Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Mede-auteurs:
  • MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-05 13:17

MeZZiN

• LigeTRy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10:53

LigeTRy

Het grote Tesla Levering Topic

Voor al je vragen / issues met de levering van je Tesla Model S / 3 / X / Y of Roadster.
De bestelling
Hier zijn vreselijk veel vragen over dus lees mee en post daarna pas.
Het proces in een notendop
  1. Via de website van Tesla stel je het gewenste model samen.
  2. Je betaalt € 2000,- aan
  3. Je krijgt van Tesla een "Tesla account"
  4. In die Tesla account vind je jouw ReserveringsNummer, RNxxxxxxxx
  5. Zodra de auto op te halen valt krijg je één of meerdere SMSjes met een afhaalafspraak
  6. Je krijgt tevens een mail met afhaalafspraak
  7. Kort voor de levering krijg je een mail met het kenteken
  8. Op de dag van de afspraak stekker je naar Tilburg / Groningen om je nieuwe voiture in ontvangst te nemen.
Levering en bestelling door een leasemaatschappij
Als je bij een (private) leasemaatschappij (vanaf nu: LM) bestelt is het proces grofweg hetzelfde. De LM handelt alle betalingen en facturen af. Jij krijgt "ineens" een Tesla account en het wachten kan beginnen.

Soms geeft de leasemaatschappij 'jouw' email adres door aan tesla, in dat geval kan het lonen om alvast met dit email adres een Tesla account aan te maken. Op een willekeurig moment wordt de tesla dan beschikbaar.

Elke leasemaatschappij werkt weer anders, dus soms is er geen peil op te trekken. Over het algemeen is informatie vanuit Tesla betrouwbaarder dan vanuit je stoffige LM.
Initiële bestelling
Je krijgt een reserveringsnummer (RN) zodra de 2K aanbetaling binnen is bij Tesla. Hier kan enkele dagen overheen gaan. Als je via een leasemaatschappij (LM) bestelt dan ben je dus afhankelijk van de LM. Je weet dat dit gelukt is als je een Tesla account krijgt en een RN krijgt.

Deze stap kan tot 2 weken duren, als je LM traag is.

Leaseblokkade
Als je contract bij jouw LM pas op 20 september 2023 afloopt zal Tesla niks doen tot en met die datum. Dit is door de LM aangegeven en Tesla gaat daar niet aan tornen. Het is dan net alsof je de bestelling doet op 20 september 2023. Sommige mensen hebben aangegeven dat er wel degelijk een auto was gekoppeld maar je zal hem niet krijgen voor 20 september 2023. Of er voor jou ook een auto is gekoppeld kan je zien in je account (zie verderop)
Het lange wachten
Heb je een RN? Gefeliciteerd! Zet maar vast een wachtmuziekje aan...
Auto gekoppeld
Tesla maakt niet op bestelling. Eigenlijk doen ze maar wat. In hun fabrieken maken ze batch-gewijs de Tesla's die ze leuk vinden. Die worden vervolgens naar klanten verscheept. Als jij een blauwe M3 LR bestelt en toevallig hebben ze die week alleen maar pimpelpaarse SR modellen gemaakt heb je dikke pech. Kijk dus niet op als andere Tweakers eerder aan de beurt zijn dan jij. Maar nog voordat jouw auto in Nederland is en jij je knuistjes op het stuurwiel hebt kan je in je account al zien dat er een auto aan jouw RN is gekoppeld.

In de Tesla app komt op ten duur ook het VIN (Voertuig Identifcatie Nummer) beschikbaar, deze wordt zichbaar onder onder "Vehicle Details", onthoud deze, afhankelijk van de reder kan je zien op welke boot je bolide staat.

De VIN staat ook op de factuur, samen met een leverdatum. De daadwerkelijke afleverdatum kan hier van af wijken. De aflever-SMS (zie onder) heeft het laatste woord.

In sommige gevallen verschijnt de VIN niet of pas heel laat (een dag van te voren). Geen paniek dus.

Het kan tot 4 weken duren voor je een VIN in je app ziet, vanwege de batches bij Tesla.
De grote bootreis
Superleuk natuurlijk dat je een VIN hebt maar die auto moet deze kant nog op. Tesla verscheept de auto's op grote vrachtschepen naar Zeebrugge. Er is een Excel sheet waar je de schepen kan bijhouden.
Bij sommige reders (Hoegh bijvoorbeeld), is het mogelijk te checken op welke boot je vierwieler staat. Als je een VIN hebt, kopieer deze dan naar deze site, Als er resultaat is, weet je op welke boot je tesla staat en kan je m volgen, misschien kan je de reder bellen om te vragen of ie wat gas wil bijgeven ;)

Op twitter zijn er ook een accounts welke boten bijhouden. Door verschillende sources te combineren kun je zelf een boel uitvinden. Maar hoe meer je weet, hoe langer het wachten voelt.
Het ophalen + leveren
Meestal gaan de aflevering-SMSjes (zie boven) de deur uit 2 tot 3 dagen nadat de boot is aangekomen. Heeft jouw Tesla de reis overleeft en was-ie niet zeeziek zal je dus een SMS krijgen.

Het levermoment is meestal 6 tot 12 dagen vooruit. Je kan deze aanpassen als je echt niet kan. Soms zijn ze in België niet heel snel en kan het veel langer duren voordat je een sms krijgt en/of een afspraak in kan plannen, op sommige boten staan duizenden tesla's voor heel Europa, en die moeten (bijna) allemaal op een vrachtwagen.

De schepen die Tesla gebruikt worden door die-hard fans bijgehouden in deze Google Sheet. Je kan ook op de kaart zien waar het schip nu is. Dit zegt niet vreselijk veel maar het is leuk tijdverdrijf. Denk er aan dat schepen die uit het zicht van de kust zijn, doorgaans niet meer geupdated worden. Je ziet de schepen dus "ineens" voor de kust van Frankrijk verschijnen.

Doorgaans worden de aflever-SMSjes een paar dagen verstuurd nadat er een boot in Zeebrugge is aangekomen. De auto's worden namelijk gekeurd en vervoerd voor ze echt geleverd kunnen worden.

Het kan tot 4 weken duren voor je een aflever-SMS krijgt, vanaf het moment dat er een VIN gekoppeld is. De koppeling met jouw reservering wordt relatief laat gemaakt en de auto's zijn dan al een tijdje onderweg. Er is geen vast moment voor de aankomst van een aflever-SMS, maar de trend is eind van de dag.
Last van je duim door het verversen van je order in de tesla app?
Een medetweaker heeft een script gemaakt welke elke 10 minuten checkt voor updates in je orders, bij een verandering kan je doormiddel van een notificatie geüpdate worden van de wijziging in bijvoorbeeld levertijd. Hiervoor moet je wel weten hoe je een python script moet draaien.
Kan ik niet een voorraadmodel kopen?
Jazeker! Je kan op de website van Tesla kijken wat er op voorraad is:

Voorraad Model S
Voorraad Model 3
Voorraad Model X
Voorraad Model Y

Deze modellen kan je direct aanschaffen via de website. De totale levertijd is dan 2 tot 3 weken vanaf het moment van bestellen omdat de auto soms nog in Zeebrugge staat. Sommige users lukt het om in één week te bestellen, te betalen en af te halen.

Dit kan zeker een goed idee zijn als je tegen de veranderende bijtellingsregels aanloopt of gebruik wilt maken van een bepaald subsidiepotje.
Ik ga de auto ophalen!
Hoera! Wat leuk!

Als je in Tilburg komt om je Tesla op te halen moet je vooral letten op de volgende dingen:
  1. Controleer altijd de lak
  2. Check het interieur op foutjes (naden van de bekleding, dashboard, stuur etc)
  3. Check de velgen
  4. Check of de laadkabel aanwezig is (type 2 blauwe kabel en de thuis lader)
  5. Heb je echt tijd teveel, is hier een complete checklist
Specifiek voor de Model X check je:
  1. Check de alignment van de falcon wing doors
  2. Check de spoiler (dat hij niet hobbelig is)
  3. Check of de trekhaak aanwezig is en dat de sleutels goed passen in het slot
Specifiek voor de Model 3 check je
  1. Zijn de bakjes in de middenconsole goed uitgelijnd
Laat alle problemen opschrijven en maak foto's. Zorg dat het vast gelegd wordt. Zorg voor je eigen kopie van het document.

Als er te veel issues zijn, of de auto voldoet gewoon niet geef het aan en laat hem staan. Ze moeten hem gewoon goed afleveren. Laat je vooral niet verleiden om de auto af te nemen. Tilburg zal je zeker proberen over te halen om als nog de auto mee te nemen, en service achteraf is altijd lastiger.

Na aflevering en nog wat kleine issues? Neem contact op met het service center en laat ze fixen. In goed overleg worden issues meestal goed opgepakt en snel opgelost.
Testen na aflevering
Thuis laden met Type 2
Als je wilt laden met CHAdeMO test het zo snel mogelijk testen dit is namelijk een stukje software in een van de computers en dat kan mis gaan. Ga naar je fastned en hang hem aan de paal.

Test supercharging
Je kan elke Tesla opladen bij een Supercharger, ook als er nog geen betalingsgegevens gekoppeld zijn aan je account (tot een zekere hoogte). Omdat je auto vanwege reguleringen vaak halfvol wordt afgeleverd, is er een kans dat je wat gratis supercharge tegoed ontvangt van Tesla, hier kunnen wel voorwaarden aan zitten zoals het koppelen van een CC. Your mileage may vary.

Schade herstel van de lak
Niet elk schadeherstelbedrijf is goed in wat ze doen helaas. Dus let op dat als de Tesla terug komt het goed gedaan is. Wees heel kritisch.

Belangrijke veelgestelde vragen

Hoe lang duurt het voor mijn Tesla Model ...er is?
Tesla is redelijk goed in overpromisen van de levertijd. neem altijd een marge ven 2-3 weken extra, dan zit je vaak wel goed. Bij voorraadmodellen kan het soms sneller gaan.
Wat moet ik doen om het sneller te laten gaan?
Iets anders dan denken aan je Tesla. Tesla heeft er ook baat bij om zo snel mogelijk de auto's de weg op te krijgen. Bellen naar Tesla gaat er helaas niet voor zorgen dat de boot sneller gaat varen.
Hou ik altijd dezelfde VIN?
Nee. Soms kan de VIN wijzigen. Dat kan verschillende oorzaken hebben. Misschien is jouw auto van de boot gewaaid of was de kwaliteit van de geleverde auto echt gewoon vreselijk. Dan wordt er een nieuwe VIN aan je account gekoppeld. Dit kan zowel positief als negatief zijn voor de levertijd. Daar is helaas geen peil op te trekken.
Welke accu zit er in mijn Tesla
Model Y's voor Nederland komen uit Berlijn, deze worden doorgaans met een NCA/NMC accu geleverd, maar soms(?) nog met LFP (BYD Blade)
Model 3's voor nederland komen uit Shanghai, SR wordt geleverd met een LFP (BYD Blade) accu, LR met een NCA/NMC.

Door je vin te 'decoden' kun je meer te weten komen over je voertuig, dat kan hierrr, maar let wel op dat je VIN (en dus accu) nog kan veranderen.

Let ajb op het volgende!

* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *

Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.

We zeggen dit niet omdat we nou zo AVG-minded zijn, maar besef je dat dit ook maar gewoon mensen met een (bij)baan zijn, en die verdienen het niet om met naam en toenaam op het internet te staan.

Natuurlijk mag je wel algemene informatie en telefoonnummers delen.

Verder geniet van een van de beste autos ooit gemaakt!!!

[ Voor 19% gewijzigd door LigeTRy op 20-01-2024 12:28 ]

Replace fear of the unknown with curiosity | 36 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 8930 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snoeptrommel
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 10-03-2024
Nou, dan gaan we hier maar verder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simone96
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 04-05 16:38
Las ergens in het vorige topic dat alle schepen nu om Afrika heen moeten ivm een conflict in het Suez kanaal? Dat is wel echt ruk, dat betekent nog een langere levertijd voor mijn vervangende M3 Highland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yokidrink
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-04 14:46
Zo, sinds gister een van de gelukkige (hoop ik) eigenaars van een M3 RWD in blauw. na 2 minuten wist ik al dat ik nooit meer terug ga naar een ICE :D
Ik had ook even mijn ouders opgehaald voor een test ritje en de stoel verwarming aangezet voor mijn moeder zonder dat ze het wist. ze wist niet wat haar overkwam :D (rijden zelf in een heel oude barrel)

Wat me wel direct opviel:

* Ruitenwissers vinden dat het eigenlijk altijd regent dus die snel op handmatig gezet voor nu
* Richting aanwijzers, werkt prima maar rontondes... wat een ramp. je moet onderhand je vinger op de knop leggen voor je instuurt anders ben je de knop kwijt :D
* Mijn grootste 'irritatie' echter is dat je geen Qobuz kunt koppelen. aangezien ik thuis Roon gebruik is dus de enige optie te switchen naar Tidal (spotify en apple music werken niet met Roon). Ik wist dit van te voren maar het blijft toch een minpunt.

al met al toch een erg positieve ervaring!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoeptrommel
Simone96 schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 09:52:
Las ergens in het vorige topic dat alle schepen nu om Afrika heen moeten ivm een conflict in het Suez kanaal? Dat is wel echt ruk, dat betekent nog een langere levertijd voor mijn vervangende M3 Highland.
Het laatste nieuws wat ik erover kon vinden is dat het kanaal weer open is. Op marinetraffic zag ik ook gewoon boten door het kanaal varen. Als het echt afgesloten is zal het wel via alle nieuwskanalen tot ons komen. Alleen de whereboat site toont nu niets meer op de route shanghai-Europa. Wordt even niet meer bijgewerkt of er vaart idd even niets? Als het meezit is de productielijn aangepast zodat deze ook trekhaken kan monteren 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless90
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-05 09:19
Levering van mijn M3 Deep Blue staat in de app op 29-dec - 31-dec. Vreemde datum, aangezien dat een weekend is. Zie ook nog geen VIN in de app. Lijkt alsof er nog een auto is gematched. Ik kan me herinneren dat ik ergens een berichtje las dat iemand had gebeld naar Tesla en dat er handmatig een auto is gekoppeld. Iemand wellicht dat telefoonnummer bij de hand waar ze me verder kunnen helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennischo
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Snoeptrommel schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 10:55:
[...]

Het laatste nieuws wat ik erover kon vinden is dat het kanaal weer open is. Op marinetraffic zag ik ook gewoon boten door het kanaal varen. Als het echt afgesloten is zal het wel via alle nieuwskanalen tot ons komen. Alleen de whereboat site toont nu niets meer op de route shanghai-Europa. Wordt even niet meer bijgewerkt of er vaart idd even niets? Als het meezit is de productielijn aangepast zodat deze ook trekhaken kan monteren 8)
Er is wel een boot onderweg: https://twitter.com/morte...33086149004911018/photo/1
Ook een andere vanuit China via Zuid Afrika naar Barcelona: https://twitter.com/morte...30631853713817785/photo/1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Her-man
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 20-07-2024
Zojuist afspraak gemaakt en bevestiging ontvangen. A.s. dinsdag mag ik de MY LR blue+trekhaak ophalen. Nog geen kenteken ontvangen. Ben wel benieuwd wat het modeljaar 2024/Berlijn brengt. Zou dat de verandering zijn die in Shanghai rond begin oktober doorvoerde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puntje-NL
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11:47
Her-man schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 13:21:
Zojuist afspraak gemaakt en bevestiging ontvangen. A.s. dinsdag mag ik de MY LR blue+trekhaak ophalen. Nog geen kenteken ontvangen. Ben wel benieuwd wat het modeljaar 2024/Berlijn brengt. Zou dat de verandering zijn die in Shanghai rond begin oktober doorvoerde?
Als je een VIN hebt, kun je die via iemand op Reddit laten controleren --> https://www.reddit.com/r/...hai_vins_please/?sort=new . Ik ben ook erg beniewd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Her-man
Puntje-NL schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 13:27:
[...]

Als je een VIN hebt, kun je die via iemand op Reddit laten controleren --> https://www.reddit.com/r/...hai_vins_please/?sort=new . Ik ben ook erg beniewd :)
Reddit lezend en de daar vermeldde VINs, wordt gewoon HW3 en geen “Shanghai toeters en bellen”. Maakt me niet heel veel uit, maar was benieuwd. Had wel mooi geweest als er betere camera’s in hadden gezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonazzty
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 26-03-2024
het wordt hier ook alleen maar erger.. begin deze week was het nog "rond 8 januari" (ipv midden december)... ondertussen is het al "wellicht midden - eind januari 2024" ... en ik die dacht dat tesla hun leveringen intussen wel op punt had :-P.... goed fout !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online

spartacusNLD

This is Sparta!!

endless90 schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 11:50:
Levering van mijn M3 Deep Blue staat in de app op 29-dec - 31-dec. Vreemde datum, aangezien dat een weekend is.
Ik las een tijd terug dat Tesla aan het einde van een kwartaal.. en al helemaal het einde van het jaar.. in het weekend auto's gaan afleveren. Om maar met zo'n hoog mogelijk aantal omzet het jaar te kunnen afsluiten (want beursgenoteerd bedrijf).

Dus zou goed kunnen dat je toch in het weekend mag komen.

[ Voor 6% gewijzigd door spartacusNLD op 08-12-2023 15:05 ]

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonazzty
spartacusNLD schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 15:03:
[...]

Ik las een tijd terug dat ze aan het einde van een kwartaal.. en al helemaal het einde van het jaar.. in het weekend auto's gaan afleveren. Om maar met zo'n hoog mogelijk aantal omzet het jaar te kunnen afsluiten (want beursgenoteerd bedrijf).

Dus zou goed kunnen dat je toch in het weekend mag komen.
ook al gehoord, maar daar ben je niet zoveel mee als je via een LM besteld, want die zitten aan het eind van het jaar vaak met een tijdelijke lever-stop. ALD bvb schrijft geen wagens meer in na 22/12 voor 2023...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoarakrzs
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 29-04 11:17
Vanmiddag weer contact gehad met Tesla Delivery. Mijn auto (M3, RWD, Ultra Red, 19 inch) is weer vertraagd vanuit Zeebrugge. Volgens de medewerker zijn er 2 boten aangekomen met ruim 4500 auto's per boot en dit zorgt voor de logistieke vertraging richting Tilburg. De originele leverdatum was 30 november, maar inmiddels nog steeds niet kunnen ophalen. De nieuwe datum staat op 15 december, maar ik heb mijn twijfels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 16:06
Over iets meer dan een maand kan ik mijn nieuwe zakelijke leaseauto gaan bestellen. Wordt de model 3 of Y in ieder geval. Maar zijn de levertijden dan nog steeds zo gunstig als nu denken jullie?

Tesla Model 3 (2024) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Davidas schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 23:56:
Over iets meer dan een maand kan ik mijn nieuwe zakelijke leaseauto gaan bestellen. Wordt de model 3 of Y in ieder geval. Maar zijn de levertijden dan nog steeds zo gunstig als nu denken jullie?
Daarvoor kan je het beste de leverindicatie op de website aanhouden, waarbij een evt. leverrestrictie wel roet in het eten kan gooien. Tesla gaat pas een auto matchen nadat de restrictie is verlopen.

Replace fear of the unknown with curiosity | 36 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 8930 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 16:06
Taro schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 00:01:
[...]

Daarvoor kan je het beste de leverindicatie op de website aanhouden, waarbij een evt. leverrestrictie wel roet in het eten kan gooien. Tesla gaat pas een auto matchen nadat de restrictie is verlopen.
En die restrictie, waar volg ik die. Sorry voor mijn domme vraag misschien.

Tesla Model 3 (2024) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Davidas schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 00:03:
[...]

En die restrictie, waar volg ik die. Sorry voor mijn domme vraag misschien.
Dat is iets dat je leasemaatschappij aan Tesla doorgeeft. Stel dat er nu een boot onderweg is met nieuwe auto's, of er komen auto's uit Berlijn beschikbaar, dan geven ze die aan mensen zonder een restrictie. Pas als de restrictie is verlopen gaan ze, nadat je reserveringsnummer aan de beurt is, een auto matchen.

Misschien kan je met de LM afstemmen dat ze geen leverrestrictie hanteren en je de auto bijv. enkele dagen of weken eerder kunt krijgen. Dan kan het einde jaar nog hard gaan en je nog een kans maken afhankelijk van de specificaties. Dus vooral afstemmen met je LM, niet met Tesla.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nijntje12
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-02 19:12
@MWink ze zetten hem pas op kenteken op het moment dat jij hem komt ophalen. Daarvoor moet je ook je rijbewijs laten zien en tekenen.

Wat dat betreft moet je het zelf weten, wij zijn al heel blij dat we hem nu hebben en hebben er ook veel plezier van. Weet niet hoelang je in de auto wil blijven rijden, voor ons is het een investering die hopelijk wel een aantal jaar mee gaat.

Als je hem besteld dan moet je hem wel snel afhalen. De 2-3 weken levertijd was bij ons eigenlijk 3 dagen. Uiteindelijk nog een week kunnen rekken want we moesten een eind rijden. Kenteken monteren ze er later pas op.

Het ligt er natuurlijk aan hoeveel auto's ze nog hebben staan, dat weet je nooit van tevoren.

Maar als je geen haast heb dan bestel je hem toch pas in januari? Subsidie blijft gelijk, weet alleen niet of de subsidie pot dan weer word aangevuld.

Je hebt het tevens over de prijs / hardware upgrade. De prijs is bij Tesla zo geen peil op te trekken, als je het nu een goed bedrag vind voor de opties die je krijgt dan zou ik het gewoon doen.

Qua hardware upgrades, ik vind persoonlijk dat er echt heel veel opties op de Tesla model Y RWD zitten die je bij elk ander automerk zowat moet bijkopen. Ik snap dat je liever het nieuwste van het nieuwste hebt, maar het kan ook zo zijn dat met de hardware upgrade de model Y weer buiten de subsidie gaat vallen.

Buiten dat, je kan altijd wel blijven wachten op updates..

[ Voor 29% gewijzigd door Nijntje12 op 09-12-2023 13:41 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Zo, vandaag de Model Y opgehaald in Tilburg. Geen gebreken geconstateerd, en ging er goedmoedig aan toe. Rijdt prima. ;)

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Her-man
Taro schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 00:01:
[...]

Op zich valt de restrictie wel mee. M’n huidige auto verloopt op 12-12. Als leverdatum was bij Tesla aangegeven dat de MY LR vanaf 12-12 geleverd mag worden. Guess what, a.s. dinsdag lever ik m’n huidige bij een inleverpunt in en haal ik de Tesla op. De matching gebeurt op tijd als jouw model toevallig in een batch zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonazzty
Her-man schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 15:08:
[...]

Op zich valt de restrictie wel mee. M’n huidige auto verloopt op 12-12. Als leverdatum was bij Tesla aangegeven dat de MY LR vanaf 12-12 geleverd mag worden. Guess what, a.s. dinsdag lever ik m’n huidige bij een inleverpunt in en haal ik de Tesla op. De matching gebeurt op tijd als jouw model toevallig in een batch zit.
is relatief natuurlijk.. de mijne is besteld door LM op 10/10... er was een match en eerste leverdatum 24/10, maar is nooit doorgekomen. gisteren gebeld met Tesla en ze vertelden dat er recent ook een match was maar dat mijn account "er terug was van gekoppeld" ... dus ik mag nu wachten tot midden/eind januari 2024... op dit moment... **diepe zucht**

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flyingmonkey
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 15-03-2024
Jonazzty schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 16:49:
[...]

is relatief natuurlijk.. de mijne is besteld door LM op 10/10... er was een match en eerste leverdatum 24/10, maar is nooit doorgekomen. gisteren gebeld met Tesla en ze vertelden dat er recent ook een match was maar dat mijn account "er terug was van gekoppeld" ... dus ik mag nu wachten tot midden/eind januari 2024... op dit moment... **diepe zucht**
En ook dat is te relativeren natuurlijk. Dat behoeft geen verdere uitleg lijkt mij ;)

Gewoon geduldig wachten, uiteindelijk krijg je je auto. Echt waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angriebirdie
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 01-08-2024
Hey! Is er iemand die de m3 RWD, witte lak, zwarte bekleding en met trekhaak in bestelling heeft staan die mij de verwachte leverdatum kan vertellen en wanneer je deze besteld hebt? Wij willen deze uitvoering kopen, maar waren aan het wachten met bestellen zodat we hem ongeveer eind februari geleverd krijgen. Maar zie nu dat Tesla officieel een levertijd aangeeft van 8-12 weken met trekhaak (terwijl dit eerst ook gewoon 2-6 weken was). Dat zou betekenen dat we hem nu ongeveer moeten bestellen. Ben alleen bang dat ie plotseling toch een stuk sneller beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:07
@Angriebirdie gisteren een M3 standaard range, zwarte bekleding, witte lak met trekhaak besteld. Tijdens bestelproces leek levertijd 8-12 weken te zijn. Na plaatsen van de bestelling wijzigde dit naar 2-6 weken, dus dat zou een mooie meevaller zijn :)

Ook nu zie ik nog steeds 2-6 weken in mijn Tesla account staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-04 07:23
Hier ook heel benieuwd. Zie in de app de leverdatum staan, 31 augustus - 9 november. 31-08 loopt mijn contract af. LM zegt dat de hebben aangegeven, geen restrictie, ben benieuwd. Hopelijk komt de Model Y performance snel 🥳

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zwasie
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13:36
Op 6 december mijn Model 3 kunnen afhalen in Brussel (Drogenbos) ging allemaal heel vlot eigenlijk.

Was een paar uur te vroeg , maar dat was allemaal geen issue. Mijn wagen werd gehaald en aan de paal gehangen en kon rustig mijn ding doen. En ben dan nadat hij wat opgeladen was , rustig vertrokken naar huis : helaas is men in de omgeving van Drogenbos aan het werken, dus bij thuiskomst hing de auto al goed vol met modder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandeefke
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 14-04 22:41
Contact opgenomen met ALD Belgie, levering update, bestelling geplaatst 25/10/23
Versie: M3 RWD Stealth Grey, zwart interieur, trekhaak.
Momenteel nog geen leverdatum in hun systeem, vraag staat nog steeds uit naar Tesla voor een update.
Laatste inschrijving datum voor wagens dit jaar is 22/12.

Heb dan zelf contact opgenomen met Tesla Drogenbos, heeft me vriendelijk verder geholpen en direct een RM nummer gekregen, is gemakkelijker voor volgende keer.
Alleen is de levering niet 1/12/23, maar tussen Feb-April/24. Zucht :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonazzty
Pandeefke schreef op maandag 11 december 2023 @ 12:02:
Contact opgenomen met ALD Belgie, levering update, bestelling geplaatst 25/10/23
Versie: M3 RWD Stealth Grey, zwart interieur, trekhaak.
Momenteel nog geen leverdatum in hun systeem, vraag staat nog steeds uit naar Tesla voor een update.
Laatste inschrijving datum voor wagens dit jaar is 22/12.

Heb dan zelf contact opgenomen met Tesla Drogenbos, heeft me vriendelijk verder geholpen en direct een RM nummer gekregen, is gemakkelijker voor volgende keer.
Alleen is de levering niet 1/12/23, maar tussen Feb-April/24. Zucht :-(
Februari / April ?!... Dat is dan wellicht door je trekhaak... tegen mij (ook via ALD, besteld op 10/10) had Tesla gezegd "allicht januari 2024".... ook een Stealth Grey..
Deze ochtend naar ALD proberen bellen, maar helaas, 2 keer 25 minuten in wacht gehangen...

[ Voor 3% gewijzigd door Jonazzty op 11-12-2023 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Jonazzty schreef op maandag 11 december 2023 @ 13:02:
[...]

Februari / April ?!... Dat is dan wellicht door je trekhaak... tegen mij (ook via ALD, besteld op 10/10) had Tesla gezegd "allicht januari 2024".... ook een Stealth Grey..
Deze ochtend naar ALD proberen bellen, maar helaas, 2 keer 25 minuten in wacht gehangen...
Tesla wachttijden zijn onvoorspelbaar, ook voor ALD. Voor hetzelfde geld staat die ineens klaar voor ontvangst., maar ik denk dat er voorlopig geen productierun voor die kleur is.

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RangoTangoNL
  • Laatst online: 01-02-2024
@Angriebirdie 22 september een M3 standaard range, zwarte bekleding, witte lak met trekhaak besteld. Leverdatum staat voorlopig nog op 29 - 31 december. Nog geen VIN zichtbaar.

[ Voor 1% gewijzigd door RangoTangoNL op 11-12-2023 14:56 . Reden: @ werkte niet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoeptrommel
RangoTangoNL schreef op maandag 11 december 2023 @ 14:55:
@Angriebirdie 22 september een M3 standaard range, zwarte bekleding, witte lak met trekhaak besteld. Leverdatum staat voorlopig nog op 29 - 31 december. Nog geen VIN zichtbaar.
Toen ik niet zo heel lang geleden tesla belde wisten ze mij te vertellen dat ze precies deze configuratie op voorraad hadden, met trekhaak. Ik kon dan mijn bestelling annuleren en deze de week erna rijden was het bericht. Toch wel vreemd dat jij dan ook nog steeds geen VIN te zien krijgt. Tis een wondere wereld, die Tesla leveringen....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gironator
  • Laatst online: 13-12-2023
01 Dec met tesla leveringen gebeld ivm levertijd feb/april.
Medewerker gaf aan dat er geen beschikbare configuratie meer kwam dit jaar. Uiteindelijk samen gekeken naar andere opties en voor de 19” Nova velgen gegaan als upgrade inplaats van de 18” die was namelijk 07-dec beschikbaar.

Dezelfde dag nog met de leasemaatschappij en fleet manager geregeld dat order aangepast kon worden. Leverdatum Ma 04 dec doorgegeven door tesla voor: 12 Dec.

Mag hem nu dus morgen al ophalen! Toch redelijk snel voor pas besteld op 29 november! 😁
Inmiddels geeft mijn app 2 feb tot 14 april aan hoop dat dat fout is 😅
:

Inmiddels gisteren mij RN nummer in de tesla app gekregen en ook definitief besteld.

M3LR
Black
18-inch
Zwart interieur
LM: Arval (geen levering restricties)

Vandaag contact gehad met tesla en nog geen beschikbare auto op dit moment.
Ze hadden nog wel een black met wit interieur, helaas wil ik zwart interieur.

Hopelijk komt er dit jaar nog een beschikbaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snoeptrommel
Ondertussen is de tesla machine weer aan het rekenen gegaan en tot de conclusie gekomen dat de laatste 3 dagen van dit jaar ook niet meer haalbaar zijn. Het nieuwe voorstel is januari of februari. Het is net dammen, het blijft maar schuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonazzty
Snoeptrommel schreef op maandag 11 december 2023 @ 16:10:
[...]

Toen ik niet zo heel lang geleden tesla belde wisten ze mij te vertellen dat ze precies deze configuratie op voorraad hadden, met trekhaak. Ik kon dan mijn bestelling annuleren en deze de week erna rijden was het bericht. Toch wel vreemd dat jij dan ook nog steeds geen VIN te zien krijgt. Tis een wondere wereld, die Tesla leveringen....
Ja.. Tesla vertelde mij dat er daags (!) na "mijn" bestelling via LM een auto gematched was met de bestelling, maar dat die na een paar uur terug ontkoppeld was.. en dit nog een keer 2-3 erna dan.. de medewerker aan de telefoon zei zelf "echt vreemd dat die zolang wegblijft" .. maar bij delivery konden ze blijkbaar geen zinnige verklaring ervoor geven... Vraag mij toch af hoe dat ze die "matches" bepalen :-p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giancarlo_f
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-04 08:59

giancarlo_f

M3 Highland & EV3

Levertijden lopen hard op..... nu ook zonder trekhaak !

Besteld 4/10/2023 Tesla M3LR / Blue / 18inch / black interieur

* Levering 1e week 2024 verschoven naar 2-feb / 17-april 2024 grrrrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoeptrommel
Jonazzty schreef op maandag 11 december 2023 @ 16:41:
[...]

Ja.. Tesla vertelde mij dat er daags (!) na "mijn" bestelling via LM een auto gematched was met de bestelling, maar dat die na een paar uur terug ontkoppeld was.. en dit nog een keer 2-3 erna dan.. de medewerker aan de telefoon zei zelf "echt vreemd dat die zolang wegblijft" .. maar bij delivery konden ze blijkbaar geen zinnige verklaring ervoor geven... Vraag mij toch af hoe dat ze die "matches" bepalen :-p
Ik vind het een bijzonder verloop hebben. We wachten maar weer rustig verder op onze "match". Wie weet hebben we in januari meer geluk met deze loterij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonazzty
giancarlo_f schreef op maandag 11 december 2023 @ 16:48:
Levertijden lopen hard op..... nu ook zonder trekhaak !

Besteld 4/10/2023 Tesla M3LR / Blue / 18inch / black interieur

* Levering 1e week 2024 verschoven naar 2-feb / 17-april 2024 grrrrr
ja ik zag vandaag ook op de website dat alle kleuren behalve wit en zwart (denk ik) nu op 9-12 weken levertijd zitten.... nu, dat zal allicht heel optimistisch zijn, want toen die van mij besteld is stond die op 3-6... en volgens de laatste timeframe van Tesla ga ik nog mogen wachten tot ergens februari idd... echt vreemd.
Snoeptrommel schreef op maandag 11 december 2023 @ 17:02:
[...]

Ik vind het een bijzonder verloop hebben. We wachten maar weer rustig verder op onze "match". Wie weet hebben we in januari meer geluk met deze loterij...
Zelfde hier.. ik krijg er kop nog staart aan... 't is duidelijk niet FIFO.. maar eerder "wat zullen we vandaag eens buiten laten gaan?" .. echt vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RangoTangoNL
  • Laatst online: 01-02-2024
Snoeptrommel schreef op maandag 11 december 2023 @ 16:13:
Ondertussen is de tesla machine weer aan het rekenen gegaan en tot de conclusie gekomen dat de laatste 3 dagen van dit jaar ook niet meer haalbaar zijn. Het nieuwe voorstel is januari of februari. Het is net dammen, het blijft maar schuiven.
Zojuist inderdaad aangepast van 29-31 december naar 1 januari - 7 februari. Ondertussen al de 7de verschuiving.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rioteer
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 10-02-2024
M3 besteld op 30-11, stealth Grey en verder alles standaard. Levertijd 9 januari - 4 maart.
Zie wel dat er vandaag een schip is aangemeerd in België. Maar denk dat hoop tevergeefs is (??).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonazzty
Rioteer schreef op maandag 11 december 2023 @ 22:15:
M3 besteld op 30-11, stealth Grey en verder alles standaard. Levertijd 9 januari - 4 maart.
Zie wel dat er vandaag een schip is aangemeerd in België. Maar denk dat hoop tevergeefs is (??).
ik zou het ookwel eens willen weten hoe veel "wachtenden" er nog voor ons zijn :-p ... want JA er zijn veel orders, en ja we zijn niet de enige die bestellen.. Maar toch.. :-p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rioteer
Jonazzty schreef op maandag 11 december 2023 @ 22:24:
[...]

ik zou het ookwel eens willen weten hoe veel "wachtenden" er nog voor ons zijn :-p ... want JA er zijn veel orders, en ja we zijn niet de enige die bestellen.. Maar toch.. :-p
Ja helaas zegt het RN nummer kennelijk niets over de plek in de wachtrij. Maar ook besteld op 30-11? :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jonazzty
Rioteer schreef op maandag 11 december 2023 @ 22:26:
[...]

Ja helaas zegt het RN nummer kennelijk niets over de plek in de wachtrij. Maar ook besteld op 30-11? :*)
hier besteld door LM op 10/10 ... ook stealth grey, voor de rest volledig standaard..
En ja, online kan je wel "legendes" vinden van je VIN maar niet van een RN helaas :-p ... dusja... het blijft een beetje wachten op een teken waarvan je niet goed weet wanneer het komt zeker?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wackmack
Gaat niet bepaald snel zeg. Zie wel dat de meeste een model 3 hebben besteld. Model Y kan misschien snel gaan. Ze worden zelfs hiernaast gemaakt in Duitsland.

Scheelt een aardige boottrip. Wel bijzonder dat het nog steeds totaal niet duidelijk is qua levertijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jonazzty
Wackmack schreef op maandag 11 december 2023 @ 22:36:
Gaat niet bepaald snel zeg. Zie wel dat de meeste een model 3 hebben besteld. Model Y kan misschien snel gaan. Ze worden zelfs hiernaast gemaakt in Duitsland.

Scheelt een aardige boottrip. Wel bijzonder dat het nog steeds totaal niet duidelijk is qua levertijden.
Tesla being Tesla... toen er door de LM besteld is, was de levertermijn 3-6 weken... en plots ineens is het eind januari... just because they can, zeker?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackberry
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 12-11-2024
Rioteer schreef op maandag 11 december 2023 @ 22:15:
Zoals al aangegeven, zelfde configuratie op 21/11 besteld. Levertijd schatting was eerst 14-31 december. Maar is nu ook 9 jan-4 maart.

Zal zeker niet op de boot staan die vandaag in Zeebrugge is. Op zn vloegst die van 31 december, maar denk persoonlijk die van 16 jan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snoeptrommel
RangoTangoNL schreef op maandag 11 december 2023 @ 18:19:
[...]

Zojuist inderdaad aangepast van 29-31 december naar 1 januari - 7 februari. Ondertussen al de 7de verschuiving.
Wanneer had jij besteld? Hier reeds in juni. Eerste schatting in de app was augustus-september, werd vervolgens september daarna oktober en vervolgens december. Wiebelde eens terug naar november, maar werd weer begin december om vervolgens toch weer naar eind december te springen. En nu sinds gisteren is het idd 1 januari - 7 februari. Ik raak een beetje in de war van deze leverstrategie geloof ik.... 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Her-man
Vandaag zou ik m'n MY ophalen in Tilburg. Helaas met 2 dagen uit moeten stellen na telefoontje gisteren dat vandaag niet ging lukken. Dus nog 2 dagen langer blijven uitkijken. Ik denk dat het erg druk is zo aan het einde van het jaar. Heb inmiddels wel m'n kenteken.
Gelukkig kon ik het inleveren van mn huidige auto ook nog verplaatsen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BSDforMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-05 11:51
Mijn LM heeft vanochtend de bestelling van mijn MY RWD Zwart doorgezet naar Tesla, en kreeg zojuist te horen dat de levering 14 dec zou geschieden! 🤪

Nu nog even de mail van Tesla afwachten en dan hopenlijk donderdag naar Tilburg gaan .....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jonazzty
naar aanleiding van de data die hier gepost werd heb ik nog eens gepolst bij zowel Tesla als bij LM.. en het wordt gezellig... LM zegt "tesla heeft ons doorgegeven 25/12" ... Tesla zegt "half / eind januari 2024... we hebben dat ook zo doorgegeven aan de LM" .. nou...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pandeefke
  • Laatst online: 14-04 22:41
Jonazzty schreef op maandag 11 december 2023 @ 13:02:
[...]

Zou een combinatie zijn van Stealth Grey en trekhaak :-(
Het wachten bij ALD is leuk... een goei 28 min in de wacht.
Ik kan nog altijd rijden met huidige lease ;-) teller staat op 7 jaar nu.
Alleen hoop ik dat de fiscaliteit, VAA geen problemen gaat geven voor 2024... Die zou enorm stijgen voor oudere diesel wagens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jonazzty
Pandeefke schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 12:52:
[...]

Zou een combinatie zijn van Stealth Grey en trekhaak :-(
Het wachten bij ALD is leuk... een goei 28 min in de wacht.
Ik kan nog altijd rijden met huidige lease ;-) teller staat op 7 jaar nu.
Alleen hoop ik dat de fiscaliteit, VAA geen problemen gaat geven voor 2024... Die zou enorm stijgen voor oudere diesel wagens.
ja, ik kan ook nog wel verder met huidige lease.. maar mijn huidige wagen is toch lang geen tesla ;-) .. dus in dat opzicht mag het hier toch wel wat vooruitgaan, eigenlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Valentijn
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 30-04 16:38
Het viel me vandaag op dat de levertijd van de Model 3 short range aardig is gezakt. Volgens de website 1-4 weken

[ Voor 5% gewijzigd door Valentijn op 12-12-2023 17:33 ]

Keep it cool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackberry
Valentijn schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 17:33:
Het viel me vandaag op dat de levertijd van de Model 3 short range aardig is gezakt. Volgens de website 1-4 weken
Goed gespot! Was net gisteren of eergisteren van 2-6 weken naar 8-12 weken gegaan voor rood/grijs, die staan nu op 3-6. Trekhaak toevoegen voor zwart/wit maakt ook levertijd 3-6 ipv 1-4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonazzty
Jackberry schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 17:49:
[...]

Goed gespot! Was net gisteren of eergisteren van 2-6 weken naar 8-12 weken gegaan voor rood/grijs, die staan nu op 3-6. Trekhaak toevoegen voor zwart/wit maakt ook levertijd 3-6 ipv 1-4
In NL dan? Want in BE nog steeds 3-6 voor wit en 5-8 (beetje korter dus dan voordien) voor een andere kleur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Knip, zie de topicwaarschuwing: Geen namen.

[ Voor 91% gewijzigd door Taro op 12-12-2023 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonazzty
Wackmack schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 22:09:
[mbr]Knip, zie de topicwaarschuwing: Geen namen.[/]
Wat de naam van de advisor was dat weet ik niet meer. Ze zeggen dat ook niet allemaal.
Maar het was gewoon op het belgisch telefoonnummer van Tesla : 038081782 ..

Als je een RN nummer hebt heb ik de indruk dat ze niet twijfelen om de (geschatte) levertermijn door te geven van je order.. Maar opnieuw... het is nu wel de eerste keer dat LM nog claimt dat het vroeger zal zijn dan dat Tesla liet weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenIsM3
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:51
Mijn RWD Ultra Red vorige week geannuleerd i.v.m. verwachte levertijd februari/maart. Niet veel later verschoof de levertijd op de website ook van 2-6 weken naar 8-12 weken. Nu verschuift de levertijd ineens naar 3-6 weken. Man man man, Tesla en informatievoorziening..

Afijn, heb een vorige week een order geplaatst bij de LM voor een standaard zwarte M3 RWD. Alphabet neemt alleen haar tijd om de order bij Tesla te plaatsen dus nog geen RN. Levertijd op de website is nu 1-4 weken dus hopelijk kunnen ze dat waarmaken. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• OllyNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-12-2024
Voorraad model Y performance besteld, qucksilver met trekhaak, morgen ophalen, vorige week gekocht :p

Kom nu van een model 3 LR, erg blij mee, echter ik wordt vader dus we gaan voor meer ruimte :)

Wel een tijdje getwijfeld inzake wachten op model Y juniper, maar toen dacht ik nee, kan deze altijd weer verkopen over een jaar of 3 a 4 als het interessant genoeg is, ik verwacht eerlijk gezegd dat we 'm langer gaan rijden.

[ Voor 3% gewijzigd door OllyNL op 13-12-2023 11:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wackmack
OllyNL schreef op woensdag 13 december 2023 @ 11:29:
Voorraad model Y performance besteld, qucksilver met trekhaak, morgen ophalen, vorige week gekocht :p

Kom nu van een model 3 LR, erg blij mee, echter ik wordt vader dus we gaan voor meer ruimte :)

Wel een tijdje getwijfeld inzake wachten op model Y juniper, maar toen dacht ik nee, kan deze altijd weer verkopen over een jaar of 3 a 4 als het interessant genoeg is, ik verwacht eerlijk gezegd dat we 'm langer gaan rijden.
Dat is wel heel lekker! Zelf 5 dec door gegeven door de LM maar de app doet raar qua datum. Vorige week de LM gesproken. Misschien goed om volgende week Tesla eens te bellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RalfOnline
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16-07-2024
Hoi hoi!
Mijn MY is 11 december besteld door de leasemaatschappij (Alphabet)! Verwachte levering: 2 januari- 1 februari.
Betreft de standaard leasebak met achterwielaandrijving, Pearl white, 19"velgen, zwart interieur.

Zin an!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BSDforMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-05 11:51
BSDforMe schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 12:36:
Mijn LM heeft vanochtend de bestelling van mijn MY RWD Zwart doorgezet naar Tesla, en kreeg zojuist te horen dat de levering 14 dec zou geschieden! 🤪

Nu nog even de mail van Tesla afwachten en dan hopenlijk donderdag naar Tilburg gaan .....
Gisteren SMS van Tesla ontvangen dat ik maandagmiddag in Tilburg verwacht wordt om hem op te halen.
Binnen een week dus :)

En het betreft een 2024 Berlijn model. (wat dat ook mag betekenen :? )

[ Voor 7% gewijzigd door BSDforMe op 14-12-2023 09:20 . Reden: update over model ]

• nLs90
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-03 21:50
Mijn is 11/10 besteld door Alphabet en leverdatum is al 10+ keer veranderd variërend tussen 19 december en maart 2024 , het heeft lang op 19-29 december gestaan (huidige lease loopt 19 december af), nu al 3 dagen zonder enige datum... frustrerend... had gehoopt hem effectief de 19e al te hebben maar die hoop heb ik al opgegeven. Stealth Grey, zwarte standaard velgen, zwart interieur en Enhanced Autopilot.

• Tissa12345
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 13-05 14:29
Volgens Tesla is de kleur Stealth Grey en/of trekhaak vaak een ding met leveringen.

Die van mij is onlangs ook weer uitgesteld naar begin januari. Stealth Grey met 19’ Nova velgen en zwarte bekleding.

• Jonazzty
Tissa12345 schreef op donderdag 14 december 2023 @ 11:12:
Volgens Tesla is de kleur Stealth Grey en/of trekhaak vaak een ding met leveringen.

Die van mij is onlangs ook weer uitgesteld naar begin januari. Stealth Grey met 19’ Nova velgen en zwarte bekleding.
ookal willen merken / horen / lezen dat Stealth Grey een moeilijke is... heb zelfs al horen vallen dat er volgens sommigen op dit moment niet eens een productie loopt van die kleur. Maar dat is natuurlijk alleen maar veronderstellingen of "via via via via gehoord" ... Alleen vreemd dat ze daar dan niets van vermelden online. OK ja de levertermijn is duidelijk anders, maar dat is zo voor alle kleuren die niet zwart of wit zijn, zag ik. En dan nog.. de levertermijn die ze op de website vermelden, respecteren ze blijkbaar ookal niet..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zeemon123
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20-03-2024
Toch lijkt mijn Stealth Grey besteld op 16-11 toch echt vandaag geleverd te worden, afspraak staat voor vanmiddag in Groningen. Ik heb geen trekhaak, dus dan is het wellicht toch die combinatie die zo lang op zich laat wachten…?

• nLs90

Had ik dat geweten had ik waarschijnlijk voor een andere kleur gegaan...

• nLs90
Zeemon123 schreef op donderdag 14 december 2023 @ 11:24:
Toch lijkt mijn Stealth Grey besteld op 16-11 toch echt vandaag geleverd te worden, afspraak staat voor vanmiddag in Groningen. Ik heb geen trekhaak, dus dan is het wellicht toch die combinatie die zo lang op zich laat wachten…?
Voor mij is het zonder trekhaak en redelijk vroeg besteld tov van anderen en buiten Stealth Grey alles standaard, enkel Enhanced Autopilot maar daar zal het wel niet aan liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tissa12345
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 13-05 14:29
Ik had gebeld en kon mijn order nog wijzigen in volledig standaard wit/zwart + photon wielen. Die staan er genoeg in Zeebrugge/Tilburg. Heeft echter niet de voorkeur dus zal gewoon geduld moeten hebben.

De medewerker gaf aan dat hij wel verwacht dat hij er mid januari zal zijn. Is maar afwachten wat daar van terecht komt. Geduld is een schone zaak :).

[ Voor 6% gewijzigd door Tissa12345 op 14-12-2023 13:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjonnie
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:35

Afgelopen maandag mocht ik precies deze configuratie (LR, incl trekhaak, besteld op 01-09) in ontvangst nemen. Het wachten waard zou ik zeggen, in het echt een super mooie combi!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nLs90
Tissa12345 schreef op donderdag 14 december 2023 @ 13:16:
Ik had gebeld en kon mijn order nog wijzigen in volledig standaard wit/zwart + photon wielen. Die staan er genoeg in Zeebrugge/Tilburg. Heeft echter niet de voorkeur dus zal gewoon geduld moeten hebben.

De medewerker gaf aan dat hij wel verwacht dat hij er mid januari zal zijn. Is maar afwachten wat daar van terecht komt. Geduld is een schone zaak :).
Ik verjaar eind januari, dus zou wel een leuk verjaardagscadeau kunnen zijn dan, doch prefereer ik het als een Kerstcadeau ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jackberry
nLs90 schreef op donderdag 14 december 2023 @ 14:11:
[...]

Ik verjaar eind januari, dus zou wel een leuk verjaardagscadeau kunnen zijn dan, doch prefereer ik het als een Kerstcadeau ;-)
Als prive aankoop vind ik wat minder erg om hem op 2024 kenteken te hebben!

• Wum1955
  • Laatst online: 28-05-2024
Vandaag voorraad MY, LR besteld, quicksilver met trekhaak. Tijdje gewacht op nog meer korting en misschien ook nog supercharge-km’s, maar wilde uiteindelijk niet achter het huidige voorraad-net vissen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• soppie11
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-02 19:02
Afgelopen vrijdag laat in de avond (8 december) de bestelling gedaan voor een midnight cherry red LR met white interior (voorraadmodel). Vanaf 18 december kan ik hem ophalen. Uiteraard in mijn nopjes met de supersnelle levering!

• Degebruiker2023
  • Laatst online: 31-01-2024
Vandaag my M3 SR opgehaald en wat ben ik blij met deze auto. Ik kom van een Kia ceed SW, maar dit is toch echt wel echt een stuk comfortabeler.

Helaas werk niet alles naar behoren. Het autopilot knopje geeft geen feedback zoals de toetsen voor de richtingaanwijzers of de camera. Hierdoor kan ik geen gebruik maken van de crusie control. Ik moet zaterdag naar Duitsland, dus daar baal ik wel een beetje van...

Iemand anders die zoiets heeft meegemaakt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Her-man
Her-man schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 07:45:
Vandaag zou ik m'n MY ophalen in Tilburg. Helaas met 2 dagen uit moeten stellen na telefoontje gisteren dat vandaag niet ging lukken. Dus nog 2 dagen langer blijven uitkijken. Ik denk dat het erg druk is zo aan het einde van het jaar. Heb inmiddels wel m'n kenteken.
Gelukkig kon ik het inleveren van mn huidige auto ook nog verplaatsen.
Het is vandaag gelukt. Weliswaar een uur later bij Tesla Tilburg (iets met A27 en heel lang stilstaan), maar het rijdt fantastisch. Het was het wachten waard. En blauw is echt mooi.

• endless90
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-05 09:19
Her-man schreef op donderdag 14 december 2023 @ 22:03:
[...]

Het is vandaag gelukt. Weliswaar een uur later bij Tesla Tilburg (iets met A27 en heel lang stilstaan), maar het rijdt fantastisch. Het was het wachten waard. En blauw is echt mooi.
Veel rijplezier! Ik ben nog in afwachting van mijn M3 in het blauw. Hoe lang heb je erop gewacht?

• kabski
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-05 04:43
Degebruiker2023 schreef op donderdag 14 december 2023 @ 20:23:
Vandaag my M3 SR opgehaald en wat ben ik blij met deze auto. Ik kom van een Kia ceed SW, maar dit is toch echt wel echt een stuk comfortabeler.

Helaas werk niet alles naar behoren. Het autopilot knopje geeft geen feedback zoals de toetsen voor de richtingaanwijzers of de camera. Hierdoor kan ik geen gebruik maken van de crusie control.
Je weet dat je het scrollwieltje fysiek moet indrukken? Er is wat meer kracht voor nodig dan de capacitieve knoppen zoals de cameraknop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Degebruiker2023 schreef op donderdag 14 december 2023 @ 20:23:

Helaas werk niet alles naar behoren. Het autopilot knopje geeft geen feedback zoals de toetsen voor de richtingaanwijzers of de camera. Hierdoor kan ik geen gebruik maken van de crusie control. Ik moet zaterdag naar Duitsland, dus daar baal ik wel een beetje van...

Iemand anders die zoiets heeft meegemaakt?
De auto moet vaak ook een X aantal kilometers calibreren voordat van de camera's afhankelijke zaken gebruikt kunnen worden. Zie je nog een calibratiemelding?

• Degebruiker2023
kabski schreef op donderdag 14 december 2023 @ 22:34:
[...]

Je weet dat je het scrollwieltje fysiek moet indrukken? Er is wat meer kracht voor nodig dan de capacitieve knoppen zoals de cameraknop.
Gaat om de autopilot/cc knop zelf. Maakt niet uit hoeveel kracht ik zet, ik krijg m niet ingedrukt. Scrollwiel indrukken lukt wel gewoon. Ik ben bang dat ze iets verkeerd hebben gemonteerd.

• Degebruiker2023
Taro schreef op donderdag 14 december 2023 @ 22:42:
[...]

De auto moet vaak ook een X aantal kilometers calibreren voordat van de camera's afhankelijke zaken gebruikt kunnen worden. Zie je nog een calibratiemelding?
Ja dat duurde inderdaad even. Heb er inmiddels al ruim 100km op zitten, dusndat zit wel goed. Gaat echt puur om het knopje dat nu eigenlijk geen knopje is. Zal volgende week is naar Tesla bellen.

• MichelG
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-05 23:06
Degebruiker2023 schreef op donderdag 14 december 2023 @ 23:02:
[...]

Gaat om de autopilot/cc knop zelf. Maakt niet uit hoeveel kracht ik zet, ik krijg m niet ingedrukt. Scrollwiel indrukken lukt wel gewoon. Ik ben bang dat ze iets verkeerd hebben gemonteerd.
Even voor de zekerheid dat we over hetzelfde praten:
https://www.tesla.com/own...FC-8D10-B7B1BBCFCB1F.html

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BFyBxR4RZ8ADYt95ZDGX1H5q-i8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Cp9vZDale5VMGr2grTMFqlo9.jpg?f=fotoalbum_large

4 = Lamp voor cruise control (niet-functioneel)
8 = Rechter scrollwiel (zie Rechter scrollwiel (Autopilot))

• kabski
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-05 04:43
Degebruiker2023 schreef op donderdag 14 december 2023 @ 23:02:
Dat is geen knop, de TACC / Autosteer zet je aan met 1 of 2 keer drukken op het rechter scrollwieltje.

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-05 16:39

Fjeze

AllesPerfect!

Morgen om 11:30 mijn model y rwd Midnight Cherry Red ophalen in Tilburg. 6 december besteld door de leasemaatschappij.
Ben benieuwd!

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Wat worden de model y allemaal snel geleverd zeg. Kan mij niet voorstellen dat mijn order goed staat bij Tesla. Morgen even bellen want die nog steeds levering over 10 maanden ipv z.s.m.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Degebruiker2023
MichelG schreef op donderdag 14 december 2023 @ 23:31:
[...]

Even voor de zekerheid dat we over hetzelfde praten:
https://www.tesla.com/own...FC-8D10-B7B1BBCFCB1F.html

[Afbeelding]

4 = Lamp voor cruise control (niet-functioneel)
8 = Rechter scrollwiel (zie Rechter scrollwiel (Autopilot))
Duidelijk! Het is mij gelukt om autopilot te activeren. Ik was er van overtuigd dat nummer 4 het knopje daarvoor was. Bedankt voor jullie hulp!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wackmack schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 08:57:
Wat worden de model y allemaal snel geleverd zeg. Kan mij niet voorstellen dat mijn order goed staat bij Tesla. Morgen even bellen want die nog steeds levering over 10 maanden ipv z.s.m.
LM niet per ongeluk een restrictie erop gezet? 10 maanden is niet normaal bij Tesla.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wackmack
Inspired schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 09:44:
[...]

LM niet per ongeluk een restrictie erop gezet? 10 maanden is niet normaal bij Tesla.
Nee, er staat zsm leveren. Maar misschien heeft Tesla het verkeerd begrepen. Ga nu toch even bellen.

Toch gelijk! Zat mij niet helemaal lekker. Leasemaatschappij toch restrictie erop gezet. Tesla nam direct op, heel fijn zeg. Nu hopelijk Januari rijden 🥳

[ Voor 20% gewijzigd door Wackmack op 15-12-2023 10:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Simone96
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 04-05 16:38
Ik krijg net bericht van leasemaatschappij dat Tesla goed nieuws had en mijn Tesla blijkbaar toch wel gerepareerd kon worden en ik spoedig iets zou horen over het maken van een afhaalafspraak. Dit nadat begin vorige week nog werd gezegd dat hij niet gerepareerd kon worden (nadat hij al een maand bij hun stond, vanaf afleverdag) en dat ik moest wachten op een nieuwe auto. Ik blijf het maar een raar verhaal vinden. Maar goed eerst vijf dagen op vakantie komende week en wellicht kan ik hem dan nog ophalen voor het einde van het jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basto11
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15:10
Vraagje aan degenen die zelf een auto hebben besteld (ipv via de lease-maatschappij). Ik wil een Model Y bestellen maar deze moet om fiscale redenen nog dit jaar gekocht worden. In verband met een vakantie wil ik deze liefst de laatste week van het jaar geleverd hebben (ik kan niet eerder). Omdat dan de prijzen misschien ook wat lager zijn vanwege een eventuele actie en Tesla de prijzen omlaag kan aanpassen mits je binnen een week van het door hun voorgestelde aflevermoment ophaalt, komt dat voorgestelde moment nauw. Weten jullie of je bij bestelling een opmerking kunt toevoegen wanneer je de auto wilt ophalen?

Het gaat uiteraard om een voorraadmodel dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Her-man
endless90 schreef op donderdag 14 december 2023 @ 22:22:
[...]

Veel rijplezier! Ik ben nog in afwachting van mijn M3 in het blauw. Hoe lang heb je erop gewacht?
Technisch sinds half juni. Maar ik moest eerst m’n oude leaseauto “oprijden”. De leverdatum sinds juni stond op 12 december en vanuit tesla werd 12-31 december aangegeven. M.a.w. uiteindelijk 2 dagen later opgehaald dan verwacht/gehoopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megat
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-05 23:00
[b]basto11 schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 14:36Ik wil een Model Y bestellen maar deze moet om fiscale redenen nog dit jaar gekocht worden. wil ik deze liefst de laatste week van het jaar ophalen. Weten jullie of je bij bestelling een opmerking kunt toevoegen wanneer je de auto wilt ophalen?

Het gaat uiteraard om een voorraadmodel dan.
Hoe drukker ze het hebben met afleveringen, hoe preciezer het komt op de afleverafspraak. Het einde van het jaar was altijd drukker met afleveringen. Bij mijn weten doen ze dan niet aan reserveringen. Ze willen zoveel mogelijk zekerheid dat de auto voor 1 januari afgeleverd wordt. Bij mijn weten kun je geen opmerkingen plaatsen bij het invoeren van je order.
Wij kochten een voorraadmodel - in september - en hebben in contact met de adviseuse een link gekregen van de betreffende auto. Vervolgens exact een week later opgehaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• davidduzy
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13-05 13:29
Vandaag mijn MY RWD gaan afhalen in Drogenbos.

Alles leek oke, deur sloot eerst niet, maar na 4 keer lukte het perfect.

Afgetekend en wanneer we wilden vertrekken plots overal krassen ontdekt. Op de achterkant, zijkant, voorkant, echt enorme hoeveelheid.

Ging enkele uren tijd kosten om te polijsten, maar na enkele minuten kwamen ze met de boodschap dat hun machine kapot was. Ik moet hem dus binnenbrengen om dat op te lossen.

Er werden ook door hen foto’s van getrokken en toegevoegd aan mijn “dossier”.

Best jammer …

Edit: foto’s proberen toevoegen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3DKmw5E2OTWwtFPVPUxw_fSD71Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u2xYHsZzGZXQILOOFKSZLynA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kx4r7BfAb8F4lM-6Vn6XEDWP9rQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/57ngpCqvn7Lib3yos9NKeKi8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S8MJqyOBchmpozEAO0481SZMurI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/myF11KUcwSVMmomQUqgEwOZs.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 52% gewijzigd door davidduzy op 16-12-2023 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soppie11
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-02 19:02
davidduzy schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 22:09:
Vandaag mijn MY RWD gaan afhalen in Drogenbos.

Alles leek oke, deur sloot eerst niet, maar na 4 keer lukte het perfect.

Afgetekend en wanneer we wilden vertrekken plots overal krassen ontdekt. Op de achterkant, zijkant, voorkant, echt enorme hoeveelheid.

Ging enkele uren tijd kosten om te polijsten, maar na enkele minuten kwamen ze met de boodschap dat hun machine kapot was. Ik moet hem dus binnenbrengen om dat op te lossen.

Er werden ook door hen foto’s van getrokken en toegevoegd aan mijn “dossier”.

Best jammer …

Edit: foto’s proberen toevoegen
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Oh man! Balen zeg, je mag toch hopen dat je dit niet hoeft aan te treffen als je naar je nieuwe auto komt kijken. :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serpz0r
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13-05 10:05
Lijkt wel 2e hands : -O-

Als je niet tevreden bent met het antwoord, dan heb je misschien de vraag verkeerd gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Niet verwacht, de restrictie van de LM is er direct afgehaald.

Model Y staat nu op 10 januari - 13 februari ophalen.

We kunnen gaan aftellen 😍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basto11
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15:10
Megat schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 16:06:
[...]
Hoe drukker ze het hebben met afleveringen, hoe preciezer het komt op de afleverafspraak. Het einde van het jaar was altijd drukker met afleveringen. Bij mijn weten doen ze dan niet aan reserveringen. Ze willen zoveel mogelijk zekerheid dat de auto voor 1 januari afgeleverd wordt. Bij mijn weten kun je geen opmerkingen plaatsen bij het invoeren van je order.
Wij kochten een voorraadmodel - in september - en hebben in contact met de adviseuse een link gekregen van de betreffende auto. Vervolgens exact een week later opgehaald.
Thanks! Ik ga het er op wagen en vanavond bestellen 😊

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackberry
Kleine update, M3 RWD Stealth grey:

21/11 besteld, 2-6 weken
22/11, levertijd 14 - 31 december
02/12, levertijd 9 Jan - 4 maart
17/12, levertijd 6 Jan - 12 feb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dusun
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-12-2023
Afgelopen donderdag (14 december) mijn Tesla M3 (highland) RWD (stealth grey) opgehaald (privé / particulier koop en besteld op 7 november) in Tilburg zonder enige bijzonderheden. Auto rijdt heerlijk (kom van een ID.3 1st MAX) en ben er erg blij mee!

Vroeg me alleen het volgende af: 1) hoort er een USB-stick bij te zitten om de dashcam mode te kunnen activeren/ gebruiken? Er zit er namelijk geen bijgeleverd. 2) Ik kwam erachter dat de bijrijdersstoel geen lende-steun optie had, dit zit alleen op de bestuurdersstoel, is dit normaal/ standaard? 3) Wat is het advies qua thuis opladen, altijd tot 100% of beter tot 80% en 100% alleen wanneer nodig/ lange ritten?

[ Voor 11% gewijzigd door Dusun op 17-12-2023 17:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rioteer
Update van de levertijd: besteld op 30-11, verwachte levering 6 januari - 12 februari.

(m3 RWD, stealth grey).
Pagina: 1 2 ... 60 Laatste

Let op:
Op https://whereboat.com kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.

Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.

Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.

Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.

• Voor accessoires kan je terecht in het Tesla Model 3/Y topic en voor de S3XY buttons: Tesla Model 3 & Y Accessoires.

* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *

Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.

Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat echt alleen over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.