• Jodi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:12

Jodi

No Matches Found

3 maart MY Premium LR AWD besteld, blauw. Eerste schatting was levering april/mei, dat is nu 18 mei - 17 juni geworden... Maar ik zie in de API-opties "IPB12" terugkomen, en als ik het goed begrijp is dat de zwarte headliner? Dat de levering pas rond begin juni zit vind ik jammer, maar die headliner... Dat zou ik niet erg vinden :)

Normaal doen, daar word je pas echt gek van! :: I reject reality, and substitute my own.

• markklok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:27

markklok

< Tijdelijk buiten gebruik >

Blik1984 schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 10:29:
[...]

Standard versie neem ik aan?
Yes. Heb het er nog even bij gezet

Legion 7i i9 3080 32gb

• mettaah
  • Registratie: Februari 2026
  • Laatst online: 22:21
Jodi schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 10:30:
3 maart MY Premium LR AWD besteld, blauw. Eerste schatting was levering april/mei, dat is nu 18 mei - 17 juni geworden... Maar ik zie in de API-opties "IPB12" terugkomen, en als ik het goed begrijp is dat de zwarte headliner? Dat de levering pas rond begin juni zit vind ik jammer, maar die headliner... Dat zou ik niet erg vinden :)
Zelfde bestelling op 10 februari (met trekhaak) Schatting levering 12 mei - 11 juni. Waar kan je de API-opties terugvinden?

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:39

NeHoX

Gamer + PV

NeHoX schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 12:02:
3 weken geleden een proefrit gemaakt in een MY Premium AWD
Afgelopen weekend MY Performance overnight proefrit gemaakt
Maandag j.l. 23-02 MY Performance Blacked out besteld via Leasemaatschappij (Arval).

Iemand enig idee wat ik kan/mag verwachten? Tesla site zelf zegt (nog steeds) februari/maart.
Helaas, bestelling geannuleerd bij Arval, nu per 09-03-2026 bestelling gedaan via Volkswagen PON Financial Services.
Tesla website zegt nog steeds deze maand te kunnen leveren. Zou echt heel leuk zijn :9~
Benieuwd naar de zwarte headliner en of er 15 of 16 inch scherm in zit, mocht hij deze maand nog geleverd worden.

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

• w0wter
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 18:20
Iemand al een afspraak gemaakt voor een tesla model 3 white standard rwd?
Bij mij staat er nog steeds levering 11-18 maart, maar hoor maar niks..

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:31
Jodi schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 10:30:
Alle nieuwe bestellingen van de MY Premium vanaf 23 januari zouden sowieso principe met zwarte headliner en 16" QHD scherm zijn. Dat is namelijk het moment dat de website werd aangepast. Dus tenzij je gematched wordt met een voorraad-auto heb je sowieso de zwarte headliner en het 16" scherm.

• Qualixo
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17:47
Niet helemaal.. ik krijg dus een premium met zwarte headliner en 15.4 inch🤣 Besteld 27-1
Blik1984 schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 11:21:
[...]

Alle nieuwe bestellingen van de MY Premium vanaf 23 januari zouden sowieso principe met zwarte headliner en 16" QHD scherm zijn. Dat is namelijk het moment dat de website werd aangepast. Dus tenzij je gematched wordt met een voorraad-auto heb je sowieso de zwarte headliner en het 16" scherm.

Certified Drone Pilot A1/A3+A2

• Jennings
  • Registratie: Maart 2026
  • Laatst online: 12-03 16:53
Qualixo schreef op zondag 8 maart 2026 @ 07:37:
We komen met de dag dichterbij! Soooooon😂

details.tasks.scheduling.isMoreThanTwoWeeks:
False
Gvd... ik heb mijn bestelling maar een dag achter jou geplaatst met dezelfde configuratie (AWD premium, Marine Blue, Zwaart interieur, geen trekhaak) en de EDD staat nog op 5 April - 5 Mei 🥲. Ging je door de 2% financiering promo?

• Jodi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:12

Jodi

No Matches Found

mettaah schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 11:08:
[...]

Zelfde bestelling op 10 februari (met trekhaak) Schatting levering 12 mei - 11 juni. Waar kan je de API-opties terugvinden?
Inloggen bij je Tesla-account, en dan gaan naar deze URL; in de imageUrl staan je opties. Vervolgens vond ik hier de verschillende optie-codes uitgelegd.

Normaal doen, daar word je pas echt gek van! :: I reject reality, and substitute my own.

• Blik1984
Qualixo schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 12:22:
Niet helemaal.. ik krijg dus een premium met zwarte headliner en 15.4 inch🤣 Besteld 27-1

[...]
Zou maar even afwachten op uiteindelijke levering. In principe is de website op 23-1 geupdate met deze informatie en het zou me verbazen als ze beide wijzigingen niet in 1x hebben toegepast op de productie-lijn.

• Qualixo
ga het zien met ophalen maar de VIN in parts decoder geeft aan 15.4 inch part nr.
Blik1984 schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 13:03:
[...]

Zou maar even afwachten op uiteindelijke levering. In principe is de website op 23-1 geupdate met deze informatie en het zou me verbazen als ze beide wijzigingen niet in 1x hebben toegepast op de productie-lijn.
Nope geen financiering enzo
Jennings schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 12:32:
[...]

Gvd... ik heb mijn bestelling maar een dag achter jou geplaatst met dezelfde configuratie (AWD premium, Marine Blue, Zwaart interieur, geen trekhaak) en de EDD staat nog op 5 April - 5 Mei 🥲. Ging je door de 2% financiering promo?

[ Voor 31% gewijzigd door Qualixo op 11-03-2026 13:08 ]

• happylife
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:12
Weet iemand of je je 'plekje' in de wachtrij bewaard wanneer je je bestelling aanpast (bijv. de kleur, RWD -> AWD etc) of wordt je dan achteraan geplaatst?

• Jennings
  • Laatst online: 12-03 16:53
Qualixo schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 13:05:

Nope geen financiering enzo

[...]
Dan heb ik helemaal geen idee wat precies de leverdatum bepaalt. Ik dacht dat de 2% promo heeft misschien voorang (ik betaal contant) maar blijkbaar niet.

• jeantje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19-03 13:57
happylife schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 13:07:
Weet iemand of je je 'plekje' in de wachtrij bewaard wanneer je je bestelling aanpast (bijv. de kleur, RWD -> AWD etc) of wordt je dan achteraan geplaatst?
Ik heb ergens ooit gelezen/gezien dat je opnieuw in de wachtrij komt.

• Silversurfer1
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 22:40
jeantje schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 13:34:
[...]

Ik heb ergens ooit gelezen/gezien dat je opnieuw in de wachtrij komt.
Ja klopt. Kleur kunnen ze misschien nog wel veranderen zonder dat je achteraan moet aansluiten. Check met je advisor. En je verliest je actie die je toen had. Zo heb ik 0% financial lease zakelijk in december op de Y Premium LR AWD. Maar ik zou eigenlijk iets liever naar een Y Premium RWD gaan met ‘kleine’ range. Die er nu uit is. Maar waarschijnlijk wel weer terug komt. Twijfel twijfel. Annuleren kost me €250,- aanbetaling. Of omzetten naar wat anders om die €250,- te behouden en dan hopen dat die Y RWD Premium met ‘standard range’ terugkomt met 0% financial lease en dan weer de order omzetten.

• Markboss
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 19:08
Y LR AWD Premium, Ultra Red

16 januari besteld

App gaf al 2-3 weken geen verwachte leverdatum meer dus ik had even nagevraagd, zojuist van de tesla sales advisor gehoord dat het “waarschijnlijk volgend kwartaal” wordt

• SilverSky
  • Laatst online: 19:04
Markboss schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 18:12:

16 januari besteld

App gaf al 2-3 weken geen verwachte leverdatum meer dus ik had even nagevraagd, zojuist van de tesla sales advisor gehoord dat het “waarschijnlijk volgend kwartaal” wordt
Die van mij (22 januari besteld) staat nu op 8 april - 8 mei.
Ook de LR AWD Premium in ultra red.

• Dumtje
  • Laatst online: 16-03 09:28
Afspraak tot afhalen stond vast voor morgen, 12/03/2026. Vanmorgen nog bericht gekregen met als onderwerp: De dag van levering nadert!”
Daarnet om 17:41 uur een bericht gekregen dat de levering niet kan doorgaan omdat het voertuig door onverwachte omstandigheden niet in het Tesla center geraakt is…
Nog iemand dit gekregen???

• markklok

markklok

Dumtje schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 20:01:
Afspraak tot afhalen stond vast voor morgen, 12/03/2026. Vanmorgen nog bericht gekregen met als onderwerp: De dag van levering nadert!”
Daarnet om 17:41 uur een bericht gekregen dat de levering niet kan doorgaan omdat het voertuig door onverwachte omstandigheden niet in het Tesla center geraakt is…
Ow dat lijkt me zuur... Maar je hebt nog een extra dag (kans) tot het weekend is🤞

Legion 7i i9 3080 32gb

• Dumtje
markklok schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 20:04:
[...]

Ow dat lijkt me zuur... Maar je hebt nog een extra dag (kans) tot het weekend is🤞
Misschien iets te maken met de staking in de haven van Zeebrugge… Ofwel is hij van de vrachtwagen gevallen 🙈

• HENNESSY
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

HENNESSY

Be water my friend

Mijn afspraak stond ook gepland voor morgen in de ochtend, en vanmiddag kreeg ik ook een belletje, de vrachtwagen is nog niet vertrokken dus de auto zal waarschijnlijk niet op tijd gereed zijn, misschien in de middag wel, morgenochtend wordt ik gebeld voor een update.

Developer

• metaphor_52
  • Laatst online: 23:38
What model you supposed to get delivered tomorrow?

I should not comment on how Tesla is handling this!

• NTS
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

NTS

Yveshoi schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 21:03:
Model Y Premium AWD, Marine Blue, zwart interieur, Trekhaak (NL)
[..]
24-1 Besteld levering maart
[..]
10-03 levering 8 april - 8 mei :-(
Ik heb precies dezelfde besteld maar op 14-1. Hier was de leverdatum vrij lang 18 tot 31 maart maar dat is nu verdwenen. Ben benieuwd of er nu een aflever afspraak of een update naar april aan komt...

• Dumtje
metaphor_52 schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 22:20:
What model you supposed to get delivered tomorrow?

I should not comment on how Tesla is handling this!
M3 AWD Stealth Grey

• kartal40
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22:19
MY LR AWD, Stealth Grey, 19", zwart interieur zonder trekhaak huurkoop

17-12 Besteld via Hengelo
18-12 Verwachte leverdatum Februari
26-12 Verwachte leverdatum 14 Januari - 20 Februari
13-01 Verwachte leverdatum 18 Februari - 20 Maart
03-02 vin nummer bekend, leverdatum 09 februari - 16 februari. Odo meter 5.79km
04-02 levering in de wacht laten zetten, vin verwijderd
12-02 levering gewijzigd naar kleur diamond black
13-02 verwachte leverdatum 12 maart - 31 maart
26-02 verwachte leverdatum 21 maart - 31 maart

Nog steeds geen nieuwe activiteit. Zullen ze het gaan redden of wordt het toch uitgesteld....?

• metaphor_52
kartal40 schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 08:54:

Nog steeds geen nieuwe activiteit. Zullen ze het gaan redden of wordt het toch uitgesteld....?
10-12 Besteld AWD quicksilver
Geen VIN
Verwachte leverdatum 18-31 maart

• samansu
  • Laatst online: 00:42
samansu schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 15:35:
MY LR AWD Black op 15-12 besteld.
Eerst stond levering op 21 jan - 18 feb.
Op 21-1 versprongen naar 18 feb - 20 maart.

Staat het nu nog steeds op. Tesla zelf zegt levering ws medio maart.
19-02 levertijd naar 13 - 31 maart.
Sindsdien geen wijzigingen.

• metaphor_52
samansu schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 10:51:
[...]

19-02 levertijd naar 13 - 31 maart.
Sindsdien geen wijzigingen.
Apparently we have to wait another month for our AWD regardless any color. This will be the 5th month. And while selling the guy in Rotterdam told me delivery most probably will be in January 26 😓😓😓

• Dumtje
HENNESSY schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 21:27:
[...]

Mijn afspraak stond ook gepland voor morgen in de ochtend, en vanmiddag kreeg ik ook een belletje, de vrachtwagen is nog niet vertrokken dus de auto zal waarschijnlijk niet op tijd gereed zijn, misschien in de middag wel, morgenochtend wordt ik gebeld voor een update.
Al iets gehoord ondertussen?

• HENNESSY
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

HENNESSY

Be water my friend

Dumtje schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 10:59:
[...]

Al iets gehoord ondertussen?
Ja slecht nieuws, vanochtend heeft Tesla gebeld dat het vandaag niet gaat lukken, wel hebben ze groen licht van logistiek gekregen dat morgenmiddag moet lukken, dus ingepland. Maar, nu net 2 minuten geleden ben ik weer gebeld, vrachtwagen met mijn auto zou aangekomen moeten zijn, maar het blijkt de verkeerde auto van een klant in Ijsland te zijn, verkeerd ingeladen. Nu weer wachten op nieuwe vrachtwagen.

Developer

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:04
Richh schreef op maandag 2 maart 2026 @ 15:16:
Tesla Model Y Standard RWD, Stealth Grey (prive).

Vandaag / maandag besteld, levering ergens tussen aanstaande donderdag en volgende week donderdag :)
Binnen een half uurtje al een VIN ontvangen. Nog geen kenteken.

Ze staan gewoon klaar ergens bij de haven, zo heb ik begrepen. Uitlevering is meer afhankelijk van het verschepen naar 1 van de leveringslocaties en beschikbaarheid van medewerkers daar.
Vanochtend opgehaald in Hengelo.

Jawel: 16" display! *O*
(En zoals ook niet anders kan: grijze hemelbekleding).
Auto rijdt geweldig. Mooie upgrade tov de 'oude' Model 3.

Bij aflevering / onboardingproces, zag ik een oranje melding. Iets met veiligheidssystemen. Natuurlijk gelijk gemeld bij verkoper. "Ja, de camera's moeten nog even kalibreren. Dat duurt even." Dat wist ik ook, dus auto geaccepteerd en naar huis gereden.

In de interface was zichtbaar dat de auto zichzelf kalibreerde, dat ging best vlot en prima. Maar die melding (rcm2_a432) blijft natuurlijk staan.

Gebeld, soft reset gedaan, uiteindelijke conclusie: er moet toch echt iemand naar kijken. Waarschijnlijk is er iets met de gordelvergrendeling. Dus nu bij het service center...
Zo had ik de afleverdag niet helemaal gepland.

Update: wel een uur wachten bij het service center voordat er iemand kon kijken helaas. Daarna binnen 5 minuten het issue opgelost. Er was blijkbaar een stekkertje niet goed aangeduwd, en nu wel 8)7
Wel tof hoe je dat in de app allemaal kan bijhouden.

[ Voor 8% gewijzigd door Richh op 12-03-2026 23:04 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model Y '26 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• Qualixo
Ok.. nu is de parts site updated met mijn VIN en heb ik wel het 16 inch scherm als part ipv de 15.4 :*)
Gisteren rapporteerde het nog de 15.4 op mijn VIN en nu de 16 inch. Wellicht gooien ze eerst een standaard lijst erop ofzo 8)7 Maar goed dus zwarte headliner en 16 inch _/-\o_

Nog geen leverings SMS gekregen en datum range is nog volgende week. Mag hopelijk dan wel vandaag of morgen SMS krijgen om levering te plannen voor volgende week om hem op te halen in Tilburg.
Wel apart dat meeste vertraagd zijn en die van mij door komt. Besteld op 27-1. Model Y Premium AWD Blauw geen trekhaak.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cklDN2BnqZXY5waIkZlMNM65u_o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/r0gJBGPojqo1OL9W4wemysiJ.png?f=fotoalbum_large
Qualixo schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 21:39:
Mijn vin werkt nu ook in de partslist. Heb zwarte liner maar aan display nr te zien (1756566-00-D) wel de 15 inch en niet de 16. Kan mij eerlijk gezegd ook aan mn kont roesten🤣 er wordt dus ook een mix geleverd van zwarte headliner en 15.4 inch.

[Afbeelding]

vin staat ook in de tesla app nu dus verwacht dat ik deze week mn sms krijg👌

[...]

[ Voor 9% gewijzigd door Qualixo op 12-03-2026 13:55 ]

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:12
Richh schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 12:56:
[...]

Vanochtend opgehaald in Hengelo.

Jawel: 16" display! *O*
(En zoals ook niet anders kan: grijze hemelbekleding).
Auto rijdt geweldig. Mooie upgrade tov de 'oude' Model 3.

Bij aflevering / onboardingproces, zag ik een oranje melding. Iets met veiligheidssystemen. Natuurlijk gelijk gemeld bij verkoper. "Ja, de camera's moeten nog even kalibreren. Dat duurt even." Dat wist ik ook, dus auto geaccepteerd en naar huis gereden.

In de interface was zichtbaar dat de auto zichzelf kalibreerde, dat ging best vlot en prima. Maar die melding (rcm2_a432) blijft natuurlijk staan.

Gebeld, soft reset gedaan, uiteindelijke conclusie: er moet toch echt iemand naar kijken. Waarschijnlijk is er iets met de gordelvergrendeling. Dus nu bij het service center... 8)7
Zo had ik de afleverdag niet helemaal gepland.
Ik vind Hengelo sowieso een no-go plek. Heb veel liever Tilburg! Maar dat is mijn ervaring en waarschijnlijk ga ik veel losmaken hier in dit topic, dus ik stop erover :-)

• Dumtje
HENNESSY schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 12:09:
[...]

Ja slecht nieuws, vanochtend heeft Tesla gebeld dat het vandaag niet gaat lukken, wel hebben ze groen licht van logistiek gekregen dat morgenmiddag moet lukken, dus ingepland. Maar, nu net 2 minuten geleden ben ik weer gebeld, vrachtwagen met mijn auto zou aangekomen moeten zijn, maar het blijkt de verkeerde auto van een klant in Ijsland te zijn, verkeerd ingeladen. Nu weer wachten op nieuwe vrachtwagen.
Ik versta niet hoe er überhaupt nog Tesla’s
rondrijden hier… Hoeveel miserie met leveringen kunnen er zijn??? Ik heb nog steeds niets gehoord en afspraak staat nog altijd op 17:00uur… Dat is binnen 3u… Pfffff

• Blik1984
Dumtje schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 13:51:
[...]

Ik versta niet hoe er überhaupt nog Tesla’s
rondrijden hier… Hoeveel miserie met leveringen kunnen er zijn??? Ik heb nog steeds niets gehoord en afspraak staat nog altijd op 17:00uur… Dat is binnen 3u… Pfffff
Anders even bellen?

• Blik1984
Qualixo schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 13:46:
Ok.. nu is de parts site updated met mijn VIN en heb ik wel het 16 inch scherm als part ipv de 15.4 :*)
Gisteren rapporteerde het nog de 15.4 op mijn VIN en nu de 16 inch. Wellicht gooien ze eerst een standaard lijst erop ofzo 8)7 Maar goed dus zwarte headliner en 16 inch _/-\o_

[Afbeelding]

[...]
Told you so ;)

• mettaah
Qualixo schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 13:46:

Nog geen leverings SMS gekregen en datum range is nog volgende week. Mag hopelijk dan wel vandaag of morgen SMS krijgen om levering te plannen voor volgende week om hem op te halen in Tilburg.
Wel apart dat meeste vertraagd zijn en die van mij door komt. Besteld op 27-1. Model Y Premium AWD Blauw geen trekhaak.

[Afbeelding]

[...]
2 weken na jou dezelfde besteld, wel met trekhaak. Huidige levertijd verwacht 12 mei - juni.. :( ..

• EDB
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 19:24

EDB

Vandaag Model Y RWD zwart besteld (privé),
Stond op voorraad dus VIN al bekend, levering tussen 15 en 22 maart. Da’s lekker vlot!

Tesla model Y RWD 2026. Solar 4500wp, Intergas Xource warmtepomp. Wallbox Ratio Solar. Marstek Venus E

• w0wter
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 18:20
EDB schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 16:05:
Stond op voorraad dus VIN al bekend, levering tussen 15 en 22 maart. Da’s lekker vlot!
Nou ik kreeg ook gelijk een VIN bij bestelling.
Ging van 1-8 maart naar 11-18 maart en nu 16-23 maart 😂

• NeHoX

NeHoX

Gamer + PV

Bestelling is vandaag door de leasemaatschappij gedaan.

RN nummer ontvangen maar nog geen VIN / Kenteken, Leverdatum: Apr 2026 volgens de app. MY Performance Zwart Ext+Int.

• lemonade
  • Laatst online: 21:35
lemonade schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 12:26:
[...]

Bestelling aangepast naar 7-zits aangezien dit een compromis punt was met de keuze tussen andere auto’s. Ik ben er blij mee!
Leverdatum vandaag bijgewerkt! 28-31 maart 🥳

☀️ PVOutput 15125 Wp op SE15k | 🚙 Cupra Born Copper Edition One | 🚙 Tesla MY Juniper AWD

• elchef
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 15:36
Exact het zelfde hier, kan nog eens een week extra wachten...

• Qualixo
Ik krijg zojuist via de API mn schedule link (werkt nog niet) maar in de app nog niet :) nog even geduld maar komt eraan dus

[ Voor 7% gewijzigd door Qualixo op 12-03-2026 22:05 ]

• Dumtje
elchef schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 18:56:
[...]

Exact het zelfde hier, kan nog eens een week extra wachten...
Ik ben gewoon naar het Tesla center gegaan op het uur dat aanvankelijk afgesproken was en auto was net van de vrachtwagen. Heb even moeten wachten maar ze hebben hem nog mooi gekuisd en ik kon hem uiteindelijk meenemen!!

• Blik1984
Kreeg vanochtend pushbericht vanuit de app met dat ik afleverafspraak kon maken. Eerste mogelijkheid was 21 maart.

• Unites
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13-03 13:24
Ik mag mijn Tesla Model 3 komende week ophalen maar heb me een beetje verkeken op het gedoe rondom het vinden en afsluiten van een goede autoverzekering. Ik heb begrepen dat de meeste verzekeraars Tesla plaatsen in 'beveiligingsklasse 2' en eisen dat je een gekeurd alarmsysteem laat installeren voor volledige dekking.

Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Heeft er iemand tips voor een bedrijf waar je zo'n alarm kunt laten installeren? En weet iemand of dat gevolgen heeft voor de garanties die Tesla zelf biedt (dat heb ik ook ergens gelezen)?

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:38
@Unites Ik zie dat Tesla zelf ook refereert: https://www.tesla.com/nl_nl/support/insuremytesla

En anders check je een vergelijkssite en bel je 3 of 4 verzekeraars op en heb je je antwoorden.

• markklok

markklok

Unites schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 11:38:
Ik mag mijn Tesla Model 3 komende week ophalen maar heb me een beetje verkeken op het gedoe rondom het vinden en afsluiten van een goede autoverzekering. Ik heb begrepen dat de meeste verzekeraars Tesla plaatsen in 'beveiligingsklasse 2' en eisen dat je een gekeurd alarmsysteem laat installeren voor volledige dekking.

Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Heeft er iemand tips voor een bedrijf waar je zo'n alarm kunt laten installeren? En weet iemand of dat gevolgen heeft voor de garanties die Tesla zelf biedt (dat heb ik ook ergens gelezen)?
Zlm komt hier goed uit de bus (ligt uiteraard ook aan het aantal schade vrij jaren)

Legion 7i i9 3080 32gb

• jeantje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19-03 13:57
jeantje schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 17:01:
[...]

10-03: aflevering gepland op 19 maart
13-03: kenteken ontvangen

• DutchJudge
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20:44
Unites schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 11:38:

ABN vereist geen aanvullend alarmsysteem. Aanhakend hierop: is er toevallig iemand die (een model Y premium long range AWD en) FSD heeft aangeschaft en een autoverzekering heeft afgesloten bij ABN AMRO? Ik belde de klantenservice met de vraag of FSD onder de dekking valt van hun WA Volledig Casco verzekering. Volgens de medewerker kijkt de verzekeraar in beginsel enkel naar de cataloguswaarde (ovi.rdw.nl onder tabje 'fiscaal'). Alleen als de trekhaak en FSD onder dat bedrag vallen, is het gedekt (afgezien van €3500 waar ze standaard rekening mee houden). Staat daar enkel de waarde van de auto (zonder FSD/trekhaak), dan dus niet en moet je volgens de beste man extra accessoires meeverzekeren. Hoe zijn jullie hiermee omgegaan? Ik las al dat iemand per e-mail heeft laten bevestigen dat FSD gedekt wordt, maar hebben jullie het dan als accessoire extra meeverzekerd? Mijn kenteken is nog niet bekend, dus ik kan het zelf nog niet checken bij mijn eigen auto...

• markklok

markklok

Controleer ook of de verzekering het panoramadak repareert onder ruitschade

Legion 7i i9 3080 32gb

• Kensiee
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 18-03 23:21
Vandaag mijn M3P gaan afhalen.
Besteld op 11/1

Nog succes aan iedereen die moet wachten op hun Tesla :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iyrzOgIXFE7-rKtObZeBy9ZrbHk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RH8AuZPkiNb3Z97Ob4wqEADx.jpg?f=fotoalbum_large

• Regor
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-03 12:03
Regor schreef op zondag 1 maart 2026 @ 16:45:
12-01 besteld
12-03 kan ik het ophalen

M3 long range rwd
Afgelopen donderdag opgehaald
Erg blij met de zwarte LR.
Echt mooi met de zwarte logo’s

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VsDzt92kdKx4k7MbgLUD-qPM9ks=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6WaWnHECRuOx9d1bUdN4fQME.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ilFo4Tx5juwsi4IKJXKXgSht85o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QQmFhJ50qzOVecxoVAhIS81G.jpg?f=fotoalbum_large

• metaphor_52
Amazing autos M3 black. Have a safe ride pals!

• markklok

markklok

F5 F5 F5..
Morgen staat de levering gepland 🫣🫣

Legion 7i i9 3080 32gb

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:12
Regor schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 06:50:
[...]

Afgelopen donderdag opgehaald
Erg blij met de zwarte LR.
Echt mooi met de zwarte logo’s

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Niet hele duidelijke foto's. Gemaakt met groothoek?

• A_ve_D
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 17:33
Model Y Premium RWD Ultra Red (prive)

23-01: besteld met levering maart ‘26
30-01: levering update naar mei/juni ‘26
03-02: levering update naar 21 februari - 15 maart
21-02: levering update naar 28 februari - 8 maart
02-03: levering update naar 2 maart - 9 maart
03-03: levering update naar 17 maart - 25 maart
05-03: levering update naar 16 maart - 23 maart en VIN toegewezen
11-03: bericht ontvangen dat ik de aanbetaling kan overmaken
16-03: SMS ontvangen, woensdag 25 maart ophalen :D

[ Voor 4% gewijzigd door A_ve_D op 16-03-2026 11:16 ]

• Qualixo
Model Y Premium AWD Marine Blue Zwart interieur geen trekhaak

27-1: Besteld levering April
9-2: March 15 - March 31
26-2: March 18 - March 31
4-3: March 20 - March 25
5-3: March 15 - March 22
16-3: March 18 - March 25
16-3: Ophaal afspraak ingepland voor de 25ste

6 weken van bestelling tot ophalen. _/-\o_

[ Voor 14% gewijzigd door Qualixo op 16-03-2026 15:48 ]

• EDB
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 19:24

EDB

EDB schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 16:05:
Afspraak gemaakt voor de levering op 24 maart in Tilburg. Nog geen kenteken bekend.

Tesla model Y RWD 2026. Solar 4500wp, Intergas Xource warmtepomp. Wallbox Ratio Solar. Marstek Venus E

• mettaah
Qualixo schreef op maandag 16 maart 2026 @ 15:34:

Netjes! Geniet er alvast van! Ik had iets sneller moeten beslissen 😅

• metaphor_52

Ordered MY AWD quicksilver on Dec 10.

Still waiting! No updates. No VIN. 4 months. 16 weeks on going.

• punkkiee
  • Laatst online: 18-03 22:37
Punkkie schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 09:56:
Na lang twijfelen tussen de CLA en Model 3, toch overstag gegaan voor de Model 3.

Deze uitvoering besteld:
Tesla Model 3 Premium Long Range RWD, Marine Blue, zwart interieur, lease

4-03: besteld met levering April-Mei
7-03: levering update naar 25 april - 25 mei
Levertijd nog steeds 25 april tot 25 mei, echter kreeg ik net een belletje wat het tesla delivery center in Tilburg bleek te zijn. Kon helaas niet opnemen, weet iemand toevallig of je hun tijdens openingstijden kan terug bellen?

Krijg tot nu toe enkel een bandje te horen helaas.

• Simply_jeroen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:41
punkkiee schreef op maandag 16 maart 2026 @ 18:32:
[...]

Levertijd nog steeds 25 april tot 25 mei, echter kreeg ik net een belletje wat het tesla delivery center in Tilburg bleek te zijn. Kon helaas niet opnemen, weet iemand toevallig of je hun tijdens openingstijden kan terug bellen?

Krijg tot nu toe enkel een bandje te horen helaas.
Waarschijnlijk heeft tesla vandaag de bestelling binnen gekregen, Ze bellen dan altijd eventjes of alles duidelijk is.

• Silversurfer1
metaphor_52 schreef op maandag 16 maart 2026 @ 17:53:
[...]

Ordered MY AWD quicksilver on Dec 10.

Still waiting! No updates. No VIN. 4 months. 16 weeks on going.
Did you login on the website? I ordered my MY LR AWD Quicksilver 22/12 and on the website it says 21/31 of March. But I don’t see it in my app (I do already own a Tesla). Or call your advisor.

• markklok

markklok

Jeej morgen mag ik mn MY RWD standard pearl white met trekhaak ophalen in Tilburg🥳🥳

6 maart besteld 🏎️

Legion 7i i9 3080 32gb

• willys
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 18-03 13:50
Model 3 Long range RWD, white, trekhaak
Bestelling geplaatst in april met blok op levering tot 24/11/2025

Delivery Window: March 15 - March 22 -> April 27 - May 27
details.tasks.scheduling.isMoreThanTwoWeeks: False -> True

• Markboss
  • Laatst online: 19:08
Markboss schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 18:12:

16 januari besteld

App is zojuist geupdate naar “verwachte leverdatum 4 juni - 4 juli”… wow

• NTS
  • Niet online

NTS

Markboss schreef op maandag 16 maart 2026 @ 21:25:
[...]
App is zojuist geupdate naar “verwachte leverdatum 4 juni - 4 juli”… wow
Zelfde hier, 14 jan besteld, app net geüpdate naar 1 juni - 1 juli. Ook een Model Y Premium AWD.

• RCG
  • Laatst online: 21:36

RCG

Hi all,

MY LR AWD, Stealth Grey
Order date 31-01
Delivery pushed to 9 April - 9 May from 18 - 31 March.

Hope beginning Q2 is the delivery.

• A_ve_D

Eerder zo'n 9/10 weken ;)
Alsnog heel snel.

• Refl
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:33
NTS schreef op maandag 16 maart 2026 @ 23:40:
[...]

Zelfde hier, 14 jan besteld, app net geüpdate naar 1 juni - 1 juli. Ook een Model Y Premium AWD.
Wat was jullie oude verwachte leverwindow en hadden jullie al een VIN in de API (niet in de app)?
@Markboss @NTS

Ryzen 7600 | 7800XT | ID.3 1st Max | Peblar Business | 4860wp | SolarFlow 2400 AC+ (17kWh)

• kartal40

Still waiting, geen vin te zien. Ben benieuwd of het goed gaat komen...

• NTS
  • Niet online

NTS

Refl schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 10:25:
[...]
Wat was jullie oude verwachte leverwindow en hadden jullie al een VIN in de API (niet in de app)?
18 maart, geen VIN in de API. Ik mail ze nog even of er nog verbetering in zit. Opzich werkt mijn oude auto nog prima, maar 6 maanden levertijd is wel bizar lang voor een standaard lopende band auto.

• metaphor_52
New delivery estimate: 28March - 31 March

Apparently "huurkoop" will never get the cars! They push back 7 th time since January 17! (Order day 10 Dec.)

• NeHoX

NeHoX

Gamer + PV

MYP zwart/zwart vorige week besteld, levertijd net update: 26-31 maart

• NTS
  • Niet online

NTS

NeHoX schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 15:03:
MYP zwart/zwart vorige week besteld, levertijd net update: 26-31 maart
Dat is een RWD denk ik? Die lijken wel snel te gaan.

• markklok

markklok

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gr29Geab77_oj0-Z-jAc_Huxm7A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MuiRTj8LZYj7BX9qWuILkhym.jpg?f=fotoalbum_large

Jeej vandaag opgehaald in Tilburg. 2km op de teller
Vers van de band maar bij de camera (voorruit) toch niet de afdichting die helemaal rondom gaat.
Hij stond binnen aan de laadpaal. Met 93% reed ik naar buiten. Dat is wel netjes

Verder helemaal top😊

[ Voor 6% gewijzigd door markklok op 17-03-2026 15:35 ]

Legion 7i i9 3080 32gb

• David1976
  • Laatst online: 19-03 13:52
MYP Stealth Grey met trekhaak, zwart interieur

20-01 besteld bij Tesla in Hasselt
10-03 afspraak om op te halen ingepland
18-03 hopelijk afhalen

Bij mij is de datum ook enkele keren opgeschoven.
Vandaag toch eindelijk bevestiging gekregen dat hij morgen op transport zou zitten naar Luik delivery center.
*fingers crossed* d:)b

• NeHoX

NeHoX

Gamer + PV

NTS schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 15:16:
[...]

Dat is een RWD denk ik? Die lijken wel snel te gaan.
Model Y Performance

• A_ve_D
Model Y Premium RWD Ultra Red (prive)

23-01: besteld met levering maart ‘26
30-01: levering update naar mei/juni ‘26
03-02: levering update naar 21 februari - 15 maart
21-02: levering update naar 28 februari - 8 maart
02-03: levering update naar 2 maart - 9 maart
03-03: levering update naar 17 maart - 25 maart
05-03: levering update naar 16 maart - 23 maart en VIN toegewezen
11-03: bericht ontvangen dat ik de aanbetaling kan overmaken
16-03: SMS ontvangen, woensdag 25 maart ophalen :D
18-03: Kenteken inmiddels ook bekend, we zitten al in de KDx-xx-x uitgifte.

• kartal40
MY LR AWD Premium, Stealth Grey, 19", zwart interieur zonder trekhaak huurkoop

18-03 bericht van Tesla Delivery dat einde Maart niet gehaald wordt. Verwachting levering is 2e week van April. Laten we hopen dat we in ieder geval in 2026 nog een Tesla kunnen rijden.... 8)7

• mettaah
kartal40 schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 09:52:
MY LR AWD Premium, Stealth Grey, 19", zwart interieur zonder trekhaak huurkoop

18-03 bericht van Tesla Delivery dat einde Maart niet gehaald wordt. Verwachting levering is 2e week van April. Laten we hopen dat we in ieder geval in 2026 nog een Tesla kunnen rijden.... 8)7
De AWD premium lijkt toch bij iedereen verder geschoven te worden..

• cacofant
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14:44
Ik wacht ook nog steeds 22-12-2025 besteld.
Ik vind het allemaal prima, maar dan krijg ik zeker ook weer een nieuw inruilaanbod, en moet er weer geld bij (nog steeds vreemd dat dit zomaar kan).

Is er een productieprobleem met de Premium AWD of zoiets dan?

Mijn huidige Model 3 2023 had ik binnen 3 weken.

Tesla Model 3 RWD (2023)

• metaphor_52
mettaah schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 10:33:
[...]

It is interestingly strange! In December 25 they told me, AWD is definitely will be delivering in January or latest February. And now I am hearing May - June.

• Silversurfer1
Die van mij (MY Premium LR AWD Quicksilver) besteld op 22-12 is ook naar achter geschoven 8 april - 8 mei. Ik heb geen haast maar weet iemand waarom? Hoorde iets van productielijn dicht ivm ombouw? Komt er weer (grote) update aan? HW5 ofzo? Gigacast ook voorkant?

• frederikbove
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:19
Mijn MY LR AWD stealth gray premium

Besteld op 10-01
Leverdatum eerst tussen 15 en 31 maart
Vorige week verzet naar 30 tot 31 maart

Gisteren vin nummer en mail gekregen met de attesten voor de verzekering

• NTS
  • Niet online

NTS

mettaah schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 10:33:
Ja, hier ook een Premium AWD, zelfde verhaal. Besteld op 14-1, originele leverdatum 18-3 tot 31-3, maar vorige week verschoven naar 1-6 tot 1-7. Via mail van Tesla hoorde ik nu dat waarschijnlijk begin mei gaat lukken.

Zou kunnen dat ze de AWD productielijn nog niet omgezet hadden naar de aanpassingen en dat nu tussen twee batches gedaan hebben. Volgens mij waren de eerste met het nieuwe scherm en zwarte hemel al vanaf eind februari, maar waren dat RWD modellen?

• David1976
  • Laatst online: 19-03 13:52
Gisteren in ontvangst genomen.
MYP Stealth Grey, zwart interieur. Besteld op 20-01.
Ik was zeer blij dat ook de dakhemel van zwarte stof was, dit maakt hem echt af!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z-wSGhmKpurJXxhQhvu9fvXbHSo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eLF7xAgdNn4MMfYYQ7Y7jiL4.jpg?f=fotoalbum_large

• DutchJudge
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20:44
Model Y Premium Long Range AWD, Ultra Red, 19", trekhaak, zwart interieur, 5-zits, FSD capability
1-2 besteld, levering april, daarna wekenlang op 8 april- 8 mei gestaan.
Sinds deze week vervroegd naar 31-3 / 8-4.
Nog geen VIN o.i.d. bekend.

• mettaah
DutchJudge schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 15:31:
Model Y Premium Long Range AWD, Ultra Red, 19", trekhaak, zwart interieur, 5-zits, FSD capability
1-2 besteld, levering april, daarna wekenlang op 8 april- 8 mei gestaan.
Sinds deze week vervroegd naar 31-3 / 8-4.
Nog geen VIN o.i.d. bekend.
Eindelijk weer 1 die vervroegd wordt 😅

• frederikbove
Net bericht gekregen dat ik 25/03 mijn MY Premium AWD mag gaan ophalen

• mettaah
frederikbove schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 16:33:
Wanneer besteld?

• Qualixo
Hier ook 25/3 in tilburg ophalen en net kenteken gekregen. KDF-xx-x zitten we alweer😂

• walto
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:27
frederikbove schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 16:33:
dat is altijd fijn nieuws :-)

Wanneer besteld?
En wat was de aflever window in je app?

Die van mij feb-5 besteld (witte AWD premium). Nadat lever window een paar keer heen en weer was geschoven (1x zelfs eind feb, wat op laatste dag van window werd verzet naar mei/jun).

Ruim een week geleden een VIN gekregen in de API.
Paar dagen na verschijnen van de VIN ook window veranderd van Mei naar 24-31 maart.
Sindsdien niets meer gebeurd. Ook geen VIN in de app nog (in de API nog altijd dezelfde VIN).

Dus ben eens benieuwd waar jouw window op stond, en wanneer je dan ongeveer je lever-afspraak kunt maken (als het niet allemaal weer wordt verzet).

Liberte, Egalite et Fraternite

• frederikbove
walto schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 17:02:
[...]

dat is altijd fijn nieuws :-)

Wanneer besteld?
En wat was de aflever window in je app?

Die van mij feb-5 besteld (witte AWD premium). Nadat lever window een paar keer heen en weer was geschoven (1x zelfs eind feb, wat op laatste dag van window werd verzet naar mei/jun).

Ruim een week geleden een VIN gekregen in de API.
Paar dagen na verschijnen van de VIN ook window veranderd van Mei naar 24-31 maart.
Sindsdien niets meer gebeurd. Ook geen VIN in de app nog (in de API nog altijd dezelfde VIN).

Dus ben eens benieuwd waar jouw window op stond, en wanneer je dan ongeveer je lever-afspraak kunt maken (als het niet allemaal weer wordt verzet).

Besteld op 10-01
Gisterennacht vin gekregen, gisteren ochtend mail met het formulier, vandaag ingeschreven bewijs deze ochtend doorgestuurd en in de namiddag kreeg ik de melding om een datum te kiezen

• metaphor_52
frederikbove schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 18:10:
[...]

Besteld op 10-01
Gisterennacht vin gekregen, gisteren ochtend mail met het formulier, vandaag ingeschreven bewijs deze ochtend doorgestuurd en in de namiddag kreeg ik de melding om een datum te kiezen
Amazing, I am happy for you. Assume you choose to pay constant but not huurkoop.

• Simply_jeroen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:41
Nou ik ben benieuwd of ik de snelste levering ooit ga krijgen :-)

Model 3 premium RWD 2026 model. (ja die inderdaad niet meer gemaakt worden.

Besteld door LM op 17 maart
Vin zichtbaar in app en api op 19 maart.
Afspraak ingepland op 19 maart voor 26 maart
Tussen bestellen en leveren gaat dus 9 dagen zitten.

• walto
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:27
frederikbove schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 18:10:
[...]

Besteld op 10-01
Dank. Die van mij zou bij bestelling in april komen. Dat werd ineens eind feb. Maar dat is nooit gebeurd. Toen werd het mei, en vorige week ineens VIN in API (niet app) en staat sindsdien op 24-30 maart.

We gaan het zien. Kan dus nog alle kanten op (overigens is mijn ervaring met andere merken nog onbetrouwbaarder qua planning, dus so far so good)

Liberte, Egalite et Fraternite

• happylife
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:12
Die van mij (premium RWD) bij bestelling op 30-01 maart als levertijd, toen eind maart, toen even niks en nu mei/juni. Ook nog geen VIN.

• Jmtpes
  • Laatst online: 22:45
Simply_jeroen schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 20:25:
Nou ik ben benieuwd of ik de snelste levering ooit ga krijgen :-)

Model 3 premium RWD 2026 model. (ja die inderdaad niet meer gemaakt worden.

Besteld door LM op 17 maart
Vin zichtbaar in app en api op 19 maart.
Afspraak ingepland op 19 maart voor 26 maart
Tussen bestellen en leveren gaat dus 9 dagen zitten.
Mijn vorige 2 tesla waren in 9 dagen geleverd. Kon zelfs in 3 dagen geleverd worden, maar ik kon niet.
Pagina: 1 ... 110 111 Laatste

Let op:
Op https://whereboat.com kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.

Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.

Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.

Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.

• Voor accessoires kan je terecht in het Tesla Model 3/Y topic en voor de S3XY buttons: Tesla Model 3 & Y Accessoires.

* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *

Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.

Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat echt alleen over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.