• replica17
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:38
Morgen staat de levering van mijn nieuwe Model Y in Marine Blue gepland, maar ik ben zojuist gebeld door Tesla met minder nieuws: er zit een kras op de voordeur. Ik heb een foto ontvangen en de kras lijkt toch zeker een 2 tot 3 cm lang en zit tot op het plaatwerk.

Tesla biedt twee opties:

Nu leveren: Wagen morgen meenemen en later op hun kosten laten herstellen bij een Service Center. Heb ik ook nog de kans om eventuele andere "krasjes" te vinden.

Uitstellen: De levering minimaal een week opschuiven zodat zij het herstel eerst uitvoeren.

Gezien de diepte van de kras (tot op het metaal) en de metallic marine blue lak, lijkt een simpele "spot repair" of lakstift mij uitgesloten i.v.m. kleurverschil en risico op oxidatie op de lange termijn. Volgens mij moet de deur simpelweg opnieuw gespoten worden.

Mijn dilemma:
Uitstellen is logistiek een drama met al gemaakt afspraken maar ik wil ook geen 'gepatchte' nieuwe auto van €50k+ waarbij ik later met eventuele garantieclaims over roest zit.

Vragen aan jullie:

Heeft iemand ervaring met schadeherstel via Tesla na aflevering?

Zouden jullie de gok wagen en hem morgen meenemen mits het zwart-op-wit op de afleverdocumenten komt te staan?

Hoe zit het met de carrosseriegarantie?

Ik neig naar morgen ophalen, maar wel onder keiharde voorwaarden (volledig overspuiten, vervangend vervoer en behoud van garantie). Benieuwd naar jullie visie.

Steam: Replica17 PSN: TangoKilo0

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
replica17 schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 12:07:
Morgen staat de levering van mijn nieuwe Model Y in Marine Blue gepland, maar ik ben zojuist gebeld door Tesla met minder nieuws: er zit een kras op de voordeur. Ik heb een foto ontvangen en de kras lijkt toch zeker een 2 tot 3 cm lang en zit tot op het plaatwerk.

Tesla biedt twee opties:

Nu leveren: Wagen morgen meenemen en later op hun kosten laten herstellen bij een Service Center. Heb ik ook nog de kans om eventuele andere "krasjes" te vinden.

Uitstellen: De levering minimaal een week opschuiven zodat zij het herstel eerst uitvoeren.

Gezien de diepte van de kras (tot op het metaal) en de metallic marine blue lak, lijkt een simpele "spot repair" of lakstift mij uitgesloten i.v.m. kleurverschil en risico op oxidatie op de lange termijn. Volgens mij moet de deur simpelweg opnieuw gespoten worden.

Mijn dilemma:
Uitstellen is logistiek een drama met al gemaakt afspraken maar ik wil ook geen 'gepatchte' nieuwe auto van €50k+ waarbij ik later met eventuele garantieclaims over roest zit.

Vragen aan jullie:

Zouden jullie de gok wagen en hem morgen meenemen mits het zwart-op-wit op de afleverdocumenten komt te staan?

Ik neig naar morgen ophalen, maar wel onder keiharde voorwaarden (volledig overspuiten, vervangend vervoer en behoud van garantie). Benieuwd naar jullie visie.
Hier ook diepe kras bij ophalen voertuig. Pas gezien bij levering dus enige optie was auto direct meenemen.

Herstel is uiteindelijk heel snel uitgevoerd (opnieuw spuiten) en ik zie er (als leek) niets van.

Het is wel gedoe, want je moet zelf de auto naar een service center brengen en ook weer ophalen. Dat kost best wat tijd. Dus als je de flexibiliteit hebt zou ik het laten herstellen voordat je de auto ophaalt.

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:35
Pas ophalen als alles in orde is. Wat is het voordeel om hem nu al op te halen?

• Flexiilex
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:27
replica17 schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 12:07:

Tesla biedt twee opties:

Mijn dilemma:

Vragen aan jullie:

Zodra je thuis bent gewoon gelijk een service afspraak maken en aangeven dat dit tijdena de levering al zo was of vragen of ze vanuit tilburg (als je daar heen gaat) al een service afspraak kunnne maken oid. Ze lossen alles echt enorm goed op, niks op aan te merken. Auto van m’n vriendin hebben ze helemaal volledig gepolijst omdat hij onder de krassen zat en ze heeft nu ook een deuk ontdekt 2 maanden na levering en daar doen ze ook niet moeilijk over.

• 21Hilliebillie
  • Registratie: Februari 2026
  • Laatst online: 07:25
Zojuist gebeld naar tesla waarom de leveringindicatie helemaal weg was sinds een geruime week. Dat kwam omdat de kleur blauw dit kwartaal helemaal niet meer geleverd wordt. Dit wordt op z’n vroegst april/ mei. Financieringspercentage bleef wel gewoon staan op 0,99% aangezien zij zelf niet kunnen leveren. Helaas verloopt het inruilvoorstel voor mijn huidige auto op 3 april gaf hij aan. Dus daar moet dan een nieuw voorstel voor komen die waarschijnlijk lager uit valt gaf hij aan.

Op zich heb ik niet per se super haast met de auto (tuurlijk, hij is besteld en ik wil hem graag hebben). Maar het gedoe met inruil van de andere auto, daar hik ik een beetje tegenaan. Ik vond de inruilprijs al relatief laag, maar om hem particulier te verkopen heb ik ook geen zin, vandaar toch maar akkoord gegaan.

Maar wit, zwart, of stealth grey is ook niet mn eerste keuze (en wrappen zal duurder zijn dan de kleur die ik nu gekozen heb).

Maar goed, ik weet nu in ieder geval waarom de indicatie verdwenen is, nu even denken wat ik verder wil. (Waarschijnlijk laat ik hem staan)

(Gaat om M3 LR RWD, marine blue trouwens. Besteld 26 januari, destijds leverindicatie feb/mrt)

[ Voor 4% gewijzigd door 21Hilliebillie op 18-02-2026 15:44 ]

• Refl
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:48
MY Premium RWD White ex/int, geen trekhaak
19-01-2026 Besteld: levering maart 2026
30-01-2026 Levering 24 februari - 26 maart
08-02-2026 Besteling aangepast naar AWD, white ex/int, geen TH
09-02-2026 Levering naar 18 - 26 februari
12-02-2026 "ismorethantwoweeks" naar false (logisch als het over precies 2 weken 26 feb is)
18-02-2026 Levering naar 18 - 31 maart

• samansu
  • Laatst online: 22:57
MY LR AWD Black op 15-12 besteld.
Eerst stond levering op 21 jan - 18 feb.
Op 21-1 versprongen naar 18 feb - 20 maart.

Staat het nu nog steeds op. Tesla zelf zegt levering ws medio maart.

• Harbor1969
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 22:09
- Model Y Performance Ultra Red
- 26 november 2025 besteld (Hengelo Ov)
- VIN ontvangen rond 28 januari
- Betaald op 4 februari
- Levering paar keer uitgesteld ivm productievertraging
- ETA 24 februari levering in Tilburg
- Donderdag 26 februari ophaalafspraak in Hengelo 8) 8) 8) 8)

• Dumtje
  • Laatst online: 19-02 15:17
Hoi,
Hier eerst een bestelling geplaatst van een M3 LR AWD graphite grey op 22/12/25. Door een fout van de verkoper een nieuwe bestelling geplaatste op 20/01/2026. Levering was aanvankelijk februari 2026 maar is nu verschoven naar 24/3-31/3/2026… Ik heb wel al een VIN ontvangen. Auto zou onderweg zijn van Shanghai naar Zeebrugge. Kan ik ergens te weten komen op welk ship? Op mijn eindfactuur staat leverdatum 7/3/2026…

• kartal40
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 05:35
Dumtje schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 17:12:
Hoi,
Hier eerst een bestelling geplaatst van een M3 LR AWD graphite grey op 22/12/25. Door een fout van de verkoper een nieuwe bestelling geplaatste op 20/01/2026. Levering was aanvankelijk februari 2026 maar is nu verschoven naar 24/3-31/3/2026… Ik heb wel al een VIN ontvangen. Auto zou onderweg zijn van Shanghai naar Zeebrugge. Kan ik ergens te weten komen op welk ship? Op mijn eindfactuur staat leverdatum 7/3/2026…
Onderin staat het volgende:

Let op:
Op https://whereboat.com kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.

[ Voor 3% gewijzigd door kartal40 op 18-02-2026 18:01 ]

• Dumtje
Werkt niet… Of ik doe iets verkeerd…

• 21Hilliebillie
Dumtje schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 18:22:
Werkt niet… Of ik doe iets verkeerd…
Ik zag laatst deze voorbij komen in het topic: https://tesla.propl.eu/ die doet het bij mij wel. Whereboat zie ik zo ook niets op.
Maar of je ook ergens kan zien op welke boot jou tesla zit, geen idee. Ben er bang voor.

• DaMightyWackO
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-02 11:52

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

Harbor1969 schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 15:55:
- Model Y Performance Ultra Red
- 26 november 2025 besteld (Hengelo Ov)
- VIN ontvangen rond 28 januari
- Betaald op 4 februari
- Levering paar keer uitgesteld ivm productievertraging
- ETA 24 februari levering in Tilburg
- Donderdag 26 februari ophaalafspraak in Hengelo 8) 8) 8) 8)
kan je een foto maken bij aflevering?

the funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's too late to stop reading it

• replica17
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:38
Vandaag de marine blue premium awd opgehaald in België.

Tijdens het transport is er een diepe kras van 2-3 cm in het bestuurdersportier gekomen. Ook de kunststof plaat aan de onderkant heeft een flinke opdonder gehad; de wagen is blijkbaar nogal lomp op of af van de trailer gereden. Gelukkig was het personeel erg behulpzaam. Wordt uiteraard onder garantie hersteld en de service is al aangevraagd. Ook de inruil van mijn oude Ford ging soepel.

Ondanks de drang om meteen te gaan rijden, toch braaf de volledige checklist afgewerkt maar niks meer gevonden.

Eerste rij-indruk (150 km):
Rijdt echt fantastisch. Stil, strak en tot nu toe nul kraakjes of softwarematige issues.

Het "nieuwe scherm" mysterie:
Ik twijfelde nog of ik het nieuwe 16 inch scherm heb. Aangezien in de parts catalog beide staan op mijn VIN maar lijkt het erop dat ik toch het oude scherm heb?? (VIN = 820XXX)

Viewport: 1920 x 1200
Device report: 2560 x 1600

Gezien die viewport en de scaling vermoed ik dat het gewoon het 'oude' scherm is, al is de scherpte verder prima. De komende weken even aankijken hoe strak ze die lakschade en de onderkant gaan fixen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mxJE2woWx6EIIy5eBJTYTQGrpN4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qQYe0Uil4XJhN0pLJpc3S2vJ.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DJv1K6etsSerLGX5sxySUHPi01w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8K0VBef2QEY5NZRXrIhJ6v3j.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door replica17 op 18-02-2026 20:34 ]

Steam: Replica17 PSN: TangoKilo0

• Boost9898
  • Registratie: Februari 2013
  • Nu online

Boost9898

Software developer

Vandaag heb ik telefonisch contact gehad met Tesla over de Wall Connector Gen 3 MID en de levertijd.

Ze gaven aan dat er een volledige batch met een productiefout was waardoor deze nu tussen de leveringen is uitgevallen en er een te kort is ontstaan, wat weer resulteert in lange levertijden.

Een andere medewerker waar ik mee doorverbonden werd gaf aan drie weken te wachten vanaf moment van bestellen, daarna kon er weer contact opgenomen worden om verder te kijken.

• Dumtje
21Hilliebillie schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 18:59:
[...]

Ik zag laatst deze voorbij komen in het topic: https://tesla.propl.eu/ die doet het bij mij wel. Whereboat zie ik zo ook niets op.
Maar of je ook ergens kan zien op welke boot jou tesla zit, geen idee. Ben er bang voor.
[quote]21Hilliebillie schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 18:59:
[...]

Ok, deze doet het! Heb het schip gevonden. Glovis Courage. Geschatte aankomst Zeebrugge: 5/3/26. Op mn documenten in de app staat 7/3/26.

• HENNESSY
  • Niet online

HENNESSY

Be water my friend

Dumtje schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 09:04:
[...]

[quote]21Hilliebillie schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 18:59:
[...]

Ok, deze doet het! Heb het schip gevonden. Glovis Courage. Geschatte aankomst Zeebrugge: 5/3/26. Op mn documenten in de app staat 7/3/26.
Die van mij zit ook op Glovis Courage en leverdatum op de factuur is 10-Mar-2026 en in de app 9-16 maart.

Developer

• Harbor1969
DaMightyWackO schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 19:10:
[...]

kan je een foto maken bij aflevering?
Zeker, zal ik hier posten

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:48
Boost9898 schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 21:13:
Vandaag heb ik telefonisch contact gehad met Tesla over de Wall Connector Gen 3 MID en de levertijd.

Ze gaven aan dat er een volledige batch met een productiefout was waardoor deze nu tussen de leveringen is uitgevallen en er een te kort is ontstaan, wat weer resulteert in lange levertijden.

Een andere medewerker waar ik mee doorverbonden werd gaf aan drie weken te wachten vanaf moment van bestellen, daarna kon er weer contact opgenomen worden om verder te kijken.
Interessant. Fijn dat ze die batch hebben tegengehouden.

• turkeyhakan
replica17 schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 20:12:

Tijdens het transport is er een diepe kras van 2-3 cm in het bestuurdersportier gekomen. Ook de kunststof plaat aan de onderkant heeft een flinke opdonder gehad; de wagen is blijkbaar nogal lomp op of af van de trailer gereden. Gelukkig was het personeel erg behulpzaam. Wordt uiteraard onder garantie hersteld en de service is al aangevraagd. Ook de inruil van mijn oude Ford ging soepel.

Ondanks de drang om meteen te gaan rijden, toch braaf de volledige checklist afgewerkt maar niks meer gevonden.

Rijdt echt fantastisch. Stil, strak en tot nu toe nul kraakjes of softwarematige issues.

Ik twijfelde nog of ik het nieuwe 16 inch scherm heb. Aangezien in de parts catalog beide staan op mijn VIN maar lijkt het erop dat ik toch het oude scherm heb?? (VIN = 820XXX)

Gezien die viewport en de scaling vermoed ik dat het gewoon het 'oude' scherm is, al is de scherpte verder prima. De komende weken even aankijken hoe strak ze die lakschade en de onderkant gaan fixen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wat is voor jou en velen anderen een beweegreden om de auto toch mee te nemen en later door Tesla te laten herstellen? Heb je dan geen "schadeauto"? Ik had de auto persoonlijk laten staan. Heb je nog een blik geworpen op het accupakket? Hopelijk is deze schadevrij.

• Anton2610
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07:06
turkeyhakan schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 12:33:
[...]

Wat is voor jou en velen anderen een beweegreden om de auto toch mee te nemen en later door Tesla te laten herstellen? Heb je dan geen "schadeauto"? Ik had de auto persoonlijk laten staan. Heb je nog een blik geworpen op het accupakket? Hopelijk is deze schadevrij.
Misschien dat ik het verkeerd begrepen heb, maar nu rijden ze de auto totdat deze hersteld wordt. Als ze ‘m laten staan krijgen ze later alsnog dezelfde auto maar dan hersteld. Resultaat is hetzelfde alleen kun je er in de tussentijd dus wel/geen gebruik van maken.

• turkeyhakan
Anton2610 schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 12:38:
[...]

Misschien dat ik het verkeerd begrepen heb, maar nu rijden ze de auto totdat deze hersteld wordt. Als ze ‘m laten staan krijgen ze later alsnog dezelfde auto maar dan hersteld. Resultaat is hetzelfde alleen kun je er in de tussentijd dus wel/geen gebruik van maken.
Ik had de auto geweigerd, zodat er een andere VIN gekoppeld kan worden aan je bestelling/account.

Ze rijden inderdaad met de auto, maar in theorie wordt het een schadeauto? Tenzij ze de deur vervangen, maar dat zie ik niet zo snel gebeuren?

Als de kunststof plaat aan de onderkant ook al schade heeft, houd ik mijn hart vast voor de elektromotor/accu.

[ Voor 9% gewijzigd door turkeyhakan op 19-02-2026 12:53 ]

• Kensiee
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 26-02 20:03
HENNESSY schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 11:04:
[...]

Die van mij zit ook op Glovis Courage en leverdatum op de factuur is 10-Mar-2026 en in de app 9-16 maart.
Waar moet jouw auto naartoe?
De mijne staat op 19 maart en komt ook aan met de Glovis Courage

• jaapenstaart
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-02 13:27
Zojuist de Y AWD opgehaald. Combi van rode lak en wit interieur springt er echt uit. Geweldig. Grote blij! :D

Nog even een kort overzicht:
21-01: besteld
26-01: design aangepast
06-02: VIN toegewezen: 829xxx (auto was al gebouwd)
19-02: opgehaald

Ik besef me dat ik aardig wat geluk heb gehad met de snelheid van het hele proces, minder dan een maand hoeven wachten terwijl ik via de configurator heb besteld.

Ook geluk gehad met dat het een van de eerste leveringen met het nieuwe interieur met zwarte headliner en het 16" QHD scherm.

• jaapenstaart
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-02 13:27
replica17 schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 20:12:

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Het lijkt er wel op dat dit wel het nieuwe 16inch scherm is. Ik heb ook dezelfde waardes. Hij is echt wel haarscherp.

• yaveeckh
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 26-02 19:39
Recent een Model Y standard besteld via onze fleet manager via Arval. De status staat nu al ruim een week op "samenstelling nieuwe wagen bevestigd aan Arval". Heeft iemand hier ervaring mee?

• Vittal
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 07:28
turkeyhakan schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 12:51:
[...]

Ik had de auto geweigerd, zodat er een andere VIN gekoppeld kan worden aan je bestelling/account.

Ze rijden inderdaad met de auto, maar in theorie wordt het een schadeauto? Tenzij ze de deur vervangen, maar dat zie ik niet zo snel gebeuren?

Als de kunststof plaat aan de onderkant ook al schade heeft, houd ik mijn hart vast voor de elektromotor/accu.
Ik ook. Ik zou deze hele auto (dus met deze VIN) weigeren. Laat ze deze maar met korting aan een ander verkopen.

Het is even paar weken zuur maar als je later toch verborgen gebreken tegenkomt ben je alleen maar verder van huis

• 0asis
  • Laatst online: 26-02 15:13
*knip*

[ Voor 94% gewijzigd door twain4me op 19-02-2026 14:28 . Reden: daar is het forum niet voor ]

• HENNESSY
  • Niet online

HENNESSY

Be water my friend

Kensiee schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 12:52:
[...]

Waar moet jouw auto naartoe?
De mijne staat op 19 maart en komt ook aan met de Glovis Courage
Naar Utrecht

Developer

• lemonade
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06:05
Y AWD op 7 feb besteld, levering staat nu op 8 april - 8 mei.

Ben heel erg benieuwd, wordt m’n derde EV en eerste Tesla.

PVOutput 15125 Wp op SE15k

• Dumtje
HENNESSY schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 11:04:
[...]

Factuur van mij zegt 7/3/2026
App zegt 24-31 maart 2026

• 21Hilliebillie
Waar zien jullie de leverdatum op de factuur? En hoe weten jullie op welke boot je auto zit? Ik zie wel de boten, maar kan er geen auto aan koppelen (nog een andere auto is wel al onderweg, maar is voor medewerker van man, maar kan ik wel volgen in de app).

Mijn eigen auto waar ik gisteren over gebeld heb heeft nu ineens weer een leveringsindicatie (11 april/11 mei)

• deleij.f
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 26-02 19:54
26/1 MY RWD Premium LR besteld in Diamond black
9/2 vin assigned
Delivery window 16/2 23/2
16/2 Sms om delivery in te plannen, ingepland voor 26/2
18/2 kenteken toegekend in tesla app

In de API tools staat geen kenteken, odo meter staat op N/A, wel vehicle exited factory, containment hold staat op pending.

Iemand dit al eerder gezien?

• Ioramus
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 26-02 11:01
Bob Sels VDH schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 06:07:
[...]

Dan kan jij al echt beginnen aftellen!! :)
Hopelijk staat mijn auto mee op die boot.
Kreeg gisteravond SMS dat ik mijn afspraak kan inplannen - dat wordt 12 Maart. Boot waar deze op zou staan is de RCC Amsterdam (bestemming Koper, 24 Feb verwachte aankomst, dan nog een 'lange reis' voor de boeg naar utrecht).

• Anton2610
Anton2610 schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 15:11:
Duss....

#1 Order Details:
- Model Y - RWD LR ⭐ / Quicksilver / Black
- Tilburg Factory & Delivery Center

Order Timeline:
- 2026-01-11: Reservation
- 2026-01-11: Order Booked
- 2026-01-11: Delivery Window: 13 February - 7 March
- 2026-02-07: new Delivery Window: 13 Februari - 7 Maart
- 2026-02-07: new Delivery Window: 13 February - 7 March
- 2026-02-09: new Delivery Window: 10 February - 18 February
- 2026-02-11: new Delivery Window: 11 February - 18 February
- 2026-02-12: new Delivery Window: 12 February - 19 February
#1 Order Details:

Order Timeline:
- 2026-02-13: new Delivery Window: 24 February - 4 March
- 2026-02-20: VIN ASSIGNED
- 2026-02-20: ETA to Delivery Center: removed
- 2026-02-20: CAR BUILT
- 2026-02-20: new Delivery Window: 20 February - 27 February

*O*

• Qualixo
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 26-02 13:13
27/1 besteld MY AWD Marine Blue.
Staat sindsdien op March 15 - March 31 als delivery zonder VIN nog.

https://vdr.one | Certified Drone Pilot A1/A3+A2

• jersuch
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 26-02 16:35
Anton2610 schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 08:55:
[...]

#1 Order Details:

Order Timeline:

*O*
Exact dezelefde config, besteld op 27/01 wel. Maar nog geen vin en niets veranderd. Nog steeds 8 - 31 March, denk dat ik helaas deze batch net heb gemist :-(

• Anton2610
Anton2610 schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 08:55:
[...]

#1 Order Details:

Order Timeline:

*O*
Zo, dat ging wel heel snel.

- 2026-02-20: Delivery Appointment Date (Wednesday 25 February at 16:00)
- 2026-02-20: new Delivery Appointment Date (Woensdag 25 Februari om 16:00)

Kenteken is ook bekend en woensdag dus ophalen. Van geen VIN nummer bekend naar kenteken op dezelfde dag.
jersuch schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 10:24:
[...]

Exact dezelefde config, besteld op 27/01 wel. Maar nog geen vin en niets veranderd. Nog steeds 8 - 31 March, denk dat ik helaas deze batch net heb gemist :-(
Je ziet hoe 't bij mij is verlopen, ineens is daar een auto. Het blijft een mysterieus proces :)

[ Voor 14% gewijzigd door Anton2610 op 20-02-2026 10:54 ]

• koho76
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 26-02 17:28
Model Y LR AWD White
10-2 Besteld, verwachte levering april 2026
19-2 levertijd gewijzigd naar 14-31 maart

• happylife
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:04
Geïnspireerd door de tesla status app van GewoonJaap (tesla-status.mrproper.dev) heb ik een TUI gemaakt om m’n bestelling snel te kunnen checken vanuit m’n terminal.

Misschien heeft iemand hier er ook wat aan: https://github.com/marcelblijleven/tesla-delivery-tui

• Bob Sels VDH
  • Laatst online: 05:55
Ioramus schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 08:19:
[...]

Kreeg gisteravond SMS dat ik mijn afspraak kan inplannen - dat wordt 12 Maart. Boot waar deze op zou staan is de RCC Amsterdam (bestemming Koper, 24 Feb verwachte aankomst, dan nog een 'lange reis' voor de boeg naar utrecht).
Proficiat!
Dan zal mijn M3 op een andere boot staan, want ik kreeg nog geen SMS van Tesla en de leveringstermijn in de app is onveranderd gebleven. Ik heb ook geprobeerd om mijn VIN op te zoeken op de Hoegh website, maar daar kreeg ik dus ook geen resulataat.

• SammyGBE
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 26-02 18:58
SammyGBE schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 11:09:
[...]

Tesla MY Premium RWD, Diamond black, zwart interieur, geen trekhaak. (België)

10-01: besteld met levering maart ‘26
13-01: levering update naar 10 februari - 12 maart
05-02: levering update naar 10 februari - 18 februari
Op de vraag of ik de 'nieuwe versie' zal hebben krijg ik het antwoord:
"Op die vraag kan ik momenteel geen eenduidig antwoord geven, daar dit niet zeker is. "

05-02: levering update naar 22 februari - 1 maart
VIN in API
"Vehicle Location: Brugge"

09-02: VIN ook in de app te zien
"ETA to Delivery Center": 2026-02-25

09-02: Odometer: 30 -> 0.6437376000000001

10-02: Odometer: 0.6437376000000001 -> 1.5288768
ETA to Delivery Center 2026-02-25 --> 2026-02-26

12/02: ETA to Delivery Center: 2026-02-26 --> 2026-02-19

13/02: SMS binnen, ophalen 20/02 d:)b
Gisteren wagen gaan ophalen in Brugge.
Is de nieuwe met zwarte liner en 'groter' scherm!
Klein beetje lak schade aan de deur (pas thuis gezien) maar wordt uiteraard gratis hersteld binnenkort.

[ Voor 3% gewijzigd door SammyGBE op 21-02-2026 12:35 ]

• elchef
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 26-02 19:56
Nog eens een update (de laatste) voor mijn M3P Zwart/Zwart BE via lease (besteld eind juli met levering mogelijk vanaf december):
SMS vandaag ontvangen -> levering gepland voor 13 maart.

• alpenszene
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 06:08
Tesla MY Premium RWD, Stealth Grey met zwart interieur.

25-01: besteld met levering maart
30-01: levering update naar mei/juni
03-02: levering update 20 februari - 14 maart
21-02: levering update 11 - 31 maart

• Refl
SammyGBE schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 12:34:
[...]

Gisteren wagen gaan ophalen in Brugge.
Is de nieuwe met zwarte liner en 'groter' scherm!
Klein beetje lak schade aan de deur (pas thuis gezien) maar wordt uiteraard gratis hersteld binnenkort.
Gefeli!
Wel opvallend dat er nog relatief veel (lak)schade is bij de nieuwe Tesla leveringen, vraag me dan toch af hoe dat is opgelopen. Gelukkig geen problemen met garantie en service :)

[ Voor 5% gewijzigd door Refl op 21-02-2026 19:51 ]

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:09
Vergelijkbaar met hierboven

Tesla MY Premium RWD, Pearl White, zwart interieur met trekhaak.

23-01: besteld met levering maart ‘26
30-01: levering update naar mei/juni ‘26
03-02: levering update naar 20 februari - 14 maart
21-02: levering update naar 8 maart - 30 maart

• Boost9898
  • Registratie: Februari 2013
  • Nu online

Boost9898

Software developer

Afgelopen week ben ik bij Tesla langs geweest en heb ik nog eens gevraagd hoe het zit met de levertijden van de Wall Connector Gen 3 MID. Hier werd weer (door een andere medewerker) aangegeven dat er een batch is met een productiefout en dat die er tussenuit gevallen is waardoor er nu een tijdelijk te kort is in de voorraad.

Ik heb mijn lader een kleine 3 weken geleden besteld en de prognose is dat ik deze eind maart/begin april kan verwachten. Het valt dus gelukkig mee, al helemaal omdat de netbeheerder ook pas eind maart de hoofdaansluiting komt verzwaren.

• Simply_jeroen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:30
Tesla heeft de door mij op 14 november model 3 RWD geannuleerd, ze kunnen hem niet meer leveren. K*t bedrijf

• A_ve_D
  • Laatst online: 26-02 15:55
Tesla MY Premium RWD, Ultra Red, zwart interieur, prive.

23-01: besteld met levering maart ‘26
30-01: levering update naar mei/juni ‘26
03-02: levering update naar 21 februari - 15 maart
21-02: levering update naar 28 februari - 8 maart

• Qwibba
  • Laatst online: 26-02 15:47
Simply_jeroen schreef op maandag 23 februari 2026 @ 15:14:
Tesla heeft de door mij op 14 november model 3 RWD geannuleerd, ze kunnen hem niet meer leveren. K*t bedrijf
Wat een klote actie van Tesla zeg…. 3 maanden gewacht voor niets. Dat is wel een excuus waard.

• Bjorn_87
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 20:38
Dat is slecht nieuws zeg! Heeft Tesla contact met je opgenomen hierover? Heb dezelfde bestelling openstaan sinds 14 november, het viel me op dat er het e.e.a. aan informatie verdwenen is uit de delivery status.

• Simply_jeroen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:30
Bjorn_87 schreef op maandag 23 februari 2026 @ 19:30:
[...]

Dat is slecht nieuws zeg! Heeft Tesla contact met je opgenomen hierover? Heb dezelfde bestelling openstaan sinds 14 november, het viel me op dat er het e.e.a. aan informatie verdwenen is uit de delivery status.
Ik heb het via de lease te horen gekregen, hierna contact opgenomen met
Tesla die geven aan alles wat nu nog niet op de boot staat wordt niet meer gemaakt/geleverd. Dus als je nog geen vin heb vrees ik het ergste

• SquareOne
  • Nu online
Simply_jeroen schreef op maandag 23 februari 2026 @ 19:42:
[...]

Ik heb het via de lease te horen gekregen, hierna contact opgenomen met
Tesla die geven aan alles wat nu nog niet op de boot staat wordt niet meer gemaakt/geleverd. Dus als je nog geen vin heb vrees ik het ergste
Goed om de voorraad pagina’s in de gaten te houden.

Toen de model Y RWD premium (standard range) uit het assortiment ging, kwamen er nog regelmatig voertuigen op de voorraad pagina beschikbaar. Zelf in de configuratie waarvan Tesla eerder aangaf niet te kunnen leveren.

• Refl
SquareOne schreef op maandag 23 februari 2026 @ 19:46:
[...]

Goed om de voorraad pagina’s in de gaten te houden.

Toen de model Y RWD premium (standard range) uit het assortiment ging, kwamen er nog regelmatig voertuigen op de voorraad pagina beschikbaar. Zelf in de configuratie waarvan Tesla eerder aangaf niet te kunnen leveren.
Zelfs vandaag zag ik er eentje staan (misschien nu nog). Demovoertuig met 100km op de teller ofzo.

• SquareOne
  • Nu online
Refl schreef op maandag 23 februari 2026 @ 20:11:
[...]

Zelfs vandaag zag ik er eentje staan (misschien nu nog). Demovoertuig met 100km op de teller ofzo.
Als zo'n boot aankomst zijn er vaak nog wat voertuigen die toch niet (meer) zijn toegekend vanwege annuleren o.i.d., of een configuratie die nog niet vergeven was. Dan gaat het ook om helemaal nieuwe voertuigen. Dat is vaak belangrijk voor een leasemaatschappij. Bij privé aankoop natuurlijk ander verhaal.

• Ioramus
Bob Sels VDH schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 09:20:
[...]

Proficiat!
Dan zal mijn M3 op een andere boot staan, want ik kreeg nog geen SMS van Tesla en de leveringstermijn in de app is onveranderd gebleven. Ik heb ook geprobeerd om mijn VIN op te zoeken op de Hoegh website, maar daar kreeg ik dus ook geen resulataat.
Die Hoegh website werkte voor mij ook niet, maar ik gebruikte deze link https://tesla.propl.eu/ en die werkte wel.

• Ioramus
21Hilliebillie schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 18:02:
Waar zien jullie de leverdatum op de factuur? En hoe weten jullie op welke boot je auto zit? Ik zie wel de boten, maar kan er geen auto aan koppelen (nog een andere auto is wel al onderweg, maar is voor medewerker van man, maar kan ik wel volgen in de app).

Mijn eigen auto waar ik gisteren over gebeld heb heeft nu ineens weer een leveringsindicatie (11 april/11 mei)
Ik gebruikte deze link https://tesla.propl.eu/,

• 0asis
  • Laatst online: 26-02 15:13
Binnenkort ontvang ik de Tesla, maar nu is het een gigantische zoektocht naar een laadpas. Zijn er laadpassen die aangeraden worden? Ik dacht aan chargemap

• Blik1984
0asis schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 15:22:
Binnenkort ontvang ik de Tesla, maar nu is het een gigantische zoektocht naar een laadpas. Zijn er laadpassen die aangeraden worden? Ik dacht aan chargemap
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ben zelf ook nog in afwachting van de Tesla, maar naar mijn idee kan ik persoonlijk prima voldoen met:
- Thuisladen (voor vrijwel alles in NL)
- Superchargen (voor de vakantieritten richting vakantiebestemming)
- 1 algemene pas voor op vakantie en incidenteel een keer in NL laden (ik heb nu anwb vooralsnog gekozen, mogelijk veranderd dit nog).

• Refl
Blik1984 schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 15:29:
[...]

[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ben zelf ook nog in afwachting van de Tesla, maar naar mijn idee kan ik persoonlijk prima voldoen met:
- Thuisladen (voor vrijwel alles in NL)
- Superchargen (voor de vakantieritten richting vakantiebestemming)
- 1 algemene pas voor op vakantie en incidenteel een keer in NL laden (ik heb nu anwb vooralsnog gekozen, mogelijk veranderd dit nog).
Tot op de letter hetzelfde hier.

• yaveeckh
Vandaag heeft de leasing maatschappij eindelijk besteld, betreft MY Standard in Pearl White met trekhaak. Levertermijn staat op februari, lijkt me optimistisch :p

• Flexiilex
yaveeckh schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 18:05:
Vandaag heeft de leasing maatschappij eindelijk besteld, betreft MY Standard in Pearl White met trekhaak. Levertermijn staat op februari, lijkt me optimistisch :p
Zou best nog wel eens kunnen lukken. Ze zijn op voorraad om het maar zo te zeggen haha.

• metaphor_52
  • Laatst online: 22:03
That is unbelievable. Elon seems lost his interest on cars. Absolute cinema. I wish I never ordered My car, still waiting almost 4 months. No VIN, no update just shifting delivery date.

• jeantje
  • Laatst online: 00:29
Flexiilex schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 20:11:
[...]

Zou best nog wel eens kunnen lukken. Ze zijn op voorraad om het maar zo te zeggen haha.
Hoe weet je dat? Hier gisteren ook eentje besteld 'Tesla Model 3 Standard - Stealth Grey', privé. Wat een vaag inruilproces is het wel zeg...

[ Voor 12% gewijzigd door jeantje op 24-02-2026 21:57 ]

• Refl
jeantje schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 21:55:
[...]

Hoe weet je dat? Hier gisteren ook eentje besteld 'Tesla Model 3 Standard - Stealth Grey', privé. Wat een vaag inruilproces is het wel zeg...
Je kunt op de site kijken bij "Vooraf geconfigureerde voertuigen"

• mettaah
  • Laatst online: 06:35
Al twee weken geen levertermijn meer te zien in de tesla app :( begin februari een MY premium AWD marine blue met trekhaak besteld..

• Qualixo
mettaah schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 22:36:
Al twee weken geen levertermijn meer te zien in de tesla app :( begin februari een MY premium AWD marine blue met trekhaak besteld..
Hier sinds bestelling zelfde datum en nog geen vin. 27-1 besteld. 15/31 maart window.
MY premium AWD marine blue

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 21:43
Qualixo schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 22:39:
[...]

Hier sinds bestelling zelfde datum en nog geen vin. 27-1 besteld. 15/31 maart window.
Gisteren zag ik vrachtwagens vol met alleen maar Model Y’s in marine blue rijden op de A2. Dus hopelijk zit daar die van jullie beiden tussen.

[ Voor 7% gewijzigd door Davidas op 25-02-2026 07:40 ]

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

• Qualixo
Davidas schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 07:40:
[...]

Gisteren zag ik vrachtwagens vol met alleen maar Model Y’s in marine blue rijden op de A2. Dus hopelijk zit daar die van jullie beiden tussen.
Zou leuk zijn idd:)

• mettaah
  • Laatst online: 06:35
Davidas schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 07:40:
[...]

Lijkt me sterk :) leverdatum stond eerst in april..

• Blik1984
Qualixo schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 22:39:
[...]

Laten we eerlijk zijn, binnen 2 maanden leveren zou alsnog erg snel zijn, we zijn een beetje verwend geraakt met de levertijden van Tesla. Probeer maar een elektrische Volvo of BMW te bestellen, dan kun je in sommige gevallen 0.5-1+ jaar wachten. De iX3 neue klasse kan volgens mij pas weer geleverd worden in 2027 om een voorbeeld te noemen.

• Bob Sels VDH
  • Laatst online: 05:55
Ik las net een bericht over de tegenvallende verkoopcijfers van Tesla (en dan spraken ze over de maand januari), maar ik vraag me af of dit een volledig beeld geeft. Er lijkt namelijk geen rekening te worden gehouden met de logistieke cyclus van Tesla: het overgrote deel van de leveringen vindt traditioneel pas plaats aan het eind van het kwartaal.

Hopelijk is mijn model 3 LR RWD er ook in maart :)

[ Voor 7% gewijzigd door Bob Sels VDH op 25-02-2026 13:06 ]

• Qualixo
Blik1984 schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 12:57:
[...]

Laten we eerlijk zijn, binnen 2 maanden leveren zou alsnog erg snel zijn, we zijn een beetje verwend geraakt met de levertijden van Tesla. Probeer maar een elektrische Volvo of BMW te bestellen, dan kun je in sommige gevallen 0.5-1+ jaar wachten. De iX3 neue klasse kan volgens mij pas weer geleverd worden in 2027 om een voorbeeld te noemen.
Helemaal eens😂 heb maanden op ix1 kunnen wachten dus als timeframe gehaald wordt ben ik heel happy. Was meer de vraag over de app updates omdat dat nogal verschilt per order maar ja elke order is anders🤘🏻

• jeantje
Blik1984 schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 12:57:
[...]

Ik vind het bijzonder, er werd tegen mij gezegd dat een Tesla Model 3 Standard wel in Maart geleverd zou worden (dit moet ook omdat de inruilbonus anders niet meer geld). Maar wat dan, als ze later zijn moet je maar even 5000 euro ophoesten?

Heeft iemand hier wel eens een niet tesla auto ingeruild trouwens?

• Blik1984
jeantje schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 15:09:
[...]

Ik vind het bijzonder, er werd tegen mij gezegd dat een Tesla Model 3 Standard wel in Maart geleverd zou worden (dit moet ook omdat de inruilbonus anders niet meer geld). Maar wat dan, als ze later zijn moet je maar even 5000 euro ophoesten?

Heeft iemand hier wel eens een niet tesla auto ingeruild trouwens?
Dit soort regels gelden alleen als jij op één of andere manier de vertragende factor bent. Als Tesla de vertragende factor is dan geldt de bonus gewoon nog. Ik had dezelfde vraag namelijk over mijn huurkoop-regeling tegen 0,99% die enkel geldig is bij levering in maart. Als de levering opeens in april is blijft de huurkoopregeling gewoon staan tegen 0,99%.

• Qwibba
Het is eindelijk zover!

Vandaag om 14:20 bericht ontvangen in de Tesla App voor het inplannen van een afspraak.

De eerste beschikbare datum was op Woensdag 11 maart. Dus 11 maart om 09:30 mag ik dan eindelijk de M3 Achterwielaandrijving in Ultra Red ophalen in Tilburg!

Besteld op 12 november maar het komt nu eindelijk dichtbij…

• sdv079
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 25-02 19:28
Heerlijk dat iedereen net zo ongeduldig is als ik :) ik moet met de tram nu en kan niet wachten..

09-01 : besteld Model Y AWD Black
25-01: levering update naar 17 - 31 maart

Enkel wijziging in API data 21-02 over informatie over de inspectie van de auto

We wachten "rustig" af

• SilverSky
  • Laatst online: 22:37
SilverSky schreef op maandag 9 februari 2026 @ 17:53:
Model Y Premium AWD, Ultra Red, zwart interieur, geen trekhaak

Levering Tilburg

22-1 Besteld levering maart
25-1 Levering april
05-02 levering 23 maart - 31 maart

Ook nog geen VIN
Sinds afgelopen vrijdag de 20e zie ik in de source code wel wat wijzigingen en "hasblockers" die er af lijken te zijn gehaald. Bijv:
"RAW details.tasks.finalPayment.data.deliveryReadinessDetail.hasBlocker: "true" → "—""

Benieuwd of er vrijdag iets gebeurd is. Las ergens dat het een soft match kan betekenen, maar vooralsnog geen vin. En ja, we zijn idd allemaal veel te ongeduldig :*)

• metaphor_52
My delivery extended 10 more days again! Sick and tired. Although not much new orders Tesla can not meet Nov - Dec orders.

• Flexiilex
jeantje schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 21:55:
[...]

Model 3 standard weet ik niet maar model y standard was heel snel leverbaar omdat ze daar voorraad van hebben

• jeantje
Qwibba schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 17:00:
Het is eindelijk zover!

Vandaag om 14:20 bericht ontvangen in de Tesla App voor het inplannen van een afspraak.

De eerste beschikbare datum was op Woensdag 11 maart. Dus 11 maart om 09:30 mag ik dan eindelijk de M3 Achterwielaandrijving in Ultra Red ophalen in Tilburg!

Besteld op 12 november maar het komt nu eindelijk dichtbij…
Wanneer had je hem besteld?

• happylife
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:04
Zojuist is de geschatte levertijd weer verdwenen bij mijn bestelling.

MY Premium RWD wit, zwart interieur, trekhaak
30-01 Besteld, levering maart 2026
30-01 Levering aangepast naar mei-juni 2026
09-02 Levering aangepast naar N/A
13-02 Levering aangepast naar 10 - 31 maart 2026
25-02 Levering aangepast naar N/A

Ik zie in de historie ook het volgende:
code:
1
2
details.tasks.scheduling.card.title: Check Back Later -> Schedule Delivery Appointment
details.tasks.scheduling.card.buttonText: N/A -> {"cta":"Start"}
Wekt de indruk dat ik een levering kan inplannen via een 'call to action', maar dat zie ik verder niet terug in de app

• kartal40
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 05:35
MY LR AWD, Stealth Grey, 19", zwart interieur zonder trekhaak huurkoop

17-12 Besteld via Hengelo
18-12 Verwachte leverdatum Februari
26-12 Verwachte leverdatum 14 Januari - 20 Februari
13-01 Verwachte leverdatum 18 Februari - 20 Maart
03-02 vin nummer bekend, leverdatum 09 februari - 16 februari. Odo meter 5.79km
04-02 levering in de wacht laten zetten, vin verwijderd
12-02 levering gewijzigd naar kleur diamond black
13-02 verwachte leverdatum 12 maart - 31 maart
26-02 verwachte leverdatum 21 maart - 31 maart

• Qualixo
Model Y Premium AWD Marine Blue Zwart interieur geen trekhaak

27-1: Besteld levering April
9-2: March 15 - March 31
21-2: details.tasks.deliveryAcceptance.gates > N/A
26-2: March 18 - March 31

[ Voor 31% gewijzigd door Qualixo op 26-02-2026 07:13 ]

• Anton2610
Anton2610 schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 10:53:
[...]

Zo, dat ging wel heel snel.

- 2026-02-20: Delivery Appointment Date (Wednesday 25 February at 16:00)
- 2026-02-20: new Delivery Appointment Date (Woensdag 25 Februari om 16:00)

Kenteken is ook bekend en woensdag dus ophalen.
Gister de auto opgehaald, met zwarte hemelbekleding en het vernieuwde scherm. :9~

Hopelijk volgen jullie bestellingen snel!

• Qwibba
jeantje schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 20:44:
[...]

Wanneer had je hem besteld?
Op 12 november heb ik de bestelling geplaatst op de Tesla website. Toen heb ik meteen een RN gekregen.
Op 9 december heeft de LM officieel de bestelling geplaatst bij Tesla.

• jersuch
  • Laatst online: 26-02 16:35
jersuch schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 16:29:
Tesla Model Y Premium RWD LR, Quicksilver, Zwart interieur (België)

27-01: besteld levering maart
30-01: levering update naar Mei - Jun
Tesla Model Y Premium RWD LR, Quicksilver, Zwart interieur (België)

27-01: besteld levering maart
30-01: levering update naar Mei - Jun
03-02: levering update naar 08 Maart - 31 Maart
25-02: Levering update naar 10 Maart - 18 Maart

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-02 16:05

NeHoX

Gamer + PV

3 weken geleden een proefrit gemaakt in een MY Premium AWD
Afgelopen weekend MY Performance overnight proefrit gemaakt
Maandag j.l. 23-02 MY Performance Blacked out besteld via Leasemaatschappij (Arval).

Iemand enig idee wat ik kan/mag verwachten? Tesla site zelf zegt (nog steeds) februari/maart.

[ Voor 3% gewijzigd door NeHoX op 26-02-2026 12:05 ]

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

• Harbor1969
Vanochtend de auto in ontvangst mogen nemen. Verliep soepel. Velg aan rechtervoorkant beschadigd (minimaal), maar velg word omgeruild (serviceafspraak direct gemaakt). Gelukkig de versie met de zwarte headliners. Foto's bij het afleveren niet helemaal goed gelukt, maar zojuist een paar nieuwe gemaakt. Rijdt (uiteraard) geweldig. Vanavond de app etc maar eens instellen. Heel blij mee!! Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mH4DrZR-7GGcfkTEWckWbyJD3IQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r19Np7AwYy0GlzD1Ymsg9Apo.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6P3DlsOtWJqS7B-MWzXdxT426O8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P5YerHdY4noRgKHeFWEQEz73.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jnl22eUkeaSbtu-qI5RlKGFbs4E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QJFBjFhjf7DBlrxpXQiXZYzH.jpg?f=fotoalbum_large

• Refl
Harbor1969 schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 14:03:
Vanochtend de auto in ontvangst mogen nemen. Verliep soepel. Velg aan rechtervoorkant beschadigd (minimaal), maar velg word omgeruild (serviceafspraak direct gemaakt). Gelukkig de versie met de zwarte headliners. Foto's bij het afleveren niet helemaal goed gelukt, maar zojuist een paar nieuwe gemaakt. Rijdt (uiteraard) geweldig. Vanavond de app etc maar eens instellen. Heel blij mee!! [Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooi! Heb je een foto van de schade? Altijd nuttig om te weten waarop te letten voor degene die nog moeten :)

• yaveeckh
yaveeckh schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 18:05:
24-02: Besteld door LM
26-02: Verwachte levering 2 - 10 Maart

De vraag is of de LM hun administratie op orde kan krijgen tegen dan.

[ Voor 12% gewijzigd door yaveeckh op 26-02-2026 19:27 ]

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:35
yaveeckh schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 19:26:
[...]
De vraag is of de LM hun administratie op orde kan krijgen tegen dan.
Wat bedoel je? Die administratie is toch al gedaan, daarna bestellen ze.

• deleij.f
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 26-02 19:54
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IDLJCZbpK3VT5J_qP4VXhJjXTDA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qYBl8UZ1apRvkgQuTDSgw67Q.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2fuL2u0zGJ4GzddAgrYC3xsdAQ4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UQOr8aLJ9nV3sroblhANOJUc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IAZI_F9mAefons70U4-BXFUw6nc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cAQHTpnoEh8Ux8rC8qzAFOlx.jpg?f=fotoalbum_large

26/1 bestelling gedaan bij Tesla, LR Premium RWD
26/2 opgehaald in Tilburg
Klepje laadaansluiting zit iets scheef en een klein gap verschil bij de dakaansluiting van de achterklep. Hiervoor een service aanvraag ingediend.

Na een ‘23 MY en een M3 Highland toch echt weer een stap vooruit in kwaliteit en rijgedrag. Grote blij hier.

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 21:43
deleij.f schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 19:54:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Klepje laadaansluiting zit iets scheef en een klein gap verschil bij de dakaansluiting van de achterklep. Hiervoor een service aanvraag ingediend.

Na een ‘23 MY en een M3 Highland toch echt weer een stap vooruit in kwaliteit en rijgedrag. Grote blij hier.
Nu al afscheid genomen van je Highland? :o

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

• Harbor1969
Refl schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 16:32:
[...]

Mooi! Heb je een foto van de schade? Altijd nuttig om te weten waarop te letten voor degene die nog moeten :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tk3B9-84y7pZWgARBlGu7GDMFqc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fqu8g9GHJQNySOH6I7yfH0Il.jpg?f=fotoalbum_large

• metaphor_52
Anton2610 schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 08:00:
[...]

Gister de auto opgehaald, met zwarte hemelbekleding en het vernieuwde scherm. :9~

Hopelijk volgen jullie bestellingen snel!
Have a wonderful and safe drives, Anton.

• metaphor_52
Have a great time and safe rides!

[ Voor 71% gewijzigd door metaphor_52 op 26-02-2026 22:01 ]

• metaphor_52
Why new deliveries has minor damages? That is also going to create huge backlog on repairs and appointments, etc!
code:
1

• Silversurfer1
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 07:42
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Mooi hoor. Vooral die nieuwe grijze velgen.

Hoe is het audio geluid tov van de MY 23 en 3 Highland?

• DeJurist
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 01:27
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Lease je het? Anders heb je flink wat geld over de balk gegooid met 3 auto’s in 3 jaar.
Pagina: 1 ... 108 109 Laatste

Let op:
Op https://whereboat.com kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.

Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.

Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.

Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.

• Voor accessoires kan je terecht in het Tesla Model 3/Y topic en voor de S3XY buttons: Tesla Model 3 & Y Accessoires.

* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *

Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.

Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat echt alleen over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.