Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
Er beginnen inderdaad al aardig wat leuke dingen langs te komen
* Stukfruit krijgt ook weer kriebels bij dit onderwerp, maar weet helaas niet of hij tijd kan vinden...
Dat zit wel Schnorr.
[ Voor 9% gewijzigd door Solid Seal op 04-04-2015 09:45 ]
Ik vraag me wel iets af: gaat iedereen ook echt iets retro maken, of gewoon een design uit het verleden namaken, want dat is natuurlijk niet retro, toch?
Retro is bijvoorbeeld een interieur van nu, incl. gebogen lcd-tv, een tablet op de salontafel, maar toch met jaren '60 behang en andere stijl elementen uit die periode. Kortom, iets moders met stijl-elementen uit het verleden.
Zelf was mijn eerste idee om iets te doen met Formule 1 wagens uit de jaren '80 of '90, maar toen ging ik me dit dus afvragen.
Maak ik de scope van het thema nu onnodig klein, of is het het afvragen waard?
[ Voor 3% gewijzigd door Zamorano op 04-04-2015 11:45 ]
[ Voor 18% gewijzigd door SnoeiKoei op 04-04-2015 13:09 ]
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
Onder die beschrijving vallen dus zowel een oude formule 1 auto, als een modern interieur met een '60s behangetjeretro (comparative more retro, superlative most retro)
of, or relating to, the past, past times, or the way things were
Ik zou zeggen dat zowel een 1t gen Gameboy als een iPhone 6 case met Gameboy print in de context vallen en prima uitgewerkt kunnen worden.
Dus ouderwets, of modern geïnspireerd door ouderwets. Ga je gang en werk wat leuks uit
@ Solid Seal:
Wellicht dat \[3D] Post je 3d-stuff maar weer - part 44 daar een betere plek voor is? Kun je hem als side project gelijk af maken
[ Voor 15% gewijzigd door Spike_wolf op 04-04-2015 21:35 ]
Humankind… be both.
Als we het hebben over retro (games), dan hebben we het natuurlijk ook over... SPACE INVADERS! Kubussen als pixels, en je leven is al praktisch compleet

Zoals ze al vaker tegen mij zeiden. Je hebt nog 24 dagen de tijd heNico schreef op maandag 06 april 2015 @ 00:51:
Gezien de drukte van het afstuderen geprobeerd om iets eenvoudigs in elkaar te draaien. Heb helaas niet de kans om er veel tijd in te stoppen, maar wilde toch m'n neus hier weer eens laten zien.
Als we het hebben over retro (games), dan hebben we het natuurlijk ook over... SPACE INVADERS! Kubussen als pixels, en je leven is al praktisch compleetHet (korte) proces is samengevat in de onderstaande platen, met de laatste wat mij betreft al als final
![]()
SPACE INVADERS
Iets van een grid oid
https://www.google.nl/sea...22MIqsswGqq4GwDA#imgdii=_

Een beetje al waar ik naartoe wil. Clay render WiP
Om toch een beetje het idee van Zamorano te houden
Moet wel het koordje van de oordopjes beetje aanpassen .. zijn wat ko(o)rt(d)
[ Voor 12% gewijzigd door Solid Seal op 07-04-2015 22:34 ]

[ Voor 21% gewijzigd door D-rez op 08-04-2015 09:46 ]
Verwijderd
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2015 13:58 ]
Mij boeit het niet als je een soort gelijk iets hebt. al zou ik dan wel de wireframe willen zien om te kijken of ik het ook beter/anders had kunnen doen . Ik doe vooral wat in me opkomt. En dit bandje heb ik 3x gemaakt. Bij me eerste ontwerp kwam ik niet helemaal lekker uit met me textures. Die waren warped naar alle kanten uit. Nu stukken beter maar kan vast nog beterVerwijderd schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 13:56:
had het zelfde idee. Maar misschien is dat geen probleem. TDK SA 90. Maar ik wil ook wel wat anders moddelen als het een punt is
Verwijderd
Hier mijn screenshot: hoop dat je er wat aan hebt. Ben nog maar net begonnen maar het is een aardig opzetje.Solid Seal schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 21:16:
[...]
Mij boeit het niet als je een soort gelijk iets hebt. al zou ik dan wel de wireframe willen zien om te kijken of ik het ook beter/anders had kunnen doen . Ik doe vooral wat in me opkomt. En dit bandje heb ik 3x gemaakt. Bij me eerste ontwerp kwam ik niet helemaal lekker uit met me textures. Die waren warped naar alle kanten uit. Nu stukken beter maar kan vast nog beter

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2015 17:12 ]

Klein weetje.. die jackplug rechts heeft meer verts dan het bandje
Bandje heeft bijna 5k verts
[ Voor 57% gewijzigd door Solid Seal op 13-04-2015 22:02 ]
Verwijderd
Voor een enkel object in een scene natuurlijk niet het einde van de wereld, maar het maakt het wel ontzettend onoverzichtelijk en onnodig moeilijk voor je CPU
En is die tape erg groot, of is dat een nieuwe soort jack plug die belachelijk klein is?
@Sonny: Boolean is altijd een eng woord, die acties bezorgen je vaak meer hoofdpijn dan plezier. Als je het handmatig kunt doen is dat in 9 van de 10 gevallen mooier. Hoewel een boolean ook een eerste stap kan zijn om de rest er omheen vervolgens handmatig op te schonen natuurlijk
Humankind… be both.
Verwijderd
tja misschien heb je wel gelijk. maar ronde gaten in een object krijgen is verdraaid lastig zonder boolean. 3d moddelen moet natuurlijk wel leuk blijven!Spike_wolf schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 19:17:
@Solid: misschien is het voor jou inderdaad handig om je eens te gaan richten op efficient modelleren. 5k voor dat bandje is heel veel, en van wat ik zo aan dat screenshot zie heb je ontzettend veel onnodige poly's.
Voor een enkel object in een scene natuurlijk niet het einde van de wereld, maar het maakt het wel ontzettend onoverzichtelijk en onnodig moeilijk voor je CPU
En is die tape erg groot, of is dat een nieuwe soort jack plug die belachelijk klein is?
@Sonny: Boolean is altijd een eng woord, die acties bezorgen je vaak meer hoofdpijn dan plezier. Als je het handmatig kunt doen is dat in 9 van de 10 gevallen mooier. Hoewel een boolean ook een eerste stap kan zijn om de rest er omheen vervolgens handmatig op te schonen natuurlijk
Maar gaten maken hoeft niet moeilijk te zien, hoewel de vorm en opzet van het oppervlak waar je een gat in wil maken uiteraard wel invloed heeft op de moeilijkheidsgraad.
Een tijd terug heb ik eens een low poly voorbeeldje gemaakt waar je goed kunt zien hoe je verschillende soorten een gaten kunt maken:

Wellicht dat je daar wat aan hebt
Humankind… be both.
robin222 schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 14:45:
[...]
Hieronder de workflow, heeft wel wat uitzoek werk gekost maar het werkt perfect voor wat ik wil:
Nummer 1 is je romp waar je een gat uit wilt hebben, je maakt ter grote van het gat een cylinder of andere vorm die je uitgesneden wilt hebben.
Je plaats de cylinder op de juiste plek (je kan deze later nog verschuiven) en voegt een procutter modifier toe op nummer 1 waarvoor je de volgende settings gebruikt die in het plaatje staan. Click op pick stock objects waarna je je 'romp' aanklikt.
Nu heb je een gat in je romp maar je wilt de romp weer graag aanpassen. Dan ga je eerst naar je modifier list toe(1) en hierna selecteer je alle objects (2) selecteer instance (3) extract selected (4). Nu komen je orginele objecten over je gesneden romp te liggen. Als je deze nu selecteerd en verschuift naar beneden dan heb je daar je referentie file. Hier kan je alle aanpassingen in doorvoeren die je nog wilt:
Als je je verticles selecteerd en deze gaat verschuiven dan past hij automatisch de positie van het gat aan.![]()
Voeg een turbosmooth toe voor een nog fijner resultaat.
pas je 'romp' vorm aan en hij word automatisch aangepast in je uitgeknipte versie
Het is even wat pielen maar je kan begrijpen dat je hierdoor een ontzettend simpele basis vorm kan maken zonder al te veel verticles. Wil je nou een extra gat er uit knippen dan kan je objecten aan de cylinder toevoegen via attach waarna deze automatisch worden meegenomen.
Ik gebruik BlenderNico schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 17:23:
Heeft max niet zoiets als een subdivision surface? een 5k polycount voor dat tape ding klinkt al als veel. 5k+ voor een jack plug.. dat gaat me te ver
Mijn eerste ontwerp bandje had veel meer vertices
Ik ga m ff herzien idd ..
EDIT: Heb er nu 2600 ish dat is ongeveer de helft
[ Voor 7% gewijzigd door Solid Seal op 15-04-2015 12:04 ]
Verwijderd

Ah wat mooi al

Onderaan resultaat van een subdiv met 2 iteraties (en smooth ipv facets), perfect rond gat in een mooi vlak object met weinig polies. Bevel (stap 4) heb ik aangebracht om de rand wat scherper te maken maar dat hoeft natuurlijk niet, is afhankelijk van het doel. Als je deze vorm duplicate en netjes alleen horizontaal opzij schuift (of een mirror modifier gebruikt) heb je zomaar een vlak met meerdere gaten (cassettebandje I'm looking at you!)
Edit; weer een WIPje. Hoofdvorm is af, verschillende blikdelen zijn in de juiste stukken gesneden, begonnen met details van de deur (scherpe lijnen, deurgreep).

[ Voor 48% gewijzigd door SnoeiKoei op 15-04-2015 16:21 ]
Mirror mode X en Z dus ik heb alleen maar 1 hoekje gemaakt.
Die zijde heeft 643 verts (x4 maakt dat 2572) de JAckplug (ja is ietwat klein) heeft nu 1700 verts. heb daar denk ik een Cyllinder met 16 gebruikt ofzo.

De gaten niet heel netjes ik weet het. Ik heb veel te leren en heb dat met jullie tips gedaan. Maar ik had geen zin om heel de mesh opnieuw te doen.
[ Voor 34% gewijzigd door Solid Seal op 15-04-2015 20:35 ]
Een stel overbodige poly's is natuurlijk niet het einde van de wereld, maar wel jammer en het kan je mesh erg onoverzichtelijk maken.
Als je naar de screen die je hierboven geplaatst hebt kijkt kun je al heel veel winnen door dit te doen:

De drie gaten links (en alles aan weerszijde) kun je allemaal met dezelfde edge loops doen, die hebben niet allemaal een eigen loop nodig, zolang het oppervlak recht is zie je geen verschil in je mesh.
En door de poly's om de gaten heen zo te ordenen als ik rechts gedaan heb worden de banen omhoog en omlaag ook gehalveerd (2 in de hoogte en breedte ipv 4).
Zo heb je een stuk minder lijnen door je mesh lopen waardoor je makkelijker kan zien hoe alles in elkaar steekt. En in het geval waar je meerdere objecten tegelijk op je scherm hebt zal het nog een stukje soepeler lopen. En wanneer je modellen in een game engine wil gaan gebruiken wil je helemaal zo min mogelijk poly's hebben. Als je ergens tijd in wil steken is jezelf leren om simpelere opstellingen te zoeken iets waar je in de toekomst ontzettend veel profijt van gaat hebben
En die jackplug, ik weet niet hoe smooth modifiers in Blender werken, maar die zou je in prima 6 kanten kunnen laten hebben, of zelfs maar 4, en rond laten lijken door er een smooth overheen te gooien.
@Snoei: Die ziet er lekker uit, goed bezig!
[Edit]
Tussen al het werk door ben ook ik af en toe nog even bezig, hier een WIPje:

Gaat niet hard, maar langzaamaan kom ik steeds verder
[ Voor 14% gewijzigd door Spike_wolf op 15-04-2015 21:37 ]
Humankind… be both.
Ik heb nog een 2 weken tijd ongeveer , wellicht dat ik m toch ff opnieuw gaat maken met de tips en tricks die ik van jullie gekregen heb
Verwijderd
Goed bezig. Komt er ook nog een spelcomputer bij? Verder erg rustig met inzendingen lijkt hetSpike_wolf schreef op woensdag 15 april 2015 @ 20:56:
Solid, iets waar je bij een volgende model naar kunt gaan kijken is manieren om al die overbodige poly's weg te krijgen, je hebt ze al gehalveerd, maar er kunnen er nog ontzettend veel weg
Een stel overbodige poly's is natuurlijk niet het einde van de wereld, maar wel jammer en het kan je mesh erg onoverzichtelijk maken.
Als je naar de screen die je hierboven geplaatst hebt kijkt kun je al heel veel winnen door dit te doen:
[afbeelding]
De drie gaten links (en alles aan weerszijde) kun je allemaal met dezelfde edge loops doen, die hebben niet allemaal een eigen loop nodig, zolang het oppervlak recht is zie je geen verschil in je mesh.
En door de poly's om de gaten heen zo te ordenen als ik rechts gedaan heb worden de banen omhoog en omlaag ook gehalveerd (2 in de hoogte en breedte ipv 4).
Zo heb je een stuk minder lijnen door je mesh lopen waardoor je makkelijker kan zien hoe alles in elkaar steekt. En in het geval waar je meerdere objecten tegelijk op je scherm hebt zal het nog een stukje soepeler lopen. En wanneer je modellen in een game engine wil gaan gebruiken wil je helemaal zo min mogelijk poly's hebben. Als je ergens tijd in wil steken is jezelf leren om simpelere opstellingen te zoeken iets waar je in de toekomst ontzettend veel profijt van gaat hebben
En die jackplug, ik weet niet hoe smooth modifiers in Blender werken, maar die zou je in prima 6 kanten kunnen laten hebben, of zelfs maar 4, en rond laten lijken door er een smooth overheen te gooien.
@Snoei: Die ziet er lekker uit, goed bezig!
[Edit]
Tussen al het werk door ben ook ik af en toe nog even bezig, hier een WIPje:
[afbeelding]
Gaat niet hard, maar langzaamaan kom ik steeds verder
Dat ziet er al weer een heel stuk beter uit, je gaat de goede kant opSolid Seal schreef op donderdag 16 april 2015 @ 16:03:
Zo. Compleet nieuwe mesh gemaakt met de tips die ik gekregen heb. Nog niet helemaal optimaal maar heb nu nog maar zo een 1100 verts.
[afbeelding]
Renderd ook een stuk vlotter nu
En meteen maar een nwe Clay render:
[afbeelding]
Moet verlichting nog een beetje tweaken.
Dat is wel de bedoeling ja, en het liefst nog een TV op de achtergrond met Mario er op ofzo, maar het is even kijken of ik daar genoeg tijd voor ga hebbenVerwijderd schreef op donderdag 16 april 2015 @ 16:47:
[...]
Goed bezig. Komt er ook nog een spelcomputer bij? Verder erg rustig met inzendingen lijkt het
Humankind… be both.
Wil je echt retro doen dan TetrisSpike_wolf schreef op donderdag 16 april 2015 @ 17:05:
[...]
Dat ziet er al weer een heel stuk beter uit, je gaat de goede kant op
[...]
Dat is wel de bedoeling ja, en het liefst nog een TV op de achtergrond met Mario er op ofzo, maar het is even kijken of ik daar genoeg tijd voor ga hebben
Verwijderd
Heb mijn eigen retro nostalgische Queen cassete gevonden! moddelelt ook fijn met one vision op de achtergrond. Ik had toen ook al zo n onleesbaarhandschrift zoals je kunt zien.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2015 19:21 ]
Mario zat in de eerste lichting games in 1986. Tetris verscheen pas in 1989
Humankind… be both.
Ja dat dan weer welSpike_wolf schreef op donderdag 16 april 2015 @ 19:23:
Hoewel Tetris ouder is dan Mario, verscheel Tetris pas een paar jaar later op de NES dan Mario
Mario zat in de eerste lichting games in 1986. Tetris verscheen pas in 1989
There were 18 Video games released at the same time. They are:
10-Yard Fight, Baseball, Clu Clu Land, Donkey Kong Jr. Math, Duck Hunt, Excitebike, Golf, Gyromite, Hogan’s Alley, Ice Climber, Kung Fu, Mach Rider, Pinball, Stack-Up, Tennis, Wild Gunman, Wrecking Crew, and Super Mario Bros
Dus SMB kan wel gewoon
Weer een WiP (close to final)

Ik heb de oordopjes ook veranderd.
[ Voor 15% gewijzigd door Solid Seal op 16-04-2015 20:18 ]
Verwijderd
ziet er goed uit hoor! zeker het oplichtende scherm. Alleen die achtergrond, dat gaat je punten kosten.Solid Seal schreef op donderdag 16 april 2015 @ 20:16:
[...]
Ja dat dan weer wel![]()
There were 18 Video games released at the same time. They are:
10-Yard Fight, Baseball, Clu Clu Land, Donkey Kong Jr. Math, Duck Hunt, Excitebike, Golf, Gyromite, Hogan’s Alley, Ice Climber, Kung Fu, Mach Rider, Pinball, Stack-Up, Tennis, Wild Gunman, Wrecking Crew, and Super Mario Bros
Dus SMB kan wel gewoon
Weer een WiP (close to final)
[afbeelding]
Ik heb de oordopjes ook veranderd.
Mooi gedaanVerwijderd schreef op donderdag 16 april 2015 @ 19:17:
Ja! Tetris is real retro! Hier weer een WIP van mij: heb de gaten met boolean gedaan nu.
Heb mijn eigen retro nostalgische Queen cassete gevonden! moddelelt ook fijn met one vision op de achtergrond. Ik had toen ook al zo n onleesbaarhandschrift zoals je kunt zien.
[afbeelding]
Doosje is goed gelukt.
En Queen rocked inderdaad. Ik had zelf concert van Muse (wembley) op Youtube tijdens het moddelen
Humankind… be both.
Humankind… be both.

5000 samples, soort oude TV -look
Weet niet wat ik nog moet of kan veranderen. Ben al redelijk door m'n skills en ideeën heen
[ Voor 3% gewijzigd door Solid Seal op 18-04-2015 23:12 ]
Verwijderd
Rusky en Nico, Laat ook weer eens wat van je zien! Hoe meer mensen mee doen hoe beter.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2015 10:08 ]
Hmm dat zuigtVerwijderd schreef op zondag 19 april 2015 @ 10:07:
mooie resultaten hier! De oude TV look is ook leuk gevonden. Mijn werk licht stil op dit moment. ik krijg alleen nog maar zwarte renders op een of andere manier. Wou dat 3ds wat minder bugs had. mijn material editor renderd ook all geen materials meer.
Rusky en Nico, Laat ook weer eens wat van je zien! Hoe meer mensen mee doen hoe beter.

Af en toe maak ik even een snelle testrender, autootje is nu nog hoogglans maar dat is alleen om de vorm makkelijk te kunnen beoordelen. Uiteindelijk krijgt 'ie gewoon zijn originele matte lak.
Renderopstellinkje:

En tussentijds resultaat:

Ik ben mijn retro F1 wagen ook in 3d aan het maken, weet nog niet welke kant ik er precies mee op wil qua final.
Misschien vnvnd ff een WIP.
Verwijderd
Kijk dat ziet er al goed uit!!! Was ik ook maar aan een auto begonnen een Beetle of zo. Misschien heb ik nog tijd over dan maak ik er nog een wallkman bijSnoeiKoei schreef op zondag 19 april 2015 @ 15:22:
Ik ben ook nog bezig hoor! Druk bezig de plaatdelen te detailleren, naden aanbrengen, dikte geven, hoekjes afwerken en foutjes wegmoffelen corrigeren. Gaat niet snel maar ik kom er langzaamaan wel. Daarna zijn de losse details aan de beurt: ramen, ruitenwissers, afdichtrubbers, sierlijstjes, dakgootje, Renault-logo op de grill, details van de koplampen, bandenprofiel, alle details van de achterkant... etc![]()
Af en toe maak ik even een snelle testrender, autootje is nu nog hoogglans maar dat is alleen om de vorm makkelijk te kunnen beoordelen. Uiteindelijk krijgt 'ie gewoon zijn originele matte lak.
Renderopstellinkje:
[afbeelding]
En tussentijds resultaat:
[afbeelding]
Verwijderd

Motorkap en bovenste klep van de achterdeur moeten nog gedetailleerd worden, daarna een boel kleine onderdelen.
[ Voor 19% gewijzigd door SnoeiKoei op 19-04-2015 23:41 ]

Nice gaat er steeds beter uitzienSnoeiKoei schreef op maandag 20 april 2015 @ 23:46:
Achterkant raakt ook steeds verder af. Bovenste klep moet nog.
[afbeelding]
Bedankt! Gelukkig maar
Ziet er al goed uit. Je kan ook de matcap gebruiken in blender om in de viewport de rondingen te beoordelen zonder te renderenSnoeiKoei schreef op zondag 19 april 2015 @ 15:22:
Af en toe maak ik even een snelle testrender, autootje is nu nog hoogglans maar dat is alleen om de vorm makkelijk te kunnen beoordelen. Uiteindelijk krijgt 'ie gewoon zijn originele matte lak
Bedankt voor de tip; ik moest googlen want nog nooit van matcap gehoord maar dat is idd erg handig!GWBoes schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 13:25:
[...]
Ziet er al goed uit. Je kan ook de matcap gebruiken in blender om in de viewport de rondingen te beoordelen zonder te renderen
Sonny: Erg netjes, op het eerste gezicht komt hij heel realistisch over. Wellicht dat je inderdaad nog wat tijd kan steken in het verwijderen van de ruis.
Ik heb ook weer eventjes wat voortgang geboekt, maar er moet nog een hoop gebeuren

Humankind… be both.
Verwijderd
Ja er komt nog een render met betere kwaliteit. Dit was een 3 min render met iray. Ik probeer ook de kleur nog aan te passen maar krijg het niet voor elkaar om minder geel te laten worden. Alle lichten zijn namelijk blauw!?SnoeiKoei schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 21:10:
Ziet er erg realistisch uit SonnyBonds! Ik weet niet of je nog tijd hebt hem nog eens te renderen maar dan met meer samples, komt met name de nu ruizige schaduw onder het doosje wel ten goede denk ik. Op de donkere vlakken van het bandje zelf zitten ook redelijk wat "fireflies".
Geen idee hoe dat moet, sorrySolid Seal schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 20:57:
Kan je m klikbaar maken voor Groot?
Humankind… be both.
Je hebt waarschijnlijk een daylight system in je scene. Deze is gesteld op een ochtend of avond zon. 'S morgens en 's avonds is het zonlicht veel roder dan midden op de dag.
Je kunt dus ofwel het tijdstip aanpassen of je kleurtemperatuur hoger zetten. Wellicht de beste oplossing zal een studio setup zijn. Hier voor zijn legio tutorials voor te vinden. Misschien niet voor iray, maar het principe is bij elke engine hetzelfde.
Nice render
Was wel een geworstel om de gaatjes van de texture uit te lijnen met de gaatjes in het model.
En in het midden is ie een beetje warped. (min punten
Verwijderd
ja dat ken ikSolid Seal schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 10:24:
Thanks
Was wel een geworstel om de gaatjes van de texture uit te lijnen met de gaatjes in het model.
En in het midden is ie een beetje warped. (min punten)

Een TV en grotere omgeving gaan niet meer lukken, maar er komt nog wel een game cartridge bij te liggen denk ik
Humankind… be both.
[ Voor 42% gewijzigd door SnoeiKoei op 28-04-2015 20:45 ]
Sta op het punt een laatste render te draaienSnoeiKoei schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 20:44:
Spike ook nog druk aan het modelen?En Rusky en Nyrrti, komen er van jullie ook nog finals?
We hebben nog 3 uur te gaan, hoeveel finals gaan er nog komen?
Humankind… be both.
1 van mij nog. Nog druk de laatste details aan het modelen en straks nog ff renderen.
Hierbij mijn FINAL

De Nes is best wel een kleurloos apparaat, dus bij gebrek aan tijd de rest van de plaat lekker in die zelfde stijl gehouden
Humankind… be both.

(Klik plaatje voor groot).
Gemodeleerd in Blender, gerenderd met Cycles. Rendertijd (full HD, 500 samples) 22min.
[ Voor 7% gewijzigd door SnoeiKoei op 28-04-2015 23:47 ]

Nico

Solid Seal

[Verwijderde gebruiker]

Spike_wolf

SnoeiKoei

Stemmen
Wat nu volgt is natuurlijk de stemronde, alle deelnemers mogen mij per DM of Mail hun scorenlijstjes insturen (denk er aan dat je zowel een lijstje voor originaliteit als voor uitwerking opstelt zoals in de Topic Start vermeldt staat). Neem voldoende tijd om de inzendingen goed en eerlijk te beoordelen.Wanneer alle inzendingen bij mij binnen zijn zal ik de scores verwerken en de winnaar zo snel mogelijk bekend maken.
De volgende contest
De volgende contest zal op vrijdag 1 mei van start gaan, het onderwerp van deze contest wordt net als deze keer willekeurig geselecteerd uit een lijstje met mogelijke onderwerpen. Maar dat wil niet zeggen dat jullie geen input hebben. Weet je een leuk onderwerp? Gooi het in de groep, bruikbare onderwerpen kunnen altijd aan de lijst toegevoegd wordenWat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
My personal favorite is de postwagen van Melkmachine.
Humankind… be both.
Thnx!D-rez schreef op woensdag 29 april 2015 @ 07:54:
Zitten een paar heel mooie platen tussen.
My personal favorite is de postwagen van Melkmachine.
Ja, ik heb wel geëxperimenteerd met mattere verf maar dan werd 'ie toch wel saai in zo'n studio setup. Ben redelijk tevreden met het resultaat nu, zitten nog wat schoonheidsfouten in maar de tijd was wel op. Ik zal van de week nog een render vanuit een andere hoek maken voor in het 3D-topic, kun je de achterkant ook zien (heb ik die tenminste niet voor niks gemaaktSpike_wolf schreef op woensdag 29 april 2015 @ 08:42:
Dat is een erg net model geworden inderdaad, Snoei. Goede keus ook om er in deze setting toch een glimmend lak laagje op te laten zitten. In een volledige setting was mat waarschijnlijk leuker, maar zo komt je model meer tot zijn recht
Favo, nice workSpike_wolf schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 22:11:
Mijn NES is inmiddels ook zo goed als af
[afbeelding]
Een TV en grotere omgeving gaan niet meer lukken, maar er komt nog wel een game cartridge bij te liggen denk ik
Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Verwijderd
NiceSnoeiKoei schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 23:42:
En hier ook mijn FINAL![]()
[afbeelding]
Gemodeleerd in Blender, gerenderd met Cycles. Rendertijd (full HD, 500 samples) 22min.
auto's is iets dat mij niet lukt om goed te maken in Blender
De witte plaat was niet helemaal de final die ik bedoelde in mijn post, maar leert me wel om duidelijker te zijn
Maar nog lang niet alle scores zijn binnen, dus als de andere deelnemers er geen bezwaar op hebben kunnen we die nog wel omwisselen als je wil
Humankind… be both.
Mij best, anders is het zonde van het werk. Heb er even goed naar gekeken maar voor het puntenlijstje dat ik verstuurd heb verandert er niks.Spike_wolf schreef op woensdag 29 april 2015 @ 20:30:
Ah, het ging om de laatste bij jou.. In ieder geval goed om te weten dat die andere ook "af" genoeg oogt om als Final aangezien te worden, toch?
Maar nog lang niet alle scores zijn binnen, dus als de andere deelnemers er geen bezwaar op hebben kunnen we die nog wel omwisselen als je wil
Humankind… be both.
Mij ook niet echt.. heb het vele malen geprobeerd..Verwijderd schreef op woensdag 29 april 2015 @ 13:51:
[...]
Nice
auto's is iets dat mij niet lukt om goed te maken in Blender

Contest nummer 26 is geopend! Laat je inspireren en ga deze maand lekker aan de slag.
Het toeval wil dat er hier net over auto's gesproken wordt en hoe moeilijk die voor veel mensen zijn, wellicht is dit een mooie gelegenheid om daar nog wat op te oefenen
Blijf dit topic natuurlijk wel in de gaten houden, zodra de laatste scores binnen zijn wordt hier de winnaar van deze contest bekend gemaakt!
Humankind… be both.
* SnoeiKoei topic in de gaten houdtSpike_wolf schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 08:47:Blijf dit topic natuurlijk wel in de gaten houden, zodra de laatste scores binnen zijn wordt hier de winnaar van deze contest bekend gemaakt!

Met 35 punten is SnoeiKoei de winnaar van GFX Contest #25!
Gefeliciteerd SnoeiKoei

Je ondertitel en komt er aan en de Tweakers goodie komt jouw kant op!
Humankind… be both.