer 1 waarvoor je de volgende settings gebruikt die in het plaatje staan. Click op pick stock objects waarna je je 'romp' aanklikt.

Afbeeldingslocatie: http://3dshiparts.com/smallg/3-1.jpg
Nu heb je een gat in je romp maar je wilt de romp weer graag aanpassen. Dan ga je eerst naar je modifier list toe(1) en hierna selecteer je alle objects (2) selecteer instance (3) extract selected (4). Nu komen je orginele objecten over je gesneden romp te liggen. Als je deze nu selecteerd en verschuift naar beneden dan heb je daar je referentie file. Hier kan je alle aanpassingen in doorvoeren die je nog wilt:

Afbeeldingslocatie: http://3dshiparts.com/smallg/4-1.jpg
Als je je verticles selecteerd en deze gaat verschuiven dan past hij automatisch de positie van het gat aan. :9~

Afbeeldingslocatie: http://3dshiparts.com/smallg/5-1.jpg
Voeg een turbosmooth toe voor een nog fijner resultaat.

Afbeeldingslocatie: http://3dshiparts.com/smallg/6-1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://3dshiparts.com/smallg/7-1.jpg
pas je 'romp' vorm aan en hij word automatisch aangepast in je uitgeknipte versie :D

Het is even wat pielen maar je kan begrijpen dat je hierdoor een ontzettend simpele basis vorm kan maken zonder al te veel verticles. Wil je nou een extra gat er uit knippen dan kan je objecten aan de cylinder toevoegen via attach waarna deze automatisch worden meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal

Solid Seal

3D Printer N00b

Nico schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 17:23:
Heeft max niet zoiets als een subdivision surface? een 5k polycount voor dat tape ding klinkt al als veel. 5k+ voor een jack plug.. dat gaat me te ver :+
Ik gebruik Blender :)

Mijn eerste ontwerp bandje had veel meer vertices :)
Ik ga m ff herzien idd .. :D

EDIT: Heb er nu 2600 ish dat is ongeveer de helft :D

[ Voor 7% gewijzigd door Solid Seal op 15-04-2015 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zo hier weer een mooie render van mijn TDK. Durf nog niet aan de gaten te beginnen, maar bedankt voor de cutter tool post. Boolean werkt net zo heb ik net gezien in 3ds max

Afbeeldingslocatie: http://i725.photobucket.com/albums/ww260/Mark_Huizenga/retro_zpsoqpjbhfg.jpg

Ah wat mooi al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal

Solid Seal

3D Printer N00b

Nice :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Soms is het m.i. ook gewoon makkelijker uit te gaan van een cilinder en daarvan de randen naar buiten te extruderen om de vorm te krijgen die je wil. Ga je toch nog een smooth modifier toepassen (mesh- of turbosmooth in max, subdivision surface in Blender, etc) dan heb je aan een cilinder met 8 of 16 sides wel voldoende meestal.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/GVLMnjxkHkkasp9ZFWsoG9N5/full.jpg

Onderaan resultaat van een subdiv met 2 iteraties (en smooth ipv facets), perfect rond gat in een mooi vlak object met weinig polies. Bevel (stap 4) heb ik aangebracht om de rand wat scherper te maken maar dat hoeft natuurlijk niet, is afhankelijk van het doel. Als je deze vorm duplicate en netjes alleen horizontaal opzij schuift (of een mirror modifier gebruikt) heb je zomaar een vlak met meerdere gaten (cassettebandje I'm looking at you!)

Edit; weer een WIPje. Hoofdvorm is af, verschillende blikdelen zijn in de juiste stukken gesneden, begonnen met details van de deur (scherpe lijnen, deurgreep).

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/9TsMNLQDKUP6toaKGf6PK1ro/full.jpg

[ Voor 48% gewijzigd door SnoeiKoei op 15-04-2015 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal

Solid Seal

3D Printer N00b

Ben nu op 2572 verts :) en de gaten heb ik idd met 8 gemaakt dat is goed genoeg (Sub/surf-2)
Mirror mode X en Z dus ik heb alleen maar 1 hoekje gemaakt.

Die zijde heeft 643 verts (x4 maakt dat 2572) de JAckplug (ja is ietwat klein) heeft nu 1700 verts. heb daar denk ik een Cyllinder met 16 gebruikt ofzo.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/EVtBxqkWm7lK1GgB1bu3HMMI/medium.png

De gaten niet heel netjes ik weet het. Ik heb veel te leren en heb dat met jullie tips gedaan. Maar ik had geen zin om heel de mesh opnieuw te doen. :o

[ Voor 34% gewijzigd door Solid Seal op 15-04-2015 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Solid, iets waar je bij een volgende model naar kunt gaan kijken is manieren om al die overbodige poly's weg te krijgen, je hebt ze al gehalveerd, maar er kunnen er nog ontzettend veel weg :P
Een stel overbodige poly's is natuurlijk niet het einde van de wereld, maar wel jammer en het kan je mesh erg onoverzichtelijk maken.
Als je naar de screen die je hierboven geplaatst hebt kijkt kun je al heel veel winnen door dit te doen:
voorbeeld

De drie gaten links (en alles aan weerszijde) kun je allemaal met dezelfde edge loops doen, die hebben niet allemaal een eigen loop nodig, zolang het oppervlak recht is zie je geen verschil in je mesh.
En door de poly's om de gaten heen zo te ordenen als ik rechts gedaan heb worden de banen omhoog en omlaag ook gehalveerd (2 in de hoogte en breedte ipv 4).
Zo heb je een stuk minder lijnen door je mesh lopen waardoor je makkelijker kan zien hoe alles in elkaar steekt. En in het geval waar je meerdere objecten tegelijk op je scherm hebt zal het nog een stukje soepeler lopen. En wanneer je modellen in een game engine wil gaan gebruiken wil je helemaal zo min mogelijk poly's hebben. Als je ergens tijd in wil steken is jezelf leren om simpelere opstellingen te zoeken iets waar je in de toekomst ontzettend veel profijt van gaat hebben :)

En die jackplug, ik weet niet hoe smooth modifiers in Blender werken, maar die zou je in prima 6 kanten kunnen laten hebben, of zelfs maar 4, en rond laten lijken door er een smooth overheen te gooien.

@Snoei: Die ziet er lekker uit, goed bezig! :D

[Edit]
Tussen al het werk door ben ook ik af en toe nog even bezig, hier een WIPje:
WIP 02

Gaat niet hard, maar langzaamaan kom ik steeds verder :P

[ Voor 14% gewijzigd door Spike_wolf op 15-04-2015 21:37 ]

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal

Solid Seal

3D Printer N00b

@ Spike : Ow die schuine lijnen had ik eerst ook . stoorde mij op een of andere manier o0
Ik heb nog een 2 weken tijd ongeveer , wellicht dat ik m toch ff opnieuw gaat maken met de tips en tricks die ik van jullie gekregen heb :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal

Solid Seal

3D Printer N00b

Zo. Compleet nieuwe mesh gemaakt met de tips die ik gekregen heb. Nog niet helemaal optimaal maar heb nu nog maar zo een 1100 verts.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/rT8vOdi3lOYEFKRe629iu0GE/medium.png

Renderd ook een stuk vlotter nu :)
En meteen maar een nwe Clay render:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/8hu21gammBkFxSgYrLkeaGOn/medium.png

Moet verlichting nog een beetje tweaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Spike_wolf schreef op woensdag 15 april 2015 @ 20:56:
Solid, iets waar je bij een volgende model naar kunt gaan kijken is manieren om al die overbodige poly's weg te krijgen, je hebt ze al gehalveerd, maar er kunnen er nog ontzettend veel weg :P
Een stel overbodige poly's is natuurlijk niet het einde van de wereld, maar wel jammer en het kan je mesh erg onoverzichtelijk maken.
Als je naar de screen die je hierboven geplaatst hebt kijkt kun je al heel veel winnen door dit te doen:
[afbeelding]

De drie gaten links (en alles aan weerszijde) kun je allemaal met dezelfde edge loops doen, die hebben niet allemaal een eigen loop nodig, zolang het oppervlak recht is zie je geen verschil in je mesh.
En door de poly's om de gaten heen zo te ordenen als ik rechts gedaan heb worden de banen omhoog en omlaag ook gehalveerd (2 in de hoogte en breedte ipv 4).
Zo heb je een stuk minder lijnen door je mesh lopen waardoor je makkelijker kan zien hoe alles in elkaar steekt. En in het geval waar je meerdere objecten tegelijk op je scherm hebt zal het nog een stukje soepeler lopen. En wanneer je modellen in een game engine wil gaan gebruiken wil je helemaal zo min mogelijk poly's hebben. Als je ergens tijd in wil steken is jezelf leren om simpelere opstellingen te zoeken iets waar je in de toekomst ontzettend veel profijt van gaat hebben :)

En die jackplug, ik weet niet hoe smooth modifiers in Blender werken, maar die zou je in prima 6 kanten kunnen laten hebben, of zelfs maar 4, en rond laten lijken door er een smooth overheen te gooien.

@Snoei: Die ziet er lekker uit, goed bezig! :D

[Edit]
Tussen al het werk door ben ook ik af en toe nog even bezig, hier een WIPje:
[afbeelding]

Gaat niet hard, maar langzaamaan kom ik steeds verder :P
Goed bezig. Komt er ook nog een spelcomputer bij? Verder erg rustig met inzendingen lijkt het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Solid Seal schreef op donderdag 16 april 2015 @ 16:03:
Zo. Compleet nieuwe mesh gemaakt met de tips die ik gekregen heb. Nog niet helemaal optimaal maar heb nu nog maar zo een 1100 verts.

[afbeelding]

Renderd ook een stuk vlotter nu :)
En meteen maar een nwe Clay render:

[afbeelding]

Moet verlichting nog een beetje tweaken.
Dat ziet er al weer een heel stuk beter uit, je gaat de goede kant op :)
Anoniem: 177141 schreef op donderdag 16 april 2015 @ 16:47:
[...]

Goed bezig. Komt er ook nog een spelcomputer bij? Verder erg rustig met inzendingen lijkt het
Dat is wel de bedoeling ja, en het liefst nog een TV op de achtergrond met Mario er op ofzo, maar het is even kijken of ik daar genoeg tijd voor ga hebben :P

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal

Solid Seal

3D Printer N00b

Spike_wolf schreef op donderdag 16 april 2015 @ 17:05:
[...]

Dat ziet er al weer een heel stuk beter uit, je gaat de goede kant op :)

[...]

Dat is wel de bedoeling ja, en het liefst nog een TV op de achtergrond met Mario er op ofzo, maar het is even kijken of ik daar genoeg tijd voor ga hebben :P
Wil je echt retro doen dan Tetris :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja! Tetris is real retro! Hier weer een WIP van mij: heb de gaten met boolean gedaan nu.
Heb mijn eigen retro nostalgische Queen cassete gevonden! moddelelt ook fijn met one vision op de achtergrond. Ik had toen ook al zo n onleesbaarhandschrift zoals je kunt zien.

Afbeeldingslocatie: http://i725.photobucket.com/albums/ww260/Mark_Huizenga/tmp_zpsa0cjaxpl.jpg

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 177141 op 16-04-2015 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Hoewel Tetris ouder is dan Mario, verscheen Tetris pas een paar jaar later op de NES dan Mario ;)

Mario zat in de eerste lichting games in 1986. Tetris verscheen pas in 1989 :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal

Solid Seal

3D Printer N00b

Spike_wolf schreef op donderdag 16 april 2015 @ 19:23:
Hoewel Tetris ouder is dan Mario, verscheel Tetris pas een paar jaar later op de NES dan Mario ;)

Mario zat in de eerste lichting games in 1986. Tetris verscheen pas in 1989 :)
Ja dat dan weer wel :D

There were 18 Video games released at the same time. They are:

10-Yard Fight, Baseball, Clu Clu Land, Donkey Kong Jr. Math, Duck Hunt, Excitebike, Golf, Gyromite, Hogan’s Alley, Ice Climber, Kung Fu, Mach Rider, Pinball, Stack-Up, Tennis, Wild Gunman, Wrecking Crew, and Super Mario Bros

Dus SMB kan wel gewoon :D

Weer een WiP (close to final)
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/2YC5OQSorSEvBnOr4JtAvI6U/medium.png

Ik heb de oordopjes ook veranderd.

[ Voor 15% gewijzigd door Solid Seal op 16-04-2015 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Solid Seal schreef op donderdag 16 april 2015 @ 20:16:
[...]

Ja dat dan weer wel :D

There were 18 Video games released at the same time. They are:

10-Yard Fight, Baseball, Clu Clu Land, Donkey Kong Jr. Math, Duck Hunt, Excitebike, Golf, Gyromite, Hogan’s Alley, Ice Climber, Kung Fu, Mach Rider, Pinball, Stack-Up, Tennis, Wild Gunman, Wrecking Crew, and Super Mario Bros

Dus SMB kan wel gewoon :D

Weer een WiP (close to final)
[afbeelding]

Ik heb de oordopjes ook veranderd.
ziet er goed uit hoor! zeker het oplichtende scherm. Alleen die achtergrond, dat gaat je punten kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal

Solid Seal

3D Printer N00b

Anoniem: 177141 schreef op donderdag 16 april 2015 @ 19:17:
Ja! Tetris is real retro! Hier weer een WIP van mij: heb de gaten met boolean gedaan nu.
Heb mijn eigen retro nostalgische Queen cassete gevonden! moddelelt ook fijn met one vision op de achtergrond. Ik had toen ook al zo n onleesbaarhandschrift zoals je kunt zien.

[afbeelding]
Mooi gedaan :) maar volgens mij zit 1 van de gaten niet helemaal lekker icm de texture. (derde gaatje van links)
Doosje is goed gelukt.

En Queen rocked inderdaad. Ik had zelf concert van Muse (wembley) op Youtube tijdens het moddelen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Ik heb ook weer even wat tijd gemaakt om verder te sleutelen. De controller is bijna klaar nu,
WIP 03

WIP 04

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal

Solid Seal

3D Printer N00b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Thanks, hier een update met stekker.

WIP 05

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Mooi hoor! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal

Solid Seal

3D Printer N00b

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/syfXXIovcKfGfNAKggYCkHny/medium.png
5000 samples, soort oude TV -look :D

Weet niet wat ik nog moet of kan veranderen. Ben al redelijk door m'n skills en ideeën heen :D

[ Voor 3% gewijzigd door Solid Seal op 18-04-2015 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mooie resultaten hier! De oude TV look is ook leuk gevonden. Mijn werk licht stil op dit moment. ik krijg alleen nog maar zwarte renders op een of andere manier. Wou dat 3ds wat minder bugs had. mijn material editor renderd ook all geen materials meer.

Rusky en Nico, Laat ook weer eens wat van je zien! Hoe meer mensen mee doen hoe beter.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 177141 op 19-04-2015 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal

Solid Seal

3D Printer N00b

Anoniem: 177141 schreef op zondag 19 april 2015 @ 10:07:
mooie resultaten hier! De oude TV look is ook leuk gevonden. Mijn werk licht stil op dit moment. ik krijg alleen nog maar zwarte renders op een of andere manier. Wou dat 3ds wat minder bugs had. mijn material editor renderd ook all geen materials meer.

Rusky en Nico, Laat ook weer eens wat van je zien! Hoe meer mensen mee doen hoe beter.
Hmm dat zuigt :( Ik ken 3ds verder ook niet dus kan daar geen input over geven. Ik hoop wel dat je het snel op kan lossen. Verder zijn er idd weinig die meedoen en retro is een vrij breed onderwerp. Maar je moet er ook tijd voor hebben natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Ik ben ook nog bezig hoor! Druk bezig de plaatdelen te detailleren, naden aanbrengen, dikte geven, hoekjes afwerken en foutjes wegmoffelen corrigeren. Gaat niet snel maar ik kom er langzaamaan wel. Daarna zijn de losse details aan de beurt: ramen, ruitenwissers, afdichtrubbers, sierlijstjes, dakgootje, Renault-logo op de grill, details van de koplampen, bandenprofiel, alle details van de achterkant... etc :F

Af en toe maak ik even een snelle testrender, autootje is nu nog hoogglans maar dat is alleen om de vorm makkelijk te kunnen beoordelen. Uiteindelijk krijgt 'ie gewoon zijn originele matte lak.

Renderopstellinkje:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/OYqv1W8p8rDxc0ExGUV8LrAb/full.jpg

En tussentijds resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/BZT4YFJA1PrAbbiVXoJ1Yrtj/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Nice!

Ik ben mijn retro F1 wagen ook in 3d aan het maken, weet nog niet welke kant ik er precies mee op wil qua final.
Misschien vnvnd ff een WIP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SnoeiKoei schreef op zondag 19 april 2015 @ 15:22:
Ik ben ook nog bezig hoor! Druk bezig de plaatdelen te detailleren, naden aanbrengen, dikte geven, hoekjes afwerken en foutjes wegmoffelen corrigeren. Gaat niet snel maar ik kom er langzaamaan wel. Daarna zijn de losse details aan de beurt: ramen, ruitenwissers, afdichtrubbers, sierlijstjes, dakgootje, Renault-logo op de grill, details van de koplampen, bandenprofiel, alle details van de achterkant... etc :F

Af en toe maak ik even een snelle testrender, autootje is nu nog hoogglans maar dat is alleen om de vorm makkelijk te kunnen beoordelen. Uiteindelijk krijgt 'ie gewoon zijn originele matte lak.

Renderopstellinkje:
[afbeelding]

En tussentijds resultaat:
[afbeelding]
Kijk dat ziet er al goed uit!!! Was ik ook maar aan een auto begonnen een Beetle of zo. Misschien heb ik nog tijd over dan maak ik er nog een wallkman bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal

Solid Seal

3D Printer N00b

Ziet er goed uit Koe. Ik ben weleens begonnen aan auto's maar dat is nog ff out of my league:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pfff help. 3ds max doet nu helemaal niet meer wat ik wil!!! ik kan de belichting niet meer aanpassen. hij renderd elke keer alles met de zelfde belichting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal

Solid Seal

3D Printer N00b

Kan je m opnieuw installeren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Clay rendertje als afsluiter voor dit weekend. Boel opgeschoten gelukkig.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/aUF0xhiyNVXBgmCfXtwCitpn/medium.jpg

Motorkap en bovenste klep van de achterdeur moeten nog gedetailleerd worden, daarna een boel kleine onderdelen.

[ Voor 19% gewijzigd door SnoeiKoei op 19-04-2015 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Achterkant raakt ook steeds verder af. Bovenste klep moet nog.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/YdSu6WZwEF63rFKShdxWiyRm/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal

Solid Seal

3D Printer N00b

SnoeiKoei schreef op maandag 20 april 2015 @ 23:46:
Achterkant raakt ook steeds verder af. Bovenste klep moet nog.

[afbeelding]
Nice gaat er steeds beter uitzien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Solid Seal schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 12:32:
[...]

Nice gaat er steeds beter uitzien :)
Bedankt! Gelukkig maar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-06 00:40
SnoeiKoei schreef op zondag 19 april 2015 @ 15:22:
Af en toe maak ik even een snelle testrender, autootje is nu nog hoogglans maar dat is alleen om de vorm makkelijk te kunnen beoordelen. Uiteindelijk krijgt 'ie gewoon zijn originele matte lak
Ziet er al goed uit. Je kan ook de matcap gebruiken in blender om in de viewport de rondingen te beoordelen zonder te renderen

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

GWBoes schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 13:25:
[...]

Ziet er al goed uit. Je kan ook de matcap gebruiken in blender om in de viewport de rondingen te beoordelen zonder te renderen
Bedankt voor de tip; ik moest googlen want nog nooit van matcap gehoord maar dat is idd erg handig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier mijn laatste en ik denk ook allerlaatste render:

Afbeeldingslocatie: http://i725.photobucket.com/albums/ww260/Mark_Huizenga/retro2_zpsfcivkqyr.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal

Solid Seal

3D Printer N00b

Kan je m klikbaar maken voor Groot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Ziet er erg realistisch uit SonnyBonds! Ik weet niet of je nog tijd hebt hem nog eens te renderen maar dan met meer samples, komt met name de nu ruizige schaduw onder het doosje wel ten goede denk ik. Op de donkere vlakken van het bandje zelf zitten ook redelijk wat "fireflies".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Snoei: Ziet er goed uit man!

Sonny: Erg netjes, op het eerste gezicht komt hij heel realistisch over. Wellicht dat je inderdaad nog wat tijd kan steken in het verwijderen van de ruis.

Ik heb ook weer eventjes wat voortgang geboekt, maar er moet nog een hoop gebeuren :P
WIP 06

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SnoeiKoei schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 21:10:
Ziet er erg realistisch uit SonnyBonds! Ik weet niet of je nog tijd hebt hem nog eens te renderen maar dan met meer samples, komt met name de nu ruizige schaduw onder het doosje wel ten goede denk ik. Op de donkere vlakken van het bandje zelf zitten ook redelijk wat "fireflies".
Ja er komt nog een render met betere kwaliteit. Dit was een 3 min render met iray. Ik probeer ook de kleur nog aan te passen maar krijg het niet voor elkaar om minder geel te laten worden. Alle lichten zijn namelijk blauw!?
Solid Seal schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 20:57:
Kan je m klikbaar maken voor Groot?
Geen idee hoe dat moet, sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Voortgang *O*

WIP 07

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
@sonny.
Je hebt waarschijnlijk een daylight system in je scene. Deze is gesteld op een ochtend of avond zon. 'S morgens en 's avonds is het zonlicht veel roder dan midden op de dag.

Je kunt dus ofwel het tijdstip aanpassen of je kleurtemperatuur hoger zetten. Wellicht de beste oplossing zal een studio setup zijn. Hier voor zijn legio tutorials voor te vinden. Misschien niet voor iray, maar het principe is bij elke engine hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal

Solid Seal

3D Printer N00b

:D toch was ik meer een Sega man/kind . Ik heb ooit wel een NeS gehad maar ik heb me Sega 16 bit + mega CD nogsteeds :D (wil alleen nog de 32X hebben)

Nice render :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Ik vermoed dat dit mijn laatste WIP wordt, moet nog een boel details modelen maar het grote werk is klaar (ruiten? detail! O-) ) Koplampjes hebben reeds hun definitieve materiaal, alle andere materialen zijn nog steeds voorlopig.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/EeHseE23O2Cen5bEtx8XIH6y/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal

Solid Seal

3D Printer N00b

Ik blijf bij deze final. Ik ben zeer tevreden en denk ik ook mijn meest complexe model tot nu toe :)
(ook compositing wise)

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/syfXXIovcKfGfNAKggYCkHny/medium.png

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Netjes zo met dat textuurtje van een echt cassettebandje erop. Erg leuk gedaan ook met hoe het binnenste van een bandje op het display zichtbaar is. Mooie mix van high-tech en lekker ouderwets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal

Solid Seal

3D Printer N00b

Was wel een geworstel om de gaatjes van de texture uit te lijnen met de gaatjes in het model.
En in het midden is ie een beetje warped. (min punten :D )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Solid Seal schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 10:24:

Was wel een geworstel om de gaatjes van de texture uit te lijnen met de gaatjes in het model.
En in het midden is ie een beetje warped. (min punten :D )
ja dat ken ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Mijn NES is inmiddels ook zo goed als af :)

WIP 08

Een TV en grotere omgeving gaan niet meer lukken, maar er komt nog wel een game cartridge bij te liggen denk ik :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier mijn final: heb geen tijd om er nog meer bij te moddelen

Afbeeldingslocatie: http://i725.photobucket.com/albums/ww260/Mark_Huizenga/retro3_zpsbgx9hwqf.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Spike ook nog druk aan het modelen? :P En Rusky en Nyrrti, komen er van jullie ook nog finals?

[ Voor 42% gewijzigd door SnoeiKoei op 28-04-2015 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
SnoeiKoei schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 20:44:
Spike ook nog druk aan het modelen? :P En Rusky en Nyrrti, komen er van jullie ook nog finals?
Sta op het punt een laatste render te draaien :P
We hebben nog 3 uur te gaan, hoeveel finals gaan er nog komen?

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Spike_wolf schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 20:55:
[...]
hoeveel finals gaan er nog komen?
1 van mij nog. Nog druk de laatste details aan het modelen en straks nog ff renderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Goed bezig :)

Hierbij mijn FINAL
Final

De Nes is best wel een kleurloos apparaat, dus bij gebrek aan tijd de rest van de plaat lekker in die zelfde stijl gehouden :P

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

En hier ook mijn FINAL }:O

Final

(Klik plaatje voor groot).

Gemodeleerd in Blender, gerenderd met Cycles. Rendertijd (full HD, 500 samples) 22min.

[ Voor 7% gewijzigd door SnoeiKoei op 28-04-2015 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
En dat was hem dan, contest #25. Allereerst een groot applaus voor de deelnemers, we hebben zoals altijd weer een aantal mooie finals voortgebracht!

GFX Contest #25 - Finals

Nico
Final

Solid Seal
Final

Final

Spike_wolf
Final

SnoeiKoei
Final

Stemmen
Wat nu volgt is natuurlijk de stemronde, alle deelnemers mogen mij per DM of Mail hun scorenlijstjes insturen (denk er aan dat je zowel een lijstje voor originaliteit als voor uitwerking opstelt zoals in de Topic Start vermeldt staat). Neem voldoende tijd om de inzendingen goed en eerlijk te beoordelen.
Wanneer alle inzendingen bij mij binnen zijn zal ik de scores verwerken en de winnaar zo snel mogelijk bekend maken.

De volgende contest
De volgende contest zal op vrijdag 1 mei van start gaan, het onderwerp van deze contest wordt net als deze keer willekeurig geselecteerd uit een lijstje met mogelijke onderwerpen. Maar dat wil niet zeggen dat jullie geen input hebben. Weet je een leuk onderwerp? Gooi het in de groep, bruikbare onderwerpen kunnen altijd aan de lijst toegevoegd worden :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
Zitten een paar heel mooie platen tussen.
My personal favorite is de postwagen van Melkmachine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Dat is een erg net model geworden inderdaad, Snoei. Goede keus ook om er in deze setting toch een glimmend lak laagje op te laten zitten. In een volledige setting was mat waarschijnlijk leuker, maar zo komt je model meer tot zijn recht :)

Humankind… be both.

Pagina: 1 2 Laatste