• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23:44

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Fishbeast schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 09:43:
[...]

Ja, dit kan zeker. Ik zet hem altijd uit met onze vouwwagen erachter. Ik weet ook nog niet goed wat deze functie qua rijgedrag nu echt met zich meebrengt.
Zeker op lange stukken rechtdoor op de snelweg toch wel erg fijn om in ieder geval lane assist te hebben. Bij werkzaamheden zet ik hem vaak wel uit vanwege geslinger, wat ik niet helemaal prettig vind icm de vouwwagen.
Wat ik vooral fijn vind met autopilot en caravan dat je door de stuurbeweging heel snel merkt als de caravan een slinger krijgt. Je merkt dit direct aan de tegenstuur bewegingen van AP.

Vaak is het dan even een kwestie van een flinke dot stroom erbij om de combi weer recht te trekken, het vermogen komt dan echt goed van pas. _/-\o_

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

• Fishbeast
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-01 09:31
revolution-nl schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 09:46:
[...]

Wat ik vooral fijn vind met autopilot en caravan dat je door de stuurbeweging heel snel merkt als de caravan een slinger krijgt. Je merkt dit direct aan de tegenstuur bewegingen van AP.
Na, daar heb ik met mijn vouwwagen niet zoveel last van, die is niet zo slinger gevoelig.
Vaak is het dan even een kwestie van een flinke dot stroom erbij om de combi weer recht te trekken, het vermogen komt dan echt goed van pas. _/-\o_
Jaaa, dat vermogen is echt heelijk als je wat trekt, vooral in de bergen; je rijdt iedereen zoek bergopwaards 8)

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-01 12:39

Sebazzz

3dp

Pfff, trekhaakmontage besteld voor mijn Tesla Model 3. De monteur komt installeren maar komt erachter dat de tow kit incompleet is. Dus hij moet later terugkomen, want hij moet eerst langs het service center. Hij belt dat ie eraan komt in 15 minuten, en belt 5 minuten later dat ze bij het service center het verkeerde onderdeel hebben meegegeven en dat ik een nieuwe service request moet inschieten.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 27-01 15:24
Update 2025.20.7 - Release Notes

Best veel nieuwe features voor een minor update.

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

• Jmtpes
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 01:38
Maurice- schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 08:25:
[...]

Tot vorige week was de enige leverbare zwarte lak Solid Black, nu is er metallic zwart te bestellen (Diamond Black) waarop je minder snel krassen ziet en ik de hoop heb dat deze ook sterker is.
Je hebt gelijk. Nu ga ik ook twijfelen voor een inruil 😅.

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:10
nerovectra schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 00:12:
[...]

Best kans dat Tesla ook gewoon Brink monteert. Veel haken worden door importeurs namelijk gewoon lokaal ingekocht. Het zou mooi zijn als het je lukt om voor € 750,- een perfect werkende haak eronder te krijgen en je ervaringen deelt zodat anderen hun voordeel ermee kunnen doen.
Het is bij een Model Y niet alleen een trekhaak met 4 boutjes, maar een complete achter bumper (die achter de plastic kappen zit) die vervangen wordt.
Als het weinig scheelt met een via Tesla zou ik het via Tesla doen. Is handiger met garantie en ze komen hem gewoon bij je voor de deur monteren (al een groot voordeel!).

• PixelPusher
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:36
Maurice- schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 08:25:
[...]

Tot vorige week was de enige leverbare zwarte lak Solid Black, nu is er metallic zwart te bestellen (Diamond Black) waarop je minder snel krassen ziet en ik de hoop heb dat deze ook sterker is.
Zou er echt zo'n verschil tussen zitten? Eigenlijk heb ik nergens een goede vergleijking kunnen vinden.

Ik overweeg mijn solid zwarte M3 2021 ook in te ruilen voor een Y.
Ik vindt zwart veruit het mooist maar wat is het me toch een ramp geweest om die auto een beetje schoon te houden de afgelopen jaren. Waarschijnlijk zal diamond black wel ietsjes minder snel vies ogen dan solid black maar uiteindelijk is het nog steeds zwart en zul je snel weer pollen, zand, boomsap etc. zien

Denk dat ik voor de zekerheid toch voor rood of zilver ga kiezen

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:52
PixelPusher schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 12:20:
[...]

Zou er echt zo'n verschil tussen zitten? Eigenlijk heb ik nergens een goede vergleijking kunnen vinden.

Ik overweeg mijn solid zwarte M3 2021 ook in te ruilen voor een Y.
Ik vindt zwart veruit het mooist maar wat is het me toch een ramp geweest om die auto een beetje schoon te houden de afgelopen jaren. Waarschijnlijk zal diamond black wel ietsjes minder snel vies ogen dan solid black maar uiteindelijk is het nog steeds zwart en zul je snel weer pollen, zand, boomsap etc. zien

Denk dat ik voor de zekerheid toch voor rood of zilver ga kiezen
Daar ben ik ook benieuwd naar. Het snelle vies worden zal misschien niet veel verschillen maar het zichtbaar zijn van hele oppervlakkige krassen en swirls waarschijnlijk wel. Op uni zwart zie je echt alles, hoe voorzichtig je ook bent. Daarom zijn eerste Tesla eigenaren ook te herkennen aan de zwarte kleur :+

• Empie69
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 27-01 08:13
jongetje schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 11:47:
[...]

Het is bij een Model Y niet alleen een trekhaak met 4 boutjes, maar een complete achter bumper (die achter de plastic kappen zit) die vervangen wordt.
Als het weinig scheelt met een via Tesla zou ik het via Tesla doen. Is handiger met garantie en ze komen hem gewoon bij je voor de deur monteren (al een groot voordeel!).
Vorige week heeft Tesla voor mijn model Y Juniper de trekhaak gemonteerd. Hier zie je wat dit inhoudt. Dit is een originele Tesla trekhaak die identiek is als de trekhaak die af fabriek geleverd wordt. Montage achteraf was voor mij in de lease gunstiger omdat het dan niet onder de fiscale waarde van de auto valt :*)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WAw-9cQhQTOgtNML-ZQeThLyYks=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EVhJ7t3pfEXmL1xzyryKDBN9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cbwRvd6mxmqRJvUvokOSuze9cK4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fcNEfqbsNZJHX7KWe64p6elD.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door Empie69 op 17-07-2025 12:42 ]

• sanger1981
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 09-01 14:20
Maurice- schreef op maandag 14 juli 2025 @ 15:46:
[...]

Meerdere meldingen hier al, ook bij mij. Heb nu ook een tweede profiel aangemaakt omdat ik op korte ritjes geen zin heb om te resetten om Spotify te kunnen laten spelen.

Maar als we het bij dit soort oplossing houden veranderd het niet, misschien wel goed om een een servicemelding te maken. Het komt niet door de softwareversie, de vorige had het ook al bij mij.
Ik heb gister de servicemelding aangemaakt. Ben benieuwd, staat nog op "in behandeling".

• Krijnemans
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 27-01 08:43
Empie69 schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 12:37:
[...]

Vorige week heeft Tesla voor mijn model Y Juniper de trekhaak gemonteerd. Hier zie je wat dit inhoudt. Dit is een originele Tesla trekhaak die identiek is als de trekhaak die af fabriek geleverd wordt. Montage achteraf was voor mij in de lease gunstiger omdat het dan niet onder de fiscale waarde van de auto valt :*)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hoe doe je dat dan bij inleveren van de auto? Dan moet alles weer terug naar de oorspronkelijke situatie?

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:27
Krijnemans schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 14:06:
[...]

Hoe doe je dat dan bij inleveren van de auto? Dan moet alles weer terug naar de oorspronkelijke situatie?
Natuurlijk niet. Hoogstwaarschijnlijk is dit gewoon in overleg met de leasemaatschappij uitgevoerd. Zo heb ik dit ook al op meerdere leaseauto's gedaan. Trekhaak simpelweg ná aflevering pas laten monteren i.p.v. af-fabriek. Scheelt je bijtelling. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Rivanov op 17-07-2025 14:08 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Krijnemans
Rivanov schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 14:08:
[...]

Natuurlijk niet. Hoogstwaarschijnlijk is dit gewoon in overleg met de leasemaatschappij uitgevoerd. Zo heb ik dit ook al op meerdere leaseauto's gedaan. Trekhaak simpelweg ná aflevering pas laten monteren i.p.v. af-fabriek. Scheelt je bijtelling. ;)
De leasemaatschappij waarbij ik hiervoor zat, wilde echt geen enkele aanpassing toelaten. Of ja, het mag wel. Maar bij inleveren origineel retour :+

• Rivanov
Krijnemans schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 14:10:
[...]

De leasemaatschappij waarbij ik hiervoor zat, wilde echt geen enkele aanpassing toelaten. Of ja, het mag wel. Maar bij inleveren origineel retour :+
Bijzonder. Ik heb bij diverse werkgevers gewerkt die allen een andere leasemaatschappij hadden en dit was nooit een probleem. Trekhaak wordt gewoon achteraf in het leasecontract opgenomen namelijk, dus het komt wel ten koste van de werkgever, maar niet ten koste van de werknemer aangezien het fiscaal bedrag hierdoor uiteraard niet aangepast wordt.

Zit je toevallig bij Rebellease net als @3vo1227 ? :+
Die doen bepaalde zaken ook anders dan normaal de gang van zaken is.

[ Voor 23% gewijzigd door Rivanov op 17-07-2025 14:14 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Krijnemans
Rivanov schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 14:13:
[...]

Bijzonder. Ik heb bij diverse werkgevers gewerkt die allen een andere leasemaatschappij hadden en dit was nooit een probleem.

Zit je toevallig bij Rebellease net als @3vo1227 ? :+
Die doen bepaalde zaken ook anders dan normaal de gang van zaken is.
Toen ik mijn vorige auto in 2020 ging leasen was dat bij FordLease (valt onder Axus denk ik)? Die wilden dat toen absoluut niet toestaan. Wellicht heb ik gewoon de verkeerde medewerker aan de lijn gehad toen.. Dat zou ook kunnen 8)7

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:53
DJT schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 22:55:
Update: Het probleem lijkt hem in de Ayvens/Travelcard laadpas te zitten. Laden met creditcard gaat ononderbroken.
Ben je er zeker van dat je in het buitenland mag laden van je leasemaatschappij?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• Rivanov
Krijnemans schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 14:15:
[...]

Toen ik mijn vorige auto in 2020 ging leasen was dat bij FordLease (valt onder Axus denk ik)? Die wilden dat toen absoluut niet toestaan. Wellicht heb ik gewoon de verkeerde medewerker aan de lijn gehad toen.. Dat zou ook kunnen 8)7
Dat denk ik. Want wij zitten momenteel bij Ayvens (voorheen Leaseplan) en dat is ook onderdeel van Axus. En heb gewoon een trekhaak achteraf laten monteren op m'n BMW. :)

• Tesio
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 22-01 10:18
Goedemiddag, ik heb de optie om een MY oktober '23 over te nemen van een collega. Ik meen me vaag te herinneren dat er "iets" was met het model uit dat jaar, dat er meerderen waren die hun accu(?) al een aantal keer hadden laten vervangen.

Kan iemand bevestigen of ontkrachten dat er een bekend (groot) probleem speelt/ speelde bij dit model? Dank alvast.
Tesio schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 14:33:
Goedemiddag, ik heb de optie om een MY oktober '23 over te nemen van een collega. Ik meen me vaag te herinneren dat er "iets" was met het model uit dat jaar, dat er meerderen waren die hun accu(?) al een aantal keer hadden laten vervangen.

Kan iemand bevestigen of ontkrachten dat er een bekend (groot) probleem speelt/ speelde bij dit model? Dank alvast.
Misschien handig om te vermelden welke versie het precies is. Al is er volgens mij weinig structureel mis. Dit klinkt als het overnemen van een leasecontract? Dan boeit het sowieso weinig toch?

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

• jongetje
[...]

Vorige week heeft Tesla voor mijn model Y Juniper de trekhaak gemonteerd. Hier zie je wat dit inhoudt. Dit is een originele Tesla trekhaak die identiek is als de trekhaak die af fabriek geleverd wordt.
Volgens mij levert Tesla geen trekhaken "af fabriek" maar altijd via het servicecenter. Het enige voordeel is dat deze er dan voor de levering al onder geschroefd wordt. Het nadeel voor de leaserijder is een stukje bijtelling. Daarom is die van mij er ook na leveren onder gezet.

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Rivanov schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 14:17:
[...]

Dat denk ik. Want wij zitten momenteel bij Ayvens (voorheen Leaseplan) en dat is ook onderdeel van Axus. En heb gewoon een trekhaak achteraf laten monteren op m'n BMW. :)
Bij Athlon kun je gewoon aanvinken dat die na aflevering gemonteerd moet worden ivm bijtelling.

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

• Heinemancp
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-01 12:14
Fishbeast schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 09:36:
[...]

Dit hoor ik ook wel eens (MY AWD 2023) als ik door de straat rij en wat ongelijk wegdek meepak waardoor de ophanging 'getriggered' wordt.
Wat ik vervelender vind is deze piep:
[Video]
Herkenbaar voor iemand? Het lijkt er op dat hij dit alleen doet onder de ~40km/h.
klinkt als je remblokken die langs de remschijf glijden. paar keer hard remmen en het zou (even) weg moeten zijn denk ik.

• DJT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-01 21:49

DJT

Nee, maar wel een vergelijkbare combi.
lubbertkramer schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 23:48:
[...]

Heeft je werkgever wel laden in het buitenland aanstaan aangezien ik verwacht dat je hiervoor geen problemen had? Ik heb daar toen van Ayvens een nieuwe druppel voor moeten krijgen omdat ze er eerst een gestuurd hadden zonder buitenland/europa
Ja, laden in het buitenland heeft tot zover altijd gewerkt.

Update: Ik sta nu aan de vierde lader vandaag en tot zover is het laden nog geen enkele keer onverwacht gestopt. Ik laat het hier even bij.

[ Voor 45% gewijzigd door DJT op 17-07-2025 15:11 ]

• peerke 1960
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21:36

peerke 1960

Blauw Eitje met trekhaak ( SR)

Allewijn schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 06:42:
[...]

Goed om te horen!
Dat niet hoeven (kunnen) doorjakkeren viel ons ook al op vorige jaar naar Zwitserland (nog zonder caravan hoor). Werden we ook 'geforceerd' om telkens even om de 2/2.5 uur te stoppen. Alle supercharger locaties waren draai met mooie hotels en telkens nog voor ik mijn koffie op had, was MY al weer vol genoeg. Kwamen zo ontspannen aan. Veel beter dan hoe we met een brandstof auto reden (ja dan kan je ook vaker stoppen, maar doe je in praktijk gewoon niet zo, omdat je tank nog door kan).

Benieuwd of nog kortere ritten met zo ontspannen daar aanvoelen, want een range van zeg 150km lijkt me wel even een mindset ding...

Eerst voor ons maar eens naar Noord Frankrijk denk ik. Niet gelijk naar zuiden of Spanje.... Mooie starters test.
Goeie tip mbt het uitzoeken van drive through snelladers.
Want afkoppelen kan minder leuk worden:

YouTube: CARAVAN vs VOUWWAGEN achter je EV: dit scheelt het! | Range Test met...
150 km is ook 2 uurrijden met een caravan. Je tijd in de auto tussen twee laadbeurten is praktisch even lang alleen je rijdt veel minder ver.

• Empie69
daemonix schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 15:05:
[...]

Bij Athlon kun je gewoon aanvinken dat die na aflevering gemonteerd moet worden ivm bijtelling.
Inderdaad. Leasemaatschappij is Athlon bij mij. Daar staat de trekhaak gewoon als accessoire a 1350,= op de offerte en overeenkomst. Montage gewoon thuis op de oprit. Scheelt 11,= maand wat ik dan liever aan Premium Connectivity uitgeef.

• Fishbeast
Heinemancp schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 15:06:
[...]

klinkt als je remblokken die langs de remschijf glijden. paar keer hard remmen en het zou (even) weg moeten zijn denk ik.
Geldt remmen in stilstand ook? Want, ik probeer het wel eens tijdens het rijden, maar gezien de lage snelheid en 'aggresief' one-pedal-drive, sta ik al zowat stil voordat ik echt de rem heb kunnen gebruiken; óf de fam zit met hun hoofd tegen het raam :+

• jongetje
Fishbeast schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 15:58:
[...]

Geldt remmen in stilstand ook? Want, ik probeer het wel eens tijdens het rijden, maar gezien de lage snelheid en 'aggresief' one-pedal-drive, sta ik al zowat stil voordat ik echt de rem heb kunnen gebruiken; óf de fam zit met hun hoofd tegen het raam :+
In stilstand valt er niets te remmen...
En deze dingen doe je natuurlijk niet met je hele gezin in de auto maar als je alleen in de auto zit op een rustige weg met niemand achter je.

• Fishbeast
jongetje schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 16:01:
[...]

In stilstand valt er niets te remmen...
En deze dingen doe je natuurlijk niet met je hele gezin in de auto maar als je alleen in de auto zit op een rustige weg met niemand achter je.
sure, maar dat is nou juist het probleem: ik heb er zga altijd last van als ik weg rij. Ongeacht of de auto al van z'n plek is geweest die dag.

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:35
Fishbeast schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 16:03:
[...]

sure, maar dat is nou juist het probleem: ik heb er zga altijd last van als ik weg rij. Ongeacht of de auto al van z'n plek is geweest die dag.
Als er iets van roest op zit dat dat veroorzaakt, dan moet je het er dus wel een keer vanaf remmen is wat ze bedoelen. Dan heb je er de volgende keer misschien geen last van als je wegrijdt.

Was daar niet een bepaalde modus voor die je in kan schakelen? Anders onder het rijden in "N" zetten en zelf remmen. Dan regenereert de auto niet.

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 17:54
Rogar schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 16:20:
[...]

Was daar niet een bepaalde modus voor die je in kan schakelen? Anders onder het rijden in "N" zetten en zelf remmen. Dan regenereert de auto niet.
Gewoon rempedaal indrukken, dan remt de auto toch? Of is er een update geweest die dit veranderd heeft?
Lichtjes remmen is al meer dan genoeg.

[ Voor 5% gewijzigd door this op 17-07-2025 16:43 ]

• Rogar
this schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 16:42:
[...]

Gewoon rempedaal indrukken, dan remt de auto toch? Of is er een update geweest die dit veranderd heeft?
Ik dacht een keer gelezen te hebben dat het erg lang duurt voor de remmen mee gaan doen. Het grootste deel remt hij regeneratief. En als je je remmen schoon wilt remmen wil je meteen de blokken tegen de schijven.

• this
Rogar schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 16:44:
[...]

Ik dacht een keer gelezen te hebben dat het erg lang duurt voor de remmen mee gaan doen. Het grootste deel remt hij regeneratief. En als je je remmen schoon wilt remmen wil je meteen de blokken tegen de schijven.
Dat is toch enkel nog maar de Cybertruck die kan regeneren via het rempedaal ipv effectief te remmen met de schijven?

• Rivanov
Iemand alvast tips om TeslaMate zo optimaal en efficiënt mogelijk in te stellen zodat het geen phantomdrain wordt? Heb het als een Docker draaiende op m'n QNAP NAS (via Container Station en beheerd met Portainer)

[ Voor 31% gewijzigd door Rivanov op 17-07-2025 16:54 ]

• this
Rivanov schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 16:54:
Iemand alvast tips om TeslaMate zo optimaal en efficiënt mogelijk in te stellen zodat het geen phantomdrain wordt? Heb het als een Docker draaiende op m'n QNAP NAS (via Container Station en beheerd met Portainer)
Phantom drain van je auto of van je NAS?
Want in het eerste geval maakt het toch weinig uit waar teslamate draait?

• Rivanov
this schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 16:55:
[...]

Phantom drain van je auto of van je NAS?
Want in het eerste geval maakt het toch weinig uit waar teslamate draait?
Van de auto uiteraard. Het maakt ook niet uit waar TeslaMate draait.. het was enkel meer informatie voor wie dat nodig acht. ;)

• Rogar
this schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 16:54:
[...]

Dat is toch enkel nog maar de Cybertruck die kan regeneren via het rempedaal ipv effectief te remmen met de schijven?
Dat doet zo'n beetje elke EV al of begrijp ik je niet goed?

• Tdem
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
Rogar schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 16:44:
[...]

Ik lees net iets nieuws in de handleiding van Model 3:
Remdroogfunctie
Om te zorgen voor een goede remrespons bij koud of nat weer, is de Model 3 uitgerust met de remdroogfunctie. Wanneer koud of nat weer wordt geconstateerd, oefent deze functie een niet-waarneembare remkracht uit om water van het oppervlak van de remschijven te verwijderen.
Ondanks dat raden ze wel aan om ze nu en dan de rem te gebruiken om roest te verwijderen.

https://www.tesla.com/own...4D-8A45-17BE1A006365.html

[ Voor 5% gewijzigd door Tdem op 17-07-2025 17:07 ]

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:34
jongetje schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 11:47:
[...]
Niet altijd. Ik moest toch echt naar duiven toe.

• gjcvro
Rivanov schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 16:54:
Draait hier ook op de NAS, en de auto gaat gewoon in sleep mode, heb er verder niets aparts voor ingesteld.

• this
Rogar schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 17:02:
[...]

Dat doet zo'n beetje elke EV al of begrijp ik je niet goed?
Geen idee hoe het zit bij andere merken. Maar bij Tesla is het altijd al zo geweest dat rem indrukken -> schijfremmen worden gebruikt. Daarnaast kan er ook tegelijk recuperatie zijn, maar de schijfremmen worden altijd gebruikt.
Tenzij er recent iets veranderd is. En tenzij er al brake-by-wire geïnstalleerd is, kan je dat niet zomaar achteraf softwarematig aanpassen.

• nerovectra
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20:01
this schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 16:42:
[...]

Als je je remschijven even wil belasten met het rempedaal, dan gaat de ervaring al gauw richting noodstop omdat one pedal drive er al voor zorgt dat er flink vertraagd wordt als je alleen al je "gaspedaal" loslaat. Met het rempedaal is niet zo comfortabel dus. Ikzelf gooi 'm gemiddeld eens per maand even in de N als ik met 80 op een verkeerslicht af rijd. Dan voel je gelijk hoe matig remmen zonder regenereren aanvoelen 😁. En niet vergeten tijdig weer naar D te schakelen (dan moet het rempedaal bediend worden) om weer te kunnen versnellen.

• Rogar
this schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 17:23:
[...]

Geen idee hoe het zit bij andere merken. Maar bij Tesla is het altijd al zo geweest dat rem indrukken -> schijfremmen worden gebruikt. Daarnaast kan er ook tegelijk recuperatie zijn, maar de schijfremmen worden altijd gebruikt.
Tenzij er recent iets veranderd is. En tenzij er al brake-by-wire geïnstalleerd is, kan je dat niet zomaar achteraf softwarematig aanpassen.
Aahh op die fiets. Maar dan nog is t fijner om alleen de remmen te gebruiken om ze schoon te maken door in N te zetten O-)

• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 25-01 22:09

Waar komt dat verhaal vandaan? Ik heb er nog nooit van gehoord. Ik heb een Model Y AWD van mei 2023. Tot nu toe nul problemen. Er staat nu 48000 km op de teller. Ook de schijven zien er perfect uit. Ik denk dat wat in de handleiding staat over het laten meelopen van de remmen bij regen of vochtig weer ook voor de Model Y geldt. Ik rem weinig met het rempedaal. Ik heb hiervoor een Model 3 AWD uit 2019 gehad en die schijven zagen er slechter uit toen ik hem verkocht bij 55000 km. Slechter, maar niet erg slecht overigens.

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:28
[...]

Ik geloof er niets van.
Iedere EV gebruikt de motor om te remmen en zo energie terug te winnen, dat is één van de pijlers waarom EV's efficient zijn. En het gaat daarbij niet alleen maar om vertragen maar ook om afdalingen.
Schijfremmen gebruiken = energie weggooien en onnodige slijtage.
Alleen bij een noodstop worden de schijfremmen gebruikt, en meestal past de fabrikant nog één of ander truucje toe om ze regelmatig incidenteel te gebruiken met geen ander doel dan te voorkomen dat de schijven gaan roesten.

• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 25-01 22:09
ASW1 schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 17:44:
[...]

Ik geloof er niets van.
Iedere EV gebruikt de motor om te remmen en zo energie terug te winnen, dat is één van de pijlers waarom EV's efficient zijn. En het gaat daarbij niet alleen maar om vertragen maar ook om afdalingen.
Alleen bij een noodstop worden de schijfremmen gebruikt, en meestal past de fabrikant nog één of ander truucje toe om ze regelmatig incidenteel te gebruiken met geen ander doel dan te voorkomen dat de schijven gaan roesten.
Stroompedaal loslaten bij Tesla is afremmen door regeneratie, dat werkt erg goed. Daarom kan je via one pedal drive alles met het stoompedaal doen. Alleen in situaties waarbij er meer vertraging nodig is moet je bijremmen met het rempedaal en dat is gewoon een mechanisch systeem. Bij veel andere merken kan je de regeneratie instellen en doet vaak het remsysteem ook mee bij afremmen door het stroompedaal los te laten .Bij Tesla niet in te stellen, maar wel heel goed met het stroompedaal te regelen.

• daemonix
  • Niet online
[...]

Ik geloof er niets van.
Onze BYD regeneert anders niet hoor. Helaas.

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 00:08
Heeft er iemand al zijn inruil gestart? Ik heb zaterdagavond mijn inruil aangevraagd en heb pas komende zaterdag een testrit.

Ik kan dus wel binnen de 7 dagen de bestelling doen, maar de officiële goedkeuring zal buiten die 7 dagen gebeuren dus geen idee als dat problemen gaat geven.
Anders moet ik nog een nieuwe inruil voorstel opvragen, maar ik heb wat schrik dat het misschien lager gaat zijn.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
[...]

Ik geloof er niets van.
In principe zit bij Tesla alle regeneratie op het (eerste stuk van) acceleratie pedaal. Rempedaal == fysiek remmen dus. Een kleine uitzondering daarop is bij bepaalde accu toestanden waarbij ze niet de volle regeneratie inzetten vanwege accu toestand, deze wordt alsnog geactiveerd wanneer je op het rempedaal trapt.

Daarnaast heeft Tesla inderdaad (net als vele andere merken) Brake Disc Wiping, dat de remmen onmerkbaar aanspreekt in nat weer om te voorkomen dat je eerst de laag water moet wegremmen. Dit zorgt er ook voor dat er minder roest op de schijven zit.

https://www.tesla.com/own...4D-8A45-17BE1A006365.html

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 00:08
Ik dacht dat de Juniper nu brake blending heeft

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025

• gjcvro
[...]

Ik geloof er niets van.
Andere bron:
https://www.reddit.com/r/...t_tesla_with_brake/?tl=nl

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:28
daemonix schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 18:02:
[...]

Onze BYD regeneert anders niet hoor. Helaas.
Jawel, ook de Byd atto regenereert.
En alle andere EV's, en zelfs alle hybides (een groot deel van de winst van hybrides zit in het terug kunnen winnen van remenergie die bij een ICE verliren gaat)

• daemonix
  • Niet online
ASW1 schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 19:27:
[...]

Jawel, ook de Byd atto regenereert.
En alle andere EV's, en zelfs alle hybides (een groot deel van de winst van hybrides zit in het terug kunnen winnen van remenergie die bij een ICE verliren gaat)
Wij hebben er eentje. En nee, die regenereert niet. Helaas. Ik weet niet hoe jij bij je informatie komt, maar de Byd's regenereren niet.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:48
Broodro0ster schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 18:49:
Ik dacht dat de Juniper nu brake blending heeft
Inderdaad. Ze hebben daarvoor het remsysteem aangepast.
Rem zacht induwen => regen
Rem harder induwen => hydraulisch

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:17
Ik vind de model 3 inderdaad totaal niet sponzig remmen. Mijn vorige auto had dat wel. Daar merkte je echt dat deze eerst regenereerde. Die zette ik regelmatig in N op een afrit om de remmen schoon te remmen.

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:16
daemonix schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 19:43:
[...]

Wij hebben er eentje. En nee, die regenereert niet. Helaas. Ik weet niet hoe jij bij je informatie komt, maar de Byd's regenereren niet.
BYD zelf zegt anders. Er zijn op veel modellen 2 keuzes, “standard” en “high” . Bij sommige zelfs one pedal te activeren met een duidelijk gevoel in het pedaal wanneer de friction brakes erin komen. Aldus YouTube.
Ook bijvoorbeeld dit filmpje:
YouTube: 2023 BYD ATTO 3 HANDLING AND REGENERATIVE BRAKING EXPLAINED AUSTRALIA

Het zou ook best gek zijn als ze alleen maar de traditionele remmen gebruiken, dat kan ik mij niet voorstellen eerlijk gezegd.

Bij mijn E-tron zie ik het aan de power meter, die wordt negatief tot een bepaald punt is hij groen, door harder te remmen gaat hij voorbij dat punt en dat zijn dan de traditionele remmen die aangesproken worden.

Bij Tesla is er wel iets veranderd aan het remmen, volgens mij om zoveel mogelijk hetzelfde gevoel in het rempedaal te houden ongeacht de status van de accu al is dat volgens mij nog steeds niet zoals andere merken dat doen. Bij een volle accu remt een Tesla beduidend minder zwaar af bij loslaten van het gaspedaal of intrappen van het rempedaal terwijl dit bijvoorbeeld bij mijn E-tron altijd hetzelfde gevoel oplevert. Alleen aan de power meter kan ik zien of het de accu in gaat of niet.

[ Voor 57% gewijzigd door GeeMoney op 17-07-2025 20:43 ]

• daemonix
  • Niet online
GeeMoney schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 20:28:
[...]

BYD zelf zegt anders. Er zijn op veel modellen 2 keuzes, “standard” en “high” . Bij sommige zelfs one pedal te activeren met een duidelijk gevoel in het pedaal wanneer de friction brakes erin komen. Aldus YouTube.
Ook bijvoorbeeld dit filmpje:
YouTube: 2023 BYD ATTO 3 HANDLING AND REGENERATIVE BRAKING EXPLAINED AUSTRALIA

Het zou ook best gek zijn als ze alleen maar de traditionele remmen gebruiken, dat kan ik mij niet voorstellen eerlijk gezegd.
Ze remmen niet. We zijn niet in Australie maar in Nederland. Het is iedere keer weer omschakelen tussen de Tesla en de Byd.

[ Voor 4% gewijzigd door daemonix op 17-07-2025 20:33 ]

• Maurice-
Het wantrouwen is toch vermoeiend. Hij rijdt er per slot van rekening zelf een... |:(

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:16
daemonix schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 20:33:
[...]

Ze remmen niet. We zijn niet in Australie maar in Nederland. Het is iedere keer weer omschakelen tussen de Tesla en de Byd.
Wellicht doe je toch iets niet goed?
Ook de NL manual geeft aan dat het in te stellen is.
Maurice- schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 20:36:
Het wantrouwen is toch vermoeiend. Hij rijdt er per slot van rekening zelf een... |:(
Dat staat inderdaad garant voor dat het onmogelijk is B) .

Volgens NL reviews is het niet de sterkste regeneratie maar vind het wel degelijk plaats.

Anyway offtopic, en doorrr

[ Voor 36% gewijzigd door GeeMoney op 17-07-2025 20:43 ]

• Bozznl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:40

Bozznl

GT: The Bozzz88

[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Cool... Dit is dus wat anders dan het 'afneembaar trekhaak pakket van Tesla' (die heb ik zelf ook meebesteld om later te monteren)? Deze:
https://shop.tesla.com/nl_nl/product/trekhaakpakket-model-y of is dit wat anders?

[ Voor 6% gewijzigd door Bozznl op 17-07-2025 21:25 ]

GT: The Bozzz88

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Thanks voor je fotos. Ik zie bij jou wel een flinke module aan de rechter kant. Waar zou die voor zijn? Dat zit bij aftermarket spul zoals Brink meen ik echt niet.

Hoe lang heeft het geduurd voordat ze kwamen monteren?
Goede service? Prijs?
Ik heb zojuist een caravan gekocht. Wordt morgen hier voor de deur gebracht. Ik wil ASAP een trekhaak. Liefste augustus op vakantie.

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Fishbeast schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 09:36:
[...]

Dit hoor ik ook wel eens (MY AWD 2023) als ik door de straat rij en wat ongelijk wegdek meepak waardoor de ophanging 'getriggered' wordt.
Wat ik vervelender vind is deze piep:
[Video]
Herkenbaar voor iemand? Het lijkt er op dat hij dit alleen doet onder de ~40km/h.
Ja die hoor ik dus ook. Ga maar eens stilstaand aan het stuur draaien, bijv door race spelletje te starten en ga dan naast de auto staan. Je zal denk zelfde geluidje horen.

Bij mij staat voor begin augustus nu een service bezoek, ben benieuwd wat er uit gaat komen.

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Bozznl schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 21:02:
[...]

Cool... Dit is dus wat anders dan het 'afneembaar trekhaak pakket van Tesla' (die heb ik zelf ook meebesteld om later te monteren)? Deze:
https://shop.tesla.com/nl_nl/product/trekhaakpakket-model-y of is dit wat anders?
Dit is hetzelfde. Ze halen de achterbumper los en vervangen de aluminium koker die daarachter gemonteerd is door de koker die je op deze foto ziet. Wanneer je de trekhaak wil gebruiken haal je het afdekkapje uit de bumper en klik je de kogel erin.

• WhoDoYaThinkIAm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:44
[...]

Vorige week heeft Tesla voor mijn model Y Juniper de trekhaak gemonteerd. Hier zie je wat dit inhoudt. Dit is een originele Tesla trekhaak die identiek is als de trekhaak die af fabriek geleverd wordt.
Er worden bij Tesla geen trekhaken "af fabriek" geleverd, als je een trekhaak bestelt wordt deze altijd na productie, tijdens/kort na het transport gemonteerd.

[ Voor 36% gewijzigd door WhoDoYaThinkIAm op 17-07-2025 22:05 ]

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18:28

Geen issues met dit model. Het verschil met het model van een jaar eerder is de verbeterde vering, dubbele zijruit en geen parkeer sensoren. Maar met de batterij is niets mis.

Analoog komt weer helemaal terug

• daemonix
  • Niet online
GeeMoney schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 20:38:
[...]

Wellicht doe je toch iets niet goed?
Ook de NL manual geeft aan dat het in te stellen is.

[...]

Dat staat inderdaad garant voor dat het onmogelijk is B) .

Volgens NL reviews is het niet de sterkste regeneratie maar vind het wel degelijk plaats.

Anyway offtopic, en doorrr
Blended braking is iets heel anders dan regeneren (door je stroompedaal los te laten). Het gedrag is gewoon irritant.

• Empie69
saviour schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 21:30:
[...]

Dit is hetzelfde. Ze halen de achterbumper los en vervangen de aluminium koker die daarachter gemonteerd is door de koker die je op deze foto ziet. Wanneer je de trekhaak wil gebruiken haal je het afdekkapje uit de bumper en klik je de kogel erin.
Klopt inderdaad!

• Empie69
Allewijn schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 21:19:
[...]
Thanks voor je fotos. Ik zie bij jou wel een flinke module aan de rechter kant. Waar zou die voor zijn? Dat zit bij aftermarket spul zoals Brink meen ik echt niet.
Dat weet ik eerlijk gezegd niet precies...
Hoe lang heeft het geduurd voordat ze kwamen monteren?
Goede service? Prijs?
Ik heb zojuist een caravan gekocht. Wordt morgen hier voor de deur gebracht. Ik wil ASAP een trekhaak. Liefste augustus op vakantie.
26-6: aangevraagd, 7-7: gemonteerd
Heb er tussendoor nog wel een extra berichtje aan gewaagd.

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 27-01 15:24

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

• besteller2019
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 21:46
hi, gisteren lekte er vrij veel water uit de onderkant van mijn Tesla. Enkel aan de buitenkant maar nog nooit zo veel gezien. Auto stond geparkeerd met airco aan. Is dit normaal?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AtKai9pTYNaITzy24qIRprtkEMA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I6hHlZGhzRJ6a2MXKzVxRZct.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gX84MYLemIZ6T1Mh3QKqObhpI7g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xo0G582MPqcEqM5N813YjuZb.jpg?f=fotoalbum_large

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:23
besteller2019 schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 07:31:
hi, gisteren lekte er vrij veel water uit de onderkant van mijn Tesla. Enkel aan de buitenkant maar nog nooit zo veel gezien. Auto stond geparkeerd met airco aan. Is dit normaal?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ja, het was vochtig weer en een heel tijdje airco betekent veel condens.

Sony A7 iv en wat recycled glas

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Empie69 schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 00:04:
[...]

Dat weet ik eerlijk gezegd niet precies...

[...]

26-6: aangevraagd, 7-7: gemonteerd
Heb er tussendoor nog wel een extra berichtje aan gewaagd.
Dankjewel. Mobiele montage/ranger was dus snel.
Had net Tesla Rdam gemaild maar die kunnen pas vanaf midden aug weer plannen, dus dat is voor mij te laat.

Hoe zou ik er nou achter kunnen komen wanneer een ranger bij mij voor de deur kan?
Als ik de trekhaak in de app koop en doorklik, dan zie ik pas datums toch?
Als daar dan géén geschikte datum tussen zit, kan je dan nog annuleren/je betaling terug krijgen?

Andere optie is nml Tesland, die gebruikt een Brink haak maar schakeld wel de originele software/trailer modus vrij, dus werking zoals origineel.
Empie69 schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 15:43:
[...]

Inderdaad. Leasemaatschappij is Athlon bij mij. Daar staat de trekhaak gewoon als accessoire a 1350,= op de offerte en overeenkomst. Montage gewoon thuis op de oprit. Scheelt 11,= maand wat ik dan liever aan Premium Connectivity uitgeef.
Ook bij Athlon, maar had vorig jaar toch besloten de trekhaak als optie te nemen. Omdat de trekhaak toen vaak niet leverbaar was als accessoire, kon ik zo zeker zijn dat deze op tijd zou zijn (je kunt de trekhaak pas bestellen na levering). Overigens was de leaseprijs lager (meen 6 euro pm) met trekhaak als optie vs accessoire. Volgens Athlon komt dat omdat ze accessoires volledig afschrijven en opties niet

[ Voor 3% gewijzigd door pdidi op 18-07-2025 08:59 ]

Goeie posts van @Richh over nieuws item dat ook Mercedes rijhulpsystemen wil gaan trainen met klantgegevens

• Fromz
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21:28
Hier ook zeer positief over de Y rwd met caravan erachter.

Zelf bij aankoop (2e hands) een brink erop laten monteren en onlangs de trailer mode laten activeren (was bij installatie niet gedaan/vergeten??), monteur gaf ook aan dat dit geen groot issue zou zijn zonder (blijkbaar zijn er bepaalde Ys uit China niet compatibel voor).

Na ruim 800km met een Hobby van +-1250kg erachter is het verbruik 302 Wh/km. Praktisch elk uur tot ruim anderhalf uur laden als je tussen de 85-105 rijdt.
Onderweg uitsluitend bij Tesla geladen en ben tot nu toe 1x een dedicated trailer plek tegengekomen, paar keer afkoppelen en paar keer zo rustig dat ik meerdere stalls bezet kon houden. Irritant was de locatie met hoogtebeperking, caravan flink stuk verder op moeten laten staan en na 15min kwam de lokale winkelmedewerker melden stabiel “privé” plekken waren. Aan- en afkoppelen an sich is zo gedaan.

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:13
besteller2019 schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 07:31:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Als je verder geen foutmeldingen voorbij ziet komen en de auto normaal rijdt, zou ik mij niet al te veel zorgen maken.

• Kwarkaroo
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 23-08-2025
roach82 schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 20:56:
[...]

Thanks, het TFF forum kende ik nog niet, inderdaad meerdere lotgenoten met hetzelfde probleem daar. Eén daarvan zegt in ieder geval:

Another diagnosis was performed today. After three hours in the shop, the following conclusion was reached: "The customer's complaint has been confirmed. The diagnosis shows that this is a known issue that is currently being investigated. Currently, there is no repair/solution that the service can perform." Unfortunately, we are waiting for a software update.

Lijkt erop dat het inderdaad een issue is dat nog onderzocht wordt..

Ik kan in ieder geval bevestigen dat het bij mij niet uitmaakt of ik UWB aan of uit heb staan op mn telefoon (Google Pixel).

Zal hier laten weten wat ze a.s. maandag zeggen bij Tesla..
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar tot nu toe lijkt het kalibreren bij mij te helpen.

Woensdagavond heb ik de handelingen uitgevoerd en daarna een paar keer de klep open en dicht gedaan zonder problemen. Later toen ik langs de auto liep nog een paar keer en weer allemaal in één keer dicht. Gisteren nog een paar keer en weer 100% score.

Zelfs bewust dichtbij gaan staan, de klep onderweg even aangeraakt, armen in de weg gehouden en hij ging gewoon dicht.

In de app kreeg ik vandaag al de vraag of ik wilde reageren of hun oplossing geholpen heeft en ik wil nog niet bevestigen dat het helemaal opgelost is, maar ik ga bijna denken dat het wel zo is.

• Rivanov
Jeuj! *O*

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YGSmB2jr0fTm3qk_kVcfwFykKnI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3GX8BqVCoEDpVuQg6bMeEhTm.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rVaMoofAPuIH89-Z211G_QlK8WA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/th4FtjyZ38a8zf7lCnyMkhn0.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AihcvZ2wx3dt0gH6whbWBBgnOxc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6z2Y1ZpxleOHbPSY0Jq1R2F6.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lhZZGqaq_4g7l7axDlSvRdpfhiU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xJ3VyZKIYQZhdd8CTLa9xwF2.jpg?f=fotoalbum_tile

• jongetje
Allewijn schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 08:43:
[...]

Dankjewel. Mobiele montage/ranger was dus snel.
Had net Tesla Rdam gemaild maar die kunnen pas vanaf midden aug weer plannen, dus dat is voor mij te laat.

Hoe zou ik er nou achter kunnen komen wanneer een ranger bij mij voor de deur kan?
Als ik de trekhaak in de app koop en doorklik, dan zie ik pas datums toch?
Als daar dan géén geschikte datum tussen zit, kan je dan nog annuleren/je betaling terug krijgen?

Andere optie is nml Tesland, die gebruikt een Brink haak maar schakeld wel de originele software/trailer modus vrij, dus werking zoals origineel.
Enige wat je kunt doen, als je het via Tesla wilt, een servicecenter zoeken die wel op korte termijn kan. Dan moet je ze dus af gaan bellen/mailen. En de timing is natuurlijk ook niet heel handig nu alle regio's zomervakantie hebben.

• Rivanov
Aangenaam verrast dat er Michelin Pilot Sport onder ligt! Dacht dat ze met Hankook geleverd worden normaliter.

• micmulder
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:00
Rivanov schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 10:59:
Aangenaam verrast dat er Michelin Pilot Sport onder ligt! Dacht dat ze met Hankook geleverd worden normaliter.
Ja ik heb er inderdaad met Hankook geleverd gekregen.

• Rivanov
micmulder schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 11:00:
[...]

Ja ik heb er inderdaad met Hankook geleverd gekregen.
Misschien verschil met 19” en 20”? Of heb je ook de 20”?

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-01 02:01
September komt er een Tesla model 3+ met nieuwe LG battery en heeft een WLTP van 703 km.
Nog niet in NL

YouTube: NEW Tesla Model 3+ gets 702km of range - coming in September!

[ Voor 46% gewijzigd door Ferry34 op 18-07-2025 11:26 ]

• Rivanov
Hoelang duurt het doorgaans voordat de auto zichtbaar is in je Tesla account op de website? Want daar zie ik 'm al wel al die tijd staan sinds bestellen, maar kan er verder niets mee.

En TeslaMate toont ook nog geen data. Of duurt dat even?
M'n app werkt uiteraard wel als Phone Key.

Het is wel een lease.

[ Voor 7% gewijzigd door Rivanov op 18-07-2025 11:25 ]

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Rivanov schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 11:25:
Hoelang duurt het doorgaans voordat de auto zichtbaar is in je Tesla account op de website? Want daar zie ik 'm al wel al die tijd staan sinds bestellen, maar kan er verder niets mee.

Het is wel een lease.
Koppelen kan soms heel ff duren! Komt vast goed

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• djbarney
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02:29

djbarney

XBL: DeejayBarney

Rivanov schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 11:25:

Het is wel een lease.
was bij mij op de rit van tilburg naar huis, halverwege even ergens gestopt om ff wat te eten te halen, stond ie er volledig in. ook lease.

• micmulder
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:00
Rivanov schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 11:12:
[...]

Misschien verschil met 19” en 20”? Of heb je ook de 20”?
Dat zou heel goed kunnen, ik heb inderdaad de 19"

• Rivanov
djbarney schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 11:31:
[...]

was bij mij op de rit van tilburg naar huis, halverwege even ergens gestopt om ff wat te eten te halen, stond ie er volledig in. ook lease.
Ahh oke! Dan heb ik even geduld.
Als ik nu namelijk op weergeven klik, dan wordt simpelweg die pagina herladen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gJkJu6GPTCXBfhTtUhgZL3tYtlo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HgFkWGRhFYXGvR2xLAUSSDY7.png?f=fotoalbum_large

• Fishbeast
this schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 16:54:
[...]

ik bedoel het iets anders: de herrie is ~<40km/h, als ik even wil remmen en dus het rijpedaal loslaat, staat de auto al zga stil voordat ik de rem met beleid heb gebruikt, omdat ik regeneratief afremmen op de meest aggresieve stand heb staan. Dus, om het goed te doen, moet ik de rem eigenlijk meteen vol injanken, maar daar worden evt passagiers of medewerkgebruikers niet direct heel vrolijk van :)

• Fishbeast
nerovectra schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 17:29:
[...]

Als je je remschijven even wil belasten met het rempedaal, dan gaat de ervaring al gauw richting noodstop omdat one pedal drive er al voor zorgt dat er flink vertraagd wordt als je alleen al je "gaspedaal" loslaat. Met het rempedaal is niet zo comfortabel dus.
ja, precies dit inderdaad.
[quote]
Ikzelf gooi 'm gemiddeld eens per maand even in de N als ik met 80 op een verkeerslicht af rijd. Dan voel je gelijk hoe matig remmen zonder regenereren aanvoelen 😁. En niet vergeten tijdig weer naar D te schakelen (dan moet het rempedaal bediend worden) om weer te kunnen versnellen.
[/qoute]
Misschien moet ik mij dit ook maar eens gaan aanleren, maar vind het wel jammer dat het nodig is...

• Fishbeast
[...]

Ik zou ook niet anders verwachten, maar de handleiding stelt wat anders:
Wanneer u het rempedaal intrapt, kan ook regeneratief remmen plaatsvinden, afhankelijk van de beschikbaarheid van de batterij.

• Fishbeast
Mackeessie schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 17:56:
[...]
Bij Tesla niet in te stellen, maar wel heel goed met het stroompedaal te regelen.
Dus wel, aldus de handleiding:
Niveau voor regeneratief remmen instellen

U kunt het niveau voor regeneratief remmen via het touchscreen instellen:

Rik op Bediening > Dynamiek > Vertragingsmodus.
U kunt kiezen uit twee niveaus:
Verminderd: Beperkt regeneratief remmen. Als u het gaspedaal loslaat, zal de Model Y minder sterk afremmen en langer doorrollen dan wanneer "Standaard" is ingesteld.
Standaard: Biedt de maximumhoeveelheid regeneratief remmen. Als u het gas loslaat, zal de Model Y afremmen, zodat u de remmen minder hoeft te gebruiken.

• Fishbeast
fisherman schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 20:04:
Ik vind de model 3 inderdaad totaal niet sponzig remmen.
Ik vind mijn auto (MY AWD) echt onwijs vaag remmen; pas als ik echt wat kracht uitoefen merk ik dat hij echt remt dmv de remklauwen.
Toen ik de auto net had heb ik maar eens gevalideerd of de remmen het wel echt doen, en dat deden ze :9~

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-12-2025
Maurice- schreef op maandag 14 juli 2025 @ 15:46:
[...]

Meerdere meldingen hier al, ook bij mij. Heb nu ook een tweede profiel aangemaakt omdat ik op korte ritjes geen zin heb om te resetten om Spotify te kunnen laten spelen.

Maar als we het bij dit soort oplossing houden veranderd het niet, misschien wel goed om een een servicemelding te maken. Het komt niet door de softwareversie, de vorige had het ook al bij mij.
Bevestiging gekregen van Telsa service dat het een software bug betreft die ze aangekaart hebben bij engineering. Service center kan/gaat er verder niets aan doen

• roach82
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-01 09:41
Kwarkaroo schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 10:46:
[...]

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar tot nu toe lijkt het kalibreren bij mij te helpen.

Woensdagavond heb ik de handelingen uitgevoerd en daarna een paar keer de klep open en dicht gedaan zonder problemen. Later toen ik langs de auto liep nog een paar keer en weer allemaal in één keer dicht. Gisteren nog een paar keer en weer 100% score.

Zelfs bewust dichtbij gaan staan, de klep onderweg even aangeraakt, armen in de weg gehouden en hij ging gewoon dicht.

In de app kreeg ik vandaag al de vraag of ik wilde reageren of hun oplossing geholpen heeft en ik wil nog niet bevestigen dat het helemaal opgelost is, maar ik ga bijna denken dat het wel zo is.
Bij mij lijkt het niet meer voor te komen sinds ik de standaardpositie van de klep een fractie lager heb ingesteld dan de fabrieksinstellingen. Bij mij hielp het niet om de klep te kalibreren (hetgeen volgens mij niet meer inhoudt dan de standaardpositie een stukje hoger in te stellen dan de fabrieksinstellingen)..

• shinken82
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18:36
Ferry34 schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 11:24:
September komt er een Tesla model 3+ met nieuwe LG battery en heeft een WLTP van 703 km.
Nog niet in NL

Dat is gewoon de RWD LR die we hier al hebben. Is nog niet beschikbaar in China/Azie/Australie.

• Maurice-
_-= Erikje =-_ schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 12:03:
[...]

Bevestiging gekregen van Telsa service dat het een software bug betreft die ze aangekaart hebben bij engineering. Service center kan/gaat er verder niets aan doen
Fijn dat het al bekend was! Vannacht weer 5% verloren doordat Sentry onnodig aanging. Hopelijk is het snel aangepast.

• jongetje
Ferry34 schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 11:24:
Nog niet in NL

Toch lekker, 1km extra range t.o.v. de huidige long range.

• Rivanov
zie topicwarning

[ Voor 102% gewijzigd door We Are Borg op 21-07-2025 15:46 ]

Klopt, is nieuw voor Juniper only. Hier wat meer achtergrond

• Fishbeast
cool, wat ik me wel afvraag: gaat 'ie dan nog harder in de regeneratieve ankers als je het rempedaal gebruikt of verandert er eigenlijk onder aan de streep niets aan het gedrag?
Pagina: 1 ... 100 ... 199 Laatste

Let op:
  • Discussies/uitlatingen over het gedrag of politieke agenda van Elon Musk horen hier niet thuis, zie: Taro in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3"
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: