Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:09
@pdidi het pasje kan trouwens wel aan een profiel gekoppeld worden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Criminelis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-06 08:25
Pandabeer35 schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 07:32:
Even een vraagje - ik rijd een Y uit 2024 met de laatste software 2025.14.1 - sinds een paar weken heb ik mensen die aangeven als ik ze bel uit de auto dat ik erg slecht verstaanbaar ben - lijkt overstuurd/te dicht bij microfoon en hakkelend.
Gisteren collega’s lastig gevallen die die ook zo horen - omschakelen naar de AirPods geeft gelijk beter geluid - ik heb een IPhone 12 met de laatste firmware

Meer mensen die dit ervaren? Na bepaalde update? En is er een fix voor?
Ik heb dit ook ja met een Y uit 2024. Het klonk altijd perfect maar, in ieder geval sinds de laatste update, klinkt het nu heel slecht. Wij hebben op dit moment 2025.14.6. Heel irritant. Hopelijk klinkt het met een volgende update weer beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Tommie12 schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 13:54:
[...]

Dat werkt perfect, maar besef goed dat hij altijd kan zien waar je rijdt en hoe hard je rijdt.
Als je erg op je privacy bent gesteld is dat idd wel een dingetje bij Tesla. Voor zover ik weet is dat ook het geval als je gebruik maakt van meerdere accounts

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
Smobbo schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 13:34:
[...]

Wat is daar nu eigenlijk de meerwaarde van? Ik denk dat ze dan haar eigen creditcard kan koppelen om een hip shirt uit de webshop te halen ofzo?
Ik heb het idee dat ik echt iets mis, wij hebben hier nu 6 jaar (eerst de oude model 3, nu de nieuwe) al 1 account op 2 telefoons en dat werkt (uiteraard) prima. Iedere telefoon zijn eigen profiel en klaar.
Als je meerdere Tesla's rijdt, dan wordt het Tesla-profiel gekoppeld aan het Tesla-account gesynchroniseerd naar iedere Tesla. Er is maar 1 Tesla-profiel per Tesla-account

[ Voor 12% gewijzigd door pdidi op 22-05-2025 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Laatst online: 06:50
pdidi schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 14:33:
[...]

Als je erg op je privacy bent gesteld is dat idd wel een dingetje bij Tesla. Voor zover ik weet is dat ook het geval als je gebruik maakt van meerdere accounts
Ja, idd.
De enige manier om dat te vermijden is door die occasionele gebruiker een sleutelkaart te geven.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanB
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 03-06 12:15
pdidi schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 14:37:
[...]

Als je meerdere Tesla's rijdt, dan wordt het Tesla-profiel gekoppeld aan het Tesla-account gesynchroniseerd naar iedere Tesla. Er is maar 1 Tesla-profiel per Tesla-account
Ik snap denk ik niet helemaal wat je bedoelt. Mijn vrouw en ik zitten op hetzelfde Tesla-account ingelogd. Maar beide hebben ons eigen profiel als we de auto open maken. (Afhankelijk wie het dichtst bij was bij open maken). Dus twee profielen op 1 account.

Profielen zijn volgens mij gekoppeld aan (telefoon)sleutels niet aan een account

[ Voor 7% gewijzigd door JohanB op 22-05-2025 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
JohanB schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 15:16:
[...]

Ik snap denk ik niet helemaal wat je bedoelt. Mijn vrouw en ik zitten op hetzelfde Tesla-account ingelogd. Maar beide hebben ons eigen profiel als we de auto open maken. (Afhankelijk wie het dichtst bij was bij open maken). Dus twee profielen op 1 account.
Er zijn 2 soorten bestuurdersprofielen.
- Lokale profielen, die je handmatig in de auto aan kunt maken (wat jij wschl hebt gedaan)
- Sinds 2022 zijn er ook Tesla-profielen die automatisch in de auto worden aangemaakt. Deze kun je herkennen aan het persoon icoontje (of foto indien ingesteld) voor de naam en het email adres van het Tesla-account

De lokale profielen zijn niet gekoppeld aan een Tesla-account (alleen de key die je koppelt aan dit profiel is gekoppeld met het Tesla-account).
De Tesla-profielen zijn wel gekoppeld aan een Tesla-account (dat kan zowel je eigen Tesla-account zijn of van iemand die je toegang hebt gegeven als bestuurder).

Als jouw Tesla-account dus aan een Tesla wordt toegevoegd als bestuurder, wordt er in die Tesla automatisch een Tesla-profiel voor je aangemaakt, waarin al jouw instellingen/voorkeuren zijn gesynchroniseerd uit de Tesla waar je al dit Tesla-profiel gebruikte.
Check ook de link

Hieronder een voorbeeld, waarbij het bovenste profiel een Tesla-profiel is en de overige lokale profielen zijn
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IY9fON6Lc8tw9N1TnR1ZP76Icc4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/kCsyQa8QHQVpjkdJgSUufaa3.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 45% gewijzigd door pdidi op 23-05-2025 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 31-05 20:03
JohanB schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 15:16:
[...]

Profielen zijn volgens mij gekoppeld aan (telefoon)sleutels niet aan een account
Inderdaad, mijn dochter heeft ook via mijn account een profiel en telefoonsleutel op haar telefoon. Dus als zij met haar telefoon de auto opent gaat haar profiel de standen van stoel en radio bepalen. Dit is volgens mij de simpelste oplossing. Ook mijn vrouw gebruikt de Tesla op deze manier: via mijn account , eigen profiel en telefoonsleutel. Werkt al jaren prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
Mackeessie schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 16:21:
[...]

Inderdaad, mijn dochter heeft ook via mijn account een profiel en telefoonsleutel op haar telefoon. Dus als zij met haar telefoon de auto opent gaat haar profiel de standen van stoel en radio bepalen. Dit is volgens mij de simpelste oplossing. Ook mijn vrouw gebruikt de Tesla op deze manier: via mijn account , eigen profiel en telefoonsleutel. Werkt al jaren prima.
Als je maar 1 Tesla hebt werkt dat idd prima. Enige voordeel als je wel losse Tesla-accounts en Tesla-profielen gebruikt is als je een andere Tesla gaat rijden. Dan heeft iedereen meteen weer dezelfde instellingen en voorkeuren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Empie69
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 00:50
pdidi schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 15:31:
[...]

Er zijn 2 soorten bestuurdersprofielen.
- Lokale profielen, die je handmatig in de auto aan kunt maken (wat jij wschl hebt gedaan)
- Tesla-profielen die automatisch in de auto worden aangemaakt. Deze kun je herkennen aan het persoon icoontje voor de naam en het email adres van het Tesla-account

De lokale profielen zijn niet gekoppeld aan een Tesla-account (alleen de key die je koppelt aan dit profiel is gekoppeld met het Tesla-account).
De Tesla-profielen zijn wel gekoppeld aan een Tesla-account (dat kan zowel je eigen Tesla-account zijn of van iemand die je toegang hebt gegeven als bestuurder).

Als jouw Tesla-account dus aan een Tesla wordt toegevoegd als bestuurder, wordt er in die Tesla automatisch een Tesla-profiel voor je aangemaakt, waarin al jouw instellingen/voorkeuren zijn gesynchroniseerd uit de Tesla waar je al dit Tesla-profiel gebruikte.
Check ook de link
Kun je dan ook gemakkelijk in de Tesla app een Tesla profiel kopiëren wat dan door de andere bestuurder op maat wordt aangepast? Zo ja, hoe kun je dat doen?

Edit: antwoord staat in de gebruiksaanwijzing via de link. Eerst lezen, dan pas vragen.... ;-)

[ Voor 3% gewijzigd door Empie69 op 22-05-2025 17:15 . Reden: onnodige vraag ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:15
Empie69 schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 17:13:
[...]

Kun je dan ook gemakkelijk in de Tesla app een Tesla profiel kopiëren wat dan door de andere bestuurder op maat wordt aangepast? Zo ja, hoe kun je dat doen?
Volgens mij bij het aanmaken van het profiel kun je een ander profiel als basis kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:59
Dus juniper RWD standard range rijders, first thoughts over efficiency? Morgen mag ik de mijne afhalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:15
WouterL schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 18:58:
Dus juniper RWD standard range rijders, first thoughts over efficiency? Morgen mag ik de mijne afhalen.
Wat wil je horen? De WLTP is 45km verder dan de ouwe die tot 455 kwam. 14 a 15 kWh per 100km haal je wel hoor, als dat je vraag is.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Oekol schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 19:05:
[...]

Wat wil je horen? De WLTP is 45km verder dan de ouwe die tot 455 kwam. 14 a 15 kWh per 100km haal je wel hoor, als dat je vraag is.
Vraag me vooral af of je die 10% verbetering dus ook in de praktijk ervaart:) ook een stukje voorpret allemaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:53
Jarus20 schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 20:07:
[...]

Zoveel dingen, zoveel meningen. Alleen al voor automatisch parkeren heb ik enhanced autopilot genomen. Werkt nagenoeg perfect en gebruik het voortdurend.
Meningen verschillen inderdaad maar "nagenoeg perfect" is het zeker niet.

Rijstrook wisselen werkt voor geen meter. Anticipeert veel te traag waardoor de auto eerst gaat afremmen van 100 naar 90/80 voor een vrachtwagen terwijl er genoeg ruimte is om in te halen.
Als je continuous AP van enhauto gewend bent dan is EAP echt bagger.
Kan me voorstellen dat het in USA beter werkt maar op drukke Nederlandse wegen echt niet.

Summon werkt totaal niet.

Automatisch parkeren werkt wel maar alles behalve perfect.
Bij file parkeren staan de banden vaak te ver vd stoep. Zeker met een MY die best breed is, is het niet handig in (meestal) smalle NL straten.
Gewoon parkeren werkt wel maar de situatie moet perfect zijn. Een struik erachter ofzo en je auto staat half in het vak. En ook veel te traag. Ideaal voor mensen die zelf niet kunnen parkeren en vooral geen spiegels gebruiken maar voor mij? Zou er zelfs geen 500 euro voor betalen :O

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kacang
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:32
Armo schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 21:31:
[...]

Rijstrook wisselen werkt voor geen meter. Anticipeert veel te traag waardoor de auto eerst gaat afremmen van 100 naar 90/80 voor een vrachtwagen terwijl er genoeg ruimte is om in te halen.
Kan me voorstellen dat het in USA beter werkt maar op drukke Nederlandse wegen echt niet.

Automatisch parkeren werkt wel maar alles behalve perfect.
Bij file parkeren staan de banden vaak te ver vd stoep. Zeker met een MY die best breed is, is het niet handig in (meestal) smalle NL straten.
Gewoon parkeren werkt wel maar de situatie moet perfect zijn. Een struik erachter ofzo en je auto staat half in het vak. En ook veel te traag. Ideaal voor mensen die zelf niet kunnen parkeren en vooral geen spiegels gebruiken maar voor mij? Zou er zelfs geen 500 euro voor betalen :O
Gisteren toevallig voor het eerst in een Model Y (refresh) met FSD gereden. Zelf rijd ik een MY uit '23 zonder EAP/FSD, maar met commander. Die is voor mij echt onmisbaar.

Natuurlijk meteen Auto Lane Change uitgeprobeerd, maar dat was echt een drama. Precies wat jij zegt: afrijden op een vrachtwagen en er vervolgens met 80 achter blijven hangen zonder dat de auto zelf initiatief neemt om in te halen. En juist op momenten dat ik zelf niet van baan zou wisselen, blijft 'ie maar pushen om te wisselen. En als het een beetje druk is, rij je als een debiel met je knipperlicht om in te voegen en de auto annuleert het om de haverklap omdat het niet durft. Niet te doen. Werkt alleen zorgeloos als het rustig is.

Bij verkeerslichten remt de auto altijd, zelfs als het groen is. Je moet dan echt even het gaspedaal aantikken om door te rijden. Bij elk stoplicht. Echt irritant.

Inparkeren werkte wel, maar is voor mij niet zo relevant omdat het te traag gaat en te veel manoeuvres nodig heeft.

Ik ben blij dat ik dit nu zelf ervaren heb, want het heeft alle twijfel weggenomen om EAP of FSD in de huidige staat aan te schaffen. Het zou het rijden juist relaxter moeten maken, maar het was precies het tegenovergestelde. De standaard Autopilot met de commander is wat mij betreft in Nederland de beste optie. Ik zou FSD alleen overwegen als de geavanceerdere versie, zoals die nu in de VS beschikbaar is, hier ook komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macedon
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 03-06 16:58
Armo schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 21:31:
[...]

Het grapje is dat AP tot 3 jaar geleden perfect werkte bij mij (toen M3 SR FSD). Toen kwam er een stomme software update die hem kapot maakte en begon dit rare gedraag te hebben. Tweets, service requests, niets. Geen verbetering. Enige hoop nu is de echte FSD.

Summon werkt bij mij prima trouwens. Zeker ASS.

SR+ rood , zwart , 19" | 27/9 bij Alphabet | RN10963 gekregen op 2/10 | Restrictie 1/11 (19/11 erafgehaald) | VIN: 23/11 | SMS:12/12 | Afhalen 18/12 MYJ, AWD, wit/zwart, 19", eAP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
warsame schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 15:17:
[...]

UWB staat al uit en MY 2023 ondersteunt geen UWB. Misschien een keer factory resset maar,
Heb je dit probleem inmiddels opgelost? Ik zag nl. op TFF iemand met precies hetzelfde probleem voorbij komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelixxx
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 03-06 16:19
In de Tesla-app moet ik bij het invoeren van een adres voor navigatie de volledige straatnaam typen voordat ik het huisnummer kan invoeren.

Bijvoorbeeld: als ik naar "Lindelaan 12" wil navigeren, moet ik eerst "Lindelaan" volledig intypen voordat ik het huisnummer "12" kan toevoegen.

Wat ik eigenlijk zou willen:
Dat de app tijdens het typen suggesties geeft voor straatnamen (zoals Google Maps dat doet), zodat ik bijvoorbeeld al na "Linde" de juiste straat kan selecteren, en daarna alleen nog het huisnummer hoef toe te voegen.

Is er een manier om dit sneller of handiger te doen? Of is dit gewoon hoe de app momenteel werkt?

Ik gebruik iOS

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
via google zoeken en naar je auto sturen :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:43

GVR

Obelixxx schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 11:19:
In de Tesla-app moet ik bij het invoeren van een adres voor navigatie de volledige straatnaam typen voordat ik het huisnummer kan invoeren.

Bijvoorbeeld: als ik naar "Lindelaan 12" wil navigeren, moet ik eerst "Lindelaan" volledig intypen voordat ik het huisnummer "12" kan toevoegen.

Dat de app tijdens het typen suggesties geeft voor straatnamen (zoals Google Maps dat doet), zodat ik bijvoorbeeld al na "Linde" de juiste straat kan selecteren, en daarna alleen nog het huisnummer hoef toe te voegen.

Is er een manier om dit sneller of handiger te doen? Of is dit gewoon hoe de app momenteel werkt?

Ik gebruik iOS
Ik heb android maar zou me verbazen als die anders werkt, als ik begin met een straatnaam typen krijg ik direct suggesties van straten in de omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelixxx
GVR schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 11:22:
[...]

Ik heb android maar zou me verbazen als die anders werkt, als ik begin met een straatnaam typen krijg ik direct suggesties van straten in de omgeving.
Maar kan je zo'n straat selecteren, zodat je alleen het huisnr nog maar in hoeft te geven?
Nu kan ik inderdaad de straatnaam selecteren, maar dan zie ik zelf geen mogelijkheid meer om het huisnr. in te tikken

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Gmorx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-06 19:34

Ik gebruik iOS
Ja, Altijd met nummer beginnen en dan pas straatnaam .

je typt:
12 Lindel
en dan de juiste aanklikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netdata
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22:06
Gmorx schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 11:31:
[...]

je typt:
12 Lindel
Wow wat een tip, deze ga ik onthouden

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Obelixxx
Gmorx schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 11:31:
[...]

je typt:
12 Lindel
aaaaah, had ik deze vraag maar 4 jaar en 6 maanden eerder gesteld.
Nu kan ik dit maar gebruiken tot en met half december dit jaar...

Dank je voor dit antwoord.!!!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tommie12

Ik gebruik iOS
Probeer eens om het huisnummer eerst in te voeren en dan begin je straatnaam in te voeren, dat werkt prima, zowel in de Tesla app, het scherm, maar ook in Google maps, Apple Maps en waze.
Je moet wel zeker zijn dat het huisnummer bestaat, anders kan het zijn dat je geen resultaat krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benjamin94
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05:26
Leasemaatschappij Athlon heeft gisteren mijn Model Y Juniper Long Range AWD besteld. Iemand enig idee hoelang het duurt voordat ik een RN nummer krijg of in de Tesla app kan zien? Heeft iemand recent ervaring in dit proces en kan die mij dat toelichten? Alvast bedankt!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online

Lekker!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ReconE
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Kacang schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 23:39:
[...]
Ik ben blij dat ik dit nu zelf ervaren heb, want het heeft alle twijfel weggenomen om EAP of FSD in de huidige staat aan te schaffen. Het zou het rijden juist relaxter moeten maken, maar het was precies het tegenovergestelde. De standaard Autopilot met de commander is wat mij betreft in Nederland de beste optie. Ik zou FSD alleen overwegen als de geavanceerdere versie, zoals die nu in de VS beschikbaar is, hier ook komt.
Ik rijd een M3 2019 met EAP. Deze stopt niet voor verkeerslichten, fsd wel, maar dat heb ik gelukkig niet. Soms stelt de EAP op tijd voor om in te halen, soms te laat.
Ik kan zelf op tijd een rijstrookwissel initiëren door de knipperlichtstalk te gebruiken, dan is EAP een fijn hulpmiddel, inderdaad als het niet te druk is.

Hoe initieert commander een rijstrookwissel, moet je dat zelf op een bepaald moment aangeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 21:17
ReconE schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 17:44:
[...]

Hoe initieert commander een rijstrookwissel, moet je dat zelf op een bepaald moment aangeven?
Doet hij niet. Je moet zelf wisselen (waardoor AP uit gaat), daarna zet de commander de AP terug aan. Niet echt vergelijkbaar met EAP dus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
Fijne feature van 2025.14.x: als de auto op slot is en je opent-sluit de achterklep dan klinkt niet langer het speaker sluit geluid. Zullen de buren ook wel fijn vinden (GEIT!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Sinds 2025.14.x zou er automatisch verbinding gemaakt moeten worden met de hospot.

Echter werkt dit bij mij niet. Als ik in de auto stap en mijn hotspot wordt aangezet zodra er een bluetooth verbinding is.

Ik kan wachten tot ik een ons weeg, maar geen verbinding.
Zodra ik naar settings ga en het signaal sterkte icoon rechts bovenaan aan tik, maakt hij direct verbinding.

Niet zoals ik het verwacht. Werkt nu eigenlijk nog minder dan voorheen.

Rij een M3H met firmware 2025.14.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalexSun
  • Registratie: December 2017
  • Nu online
mjvdzwet schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 19:54:
Sinds 2025.14.x zou er automatisch verbinding gemaakt moeten worden met de hospot.

Echter werkt dit bij mij niet. Als ik in de auto stap en mijn hotspot wordt aangezet zodra er een bluetooth verbinding is.

Ik kan wachten tot ik een ons weeg, maar geen verbinding.
Zodra ik naar settings ga en het signaal sterkte icoon rechts bovenaan aan tik, maakt hij direct verbinding.

Niet zoals ik het verwacht. Werkt nu eigenlijk nog minder dan voorheen.

Rij een M3H met firmware 2025.14.6
Ik heb dit ook gemerkt. Het werkt wel als de hotspot aanstaat voordat je in de auto stapt, maar daar schiet je wss niet zoveel mee op

LG monobloc s 5kW U44, 3kWp zuid, Model 3 SR+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ReconE
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Fire69 schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 18:46:
[...]

Doet hij niet. Je moet zelf wisselen (waardoor AP uit gaat), daarna zet de commander de AP terug aan. Niet echt vergelijkbaar met EAP dus.
Ah oké. Nou ja, ik zie EAP echt als hulpmiddel. Dus ik verwacht niet dat het altijd perfect werkt ofzo. Bij mij gaat automatische rijstrookwissel vaak goed, soms lukt het de auto niet. Dan doe ik het zelf, zet daarna EAP weer aan, geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
SalexSun schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 20:23:
[...]

Ik heb dit ook gemerkt. Het werkt wel als de hotspot aanstaat voordat je in de auto stapt, maar daar schiet je wss niet zoveel mee op
Ik zal het eens proberen om de hotspot alvast aan te zetten om te testen, maar is normaal niet een ideale situatie idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Joe. Op mijn juniper Tesla y krijg ik Netflix niet werken. De app start prima, en ook inloggen lukt. Echter, wanneer ik iets wil afspelen:
foutcode t7703-1290 Iemand enig idee? Google levert weinig op behalve dat mensen ook soms problemen ervaren. Tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 07:17
WouterL schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 22:12:
Joe. Op mijn juniper Tesla y krijg ik Netflix niet werken. De app start prima, en ook inloggen lukt. Echter, wanneer ik iets wil afspelen:
foutcode t7703-1290 Iemand enig idee? Google levert weinig op behalve dat mensen ook soms problemen ervaren. Tips zijn welkom.
Reset van de auto al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
WouterL schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 22:12:
Welke firmware versie staat er op de auto?
https://help.netflix.com/en/node/51003

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-06 16:46

Ik gebruik iOS
De tip met type is gegeven, maar ik zou eens vaker de voice assistent proberen. Hij werkt namelijk echt heel erg goed, gewoon ‘navigeer naar …’ bedrijven kan je gewoon met naam en dan stad (voor een filiaal) noemen en alle adressen verstaat hij (bij mij) gewoon foutloos. Echt prettig!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:33
De "nieuwe" model 3 is de Euro NCAP test ondergaan. De uitslag zoals verwacht 5*.

YouTube: Euro NCAP Crash & Safety Tests of Tesla Model 3 2025

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty
  • Laatst online: 21:18

Ethirty

Who...me?

Ik was laatst verbaasd dat ik in de navigatie nergens meer 3rd party chargers kon vinden. Erg vervelend want ik reed precies ergens waar geen Tesla chargers in de wijde omgeving zaten.

Tot na de laatste update ineens merkte dat ik een blauw bolletje in 1 van de menu’s had staan. Dat is een optie geworden die standaard uit staat en je zelf weer aan moet zetten. Why…? 8)7

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Nu online
Maurice- schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 13:24:
De "nieuwe" model 3 is de Euro NCAP test ondergaan. De uitslag zoals verwacht 5*.

Voor mij nog een reden om destijds voor een Tesla Model Y te kiezen.
Toen bleven merken in dezelfde (prijs)klasse daar toch wat op achter. Hopelijk maken ze op dat vlak ook een inhaalslag.

EDIT:
Y scoort overigens aanzienlijk hoger voor de inzittende dan de 3 zie ik wel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-8BjLW6jsg9l5REn89NE3fLuhgY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nh6Gja7XhkHbK3RgHH7xIpGu.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 31% gewijzigd door RaRo74 op 24-05-2025 14:36 ]

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nerovectra
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 03-06 07:38
Ethirty schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 13:35:
Ik was laatst verbaasd dat ik in de navigatie nergens meer 3rd party chargers kon vinden. Erg vervelend want ik reed precies ergens waar geen Tesla chargers in de wijde omgeving zaten.

Tot na de laatste update ineens merkte dat ik een blauw bolletje in 1 van de menu’s had staan. Dat is een optie geworden die standaard uit staat en je zelf weer aan moet zetten. Why…? 8)7
Omdat Tesla zelfs bij de huidige tarieven van superchargers verdient. Desalniettemin onhandig om dat zonder signaal standaard uitgegrijsd te laten inderdaad. Aan de andere kant, en wellicht off-topic, het zou mooi zijn als meer mensen laden bij alleen de goedkoopste laadstations zoals superchargers. Niet dat ik van drukte houd, maar uitbaters van laadpalen voelen nu vrij weinig marktwerking. Bovendien help je je werkgever aan betere jaarcijfers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:15
nerovectra schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 14:37:
[...]

Omdat Tesla zelfs bij de huidige tarieven van superchargers verdient. Desalniettemin onhandig om dat zonder signaal standaard uitgegrijsd te laten inderdaad. Aan de andere kant, en wellicht off-topic, het zou mooi zijn als meer mensen laden bij alleen de goedkoopste laadstations zoals superchargers. Niet dat ik van drukte houd, maar uitbaters van laadpalen voelen nu vrij weinig marktwerking. Bovendien help je je werkgever aan betere jaarcijfers.
Ik vind het wel prima dat hij alleen Tesla laat zien, dat is veruit de goedkoopste optie. En ik betaal de stroom zelf dus mijn WG heeft er weinig baat bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

nerovectra schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 14:37:
[...]

Maar om er nou minstens 50km voor om te rijden gaat me ook wat ver ;)

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Niet online
Meer mensen die TuneIn gebruiken en merken dat de hoeveelheid reclame sinds de laatste update(s) enorm is toegenomen? Elke zenderwissel zit je naar 30 seconden reclame te luisteren, dat was tot voor kort alleen als je de auto instapte. Ik wissel regelmatig tussen specifieke zenders met hetzelfde genre, maar dat is nu echt helemaal ruk.

Het maakt Premium Connectivity op deze manier ook een steeds uitgeholder product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
BigSmurf schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 15:34:
Meer mensen die TuneIn gebruiken en merken dat de hoeveelheid reclame sinds de laatste update(s) enorm is toegenomen? Elke zenderwissel zit je naar 30 seconden reclame te luisteren, dat was tot voor kort alleen als je de auto instapte. Ik wissel regelmatig tussen specifieke zenders met hetzelfde genre, maar dat is nu echt helemaal ruk.

Het maakt Premium Connectivity op deze manier ook een steeds uitgeholder product.
gewoon spotify gebruiken, nergens last van, betaalde variant in ieder geval die we toch al bij ons internet abonnement hebben. ;) of de DAB radio...

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Niet online
Dat is ook het punt niet. Spotify werkt prima, maar er zijn best wat fijne internetzenders via TuneIn waar ik soms liever naar luister. DAB/FM gebruik ik sowieso nooit, beperkt aantal troepzenders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
BigSmurf schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 16:59:
Dat is ook het punt niet. Spotify werkt prima, maar er zijn best wat fijne internetzenders via TuneIn waar ik soms liever naar luister. DAB/FM gebruik ik sowieso nooit, beperkt aantal troepzenders.
Dit is uiteraard erg subjectief. Voor mij is DAB meer dan voldoende. Maar misschien luister ik ook wel alleen naar 'troep' ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02:36
RaRo74 schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 14:29:
[...]

Voor mij nog een reden om destijds voor een Tesla Model Y te kiezen.
Toen bleven merken in dezelfde (prijs)klasse daar toch wat op achter. Hopelijk maken ze op dat vlak ook een inhaalslag.

EDIT:
Y scoort overigens aanzienlijk hoger voor de inzittende dan de 3 zie ik wel.

[Afbeelding]
Die jaren van rating mag je niet met elkaar vergelijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Niet online
Roenie schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 17:34:
[...]
Dit is uiteraard erg subjectief. Voor mij is DAB meer dan voldoende. Maar misschien luister ik ook wel alleen naar 'troep' ;)
Natuurlijk is dat subjectief, maar ik begrijp de reacties niet. Als ik zeg dat de rode appels van de groenteboer tegenwoordig heel melig zijn en of meer mensen dat herkennen, dan zeg je toch ook niet “ik eet alleen gele/groene appels, die kan je ook nemen”? Ik ben benieuwd of meer mensen het herkennen en of er een oorzaak en/of oplossing voor is.

Maar dat zal aan mij liggen.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• WhoDoYaThinkIAm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 00:17

Ik gebruik de stream-URL's van mijn favoriete zenders in de browser, dan heb je geen last van TuneInreclame. Je kunt ze opslaan als favoriet en dat werkt wat mij betreft prima.
Streams URLs vind je o.a. hier:
https://www.webradiostreams.nl/index.html
https://mediamagazine.nl/...eams-nederland-landelijk/
https://streamurl.link/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Niet online
WhoDoYaThinkIAm schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 21:27:
[...]

Ik gebruik de stream-URL's van mijn favoriete zenders in de browser, dan heb je geen last van TuneInreclame. Je kunt ze opslaan als favoriet en dat werkt wat mij betreft prima.
Streams URLs vind je o.a. hier:
https://www.webradiostreams.nl/index.html
https://mediamagazine.nl/...eams-nederland-landelijk/
https://streamurl.link/
Dit ga ik eens testen, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeBlack2k
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-06 18:44

JoeBlack2k

I Love Hilary

sanger1981 schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 09:26:
Ik zoek even naar een praktische oplossing voor het volgende.

Mijn zoon heeft sinds kort zijn rijbewijs. Hij zal ook af en toe in de Model Y rijden en nu zoek ik naar de meest praktische manier om hem de auto te laten gebruiken.

Mijn vrouw en ik hebben allebei een Tesla account en zijn toegevoegd aan de auto. De LM wil echter niet meer dan 2 accounts per auto toestaan. Een sleutelkaart zou kunnen maar dan mist hij wat functionaliteiten zoals bv. voorverwarmen etc.

Kan ik hem de app laten installeren met mijn accountgegevens? Zijn telefoon dan ook als telefoonsleutel toevoegen en daar dan een bestuurdersprofiel aan koppelen? Of gaat dat een conflict geven met mijn bestuurdersprofiel? Hoe hebben anderen hier dit ingericht?
Ik en mijn vrouw hebben heel lang op 1 tesla account op beide telefoon ingelogd ik wist tot een maand geleden niet eens dat je ieder een eigen account moest geven… dus dat kan gewoon in de tesla kun je dan je telefoon koppelen aan een profiel je merkt er dus helemaal niets van dat het 1 account is

Hilary Duff 4-Life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
BigSmurf schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 19:32:
[...]
Natuurlijk is dat subjectief, maar ik begrijp de reacties niet. Als ik zeg dat de rode appels van de groenteboer tegenwoordig heel melig zijn en of meer mensen dat herkennen, dan zeg je toch ook niet “ik eet alleen gele/groene appels, die kan je ook nemen”? Ik ben benieuwd of meer mensen het herkennen en of er een oorzaak en/of oplossing voor is.

Maar dat zal aan mij liggen.
Maar je zegt wel tussen neus en lippen door dat peren niet te eten zijn ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Dat ligt geheel aan TuneIn. Ik gebruik het thuis veel en het is tegenwoordig vaak al 2 reclames voor de stream begint, die dan ook vaak nog eens start met een eigen reclame.

Ongetwijfeld hebben ze daar een lucratief premium abonnement voor :/

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:05

bert pit

asdasd

Maurice- schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 13:24:

Ik zie ze graag dit soort filmpjes. Wat een sterke auto’s zijn het toch. Moet wel een vermogen kosten om enen een paar auto’s total loss te rijden.

Nokia 6110, Sony Walkman, Commodore 64, steenkoolvrij sinds 1962

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Niet online
Ethirty schreef op zondag 25 mei 2025 @ 08:49:
[...]

Dat ligt geheel aan TuneIn. Ik gebruik het thuis veel en het is tegenwoordig vaak al 2 reclames voor de stream begint, die dan ook vaak nog eens start met een eigen reclame.

Ongetwijfeld hebben ze daar een lucratief premium abonnement voor :/
Ik was in de veronderstelling dat je de “premium” TuneIn kreeg bij “Premium” Connectivity. Net zoals Spotify ooit was. Gaar zeg. Even aankijken komende weken, maar zo voegt PC steeds minder toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:35
BigSmurf schreef op zondag 25 mei 2025 @ 09:19:
[...]
Ik was in de veronderstelling dat je de “premium” TuneIn kreeg bij “Premium” Connectivity. Net zoals Spotify ooit was. Gaar zeg. Even aankijken komende weken, maar zo voegt PC steeds minder toe.
Dat zou toch wel gek zijn voor 10 euro per maand dat ze naast de data, etc. Ook tunein ed. voor je betalen.
Als het alleen om tunein ed gaat kun je ook een hotspot op je telefoon maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basto11
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 00:06
Ik heb dus altijd dat als ik de auto op de hotspot zet dat hij aangeeft dat fileinformatie niet meer werkt in de navigatie. Zodra ik de hotspot uit zet is er weer fileinfo beschikbaar. Het gaat dan ook echt om het berekenen van de routes, dus dat is wel vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@basto11 Ik heb ergens gelezen dat dit bij KPN was maar kan het me niet meer helemaal goed herinneren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Niet online
jongetje schreef op zondag 25 mei 2025 @ 09:28:
[...]

Dat zou toch wel gek zijn voor 10 euro per maand dat ze naast de data, etc. Ook tunein ed. voor je betalen.
Als het alleen om tunein ed gaat kun je ook een hotspot op je telefoon maken.
Iets met aannames, omdat er nooit reclames waren. Spotify zat er ook ooit bij. Ik gebruik het alleen in de auto, wist ook niet dat TuneIn Pro/Premium zo duur was, ik dacht 3-4 euro per maand ofzo voor het gemak dat je geen losse zenders hoeft te zoeken/gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nerovectra
BigSmurf schreef op zondag 25 mei 2025 @ 09:45:
[...]
Iets met aannames, omdat er nooit reclames waren. Spotify zat er ook ooit bij. Ik gebruik het alleen in de auto, wist ook niet dat TuneIn Pro/Premium zo duur was, ik dacht 3-4 euro per maand ofzo voor het gemak dat je geen losse zenders hoeft te zoeken/gebruiken.
Ik heb inderdaad dezelfde reclames in TuneIn. Als je iets "gratis" krijgt, gaat men er op een later moment iets voor terug verwachten aangezien de betreffende bedrijven geen maatschappelijke missie hebben, maar een commerciële. Oftewel, ze hebben geïnvesteerd om je verslaafd te krijgen zodat je genegen bent te gaan betalen. Zie YouTube, Spotify enzovoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Niet online
nerovectra schreef op zondag 25 mei 2025 @ 10:17:
[...]

Ik heb inderdaad dezelfde reclames in TuneIn. Als je iets "gratis" krijgt, gaat men er op een later moment iets voor terug verwachten aangezien de betreffende bedrijven geen maatschappelijke missie hebben, maar een commerciële. Oftewel, ze hebben geïnvesteerd om je verslaafd te krijgen zodat je genegen bent te gaan betalen. Zie YouTube, Spotify enzovoort.
Je betaalt toch gewoon voor Premium Connectivity? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nerovectra
BigSmurf schreef op zondag 25 mei 2025 @ 10:28:
[...]
Je betaalt toch gewoon voor Premium Connectivity? :)
Precies. Connectivity. Voor zover ik weet wordt nergens gesproken over TuneIn als je PC aanzet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• abbeyrules
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-06 09:16
Ik was benieuwd naar de ervaringen van anderen met de achteruitrijcamera op de Model Y. Hij toont mooi van die witte meedraaiende lijnen. Maar bij mij kloppen die strepen eigenlijk gewoon niet.

Als ik recht achteruit rij geeft de streep aan dat ik langs de muur van het huis zou moeten rijden. Maar als ik dat zou doen schraap ik toch echt een paar cm van de zijkant van de wagen af. Zelfde geldt eigenlijk bij het maken van een bocht bij het achteruit inparkeren. Ik kom steevast in het echt gewoon uit naast waar de strepen staan. Bij mijn oude auto kon ik 100% vertrouwen op de strepen en gedachteloos inparkeren. Nu heb ik meer camerabeelden dan ooit en zit ik toch zenuwachtig alles in de spiegels in de gaten te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basto11
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 00:06
jongetje schreef op zondag 25 mei 2025 @ 09:36:
@basto11 Ik heb ergens gelezen dat dit bij KPN was maar kan het me niet meer helemaal goed herinneren
Ik heb Simyo dus dat zou best kunnen dan. Weet iemand een manier om dit probleem op te lossen (los van het wisselen van provider)? Ik vind premium ook steeds minder opleveren dus zou ook overwegen om over te schakelen op hotspot. Belangrijkste argument is eigenlijk omdat de bitrate van Spotify dan hoger zou moeten liggen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WhoDoYaThinkIAm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 00:17
basto11 schreef op zondag 25 mei 2025 @ 09:34:
Ik heb dus altijd dat als ik de auto op de hotspot zet dat hij aangeeft dat fileinformatie niet meer werkt in de navigatie. Zodra ik de hotspot uit zet is er weer fileinfo beschikbaar. Het gaat dan ook echt om het berekenen van de routes, dus dat is wel vervelend.
Dan zit je dus op het KPN netwerk. KPN/Simyo lost dit individueel voor je op door de APN op jouw abonnement weer IPv4-adressen te laten doorgeven I.p.v IPv6. In dit topic op het KPN- en Simyo-forum lees je wat je moet doen (spoiler: ticket laten aanmaken).
KPN https://community.kpn.com...iet-met-mijn-tesla-628570
Simyo https://forum.simyo.nl/in...-wat-nu-48432/index3.html

[ Voor 7% gewijzigd door WhoDoYaThinkIAm op 25-05-2025 22:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
abbeyrules schreef op zondag 25 mei 2025 @ 10:52:
Ik was benieuwd naar de ervaringen van anderen met de achteruitrijcamera op de Model Y. Hij toont mooi van die witte meedraaiende lijnen. Maar bij mij kloppen die strepen eigenlijk gewoon niet.

Als ik recht achteruit rij geeft de streep aan dat ik langs de muur van het huis zou moeten rijden. Maar als ik dat zou doen schraap ik toch echt een paar cm van de zijkant van de wagen af. Zelfde geldt eigenlijk bij het maken van een bocht bij het achteruit inparkeren. Ik kom steevast in het echt gewoon uit naast waar de strepen staan. Bij mijn oude auto kon ik 100% vertrouwen op de strepen en gedachteloos inparkeren. Nu heb ik meer camerabeelden dan ooit en zit ik toch zenuwachtig alles in de spiegels in de gaten te houden.
In 2025.14 is de achteruitrijcamera idd aangepast (meer fish-eye, iig voor AI4) terwijl de strepen niet zijn aangepast. Wachten op een update/fix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

CorvusGS schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 23:14:
Sinds een paar dagen (sinds de laatste update?) is de LTE connectie in de wagen (2023 Model Y) heel langzaam of werkt het gewoon niet.

Commando’s sturen via de app resulteert in een time-out, geplande routes hebben geen verkeerd informatie. Browser werkt niet of heel langzaam.

Reset al eens geprobeerd, maar lost niets op.

Nog iemand met dit probleem? Heb enkel dit kunnen terugvinden: https://www.reddit.com/r/ModelY/s/9Ov1TSeO3j
Tommie12 schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 08:53:
[...]

Ja, ik ook.
Heb nu voor de derde keer een service request, en ‘ze voeren een diagnose vanop afstand uit’.

Ik post hier wel hoe het af loopt. Bij mij wisselt het nogal. De laatste dagen ging het vrij goed.
Hoe is dit bij jullie uiteindelijk opgelost?

Reed gisteren uit een parkeergarage en had ineens 15 minuten geen verbinding.

Resetten met de knoppen op het stuur had geen effect. Vanochtend wilde ik via de app de auto voorverwarmen en kreeg toen time outs.

Eerste keer in 1,5 jaar dat ik problemen ervaar. Software is verder up to date.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Greatsword schreef op zondag 25 mei 2025 @ 11:25:
[...]

[...]

Hoe is dit bij jullie uiteindelijk opgelost?

Resetten met de knoppen op het stuur had geen effect. Vanochtend wilde ik via de app de auto voorverwarmen en kreeg toen time outs.

Sinds 2025.14.6 geen onderbreking meer gehad van langer dan 5-10s. En podcasts lopen mooi verder waar ik stopte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

[...]
Zie het maar als “Connectivity”. Er is weinig premium aan. Het gemak dat je geen hotspot hoeft op te zetten, dat is ongeveer het enige.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinken82
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-06 16:49
Ethirty schreef op zondag 25 mei 2025 @ 12:12:
[...]

Zie het maar als “Connectivity”. Er is weinig premium aan. Het gemak dat je geen hotspot hoeft op te zetten, dat is ongeveer het enige.
Dataverbruik gaat via Tesla als je Premium Connectivity hebt en niet via jouw mobiele abonnement. Netflix, Youtube, Twitch, Disney, Spotify etc. Als je er veel gebruik van maakt kan dat aardig aantikken kwa dataverbruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rverheij
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 07:40
Greatsword schreef op zondag 25 mei 2025 @ 11:25:
[...]

[...]

..

Gister en vandaag waren er issues met KPN... Tesla maakt voor zover ik weet gebruik van KPN.... Dus wie weet was het dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
shinken82 schreef op zondag 25 mei 2025 @ 13:01:
[...]

Dataverbruik gaat via Tesla als je Premium Connectivity hebt en niet via jouw mobiele abonnement. Netflix, Youtube, Twitch, Disney, Spotify etc. Als je er veel gebruik van maakt kan dat aardig aantikken kwa dataverbruik.
Is dat tegenwoordig nog een ding? Heb in NL unlimited en in EU 60GB per maand. Mij was het de 10 EUR niet meer waard sinds ze stopte met het voertuig Spotify account.
[...]
Klopt, er komt steeds meer in standaard, en er gaat steeds meer uit premium. Maak ook weinig kilometers dus ik heb het niet meer aan staan. Soms alleen een maandje in de zomer als we 5/6k kilometers maken in een paar weken.

[ Voor 35% gewijzigd door Inspired op 25-05-2025 13:58 ]

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gommert69
  • Laatst online: 31-05 10:40

Klopt. Na de update kloppen die lijnen van geen kant

Tesla M3 LR AWD 2019-2024. Tesla MY LR AWD 2024-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

WouterL schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 18:58:
Ik ben er wel tevreden mee. 140whr is in dit seizoen goed haalbaar met beetje overdag doorrijden. En de accu is een stukje groter, dus t.o.v. de vorige versie in 2 dimensies winst. Zo'n 65kwh, dus de 450 haal je overdag wel op een volle accu.

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalexSun
  • Registratie: December 2017
  • Nu online
SalexSun schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 18:30:
Ik heb de afgelopen week een aantal keer gemerkt PDC sensoren geen geluid geven. De afstand is dan gwn weergegeven in het scherm en zou echt wel moeten piepen (54cm aan de voorkant).
Inmiddels heb ik ‘volumeverlaging bij achteruitrijden’ uitgeschakeld, maar dat heeft niks opgelost.

Iemand een idee?
Om het preciezer te zeggen. De sensoren voor piepen niet bij achteruit rijden. Weergave op het scherm is wel goed. Weet iemand of dat normaal is?

LG monobloc s 5kW U44, 3kWp zuid, Model 3 SR+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Niet online
Ethirty schreef op zondag 25 mei 2025 @ 12:12:
[...]

Ja, dat blijkt. Ik heb het al vanaf moment 1 en toen ik de auto kreeg had je Spotify Premium gratis, TuneIn zonder reclame, alle verkeersinformatiemogelijkheden en zo kan je nog wel even doorgaan. Ik zit duidelijk nog teveel in het verwachtingspatroon qua functionaliteit uit die periode.

Dus prima, PC net opgezegd. Satellietkaart is leuk, verkeersinformatie op de kaart ook, maar daar kunnen we prima zonder. De rest van de functies - net even gekeken wat het behelst - gebruik ik toch niet.
Tommie12 schreef op zondag 25 mei 2025 @ 11:27:
[...]

Sinds 2025.14.6 geen onderbreking meer gehad van langer dan 5-10s. En podcasts lopen mooi verder waar ik stopte.
+1 hier, datagedoe/onderbrekingen is sinds die update grotendeels verdwenen.

[ Voor 16% gewijzigd door BigSmurf op 25-05-2025 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

BigSmurf schreef op zondag 25 mei 2025 @ 17:56:
[...]
Ja, dat blijkt. Ik heb het al vanaf moment 1 en toen ik de auto kreeg had je Spotify Premium gratis, TuneIn zonder reclame, alle verkeersinformatiemogelijkheden en zo kan je nog wel even doorgaan. Ik zit duidelijk nog teveel in het verwachtingspatroon qua functionaliteit uit die periode.

Dus prima, PC net opgezegd. Satellietkaart is leuk, verkeersinformatie op de kaart ook, maar daar kunnen we prima zonder. De rest van de functies - net even gekeken wat het behelst - gebruik ik toch niet.
Slimme keuze, verkeersinfo op je (geplande) route is er nog steeds, gratis ;)

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Zo dan. Stond vanmiddag een witte fiat 500 te laden hier in de buurt. Laadpaal ligt plat en vanaf stoep tot de platte laadpaal een bandenspoor. Rara wat is er gebeurd 🤣

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
  • Nu online
Oekol schreef op zondag 25 mei 2025 @ 20:15:
Zo dan. Stond vanmiddag een witte fiat 500 te laden hier in de buurt. Laadpaal ligt plat en vanaf stoep tot de platte laadpaal een bandenspoor. Rara wat is er gebeurd 🤣
In theorie zou dat bij geen enkel merk mogelijk moeten zijn 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
  • Nu online
Oekol schreef op zondag 25 mei 2025 @ 20:15:
Foto? :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Oekol
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Ik zou 't anders niet kunnen verklaren met wat lijkt op 'n bandenspoor en platliggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
  • Nu online
Oekol schreef op zondag 25 mei 2025 @ 20:24:
[...]

***members only***

Ik zou 't anders niet kunnen verklaren met wat lijkt op 'n bandenspoor en platliggen.
:F

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 07:24
Oekol schreef op zondag 25 mei 2025 @ 20:24:
[...]

***members only***

Maar doet ie het nog?
(en is je kabel lang genoeg)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drogo
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 03-06 18:58
Gister een selfservice proefrit gedaan in een Juniper. Heel fijne auto, maar ik liep direct tegen de vreemde werking van autopilot aan.

Als autosteer niet beschikbaar is omdat bijvoorbeeld de belijning op de weg ontbreekt, dan zet de Tesla TACC ook niet aan. Geen autosteer is dus meteen geen cruise control meer }:O

Nog vreemder vind ik dat je zelf ook TACC niet even aan kunt zetten. Behalve door in de instellingen autosteer uit te schakelen, maar die kan dan vervolgens helemaal niet meer geactiveerd worden totdat je de auto parkeert(!)

Kan een Commander hierbij helpen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
ASW1 schreef op zondag 25 mei 2025 @ 20:56:
[...]

Maar doet ie het nog?
(en is je kabel lang genoeg)
Geen idee. Heb nog 35 procent dus laad 'm morgen vol op 't werk. Heb 't gemeld bij gemeente en laadpaal aanbieder. Hoop dat t weet snel gemaakt is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xFeverr
  • Laatst online: 20:09
Drogo schreef op zondag 25 mei 2025 @ 21:09:
Gister een selfservice proefrit gedaan in een Juniper. Heel fijne auto, maar ik liep direct tegen de vreemde werking van autopilot aan.

Als autosteer niet beschikbaar is omdat bijvoorbeeld de belijning op de weg ontbreekt, dan zet de Tesla TACC ook niet aan. Geen autosteer is dus meteen geen cruise control meer }:O

Nog vreemder vind ik dat je zelf ook TACC niet even aan kunt zetten. Behalve door in de instellingen autosteer uit te schakelen, maar die kan dan vervolgens helemaal niet meer geactiveerd worden totdat je de auto parkeert(!)

Kan een Commander hierbij helpen?
Geen idee welke grapjas het heeft verzonnen, maar ze hebben dus de optie voor dubbelklik op rechter scrollwiel voor AutoPilot (en daarmee dus enkele klik voor TAC) uit de Juniper gehaald. Het is dus altijd enkel klik en dan moet je kiezen of je dan TAC of AP wilt hebben.

En Commander gaat daar niks aan doen. Sterker nog, dat ding werkt door het signaal van 2x klikken op het scrollwiel na te bootsen. Maar dat doet dus niks meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-06 13:49
Inspired schreef op zondag 25 mei 2025 @ 13:53:
[...]

Is dat tegenwoordig nog een ding? Heb in NL unlimited en in EU 60GB per maand. Mij was het de 10 EUR niet meer waard sinds ze stopte met het voertuig Spotify account.

[...]

Klopt, er komt steeds meer in standaard, en er gaat steeds meer uit premium. Maak ook weinig kilometers dus ik heb het niet meer aan staan. Soms alleen een maandje in de zomer als we 5/6k kilometers maken in een paar weken.
Kun je dat per maand aan en uitzetten dan? Ik heb wel premium en ook een onbeperkt mobiel abonnement. Maar ik dacht je met alleen hotspot geen live camera's kunt bedienen. Ik neem aan dat je wel de klimaatcontrole aan kunt zetten?
Mij lijkt je telefoon als hotspot gebruiken niet handig.
Per dag heb ik 20gb en als je daar overheen gaat moet je iedere keer 2gb aanvragen. Dat is wel gratis, maar de verbinding valt dan wel iedere keer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 21:17
xFeverr schreef op zondag 25 mei 2025 @ 22:21:
[...]

Geen idee welke grapjas het heeft verzonnen, maar ze hebben dus de optie voor dubbelklik op rechter scrollwiel voor AutoPilot (en daarmee dus enkele klik voor TAC) uit de Juniper gehaald. Het is dus altijd enkel klik en dan moet je kiezen of je dan TAC of AP wilt hebben.

En Commander gaat daar niks aan doen. Sterker nog, dat ding werkt door het signaal van 2x klikken op het scrollwiel na te bootsen. Maar dat doet dus niks meer.
Wie wil mag altijd proberen hier wat meer aandacht voor te krijgen door te reposten :)
https://x.com/Fire696969/status/1907530543295791173

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
fisherman schreef op zondag 25 mei 2025 @ 22:53:
[...]

Kun je dat per maand aan en uitzetten dan? Ik heb wel premium en ook een onbeperkt mobiel abonnement. Maar ik dacht je met alleen hotspot geen live camera's kunt bedienen. Ik neem aan dat je wel de klimaatcontrole aan kunt zetten?
Mij lijkt je telefoon als hotspot gebruiken niet handig.
Per dag heb ik 20gb en als je daar overheen gaat moet je iedere keer 2gb aanvragen. Dat is wel gratis, maar de verbinding valt dan wel iedere keer weg.
Ja je kunt per maand premium aan of uitzetten. Klimaatcontrole, ont/vergrendelen, op afstand zien waar de auto staat/rijdt etc. kun je allemaal zien zonder premium.

Wat betreft die 20GB, als je een 500kbps stream (wat erg ruim gerekend is) zou hebben en die staat 24uur aan dan zit je op 5,4Gbyte per dag. Dan hoef je toch nooit aan te vullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
Van het weekend de Y maar weer eens staan wassen, was hoognodig. Het viel mij echter op dat er binnen de rechtervoor raam condens op sommige plekken vormende n..

Zou dit betekenen dat de raam niet goed is afgesteld cq een service verzoek dit kan oplossen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u0s0mj1P012sYOSLG19YdiAmBrc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dymGkTepwDRskdWkH0fjvIBp.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pv36tyidLCheo0PT5ZRclHyps3o=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B3iXNfhJyv2afkNJcQJpCwCN.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nerovectra
beyazz06 schreef op maandag 26 mei 2025 @ 07:36:
Van het weekend de Y maar weer eens staan wassen, was hoognodig. Het viel mij echter op dat er binnen de rechtervoor raam condens op sommige plekken vormende n..

Zou dit betekenen dat de raam niet goed is afgesteld cq een service verzoek dit kan oplossen?

[Afbeelding][Afbeelding]
Buiten een check op de afstelling van de ruiten gaat service hier denk ik niets mee doen. Ik heb zelf overigens geen last van vocht achter de ramen, ook niet na met de hand wassen. Gebruik je een hogedrukreiniger?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zerobase
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
@xFeverr Ik heb het 'opgelost' door een extra lokaal berijdersprofiel aan te maken in de auto (MYJ).

Dan kan ik tijdens het rijden schakelen tussen het standaardprofiel (waarin AP aan staat) en het lokale profiel (alleen TACC). Afspelen muziek stopt weliswaar even tijdens het wisselen tussen profielen, maar gaat daarna weer verder.

Hopen dat ze het inderdaad gauw fiksen. Ik heb de FSD-optie op de auto zitten, maar ook dan werkt dubbelklik niet.
xFeverr schreef op zondag 25 mei 2025 @ 22:21:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:58

Damian

Insane Obtrusion

Fire69 schreef op zondag 25 mei 2025 @ 23:03:
[...]

Wie wil mag altijd proberen hier wat meer aandacht voor te krijgen door te reposten :)
https://x.com/Fire696969/status/1907530543295791173
Mjah leuk, denk je nou echt dat ze daar iets mee doen 8)7 Wil je die functie moet je gewoon knaken neerleggen voor EAP / FSD.

[ Voor 12% gewijzigd door Damian op 26-05-2025 07:56 ]

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndjong
  • Niet online
beyazz06 schreef op maandag 26 mei 2025 @ 07:36:

[Afbeelding][Afbeelding]
Dit herken ik wel bij mijn MY24 na wassen met een hogedrukreiniger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 03-06 16:24

Nooit anders geweest toch? Ik rij nu al bijna 3 jaar Tesla, 2 verschillende auto's, en die lijnen waren altijd al smaller dan de auto zelf.

Je went er wel aan. Maar sowieso als je van plan bent om zo dicht tegen de muur te parkeren, kan je beter in je spiegels kijken.

[ Voor 6% gewijzigd door this op 26-05-2025 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gvrsnor
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-05 14:03
Iemand een tip om de model Y (2024) te sluiten zonder lock sound zonder het volledig af te zetten? Vroeger kon je je telefoon tegen de deurstijl houden om stil te sluiten maar dat werkt niet meer. Na wat googlen kan je ook de auto locken alvorens uit te stappen maar de lock sound blijft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanger1981
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 28-05 10:34
daemonix schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 13:50:
[...]

Niet vergeten om wel altijd een pasje mee te nemen! Heel soms vertikt de Tesla de boel te openen op basis van je telefoon. In anderhalf jaar 2x gebeurd. ;)
Ik heb zelf altijd een pasje mee indd. Voor mijn zoon vind ik dat wat onzin. Dan kan hij altijd bellen en kan ik hem van afstand ontgrendelen enzo. En hij kan dat zelf ook via de app.
Pagina: 1 ... 76 ... 80 Laatste

Let op:
  • Discussies/uitlatingen over het gedrag of politieke agenda van Elon Musk horen hier niet thuis, zie: Taro in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3"
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: