• master_viper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:19

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

turkeyhakan schreef op maandag 13 juli 2026 @ 09:49:
[...]

Als je nu op de website kijkt, zie je als verwachte leverdatum augustus-september. Dus ik heb sterk het vermoeden dat de boot al aangekomen is of binnenkort arriveert.

Wij hebben in mei besteld.
Rond de 21e juli komt ie aan.

-= Very annoying forum person =-

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:41
master_viper schreef op maandag 13 juli 2026 @ 12:39:
[...]

Rond de 21e juli komt ie aan.
Welk schip is het? :-)

• Amstenrader
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:42
jeroen_119 schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 08:51:
Voor de mensen die op een M3 zitten te wachten: hier kan je het schip de OCEAN EXPRESSS volgen die uit de haven bij de shanghai fabriek komt en op weg is naar zeebrugge...

https://tesla.propl.eu/ship/46/OCEAN-EXPRESS

• Cyclonic
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:42
turkeyhakan schreef op maandag 13 juli 2026 @ 09:49:
[...]

Als je nu op de website kijkt, zie je als verwachte leverdatum augustus-september. Dus ik heb sterk het vermoeden dat de boot al aangekomen is of binnenkort arriveert.

Wij hebben in mei besteld.
Maar je hebt nog altijd geen VIN nummer? Hoop dat die van mij dan ook al met deze boot is dat ze meer geproduceerd hebben dan bestellingen, anders, wordt het pas oktober/november als de volgende boot moet komen.

• Amstenrader
Nog geen vin

• turkeyhakan
Cyclonic schreef op maandag 13 juli 2026 @ 13:44:
[...]

Maar je hebt nog altijd geen VIN nummer? Hoop dat die van mij dan ook al met deze boot is dat ze meer geproduceerd hebben dan bestellingen, anders, wordt het pas oktober/november als de volgende boot moet komen.
Nee, nog geen VIN inderdaad. Lijkt mij niet dat het pas oktober/november gaat worden, daar de levertijd op dit moment augustus/september is als je hem vandaag zou bestellen.

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:43
Was bij de SeC in Utrecht voor iets anders en even langs delivery gelopen. Oa met de vraag waarom ik naar Tilburg moet ipv Utrecht wanneer ik onderweg langs Utrecht kon.

Hij zei dat zolang er geen VIN gekoppeld is je dit kunt laten aanpassen. Hij had dit direct gedaan en ik zie deze wijziging direct al in de app. Scheelt weer 2 uur rijden.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• frankj030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:41
Oekol schreef op maandag 13 juli 2026 @ 18:07:
Was bij de SeC in Utrecht voor iets anders en even langs delivery gelopen. Oa met de vraag waarom ik naar Tilburg moet ipv Utrecht wanneer ik onderweg langs Utrecht kon.

Hij zei dat zolang er geen VIN gekoppeld is je dit kunt laten aanpassen. Hij had dit direct gedaan en ik zie deze wijziging direct al in de app. Scheelt weer 2 uur rijden.
Begreep wel dat het nadeel is dat Utrecht minder levermomenten kan inplannen op een dag / in een week dan Tilburg. Dat zei de dame aan de telefoon die me belde nav mijn (lease)bestelling. Verder zijn er volgens mij wisselende verhalen over verschil in afleveren tussen Tilburg en Utrecht.

• Oekol
frankj030 schreef op maandag 13 juli 2026 @ 22:35:
[...]

Begreep wel dat het nadeel is dat Utrecht minder levermomenten kan inplannen op een dag / in een week dan Tilburg. Dat zei de dame aan de telefoon die me belde nav mijn (lease)bestelling. Verder zijn er volgens mij wisselende verhalen over verschil in afleveren tussen Tilburg en Utrecht.
Aan de andere kant ben ik dan weer flexibeler als het in Utrecht is. Heb de vorige in de grote hal opgehaald in Tilburg. Nu dan wellicht in de mini hal bij Utrecht.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• Marcel_van_Dam
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 16:54
Marcel_van_Dam schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 17:39:
Hier is ook verwachte leveringsdatum opgeschoven

Model Y Premium Long Range RWD - Quicksilver - Zwart interieur
28 AprilBesteld
5 MeiVerwachte levering Juni - Juli
14 MeiVerwachte levering 28 Juli - 27 Augustus
22 MeiVerwachte levering 17 Juni - 30 Juni
2 JuniVerwachte levering 21 Juni - 30 Juni
6 JuniVerwachte levering 28 Juni - 30 Juni
21 JuniVerwachte levering 14 Juli - 14 Augustus
1 JuliVerwachte levering 9 Juli - 8 Augustus
8 JuliVerwachte levering 14 Augustus - 30 September
Sinds 13 Juli hebben we een VIN staan in de TOST app en is de leveringsdatum veranderd naar 1 t/m 14 Augustus.

• BMWi4
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 19:59
Vandaag zag ik dat er een factuur is gemaakt met vin nummer.

Levering zal augustus zijn maar twijfel nu wel of ik hem zal verzetten naar begin 2027.

Weet iemand of dit zo maar kan?

• Oekol
BMWi4 schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 06:11:
Vandaag zag ik dat er een factuur is gemaakt met vin nummer.

Levering zal augustus zijn maar twijfel nu wel of ik hem zal verzetten naar begin 2027.

Weet iemand of dit zo maar kan?
Alles kan maar de auto gaat dan naar iemand anders. Als je dus een premium LR RWD in bestelling hebt zeg ik doen... ;)

• BMWi4
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 19:59
Oekol schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 07:09:
[...]

Alles kan maar de auto gaat dan naar iemand anders. Als je dus een premium LR RWD in bestelling hebt zeg ik doen... ;)
Het is een MYP en snap dat deze dan naar een ander gaat maar mag je zelf de keus maken om het te verplaatsen naar begin van nieuwe jaar?

• turkeyhakan
BMWi4 schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 08:27:
[...]

Het is een MYP en snap dat deze dan naar een ander gaat maar mag je zelf de keus maken om het te verplaatsen naar begin van nieuwe jaar?
Ik zou Tesla gewoon even contacten. Lijkt mij in dit soort situaties toch wel het eerste wat je zou kunnen doen? :-) Als daar geen bevredigend antwoord uitkomt, zou ik anderen naar hun ervaring vragen.

• PemPek
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 21:44
Zijn er al mensen met een VIN die een MY RWD in Juni hebben besteld?

Leverdatum staat nu op 3-30 sept. Maar weet ook daar alles wat ik lees dat het nogal kan veranderen.

• gdv75
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:05
PemPek schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 09:59:

Leverdatum staat nu op 3-30 sept. Maar weet ook daar alles wat ik lees dat het nogal kan veranderen.
Eind april besteld, maar ook nog steeds geen vin. Prognose staat nu op 20-8 tot 20-10

Besteld 6 augustus, Model Y, RWD LR, stealthegrey, white interior, 19”, trekhaak achteraf, leverdatum 2-8 december, geleverd 10-12-2025. Voor vrouw model y rwd standard white besteld op 30-4-2026

• forzabesiktas
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:00

MY RWD Premium besteld op 23-04, huidige voorlopige leverdatum 15-08 / 15-10

tikfouten? tjah..m..

• philo
  • Laatst online: 20:40

15-05-2026 (MY Premium RWD Black): ook nog geen VIN. De leveringsindicatie ligt tussen 13-08 en 13-10. Ik heb per mail contact gehad met Tesla Delivery en zij verwachten levering in augustus. Eerder dachten ze nog juni en later juli, dus ik weet niet hoeveel dat zegt.

De laatste update van de leveringsindicatie was op 21 juni. Ik zie ook weinig beweging bij andere bestellingen in de BOT-app, met uitzondering van een paar blauwe MY’s die binnen 30 dagen na bestelling al worden geleverd 😅 Lucky them!

[ Voor 10% gewijzigd door philo op 14-07-2026 14:18 ]

• PemPek
  • Laatst online: 21:44
philo schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 14:16:
[...]

15-05-2026 (MY Premium RWD Black): ook nog geen VIN. De leveringsindicatie ligt tussen 13-08 en 13-10. Ik heb per mail contact gehad met Tesla Delivery en zij verwachten levering in augustus. Eerder dachten ze nog juni en later juli, dus ik weet niet hoeveel dat zegt.

De laatste update van de leveringsindicatie was op 21 juni. Ik zie ook weinig beweging bij andere bestellingen in de BOT-app, met uitzondering van een paar blauwe MY’s die binnen 30 dagen na bestelling al worden geleverd 😅 Lucky them!
Ja die hebben geluk haha.

Mijn tijdlijn so far.

18-06 besteld met levertermijn September

29-06 werd levertijd 26-09 - 26-11

09-07 werd levertijd 03-09 - 30-09

Ik hoop dat er binnenkort wen flinke batch gedraaid wordt en hij nog meer naar voren gehaald wordt.

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-07 13:25

wdekreij

Dubbelzinnig

philo schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 14:16:
[...]

Ja, erg lucky! Ben er één van 8) Donderdag ga ik 'm ophalen, dat is exact 3 weken na besteldatum!

• philo
wdekreij schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 16:00:
[...]

Ja, erg lucky! Ben er één van 8) Donderdag ga ik 'm ophalen, dat is exact 3 weken na besteldatum!
Lucky you! 😎 Geniet ervan!

Ik heb het idee dat de kleur van de auto ook veel uitmaakt voor de levertijd. We zijn in Europa erg fan van grijze auto’s, en dat blijkt ook wel: als ik mijn kleur niet naar zwart had aangepast, had ik hem waarschijnlijk ook al binnen 30 tot 40 dagen gehad. In de BOT-app zie ik ook de meeste beweging bij de grijze MY’s. Ik heb het idee dat daarvan veel meer worden geproduceerd (aanname op basis van BOT gegevens).

• Flo-Rian
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:51
Krijg net een update met aangepast tijdsvak voor mijn M3 (standard wit).
  • 30-5 besteld
  • 30-5 bevestiging in app
  • 30-5 vermoedelijke levertermijn in app 24-7 / 24-8
  • 1-6 telefonisch bevestiging door tesla mdw.
  • 22-6 vermoedelijke levertermijn in app aangepast naar 4-9 / 4-11 dat is nog later dan de indicatie die er voor nieuwe bestellingen op staat 8)7
  • 23-6 even gebeld ze gaven aan dat het vaker fluctueert maar gezien mijn basis uitvoering verwacht de medewerker dat hij wel in augustus geleverd gaat worden.
  • 14-7 aangepast tijdvak naar 19-7 - 10-8 nog geen VIN maar denk dat hij op de boot zit die nu bij de Canarische eilanden is.
grote blij als hij snel komt, zeker omdat mijn AC niet meer werkt... :)

• mike7990
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18:41
Ik heb vandaag ook een nieuwe verwachte leveringsdatum gekregen:

29-04 MYP Stealth Grey RWD besteld
29-04 verwachte levering 25-06 - 30-06
27-06 verwachte levering 08-07 - 01-08
06-07 verwachte levering 04-08 - 04-09
07-07 RWD aangepast naar AWD
09-07 verwachte levering 14-08 - 30-09
14-07 verwachte levering 14-07 - 04-08

• Marcel_van_Dam
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 16:54
Gisteren de vin gekregen maar hoe lang duurt het voordat je in de onderdelenlijst kan kijken welke type accu de auto heeft?

• Idier100
  • Registratie: Juli 2026
  • Laatst online: 22:37
Zojuist zie ik in mijn Tesla app: verwachte levering 19 juli - 10 augustus. Maar ik heb nog geen VIN. Hoe accuraat is deze leverdatum? En ik ga 25 juli voor 3 weken op vakantie, dus stel dat hij na 25 juli geleverd kan worden maar ik kan hem pas na 15 augustus ophalen is dat dan een probleem? Of kan ik beter iemand anders de auto op laten halen? Of zou ik contact opnemen met Tesla?

• gdv75
Idier100 schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 21:20:
Zojuist zie ik in mijn Tesla app: verwachte levering 19 juli - 10 augustus. Maar ik heb nog geen VIN. Hoe accuraat is deze leverdatum? En ik ga 25 juli voor 3 weken op vakantie, dus stel dat hij na 25 juli geleverd kan worden maar ik kan hem pas na 15 augustus ophalen is dat dan een probleem? Of kan ik beter iemand anders de auto op laten halen? Of zou ik contact opnemen met Tesla?
Ze geven een datum af en dan krijg je een weekndentijdnomnhemmopnre halen. Je kan ook iemand machtigen hiervoor. Anders gaat hij naar een volgende in de rijnen mag je weer achter aan aansluiten

Besteld 6 augustus, Model Y, RWD LR, stealthegrey, white interior, 19”, trekhaak achteraf, leverdatum 2-8 december, geleverd 10-12-2025. Voor vrouw model y rwd standard white besteld op 30-4-2026

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:06
Idier100 schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 21:20:
Je moet iemand anders machtigen om de auto op te halen als het tijdens je vakantie is. Wij hebben dat ook moeten regelen voor onze vakantie, maar het was uiteindelijk niet nodig. Tesla wil de auto's niet zelf ergens in opslag houden. Was ook niets voor te regelen.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• Yvarladze
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 22:47
Mijn verwachte levertijd is vanmiddag veranderd naar 14/8 - 30-9 (was 8/9 - 30/9)

6 juni besteld MY Premium Steath Grey / zwart

• Idier100
Bedankt voor de reacties! Dan zal ik inderdaad iemand moeten machtigen als het mij zelf niet lukt om de auto op te halen. Hoe werkt dat machtigen? Heb ik daar bepaalde informatie/gegevens voor nodig? Ik vertrek namelijk naar de andere kant van de wereld, dus heb dan waarschijnlijk geen spullen bij de hand om dat dan nog vanuit daar te regelen. Dan doe ik dat graag voordat ik vertrokken ben. Zal wel jammer zijn als ik ‘m zelf niet kan ophalen. Keek er juist zo naar uit!! :)

• gdv75
Idier100 schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 21:41:
Bedankt voor de reacties! Dan zal ik inderdaad iemand moeten machtigen als het mij zelf niet lukt om de auto op te halen. Hoe werkt dat machtigen? Heb ik daar bepaalde informatie/gegevens voor nodig? Ik vertrek namelijk naar de andere kant van de wereld, dus heb dan waarschijnlijk geen spullen bij de hand om dat dan nog vanuit daar te regelen. Dan doe ik dat graag voordat ik vertrokken ben. Zal wel jammer zijn als ik ‘m zelf niet kan ophalen. Keek er juist zo naar uit!! :)
Misschien even bellen naar Tesla delivery nl bellen, die kunnen het je het beste uitleggen lijkt mij

• Idier100
Dan ga ik dat maar proberen inderdaad! Weten jullie welk nummer dat is?

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:06
Tesla kan het je vertellen, maar het stelt niet zoveel voor. Het is een standaardprocedure bij Tesla, wij hebben een formulier ingevuld, kopie rijbewijs van mijn vrouw erbij en klaar.

Ons grootste probleem ontstond op vakantie, toen ze eindelijk reageerden op de informatie en foto's voor het inruilvoorstel, ze wilden veel meer foto's voor de veiling. Das vrij lastig als je op vakantie bent. Dat zou ik dus vooral even met Tesla voorbespreken aangenomen dat je een auto inruilt.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• Idier100
Dank voor het meedenken! Ik ruil geen auto in, heb de M3 LR premium Quicksilver gewoon besteld. Dus gelukkig is dat niet van toepassing in mijn geval!

• DennisLWD
  • Laatst online: 15-07 23:37
Hey all,

mijn model Y black besteld in april. meerdere malen verplaatst en gebeld met tesla.
meerdere malen verkeerde info gedeeld zoals, meneer we zien u wss wel binnen 2 weken toen was het half juni.

heel eerlijk weten de mensen daar zelf ook niet waneer een auto komt, je moet gewoon de app in de gaten houden en rekening houden dat als er een vin number komt het nog 14 dagen gaat duren.

it is what it iss ;)

• turkeyhakan
turkeyhakan schreef op maandag 13 juli 2026 @ 15:08:
[...]

Nee, nog geen VIN inderdaad. Lijkt mij niet dat het pas oktober/november gaat worden, daar de levertijd op dit moment augustus/september is als je hem vandaag zou bestellen.
De levertijd voor de M3 RWD Standaard is weer naar september/oktober verplaatst als je er vandaag één zou bestellen.

Iemand nog een update van zijn/haar M3 RWD Standaard?

• philo
DennisLWD schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 00:56:
Hey all,

mijn model Y black besteld in april. meerdere malen verplaatst en gebeld met tesla.
meerdere malen verkeerde info gedeeld zoals, meneer we zien u wss wel binnen 2 weken toen was het half juni.

heel eerlijk weten de mensen daar zelf ook niet waneer een auto komt, je moet gewoon de app in de gaten houden en rekening houden dat als er een vin number komt het nog 14 dagen gaat duren.

it is what it iss ;)
Welke uitvoering en interieur kleur heb je besteld?

• Tessol
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 15-07 16:02
Besteld op 29-04

VIN 02-07

Levering gepland 17-07

Model Y Premium Long Range RWD

Variant (op basis kenteken) YS8LN, wat betekent dit voor de accu?

• philo
Tessol schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 11:15:
[...]

Besteld op 29-04

VIN 02-07

Levering gepland 17-07

Model Y Premium Long Range RWD

Variant (op basis kenteken) YS8LN, wat betekent dit voor de accu?
Volgens de main topic zou dat via deze website moeten lukken:
Door je vin te 'decoden' kun je meer te weten komen over je voertuig, dat kan hierrr, maar let wel op dat je VIN (en dus accu) nog kan veranderen.

• Tessol
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 15-07 16:02
philo schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 11:20:
[...]

Volgens de main topic zou dat via deze website moeten lukken:

[...]
Ik krijg daar geen informatie over het merk/type. Zoals bijvoorbeeld LG/Tesla 4680.

Eerder zag ik grote batches YS8LR voorbij komen. Ik heb YS8LN niet eerder gezien.

• Reckoner
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:34
turkeyhakan schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 08:22:
[...]

De levertijd voor de M3 RWD Standaard is weer naar september/oktober verplaatst als je er vandaag één zou bestellen.

Iemand nog een update van zijn/haar M3 RWD Standaard?
Geen idee welke kleur je wilt, maar er staan nu een aantal M3 RWD Standaard ex-demo modellen beschikbaar (en dus direct leverbaar):
https://www.tesla.com/nl_NL/inventory/new/m3?arrangeby=plh&zip=1811&PaymentType=cash

• Ress
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:35
Tessol schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 11:31:
[...]

Ik krijg daar geen informatie over het merk/type. Zoals bijvoorbeeld LG/Tesla 4680.

Eerder zag ik grote batches YS8LR voorbij komen. Ik heb YS8LN niet eerder gezien.
Mijn Tesla (te leveren 20 Juli) heeft met de RDW kenteken check ook een varriant YS8LN

• turkeyhakan
Reckoner schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 11:47:
[...]

Geen idee welke kleur je wilt, maar er staan nu een aantal M3 RWD Standaard ex-demo modellen beschikbaar (en dus direct leverbaar):
https://www.tesla.com/nl_NL/inventory/new/m3?arrangeby=plh&zip=1811&PaymentType=cash
Wij hebben een nieuwe besteld en willen geen demo :-) Toch bedankt voor de tip!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:38
turkeyhakan schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 12:00:
[...]

Wij hebben een nieuwe besteld en willen geen demo :-) Toch bedankt voor de tip!
110km op de teller is echt heel weinig, de eerste 10 a 20km krijg je er sowieso al op dus is nog geen 100km mee gereden. Dat is heel weinig demo.

• turkeyhakan
jongetje schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 12:10:
[...]

110km op de teller is echt heel weinig, de eerste 10 a 20km krijg je er sowieso al op dus is nog geen 100km mee gereden. Dat is heel weinig demo.
Ik sta er anders in. Ik heb bijna altijd nieuw gereden en vind het geen fijn gevoel om in een demo te mogen rijden. Al helemaal niet als je dezelfde prijs betaalt. Dan maar iets langer wachten.

Maar in ons geval; het gaat via de LM en het moet een nieuwe auto zijn.

• jongetje
turkeyhakan schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 12:22:
[...]

Ik sta er anders in. Ik heb bijna altijd nieuw gereden en vind het geen fijn gevoel om in een demo te mogen rijden. Al helemaal niet als je dezelfde prijs betaalt. Dan maar iets langer wachten.

Maar in ons geval; het gaat via de LM en het moet een nieuwe auto zijn.
Dit is natuurlijk niet echt een demo geweest, anders had er wel meer dan 120km op gestaan. In je nieuwe auto hebben ook al minimaal 5 mensen gereden om de auto van de fabriek op de vrachtwagen/trein, dan op de boot, dan van de boot, dan weer op een vrachtwagen en dan naar de parkeerplaats en dan naar de afleverplek te rijden. Maar ik sta er misschien anders in, zeker met een lease. Dan koop ik mobiliteit en maakt het me persoonlijk niet uit als iemand anders er een uurtje in heeft gezeten en die 100km erop heeft gezet.

Maar staat je natuurlijk ook vrij om echt voor een auto met 1 tot 10km op teller te gaan. Kan me zeker voorstellen dat als je auto stuk is of of belasting regels veranderen dit interessanter is. Eerlijk gezegd weet ik niet of ik het ook zou doen, is vooral met de leasemaatschappij een gedoe.

• Amstenrader
Het scheelt niets met een nieuwe, je moet enkel geduld hebbben.

• Finidi
  • Laatst online: 20:59
Zou ook zo voor de demo gaan, ook niet geregistreerd zo te zien, anders stond er een maand bij vanaf wanneer de garantie in ging. Maar helaas wacht ik toch ook op de levering van een nieuw model, maar enkel vanwege de gedaalde inruilpremie. Overigens mijn leverdatum van 5-9/5-10 gisteren gewijzigd naar 19-7/10-8. M3 std, besteld 15-6.

• DennisLWD
  • Laatst online: 15-07 23:37
heb het model besteld model Y black, long range (niet de 4 wiel aandrijving). zwart leer binnen en geen trekhaak en ook geen zelf driving gebeuren.

• Boy1308
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 22:26
Iemand onlangs een MY P besteld? Schijnt dat levering van deze modellen sneller zijn? En heeft trekhaak erbij ook (veel) invloed op levertermijn?

• timobiel
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 15:56
Boy1308 schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 07:12:
Iemand onlangs een MY P besteld? Schijnt dat levering van deze modellen sneller zijn? En heeft trekhaak erbij ook (veel) invloed op levertermijn?
Yes. MY performance. Quicksilver met zwart interieur en trekhaak. En een FSD transfer vanaf mijn model Y long range uit 2023.

14 mei besteld, levering is gepland op 24 juli in Utrecht. 🥳

• turkeyhakan
jeroen_119 schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 08:51:
Voor de mensen die op een M3 zitten te wachten: hier kan je het schip de OCEAN EXPRESSS volgen die uit de haven bij de shanghai fabriek komt en op weg is naar zeebrugge...

https://tesla.propl.eu/ship/46/OCEAN-EXPRESS
Het duurt nog even! Ik hoop dat 21 juli haalbaar is :-)

[ Voor 51% gewijzigd door turkeyhakan op 16-07-2026 08:18 ]

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Boy1308 schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 07:12:
Zou kunnen dat trekhaak invloed heeft! Had de MY LR RWD met trekhaak besteld, en ga hem vandaag ophalen! Exact 3 weken na besteldatum.

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Vandaag m'n model Y opgehaald. Grootste verrassing?! FSD was pre-installed!

De release 2026.21.100 was al pre-installed. Dat was de versie die de laatste dagen een bredere release heeft gehad. Het lijkt er dus op dat het wachten op FSD (bij aanschaf nieuwe auto) verleden tijd is.

Moest enkel een stukje rijden om de camera's te calibreren. Dat was na pakweg 10 minuten klaar. Daarna even de verplichte uitlegvideo bekijken, en FSD was klaar om te gebruiken!

(Had m'n FSD licentie laten overzetten van m'n HW3 Model 3 naar deze Model Y).

• Sonyvdb
  • Laatst online: 20:18
Hallo Ik heb op 23 juni een Tesla Model 3 RWD Standard Range besteld in de witte kleur met de standaarduitvoering. Ik vroeg me af wanneer ik ongeveer mijn VIN-nummer kan verwachten en wanneer de levering waarschijnlijk zal plaatsvinden. In de Tesla-app staat momenteel een verwachte leverperiode van 31 augustus tot 31 oktober.

• master_viper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:19

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Sonyvdb schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 08:52:
Hallo Ik heb op 23 juni een Tesla Model 3 RWD Standard Range besteld in de witte kleur met de standaarduitvoering. Ik vroeg me af wanneer ik ongeveer mijn VIN-nummer kan verwachten en wanneer de levering waarschijnlijk zal plaatsvinden. In de Tesla-app staat momenteel een verwachte leverperiode van 31 augustus tot 31 oktober.
Denk niet dat iemand hier een zinnig antwoord op kan geven, geduld is het enige wat je nodig hebt. De huidige zending is onderweg en komt de 21e aan, maar daarvan zijn nog geen VIN nummers afgegeven. Meestal ontvang je een week/ 2 week van te voren een VIN, maar dit is gebaseerd op niks.

-= Very annoying forum person =-

• philo
Sonyvdb schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 08:52:
Dit blijft helaas een raadsel. Zelfs als je contact opneemt met Tesla, weten ze vaak niet veel nuttigs te vertellen. Je kunt de BOT-app gebruiken om wat meer inzicht en AI-voorspellingen te krijgen, maar het blijft een gok.

Komt er toevallig eerder een auto vrij met jouw configuratie, dan kun je je auto misschien al over twee weken hebben. Het kan echter ook tot oktober duren, of zelfs langer.

Mijn indicatie voor de levertijd was eerst eind juni, maar is inmiddels verschoven naar augustus–oktober. Ik heb nog steeds geen VIN, terwijl ik op 15 mei heb besteld. 😅 Er zit niets anders op dan geduldig af te wachten.

[ Voor 14% gewijzigd door philo op 17-07-2026 09:58 ]

• MartijnvanLanen
  • Registratie: December 2025
  • Laatst online: 19-07 00:25
philo schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 09:56:
[...]

Dit blijft helaas een raadsel. Zelfs als je contact opneemt met Tesla, weten ze vaak niet veel nuttigs te vertellen. Je kunt de BOT-app gebruiken om wat meer inzicht en AI-voorspellingen te krijgen, maar het blijft een gok.

Komt er toevallig eerder een auto vrij met jouw configuratie, dan kun je je auto misschien al over twee weken hebben. Het kan echter ook tot oktober duren, of zelfs langer.

Mijn indicatie voor de levertijd was eerst eind juni, maar is inmiddels verschoven naar augustus–oktober. Ik heb nog steeds geen VIN, terwijl ik op 15 mei heb besteld. 😅 Er zit niets anders op dan geduldig af te wachten.
Inderdaad. Ik heb een M3 RWD met trekhaak besteld. Blijkbaar is die trekhaak een dingetje betreffende leveringen.

15 april besteld en deze week van 19 juli-10 augustus uitgesteld naar 13-30 september. Nog geen VIN.

Vind dat betrekkelijk laat maar ik kan er weinig aan doen.

• gdv75
MartijnvanLanen schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 13:40:
[...]

Inderdaad. Ik heb een M3 RWD met trekhaak besteld. Blijkbaar is die trekhaak een dingetje betreffende leveringen.

15 april besteld en deze week van 19 juli-10 augustus uitgesteld naar 13-30 september. Nog geen VIN.

Vind dat betrekkelijk laat maar ik kan er weinig aan doen.
Mocht je inruil hebben, dan heb je hem wel op het goede moment besteld in ieder geval.

Hier een Y besteld voor de vrouw. 30 april. Eerste aug-sept. Toen naar 18-30 juni. Nu naar 20-8 tot 20-10

en dan nog niet eens een vertraging door een boottochtje of iets. Ik vind het ook ongekend, maar ja we willen het toch hebben hè. En tesla kennnende maken ze altijd een flink spurt aan het einde van een kwartaal en in het begin van een kwartaal Zie je bijna niks gebeuren

• philo
Laatste cijfers uit de BOT app voor de Model Y in Nederland:
Besteld108
VIN bekend21
Gebouwd16
Onderweg2
Backlog per model:
Model Y Premium RWD96 dagen
Model Y Premium AWD107 dagen
Model Y Standaard120 dagen
Model Y Performance106 dagen
Gemiddelde wachttijd per model:
ModelGemiddeldMax
Model Y Premium RWD56 dagen106 dagen
Model Y Premium AWD50 dagen101 dagen
Model Y Standaard59 dagen95 dagen
Model Y Performance59 dagen84 dagen
Hoe lang huidige orders open staan sinds dag van bestelling:
DagenAantal orders
0 -13 dagen5
14 - 27 dagen8
28 - 41 dagen14
42 - 55 dagen15
56 - 69 dagen24
70 - 83 dagen17
84 - 97 dagen9
98 - 110 dagen3
Algemene timeline: 67 dagen van bestelling tot levering
Bevestiging bestelling1 dag
VIN toewijzing+49 dagen
Auto gefabriceerd+6 dagen
Levering+11 dagen
Het ziet er naar uit dat we de gemiddelde wachttijd niet gaan halen, het grootste deel zou nu geleverd moeten worden en er zijn zelfs 29 bestellingen welke al over het gemiddelde zijn en nog niet eens een VIN hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door philo op 18-07-2026 10:33 ]

• Yvarladze
  • Registratie: Juni 2022
Tesla is weer langzaam het volume van leveren aan het omhoog gooienAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b0N8ZHdcZqU9VKT8xDfRHmIli4k=/x800/filters:strip_exif()/f/image/uxYBMf9NYtTMq8opbweJCP42.png?f=fotoalbum_large

• Doggy
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 22:15
De standard lijkt even uit productie…

• Oekol
Doggy schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 16:31:
En waarom...

• Cyclonic
Denk productie aanpassingen naar 16 inch scherm en zwarte hemel/dak.

• gdv75
Cyclonic schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 22:03:
[...]

Denk productie aanpassingen naar 16 inch scherm en zwarte hemel/dak.
Nahhhh daar rijden er genoeg van rond. Wel heb ik ergens gelezen dat de aanvoer van aluminium een probleem is ivm de straat van hormuz die niet alles door laat. Maar dat is niet officieel bevestigd het kan net zo goed zijn dat er problemen zijn met de levering van de accu’s . Of gewoon planning matig / strategisch om telkens einde kwartaal mega leveringen te doen. Dus ook dit blijft gewoon gissen en afwachten

• Casperski
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 22:04
Wij hebben begin mei een model 3 RWD besteld en wachten ook rustig af. Het valt ons wel op dat het krijgen van een inruil aanbod enorm lang duurt, is dit normaal?

Begin juni alle aanvullende informatie zoals foto’s aangeleverd, maar nog steeds geen definitief inruilaanbod.

• Oekol
Casperski schreef op zondag 19 juli 2026 @ 11:11:
Wij hebben begin mei een model 3 RWD besteld en wachten ook rustig af. Het valt ons wel op dat het krijgen van een inruil aanbod enorm lang duurt, is dit normaal?

Begin juni alle aanvullende informatie zoals foto’s aangeleverd, maar nog steeds geen definitief inruilaanbod.
Kan alleen maar in je voordeel zijn als ik t zo lees. Beperkt geldig en als je je auto dan nog niet hebt is het bod meermaals lager of je hebt net geluk dat ze m wel verlengen.

• philo
Casperski schreef op zondag 19 juli 2026 @ 11:11:

Ze wachten tot ze vrij zeker weten dat ze de auto binnen 30 dagen kunnen leveren omdat het aanbod maar 30 dagen geldig is. Je kan Tesla Delivery bellen om eerder een bod uit te brengen maar als het bod verloopt dan moet het alsnog weer opnieuw.

• Diablo_
  • Registratie: December 2014
Na lang wachten op mijn bestelde auto (m3 rwd wit) heb ik op 10 juli een demo auto kunnen scoren op de website met exact dezelfde specs.

ik wacht nu nog steeds op de auto. Tesla geeft aan dat er momenteel een containment hold is op alle model 3’s en de auto daarom niet kunnen vrijgeven. Ze kunnen/willen ook geen uitspraak doen over hoelang dat kan duren. Heeft iemand hier meer informatie over?

• Cyclonic
Net update de app van 1 tot 29 september naar 15 juli - 15 augustus Model 3 wit Standard, besteld op 1 juli.

• Oekol
Cyclonic schreef op zondag 19 juli 2026 @ 17:22:
Net update de app van 1 tot 29 september naar 15 juli - 15 augustus Model 3 wit Standard, besteld op 1 juli.
Lucky you! Nog geen VIN te zien?

• Neinert
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 20:33
Mijn MY RWD Stealth Grey stond op 9 Oktober - 9 December, sinds net 29-30 September.

• Cyclonic
Oekol schreef op zondag 19 juli 2026 @ 17:36:
[...]

Lucky you! Nog geen VIN te zien?
Helaas nog niet :'(

• Oekol
Diablo_ schreef op zondag 19 juli 2026 @ 15:26:
Na lang wachten op mijn bestelde auto (m3 rwd wit) heb ik op 10 juli een demo auto kunnen scoren op de website met exact dezelfde specs.

ik wacht nu nog steeds op de auto. Tesla geeft aan dat er momenteel een containment hold is op alle model 3’s en de auto daarom niet kunnen vrijgeven. Ze kunnen/willen ook geen uitspraak doen over hoelang dat kan duren. Heeft iemand hier meer informatie over?
Hoe oud is die auto?

https://www.notateslaapp.com/news/4463/tesla-must-recall-20000-vehicles-over-bright-headlights

• Diablo_
  • Registratie: December 2014
(Zo goed als) nieuw. 110 km op de teller en nog niet eerder geregistreerd. Kenteken is pas geregistreerd op de werkdag nadat de dealer de auto aan mijn bestelling had gekoppeld.

ik begreep van verschillende tesla medewerkers dat de containment hold al zo’n twee weken lijkt te spelen en van toepassing is op alle nieuwe model 3’s. Weet niet of dat enkel voor NL of ook andere markten geldt.

• turkeyhakan
Cyclonic schreef op zondag 19 juli 2026 @ 17:22:
Wij hebben dezelfde datum en halverwege mei besteld. Morgen zou het schip moeten aankomen in Zeebrugge.

• turkeyhakan
Wie weet waar Ocean Express is? Is het schip misschien gezonken, want ik zie al meer dan een dag geen update... :z :?

• Finidi
turkeyhakan schreef op maandag 20 juli 2026 @ 10:18:
Wie weet waar Ocean Express is? Is het schip misschien gezonken, want ik zie al meer dan een dag geen update... :z :?
https://www.vesselfinder.com/vessels/details/1022172

Nog onderweg! 🤞hopen op een VIN vandaag of morgen.

• Amstenrader
De Ocean Expres vaart in het Engelse kanaal, vanavond om 17:00 uur komt hij aan in Zeebrugge. Ik heb net gebeld met Tesla en er is een issue met alle model's 3 waardoor de levering 14 dagen later wordt.

• Finidi
Amstenrader schreef op maandag 20 juli 2026 @ 10:27:
De Ocean Expres vaart in het Engelse kanaal, vanavond om 17:00 uur komt hij aan in Zeebrugge. Ik heb net gebeld met Tesla en er is een issue met alle model's 3 waardoor de levering 14 dagen later wordt.
Ze willen zeker niet zeggen wat het issue is? Dat ook reden dat er nog geen VIN is?

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:39
Kreeg vandaag weer een aanpassing:

Model Y LR Premium AWD Marine Blue / Premium Black /

Besteld: 20-03-2026
25-05-2026: verwachte levering aug - sept
14-06-2026: verwachte levering 3 sept - 3 oct
30-06-2026: verwachte levering 1 sept - 1 nov
08-07-2026: verwachte levering 5 sept - 30 september
20-07-2026: verwachte levering 31 aug - 30 september

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

• Amstenrader
Finidi schreef op maandag 20 juli 2026 @ 10:28:
[...]

Ze willen zeker niet zeggen wat het issue is? Dat ook reden dat er nog geen VIN is?
Geen duidelijke uitvoor gekregen, ik haalde het probleem met de matrixverlichting erbij maar volgens hun was het iets administratiefs.

• turkeyhakan
Thanks! Deze link werkt beter (= actueel). Top!

Ben benieuwd of die 14 dagen ook voor mijn vader geldt..

[ Voor 11% gewijzigd door turkeyhakan op 20-07-2026 11:23 ]

• turkeyhakan
Volgens mij heeft de leverstop iets te maken met de typegoedkeuringen. Ik heb op het TFF forum een aantal reacties gezien omtrent dit onderwerp. Dus zou heel goed kunnen dat het puur administratief is?

Ook hier: https://teskas.net/t/topic/27342

Ik lees ook zoiets. Het zou toch niet waar zijn?? Dat er minder krachtigere motoren zijn geïnstalleerd???
edit:
Ik heb gisteravond wat gelezen op het Japanse Tesla-forum. Ze melden dezelfde problemen als hier in Duitsland. De discussies zijn niet bepaald bemoedigend. Ze hebben het over problemen met de documentatie, en het lijkt erop dat het probleem te maken heeft met het feit dat er in Shanghai andere, minder krachtige (!) motoren zijn geïnstalleerd, waardoor de technische specificaties niet meer overeenkomen met de documenten. Sommigen melden in de app dat de levering van hun inmiddels bestelde auto op zijn vroegst pas half september zal plaatsvinden. Dit is vergelijkbaar met de gevallen hier in Finland. Anderen zouden van Supercharger-medewerkers het advies hebben gekregen om hun bestelling te wijzigen naar een Model Y. Er worden ook verschillende compensatiemogelijkheden besproken/aangeboden, zoals drie jaar gratis Supercharger-laden.

Het is onduidelijk wat er waar is. Het is ook zo dat de medewerkers van het servicecentrum daar geen echt betrouwbare informatie van Tesla hebben ontvangen. Ik vind het interessant dat klanten daar niet zo tolerant zijn tegenover Tesla als wij hier in Duitsland. Zij eisen concrete personeelsstraffen of een navenant royale financiële compensatie.

Het blijft spannend.

[ Voor 90% gewijzigd door turkeyhakan op 20-07-2026 11:40 ]

• Gezinus
  • Laatst online: 22:48
Net ook gebeld. Mijn model 3 staat al bij de dealer, kenteken en vin al toegekend. Hij zei dat het gaat om 17.000 models 3 die eerst gecheckt moeten worden voordat ze uitgeleverd kunnen worden. Hij zei dat het nog een dikke week gaat duren.

• turkeyhakan
Gezinus schreef op maandag 20 juli 2026 @ 11:40:
Net ook gebeld. Mijn model 3 staat al bij de dealer, kenteken en vin al toegekend. Hij zei dat het gaat om 17.000 models 3 die eerst gecheckt moeten worden voordat ze uitgeleverd kunnen worden. Hij zei dat het nog een dikke week gaat duren.
zie ook mijn reactie hierboven. Hoe kan jouw Model 3 trouwens al klaar staan? Is het een voorraadmodel?

• Gezinus
  • Laatst online: 22:48
turkeyhakan schreef op maandag 20 juli 2026 @ 11:41:
[...]

zie ook mijn reactie hierboven. Hoe kan jouw Model 3 trouwens al klaar staan? Is het een voorraadmodel?
Klopt, heb een voorraad model genomen.

• Oekol
Verkeerde topic.

[ Voor 89% gewijzigd door Oekol op 20-07-2026 11:49 ]

• Rednas
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:05
Via de website van Tesla zelf is de verwachte levertijd voor nieuwe bestellingen van een Model Y Premium Long Range RWD nu opgelopen tot januari-februari 2027 (!). De Premium AWD staat nog steeds op oktober-november 2026, evenals de Standard RWD.

The Dude abides!

• Meauses
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:57
Rednas schreef op maandag 20 juli 2026 @ 12:46:
Via de website van Tesla zelf is de verwachte levertijd voor nieuwe bestellingen van een Model Y Premium Long Range RWD nu opgelopen tot januari-februari 2027 (!). De Premium AWD staat nog steeds op oktober-november 2026, evenals de Standard RWD.
Ai, jammer. Mijn Model Y RWD Premium Marine Blue wordt begint augustus besteld voor me ;(

Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp

• jongetje
Meauses schreef op maandag 20 juli 2026 @ 15:30:
[...]

Ai, jammer. Mijn Model Y RWD Premium Marine Blue wordt begint augustus besteld voor me ;(
Waarom zou je wachten met bestellen als de wachttijden al zo oplopen?

• Meauses
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:57
jongetje schreef op maandag 20 juli 2026 @ 16:27:
[...]

Waarom zou je wachten met bestellen als de wachttijden al zo oplopen?
Omdat de lease maatschappij hem voor mij besteld na mijn proeftijd ;)

Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp

• Oekol
Rednas schreef op maandag 20 juli 2026 @ 12:46:
Daar schrik ik soort van. Even gecheckt maar bij mijn huidige bestelling staat hij nog op 20 aug - 30 sep. Maar het is wel ineens een mega stap terwijl ze bijna de productie in Berlijn gaan opvoeren (wederom). Mixed feelings over deze nieuwe levertijd.

• SXForce
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:36
Oekol schreef op maandag 20 juli 2026 @ 16:56:
[...]

Daar schrik ik soort van. Even gecheckt maar bij mijn huidige bestelling staat hij nog op 20 aug - 30 sep. Maar het is wel ineens een mega stap terwijl ze bijna de productie in Berlijn gaan opvoeren (wederom). Mixed feelings over deze nieuwe levertijd.
Inderdaad, je zou verwachten dat de levertijd een beetje gelijk blijft terwijl de productie opschaalt. Ik heb echter ook mijn twijfels bij de AWD levertijd. Er zijn bestellingen uit april die nog niet zijn uitgeleverd (en dus die van mij van 11 mei ook niet). En mijn leverdatum staat op 28 augustus-28 oktober. Hoe gaan ze dan in hemelsnaam oktober halen voor nieuwe bestellingen.

We gaan het allemaal zien natuurlijk! En wachten geduldig af. :)

• Amstenrader
Model 3: Delivery Window changed to July 25 – August 16 · Delivery Window changed to July 25 – August 16

• mike7990
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18:41
SXForce schreef op maandag 20 juli 2026 @ 17:04:
[...]

Inderdaad, je zou verwachten dat de levertijd een beetje gelijk blijft terwijl de productie opschaalt. Ik heb echter ook mijn twijfels bij de AWD levertijd. Er zijn bestellingen uit april die nog niet zijn uitgeleverd (en dus die van mij van 11 mei ook niet). En mijn leverdatum staat op 28 augustus-28 oktober. Hoe gaan ze dan in hemelsnaam oktober halen voor nieuwe bestellingen.

We gaan het allemaal zien natuurlijk! En wachten geduldig af. :)
De levertijd hangt ook af van de configuratie, je kan soms geluk hebben als jouw kleur of 20 inch wielen beschikbaar is en niemand anders die besteld heeft.

Welke configuratie heb jij?

• Cyclonic
Om half 7 is die aangekomen in de haven :)

• SXForce
  • Laatst online: 20:36
mike7990 schreef op maandag 20 juli 2026 @ 17:31:
[...]

De levertijd hangt ook af van de configuratie, je kan soms geluk hebben als jouw kleur of 20 inch wielen beschikbaar is en niemand anders die besteld heeft.

Welke configuratie heb jij?
Helemaal mee eens hoor, maar naar mijn inziens heb ik niet een erg speciale config. Model Y AWD Blauw / zwart interieur met 19-inch wielen en een trekhaak.

Geluk kan altijd, maar is dat waarmee je dan adverteert op een website? Kennelijk wel.

Wachttijd maakt me verder niet uit, want m’n lease (een 2021 MY AWD) loopt pas 1 november af. In principe perfect!

• gdv75
SXForce schreef op maandag 20 juli 2026 @ 20:35:
[...]

Helemaal mee eens hoor, maar naar mijn inziens heb ik niet een erg speciale config. Model Y AWD Blauw / zwart interieur met 19-inch wielen en een trekhaak.

Geluk kan altijd, maar is dat waarmee je dan adverteert op een website? Kennelijk wel.

Wachttijd maakt me verder niet uit, want m’n lease (een 2021 MY AWD) loopt pas 1 november af. In principe perfect!
Een oprechte vraag: waarom heb je de auto met trekhaak besteld af fabriek? Als het om een lease gaat, zal de trekhaak meegenomen worden in je bijtelling. Laat je de trekhaak achteraf inbouwen, dan wordt dit gezien acceaoire en niet als een optie. En dus zal je de trekhaak achteraf alleen terug zien in je leasebudget. Het is maar een tip. Je hoeft er niks mee te doen, maar kan je zo een trekhaak schelen over de periode dat je de auto leaset.

En misschien scheelt dit ook in de levering van de auto, maar dat zou je even bij tesla na moeten vragen

[ Voor 5% gewijzigd door gdv75 op 20-07-2026 21:05 ]

• DunaxNL
  • Laatst online: 22:30
gdv75 schreef op maandag 20 juli 2026 @ 21:04:
[...]

Een oprechte vraag: waarom heb je de auto met trekhaak besteld af fabriek? Als het om een lease gaat, zal de trekhaak meegenomen worden in je bijtelling. Laat je de trekhaak achteraf inbouwen, dan wordt dit gezien acceaoire en niet als een optie. En dus zal je de trekhaak achteraf alleen terug zien in je leasebudget. Het is maar een tip. Je hoeft er niks mee te doen, maar kan je zo een trekhaak schelen over de periode dat je de auto leaset.

En misschien scheelt dit ook in de levering van de auto, maar dat zou je even bij tesla na moeten vragen
@SXForce en ik hebben op dezelfde dag besteld, met exact dezelfde configuratie. Het enige verschil is dat hij een trekhaak heeft besteld en ik niet. We hebben allebei gekozen voor een contante aankoop, dus geen lease. Die van mij staat ook op nog 27 aug - 27 okt

• Garfield
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:46
DunaxNL schreef op maandag 20 juli 2026 @ 21:12:
[...]

@SXForce en ik hebben op dezelfde dag besteld, met exact dezelfde configuratie. Het enige verschil is dat hij een trekhaak heeft besteld en ik niet. We hebben allebei gekozen voor een contante aankoop, dus geen lease. Die van mij staat ook op nog 27 aug - 27 okt
Mijn op 13-05 bestelde MY Premium AWD in Marine Blue met zwarte bekleding heeft dezelfde leverdatum staan
Pagina: 1 ... 128 129 Laatste

Let op:
Op https://whereboat.com kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.

Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.

Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.

Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.

• Voor accessoires kan je terecht in het Tesla Model 3/Y topic en voor de S3XY buttons: Tesla Model 3 & Y Accessoires.

* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *

Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.

Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat echt alleen over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.