• Sjaakklg
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 11:28
heb AI een deep dive laten doen naar schepen vanuit Shanghai naar Europa om inzicht te krijgen wanneer er model 3’s aankomen:

Mei 2026 (reeds gearriveerd)

•  Glovis Summit (IMO 9702417)
Aankomst Zeebrugge: 12 mei 2026
Cargo: Model 3’s met VIN’s 825 t/m 832
Route: Vanuit Shanghai via Southampton (multi-port call); lading deels voor EU-distributie via Zeebrugge.

•  Eco Star (IMO 9986843)
Aankomst Zeebrugge: 12 mei 2026
Cargo: Model 3’s met VIN’s 833 t/m 837 (plus enkele Model Y’s voor Noorwegen)
Route: Direct vanuit China (Shanghai/Longkou-gebied).

Juni 2026 (verwacht)

•  CMA CGM Indianapolis
Aankomst Zeebrugge: 10 juni 2026
Cargo: Model 3’s met VIN’s 853 t/m 856
Route: Vanuit Shanghai (bevestigd Tesla-lading in TMC-tracking).

Opmerking over Morning Cecilie (IMO 9477830):

Deze arriveert rond 2 juni 2026 in Zeebrugge met bevestigde Model Y’s (voor Zwitserland). Geen expliciete Model 3-lading genoemd in de recente tracking, dus niet meegenomen in bovenstaande lijst voor Model 3.

• tCC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:19

tCC

iMoose schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 10:27:
[...]

Als ik op Tesla Parts mijn VIN invul zie ik een breakdown van alle onderdelen maar ik zie niet direct welke accupack er in zit. Wel High Volt Batterypack Assembly met partnumber: 2710001-DE-C

Kan hier iets uit afgeleid worden?
Gooi het eens door Gemini heen, die zegt onder andere "wijst dit onderdeelnummer technisch gezien nog steeds op de LG 5L (de 79 kWh variant). De "5M" is een nieuwere generatie die door velen wordt verwacht, maar zolang de code met 2710001 begint, praten we over de huidige NMC-architectuur uit Giga Berlin."

• happylife
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:20
tCC schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 11:21:
[...]

Gooi het eens door Gemini heen, die zegt onder andere "wijst dit onderdeelnummer technisch gezien nog steeds op de LG 5L (de 79 kWh variant). De "5M" is een nieuwere generatie die door velen wordt verwacht, maar zolang de code met 2710001 begint, praten we over de huidige NMC-architectuur uit Giga Berlin."
De 5L is al vervangen door de 5M en de opvolger die nu gebruikt wordt is de 8L?

• soepxkom
  • Registratie: April 2026
  • Laatst online: 11:12
Mijn ID-kaart verloopt binnenkort en kan pas 1 dag na die datum de nieuwe aanvraag voor de ID-kaart doen. Moet je bij het ophalen van de auto jezelf identificeren met ID-kaart? Of is rijbewijs voldoende?

• Joeses
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 11:38
Ikkus schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 21:20:
[...]

Heb precies dezelfde config

Ook vandaag geupdate naar 19-27 mei
Oh toevallig. Heb jij al een VIN?

Kan mij haast niet voorstellen dat hij al zo snel geleverd wordt.

• ThaFishy
  • Registratie: Mei 2020
Model Y Premium LR RWD 19 inch + trekhaak QuickSilver

Besteld op 09/05/2026

- Initieel Juli/Augustus
- 13-05 VIN toegewezen levering 23 mei - 6 juni

• kartal40
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18-05 22:04
soepxkom schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 13:55:
Mijn ID-kaart verloopt binnenkort en kan pas 1 dag na die datum de nieuwe aanvraag voor de ID-kaart doen. Moet je bij het ophalen van de auto jezelf identificeren met ID-kaart? Of is rijbewijs voldoende?
Rijbewijs is voldoende voor op naam laten zetten van je voertuig.

• Sjors4ever
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-05 21:52
Sjors4ever schreef op maandag 4 mei 2026 @ 17:32:
02/05 MY Premium AWD (QuickSilver, Zwart Interieur, Trekhaak, 5-zits).

Levering staat vooralsnog op augustus. Telefonisch contact gehad met Tesla, zij zien vooralsnog geen verbetering in de geschatte levertijd.
Na een paar dagen zonder enige informatie in App omtrent levering, staat er zojuist opeens levering tussen 16 juni en 30 juni! 🤗

• jaco32
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01:01
jaco32 schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 21:33:
[...]

Ik kreeg hetzelfde te horen, verwachting is begin juli, maar kan eventueel eerder worden.
Nog even een update over de M3, vandaag nogmaals gebeld, 1, omdat ik mijn inruil niet kan doen in de app. Dit komt dus doordat het nog gesloten staat, omdat een inruil aanbieding maar 30 dagen geldig is. En 2, om te vragen of ze meer konden vertellen over de verwachte levering. Hij gaf aan dat ze (in iedergeval mijn configuratie, standard stealth grey) de nieuwe voorraad pas eind juli verwachten en ook pas eind juli gaan leveren.

Dus nog even geduld hebben😅

• SXForce
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-05 20:45
SXForce schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 10:39:
[...]

Bij deze heb ik ook exact die configuratie (MY AWD + 19' + Blauw + Trekhaak). Besteld op 11-05 met verwachte levering augustus - september.

Als ik het zo lees, dan hoop ik dat dit tijdvak ook gehaald wordt. ;)
15-05 rond 23:00 is het levertijdvak aangepast naar 16-30 juni.

• Allir
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:35
Allir schreef op woensdag 29 april 2026 @ 18:17:
Er lijkt een boot te zijn aangekomen....

Blauwe Model 3 Premium RWD met zwart interieur.

Besteld op 11-04 met leverdatum 16mei-15juni.
Vandaag: leverdatum omgezet naar 29april - 10mei.
Bleek toch geen boot te zijn aangekomen… 8)7

15 mei: VIN-nummer ontvangen en de levertijd is doorgeschoven naar 25–30 juni. De auto staat op de CMA CGM Indianapolis (aankomst Zeebrugge 10-06), die momenteel in de Indische Oceaan dobbert. Nog even geduld dus.

• chasinbe
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-05 22:02
Bestelling 7/4, voorlopig geen VIN, levering BE

Delivery Window: June 18 - June 30

Model Y Long Range AWD

20" Helix 2.0 wheels

Diamond black / Black interior

Seating: 5 Seat Interior

Trekhaak

Nog mensen met dezelfde config en rond zelfde order date, die wel al update hebben gehad?

Panasonic Aquarea J 7kW split; 300L Panasonic boilervat SWW; 100L buffervat; 6600Wp Z 15°; houtskelet nieuwbouw 2021; Tesla M3H

• vriesren
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 21:36
Eerste keer dat we hier een Tesla kopen, tot nu toe is het een enigsinds teleurstellende ervaring

Besteld: Model 3 AWD - Premium - Ultra Rood met Zwart interieur
  • 18-04-2026: Bestelling geplaatst - Levering Mei/Juni
  • 20-04-2026: Update naar 22 Mei - 21 Juni
  • 29-04-2026: Update naar 29 April - 10 Mei
  • Hier tussen schuift hij elke dag een dag naar achteren, tot op 5 Mei
  • 04-05-2026: Inruilvoorstel ontvangen en geaccepteerd
  • 05-05-2026: Update met grote vertraging naar 29 Mei - 28 Juni
Sinds 5 Mei is het radiostilte vanuit Tesla, geen updates meer ontvangen, geen VIN en als ik contact zoekt weet men niets. Hoop maar dat het uiteindelijk nog tijdig geleverd wordt, ons inruilvoorstel loop namelijk 3 Juni af.

In de BOT app kan ik zien dat een M3 zwarte AWD na ons besteld al wel een VIN heeft en binnenkort wordt geleverd. Blijft redelijk random dus, orders later geplaatst die eerder worden geleverd, FIFO is niet iets waar Tesla bekend mee is blijkbaar.

Stay hungry, Stay foolish

• Contagion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-05 09:26
Ik heb precies dezelfde configuratie besteld op 26 april. Bij mij is de leverdatum altijd 29 mei - 28 juni geweest, maar sindsdien ook 0 opdates. Frustrerend want in Oostenrijk staat bij de preconfigured cars een auto die precies overeenkomt. Die zou ik graag ophalen :). Track jij je configuratie ook inhttps://docs.google.com/spreadsheets/d/1ocZ2wOEpo9umORILBIxG6UStigKh08t6gT3CyAiwlW0 (ik ben daar 'Aap')?

• Nilis76
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 19-05 21:35
vriesren schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 14:04:
Eerste keer dat we hier een Tesla kopen, tot nu toe is het een enigsinds teleurstellende ervaring

Sinds 5 Mei is het radiostilte vanuit Tesla, geen updates meer ontvangen, geen VIN en als ik contact zoekt weet men niets. Hoop maar dat het uiteindelijk nog tijdig geleverd wordt, ons inruilvoorstel loop namelijk 3 Juni af.

In de BOT app kan ik zien dat een M3 zwarte AWD na ons besteld al wel een VIN heeft en binnenkort wordt geleverd. Blijft redelijk random dus, orders later geplaatst die eerder worden geleverd, FIFO is niet iets waar Tesla bekend mee is blijkbaar.
Hier precies dezelfde uitvoering alleen besteld op 12-04-2026. Hier ook nog geen vin en levering verwacht tussen 29 mei en 28 juni….

• Bouwsteen
  • Laatst online: 11:11
OP 4 Mei Tesla M3 standaard besteld in wit, wilde eigenlijk een trekhaak maar dan zou hij pas in Augustus geleverd kunnen worden. In eerste instantie verliep alles relatief snel, inruil geaccepteerd, en de auto zou tussen 14-25 Mei geleverd worden. Echter kreeg ik maar steeds geen vin toegewezen terwijl ik al in het levering blok zat. Gisteren 15-5 daarom maar gebeld met Tilburg, van waar mijn Tesla geleverd zou worden. Gevraagt waarom ik nog geen vin toegewezen heb gekregen, en of de auto nog binnen de termijn geleverd gaat worden, oorspronkelijk zou ik a.s week op vakantie gaan maar i.v.m levering auto geanuleerd. De tesla medewerker vertelde mij dat de levering nog steeds binnen de termijn zou plaats vinden. Nu zie ik net na 16:00 in de app dat de levering is verschoven naar 24 Juli-23 Augustus, Sorry maar dat pik ik niet, in 2027 komt de Xiaomi SU7 inNL op de markt, die 4 maanden langer wachten maakt me nu ook niets meer uit....

• Ikkus
  • Laatst online: 19-05 22:11
Joeses schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 16:18:
[...]

Oh toevallig. Heb jij al een VIN?

Kan mij haast niet voorstellen dat hij al zo snel geleverd wordt.
Nee, heb nog geen VIN.

Ik laat ‘m in Utrecht leveren.

• JW_Weingarten
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 10:21
Bouwsteen schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 16:45:
OP 4 Mei Tesla M3 standaard besteld in wit, wilde eigenlijk een trekhaak maar dan zou hij pas in Augustus geleverd kunnen worden. In eerste instantie verliep alles relatief snel, inruil geaccepteerd, en de auto zou tussen 14-25 Mei geleverd worden. Echter kreeg ik maar steeds geen vin toegewezen terwijl ik al in het levering blok zat. Gisteren 15-5 daarom maar gebeld met Tilburg, van waar mijn Tesla geleverd zou worden. Gevraagt waarom ik nog geen vin toegewezen heb gekregen, en of de auto nog binnen de termijn geleverd gaat worden, oorspronkelijk zou ik a.s week op vakantie gaan maar i.v.m levering auto geanuleerd. De tesla medewerker vertelde mij dat de levering nog steeds binnen de termijn zou plaats vinden. Nu zie ik net na 16:00 in de app dat de levering is verschoven naar 24 Juli-23 Augustus, Sorry maar dat pik ik niet, in 2027 komt de Xiaomi SU7 inNL op de markt, die 4 maanden langer wachten maakt me nu ook niets meer uit....
Precies hetzelfde hier. 2 mei een model 3 standard wit besteld. De geschatte levertijd was juni. Kort daarna een update met een leverdatum tussen 14 en 25 mei. Al die tijd geen VIN gekregen en vorige weer dus ook gebeld met Tesla. Ja meneer, maak je geen zorgen. Je krijgt erg snel de VIN en we verwachten gewoon in mei te leveren.

Nu dus ook een update dat de levertijd is verschoven naar 24 juli tot 23 augustus… lekker dan. Maandag maar eens bellen om te kijken hoe het zit met mijn trade in offer en de inruil premie.

• Silversurfer1
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 09:43
Heeft de latere levering van M3’s niet te maken met sluiting van de Straat van Hormuz?

• JW_Weingarten
Silversurfer1 schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 21:25:
Heeft de latere levering van M3’s niet te maken met sluiting van de Straat van Hormuz?
Dit ligt niet op de route van de boten vanuit Shanghai waar de model 3 wordt geproduceerd. Natuurlijk zorgt de situatie wel voor onstabiliteit in het globale transport plaatje, maar dit is wel erg apart.

misschien is er een kwaliteit issue of iets? Deze week is er een hele lading binnengekomen in Zeebrugge via de Eco star. Ik dacht echt dat die daar tussen zou zitten gekeken naar de levertijd.

• Bouwsteen
JW_Weingarten schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 21:21:
[...]

Precies hetzelfde hier. 2 mei een model 3 standard wit besteld. De geschatte levertijd was juni. Kort daarna een update met een leverdatum tussen 14 en 15 mei. Al die tijd geen VIN gekregen en vorige weer dus ook gebeld met Tesla. Ja meneer, maak je geen zorgen. Je krijgt erg snel de VIN en we verwachten gewoon in mei te leveren.

Nu dus ook een update dat de levertijd is verschoven naar 23 juli tot 24 augustus… lekker dan. Maandag maar eens bellen om te kijken hoe het zit met mijn trade in offer en de inruil premie.
Doet me sterk denken aan overboeking, een bekent begrip uit de luchtvaart.

In dit geval worden er meer kopers geaccepteerd dan dat er auto's zijn, met de waarschijnlijke gedachte dat er toch wel enkele annuleringen tussen zullen zitten. Het risico is echter dat er minder annuleringen kunnen zijn dan verwacht, met als gevolg gefrustreerde klanten die aan het lijntje worden gehouden. Er is één verschil met de luchtvaart, bij overboeking heb je recht op een financiële compensatie....

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:38
Bouwsteen schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 23:17:
[...]

Doet me sterk denken aan overboeking, een bekent begrip uit de luchtvaart.
Dat heeft niets met overboeking maar met planning en tegenslagen in de hele keten te maken. Een overboeking zou zijn als 1 vinnummer aan 2 bestellingen wordt toegewezen.
Maar denk dat we afgelopen jaren bij Tesla verwend zijn geraakt met vandaag bestellen en binnen een maand rijden. Ga maar eens een BMW, Stellantis of VAG bestellen. Ken iemand die 2 jaar op een Peugeot heeft moeten wachten met in die tijd ook 2 prijsverhogingen en pakket aanpassingen.

• Bouwsteen
jongetje schreef op zondag 17 mei 2026 @ 08:31:
[...]

Dat heeft niets met overboeking maar met planning en tegenslagen in de hele keten te maken. Een overboeking zou zijn als 1 vinnummer aan 2 bestellingen wordt toegewezen.
Maar denk dat we afgelopen jaren bij Tesla verwend zijn geraakt met vandaag bestellen en binnen een maand rijden. Ga maar eens een BMW, Stellantis of VAG bestellen. Ken iemand die 2 jaar op een Peugeot heeft moeten wachten met in die tijd ook 2 prijsverhogingen en pakket aanpassingen.
Probleem is niet het eventuele lange wachten, maar de frustratie als blijkt dat je bestelde auto niet geleverd wordt in het voorspelde tijd venster. Denk hierbij aan geplande vakantie, eventuele verkoop van (delen van) je beleggingsrekening om de auto te financieren etc.

Liever lang wachten maar dan wel leveren in het geplande tijd venster dan korte levertijd beloven maar dit niet waar kunnen maken.

• Mosch
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-05 22:26
chasinbe schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 12:44:
Bestelling 7/4, voorlopig geen VIN, levering BE

Delivery Window: June 18 - June 30

Model Y Long Range AWD

20" Helix 2.0 wheels

Diamond black / Black interior

Seating: 5 Seat Interior

Trekhaak

Nog mensen met dezelfde config en rond zelfde order date, die wel al update hebben gehad?
Zelfde configuratie behoudens de kleur (stealth grey) en levering NL.

Bestelling 21-04
VIN 07-05
Ophalen 18-05

• vriesren
Ik heb inderdaad sterk de indruk dat er iets is misgegaan in het planningsprocess bij Tesla ergens eind April / begin Mei voor velen van ons. Het lijkt erop dat velen onder ons een gunstiger window hebben gekregen toen, maar dat ze het niet waar konden maken. Ik had liever gewoon direct 29 Mei - 28 Juni gehad als delivery window, dan had ik ook wat minder snel het inruilvoorstel geaccepteerd bijvoorbeeld.

Ik hoop dat Tesla eens goed naar dit process kijkt en reflecteert hoe ze dit beter hadden kunnen doen.

• NTS
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

NTS

Het lijkt inderdaad alsof de Model Y AWD modellen een tijdje stil gestaan hebben en nu ook weer snellere lever-windows krijgen. Ik heb de mijne besteld in januari, die staat nu op 22-5 tot 13-6. Je ziet veel bestellingen van maanden later die hier nu kort achter aan in juni staan. Alsof ze een flinke productie golf verwachten.

• happylife
NTS schreef op zondag 17 mei 2026 @ 10:11:
Het lijkt inderdaad alsof de Model Y AWD modellen een tijdje stil gestaan hebben en nu ook weer snellere lever-windows krijgen. Ik heb de mijne besteld in januari, die staat nu op 22-5 tot 13-6. Je ziet veel bestellingen van maanden later die hier nu kort achter aan in juni staan. Alsof ze een flinke productie golf verwachten.
Premium RWD ook. Besteld in januari en die staat nu op eind juni. Bestellingen met dezelfde config uit april staan eerder ingepland of hebben zelfs al een VIN en leverafspraak.

• NTS
  • Niet online

NTS

Ja, maar mij de RWD is de theorie toch dat jij nog het ouder (betere) type batterij krijgt en de nieuwe orders een ander type batterij met kortere range? Bij de AWD zit er voor zover ik weet geen verschil tussen.

• happylife
NTS schreef op zondag 17 mei 2026 @ 10:32:
Ja, maar mij de RWD is de theorie toch dat jij nog het ouder (betere) type batterij krijgt en de nieuwe orders een ander type batterij met kortere range? Bij de AWD zit er voor zover ik weet geen verschil tussen.
Ja dat zou de enige ‘logische’ verklaring zijn inderdaad.

• Sjaakklg
Voor Model 3; Er zijn nog 2 schepen onderweg vanaf Shanghai:

Morning Cecilie - Verwachte aankomst Zeebrugge: 2 juni, dus uitleveringen vanaf ca. 15 juni.

CMA CGM Indianapolis - Verwachte aankomst Zeebrugge: 10 juni 2026, dus uitleveringen vanaf ca. 23 juni.

Er vertrekken eigenlijk nooit schepen in de laatste maand van het kwartaal naar Europa, maar altijd in de eerste 5 weken van het nieuwe kwartaal. Dus als de model 3’s niet op de bovengenoemde schepen zitten, dan wordt het wachten tot 2e helft augustus, wat niet matcht met m’n delivery window (4 juli - 3 augustus).

• bruticus
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:33
happylife schreef op zondag 17 mei 2026 @ 10:23:
[...]

Premium RWD ook. Besteld in januari en die staat nu op eind juni. Bestellingen met dezelfde config uit april staan eerder ingepland of hebben zelfs al een VIN en leverafspraak.

Hier ook een y premium rwd lr : 24 januari besteld, na vele wijzigingen in leverdatum sprong deze vorige week ineens van 2 juni - 24 juni naar 15 mei - 22 mei, toen 16 mei - 23 mei en sinds gisteren weer op 6 juni - 28 juni.

Moet de moed erin houden!

• Kampioen_Geduld
  • Laatst online: 19-05 22:49
Model Y Premium LR, AWD, Ultra Red, 20 inch Helix velgen, zwart interieur, 5-zits, trekhaak

Besteldatum 30 januari. Tijdens bestellen gaven ze aan dat de levering eind maart zou zijn. Er staat nu al enige tijd bij verwachte levering: 21 mei - 29 mei. Aangezien ik nog geen VIN heb ga ik ervan uit dat ze deze, voor de achtste keer, een eind naar de toekomst gaan schuiven de komende dagen.

• turkeyhakan
Wie heeft er deze week een Model 3 Achterwielaandrijving besteld? De basisuitvoering :-)

Wij hebben er één voor mijn vader besteld en de leverdatum staat nu op juli/augustus in de app... vorige week was dit nog juni..

• Seconz
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:02
Model Y Standard RWD, Stealth Grey + Trekhaak.

11/04 besteld, nog geen VIN of kenteken.

Originele leverdatum aug-sep, toen werd het 2 juli - 1 augustus, maar nu al een week helemaal leeg.

Iemand iets vergelijkbaars met meer info?

• Amstenrader
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:59
Wij hebben ook dé standaard besteld. Was bij bestellen mei/juni, toen werd het aug/sep en nu net veranderd in levering tussen 24 juli en 23 augustus.

• Johnnyvr6
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 11:37
turkeyhakan schreef op zondag 17 mei 2026 @ 16:30:
Wie heeft er deze week een Model 3 Achterwielaandrijving besteld? De basisuitvoering :-)

Wij hebben er één voor mijn vader besteld en de leverdatum staat nu op juli/augustus in de app... vorige week was dit nog juni..
Afgelopen donderdag een m3 premium rwd besteld. Levering staat nu op mei/juni

• turkeyhakan
Johnnyvr6 schreef op zondag 17 mei 2026 @ 18:01:
[...]

Afgelopen donderdag een m3 premium rwd besteld. Levering staat nu op mei/juni
Oh echt, welke kleur? Die van mijn vader is volgens mij zelfs woensdag besteld.. gefeliciteerd!

• vriesren
vriesren schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 14:04:

En we hebben een update vandaag, helaas geen goed nieuws:

17-05-2025: 24 Juli - 23 Augustus

Wij denken er sterk over na om de bestelling maar te annuleren, zien geen perspectief, moeten nu de inruil meerdere keren zien te verlengen bijvoorbeeld, veel gedoe. Weet iemand of je de 250 euro aanbetaling terugkrijgt?

• FastForwardNL
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 06:52
vriesren schreef op zondag 17 mei 2026 @ 18:14:
[...]

Wij denken er sterk over na om de bestelling maar te annuleren, zien geen perspectief, moeten nu de inruil meerdere keren zien te verlengen bijvoorbeeld, veel gedoe. Weet iemand of je de 250 euro aanbetaling terugkrijgt?
Ik denk dat je de aanbetaling kwijt bent.

• Seconz
Amstenrader schreef op zondag 17 mei 2026 @ 17:56:
Wij hebben ook dé standaard besteld. Was bij bestellen mei/juni, toen werd het aug/sep en nu net veranderd in levering tussen 24 juli en 23 augustus.
Wanneer besteld?
Ik heb dus al een week geen nieuwe info helaas, maar de data's die jij zegt zijn wel herkenbaar

• Chicfriednice
  • Laatst online: 19-05 09:01
Ik heb op 1 mei een M3 standaard besteld. Ik heb mijn oude M3 uit 2020 ingeruild en de nieuwe auto afgelopen vrijdag opgehaald. Het lijkt erop dat ik geluk heb gehad, maar ik heb de inruil wel snel afgehandeld. Misschien heeft dat geholpen.

• wwt98
  • Laatst online: 00:02
Chicfriednice schreef op zondag 17 mei 2026 @ 19:11:
Ik heb op 1 mei een M3 standaard besteld. Ik heb mijn oude M3 uit 2020 ingeruild en de nieuwe auto afgelopen vrijdag opgehaald. Het lijkt erop dat ik geluk heb gehad, maar ik heb de inruil wel snel afgehandeld. Misschien heeft dat geholpen.
Welke kleur als ik vragen mag?

• Chicfriednice
  • Laatst online: 19-05 09:01
wwt98 schreef op zondag 17 mei 2026 @ 19:15:
[...]

Welke kleur als ik vragen mag?
Wit

• DunaxNL
  • Nu online
Tesla Model Y Premium AWD - Blauw/zwart - 19'

11-05: Bestelling geplaatst, geschatte levertijd: aug – sep 2026
15-05 ochtend: Werd gebeld door Tesla of ik vragen had over de bestelling.
15-05 avond: Verwachte leverdatum aangepast naar 16 juni - 30 juni

Nog geen VIN toegewezen gekregen.

[ Voor 8% gewijzigd door DunaxNL op 17-05-2026 22:10 ]

• Jeng 2.0
  • Laatst online: 07:11
Ondertussen hier nog steeds geen datum in de app.

Laatste was 1juni -30 juni

Datum in app is al een dikke 2 weken niet meer zichtbaar.

Model y standaard, wit.

Besteld 11/04

• DoeMaarDuurzaam
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06:19
Seconz schreef op zondag 17 mei 2026 @ 17:23:
Model Y Standard RWD, Stealth Grey + Trekhaak.

11/04 besteld, nog geen VIN of kenteken.

Originele leverdatum aug-sep, toen werd het 2 juli - 1 augustus, maar nu al een week helemaal leeg.

Iemand iets vergelijkbaars met meer info?
Ik heb hetzelfde. Nu al een week geen ETA meer.

• NTS
  • Niet online

NTS

DunaxNL schreef op zondag 17 mei 2026 @ 20:19:
Tesla Model Y AWD - Blauw/zwart - 19'

11-05: Bestelling geplaatst, geschatte levertijd: aug – sep 2026
15-05 ochtend: Werd gebeld door Tesla of ik vragen had over de bestelling.
15-05 avond: Verwachte leverdatum aangepast naar 16 juni - 30 juni
Dit sluit aan bij de theorie dat ze een tijdje de AWD productie stil hadden liggen en nu een paar batches gaan maken. Want ik heb dezelfde op 14 januari besteld en die staat nu net twee weken voor jouw datum.

Mijn geschatte levertijd bij bestellen was februari/maart dus drie maanden vertraging. Moet niet heel erg lang meer gaan duren anders moet ik toch de zomerbanden op m'n oude auto gaan zetten :)

• Silversurfer1
  • Laatst online: 09:43
[...]

Snap het niet helemaal. Levertijd van 3 a 4 maanden is toch best oke?

• Bouwsteen
Silversurfer1 schreef op zondag 17 mei 2026 @ 22:54:
[...]

De frustratie komt doordat Tesla bij de bestelling zegt te zullen leveren in een bepaald tijd venster, maar dat dit tijd venster gedurende het hele aankoop proces veranderd en op het laatste moment 3 maanden naar voren wordt geschoven. Snap je?

Ik heb b.v de vakantie geannuleerd omdat na telefonisch contact met Tilburg werd gezegd dat de auto waarschijnlijk nog steeds geleverd zou worden deze week, dag erna zie ik in de app dat de verwachte levering ineens verschoven is naar 24 Juli-23 Augustus.

• vriesren
Silversurfer1 schreef op zondag 17 mei 2026 @ 22:54:
[...]

Het gaat erom dat toen ik bestelde werd verteld (Amsterdam locatie) dat de auto in Mei geleverd zou worden. Initieel was het dan ook Mei/Juni in de app, heel snel werd de levertijd ook naar 29 April - 10 Mei gezet. Om dan nu opeens in korte tijd een paar maanden vertraging te hebben is behoorlijk frustrerend.

Ik vindt het ook gewoon erg slecht vanuit Tesla, ga je klanten niet lekker maken met een dode mus. Als ze nu gewoon meteen hadden gezegd dat het vijf maanden zou duren zou het een stuk minder teleurstellend zijn. Ik heb een stuk betere ervaring gehad bij andere auto merken.

• huypham0712
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 06:49
Tesla Model 3 Premium AWD - Wit - 19" Nova velgen - Zwart interieur

09/04 Bestelling geplaatst, geschatte levertijd Mei 20 - Jun 20

11/04 Inruil geaccepteerd

05/05 Huurkoop contract geaccepteerd

06/05 Geschatte levertijd Mei 21 - Jun 20

11/05 Geschatte levertijd Jun 10 - Jun 17 (VIN is wel zichtbaar in de BOT app, maar nog steeds niet in de Tesla app)

[ Voor 5% gewijzigd door huypham0712 op 18-05-2026 09:58 ]

• Tessol
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 19-05 14:33
[...]

Waarom nu annuleren?

De auto zal hoogstwaarschijnlijk juli-augustus. Van productie tot levering uit Shanghai is 2-3 maanden de norm, maar dit kan langer zijn. Er was een extreme push in sommige landen die nog subsidies hadden.

Afhankelijk van je afspraken krijg je de €250 niet terug.

Zoals je overal leest worden de aanbiedingen voor inruil verlengd wanneer het een aan door Tesla te wijten oorzaak betreft.

Hou vol, een beter alternatief vinden is er niet echt. Sneller vaak ook niet.

• JW_Weingarten
JW_Weingarten schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 21:21:
[...]

Precies hetzelfde hier. 2 mei een model 3 standard wit besteld. De geschatte levertijd was juni. Kort daarna een update met een leverdatum tussen 14 en 25 mei. Al die tijd geen VIN gekregen en vorige weer dus ook gebeld met Tesla. Ja meneer, maak je geen zorgen. Je krijgt erg snel de VIN en we verwachten gewoon in mei te leveren.

Nu dus ook een update dat de levertijd is verschoven naar 24 juli tot 23 augustus… lekker dan. Maandag maar eens bellen om te kijken hoe het zit met mijn trade in offer en de inruil premie.
Vanochtend even gebeld met Tesla en kreeg nou niet echt een reden te horen wat er mis is gegaan met de leveringsdatum en communicatie.

Inruilpremie blijft staan en inruilwaarde zal worden geupdate op basis van de nieuwe kilometerstand en enige nieuwe schade, dus dat is mooi.

Ik begrijp niet helemaal hoe je eerst 14 tot 25 mei kan aangeven, en op 16 mei ineens de datum moet verplaatsen naar augustus.

Ach ja, dan maar even geduld. 2 tot 3 maanden is alsnog niet gek ;)

• turkeyhakan
JW_Weingarten schreef op maandag 18 mei 2026 @ 10:29:
[...]

Vanochtend even gebeld met Tesla en kreeg nou niet echt een reden te horen wat er mis is gegaan met de leveringsdatum en communicatie.

Inruilpremie blijft staan en inruilwaarde zal worden geupdate op basis van de nieuwe kilometerstand en enige nieuwe schade, dus dat is mooi.

Ik begrijp niet helemaal hoe je eerst 14 tot 25 mei kan aangeven, en op 16 mei ineens de datum moet verplaatsen naar augustus.

Ach ja, dan maar even geduld. 2 tot 3 maanden is alsnog niet gek ;)
Hier een vergelijkbaar antwoord; tot het moment dat ze de auto hebben verkocht, werden we wekelijks gebeld met de vraag of we al een keuze hadden gemaakt. Nu de auto is besteld en we de vraag hebben gesteld waarom de auto niet in mei-juni geleverd zou worden (want dat werd altijd gecommuniceerd), werd het akelig stil; 'alles is uitverkocht'.

Toch jammer dat het op deze manier gaat.

• thurminator
  • Laatst online: 19-05 12:48
Model Y Premium Long Range RWD - Pearl White - Zwart interieur

12.04 Besteld

12.04 Est. Delivery 08.06 - 30.06

24.04 Est. Delivery 07.05 - 29.05

07.05 Est. Delivery 13.05 - 20.05

11.05 VIN zichtbaar in Tesla app

14.05 Est. Delivery 14.05 - 28.05

14.05 - 18.05 Est. Delivery werd telkens elke dag met een dag naar achteren geschoven

18.05 Leveringsafspraak gemaakt voor 21.05 in Utrecht, Kenteken in de Tesla app ook zichtbaar

• wwt98
Vandaag ook de update gekregen dat mijn zwarte M3 standard besteld op 24-04 in juli/ aug geleverd zal worden. In eerste instantie was dat mei/juni

• Kampioen_Geduld
  • Laatst online: 19-05 22:49
Is er überhaupt iemand in Nederland die in 2026 een Model Y long range AWD in het rood geleverd heeft gekregen?

• happylife
Kampioen_Geduld schreef op maandag 18 mei 2026 @ 15:29:
Is er überhaupt iemand in Nederland die in 2026 een Model Y long range AWD in het rood geleverd heeft gekregen?
Volgens de data hier wel, iets minder dan 50.

• NTS
  • Niet online

NTS

Grappig, ook maar zo'n 90 blauwe in heel 2026. Lijkt er op alsof de AWD modellen heel traag uitgeleverd worden of heel weinig besteld.

• Ress
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-05 16:19
Model Y Premium Long Range RWD - Pearl White - Zwart interieur - Trekhaak

09/05 Besteld

09/05 Est. Delivery July - August

14/05 Est. Delivery 03/08 - 02/09

1 Augustus op vakantie, het zou mooi zijn als hij daarvoor geleverd wordt of strak daarna.

• Sjaakklg
wwt98 schreef op maandag 18 mei 2026 @ 14:16:
Vandaag ook de update gekregen dat mijn zwarte M3 standard besteld op 24-04 in juli/ aug geleverd zal worden. In eerste instantie was dat mei/juni
Nog tussen bepaalde datums in juli en augustus? Of een tijdslot van 2 maand?

• hybris132
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 19-05 13:59
Nou... Tesla Model Y standard besteld op 21 maart.. Levering is van eind april, naar eind mei - medio juni gegaan en nu net bijgewerkt tot aug-september 2026.

Daar word je toch wel een beetje moedeloos van...

• wwt98
Sjaakklg schreef op maandag 18 mei 2026 @ 16:39:
[...]

Nog tussen bepaalde datums in juli en augustus? Of een tijdslot van 2 maand?
Tijdslot van 2 maanden. Volgens de delivery afdeling van Tesla zal dat waarschijnlijk eind juli/ begin aug zijn aangezien er dan een schip uit Shanghai komt

• FastForwardNL
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 06:52
Ress schreef op maandag 18 mei 2026 @ 16:35:
Model Y Premium Long Range RWD - Pearl White - Zwart interieur - Trekhaak

09/05 Besteld

09/05 Est. Delivery July - August

14/05 Est. Delivery 03/08 - 02/09

1 Augustus op vakantie, het zou mooi zijn als hij daarvoor geleverd wordt of strak daarna.
Dit komt aardig overeen met mijn status, heb dezelfde config en bestelling was 4 mei helemaal rond. Staat nu vanaf eind juli-begin augustus.

[ Voor 4% gewijzigd door FastForwardNL op 18-05-2026 17:12 ]

• crooksnor
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 11:19
hybris132 schreef op maandag 18 mei 2026 @ 16:42:
Nou... Tesla Model Y standard besteld op 21 maart.. Levering is van eind april, naar eind mei - medio juni gegaan en nu net bijgewerkt tot aug-september 2026.

Heb jij de standard RWD long range? Of de standard standard? En welke kleur?

• n41r0j
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-05 20:33
Vandaag afspraak kunnen maken voor Model Y LR Premium RWD, marine blue met trekhaak, besteld op 10-04.

5 juni in Hengelo, tijdvak was 19 mei - 2 juni.

[ Voor 7% gewijzigd door n41r0j op 19-05-2026 07:31 ]

• leadingdamage1
  • Laatst online: 07:16
Nou als ik de verhalen hier lees kan ik het dus wel op mijn buik schrijven dat mijn tesla er in het aangegeven tijdsbestek zal zijn. Zuur. Dan hoop ik niet dat ik de auto moet ophalen als ik op vakantie ben. We gaan het zien. Het staat nu tussen 12 en 30 juni. Ik ga de 25e volgens planning op vakantie. Besteld op 1 mei dus misschien was het ook wel enigszins onrealistisch om hem te verwachten binnen 1,5 maand.

• wwt98
leadingdamage1 schreef op maandag 18 mei 2026 @ 19:20:
Nou als ik de verhalen hier lees kan ik het dus wel op mijn buik schrijven dat mijn tesla er in het aangegeven tijdsbestek zal zijn. Zuur. Dan hoop ik niet dat ik de auto moet ophalen als ik op vakantie ben. We gaan het zien. Het staat nu tussen 12 en 30 juni. Ik ga de 25e volgens planning op vakantie. Besteld op 1 mei dus misschien was het ook wel enigszins onrealistisch om hem te verwachten binnen 1,5 maand.
Welke heb jij besteld?

• Chrissie4you
  • Laatst online: 19-05 16:36
crooksnor schreef op maandag 18 mei 2026 @ 17:47:
[...]

Ik heb ook op dezelfde datum (21 maart) besteld standard model Y wit, eerst april-mei, toen mei-juni en nu 5 juni-27 juni. Helaas te laat voor een auto vakantie naar Frankrijk. Dit is nu de vierde keer dat het leveringschema wordt aangepast.

• leadingdamage1
wwt98 schreef op maandag 18 mei 2026 @ 19:54:
[...]

Welke heb jij besteld?
Long range RWD in het wit.

• hybris132
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 19-05 13:59
crooksnor schreef op maandag 18 mei 2026 @ 17:47:
[...]

Ik heb de standard standard :P. Dus de Model y RWD standard range in het wit met trekhaak..

Maareh kleine update. kreeg net nog een update, levertijd is net verschoven naar 19 mei - 2 juni. Denk dat ze er nog eentje hebben gevonden ofzo. Nouja.. we shall see. Ik ga 29 mei op vakantie dus het wordt spannend.

• NTS
  • Niet online

NTS

n41r0j schreef op maandag 18 mei 2026 @ 17:49:
Vandaag afspraak kunnen maken voor Model Y LR Premium, marine blue met trekhaak, besteld op 10-04.
RWD of AWD?

• NTS
  • Niet online

NTS

leadingdamage1 schreef op maandag 18 mei 2026 @ 19:20:
[..] Dan hoop ik niet dat ik de auto moet ophalen als ik op vakantie ben. We gaan het zien.
Dat lijkt me dan toch niet jouw probleem? Gewoon ophalen als je terug bent.

• leadingdamage1
NTS schreef op maandag 18 mei 2026 @ 22:44:
[...]

Dat lijkt me dan toch niet jouw probleem? Gewoon ophalen als je terug bent.
Als ik het goed begrijp staat er in het contract dat je de auto moet ophalen op het moment dat het leverbaar is en anders verzuim je. De FSD pakket wat ik heb afgenomen wordt dan automatisch van de auto gehaald.

• Apen staart
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-05 20:19
Ze zijn wel aan het goochelen bij Tesla met de levertijden..... Op 19-4 een witte Y Standard RWD besteld met trekhaak. Website gaf toen aan aug-sept. Prima, wist ik dus en geaccepteerd. Toen ineens levertijd jun-jul, toen ineens 29-5 - 12-6 en nu sinds vanochtend 2-8 - 1-9. Gekke is dat een vriend van me exact dezelfde config heeft besteld op 21-4 en hem volgende week kan ophalen. Ik snap geen bal van de planning bij Tesla. En volgorde van bestelling is ook niet waar, want eenzelfde auto die later besteld is 2 maanden eerder leveren aan iemand anders? Shoot me

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
Ik ben echt totaal nieuw in het tesla ecosysteem. Maar wil nu toch even iets toetsen. Ik heb mijn Tesla Model Y Juniper AWD door de leasemij Arval op 20 Maart laten bestellen.

Uiteindelijk heeft Arval mij toegang tot de app gegeven en zo zou ik de bestelling d.m.v. track & trace kunnen volgen.

Maar sinds de bestelling zie ik in de app alleen onderstaande. Mis ik hier iets? Leasemij gaf aan dat dit in handen is van Tesla en zij hierin geen rol hebben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7cSI4j3ZoxADWPb1IwOmUEd7KhM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/U4XQCpq7CsIli2qo889JXIy0.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kpD-HTdT8Tb4r9HU5diFusa7NPI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/LC5IDPCDjfeL4BA9TrpkMB1S.png?f=fotoalbum_large

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

• mennoo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:25
Is het mogelijk om de aflever locatie te wijzigen? De van mij wordt in Tilburg geleverd maar das niet echt super handig als je in de kop van Noord-Holland zit.

• ugene78
  • Laatst online: 10:32
hybris132 schreef op maandag 18 mei 2026 @ 16:42:

Hier ook op een witte MY Standard (met trekhaak) aan het wachten, 8-4 besteld en sindsdien levering op 16/30-6 staan. Verder geen update meer gehad in de Tesla app. Ben benieuwd of juni wel haalbaar zal zijn.

• crooksnor
ugene78 schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 10:22:
[...]

Hier ook op een witte MY Standard (met trekhaak) aan het wachten, 8-4 besteld en sindsdien levering op 16/30-6 staan. Verder geen update meer gehad in de Tesla app. Ben benieuwd of juni wel haalbaar zal zijn.
Ben er ook bang voor. 31 maart zelfde model besteld staat nu nog 4 tot 30 juni

• turkeyhakan
mennoo schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 10:20:
Is het mogelijk om de aflever locatie te wijzigen? De van mij wordt in Tilburg geleverd maar das niet echt super handig als je in de kop van Noord-Holland zit.
Ja hoor, bel je "lokale" Tesla Service Center en ze kunnen het zo voor je omzetten.

• turkeyhakan
Wicked-Game schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 10:16:
Ik ben echt totaal nieuw in het tesla ecosysteem. Maar wil nu toch even iets toetsen. Ik heb mijn Tesla Model Y Juniper AWD door de leasemij Arval op 20 Maart laten bestellen.

Uiteindelijk heeft Arval mij toegang tot de app gegeven en zo zou ik de bestelling d.m.v. track & trace kunnen volgen.

Maar sinds de bestelling zie ik in de app alleen onderstaande. Mis ik hier iets? Leasemij gaf aan dat dit in handen is van Tesla en zij hierin geen rol hebben.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hebben ze een restrictie op de bestelling? Dat de auto pas vanaf een bepaalde datum geleverd mag worden? Geen idee. Ik zou Tesla even bellen voor een status-update.

• DunaxNL
  • Nu online
Wicked-Game schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 10:16:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Het enige verschil is dat er bij jou geen verwachte afleverdatum staat. Verder ziet alles er hetzelfde uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zC_iOQ7IBSG2z1s28bwCTzW0cj0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/wCRgy46tznHCzSVb2BtJ3HBk.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/weOoaws9GPyYDTx7mR0RGYqNwQI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/7YjNdNSdu8Xne3VaYHku8ALo.png?f=fotoalbum_large

• PFlaton
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-05 12:31
mennoo schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 10:20:
Ik ben gebeld door Tesla na de bevestiging van mijn besteling. Toen werd ook gevraagd naar mijn afleverlocatie. Heb toen gekozen voor Utrecht. De andere keuze is Groningen =)
Anders gewoon even bellen

• Seconz
DoeMaarDuurzaam schreef op zondag 17 mei 2026 @ 21:19:
[...]

Ik heb hetzelfde. Nu al een week geen ETA meer.
Heb sinds vandaag weer 1 juli - 31 juli erin staan, verder geen VIN oid.

• Gerben97
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 08:48
Apen staart schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 08:13:
Ze zijn wel aan het goochelen bij Tesla met de levertijden..... Op 19-4 een witte Y Standard RWD besteld met trekhaak. Website gaf toen aan aug-sept. Prima, wist ik dus en geaccepteerd. Toen ineens levertijd jun-jul, toen ineens 29-5 - 12-6 en nu sinds vanochtend 2-8 - 1-9. Gekke is dat een vriend van me exact dezelfde config heeft besteld op 21-4 en hem volgende week kan ophalen. Ik snap geen bal van de planning bij Tesla. En volgorde van bestelling is ook niet waar, want eenzelfde auto die later besteld is 2 maanden eerder leveren aan iemand anders? Shoot me
Ik heb zojuist een vin gekregen en levering tussen 22 mei en 5 juni. Ook een witte y rwd met trekhaak, besteld eind maart

• Johnnyvr6
  • Registratie: April 2021
Mijn levering van m3 premium rwd is van mei/juni nu opgeschoven naar 24juli/ 24 augustus.

• Forza11
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04:55
Is er een richtlijn wanneer ik het kenteken kan verwachten in de app? Vin is al een week of 2 bekend, levering is volgende week donderdag

• DoeMaarDuurzaam
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06:19
Seconz schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 15:23:
[...]

Heb sinds vandaag weer 1 juli - 31 juli erin staan, verder geen VIN oid.
Same! Ik heb trouwens een zwarte MY standard range, besteld op 13 april.

Ook nog geen VIN gekregen.

• crooksnor
Gerben97 schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 17:32:
[...]

Ik heb zojuist een vin gekregen en levering tussen 22 mei en 5 juni. Ook een witte y rwd met trekhaak, besteld eind maart
Hoeveel maart besteld als ik vragen mag?

• Gerben97
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 08:48
crooksnor schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 20:40:
[...]

Hoeveel maart besteld als ik vragen mag?
Op 18 maart

• Reppy
  • Laatst online: 11:40
Is er al bevestigd op welk schip de Model 3 met VIN854 zit?

• Allir
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:35
Reppy schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 08:20:
Is er al bevestigd op welk schip de Model 3 met VIN854 zit?
Op de: CMA CGM INDIANAPOLIS (IMO 9953717), Vehicles Carrier | Position & specs.

Volgens de berichten op het Engelse forum: Tesla Shipping Movements | Page 745 | Tesla Motors Club

Ik heb zelf VIN 853 dus ik volg ook met interesse deze boot ;)

• 123Jan
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09:09
Allir schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 08:25:
[...]

Op de: CMA CGM INDIANAPOLIS (IMO 9953717), Vehicles Carrier | Position & specs.

Volgens de berichten op het Engelse forum: Tesla Shipping Movements | Page 745 | Tesla Motors Club

Ik heb zelf VIN 853 dus ik volg ook met interesse deze boot ;)
Ik heb LRW3E7EJ6TC854273. Dacht dat hij al in NL was, maar hij staat dus nog op de boot. Betreft M3 Premium wit, zwart interieur, geen trekhaak. Verwachte levering 25 - 30 juni volgens de app. ik heb al wel een eindfactuur met als leverdatum 26 juni.

• Reppy
  • Laatst online: 11:40
Ik volg Tesla shipping movements ook, maar daar baseren ze zich op enkele bevestigingen van een duits forum die ik zelf ook heb gelezen, die zullen wel betrouwbaar zijn, maar zwart op wit heb ik het nog nergens bevestigd gezien. Van zodra ik er over begin bij de contactpersoon van Tesla in Brugge word ik genegeerd.

• mike7990
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10:15
Model Y Premium RWD Stealth Grey - Zwart interieur - Zonder trekhaak

25-04 Besteld (Huurkoop)
25-04 Levering juli-augustus
29-04 Levering update: 17 juni - 30 juni
30-04 financiering bevestigd
08-05 levering update: 4 juli - augustus

Sindsdien is het stil.

• ruudboon
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
spetzje schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 18:10:
[...]

Probeer de VIN hier in te vullen, als het goed is kan je dan al zien wat voor batterij je krijgt.

https://parts.tesla.com/

Op basis van jouw datum van bestelling zou ik aannemen dat je nog aanspraak maakt op de LG 5M batterij maar niks is zeker met Tesla 8)7
Ik heb net mijn VIN gekregen voor mijn model Y RWD maar helaas geeft deze site "Catalog not available for this VIN". Zijn er alternatieven om te checken welke batterij je krijgt?

• soepxkom
  • Laatst online: 11:12
ruudboon schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 11:09:
[...]

Ik heb net mijn VIN gekregen voor mijn model Y RWD maar helaas geeft deze site "Catalog not available for this VIN". Zijn er alternatieven om te checken welke batterij je krijgt?
Dit heb ik ook! Vond je de VIN in de ‘officiële’ Tesla-app? Of via TOST/BOT? Ik heb de VIN al wel via third-party apps maar nog niet in de Tesla-app zelf.

• ruudboon
  • Nu online
soepxkom schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 11:12:
[...]

Dit heb ik ook! Vond je de VIN in de ‘officiële’ Tesla-app? Of via TOST/BOT? Ik heb de VIN al wel via third-party apps maar nog niet in de Tesla-app zelf.
Ik gebruik https://tesla-tracker.rivsoft.org/ en daar zag ik het eerst. In de tesla app bij Vehicle Details niet. Maar ik heb ook een wall charger en daar kan ik wel mijn auto kiezen als Authorised Vehicle en daar zie ik ook mijn vin.

Dus een beetje in de tesla app :*)

• crooksnor
ruudboon schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 11:09:
[...]

Standard? Mag ik vragen wanneer jij hebt besteld?

• ruudboon
  • Nu online
crooksnor schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 11:19:
[...]

Standard? Mag ik vragen wanneer jij hebt besteld?
8-4 besteld, Model Y Premium LR achterwiel, Stealth Grey, 19" Crossflow, Zwart interieur
Pagina: 1 ... 118 119 Laatste

Let op:
Op https://whereboat.com kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.

Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.

Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.

Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.

• Voor accessoires kan je terecht in het Tesla Model 3/Y topic en voor de S3XY buttons: Tesla Model 3 & Y Accessoires.

* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *

Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.

Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat echt alleen over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.