Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tombason
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 24-10 15:26
Model Y LR AWD - Diamon Black - 19 inch

10 oktober besteld
17-10 - Verwachte levering: 7/11 - 14/12

[ Voor 4% gewijzigd door Tombason op 20-10-2025 11:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:02
6pack15 schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 11:10:
Hier nog een update

details.tasks.scheduling.isMoreThanTwoWeeks

True
False

[...]
Ook al een VIN?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joeyke87
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:21
mathmos schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 20:37:
Ik begin het stilaan beu te worden. Van 4 weken beloofde levering naar 4 maand.

26-08 Besteld: Model Y - AWD - Quicksilver
01-09 Verwachte levering: september
07-09 Verwachte levering: 18-30 september
11-09 Verwachte levering: 24-30 september
15-09 Verwachte levering: 3 oktober - 9 november
19-09 Verwachte levering: september
26-09 Verwachte levering: november
27-09 Verwachte levering: 7-23 oktober
08-10 Verwachte levering: 18 oktober - 24 november
10-10 Verwachte levering: 25 oktober - 10 november
18-10 Verwachte levering: 4 - 31 december
Balen.. heb je hier iets aan? Is een nieuwe awd quicksilver

https://www.tesla.com/nl_...=new&redirect=no#overview

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 6pack15
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:50
Ja al weekje ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinayWaa
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23-10 20:46
VinayWaa schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 09:37:
Model Y Long Range AWD, Ultra Red, gisteren besteld (leasemaatschappij), verwachtte leverdatum november 2025. Net gebeld door Tesla medewerker en de verwachtte levertijd is volgens hem 4-5 weken. Ben benieuwd!
Nog geen VIN in de app. Wel is de levertijd aangepast naar 11 november - 26 december. Hopelijk lukt het nog wel dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LastSamurai
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:21
Hoe komen de Model Y's van Berlijn naar Tilburg ? is dat per trein of per vrachtwagen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 21:54
LastSamurai schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 16:40:
Hoe komen de Model Y's van Berlijn naar Tilburg ? is dat per trein of per vrachtwagen ?
Vrachtwagen

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LastSamurai
Thanks.

Vanochtend zijn bij mij deze waardes veranderd:

details.tasks.deliveryAcceptance.gates.FACTORY_GATE.actionOwner -> N/A
details.tasks.deliveryAcceptance.gates.FACTORY_GATE.isBlocker -> False

Dus ik neem aan dat de auto nu op transport is.
Dan zou ie morgen moeten aankomen in Tilburg.

Ik wil de auto graag asap ophalen maar zit ook met een agenda die vol gaat lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuperEm
  • Registratie: Oktober 2025
  • Nu online
Danny the dog schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 16:12:
[...]

Wat bedoel je ‘met prijscorrectie’ ?
Bedoel je dan de nieuwe, uitgeklede standard zonder lichtbalk voor of de vorige ‘premium’ met standard range?

Bij mij geeft de leasemaatschappij inderdaad ook een verwachte leverweek op, tegenover Tesla die in de app een periode van 2 maanden wel precies genoeg lijken te vinden…

Hier ook fingers crossed dus idd. Scheelt nogal per maand anders.
Ik had de Model Y RWD van voordat de nieuwe *standaard* is toegevoegd. De bestelling was alleen 1 dag na deze doorbraak geplaatst. Tesla heeft nu enkele lease maatschappijen tot de 20ste tijd gegeven om de bestellingen te plaatsen voor de vorige prijs van 44K. In mijn offerte staat daardoor Prijscorrectie aangegeven. Nu weet ik alleen niet 100% zeker of dat ik dan de nieuwe Premium ga krijgen, of dat ze de vorige RWD modellen nog enkele gaan maken.

Mijn account staat nog blanco wat betreft informatie, dus zal nog enkele dagen moeten wachten tot meer duidelijkheid denk ik.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LbwmtE3V_YjEknuFRxpomBwtiTA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7l4jHGoqxmdaqS2FoUnu7dK2.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door SuperEm op 20-10-2025 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LastSamurai
SuperEm schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 19:32:
[...]
Nu weet ik alleen niet 100% zeker of dat ik dan de nieuwe Premium ga krijgen, of dat ze de vorige RWD modellen nog enkele gaan maken.
Ik gok het laatste. Omdat de 'nieuwe Premium' er simpelweg niet met een kleine LFP accu is.
Je krijgt dan dus de oude RWD in wat ze nu een Premium uitvoering noemen. Met lichtbalken etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weert14
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:38
[...]

Ik had de Model Y RWD van voordat de nieuwe *standaard* is toegevoegd. De bestelling was alleen 1 dag na deze doorbraak geplaatst. Tesla heeft nu enkele lease maatschappijen tot de 20ste tijd gegeven om de bestellingen te plaatsen voor de vorige prijs van 44K. In mijn offerte staat daardoor Prijscorrectie aangegeven. Nu weet ik alleen niet 100% zeker of dat ik dan de nieuwe Premium ga krijgen, of dat ze de vorige RWD modellen nog enkele gaan maken.

Mijn account staat nog blanco wat betreft informatie, dus zal nog enkele dagen moeten wachten tot meer duidelijkheid denk ik.[Afbeelding]
Hier hetzelfde verhaal. De 15de oktober te horen gekregen van LM dat “oude” tesla Y besteld zou zijn. Na meerdere keren bellen en mailen vandaag ineens de bestelling en RN in de app te zien. Er staat bij: besteldatum 20 okt.
Hier dus hopelijk ook nog de “oude” y RWD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
  • Laatst online: 24-10 09:57
[...]

Mijn account staat nog blanco wat betreft informatie, dus zal nog enkele dagen moeten wachten tot meer duidelijkheid denk ik.[Afbeelding]
Wat is het verschil tussen de “oude” en de nieuwe?

Ik zit rond dezelfde data namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnoud72
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
Hier zojuist een kleine vertraging van 3 dagen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9eKSUnGQ7Z6atk-rcvpQSwVYbEU=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/eOXfRNWTDLC4xzVroakUumg4.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davey28
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:46
Zojuist gezien dat mijn leveringsdatum is aangepast naar 17nov - 1dec. Heb ook een VIN toegewezen gekregen op de website. Gaat om een M3P btw.

[ Voor 7% gewijzigd door davey28 op 21-10-2025 11:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice-
  • Laatst online: 22:14
Maurice- schreef op woensdag 20 november 2024 @ 20:16:
Na krap 20 maanden kan ik mijzelf hier ook weer melden. Begin 2023 particulier een Tesla 3 RWD solid black besteld na een debacle met een Audi Q4 (iig het eerste jaar van productie een vreselijke auto en wie anders beweert liegt 🤡). Geen dag spijt van gehad.

Met de bodem van het SEPP potje in zicht mijn auto maar eens op de bekende autosites en MP gezet en een minimumprijs gesteld waarvoor een upgrade te verantwoorden is. De hoeveelheid interesse verbaasde mij in positieve zin gezien de 2019 dump. Geïnteresseerden waren goed op de hoogte van de kwaliteitsverschillen tussen de jaren. Deze week na krap 3 weken tot een particuliere verkoop gekomen voor mijn vooraf gestelde prijs.

Kort was er twijfel tussen een 2022 BMW i4 40e maar een Tesla is toch de verstandigste keuze. Nog nooit een niet-zwarte auto gehad maar de kwetsbaarheid van de lak en de fantastische foto van @orf hebben mij over de streep getrokken en dus gekozen voor Quicksilver

Model 3 RWD Quicksilver - zwart
Besteld 18-11 (Beschikbaar voor afhalen) Direct een VIN
Geschatte levering 6-20 december in Hengelo (dus hopelijk zonder Tilburgse beulpraktijken)
En na 10 maanden is het weer raak. De derde Tesla Model 3 staat in bestelling. Ik wachtte al een tijdje op de orginele stalk en bumpercamera retrofit (waarvan de laatste waarschijnlijk cruciaal zal worden voor FSD, gezien Robotaxi deze ook heeft). Met de prijs van de richtingaanwijzer a €660 zal dat voor een eventuele camera mogelijk een veelvoud worden.

Deze maand kreeg ik een inruilvoorstel welke hoger was dan de maanden ervoor en nu voor €4k kunnen upgraden van een M3RWD QS 12-'24 naar een M3RWD DB. In het verleden door Tilburgse praktijken zwaar teleurgesteld in mijn eerste Solid Black met nu de hoop op een minder kwetsbare metallic lak. Daarnaast als eis de levering in Hengelo waar ze wel goed omgaan met de nieuwe auto's (itt Tilburg).

18-10 Besteld en direct een VIN toegewezen
20-10 Definitief inruilvoorstel ontvangen welke overeenkomt met indicatie
15/29-11 Indicatieve levering
19-11 ETA delivery center (maar later is ook prima, wellicht stunten ze eind van het jaar nog met een jaar onbeperkt SuC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:26
Maurice- schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 10:29:
[...]

En na 10 maanden is het weer raak. De derde Tesla Model 3 staat in bestelling. Ik wachtte al een tijdje op de orginele stalk en bumpercamera retrofit (waarvan de laatste waarschijnlijk cruciaal zal worden voor FSD, gezien Robotaxi deze ook heeft). Met de prijs van de richtingaanwijzer a €660 zal dat voor een eventuele camera mogelijk een veelvoud worden.

Deze maand kreeg ik een inruilvoorstel welke hoger was dan de maanden ervoor en nu voor €4k kunnen upgraden van een M3RWD QS 12-'24 naar een M3RWD DB. In het verleden door Tilburgse praktijken zwaar teleurgesteld in mijn eerste Solid Black met nu de hoop op een minder kwetsbare metallic lak. Daarnaast als eis de levering in Hengelo waar ze wel goed omgaan met de nieuwe auto's (itt Tilburg).

18-10 Besteld en direct een VIN toegewezen
20-10 Definitief inruilvoorstel ontvangen welke overeenkomt met indicatie
15/29-11 Indicatieve levering
19-11 ETA delivery center (maar later is ook prima, wellicht stunten ze eind van het jaar nog met een jaar onbeperkt SuC)
Hier zit een verhaal achter zo te lezen.
3 Tesla's in 10 maanden bestellen... hoe (en waarom) doe je dat?
[edit] Ik had niet gezien dat je quote boven je post een recap was van je verhaal O-)

Daarbij; wat is er aan de hand in het Delivery Center in Tilburg dan? Studentjes die auto's van een trailer droppen en spreekwoordelijke handrembochtjes maken voordat je je nieuwe auto op mag halen?

Oprechte interesse (en een beetje zorg) van een aanstaand Tesla Model Y rijder...

Dat is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
Danny the dog schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 10:36:
[...]

Hier zit een verhaal achter zo te lezen.
3 Tesla's in 10 maanden bestellen... hoe (en waarom) doe je dat?
[edit] Ik had niet gezien dat je quote boven je post een recap was van je verhaal O-)

Daarbij; wat is er aan de hand in het Delivery Center in Tilburg dan? Studentjes die auto's van een trailer droppen en spreekwoordelijke handrembochtjes maken voordat je je nieuwe auto op mag halen?

Oprechte interesse (en een beetje zorg) van een aanstaand Tesla Model Y rijder...
Ze gebruiken in Tilburg een ontzettend slechte wasstraat waardoor op drukke momenten en met kwetsbare laksoorten (zoals de zwarte uni) deze er om te janken uitkomen. In mijn geval was niet alleen de lak maar ook de voorruit een groot krassen spinnenweb waar je met laagstaande zon gewoon last van kreeg. Dan bieden ze daar aan het voor je te polijsten maar als je de gevolgen hier de afgelopen 2 jaar leest moet je dat niet willen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eFVZmF5Cd8R6WcFfSnGIaAyHYB0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7dzVkOxDj4qq5LgaTGl2xYYL.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-kJCboM2eUyNQANYbp6jMI0x7PQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5Z69j8CuCIJgM3E64p3CHciL.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KXvXnEPERb3VAYwvPjGl0Omof4s=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vWyMZoFIuDHiJIJPwuveqlf8.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Maurice- schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 11:05:
[...]

Ze gebruiken in Tilburg een ontzettend slechte wasstraat waardoor op drukke momenten en met kwetsbare laksoorten (zoals de zwarte uni) deze er om te janken uitkomen. In mijn geval was niet alleen de lak maar ook de voorruit een groot krassen spinnenweb waar je met laagstaande zon gewoon last van kreeg. Dan bieden ze daar aan het voor je te polijsten maar als je de gevolgen hier de afgelopen 2 jaar leest moet je dat niet willen.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Wow.... ik ben hier even stil van zeg... Kom je thuis met je splinternieuwe auto, ziet die er uit alsof die 10 jaar mishandeld is!

Dan doe mij maar gewoon een ongewassen auto... Ik was m'n auto's altijd met de hand, juist om dit te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paling1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Vandaag heb ik een VIN toegewezen gekregen in de app. Standard range model 3. Besteldatum was 8 Oktober.
Ik zie via https://tesla-status.mrproper.dev/ dat het modeljaar 2026 is, maar is er uit de VIN nog op te maken of dit het nieuwste type met stalks en front camera is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
Danny the dog schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 11:16:
[...]

Wow.... ik ben hier even stil van zeg... Kom je thuis met je splinternieuwe auto, ziet die er uit alsof die 10 jaar mishandeld is!

Dan doe mij maar gewoon een ongewassen auto... Ik was m'n auto's altijd met de hand, juist om dit te voorkomen.
En in de hal is weinig licht, die dag hondenweer dus je zag buiten ook niets. De volgende ochtend op werk trof ik 'm zo aan.

Hier eerder gelezen dat iemand had gekozen voor ongewassen maar dan kun je geen enkele lakafwijking nog claimen na aflevering.

Destijds de auto laten polishen en glascoaten door een vakman dus uiteindelijk een mooie auto aan gehad (op de voorruit na die niet gepolijst schijnt te mogen worden).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d8iVKYYxdizChHjWYPPWZ9tuR_w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LnqnM9xZg0npiniPtM2kKbCZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:08

HellBeast

Oh My GoT!

Ik ga hem in Utrecht ophalen. Hopelijk gaan ze daar beter om met de lak. Op 6 oktober de Juniper SR RWD (premium) besteld, maar nog geen VIN. App zegt leverdatum: 30 okt - 6 december.

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PearlWhite
  • Laatst online: 21:20
HellBeast schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 11:54:
Ik ga hem in Utrecht ophalen. Hopelijk gaan ze daar beter om met de lak. Op 6 oktober de Juniper SR RWD (premium) besteld, maar nog geen VIN. App zegt leverdatum: 30 okt - 6 december.
Ik heb ook Utrecht. Op 23 september besteld, model Y pearl white SR RWD en ook geen VIN. Verwachte levering is 31 oktober - 7 december.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davey28
Ik had ook via de LM aangegeven in Utrecht te willen ophalen, echter in de api/website staat Tilburg aangegeven. Wordt dat denk je nog aangepast of moet ik de LM laten bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

PearlWhite schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 13:06:
[...]

Ik heb ook Utrecht. Op 23 september besteld, model Y pearl white SR RWD en ook geen VIN. Verwachte levering is 31 oktober - 7 december.
Ik heb de Diamond Black. Verder geen opties. Is die van jou ook een leaseauto? Ik ben best zenuwachtig omdat hij dit jaar echt op kenteken moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:33
davey28 schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 13:10:
. Wordt dat denk je nog aangepast of moet ik de LM laten bellen?
Niets gaat vanzelf... gewoon zelf even bellen of mailen, je hebt als het goed is toch contract gehad over de mail of telefonisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PearlWhite
HellBeast schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 13:51:
[...]

Ik heb de Diamond Black. Verder geen opties. Is die van jou ook een leaseauto? Ik ben best zenuwachtig omdat hij dit jaar echt op kenteken moet.
Ik heb verder ook geen opties en heb ook een leaseauto. Bij de LM staat overigens een verwachte leverdatum van 23-11. Ik hoop wel echt dat het dit jaar nog komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davey28
jongetje schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 13:56:
[...]

Niets gaat vanzelf... gewoon zelf even bellen of mailen, je hebt als het goed is toch contract gehad over de mail of telefonisch?
Via de telefoon is inderdaad alles bevestigd, ik ga het wel even nabellen. Dank je wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

PearlWhite schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 14:34:
[...]

Ik heb verder ook geen opties en heb ook een leaseauto. Bij de LM staat overigens een verwachte leverdatum van 23-11. Ik hoop wel echt dat het dit jaar nog komt.
Ik zou de afleveringsdatum van de LM wat minder belangrijk vinden dan wat Tesla in de app meldt.

Ik zie bij mij wel dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_C0T7idCnkcGoqqZOrAozXA0xAM=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/oFvyRgQWMtPWc3vnn1zR3VLK.png?f=user_large

Hier lijkt het alsof hij al is gebouwd, maar nog geen VIN.

edit 2: Net de VIN gekregen en een nieuwe afleverdatum van 24 / 31 oktober.

[ Voor 30% gewijzigd door HellBeast op 21-10-2025 17:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PearlWhite
HellBeast schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 15:32:
[...]

Ik zou de afleveringsdatum van de LM wat minder belangrijk vinden dan wat Tesla in de app meldt.

Ik zie bij mij wel dit:

[Afbeelding]

Hier lijkt het alsof hij al is gebouwd, maar nog geen VIN.

edit 2: Net de VIN gekregen en een nieuwe afleverdatum van 24 / 31 oktober.
Ik heb dit nu ook. Ik zie wel een vin in de tesla app staan en heb dezelfde afleverdatum!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperEm
  • Nu online
weert14 schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 21:02:
[...]

Hier hetzelfde verhaal. De 15de oktober te horen gekregen van LM dat “oude” tesla Y besteld zou zijn. Na meerdere keren bellen en mailen vandaag ineens de bestelling en RN in de app te zien. Er staat bij: besteldatum 20 okt.
Hier dus hopelijk ook nog de “oude” y RWD.
Ik zie dat ik vandaag dat ik een VIN nummer heb toegewezen gekregen. Misschien heb jij ook een update gehad?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C_1Ug2Uwejx-cpNLo4agBtWyj6M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iNLM7hT9pN2HCbnHdCv7vGJy.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Zo te zien is er een batch Model Y’s SR ‘premium’ van de band gerold! (Want VIN geeft aan LFP accu).

Voor de mensen die al een auto af hebben kunnen halen; hoeveel tijd zit er tussen het krijgen van een VIN en een kenteken? Is dat een dag, een week…?

(Ik vraag het niet voor een vriend, want ook ik heb net een VIN gekregen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekjeh
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:23
MY LR AWD - Stealth Grey

14-10 Besteld (verwachte levering NOV)
15-10 Contact met Tesla delivery (Verwachte levering begin / mid NOV)
21-10 Delivery window: nov 12 - dec 27

M3 - RWD / Ultra Red - https://ts.la/florian39171

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KristenN
  • Laatst online: 22:06
MY LR RWD - Black Diamond (geen trekhak)

29-09 LM heeft bestelling geplaatst
30-09 Contact met Tesla delivery - levering eind oktober
3-10 levering window nov-dec 2025
7-10 levering window 28 nov - 31 dec 2025

Nog geen verdere updates..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnoud72
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
Na de aanpassing van de datum vanmorgen, om 12:40 uur de SMS ontvangen dat er een afspraak ingepland kon worden. Om 16:45 uur een reminder met de mededeling dat als ik niet reageer Tesla zelf een aflevermoment kiest. Snel ingepland en vrijdag 31-10 gaan we hem ophalen in Utrecht!

Al met al toch snel gegaan (was besteld op 10 september, model Y, LR RWD, QS, Z/W interieur en trekhaak).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhoDoYaThinkIAm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:19
Besteld: een Model Y LR AWD, zwart interieur, Ultra Red en trekhaak.

20 oktober: besteld, verwachte levering in november in Hengelo
21 oktober: verwachte leveringstermijn bijgesteld naar 26 november - 31 december

[ Voor 8% gewijzigd door WhoDoYaThinkIAm op 21-10-2025 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blorod
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 22:35
MY LR AWD - Stealth Grey - Zwart Interieur - Geen Trekhaak

13-10 besteld (verwachte levering NOV)
14-10 Gebeld Tesla delivery (Verwachte levering mid NOV)
21-10 Delivery Window - November 13 - December 20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weert14
SuperEm schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 18:20:
[...]

Ik zie dat ik vandaag dat ik een VIN nummer heb toegewezen gekregen. Misschien heb jij ook een update gehad?

[Afbeelding]
Jep, hier ook een VIN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperEm
  • Nu online
Heb jij ook afleverdatum 24 okt - 30 okt? Dat zijn de komende paar dagen alweer.
Zou wel heel snel zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
SuperEm schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 13:12:
[...]

Heb jij ook afleverdatum 24 okt - 30 okt? Dat zijn de komende paar dagen alweer.
Zou wel heel snel zijn
Hier ook afleverdatum tussen 24 - 30 okt.
In het weekend zijn ze dicht in Tilburg (toch?) en vrijdag lijkt me wel heeeeel snel als ik niet eens zie dat de wagen op transport staat. Dus ik ga uit van na het weekend. Alhoewel ik natuurlijk hoop houd O-)

Is bij jou de status anders? (als in; zie jij of de jouwe al op transport is?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weert14
SuperEm schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 13:12:
[...]

Zou wel heel snel zijn
Jep hier ook afleverdatum 24 okt - 30 okt.
Heb wel aangegeven om hem op te halen in Utrecht, is voor mij dichterbij. Ik ga er vanuit dat het deze week ook niet meer gaat gebeuren. Ik zou volgende week al bizar snel vinden trouwens! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polini
  • Registratie: Januari 2025
Net Tesla Delivery gesproken en ze geven aan dat half november de productie start van de MY AWD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Mijn afhaalafspraak staat inmiddels op 31 oktober in Utrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerminatorNed28
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 12:11
Zojuist een nieuwe update MYP Quicksilver

Delivery Window aangepast naar November 2 - November 8
Vin in de API zichtbaar maar nog niet via de app wel eindfactuur net ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhoDoYaThinkIAm
polini schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 14:17:
Net Tesla Delivery gesproken en ze geven aan dat half november de productie start van de MY AWD.
Wat bedoel je met het starten van de productie? De Y AWD is toch geen nieuwe uitvoering of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-10 12:11

GforceNL

Out of memory....

Zojuist VIN (en factuur) ontvangen van mijn MYP (Ultra Red)

Besteld 17.10
Verwachte levering 07.11-13.11

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RTS911
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23-10 11:14
HellBeast schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 11:54:
Utrecht werkt met een externe detailer. Die hebben de swirls, die op mijn M3 zaten bij aflevering in Tilburg, er heel netjes uitgepoetst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polini
  • Registratie: Januari 2025
WhoDoYaThinkIAm schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 14:59:
[...]

Wat bedoel je met het starten van de productie? De Y AWD is toch geen nieuwe uitvoering of zo?
Vanaf half november zullen de AWD die in bestelling staan worden gemaakt. Ik vermoed dat ze steeds een batch van een type doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xares
polini schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 15:25:
[...]

Vanaf half november zullen de AWD die in bestelling staan worden gemaakt. Ik vermoed dat ze steeds een batch van een type doen.
Ik heb een VIN en Delivery Window: 27 October - 2 November
AWD

Ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LastSamurai
Model Y, SR RWD, Deep Blue Metallic, zwart interieur, geen leverrestrictie, trekhaak achteraf

7 September besteld bij LM
15 September besteld bij Tesla

Zojuist een SMS gehad voor ophalen in Tilburg.
Eerste mogelijkheid was 29 Oktober helaas kwam dat voor mij niet uit.
Het is nu 4 November 10:00 geworden.
Kenteken staat ook ineens in de app.

Jammer dat ik pas een afspraak kan maken om de trekhaak onder te bouwen als ik de auto heb omdat dat via een serviceverzoek moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperEm
  • Nu online
Danny the dog schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 13:21:
[...]

Hier ook afleverdatum tussen 24 - 30 okt.
In het weekend zijn ze dicht in Tilburg (toch?) en vrijdag lijkt me wel heeeeel snel als ik niet eens zie dat de wagen op transport staat. Dus ik ga uit van na het weekend. Alhoewel ik natuurlijk hoop houd O-)

Is bij jou de status anders? (als in; zie jij of de jouwe al op transport is?)
Bij mij is de status nog niet veranderd. Wel heb ik al een kenteken en een SMS gehad op de auto te kunnen ophalen. Aanstaande dinsdag de 28ste rij ik naar Tilburg. Dan zou hij daar moeten staan. Fingers crossed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willianv
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Zojuist ook een Tesla besteld.Een model 3 in de kleur quicksilver.

Direct een VIN toegewezen gekregen en een verwachte leveringsdatum tussen 5-19 november.
Nu nog even zoeken of ik op basis van VIN meer informatie kan vinden waar de auto nu is.

[ Voor 4% gewijzigd door Willianv op 22-10-2025 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eef0707
  • Laatst online: 00:20
MY SR RWD (premium) - zwart interieur - Black Diamond - trekhak achteraf.

3-10 LM en wagenparkbeheerder bestelling goedgekeurd.
14-10 LM heeft bestelling geplaatst bij Tesla.
17-10 levering window nov-dec 2025.
20-10 levering window 24 nov - 31 nov 2025.
22-10 SMS voor leveringsafspraak.
31-10 Ophalen bij Tesla Utrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grazder
  • Laatst online: 18:54
Het is mij niet helemaal duidelijk mijn Model 3 is in augustus besteld en de verwachte levertijd is 14 tot en met 28 november. Weten jullie of deze met of zonder richtingaanwijzer (stalk) worden geleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deltaken
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 20:57
Kleine update:

Model Y, SR RWD, Deep Blue Metallic, zwart interieur en trekhaak (België)
26 september: besteld
26 september: levertermijn 4 oktober - 30 november 2025
8 oktober: levertermijn 31 oktober - 6 november
8 oktober: vin in api
20 oktober: ETA to Delivery Center 6 november
20 oktober: odometer 0,64; details.tasks.deliveryAcceptance.gates.FACTORY_GATE.isBlocker = False
21 oktober: odometer 1,86
22 oktober: ETA to Delivery Center 10 november
22 oktober: ETA to Delivery Center 7 november
23 oktober: details.tasks.scheduling.isMoreThanTwoWeeks
= False

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weert14
Goedemorgen!

Even een vraagje, ik zie in de api dat ik nog dingen zou moeten doen? In de Tesla app heb ik al mijn gegevens al ingevoerd. Mis ik iets?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xt148l3YHITMm8Qgfv3oK6Zu3sY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VySdOM4PlzBWgSWXxpoNTdx9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
weert14 schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 10:38:
Goedemorgen!

Even een vraagje, ik zie in de api dat ik nog dingen zou moeten doen? In de Tesla app heb ik al mijn gegevens al ingevoerd. Mis ik iets?
[Afbeelding]
Dit zijn 2 acties:
  • Maken van een ophaal afspraak
  • Validatie van je gegevens op de ophaaldag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weert14
Danny the dog schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 11:02:
[...]

Dit zijn 2 acties:
  • Maken van een ophaal afspraak
  • Validatie van je gegevens op de ophaaldag
Aha dus ik moet wachten op de SMS?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danny the dog
weert14 schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 11:03:
[...]

Aha dus ik moet wachten op de SMS?
Yes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvb92
  • Laatst online: 22:11
Heeft iemand al een update ontvangen over een MY LR RWD?
Mijn bestelling staat al sinds 29-8, maar nog geen zicht op een levering.
Delivery window is nu 13-11 tm 18-12...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Mvb92 schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 11:53:
Nope, mijn bestelling staat al sinds Juli. Leverrestrictie is begin deze maand verwijderd.
Delivery window = 'October 2025'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeyke87
  • Laatst online: 14:21
13-10 Model Y AWD Quicksilver besteld met wit intereur. Leverdatum staat nu op 14-11 - 21-12.

Heb ook een inruilvoorstel ontvangen voor mijn Y RWD uit dec 2022. Slechts 25k, 3 maanden geleden kreeg ik nog 28k. Er is nu wel een inruilbonus maar ik neem aan deze er nog bovenop komt? Anyway ik ga proberen de auto te verkopen via autoscout oid om er iets meer voor te krijgen en dan een goedkoop autootje op de kop tikken voor de 5k inruil bij Tesla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldusso
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
polini schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 15:25:
[...]

Geen idee waar je dat vandaan hebt, maar Tesla Delivery kan niet in de productieplanning kijken, zij praten enkel over verwachting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Aldusso schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 13:22:
[...]

Geen idee waar je dat vandaan hebt, maar Tesla Delivery kan niet in de productieplanning kijken, zij praten enkel over verwachting.
Dat kan ik bevestigen. Ze hebben echt geen idee.
Dinsdagochtend gebeld; ook mij werd half november productie / eind november afhalen geprojecteerd.

3 Uurtjes later had ik opeens een VIN, een levertermijn van 1 week in plaats van anderhalve maand.
De dag erna volgde de SMS en kon ik al een afspraak maken voor volgende week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Nu online
Waarschijnlijk zeggen ze gewoon half november zodat we pas over een maand weer gaan bellen hoe het ervoor staat :+.

Ook hier gaven ze afgelopen week aan Oktober gaat niet meer lukken reken om mid/eind november.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danny the dog
SquareOne schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 14:11:
Waarschijnlijk zeggen ze gewoon half november zodat we pas over een maand weer gaan bellen hoe het ervoor staat :+.

Ook hier gaven ze afgelopen week aan Oktober gaat niet meer lukken reken om mid/eind november.
Als ik Tesla was, zou ik zorgen dat je eerst een 'bandje' te horen krijgt als je de Delivery lijn belt met de tekst: "Lieve klant, wij hebben niet meer informatie over levertijden dan dat u in de Tesla app kunt zien. We verzoeken u vriendelijk geduld te hebben of zich aan te melden op Tweakers voor een keuvelgroepje met lotgenoten. Hebt u een andere vraag, blijf dan aan de lijn." O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KristenN
  • Laatst online: 22:06
Ik had gisteren gebeld en ze gaven aan dat de LR RWD pas tweede week van December op de planking voor productie staat. Levertijd staat al een tijdje op 28 nov - 31 dec 2025.
Mvb92 schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 11:53:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Nu online
KristenN schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 14:26:
Ik had gisteren gebeld en ze gaven aan dat de LR RWD pas tweede week van December op de planking voor productie staat. Levertijd staat al een tijdje op 28 nov - 31 dec 2025.
[...]
m.a.w. ze zeggen tegen iedereen wat anders en weten het zelf ook niet :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willianv
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Zojuist gebeld door Tesla delivery. Auto staat nog op de boot en zal rond 7 november in Zeebrugge zijn.

Zodra de auto op transport gaat krijg je de uitnodiging tot het maken van een afspraak...
Ach ja, half november is nog steeds binnen 3 weken van bestellen tot leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6pack15
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:50
Myp quicksilver trekhaak. Wanneer zou ik een sms kunnen verwachten? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rAkrrIeJDN5x_E7Qqj9FKkJGB7Q=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/90ubo2cAad1bajCuziymfUk6.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:33
6pack15 schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 21:25:
Myp quicksilver trekhaak. Wanneer zou ik een sms kunnen verwachten? [Afbeelding]
Een wilde gok, 29 oktober?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
6pack15 schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 21:25:
Myp quicksilver trekhaak. Wanneer zou ik een sms kunnen verwachten? [Afbeelding]
Heb je al eens gekeken of je telefoonnummer correct in je account staat?

Daarbij, die SMS is niet heilig. In de app zie je het ook meteen als je een afspraak in kunt plannen, er komt een button op de plek waar normaal je verwachte tijdspanne staat. Idem voor de API als je die gebruikt.

En bij twijfel kun je altijd bellen met Tesla Delivery. Maar hey, die weten net zoveel als de app ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deltaken
We blijven bezig:

20 oktober: odometer 0,64; details.tasks.deliveryAcceptance.gates.FACTORY_GATE.isBlocker = False
= False
24 oktober: ETA to Delivery Center 29 oktober

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
  • Laatst online: 24-10 09:57
Gisteren telefonisch contact gehad met Tesla.
“Uw auto is nog niet geproduceerd, die staan pas voor begin december gepland.
De levering is gewoon voor het einde van het jaar, dat kunnen we u verzekeren.”

MY LR RWD 2025
Black Diamond
Zwart interieur
Trekhaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathmos
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 17:29
Hier ook nog een kleine verschuiving. Terug naar voren; maar ik heb het vertrouwen reeds wat verloren 😁

26-08 Besteld: Model Y - AWD - Quicksilver
01-09 Verwachte levering: september
07-09 Verwachte levering: 18-30 september
11-09 Verwachte levering: 24-30 september
15-09 Verwachte levering: 3 oktober - 9 november
19-09 Verwachte levering: september
26-09 Verwachte levering: november
27-09 Verwachte levering: 7-23 oktober
08-10 Verwachte levering: 18 oktober - 24 november
10-10 Verwachte levering: 25 oktober - 10 november
18-10 Verwachte levering: 4 - 31 december
23-10 Verwachte levering: 7 november - 14 december

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molukker
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 20:30
Voor de mensen die een leverrestrictie hadden, kregen jullie al een VIN nog vóór de leverrestrictie eindigde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhoDoYaThinkIAm
Hoe gaat Tesla om met de extra kilometers die je met je in te ruilen auto rijdt doordat ze de leveringstermijn verschuiven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• buis37
  • Laatst online: 24-10 13:06
Molukker schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 11:13:
Voor de mensen die een leverrestrictie hadden, kregen jullie al een VIN nog vóór de leverrestrictie eindigde?
Mijn leverrestrictie loopt op 4-11 af en ik heb nog geen VIN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maurice-
WhoDoYaThinkIAm schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 11:30:
Hoe gaat Tesla om met de extra kilometers die je met je in te ruilen auto rijdt doordat ze de leveringstermijn verschuiven?
Als je hier zoekt lees je dat ze er geen probleem van maken. Don't ask, don't tell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xares
Update:

Model Y - All wheel Drive- Grey, standaard velgen, zwart interieur.
26-09 Besteld
26-09 Verwachte levering: September
26-09 Verwachte levering: November 2025
27-09 Verwachte levering: 28 oktober - 12 December
11-10 Verwachte levering: 2 November - 9 December
15-10 VIN in de API, levertijd 27 Okt - 2 Nov
20-10 isMoreThanTwoWeeks: False
24-10 VIN in de APP + ETA delivery center 31 Oktober

[ Voor 19% gewijzigd door xares op 24-10-2025 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Per vandaag heeft mijn MY SR RWD ‘premium’ een kenteken.

01-10 Besteld
21-10 VIN in app
22-10 SMS / afleverafspraak
24-10 Kenteken in app
30-10 Afhalen

Er zijn echter 2 dingen die ik opmerkelijk vind:
  • De auto is nog niet op transport, maar wel in NL geregistreerd middels een kenteken. Is de auto dan toch al in NL?
  • Het kenteken geeft een WLTP aan van 500 km (SR), maar ook een netto maximumvermogen van 255 kW.
Gezien de ‘premium’ SR RWD niet meer te bestellen is, vraag ik me af of Tesla stiekem een (softwarematig?) in range beperkte LR RWD levert. 255 kW is namelijk 346 pk, terwijl de SR eigenlijk 299 pk behoort te hebben. De LR zou inderdaad ca. 340 pk hebben.

De fiscale waarde hoort gewoon bij de SR RWD trouwens.

Iemand die dit ook opgevallen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myrdhin
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-10 19:14
Danny the dog schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 14:34:
Gezien de ‘premium’ SR RWD niet meer te bestellen is, vraag ik me af of Tesla stiekem een (softwarematig?) in range beperkte LR RWD levert. 255 kW is namelijk 346 pk, terwijl de SR eigenlijk 299 pk behoort te hebben. De LR zou inderdaad ca. 340 pk hebben.
Wat zegt de info in de VIN als je die door de VIN decoder heen haalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Wat is het gewicht op kenteken ?

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jmtpes
  • Registratie: Juni 2016
  • Nu online
Maurice- schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 13:26:
[...]

Als je hier zoekt lees je dat ze er geen probleem van maken. Don't ask, don't tell.
Dan stel ik deze vraag ook maar 🙂.
Doet Tesla moeilijk over je inruilbonus als je je auto later geleverd krijgt dan 31 december? Weet iemand dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Myrdhin schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 14:52:
[...]
Wat zegt de info in de VIN als je die door de VIN decoder heen haalt?
Lithium Iron Phosphate Battery = LFP batterij, volgens deze site: https://teslatap.com/vin-decoder/
(Dat is gewoon SR-RWD dus)
ZeRoC00L schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 14:58:
[...]
Wat is het gewicht op kenteken ?
Ledig gewicht 1.903 kg / Rijklaar 2.003 kg

=========================
Ik heb even wat gezocht naar referenties op het WWW.
  • HNP-48-J: SR RWD, WLTP 500, 220 kW max, 1.903 kg, fiscaal 44.990, mei 2025
  • HFR-13-F: LR RWD, WLTP 600, 255 kW max, 1.859 kg, fiscaal 50.290, feb 2025
Het lijkt er op dat er ofwel een afwijkende motor in de nu geleverde SR's zit ofwel dat het RDW gewoon een fout maakt, omdat de SR niet meer in de lijst staat. Ik heb meerdere kentekens in de reeks gecheckt, door het nummer van mijn eigen kenteken te veranderen. Allemaal 255 kW SR's.

[Edit] Nevermind... Ik lees hier dat Tesla soms andere motoren monteert, maar dat je max beschikbare vermogen toch beperkt wordt door wat de batterij maximaal kan leveren. Leuk voor de spec sheet, maar in de praktijk schiet je er dus niks mee op.

[ Voor 48% gewijzigd door Danny the dog op 24-10-2025 16:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TerminatorNed28
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 12:11
Gisteren de eerste van de twee Tesla MYP opgehaald in Tilburg de Witte variant met wit interieur.
Wat een auto kan niet wachten tot de meine geleverd wordt helaas enkel nogsteeds een vin in de API.

De witte is op de zelfde dag besteld 3 Oktober en geleverd op 23 Oktober.
Zo snel kan het gaan maar verwachting is dat de QuickSilver nogsteeds tussen November 2 - November 8 geleverd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deltaken
Einde in zicht, foto volgt dan later:

= False
24 oktober: ETA to Delivery Center 29 oktober
24 oktober: odometer 2,04; levertermijn 27 oktober - 4 november; Papieren ontvangen voor inschrijving; SMS ontvangen voor afspraak
30 oktober: Afspraak gepland afhaling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Per vandaag heeft mijn MY SR RWD ‘premium’ een kenteken.

01-10 Besteld
21-10 VIN in app
22-10 SMS / afleverafspraak
24-10 Kenteken in app
30-10 Afhalen

Er zijn echter 2 dingen die ik opmerkelijk vind:
  • De auto is nog niet op transport, maar wel in NL geregistreerd middels een kenteken. Is de auto dan toch al in NL?
  • Het kenteken geeft een WLTP aan van 500 km (SR), maar ook een netto maximumvermogen van 255 kW.

Mogelijk om deze reden:
Speedfight schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 14:08:
[...]

Net even met Tesla Tilburg contact gehad; alle bestellingen van het Model Y RWD model dat komt te vervallen, maar waarop een leverrestrictie in de toekomst zit, worden inderdaad nu al geproduceerd en naar Nederland overgebracht.
Je krijgt de auto echter pas als de leverrestrictie (zoals door de Lease maatschappij is meegegeven) is verlopen.
Bij Tesla Tilburg weten ze dit ook pas sinds vanmorgen, en ze zijn nu druk met het zoeken naar een oplossing om alle binnenkomende RWD's met leverrestrictie ergens te stationeren...

@Molukker , bovenstaande zal dus ook voor jou gelden.

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weert14
Hier mag de MY SR RWD 4 november opgehaald worden :-D
Alleen nog geen kenteken in de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperEm
  • Nu online
Mijn ophaalafspraak staat op dinsdag 28 Oktober, maar auto is nog steeds niet getransporteerd.. ik ben heel benieuwd of zij in de weekenden doorwerken.. anders zou de auto maandag moeten komen nog.. fingers crossed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xares
SuperEm schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 23:34:
Mijn ophaalafspraak staat op dinsdag 28 Oktober, maar auto is nog steeds niet getransporteerd.. ik ben heel benieuwd of zij in de weekenden doorwerken.. anders zou de auto maandag moeten komen nog.. fingers crossed
Op Zondag mogen ze ook niet rijden in Duitsland.

Geen idee hoeveel tijd Tesla Delivery nodig heeft als de auto geleverd is vanuit Duitsland. Maandag zou ook nog kunnen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie013
Hier hetzelfde;

heb een tesla Y rwd quick silver besteld met de wit/zwarte bekleding. Besteld op 9 oktober, net voordat de standard en de premium werden ingevoerd. Had al snel een vin nummer en sinds begin deze week een kenteken.

Via de api staat hij nog niet op transport is maar wel aflevering dinsdag 28 oktober 09.30u

Het ready for delivery is wel blauw, dus misschien ze er dan toch wel zijn en niet uit Berlijn komen ofzo ?

Hoop in ieder geval dat hij er dinsdag is want moet maandagavond mijn andere auto wegbrengen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zillion01
  • Laatst online: 15:11

Zillion01

Obey your screen!

Leaseprijs is verlaagd. Mijn configuratie voor model 3 is nu 24 euro p.m. goedkoper op de site :'(

Model 3 Stealth Grey RWD. 15000 km, 48 mnd.

Besteldatum 9 september, levering 9 - 23 november.

Inmiddels wel een vin toegewezen gekregen in de app: 657

Heb ff op de parts catalog gekeken en aldus heeft deze uitvoering de zwarte logo's, de nieuwe front fascia camera en knipperlicht hendel, dus das dan wel weer tof :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob9000
  • Laatst online: 18:38
Hier ook 29/10 afhalen terwijl het in de api lijkt dat de wagen nog niet op transport is.

Wel al een kenteken in de app. In de api niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zillion01
  • Laatst online: 15:11

Zillion01

Obey your screen!

Model 3 VIN nummers 653-664 schijnen zich op het schip DONG-A GLAUCOS te bevinden dat 4 november in Zeebrugge aankomt, aldus Duits forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
Ik vraag me af of we ons ook zo druk zouden maken als de API er niet was ;)

Bij mij namelijk ook; VIN en kenteken wel zichtbaar in de app, afhaalafspraak staat op de 30e. Op basis hiervan zou ik zeggen, alles in orde.

Maar in de API staat geen kenteken en ook niet dat de wagen op transport is.

Wellicht ijlt die informatie na of komt die data niet goed door.

Zijn er mensen die recentelijk een MY hebben afgehaald die kunnen aangeven of hun wagen volgens de API wel in transport ging? Of wanneer dat zichtbaar werd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LastSamurai
Ozzie013 schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 12:41:
Hier hetzelfde;

heb een tesla Y rwd quick silver besteld met de wit/zwarte bekleding. Besteld op 9 oktober, net voordat de standard en de premium werden ingevoerd. Had al snel een vin nummer en sinds begin deze week een kenteken.

Via de api staat hij nog niet op transport is maar wel aflevering dinsdag 28 oktober 09.30u

Het ready for delivery is wel blauw, dus misschien ze er dan toch wel zijn en niet uit Berlijn komen ofzo ?

Hoop in ieder geval dat hij er dinsdag is want moet maandagavond mijn andere auto wegbrengen
Als ie een kenteken heeft dan is ie in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LastSamurai
Danny the dog schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 15:10:
[...]
[Edit] Nevermind... Ik lees hier dat Tesla soms andere motoren monteert, maar dat je max beschikbare vermogen toch beperkt wordt door wat de batterij maximaal kan leveren. Leuk voor de spec sheet, maar in de praktijk schiet je er dus niks mee op.
Nou, ik heb dit ook, maar in kan dus wel vertellen dat de motor 350pk heeft als iemand er naar vraagt.
(Dat de batterij het niet kan leveren laten we dan even weg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie013
LastSamurai schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 15:02:
[...]

Als ie een kenteken heeft dan is ie in NL.
ow das een geruststellende gedacht. Thx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperEm
  • Nu online
Ik heb een update, delivery range is aangepast met 1 dag.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PcOgzKwbpLFfiZcFzKy1px3ZPeo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5WReOYjlbgQMDWBo5xTHDiCO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperEm
  • Nu online
Ozzie013 schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 15:05:
[...]

ow das een geruststellende gedacht. Thx :)
Dit is niet waar. Kenteken kan van te voren aangevraagd worden door een bedrijf. Als je via rdw kenteken check kijkt, heb je de meest betrouwbare informatie. Als de auto in Nederland is zul je zien dat er een datum staat bij eerste tenaamstelling of toelating in NL. Zie je hier geen datum, dan is de auto dus ook niet fysiek in NL.
Pagina: 1 ... 84 85 Laatste

Let op:
Op https://whereboat.com kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.

Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.

Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.

Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.

• Voor accessoires kan je terecht in het Tesla Model 3/Y topic en voor de S3XY buttons: Tesla Model 3 & Y Accessoires.

* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *

Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.

Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat echt alleen over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.