• GabeNewell333
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 22:22
Cyw00d schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 09:57:
4 aug besteld met leverdatum oktober - november

Vannacht is de leverwindow verandert naar 20nov - 20 jan

~[Afbeelding]
lol, zelfde auto alleen quicksilver. Die van mij is altijd september-september gebleven. Oh en 6 augustus besteld btw.

[ Voor 5% gewijzigd door GabeNewell333 op 26-08-2026 10:31 ]

• GabeNewell333
Gery schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 09:30:
Hier ook ineens versprongen naar nov-dec😕
In de BOT app las ik een topic over iemand die in gesprek ging over verspringingen met een Tesla-medewerkermens. Het zijn gewoon automatische berekeningen, je moet er niet zoveel waarde aan hechten en vaak komt het uit zoals het initieel/het langst op bleef.

• msagg23
  • Registratie: Augustus 2026
  • Laatst online: 22:20
alexxw schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 08:58:
Goedemorgen, voor mijn M3 Premium RWD toont de app nu een leverdatum van nov-dec 2026. Tot gisteren stond er nog 25 aug-15 sep. Ziet iemand anders hetzelfde?
Ja ik heb dit ook, een hele lange periode 1 sept - 21 sept geweest en ineens veranderd naar jan 2027 tm 28 feb 2027

• Whatarethose
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 17:35
Goedemorgen, voor mijn M3 Premium RWD toont de app nu een leverdatum van nov-dec 2026. Tot gisteren stond er nog 25 aug-15 sep. Ziet iemand anders hetzelfde?
Bij mij exact hetzelfde.

• Dirkos87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20:16
msagg23 schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 10:59:
[...]

Ja ik heb dit ook, een hele lange periode 1 sept - 21 sept geweest en ineens veranderd naar jan 2027 tm 28 feb 2027
Hier ook maar ik zie ook dat dezelfde auto's met dezelfde besteldatum (15-6) al een VIN hebben. De kans dat het weer terug gaat is ook aanwezig.

Ik hoop het wel want ik ga in nov verhuizen dus heb de trekhaak nodig haha

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:44
Ik adviseer (toekomstige, nieuwe Tesla eigenaren/berijders) altijd om dit topic goed door te nemen. Het is heel normaal dat je verwachte leverindicatie wijzigt. Soms wel maanden vooruit om vervolgens weer aangepast te worden. Houd gewoon de leverindicatie aan ten tijde van bestellen en you are safe.

Ter info, ik heb zelf 2 Tesla's besteld en mijn vader recent nog 1.

Tesla 1 = geleverd in exact dezelfde maand als dat er ten tijde van bestellen werd aangegeven (in 2022)

Tesla 2 = idem (in 2023)

Tesla 3 = zelfs 2 weken eerder! (geleverd in deze maand)

[ Voor 17% gewijzigd door turkeyhakan op 26-08-2026 12:45 ]

• GabeNewell333
turkeyhakan schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 12:43:
[...]

Ik adviseer (toekomstige, nieuwe Tesla eigenaren/berijders) altijd om dit topic goed door te nemen. Het is heel normaal dat je verwachte leverindicatie wijzigt. Soms wel maanden vooruit om vervolgens weer aangepast te worden. Houd gewoon de leverindicatie aan ten tijde van bestellen en you are safe.

Tesla 1 = geleverd in exact dezelfde maand als dat er ten tijde van bestellen werd aangegeven (in 2022)

Tesla 2 = idem (in 2023)

Dit dus. Eigenlijk heeft huilie huilie doen op een forum terwijl het helemaal niet zover is, geen nut. Als het daadwerkelijk vertraagd is, ja dan wel ja :P

• Apen staart
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 00:31
[...]

Tesla 2 = idem (in 2023)

Kan me toch ook nog wel berichten van je herinneren in dit forum... :) ;)

• Jeng 2.0
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 18:21
De bot app doet wat raar hier, deze week is de verwachte leverdatum 2x aangepast terwijl mij afhaal datum al van vorige week vast staat.1x naar 03/09-11/09 en met van 27/08- 03/09. Afhaal staat sinds vorige week vast op 01/09

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:50

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
[...]

Ten tijde van bestellen: eind mei begin juni. En nu dan ;) ?

Ik snap je punt dat tesla inderdaad veel wisselt. Maar voor mij persoonlijk heb ik nu nul indicatie meer: juni is duidelijk niet gehaald en januari staat nu in de app. Zeg het maar: wat wordt de maand dat tesla ooit besluit te gaan leveren :) ?

• turkeyhakan
We Are Borg schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 19:43:
[...]

Ten tijde van bestellen: eind mei begin juni. En nu dan ;) ?

Ik snap je punt dat tesla inderdaad veel wisselt. Maar voor mij persoonlijk heb ik nu nul indicatie meer: juni is duidelijk niet gehaald en januari staat nu in de app. Zeg het maar: wat wordt de maand dat tesla ooit besluit te gaan leveren :) ?
Welk model heb je besteld? Toevallig een Y LR RWD of een Y 7 zitter? Kan mij voorstellen dat dit soort modellen wellicht langer op zich laten wachten, omdat ze “nieuw” zijn.

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Een AWD zwart. Niks bijzonder dus

• kimivi
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 00:53
turkeyhakan schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 19:54:
[...]

Welk model heb je besteld? Toevallig een Y LR RWD of een Y 7 zitter? Kan mij voorstellen dat dit soort modellen wellicht langer op zich laten wachten, omdat ze “nieuw” zijn.
Waarom denk je dat de levertijd van 7-zitters langer is?

• turkeyhakan
Zit de AWD niet in de transitie naar een nieuwe type accu?

• Apen staart
turkeyhakan schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 06:09:
[...]

Zit de AWD niet in de transitie naar een nieuwe type accu?
Er zijn legio voorbeelden van AWD's die in juni of zefls in juli besteld zijn en in september worden uitgeleverd.

[ Voor 3% gewijzigd door Apen staart op 27-08-2026 08:10 ]

• vanGrinsven
  • Laatst online: 30-08 19:08
turkeyhakan schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 19:54:
[...]

Ik heb 23 juni een AWD 7 zitter besteld en die kan ik morgen ophalen, dus als ik dat vergelijk met anderen op dit forum heb ik daar niet langer op gewacht.

• turkeyhakan
Apen staart schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 08:10:
[...]

Er zijn legio voorbeelden van AWD's die in juni of zefls in juli besteld zijn en in september worden uitgeleverd.
Dat kan! :-) Ik probeer alleen maar een reden te vinden waarom een levering mogelijk is vertraagd.

• jvkollenburg
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08 12:26
Ik had vorige week op de Tesla website gekeken voor occasions en voorraad nieuwe, direct leverbare modellen. Occasions alleen een paar HW3 modellen voor veel te veel geld. Nieuw op voorraad: nul. En nieuw bestellen, wachttijd dus maandenlang. Het loopt kennelijk erg goed daar, ze lijken niet aan te slepen.

• jt1998
  • Registratie: Juli 2026
  • Laatst online: 31-08 10:10
Iemand die toevallig nog scherp heeft wat in juli de levertijd op de website was wanneer je een M3 rwd premium zou bestellen, vraag ik voor een vriend :*)

• Idier100
  • Laatst online: 14:13
Ik heb op 2 juli besteld M3 premium long range rwd in quicksilver. Toen stond de website op aug-sept, wat de verkopers in Utrecht mij ook vertelde… In mijn app staat nu 1-23 sept. En eerder zelfs 24 jul- 15 aug. Maar geloof er niks van, heb nog geen VIN en er is ook nog geen gebouwd of onderweg staat er. Volgens mij liggen de M3 modellen stil. De datum in de app veranderd zo vaak.

[ Voor 45% gewijzigd door Idier100 op 27-08-2026 09:24 ]

• kimivi
vanGrinsven schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 08:43:
[...]

Ik heb 23 juni een AWD 7 zitter besteld en die kan ik morgen ophalen, dus als ik dat vergelijk met anderen op dit forum heb ik daar niet langer op gewacht.
Gefeliciteerd! Wat was de geschatte datum toen je boekte? Mijn boeking stond gepland voor 15 juli, eerst september, nu veranderd naar oktober-december! En wanneer heb je het VIN-nummer ontvangen?

• LovesDolfijnen
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 22:16
Familie Lurker meld zich. Wat een heerlijke vakantie invulling om lekker dit forum te lurken. Wat een fijne website heb je gemaakt @DunaxNL. Ik zie alleen dat deze al 14 uur niet gerefreshed is. Zo kan ik natuurlijk niet mijn verslaving onderhouden. Is er iets aan de hand?

wij hebben op 13 juni M Y AWD marine blue besteld met trekhaak. Leverwindow nog steeds 1 - 30 sep 🙌

• teh_maniax
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 00:33
Levering stond op 24-30 sept (MY AWD), inruil aanbod gehad welk geldig was tot 30 sept.

Deze was zo belachelijk laag dat ik deze niet geaccepteerd hebt. Heb echter 2 autos welke ingeruild konden worden, dus gevraagd of het mogelijk om een inruil aanbod voor de 2e auto te krijgen. Dit was geen probleem, inruil kenteken/vin aangepast en hoppa delivery date naar 18 nov - 18 jan...... en bedankt.

• turkeyhakan
jt1998 schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 09:12:
Iemand die toevallig nog scherp heeft wat in juli de levertijd op de website was wanneer je een M3 rwd premium zou bestellen, vraag ik voor een vriend :*)
Volgens mij september-oktober.

• SXForce
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:37
Hallo allen,

Gisteren mijn MY AWD Marine Blue in ontvangst mogen nemen. Binnen een half uurtje was alles geregeld. De auto had hier en daar nog wel een beetje stickerlijm zitten, maar dat hebben ze terplekke nog even weggepoetst.

Dit is mijn 2e Tesla en wat mij bij deze levering negatief was opgevallen is dat je niet direct autopilot hebt, ook niet als je het volledige FSD pakket van te voren hebt gekocht (dus zonder abbo) of als je ter plekke het abbo afsluit. Dus ouderwets op TACC moeten terugrijden. Voelde even als een downgrade in vergelijking met mijn "oude" auto auto die standaard autopilot heeft.

Vanochtend gelukkig wel de FSD update binnen, inclusief autopilot. Morgen de eerste echte testrit met FSD met een ritje van 210km.

Ik zal vast zo nu en dan nog een keertje in dit topic aanwezig zijn, maar ik wens hierbij iedereen een snelle levering toe!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Standaard autopilot zit er ook niet meer bij sinds een tijdje. Moment van bestellen is daarin bepalend.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• sanger1981
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 21:46
Apen staart schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 08:10:
[...]

Des te frustrerender is het dat ik in mei besteld heb en pas in januari geleverd ga krijgen volgens de app...

• DunaxNL
  • Laatst online: 22:21
LovesDolfijnen schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 10:25:
Familie Lurker meld zich. Wat een heerlijke vakantie invulling om lekker dit forum te lurken. Wat een fijne website heb je gemaakt @DunaxNL. Ik zie alleen dat deze al 14 uur niet gerefreshed is. Zo kan ik natuurlijk niet mijn verslaving onderhouden. Is er iets aan de hand?

wij hebben op 13 juni M Y AWD marine blue besteld met trekhaak. Leverwindow nog steeds 1 - 30 sep 🙌
Haha, refresh draait nu. Gebeurd op random momenten op een dag. :)

• vanGrinsven
  • Laatst online: 30-08 19:08
kimivi schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 09:26:
[...]

Gefeliciteerd! Wat was de geschatte datum toen je boekte? Mijn boeking stond gepland voor 15 juli, eerst september, nu veranderd naar oktober-december! En wanneer heb je het VIN-nummer ontvangen?
Toen ik bestelde was de geschatte levering in augustus-september. VIN in de BOT app kwam op 7 augustus en VIN in de Tesla app op 25 augustus.

• SXForce
ZeRoC00L schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 10:57:
Standaard autopilot zit er ook niet meer bij sinds een tijdje. Moment van bestellen is daarin bepalend.
Klopt, maar ik heb de auto gekocht MET FSD. Dus dan verwacht je minimaal autopilot te hebben bij levering. Geen wereldprobleem, maar toch een bummer.
edit:
Ik zie dat ik niet eens meer kan kiezen voor autopilot nu ik de FSD update heb geïnstalleerd! In het buitenland vast wel, maar in NL niet.

[ Voor 17% gewijzigd door SXForce op 27-08-2026 12:12 ]

• forzabesiktas
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:01
En weer een verloren strijder. :+

Na maanden wachten en schuiven en mezelf gek maken mag ik aankomende maandag mijn MY Premium RWD Stealth grey ophalen.

besteld op 23-04 en redelijk vaak heen en weer geschuif. (zelfs één keer januari-februari 2027 gehad, paar uur later weer terug naar aug-sept.)

• hkmt
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 30-08 13:43
Tot wanneer kon je de FSD bij kopen? Ik had mijn auto begin juni besteld en kon alleen maar de FSD als in abonnement vorm selecteren.

• DunaxNL
hkmt schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 12:56:
Tot wanneer kon je de FSD bij kopen? Ik had mijn auto begin juni besteld en kon alleen maar de FSD als in abonnement vorm selecteren.
Tot 15 mei geloof ik.

• valourus
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 29-08 01:27
Afgelopen dinsdag mijn Model Y Performance opgehaald. Alles ziet er goed uit, en ook geen problemen gehad met het inwisselen van mijn vorige Model 3 Dual Motor Long Range uit 2021 (met aftermarket spoiler).

Het enige wat me is opgevallen, is dat mijn deur wat moeilijk dichtgaat doordat de auto zo goed geïsoleerd is. Net even met de Tesla AI gebeld en die zei dat ik het raam opnieuw moest kalibreren. Dat ga ik vanavond proberen.

Verder echt nul problemen gehad en erg tevreden met de auto.

Edit: Autopilot was ook aanwezig, als het op je order bevestiging staat als "inbegrepen" wordt het geactiveerd

[ Voor 10% gewijzigd door valourus op 27-08-2026 16:00 ]

• Dirkos87
Enige lompe vind ik dat ik dezelfde bestellingen zie gemaakt nadat die van mij is besteld maar die wel al een VIN hebben. Of mis ik dan geheel iets?

MY RWD Premium Wit (incl trekhaak)

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:48
SXForce schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 12:09:
[...]

Klopt, maar ik heb de auto gekocht MET FSD. Dus dan verwacht je minimaal autopilot te hebben bij levering. Geen wereldprobleem, maar toch een bummer.
edit:
Ik zie dat ik niet eens meer kan kiezen voor autopilot nu ik de FSD update heb geïnstalleerd! In het buitenland vast wel, maar in NL niet.
Ik kon met de leenauto M3P in Duitsland wel voor EAP kiezen, maar wat ik las op fora was dat omdat tesla gewoon alles open had gezet. Normaal kan het niet en val je terug op TACC. Tenzij een auto voor release FSD in NL.

Als je het kan bevestigen hou me graag aanbevolen voor de tag. Zodat ik weet of ik FSD ga nemen voor 1 maand op vakantie naar Portugal.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• mitchell46
  • Registratie: Januari 2012
Oekol schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 16:38:
[...]

Ik kon met de leenauto M3P in Duitsland wel voor EAP kiezen, maar wat ik las op fora was dat omdat tesla gewoon alles open had gezet. Normaal kan het niet en val je terug op TACC. Tenzij een auto voor release FSD in NL.

Als je het kan bevestigen hou me graag aanbevolen voor de tag. Zodat ik weet of ik FSD ga nemen voor 1 maand op vakantie naar Portugal.
Is het niet dat FSD alleen in NL en BE werkt? Zo gauw je in Frankrijk bent dat het dan uitgeschakeld wordt?

Collega van mij heeft zijn M3 S vorige week opgehaald en meteen FSD getest maar was niet tevreden over FSD. Hij had al een time out te pakken van een week terwijl hij gewoon aan het opletten was.

• Oekol
mitchell46 schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 17:08:
[...]

Is het niet dat FSD alleen in NL en BE werkt? Zo gauw je in Frankrijk bent dat het dan uitgeschakeld wordt?

Collega van mij heeft zijn M3 S vorige week opgehaald en meteen FSD getest maar was niet tevreden over FSD. Hij had al een time out te pakken van een week terwijl hij gewoon aan het opletten was.
Ja zeker. Je moet dan stoppen maar of je AP of EAP kan selecteren is nog steeds niet duidelijk.
Voor auto's nadat FSD live was in NL en BE welteverstaan. De oude kunnen gewoon wel gewoon selecteren.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:23

Sandyman538

SandstorM [148839]

Oekol schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 17:31:
[...]

Ja zeker. Je moet dan stoppen maar of je AP of EAP kan selecteren is nog steeds niet duidelijk.
Voor auto's nadat FSD live was in NL en BE welteverstaan. De oude kunnen gewoon wel gewoon selecteren.
Dat is toch heel duidelijk. Na 15 mei besteld betekent TACC en eventueel FSD via abonnement en geen autopilot. Ook geen autopilot als je FSD hebt aangeschaft.

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

• mitchell46
  • Registratie: Januari 2012
Sandyman538 schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 18:09:
[...]

Dat is toch heel duidelijk. Na 15 mei besteld betekent TACC en eventueel FSD via abonnement en geen autopilot. Ook geen autopilot als je FSD hebt aangeschaft.
Mijn auto is op 20 april besteld en zou dan wel AP hebben?

• Cyw00d
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:50
[...]

Ik heb nu nog een model y met autopilot. Ik ga autopilot wel missen denk ik, hopelijk maakt FSD dat goed.

[ Tesla MIG MYP ]

• Oekol
[...]

De bevestiging zie ik graag tegemoet hoe dat werkt, want nogmaals had ik met mij leenauto EAP in Duitsland. Het zou opzich begrijpelijk zijn dat je wel AP krijgt in een land wat geen FSD heeft maar nog niemand die dit heeft bevestigd naar mijn weten.

• Apen staart
[...]

Ik heb hem op 19 april besteld en toen was AP er al niet meer. Ik heb louter TAC en abbo voor FSD

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:23

Sandyman538

SandstorM [148839]

Apen staart schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 23:39:
[...]

Ik heb hem op 19 april besteld en toen was AP er al niet meer. Ik heb louter TAC en abbo voor FSD
Ik was in de war. 15 mei was tot wanneer je FSD kon kopen. Enkele dagen na acceptatie FSD in Nederland (dat was 10 april) is autopilot eruit gehaald, dus je bent dat net misgelopen.

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

• Apen staart
Sandyman538 schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 23:43:
[...]

Ik was in de war. 15 mei was tot wanneer je FSD kon kopen. Enkele dagen na acceptatie FSD in Nederland (dat was 10 april) is autopilot eruit gehaald, dus je bent dat net misgelopen.
ik mis het niet, vond het persoonlijk weinig toevoegen.

• gdv75
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:03
Oekol schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 19:33:
[...]

De bevestiging zie ik graag tegemoet hoe dat werkt, want nogmaals had ik met mij leenauto EAP in Duitsland. Het zou opzich begrijpelijk zijn dat je wel AP krijgt in een land wat geen FSD heeft maar nog niemand die dit heeft bevestigd naar mijn weten.
Als je met fsd de grens over gaat bv van Ned naar dtslnd, dan stopt fsd en heb je geen keuze voor autopilot of acc. (Ik heb een model y uit dec 2025 met autopilot, fsd en acc).

Je moet dan stoppen en bewust gaan kiezen voor autopilot of acc. Hij schakelt dus niet over naar een andere vorm va

n rijhulpsyateem nadat fsd door wetgeving niet is toegestaan binnen 1 rit.

Helpt dit bij je vraag?

Besteld 6 augustus, Model Y, RWD LR, stealthegrey, white interior, 19”, trekhaak achteraf, leverdatum 2-8 december, geleverd 10-12-2025. Voor vrouw model y rwd standard white besteld op 30-4-2026

• Oekol
gdv75 schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 01:00:
[...]

Als je met fsd de grens over gaat bv van Ned naar dtslnd, dan stopt fsd en heb je geen keuze voor autopilot of acc. (Ik heb een model y uit dec 2025 met autopilot, fsd en acc).

Je moet dan stoppen en bewust gaan kiezen voor autopilot of acc. Hij schakelt dus niet over naar een andere vorm va

n rijhulpsyateem nadat fsd door wetgeving niet is toegestaan binnen 1 rit.

Helpt dit bij je vraag?
Nee eigenlijk niet. Ik weet dat je moet stoppen en dan een keuze moet maken. Dat moest ik zelf namelijk ook en al vaker gelezen. Echter bij mijn nieuwe M3P leenauto (was van juli, na FSD live gang) kon je kiezen voor EAP.

Het enige wat ik wil weten is of je dat ook kan kiezen bij een auto die niet van Tesla zelf is. Ik vermoed namelijk dat net zoals Tesla FSD op je leenauto zet, alles aan heeft staan.

Voor onze consumentenauto's vraag ik mij dus hardop af of we dat zien. Maar ik vermoed dat ik dat zelf maar moet ondervinden.

Edit: voor de duidelijkheid ik heb het over het buitenland. Dus niet in FSD landen als NL en BE, ik weet dat je daar alleen TACC of FSD hebt.

[ Voor 7% gewijzigd door Oekol op 28-08-2026 07:26 ]

• gdv75
Oekol schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 07:23:
[...]

Nee eigenlijk niet. Ik weet dat je moet stoppen en dan een keuze moet maken. Dat moest ik zelf namelijk ook en al vaker gelezen. Echter bij mijn nieuwe M3P leenauto (was van juli, na FSD live gang) kon je kiezen voor EAP.

Het enige wat ik wil weten is of je dat ook kan kiezen bij een auto die niet van Tesla zelf is. Ik vermoed namelijk dat net zoals Tesla FSD op je leenauto zet, alles aan heeft staan.

Voor onze consumentenauto's vraag ik mij dus hardop af of we dat zien. Maar ik vermoed dat ik dat zelf maar moet ondervinden.

Edit: voor de duidelijkheid ik heb het over het buitenland. Dus niet in FSD landen als NL en BE, ik weet dat je daar alleen TACC of FSD hebt.
EAP is anders dan AP of ACC.

Op mijn auto zit geen EAP en als ik van Nederland naar Duitsland rij, dan stopt FSD en moet iknde auto op de P stand zetten om voor AP of ACC te kiezen.

Ook heb ik een sexy knob, maar ook die overruled het switchen naar AP of ACC niet zodra ik de grens over ga.

EAP was tot medio april of mei nog een pakket dat je bij kon kopen. Mensen met EAP hebben ook een FSD abo van 50 euro ipv 99. Dus de “tussenstap” EAP zou best eens kunnen dat je dat wel kan kiezen in landen waar geen FSD is. Die ervaring heb ik dus niet omdat EAP niet op mijn auto zit

Besteld 6 augustus, Model Y, RWD LR, stealthegrey, white interior, 19”, trekhaak achteraf, leverdatum 2-8 december, geleverd 10-12-2025. Voor vrouw model y rwd standard white besteld op 30-4-2026

• Jeepee1992
  • Laatst online: 19:45
Hallo allemaal,

Op X kwam ik een post tegen van een Fransman die beweerde dat de premium RWD nu gebouwd gaat worden met 9 speakers+subwoofer. Iemand meer info hierover of dit ook voor de modellen die in Nederland worden geleverd geldt. Kan me niet voorstellen dat ze voor elk land een ander model geluidsset gaan installeren.

Op de Franse configurator staat het ook https://www.tesla.com/fr_fr/compare#selected=Y85-Y82-Y53

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:11
Jeepee1992 schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 13:44:
Hallo allemaal,

Op X kwam ik een post tegen van een Fransman die beweerde dat de premium RWD nu gebouwd gaat worden met 9 speakers+subwoofer. Iemand meer info hierover of dit ook voor de modellen die in Nederland worden geleverd geldt. Kan me niet voorstellen dat ze voor elk land een ander model geluidsset gaan installeren.

Op de Franse configurator staat het ook https://www.tesla.com/fr_fr/compare#selected=Y85-Y82-Y53
Als je nu kijkt op de Tesla NL site zie je inderdaad dat bij de Model Y RWD 9 speakers + 1 subwoofer vermeld staat.

En wat ook nieuw is, is dat interieur kleur wit verdwenen is en hiervoor zen grey in de plaats is gekomen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WyFlO9tLNZPTdK8G0cwnoPiqvJY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3ySoqbFoEFhTUUY6XTHTh6NT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dqaCV4JBjfJTU_u_2zLhCq27kCQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vuNoN9ZNUFiZsUT5vVramK27.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 36% gewijzigd door knny op 28-08-2026 14:11 ]

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

• Jeepee1992
  • Laatst online: 19:45
knny schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 13:53:
[...]

Als je nu kijkt op de Tesla NL site zie je inderdaad dat bij de Model Y RWD 9 speakers + 1 subwoofer vermeld staat.

En wat ook nieuw is, is dat interieur kleur wit verdwenen is en hiervoor zen grey in de plaats is gekomen.
Ik zie het nu ook op de Nederlandse configurator staan inderdaad. Stond er 30 min geleden nog niet. Mijn auto wordt volgens tesla begin november geproduceerd. Dan lijkt het mij dat ik stilletjes mag hopen dat het geleverd wordt met 9 speakers plus een subwoofer.

of ze gaan ‘m pas in januari omschakelen naar de nieuwe set aangezien de configurator levertijd ook pas 2027 aan geeft.

[ Voor 9% gewijzigd door Jeepee1992 op 28-08-2026 14:28 ]

• Pindakaaskroket
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20:45
edit:
hierboven al gemeld, niets te zien hier

[ Voor 197% gewijzigd door Pindakaaskroket op 28-08-2026 14:24 ]

• Idier100
Levering aangepast naar 4 sept-25 sept en VIN is nu zichtbaar in Tesla app! M3 LR RWD QS

• Dirkos87
Idier100 schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 15:09:
Levering aangepast naar 4 sept-25 sept en VIN is nu zichtbaar in Tesla app! M3 LR RWD QS
Wanneer heb je besteld? Die van mij helaas nog steeds op 1-feb. Net ook bericht van de lease maatschappij gekregen dat het naar volgend jaar gaat.

Niet blij want dit kost me dus 2400 euro extra bijtelling

• Idier100
@Dirkos87 , ik weet niet hoe ik op een post moet reageren, maar hij is op 2 juli besteld.

• binywood
  • Laatst online: 28-08 21:08
Vandaag het VIN toegewezen gekregen voor mijn bestelling van 3 juni. Staat momenteel op de Glovis Nova met een eta van 5 - 25 september.

Model 3 LR/RWD, Diamond Black, White interieur, 19inch nova.

• Gery
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23:47
M3 premium rwd in QS, vin in de bot app maar nog niet in de tesla app. Verwachte levering 7/9 - 28/9.
Besteld op 18 juni

[ Voor 62% gewijzigd door Gery op 28-08-2026 18:43 ]

• Spuugvuur
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:02
Mijn vrouw haar M3 LR RWD Marine Blue heeft vandaag een VIN gekregen. Auto staat al (weken) in Zeebrugge. Leverdatum staat nog op 5 sept - 25 sept. Besteld op 3 juni.

We hadden al een bod voor de inruilauto, die vorige week nog verlengd is met een maand.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• Funnyman
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:02
Spuugvuur schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 19:11:
Mijn vrouw haar M3 LR RWD Marine Blue heeft vandaag een VIN gekregen. Auto staat al (weken) in Zeebrugge. Leverdatum staat nog op 5 sept - 25 sept. Besteld op 3 juni.

We hadden al een bod voor de inruilauto, die vorige week nog verlengd is met een maand.
Even een vraagje hoe en waar kun je zien dat hij daar al weken staat. Geeft mij misschien een beetje hoop dat levering toch begin september is.

• Spuugvuur
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:02
Funnyman schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 19:42:
[...]

Even een vraagje hoe en waar kun je zien dat hij daar al weken staat. Geeft mij misschien een beetje hoop dat levering toch begin september is.
Op basis van de VIN kun je kennelijk - aldus mijn vrouw - zien op welke boot hij stond. Dat was de boot die half juli aankwam in Zeebrugge.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• Silversurfer1
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 22:54
Dirkos87 schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 16:02:
[...]

Wanneer heb je besteld? Die van mij helaas nog steeds op 1-feb. Net ook bericht van de lease maatschappij gekregen dat het naar volgend jaar gaat.

Niet blij want dit kost me dus 2400 euro extra bijtelling
Bijtelling gaat toch maar 2% omhoog?

• Dirkos87
Silversurfer1 schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 21:09:
[...]

Bijtelling gaat toch maar 2% omhoog?
Klopt maar dat is 600 en dan voor 4 jaar ongeveer

• Oekol
Dirkos87 schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 21:33:
[...]

50 euro per maand?! Dat klinkt veel voor een 2% verhoging.

• Silversurfer1
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 22:54
Dirkos87 schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 21:33:
[...]

Ah zo. Ja en daar dan ongeveer de helft van (afhankelijk van je inkomen). Nou goed. Volgend jaar gaan de prijzen bij Tesla vast wel weer naar beneden. Dus vang je dat wel op.

• Denoes
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17:20
Hier ook sinds vandaag een VIN in de BOT/Tesla app :)
M3 LR RWD Ultra Red, besteld op 21 juli.
Verwachte levering is 1-22 september

• A-ER
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 19:08
Jeepee1992 schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 14:10:
[...]

Ik zie het nu ook op de Nederlandse configurator staan inderdaad. Stond er 30 min geleden nog niet. Mijn auto wordt volgens tesla begin november geproduceerd. Dan lijkt het mij dat ik stilletjes mag hopen dat het geleverd wordt met 9 speakers plus een subwoofer.

of ze gaan ‘m pas in januari omschakelen naar de nieuwe set aangezien de configurator levertijd ook pas 2027 aan geeft.
Lets goooo :) Dan leken de eerste meldingen van Tesla UK toch te kloppen. Voorlopig staat mijn levertijd nog op jan-feb, maar mocht het eerder (Nov-Dec) worden, dan hoop ik dat het met de nieuwe configuratie blijkt te zijn.

https://x.com/teslanewswire/status/2093396562173104486?s=46&t=-Maa2Yk_BEtDcDRXyVO7HA

[ Voor 11% gewijzigd door A-ER op 29-08-2026 00:38 ]

• KRAI.7
  • Registratie: December 2009

KRAI.7

Bwoah...

13 augustus een Model 3 Premium Long Range RWD besteld (lease): Ultra Red, Nova 19” velgen en witte bekleding.

Gisteren een VIN in de Tesla app en in de Ordermonitor staat ie nu op ‘Gebouwd’ met een verwachtte leverdatum tussen 5 en 26 september!

• Dirkos87
Dus als ik het een beetje samenvat. De snelheid van levering valt extreem stil van de modal y en tegenlijk is Tesla de default auto configuratie aan het aanpassen?

dat is natuurlijk wel 1+1

• ReSpawN
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:54

ReSpawN

Age of the Geek, baby!

Ik zit sinds 15 juni al te wachten op een VIN, nog steeds niets. Zelfs de BOT app vindt dat ik nog 'bot vang', want de leverdatum staat op 29 oktober terwijl Tesla een window van 16-30 sept afgeeft.

Van de 10 (nu 9) Y Performance orders zijn er inmiddels 2 gebouwd en 3 hebben een VIN, behalve ik. Wachten in een schone zaak, maar dit is een beetje vaag.

Age of the Geek, baby!

• Apen staart
ReSpawN schreef op zaterdag 29 augustus 2026 @ 08:49:
Ik zit sinds 15 juni al te wachten op een VIN, nog steeds niets. Zelfs de BOT app vindt dat ik nog 'bot vang', want de leverdatum staat op 29 oktober terwijl Tesla een window van 16-30 sept afgeeft.

Van de 10 (nu 9) Y Performance orders zijn er inmiddels 2 gebouwd en 3 hebben een VIN, behalve ik. Wachten in een schone zaak, maar dit is een beetje vaag.
Niks aan de hand toch nog? Tussen vin krijgen, bouwen en leveren kan minder dan een week zitten

• gdv75
Apen staart schreef op zaterdag 29 augustus 2026 @ 09:07:
[...]

Niks aan de hand toch nog? Tussen vin krijgen, bouwen en leveren kan minder dan een week zitten
Maar kan ook een maand duren of meer. Je weet het gewoon niet. Wij wachten al meer dan 4 maanden op de levering van de standard uitvoering. En al een maand een vin. Auto staat al een week in Berlijn niks te doen. welke vertraging hiermee te kampen heeft, geen idee. Waarschijnlijk willen ze een goeie naad draaien en pushen ze alles (alle voorraad) naar september.

• ReSpawN

ReSpawN

Age of the Geek, baby!

Apen staart schreef op zaterdag 29 augustus 2026 @ 09:07:
[...]

Dat is hetgeen waarmee ik afsloot, dus nee hoor, niets aan de hand. Ben het wachten gewoon zat, ik wil nuuu-huuu. :+

Age of the Geek, baby!

• Jeng 2.0
  • Registratie: Mei 2026
Volgens de BOT app gaat het snel, onze is gebouwd op 27/08(?) en levering is 01/09, afspraak is gemaakt.

Totaal net geen 5 maanden wachten.

Toen ik in 2020 mijne Mazda cx-30 kocht was het ook 7 maanden wachten.

• Apen staart
ReSpawN schreef op zaterdag 29 augustus 2026 @ 10:18:
[...]

Dat is hetgeen waarmee ik afsloot, dus nee hoor, niets aan de hand. Ben het wachten gewoon zat, ik wil nuuu-huuu. :+
Dat gevoel ken ik heel goed... ik zou hem in juni krijgen, tot een paar dagen ervoor hij vrolijk 3 maanden werd uitgesteld. Nu eindelijk afspraak voor as vrijdag en sinds gisteren ook kenteken. Zal nu dus wel doorgaan...

• ReSpawN

ReSpawN

Age of the Geek, baby!

Ach, laten we ons rijk prijzen met het feit dat we een nieuwe auto kunnen bestellen. Hiervoor heb ik 1x 5 jaar lease gereden, en daar voor altijd 2e en 3e hands auto's (Audi en Hyundai); ik ken dit proces niet en je koopt immers geen pakje boter.

Age of the Geek, baby!

• kimivi
Er is de afgelopen twee weken geen nieuw chassisnummer (VIN) toegewezen aan Model Y AWD! Mijn levering in september is nu uitgesteld naar oktober-december. Toen ik Tesla hierover navroeg, zeiden ze dat er zonder chassisnummer niets zeker is. Ze gaven aan dat de verwachte leverdatum (EDD) voor modellen zonder chassisnummer gebaseerd is op de productiesnelheid van de fabriek en dus niet betrouwbaar is, en dat deze steeds verandert. Nu ben ik dus nog meer in de war dan voorheen 😂

• ReSpawN

ReSpawN

Age of the Geek, baby!

kimivi schreef op zaterdag 29 augustus 2026 @ 13:41:
Er is de afgelopen twee weken geen nieuw chassisnummer (VIN) toegewezen aan mijn Model Y AWD! Mijn levering in september is nu uitgesteld naar oktober-december. Toen ik Tesla hierover navroeg, zeiden ze dat er zonder chassisnummer niets zeker is. Ze gaven aan dat de verwachte leverdatum (EDD) voor modellen zonder chassisnummer gebaseerd is op de productiesnelheid van de fabriek en dus niet betrouwbaar is, en dat deze steeds verandert. Nu ben ik dus nog meer in de war dan voorheen 😂
Ah man, dat is ruk! Wat was je besteldatum?

Age of the Geek, baby!

• kimivi
ReSpawN schreef op zaterdag 29 augustus 2026 @ 13:57:
[...]

Ah man, dat is ruk! Wat was je besteldatum?
15/07

• Apen staart
kimivi schreef op zaterdag 29 augustus 2026 @ 13:41:
Er is de afgelopen twee weken geen nieuw chassisnummer (VIN) toegewezen aan mijn Model Y AWD! Mijn levering in september is nu uitgesteld naar oktober-december. Toen ik Tesla hierover navroeg, zeiden ze dat er zonder chassisnummer niets zeker is. Ze gaven aan dat de verwachte leverdatum (EDD) voor modellen zonder chassisnummer gebaseerd is op de productiesnelheid van de fabriek en dus niet betrouwbaar is, en dat deze steeds verandert. Nu ben ik dus nog meer in de war dan voorheen 😂
Ik zou vanaf halverwege september de inventaris in de gaten houden op de tesla site... ze hebben tegen het einde van het kwartaal altijd voorraad auto's die dan beschikbaar zijn, ook als de orderboeken vollopen. Wellicht zit er iets voor je tussen die je dan kan laten koppelen aan je eigen order.

• kimivi
Apen staart schreef op zaterdag 29 augustus 2026 @ 15:03:
[...]

Ik zou vanaf halverwege september de inventaris in de gaten houden op de tesla site... ze hebben tegen het einde van het kwartaal altijd voorraad auto's die dan beschikbaar zijn, ook als de orderboeken vollopen. Wellicht zit er iets voor je tussen die je dan kan laten koppelen aan je eigen order.
Ik hoop het! Het is ook vreemd dat er over het algemeen geen VIN-nummers worden toegewezen voor auto's met vierwielaandrijving. Het lijkt erop dat er nauwelijks toewijzingen zijn voor Nederland.

• Velvitan
  • Registratie: Februari 2023
Na 3,5 jaar en 130000 probleemloze kilometers Model 3 rwd besloten te upgraden naar een Model Y : standaard RWD, stealth grey met trekhaak. Dus de komende tijd dit forum volgen.

Besteld 23 augustus, leverwindow 13 november - 13 januari.

Plan is de Model 3 particulier te verkopen en een barrel in te ruilen tzt.

Vraagje: wie heeft er ervaring met de vervanging van de stalen aperture velgen door Aero velgen van de Model 3, lijken op 4 mm verschil ETwaarde na overeen te komen.

• Apen staart
kimivi schreef op zaterdag 29 augustus 2026 @ 15:26:
[...]

Ik hoop het! Het is ook vreemd dat er over het algemeen geen VIN-nummers worden toegewezen voor auto's met vierwielaandrijving. Het lijkt erop dat er nauwelijks toewijzingen zijn voor Nederland.
Ze maken de auto's in batches, zo is er nu net een hele batch standaards gemaakt voor NL. Duitsland en Frankrijk hebben ook hele grote vraag en ook Canada...

• ReSpawN

ReSpawN

Age of the Geek, baby!

Apen staart schreef op zaterdag 29 augustus 2026 @ 17:13:
[...]

Ze maken de auto's in batches, zo is er nu net een hele batch standaards gemaakt voor NL. Duitsland en Frankrijk hebben ook hele grote vraag en ook Canada...
Zouden ze dan ongeacht type auto alsnog batches doen? Ik zou me kunnen voorstellen dat je een hele dag Performance bouwt, alles er doorheen jankt en dan overgaat op Y RWDs, dan AWDs, dat soort werk? Wat ik zo zie aan die in-depth factory tours op YouTube hebben ze niet een expliciete Performance rij die 28 van de 30/31 dagen stil staat.

Age of the Geek, baby!

• gdv75
ReSpawN schreef op zaterdag 29 augustus 2026 @ 17:46:
[...]

Zouden ze dan ongeacht type auto alsnog batches doen? Ik zou me kunnen voorstellen dat je een hele dag Performance bouwt, alles er doorheen jankt en dan overgaat op Y RWDs, dan AWDs, dat soort werk? Wat ik zo zie aan die in-depth factory tours op YouTube hebben ze niet een expliciete Performance rij die 28 van de 30/31 dagen stil staat.
Kan het zijn dat de performance nu ook uit China komt. Want volgens mij is er een flink schip onderweg naar Europa met 3’d en y’s. De AWD’s komen volgens mij nu wel uit China om Berlijn daarvan te ontzien met de vele aanvragen. En omdat Berlijn ook levert aan Canada? Ik weet het niet hè, is maar een vraag. Maar kan het me goed voorstellen

• Cyw00d
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:50
Model Y basic demovoertuigen te bestellen op de website: https://www.tesla.com/nl_NL/inventory/new/my?PaymentType=cash

[ Tesla MIG MYP ]

• EDB
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 20:17

EDB

Ik zie alleen de long range RWD voor ruim 47k. Dan zou ik voor een nieuwe premium gaan van 51k. Wel bijzonder dat deze -niet meer leverbare- variant nu gebruikt op de markt komen. De vraagprijzen zijn volgens mij ongeveer gelijk aan de nieuwprijs van 5 maanden geleden.

[ Voor 17% gewijzigd door EDB op 30-08-2026 18:51 ]

Tesla model Y RWD 2026. Solar 4500wp, Intergas Xource warmtepomp. Wallbox Ratio Solar. Marstek Venus E

• Funnyman
  • Laatst online: 21:02
Dynamic pricing

• Apen staart
Zijn ook nog de 'oude' varianten... grijze hemelbekleding en nog niet het 16 inch scherm.

• Breadrun
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17:58
Momenteel komen alle modellen ruimschoots als ex demo voorbij voor de liefhebber.

14 x 450Wp met Enphase, Gasloos met Panasonic Aquarea L-Serie 5kW + 280L Boiler, Zendure SF2400 Pro 11,04kWh

• turkeyhakan
Breadrun schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 15:09:
Momenteel komen alle modellen ruimschoots als ex demo voorbij voor de liefhebber.
Ruimschoots valt ook wel mee.

Ik begrijp alleen niet waarom je bij Tesla voor een demo zou gaan? Dat ding is qua rijden helemaal uitgeleefd en je krijgt bijna geen korting. € 3.000 korting op een auto van € 60.000 noem ik geen korting :-)

• Meauses
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:30
De tesla ordermonitor website lijkt het niet meer te doen @DunaxNL , onderhoud? :)

Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp

• Breadrun
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17:58
turkeyhakan schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 15:19:
[...]

Ruimschoots valt ook wel mee.

Ik begrijp alleen niet waarom je bij Tesla voor een demo zou gaan? Dat ding is qua rijden helemaal uitgeleefd en je krijgt bijna geen korting. € 3.000 korting op een auto van € 60.000 noem ik geen korting :-)
Tja je hebt er maar eentje nodig. Uitgeleefd zal meevallen maar ik zou het zelf ook niet direct doen.

14 x 450Wp met Enphase, Gasloos met Panasonic Aquarea L-Serie 5kW + 280L Boiler, Zendure SF2400 Pro 11,04kWh

• DunaxNL
Meauses schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 15:31:
De tesla ordermonitor website lijkt het niet meer te doen @DunaxNL , onderhoud? :)
Jep, tijdelijk offline. De maker van de BOT-app en ik hebben contact gehad en gaan samenwerken, zodat de site straks een officiële koppeling met zijn app heeft in plaats van dat ik de data zelf bij elkaar sprokkel.

Dat wordt meteen een verbetering: je verbindt je eigen order dan zelf aan de site via een code uit de app, dus geen gezoek meer naar welke order van jou is, en je kunt hem net zo makkelijk weer loskoppelen. Alles op basis van je eigen toestemming.

Ik verwacht deze week weer online te gaan.

• gdv75
DunaxNL schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 15:56:
[...]

Jep, tijdelijk offline. De maker van de BOT-app en ik hebben contact gehad en gaan samenwerken, zodat de site straks een officiële koppeling met zijn app heeft in plaats van dat ik de data zelf bij elkaar sprokkel.

Dat wordt meteen een verbetering: je verbindt je eigen order dan zelf aan de site via een code uit de app, dus geen gezoek meer naar welke order van jou is, en je kunt hem net zo makkelijk weer loskoppelen. Alles op basis van je eigen toestemming.

Ik verwacht deze week weer online te gaan.
Mooie ontwikkeling alleen jammer dat de auto misschien deze week geleverd gaat worden. Dan moeten we maar even blind varen. Wel mooi dat er wordt doorontwikkeld 💪

• DunaxNL
Voor nu heb ik het tabblad Registraties wel weer aangezet. Dat draait op de open data van de RDW en staat dus helemaal los van de app. Hij ververst nu elke dag, dus je kunt de trends de komende dagen gewoon blijven volgen.

• Rednas
  • Registratie: Juli 2007
Via de website van Tesla zelf is de verwachte levertijd voor nieuwe bestellingen van een Model Y Premium Long Range RWD nu opgelopen tot Q1 2027. De Premium AWD staat inmiddels op november-december 2026, evenals de Standard RWD en de Performance.

The Dude abides!

• msagg23
  • Laatst online: 22:20
Heeft er iemand al te maken gehad met een zogeheten leaseblokkade? Dus 3 maanden (of veel eerder) voordat je huidige leasecontract afloopt een Tesla besteld? Klopt het dan dat Tesla pas met de order aan de slag gaat zodra de datum is verstreken?

Mijn situatie:

LM heeft 17 maart bestelling geplaatst en te leveren vanaf 1 september. Maar het lijkt alsof de bestelling pas 20 augustus binnen is bij Tesla..tussen 17 maart en 20 augustus was levering namelijk 1 - 21 sept.

En vanaf 20 augustus naar jan - feb 2027.

[ Voor 35% gewijzigd door msagg23 op 31-08-2026 22:20 ]

• DunaxNL
msagg23 schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 22:18:
Heeft er iemand al te maken gehad met een zogeheten leaseblokkade? Dus 3 maanden (of veel eerder) voordat je huidige leasecontract afloopt een Tesla besteld? Klopt het dan dat Tesla pas met de order aan de slag gaat zodra de datum is verstreken?

Mijn situatie:

LM heeft 17 maart bestelling geplaatst en te leveren vanaf 1 september. Maar het lijkt alsof de bestelling pas 20 augustus binnen is bij Tesla..tussen 17 maart en 20 augustus was levering namelijk 1 - 21 sept.

En vanaf 20 augustus naar jan - feb 2027.
Ik zie alleen in de openingspost:
Leaseblokkade
Als je contract bij jouw LM pas op 20 september 2023 afloopt zal Tesla niks doen tot en met die datum. Dit is door de LM aangegeven en Tesla gaat daar niet aan tornen. Het is dan net alsof je de bestelling doet op 20 september 2023. Sommige mensen hebben aangegeven dat er wel degelijk een auto was gekoppeld maar je zal hem niet krijgen voor 20 september 2023. Of er voor jou ook een auto is gekoppeld kan je zien in je account (zie verderop)

• Flo-Rian
  • Laatst online: 00:01
Vandaag eindelijk het verlossende bericht dat ik mijn witte Standard model 3 volgende week woensdag mag ophalen. 30 mei besteld, kreeg toen het tijdvak augustus september, tientallen keren aangepast nadien om toch uiteindelijk binnen de gestelde periode geleverd te worden. :Y)

• Volodos
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 00:17
Ik zie dat het witte interieur per vandaag niet meer besteld kan worden. Die kleur is vervangen door 'zen grijs'. Iemand enig idee waarom ze de witte kleur eruit geknikkerd hebben?
Pagina: 1 ... 138 139 Laatste

Let op:
Op https://whereboat.com kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.

Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.

Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.

Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.

• Voor accessoires kan je terecht in het Tesla Model 3/Y topic en voor de S3XY buttons: Tesla Model 3 & Y Accessoires.

* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *

Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.

Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat echt alleen over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.