Tesla ordermonitor: open orders, productie en RDW-registraties: tesla.we.gs.
Ah zo, in dat licht bezien snap ik het. Dank voor je reactie!DunaxNL schreef op woensdag 16 september 2026 @ 16:10:
[...]
Niet echt omdat het kenteken zelf geheim is. Het gaat vooral om het voorkomen dat mijn kenteken online permanent aan mijn forumaccount wordt gekoppeld. Als je regelmatig post waar je woont, waar je komt, wanneer je op vakantie bent, enz. geef je daarmee weer een extra stukje informatie weg.
Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)
Nog bedankt voor de tip! Vanmorgen Tesla gebeld. Bleek dat mijn hele configuratie door het systeem Tesla was aangepast (2 maanden na bestellen) in een andere auto. Ze hadden dit nog nooit eerder gezien. Fout in een build code van het systeem oid. Ze hebben alles weer goed gezet en waren blij met mijn belletje. Anders had ik een andere auto geleverd gekregen! Dus hou je order regelmatig in de gaten zou ik zeggenBseetje schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 20:47:
[...]
Dat lijkt me een uiterst rare situatie. Ik zou Tesla Delivery even bellen dan!
The Dude abides!
ReSpawN schreef op woensdag 16 september 2026 @ 13:34:
Vanochtend onderweg naar werk vanuit Deventer kwam ik bij Stroe een truck vol Model Y's tegen, met een witte Y Performance achterop. Gezien er geen verdere witte Y Performances bij BOT of TOM bekend zijn, kan ik er gemakshalve vanuit gaan dat dat mijn Y was? Waarom zou die eerst naar Amsterdam (of wellicht Tilburg) gaan voordat hij naar Hengelo gaat? Of zou het juist naar België gaan?
Vannochtend gespot op de A12 bij Utrecht. En een uur later kreeg ik de mogelijkheid om een afspraak te maken. Dus die van mij zat er daadwerkelijk bij!
Succes met wachten allemaal! Geduld is een zeer schone zaak
Model Y AWD Marine Blue
13 juni besteld
21 sept ophalen
Wat bizar zeg!! Hopelijk is hiermee niet je wachttijd ook weer opgeschovenMand schreef op woensdag 16 september 2026 @ 19:59:
[...]
Nog bedankt voor de tip! Vanmorgen Tesla gebeld. Bleek dat mijn hele configuratie door het systeem Tesla was aangepast (2 maanden na bestellen) in een andere auto. Ze hadden dit nog nooit eerder gezien. Fout in een build code van het systeem oid. Ze hebben alles weer goed gezet en waren blij met mijn belletje. Anders had ik een andere auto geleverd gekregen! Dus hou je order regelmatig in de gaten zou ik zeggen
Hah, lachen! Bij mij stond er echter een witte Performence achteraan, bovenop!urft schreef op woensdag 16 september 2026 @ 20:44:
[...]
[Afbeelding]
Vannochtend gespot op de A12 bij Utrecht. En een uur later kreeg ik de mogelijkheid om een afspraak te maken. Dus die van mij zat er daadwerkelijk bij!![]()
Succes met wachten allemaal! Geduld is een zeer schone zaak
Model Y AWD Marine Blue
13 juni besteld
21 sept ophalen
Veel plezier met ophalen!
Age of the Geek, baby!
Dat zou wel top zijn voor je! Komt de tesla uit Shanghai of Berlijn? Als je het fysiek wilt testen moet je de frunk er uit halen en dan moet je hem schijnbaar moeten zien zitten.Wicked-Game schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 10:27:
[...]
Heb nogmaals even mijn parts catalog bekeken en zie dat onderdeel 1 (manifold) bij de V2 benoemd staat bij mijn auto. Als ik V1 selecteer, zie ik onderdeel 1 (de manifold) niet benoemd worden. Dit zou kunnen suggereren dat ik de V2 wel erin heb zitten. Ik zal donderdag eens een blik werpen (mits ik het kan zien)
De mijne komt uit de Berlijn factory. Zal straks eens kijken of ik het "makkelijk" kan zieninfinityjunk schreef op donderdag 17 september 2026 @ 11:02:
[...]
Dat zou wel top zijn voor je! Komt de tesla uit Shanghai of Berlijn? Als je het fysiek wilt testen moet je de frunk er uit halen en dan moet je hem schijnbaar moeten zien zitten.
Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 13:56
En poef de wind waait een paar AWDs deze kant op. VIN en kenteken ontvangen, binnen een weekje ophalen.We Are Borg schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 23:16:
Mijn model Y AWD besteld in april staat nu voor januari 2027 in de planning aldus de app. Ben er wel klaar mee: indicatie bij bestellen was juni.
The Dude abides!
Als het allemaal goed is gegaan (fingers crossed) dan is deze al onderweg naar Tesla in Groningen
Het betreft een Quicksilver kleur met Zen Grey interieur.
Stappen die ik genomen heb:
USB stick (512 GB M.2 SSD in USB behuizing) exFAT geformatteerd
Deze in het dashboardkastje aangesloten op de USB A
Er gebeurt nu niks.
Ook de originele Tesla 128 GB USB stick doet niks als ik er muziek op zet.
Volgens de diverse handleidingen moet er een Media Player en een Mini Media Player op de auto staan, maar die vind ik niet.
https://tesla.we.gs/o/d3c2a913ee9e
Ik heb de mijne 2 weken terug besteld met een levertijdvenster nov-dec. Vanmorgen zag ik in de app dat dat is aangepast naar jan-feb 27. En daarna werd het weer aangepast naar 16 dec- 16 febRednas schreef op woensdag 16 september 2026 @ 19:59:
De Model Y Premium AWD heeft nu een levertijd van januari-februari 2027 voor nieuwe bestellingen op de Tesla website, loopt toch aardig op in een paar weken tijd.
Wellicht kan je dat hier vragen:Koepeltje schreef op donderdag 17 september 2026 @ 16:22:
Vanochtend mijn Tesla Y Premium Long Range opgehaald in Tilburg, alles ging soepel, ondanks dat het erg druk was snel geholpen. Auto ziet er super netjes uit, niks op aan te merken. Enige waar ik niet uit kom is het afspelen van muziek vanaf USB. Iemand enig idee hoe dit werkt?
Stappen die ik genomen heb:
USB stick (512 GB M.2 SSD in USB behuizing) exFAT geformatteerd
Deze in het dashboardkastje aangesloten op de USB A
Er gebeurt nu niks.
Ook de originele Tesla 128 GB USB stick doet niks als ik er muziek op zet.
Volgens de diverse handleidingen moet er een Media Player en een Mini Media Player op de auto staan, maar die vind ik niet.
Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3
Hoe weet je dat? Heb deze op de website niet voorbij zien komen ookManiacScum schreef op donderdag 17 september 2026 @ 14:29:
Zojuist een Tesla Model Y (Premium Long Range) besteld.
Als het allemaal goed is gegaan (fingers crossed) dan is deze al onderweg naar Tesla in Groningen
[ Tesla MIG MYP ]
:strip_exif()/f/image/bH9yo4qz8PMu3Sl9ekI2xQiG.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/A2tejFxZSF7X591lwcFFLxI1.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/CRrgJkAwyDIginiVvct5P9cW.jpg?f=fotoalbum_large)
Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar
Prachtige wagen! En gefeliciteerd!Wicked-Game schreef op donderdag 17 september 2026 @ 19:33:
En toen was daar vanmiddag dan eindelijk de levering van de tesla. Na een lange zit vanaf 20 maart was het dan zover. Nog het een en ander aan het uitvogelen, maar het werkt allemaal best intuïtief. Thuislevering stelt echt geen fluit voor, maar daar ging ik al wel vanuit.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Gefeliciteerd!!Wicked-Game schreef op donderdag 17 september 2026 @ 19:33:
En toen was daar vanmiddag dan eindelijk de levering van de tesla. Na een lange zit vanaf 20 maart was het dan zover. Nog het een en ander aan het uitvogelen, maar het werkt allemaal best intuïtief. Thuislevering stelt echt geen fluit voor, maar daar ging ik al wel vanuit.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wat is de truc? Ik ben de voorraad nieuwe Tesla's aan het verversen, maar ik heb geen nieuwe AWD-modellen kunnen vinden.ManiacScum schreef op donderdag 17 september 2026 @ 14:29:
Zojuist een Tesla Model Y (Premium Long Range) besteld.
In de voorraad staan er al zen grey autos en de levertijd bij mij staat momenteel op 26nov - 26jan
Regelmatig refreshen. Vorige week vrijdag stond er een Marine Blue AWD op met 50km. Die ga ik volgende week ophalen, dus ze komen wel maar ik denk dat heel veel mensen erop azen.kimivi schreef op donderdag 17 september 2026 @ 20:06:
[...]
Wat is de truc? Ik ben de voorraad nieuwe Tesla's aan het verversen, maar ik heb geen nieuwe AWD-modellen kunnen vinden.
Zijn RWD modellenkimivi schreef op donderdag 17 september 2026 @ 20:06:
[...]
Wat is de truc? Ik ben de voorraad nieuwe Tesla's aan het verversen, maar ik heb geen nieuwe AWD-modellen kunnen vinden.
Hoelang duurde het voordat je een aanbod kreeg na het insturen van de fotos met instructies via de Tesla app?knny schreef op woensdag 16 september 2026 @ 19:27:
Vandaag inruilbod ontvangen van Tesla en deze lag zeer dichtbij die van ANWB en lokale garage hier. Voor aanbod van Tesla gegaan en volgende week demo AWD met 50km ophalen 😎
Vandaag alle fotos ingestuurd die je via de Tesla app met instructies moet maken, hoelang duurt dit gemiddeld? Iemand enig ervaring hoelang het duurt voordat je een definitief aanbod krijgt voor je inruil auto?
En hoe viel dit jullie kwa aanbod, viel dit erg tegen of viel het mee of meer dan verwacht?
We kunnen zaterdag de nieuwe auto al ophalen maar ben bang dat het aanbod dan nog niet klaar is, iemand dit ook gedaan?
Met de luxe platenVolodos schreef op donderdag 17 september 2026 @ 22:43:
Wordt de Model Y altijd met opgelegde/chique kentekenplaten geleverd of met de gewone?
[ Tesla MIG MYP ]
Wisselt, kan paar dagen zijn. Bij mij viel het tegen tov ANWB, maar uiteindelijk voor het gemak toch geaccepteerd.l2emco schreef op donderdag 17 september 2026 @ 22:16:
Wij hebben een voorraad model Y gekocht (Standard) en leveren onze gebruikte auto er op in met dus de 5.000extra bonus.
Vandaag alle fotos ingestuurd die je via de Tesla app met instructies moet maken, hoelang duurt dit gemiddeld? Iemand enig ervaring hoelang het duurt voordat je een definitief aanbod krijgt voor je inruil auto?
En hoe viel dit jullie kwa aanbod, viel dit erg tegen of viel het mee of meer dan verwacht?
We kunnen zaterdag de nieuwe auto al ophalen maar ben bang dat het aanbod dan nog niet klaar is, iemand dit ook gedaan?
Staat inderdaad op de website van TeslaCyw00d schreef op donderdag 17 september 2026 @ 18:54:
[...]
Hoe weet je dat? Heb deze op de website niet voorbij zien komen ook
Maandag ook foto’s opgestuurd, wilde Tesla toch meer informatie hebben dinsdag. Dus moest ik og een keer foto’s maken en een vragenlijst invullem. Alleen dat wist ik niet. Je krijgt geen pushmelding en de bot app laat niks zien. Hier kwam dus 1 dag later achter. Houd dus de Tesla app, met name de dm sectie rechtsboven in de gaten.l2emco schreef op donderdag 17 september 2026 @ 22:16:
knny schreef op donderdag 17 september 2026 @ 20:56:
[...]
Regelmatig refreshen. Vorige week vrijdag stond er een Marine Blue AWD op met 50km. Die ga ik volgende week ophalen, dus ze komen wel maar ik denk dat heel veel mensen erop azen.
Raar dat deze wel op 15,4 inch blijft staan. Ik zie ook dat dit de LG 5L batterij is ipv die nieuwe 5M. Nu nog harder gaan twijfelen of ik niet nu een auto koop voor bijna nieuwprijs met verouderde hardware…..Auto is van mei 26
Als het om een voorraadauto gaat, staat er meestal 'nieuwe auto' bij; dit lijkt echter een demonstratievoertuig met 50 km op de teller. Hij is mogelijk in mei 2026 geproduceerd en beschikt daardoor over de onderdelen van dat moment, zonder latere wijzigingen. Het is dus verstandig om dit te controleren en te beoordelen.knny schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 07:19:
[...]
[Afbeelding] Raar dat deze wel op 15,4 inch blijft staan. Ik zie ook dat dit de LG 5L batterij is ipv die nieuwe 5M. Nu nog harder gaan twijfelen of ik niet nu een auto koop voor bijna nieuwprijs met verouderde hardware…..
Auto is van mei 26
Ja klopt, maar stel ik cancel deze order dan kom ik weer helemaal achteraan de wachtrij..... Dilemma, keuzes keuzes haha. Andere auto schrijft ook weer verder af enzo.kimivi schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 08:19:
[...]
Als het om een voorraadauto gaat, staat er meestal 'nieuwe auto' bij; dit lijkt echter een demonstratievoertuig met 50 km op de teller. Hij is mogelijk in mei 2026 geproduceerd en beschikt daardoor over de onderdelen van dat moment, zonder latere wijzigingen. Het is dus verstandig om dit te controleren en te beoordelen.
Als je wat technisch aangelegd bent kan je gratis een worker laten draaien op Cloudflare die voor jou checkt en een push notificatie stuurt wanneer er een preconfigured wagen in stock is.kimivi schreef op donderdag 17 september 2026 @ 20:06:
[...]
https://github.com/GewoonJaap/tesla-stock-notifier
I'm not a number, I'm a free man! Geld over? Check m'n V&A
Boring Order Tracker. Dit is een app die de tesla API uitleest, zodat je meer info hebt.Kecin schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 08:51:
Ik heb de TS doorgelezen maar die is al een poosje oud en kan de occasion markt op. Over welke "Bot" hebben jullie het steeds?
Bingo! Heb hem, en geïnstalleerd. Lijkt goed te werken. ThxDunaxNL schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 08:55:
[...]
Boring Order Tracker. Dit is een app die de tesla API uitleest, zodat je meer info hebt.
Er is toch geen wachtrij meer als je hem laat omzetten naar die specifieke wagen? En zo enorm veel is er afgelopen jaar niet verandert. Zover ik weet hoogstens een iets groter scherm en een zwarte hemel (als ik het goed onthouden hebt).knny schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 08:29:
[...]
Ja klopt, maar stel ik cancel deze order dan kom ik weer helemaal achteraan de wachtrij..... Dilemma, keuzes keuzes haha. Andere auto schrijft ook weer verder af enzo.
Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat dat niet zo is. Ik was al 4 maanden op een VIN aan het wachten tot er een demo voertuig op de website beschikbaar kwam. Deze heb ik direct besteld en deze werd dan ook aan mijn Tesla app gekoppeld.knny schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 08:29:
[...]
Ja klopt, maar stel ik cancel deze order dan kom ik weer helemaal achteraan de wachtrij..... Dilemma, keuzes keuzes haha. Andere auto schrijft ook weer verder af enzo.
Ik begon echter te twijfelen en 3 dagen later heb ik deze demo laten ontkoppelen.
2 weken later kreeg ik een VIN in de app en weer 2 weken later kon ik de auto ophalen. Dus ik moest zeker niet achteraan aansluiten.
Ze zullen orders sorteren/afwerken op oorspronkelijke besteldatum.
Dan zou hij ook geen black headliner hebben. Ik denk dat het safe is om te zeggen dat je ook een 16 inch scherm hebtkimivi schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 08:19:
[...]
Als het om een voorraadauto gaat, staat er meestal 'nieuwe auto' bij; dit lijkt echter een demonstratievoertuig met 50 km op de teller. Hij is mogelijk in mei 2026 geproduceerd en beschikt daardoor over de onderdelen van dat moment, zonder latere wijzigingen. Het is dus verstandig om dit te controleren en te beoordelen.
gewoon bellen met je SC. In keuzemenu kan je voor afleveren nieuwe auto kiezen en dan uitleggenWdrawing schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 09:41:
Ik heb een SMS gekregen dat ik een datum voor het ophalen kan inplannen. De datums in de app zijn precies de dagen dat ik niet kan. Nu heb ik op de SMS gereageerd met een nieuwe datum. Weet iemand hoe lang het nu duurt voor je een bevestiging krijgt of die datum kan of niet.
bedankt ga ik dat doen.Apen staart schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 09:43:
[...]
gewoon bellen met je SC. In keuzemenu kan je voor afleveren nieuwe auto kiezen en dan uitleggen
Er zijn enkele interne verbeteringen bij de modellen van mei versus september, zoals een upgrade van de warmtepomp, hardware-aanpassingen, enzovoort. Ik volg de discussies hierover op een Duitse website en er is veel te doen om deze wijzigingen. Het hangt er natuurlijk vanaf hoe belangrijk je dit vindt: sommigen maken zich er niet druk om en rijden gewoon in hun nieuwe auto, terwijl anderen echt de allernieuwste versie willen. Nogmaals, ik deel slechts de informatie waarover ik beschik.Apen staart schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 09:17:
[...]
Dan zou hij ook geen black headliner hebben. Ik denk dat het safe is om te zeggen dat je ook een 16 inch scherm hebt
De ervaringen verschillen nogal. Ik las dat sommige mensen een laag bod kregen, maar bij mij was het juist hoger dan het eerste bod. Ik had het ook al binnen 24 uur binnen! Het bod was 1 week geldig en ik heb de auto opgehaald vlak voordat het bod verliep.l2emco schreef op donderdag 17 september 2026 @ 22:16:
Wij hebben een voorraad model Y gekocht (Standard) en leveren onze gebruikte auto er op in met dus de 5.000extra bonus.
Leuk, bedankt voor het delen! Ik ga iets lokaal op mijn laptop draaien en dit uitproberen.maartenbres schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 08:35:
[...]
Als je wat technisch aangelegd bent kan je gratis een worker laten draaien op Cloudflare die voor jou checkt en een push notificatie stuurt wanneer er een preconfigured wagen in stock is.
https://github.com/GewoonJaap/tesla-stock-notifier
Heb je zo een link hiervan?kimivi schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 10:15:
[...]
Er zijn enkele interne verbeteringen bij de modellen van mei versus september, zoals een upgrade van de warmtepomp, hardware-aanpassingen, enzovoort. Ik volg de discussies hierover op een Duitse website en er is veel te doen om deze wijzigingen. Het hangt er natuurlijk vanaf hoe belangrijk je dit vindt: sommigen maken zich er niet druk om en rijden gewoon in hun nieuwe auto, terwijl anderen echt de allernieuwste versie willen. Nogmaals, ik deel slechts de informatie waarover ik beschik.
Zowel de 1756566-00-D als de P103 1946103-20-C zijn de vernieuwde 16-inch QHD-schermen. Heb ik ook in mijn showroom Model Y.knny schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 07:19:
[...]
[Afbeelding] Raar dat deze wel op 15,4 inch blijft staan. Ik zie ook dat dit de LG 5L batterij is ipv die nieuwe 5M. Nu nog harder gaan twijfelen of ik niet nu een auto koop voor bijna nieuwprijs met verouderde hardware…..
Auto is van mei 26
Je hebt wel de 5L batterij zo te zien maar of dat nu echt scheelt
[ Voor 5% gewijzigd door Breadrun op 18-09-2026 11:38 ]
14 x 450Wp met Enphase, Gasloos met Panasonic Aquarea L-Serie 5kW + 280L Boiler, Zendure SF2400 Pro 11,04kWh
Ah dat is mooi om te weten.Breadrun schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 11:33:
[...]
Zowel de 1756566-00-D als de P103 1946103-20-C zijn de vernieuwde 16-inch QHD-schermen. Heb ik ook in mijn showroom Model Y.
Je hebt wel de 5L batterij zo te zien maar of dat nu echt scheelt
Ik zie het volgende over de accu:
LG 5L WLTP 629km accucapaciteit van 79 kWh
LG 5M WLTP 622km accucapaciteit van 82 kWh
Blijkbaar geeft de 5L een net wat grotere actieradius, maar in sommige dingen is de 5M weer efficiënter. Het verschil is verwaarloosbaar geeft Tesla zelf aan. Nou dat wordt dinsdag die auto maar ophalen
Ja, ga ervoor en geniet ervan! Deel wat foto's 😉knny schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 15:15:
[...]
Ah dat is mooi om te weten.
Ik zie het volgende over de accu:
LG 5L WLTP 629km accucapaciteit van 79 kWh
LG 5M WLTP 622km accucapaciteit van 82 kWh
Blijkbaar geeft de 5L een net wat grotere actieradius, maar in sommige dingen is de 5M weer efficiënter. Het verschil is verwaarloosbaar geeft Tesla zelf aan. Nou dat wordt dinsdag die auto maar ophalen
Update: slechtste bod ooit. 14,5k. Op marktplaats 10k hoger gehad. Het is de helft van de anwb waarde. Damn, ik ben echt verbaasd tbh. Afgewezen met als reden “are you f’in kidding me”.GabeNewell333 schreef op donderdag 17 september 2026 @ 23:53:
[...]
Maandag ook foto’s opgestuurd, wilde Tesla toch meer informatie hebben dinsdag. Dus moest ik og een keer foto’s maken en een vragenlijst invullem. Alleen dat wist ik niet. Je krijgt geen pushmelding en de bot app laat niks zien. Hier kwam dus 1 dag later achter. Houd dus de Tesla app, met name de dm sectie rechtsboven in de gaten.
[ Voor 3% gewijzigd door GabeNewell333 op 18-09-2026 17:54 ]
2 maanden FSD en uiteraard 1 maand premium. Niks aan te merken op de auto, de wasstraat had wel veel witte vlekken achtergelaten.
Nu alle accessoires erin zetten en genieten!
Bedankt allemaal voor de updates!
Veel plezier ermee!Neinert schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 17:46:
Net MY Rwd afgehaald in Utrecht. 63% opgeladen, massaproductie. Had mij er op voorbereid, maar mijn vriendin was not amused. Auto inleveren was meer of de auto er was.
2 maanden FSD en uiteraard 1 maand premium. Niks aan te merken op de auto, de wasstraat had wel veel witte vlekken achtergelaten.
ik ben wel benieuwd welke accessoires je hebt gehaald? Is daar een separaat topic over wellicht, of mag dat ook hier als onderdeel van de leverpret?
Met alle lampen op de lak heb ik ook nog een doffe plek gevonden, twee weken na het ophalen. Deze kon ik achteraf ook terugvinden op de foto's van de levering. Langs Tesla gereden en ze hebben er netjes een notitie van gemaakt. Als ik over een paar jaar ooit de PPF eraf haal, kan ik langskomen en zorgen ze ervoor dat de doffe plek in de lak wordt gefixt.
Verder viel mij op dat de ramen best "smerig" zijn. Als je de ramen nat maakt, zie je lijmresten, zuignapafdrukken etc. Ik heb ze tot nu toe nog niet weggekregen.
Dus: zorg ervoor dat je voldoende foto's en video's maakt op het moment dat je je Tesla ophaalt!
Verder een frontspoiler, side skirts, carbon mirror caps, grill cover, en een carbon spoiler geplaatst. Wieldoppen verwijderd en naafdoppen erop gedaan. Interieur 3W 9-delige instaplijsten en kofferbakmat.
Erg blij met mijn Batmobile. 🦇
:strip_exif()/f/image/NTvqOvVKkJUZe32BotTAPbVx.jpg?f=fotoalbum_large)
l tof! En ziet er netjes uit op de foto's! Ik heb zelf PPF gedaan op de motorkap en achterdeuren, was prima te doen na genoeg filmpjes kijken, bespaard een hoop geld.philo schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 21:52:
Inmiddels alweer een maand geleden mijn Tesla Model Y Premium RWD mogen ophalen. Gelijk de garage in om eens te kijken of ik mijn Tesla zelf kon wrappen met PPF... en het is gelukt! Niet perfect, maar goed: het kost ook €4.000 minder door het zelf te doen, dus op twee meter afstand zie je het bijna niet. 😅
Met alle lampen op de lak heb ik ook nog een doffe plek gevonden, twee weken na het ophalen. Deze kon ik achteraf ook terugvinden op de foto's van de levering. Langs Tesla gereden en ze hebben er netjes een notitie van gemaakt. Als ik over een paar jaar ooit de PPF eraf haal, kan ik langskomen en zorgen ze ervoor dat de doffe plek in de lak wordt gefixt.
Verder viel mij op dat de ramen best "smerig" zijn. Als je de ramen nat maakt, zie je lijmresten, zuignapafdrukken etc. Ik heb ze tot nu toe nog niet weggekregen.
Dus: zorg ervoor dat je voldoende foto's en video's maakt op het moment dat je je Tesla ophaalt!
Verder een frontspoiler, side skirts, carbon mirror caps, grill cover, en een carbon spoiler geplaatst. Wieldoppen verwijderd en naafdoppen erop gedaan. Interieur 3W 9-delige instaplijsten en kofferbakmat.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[ Tesla MIG MYP ]
Thanks! Ik vond het uiteindelijk wat lastiger dan verwacht, deels doordat mijn slip solution verhouding bij het eerste paneel niet goed was, en de achterbumper was erg moeilijk door de vorm. Maar verder is alles gelukt met een hoop geduld, alleen met de matte PPF zie je echt elk stof deeltje, haartjes etc 😅 Als ik het nog een keer zou doen dan huur ik wel een stofvrije garage voor twee dagen 😂Cyw00d schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 23:01:
He
[...]
l tof! En ziet er netjes uit op de foto's! Ik heb zelf PPF gedaan op de motorkap en achterdeuren, was prima te doen na genoeg filmpjes kijken, bespaard een hoop geld.
Gaaf! Kun je delen waar je de PPF-accessoires hebt gekocht?philo schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 21:52:
Inmiddels alweer een maand geleden mijn Tesla Model Y Premium RWD mogen ophalen. Gelijk de garage in om eens te kijken of ik mijn Tesla zelf kon wrappen met PPF... en het is gelukt! Niet perfect, maar goed: het kost ook €4.000 minder door het zelf te doen, dus op twee meter afstand zie je het bijna niet. 😅
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Thanks & Uiteraard 😄 In Europa maar één partij kunnen vinden. Alle kits uit de US verschepen helaas niet naar de EU.kimivi schreef op zaterdag 19 september 2026 @ 04:42:
[...]
Gaaf! Kun je delen waar je de PPF-accessoires hebt gekocht?
Werkte de FSD meteen, of niet vanwege nog op fabriekssoftware zitten? Wij denken onze Y standaard volgende week of de week erna te kunnen afhalen. Is betaald, zitten nu te wachten op leveringsafspraak.Neinert schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 17:46:
Net MY Rwd afgehaald in Utrecht. 63% opgeladen, massaproductie. Had mij er op voorbereid, maar mijn vriendin was not amused. Auto inleveren was meer of de auto er was.
Ja, ik had vanaf het terrein met FSD kunnen wegrijden. Software is 2026.27.300, FSD is 14.2.2.6Stokertje schreef op zaterdag 19 september 2026 @ 09:38:
[...]
Werkte de FSD meteen, of niet vanwege nog op fabriekssoftware zitten? Wij denken onze Y standaard volgende week of de week erna te kunnen afhalen. Is betaald, zitten nu te wachten op leveringsafspraak.
Ik dacht dat de camera's altijd eerst nog gekalibreerd moesten worden de eerste x kilometers? Is dat niet meer het geval?Neinert schreef op zaterdag 19 september 2026 @ 09:42:
[...]
Ja, ik had vanaf het terrein met FSD kunnen wegrijden. Software is 2026.27.300, FSD is 14.2.2.6
Een complete set voor de auto is prijzig! Wat heb je nog meer besteld om zelf aan de slag te gaan?philo schreef op zaterdag 19 september 2026 @ 09:13:
[...]
Thanks & Uiteraard 😄 In Europa maar één partij kunnen vinden. Alle kits uit de US verschepen helaas niet naar de EU.
Top, dus het wekenlang wachten is mogelijk verleden tijdNeinert schreef op zaterdag 19 september 2026 @ 09:42:
[...]
Ja, ik had vanaf het terrein met FSD kunnen wegrijden. Software is 2026.27.300, FSD is 14.2.2.6
Excuus, klopt. Maar voor de oprit A12 was dat al wel klaarMrUnknown1898 schreef op zaterdag 19 september 2026 @ 11:23:
[...]
Ik dacht dat de camera's altijd eerst nog gekalibreerd moesten worden de eerste x kilometers? Is dat niet meer het geval?
De kits op Aliexpress zijn ook meer dan prima weet ik sinds gisteren uit ervaring. Was 1e keer dat ik het deed, maar uiteindelijk (inderdaad met YT filmpjes kijken) is het prima gelukt. Ik heb nu de deuren, hood en frontbumper in de ppf zitten voor nog geen 400 Europhilo schreef op zaterdag 19 september 2026 @ 09:13:
[...]
Thanks & Uiteraard 😄 In Europa maar één partij kunnen vinden. Alle kits uit de US verschepen helaas niet naar de EU.
[ Voor 8% gewijzigd door Apen staart op 19-09-2026 13:54 ]
Ik heb 1 september de Model Y premium AWD besteld met de 0% rente financial lease. Nu is de levering inmiddels een keer naar achter geschoven (12 Dec - 12 feb). Heeft iemand ervaring met de geldigheid van die 0% rente actie? De actie loopt tot 30 september en heb voor die tijd besteld, maar het is al maanden onmogelijk om voor eind september geleverd te krijgen lijkt mij..
Die actie geldt op het moment van bestellen, niet op moment van levering.Arjanvt schreef op zaterdag 19 september 2026 @ 16:00:
Hi! Wellicht een vraag die andere al ergens beantwoord hebben, maar ik kan het nergens (ook niet in de lease topic)vinden dus toch even hier
Ik heb 1 september de Model Y premium AWD besteld met de 0% rente financial lease. Nu is de levering inmiddels een keer naar achter geschoven (12 Dec - 12 feb). Heeft iemand ervaring met de geldigheid van die 0% rente actie? De actie loopt tot 30 september en heb voor die tijd besteld, maar het is al maanden onmogelijk om voor eind september geleverd te krijgen lijkt mij..
Wat Bseetje zei. Ik heb zelf van Tesla verteld gekregen dat ze het gewoon honoreren ook al is de levering na eind september. Ik heb halverwege september besteld en mijn levering staat op 1 december - 1 februari.Arjanvt schreef op zaterdag 19 september 2026 @ 16:00:
Hi! Wellicht een vraag die andere al ergens beantwoord hebben, maar ik kan het nergens (ook niet in de lease topic)vinden dus toch even hier
VIN staat sinds dat moment ook in de Tesla app
Thanks allebei, dat is goed om te horen. Die indruk kreeg ik ook in de showroom, maar zag dit later op de website, vandaar dat ik even twijfelde.sateprikkert schreef op zaterdag 19 september 2026 @ 19:48:
[...]
Wat Bseetje zei. Ik heb zelf van Tesla verteld gekregen dat ze het gewoon honoreren ook al is de levering na eind september. Ik heb halverwege september besteld en mijn levering staat op 1 december - 1 februari.
Precies veel werk aan 🤣
Hier hetzelfde en ook zwart op wit gekregen van een Tesla medewerker na bestellingsateprikkert schreef op zaterdag 19 september 2026 @ 19:48:
[...]
Wat Bseetje zei. Ik heb zelf van Tesla verteld gekregen dat ze het gewoon honoreren ook al is de levering na eind september. Ik heb halverwege september besteld en mijn levering staat op 1 december - 1 februari.
Zo ver wilde mijn 'sales advisor' niet gaan, ik moest 'm vertrouwen op zijn woordKecin schreef op zaterdag 19 september 2026 @ 20:53:
[...]
Hier hetzelfde en ook zwart op wit gekregen van een Tesla medewerker na bestelling, mijn Model Y zit ook in die richting qua datum.
Ik heb BOT ook geïnstalleerd na tips in dit topic. Benieuwd wanneer de levering is, ik moet voor die tijd ook nog van mijn Model X af.
Ik zou met de kits op AliExpress wel oppassen. Ik had er ook eentje maar niet gebruikt omdat kwaliteitsverschil erg groot was, met name dun, en blijkbaar slechte lijm voor langdurige gebruik, als je op YouTube kijkt zie je dat het na een paar jaar een drama kan zijn om eraf te halen. Een van de reden waarom ik dus bij PPF Kits Europe heb besteld, 10 jaar garantie en de maker van de PPF (Orafol) is een professioneel bedrijf gespecialiseerd in PPF.Apen staart schreef op zaterdag 19 september 2026 @ 13:53:
[...]
De kits op Aliexpress zijn ook meer dan prima weet ik sinds gisteren uit ervaring. Was 1e keer dat ik het deed, maar uiteindelijk (inderdaad met YT filmpjes kijken) is het prima gelukt. Ik heb nu de deuren, hood en frontbumper in de ppf zitten voor nog geen 400 Euro
Ow huh. Die zin is wel heel expliciet ja. Ik heb er voor de zekerheid toch maar een bericht aan Tesla aan geweid, want ik wil dat wel graag bevestigd krijgen.Arjanvt schreef op zaterdag 19 september 2026 @ 20:48:
[...]
Thanks allebei, dat is goed om te horen. Die indruk kreeg ik ook in de showroom, maar zag dit later op de website, vandaar dat ik even twijfelde.
[Afbeelding]
Ik heb dit ook gedaan en kreeg juist weer terug dat leverdatum leidend is en dit aanbod dus niet geldt wanneer de auto na 30 september wordt geleverd. Fijn dat er verschillende dingen worden gecommuniceerdBseetje schreef op zaterdag 19 september 2026 @ 22:29:
[...]
Ow huh. Die zin is wel heel expliciet ja. Ik heb er voor de zekerheid toch maar een bericht aan Tesla aan geweid, want ik wil dat wel graag bevestigd krijgen.
Dat klopt niet! Er zijn enorm veel bestellingen en de actie loopt nog tot 30 september, dus het is onmogelijk om een auto op de dag van bestelling zelf al te leveren. Het gaat dus om de besteldatum! Ik heb bij de verkoopadviseur ook bevestigd gekregen dat de levering gerust na 30 september kan plaatsvinden, aangezien dit niet volledig te sturen is. De enige voorwaarde is dat, als de auto vóór 30 september klaarstaat, de klant de levering niet tot na die datum mag uitstellen.Pindakaaskroket schreef op zondag 20 september 2026 @ 08:32:
[...]
Ik heb dit ook gedaan en kreeg juist weer terug dat leverdatum leidend is en dit aanbod dus niet geldt wanneer de auto na 30 september wordt geleverd. Fijn dat er verschillende dingen worden gecommuniceerd
Dat zou dan wel bijzonder misleidend zijn voor de consument, wie nu onder deze voorwaarden een auto koopt zal deze onmogelijk nog in september geleverd krijgen.Pindakaaskroket schreef op zondag 20 september 2026 @ 08:32:
[...]
Ik heb dit ook gedaan en kreeg juist weer terug dat leverdatum leidend is en dit aanbod dus niet geldt wanneer de auto na 30 september wordt geleverd. Fijn dat er verschillende dingen worden gecommuniceerd
Bovendien heb ik ondertussen bijvoorbeeld al het contract met de bank (KBC in België) afgesloten aan de geadverteerde voorwaarden.
Dit klopt maar als de leverdatum na 30 sept is en je haalt hem binnen 7 dagen op gelden de actievoorwaarden alsnog.maartenbres schreef op zondag 20 september 2026 @ 13:04:
[...]
Dat zou dan wel bijzonder misleidend zijn voor de consument, wie nu onder deze voorwaarden een auto koopt zal deze onmogelijk nog in september geleverd krijgen.
Bovendien heb ik ondertussen bijvoorbeeld al het contract met de bank (KBC in België) afgesloten aan de geadverteerde voorwaarden.
"U moet uw voertuig uiterlijk 30 september 2026 (leveringsdeadline) in ontvangst nemen. Als uw voertuig beschikbaar komt op óf vóór de leveringsdeadline, dient u de levering binnen 7 kalenderdagen nadat het beschikbaar is gekomen te aanvaarden, en in ieder geval vóór de leveringsdeadline. Als uw voertuig niet beschikbaar is op de leveringsdeadline, kunt u het op een latere datum in ontvangst nemen (binnen 7 dagen nadat het beschikbaar is gekomen)"
. [1]
[ Voor 33% gewijzigd door assassin85 op 20-09-2026 14:57 ]
assassin85 schreef op zondag 20 september 2026 @ 14:31:
[...]
Dit klopt maar als de leverdatum na 30 sept is en je haalt hem binnen 7 dagen op gelden de actievoorwaarden alsnog.
[...]
Zelfde verhaal met de vorige actie. Contact opgenomen met Findio. Wanneer de auto niet voor 30 september geleverd kan worden, geldt de actie gewoon. De 7 dagen na levering in ontvangst nemen blijft wel gelden.assassin85 schreef op zondag 20 september 2026 @ 14:31:
[...]
Dit klopt maar als de leverdatum na 30 sept is en je haalt hem binnen 7 dagen op gelden de actievoorwaarden alsnog.
[...]
3juli besteld.
Levertijd meerdere keren gewijzigd naar jan-feb 2027 en november-jan. Schoot vorige week weer terug naar originele leverdatum van september.
Veel info uit dit forum gehad waarvoor dank
Kijk hier snap ik dus geen kloot van he 😂 die witte y premium van mij is 15-6 dus al besteld en nog niet eens een VIN. Autos worden later besteld en eerder uitgeleverd?nielsz09 schreef op zondag 20 september 2026 @ 20:41:
Ook wij mogen deze week onze witte MY premium ophalen.
3juli besteld.
Levertijd meerdere keren gewijzigd naar jan-feb 2027 en november-jan. Schoot vorige week weer terug naar originele leverdatum van september.
Veel info uit dit forum gehad waarvoor dank
Dat klopt, besteldatum heeft uiteraard een grote impact maar orders worden zeker niet altijd chronologisch afgehandeld.Dirkos87 schreef op zondag 20 september 2026 @ 21:13:
[...]
Kijk hier snap ik dus geen kloot van he 😂 die witte y premium van mij is 15-6 dus al besteld en nog niet eens een VIN. Autos worden later besteld en eerder uitgeleverd?
Een Model Y premium AWD Quicksilver met zwart interier, 20” Helix en trekhaak.
Ik denk zelf dat ik hem met zwarte velgen net iets mooier had gevonden, maar mijn wintervelgen zijn ook al zwart (die had ik al), dus ik ga het hier eerst maar eens mee doen.
Hij staat nog op voorraad in Utrecht ook, dus voor mij het dichtstbijzijnde!
Koppelen in de zin van een bestaande order? Zoja hoe heb je dit gedaan?Bseetje schreef op maandag 21 september 2026 @ 10:38:
Het is mij vandaag gelukt om een voorraadmodel aan mijn order te koppelen.
[Afbeelding]
Ik denk zelf dat ik hem met zwarte velgen net iets mooier had gevonden, maar mijn wintervelgen zijn ook al zwart (die had ik al), dus ik ga het hier eerst maar eens mee doen.
Bellen met Tesla Delivery. Zij kunnen dat voor je doen.Jmtpes schreef op maandag 21 september 2026 @ 11:12:
[...]
Koppelen in de zin van een bestaande order? Zoja hoe heb je dit gedaan?
Dat is snel.l2emco schreef op donderdag 17 september 2026 @ 22:16:
Kon jij direct de foto's uploaden of niet?
Zelf inmiddels ook besteld en iedere stap doorlopen, behalve de inruilaanbod want die laad niet op 1 of andere manier.
Hoe ben je achter het voorraadmodel gekomen? Heb je een tool gebruikt? Toen ik gisteren en vanochtend keek, waren er geen AWD-modellen.Bseetje schreef op maandag 21 september 2026 @ 10:38:
Het is mij vandaag gelukt om een voorraadmodel aan mijn order te koppelen.
[Afbeelding]
In de Tesla app kun je toch kiezen voor iets in de trant van: Sneller rijden, kies een voorraadmodel ?kimivi schreef op maandag 21 september 2026 @ 11:46:
[...]
Hoe ben je achter het voorraadmodel gekomen? Heb je een tool gebruikt? Toen ik gisteren en vanochtend keek, waren er geen AWD-modellen.
Inmiddels wacht ik bijna 3 weken op een 'afleveringscontrole', maar er lijkt niemand te zijn die weet hoe of wanneer die gaat gebeuren.
15 september - besteld op locatie in HengeloKecin schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 16:54:
Vandaag een Model Y standard + zwarte lak + trekhaak besteld. Verwachte levertijd; november - december. Tesla medewerker verwachte hem wel eerder. Geen idee waarom.
21 september - ik werd gebeld om de bestelling door te nemen (kleur, model, consumentenaankoop, cash betalen en dat ik een voertuig wil inruilen). Daarna is het “doorgezet”. De 5.000 euro inruilkorting bleef van toepassing. Levertijd richting december. Zegt de BOT app ook.
Ik heb bevestigd gekregen dat de pagina om je inruilgegevens op te geven pas actief wordt wanneer je voertuig binnen 30 dagen kan worden geleverd. Dit ivm het aanbod van prijs dat ze je geven op je in te ruilen voertuig maximaal 30 dagen geldig is. Verloopt die of ga je niet akkoord? Dan wordt die wederom actief. Dit zodat je niet totdat je een specifieke leverdatum hebt moet blijven uploaden elke maand en nieuwe voorstellen moet akkoord eren of ze veranderen (de prijs is wat de opbied markt ervoor geeft zonder marge begreep ik).dChained schreef op maandag 21 september 2026 @ 11:36:
[...]
Dat is snel.
Kon jij direct de foto's uploaden of niet?
Zelf inmiddels ook besteld en iedere stap doorlopen, behalve de inruilaanbod want die laad niet op 1 of andere manier.
Heb je Tesla Delivery 013-7998814 ( ook al gebeld? Of alleen het sales nummer?ibidriv3r schreef op maandag 21 september 2026 @ 12:12:
Iemand advies waar je heen kan met een levering die tussen "wal en schip" valt? 3 September heb ik mijn order omgezet voor een showroom model, kreeg wel als voorwaarde dat de auto binnen een week opgehaald moest worden. Er is daarna iets mis gegaan in het backoffice systeem waardoor mijn order er uit is gegooid, dit is handmatig hersteld door een medewerker, maar het lijkt er op alsof de order nu "uit het proces" is gevallen. Er zit een kenteken op, de auto staat klaar, leveringsafspraken heb ik ook gehad in de app, maar telkens ontbreekt 1 element (afleveringscontrole).
Inmiddels wacht ik bijna 3 weken op een 'afleveringscontrole', maar er lijkt niemand te zijn die weet hoe of wanneer die gaat gebeuren.
Ik zou verwachten dat zij wel meer voor je zouden moeten kunnen betekenen dan het niet weten.
Op https://whereboat.com kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.
Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.
Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.
Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.
• Voor accessoires kan je terecht in het Tesla Model 3/Y topic en voor de S3XY buttons: Tesla Model 3 & Y Accessoires.
* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *
Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.
Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat echt alleen over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.