Model Y LR AWD - Diamon Black - 19 inch
10 oktober besteld
17-10 - Verwachte levering: 7/11 - 14/12
10 oktober besteld
17-10 - Verwachte levering: 7/11 - 14/12
[ Voor 4% gewijzigd door Tombason op 20-10-2025 11:27 ]
[ Voor 4% gewijzigd door Tombason op 20-10-2025 11:27 ]
Ook al een VIN?6pack15 schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 11:10:
Hier nog een update
details.tasks.scheduling.isMoreThanTwoWeeks
True
False
[...]
Balen.. heb je hier iets aan? Is een nieuwe awd quicksilvermathmos schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 20:37:
Ik begin het stilaan beu te worden. Van 4 weken beloofde levering naar 4 maand.
26-08 Besteld: Model Y - AWD - Quicksilver
01-09 Verwachte levering: september
07-09 Verwachte levering: 18-30 september
11-09 Verwachte levering: 24-30 september
15-09 Verwachte levering: 3 oktober - 9 november
19-09 Verwachte levering: september
26-09 Verwachte levering: november
27-09 Verwachte levering: 7-23 oktober
08-10 Verwachte levering: 18 oktober - 24 november
10-10 Verwachte levering: 25 oktober - 10 november
18-10 Verwachte levering: 4 - 31 december
Nog geen VIN in de app. Wel is de levertijd aangepast naar 11 november - 26 december. Hopelijk lukt het nog wel dit jaar.VinayWaa schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 09:37:
Model Y Long Range AWD, Ultra Red, gisteren besteld (leasemaatschappij), verwachtte leverdatum november 2025. Net gebeld door Tesla medewerker en de verwachtte levertijd is volgens hem 4-5 weken. Ben benieuwd!
VrachtwagenLastSamurai schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 16:40:
Hoe komen de Model Y's van Berlijn naar Tilburg ? is dat per trein of per vrachtwagen ?
Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red
Thanks.
Ik had de Model Y RWD van voordat de nieuwe *standaard* is toegevoegd. De bestelling was alleen 1 dag na deze doorbraak geplaatst. Tesla heeft nu enkele lease maatschappijen tot de 20ste tijd gegeven om de bestellingen te plaatsen voor de vorige prijs van 44K. In mijn offerte staat daardoor Prijscorrectie aangegeven. Nu weet ik alleen niet 100% zeker of dat ik dan de nieuwe Premium ga krijgen, of dat ze de vorige RWD modellen nog enkele gaan maken.Danny the dog schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 16:12:
[...]
Wat bedoel je ‘met prijscorrectie’ ?
Bedoel je dan de nieuwe, uitgeklede standard zonder lichtbalk voor of de vorige ‘premium’ met standard range?
Bij mij geeft de leasemaatschappij inderdaad ook een verwachte leverweek op, tegenover Tesla die in de app een periode van 2 maanden wel precies genoeg lijken te vinden…
Hier ook fingers crossed dus idd. Scheelt nogal per maand anders.
[ Voor 14% gewijzigd door SuperEm op 20-10-2025 19:35 ]
Ik gok het laatste. Omdat de 'nieuwe Premium' er simpelweg niet met een kleine LFP accu is.SuperEm schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 19:32:
[...]
Nu weet ik alleen niet 100% zeker of dat ik dan de nieuwe Premium ga krijgen, of dat ze de vorige RWD modellen nog enkele gaan maken.
Hier hetzelfde verhaal. De 15de oktober te horen gekregen van LM dat “oude” tesla Y besteld zou zijn. Na meerdere keren bellen en mailen vandaag ineens de bestelling en RN in de app te zien. Er staat bij: besteldatum 20 okt.SuperEm schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 19:32:
[...]
Ik had de Model Y RWD van voordat de nieuwe *standaard* is toegevoegd. De bestelling was alleen 1 dag na deze doorbraak geplaatst. Tesla heeft nu enkele lease maatschappijen tot de 20ste tijd gegeven om de bestellingen te plaatsen voor de vorige prijs van 44K. In mijn offerte staat daardoor Prijscorrectie aangegeven. Nu weet ik alleen niet 100% zeker of dat ik dan de nieuwe Premium ga krijgen, of dat ze de vorige RWD modellen nog enkele gaan maken.
Mijn account staat nog blanco wat betreft informatie, dus zal nog enkele dagen moeten wachten tot meer duidelijkheid denk ik.[Afbeelding]
Wat is het verschil tussen de “oude” en de nieuwe?SuperEm schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 19:32:
[...]
Ik had de Model Y RWD van voordat de nieuwe *standaard* is toegevoegd. De bestelling was alleen 1 dag na deze doorbraak geplaatst. Tesla heeft nu enkele lease maatschappijen tot de 20ste tijd gegeven om de bestellingen te plaatsen voor de vorige prijs van 44K. In mijn offerte staat daardoor Prijscorrectie aangegeven. Nu weet ik alleen niet 100% zeker of dat ik dan de nieuwe Premium ga krijgen, of dat ze de vorige RWD modellen nog enkele gaan maken.
Mijn account staat nog blanco wat betreft informatie, dus zal nog enkele dagen moeten wachten tot meer duidelijkheid denk ik.[Afbeelding]
[ Voor 7% gewijzigd door davey28 op 21-10-2025 11:51 ]
En na 10 maanden is het weer raak. De derde Tesla Model 3 staat in bestelling. Ik wachtte al een tijdje op de orginele stalk en bumpercamera retrofit (waarvan de laatste waarschijnlijk cruciaal zal worden voor FSD, gezien Robotaxi deze ook heeft). Met de prijs van de richtingaanwijzer a €660 zal dat voor een eventuele camera mogelijk een veelvoud worden.Maurice- schreef op woensdag 20 november 2024 @ 20:16:
Na krap 20 maanden kan ik mijzelf hier ook weer melden. Begin 2023 particulier een Tesla 3 RWD solid black besteld na een debacle met een Audi Q4 (iig het eerste jaar van productie een vreselijke auto en wie anders beweert liegt 🤡). Geen dag spijt van gehad.
Met de bodem van het SEPP potje in zicht mijn auto maar eens op de bekende autosites en MP gezet en een minimumprijs gesteld waarvoor een upgrade te verantwoorden is. De hoeveelheid interesse verbaasde mij in positieve zin gezien de 2019 dump. Geïnteresseerden waren goed op de hoogte van de kwaliteitsverschillen tussen de jaren. Deze week na krap 3 weken tot een particuliere verkoop gekomen voor mijn vooraf gestelde prijs.
Kort was er twijfel tussen een 2022 BMW i4 40e maar een Tesla is toch de verstandigste keuze. Nog nooit een niet-zwarte auto gehad maar de kwetsbaarheid van de lak en de fantastische foto van @orf hebben mij over de streep getrokken en dus gekozen voor Quicksilver
Model 3 RWD Quicksilver - zwart
Besteld 18-11 (Beschikbaar voor afhalen) Direct een VIN
Geschatte levering 6-20 december in Hengelo (dus hopelijk zonder Tilburgse beulpraktijken)
Hier zit een verhaal achter zo te lezen.Maurice- schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 10:29:
[...]
En na 10 maanden is het weer raak. De derde Tesla Model 3 staat in bestelling. Ik wachtte al een tijdje op de orginele stalk en bumpercamera retrofit (waarvan de laatste waarschijnlijk cruciaal zal worden voor FSD, gezien Robotaxi deze ook heeft). Met de prijs van de richtingaanwijzer a €660 zal dat voor een eventuele camera mogelijk een veelvoud worden.
Deze maand kreeg ik een inruilvoorstel welke hoger was dan de maanden ervoor en nu voor €4k kunnen upgraden van een M3RWD QS 12-'24 naar een M3RWD DB. In het verleden door Tilburgse praktijken zwaar teleurgesteld in mijn eerste Solid Black met nu de hoop op een minder kwetsbare metallic lak. Daarnaast als eis de levering in Hengelo waar ze wel goed omgaan met de nieuwe auto's (itt Tilburg).
18-10 Besteld en direct een VIN toegewezen
20-10 Definitief inruilvoorstel ontvangen welke overeenkomt met indicatie
15/29-11 Indicatieve levering
19-11 ETA delivery center (maar later is ook prima, wellicht stunten ze eind van het jaar nog met een jaar onbeperkt SuC)
Dat is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen....
Ze gebruiken in Tilburg een ontzettend slechte wasstraat waardoor op drukke momenten en met kwetsbare laksoorten (zoals de zwarte uni) deze er om te janken uitkomen. In mijn geval was niet alleen de lak maar ook de voorruit een groot krassen spinnenweb waar je met laagstaande zon gewoon last van kreeg. Dan bieden ze daar aan het voor je te polijsten maar als je de gevolgen hier de afgelopen 2 jaar leest moet je dat niet willen.Danny the dog schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 10:36:
[...]
Hier zit een verhaal achter zo te lezen.
3 Tesla's in 10 maanden bestellen... hoe (en waarom) doe je dat?
[edit] Ik had niet gezien dat je quote boven je post een recap was van je verhaal![]()
Daarbij; wat is er aan de hand in het Delivery Center in Tilburg dan? Studentjes die auto's van een trailer droppen en spreekwoordelijke handrembochtjes maken voordat je je nieuwe auto op mag halen?
Oprechte interesse (en een beetje zorg) van een aanstaand Tesla Model Y rijder...
![]() | ![]() | ![]() |
Wow.... ik ben hier even stil van zeg... Kom je thuis met je splinternieuwe auto, ziet die er uit alsof die 10 jaar mishandeld is!Maurice- schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 11:05:
[...]
Ze gebruiken in Tilburg een ontzettend slechte wasstraat waardoor op drukke momenten en met kwetsbare laksoorten (zoals de zwarte uni) deze er om te janken uitkomen. In mijn geval was niet alleen de lak maar ook de voorruit een groot krassen spinnenweb waar je met laagstaande zon gewoon last van kreeg. Dan bieden ze daar aan het voor je te polijsten maar als je de gevolgen hier de afgelopen 2 jaar leest moet je dat niet willen.
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
En in de hal is weinig licht, die dag hondenweer dus je zag buiten ook niets. De volgende ochtend op werk trof ik 'm zo aan.Danny the dog schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 11:16:
[...]
Wow.... ik ben hier even stil van zeg... Kom je thuis met je splinternieuwe auto, ziet die er uit alsof die 10 jaar mishandeld is!
Dan doe mij maar gewoon een ongewassen auto... Ik was m'n auto's altijd met de hand, juist om dit te voorkomen.
Beauty is in the eye of the beerholder
Ik heb ook Utrecht. Op 23 september besteld, model Y pearl white SR RWD en ook geen VIN. Verwachte levering is 31 oktober - 7 december.HellBeast schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 11:54:
Ik ga hem in Utrecht ophalen. Hopelijk gaan ze daar beter om met de lak. Op 6 oktober de Juniper SR RWD (premium) besteld, maar nog geen VIN. App zegt leverdatum: 30 okt - 6 december.
Ik heb de Diamond Black. Verder geen opties. Is die van jou ook een leaseauto? Ik ben best zenuwachtig omdat hij dit jaar echt op kenteken moet.PearlWhite schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 13:06:
[...]
Ik heb ook Utrecht. Op 23 september besteld, model Y pearl white SR RWD en ook geen VIN. Verwachte levering is 31 oktober - 7 december.
Niets gaat vanzelf... gewoon zelf even bellen of mailen, je hebt als het goed is toch contract gehad over de mail of telefonisch?davey28 schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 13:10:
. Wordt dat denk je nog aangepast of moet ik de LM laten bellen?
Ik heb verder ook geen opties en heb ook een leaseauto. Bij de LM staat overigens een verwachte leverdatum van 23-11. Ik hoop wel echt dat het dit jaar nog komt.HellBeast schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 13:51:
[...]
Ik heb de Diamond Black. Verder geen opties. Is die van jou ook een leaseauto? Ik ben best zenuwachtig omdat hij dit jaar echt op kenteken moet.
Via de telefoon is inderdaad alles bevestigd, ik ga het wel even nabellen. Dank je wel!jongetje schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 13:56:
[...]
Niets gaat vanzelf... gewoon zelf even bellen of mailen, je hebt als het goed is toch contract gehad over de mail of telefonisch?
Ik zou de afleveringsdatum van de LM wat minder belangrijk vinden dan wat Tesla in de app meldt.PearlWhite schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 14:34:
[...]
Ik heb verder ook geen opties en heb ook een leaseauto. Bij de LM staat overigens een verwachte leverdatum van 23-11. Ik hoop wel echt dat het dit jaar nog komt.
:strip_exif()/f/image/oFvyRgQWMtPWc3vnn1zR3VLK.png?f=user_large)
[ Voor 30% gewijzigd door HellBeast op 21-10-2025 17:15 ]
Ik heb dit nu ook. Ik zie wel een vin in de tesla app staan en heb dezelfde afleverdatum!HellBeast schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 15:32:
[...]
Ik zou de afleveringsdatum van de LM wat minder belangrijk vinden dan wat Tesla in de app meldt.
Ik zie bij mij wel dit:
[Afbeelding]
Hier lijkt het alsof hij al is gebouwd, maar nog geen VIN.
edit 2: Net de VIN gekregen en een nieuwe afleverdatum van 24 / 31 oktober.
Ik zie dat ik vandaag dat ik een VIN nummer heb toegewezen gekregen. Misschien heb jij ook een update gehad?weert14 schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 21:02:
[...]
Hier hetzelfde verhaal. De 15de oktober te horen gekregen van LM dat “oude” tesla Y besteld zou zijn. Na meerdere keren bellen en mailen vandaag ineens de bestelling en RN in de app te zien. Er staat bij: besteldatum 20 okt.
Hier dus hopelijk ook nog de “oude” y RWD.
M3 - RWD / Ultra Red - https://ts.la/florian39171
[ Voor 8% gewijzigd door WhoDoYaThinkIAm op 21-10-2025 21:58 ]
Jep, hier ook een VIN.SuperEm schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 18:20:
[...]
Ik zie dat ik vandaag dat ik een VIN nummer heb toegewezen gekregen. Misschien heb jij ook een update gehad?
[Afbeelding]
Heb jij ook afleverdatum 24 okt - 30 okt? Dat zijn de komende paar dagen alweer.
Hier ook afleverdatum tussen 24 - 30 okt.SuperEm schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 13:12:
[...]
Heb jij ook afleverdatum 24 okt - 30 okt? Dat zijn de komende paar dagen alweer.
Zou wel heel snel zijn
Jep hier ook afleverdatum 24 okt - 30 okt.SuperEm schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 13:12:
[...]
Zou wel heel snel zijn
Wat bedoel je met het starten van de productie? De Y AWD is toch geen nieuwe uitvoering of zo?polini schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 14:17:
Net Tesla Delivery gesproken en ze geven aan dat half november de productie start van de MY AWD.
<Zinloze tekst hier>
Utrecht werkt met een externe detailer. Die hebben de swirls, die op mijn M3 zaten bij aflevering in Tilburg, er heel netjes uitgepoetst.HellBeast schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 11:54:
Ik ga hem in Utrecht ophalen. Hopelijk gaan ze daar beter om met de lak. Op 6 oktober de Juniper SR RWD (premium) besteld, maar nog geen VIN. App zegt leverdatum: 30 okt - 6 december.
Vanaf half november zullen de AWD die in bestelling staan worden gemaakt. Ik vermoed dat ze steeds een batch van een type doen.WhoDoYaThinkIAm schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 14:59:
[...]
Wat bedoel je met het starten van de productie? De Y AWD is toch geen nieuwe uitvoering of zo?
Ik heb een VIN en Delivery Window: 27 October - 2 Novemberpolini schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 15:25:
[...]
Vanaf half november zullen de AWD die in bestelling staan worden gemaakt. Ik vermoed dat ze steeds een batch van een type doen.
Bij mij is de status nog niet veranderd. Wel heb ik al een kenteken en een SMS gehad op de auto te kunnen ophalen. Aanstaande dinsdag de 28ste rij ik naar Tilburg. Dan zou hij daar moeten staan. Fingers crossed.Danny the dog schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 13:21:
[...]
Hier ook afleverdatum tussen 24 - 30 okt.
In het weekend zijn ze dicht in Tilburg (toch?) en vrijdag lijkt me wel heeeeel snel als ik niet eens zie dat de wagen op transport staat. Dus ik ga uit van na het weekend. Alhoewel ik natuurlijk hoop houd![]()
Is bij jou de status anders? (als in; zie jij of de jouwe al op transport is?)
[ Voor 4% gewijzigd door Willianv op 22-10-2025 20:42 ]
Dit zijn 2 acties:weert14 schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 10:38:
Goedemorgen!
Even een vraagje, ik zie in de api dat ik nog dingen zou moeten doen? In de Tesla app heb ik al mijn gegevens al ingevoerd. Mis ik iets?
[Afbeelding]
Aha dus ik moet wachten op de SMS?Danny the dog schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 11:02:
[...]
Dit zijn 2 acties:
- Maken van een ophaal afspraak
- Validatie van je gegevens op de ophaaldag
Yes!
Nope, mijn bestelling staat al sinds Juli. Leverrestrictie is begin deze maand verwijderd.Mvb92 schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 11:53:
Heeft iemand al een update ontvangen over een MY LR RWD?
Mijn bestelling staat al sinds 29-8, maar nog geen zicht op een levering.
Delivery window is nu 13-11 tm 18-12...
Geen idee waar je dat vandaan hebt, maar Tesla Delivery kan niet in de productieplanning kijken, zij praten enkel over verwachting.polini schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 15:25:
[...]
Vanaf half november zullen de AWD die in bestelling staan worden gemaakt. Ik vermoed dat ze steeds een batch van een type doen.
Dat kan ik bevestigen. Ze hebben echt geen idee.Aldusso schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 13:22:
[...]
Geen idee waar je dat vandaan hebt, maar Tesla Delivery kan niet in de productieplanning kijken, zij praten enkel over verwachting.
Als ik Tesla was, zou ik zorgen dat je eerst een 'bandje' te horen krijgt als je de Delivery lijn belt met de tekst: "Lieve klant, wij hebben niet meer informatie over levertijden dan dat u in de Tesla app kunt zien. We verzoeken u vriendelijk geduld te hebben of zich aan te melden op Tweakers voor een keuvelgroepje met lotgenoten. Hebt u een andere vraag, blijf dan aan de lijn."SquareOne schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 14:11:
Waarschijnlijk zeggen ze gewoon half november zodat we pas over een maand weer gaan bellen hoe het ervoor staat.
Ook hier gaven ze afgelopen week aan Oktober gaat niet meer lukken reken om mid/eind november.
Mvb92 schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 11:53:
Heeft iemand al een update ontvangen over een MY LR RWD?
Mijn bestelling staat al sinds 29-8, maar nog geen zicht op een levering.
Delivery window is nu 13-11 tm 18-12...
m.a.w. ze zeggen tegen iedereen wat anders en weten het zelf ook nietKristenN schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 14:26:
Ik had gisteren gebeld en ze gaven aan dat de LR RWD pas tweede week van December op de planking voor productie staat. Levertijd staat al een tijdje op 28 nov - 31 dec 2025.
[...]
Een wilde gok, 29 oktober?6pack15 schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 21:25:
Myp quicksilver trekhaak. Wanneer zou ik een sms kunnen verwachten? [Afbeelding]
Heb je al eens gekeken of je telefoonnummer correct in je account staat?6pack15 schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 21:25:
Myp quicksilver trekhaak. Wanneer zou ik een sms kunnen verwachten? [Afbeelding]
Mijn leverrestrictie loopt op 4-11 af en ik heb nog geen VINMolukker schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 11:13:
Voor de mensen die een leverrestrictie hadden, kregen jullie al een VIN nog vóór de leverrestrictie eindigde?
Als je hier zoekt lees je dat ze er geen probleem van maken. Don't ask, don't tell.WhoDoYaThinkIAm schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 11:30:
Hoe gaat Tesla om met de extra kilometers die je met je in te ruilen auto rijdt doordat ze de leveringstermijn verschuiven?
26-09 Besteld
26-09 Verwachte levering: September
26-09 Verwachte levering: November 2025
27-09 Verwachte levering: 28 oktober - 12 December
11-10 Verwachte levering: 2 November - 9 December
15-10 VIN in de API, levertijd 27 Okt - 2 Nov
20-10 isMoreThanTwoWeeks: False
24-10 VIN in de APP + ETA delivery center 31 Oktober
[ Voor 19% gewijzigd door xares op 24-10-2025 14:16 ]
Wat zegt de info in de VIN als je die door de VIN decoder heen haalt?Danny the dog schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 14:34:
Gezien de ‘premium’ SR RWD niet meer te bestellen is, vraag ik me af of Tesla stiekem een (softwarematig?) in range beperkte LR RWD levert. 255 kW is namelijk 346 pk, terwijl de SR eigenlijk 299 pk behoort te hebben. De LR zou inderdaad ca. 340 pk hebben.
Wat is het gewicht op kenteken ?Danny the dog schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 14:34:
Gezien de ‘premium’ SR RWD niet meer te bestellen is, vraag ik me af of Tesla stiekem een (softwarematig?) in range beperkte LR RWD levert. 255 kW is namelijk 346 pk, terwijl de SR eigenlijk 299 pk behoort te hebben. De LR zou inderdaad ca. 340 pk hebben.
De fiscale waarde hoort gewoon bij de SR RWD trouwens.
Iemand die dit ook opgevallen is?
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
Dan stel ik deze vraag ook maar 🙂.Maurice- schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 13:26:
[...]
Als je hier zoekt lees je dat ze er geen probleem van maken. Don't ask, don't tell.
Lithium Iron Phosphate Battery = LFP batterij, volgens deze site: https://teslatap.com/vin-decoder/Myrdhin schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 14:52:
[...]
Wat zegt de info in de VIN als je die door de VIN decoder heen haalt?
Ledig gewicht 1.903 kg / Rijklaar 2.003 kg
[ Voor 48% gewijzigd door Danny the dog op 24-10-2025 16:00 ]
Mogelijk om deze reden:Danny the dog schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 14:34:
Per vandaag heeft mijn MY SR RWD ‘premium’ een kenteken.
01-10 Besteld
21-10 VIN in app
22-10 SMS / afleverafspraak
24-10 Kenteken in app
30-10 Afhalen
Er zijn echter 2 dingen die ik opmerkelijk vind:Gezien de ‘premium’ SR RWD niet meer te bestellen is, vraag ik me af of Tesla stiekem een (softwarematig?) in range beperkte LR RWD levert. 255 kW is namelijk 346 pk, terwijl de SR eigenlijk 299 pk behoort te hebben. De LR zou inderdaad ca. 340 pk hebben.
- De auto is nog niet op transport, maar wel in NL geregistreerd middels een kenteken. Is de auto dan toch al in NL?
- Het kenteken geeft een WLTP aan van 500 km (SR), maar ook een netto maximumvermogen van 255 kW.
De fiscale waarde hoort gewoon bij de SR RWD trouwens.
Iemand die dit ook opgevallen is?
Speedfight schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 14:08:
[...]
Net even met Tesla Tilburg contact gehad; alle bestellingen van het Model Y RWD model dat komt te vervallen, maar waarop een leverrestrictie in de toekomst zit, worden inderdaad nu al geproduceerd en naar Nederland overgebracht.
Je krijgt de auto echter pas als de leverrestrictie (zoals door de Lease maatschappij is meegegeven) is verlopen.
Bij Tesla Tilburg weten ze dit ook pas sinds vanmorgen, en ze zijn nu druk met het zoeken naar een oplossing om alle binnenkomende RWD's met leverrestrictie ergens te stationeren...
@Molukker , bovenstaande zal dus ook voor jou gelden.
Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD
Op Zondag mogen ze ook niet rijden in Duitsland.SuperEm schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 23:34:
Mijn ophaalafspraak staat op dinsdag 28 Oktober, maar auto is nog steeds niet getransporteerd.. ik ben heel benieuwd of zij in de weekenden doorwerken.. anders zou de auto maandag moeten komen nog.. fingers crossed
Als ie een kenteken heeft dan is ie in NL.Ozzie013 schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 12:41:
Hier hetzelfde;
heb een tesla Y rwd quick silver besteld met de wit/zwarte bekleding. Besteld op 9 oktober, net voordat de standard en de premium werden ingevoerd. Had al snel een vin nummer en sinds begin deze week een kenteken.
Via de api staat hij nog niet op transport is maar wel aflevering dinsdag 28 oktober 09.30u
Het ready for delivery is wel blauw, dus misschien ze er dan toch wel zijn en niet uit Berlijn komen ofzo ?
Hoop in ieder geval dat hij er dinsdag is want moet maandagavond mijn andere auto wegbrengen
Nou, ik heb dit ook, maar in kan dus wel vertellen dat de motor 350pk heeft als iemand er naar vraagt.Danny the dog schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 15:10:
[...]
[Edit] Nevermind... Ik lees hier dat Tesla soms andere motoren monteert, maar dat je max beschikbare vermogen toch beperkt wordt door wat de batterij maximaal kan leveren. Leuk voor de spec sheet, maar in de praktijk schiet je er dus niks mee op.
ow das een geruststellende gedacht. ThxLastSamurai schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 15:02:
[...]
Als ie een kenteken heeft dan is ie in NL.
Dit is niet waar. Kenteken kan van te voren aangevraagd worden door een bedrijf. Als je via rdw kenteken check kijkt, heb je de meest betrouwbare informatie. Als de auto in Nederland is zul je zien dat er een datum staat bij eerste tenaamstelling of toelating in NL. Zie je hier geen datum, dan is de auto dus ook niet fysiek in NL.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq