Morgen staat de levering van mijn nieuwe Model Y in Marine Blue gepland, maar ik ben zojuist gebeld door Tesla met minder nieuws: er zit een kras op de voordeur. Ik heb een foto ontvangen en de kras lijkt toch zeker een 2 tot 3 cm lang en zit tot op het plaatwerk.
Tesla biedt twee opties:
Nu leveren: Wagen morgen meenemen en later op hun kosten laten herstellen bij een Service Center. Heb ik ook nog de kans om eventuele andere "krasjes" te vinden.
Uitstellen: De levering minimaal een week opschuiven zodat zij het herstel eerst uitvoeren.
Gezien de diepte van de kras (tot op het metaal) en de metallic marine blue lak, lijkt een simpele "spot repair" of lakstift mij uitgesloten i.v.m. kleurverschil en risico op oxidatie op de lange termijn. Volgens mij moet de deur simpelweg opnieuw gespoten worden.
Mijn dilemma:
Uitstellen is logistiek een drama met al gemaakt afspraken maar ik wil ook geen 'gepatchte' nieuwe auto van €50k+ waarbij ik later met eventuele garantieclaims over roest zit.
Vragen aan jullie:
Heeft iemand ervaring met schadeherstel via Tesla na aflevering?
Zouden jullie de gok wagen en hem morgen meenemen mits het zwart-op-wit op de afleverdocumenten komt te staan?
Hoe zit het met de carrosseriegarantie?
Ik neig naar morgen ophalen, maar wel onder keiharde voorwaarden (volledig overspuiten, vervangend vervoer en behoud van garantie). Benieuwd naar jullie visie.
Tesla biedt twee opties:
Nu leveren: Wagen morgen meenemen en later op hun kosten laten herstellen bij een Service Center. Heb ik ook nog de kans om eventuele andere "krasjes" te vinden.
Uitstellen: De levering minimaal een week opschuiven zodat zij het herstel eerst uitvoeren.
Gezien de diepte van de kras (tot op het metaal) en de metallic marine blue lak, lijkt een simpele "spot repair" of lakstift mij uitgesloten i.v.m. kleurverschil en risico op oxidatie op de lange termijn. Volgens mij moet de deur simpelweg opnieuw gespoten worden.
Mijn dilemma:
Uitstellen is logistiek een drama met al gemaakt afspraken maar ik wil ook geen 'gepatchte' nieuwe auto van €50k+ waarbij ik later met eventuele garantieclaims over roest zit.
Vragen aan jullie:
Heeft iemand ervaring met schadeherstel via Tesla na aflevering?
Zouden jullie de gok wagen en hem morgen meenemen mits het zwart-op-wit op de afleverdocumenten komt te staan?
Hoe zit het met de carrosseriegarantie?
Ik neig naar morgen ophalen, maar wel onder keiharde voorwaarden (volledig overspuiten, vervangend vervoer en behoud van garantie). Benieuwd naar jullie visie.
Steam: Replica17 PSN: TangoKilo0
:strip_exif()/f/image/qQYe0Uil4XJhN0pLJpc3S2vJ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/8K0VBef2QEY5NZRXrIhJ6v3j.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/r19Np7AwYy0GlzD1Ymsg9Apo.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/P5YerHdY4noRgKHeFWEQEz73.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/QJFBjFhjf7DBlrxpXQiXZYzH.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/qYBl8UZ1apRvkgQuTDSgw67Q.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/UQOr8aLJ9nV3sroblhANOJUc.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/cAQHTpnoEh8Ux8rC8qzAFOlx.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/fqu8g9GHJQNySOH6I7yfH0Il.jpg?f=fotoalbum_large)