**************************************************************************************************************************
Afgelopen donderdag (14 december) mijn Tesla M3 (highland) RWD (stealth grey) opgehaald (privé / particulier koop en besteld op 7 november) in Tilburg zonder enige bijzonderheden. Auto rijdt heerlijk (kom van een ID.3 1st MAX) en ben er erg blij mee!
Vroeg me alleen het volgende af: 1) hoort er een USB-stick bij te zitten om de dashcam mode te kunnen activeren/ gebruiken? Er zit er namelijk geen bijgeleverd. 2) Ik kwam erachter dat de bijrijdersstoel geen lende-steun optie had, dit zit alleen op de bestuurdersstoel, is dit normaal/ standaard? 3) Wat is het advies qua thuis opladen, altijd tot 100% of beter tot 80% en 100% alleen wanneer nodig/ lange ritten?
************************************************************************************************************************
Bij mijn Tesla (2022) zat toen wel een usb stick. Of het nu nog is geen idee.
Ik rij dagelijks max 80 kilometer en laad de auto op tot ongeveer 60/65 %. Kom dan thuis met ongeveer 40%
Elke 3 maanden 1x op 100 %. Eens per maand 100% kan natuurlijk ook
In ieder geval de accu zoveel mogelijk tussen 40 en 70% houden dan is volgens mij de degradatie minimaal.
[
Voor 77% gewijzigd door
pegasuspiet op 17-12-2023 18:23
]