Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jmtpes
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 00:14
gjcvro schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 19:27:
[...]

Wel even opletten als je de subsidie hebt gekregen, en naar de Y overstapt. Kijken of dat goed gaat.
Thanks voor het zeggen. Daarom zei ik bewust een witte Y 🙂.
Uiteraard achterwiel aandrijving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jmtpes
Maurice- schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 19:47:
[...]

Dus een afschrijving van +-€300 per maand. Dat is wel heel netjes en zou voor mij zeker het overwegen waard zijn. Spijtig dat er geen technische upgrades zijn sindsdien (een bumpercamera, 62,5 kWh pack etc), vind de M3H nog steeds veel mooier dan de nieuwe Y en het rijgedrag is natuurlijk helemaal een wereld van verschil. Metallic zwart daarentegen.. O+
Toevallig zat ik te denken aan een zwarte m3h rwd.
Luxe probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Allemaal bedankt voor de antwoorden mbt trekhaak.

Het is me alleen nog niet duidelijk of een aftermarket versie nu net zo goed werkt als de originele?
Origineel kost nu 1300 euro incl montage.

Eentje van Brink nu 742 euro incl montage en daar hebben ze het ook over dat de originele trailer mode beschikbaar zal zijn:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5eLfX9YkiXjZXfqPTMNddNZWxhQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mnZ3oGRBdGkrawvqxdNhaM0h.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tim.w
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23:58
Jmtpes schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 18:54:
[...]

Hier een inruil voorstel gekregen voor mn highland stealth grey uit sep 2024: 32900.

Zojuist ook gebeld en bij inruil komt er idd 4000euro er bovenop.
Dus voor 3000 euro extra kan ik in een nieuwe Highland rijden.
Of 9000 euro erbij voor een nieuwe witte Y.
Hou er rekening mee dat inruil voorstellen van Tesla slechts een maand geldig zijn. Stel je besteld nu een Y en hij zou pas in september geleverd kunnen worden dan zal je nog een keer opnieuw een inruil voorstel op moeten vragen bij Tesla.
Toen ik mijn Y bestelde enkele maanden geleden, was het eerste voorstel nog best aardig. Het daarop volgende voorstel was 3000 euro minder, daarna nog eens 1000 euro minder. Ik heb hem toen elders verkocht omdat het bod van Tesla te laag werd.

[ Voor 8% gewijzigd door tim.w op 15-07-2025 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:16
Ik ga volgende week een cruise maken vanuit Marseille. Nu moet mijn M3 daar dus ruim een week op een parkeerplaats staan. Ik zoek een goed passende(niet te dure) afdekhoes om de lak te beschermen tegen eventuele uitwerpselen van wat zeemeeuwen.
Wie heeft advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:54
patrickt35 schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 22:37:
Ik ga volgende week een cruise maken vanuit Marseille. Nu moet mijn M3 daar dus ruim een week op een parkeerplaats staan. Ik zoek een goed passende(niet te dure) afdekhoes om de lak te beschermen tegen eventuele uitwerpselen van wat zeemeeuwen.
Wie heeft advies?
Is de afdekhoes via Tesla te duur? Heb gisteren nog een hoes voor de MY gezien in de shop. Voor de M3 is die er vast ook.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
Oekol schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 06:05:
[...]

Is de afdekhoes via Tesla te duur? Heb gisteren nog een hoes voor de MY gezien in de shop. Voor de M3 is die er vast ook.
Ik vind €357,-- (voor eenmalig gebruik) inderdaad te duur.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04:24
patrickt35 schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 06:15:
[...]

Dan gebruik je ‘m toch gewoon vaker. :+

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megabeat
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22:29
[...]

Met alles wat ik weinig gebruik, leen, huur of koop tweedehands.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Na een week zit die poep toch niet meteen in de lak? Na de tijd meteen ff wassen. In NL kan er ook een vogel op je auto kakken.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:49

Damian

Insane Obtrusion

Inspired schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 07:33:
[...]

Na een week zit die poep toch niet meteen in de lak? Na de tijd meteen ff wassen. In NL kan er ook een vogel op je auto kakken.
Dus echt wel :P

Weekje zuid-frankrijk, vergeten poep weg te halen, en dan icm 35+ graden zon er op = tot op het ijzer weg gevreten lak! Was wel een KIA E-Niro en geen Tesla, maargoed, Tesla staat nou niet echt bekend om zijn lak kwaliteit O-)

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yourney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:51
Allewijn schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 20:32:
Allemaal bedankt voor de antwoorden mbt trekhaak.

Het is me alleen nog niet duidelijk of een aftermarket versie nu net zo goed werkt als de originele?
Origineel kost nu 1300 euro incl montage.

Eentje van Brink nu 742 euro incl montage en daar hebben ze het ook over dat de originele trailer mode beschikbaar zal zijn:
[Afbeelding]
Ik heb deze twee jaar geleden op mn Model Y laten zetten. Enige wat ik nu niet heb is de Towing mode.( Ik weet tot op de dag van vandaag niet wat ik daar nu ècht praktisch aan mis.) Probleemloos verder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:01
gjcvro schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 19:32:
[...]

Dat weet ik dan weer wel, er zat 81% in ;-)
Maar mij ging het er om dat je standaard een x tegoed krijgt, en dat het dan klopt dat je de eerste keer laden misschien niet terug ziet.
Ik heb de eerste vakantierit in april meer dan 10x geladen. Nu ook inmiddels 3 keer. Zie die eerste 150km wel ergens staan. Maar die zijn allang voorbij.
Lijkt er iig op alsof er iets niet helemaal gaat. Ik geniet er maar van zolang het duurt. Zal ongetwijfeld een keer ophouden.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bint
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:34
Maverick schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 08:04:
[...]

Ik heb de eerste vakantierit in april meer dan 10x geladen. Nu ook inmiddels 3 keer. Zie die eerste 150km wel ergens staan. Maar die zijn allang voorbij.
Lijkt er iig op alsof er iets niet helemaal gaat. Ik geniet er maar van zolang het duurt. Zal ongetwijfeld een keer ophouden.
Bedoel je dat je gratis laadt, of dat er niets van je tegoed af gaat? Je dient namelijk expliciet te vermelden dat je je tegoed wilt gebruiken in de tesla app

Memories of yesterday, will grow, but never die

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 23-10 16:33
Bint schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 08:11:
[...]

Bedoel je dat je gratis laadt, of dat er niets van je tegoed af gaat? Je dient namelijk expliciet te vermelden dat je je tegoed wilt gebruiken in de tesla app
Voor die eerste 150km hoef je niets te doen. Die zijn automatisch gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shifty47
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22-10 10:51
Maverick schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 08:04:
[...]

Wanneer heb je je auto gekregen en wel model?

Ik kreeg bij mijn Y (geleverd in december) namelijk een jaar gratis laden. Dus elke laadsessie bij Tesla is keurig € 0,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23-10 18:17
Ik heb een paar opmerkingen na een rit van +1500km.

- in mijn oplaadinstellingen staat dat ik pas wil laden aan 10%, waarom stelt hij een laadbeurt voor aan 29% net voorbij het centrum van Parijs. In de app stelde hij pas een laadbeurt voor 110km voorbij Parijs aan 12% waardoor ik het centrum van Parijs kon vermijden, nu zat ik er midden in.. gelukkig was het niet superdruk op een zondag, maar dan nog.
In het terugkeren stelt hij dan een SuC voor aan 41% om 10' te laden. Mijn kameraad moest al naar het toilet (teveel koffie's gedronken bij het ontbijt), dus daar toch gestopt, maar ik zag op het scherm dat er nog SuC's waren een pak verderop. Idem voor de volgende stop... 31% maar geen zin om door het centrum van Parijs te rijden (zie heenrit), dus manueel ingesteld op een SuC waar ik met 19% aankwam, was ook ideaal om te lunchen. Doe ik iets verkeerd of is dat normaal dat hij dergelijke laadplanning voorstelt?
- als ik manueel mijn laadplanning zou opstellen kon ik met mijn M3H stints rijden van 300km aan 130km/u, met gemiddelde snelheid van 100 à 115 km/u (afhankelijk van de drukte - Parijs is dodelijk voor uw AVS). Ik heb er maar één gereden en aangekomen met 19%, dus ik kon er wellicht nog 70 à 80 km uit puren... eer ik aan die 10% grens zat. Dat zijn stints van 3u en meer... Toch blij dat ik voor een RWD gekozen heb, want langer houdt het lichaam het toch niet vol. :+

[ Voor 4% gewijzigd door RigolleM op 16-07-2025 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonyD
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 23-10 07:18
RigolleM schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 09:02:

- in mijn oplaadinstellingen staat dat ik pas wil laden aan 10%, waarom stelt hij een laadbeurt voor aan 29% net voorbij het centrum van Parijs. In de app stelde hij pas een laadbeurt voor 110km voorbij Parijs aan 12% waardoor ik het centrum van Parijs kon vermijden, nu zat ik er midden in.. gelukkig was het niet superdruk op een zondag, maar dan nog.
In het terugkeren stelt hij dan een SuC voor aan 41% om 10' te laden. Mijn kameraad moest al naar het toilet (teveel koffie's gedronken bij het ontbijt), dus daar toch gestopt, maar ik zag op het scherm dat er nog SuC's waren een pak verderop. Idem voor de volgende stop... 31% maar geen zin om door het centrum van Parijs te rijden (zie heenrit), dus manueel ingesteld op een SuC waar ik met 19% aankwam, was ook ideaal om te lunchen. Doe ik iets verkeerd of is dat normaal dat hij dergelijke laadplanning voorstelt?
- als ik manueel mijn laadplanning zou opstellen kon ik met mijn M3H stints rijden van 300km aan 130km/u, met gemiddelde snelheid van 100 à 115 km/u (afhankelijk van de drukte - Parijs is dodelijk voor uw AVS). Ik heb er maar één gereden en aangekomen met 19%, dus ik kon er wellicht nog 70 à 80 km uit puren... eer ik aan die 10% grens zat. Dat zijn stints van 3u en meer... Toch blij dat ik voor een RWD gekozen heb, want langer houdt het lichaam het toch niet vol. :+
Mijn ervaring is ook dat de laadplanner van Tesla wat conservatief is. Soms slaat hij ook op hol en is hij continue van SuC aan het wisselen. Vergeet ook niet dat de planner rekening houdt met drukte bij de SuC.

Meestal voer ik handmatig een andere SuC op als ik zie dat ik met teveel % aankom. Je kan in de navigatie perfect zien welke SuC's er nog meer op de route liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Shifty47 schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 08:35:
[...]

Wanneer heb je je auto gekregen en wel model?

Ik kreeg bij mijn Y (geleverd in december) namelijk een jaar gratis laden. Dus elke laadsessie bij Tesla is keurig € 0,-.
En staan deze sessies dan wel in je historie? Bij mij staat daar namelijk niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shifty47
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22-10 10:51
Maverick schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 09:07:
[...]

En staan deze sessies dan wel in je historie? Bij mij staat daar namelijk niets.
Nee, bij de historie staat niets. Er staat wel een groot blok met "Gratis Supercharging, vervalt op.. etc.)
Tesla app -> hamburger menu -> Opladen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23-10 18:17
TonyD schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 09:07:
[...]

Mijn ervaring is ook dat de laadplanner van Tesla wat conservatief is. Soms slaat hij ook op hol en is hij continue van SuC aan het wisselen. Vergeet ook niet dat de planner rekening houdt met drukte bij de SuC.

Meestal voer ik handmatig een andere SuC op als ik zie dat ik met teveel % aankom. Je kan in de navigatie perfect zien welke SuC's er nog meer op de route liggen.
Ja ik heb er inderdaad iets uit geleerd dat je best op voorhand eens kijkt als je de regel 10-80% wilt aanhouden, al heb ik die regel zelf wat overtreden want ik wist niet dat mijn maat zo traag zijn koffie opdronk :) Waardoor ik aan een SuC met 95% vertrok ipv 80% (stond er alleen, dus qua drukte geen probleem) en zo een stint van 288km kon rijden.
Ik had alles eens bekeken in de app, maar blijkbaar wijkt de Tesla daar toch vanaf. Ook de terugrit moest ik de eerste keer een pak verder laden, maar in de wagen kwam hij af met één van 41%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Shifty47 schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 09:12:
[...]

Nee, bij de historie staat niets. Er staat wel een groot blok met "Gratis Supercharging, vervalt op.. etc.)
Tesla app -> hamburger menu -> Opladen
Hm typisch. Dat blok heb ik niet. Misschien dat dat het dan gewoon is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeJurist
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 03:13
patrickt35 schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 22:37:
Wie heeft advies?
Wellicht je auto voor die ene week in een overdekte parkeerplaats stallen? Ben je per dag in ieder geval goedkoper uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
yourney schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 07:50:
[...]

Ik heb deze twee jaar geleden op mn Model Y laten zetten. Enige wat ik nu niet heb is de Towing mode.( Ik weet tot op de dag van vandaag niet wat ik daar nu ècht praktisch aan mis.) Probleemloos verder.
Eentje van Brink? Wat kostte die jou totaal? Was jou MY qua hardware en software ook al trekhaak voorbereid?
Want daar schijnt per MY (bouwjaar en fabriek) als ik het goed begrijp verschil in te zitten. Als die voorbereiding er zit dan is montage een stuk goedkoper.
Towing mode lees ik nu dat je daar idd niet zo veel aan mist. Past intern wat aan qua veiligheid. Abs, esp etc zouden aangepast op aanhanger gaan werken. Piepen bij achteruit rijden blijft uit (jouw blijft nu continue piepen als er iets achter hangt?) en meerderen zetten deze mode juist ook weer handmatig tijdens rijden uit want AP werkt dan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Allewijn schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 09:31:
[...]

..
Was jou MY qua hardware en software ook al trekhaak voorbereid?
Want daar schijnt per MY (bouwjaar en fabriek) als ik het goed begrijp verschil in te zitten. Als die voorbereiding er zit dan is montage een stuk goedkoper.
..
Heb je hier meer info over c.q. hoe weet je of de voorbereiding al in place is?
_eLMo_ schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 19:49:
@beyazz06 steentje tussen remschijf en afdekplaat aan de binnenkant?
Geen idee, zo op het eerste gezicht kan ik niets zien. Overigens is het geluid aan de linker kant meer aanwezig dan aan de rechter kant en lijkt het wel echt vanuit de draagarmen te komen (zwarte kunststof waar blijkbaar smeermiddel inzit wat na een tijd verdwijnt oid?).

Lijkt op een simpele DIY icm een grease gun.. maar goed, auto is net een jaar oud en in garantie. Heb dus voor nu maar een afspraak bij Tesla ingepland.

[ Voor 26% gewijzigd door beyazz06 op 16-07-2025 09:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yourney
Allewijn schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 09:31:
[...]

Eentje van Brink? Wat kostte die jou totaal? Was jou MY qua hardware en software ook al trekhaak voorbereid?
Towing mode lees ik nu dat je daar idd niet zo veel aan mist. Past intern wat aan qua veiligheid. Abs, esp etc zouden aangepast op aanhanger gaan werken. Piepen bij achteruit rijden blijft uit (jouw blijft nu continue piepen als er iets achter hangt?) en meerderen zetten deze mode juist ook weer handmatig tijdens rijden uit want AP werkt dan niet.
Ik was (en ben) in de veronderstelling dat alle pre juniper MY’s een trekhaak voorbereiding hebben (was bij de pre highlands 3’s anders ). Net nog even factuur opgezocht € 773,19 incl via Brink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oid
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Oid

Maverick schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 09:17:
[...]

Hm typisch. Dat blok heb ik niet. Misschien dat dat het dan gewoon is.
Hier alle laadsessie gewoon in de app
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I3vBOnZ0FHnA7MD0txF3CL2DjPU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TodHiKgMOqGsISvzOsL94L87.jpg?f=fotoalbum_large

Wordt afzien na 23 december :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:24

bert pit

asdasd

Damian schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 07:42:
[...]

Dus echt wel :P

Weekje zuid-frankrijk, vergeten poep weg te halen, en dan icm 35+ graden zon er op = tot op het ijzer weg gevreten lak! Was wel een KIA E-Niro en geen Tesla, maargoed, Tesla staat nou niet echt bekend om zijn lak kwaliteit O-)
Die vogel moet toch wel wat last van zijn darmen hebben gehad. ;)

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:24

bert pit

asdasd

RigolleM schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 09:02:

Je kunt kiezen uit snelste route , beste voorzieningen of minste stops. Ik heb daar nog nooit aangezeten want dit is geintroduceerd na mijn laatste lange rit.
Ik moet wel zeggen dat twee jaar geleden had ik ongeveer dezelfde ervaring las jij: er werden SuC geselecteerd als de batterij ver boven de 25% was. Inmiddels is dat op lange ritten afgenomen naar een veel acceptabeler percentage. Inmiddels heb ik circa 20K km gereden langs de SuC's.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WishmasterNL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01:43

WishmasterNL

XBOX: WishmasterNLD

Even een vraag, ik zit toevallig eens te kijken op mijn kentekenkaart omdat ik de snelheidscodering zocht voor de banden.
Nu viel mij op dat het RDW aangeeft dat mijn model 3, LR AWD uit 2019 slechts 158KW aan vermogen heeft. Dit lijkt mij toch niet helemaal te kloppen? Naar mijn idee zou de 1 een 2 moeten worden, namelijk 258KW?

Ook online als ik mijn kenteken opzoek bij het RDW staat er; Netto maximumvermogen elektrisch
158,00 kW

Als ik echter online rondkijk kom ik hele andere getallen tegen.
Iemand hier een logische uitleg voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megabeat
WishmasterNL schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 11:28:
Even een vraag, ik zit toevallig eens te kijken op mijn kentekenkaart omdat ik de snelheidscodering zocht voor de banden.
Nu viel mij op dat het RDW aangeeft dat mijn model 3, LR AWD uit 2019 slechts 158KW aan vermogen heeft. Dit lijkt mij toch niet helemaal te kloppen? Naar mijn idee zou de 1 een 2 moeten worden, namelijk 258KW?

Ook online als ik mijn kenteken opzoek bij het RDW staat er; Netto maximumvermogen elektrisch
158,00 kW

Als ik echter online rondkijk kom ik hele andere getallen tegen.
Iemand hier een logische uitleg voor?
Bij mijn lr awd staat er nog minder vermogen, iets van 90pk. Google staat vol fouten met rdw registraties van Tesla, voor mij komt het gunstig uit omdat vermogen een premie factor is voor de verzekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
megabeat schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 11:45:
[...]

Bij mijn lr awd staat er nog minder vermogen, iets van 90pk. Google staat vol fouten met rdw registraties van Tesla, voor mij komt het gunstig uit omdat vermogen een premie factor is voor de verzekering.
Dat is geen fout van google, maar potentieel van de RDW.

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megabeat
daemonix schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 11:49:
[...]

Dat is geen fout van google, maar potentieel van de RDW.
Ja precies, daarmee wil ik alleen zeggen dat als je gaat zoeken op Tesla en rwd registraties je veel zoekresultaten krijgt, wat mij betreft een fout in de aanlevering naar de rdw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
Een vraagje aan de Model 3 Performance rijders: welke set winterwielen/banden hebben jullie? De Tesla winter set voor een Model 3 Performance kost 4000euro. De Tesla 18" past niet.

Nu rij ik een Model 3 RWD met de originele all-season banden en die doen het prima in de winter. Als het sneeuwt werk ik thuis. Maar met P Zero banden van de Performance is het afgeraden om onder de 7°C te gaan rijden, ook als het droog is dus ik denk dat ik beter opzoek ga naar een winter set als ik mijn RWD voor een P inruil.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Nu online
Heeft iemand ervaring met InsureMyTesla?

Ik was wat verzekeringen aan het vergelijken en die was toch best een stuk goedkoper, €87 vs €117 bij de ANWB. (Model 3 performance uit 2022 met 14 schadevrije jaren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-10 21:16
RaRo74 schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 12:25:
[...]

Zuinig in de zin van niet continu schuitig optrekken, hard afremmen. stoepranden opknallen, stoepranden schaven etc.
Diepe gaten in de weg vermijden zal ook schelen.

Mijn laatste lekke band onderweg was 24 jaar geleden. In de stromende regen, A27 afslag Utrecht.
1 jaar oude Mitsubishi Space Wagon 2.4 GLXI met nog een reserveband in de kofferbak. Ik dacht zelfs los omdat op de plek van het reservewiel de gastank zat.

Pas sinds 2019 rijd ik EV's maar nog geen lekke gehad. Doe ook nog maar 35/40k km op een jaar dus dat valt mee.
Dan ben ik dus blijkbaar zuinig op mijn banden en heb gewoon 2 keer in 2 jaar lek gereden. Komt gewoon doordat een EV zwaarder is en eerder scherpe dingen "oppakt" van de weg door het gewicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-10 21:16
RaRo74 schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 12:33:
[...]

Met mijn huidige banden heb ik nu ca 45k km gereden, de rest met winterbanden.
Achter zit in nu op ca. 4.4* mm en voor op 5.7* mm.

Met mijn Passat station deed ik ca. 85k km maar dat was wel uitzonderlijk.
Banden vervang ik op 3mm. Ik doe ongeveer 20-25k kilometers met banden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jheerink14
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-10 09:06
Idanue schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 12:10:

Ik was wat verzekeringen aan het vergelijken en die was toch best een stuk goedkoper, €87 vs €117 bij de ANWB. (Model 3 performance uit 2022 met 14 schadevrije jaren)
Zat ik eerst ook, daarna overgestapt op Promovendum, die waren zeker 25% goedkoper toen
Betaal nu €74 p/m voor Model Y LR 2026 maar dat is natuurlijk ook afh. van woonplaats, km, tredes etc)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 22:53

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:28
Wordt alleen nog in Canada en USA uitgerold zo te zien. Wel allemaal leuke LEDstrip-modi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
fisherman schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 12:29:
[...]

Banden vervang ik op 3mm. Ik doe ongeveer 20-25k kilometers met banden.
Dan rij je toch niet zo zuinig? Met mijn RWD rij ik al 34000km op dezelfde set en daar zit nog steeds genoeg profiel op. En rij nu ook niet bepaald rustig.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02:47
Broodro0ster schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 13:32:
[...]

Dan rij je toch niet zo zuinig? Met mijn RWD rij ik al 34000km op dezelfde set en daar zit nog steeds genoeg profiel op. En rij nu ook niet bepaald rustig.
Daar ga je al, bij een RWD komen niet zo veel krachten vrij als bij een Long Range of Performance. Ik doe max. 35k km met mijn 3 Performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antoine_
  • Registratie: Mei 2019
beyazz06 schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 18:23:
Vrouwtje had het over een gepiep bij lage snelheid (10 km/u) dus even rondje gemaakt. Je hoort idd gepiep alsof er een muis tussen zit oid. Nu waren de jongens onlangs in de auto aan het racen en het geluid viel mij direct op. Lijkt te komen vanuit de draagarmen. Een snelle google leverde al wat info op:
YouTube: Tesla Front End Steering Squeak, How to Fix it in about 10 minutes, ...

Dit is precies wat ik ook waarneem. Wel raar though, want volgens de info die ik heb kunnen vinden zou er een verbeterde versie al sinds 2022 oid gemonteerd worden.

Andere met recente Tesla's ook last van?

Voor de volledigheid; Y 2024 met nu ca 25000 km op de teller.
Ik heb een M3 uit 2019 met 110K op de teller, dus al wat ouder. Ik heb er sinds een paar weken last van, lijkt vooral aanwezig als het warm is buiten (> 25 graden). Als het kouder is kun je het ook horen maar dan is het een stuk minder luid.

Binnenkort ga ik nieuwe bovenste draagarmen monteren en dan denk (en hoop) ik dat het opgelost is. Jij hebt nog garantie, misschien dat Tesla er nieuwe onder zet?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-10 17:41

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Broodro0ster schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 12:10:

Maar met P Zero banden van de Performance is het afgeraden om onder de 7°C te gaan rijden, ook als het droog is
Oh wat is dat nu weer voor nonsens. De bandenboeren doen tegenwoordig al bijna dat je crimineel bent als je geen winterbanden monteert als het eventjes onder de 7 graden komt.

Gewoon gaan rijden. Ik heb "maar" een LR, maar ik heb met de zomerbanden ook gewoon op sneeuw gereden. Je moet gewoon wat voorzichtiger doen.
(en nu komt de hele goegemeente mij uitmaken voor wegmisbruiker. Hou op. Het was in Nederland. Daar is het vlak.)

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Maasluip schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 14:33:
[...]

Oh wat is dat nu weer voor nonsens. De bandenboeren doen tegenwoordig al bijna dat je crimineel bent als je geen winterbanden monteert als het eventjes onder de 7 graden komt.

Gewoon gaan rijden. Ik heb "maar" een LR, maar ik heb met de zomerbanden ook gewoon op sneeuw gereden. Je moet gewoon wat voorzichtiger doen.
(en nu komt de hele goegemeente mij uitmaken voor wegmisbruiker. Hou op. Het was in Nederland. Daar is het vlak.)
Mensen die denken dat ze onoverwinnelijk zijn omdat ze op winterbanden rijden, zijn grotere wegmisbruikers.
Winterbanden of niet, als het écht glad is door ijzel ga je alsnog.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markofnikoff
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-10 16:50

Markofnikoff

What is the speed of the dark?

Broodro0ster schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 12:10:
Een vraagje aan de Model 3 Performance rijders: welke set winterwielen/banden hebben jullie? De Tesla winter set voor een Model 3 Performance kost 4000euro. De Tesla 18" past niet.

Nu rij ik een Model 3 RWD met de originele all-season banden en die doen het prima in de winter. Als het sneeuwt werk ik thuis. Maar met P Zero banden van de Performance is het afgeraden om onder de 7°C te gaan rijden, ook als het droog is dus ik denk dat ik beter opzoek ga naar een winter set als ik mijn RWD voor een P inruil.
Bij mij hebben ze er de Pirelli sottozero 2 opgelegd, geen apparte velgen daarvoor. Prima band, maar in NL overdreven, maar als je naar DE gaat of op wintersport dan moet je wel

- Zooi - www.stefanjacobs.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-10 11:27
turkeyhakan schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 13:51:
[...]

Daar ga je al, bij een RWD komen niet zo veel krachten vrij als bij een Long Range of Performance. Ik doe max. 35k km met mijn 3 Performance.
Wij hebben een Y Performance en we zitten nu op 50.000km. Achter moet bijna vervangen worden, voor zit nog voldoende op.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Devian schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 14:45:
[...]

Wij hebben een Y Performance en we zitten nu op 50.000km. Achter moet bijna vervangen worden, voor zit nog voldoende op.
Dat doe je goed met 21" wielen en een YP!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
turkeyhakan schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 14:46:
[...]

Dat doe je goed met 21" wielen en een YP!
Het is toch echt een kwestie van netjes rijden. Ik kwam met een vorige auto (geen Tesla) ook tot 70 kkm met een set banden. Dat was ook een auto met veel koppel en vermogen.

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
daemonix schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 14:49:
[...]

Het is toch echt een kwestie van netjes rijden. Ik kwam met een vorige auto (geen Tesla) ook tot 70 kkm met een set banden. Dat was ook een auto met veel koppel en vermogen.
Ik rijd wat mij betreft ook netjes (vmax + 5 km/h en voornamelijk snelweg), maar af en toe gaat het gas er wel op (bij een stoplicht of invoegen). Mijn eerste set banden hebben het ongeveer 35.000 km volgehouden. Ze zijn toen rondom vervangen.

Record is 110.000 km met mijn Renault Clio op één set :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
antoine_ schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 14:24:
[...]

Ik heb een M3 uit 2019 met 110K op de teller, dus al wat ouder. Ik heb er sinds een paar weken last van, lijkt vooral aanwezig als het warm is buiten (> 25 graden). Als het kouder is kun je het ook horen maar dan is het een stuk minder luid.

Binnenkort ga ik nieuwe bovenste draagarmen monteren en dan denk (en hoop) ik dat het opgelost is. Jij hebt nog garantie, misschien dat Tesla er nieuwe onder zet?
Heb inderdaad al een service verzoek bij Tesla ingeschoten.

Voordat je je draagarmen gaat vervangen, probeer eerst wat 'grease' erin te spuiten, daar schijnt namelijk het probleem in te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
yourney schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 09:42:
[...]

Ik was (en ben) in de veronderstelling dat alle pre juniper MY’s een trekhaak voorbereiding hebben (was bij de pre highlands 3’s anders ). Net nog even factuur opgezocht € 773,19 incl via Brink.
Vandaag een lokale BRINK trekhaak montage locatie gebeld.
Ze konden me niet goed uitleggen/aangeven welke set ik nu nodig heb voor mijn 03-2024 MY.
Die van ~950 euro óf die van~720 euro (per partner verschillen de prijzen online zelfs ook nog iets).
Bij de goedkoopste kabelset versie staat:
alleen voor voertuigen met "Tesla Trailer Mode Towing Software".
voor voertuigen met trekhaakvoorbereiding

Volgens mij heb ik dat dus? Maar hoe weet ik dat zeker?
Voordat wee straks het verkeerde gaan bestellen...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5eLfX9YkiXjZXfqPTMNddNZWxhQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mnZ3oGRBdGkrawvqxdNhaM0h.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
Maasluip schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 14:33:
[...]

Het rubber zou hard worden en band zou kunnen scheuren. En de grip met zo'n performance zomer band is niet best in de winter. Maar dat is natuurlijk wat ik me laat vertellen.

Op mijn Model 3 RWD heb ik 2 jaar met Michelin e-primacy gereden dat ging prima in de winter. Maar volgens mij is dat wel een beetje een all season band.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
En nog een vraag, naast mijn bovenstaande trekhaak vraag:

Heb je met een caravan achter de MY brede caravanspiegels nodig?
Zo ja, welke passen mooi, rammelen/klapperen niet en brengen geen schade aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• antoine_
  • Registratie: Mei 2019
beyazz06 schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 15:13:
[...]

Heb inderdaad al een service verzoek bij Tesla ingeschoten.

Voordat je je draagarmen gaat vervangen, probeer eerst wat 'grease' erin te spuiten, daar schijnt namelijk het probleem in te zitten.
Ik heb verschillende comments gezien waarbij er werd gezegd dat je uiteindelijk hetzelfde probleem krijgt als dat nieuwe vet eruit is. De draagarmen waren niet duur (150 euro voor links en rechts op winparts.nl van Febi) en ik monteer ze zelf. Hopelijk is het dan ook permanent opgelost

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nerovectra
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22:18
Allewijn schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 15:28:
[...]

Ze konden me niet goed uitleggen/aangeven welke set ik nu nodig heb voor mijn 03-2024 MY.
Die van ~950 euro óf die van~720 euro (per partner verschillen de prijzen online zelfs ook nog iets).

[Afbeelding]
Ik heb lang getwijfeld of ik zou reageren, want zelf ben héél terughoudend met trekhaken laten monteren bij derde partijen. Merkdealers hebben soms al issues om de trekhaak goed in de voertuigsoftware te krijgen, laat staan een niet-dealer (en wat als er over twee jaar een update volgt die de trekhaak niet meer pruimt?). Ik ken verhalen van mensen die twee maanden in een huurauto hebben gereden omdat uiteindelijk bleek dat een storing in de auto het gevolg bleek van de gemonteerde trekhaakbedrading icm voertuigsoftware. Er zijn óók veel succesverhalen overigens. Lijkt dus een gokje. Kent iemand wellicht een Tesla trekhakenspecialist?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:09
[...]

Nee die software heb je niet en wordt door Tesla geplaatst bij het plaatsen van hun eigen trekhaak. Ik zou gaan voor een originele en niet iets wat achteraf door een derde partij aangebracht is. Zoals hierboven gemeld kan verkeerde montage voor gekke situaties zorgen.

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-10 14:32

RvV

Volgens mij heb je bij Tesland wel een fatsoenlijke haak geinstalleerd voor iets van 1000,-

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-10 14:16

DJT

Ik ben onderweg met de Y RWD (met caravan) naar ons vakantieadres in Spanje. Ik heb nu mijn tweede stop bij Fastned en telkens stopt het laden na 5-6%. Iemand bekend met dit probleem en wat de mogelijke oorzaak kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 22:51
DJT schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 16:25:
Ik ben onderweg met de Y RWD (met caravan) naar ons vakantieadres in Spanje. Ik heb nu mijn tweede stop bij Fastned en telkens stopt het laden na 5-6%. Iemand bekend met dit probleem en wat de mogelijke oorzaak kan zijn?
Zojuist nog volle bak bij Fastned geladen en dat ging goed.
Maar het komt wel eens voor dat de handshake niet goed verloopt. Afbreken, stekker opnieuw plaatsen en opnieuw totdat deze wel pakt.
Bij Tesla heb ik dat probleem nooit maar daar laden is vaak wat lastiger met caravan.

Ik heb trouwens autoladen aanstaan en hoef geen pasje aan te bieden bij Fastned.

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• adjego
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-10 17:05
[...]

[Afbeelding]
Ja duurder dan bovenstaande, maar als zelfs de verkoper geen idee heeft welke geschikt zou zijn, zou ik voor een originele gaan. Daarnaast heb je dan dus ook gewoon volledige garantie stel er is iets mis met de auto.

https://shop.tesla.com/nl_nl/product/trekhaakpakket-model-y

Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Ben benieuwd wanneer die model YYY of hoe autoweek het noemt Model Y L uitkomt in EU. Wil de binnenkant wel eens zien. Zou een deftige oplossing kunnen zijn. Nu kan er niemand zitten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d0jTy4_zSJ-sxtnS211ycivvc8Y=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/48Sh34MfrpicSNwYxzbneyj6.webp?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Al8knX6N60z_Ezn0Zj091LZPO7I=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/vjZMs1a8z57qA3ZCd6zvDxIj.webp?f=fotoalbum_tile

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
pretpik schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 16:13:
[...]

Nee die software heb je niet en wordt door Tesla geplaatst bij het plaatsen van hun eigen trekhaak. Ik zou gaan voor een originele en niet iets wat achteraf door een derde partij aangebracht is. Zoals hierboven gemeld kan verkeerde montage voor gekke situaties zorgen.
Waarom heeft @yourney dan wel de goedkope variant (dus met de kabelboom die aangeeft dat trekhaak voorbereiding er moet zijn) bij Brink kunnen laten installeren en werkt alles gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjot1
  • Niet online
Oekol schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 16:53:
Ben benieuwd wanneer die model YYY of hoe autoweek het noemt Model Y L uitkomt in EU. Wil de binnenkant wel eens zien. Zou een deftige oplossing kunnen zijn. Nu kan er niemand zitten.

[Afbeelding][Afbeelding]
In het artikel staat dat deze alleen voor de Chinese markt is.

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yourney
Ik schat in dat sommige mensen wat risico averser is en graag een originele Tesla haak wil (of misschien diepere zakken om er 560 euro extra aan uit te willen geven.

Mijn ervaring is dat de trekhaak er kundig op gezet is en naar behoren werkt (zonder towing software). Er zit garantie op de montage.De garantie op de auto blijft uiteraard ook.

Uiteraard is ieder hier vrij zij/haar afweging in te maken(hoewel ik inschat als je de auto van je baas mag huren/lenen/leasen dit geen optie is.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJT

DJT

RaRo74 schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 16:35:
[...]
Zojuist nog volle bak bij Fastned geladen en dat ging goed.
Maar het komt wel eens voor dat de handshake niet goed verloopt. Afbreken, stekker opnieuw plaatsen en opnieuw totdat deze wel pakt.
Bij Tesla heb ik dat probleem nooit maar daar laden is vaak wat lastiger met caravan.

Ik heb trouwens autoladen aanstaan en hoef geen pasje aan te bieden bij Fastned.
Ik sta ondertussen bij een Supercharger en daar heb ik hetzelfde. Hij laadt nu alleen wat langer door voordat hij weer stopt. Echt heel gek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaRo74
DJT schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 17:09:
[...]

Ik sta ondertussen bij een Supercharger en daar heb ik hetzelfde. Hij laadt nu alleen wat langer door voordat hij weer stopt. Echt heel gek.
Heel vreemd.
Melding aanmaken met de vraag aan Tesla of ze op afstand mee kunnen kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
yourney schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 17:01:
Ik schat in dat sommige mensen wat risico averser is en graag een originele Tesla haak wil (of misschien diepere zakken om er 560 euro extra aan uit te willen geven.

Mijn ervaring is dat de trekhaak er kundig op gezet is en naar behoren werkt (zonder towing software). Er zit garantie op de montage.De garantie op de auto blijft uiteraard ook.

Uiteraard is ieder hier vrij zij/haar afweging in te maken(hoewel ik inschat als je de auto van je baas mag huren/lenen/leasen dit geen optie is.)
Ik wil die 500+ euro graag ook besparen. Geef ik die liever uit aan goed eten op de aankomende vakantie.
Morgen gaan we bij een 2ehands caravan kijken, die ik hoop te kopen.

Trekhaak moet er dus asap onder.
Vanaf morgen dus alle montage filialen bellen.

@yourney Was jouw Brink trekhaak nou ook met die 'goedkoopste' 13 polige aansluitset? (denk het wel, omdat je ook circa ~750 euro betaalde). Ik vraag dit omdat de man van het montage filiaal niet goed kon uitleggen welke set ik nou nodig heb/wat er in mijn tesla al fabrieksaf op moet zitten om met die goedkoopste set uit de voeten te kunnen.
Dus keuze tussen deze 2:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jRPlG7flz5eZXH2YRnCBKIal6no=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/h1wNKMdNcI88Kls7AgCmS6fK.png?f=user_large

@RvV Tesland is ook een optie. Bedankt. Die vragen nu 1098 euro. Nog steeds ietsjes goedkoper dan 1350 bij Tesla zelf. Ze zeggen origineel te gebruiken incl towing mode én in hun agenda kunnen ze nog deze maand... Op hun foto's staat dan wel weer een BRINK trekhaak afgebeeld en zeggen ze:
Wij gebruiken de originele Tesla hardware en software om de trekhaak aan te sluiten en we maken de nodige veranderingen. Indien wij de trekhaak monteren, dan werkt de "towing mode" normaal.
Vaag.... Dat kan dus wel met aftermarket model haken...

Kan de towing mode tijdens het rijden (tijdelijk) UIT geschakeld worden bij origineel?
Omdat ik denk ik soms ook AP toch wel wil gaan gebruiken...?

Goh.... Wordt ik ineens een camping-man... Met een sleurhut... Achter een EV....
Moet zelfs nog caravan spiegels gaan kopen.
@DJT Zou je me op de hoogte willen houden van jouw (reis) ervaring met jouw RWD?
Hoer ook een RWD en ik ben super benieuwd hoe het gaan zijn met een caravan (eentje op het oog van 1250kg, een Hobby 540UL)

[ Voor 11% gewijzigd door Allewijn op 16-07-2025 20:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wes-
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:00
DJT schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 17:09:
[...]

“Have you tried turning it off and on again?’

Maar serieus, probeer eens je auto te herstarten (beide scrollwieltjes ingedrukt houden) en kijken of het euvel zich nog voordoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:44
Oekol schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 16:53:
[...]
Nu kan er niemand zitten.
Wat bedoel je juist? Waar zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwarkaroo
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 23-08 16:30
roach82 schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 23:53:
[...]

Ik heb exact hetzelfde probleem met mijn achterklep! Ook enkel als ik hem sluit met de knop…

Is hier bij jou al iets uitgekomen? Ik heb over 1,5 week een afspraak bij een service center voor deze issue..
Via de chat werd me nog gevraagd om de klep te ‘kalibreren’ door hem met de hand vanuit de standaard stand volledig omhoog te duwen en de knop ingedrukt te houden tot er een toon klinkt, maar dat heeft ook niet geholpen.

[Streamable: unnamed]
Jouw filmpje is exact wat er bij mij ook gebeurt!

Toevallig heb ik vandaag (pas) een reactie gekregen. Inderdaad precies wat jij zegt. Ik moet hem openen, helemaal omhoog drukken, knop inhouden tot de toon, sluiten en weer openen. Dan zou hij gekalibreerd moeten zijn. Ga het zo eens proberen, maar ben er bang voor.. Heb in het begin al geprobeerd of de hoogte verstellen iets hielp namelijk.

Wel fijn om een medestander te vinden. Begon al te denken dat het aan mij lag. Hou me op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:34
Jmtpes schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 18:54:
[...]

Hier een inruil voorstel gekregen voor mn highland stealth grey uit sep 2024: 32900.

Zojuist ook gebeld en bij inruil komt er idd 4000euro er bovenop.
Dus voor 3000 euro extra kan ik in een nieuwe Highland rijden.
Of 9000 euro erbij voor een nieuwe witte Y.
Vanmiddag ook het voorstel ontvangen voor m'n M3RWD Quicksilver dec-'24: €38.300 inclusief de bonus. Voor een bijna nieuwe auto een bijzonder hoog bod, gezien normaliter de eerste 10% op dag 1 al verloren gaat.

Dillema nu.. net gewend aan m'n eerste niet-zwarte auto ooit (na een fiasco met Solid Black), maar nu is er Diamant Black. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Fire69 schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 19:52:
[...]

Wat bedoel je juist? Waar zitten?
Op de achterste rij van de 7 zitter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:24

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Idanue schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 12:10:

Helaas wilde Promovendum mijn M3P niet verzekeren (te veel power) ondanks mijn leeftijd (50+) en 12 schadevrije jaren toen ik overstapte van een Y LR naar de 3 P...

Verassend genoeg kwam de ABN Amro toen veruit het goedkoopste uit de vergelijkingssites.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• roach82
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-10 05:57
pdidi schreef op zondag 13 juli 2025 @ 10:02:
[...]

Excuus, ik had het filmpje niet gezien. Op TFF zijn er inderdaad meerderen die hetzelfde probleem melden. Ook daar wordt, net zoals @Kwarkaroo ook aangaf, vermoed dat het iets met een (bewegings)sensor lijkt te maken, omdat het niet optreedt als je de app of touchscreen gebruikt.
Thanks, het TFF forum kende ik nog niet, inderdaad meerdere lotgenoten met hetzelfde probleem daar. Eén daarvan zegt in ieder geval:

Another diagnosis was performed today. After three hours in the shop, the following conclusion was reached: "The customer's complaint has been confirmed. The diagnosis shows that this is a known issue that is currently being investigated. Currently, there is no repair/solution that the service can perform." Unfortunately, we are waiting for a software update.

Lijkt erop dat het inderdaad een issue is dat nog onderzocht wordt..

Ik kan in ieder geval bevestigen dat het bij mij niet uitmaakt of ik UWB aan of uit heb staan op mn telefoon (Google Pixel).

Zal hier laten weten wat ze a.s. maandag zeggen bij Tesla..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yourney
Allewijn schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 18:57:
[...]

Ik wil die 500+ euro graag ook besparen. Geef ik die liever uit aan goed eten op de aankomende vakantie.

@yourney Was jouw Brink trekhaak nou ook met die 'goedkoopste' 13 polige aansluitset? (denk het wel, omdat je ook circa ~750 euro betaalde). Ik vraag dit omdat de man van het montage filiaal niet goed kon uitleggen welke set ik nou nodig heb/wat er in mijn tesla al fabrieksaf op moet zitten om met die goedkoopste set uit de voeten te kunnen.
Dus keuze tussen deze 2:

[Afbeelding]

@RvV Tesland is ook een optie. Bedankt. Die vragen nu 1098 euro. Nog steeds ietsjes goedkoper dan 1350 bij Tesla zelf. Ze zeggen origineel te gebruiken incl towing mode én in hun agenda kunnen ze nog deze maand... Op hun foto's staat dan wel weer een BRINK trekhaak afgebeeld en zeggen ze:
Wij gebruiken de originele Tesla hardware en software om de trekhaak aan te sluiten en we maken de nodige veranderingen. Indien wij de trekhaak monteren, dan werkt de "towing mode" normaal.

Kan de towing mode tijdens het rijden (tijdelijk) UIT geschakeld worden bij origineel?

Goh.... Wordt ik ineens een camping-man... Met een sleurhut... Achter een EV....
@DJT Zou je me op de hoogte willen houden van jouw (reis) ervaring met jouw RWD?
Hoer ook een RWD en ik ben super benieuwd hoe het gaan zijn met een caravan (eentje op het oog van 1250kg, een Hobby 540UL)
Ik heb je een pm gestuurd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peerke 1960
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21-10 22:17

peerke 1960

Blauw Eitje met trekhaak ( SR)

Allewijn schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 15:49:
En nog een vraag, naast mijn bovenstaande trekhaak vraag:

Heb je met een caravan achter de MY brede caravanspiegels nodig?
Zo ja, welke passen mooi, rammelen/klapperen niet en brengen geen schade aan?
Ja, die heb je nodig. Zonder kan ik niet achter mijn caravan kijken. Mijn caravan is 232 cm breed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke 1960
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21-10 22:17

peerke 1960

Blauw Eitje met trekhaak ( SR)

[...]

Dus keuze tussen deze 2:

[Afbeelding]

Ik heb ook een Y RWD en die trekt een caravan van max 1500 kg. Rijden is perfect. Kan niet beter door de power en het hoge gewicht van de auto. Range is een 150 km. Ik ben er nog niet mee naar het buitenland geweest maar in Nederland is de range geen enkel probleem. Eigenlijk altijd kunnen laden bij de superchargers met caravan gekoppeld. Het enige nadeel is die auto/vrachtauto op je bumper………

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roekeloos
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:30
Ik had al even gezocht in het topic en zag dat ook anderen de afgelopen maanden problemen hadden met keyless entry, maar zie helaas nog geen oplossing.

Bij mij (Pixel 7) begonnen de problemen na update naar Android 16. Echt consequent geen verbinding, alleen met NFC of de app kwam ik de auto in. Daarna alles geprobeerd: app van de telefoon af, telefoonsleutel opnieuw koppelen, auto rebooten, etc. Toen een keer Bluetooth aan/uit op de telefoon en toen leek het een tijd goed te gaan.

Ik verdacht een tijdje Android 16, maar nu krijgt mijn vriendin nadat het jarenlang feilloos gewerkt had op haar S21 (nog geen Android 16) exact dezelfde problemen.

Heeft iemand al een serviceverzoek ingeschoten; heeft dit enige zin?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DJT

DJT

Update: Het probleem lijkt hem in de Ayvens/Travelcard laadpas te zitten. Laden met creditcard gaat ononderbroken.

@Allewijn: De Y RWD rijdt heerlijk met onze (bijna) 1600kg zware Fendt caravan erachter, heel comfortabel en krachtig. De range is 110~150km per laadbeurt, afhankelijk van de omstandigheden. Ik doe met ABRP en Chargemap de laadpunten voorbereiden, morgen drie "drive through" stations van Fastned en één van Engie, als het goed gaat hoef ik dus niet af te koppelen. Verder probeer ik overnachtingscampings te vinden waar ik (in de buurt) kan laden zodat ik 's morgens altijd met volle accu kan vertrekken. We zijn het er als gezin over eens dat dit veel relaxter reizen is dan voorheen met de Tiguan zsm doorjakkeren naar het vakantieadres.

[ Voor 73% gewijzigd door DJT op 16-07-2025 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:26
DJT schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 22:55:
Update: Het probleem lijkt hem in de Ayvens/Travelcard laadpas te zitten. Laden met creditcard gaat ononderbroken.

@Allewijn: De Y RWD rijdt heerlijk met onze (bijna) 1600kg zware Fendt caravan erachter, heel comfortabel en krachtig. De range is 110~150km per laadbeurt, afhankelijk van de omstandigheden. Ik doe met ABRP en Chargemap de laadpunten voorbereiden, morgen drie "drive through" stations van Fastned en één van Engie, als het goed gaat hoef ik dus niet af te koppelen. Verder probeer ik overnachtingscampings te vinden waar ik (in de buurt) kan laden zodat ik 's morgens altijd met volle accu kan vertrekken. We zijn het er als gezin over eens dat dit veel relaxter reizen is dan voorheen met de Tiguan zsm doorjakkeren naar het vakantieadres.
Heeft je werkgever wel laden in het buitenland aanstaan aangezien ik verwacht dat je hiervoor geen problemen had? Ik heb daar toen van Ayvens een nieuwe druppel voor moeten krijgen omdat ze er eerst een gestuurd hadden zonder buitenland/europa

[ Voor 6% gewijzigd door lubbertkramer op 16-07-2025 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nerovectra
mkrmr schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 20:39:
[...]

Helaas wilde Promovendum mijn M3P niet verzekeren (te veel power) ondanks mijn leeftijd (50+) en 12 schadevrije jaren toen ik overstapte van een Y LR naar de 3 P...

Verassend genoeg kwam de ABN Amro toen veruit het goedkoopste uit de vergelijkingssites.
Promovendum is toch die verzekeraar die alleen hoger opgeleiden accepteert omdat je van hun mag verwachten dat ze door de marketing BS heen kijken? Waarbij Promovendum op de vingers getikt is dat ze mensen in hun reclame uitingen wilden doen geloven dat ze "hun" premie verlaagden, maar stiekem vooral het niveau van de voorwaarden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nerovectra
[...]

Dus keuze tussen deze 2:

[Afbeelding]

Best kans dat Tesla ook gewoon Brink monteert. Veel haken worden door importeurs namelijk gewoon lokaal ingekocht. Het zou mooi zijn als het je lukt om voor € 750,- een perfect werkende haak eronder te krijgen en je ervaringen deelt zodat anderen hun voordeel ermee kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
Ik sta op het punt een M3P te bestellen, maar de eeuwige twijfel slaat toe. Stealth Grey of Quick Silver? Nu heb ik solid black en dat nooit meer.

Mijn vriendin vind Quick Silver teveel aanleunen bij het bompa Mercedes grijs. Ik vind de zwarte accenten van P net mooi er uit springen.

Stealth Grey is bijna zwart en laat veel vuil zien vind ik. Maar in de zon wel mooi als ie net gewassen is.

Ik ben benieuwd naar jullie mening.

[ Voor 5% gewijzigd door Broodro0ster op 17-07-2025 00:25 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 02:05
Broodro0ster schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 00:25:
Ik sta op het punt een M3P te bestellen, maar de eeuwige twijfel slaat toe. Stealth Grey of Quick Silver? Nu heb ik solid black en dat nooit meer.

Mijn vriendin vind Quick Silver teveel aanleunen bij het bompa Mercedes grijs. Ik vind de zwarte accenten van P net mooi er uit springen.

Stealth Grey is bijna zwart en laat veel vuil zien vind ik. Maar in de zon wel mooi als ie net gewassen is.

Ultra red :9~ en als het dan echt echt echt geen ultra red gaat worden zou ik voor QS gaan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Broodro0ster
schumi1986 schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 00:31:
[...]

Ultra red :9~ en als het dan echt echt echt geen ultra red gaat worden zou ik voor QS gaan
Ultra red stond op de parking en dat is mooi. Blauw is ook erg sportief en mooier in het echt dan op foto.
Maar die 2 kleuren zijn te blitz voor mij. Ik hou me liever op de achtergrond :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-10 14:32

RvV

Ik was groot fan van stealth grey. Helaas was die er niet voor de oude Y en heb maar een blauwe gedaan.
Quicksilver vond ik ook wel aardig (was ook te duur), maar daar had ik te vaak een wisselend gevoel bij. Op de een of andere manier vond ik hem bij 100% zon en daglicht toch minder mooi dan in de schemering.

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jmtpes
Broodro0ster schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 00:25:

Ik heb een stealth grey en tot nu toe alleen complimenten gekregen over de kleur. En het is 700 euro goedkoper dan de quicksilver :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jmtpes
Maurice- schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 20:29:
[...]

Vanmiddag ook het voorstel ontvangen voor m'n M3RWD Quicksilver dec-'24: €38.300 inclusief de bonus. Voor een bijna nieuwe auto een bijzonder hoog bod, gezien normaliter de eerste 10% op dag 1 al verloren gaat.

Dillema nu.. net gewend aan m'n eerste niet-zwarte auto ooit (na een fiasco met Solid Black), maar nu is er Diamant Black. :9
Je hebt vaker over diamond black gehad. Wat is er speciaal aan deze kleur? Het is gewoon zwart toch? Bij mij in de buurt staat er 1 en het oogt gewoon glanzend zwart.

Begrijp me niet verkeerd het is een mooie kleur 🙂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online

Goed om te horen!
Dat niet hoeven (kunnen) doorjakkeren viel ons ook al op vorige jaar naar Zwitserland (nog zonder caravan hoor). Werden we ook 'geforceerd' om telkens even om de 2/2.5 uur te stoppen. Alle supercharger locaties waren draai met mooie hotels en telkens nog voor ik mijn koffie op had, was MY al weer vol genoeg. Kwamen zo ontspannen aan. Veel beter dan hoe we met een brandstof auto reden (ja dan kan je ook vaker stoppen, maar doe je in praktijk gewoon niet zo, omdat je tank nog door kan).

Benieuwd of nog kortere ritten met zo ontspannen daar aanvoelen, want een range van zeg 150km lijkt me wel even een mindset ding...

Eerst voor ons maar eens naar Noord Frankrijk denk ik. Niet gelijk naar zuiden of Spanje.... Mooie starters test.
Goeie tip mbt het uitzoeken van drive through snelladers.
Want afkoppelen kan minder leuk worden:

YouTube: CARAVAN vs VOUWWAGEN achter je EV: dit scheelt het! | Range Test met...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov

That you? ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JIIr6xUo1C4IfhpJwDJUg0fpTSM=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/ddhBf58kdGniE06Njr4Q1Z4J.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
RvV schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 00:35:
Ik was groot fan van stealth grey. Helaas was die er niet voor de oude Y en heb maar een blauwe gedaan.
Quicksilver vond ik ook wel aardig (was ook te duur), maar daar had ik te vaak een wisselend gevoel bij. Op de een of andere manier vond ik hem bij 100% zon en daglicht toch minder mooi dan in de schemering.
Inderdaad. In de zon is QS heel licht van kleur. In de schaduw is het direct een stuk donkerder en dan vind ik het wel heel mooi.
Bij Stealth Grey geld dan weer het omgekeerde :D
Jmtpes schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 01:30:
[...]

Ik heb een stealth grey en tot nu toe alleen complimenten gekregen over de kleur. En het is 700 euro goedkoper dan de quicksilver :) .
Inderdaad, nog eens 700euro voor een kleurtje is best veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eippahc
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:55
Ik heb de laatste maanden 'last' van de functie met "eindtijd". Mijn M3H zit savonds al aan de lader, echter in de ochtend krijg de melding dat het laadlimiet (van 100%) niet bereikt gaat worden. Soms is dat 98%, maar vanmorgen 93%. Is het voor Tesla zo lastig te berekenen?

Wat zijn jullie ervaringen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Jmtpes schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 01:30:
[...]

Heb voornamelijk voor Stealth Grey gekozen omdat m'n huidige BMW al lichter grijs is en daardoor een beetje op QuickSilver lijkt. Dus wilde niet weer 4 jaar in een soortgelijke kleur rondrijden. ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Le9UYHqkSvDwyuahMVTd1C27khM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7ghGKro946Os7HU3Y2zcpDgI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:34
Jmtpes schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 01:36:
[...]

Je hebt vaker over diamond black gehad. Wat is er speciaal aan deze kleur? Het is gewoon zwart toch? Bij mij in de buurt staat er 1 en het oogt gewoon glanzend zwart.

Begrijp me niet verkeerd het is een mooie kleur 🙂
Tot vorige week was de enige leverbare zwarte lak Solid Black, nu is er metallic zwart te bestellen (Diamond Black) waarop je minder snel krassen ziet en ik de hoop heb dat deze ook sterker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
Maurice- schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 08:25:
[...]

Tot vorige week was de enige leverbare zwarte lak Solid Black, nu is er metallic zwart te bestellen (Diamond Black) waarop je minder snel krassen ziet en ik de hoop heb dat deze ook sterker is.
Dat mis ik wel op dit moment.
Vooral de eerste maand(en) loopt SB snel steenslag op. Daarna wordt de lak flexibeler en kan veel meer hebben.

Voorgaande voertuigen waren bij mij altijd DB/metallic zwart en eigenlijk heel weinig last van zichtbaar opvallende steenslag gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 23-10 16:33
Broodro0ster schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 00:34:
[...]

Ultra red stond op de parking en dat is mooi. Blauw is ook erg sportief en mooier in het echt dan op foto.
Ik vind het net omgekeerd, het blauw in het echt is mij net iets te flets. De kleur vind ik veel mooier op foto.
Dat rood vind ik wel heel erg mooi, maar toen ik de auto bestelde was die jammer genoeg geen optie.
Ik heb uiteindelijk voor QS gekozen. Ik ben niet echt aan grijs, maar de andere opties spraken me nog minder aan, en voor een grijstint vind ik QS wel nog best mooi.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19:51

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Grappig wij ervaren precies hetzelfde. Vorig zijn wij in een keer teruggereden uit Oostenrijk en hebben wij 900km op een dag kunnen doen en dat ging echt prima. De verplichte stops zorgen ervoor dat wij als gezin veel minder vermoeid aankomen, zeker de kids vinden het heerlijk. Dezelfde vakantie ook Slowakije en Slovenie aangedaan, en dat ging qua laden prima, hoewel de snelladers bij de rit van Slowakije naar Slovenie wel heel dun gezaaid waren.

Wij hebben een hefdek caravan van 420, dus qua range halen we iets meer (150 - 220km).

Over een paar weken gaan wij met de combinatie richting Schotland. Ivm wisseling werkgever het afscheidsritje met de M3H ;(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/camo/026592857934e71fcd32c617cf2d866023d037c5/?url=https%3A%2F%2Fi.imgur.com%2FacLQHNr.jpeg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/iDQhc4V.jpeg

[ Voor 13% gewijzigd door revolution-nl op 17-07-2025 09:35 ]

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fishbeast
  • Laatst online: 23-10 14:42
beyazz06 schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 18:23:
Vrouwtje had het over een gepiep bij lage snelheid (10 km/u) dus even rondje gemaakt.
Dit hoor ik ook wel eens (MY AWD 2023) als ik door de straat rij en wat ongelijk wegdek meepak waardoor de ophanging 'getriggered' wordt.
Wat ik vervelender vind is deze piep:
[Video: https://imgur.com/a/4MarOqj]
Herkenbaar voor iemand? Het lijkt er op dat hij dit alleen doet onder de ~40km/h.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fishbeast
  • Laatst online: 23-10 14:42
Ja, dit kan zeker. Ik zet hem altijd uit met onze vouwwagen erachter. Ik weet ook nog niet goed wat deze functie qua rijgedrag nu echt met zich meebrengt.
Zeker op lange stukken rechtdoor op de snelweg toch wel erg fijn om in ieder geval lane assist te hebben. Bij werkzaamheden zet ik hem vaak wel uit vanwege geslinger, wat ik niet helemaal prettig vind icm de vouwwagen.
Pagina: 1 ... 99 ... 145 Laatste

Let op:
  • Discussies/uitlatingen over het gedrag of politieke agenda van Elon Musk horen hier niet thuis, zie: Taro in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3"
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: