• Jeepee1992
  • Registratie: Augustus 2026
  • Laatst online: 11:15
Oekol schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 07:18:
[...]

Klopt ja beide LG. Dus er is letterlijk geen peil op te trekken. Heerlijk :+
Ik zoek me rot op internet maar kan er weinig over vinden. Worden de nieuwe Long Range Premium RWD allemaal al met de “nieuwe” 4680 batterij geleverd of worden ze ook nog steeds met andere batterij configuraties afgeleverd?

Model Y Premium long range RWD, QuickSilver, 19” velgen, zonder trekhaak. Besteld op 10 juni.

[ Voor 10% gewijzigd door Jeepee1992 op 06-08-2026 10:28 ]

• mike7990
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09-08 21:47
Jeepee1992 schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 10:26:
[...]

Ik zoek me rot op internet maar kan er weinig over vinden. Worden de nieuwe Long Range Premium RWD allemaal al met de “nieuwe” 4680 batterij geleverd of worden ze ook nog steeds met andere batterij configuraties afgeleverd?

Model Y Premium long range RWD, QuickSilver, 19” velgen, zonder trekhaak. Besteld op 10 juni.
Pin me er niet op vast, maar ik meen mij te herinneren dat medio April de switch is gemaakt naar de nieuwe 4680 batterij.

Of ze nog steeds voertuigen produceren met de oude batterij is mij onbekend.

• mokkie
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-08 06:45
DunaxNL schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 22:02:
Ik heb liever een webpagina die ik gewoon op mijn desktop open dan een app op mijn telefoon. Dus heb ik de API van de Boring Order Tracker uitgeplozen en daar mijn eigen pagina op gebouwd:

tesla-monitor.we.gs

Wat erop staat
  • Twee tabbladen: statistieken en een live feed met de laatste statuswijzigingen (VIN toegekend, gebouwd, in productie, leverwindow gewijzigd, nieuwe orders)
  • Filters op regio (Nederland of wereldwijd), model en uitvoering
  • Per doorsnede: open orders, hoeveel er in productie zijn, en gebouwd per week over de laatste 12 weken
  • Open orders per afleverlocatie
  • Voor NL de volledige lijst openstaande orders: besteldatum, model, kleur, afleverlocatie, verwacht window en fase
Elk uur haalt een cronjob de cijfers op en genereert daar een statische pagina van. Geen account en geen tracking.
mooi overzichtelijk web. Mijne staat ook tussen, net als bot app. Nog steeds snap ik niet wat "onderweg" betekent. VIN gekregen en gelijk op in transit zonder te bouwen..
18 meiModel Y Long Range Rear-Wheel Drive (Premium)Pearl White Multi-CoatUtrecht - Eendrachtlaan13 aug tot 23 augOnderwegVIN toegekend

• r0bb
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11:10
Ik heb liever een webpagina die ik gewoon op mijn desktop open dan een app op mijn telefoon. Dus heb ik de API van de Boring Order Tracker uitgeplozen en daar mijn eigen pagina op gebouwd:

tesla-monitor.we.gs

Wat erop staat
  • Twee tabbladen: statistieken en een live feed met de laatste statuswijzigingen (VIN toegekend, gebouwd, in productie, leverwindow gewijzigd, nieuwe orders)
  • Per doorsnede: open orders, hoeveel er in productie zijn, en gebouwd per week over de laatste 12 weken
  • Voor NL de volledige lijst openstaande orders: besteldatum, model, kleur, afleverlocatie, verwacht window en fase
Elk uur haalt een cronjob de cijfers op en genereert daar een statische pagina van. Geen account en geen tracking.
Mijne staat hier niet tussen kan dat ook?. 12 juni besteld Model Y LR RWD Diamond Black verwachte oevering 16-26 aug.

• philo
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 11:17
mokkie schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 11:04:
[...]

mooi overzichtelijk web. Mijne staat ook tussen, net als bot app. Nog steeds snap ik niet wat "onderweg" betekent. VIN gekregen en gelijk op in transit zonder te bouwen..
18 meiModel Y Long Range Rear-Wheel Drive (Premium)Pearl White Multi-CoatUtrecht - Eendrachtlaan13 aug tot 23 augOnderwegVIN toegekend
Het kan zijn dat je misschien een auto toegewezen hebt gekregen welke al was gemaakt en dat deze vrij is gekomen en al onderweg is naar Nederland 😄

• DunaxNL
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
r0bb schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 11:09:
[...]

Mijne staat hier niet tussen kan dat ook?. 12 juni besteld Model Y LR RWD Diamond Black verwachte oevering 16-26 aug.
Heb je hem geregistreerd in de Boring Order Tracker app? Daar haal ik de informatie uit.

Tesla ordermonitor: open orders, productie en RDW-registraties: tesla.we.gs

• mokkie
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-08 06:45
philo schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 11:25:
[...]

Het kan zijn dat je misschien een auto toegewezen hebt gekregen welke al was gemaakt en dat deze vrij is gekomen en al onderweg is naar Nederland 😄
Was t maar waar, dan stond tie voor de deur. Het is inmiddels al 2,5 week geleden. Nog steeds geen bericht gehad. VIN begint met XP7, zal niet met boot meegaan.

• DunaxNL
  • Nu online
mennoo schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 08:43:
[...]

Nice _/-\o_ Enig idee waarom mijn besteldatum op onbekend staat?
Ik heb het even opgezocht in de data en het ligt niet aan de site. De app zelf kent jouw besteldatum niet.

Van de 205 openstaande NL-orders missen er 22 een besteldatum. Bij die 22 zijn ook de reserveringsdatum en de boekingsdatum leeg. De API geeft er zelf een status bij:
StatusAantal
reported (echte orderdatums bekend)183
server_observed (alleen dag van eerste waarneming)12
missing (niets bekend)10
Bij die 12 "server_observed" gevallen is de datum exact het moment waarop de tracker de order voor het eerst zag, dus dat is een 'pleister' en geen besteldatum.

Voor die 12 met een waargenomen datum staat er nu "± 6 aug" in grijs, met een uitleg als je erover hovert. Ze staan daarmee ook op ongeveer de juiste plek in de lijst in plaats van onderaan. Dat plusminteken is er met opzet: de waargenomen datum is altijd later dan de echte besteldatum, dus reken er niet mee als je wilt weten wie eerder aan de beurt is.

De 10 "missing" blijven op onbekend staan, daar is echt geen datum voor beschikbaar.

• forzabesiktas
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10:10
mennoo schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 08:43:
[...]

Nice _/-\o_ Enig idee waarom mijn besteldatum op onbekend staat?
dit komt doordat jouw bestelling in TOST geen besteldatum heeft.
dit kun je handmatig toevoegen in TOST waardoor het opgepikt wordt door de API van tesla productie-monitor.

tikfouten? tjah..m..

• Marcel_van_Dam
  • Registratie: Juni 2023
  • Nu online
Jeepee1992 schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 10:26:
[...]

Ik gaat morgen de zelfde configuratie ophalen. Deze heb ik besteld op 28-04 en in de omschrijving zie ik de 2710001-DE-C accu staan. Dat is de 8L accu van Tesla volgens de parts website

• Remco_1988
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 07-08 11:18
Een vraagje van mijn kant, ben er zelf niet bekend mee.

Vanuit de leasemaatschappij kreeg ik door; eerste week oktober verwacht

Tesla app gaf toen aan oktober/november

In de Tesla app is dit nu aangepast naar 22 oktober/22 december

Heeft iemand hier ervaring mee, en kan dit nog naar voren aangepast worden of gebeurd dit in regel niet?

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:03
Dus zelfs mensen uit Duitsland krijgen hun MY uit China.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Oekol schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 18:48:
[X]

Dus zelfs mensen uit Duitsland krijgen hun MY uit China.
Waarom niet? Dat betreffende model wordt hoogstwaarschijnlijk of volledig of deels in China gemaakt.

• Oekol
turkeyhakan schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 19:06:
[...]

Waarom niet? Dat betreffende model wordt hoogstwaarschijnlijk of volledig of deels in China gemaakt.
Het is blijkbaar online een ding dat een MY uit Shanghai komt en niet uit Berlijn.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• turkeyhakan
  • Nu online
Remco_1988 schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 13:02:
Een vraagje van mijn kant, ben er zelf niet bekend mee.

Vanuit de leasemaatschappij kreeg ik door; eerste week oktober verwacht

Tesla app gaf toen aan oktober/november

In de Tesla app is dit nu aangepast naar 22 oktober/22 december

Heeft iemand hier ervaring mee, en kan dit nog naar voren aangepast worden of gebeurd dit in regel niet?
Heb je dit topic wel eens doorgenomen? Begin daar maar eens mee, dan heb heb je binnen een paar minuten antwoord op al je vragen!

• Oekol
DunaxNL schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 08:23:
[...]

Dit is uit de Delivery Status app, die gegevens heb ik niet. Als je de ordergegevens met de Boring OT app deelt, kom je er wel tussen te staan.
Moet ik nog iets speciaals doen? Ruim uur geleden gedaan en zie bijv m'n huidige auto ook in de app. Maar in jouw dashboard niet. In die andere app kan je je gegevens doneren, dat vind ik in die TOST app niet

• Tweaking
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 07-08 06:33
Die browser-tracking is echt top! Die van mij is een van die 7 MY Standards die op levering 29-9/30-9 staan.

Het zijn bijna de enige die zo’n mooie exacte datum hebben staan. Is dit gewoon een schatting? Iemand ervaring mee?

Ik heb even gekeken en er kunnen precies 7 MY’s op een vrachtwagen 😄

MY standard, white, ordered 15-7

[ Voor 5% gewijzigd door Tweaking op 06-08-2026 20:26 ]

• Neinert
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 05:24
Tweaking schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 19:32:
Die browser-tracking is echt top! Die van mij is een van die 7 MY Standards die op levering 29-9/30-9 staan.

Het zijn bijna de enige die zo’n mooie exacte datum hebben staan. Is dit gewoon een schatting? Iemand ervaring mee?

Ik heb even gekeken en er kunnen precies 7 MY’s op een vrachtwagen 😄
Ik heb de ene in Stealth Grey, desnoods vlieg ik even naar Berlijn om hem op te halen, taking one for the team! Ik denk dat het nog steeds een placeholder is, is natuurlijk precies eind Q3

• Tweaking
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 07-08 06:33
Neinert schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 20:23:
[...]

Ik heb de ene in Stealth Grey, desnoods vlieg ik even naar Berlijn om hem op te halen, taking one for the team! Ik denk dat het nog steeds een placeholder is, is natuurlijk precies eind Q3
Haha ik ga mee!

Maar wel raar toch dat die 7 zo netjes bij elkaar staan met zo’n precieze leverdatum? Ik hoop stiekem toch dat ze al een plekje op de vrachtwagen hebben ingepland.

• GabeNewell333
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 09:32
Tesla Model Y Premium LR RWD, quicksilver 19" crossflow
1 juli besteld. Levering vervroegd van 26 september naar 22 september :) small victory.
Geen VIN.

[ Voor 13% gewijzigd door GabeNewell333 op 06-08-2026 20:40 ]

• DunaxNL
  • Nu online
dubbel

[ Voor 99% gewijzigd door DunaxNL op 06-08-2026 20:38 ]

• DunaxNL
  • Nu online
Oekol schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 19:24:
[...]

Moet ik nog iets speciaals doen? Ruim uur geleden gedaan en zie bijv m'n huidige auto ook in de app. Maar in jouw dashboard niet. In die andere app kan je je gegevens doneren, dat vind ik in die TOST app niet
Nee, voor zover ik kan zien hoef je niets speciaals te doen en dat maakt het juist gek.

Je noemde eerder in dit topic je specificaties, dus daar heb ik gericht op gezocht:
  • Model Y Premium LR RWD
  • Diamond Black
  • Afleverlocatie Utrecht
  • Levering jan 2027 tot feb 2027
  • Besteld 18 juni (een keer noemde je 17 juni, die vind ik ook niet)
Ik heb direct in de database op Utrecht gefilterd: 42 openstaande orders, allemaal met levering in 2026. Geen enkele met jan 2027 tot feb 2027, in welke kleur dan ook. En als ik met diezelfde specs in de Boring OT app zelf filter, zie ik je er ook niet tussen staan.

Aan wachten ligt het niet. Vandaag verschenen er 16 nieuwe NL orders in de bron, netjes verspreid van 09:05 tot 16:20, en er zijn vandaag 197 records ingestuurd waarvan de laatste een paar minuten geleden. Er is dus geen moment waarop alles in een keer verwerkt wordt, het druppelt continu binnen.

Over dat doneren: in Boring OT zit voor zover ik weet geen aparte knop daarvoor, die deelt je order automatisch zodra hij gesynchroniseerd is. Dat betekent dus dat er iets aan de app-kant blijft hangen, niet dat jij een vinkje mist.

Mijn dashboard leest exact dezelfde bron als de statistiek- en communityschermen van de app zelf. Je kunt dit dus los van mijn site controleren. Kijk in de app of je jezelf terugvindt in de stats tab, bijvoorbeeld door te filteren op Utrecht of op een leveringsvenster in 2027. Vind je jezelf daar ook niet, dan wordt je order simpelweg niet gedeeld.

• gdv75
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-08 22:30
turkeyhakan schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 19:22:
[...]

Heb je dit topic wel eens doorgenomen? Begin daar maar eens mee, dan heb heb je binnen een paar minuten antwoord op al je vragen!
Ontspan joh. De reden dat ik zei dat ze uit Berlijn komen, is dat die van mij van dec 2025 premium Rwd gewoon uit Berlijn is gekomen en de toegewezen vin van die van mijn vrouw ook verwijst naar Berlijn.

Waarschijnlijk hadden ze in Shanghai een overproductie van premium rwd’s en was er nog plek op de boot. En ja dan kan het zijn dat ze uit Shanghai komen. Als er hier veel vraag is en daar overproductie is. Niet zo gek toch? Maar ik hoop dat je mijn reactie ook snapt, omdat dat uit eigen ervaring is.

Ik snap overigens niet waarom hier zo’n zwaar punt van gemaakt wordt. Het is toch alleen maar mooi dat ze uit Shanghai komen, dan kunnen de mensen de auto eerder in ontvangst nemen.

Overigens mijn m3 sr+ dec 2020 met LFP kwam ook uit Shanghai en was een van de eerste lto’s die uit Shanghai kwam. De bouwkwaliteit was stukken beter dan die uit fremont. Dus niks mis met een model uit Shanghai.

Besteld 6 augustus, Model Y, RWD LR, stealthegrey, white interior, 19”, trekhaak achteraf, leverdatum 2-8 december, geleverd 10-12-2025. Voor vrouw model y rwd standard white besteld op 30-4-2026

• Oekol
DunaxNL schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 20:37:
[...]

Nee, voor zover ik kan zien hoef je niets speciaals te doen en dat maakt het juist gek.

Je noemde eerder in dit topic je specificaties, dus daar heb ik gericht op gezocht:
  • Model Y Premium LR RWD
  • Diamond Black
  • Afleverlocatie Utrecht
  • Levering jan 2027 tot feb 2027
  • Besteld 18 juni (een keer noemde je 17 juni, die vind ik ook niet)
Ik heb direct in de database op Utrecht gefilterd: 42 openstaande orders, allemaal met levering in 2026. Geen enkele met jan 2027 tot feb 2027, in welke kleur dan ook. En als ik met diezelfde specs in de Boring OT app zelf filter, zie ik je er ook niet tussen staan.

Aan wachten ligt het niet. Vandaag verschenen er 16 nieuwe NL orders in de bron, netjes verspreid van 09:05 tot 16:20, en er zijn vandaag 197 records ingestuurd waarvan de laatste een paar minuten geleden. Er is dus geen moment waarop alles in een keer verwerkt wordt, het druppelt continu binnen.

Over dat doneren: in Boring OT zit voor zover ik weet geen aparte knop daarvoor, die deelt je order automatisch zodra hij gesynchroniseerd is. Dat betekent dus dat er iets aan de app-kant blijft hangen, niet dat jij een vinkje mist.

Mijn dashboard leest exact dezelfde bron als de statistiek- en communityschermen van de app zelf. Je kunt dit dus los van mijn site controleren. Kijk in de app of je jezelf terugvindt in de stats tab, bijvoorbeeld door te filteren op Utrecht of op een leveringsvenster in 2027. Vind je jezelf daar ook niet, dan wordt je order simpelweg niet gedeeld.
Dank alles klopt behalve dat het een Pearl White Multi-Coat variant is. Ik ga nu de app er ook nogmaals op nalezen. De 18 juni klopt, dat is de datum die in beide apps worden benoemd in de JSON. Maar dat je zegt dat geen enkele 2027 heeft zegt natuurlijk al genoeg. Snap er niks van. Ga eens zoeken op Tilburg in het overzicht, daar stond de aflevering eerst op en dat heb ik laten veranderen.

Overigens vind ik de boring OT app totaal niet overzichtelijk, ik blijf nog wel even wat rondzoeken in de app en zoeken of ik mijn bestelling daar kan vinden tussen de feed.

Hij geeft in ieder geval in de boring OT app aan dat de bestelde datum 18 juni is, met een mail in mijn mailbox vanuit Tesla van een delivery advisor met 'bedankt voor de bestelling etc.' op 19 juni in de vroege ochtend als bevestiging daarvan.

[ Voor 3% gewijzigd door Oekol op 06-08-2026 21:44 ]

• Mva1470
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 09-08 13:05
Beste tesla bestellers,

Heeft 1 van jullie al VIN afgelopen week ontvangen van de premium model 3? Ik zie veel standaard maar geen premium modellen voorbij komen..

• DunaxNL
  • Nu online
Oekol schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 21:42:
[...]

Dank alles klopt behalve dat het een Pearl White Multi-Coat variant is. Ik ga nu de app er ook nogmaals op nalezen. De 18 juni klopt, dat is de datum die in beide apps worden benoemd in de JSON. Maar dat je zegt dat geen enkele 2027 heeft zegt natuurlijk al genoeg. Snap er niks van. Ga eens zoeken op Tilburg in het overzicht, daar stond de aflevering eerst op en dat heb ik laten veranderen.

Overigens vind ik de boring OT app totaal niet overzichtelijk, ik blijf nog wel even wat rondzoeken in de app en zoeken of ik mijn bestelling daar kan vinden tussen de feed.

Hij geeft in ieder geval in de boring OT app aan dat de bestelde datum 18 juni is, met een mail in mijn mailbox vanuit Tesla van een delivery advisor met 'bedankt voor de bestelling etc.' op 19 juni in de vroege ochtend als bevestiging daarvan.
Met Pearl White erbij heb ik alles opnieuw gedraaid en ook op Tilburg gezocht.

In de hele NL-pool staan 13 orders met een leveringsvenster in 2027. Vijf daarvan staan op Tilburg met een Long Range RWD Premium, en drie daarvan zijn Pearl White. Besteld op 19 mei, 15 juli en 10 juni. Geen enkele op 18 juni.

Er is wel een Pearl White Long Range RWD Premium met besteldatum precies 18 juni, maar die heeft Amsterdam (Burgemeester Stramanweg) als afleverlocatie en een venster in september. Dat is dus iemand anders.

Je order zit gewoon niet in de gedeelde pool op 1 of andere manier. Heel vreemd.

• Oekol
DunaxNL schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 22:20:
[...]

In de hele NL-pool staan 13 orders met een leveringsvenster in 2027. Vijf daarvan staan op Tilburg met een Long Range RWD Premium, en drie daarvan zijn Pearl White. Besteld op 19 mei, 15 juli en 10 juni. Geen enkele op 18 juni.

Er is wel een Pearl White Long Range RWD Premium met besteldatum precies 18 juni, maar die heeft Amsterdam (Burgemeester Stramanweg) als afleverlocatie en een venster in september. Dat is dus iemand anders.

Je order zit gewoon niet in de gedeelde pool op 1 of andere manier. Heel vreemd.
Ik kijk het nog even aan. Anders ga ik volgende week even met de sales advisor mailen. Vind het sowieso heel vreemd dat ik besteld heb in juni en nu ineens naar het leveringsslot van een huidige bestelling op de website ben gegaan.

• Silversurfer1
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 09-08 22:06
Oekol schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 19:22:
[...]

Het is blijkbaar online een ding dat een MY uit Shanghai komt en niet uit Berlijn.
Zijn er mensen met een Y AWD uit Berlijn? Is best mogelijk dat ze allemaal uit China komen omdat daar ook de LG batterij fabriek zit. Denk dat ze daar met een overstock zitten vandaar dat ze deze nu pushen met 0% financial lease.

De Y Premium RWD komen nu vrijwel zeker uit Berlijn omdat daar ook Tesla’s eigen 4680 batterij productie zit. Ik verwacht dat zodra die productie op stoom is dat alle modellen deze batterij gaan krijgen en dat de prijzen gaan dalen. Maar dat duurt nog jaartje denk ik. Ze zijn deze batterij nog steeds aan het finetunen / verbeteren. Maar Tesla kennende gaat dat allemaal ‘on the fly’ en is het nu goed genoeg.

[ Voor 10% gewijzigd door Silversurfer1 op 06-08-2026 22:39 ]

• vanGrinsven
  • Laatst online: 05:49
Bij deze ook mijn bestelde configuratie:

Model Y Premium LR AWD - Ultra red - 7zits - 19” crossflow - trekhaak

Besteld op 25 juni, verwachte levering 14 augustus - 30 september in Tilburg. Nog geen VIN en ook geen inruilaanbod. 2 weken geleden alles ingevuld voor het inruilen van de huidige auto.

Leuk om te lezen dat iedereen net zo geobsedeerd is met het volgen van de bestelling!

• SXForce
  • Laatst online: 09-08 20:25
Silversurfer1 schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 22:36:
[...]

Zijn er mensen met een Y AWD uit Berlijn? Is best mogelijk dat ze allemaal uit China komen omdat daar ook de LG batterij fabriek zit. Denk dat ze daar met een overstock zitten vandaar dat ze deze nu pushen met 0% financial lease.

De Y Premium RWD komen nu vrijwel zeker uit Berlijn omdat daar ook Tesla’s eigen 4680 batterij productie zit. Ik verwacht dat zodra die productie op stoom is dat alle modellen deze batterij gaan krijgen en dat de prijzen gaan dalen. Maar dat duurt nog jaartje denk ik. Ze zijn deze batterij nog steeds aan het finetunen / verbeteren. Maar Tesla kennende gaat dat allemaal ‘on the fly’ en is het nu goed genoeg.
Ja, vorige week maandag een VIN gekregen (nog steeds alleen in BOT te zien…) en dat is een Berlijn model. Verder radiostilte vanuit Tesla. Levering 21-31 aug. Dat geloof ik bijna niet, gezien de auto volgens mij nog niet gebouwd is (als ik BOT mag geloven).

• Barto360
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09-08 01:30
DunaxNL schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 22:20:
[...]

Ben al een tijdje aan het meekijken in dit topic, maar moest toch even reageren toen ik de Long Range RWD Premium zag in Pearl White van 15 juli. Dat is mijn bestelling via de LM. Verder geen input mbt de missende order, maar leek mij even leuk toch even te reageren. Fingers crossed dat het een stukje eerder dan 2027 wordt. Volgens LM is het nog steeds begin september, mooie droom, maar lijkt mij niet realistisch met wat ik hier allemaal lees.

• Hardwareseller
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 09-08 15:06

Hardwareseller

Exonet & Backbone.direct

Mva1470 schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 22:19:
Beste tesla bestellers,

Heeft 1 van jullie al VIN afgelopen week ontvangen van de premium model 3? Ik zie veel standaard maar geen premium modellen voorbij komen..
Morgen,

Nee, hier ook nog niet helaas.. Ik heb bij Tesla onze AM en de 'delivery manager' een mailtje gewaagd, is kijken wat er uit komt/of hun meer weten wellicht.

• Amstenrader
  • Registratie: December 2009
Amstenrader schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 10:20:
[...]

Vandaag de eindfactuur ontvangen, leveringsafspraak volgt spoedig zeggen ze.
Aflevering gepland op 18 augustus, na drie maanden eindelijk rijden.🤪

• turkeyhakan
  • Nu online
Amstenrader schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 10:58:
[...]

Gefeliciteerd! Waar mag je hem ophalen?

• frozenflame
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-08 22:38
Barto360 schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 00:19:
[...]

Ben al een tijdje aan het meekijken in dit topic, maar moest toch even reageren toen ik de Long Range RWD Premium zag in Pearl White van 15 juli. Dat is mijn bestelling via de LM. Verder geen input mbt de missende order, maar leek mij even leuk toch even te reageren. Fingers crossed dat het een stukje eerder dan 2027 wordt. Volgens LM is het nog steeds begin september, mooie droom, maar lijkt mij niet realistisch met wat ik hier allemaal lees.
En die van 10 juni is die van ons;-)

• Mva1470
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 09-08 13:05
Hardwareseller schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 09:23:
[...]

Morgen,

Nee, hier ook nog niet helaas.. Ik heb bij Tesla onze AM en de 'delivery manager' een mailtje gewaagd, is kijken wat er uit komt/of hun meer weten wellicht.
Ben benieuwd naar de reactie,

mijn model 3 premium vandaag uitgesteld van augustus naar december….

Had de gebeld en konden niet aangeven waar het aan lag.

• Amstenrader
  • Registratie: December 2009
turkeyhakan schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 11:40:
[...]

Gefeliciteerd! Waar mag je hem ophalen?
Dankjewel, in Utrecht. Jij hebt toch ook een witte standaard besteld begin mei?

• turkeyhakan
  • Nu online
Amstenrader schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 12:28:
[...]

Dankjewel, in Utrecht. Jij hebt toch ook een witte standaard besteld begin mei?
Klopt, mijn vader, half mei!

• mike7990
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09-08 21:47
Ik heb zojuist "eindelijk" een VIN gekregen voor de Model Y Premium AWD, Stealth Grey
Originele bestelling van RWD is 25 april
7 juli geswitched naar AWD.

VIN begint met XP7 = Berlijn

• DunaxNL
  • Nu online
mike7990 schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 14:28:
Ik heb zojuist "eindelijk" een VIN gekregen voor de Model Y Premium AWD, Stealth Grey
Originele bestelling van RWD is 25 april
7 juli geswitched naar AWD.

VIN begint met XP7 = Berlijn
Hier ook een VIN + eindfactuur ontvangen voor een blauwe Y Premium AWD. Besteld op 11 mei. Levering is aangepast naar 4 tot 14 september.

Edit: Ook Berlijn.

[ Voor 8% gewijzigd door DunaxNL op 07-08-2026 15:03 ]

• Arnew_
  • Laatst online: 09:48
Amstenrader schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 10:58:
[...]

Gefeliciteerd! Wel bijzonder ik heb op 8 mei een MY Standard wit besteld en tot op de dag van vandaag nog geen vin. 🤔

• mitchell46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-08 21:46
Arnew_ schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 14:56:
[...]

Gefeliciteerd! Wel bijzonder ik heb op 8 mei een MY Standard wit besteld en tot op de dag van vandaag nog geen vin. 🤔
Ik ook een MY standard op 20 april besteld en heb ook nog geen VIN. Verwacht volgende week wel een te ontvangen.

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:13
Kreeg vandaag weer een aanpassing:

Model Y LR Premium AWD Marine Blue / Premium Black /

Besteld: 20-03-2026
25-05-2026: verwachte levering aug - sept
14-06-2026: verwachte levering 3 sept - 3 oct
30-06-2026: verwachte levering 1 sept - 1 nov
08-07-2026: verwachte levering 5 sept - 30 september
20-07-2026: verwachte levering 31 aug - 30 september
07-08-2026: verwachte levering 04 sept - 14 sept (in BOT staat een vinnummer vermeld)

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

• DunaxNL
  • Nu online
Wicked-Game schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 15:36:
Kreeg vandaag weer een aanpassing:

Model Y LR Premium AWD Marine Blue / Premium Black /

Besteld: 20-03-2026
25-05-2026: verwachte levering aug - sept
14-06-2026: verwachte levering 3 sept - 3 oct
30-06-2026: verwachte levering 1 sept - 1 nov
08-07-2026: verwachte levering 5 sept - 30 september
20-07-2026: verwachte levering 31 aug - 30 september
07-08-2026: verwachte levering 04 sept - 14 sept (in BOT staat een vinnummer vermeld)
Wij zitten in dezelfde batch vermoed ik.

• Funnyman
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10:21
DunaxNL schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 14:30:
[...]

Hier ook een VIN + eindfactuur ontvangen voor een blauwe Y Premium AWD. Besteld op 11 mei. Levering is aangepast naar 4 tot 14 september.

Edit: Ook Berlijn.
Op de eindfactuur staat betalen binnen 3 dagen na factuurdatum. Aangezien ik mijn model 3 pas in september krijg is dat wel erg vroeg. Hoe doen jullie dat?

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:13
DunaxNL schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 15:38:
[...]

Wij zitten in dezelfde batch vermoed ik.
Dat moet haast wel 😄 mijn “lange” wachten krijgt eindelijk een soort van einddatum.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

• turkeyhakan
  • Nu online
Funnyman schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 16:00:
[...]

Op de eindfactuur staat betalen binnen 3 dagen na factuurdatum. Aangezien ik mijn model 3 pas in september krijg is dat wel erg vroeg. Hoe doen jullie dat?
Ikzelf heb mijn Y Peformance in 2022 direct betaald nadat ik de factuur had ontvangen. Maar ik heb in het verleden ook verhalen gelezen dat mensen pas bij aflevering gingen betalen.

• Runescom
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:43
De auto’s uit Shanghai zijn van dezelfde kwaliteit als uit Berlin. Destijds mijn M3 2020 met LFP accu was dusdanig kwalitatief beter dan de auto’s van mijn collega’s uit Fremont. Heb nu een Y uit Berlin, maar de eerste lichting Y’s uit 2022 als ik mij niet vergis kwamen ook uit Shanghai met goede kwaliteit. Dus ik zou mij nergens druk om maken.

Give 2 Get

• vanGrinsven
  • Laatst online: 05:49
vanGrinsven schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 22:47:
Bij deze ook mijn bestelde configuratie:

Model Y Premium LR AWD - Ultra red - 7zits - 19” crossflow - trekhaak

Besteld op 25 juni, verwachte levering 14 augustus - 30 september in Tilburg. Nog geen VIN en ook geen inruilaanbod. 2 weken geleden alles ingevuld voor het inruilen van de huidige auto.

Leuk om te lezen dat iedereen net zo geobsedeerd is met het volgen van de bestelling!
Toevallig zojuist een VIN toegekend gekregen in de BOT app. Verwachte levering ook veranderd naar 26 augustus - 5 september

• DunaxNL
  • Nu online
[...]

Ik heb hem direct betaald om eventuele vertragingen te voorkomen. Levering is pas over een maand ongeveer (als ze het nu een keer goed de bedoel inplannen..)

• Dylan09
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 07:08
Een fijne update voor het weekend;

MYLR AWD

Besteld: 21 jul

Fase: VIN toegekend

Verwacht: 4 sep tot 14 sep

• jcj1982
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07-08 17:36
Ik kan mijn M3, 21 augustus ophalen in Tilburg!

• turkeyhakan
  • Nu online
jcj1982 schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 17:27:
Ik kan mijn M3, 21 augustus ophalen in Tilburg!
Gefeliciteerd! Wanneer besteld?

• Apen staart
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09-08 21:10
[...]

Ik had van de week hetzelfde. Heb erover gebeld en ik moest NIET betalen. Moment van betalen komt via de app gaf ze bij mij aan

• jcj1982
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07-08 17:36
turkeyhakan schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 17:31:
[...]

Gefeliciteerd! Wanneer besteld?
9 mei en bedankt!

[ Voor 5% gewijzigd door jcj1982 op 07-08-2026 17:36 ]

• Dirkos87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09:21
vandaag zag ik dat mijn levering is aangepast van 9/30 september naar jan/feb 2027. Besteld op 15 juni

Model Y Premium Rwd wit incl trekhaak

[ Voor 15% gewijzigd door Dirkos87 op 07-08-2026 17:40 ]

• ReSpawN
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-08 19:03

ReSpawN

Age of the Geek, baby!

Y Performance, wit, wit interieur, trekhaak — nog geen VIN. Opgeschoven van 23aug—20sept naar 1-30sept.

Besteld 15 juni

[ Voor 14% gewijzigd door ReSpawN op 07-08-2026 18:56 ]

Age of the Geek, baby!

• Flo-Rian
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09-08 18:55
Apen staart schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 17:34:
[...]

Ik had van de week hetzelfde. Heb erover gebeld en ik moest NIET betalen. Moment van betalen komt via de app gaf ze bij mij aan
Kan ik bevestigen vandaag ook eind factuur ontvangen en gebeld. Medewerker gaf aan pas betalen als die stap in de app komt. Meestal waneer je de levering kan plannen. Zou niet tot vertraging moeten leiden.

M3 standard wit 30-5 besteld levering in september in Tilburg.

• DunaxNL
  • Nu online

tesla-monitor.we.gs

Wat erop staat
Korte update, er is een hoop bijgekomen:
  • RDW registraties onder een nieuw tabblad "Registraties", met dank aan @Yvarladze voor de tip. Dit zijn de echte kentekenregistraties, dus wat er daadwerkelijk is afgeleverd, uitgesplitst per uitvoering.
  • "Mijn order" tab: zodat je je eigen order kunt volgen. Klik op het sterretje naast je order in de lijst en je ziet je mijlpalen, je plek op besteldatum en wat er sinds je vorige bezoek is veranderd. Alles blijft lokaal in je browser, er komt geen account of server aan te pas.
    Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MKQ50gyxJlYiKxr_bTvIIIB3Z18=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Da9yDyXAOKbrv3aGmmRQpVcQ.png?f=fotoalbum_large
  • Filters zitten nu achter een knop, met je actieve keuzes ernaast.
  • De opmaak is wat meer richting Tesla-kleuren getrokken. :)
Als er nog wensen zijn hoor ik het graag. Ik doe dit uit liefde, niet om er iets aan te verdienen.

Edit:
Nog een optie erbij op de monitor, als brug tussen de Boring OT-app en de RDW.

Onder Mijn order (klik het sterretje bij je order op het tabblad Orders) staat nu een lijstje mogelijke kentekens: auto's die de afgelopen drie weken bij de RDW zijn geregistreerd met hetzelfde model, dezelfde uitvoering en dezelfde kleur als jouw order, met catalogusprijs en datum erbij.

Wel even de disclaimer: het is een gok en geen koppeling. De RDW kent geen ordernummers, dus ik kan alleen matchen op wat zichtbaar is. Maar als jouw combinatie ineens vijf keer per week op kenteken verschijnt, weet je dat jouw batch binnen is, mogelijk eerder dan Tesla het je laat weten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dfiars0t8DbNxyN2mfKxUOvQSWs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0TElRPetrkERb50aVwxe1CbA.png?f=fotoalbum_large

Edit 2:
Weer een hoop bijgebouwd, vooral rond Mijn order.
  • Gekozen opties in een eigen blok: lak, velgen, interieur, rijhulp en trekhaak. Die stonden al in de data van de app, ze werden alleen nergens getoond.
  • Het sterretje opent nu een venster met alles van die order: foto, tijdlijn, opties, en onderin de knoppen "Dit is mijn bestelling" en "Annuleren". Zo weet je zeker dat je de goede aanklikt, en kun je hem later weer loslaten.
    Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tAzbpuY9JiwWX7xH9NEZk5mYWsA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/B4Y8RfumPTiKyNTUf1eybnjS.png?f=fotoalbum_large
  • De kentekens staan in een apart vak als echte gele platen, en je kunt erop klikken om direct naar de voertuiginformatie van de RDW te springen.
  • Je eigen prijs invullen (optioneel) filtert dat lijstje tot auto's die binnen 500 euro van jouw bedrag zitten. Bij een testgroep van 78 kentekens bleven er zo gemiddeld 16 over, dus dat scheelt gokwerk.

[ Voor 41% gewijzigd door DunaxNL op 08-08-2026 01:07 ]

• AuKeO
  • Registratie: Juli 2026
  • Laatst online: 00:37
Heuh, model 3 rwd wit, besteld 8 mei afleverdatum 17 aug 😎 net een dag terug van vakantie.

• turkeyhakan
  • Nu online
AuKeO schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 23:17:
Heuh, model 3 rwd wit, besteld 8 mei afleverdatum 17 aug 😎 net een dag terug van vakantie.
Waar ga je hem ophalen? Gefeliciteerd!! Wij zitten ook met smart te wachten. Hoe krijg je de melding? Is dat nog steeds een sms of is dat een pop-up in de app?

• Oekol
Had gisteren een mail gestuurd naar mijn sales advisor van Tesla en het antwoord was echt nog minder dan dat van een automatische robot.
De huidige verwachte leverperiode in ons systeem is januari – februari 2027.
Dit is gebaseerd op de huidige productie- en logistieke planning, die periodiek wordt herzien.
Hoewel dit later is dan eerder geschat, is uw order actief en in behandeling.
Als u eerder wilt rijden, kunt u beschikbare voorraadvoertuigen bekijken via de Tesla-website.
Om een dag later weer te wijzigen naar september 11 - september 30 zoals er voor.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
18 juni: september
24 juni: oktober
30 juni: september 3 - november 3
7 juli: augustus 20 - september 30
27 juli: N/A
28 juli: september 11 - september 30
3 aug: jan 2027 - feb 2027
8 aug: september 11 - september 30

• MartijnvanLanen
  • Registratie: December 2025
  • Laatst online: 09:31
Ik heb een leverafspraak op 17 augustus om 13.00u. Zie ik dan medetweakers?

(Model 3 RWD, trekhaak, Tilburg).

[ Voor 18% gewijzigd door MartijnvanLanen op 08-08-2026 12:37 ]

• frankj030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10:31
Oekol schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 09:17:
Had gisteren een mail gestuurd naar mijn sales advisor van Tesla en het antwoord was echt nog minder dan dat van een automatische robot.

[...]

Om een dag later weer te wijzigen naar september 11 - september 30 zoals er voor.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
18 juni: september
24 juni: oktober
30 juni: september 3 - november 3
7 juli: augustus 20 - september 30
27 juli: N/A
28 juli: september 11 - september 30
3 aug: jan 2027 - feb 2027
8 aug: september 11 - september 30
Mooi die van jou is alweer terug aangepast; dat geeft de burger moed. Die van mij staat nog steeds op januari / februari 2027, maar dan wacht ik het nog een paar dagen af.

• frankj030
DunaxNL schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 21:37:
[...]

Korte update, er is een hoop bijgekomen:
  • RDW registraties onder een nieuw tabblad "Registraties", met dank aan @Yvarladze voor de tip. Dit zijn de echte kentekenregistraties, dus wat er daadwerkelijk is afgeleverd, uitgesplitst per uitvoering.
  • "Mijn order" tab: zodat je je eigen order kunt volgen. Klik op het sterretje naast je order in de lijst en je ziet je mijlpalen, je plek op besteldatum en wat er sinds je vorige bezoek is veranderd. Alles blijft lokaal in je browser, er komt geen account of server aan te pas.
    [Afbeelding]
  • Filters zitten nu achter een knop, met je actieve keuzes ernaast.
  • De opmaak is wat meer richting Tesla-kleuren getrokken. :)
Als er nog wensen zijn hoor ik het graag. Ik doe dit uit liefde, niet om er iets aan te verdienen.

Edit:
Nog een optie erbij op de monitor, als brug tussen de Boring OT-app en de RDW.

Onder Mijn order (klik het sterretje bij je order op het tabblad Orders) staat nu een lijstje mogelijke kentekens: auto's die de afgelopen drie weken bij de RDW zijn geregistreerd met hetzelfde model, dezelfde uitvoering en dezelfde kleur als jouw order, met catalogusprijs en datum erbij.

Wel even de disclaimer: het is een gok en geen koppeling. De RDW kent geen ordernummers, dus ik kan alleen matchen op wat zichtbaar is. Maar als jouw combinatie ineens vijf keer per week op kenteken verschijnt, weet je dat jouw batch binnen is, mogelijk eerder dan Tesla het je laat weten.

[Afbeelding]

Edit 2:
Weer een hoop bijgebouwd, vooral rond Mijn order.
  • Gekozen opties in een eigen blok: lak, velgen, interieur, rijhulp en trekhaak. Die stonden al in de data van de app, ze werden alleen nergens getoond.
  • Het sterretje opent nu een venster met alles van die order: foto, tijdlijn, opties, en onderin de knoppen "Dit is mijn bestelling" en "Annuleren". Zo weet je zeker dat je de goede aanklikt, en kun je hem later weer loslaten.
    [Afbeelding]
  • De kentekens staan in een apart vak als echte gele platen, en je kunt erop klikken om direct naar de voertuiginformatie van de RDW te springen.
  • Je eigen prijs invullen (optioneel) filtert dat lijstje tot auto's die binnen 500 euro van jouw bedrag zitten. Bij een testgroep van 78 kentekens bleven er zo gemiddeld 16 over, dus dat scheelt gokwerk.
Mijne vandaag in BOT opgezocht en daarna is het met jouw website gesynchroniseerd. Wat is de reden dat er dan bij mij geen besteldatum zichtbaar is; maar alleen de datum voor eerst verschenen in BOT?

• Oekol
frankj030 schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 15:32:
[...]

Mooi die van jou is alweer terug aangepast; dat geeft de burger moed. Die van mij staat nog steeds op januari / februari 2027, maar dan wacht ik het nog een paar dagen af.
Komt wel goed. Is net een bedrijf ;)

• frankj030
Oekol schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 16:26:
[...]

Komt wel goed. Is net een bedrijf ;)
Denk het ook, misschien dat mijn restrictie tot 7 november nog een rol speelt.

• gdv75
frankj030 schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 17:09:
[...]

Denk het ook, misschien dat mijn restrictie tot 7 november nog een rol speelt.
Dat speelt zeker mee. Als die tot 7 november staat, dan zal die ook op die datum eraf gaan en zal vanaf die datum een match gezocht worden.

Ik weet niet wanneer je huidige contract afloopt, maar als dat op 7 november is. Dan zou ik aan de lease vragen of dat wat eerder kan. Want hoe eerder de match, hoe eerder je verzekerd bent dat de autobezit jaar nog geleverd gaat worden.

En aangezien ze bij tesla vaak in de laatste maand van een kwartaal ineens heel veel auto’s pushen, lijkt het dan aannemelijk dat hij in december geleverd gaat worden. Ik heb tenslotte voor de huidige Y ook 6 maanden moeten wachten. Was net te laat voor een kwartaal afsluiting.

Dus beter laat je via de LM je restrictie 2 of 4 weken opschuiven naar voren. Tesla doet tot die restrictie datum helemaal niks met je bestelling

Besteld 6 augustus, Model Y, RWD LR, stealthegrey, white interior, 19”, trekhaak achteraf, leverdatum 2-8 december, geleverd 10-12-2025. Voor vrouw model y rwd standard white besteld op 30-4-2026

• frankj030
gdv75 schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 17:16:
[...]

Dat speelt zeker mee. Als die tot 7 november staat, dan zal die ook op die datum eraf gaan en zal vanaf die datum een match gezocht worden.

Ik weet niet wanneer je huidige contract afloopt, maar als dat op 7 november is. Dan zou ik aan de lease vragen of dat wat eerder kan. Want hoe eerder de match, hoe eerder je verzekerd bent dat de autobezit jaar nog geleverd gaat worden.

En aangezien ze bij tesla vaak in de laatste maand van een kwartaal ineens heel veel auto’s pushen, lijkt het dan aannemelijk dat hij in december geleverd gaat worden. Ik heb tenslotte voor de huidige Y ook 6 maanden moeten wachten. Was net te laat voor een kwartaal afsluiting.

Dus beter laat je via de LM je restrictie 2 of 4 weken opschuiven naar voren. Tesla doet tot die restrictie datum helemaal niks met je bestelling
Tot nu toe heeft de levering steeds op november gestaan, sinds mei… alleen deze week schoot het opeens naar januari / februari.

Overigens heb ik gevraagd aan Tesla Delivery Tilburg aan de telefoon enige tijd terug hoe dat zat met zoeken vanaf 7-11, volgens de meneer aan de telefoon zoekt het systeem echt al eerder om zo kort mogelijk na 7-11 te leveren.

[ Voor 10% gewijzigd door frankj030 op 08-08-2026 17:20 ]

• gdv75
frankj030 schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 17:19:
[...]

Tot nu toe heeft de levering steeds op november gestaan, sinds mei… alleen deze week schoot het opeens naar januari / februari.

Overigens heb ik gevraagd aan Tesla Delivery Tilburg aan de telefoon enige tijd terug hoe dat zat met zoeken vanaf 7-11, volgens de meneer aan de telefoon zoekt het systeem echt al eerder om zo kort mogelijk na 7-11 te leveren.
Ok! En ik vertel je alleen wat ik zelf heb ervaren en meerdere berichten hier over restricties heb gelezen.

Een tesla meneer heeft mij ook verteld dat de Y, waar we op zitten te wachten, al gebouwd is en onderweg. Een andere tesla meneer vertelde dat hij nog lang niet is gebouwd.

Welkom in deze bijzondere wereld. Maar als ik jou was zou ik toch aan de LM vragen of ze de restricties kunnen vervroegen

• Apen staart
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09-08 21:10
Eigenlijk doet Tesla zichzelf een beetje 'de das om' met de hele 'transparantie' die ze bieden in het leveringsproces. Vroeger bestelde je een auto en kreeg je een richt termijn en wachtte je gewoon tot je gebeld werd....

• turkeyhakan
  • Nu online
MartijnvanLanen schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 12:36:
Ik heb een leverafspraak op 17 augustus om 13.00u. Zie ik dan medetweakers?

(Model 3 RWD, trekhaak, Tilburg).
Welke datum besteld? Gefeliciteerd!

• frankj030
gdv75 schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 18:10:
[...]

Ok! En ik vertel je alleen wat ik zelf heb ervaren en meerdere berichten hier over restricties heb gelezen.

Een tesla meneer heeft mij ook verteld dat de Y, waar we op zitten te wachten, al gebouwd is en onderweg. Een andere tesla meneer vertelde dat hij nog lang niet is gebouwd.

Welkom in deze bijzondere wereld. Maar als ik jou was zou ik toch aan de LM vragen of ze de restricties kunnen vervroegen
Ja ik denk dat je gelijk hebt. Maar dan is het wel vaag dat het eerder wel gewoon op november stond. Wacht het nog een paar daagjes af en dan zal ik eens kijken of ik de LM moet vragen de restrictie aan te passen.

• mitchell46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-08 21:46
frankj030 schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 15:35:
[...]

Mijne vandaag in BOT opgezocht en daarna is het met jouw website gesynchroniseerd. Wat is de reden dat er dan bij mij geen besteldatum zichtbaar is; maar alleen de datum voor eerst verschenen in BOT?
Die moet je in de Bot zelf invullen.

• DunaxNL
  • Nu online
frankj030 schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 15:35:
[...]

Van de 236 open NL-orders hebben er 207 een besteldatum en 29 niet. Bij die 29 zijn alle drie de datumvelden leeg die de app normaal meestuurt: besteldatum, boekingsdatum en reserveringsdatum. Ze komen dus als setje mee, of helemaal niet.

[ Voor 12% gewijzigd door DunaxNL op 08-08-2026 22:13 ]

• DunaxNL
  • Nu online
mitchell46 schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 21:46:
[...]

Die moet je in de Bot zelf invullen.
Verrekt, je hebt gelijk, de datum kun je in de app zelf invullen. Ik kan me ook niet herinneren dat ik dat ooit gedaan heb, maar het zal toch zo zijn.

• Cyclonic
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02:20
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HVPWeMZQVjjWqBDljHKEBf9RYnk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LcL0m1cN8C7FuAm8AK2Svsca.jpg?f=fotoalbum_large Kan iemand mij uitleggen waarom ik als een van de weinige geen vin heb, en dat de bestelling van 4 juli hem al kan ophalen terwijl sommige in mei besteld ook nog wachten? Snap er niks van.

• AuKeO
  • Registratie: Juli 2026
  • Laatst online: 00:37
turkeyhakan schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 06:31:
[...]

Waar ga je hem ophalen? Gefeliciteerd!! Wij zitten ook met smart te wachten. Hoe krijg je de melding? Is dat nog steeds een sms of is dat een pop-up in de app?
Groningen, alles via de tesla app afgehandeld, kreeg gewoon de meldingen binnen.

• GabeNewell333
Mijn order volgen
Je kunt hier je eigen order bijhouden. Dat werkt alleen als je order in de gedeelde gegevens staat, en daarvoor zijn twee dingen nodig:
  1. Installeer de Boring Order Tracker-app en koppel je Tesla-account, zodat je order met zijn gegevens wordt opgehaald.
  2. Wacht tot je order in de lijst verschijnt. Dat duurt meestal minder dan een uur. Staat hij er na een paar uur nog niet in, dan wordt hij niet gedeeld en valt er hier niets te volgen.
Ga daarna naar het tabblad Orders en klik op het sterretje voor jouw regel. Je keuze blijft in deze browser bewaard, er komt geen account of server aan te pas. Wis je je browsergegevens, dan moet je hem opnieuw aanwijzen.

https://tesla-monitor.we.gs/
Wat staat hier eigenlijk? 2 dingen zijn nodig staat er. 1 is helder: download app, koppel met tesla. Maar wat zegt 2 nou eigenlijk? Dit lijkt gewoon op algemene informatie, geen instructie. En dan zit er een alinea onder, wat dan weer lijkt op een instructie. Ik snap hier helemaal niks van.

Overigens de UI van de BOT app; aj aj aj. Om van te huilen. Ik laat mij testen op epilepsie.

[ Voor 4% gewijzigd door GabeNewell333 op 09-08-2026 11:32 ]

• DunaxNL
  • Nu online
GabeNewell333 schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 11:31:
[...]

Wat staat hier eigenlijk? 2 dingen zijn nodig staat er. 1 is helder: download app, koppel met tesla. Maar wat zegt 2 nou eigenlijk? Dit lijkt gewoon op algemene informatie, geen instructie. En dan zit er een alinea onder, wat dan weer lijkt op een instructie. Ik snap hier helemaal niks van.

Overigens de UI van de BOT app; aj aj aj. Om van te huilen. Ik laat mij testen op epilepsie.
Stap 2 is "wachten", maar ik snap de verwarring.

Ik heb het aangepast, het zijn nu drie stappen:
  1. Installeer de Boring Order Tracker-app en koppel je Tesla-account.
  2. Wacht tot je order in de lijst op het tabblad Orders verschijnt (meestal binnen een uur).
  3. Klik daar op het sterretje voor jouw regel.
Wat er daarna nog aan voorwaarden geldt (staat je order er na een paar uur nog niet in, dan deelt de app hem niet), staat er los onder en is niet meer vermomd als stap. Dank voor de feedback! Dit soort dingen zie je zelf niet meer als je er te lang in zit.

En ja, ik ben het eens met jouw opmerking over de BOT app, dat is nog een reden waarom ik de site heb gemaakt.

• GabeNewell333
DunaxNL schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 12:11:
[...]

Stap 2 is "wachten", maar ik snap de verwarring.

Ik heb het aangepast, het zijn nu drie stappen:
  1. Installeer de Boring Order Tracker-app en koppel je Tesla-account.
  2. Wacht tot je order in de lijst op het tabblad Orders verschijnt (meestal binnen een uur).
  3. Klik daar op het sterretje voor jouw regel.
Wat er daarna nog aan voorwaarden geldt (staat je order er na een paar uur nog niet in, dan deelt de app hem niet), staat er los onder en is niet meer vermomd als stap. Dank voor de feedback! Dit soort dingen zie je zelf niet meer als je er te lang in zit.

En ja, ik ben het eens met jouw opmerking over de BOT app, dat is nog een reden waarom ik de site heb gemaakt.
Thanks. Goed bezig! Hij komt er na een paar dagen niet in. Het is wat het is :)

• DunaxNL
  • Nu online
GabeNewell333 schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 14:46:
[...]

Heb je in de BOT-app je besteldatum ingevuld? Op het eerste scherm tik je op je auto en dan scroll je naar Order Date. Deze datum moet je soms zelf invullen en zonder die datum staat je order er wel waarschijnlijk wel in, alleen met een ± en de datum waarop de app hem voor het eerst zag.

• frankj030
DunaxNL schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 15:40:
[...]

Heb je in de BOT-app je besteldatum ingevuld? Op het eerste scherm tik je op je auto en dan scroll je naar Order Date. Deze datum moet je soms zelf invullen en zonder die datum staat je order er wel waarschijnlijk wel in, alleen met een ± en de datum waarop de app hem voor het eerst zag.
Als je die datum aanpast nadat jouw site hem uit BOT heeft gevonden, wordt dat in je site niet meer geactualiseerd; klopt dat? Ik heb het namelijk gisteravond handmatig ingevuld en zie de mutatie niet terug.

• philo
  • Laatst online: 11:17
De RWD lijkt ineens ook een subwoofer te hebben. Toen ik mijn bestelling plaatste, was dit alleen bij de AWD of Performance. Heeft iemand hier toevallig iets over gehoord van Tesla?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WjWqE-TD-l0-oSmmgGjrR8A87_8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PJcsGBlN7n9xFgiKbUaLagzJ.png?f=fotoalbum_large

In het vergelijk overzicht staat nog steeds dat er geen subwoofer in zit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mVhZvhwqCTJRxhK3J2x6ArENepM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZUiPEYqfzhKH8QSzeBC95bLP.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 28% gewijzigd door philo op 09-08-2026 16:35 ]

• Frh23
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 23:53
‘Met tot’ staat er, als je de modellen vergelijkt dan heeft rwd nog steeds 9 speakers en awd 15 en subwoofer.

• Denoes
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-08 17:04
GabeNewell333 schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 14:46:
[...]

Idem hier, niet op de besteldatum (22 juli) en ook niet op de datum waarop de BOT app hem voor het eerst zag (2 augustus).

• DunaxNL
  • Nu online
frankj030 schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 16:32:
[...]

Als je die datum aanpast nadat jouw site hem uit BOT heeft gevonden, wordt dat in je site niet meer geactualiseerd; klopt dat? Ik heb het namelijk gisteravond handmatig ingevuld en zie de mutatie niet terug.
De site bewaart niets per order: hij haalt elk uur alles opnieuw op en bouwt de pagina van nul. Wat de app deelt, staat er dus binnen een uur op, ook als je het later aanpast.

Ik heb nog een lokale snapshot van gisteren en dat naast de data van nu vergeleken. Van de 29 orders die gisteravond om 22:07 geen besteldatum hadden, hebben er nu twee er wel een. Dus het komt binnen.

Ik zie alleen wat BOT deelt, dus als de app hem nog niet gesynchroniseerd heeft kan ik hem ook niet zien.

• GabeNewell333
philo schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 16:33:
De RWD lijkt ineens ook een subwoofer te hebben. Toen ik mijn bestelling plaatste, was dit alleen bij de AWD of Performance. Heeft iemand hier toevallig iets over gehoord van Tesla?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
omfg. Ik dacht dat de model Y premium sowieso goed audio had. Maar niet dus? Serieus een reden voor mij om de order te veranderen tbh.

Maar ik heb nogal wat YT videos gekeken en zij zeggen van niet. I'm confused.

[ Voor 4% gewijzigd door GabeNewell333 op 09-08-2026 18:36 ]

• DunaxNL
  • Nu online
GabeNewell333 schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 18:33:
[...]

omfg. Ik dacht dat de model Y premium sowieso goed audio had. Maar niet dus? Serieus een reden voor mij om de order te veranderen tbh.

Heb je toevallig Amerikaanse YT-video’s bekeken? Daar worden de RWD’s namelijk wel geleverd met een subwoofer. In Europa krijgen de RWD-modellen minder speakers en geen subwoofer.

• GabeNewell333
DunaxNL schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 18:39:
[...]

Heb je toevallig Amerikaanse YT-video’s bekeken? Daar worden de RWD’s namelijk wel geleverd met een subwoofer. In Europa krijgen de RWD-modellen minder speakers en geen subwoofer.
Ah helder, ik bel morgen Tesla wel :) Ben wel gesteld op mijn audio.

• DunaxNL
  • Nu online
Denoes schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 16:56:
[...]

Idem hier, niet op de besteldatum (22 juli) en ook niet op de datum waarop de BOT app hem voor het eerst zag (2 augustus).
Als ik in de BOT app zoek, zie ik je er ook niet tussenstaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b5kAhRN2-owBFM-9qGZH3l_-gRs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/VOIVLQjNe8olo521EO1ADVmV.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZEjoBib-4D9--Qc8vDJ4KMMx8Cw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/bBXuZhIad9MM3CxDPqaEcCAh.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door DunaxNL op 09-08-2026 19:30 ]

• frankj030
DunaxNL schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 16:57:
[...]

De site bewaart niets per order: hij haalt elk uur alles opnieuw op en bouwt de pagina van nul. Wat de app deelt, staat er dus binnen een uur op, ook als je het later aanpast.

Ik heb nog een lokale snapshot van gisteren en dat naast de data van nu vergeleken. Van de 29 orders die gisteravond om 22:07 geen besteldatum hadden, hebben er nu twee er wel een. Dus het komt binnen.

Ik zie alleen wat BOT deelt, dus als de app hem nog niet gesynchroniseerd heeft kan ik hem ook niet zien.
Thanks voor je reactie, en wat denk je: inmiddels is de door mij ingevulde besteldatum ook op jouw site zichtbaar. Stuk overzichtelijker dan de BOT app zo!

• Cyw00d
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:28
DunaxNL schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 19:26:
[...]

Als ik in de BOT app zoek, zie ik je er ook niet tussenstaan.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nog een tip: De website/introductiepost link in je footer zetten van de forum-posts. Ik moest even terugzoeken waar iedereen het nou over had. :P

[ Tesla MIG MYP ]

• Oekol
philo schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 16:33:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nee dat staat er niet. Er staat dat de premium tot wel 15 speakers en 1 subwoofer heeft. Er staat niet dat het zo is. Bij de AWD natuurlijk wel maar de RWD niet.

• SXForce
  • Laatst online: 09-08 20:25
GabeNewell333 schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 18:33:
[...]

Ik heb in beide een testrit gemaakt en je merkt het verschil echt super hard… ben zelf ook gesteld op m’n audio.

Het is niet verschrikkelijk, maar als je de AWD mét subwoofer hebt gehoord dan is de RWD variant er niets bij. Klinkt heel hol.

Edit; overigens is dat, zoals aangegeven bovenstaand aangegeven, een verschil tussen US en EU. Heel gek.

[ Voor 9% gewijzigd door SXForce op 09-08-2026 20:14 ]

• Oekol
@DunaxNL er is nu een witte premium RWD met 18 juni besteldatum en 11 sep - 30 sep in UTR. Die zou van mij kunnen zijn, weet alleen niet of die er begin van deze week ook al in stond en van iemand anders is bijv.
Voor nu maar even gefavoriet en geclaimd als mijne. Als de ETA dan wisselt en deze ook weten we het zeker. Ben benieuwd de website is echt top......

• DunaxNL
  • Nu online
Cyw00d schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 20:06:
[...]

Nog een tip: De website/introductiepost link in je footer zetten van de forum-posts. Ik moest even terugzoeken waar iedereen het nou over had. :P
Goede tip :) Gedaan
Oekol schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 20:22:
@DunaxNL er is nu een witte premium RWD met 18 juni besteldatum en 11 sep - 30 sep in UTR. Die zou van mij kunnen zijn, weet alleen niet of die er begin van deze week ook al in stond en van iemand anders is bijv.
Voor nu maar even gefavoriet en geclaimd als mijne. Als de ETA dan wisselt en deze ook weten we het zeker. Ben benieuwd de website is echt top......
Ah, fijn dat ie er nu tussenstaat. Bedankt voor je compliment!

[ Voor 43% gewijzigd door DunaxNL op 09-08-2026 20:31 ]

• Wdrawing
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:58
Oekol schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 20:22:
Het is ook niet mijn bestelling. Ik heb die van mij op 13 juni besteld

Model Y Premium RWD Wit/Zwart zonder trekhaak.

Verwachte levering 12-9/30/9

• MartijnvanLanen
  • Registratie: December 2025
  • Laatst online: 09:31
turkeyhakan schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 20:37:
[...]

Welke datum besteld? Gefeliciteerd!
Op 15 april! Dank!

• Oekol
Apen staart schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 19:20:
Eigenlijk doet Tesla zichzelf een beetje 'de das om' met de hele 'transparantie' die ze bieden in het leveringsproces. Vroeger bestelde je een auto en kreeg je een richt termijn en wachtte je gewoon tot je gebeld werd....
Ja en nee. Bij VAG kan (in verleden althans dus: kon zeker) je ook gewoon in de data kijken of er al een indicatie is qua levertijd. Komt op hetzelfde neer als wat we nu zien met Tesla. Het verandert alleen veel vaker bij Tesla :+

Pagina: 1 ... 132 133 Laatste

Let op:
Op https://whereboat.com kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.

Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.

Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.

Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.

• Voor accessoires kan je terecht in het Tesla Model 3/Y topic en voor de S3XY buttons: Tesla Model 3 & Y Accessoires.

* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *

Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.

Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat echt alleen over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.