[2D/3D] GFX Contest 20 - Ontdekkingsreiziger Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:59

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Topicstarter
GFX Contest #20 - Ontdekkingsreiziger

Onderwerp

Welkom bij de twintigste GFX contest: Ontdekkingsreiziger!

Dit is natuurlijk een leuk onderwerp dat op het eerste gezicht wat klein lijkt, maar wanneer er even over nagedacht wordt kun je hier veel meer mee dan alleen "Indiana Jones". Zo vallen Columbus en zijn bemanning en vloot hier natuurlijk ook onder, net als de Voyager ruimtesondes, of kindje dat voor het eerst alleen op ontdekkingsreis door het bos gaat, of zijn speelgoed door de zandbak.
Dus wees creatief, maak een historische gebeurtenis na, of een complete fantasy setting. Doe het realistisch of totaal niet... Alles is mogelijk.

Voorbeelden van ontdekkingsreizigers

Voorgaande Topics

GFX Contest 01: Japan
GFX Contest 02: Primitives
GFX Contest 03: Tweakerland
GFX Contest 04: Sprookjes
GFX Contest 05: Character Design
GFX Contest 06: Nature meets Industry
GFX Contest 07: Alien Portrait
GFX Contest 08: Wat leeft er onder 't bed?
GFX Contest 09: Hitte
GFX Contest 10: Robots
GFX Contest 11: Mythen en Legendes
GFX Contest 12: Piraten, struikrovers en ander gespuis
GFX Contest 13: Sci-Fi
GFX Contest 14: Unrealistic Cities
GFX Contest 15: Verval
GFX Contest 16: Flying Ships
GFX Contest 17: Buitenaards Leven
GFX Contest 18: Aan Zee
GFX Contest 19: Jeugdsentiment

Inlever datum

Uiterste inlever datum zaterdag 29 november 2014, 23.59 uur

Deelname

De contest is een typisch geval van "free-for-all" dus zelfs als dit de eerste 2D of 3D-scene is die je maakt, mag je gewoon gezellig meedoen, hoe meer zielen, hoe meer vreugd. Je kan er alleen maar veel van leren en we zien hier graag hoe je steeds een stapje beter wordt in het maken van je kunstwerken :)

Als je nieuw bent in deze wereld en bijvoorbeeld niet weet welke programma's je kan gebruiken, dan kan je het beste eerst even in de volgende topics kijken:

Algemeen tekentopic (handgetekend / tekentablet only) part 8
\[2D] Post hier je 2d-stuff maar weer - part 13
\[3D] Post je 3d-stuff maar weer - part 44

Daarin staat genoeg informatie om te beginnen.

WIP Work In Progress

Om de activiteit in dit topic te behouden willen we je vragen om gedurende de contest WIPs van je werk te posten.

Je laat hiermee zien dat je actief meedoet aan de contest, en misschien nog wel belangrijker, je motiveert andere mensen om ook mee te doen! Of om nog net even een stapje verder te gaan, want tja, een contest wil je ook graag winnen ;)
Daarbij is het ook voor de andere deelnemers en toeschouwers erg leuk om de vorderingen in je werk te zien.

De WIPs en Final mogen gemaakt worden in ieder denkbaar formaat, maar de thumbnails die je hier plaatst dienen maximaal 640px breed te zijn, je kan altijd linken naar een grotere versie (graag zelfs). Hierdoor kan er uiteindelijk een mooie lijst gemaakt worden en kunnen de deelnemers bij het stemmen het werk op de meest handige manier bekijken. Ook de layout van dit forum en mobiele gebruikers zullen je er erg dankbaar voor zijn :)

Heb je geen directe linkmogelijkheid vanaf eigen webspace? Zorg dan in ieder geval dat je final ergens onderdak krijgt waar hij wel direct bekeken kan worden, en het liefst zonder een berg reclame pop-ups.
Op sites als Tinypic kun je gratis je afbeeldingen uploaden.
De Finals zullen op de servers van Tweakers gehost worden zodat deze ook in de toekomst beschikbaar zijn.

Regels

Elke contest heeft regels, ook al zijn ze niet streng, zorg ervoor dat je je er zo goed mogelijk aan houdt. Hieronder vindt je de do's en don'ts.

Do's
• Hou het off-topic-gehalte laag; reageren op iemands werk mag, maar geef wel aan wat er goed, fout of mooi aan is.
• Als je meedoet, post je minstens twee WIPs (Work In Progress). Alleen een final is niet genoeg.
• Je mag zoveel WIP's posten als je wil, mits ze een toegevoegde waarde hebben. Probeer het voor anderen ook makkelijk te maken om kritiek op jouw werk te leveren. Dat wil zeggen; leg uit waar je mee bezig bent, wat je wil bereiken en waar je graag kritiek over zou willen ontvangen.
• Het gebruik van tutorials is toegestaan. Het is echter niet de bedoeling dat je een tutorial uitwerkt, en dat inlevert als final. Er moet een deel 'eigen werk' inzitten.
• 3D werk, digitaal 2D werk maar ook "analoog 2D" werk is toegestaan, handgetekend werk mag gescand of gefotografeerd worden.
• Gebruik maken van plugins en standaardeffecten mag. Hou het wel binnen de perken en probeer het eerst zonder deze plugins te doen tenzij het echt niet gaat. De plugin of het effect mag ook niet een te grote rol spelen binnen je scene.
• Het gaat dus om het eindresultaat: één afbeelding. Geef duidelijk aan welke dit is door er het woord FINAL dikgedrukt bij te zetten.
• Graag veel gezonde kritiek en opmerkingen; dit houdt het geheel levendig en interessant, zeg niet alleen dat het er mooi of minder mooi uit ziet, motiveer je reactie ook
• Have fun!

Dont's
• De final mag geen animatie zijn.
• De final mag niet enkel een in elkaar geplakte collage van bestaand werk zijn. Zorg dat het echt jouw ding is.
• Gebruik geen oude door jou zelf gemaakte werken.
• Gebruik geen werk van andere mensen, inclusief prefabs. Textures of brushes zijn hierop een uitzondering, maar alleen als ze gebruikt worden als een onderdeel van je scene.
• Post één final. Bij het inleveren van meerdere afbeeldingen onder het kopje final wordt de laatst geposte plaat gekozen!

Puntentelling

De puntentelling is als volgt. De naar jouw mening beste plaat krijgt 10 punten, die daaropvolgend 8, dan 6, 5, 4, 3, 2 en 1. Doen er meer dan acht mensen mee, dan kies je de, naar jouw mening, acht beste, de rest krijgt 0 punten. Aan het eind van de contest is het de bedoeling dat iedere deelnemer 2x een top acht maakt met de usernames van iedereen waarvan jij vindt dat zij jouw punten verdienen. Uiteraard mag je jezelf geen punten geven O-) dat is de taak van de andere stemmende deelnemers ;)

De uiteindelijke score zal bestaan uit 60% voor de uitwerking en 40% voor de originaliteit.
De eindscore wordt als volgt berekend: (originaliteit x 0.4) + (uitwerking x 0.6) = eindscore

De stemmen kunnen in de stemperiode (laatste paar dagen van de maand) per DM of E-mail naar de TS verstuurd worden.

Dankwoord

Deze startpost is in de loop der tijd samengesteld door verschillende users/deelnemers, dank aan iedereen die in de loop van alle voorgaande contests deze startpost heeft helpen opbouwen.

Aan de slag!

Dit is ongeveer alles dat je moet weten over deze contest. Voor vragen kun je altijd in dit topic of bij de TS terecht.
Verder rest mij alleen nog jullie allemaal succes en veel plezier te wensen deze maand!!!

Contest #20 - Finals

Winnaar:

jojoba007
Final

Overige inzendingen:

Eggbird
Final

Spike_wolf
Final

GWBoes
Final

[ Voor 6% gewijzigd door Spike_wolf op 30-11-2014 23:09 ]

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triaxlium
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 16-07-2024

Triaxlium

raar maar waar

Ik wil wel weer meedoen even kijken of ik de tijd er voor heb ;)
Heb iig wel al een paar ideëen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-06 14:04
Wel een moeilijk onderwerp om echt iets origineels voor te bedenken. Zit nog te twijvelen tussen twee scenes. Van de eerste maar al een snelle WIP gemaakt.
Afbeeldingslocatie: http://i244.photobucket.com/albums/gg7/GWBoes/WIP1-2.png

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jojoba007
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-03 10:54
Hier mijn entry voor de contest van deze maand! Van het weekend onderstaande painting afgerond.

Een vroege final!

Hier een aantal WIPjes met als laatste plaatje de FINAL!

Totale werktijd rond de 10 uur.
Ongeveer 10 verschillende brushes gebruikt.

Ik ben begonnen met stomweg wat krabbels op papier te slingeren.

Afbeeldingslocatie: http://www.robwillemse.net/wip_cave_000.jpg

Vervolgens begon het mij duidelijk te worden wat ik er zo ongeveer van wilden gaan maken.

Afbeeldingslocatie: http://www.robwillemse.net/wip_cave_001.jpg

Gevolgd door meer detail toevoegen.

Afbeeldingslocatie: http://www.robwillemse.net/wip_cave_002.jpg

En nog wat werk verzet.

Afbeeldingslocatie: http://www.robwillemse.net/wip_cave_003.jpg

Met als resultaat de onderstaande FINAL!

Afbeeldingslocatie: http://www.robwillemse.net/FLATTEN_FINALsmall.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-05 11:15
De lat ligt direct hoog. Heel netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-06 14:55
Nice! :9

Ik wil nog ergens inspiratie opdoen... beetje idee-loos atm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Laatst online: 15:48
Jemig, jojoba, zou je die final niet pas over een aantal weken posten, dit is wel erg afschrikwekkend indrukwekkend! :P

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jojoba007
Hahaha, nou dit moet echt wel beter kunnen. Maar bedankt voor de leuke reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusky
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-06 09:19
ziet erg netjes uit jojoba ... waarmee maak je eigenlijks zoiets? Wacom en photoshop?

mijn pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jojoba007
Rusky schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 14:04:
ziet erg netjes uit jojoba ... waarmee maak je eigenlijks zoiets? Wacom en photoshop?
Bedankt. Ik gebruik wisselend Manga Studio en Photoshop. Als tablet gebruik ik een Wacom Cintiq 22HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 604128

jojoba007 schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 14:13:
[...]

Bedankt. Ik gebruik wisselend Manga Studio en Photoshop. Als tablet gebruik ik een Wacom Cintiq 22HD.
Merk je nou echt een verschil in kwaliteit van je werk met een cintiq?

Ala je kunt sommige handelingen gewoon beter uitvoeren e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jojoba007
Anoniem: 604128 schreef op donderdag 06 november 2014 @ 10:49:
[...]

Merk je nou echt een verschil in kwaliteit van je werk met een cintiq?

Ala je kunt sommige handelingen gewoon beter uitvoeren e.d.
Eigenlijk niet. Ik vindt het idee fijn om waar ik teken ook mijn strepen te zien verschijnen. Maar het is meer het idee. Sterker nog! Met een Wacom tablet en een apart scherm zit je hand niet in de weg met bijvoorbeeld lange stroken tekenen. Het is maar wat je gewend bent. Je tekeningen worden echt niet beter met een Cintiq.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jojoba007 schreef op donderdag 06 november 2014 @ 15:12:
[...]

Eigenlijk niet. Ik vindt het idee fijn om waar ik teken ook mijn strepen te zien verschijnen. Maar het is meer het idee. Sterker nog! Met een Wacom tablet en een apart scherm zit je hand niet in de weg met bijvoorbeeld lange stroken tekenen. Het is maar wat je gewend bent. Je tekeningen worden echt niet beter met een Cintiq.
Zoals verwacht :)

Het enige wat me echt makkelijker lijkt is het horizontaal rechte strepen trekken, dat lukt me gewoon echt niet op een teken tablet |:(

edit: Vind trouwens de laatste Wip mooier dan de final... Er lurkt meer gevaar in de schaduwen, je ziet niet waar ze naar op zoek zijn, gewoon meer sfeer!

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 604128 op 06-11-2014 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jojoba007
Anoniem: 604128 schreef op donderdag 06 november 2014 @ 15:33:
[...]

Zoals verwacht :)

Het enige wat me echt makkelijker lijkt is het horizontaal rechte strepen trekken, dat lukt me gewoon echt niet op een teken tablet |:(

edit: Vind trouwens de laatste Wip mooier dan de final... Er lurkt meer gevaar in de schaduwen, je ziet niet waar ze naar op zoek zijn, gewoon meer sfeer!
Als je echt even een kaarsrechte brushstroke nodig hebt gewoon shift erbij ingedrukt houden.

Oh, grappig dat je de laatste wip mooier vind. Ik vind de laaste wip algeheel te donker. Maar inderdaad, er lurkt wel meer gevaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kaarsrecht is voor architekten, niet voor tekenaars!

Ja de afwerking is zeker beter in de final, maar de sfeer. Man de sfeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Eerste WIPje van mijn kant:
WIP 01

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jojoba007
Leuk begin. Het is mij nog niet helemaal duidelijk wat het wordt maar dat komt vast nog wel! Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jojoba007
We zijn toch niet de enige twee in de contest aan het einde van de maand? ;-) Het is toch een leuk onderwerp waar je best veel van je fantasie in kwijt kan!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Het is inderdaad wat rsutig. Waar blijven de WIPS mensen?!

Als goed voorbeeld maar een WIPje van mij, die gelijk een goed beeld geeft van wat ik van plan ben :)
Er moet nog wel een hoop gebeuren :X

WIP 02

Humankind… be both.

• jojoba007
Oh, gaaf! Succes

• inquestos
Héél gaaf perspectief en compositie Spike!

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggbird
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-06 20:10
Ik wil eigenlijk ook wel een keer meedoen :)

Ik ben vandaag ff bezig geweest met een opzetje. Maar in hoeverre is het toegestaan om wat standaard assets te gebruiken? De kans is groot dat ik graag wat (al dan niet aangepaste) vegetatie, zoals wat palmbomen, wil gaan gebruiken voor de achtergrond. Voor de rest zal het allemaal 100% eigen 3d werk zijn.

Hier vast mijn eerste opzetje zo dat jullie een beetje een beeld kunnen krijgen van wat ik bedoel:
Afbeeldingslocatie: http://images.egberttigelaar.nl/ontdekkingsreiziger/ontdekkingsreiziger_wip_1.JPG

Het moet uiteindelijk de kajuit van een ontdekkingsreiziger worden, het schip ligt vlakbij een tropische kust.

[ Voor 1% gewijzigd door Eggbird op 19-11-2014 21:00 . Reden: link fix ]

3d modelling portfolio: Egbert Tigelaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
In de TS staan de volgende punten wat betreft stock en prefabs:

[quote]
• Gebruik maken van plugins en standaardeffecten mag. Hou het wel binnen de perken en probeer het eerst zonder deze plugins te doen tenzij het echt niet gaat. De plugin of het effect mag ook niet een te grote rol spelen binnen je scene.

• Gebruik geen werk van andere mensen, inclusief prefabs. Textures of brushes zijn hierop een uitzondering, maar alleen als ze gebruikt worden als een onderdeel van je scene.

De achtergrond bekleden met stock vegetatie is dus niet helemaal de bedoeling, dat is een groot gedeelte van de sfeer van je plaat.
Vegetatie (zeker voor op een afstand) is ook niet heel ingewikkeld om zelf te maken, een beetje tijdrovend, als je veel variatie wil, maar vergeet niet dat een plant draaien, wat schuin zetten en uit rekken al voor een heel ander beeld zorgt. Wees creatief, dan kom je een heel eind en je leert er ook een hoop van.
Als je van plan bent om met DoF te werken kun je een groot gedeelte ook 2D maken, dat valt als je dat een beetje goed doet amper op :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
Druk druk druk. Sorry. Ook weinig inspiratie eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggbird
Spike_wolf schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 20:21:
In de TS staan de volgende punten wat betreft stock en prefabs:

[...]

De achtergrond bekleden met stock vegetatie is dus niet helemaal de bedoeling, dat is een groot gedeelte van de sfeer van je plaat.
Vegetatie (zeker voor op een afstand) is ook niet heel ingewikkeld om zelf te maken, een beetje tijdrovend, als je veel variatie wil, maar vergeet niet dat een plant draaien, wat schuin zetten en uit rekken al voor een heel ander beeld zorgt. Wees creatief, dan kom je een heel eind en je leert er ook een hoop van.
Als je van plan bent om met DoF te werken kun je een groot gedeelte ook 2D maken, dat valt als je dat een beetje goed doet amper op :)
Ok prima, ik zal es kijken wat ik ervan kan maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Weer een WIPje van mijn kant:
WIP 03
Er moeten uiteraard nog veel meer (soorten) bomen komen, deze moeten wat kleiner worden en anders verspreidt worden, dit is meer even voor de beeldvorming :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggbird
En weer even een update van mij :)

Afbeeldingslocatie: http://images.egberttigelaar.nl/ontdekkingsreiziger/ontdekkingsreiziger_wip_4_wire_small.jpg Afbeeldingslocatie: http://images.egberttigelaar.nl/ontdekkingsreiziger/ontdekkingsreiziger_wip_4_ao_small.jpg Afbeeldingslocatie: http://images.egberttigelaar.nl/ontdekkingsreiziger/ontdekkingsreiziger_wip_4_small.jpg

Er moet nog een hoop gebeuren, zowel creatief als technisch, maar we hebben nog even... :)

Leuk om te zien dat het behoorlijk verschillende projectjes zijn!

[ Voor 0% gewijzigd door Eggbird op 19-11-2014 21:09 . Reden: link fix ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
@ Eggbird: beloofd veel moois, ik zou wel een andere stoel maken, deze oogt wat te modern in mijn ogen.

Ik ben toch afgestapt van mijn eerste idee omdat ik te weinig inspiratie had om hem verder aan te vullen daarom maar met idee 2 begonnen die het onderwerp wat ruimer interpreteert :P

Afbeeldingslocatie: http://i244.photobucket.com/albums/gg7/GWBoes/th_WIP2-1.png

Flickr - Strava

• Eggbird
Een soort onderzeeër? Cool! En interessante belichting, daar kan je wel wat leuks van maken. :)

Die stoel is idd niet echt passend. Voorlopig een 'placeholder', misschien wordt die uiteindelijk niet eens zichtbaar in de final.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jojoba007
Hé leuk om te zien al die verschillende concepten! Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Dat ziet er al aardig uit jongens :)

Hier ook weer een kleine update van mijn kant:
WIP 04

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggbird
Mooi hoor! Ben benieuwd naar de kleuren!

Uiteraard kom ik er weer minder aan toe dan dat ik van te voren in m'n hoofd had. Nu net nog even wat kunnen doen. Een render van de accessoires:

Afbeeldingslocatie: http://images.egberttigelaar.nl/ontdekkingsreiziger/ontdekkingsreiziger_wip_6_accessoires2_small.jpg

Nog niet echt tevreden. Echt toffe details missen nog. Maar eerst volgende keer weer even verder met wat andere aspecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
Een laatste WIP voor zaterdag van mijn kant
Afbeeldingslocatie: http://i244.photobucket.com/albums/gg7/GWBoes/th_WIP3.png

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Dat ziet er al goed uit jongens, nog 2 dagen te gaan :)

WIPje:
WIP 05

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggbird
Nice spike_wolf, ik dacht dat het meer woestijnachtig zou worden, maar dit is een stuk frisser :)

Nog een dag te gaan, maar ik post bij deze mijn final:
Afbeeldingslocatie: http://images.egberttigelaar.nl/ontdekkingsreiziger/ontdekkingsreiziger_Final_small.jpg

Hij is wel wat erg statisch geworden. Ik zat nog te denken om iets te voegen wat nog wat extra sfeer geeft, iets waaraan je kan zien dat er net iets is gebeurt of gaat gebeuren, maar dat is nu niet echt haalbaar meer.

Technisch (op het gebied van materials en shaders) heb ik in ieder geval wel weer bijgeleerd.

Succes verder! Ben benieuwd naar de andere eindresultaten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Nice, dat is een fijn sfeertje wat er hangt :) Maar waar is je vegetatie nou? :P

Thanks, in eerste instantie was mijn idee ook om er een wat dorre boel van te maken, maar ik wilde toch wat meer kleur hebben :) En een excuus om eens een papegaai te maken. (uiteraard zitten die zo ver weg dat je er niets van ziet en 4 polys goed hetzelfde effect had gehad :+ ).

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggbird
haha tja, misschien voor een ander projectje, maar heb nu voornamelijk willen richten op het interieur, de objecten en de belichting. Zeker als ik daar nu nog mee bezig ga ben ik bang dat het een wat rommelige boel wordt.

Papegaaien? Cool :) Maar die zitten nog niet in je laatste wip neem ik aan? Of zijn ze zooo klein dat je ze echt moet zoeken? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
De papegaaien zaten niet in die WIP nee :P Wel in deze Final:

Final

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
Bij deze dan mijn Final van één van de laatste plekken waar op aarde nog onontdekt terrein is: onder water.

Afbeeldingslocatie: http://i244.photobucket.com/albums/gg7/GWBoes/Final5small.png

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
En dat was hem dan, contest #20. Allereerst een groot applaus voor de deelnemers, we hebben weer een stel mooie finals voortgebracht!

Contest #20 - Finals

jojoba007
Final

Eggbird
Final

Spike_wolf
Final

GWBoes
Final

Stemmen
Wat nu volgt is natuurlijk de stemronde, alle deelnemers mogen mij per DM of Mail hun scorenlijstjes insturen (denk er aan dat je zowel een lijstje voor originaliteit als voor uitwerking opstelt). Neem voldoende tijd om de inzendingen goed en eerlijk te beoordelen.
Wanneer alle inzendingen bij mij binnen zijn zal ik de scores verwerken en de winnaar zo snel mogelijk bekend maken.

De volgende contest
De volgende contest zal op maandag 1 december van start gaan, het onderwerp van deze contest wordt net als deze keer willekeurig geselecteerd uit een lijstje met mogelijke onderwerpen. Maar dat wil niet zeggen dat jullie geen input hebben. Weet je een leuk onderwerp? Gooi het in de groep, bruikbare onderwerpen kunnen altijd aan de lijst toegevoegd worden :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggbird
Lastig hoor, zeker qua originaliteit! En in tegenstelling tot mijn eigen inzending beelden alle andere inzendingen daadwerkelijk een soort gebeurtenis uit. Allemaal iets spannender :)

Ben benieuwd naar de uitslag, succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Wat mij bij deze finals opvalt: de composities zijn echt héél goed.

De tekening van jojoba is symmetrisch, details waar het hoort, en mysterie aan de randen.

Eggbird heeft alles gedetailleerd uitgewerkt, en heeft goede diepte in zijn werk; zowel voor als achtergrond.

De compositie van Spike_wolf is echt heerlijk! Zit een enorme spanning in. Slim gedaan.

De opzet van GWBoes vind ik goed, maar voor mijn gevoel is het nog niet af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Daar ben ik het helemaal mee eens inquestos! Er is zeker een goede kennis van compositie laten zien deze maand :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
Punten geven was idd heel moeilijk deze keer.

@ Inquistos
Ik was zelf ook niet helemaal tevreden over de inzending. Dit was de eerste keer dat ik volumetrics gebruikte en dat vereist in blender toch nog flink wat werk en ervaring om er strakke renders uit te krijgen.

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
En alle scores zijn binnen, ze zijn geteld en de uitslag is bekend!

Contest #20 | Scores

Het is zoals wel verwacht een nek aan nek race geworden, maar met 26 punten is jojoba007 de winnaar van GFX Contest #20!!

Gefeliciteerd jojoba007! *O*

Op naar de volgende contest!

De volgende contest begint vannacht om middernacht, het onderwerp zal net als altijd random gekozen worden uit de lijst met mogelijke onderwerpen. Mochten jullie nog een briljant idee voor een onderwerp hebben kunnen jullie die zoals altijd opperen :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
En we gaan weer door met de volgende!
GFX Contest #21 - Zeepkistenrace
En Contest #21 is gestart! Iedereen die zin heeft om deze maand mee te doen is van harte welkom!

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggbird
Idd erg close! Gefeliciteerd jojoba007!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jojoba007
Hé gaaf, leuk zeg! Bedankt allemaal! close op elkaar!
Het was leuk om mee te doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
Gefeliciteerd Jojoba. Je had de lat ook wel meteen hoog gelegd.

(pssst. moet jojoba nu niet zijn titeltje krijgen!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
D-rez schreef op maandag 01 december 2014 @ 11:19:
Gefeliciteerd Jojoba. Je had de lat ook wel meteen hoog gelegd.

(pssst. moet jojoba nu niet zijn titeltje krijgen!)
Uiteraard, en die titel is onderweg :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
Gefeliciteerd Jojoba, terechte winnaar imho.

ps: Spike, hoe kan het dat ik op uitwerking maar 13 punten heb terwijl ik minimaal 3x6=18 punten kan krijgen? maakt me verder niks uit maar het viel me op ;)

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Dat komt omdat ik op mijn toetsenbord blijkbaar soms het verschil tussen de 6 en 1 niet zie :+
Sorry, aangepast lijstje komt er aan :)

[Edit]
Done :) Het originele lijstje is aangepast (de afbeelding heeft misschien een locale hard refresh nodig).

Ook heeft jojobo007 inmiddels zijn ondertitel gekregen :)

[ Voor 39% gewijzigd door Spike_wolf op 01-12-2014 11:53 ]

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jojoba007
Hé tof! Wist niet eens dat een winnaar een titel krijgt toegewezen! Leuk en bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
Die is wel maar tot er een nieuwe winnaar is hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
jojoba007 schreef op maandag 01 december 2014 @ 13:14:
Hé tof! Wist niet eens dat een winnaar een titel krijgt toegewezen! Leuk en bedankt!
Ja, kun je op de rest van het forum ook met je overwinning pronken deze maand :)
D-rez schreef op maandag 01 december 2014 @ 13:16:
Die is wel maar tot er een nieuwe winnaar is hoor.
Goede motivatie om deze maand weer een nette plaat neer te zetten om de titel een tweede maand te behouden :P

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jojoba007
Geen idee of ik er deze maand nog tijd voor kan vinden. Het thema spreekt mij ook niet zo erg aan moet ik zeggen 😄! Maar wie weet.
Pagina: 1