Rond 16:00 weer een update gekregen. Afspraak gemaakt voor vrijdag 5 juni.the-spawn schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 14:27:
[...]
03-06 08:00: leverdatum gewijzigd naar 03-17 juni '26
03-06 13:00: VIN ontvangen in Tesla APP, incl kenteken KKN-**-* (zowel VIN als Kenteken niet zichtbaar in Borint OT app)
Nog geen afspraak voor levering.... Uilevering kan denk ik niet lang meer op zich laten wachten.... spannend
MYP LR RWD, White
18-05: Besteld, levering βjuli/aug 2026β
21-05: Leverdatum 18 - 30 juni
04-06: leverdatum 17 aug - 16 sept
Hopelijk wordt t alsnog naar voren geschoven
18-05: Besteld, levering βjuli/aug 2026β
21-05: Leverdatum 18 - 30 juni
04-06: leverdatum 17 aug - 16 sept
Heerlijk! De Groningen-mensen hebben tussen VIN (21 mei) en ophalen (in mijn geval 9 juni) 19 dagen π Maar goed ook ons moment komt dichterbij πthe-spawn schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 22:46:
[...]
Rond 16:00 weer een update gekregen. Afspraak gemaakt voor vrijdag 5 juni.
ik heb nog geen vin maar nog wel levering tussen 19 en 30 juni.soepxkom schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 09:33:
[...]
Heerlijk! De Groningen-mensen hebben tussen VIN (21 mei) en ophalen (in mijn geval 9 juni) 19 dagen π Maar goed ook ons moment komt dichterbij π
Aaah hahaha excuus! Een aantal mensen hier hebben dit al wel. Ik ga voor je duimen dat ze tussen 19 en 30 juni leveren! En hopelijk is de levertijd naar Groningen niet zo lang die keer.Apen staart schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 09:41:
[...]
ik heb nog geen vin maar nog wel levering tussen 19 en 30 juni.
Inmiddels wel een VIN in de Delivery status app (niet in de de Tesla app) met levering 23-30 juni. Ben benieuwd of dit haalbaar zal zijn. Toevallig kwam ik onderweg naar het werk deze ochtend een vrachtwagen tegen met divere witte Y RDWs vermoedelijk op weg naar Tilburg.gdv75 schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 21:25:
[...]
Ik wil je niet ontmoedigen, maar dit heb ik ook gehad vorig jaar. Maar kon alsnog gewoon een halfjaar wachten tot uitlevering, gelukkig nog wel voor het nieuwe (fiscale) jaar. Ik duim voor je of Tesla dit waar gaat maken voor je
Zo zie je maar dat er geen pijl op te trekken valt. Jij had zelfs contact met Tesla en die gaven je aan dat ze jouw auto niet meer verwachtte in Q2... en dan nu deze status...ugene78 schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 09:58:
[...]
Inmiddels wel een VIN in de Delivery status app (niet in de de Tesla app) met levering 23-30 juni. Ben benieuwd of dit haalbaar zal zijn. Toevallig kwam ik onderweg naar het werk deze ochtend een vrachtwagen tegen met divere witte Y RDWs vermoedelijk op weg naar Tilburg.
Sinds vanmorgen heb ook ik, een ophaalafspraak, voor volgende week 8 juni kunnen inplannen.snostu schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 19:22:
[...]
Ik wacht ook al sinds 7 januari (my premium awd- blauw- trekhaak)
Maar heb sinds vanavond een VIN nummer in de BOT app. Dus er lijkt schot in te komen, voor ons.
Update model 3 stealth grey rwd besteld op 21-04;
Eindfactuur zichtbaar. Window staat nog op 4-7 18-7.
Tesla gesproken, levering zal laatste week deze maand plaatsvinden.
Eindfactuur zichtbaar. Window staat nog op 4-7 18-7.
Tesla gesproken, levering zal laatste week deze maand plaatsvinden.
21/4 Model Y standard besteld, afgelopen vrijdag VIN in TOST.
Gister inruil bod binnen en geaccepteerd en vandaag een berichtje in de Tesla app om te betalen.
Levering staat op 20-30 juni, maar nu ik al moet betalen, betekend dit denken jullie dat de auto er wellicht al eerder is? Anders vind ik het dat ik al vroeg moet betalen.
Gister inruil bod binnen en geaccepteerd en vandaag een berichtje in de Tesla app om te betalen.
Levering staat op 20-30 juni, maar nu ik al moet betalen, betekend dit denken jullie dat de auto er wellicht al eerder is? Anders vind ik het dat ik al vroeg moet betalen.
Welke kleur en opties? Waar haal je hem op?Seconz schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 11:40:
21/4 Model Y standard besteld, afgelopen vrijdag VIN in TOST.
Stealth Grey, trekhaak, Tilburg.Apen staart schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 13:26:
[...]
Welke kleur en opties? Waar haal je hem op?
Ik heb mijn VIN door parts.tesla.com gehaald en het lijkt erop dat de LG5M batterij erin zit.Tessol schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 16:50:
[...]
Dat doen ze in principe ook, er worden nog steeds LG5M's geleverd, maar aanzienlijk minder.
Vandaag mijn Y model (Premium RWD) opgehaald in Utrecht. Helaas wel 2 krassen bij levering waardoor ik meteen een service afspraak moet in plannen. Verder wel heerlijk om in zijn nieuwe wagen te tijden. Type batterij ben ik nog niet helemaal achter. Iemand een idee waar je dat precies kan zien?
Model Y Premium (RWD) - stealth grey
Besteldatum: 24 mei (2026)
Verwachte levering: September
3 Juni: update app verwachte levering: 27 Juli - 26 Augustus
Besteldatum: 24 mei (2026)
Verwachte levering: September
3 Juni: update app verwachte levering: 27 Juli - 26 Augustus
M3 premium RWD wit, zwart interieur, besteld op 26-4-26.
VIN: LRW3E7EJ6TC854273
De Tesla app komt langzaam tot leven. Ik kan al betalen, maar ik wacht eerst de leveringsdatum af. Verwachte levering eind juni. Volgens berichten elders op dit forum staat mijn auto op CMA CGM INDIANAPOLIS, die 10 juni aankomt in Zeebrugge. (https://www.marinetraffic.com/en/ais/details/ships/shipid:8207563)
Volgens Gemini duurt het dan nog 1 tot 2 weken voordat de auto aan mij in Hengelo geleverd wordt.
VIN: LRW3E7EJ6TC854273
De Tesla app komt langzaam tot leven. Ik kan al betalen, maar ik wacht eerst de leveringsdatum af. Verwachte levering eind juni. Volgens berichten elders op dit forum staat mijn auto op CMA CGM INDIANAPOLIS, die 10 juni aankomt in Zeebrugge. (https://www.marinetraffic.com/en/ais/details/ships/shipid:8207563)
Volgens Gemini duurt het dan nog 1 tot 2 weken voordat de auto aan mij in Hengelo geleverd wordt.
Hi all, ik heb via de LM een MY in bestelling staan die op levering in Tilburg staat. 4 jaar terug moest ik de vorige daar ook ophalen, dus ik ben bekend met locatie en hoe het er aan toe gaat. Nu lees ik ook dat het gewijzigd kan worden naar Utrecht; en dat werd me aan de telefoon ook gezegd. Zei dat ik er nog even over wilde nadenken. Na het scannen van dit topic zie ik (onder andere net hierboven), wat gemixte ervaringen. Van swirls en krassen, tot uitgestelde leveringen omdat de vrachtwagen er niet of te laat was, maar ook dat het rustiger is. Aan de telefoon werd gezegd dat Tilburg meer slots heeft en flexibeler kan zijn. Wat is momenteel het beeld vwb deze locaties, en is er een reden om Utrecht te vermijden of juist te kiezen? (reistijd is voor mij gunstiger).
Hoi. Gisteren had ik de eindfactuur gekregen, mijn spaarrekeningen afgeschraapt richting betaalrekening, en net (na een belletje over betaallimiet met de bank) betaald. Op de factuur staat een VIN (nog niet te tracken op parts.tesla.com) met kilometerstand 30 en leverdatum 19 juni. In de Tesla app nog geen VIN en Kenteken en levervenster staat op 19-30 juni. Betreft Model Y Premium LR AWD Marine Blue met Trekhaak en winterbanden set besteld op 13 april en afhalen in Groningen. Deze maand\kwartaal zou ik hem dus moeten hebben, en kan ik zelf- of mij door de gekochte FSD(s) weer (laten) rijden.
Ik heb precies hetzelfde! Maar dan andere config.pjedr schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 10:31:
Hoi. Gisteren had ik de eindfactuur gekregen, mijn spaarrekeningen afgeschraapt richting betaalrekening, en net (na een belletje over betaallimiet met de bank) betaald. Op de factuur staat een VIN (nog niet te tracken op parts.tesla.com) met kilometerstand 30 en leverdatum 19 juni. In de Tesla app nog geen VIN en Kenteken en levervenster staat op 19-30 juni. Betreft Model Y Premium LR AWD Marine Blue met Trekhaak en winterbanden set besteld op 13 april en afhalen in Groningen. Deze maand\kwartaal zou ik hem dus moeten hebben, en kan ik zelf- of mij door de gekochte FSD(s) weer (laten) rijden.
Hopelijk is die leverdatum ook de datum dat je hem kan ophalen?
Ik ben benieuwd hoe dat zit met die leverdatum op de eindfactuur. Op die van mij staat 10 juni met een levervenster van 9-23 juni, ik kan echter nog niet een afspraak inplannen.pjedr schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 10:31:
Net nog even met Tesla gebeld, blijkbaar is er vanuit Tesla Tilburg contact gezocht met de fabriek in Berlijn. Hierna is daar besloten om de auto toch voor dit kwartaal in productie te nemen en zou deze met een goede 2 weken in Nederland moeten zijn. Geen idee of dit klopt maar desalniettemin wel prettig dat de auto toch deze maand geleverd wordt. Dan kan ik mijn deze maand te plaatsen Easee Charge Max gaan testen.Apen staart schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 10:21:
[...]
Zo zie je maar dat er geen pijl op te trekken valt. Jij had zelfs contact met Tesla en die gaven je aan dat ze jouw auto niet meer verwachtte in Q2... en dan nu deze status...
[ Voor 13% gewijzigd door ugene78 op 05-06-2026 12:47 ]
Vraagje over de annulering binnen twee weken voor een nieuwe Tesla model3, is dit mogelijk zonder extra β¬250,- annuleringskosten als dit binnen twee weken wordt uitgevoerd? De Tesla verkoper gaf ons echt de indruk dat dit nl binnen twee weken kosteloos kon!
Of is dit altijd, ongeacht van die twee weken, van toepassing.
Of is dit altijd, ongeacht van die twee weken, van toepassing.
[ Voor 21% gewijzigd door Toine1 op 05-06-2026 13:39 ]
Ik heb het slechte inruilaanbod van Tesla voor mijn oude Model 3 niet geaccepteerd en gekozen voor wijzigen nadat ik vandaag een 'barrel' heb aangeschaft. Geen heel fraaie inruiler, meer dan 20 jaar oud en van binnen erg vies, maar hij rijdt verrassend goed en er branden geen storingslampjes. Nu afwachten wat er gebeurt.
De Model 3 Stealth Performance die ik wil inruilen vind ik heel speciaal (een Performance met het uiterlijk van een normale long range maar ook met trekhaak en trekgewicht op kenteken) en er zijn er ~25 van in Nederland. Tesla heeft daar geen oren naar en laat hem rΓΌcksichtslos door een opkoper ophalen. Dat vind ik wel erg sneu, maar inmiddels heeft zich een potentiele particuliere kandidaat gemeldt die deze uitvoering wel weet te waarderen.
Duimen dus dat Tesla de nieuwe inruiler accepteert en levering eind juni zal plaatsvinden en dat ik ook echt iemand net zo blij kan maken als ik met de wagen was (en ben)!
De Model 3 Stealth Performance die ik wil inruilen vind ik heel speciaal (een Performance met het uiterlijk van een normale long range maar ook met trekhaak en trekgewicht op kenteken) en er zijn er ~25 van in Nederland. Tesla heeft daar geen oren naar en laat hem rΓΌcksichtslos door een opkoper ophalen. Dat vind ik wel erg sneu, maar inmiddels heeft zich een potentiele particuliere kandidaat gemeldt die deze uitvoering wel weet te waarderen.
Duimen dus dat Tesla de nieuwe inruiler accepteert en levering eind juni zal plaatsvinden en dat ik ook echt iemand net zo blij kan maken als ik met de wagen was (en ben)!
[ Voor 4% gewijzigd door Contagion op 05-06-2026 14:41 ]
Model Y premium long range rwd, stealth grey, zwarte bekleding.
Besteld 18 mei
Op 18 mei: levertijd 18 juni - 30 juni, geen vin.
Op 2 juni: levertijd 19 augustus - 16 september, geen vin.
Besteld 18 mei
Mijn op 10 april bestelde Y LR premium RWD marineblauw met trekhaak heb ik vanmiddag opgehaald in Hengelo. Aardige gasten, werd prima geholpen. Zaten helaas wel aardig wat krassen op die ze ter plekke hebben weggepolijst. Goede tip om met de zaklamp van je telefoon wat te spiegelen.
ΓΓ©n van de laatste met basic autopilot, na 11 april bestelde Tesla's hebben ze niet meer. Heb het nog niet uitgeprobeerd, eerst alles eens goed ontdekken.
Geluid in de RWD valt toch wel tegen, als je van een B&W komt in een volvo V60. Vocalen zijn vlak en sisserig, en de bass staat veel te bombastisch. Denk dat je toch naar een AWD moet kijken als een goed geluidssysteem belangrijk voor je is
ΓΓ©n van de laatste met basic autopilot, na 11 april bestelde Tesla's hebben ze niet meer. Heb het nog niet uitgeprobeerd, eerst alles eens goed ontdekken.
Geluid in de RWD valt toch wel tegen, als je van een B&W komt in een volvo V60. Vocalen zijn vlak en sisserig, en de bass staat veel te bombastisch. Denk dat je toch naar een AWD moet kijken als een goed geluidssysteem belangrijk voor je is
[ Voor 41% gewijzigd door n41r0j op 05-06-2026 18:40 ]
Speakers moeten eerst loskomen, gun ze even een inspeelperiode, daarna kun je je eigen voorkeuren instellen.n41r0j schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 18:31:
Mijn op 10 april bestelde Y LR premium RWD marineblauw met trekhaak heb ik vanmiddag opgehaald in Hengelo. Aardige gasten, werd prima geholpen. Zaten helaas wel aardig wat krassen op die ze ter plekke hebben weggepolijst. Goede tip om met de zaklamp van je telefoon wat te spiegelen.
Heb exacte zelfde datum, alleen kleur witAroen schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 17:28:
Besteld 18 mei
En er zit schot in de zaak:martininstag schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 20:39:
[...]
Na aanleiding van jouw bericht een keer extra gekeken op tesla-status. Zelfde config.Tot mijn grote vreugde had ik ook een VIN. In de ochtend nog geen VIN. Bestelling was op 23 maart namelijk. Locatie: TIlburg.
[...]
Bij mij is de bestelling vier keer opgeschoven. Ik was inmiddels met een schuin oog naar mijn twee alternatieven auto's aan het kijken.
Het was me ook opgevallen dat er veel samengestelde MY LR op de website van Tesla stonden. Gebeld of ik die er een kon kopen onder de voorwaarden van mijn bestelling (lagere prijs, AP en de 5K korting). Computer says no was het antwoord.
Ik begon inmiddels wel een band op te bouwen met mijn 200 euro Peugeot 206. Zelfs afgelopen weekend gewassen
- Vandaag om 14.00 melding dat een kenteken heb gekregen;
- Vandaag om 12.00 de melding dat ik een afleverdatum kon inplannen. Gekozen voor 10 juni om 16.00;
- Gisteren zag ik mijn VIN ook in de app staan;
- Afgelopen woensdag de factuur betaald;
- Maandag 1 juni factuur ontvangen;
- Donderdag 29 mei VIN ontvangen op externe website;
Gisteren de MY opgehaald in Tilburg. Ik was er vroeger (35min) dan gepland. We zijn vriendelijk ontvangen, kregen koffie aangeboden. De auto moest nog geregistreerd worden en we konden een proefrit maken om FSD te ervaren. Dat hebben we gedaan door Tilburg Reeshof, dit was een hele goede en leuke ervaring.the-spawn schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 22:46:
[...]
Rond 16:00 weer een update gekregen. Afspraak gemaakt voor vrijdag 5 juni.
Daarna de auto gezocht in de hal en de checklist doorlopen. Alles was erg netjes en geen krassen of iets dergelijks ontdekt. Hij was voor 96% geladen en had 2 km op de ODO.
Uiteindelijk weg gegaan en gisteren meteen 300km gereden. Echt een heerlijke, stille auto om mee te rijden.
Suc6 voor iedereen die nog wacht en daarna veel veilige KM gewenst.
Inmiddels een kleine 1.000km verder. Enige dat is opgevallen is dat mijn stuur een tikkeltje scheef is uitgelijnd maar gezien de wat aflopende lijn van het dashboard is dat moeilijk te zien.Nielsracing schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 12:08:
[...]
Deze week de auto afgehaald in Utrecht. Ondanks dat ik wat huiverig was gezien eerdere posts, was ik blij verrast. Gewapend met een ellenlange TOST checklist heb ik de auto nagelopen en werkelijk niets kunnen vinden. De auto is tip top in orde en gelukkig ook geen microscratches op de lak.
Het enige waar ik nog achter ben gekomen is dat het stuur een millimeter scheef staat zodra je rechtuit rijdt.
De aflevering blijft onpersoonlijk maar de lol daarna is er niet minder om. Kortom, grote blij!
Daarnaast, hoewel dit normaal schijnt te zijn, worden alle Teslaβs af fabriek worden geleverd met enigszins verouderde fabriekssoftware. Het duurt even voordat de auto wordt opgenomen in de normale uitrol van OTA software updates. Vooralsnog nog geen fsd voor mij omdat mijn huidige software 2026.8.300 dat simpelweg nog niet ondersteund.
Verder, wat een apparaat! :)
Zojuist update: Delivery Window MY AWD weer van augustus/september naar 20-30 juni!! π₯³
Hier ook!Sjors4ever schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 16:11:
Zojuist update: Delivery Window MY AWD weer van augustus/september naar 20-30 juni!! π₯³
Die van mij, na een paar dagen helemaal geen verwachte leverings window te hebben gehad, naar aug - sept gegaan. Voor het levering window verdween was het 9 juli - 8 augustus.
Bij mij ook, zou wel leuk zijn.Sjors4ever schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 16:11:
Hier ook! Zolang er geen VIN is houd ik hem in mβn hoofd op augustus - september. Zeker als ik andere verhalen lees.Sjors4ever schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 16:11:
Model 3 premium LR, wit, zwart interieur, trekhaak.
16-5 - Bestelling geplaatst met levering mei - juni
24-5 - Verwachte levering verlaat naar juli - augustus, maar op internet nog wel in dezelfde configuratie bestelbaar met aflevering mei - juni.
27-5 - Verwachte levering op nieuwe bestellingen naar juli - augustus
6-6 - Verwachte levering verlaat naar augustus - september
16-5 - Bestelling geplaatst met levering mei - juni
24-5 - Verwachte levering verlaat naar juli - augustus, maar op internet nog wel in dezelfde configuratie bestelbaar met aflevering mei - juni.
27-5 - Verwachte levering op nieuwe bestellingen naar juli - augustus
6-6 - Verwachte levering verlaat naar augustus - september
Model Y Premium LR RWD Stealth Grey
Besteld op 12/02/2026 - levering stond toen op mei/juni
- Initieel toonde de app ook mei/juni
- 16/02 - 11 maart - 31 maart
- 10/03 - 4 mei - 3 juni
- 24/03 - juni/juli
- 30/03 - geen ETA
- 07/04 - 3 mei - 2 juni
- 24/04 - 9 juni - 30 juni
- 13/05 - 10 juni - 17 juni en VIN toegewezen
- 29/05 - 10 juni - 17 juni en VIN in de app te zien
- 04/06 - Afspraak voor levering ingepland voor 13/06
Besteld op 12/02/2026 - levering stond toen op mei/juni
- Initieel toonde de app ook mei/juni
- 16/02 - 11 maart - 31 maart
- 10/03 - 4 mei - 3 juni
- 24/03 - juni/juli
- 30/03 - geen ETA
- 07/04 - 3 mei - 2 juni
- 24/04 - 9 juni - 30 juni
- 13/05 - 10 juni - 17 juni en VIN toegewezen
- 29/05 - 10 juni - 17 juni en VIN in de app te zien
- 04/06 - Afspraak voor levering ingepland voor 13/06
Blog (Linux-related)
Weer een update gehad. Deze keer weer naar achteren. Juli vind ik wel vervelend i.v.m. vakantie. Heb dan liever augustus levering.
29-4 bestelling geplaatst
5-5 huurkoop akkoord
5-5 voorlopige levering 9 - 17 mei
10-5 voorlopige levering 27 juli - 26 augustus
2-6 voorlopige levering 21 - 30 juni
6-6 voorlopige levering 1 - 31 juli
Model Y Premium RWD LR besteld. Kleur wit met trekhaak. Groningen.
29-4 bestelling geplaatst
5-5 huurkoop akkoord
5-5 voorlopige levering 9 - 17 mei
10-5 voorlopige levering 27 juli - 26 augustus
2-6 voorlopige levering 21 - 30 juni
6-6 voorlopige levering 1 - 31 juli
Model Y Premium RWD LR besteld. Kleur wit met trekhaak. Groningen.
Op 6 juni 17:22: levertijd 8 juli - 9 augustus, geen vin.Aroen schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 17:28:
Besteld 18 mei
Sinds vandaag ook de VIN in de app. Wanneer ik op parts.tesla.com kijk zie ik het volgende batterij type: 1530014-98-B. (MY Premium Long Range)
Na een beetje gegoogled te hebben lijkt dit de βoudeβ 5M batterij te zijn.
Na een beetje gegoogled te hebben lijkt dit de βoudeβ 5M batterij te zijn.
Ja, de andere batterij is een heel ander nummer. Maar kijk over een paar dagen nog even een keer want ze lijken eerst een standaard configuratie in de parts database te laden en daarna een update naar wat er werkelijk in de auto zit. Bij mij stond er bijvoorbeeld een 15" scherm in, totdat de auto echt gemaakt was want nadat het kenteken bekend werd kwam er een part number voor het nieuwe 16" scherm te staan.
Dit is nogal urgent, en ik vraag me af of iemand dit al eens heeft meegemaakt of advies heeft:
Ik woon in BelgiΓ« en de levering van mijn Tesla, die oorspronkelijk gepland stond voor afgelopen vrijdag (05/06), is vanwege de hagelstorm uitgesteld naar aanstaande dinsdag (09/06). Al het papierwerk was perfect in orde (overname, verzekering, kentekenplaat en eindbetaling).
Nu komt het probleem: de geldigheid van mijn overnamebod (trade-in) liep tot 6 juni. Omdat Tesla de levering heeft uitgesteld, is dit bod nu volgens het systeem 'verlopen'. Tesla eist nu plotseling dat ik het resterende bedrag van de overnameprijs zelf bijbetaal!
Toen ik het leveringscentrum belde, zei de klantenservice alleen dat ik maar zo snel mogelijk een nieuwe overname-aanvraag moet indienen. Maar dit is toch volledig hun vertraging? Moet ik hierdoor echt het hele proces opnieuw doorlopen?
Bovendien duurt het minstens twee dagen voor dat externe overnamebedrijf reageert. Als ik dat moet afwachten, valt de levering van morgen sowieso in het water...
Heeft iemand hier ervaring mee? Kan een manager dit handmatig overrident/verlengen in het systeem bij de levering zelf? Bedankt!
Ik woon in BelgiΓ« en de levering van mijn Tesla, die oorspronkelijk gepland stond voor afgelopen vrijdag (05/06), is vanwege de hagelstorm uitgesteld naar aanstaande dinsdag (09/06). Al het papierwerk was perfect in orde (overname, verzekering, kentekenplaat en eindbetaling).
Nu komt het probleem: de geldigheid van mijn overnamebod (trade-in) liep tot 6 juni. Omdat Tesla de levering heeft uitgesteld, is dit bod nu volgens het systeem 'verlopen'. Tesla eist nu plotseling dat ik het resterende bedrag van de overnameprijs zelf bijbetaal!
Toen ik het leveringscentrum belde, zei de klantenservice alleen dat ik maar zo snel mogelijk een nieuwe overname-aanvraag moet indienen. Maar dit is toch volledig hun vertraging? Moet ik hierdoor echt het hele proces opnieuw doorlopen?
Bovendien duurt het minstens twee dagen voor dat externe overnamebedrijf reageert. Als ik dat moet afwachten, valt de levering van morgen sowieso in het water...
Heeft iemand hier ervaring mee? Kan een manager dit handmatig overrident/verlengen in het systeem bij de levering zelf? Bedankt!
Bij mij staat er inderdaad ook 15", nog even wachten op het nummerbord dan maar.NTS schreef op maandag 8 juni 2026 @ 09:14:
Ja, de andere batterij is een heel ander nummer. Maar kijk over een paar dagen nog even een keer want ze lijken eerst een standaard configuratie in de parts database te laden en daarna een update naar wat er werkelijk in de auto zit. Bij mij stond er bijvoorbeeld een 15" scherm in, totdat de auto echt gemaakt was want nadat het kenteken bekend werd kwam er een part number voor het nieuwe 16" scherm te staan.
Tesla zal de auto zo snel mogelijk willen leveren en zodra je de nieuwe inruilaanvraag hebt gedaan, dan zal het denk ik snel worden verwerkt.Brandon0517 schreef op maandag 8 juni 2026 @ 10:54:
Dit is nogal urgent, en ik vraag me af of iemand dit al eens heeft meegemaakt of advies heeft:
Doe de aanvraag, je order blijft immers ongewijzigd en bel meteen, of bel met Delivery en doe het tijdens het telefoongesprek, vraag ze om bevestiging dat levering morgen door kan gaan. Je moet jezelf niet gek gaan maken om een wijziging aan hun zijde. Het ziet er alleen zo uit alsof alles voor jou nu in het water valt, achter de schermen is het een kwestie van check marks.
Bedankt voor het advies. Nadat ik even bekomen was van de schrik, heb ik de aanvraag snel opnieuw ingediend. Hopelijk verloopt alles morgen soepel!Tessol schreef op maandag 8 juni 2026 @ 12:27:
[...]
Tesla zal de auto zo snel mogelijk willen leveren en zodra je de nieuwe inruilaanvraag hebt gedaan, dan zal het denk ik snel worden verwerkt.
Doe de aanvraag, je order blijft immers ongewijzigd en bel meteen, of bel met Delivery en doe het tijdens het telefoongesprek, vraag ze om bevestiging dat levering morgen door kan gaan. Je moet jezelf niet gek gaan maken om een wijziging aan hun zijde. Het ziet er alleen zo uit alsof alles voor jou nu in het water valt, achter de schermen is het een kwestie van check marks.
Ik zit binnenkort wellicht in dezelfde situatie (inruilaanbod loopt af), maar heb helemaal geen zin om de hele reeks foto's opnieuw te maken. Moest dat bij het opnieuw indienen inderdaad, of is het een kwestie van enkel de nieuwe km stand doorgeven?Brandon0517 schreef op maandag 8 juni 2026 @ 12:39:
[...]
Bedankt voor het advies. Nadat ik even bekomen was van de schrik, heb ik de aanvraag snel opnieuw ingediend. Hopelijk verloopt alles morgen soepel!
Goeie vraag. Ik weet nog dat ik de eerste keer maar een paar foto's heb ingediend. Bij de updates nadien was de kilometerstand invullen voldoende.saturn21 schreef op maandag 8 juni 2026 @ 13:12:
[...]
Ik zit binnenkort wellicht in dezelfde situatie (inruilaanbod loopt af), maar heb helemaal geen zin om de hele reeks foto's opnieuw te maken. Moest dat bij het opnieuw indienen inderdaad, of is het een kwestie van enkel de nieuwe km stand doorgeven?
Maar die interface in de app is echt een ramp... Als je even teruggaat naar de vorige stap om je ingevulde info te checken, krijg je meteen weer doodleuk de vraag: 'Heeft u een auto die u wilt inruilen?'.Gelukkig staat alles direct weer zoals in het begin zodra je het chassisnummer van de oude wagen invoert.
Ik beantwoord even mijn eigen vraag voor toekomstige kopers; het lijkt erop dat er aan het einde van het kwartaal Γ©cht wonderen gebeuren!Brandon0517 schreef op maandag 8 juni 2026 @ 10:54:
Na het indienen van de nieuwe overname-aanvraag ontving ik binnen de twee uur al een nieuw bod voor exact hetzelfde bedrag. Het openstaande saldo staat dus weer netjes op β¬ 0!
Als tip voor anderen: als je je oude wagen inruilt bij Tesla, bestaat de kans dat het overnamebod verloopt vΓ³Γ³r de uiteindelijke levering. Mocht dit gebeuren, dien dan zo snel mogelijk de aanvraag opnieuw in en bel direct de klantenservice om er spoed achter te laten zetten.
Ik heb het nemen van een verzekering weer eens tragisch lang uitgesteld. Ik heb 5 schadevrije jaren en onze Tesla kan bij Promovendum niet in de verzekering (dan moet ik minimaal 8 schadevrije jaren hebben).
Wie kan me adviseren wat wijsheid is? Ik denk nu sterk aan InsureMyTesla inclusief Glass Cover voor het panoramadak, met een eigen risico van β¬500. Maar: moet je dan eerst niet goedgekeurd worden? De verzekering moet namelijk morgen al ingaanβ¦
Wie kan me adviseren wat wijsheid is? Ik denk nu sterk aan InsureMyTesla inclusief Glass Cover voor het panoramadak, met een eigen risico van β¬500. Maar: moet je dan eerst niet goedgekeurd worden? De verzekering moet namelijk morgen al ingaanβ¦
Beste is bellen! Als je in Noord-Brabant en Zeeland kan ik ZLM aanraden. (bij mij telkens het goedkoopste ook en je krijgt direct iemand aan de telefoon).soepxkom schreef op maandag 8 juni 2026 @ 14:29:
Ik heb het nemen van een verzekering weer eens tragisch lang uitgesteld. Ik heb 5 schadevrije jaren en onze Tesla kan bij Promovendum niet in de verzekering (dan moet ik minimaal 8 schadevrije jaren hebben).
Ik heb mijn Tesla verzekerd via Rabobank/Interpolis was zo geregeld.soepxkom schreef op maandag 8 juni 2026 @ 14:29:
Nu het kenteken ook ontvangen, het is de YS5MR.
[...]
happylife schreef op maandag 8 juni 2026 @ 11:18:
[...]
Bij mij staat er inderdaad ook 15", nog even wachten op het nummerbord dan maar.
Ik zie in de open data van de RDW behoorlijk veel registraties van model y's vandaag
Ik heb mijn huidige bij UnivΓ© verzekerd. In 10 minuten online geregeld en was verrassend goedkoop. Ik betaal 67 Euro All Risksoepxkom schreef op maandag 8 juni 2026 @ 14:29:
Dat was mijn vermoeden alBrandon0517 schreef op maandag 8 juni 2026 @ 13:36:
[...]
Ik beantwoord even mijn eigen vraag voor toekomstige kopers; het lijkt erop dat er aan het einde van het kwartaal Γ©cht wonderen gebeuren!
Na het indienen van de nieuwe overname-aanvraag ontving ik binnen de twee uur al een nieuw bod voor exact hetzelfde bedrag. Het openstaande saldo staat dus weer netjes op β¬ 0!
Als tip voor anderen: als je je oude wagen inruilt bij Tesla, bestaat de kans dat het overnamebod verloopt vΓ³Γ³r de uiteindelijke levering. Mocht dit gebeuren, dien dan zo snel mogelijk de aanvraag opnieuw in en bel direct de klantenservice om er spoed achter te laten zetten.
Vrijdag zelfs 93 stuks!Apen staart schreef op maandag 8 juni 2026 @ 16:21:
Ik zie in de open data van de RDW behoorlijk veel registraties van model y's vandaag
Hier ook geen Promovendum of Rabobank/Interpolis, zelfs met 15+ schadevrije jaren willen ze me niet hebben.soepxkom schreef op maandag 8 juni 2026 @ 14:29:
Ik zit nu bij de ANWB, niet goedkoop maar beter als niets.
Wellicht asr verzekeringen? Daar zit ik met 8 schadevrije jaren. Hele fijne maatschappij. 10x beter dan interpolis.Idanue schreef op maandag 8 juni 2026 @ 18:00:
[...]
Hier ook geen Promovendum of Rabobank/Interpolis, zelfs met 15+ schadevrije jaren willen ze me niet hebben.![]()
Ik zit nu bij de ANWB, niet goedkoop maar beter als niets.
178,83 euro per maand, nee dank je.crooksnor schreef op maandag 8 juni 2026 @ 18:03:
[...]
Wellicht asr verzekeringen? Daar zit ik met 8 schadevrije jaren. Hele fijne maatschappij. 10x beter dan interpolis.
Maar er komt binnenkort een RWD en geen Performance meer dus daar zal het een stuk makkelijker van worden.
[ Voor 17% gewijzigd door Idanue op 08-06-2026 18:12 ]
En dan nu ook het 16" scherm in de parts list?happylife schreef op maandag 8 juni 2026 @ 16:07:
[...]
Nu het kenteken ook ontvangen, het is de YS5MR.
Nou, verzekering geregeld. Dankjulliewel allemaal voor de tips!
Nu werd ik wel net voor 18.00 gebeld door Tesla. Ik had niet door dat ik gebeld werd. Iemand enig idee waarom ze mij (zo laat voor de levering morgen) nog bellen? Wellicht omdat de auto nog niet was verzekerd? Of gewoon om even de puntjes op de i te zetten? Iemand ervaring hiermee?
Nu werd ik wel net voor 18.00 gebeld door Tesla. Ik had niet door dat ik gebeld werd. Iemand enig idee waarom ze mij (zo laat voor de levering morgen) nog bellen? Wellicht omdat de auto nog niet was verzekerd? Of gewoon om even de puntjes op de i te zetten? Iemand ervaring hiermee?
Ik werd vanmiddag gebeld (morgen levering) of ik nog vragen had, de app al geΓ―nstalleerd was en of ik het leuk vond om bij aflevering ook even een 15 min demo rit te plannen met een FSD auto. Dus volgens mij is dit alleen puntjes op de I.
[ Voor 5% gewijzigd door NTS op 08-06-2026 18:44 ]
Ik ben ook gebeld door groningen. Is alleen dat laatste en of je FSD wil. Dacht eerst ze gaan het verplaatsenπsoepxkom schreef op maandag 8 juni 2026 @ 18:41:
Nou, verzekering geregeld. Dankjulliewel allemaal voor de tips!
VIN invullen op https://parts.tesla.com/ dan kan je per onderdeel zien welk typenummer als "origineel" staat voor jouw auto. Dat zijn de onderdelen waar hij de fabriek mee uit is gerold.
Alleen als je VIN pas net bekend is kan het zijn dat het nog niet klopt. Bij mij klopte het toen het kenteken ook bekend werd.
Ja hier was ik dus ook bang voor! HahaThaFishy schreef op maandag 8 juni 2026 @ 20:02:
[...]
Ik ben ook gebeld door groningen. Is alleen dat laatste en of je FSD wil. Dacht eerst ze gaan het verplaatsenπ
Heb voor mijn standard model Y (SG, trekhaak) nog altijd 19-30 juni in de app staan maar geen VIN. Geldt volgens mij voor wel meer hier op het forum. Net maar eens Tesla gebeld om te kijken of wat info kon loskrijgen maar kreeg de reactie ' alles kan, zeker richting kwartaaleinde'. Dus maar weer opnieuw in de wachtstand...
Hier 21-30 juni en ook geen VIN (Y Premium).Doggy schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 09:53:
Heb voor mijn standard model Y (SG, trekhaak) nog altijd 19-30 juni in de app staan maar geen VIN. Geldt volgens mij voor wel meer hier op het forum. Net maar eens Tesla gebeld om te kijken of wat info kon loskrijgen maar kreeg de reactie ' alles kan, zeker richting kwartaaleinde'. Dus maar weer opnieuw in de wachtstand...
Heb gisteren inderdaad ook even naar Tesla gebeld aangezien de leverdatum het volgende deed in 3 weken tijd:Doggy schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 09:53:
aug-sept -> eind juni -> aug-sept -> eind juni.
Samengevat antwoord van de medewerker: de indicatie komt uit de fabriek en daar kunnen ze als supportmedewerker verder niets aan zien. Als de fabriek verwacht dat ze het redden, dan schuift de datum naar voren. Zolang je geen VIN hebt, is alles onzeker.
Dus afwachten maar...
Heb je niet al een eindfactuur gehad waar je vin op staat?Doggy schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 09:53:
Mijn MY LR Premium AWD kent weer eens geen datum meer in de app....
Besteld: 20-03-2026
Update 1 op 25-05-2026: verwachte levering aug - sept
Huidige update: "verwachte levering leeg"
Ben benieuwd whats next. Wie benaderen jullie vanuit Tesla hierover, aangezien de Leasmij zegt dat het in principe allemaal via Tesla verloopt en zij geen invloed hebben.
Ben benieuwd whats next. Wie benaderen jullie vanuit Tesla hierover, aangezien de Leasmij zegt dat het in principe allemaal via Tesla verloopt en zij geen invloed hebben.
Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar
Nope, vandaar dat ik dacht bel maar even. Maar VIN - factuur - levering lijkt snel te kunnen gaan zo lees ik hier geregeldcrooksnor schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 10:50:
[...]
Heb je niet al een eindfactuur gehad waar je vin op staat?
Wat is jouw bestel datum dan?Doggy schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 11:18:
[...]
Nope, vandaar dat ik dacht bel maar even. Maar VIN - factuur - levering lijkt snel te kunnen gaan zo lees ik hier geregeld
In de mail van Tesla na bestellen staat dat je voor vragen contact kunt opnemen met Tesla Delivery Center Tilburg op 013 799 8814 (nummer staat ook op Google), maar die kunnen ook niets zeggen hoor. Het is afwachten helaas.Wicked-Game schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 10:53:
Mijn MY LR Premium AWD kent weer eens geen datum meer in de app....
Jij hebt volgens mij dezelfde config als ik (MY Premium AWD Blauw) en bij mij staat hij op 21-30 juni. Lijkt mij toch dat jij hem eerder zou moeten krijgen dan ik... of in ieder geval op ongeveer dezelfde datum.
Ik denk dat het handig is om erbij te vermelden welk model en uitvoering..boerremk schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 12:08:
Vanochtend update van aug-sept naar 26-6 - 30-6.
VIN in BOT app, nog niet in de Tesla app
Ik heb zelfde leverwindow (standaard, wit, trekhaak) en van de week bij servicecenter eens navraag gedaan. Ik kreeg de melding dat ze op basis van wat bekend is dat de fabriek gaat produceren er een 'soft-match' is met mijn configuratie. Dat betekent dat ze die hebben gealloceerd en op het moment dat hij gebouwd is dat hij gekoppeld wordt. Hij wist ook te vertellen dat de auto op 26 juni bij het servicecenter verwacht wordt. :-)Doggy schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 09:53:
Hoelang duurt het totdat de VIN ook in de tesla app staat? Zie hem wel in BOT app en bij de delivery status
levering staat nog steeds 13 - 27 Juni
[ Voor 45% gewijzigd door Jer86 op 09-06-2026 13:34 ]
Die had ik toegevoegd aan mijn originele post:turkeyhakan schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 12:41:
[...]
Ik denk dat het handig is om erbij te vermelden welk model en uitvoering..
Model Y premium LR AWD Wit/Zwart besteld 17 april.
Zou mooi zijn, maar we wachten het af. Blijft bijzonder hoe dit dan verloopt. App is leuk maar eigenlijk wekt het ook veel verwarring op. Kan je beter maar "niks" wetenSXForce schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 11:58:
[...]
In de mail van Tesla na bestellen staat dat je voor vragen contact kunt opnemen met Tesla Delivery Center Tilburg op 013 799 8814 (nummer staat ook op Google), maar die kunnen ook niets zeggen hoor. Het is afwachten helaas.
Jij hebt volgens mij dezelfde config als ik (MY Premium AWD Blauw) en bij mij staat hij op 21-30 juni. Lijkt mij toch dat jij hem eerder zou moeten krijgen dan ik... of in ieder geval op ongeveer dezelfde datum.
Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar
09/06 15:10 Levering afspraak gemaakt voor 19/06 Utrechthuypham0712 schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 08:05:
[...]
25/05 Eindbetaling is beschikbaar
26/05 VIN is nu zichtbaar in Tesla app
Helaas nog geen eindfactuur.
Net ook afspraak kunnen maken voor 20 juni in Tilburg voor M3 Premium RWD grey (besteld 29 april)!MysticMan schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 10:36:
[...]
Veranderen van de M3 Standard naar M3 Premium RWD heeft het allemaal heel wat versneld. Nu inmiddels eindfactuur ook binnen.
Nieuwe tijdlijn:Window van 13-27 juni lijkt dus wel zeker nu met de auto nu op de CMA CGM Indianapolis.
- 9-04: Besteld. Leverdatum: juni
- 04-05: Gebeld door Tesla voor bevestiging. Daarna leverdatum aangepast naar 7 juli - 6 augustus
- Sinds 04-05 tot 19-05: geen update, bleef op 7 juli - 6 augustus zonder VIN
- 19-05: Configuratie gewijzigd naar Premium RWD - Stealth Grey - zwart interieur
- 20-05: VIN toegewezen, leverdatum naar 13-27 juni en informatie geleverd in app voor inruil (van oud barrel)
- 22-05: Extra informatie en foto's gevraagd voor inruil, nu via website
- 26-05: Inruilbod gekregen van 100 euro, geaccepteerd
- 27-05: Eindafrekening gekregen
Als ik het zo lees hier lijkt het erop dat voor oude barrels 100 euro wel een beetje de max is wat je ervoor krijgt. Maak op het oude barrel nu 500 euro verlies maar met de 5k inruilkorting is het toch mooi 4.5k verdiend. Zie alleen wel op tegen de rit naar Tilburg in een rammelende 24 jaar oude Fiat Seicento zonder radio en zonder airco.
Ik heb 29-1 besteld maar nog geen afspraak kunnen maken hoop echt dat hij deze maand komt.MysticMan schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 16:17:
[...]
Net ook afspraak kunnen maken voor 20 juni in Tilburg voor M3 Premium RWD grey (besteld 29 april)!
model Y LR RDW
Zojuist leverafspraak voor 22juni (keuze uit 22/23/24juni) in Hengelo.Allir schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 11:22:
[...]
Bleek toch geen boot te zijn aangekomenβ¦![]()
15 mei: VIN-nummer ontvangen en de levertijd is doorgeschoven naar 25β30 juni. De auto staat op de CMA CGM Indianapolis (aankomst Zeebrugge 10-06), die momenteel in de Indische Oceaan dobbert. Nog even geduld dus.
Ik heb zojuist ook een afspraak kunnen maken voor 17 juni ophalen tilburg.
besteld 15-5. M3 premium rwd sg met trekhaak
besteld 15-5. M3 premium rwd sg met trekhaak
Jaloers...
Ik heb 2 weken terug mn vin ontvangen en eindfactuur betaald. Vorige week verliep mijn inruilbod en moest ik alles weer opnieuw aanbieden. Nu staat de inruil nog steeds op βin behandelingβ. Erg vreemd, gezien de meeste hier dezelfde dag gelijk een nieuw bod kregen.
Gaat er hier iets mis ofzo? Er staat nu βvoltooi uw taken om vertraging te voorkomenβ. Maar ik heb dus alles al gedaan vanuit mijn kant. Ik hoop niet dit hele gebeuren invloed heeft op de leverdatum van 25-30 juni en dat ze door βopenstaande takenβ geen afspraak willen maken.
Ik heb 2 weken terug mn vin ontvangen en eindfactuur betaald. Vorige week verliep mijn inruilbod en moest ik alles weer opnieuw aanbieden. Nu staat de inruil nog steeds op βin behandelingβ. Erg vreemd, gezien de meeste hier dezelfde dag gelijk een nieuw bod kregen.
Gaat er hier iets mis ofzo? Er staat nu βvoltooi uw taken om vertraging te voorkomenβ. Maar ik heb dus alles al gedaan vanuit mijn kant. Ik hoop niet dit hele gebeuren invloed heeft op de leverdatum van 25-30 juni en dat ze door βopenstaande takenβ geen afspraak willen maken.
[ Voor 6% gewijzigd door VP. op 09-06-2026 17:50 ]
Ik zit in precies dezelfde situatie, ik heb de eindfactuur gehad en betaald, en twee dagen later verloopt inruilbod (vrijdag), sinds dat moment staat het vast bij Tesla. Delivery advisor al gepinged via de app maar geen gehoor. De Service verlening is niet fantastisch, maar goed hoop dat ik snel nieuw inruilbod krijg.VP. schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 17:49:
Jaloers...
Stay hungry, Stay foolish
Er klagen een hoop mensen die vanuit mijn perspectief nog geen recht hebben om te klagen. Ik heb mijn Model Y premium AWD eind januari besteld en nog steeds geen afspraak. Sinds vandaag eindelijk een kenteken. Mijn verwachte leveringsdatum is zeker 9 keer veranderd. Ondertussen de klaagzang lezen van mensen die eind april hebben besteld is een bijzondere ervaring.
Ik vind het niet klagen want ik weet niet hoe tesla werkt maar ik heb mijn model Y 29-1 besteld en ik heb nog niets. maar er staat wel levering tussen 13 en 27 juniKampioen_Geduld schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 18:15:
Er klagen een hoop mensen die vanuit mijn perspectief nog geen recht hebben om te klagen. Ik heb mijn Model Y premium AWD eind januari besteld en nog steeds geen afspraak. Sinds vandaag eindelijk een kenteken. Mijn verwachte leveringsdatum is zeker 9 keer veranderd. Ondertussen de klaagzang lezen van mensen die eind april hebben besteld is een bijzondere ervaring.
| Datum | Activiteit |
| 15-05-2026 | Bestelling geplaatst (Model Y, LR, RWD Premium, Lak: Wit, Bekleding: Zwart). Levering indicatie: Juni / Juli |
| 17-05-2026 | Kleur aangepast naar Stealth Grey. Levering indicatie: september |
| 28-05-2026 | Levering indicatie: 2 augustus - 2 september |
| 29-05-2026 | Levering indicatie: 21 juni - 30 juni |
| 01-06-2026 | Contact gehad met delivery omdat ik geen inruil aanbod kreeg. Blijkbaar hadden ze extra foto's nodig, door te bellen kreeg ik gelijk een linkje per SMS om dit te doen. Verder duurt het krijgen van een aanbod soms langer als de verwachte levertijd meer dan 1 maand is, omdat het aanbod maar 30 dagen geldig is doen ze liever nog geen inruilbod aan als je je auto bijvoorbeeld pas over 2 maanden krijgt. |
| 02-06-2026 | Kleur aangepast naar Diamond Black. Levering indicatie: Augustus / September |
| 06-06-2026 | Ik heb het inruilaanbod afgewezen en andere auto aangeboden voor inruil Levering indicatie: 8 juli - 7 augustus |
Model 3 Premium LR RWD, wit, zwart interieur. Besteld op 21 april.
Ik heb sinds vanmiddag ook een afleverdatum: 25 juni in Tilburg. Had gehoopt 'm iets eerder op te kunnen halen maar dit was de eerste optie. Overigens op de dag dat het inruilaanbod vervalt. Neem aan dat die expire date 'een tot en met' is, en geen 'tot'. Ik heb voor de zekerheid een berichtje gestuurd want heb geen zin om voor die ene dag moeite in dat stuk te steken.
Ik heb sinds vanmiddag ook een afleverdatum: 25 juni in Tilburg. Had gehoopt 'm iets eerder op te kunnen halen maar dit was de eerste optie. Overigens op de dag dat het inruilaanbod vervalt. Neem aan dat die expire date 'een tot en met' is, en geen 'tot'. Ik heb voor de zekerheid een berichtje gestuurd want heb geen zin om voor die ene dag moeite in dat stuk te steken.
Bij mij duurde het een week. Daarna binnen 1 dag kenteken en was de afspraak om op te halen in te plannen.Jer86 schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 12:59:
Hoelang duurt het totdat de VIN ook in de tesla app staat? Zie hem wel in BOT app en bij de delivery status
Bijna twee weken bij mij. Daarna volgde het kenteken snel, maar ik kan nog geen afspraak inplannen (9-23 juni)Jer86 schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 12:59:
Ik zit al een tijdje mee te lezen en ik denk dat ik een lot uit de loterij getrokken heb gezien het gemiddelde bericht:
- Model 3 LR RWD , ultra red + black/white interieur besteld afgelopen zondag 7 juni
- Na 15 minuten (!) VIN nummer toegekend. Geen grap, echt ik schrok me wild zeker gezien de kleur + het witte interieur rekende ik op eind aug.
- Levering staat nu tussen 25/6-30/6
- Gisteren inruil auto volledig ingevuld + alle extra foto's
- Zojuist bod binnen (ca. 24h later) wat slechter had kunnen zijn (was 1,4k meer dan de originele indicatie op basis van VIN/modeljaar).
Nu nog even met flinke snelheid de laadpaal installatie regelen....
- Model 3 LR RWD , ultra red + black/white interieur besteld afgelopen zondag 7 juni
- Na 15 minuten (!) VIN nummer toegekend. Geen grap, echt ik schrok me wild zeker gezien de kleur + het witte interieur rekende ik op eind aug.
- Levering staat nu tussen 25/6-30/6
- Gisteren inruil auto volledig ingevuld + alle extra foto's
- Zojuist bod binnen (ca. 24h later) wat slechter had kunnen zijn (was 1,4k meer dan de originele indicatie op basis van VIN/modeljaar).
Nu nog even met flinke snelheid de laadpaal installatie regelen....
Let op:
Op https://whereboat.com kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.
Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.
Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.
Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.
• Voor accessoires kan je terecht in het Tesla Model 3/Y topic en voor de S3XY buttons: Tesla Model 3 & Y Accessoires.
* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *
Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.
Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat echt alleen over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.
Op https://whereboat.com kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.
Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.
Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.
Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.
• Voor accessoires kan je terecht in het Tesla Model 3/Y topic en voor de S3XY buttons: Tesla Model 3 & Y Accessoires.
* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *
Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.
Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat echt alleen over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.