• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 09:47
Ook weer lekker, afspraak staan om mijn nieuwe M3 aanstaande vrijdag op te halen en krijg ik ineens een bericht dat dat niet gaat lukken en een nieuwe afspraak moet maken.

Heb ik alleen de keus uit komende maandag en dinsdag, kan op zo'n korte termijn geen vrij meer nemen.

• Contagion
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Ik heb zojuist precies hetzelfde, Tesla Groningen, afspraak vrijdag verplaatst naar maandag. Gek genoeg staat overigens in het bericht in de Tesla app dat levering van de Model Y is verplaatst, terwijl ik een Model 3 heb besteld. Tot nu toe klopte dat altijd, maar dit is opvallend :).

[ Voor 51% gewijzigd door Contagion op 24-06-2026 17:28 ]

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 09:47
Contagion schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 17:26:
Ik heb zojuist precies hetzelfde, Tesla Groningen, afspraak vrijdag verplaatst naar maandag. Gek genoeg staat overigens in het bericht in de Tesla app dat levering van de Model Y is verplaatst, terwijl ik een Model 3 heb besteld. Tot nu toe klopte dat altijd, maar dit is opvallend :).
Precies hetzelfde hier, ook Groningen en MY in het bericht wat M3 moet zijn.

• Arnew_
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 28-06 21:43
Net een update in de BOT app voor mijn op 8 mei bestelde MY Standard, verschoven van 25 augustus - 26 september naar 22 september- 22 november…

• WhiteHorse1976
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 07:43
Idanue schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 17:12:
Ook weer lekker, afspraak staan om mijn nieuwe M3 aanstaande vrijdag op te halen en krijg ik ineens een bericht dat dat niet gaat lukken en een nieuwe afspraak moet maken.

Heb ik alleen de keus uit komende maandag en dinsdag, kan op zo'n korte termijn geen vrij meer nemen.
Hier dus ook, shit wij hadden net een uitje gepland voor zondag meteen. Vrijdag 16.30 uur niet meer mogelijk en alleen nog maar dinsdag de 30e. Utrecht afhalen.

• Yvarladze
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 16:35
Lang leve de tropenroosters vrees ik

• WhiteHorse1976
  • Laatst online: 07:43
Yvarladze schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 20:41:
Lang leve de tropenroosters vrees ik
Zou het? Het is wel erg opvallend inderdaad. En ik zit echt te balen, je verheugt je op een leuk rij weekend :(

• JanV23
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 26-06 08:06
JanV23 schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 19:42:
Hallo allemaal, ik lees al een tijdje mee omdat ik ook in spanning afwacht.

Sinds vandaag eindelijk een hidden VIN !

MY Premiun LR RWD, stealth grey, wit interieur, trekhaak, 20", FSD licentie, zakelijk financial lease 0%, thuislevering

25-04 Besteld (levering juli-augustus)

diverse wijzigingen in leveringswindow

25-05 EDD 17 juni - 30 juni

02-06 EDD 21 juni - 30 juni

11-06 EDD 29-30 juni + hidden VIN

Zo te zien doen ze bij Tesla hun best om nog flink wat te leveren aan het einde van Q2!

Weet iemand hoe de thuislevering in zn werk gaat? Komt er een grote trailer voor rijden? Krijg je tijd voor de inspectie?
Nog geen VIN of kenteken in de Tesla app, maar wel een afspraak voor de Direct Delivery (thuislevering). Die gaat 30-06 plaatsvinden. Blij dat het dit kwartaal nog lijkt te gebeuren!

22-06 11:30 Tesla bericht in app: "Uw Model Y met RN.... wordt komende dagen gebouwd! Bereid uw levering voor door...."

Daarna nog twee berichten "Afspraak voor levering gepland".

Dus zelfs met alleen een hidden VIN kan levering nog snel gaan en in mijn geval komen VIN en kenteken pas vlak voor levering in de Tesla-app.

(in de Tesla-app heb ik t/m stap 5 groene vinkjes, stap 6 (eindbetaling) en 7 (accepteren leveringsvoorwaarden) zijn nog niet geactiveerd.

[ Voor 5% gewijzigd door JanV23 op 24-06-2026 21:55 ]

• PemPek
  • Laatst online: 20:52
PemPek schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 11:32:
[...]

Gisteren kwam de Tesla Welcome mail binnen en is de RN zichtbaar geworden in de app.

Benieuwd wanneer de levertijd voor het eerst veranderd gaat worden.
Update:

Levertijd in de Tesla app is sinds gisteren verdwenen.

Bot app zegt het volgende:

Details.tasks.scheduling.card.buttontext, Details.tasks.scheduling.card.title, Details.tasks.scheduling.isdeliveryEstimatesEnable

Iemand enig idee wat het kan betekenen?

MY Standard Black

• Whatarethose
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 19:29
16-5 - Model 3 premium rwd besteld met aflevering mei - juni.

24-5 - Verwachte levering juli - augustus, maar op internet nog wel in dezelfde configuratie bestelbaar met aflevering mei - juni.

27-5 - Verwachte levering op nieuwe bestellingen naar juli - augustus.

6-6 - Verwachte levering naar 24 augustus - 24 september

25-6 - Verwacjte levering naar 15 juli - 15 augustus

[ Voor 14% gewijzigd door Whatarethose op 25-06-2026 07:31 ]

• jovael
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06:31
PemPek schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 05:27:
[...]

Update:

Details.tasks.scheduling.card.buttontext, Details.tasks.scheduling.card.title, Details.tasks.scheduling.isdeliveryEstimatesEnable

MY Standard Black
Ik heb hetzelfde met mijn MY standard White. Als ik hier zo terug lees dan lijkt dit bij meerdere MY standards nu het geval te zijn.

• mennoo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:23
PemPek schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 05:27:
[...]

Update:

MY Standard Black
Dat is bij mij ook 2x gebreurt, de eerste keer bleef het ruim 2 weken zo staan en de tweede keer een aantal dagen. Maar uiteindelijk werd de verwachte levering aangepast. 1x naar voren 1x naar achteren.

• mennoo
Mijn MY standard is naar achteren geschoven :(

10 augustus 10 september

naar

29 augustus 29 oktober

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:40

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
We Are Borg schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 18:39:
Ook maar een stuk aan data leveren :)

Eerste week april model Y besteld AWD zwart/zwart op 20 inch. Indicatie in de app was lang juni, daarna 26 mei tot mid juni. Zojuist nieuwe planning in de app: augustus.
Ondertussen november. Een standaard e-mail met uitleg zou toch wel gepast zijn (weet dat dat niet past bij Tesla)

• SXForce
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:16
We Are Borg schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 09:07:
[...]

Ondertussen november. Een standaard e-mail met uitleg zou toch wel gepast zijn (weet dat dat niet past bij Tesla)
Oh wow! Hier begin mei besteld (MY Premium AWD, Blauw/zwart met trekhaak). Ook lang eind juni geweest, maar sinds vorige week naar 23-augustus - 23 oktober. Geen communicatie vanuit tesla over het waarom.

Maargoed, de oorspronkelijke levertijd stond ook op augustus - september, dus ik kan nog niet klagen. Als het november wordt, dan krijg ik een issue met de lease die afloopt op 1 november. :'( Had verwacht dat ik "ruim" op tijd had besteld, maar dat begint nu toch steeds lastiger te worden...

[ Voor 4% gewijzigd door SXForce op 25-06-2026 09:14 ]

• forzabesiktas
  • Registratie: December 2007
  • Nu online
MY rwd premium stealth grey besteld op 23-04. Dit zegt de BOT app maar ik snap er hele maal niets meer van, tevens geen VIN. Weet iemand wat de status nu is? Delivery 27-30 juni lijkt me niet reel (het is wel via Drivalia LM.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fgfnmalW8TQzkK5A9thxlrCqWRs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/krP8JQPGQd0QimGQpp1Be5NI.jpg?f=fotoalbum_large

tikfouten? tjah..m..

• Ikkus
  • Registratie: April 2026
  • Laatst online: 18:45
forzabesiktas schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 09:54:
MY rwd premium stealth grey besteld op 23-04. Dit zegt de BOT app maar ik snap er hele maal niets meer van, tevens geen VIN. Weet iemand wat de status nu is? Delivery 27-30 juni lijkt me niet reel (het is wel via Drivalia LM.

De App die bij mij steeds de nieuwste status info weergeeft is Delivery Statud

• Apen staart
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online
mennoo schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 08:58:

10 augustus 10 september

naar

29 augustus 29 oktober
Mijne (standaard witte Y met trekhaak) is op 20 juni (!!!!) aangepast van 19 - 30 juni naar 28 augustus - 28 oktober.... dikke chaos bij Tesla als je het mij vraagt

[ Voor 4% gewijzigd door Apen staart op 25-06-2026 10:40 ]

• Doggy
  • Laatst online: 18:54
Apen staart schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 10:39:
[...]

Mijne (standaard witte Y met trekhaak) is op 20 juni (!!!!) aangepast van 19 - 30 juni naar 28 augustus - 28 oktober.... dikke chaos bij Tesla als je het mij vraagt
Als je nu een standard bestelt dan geeft de configurator september als verwachte levering. Heb dus wel hoop dat al deze verwachtingen binnenkort weer positief worden bijgesteld

• mike7990
  • Registratie: November 2013
  • Nu online
forzabesiktas schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 09:54:

[Afbeelding]
Ik heb dezelfde config, 25-4 besteld. De app zegt bij mij 25-30 Juni. We zijn vrijwel gelijk aan de beurt.

Ik verwacht tevens niet dat ze dit kunnen waarmaken.

Het is een kwestie van geduld.. en dat is soms lastig..

• Apen staart
  • Nu online
Doggy schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 11:41:
[...]

Als je nu een standard bestelt dan geeft de configurator september als verwachte levering. Heb dus wel hoop dat al deze verwachtingen binnenkort weer positief worden bijgesteld
Je zou het verwachten, zeker omdat Tesla vanaf 1/7 20% meer auto's per week wil bouwen in Berlijn. Maar ik moet het eerst maar eens zien....

• forzabesiktas
  • Nu online
mike7990 schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 15:09:
[...]

Ik heb dezelfde config, 25-4 besteld. De app zegt bij mij 25-30 Juni. We zijn vrijwel gelijk aan de beurt.

Ik verwacht tevens niet dat ze dit kunnen waarmaken.

Het is een kwestie van geduld.. en dat is soms lastig..
We merken het snel genoeg, ik laat wel een quote achter mocht er iets veranderen.

Wil jij dat ook voor mij doen?

tikfouten? tjah..m..

• philo
  • Laatst online: 13:41
Vandaag nog een e-mail gehad van Delivery nadat de indicatie van juni naar juli, vervolgens naar augustus en uiteindelijk naar oktober is gegaan. Het gaat om een bestelling van 15 mei: Model Y RWD LR, zwart/zwart. Ik heb gevraagd of ze al wat meer weten. Ondanks dat er nu augustus tot oktober staat, geven ze aan dat ze de levering in augustus verwachten. Zonder VIN kunnen ze bij Delivery geen betere indicatie geven.

• retlowr
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 00:41
Zojuist aflever venster van 25-30jun naar 27-30jun, maar er is nu wel een VIN in BOT/TOST. Tesla app meldt nog niets.

besteld 18apr, Model Y Premium RWD SG

• boerremk
  • Laatst online: 20:42
boerremk schreef op maandag 22 juni 2026 @ 12:35:
[...]

22-6: 25-6 ophalen in Hengelo
Vandaag opgehaald, was te vroeg, maar geen probleem, auto stond al klaar. Ik kreeg alle tijd om te inspecteren, zag er perfect uit, 2km op de teller.

Maand "Premium Connectivity" gratis.
FSD heb ik aangezet, maar dat werkt nog niet (je betaalt pas als het werkt) afwachten wanneer het gaat werken.
Sentry mode aan, maar ook weer uit, kreeg wel veel meldingen, woon vlak bij het centrum, dus er liepen wel heel veel mensen, blijkbaar te dicht, langs...
AWD is even wennen als je altijd RWD gewend bent.

Prima ervaring.

Ik hoor nu ook bij de Tesla-familie!

• Arnew_
  • Laatst online: 28-06 21:43
[...]

Ik heb mijn witte Y standard besteld op 8 mei en kreeg gisteren de update dat de levering naar 22 september tot 22 november is verschoven..

• We Are Borg

We Are Borg

[...]

Waarop baseer je die hoop :) ? Toen ik bestelde stond er mei/juni. Dat is ook niet gehaald. De indicatie op de website bij bestellen klopt dus niet. Als je nu besteld met september als indicatie terwijl huidige bestelling al gigantisch uitlopen, dan zullen nieuwe bestellingen ook gewoon verschoven worden na september. Tesla vindt het prima om een indicatie van 3 maanden levertijd op te hogen naar 7 :)

• Apen staart
  • Nu online
philo schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 15:48:
Vandaag nog een e-mail gehad van Delivery nadat de indicatie van juni naar juli, vervolgens naar augustus en uiteindelijk naar oktober is gegaan. Het gaat om een bestelling van 15 mei: Model Y RWD LR, zwart/zwart. Ik heb gevraagd of ze al wat meer weten. Ondanks dat er nu augustus tot oktober staat, geven ze aan dat ze de levering in augustus verwachten. Zonder VIN kunnen ze bij Delivery geen betere indicatie geven.
Ik vind het al netjes dat je uberhaupt een mail hebt gehad.... Ik moest het zelf vernemen doordat ik de app eens opende.

• Lonelywolf76
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20:55
Lonelywolf76 schreef op maandag 22 juni 2026 @ 15:34:
Model Y Premium LR Wit/Wit
Besteld op 12 mei
Afhalen in Utrecht

28-5: 27 Juli – 26 Augustus
29-5: 21 Juni - 30 Juni
3-6: 8 Juli - 7 Augustus

Nog geen VIN toegewezen.
Ik heb gisteren met Tesla gebeld en toen werd me verteld dat de auto op 4 juli op transport zou gaan en de week daarop geleverd kon worden. Vanochtend zie ik ineens dat de leveringsdatum is aangepast naar 7 augustus - 7 oktober 🤷🏻‍♂️

• GeeBeeG
  • Laatst online: 29-06 09:48
Het lijkt alsof ik veel geluk heb: Model Y Premium LR rood, zwart interieur. 30 mei besteld, 11 juni VIN in BOT, aflever afspraak gemaakt voor as maandag 29 juni in Utrecht. Dat zou dan in 30 dagen zijn

Vanmorgen via de Tesla app geappt of maandag wel haalbaar is. Nog geen kenteken en geen factuur. Dat was haalbaar volgens de medewerker. Net om 21:50 melding in BOT dat de auto in productie is. VIN nu ook in de Tesla app.

Spannend met het weekend er tussen. Moet nog een verzekering regelen, maar morgen al een kenteken? Ik ben benieuwd! Ik heb iig m’n betaallimiet maar verhoog t/m maandag.

• mike7990
  • Nu online
GeeBeeG schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 22:49:
Het lijkt alsof ik veel geluk heb: Model Y Premium LR rood, zwart interieur. 30 mei besteld, 11 juni VIN in BOT, aflever afspraak gemaakt voor as maandag 29 juni in Utrecht. Dat zou dan in 30 dagen zijn

Vanmorgen via de Tesla app geappt of maandag wel haalbaar is. Nog geen kenteken en geen factuur. Dat was haalbaar volgens de medewerker. Net om 21:50 melding in BOT dat de auto in productie is. VIN nu ook in de Tesla app.

Spannend met het weekend er tussen. Moet nog een verzekering regelen, maar morgen al een kenteken? Ik ben benieuwd! Ik heb iig m’n betaallimiet maar verhoog t/m maandag.
Dat is geluk hebben inderdaad! Dan zullen er niet veel mensen zijn die een rode besteld hebben de afgelopen tijd :)

• philo
Apen staart schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 18:19:
[...]

Ik vind het al netjes dat je uberhaupt een mail hebt gehad.... Ik moest het zelf vernemen doordat ik de app eens opende.
Ik had ze zelf een e-mail gestuurd, kreeg het helaas niet proactief van ze.

• philo
Eerder was al aangekondigd dat in juli de productie omhoog gaat van 5.000 naar 6.200 Tesla's per week. Ze hebben nu aangekondigd dit nog verder op te voeren naar 7.500 Tesla's per week vanaf oktober.

https://x.com/AndrThie/status/2070164804203900958
NIEUWS: Giga Berlin blijft uitbreiden!

Onlangs hebben we aangekondigd:
  • een verhoging van de voertuigproductie van 5.000 naar 6.200 per week vanaf juli, goed voor 1.000 nieuwe banen;
  • aanzienlijke investeringen in onze cellenfabriek om vanaf 2027 een productiecapaciteit van 18 GWh voor 4680-cellen mogelijk te maken, goed voor 1.500 nieuwe banen.
VANDAAG hebben we ons team geïnformeerd dat we de productie verder zullen verhogen naar 7.500 voertuigen per week, met een opschaling vanaf oktober, en dat we NOG EENS 1.000 medewerkers aannemen!

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:27

wdekreij

Dubbelzinnig

Afgelopen woensdag een Model Y LR RWD besteld. ETA was oorspronkelijk Oktober.

Kijk ik net in de app... is de verwachte levertijd 25-30 juni?

Waarschijnlijk een bug? Of zou het? 😇

• philo
wdekreij schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 11:14:

Bij Tesla is alles mogelijk haha. Als iemand met jouw specifieke configuratie zijn bestelling annuleert of niet op tijd de auto kan ophalen en je bent de eerste volgende met dezelfde configuratie dan kan het zomaar gebeuren. Belangrijkste is of je een VIN in de app ziet.

• ldvsamoht
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 27-06 16:35
AWD wit/zwart. 30 mei besteld.

Gisteren de auto opgehaald in Hengelo. Auto was helemaal in orde.

Tot over een paar jaar!

• Jeng 2.0
  • Laatst online: 21:18
Ale, net update ontvangen...

Levering verwacht in October... Besteld 11/04 🤦

• Amstenrader
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:58
Jeng 2.0 schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 15:23:
Ale, net update ontvangen...

Levering verwacht in October... Besteld 11/04 🤦
Wat heb je besteld?

• pjedr
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:32
13 april besteld Blauwe TMY Premium LR AWD FSD(S) met verwachte leverdatum en 25 april - 7 mei

25 april leverdatum verschoven naar 16-30 juni

12 juni het voertuigidentificatienummer (VIN) in de Tesla app en even later ook op parts.tesla.com

16 juni kenteken in de Tesla app

23 juni afleverafspraak om 11u in Groningen

en nu heb ik hem al drie dagen

ik heb nog geen update met fsd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M8neoOld8DX7zGcj8XMFtvewOe8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0vjC4D9j4TQxa4wGayDQtpII.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door pjedr op 26-06-2026 15:51 ]

• PemPek
Op de website is de levertijd ondertussen aangepast naar Oktober….

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eOfNJeERBnt79g6Az2oqCm7e9jQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/TnVotLOhzykadD1toEFiYiPM.png?f=fotoalbum_large

• Jeng 2.0
  • Laatst online: 21:18
Model Y standaard wit op 11/04

• vriesren
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04:58
Ik heb vandaag de Model 3 op kunnen halen, was bloedhete dag maar het is gelukt, 18-4 besteld, 26-6 geleverd. M3 Premium AWD - Ultra Red.

Ik heb nog wel een vraag, we hebben ons inruilvoertuig geparkeerd en de sleutels afgegeven en formulier getekend. De dame kwam 15 minuten later ons naamstellings formulier brengen. Maar tot op heden nog geen vrijwarings formulier voor de inruilauto ontvangen. Het was redelijk chaotisch in het levercentrum vandaag, iemand enig idee of dit nog kan gaan gebeuren?

Stay hungry, Stay foolish

• Nielsracing
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:25
pjedr schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 15:49:
13 april besteld Blauwe TMY Premium LR AWD FSD(S) met verwachte leverdatum en 25 april - 7 mei

25 april leverdatum verschoven naar 16-30 juni

12 juni het voertuigidentificatienummer (VIN) in de Tesla app en even later ook op parts.tesla.com

16 juni kenteken in de Tesla app

23 juni afleverafspraak om 11u in Groningen

en nu heb ik hem al drie dagen

ik heb nog geen update met fsd

[Afbeelding]
Feli!

Ik zit al meer dan 4 weken te wachten op een update (!) dus hou daar rekening mee.

• Contagion
  • Nu online
Ik heb precies zo'n premuim AWD rood besteld en mijn levering van vandaag (Groningen) is verplaatst naar maandag. Ik ben wel even benieuwd, bouwen ze qua VIN nummers opvolgend per kleur? Ik heb ...004. 23 april besteld.

[ Voor 4% gewijzigd door Contagion op 26-06-2026 20:46 ]

• EDB
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 20:46

EDB

vriesren schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 19:58:
Ik heb vandaag de Model 3 op kunnen halen, was bloedhete dag maar het is gelukt, 18-4 besteld, 26-6 geleverd. M3 Premium AWD - Ultra Red.

Ik heb nog wel een vraag, we hebben ons inruilvoertuig geparkeerd en de sleutels afgegeven en formulier getekend. De dame kwam 15 minuten later ons naamstellings formulier brengen. Maar tot op heden nog geen vrijwarings formulier voor de inruilauto ontvangen. Het was redelijk chaotisch in het levercentrum vandaag, iemand enig idee of dit nog kan gaan gebeuren?
Ik kreeg ‘m dezelfde dag in de mail.

Tesla model Y RWD 2026. Solar 4500wp, Intergas Xource warmtepomp. Wallbox Ratio Solar. Marstek Venus E

• spetzje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:36
spetzje schreef op zondag 21 juni 2026 @ 17:07:
Zojuist is mijn levertijd aangepast van 21-30 juni naar 25-30 juni.. lijkt alsof Tesla er nog vertrouwen in heeft ergens komende week te leveren terwijl ik nog geen VIN heb in zowel BOT als Tesla app.

17 april besteld trouwens, MY Premium LR RWD, 19", grey / zwart, geen trekhaak
Nou morgen is het zover, ik mag mijn auto ophalen!
Er was een voorraad auto beschikbaar met mijn specificaties en die hebben ze gekoppeld met mijn bestelling. Dus opeens kreeg ik de VIN te zien in zowel de BOT als Tesla app en kon ik gelijk een afspraak inplannen om het op te halen. Betaling is inmiddels voldaan en de verzekering is ook geregeld.

Was positief verrast dat ze het toch hebben kunnen regelen dat ik 'm voor 30 juni mag ontvangen dus chapeau aan Tesla. Succes allen!

• mike7990
  • Nu online
spetzje schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 23:47:
[...]

Nou morgen is het zover, ik mag mijn auto ophalen!
Er was een voorraad auto beschikbaar met mijn specificaties en die hebben ze gekoppeld met mijn bestelling. Dus opeens kreeg ik de VIN te zien in zowel de BOT als Tesla app en kon ik gelijk een afspraak inplannen om het op te halen. Betaling is inmiddels voldaan en de verzekering is ook geregeld.

Was positief verrast dat ze het toch hebben kunnen regelen dat ik 'm voor 30 juni mag ontvangen dus chapeau aan Tesla. Succes allen!
Heb je dat zelf moeten vragen of doet Tesla dat automatisch voor je?

• mike7990
  • Nu online
forzabesiktas schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 15:21:
[...]

We merken het snel genoeg, ik laat wel een quote achter mocht er iets veranderen.

Wil jij dat ook voor mij doen?
Bij mij is die zojuist gewijzigd van 25-30 juni naar 8 juli - 1 augustus.

Voor de mensen die net pas meelezen: MYP SG zwart/zwart, eind april besteld.

• Tessol
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 19:40

Check voor de zekerheid even je spam. Vorige keer bij ons ook gebeurd.

• vriesren
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04:58

Vandaag toch nog het vrijwarings formulier voor de inruil ontvangen. Blijft een bijzondere ervaring vergeleken met andere merken dat dit een dag later gebeurd. Maar goed bij deze iedereen succes gewenst en hopelijk spoedige levering voor allen!

Stay hungry, Stay foolish

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-06 20:55
Vandaag een nieuwe Tesla model 3 opgehaald in Tilburg maar dat ging alles behalve vlekkeloos. Advisor was totaal niet klantvriendelijk en probeerde zaken te bagataliseren en af te wimpelen zodra je de eerste punten aankaart. Je constateert een probleem (diepe kras) en moet daarvoor in discussie gaan met een advisor die alleen maar de hakken in het zand zet en de boel verder bagataliseerd en met arrogante onzin verhalen en argumenten komt. Ik ben wel wat anders gewend en heb vaker nieuwe auto's (volkswagen, honda, peugeot, mercedes, bmw etc.) in ontvangst genomen maar dit is toch wel de slechtste aflevering wat ik ooit meegemaakt heb. Nieuwe auto's met maagdelijke lak worden ook gewoon wasstraat ingegooid (dit bleek bij navraag het geval te zijn).

Je rijdt ruim een uur voor de dichtsbijzijnde Tesla delivery center. Je komt in een snikhete hal zonder airco. Wordt gelijk gevraagd om de papieren te tekenen voor ontvangst, terwijl wij de boel nog niet gecontroleerd hadden. Auto staat geparkeerd in een donkere loods en je mag zelf uitvissen of je auto krassen heeft of niet. Als het krassen heeft moet je ook nog eens in discussie gaan met de advisor om het opgelost te krijgen.

Stond op het punt om maar de auto retour te laten nemen, als er zo moeilijk gedaan wordt om een probleem op te lossen. Er zijn afleverkosten in rekening gebracht dus ik verwacht minimaal een kras- en schadevrije auto. Ik heb een stuk minder vertrouwen gekregen in Tesla, na de aanvaring vandaag. Wat kan je verwachten bij echte problemen als er zo moeilijk gedaan wordt bij aflevering? Tweede auto wordt hoogstwaarschijnlijk geen Tesla meer.

Mijn tips:

- Teken nooit gelijk papieren bij de balie maar controleer eerst je auto op krassen, beschadigingen of technische mankementen.

- Neem een felle lamp mee. De belichting in de hal is zeer slecht. Mobieltje is niet afdoende.

- Wachtruimte heeft geen airconditioning

- Rij niet de hal uit, voordat alles opgelost is en je garanties hebt gekregen, desnoods op papier.

- Laat je vooral niet afwimpelen en laat ze niet toe om de boel te bagataliseren. Vooral als je auto prive aankoopt.

- Als je nog krassen vind of beschadigingen moet je dit melden binnen 48 uur en mag je niet meer dan 150km gereden hebben. Voor mij heel lastig, als je meer dan een uur van een afleverpunt woont. Je zit zo op de 150km.

Veel succes allen.

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

• DunaxNL
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Net een update gekregen in de Delivery Status app:

details.tasks.tradeln.status > INTENT_NO_COMPLETE

Ik werd heel even enthousiast, want als ik de Delivery Status app open, lijkt het alsof er een VIN assigned is en ik een leverdatum gekregen heb (10 juni?), maar dat lijkt niet het geval te zijn. Mogelijk een bug in de app?

• Doggy
DunaxNL schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 17:31:

Ik werd heel even enthousiast, want als ik de Delivery Status app open, lijkt het alsof er een VIN assigned is en ik een leverdatum gekregen heb (10 juni?), maar dat lijkt niet het geval te zijn. Mogelijk een bug in de app?
Bij mij ook, lijkt een bug idd

• Amstenrader
DunaxNL schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 17:31:

Bij mij ook, valse hoop.😎

• mokkie
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:48
Lonelywolf76 schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 21:47:
[...]

Ik heb gisteren met Tesla gebeld en toen werd me verteld dat de auto op 4 juli op transport zou gaan en de week daarop geleverd kon worden. Vanochtend zie ik ineens dat de leveringsdatum is aangepast naar 7 augustus - 7 oktober 🤷🏻‍♂️
Hopelijk echt 4 juli transport naar utrecht. Ik heb MYP LR wit/zwart 18 mei besteld. Eerst ook eind juni en bij staat nu al 3 weken op 17aug - 16sept. Bij bestellen juli/aug stond, daar bericht de medewerker ook waarschijnlijk naar. Snap totaal nix van hun planning.

• Apen staart
  • Nu online
Geen pijl op te trekken bij Tesla... ik hoorde op 18/6 dat hij op 25/6 bij het service center zou zijn... staat nu mooi op aug-okt en geen auto.

• gdv75
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:15
snip: dit helpt niet

[ Voor 98% gewijzigd door We Are Borg op 27-06-2026 22:31 ]

Besteld 6 augustus, Model Y, RWD LR, stealthegrey, white interior, 19”, trekhaak achteraf, leverdatum 2-8 december, factory gate -> false. VIN in api en app.

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-06 20:55
snip: reactie op verwijderde reactie

[ Voor 97% gewijzigd door We Are Borg op 27-06-2026 22:32 ]

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

• gdv75
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:15
snip: reactie op verwijderde reactie

[ Voor 100% gewijzigd door We Are Borg op 27-06-2026 22:32 ]

Besteld 6 augustus, Model Y, RWD LR, stealthegrey, white interior, 19”, trekhaak achteraf, leverdatum 2-8 december, factory gate -> false. VIN in api en app.

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
@Monkeydancer
Blijkbaar niet. Want service kennen ze blijkbaar niet. Bij Trustpilot ook wel duidelijk waarom ze met name negatief zijn over de service.
Wat makkelijk om op welgeteld een paar duizend trustpilot reviews je mening bij te zetten. Je weet hoe reviews werken neem ik aan? Ze gebruiken het niet als Tesla zijnde dus er komen alleen organische reviews: eigen initiatief. En weet je hoe dat werkt? Niemand die blij is schrijft een review. Zijn alleen de slechte gevallen.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• We Are Borg

We Are Borg

Modbreak:Laten we een ervaring met aflevering niet verzanden in een op de man discussie en vergelijkingen die totaal offtopic zijn. Kunnen we vanaf hier weer in goede sfeer ontopic door :)

• jaco32
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-06 00:24
Vandaag ook mijn model 3 opgehaald in Tilburg. Ging allemaal vrij voorspoedig (ondanks dat het lekker druk was) en de medewerkers waren allemaal vriendelijk. Uiteindelijk kwam ik erachter dat er een klein "chip" zit op de zijkant van de bestuurdersportier (waarschijnlijk de deur ergens tegen aangekomen met open), kon helaas niet gelijk opgelost worden. Maar een medewerker heeft een service aanvraag ingediend en er wordt binnenkort contact opgenomen om het te verhelpen. Valt gelukkig mee, de meeste waren het waarschijnlijk geen eens opgevallen.

• spetzje
mike7990 schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 00:44:
[...]

Heb je dat zelf moeten vragen of doet Tesla dat automatisch voor je?
Tesla heeft het zelf proactief geregeld voor me, heb er verder niets voor hoeven doen. Dus erg netjes!

Vandaag de auto opgehaald en wat me ook positief is opgevallen is dat ik een YS5MR type heb ontvangen, dus met de LG 5M battery pack ipv Tesla's eigen 8L. Dit terwijl ik 17 april heb besteld en dus er 99% zeker van was dat ik de YS8LR zou krijgen. M.a.w. ik heb nu meer range (661km vs 609km WLTP) en een betere laadcurve met de 5M terwijl ik mentaal al was gesettled voor de 8L.

En als laatste positieve verrassing, heb ik de Continental SportContact 7 banden eronder liggen en niet de vaker voorkomende Hankook Ventus s1 evo3. Hoewel de Hankooks beter presteren qua comfort en range zijn de Continentals superieur qua veiligheid op zowel droog als nat wegdek en sportiever (eigen research, voel je vrij om me te corrigeren hierop).

Hoewel de delivery experience gewoon mwah was, mag ik zeker niet klagen! En wat rijdt 'ie lekker zeg :9~

• Oekol
  • Nu online
spetzje schreef op zondag 28 juni 2026 @ 00:31:
[...]

Tesla heeft het zelf proactief geregeld voor me, heb er verder niets voor hoeven doen. Dus erg netjes!

Vandaag de auto opgehaald en wat me ook positief is opgevallen is dat ik een YS5MR type heb ontvangen, dus met de LG 5M battery pack ipv Tesla's eigen 8L. Dit terwijl ik 17 april heb besteld en dus er 99% zeker van was dat ik de YS8LR zou krijgen. M.a.w. ik heb nu meer range (661km vs 609km WLTP) en een betere laadcurve met de 5M terwijl ik mentaal al was gesettled voor de 8L.

En als laatste positieve verrassing, heb ik de Continental SportContact 7 banden eronder liggen en niet de vaker voorkomende Hankook Ventus s1 evo3. Hoewel de Hankooks beter presteren qua comfort en range zijn de Continentals superieur qua veiligheid op zowel droog als nat wegdek en sportiever (eigen research, voel je vrij om me te corrigeren hierop).

Hoewel de delivery experience gewoon mwah was, mag ik zeker niet klagen! En wat rijdt 'ie lekker zeg :9~
Wat bijzonder (fijn) qua die accu trouwens. Ik zou ook heel blij zijn met de extra range en laadcurve! Veel veilige kilometers gewenst.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• Lonelywolf76
spetzje schreef op zondag 28 juni 2026 @ 00:31:
[...]

Gefeliciteerd met je aankoop! Misschien een gekke vraag, maar waar kan je zien welke type batterij je hebt?

• Oekol
  • Nu online
Lonelywolf76 schreef op zondag 28 juni 2026 @ 15:50:
[...]

Gefeliciteerd met je aankoop! Misschien een gekke vraag, maar waar kan je zien welke type batterij je hebt?
Is geen gekke vraag. Kan je hier vinden: https://ovi.rdw.nl/

Met de variant onder D.2 weet je dan welke accu je hebt.

• retlowr
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 00:41
Lonelywolf76 schreef op zondag 28 juni 2026 @ 15:50:
[...]

goede suggestie hierboven, maar je kunt ook de lijst van recent door RDW toegelaten Tesla's raadplegen:

https://opendata.rdw.nl

variant YS8LR is 4680 , YS5MR is LG, YB6MR is CATL-LFP

• Lonelywolf76
Thnx, ben benieuwd waar mijn MYP LR mee gaat komen.

• forzabesiktas
  • Nu online
mike7990 schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 00:46:
[...]

Bij mij is die zojuist gewijzigd van 25-30 juni naar 8 juli - 1 augustus.

Voor de mensen die net pas meelezen: MYP SG zwart/zwart, eind april besteld.
Bij mij istie zojuist geupdate naar 15 august - 15 october….

tikfouten? tjah..m..

• Apen staart
  • Nu online
forzabesiktas schreef op zondag 28 juni 2026 @ 17:48:
[...]

Bij mij istie zojuist geupdate naar 15 august - 15 october….
Nadat mijne was aangepast van 19-30 juni naar 28 augustus - 28 oktober ging ik nav jouw bericht in de Tesla app kijken. Hij is zowaar 2 weken naar voren gehaald... 11 augustus - 11 oktober... :o

• Gery
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:26
Bij mij is het een week naar voor geschoven:

Stond gisteren nog op 14 september - 14 november. Nu ist het 7 september - 7 november.

• ugene78
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:58
Afgelopen zaterdag onze MY RWD in Tilburg opgehaald en moet zeggen dat het prima ging. Het was er toen wij er iets voor 10u waren nog niet al te druk maar toen we iets na 10:30u weer vertrokken waren er toch wel aardig wat mensen aan het wachten in de lounge. Auto had wat restant poetsmiddel wat ter plekke is verwijderd, bij een wat betere controle thuis (voordat ik 150km gereden had) in daglicht zag ik een panelgap bij de motorkap en bumper welke ik heb aangemeld als serviceverzoek. Even afwachten hoe dit gaat en of ze dit in Eindhoven (had het eerste plek) op kunnen lossen.

• FastForwardNL
  • Registratie: Januari 2017
  • Nu online
FastForwardNL schreef op zondag 21 juni 2026 @ 18:48:
Hier ook weer verder naar achteren geplaatst.

29-4 bestelling geplaatst
5-5 huurkoop akkoord
5-5 voorlopige levering 9 - 17 mei
10-5 voorlopige levering 27 juli - 26 augustus
2-6 voorlopige levering 21 - 30 juni
6-6 voorlopige levering 1 - 31 juli
21-6 voorlopige levering 13 juli - 13 augustus
29-6 VIN ontvangen
29-6 kenteken ontvangen

Model Y Premium RWD LR besteld. Kleur wit met trekhaak. Groningen.
Zojuist een VIN ontvangen. Ben nu alleen bang dat ik hem niet kan ophalen i.v.m. aanstaande vakantie.

Edit: leverdatum staat nu op 29-30 juni in de app.
Ondertussen ook een kenteken en lijkt een LG5M batterij.

[ Voor 8% gewijzigd door FastForwardNL op 29-06-2026 20:00 ]

• Ress
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:20
FastForwardNL schreef op maandag 29 juni 2026 @ 18:33:
[...]

Zojuist een VIN ontvangen. Ben nu alleen bang dat ik hem niet kan ophalen i.v.m. aanstaande vakantie.

Nice, mijn bestelling is 10 dagen na die van jou, met dezelfde specs.

Tesla mag de levering van mij wel omruilen.

Hier nog geen vin en ik ga 1 augustus op vakantie. Zal je zien dat de levering ook precies in mijn vakantie is.

• FastForwardNL
  • Nu online
Ress schreef op maandag 29 juni 2026 @ 18:45:
[...]

Nice, mijn bestelling is 10 dagen na die van jou, met dezelfde specs.

Tesla mag de levering van mij wel omruilen.

Hier nog geen vin en ik ga 1 augustus op vakantie. Zal je zien dat de levering ook precies in mijn vakantie is.
Groningen?

Ik mag hopen dat ze in de vakantietijd wat flexibeler zijn.. lastig plannen met die wisselende leverwindows hier… :9

• Ress
FastForwardNL schreef op maandag 29 juni 2026 @ 18:48:
[...]

Groningen?

Ik mag hopen dat ze in de vakantietijd wat flexibeler zijn.. lastig plannen met die wisselende leverwindows hier… :9
Voor de bestelling heb ik gevraagd hoe ze omgaan met het niet kunnen ophallen ivm vakantie.

Antwoord daarop was, dat er toch echt binnen de 7 dagen leverwindow moest worden opgehaald en dat anders eventueel acties zouden vervallen.

Laten ophalen door een gemachtigde is wel mogelijk, maar heeft niet helemaal mijn voorkeur.

• FastForwardNL
  • Nu online
Ress schreef op maandag 29 juni 2026 @ 19:01:
[...]

Voor de bestelling heb ik gevraagd hoe ze omgaan met het niet kunnen ophallen ivm vakantie.

Antwoord daarop was, dat er toch echt binnen de 7 dagen leverwindow moest worden opgehaald en dat anders eventueel acties zouden vervallen.

Laten ophalen door een gemachtigde is wel mogelijk, maar heeft niet helemaal mijn voorkeur.
Machtiging ga ik niet doen. Grote uitgaven controleer ik liever zelf.

• Doggy
Bij mij gingen ze ‘proberen er rekening mee te houden’. Vertrouwen daarin is laag nu ik zie hoe geautomatiseerd het leveringsproces verloopt. Weinig zin om heen en weer te rijden vanuit noord Italië…

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

wdekreij schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 11:14:

Voor diegene die 'm gisteren in Groningen heeft opgehaald: you're lucky! 😂

Context: afgelopen woendsag besteld. Zag in de Boring OT app dat er met mij nog één met dezelfde specs had besteld (een dag later, dus donderdag). Diegene had al snel een VIN toegewezen en vergelijkbare ETA als ik had. Zie net dat hij gister heeft opgehaald.

Mijn ETA zegt nog altijd "29 - 30 juni", maar nog geen VIN etc.

Mijn theorie is dus dat er één auto beschikbaar was, en die is naar die andere bestelling gegaan. Verwacht dat mijn ETA weer terug bounched, mogelijk weer naar oktober.

Het had zo mooi kunnen zijn :) Zit de lucky one hier toevallig op het forum?
edit:
Gaat trouwens om een long-range RWD blauw met witte bekleding.

[ Voor 4% gewijzigd door wdekreij op 29-06-2026 19:24 ]

• PemPek
mennoo schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 08:58:

10 augustus 10 september

naar

29 augustus 29 oktober
Vandaag nieuwe update.

Was eerst verwachting september.

Nu 26-9 tot 26-11🥴

• FastForwardNL
  • Nu online
FastForwardNL schreef op maandag 29 juni 2026 @ 18:33:
[...]

Ondertussen ook een kenteken en lijkt een LG5M batterij.
Net gebeld door Tesla, vanmiddag ophalen.

• spetzje
FastForwardNL schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 09:37:
[...]

Netjes! Alvast veel plezier.

Maar ook een LG 5M dus terwijl je eind april had besteld. Vraag me af of er dan wat mis is met de 8L accu dat ze nu terugvallen op 5M, of iets anders. Voor ons in ieder geval goed nieuws.

• FastForwardNL
  • Nu online
spetzje schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 10:56:
[...]

Netjes! Alvast veel plezier.

Maar ook een LG 5M dus terwijl je eind april had besteld. Vraag me af of er dan wat mis is met de 8L accu dat ze nu terugvallen op 5M, of iets anders. Voor ons in ieder geval goed nieuws.
Deze auto was niet op tijd opgehaald zeiden ze dus schuiven ze nu door naar mij. Wel nieuw, dus niet geweigerd o.i.d.

Wel blij met die accu. Toch 60 km extra range op vakantie,

[ Voor 3% gewijzigd door FastForwardNL op 30-06-2026 11:00 ]

• mennoo
PemPek schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 05:25:
[...]

Vandaag nieuwe update.

Was eerst verwachting september.

Nu 26-9 tot 26-11🥴
Damn, november al :? Wanneer had je besteld, hier nog steeds 29 augustus 29 oktobel..

• Ress
FastForwardNL schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 09:37:
[...]

Dat is goed nieuws. Veel plezier vanmiddag, ik ben benieuwd naar je ervaring.

• willemjans
  • Laatst online: 14:10
Hello. Net m’n Model Y Premium Long Range opgehaald. Met overzetting van Full Self Drive Supervised vanuit m’n 2017 Model S.

ik hoopte na al die jaren gelijk FSD te kunnen rijden maar begrijp nu dat ik eerst updates moet afwachten. Iemand een indicatie hoe snel na aflevering die updates komen? Ik ben over twee weken een paar maanden in het buitenland en natuurlijk toch leuk om die FSD nog even te kunnen gebruiken voor die tijd.

• Yvarladze
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 16:35
Gisteren zijn er weer 145 tesla model y's bij de rdw geregistreerd (heel vorige week 176). Worden er zoveel in Nederland besteld dan waardoor de levertijd zo lang is? In de BOT app zie ik maar enkele bestellingen (ja ik weer dat dit alleen de tesla's zijn van de mensen die hun informatie delen).

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

willemjans schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 11:45:
Hello. Net m’n Model Y Premium Long Range opgehaald. Met overzetting van Full Self Drive Supervised vanuit m’n 2017 Model S.

ik hoopte na al die jaren gelijk FSD te kunnen rijden maar begrijp nu dat ik eerst updates moet afwachten. Iemand een indicatie hoe snel na aflevering die updates komen? Ik ben over twee weken een paar maanden in het buitenland en natuurlijk toch leuk om die FSD nog even te kunnen gebruiken voor die tijd.
Kan 4-8 weken duren, aldus Tesla.

• Contagion
  • Nu online
4 tot 8 weken? Ik hoop het niet :). Gisteren de auto opgehaald en vrijwel direct daarna zag ik (vanwege FSD transfer) dat de oude auto alleen nog 'Autopilot' heeft en 'FSD Supervised' nu als 'meegeleverd pakket' staat aangemerkt bij de nieuwe.

Mijn Model 3 kwam met de 'obscure' fabrieksversie 2026.8.300 maar nog geen update gescheduled. Ik kan niet wachten :).

• spetzje
Contagion schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 15:20:
4 tot 8 weken? Ik hoop het niet :). Gisteren de auto opgehaald en vrijwel direct daarna zag ik (vanwege FSD transfer) dat de oude auto alleen nog 'Autopilot' heeft en 'FSD Supervised' nu als 'meegeleverd pakket' staat aangemerkt bij de nieuwe.

Mijn Model 3 kwam met de 'obscure' fabrieksversie 2026.8.300 maar nog geen update gescheduled. Ik kan niet wachten :).
Mijn MY Premium RWD LR kwam met v2026.14.300 bij ophalen afgelopen zaterdag. Is dit de versie met FSD? Ik dacht trouwens dat nieuw geleverde Tesla's nog steeds met een maand gratis FSD kwamen, heb er nog niets van gemerkt.

• Sjaakklg
  • Laatst online: 16:39
Gisteren de model 3 standard opgehaald in Hengelo. Aflevering liep prima en netjes.

Blij met de auto!

Direct FSD een abonnement genomen, nu wachten op de update.

Zit nu ook op 2026.8.300.

• PemPek
mennoo schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 11:00:
[...]

Damn, november al :? Wanneer had je besteld, hier nog steeds 29 augustus 29 oktobel..
Redelijk recent. 18-06 is de bestelling in de app gekomen.

• hkmt
  • Laatst online: 19:28
Het blijft een feestje bij Tesla denk ik.

Ik had voor mijn MY LR Premium een delivery window staan tussen 8 juli en 8 augustus, dat was veranderd naar 2 juli - 26 juli en vandaag een melding gekregen dat het verschoven is naar 15 september - 15 november.

Ben benieuwd hoe lang het gaat duren voor het daadwerkelijk binnen in.. :/

• Amstenrader
Net een update, deliverywindow is veranderd van 3-9/3-11 naar 19-7/19-8.

Model 3 standaard in wit, 9-5 besteld.

• Reckoner
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Amstenrader schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 18:25:
Net een update, deliverywindow is veranderd van 3-9/3-11 naar 19-7/19-8.

Model 3 standaard in wit, 9-5 besteld.
Bij mij ook aangepast naar die periode. Model 3 premium rwd quicksilver. 13 juni besteld

• Gery
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:26
Reckoner schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 19:20:
[...]

Bij mij ook aangepast naar die periode. Model 3 premium rwd quicksilver. 13 juni besteld
Aha interessant... Ik heb dezelfde besteld (wel in België - via Ayvens) rond dezelfde periode.

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:35
Model Y LR Premium AWD Marine Blue

Besteld: 20-03-2026
25-05-2026: verwachte levering aug - sept
14-06-2026: verwachte levering 3 sept - 3 oct

30-06-2026: verwachte levering 1 sept - 1 nov

Leasemaatschappij nu maar eens opheldering gevraagd want het schuift maar door en door. En niemand kan mij vertellen waarom, terwijl bij bestelling notabene door leasemij en tesla werd gemeld dat juni/juli het moest zijn.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

• Oekol
  • Nu online
Ik ben sinds bestellen geswitched van:

Begin juni: september
Midden Juni: oktober
Eind juni: september 3 - november 3

Gaat om een MY LR RWD

• forzabesiktas
  • Nu online
Wicked-Game schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 19:34:
Model Y LR Premium AWD Marine Blue

Besteld: 20-03-2026
25-05-2026: verwachte levering aug - sept
14-06-2026: verwachte levering 3 sept - 3 oct

30-06-2026: verwachte levering 1 sept - 1 nov

Leasemaatschappij nu maar eens opheldering gevraagd want het schuift maar door en door. En niemand kan mij vertellen waarom, terwijl bij bestelling notabene door leasemij en tesla werd gemeld dat juni/juli het moest zijn.
Ik heb mijn MY LR premium grey 23-04 besteld via tesla operational lease en dus bij Drivalia. (In de hoop dat het dan sneller zou gaan)

Datum stond op 27-06/30-06 en is op 28-06 verschoven naar 15-08/15-10 daarvoor ook 2x verschoven…. Na contact in de tesla chat is de verwachting augustus.. zonder VIN geloof ik nergens meer in…

tikfouten? tjah..m..

• FastForwardNL
  • Nu online
Vanmiddag mijn MY Premium LR opgehaald in Groningen. Prima ervaring. Was iets te vroeg omdat ik met het OV kwam. Auto werd nog gewassen. Kon na korte uitleg rustig de tijd nemen om de auto te controleren. Op de achterbank zat een kleine beschadiging waar ik een afspraak voor kan maken om te laten fixen. Verder zag alles er netjes uit.

Ze hadden 30 afleveringen gehad vandaag.
Succes met wachten nog allemaal, het is het uiteindelijk allemaal waard.
Pagina: 1 ... 126 127 Laatste

Let op:
Op https://whereboat.com kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.

Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.

Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.

Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.

• Voor accessoires kan je terecht in het Tesla Model 3/Y topic en voor de S3XY buttons: Tesla Model 3 & Y Accessoires.

* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *

Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.

Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat echt alleen over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.