Heb AI4Allewijn schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 10:56:
[...]
Hw3 of 4?
Ik hoop het op mijn hw3 2024 MY ook nog te mogen krijgen.
Waarom zou je het willen afzetten? Gewoon uit nieuwsgierigheid.
micmulder schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 11:22:
Onlangs had ik de vraag gesteld hier of iemand wist hoe de verkeersinformatie uit te schakelen is voor de tesla. Voor mijn geval om de juniper.
Net gebeld met Telsa, omdat hierover niks te vinden is. Blijkbaar is dit uit te schakelen via een serviceverzoek. Deze net aangemaakt en ben benieuwd of dit gaat lukken.
Ter info voor: @RigolleM @CME86 @macedon
Ik laad wel af en toe bij Tesla langs de snelweg maar dat is hoogstens 1 a 3minuten van de snelweg af vaak bij een hotel met schone (gratis) toiletten. Dat vind ik echt niet zo'n ramp voor die paar minuten even de snelweg af.Stronk schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 09:11:
[...]
Wanneer mogen we Tesla's laadpunten verbergen? Die staan nooit naast de snelweg dus heb je meestal vrijwel niks aan. Vervelend dat de navigatie enkel oplaadpunten waarvoor je de snelweg moet verlaten en een drukke stad in moet toevoegt aan je routeSoms merk je echt aan alles dat dit bedrijf Amerikaans is.
Helemaal eens dat die optie er mag zijn. Echter is "nooit naast de snelweg" ook niet zo, tenzij je definitie van "naast de snelweg" heel letterlijk is. Zoals een tankstation, parkeerplaats, Raststätte.Stronk schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 09:11:
[...]
"In de navigatie-instellingen kunt u ervoor kiezen om oplaadpunten die geen eigendom zijn van Tesla of niet door Tesla worden bediend, wel of niet te verbergen op de kaart."
Wanneer mogen we Tesla's laadpunten verbergen? Die staan nooit naast de snelweg dus heb je meestal vrijwel niks aan. Vervelend dat de navigatie enkel oplaadpunten waarvoor je de snelweg moet verlaten en een drukke stad in moet toevoegt aan je routeSoms merk je echt aan alles dat dit bedrijf Amerikaans is.
Onze eerste lange trip (~900 km enkel) was begin maart dit jaar. De Tesla SuC's waar we gestopt zijn:
1. snelweg af meteen stoplicht naar rechts, 300 meter verder naar links (industrieterrein met ook verschillende tankstations en fastfood)
2. snelweg af meteen rechts en 100 meter verder naar links (Autohof)
3. snelweg af meteen stoplicht rechtdoor (Autohof)
4. snelweg af meteen links, 500 meter verder naar rechts (Autohof)
Omdat ik radio luister via een radiostation en niet steeds geswitcht wil voor naar npo 1 radio voor de laatste verkeersinformatie.royalt123 schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 11:41:
Waarom zou je het willen afzetten? Gewoon uit nieuwsgierigheid.
[...]
Volgens mij kwam dit een tijd terug ook al voorbij, maar heb het niet helemaal gevolgd. Kan het zijn dat ik dit nog nooit heb gehad? Ken deze functie wel uit sommige Audi’s en Volvo’s maar heb dit zelf in de Tesla nog nooit gehad.micmulder schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 12:45:
[...]
Omdat ik radio luister via een radiostation en niet steeds geswitcht wil voor naar npo 1 radio voor de laatste verkeersinformatie.
Och dat bedoeld je, dat is vreselijk ambetant! Dat het via service moet uitgeschaled worden is wel erg
Dat zal ik dan ook moeten doen als ik mijne Juniper ontvangt. Ik dacht dat het om kaart verkeersinformatie ging 
micmulder schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 12:45:
[...]
Omdat ik radio luister via een radiostation en niet steeds geswitcht wil voor naar npo 1 radio voor de laatste verkeersinformatie.
Voor 4 tientjes een Model 3 stuur met gebladerd leer gekocht op marktplaats en voor 10 euro een setje op Ome Alie met daarin een suède hoes op maat en wat naai spul, kijken wat we er van kunnen maken...
Hopelijk zit het er zo uit bij mij straks:
Hopelijk zit het er zo uit bij mij straks:
[ Voor 20% gewijzigd door Damian op 15-04-2025 15:32 ]
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
In Duitsland zitten ze vaak direct naast de afslag bij een McDonalds ofzo en daar heb je ook vaak geen verkeerslichten bij een afrit, dus dan gaat het heel vlot, maar in Frankrijk en Italië is het vooral op de tolwegen soms vervelend om eraf te moeten. Ook rondom grote steden wil je soms liever een Ionity ofzo pakken die direct aan de snelweg zit.Plenkske schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 11:54:
[...]
Helemaal eens dat die optie er mag zijn. Echter is "nooit naast de snelweg" ook niet zo, tenzij je definitie van "naast de snelweg" heel letterlijk is. Zoals een tankstation, parkeerplaats, Raststätte.
Onze eerste lange trip (~900 km enkel) was begin maart dit jaar. De Tesla SuC's waar we gestopt zijn:
1. snelweg af meteen stoplicht naar rechts, 300 meter verder naar links (industrieterrein met ook verschillende tankstations en fastfood)
2. snelweg af meteen rechts en 100 meter verder naar links (Autohof)
3. snelweg af meteen stoplicht rechtdoor (Autohof)
4. snelweg af meteen links, 500 meter verder naar rechts (Autohof)
Wat apart, heb ik ook nog nooit eerder gehoord bij Tesla.SL65 schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 12:48:
[...]
Volgens mij kwam dit een tijd terug ook al voorbij, maar heb het niet helemaal gevolgd. Kan het zijn dat ik dit nog nooit heb gehad? Ken deze functie wel uit sommige Audi’s en Volvo’s maar heb dit zelf in de Tesla nog nooit gehad.
Hoe krijg jij deze view in de camera app? Ik heb enkel het beeld voor, links en rechts... niet zoals bij jou met onderaan 5 keuzemogelijkheden qua views.loxr25 schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 09:49: wel jammer van de vreselijke vertaling:
[Afbeelding]
EDIT: laat maar is dashcam viewer
[ Voor 7% gewijzigd door RigolleM op 15-04-2025 18:03 ]
Hier ook nog nooit last van TI of TA gehad. Dan zal het bij mij wel uitstaan.joblamie schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 15:55:
[...]
Wat apart, heb ik ook nog nooit eerder gehoord bij Tesla.
mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k
Ik vind de optie "snelweg vermijden" wel interessant. Niet elke rit hoeft zo snel mogelijk van a naar b te gaan. Als nou nog eens de opties van TomTom er in komen (voorkeur bochtige weggetjes en voorkeur spannende weggetjes) wordt de navi nog geschikt voor toertochten.
Ik heb gewoon “Naar gebeurtenis” staanL-VIS schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 10:18:
Ik denk dat het 'event' vertaald is naar gebeurtenis, maar het past niet op het rode knopje....
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Lettergrootte toevallig op klein / groot staan? Misschien dat het daardoor net wel of niet op de knop past?
Kan je dat aanpassen dan?sonina schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 18:17:
Lettergrootte toevallig op klein / groot staan? Misschien dat het daardoor net wel of niet op de knop past?
Yes, via bediening > scherm
Stukje uit de handleiding - >
Tekstgrootte: Selecteer Standaard of Groot om de tekstgrootte op het touchscreen van uw auto te wijzigen.
Vanavond de functie om de 12V en USB actief te houden even geprobeerd, met mijn auto in slaap, en een volledig opgeladen telefoon op de draadloze lader trekt de auto pakweg 210W uit de accu, pakweg 0,3% per uur.
Suf, Sentry aan laten staan, morgen opnieuw proberen
Weet er iemand welk onderhoud er gedaan moet worden bij een Model 3 uit 2023? Mijn auto is nu bijna 2 jaar oud en zo ver ik weet moet alleen het interieurfilter worden vervangen. Of zijn er nog andere filters/vloeistoffen die vervangen moeten worden?
Dat is het, eventueel kunnen de remmen "gevet" worden.turkeyhakan schreef op woensdag 16 april 2025 @ 08:52:
Weet er iemand welk onderhoud er gedaan moet worden bij een Model 3 uit 2023? Mijn auto is nu bijna 2 jaar oud en zo ver ik weet moet alleen het interieurfilter worden vervangen. Of zijn er nog andere filters/vloeistoffen die vervangen moeten worden?
Interieurfilter vervangen is ook prima zelf te doen (als het een privé auto is).
Volgens mij moet ook de rem vloeistof worden getest (op de juiste viscositeit volgens mij?), maar geen idee of dat na 2 jaar is of later.turkeyhakan schreef op woensdag 16 april 2025 @ 08:52:
- Zooi - www.stefanjacobs.nl
@mjvdzwet en @Markofnikoff gevonden in de handleiding:
Remklauwen reinigen en smeren heb ik tot op heden niet gedaan en die ga ik zeker meenemen in de service afspraak! Moeten de wielen dan gedemonteerd worden?Onderhoudsintervallen
Tesla raadt het volgende regelmatige onderhoud aan, indien van toepassing op uw auto, om de betrouwbaarheid en efficiëntie van uw Model 3 te garanderen.
Zie Probleemoplossing bij waarschuwingen voor meer informatie over voertuigwaarschuwingen.
- Remvloeistof om de 4 jaar controleren (indien nodig verversen)*.
- Interieurfilter om de 2 jaar vervangen.
- Remklauwen jaarlijks of telkens na 12.500 mijl (20.000 km) reinigen en smeren in omgevingen waar 's winters wordt gestrooid.
- Banden om de 10.000 km rouleren of wanneer het verschil in profieldiepte 1,5 mm of groter is, afhankelijk van wat het eerst wordt bereikt.
*Door zwaar gebruik van de rem door het trekken van een aanhanger, steile afdalingen of prestatiegericht rijden -- met name voor voertuigen in warme en vochtige omgevingen -- kunnen frequentere controles en verversingen van de remvloeistof noodzakelijk zijn.
[ Voor 7% gewijzigd door turkeyhakan op 16-04-2025 09:17 ]
Niet viscositeit maar testen op overmatig hoeveelheid vocht in de vloeistof.Markofnikoff schreef op woensdag 16 april 2025 @ 09:05:
[...]
Volgens mij moet ook de rem vloeistof worden getest (op de juiste viscositeit volgens mij?), maar geen idee of dat na 2 jaar is of later.
Vaak is preventief vervangen door garages en onderdeel van hun verdienmodel.
Wat zou er "gevet" moeten worden? Vet trekt alleen maar meer vuil (remstof) aan aangezien het blijft plakkenmjvdzwet schreef op woensdag 16 april 2025 @ 08:55:
[...]
Dat is het, eventueel kunnen de remmen "gevet" worden.
Interieurfilter vervangen is ook prima zelf te doen (als het een privé auto is).
Denk eerder aan schoonmaken van de randen van de remcilinders omdat daar mogelijk wat meer vuil kan gaan zitten vanwege het vermindert gebruik.
Niet wat bij mij de hogendrukspuit kan oplossen door af en toe goed de klauwen en dus cilinders schoon te spuiten.
Reinigen kun je zelf bijhouden door af en toe mee te nemen met de hogedrukspuit bij het reinigen van de velgen.turkeyhakan schreef op woensdag 16 april 2025 @ 09:15:
@mjvdzwet en @Markofnikoff gevonden in de handleiding:
[...]
Remklauwen reinigen en smeren heb ik tot op heden niet gedaan en die ga ik zeker meenemen in de service afspraak! Moeten de wielen dan gedemonteerd worden?
Ik rijd door de wasstraat moet ik bekennen en aangezien ze ook gesmeerd dienen te worden laat ik dit liever over aan Tesla.RaRo74 schreef op woensdag 16 april 2025 @ 09:33:
[...]
Reinigen kun je zelf bijhouden door af en toe mee te nemen met de hogedrukspuit bij het reinigen van de velgen.
Volgens mij gaat het over de interne onderdelen van de rem. En niet de remblokken en remschijven.RaRo74 schreef op woensdag 16 april 2025 @ 09:30:
[...]
Wat zou er "gevet" moeten worden? Vet trekt alleen maar meer vuil (remstof) aan aangezien het blijft plakken
Denk eerder aan schoonmaken van de randen van de remcilinders omdat daar mogelijk wat meer vuil kan gaan zitten vanwege het vermindert gebruik.
Niet wat bij mij de hogendrukspuit kan oplossen door af en toe goed de klauwen en dus cilinders schoon te spuiten.
Maar ik heb het nog nooit bewust meegemaakt dat de garagist dit gaat invetten.
Dus het lijkt mij niet echt een typisch onderhoud item te zijn.
Wielen rouleren is meer amerikaans dan NL "dingetje" , maar kan je hiervoor "voordelig" bij Tesla aankloppen, of beter naar NL bandenboer en dan "if needed" gelijk wielonderhoud als balanceren en richten laten doen ?
(bij zoiets zal het rouleren dan gratis zijn mits je daarom vraagt )
Zat namelijk al na te denken over balanceren en richten ivm hele kleine trillinkjes in mijn m3 sept24 (11k km) , wat aan ene kant hoort bij rijden over wegen, anderszijds hoor/lees ik hier veel over klachten dat nieuwe tesla's vaak niet goed gebalanceerd/ gericht zijn ...
#auto-hypochonder
Zat namelijk al na te denken over balanceren en richten ivm hele kleine trillinkjes in mijn m3 sept24 (11k km) , wat aan ene kant hoort bij rijden over wegen, anderszijds hoor/lees ik hier veel over klachten dat nieuwe tesla's vaak niet goed gebalanceerd/ gericht zijn ...
#auto-hypochonder
Goed, hernieuwde poging, auto, zonder zaken op de USB / 12V / draadloze lader, deuren op slot, niemand er in, Sentry uit, met enkel de functie "Keep Accessory Power on" trekt volgens ScanmyTesla 140/170W uit de accu permanent, houdt de auto wakker.Mar.tin schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 23:34:
Vanavond de functie om de 12V en USB actief te houden even geprobeerd, met mijn auto in slaap, en een volledig opgeladen telefoon op de draadloze lader trekt de auto pakweg 210W uit de accu, pakweg 0,3% per uur.
Opladen van een ecoflow accu toevoegen van 106W (volgens de EcoFlow) via de 12V verhoogt het verbruik van 140/170W naar 280/310W (metertjes schommelen meerdere malen per seconde tussen die getallen).
0,23% per uur dus, of grofweg 5% per dag (voor een RWD pakket), of 0,18% per uur op een LR (4,48% per dag). Hoop dat het een functie wordt die via de app ook aan/uit gezet kan worden, lullig voor mensen die 't ding op een vliegveld hebben staan met deze functie aan
Sentry Modus toevoegen verhoogt dat verbruik naar +- 250-300W.
Getest op een Sept-24 Model Y RWD met HW4
[ Voor 19% gewijzigd door Mar.tin op 16-04-2025 10:19 ]
Het zal toch niet waar wezen...?
https://www.autoblog.nl/n...em_A8SqMZOClKDTluTUDjpADg
Maar het zou me niks verbazen als onze Tesla's idd 'om redenen' sneller/meer km's gaat tellen...
Maar het zou me niks verbazen als onze Tesla's idd 'om redenen' sneller/meer km's gaat tellen...
Wielen wisselen helpt om bandenlawaai door ongelijke slijtage te voorkomen. Daarnaast zorgt het ervoor dat je niet bij 100.000 km op splinternieuwe voorbanden rijdt en met oude achterbanden met droogtescheuren erin. Zo voorkom je dat je banden moet vervangen die niet versleten zijn. En misschien heeft Tesla óók nog wel een goede reden om het te adviseren 😉Ted038 schreef op woensdag 16 april 2025 @ 09:57:
Wielen rouleren is meer amerikaans dan NL "dingetje" , maar kan je hiervoor "voordelig" bij Tesla aankloppen, of beter naar NL bandenboer en dan "if needed" gelijk wielonderhoud als balanceren en richten laten doen ?
#auto-hypochonder
Wasstraat doet ook al veel qua reiniging.turkeyhakan schreef op woensdag 16 april 2025 @ 09:42:
[...]
Ik rijd door de wasstraat moet ik bekennen en aangezien ze ook gesmeerd dienen te worden laat ik dit liever over aan Tesla.
Smeren van remzuigers is overbodig en kan zelfs risico meebrengen.
Schoon- en gangbaar maken net als controle hierop is wel van belang dus dat zal het zijn wat ze bij Tesla doen.
Waar staat dat het om remzuigers gaat?RaRo74 schreef op woensdag 16 april 2025 @ 10:28:
[...]
Wasstraat doet ook al veel qua reiniging.
Smeren van remzuigers is overbodig en kan zelfs risico meebrengen.
Schoon- en gangbaar maken net als controle hierop is wel van belang dus dat zal het zijn wat ze bij Tesla doen.
Smering intern zorgt de remvloeistof voor.this schreef op woensdag 16 april 2025 @ 09:55:
[...]
Volgens mij gaat het over de interne onderdelen van de rem. En niet de remblokken en remschijven.
Maar ik heb het nog nooit bewust meegemaakt dat de garagist dit gaat invetten.
Dus het lijkt mij niet echt een typisch onderhoud item te zijn.
Bij montage van remblokken kan de achterkant van de blokken voorzien worden van pasta of kopervet. Deze pasta gaat zonder klachten een heel remblokleven mee.
Als ik een beetje reken reviseer ik nu een jaartje of 30 remsystemen van de hobbyprojecten.
Van het weekend nog een systeem gecontroleerd wat 14 jaar geleden gereviseerd is en uiteraard is hier geen vet of smeermiddel aan te pas gekomen.
Oja, van de Tesla blijf ik af en mogen ze bij Tesla doen wanneer de interval dit vereist
Eerlijk gezegd, mijn Juniper had ik gisteren exact 1 maand en ik verwonderde me al over de 1760km die erop staan. Met mijn vorige auto reed ik gemiddeld 1000km per maand, dus dit zou wel heel erg afwijken!Allewijn schreef op woensdag 16 april 2025 @ 10:20:
Het zal toch niet waar wezen...?![]()
![]()
Volgende keer eerst checken, dan roepen
Ik heb mijn ritten in TeslaMate overlopen, blijkbaar heb ik toevallig veel meer km's gedaan dan gemiddeld. En als ik per rit de km's vergelijk met wat Google Maps aangeeft lijken de afstanden wel te kloppen.
[ Voor 15% gewijzigd door Fire69 op 16-04-2025 10:58 ]
'...enis' ontbreekt.loxr25 schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 09:49:
Vanmorgen de spring update gekregen, toch blij met de navigatie opties, zeker op lange ritten maakt dat een verschil in planning.
Verder wel jammer van de vreselijke vertaling:
[Afbeelding]
Gebeurtenis...
Dit is toch makkelijk te achterhalen? Er zijn legio apps die rittenregistratie doen, diezelfde ritten door google maps oid narekenen en je hebt je antwoord?Allewijn schreef op woensdag 16 april 2025 @ 10:20:
![]()
Ik sluit het niet 100% uit dát ze het doen, maar voorzover ik het zover lees, ook in de engelse artikelen die ik er gister op Reddit over voorbij zag komen lijkt t nog niet een erg "stevige" zaak en enkel gebaseerd op "mijn rit is gewoonlijk X en dat is ineens Y" zonder bewijs van "mijn rit is X, ik begon op kmstand Y, en de auto heeft Z geteld, en deze route is N km's lang."
Die zit er in als je het lettertype standaard laat (althans volgens een eerdere comment).
Dus het is niet de vertaling die fout is, maar de schaling van de knop.
Remzuigers is het enige bewegende deel in een remklauw welke het contactvlak van de blokken aanduwt. Het deel van de zuiger wat uitsteekt kan vervuilen en vast gaan zitten door verminderd gebruik van een EV. Dat deel wil je brandschoon houden in een ideale wereld zonder vet of troep er op. Afdichtingen van zuigers vinden vet en vuil niet leuk waardoor ze ooit gaan lekken. Maar geen zorgen en dit kan veel hebben.
Remzuigers van EV's hebben nu eenmaal meer onderhoud nodig en vandaar dat schoonmaken bij interval vereist is en niet vergeten mag worden!
Komende jaren zal dat nodige onderhoud bij EV's actueler kunnen worden vanwege vastzittende systemen die het niet meer aangeremd kunnen krijgen bij noodstops.
Wordt problematisch als ik die kmstanden gebruik om rittenregistratie te doen zodat ik de bijtelling vermijdAllewijn schreef op woensdag 16 april 2025 @ 10:20:
![]()
Allewijn schreef op woensdag 16 april 2025 @ 10:20:
![]()
Dit zou ik wel heel vreemd vinden. Aangezien verschillende Tesla's verschillende tellerafwijkingen hebben, zou er toch een fysiek meettoestel in de auto moeten zijn voor hoe snel je rijdt.Wat blijkt? Tesla zou volgens de aanklacht helemaal geen normale kilometerteller gebruiken. Geen tandwieltjes of radarsensoren, maar een algoritme
En die info is dan heel handig om ook meteen te kijken hoeveel kilometers je rijdt.
Om de gereden kilometers op basis van gps of iets dergelijks te gaan berekenen, lijkt mij overbodige complexiteit. En minder betrouwbaar.
Technisch wel makkelijk te fixen, gewoon alle km standen met, wat zal het zijn, 50% verlagenAllewijn schreef op woensdag 16 april 2025 @ 10:20:
![]()
De hele shitstorm eromheen is een ander verhaal, mocht het waar zijn
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Wow.... een basisactiviteit van een auto?Allewijn schreef op woensdag 16 april 2025 @ 10:20:
![]()
Ik heb even +- 1000 ritten verspreid over 120.000km uit Tessie getrokken op de Model 3 van de ouders, die weggelegd tegen de meest gereden routes, en ik kan daar zo 123 geen (grote) discrepanties in ontdekken.Mar.tin schreef op woensdag 16 april 2025 @ 10:56:
[...]
Dit is toch makkelijk te achterhalen? Er zijn legio apps die rittenregistratie doen, diezelfde ritten door google maps oid narekenen en je hebt je antwoord?
Ik sluit het niet 100% uit dát ze het doen, maar voorzover ik het zover lees, ook in de engelse artikelen die ik er gister op Reddit over voorbij zag komen lijkt t nog niet een erg "stevige" zaak en enkel gebaseerd op "mijn rit is gewoonlijk X en dat is ineens Y" zonder bewijs van "mijn rit is X, ik begon op kmstand Y, en de auto heeft Z geteld, en deze route is N km's lang."
Ligt allemaal binnen 200-300mtr van wat Google Maps aangeeft. Op een route van afhankelijk van de gekozen weg tussen de 80 en de 90 km. Dus een afwijking van grofweg 0,2%.
Dus áls het gebeurt, gebeurt het niet bij alles en iedereen.
Zal bij kans mijn "oude" Model 3 nog even exporteren en mijn huidige Y.
Zei er iemand: regensensor?this schreef op woensdag 16 april 2025 @ 11:00:
[...]
[...]
...
Om de gereden kilometers op basis van gps of iets dergelijks te gaan berekenen, lijkt mij overbodige complexiteit. En minder betrouwbaar.
Viel me inderdaad al op dat ze geen positief bericht over Tesla's hadden. Dacht dat het toeval was.SL65 schreef op woensdag 16 april 2025 @ 11:52:
Tja Autoblog… die grijpen elke kans aan om EV’s in een negatief daglicht te stellen.
Vanmorgen ben ik weer bij de SeC geweest. Alle 4 de banden zijn vervangen en daarmee is probleem met het getril verholpen!
Heel soms zag ik nog een lichte vibratie in het stuur, (overigens niet voelbaar, want bij stuur vasthouden speelt het niet) maar dat had dan weer met het wegdek te maken. Als ik dan van rijstrook wisselde was het ook meteen weer weg.
Heel soms zag ik nog een lichte vibratie in het stuur, (overigens niet voelbaar, want bij stuur vasthouden speelt het niet) maar dat had dan weer met het wegdek te maken. Als ik dan van rijstrook wisselde was het ook meteen weer weg.
9280WP | Daikin Altherma 3 LT 8kW | VW e-Golf 2019 | Tesla Model 3 RWD 2025
99 van de 100 storm in een glas water en Tesla FUD. Prima dat het voor de rest onderzocht wordt, ik hoor de uitslag wel. (Die van mij telt in ieder geval consistent heel netjes, en ik zit dichtbij verloop garantie).Allewijn schreef op woensdag 16 april 2025 @ 10:20:
![]()
[ Voor 7% gewijzigd door _eLMo_ op 16-04-2025 13:01 ]
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
Moah..SL65 schreef op woensdag 16 april 2025 @ 11:52:
Tja Autoblog… die grijpen elke kans aan om EV’s in een negatief daglicht te stellen.
https://www.autoblog.nl/n...del-s-van-nicolas-6977984
welke banden had je er onder?Barse87 schreef op woensdag 16 april 2025 @ 12:51:
Vanmorgen ben ik weer bij de SeC geweest. Alle 4 de banden zijn vervangen en daarmee is probleem met het getril verholpen!
zijn dezelfde merk/type er weer onder gezet?
Afgelopen weekend een rit gedaan met mijn Model Y inclusief behoorlijk wat bagage. De banken waren plat en de auto zat letterlijk "geheel vol". Op een gegeven moment kwam de melding dat de gordel om moest van diegene die in het midden achterin de auto zou zitten. Die zat er niet want de banken lagen plat. Deze melding bleef dus de hele rit, zwaar irritant. Bekend dingetje?
Yes, dezelfde type Bridgestone’srefused81 schreef op woensdag 16 april 2025 @ 13:37:
[...]
welke banden had je er onder?
zijn dezelfde merk/type er weer onder gezet?
9280WP | Daikin Altherma 3 LT 8kW | VW e-Golf 2019 | Tesla Model 3 RWD 2025
hi all,
Hebben mensen al indrukken/ervaringen gehad met de laatste versie van FSD? Ik zag deze voorbij komen: YouTube: Is Tesla FSD Finally Full Self-Driving?
Hebben mensen al indrukken/ervaringen gehad met de laatste versie van FSD? Ik zag deze voorbij komen: YouTube: Is Tesla FSD Finally Full Self-Driving?
“One good thing about music, when it hits you, you feel no pain.” 🎧 spotf.fi/COFPrvO
Zat er iets op de bank die geplet werd door de zitting en de rugleuning? Want dat zou de sensor kunnen triggeren dat er iets op die plaats zit.ColeJ schreef op woensdag 16 april 2025 @ 13:54:
Afgelopen weekend een rit gedaan met mijn Model Y inclusief behoorlijk wat bagage. De banken waren plat en de auto zat letterlijk "geheel vol". Op een gegeven moment kwam de melding dat de gordel om moest van diegene die in het midden achterin de auto zou zitten. Die zat er niet want de banken lagen plat. Deze melding bleef dus de hele rit, zwaar irritant. Bekend dingetje?
Bekend dingetje, ik heb om die reden een paar van die "flessenopeners" liggen in de auto die ik geprint heb. Als de last op de rug van de bank groot genoeg is begint ie te zeuren. Mijn '24 Y doet het, en mijn '22 3 deed het ook, extra irritant als je "net" vertrokken bent en je weer moet stoppen en zeulen om het op te lossen.ColeJ schreef op woensdag 16 april 2025 @ 13:54:
Mijn auto lag echt helemaal tot het dak vol. Spullen verplaatsen kon dus niet. De hele weg met dat gepiep gereden....Mar.tin schreef op woensdag 16 april 2025 @ 14:12:
[...]
Bekend dingetje, ik heb om die reden een paar van die "flessenopeners" liggen in de auto die ik geprint heb. Als de last op de rug van de bank groot genoeg is begint ie te zeuren. Mijn '24 Y doet het, en mijn '22 3 deed het ook, extra irritant als je "net" vertrokken bent en je weer moet stoppen en zeulen om het op te lossen.
Nopethis schreef op woensdag 16 april 2025 @ 14:03:
[...]
Zat er iets op de bank die geplet werd door de zitting en de rugleuning? Want dat zou de sensor kunnen triggeren dat er iets op die plaats zit.
Ja, heel hinderlijk.ColeJ schreef op woensdag 16 april 2025 @ 14:15:
[...]
Mijn auto lag echt helemaal tot het dak vol. Spullen verplaatsen kon dus niet. De hele weg met dat gepiep gereden....
Net als de lichtsensor, waardeloze uitvinding. Moet je eens kijken hoeveel auto's er in de schemer, regen of mist zonder (achter)lichten rijden!
Gewoon altijd verlichting aan is zeker veiliger.
Tesla MYJ SR | BMW i3S 94Ah | 4.070WP Z/O + 2.100WP N/W | Home Assistant
MOet je eens kijken hoeveel mensen vergeten dat hun daglicht verlichting 's avonds aan staat en ze helemaal verder geen verlichting hebben... Dan toch maar een sensor.V-8 schreef op woensdag 16 april 2025 @ 14:28:
[...]
Net als de lichtsensor, waardeloze uitvinding. Moet je eens kijken hoeveel auto's er in de schemer, regen of mist zonder (achter)lichten rijden!
Gewoon altijd verlichting aan is zeker veiliger.
Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3
Wel funny dit. Heb namelijk sinds de aankoop van de Y het onderbuikgevoel dat er meer KM op de teller staan dat ik werkelijk heb gereden. Wat zou neer komen op een gemiddelde van 10k per jaar, terwijl ik met de Tesla momenteel op ~13/14k per jaar zit.Allewijn schreef op woensdag 16 april 2025 @ 10:20:
![]()
Misschien leuk om zelf idd separaat bij te houden, alhoewel dat lastig gaat worden aangezien ik niet de enige bestuurder ben. Ik ben wel benieuwd wat uit het onderzoek gaat komen.
Dacht ook even googlen en kwam al een oudere thread tegen:
https://www.reddit.com/r/...es_discrepancy/?rdt=61891
[ Voor 8% gewijzigd door beyazz06 op 16-04-2025 15:24 ]
Bridgestones, had de reactie even gemist.Barse87 schreef op woensdag 16 april 2025 @ 12:51:
Welke banden liggen er nu onder?
[ Voor 4% gewijzigd door mjvdzwet op 16-04-2025 15:40 ]
https://www.reddit.com/search/?q=tesla++odometerbeyazz06 schreef op woensdag 16 april 2025 @ 15:20:
[...]
Wel funny dit. Heb namelijk sinds de aankoop van de Y het onderbuikgevoel dat er meer KM op de teller staan dat ik werkelijk heb gereden. Wat zou neer komen op een gemiddelde van 10k per jaar, terwijl ik met de Tesla momenteel op ~13/14k per jaar zit.
Misschien leuk om zelf idd separaat bij te houden, alhoewel dat lastig gaat worden aangezien ik niet de enige bestuurder ben. Ik ben wel benieuwd wat uit het onderzoek gaat komen.
Dacht ook even googlen en kwam al een oudere thread tegen:
https://www.reddit.com/r/...es_discrepancy/?rdt=61891
Genoeg mensen die er blijkbaar problemen zouden mee hebben.
Ik denk dat ik toch eens even op de snelweg een eindje ga rijden en de teller vergelijken met de km-paaltjes langs de baan.
Anekdotisch datapuntje: net even de kms van onze recentste reis nagekeken, het verschil met Google Maps is verwaarloosbaar. MY RWD 2022.Allewijn schreef op woensdag 16 april 2025 @ 10:20:
![]()
Precies dat.this schreef op woensdag 16 april 2025 @ 10:56:
[...]
Die zit er in als je het lettertype standaard laat (althans volgens een eerdere comment).
Dus het is niet de vertaling die fout is, maar de schaling van de knop.
...enis ontbreekt
Ik heb het filmpje gekeken, was zonde van mijn tijd; de FUD druipt er van afggbm schreef op woensdag 16 april 2025 @ 14:03:
hi all,
[ Voor 3% gewijzigd door pdidi op 16-04-2025 17:21 ]
De snelheidsmeter geeft ook nooit de exacte snelheid aan, er zit altijd een afwijking in. Mijn huidige 3 is het meest nauwkeurig van alle auto's die ik ooit heb gehad: 102 op het display is 100 km/h op GPS.Fire69 schreef op woensdag 16 april 2025 @ 15:53:
[...]
https://www.reddit.com/search/?q=tesla++odometer
Genoeg mensen die er blijkbaar problemen zouden mee hebben.
Ik denk dat ik toch eens even op de snelweg een eindje ga rijden en de teller vergelijken met de km-paaltjes langs de baan.
En denk je dat andere auto's helemaal nauwkeurig zijn, met een tandwieletje in de versnellingsbak of een sensor op de aandrijfas? Een nieuwe band heeft ook een grotere omtrek dan eentje met 50.000 km ervaring...
Enige wat wel nauwkeurig is om GPS tracking altijd aan te hebben, maar daar hebben veel mensen (terecht) bezwaar tegen.
Ik beweer ook helemaal niks toch? Meerdere mensen melden grote (+50%) afwijkingen dus dat mogen we toch even bespreken?mkrmr schreef op woensdag 16 april 2025 @ 17:52:
[...]
De snelheidsmeter geeft ook nooit de exacte snelheid aan, er zit altijd een afwijking in. Mijn huidige 3 is het meest nauwkeurig van alle auto's die ik ooit heb gehad: 102 op het display is 100 km/h op GPS.
En denk je dat andere auto's helemaal nauwkeurig zijn, met een tandwieletje in de versnellingsbak of een sensor op de aandrijfas? Een nieuwe band heeft ook een grotere omtrek dan eentje met 50.000 km ervaring...
Enige wat wel nauwkeurig is om GPS tracking altijd aan te hebben, maar daar hebben veel mensen (terecht) bezwaar tegen.
Ik ben net terug van een testrit.
Snel een gps logger geïnstalleerd, dat leek me handiger dan paaltjes tellen
De auto geeft 100m minder aan, n=1 maar het zal wel allemaal redelijk meevallen dus
:strip_exif()/f/image/kfhXAFhQDzwuXCmGLmnACov8.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/IaPBUyIVGwQtR1AGHzBJDJK8.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik merkte wel dat de auto soms 100 of 200m achter zat tov de app en dan plots terug bijbeende.
Dus ik weet niet hoe Tesla de afstand bijhoudt, het zou wel kunnen een combinatie van gps en aandrijving of zo zijn.
Aangezien ze de profieldiepte van je banden inschatten aan de hand van het verschil in wielomwentelingen zou je toch verwachten dat ze redelijk accuraat je gereden afstanden moeten kunnen bijhouden ook
Heb je een foto van de "flessenopeners" en hoe je deze dan plaatst om het gepiep te verhelpen?Mar.tin schreef op woensdag 16 april 2025 @ 14:12:
[...]
Bekend dingetje, ik heb om die reden een paar van die "flessenopeners" liggen in de auto die ik geprint heb. Als de last op de rug van de bank groot genoeg is begint ie te zeuren. Mijn '24 Y doet het, en mijn '22 3 deed het ook, extra irritant als je "net" vertrokken bent en je weer moet stoppen en zeulen om het op te lossen.
Ik doe even een gokje:Empie69 schreef op woensdag 16 april 2025 @ 19:43:
[...]
Heb je een foto van de "flessenopeners" en hoe je deze dan plaatst om het gepiep te verhelpen?
Ik heb zelf deze dingen 3D geprint: https://www.printables.com/model/505731-seatbelt-clip. Werken super voor als ik veel afval wegbreng naar de stort.Empie69 schreef op woensdag 16 april 2025 @ 19:43:
[...]
Heb je een foto van de "flessenopeners" en hoe je deze dan plaatst om het gepiep te verhelpen?
Ik ben ook zo iemand die dan snel een appje installeert om een eerste beleving te krijgen 😄 Heb het voor de paar korte ritten van vandaag ook even bijgehouden en kwam niet tot merkwaardige verschillen.Fire69 schreef op woensdag 16 april 2025 @ 18:02:
[...]
Ik beweer ook helemaal niks toch? Meerdere mensen melden grote (+50%) afwijkingen dus dat mogen we toch even bespreken?
Ik ben net terug van een testrit.
Snel een gps logger geïnstalleerd, dat leek me handiger dan paaltjes tellen
....
Ik merkte wel dat de auto soms 100 of 200m achter zat tov de app en dan plots terug bijbeende.
Dus ik weet niet hoe Tesla de afstand bijhoudt, het zou wel kunnen een combinatie van gps en aandrijving of zo zijn.
....
Wel viel mij ook op dat Tesla de eerste km per 100m rekende en na een aantal km per 200m. Dus zodra de app van 3,7km naar 3,8km ging, sprong de teller van de Tesla van 3,6km naar 3,8km.
Next step is idd een langere rit bijhouden/vergelijken 😄
Euh, je kunt toch gewoon op die melding drukken om die waarschuwing (voor die rit) uit te schakelen? Ik weet dat dat heeft gewerkt, want heb daar ook last van gehad toen er wat zwaar spul op de banken lag. Maar dat is wel alweer een jaartje geleden en die updates blijven maar komen. Soms ten goede, soms ten kwade.ColeJ schreef op woensdag 16 april 2025 @ 13:54:
-MD- schreef op woensdag 16 april 2025 @ 23:42:
[...]
Euh, je kunt toch gewoon op die melding drukken om die waarschuwing (voor die rit) uit te schakelen? Ik weet dat dat heeft gewerkt....
Moet je ook maar net weten, he?
Maar verder wel goede tip!
Of op de stoel icoon drukken om te melden dat er een kinderzit op zit, gaat melding ook weg.-MD- schreef op woensdag 16 april 2025 @ 23:42:
[...]
Euh, je kunt toch gewoon op die melding drukken om die waarschuwing (voor die rit) uit te schakelen? Ik weet dat dat heeft gewerkt, want heb daar ook last van gehad toen er wat zwaar spul op de banken lag. Maar dat is wel alweer een jaartje geleden en die updates blijven maar komen. Soms ten goede, soms ten kwade.
Dat lijkt bij mij niet te werken. Al van alles geprobeerd. Klikken op stoel, swipen etc. Niets werkt. (Model 3 2023)-MD- schreef op woensdag 16 april 2025 @ 23:42:
[...]
Euh, je kunt toch gewoon op die melding drukken om die waarschuwing (voor die rit) uit te schakelen? Ik weet dat dat heeft gewerkt, want heb daar ook last van gehad toen er wat zwaar spul op de banken lag. Maar dat is wel alweer een jaartje geleden en die updates blijven maar komen. Soms ten goede, soms ten kwade.
Ook GPS heeft een afwijking, of je nu de binnenkant of de buitenkant van een bocht pakt is al weer een paar meters verschil.mkrmr schreef op woensdag 16 april 2025 @ 17:52:
[...]
De snelheidsmeter geeft ook nooit de exacte snelheid aan, er zit altijd een afwijking in. Mijn huidige 3 is het meest nauwkeurig van alle auto's die ik ooit heb gehad: 102 op het display is 100 km/h op GPS.
En de GPS heeft niet overal even goede verbinding.
Er zijn trouwens veel auto's die perfect de snelheid kunnen inschatten, maar die softwarematig een afwijking inbouwen.
Mijn Audi in 2010 had deze afwijking bijvoorbeeld niet en 120km/u teller, was 119km/u GPS.
Nu ook mijn huidige MY heeft diezelfde afwijking.
Mijn vorige 2020 M3 had 3km/u afwijking aan die snelheid.
Aangezien verschillende Tesla's verschillende afwijkingen lijken te hebben, ben ik quasi zeker dat Tesla ook gewoon rekent met wielomwentelingen in plaats van gps.
Verlichting vanzelf aan bij aanzetten contact is nog beter, dan heb je helemaal nooit gedoe met vergeten!daemonix schreef op woensdag 16 april 2025 @ 14:57:
[...]
MOet je eens kijken hoeveel mensen vergeten dat hun daglicht verlichting 's avonds aan staat en ze helemaal verder geen verlichting hebben... Dan toch maar een sensor.
(mist, regen, etc.. dan ziet de sensor niet genoeg 'donkerte')
Tesla MYJ SR | BMW i3S 94Ah | 4.070WP Z/O + 2.100WP N/W | Home Assistant
Excuus, en deze? YouTube: Is this Tesla’s ChatGPT Moment? Inside Look at FSD v12 w/ James Doumapdidi schreef op woensdag 16 april 2025 @ 17:20:
[...]
Ik heb het filmpje gekeken, was zonde van mijn tijd; de FUD druipt er van af
Als ik deze experts goed begrijp, kunnen de ontwikkelingen sneller gaan dan we denken. Helaas ben ik nog niet in staat, om een Tesla binnen te slepen. Vandaar mijn vraag hoe FSD het doet.
Kan mij voorstellen dat in de US, bijv Palisades of ergens in California FSD veel beter werkt ivm omgevingsfactoren, ipv hartje Rotterdam oid.
“One good thing about music, when it hits you, you feel no pain.” 🎧 spotf.fi/COFPrvO
Voor de zekerheid maar ff 2 van deze besteld...
FSD (Supervised) is in Europa nog niet te verkrijgen. De laatste versie 13.2 van FSD is nu een paar maanden beschikbaar in Noord Amerika en China. Zoek op YouTube of X naar FSD 13 en je wordt overladen met overdreven positieve influencers of juist negatieve FUD. Hier een filmpje zonder commentaar of mening, gewoon 1 uur integraal kijken om een idee te krijgen. Er wordt op dit moment getest in Amsterdam, waar Tesla alvast dit filmpje rondom Artis heeft gepubliceerdggbm schreef op donderdag 17 april 2025 @ 08:44:
[...]
Excuus, en deze? YouTube: Is this Tesla’s ChatGPT Moment? Inside Look at FSD v12 w/ James Douma
Als ik deze experts goed begrijp, kunnen de ontwikkelingen sneller gaan dan we denken. Helaas ben ik nog niet in staat, om een Tesla binnen te slepen. Vandaar mijn vraag hoe FSD het doet.
Kan mij voorstellen dat in de US, bijv Palisades of ergens in California FSD veel beter werkt ivm omgevingsfactoren, ipv hartje Rotterdam oid.
Heel gaaf! Dank voor het delen!pdidi schreef op donderdag 17 april 2025 @ 10:12:
[...]
FSD (Supervised) is in Europa nog niet te verkrijgen. De laatste versie 13.2 van FSD is nu een paar maanden beschikbaar in Noord Amerika en China. Zoek op YouTube of X naar FSD 13 en je wordt overladen met overdreven positieve influencers of juist negatieve FUD. Hier een filmpje zonder commentaar of mening, gewoon 1 uur integraal kijken om een idee te krijgen. Er wordt op dit moment getest in Amsterdam, waar Tesla alvast dit filmpje rondom Artis heeft gepubliceerd
Hier is engineering bezig met onderzoeken, aangezien het sporadisch wel en niet werkt.Sevo92 schreef op zondag 13 april 2025 @ 21:53:
Ik weet niet of het aan mij ligt, maar mijn DAB-zender deed er voorheen soms een paar minuten over om op te starten. Sinds de update naar versie 2025.8.7 lijkt hij echter direct aan te springen zodra ik instap. Ik kon hier niets over terugvinden in de release notes. Heeft iemand anders hier ook ervaring mee?
Mochten er meer mensen zijn met dit probleem, stuur mij aub een DM zodat we eventueel wat meer kracht erachter kunnen zetten.
Bij de bandenwissel zijn er op mijn 2022 Model Y RWD 2 nieuwe achterbanden gezet: Pirelli P Zero 100W. Ik had er zelf geen keuze in, want lease.. maar ik zag dat de orginele Hankook's een loadindex van 104 hebben. Is dit iets om actie op te ondernemen? Of kan een Model Y prima af met 100 loadindex achter?
Max. toelaatbare massa (volgens autoweek) van een model Y RWD (standard range) = 2.448 kg (2448/4 = 612 kg)nick93192 schreef op donderdag 17 april 2025 @ 11:38:
Bij de bandenwissel zijn er op mijn 2022 Model Y RWD 2 nieuwe achterbanden gezet: Pirelli P Zero 100W. Ik had er zelf geen keuze in, want lease.. maar ik zag dat de orginele Hankook's een loadindex van 104 hebben. Is dit iets om actie op te ondernemen? Of kan een Model Y prima af met 100 loadindex achter?
Dus minmale loadindex 91 (615kg). (94 voor LR AWD of performance)
Dan lijkt loadindex 100 (800 kg) per band OK.
Vraagje is dimlicht ook adaptief geworden?
Ik heb de adaptieve grootlicht functie standaard uitstaan (geeft ook grootlicht in woonwijken en erg veel reflectie van verkeersborden) Met Autopilot gaat die als het donker is wel standaard aan en dit vind ik prima op de snelweg. Bij wisselen van rijstrook (AP uit) springt die dan weer terug naar standaard verlichting, waardoor het lichtbeeld minder fel maar wel breder wordt.
Nu het langer licht blijft en grootlicht niet nodig is voor AP, maar met dimlicht aan. Zie ik hetzelfde effect, wanneer AP uitgaat. Is dit nieuw of altijd al zo geweest?
Volgens mij was dit een paar maanden terug in het menu een blauw knopje met het grootlicht symbool met een 'A' erin. Nu is het een toggle optie met wat tekst.
Ik heb de adaptieve grootlicht functie standaard uitstaan (geeft ook grootlicht in woonwijken en erg veel reflectie van verkeersborden) Met Autopilot gaat die als het donker is wel standaard aan en dit vind ik prima op de snelweg. Bij wisselen van rijstrook (AP uit) springt die dan weer terug naar standaard verlichting, waardoor het lichtbeeld minder fel maar wel breder wordt.
Nu het langer licht blijft en grootlicht niet nodig is voor AP, maar met dimlicht aan. Zie ik hetzelfde effect, wanneer AP uitgaat. Is dit nieuw of altijd al zo geweest?
Volgens mij was dit een paar maanden terug in het menu een blauw knopje met het grootlicht symbool met een 'A' erin. Nu is het een toggle optie met wat tekst.
Hoe dan? Ik heb die mogelijkheid niet MY2024.-MD- schreef op woensdag 16 april 2025 @ 23:42:
[...]
Ik begon laatst ook te twijfelen of ik het nou goed zag. Met automatisch groot licht enabled, maar zonder dat groot licht aan stond (dus alleen dimlicht aan), meende ik dezelfde matrix aan/uit effecten te zienRA0UL schreef op donderdag 17 april 2025 @ 11:54:
Vraagje is dimlicht ook adaptief geworden?
Slecht voorbeeld IMO. Whole Mars Catalog is één van de grootste 'shillers' van FSD en zal enkel positieve ritten tonen. Alleen al de titels bij die videos zeggen genoeg: "We'll remember those who fought against this life saving tech", "I will never buy another car without Tesla FSD", ...pdidi schreef op donderdag 17 april 2025 @ 10:12:
[...]
Hier een filmpje zonder commentaar of mening, gewoon 1 uur integraal kijken om een idee te krijgen
Je kan dan beter linken naar Dirty Tesla, die zegt het gewoon zoals het is, goed of slecht.
Klopt. als je achter een auto rijd en door de bochten stuurt zie je de lichtbundel ook dimmen/sturen in de reflectie van je voorgangerpdidi schreef op donderdag 17 april 2025 @ 12:37:
[...]
Ik begon laatst ook te twijfelen of ik het nou goed zag. Met automatisch groot licht enabled, maar zonder dat groot licht aan stond (dus alleen dimlicht aan), meende ik dezelfde matrix aan/uit effecten te zien
3960wp SE | Model Y RWD
Heyyyy, ik heb hem niet eerder opgemerkt in de changelog, maar ik reed laatst in Duitsland, toen ging ik over de 140 heen terwijl ik op AutoPilot stond, veel gepiep en AutoPilot ging eraf. Normaal (in Nederland?) mag je daarna AutoPilot niet meer aanzetten als straf (ook wel "nanny" mode). Maar nu mocht ik de AutoPilot gewoon weer inschakelen.
Is dat met een update nu verwijderd, of is dat gewoon specifiek aan Nederland / Duitsland?
Is dat met een update nu verwijderd, of is dat gewoon specifiek aan Nederland / Duitsland?
[ Voor 4% gewijzigd door _eLMo_ op 17-04-2025 16:33 . Reden: Verduidelijkt met dikgedrukt voor snelle lezers ]
Ik kan me herinneren dat als ik in mijn M3 op tijd de AP uitzette niet gestraafd werd. Met mijn MYJ is het mij nog nooit gelukt._eLMo_ schreef op donderdag 17 april 2025 @ 15:03:
Heyyyy, ik heb hem niet eerder opgemerkt in de changelog, maar ik reed laatst in Duitsland, toen ging ik over de 140 heen terwijl ik op AutoPilot stond, veel gepiep en AutoPilot ging eraf. Normaal (in Nederland?) mag je daarna AutoPilot niet meer aanzetten als straf (ook wel "nanny" mode). Maar nu mocht ik de AutoPilot gewoon weer inschakelen.
SR+ rood , zwart , 19" | 27/9 bij Alphabet | RN10963 gekregen op 2/10 | Restrictie 1/11 (19/11 erafgehaald) | VIN: 23/11 | SMS:12/12 | Afhalen 18/12 MYJ, AWD, wit/zwart, 19", eAP
Helaas mag autopilot niet meer harder dan 140km/h. Als je 'bijtrapt' ... dan gaat hij piepen en valt autopilot eraf._eLMo_ schreef op donderdag 17 april 2025 @ 15:03:
Dat hij eraf ging bij 140 weet ik wel, het gaat erom dat ik daarna dus geen straf kreeg en AP gewoon weer kon activeren.
Het is een MY RWD 2022.
Het is een MY RWD 2022.
[ Voor 10% gewijzigd door _eLMo_ op 17-04-2025 18:47 ]
Dat zou voor mij nieuw zijn, dat is 1 van de opties die ik fijn vond van de Commander, die penalty voorkomen door ap automatisch uit te schakelen boven de 140._eLMo_ schreef op donderdag 17 april 2025 @ 18:47:
Dat hij eraf ging bij 140 weet ik wel, het gaat erom dat ik daarna dus geen straf kreeg en AP gewoon weer kon activeren.
Het is een MY RWD 2022.
Iemand deze al gezien?
Dat is voor de leaserijders nog wel interessant: Wellicht dat de auto dus meer kilometers rapporteert dan daadwerkelijk gereden. Benieuwd wat er uit die zaak komt. Stom dat zoiets simpels ter discussie moet staan.Tesla odometer uses “predictive algorithms” to void warranty, lawsuit claims
Ja, zie 1 of 2 pagina's terug, met daarna 4 of 5 testen van mensen die max 100m verschil zien met Google maps.nehal3m schreef op donderdag 17 april 2025 @ 23:23:
Iemand deze al gezien?
[...]
Dat is voor de leaserijders nog wel interessant: Wellicht dat de auto dus meer kilometers rapporteert dan daadwerkelijk gereden. Benieuwd wat er uit die zaak komt. Stom dat zoiets simpels ter discussie moet staan.
Let op:
Gerelateerde topics:
- Discussies/uitlatingen over het gedrag of politieke agenda van Elon Musk horen hier niet thuis, zie: Taro in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3"
- Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2
- Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
- Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
- We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
- Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
- De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
- Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
- Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
- Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).
Gerelateerde topics:
- De vorige editie van dit topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
- Tesla besteld? Kijk voor meer informatie rondom de levering in: Het grote Tesla Levering topic #2.
- Voor de S3XY buttons kan je terecht in: Tesla Model 3 & Y Accessoires. Andere accessoires mogen ook (nog) in dit topic.
- Goedkoop thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic
- Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.
- Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
- Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
- Lease auto's in: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 of Keuze leaseauto - Deel 6.
- Elektrische auto's in het algemeen & vergelijken: Elektrische auto's - deel 5.
- Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
/f/image/sqpFXZEbhoiwJtYCmTkTqxq3.png?f=fotoalbum_large)