• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:55

Ethirty

Who...me?

pdidi schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 10:58:
Ze zijn vroeg deze sprint: de Owners Manuals voor 2025.8 staan online. Wat ik zo snel zie wat veranderd is:
- Groen icoontje om aan te geven dat de interieur camera je tijdens AP in de gaten houdt
- Nieuwe optie om Accesoirevoeding aan te laten zonder dat iemand in de auto zit
- De remdroogfunctie niet altijd genoeg werkt door bv strooizout en er dan vaker zelf moet worden geremd
- Om meer details over de weg weer te geven en de omgeving daarvan, zoals wegmarkeringen, stoplichten en objecten (zoals vuilniscontainers en paaltjes), tikt u op Uitgebreide visualisatie Full Self-Driving
- Er klinkt geen geluidssignaal meer wanneer de Model Y in de
achterruitversnelling staat maar stilstaat, ook niet wanneer
kruisend verkeer wordt gedetecteerd.
- Indien aanwezig is de boordradar aangezet (geen idee hoe je dat kunt controleren)
- De batterijstatus test is beschreven
- De energie app heeft weer 15, 150, 300km intervallen
Wat is daar vroeg aan? Ik zit al op mijn derde update in die versie (.7).

Die accessoire functie was vorige week nog een onofficieel gerucht. :?

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:48

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Schwarz schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 11:09:
[...]

Inmiddels geüpdate!
Nu op autopilot door de tunnels te rijden met de juiste snelheden. :)
Ja! Ik had het niet meer gemeld maar kwam er denk ik twee weken geleden achter.

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:14
Ted038 schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 13:07:
[...]

Moet je wat hebben om in de service te schieten, wat bij vrij nieuwe tesla hopelijk niet standaard geval is...

(in ieder geval niet mijn m3 sept25)
(( of ik heb 't niet door))
Ik ben er met de nieuwe al 2 keer geweest. Ligt er wellicht aan hoe kritisch je bent :) (trillende banden, kraakje in het dashboard, leeslampje werkt niet goed)

• abbeyrules
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21-01 08:35
Toen ik mijn MY (lease) ophaalde eind december werd er tussen neus en lippen door verteld dat er '1 jaar gratis superchargen' bij zat. Kan ik ook ergens de voorwaarden daarvan zien? Tot wanneer het precies loopt, geldt het ook in het buitenland etc?

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-01 18:16
abbeyrules schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 15:40:
Toen ik mijn MY (lease) ophaalde eind december werd er tussen neus en lippen door verteld dat er '1 jaar gratis superchargen' bij zat. Kan ik ook ergens de voorwaarden daarvan zien? Tot wanneer het precies loopt, geldt het ook in het buitenland etc?
Gebruik de zoekfunctie:
SirLenncelot in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3"

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:38
V-8 schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 13:18:
[...]

Je bedoelt denk ik de 12V-sockets, right?
Dat is wel erg fijn! Goed dat ze dit aangepast hebben.
Staat er ook ergens bij hoe je dat moet aan zetten?

Sony A7 iv en wat recycled glas

• xFeverr
  • Laatst online: 21-01 10:37
abbeyrules schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 15:40:
In de Tesla-app, rechtsboven het menu openen en dan naar opladen gaan. In dat scherm zie je bovenin een kaart staan waarin gratis superchargen staat met de datum waarop het afloopt.

Zou ook in het buitenland moeten werken

• Bint
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:10
Eind maart mijn model Y opgehaald. Twee dagen later wil ik vertrekken, maar kreeg ik veel error’s, en deed mijn linker camera het niet. Achteraf had ik dat ook al bij het wegrijden vanuit tesla Tilburg, maar omdat er stond “camera’s calibreren”, dacht ik dat het klopte dat autopilot (nog) niet werkte. Na advies op het forum en.een deep sleep werkte alles weer: ik blij. Inmiddels ben ik erachter dat als ik heb geladen, de auto heb voorverwarmd, of enige andere interactie heb gehad, de linker camera het nooit doet. Als de camera het niet doet, en ik vervolgens in het service menu kijk; zie ik dat de camera heel even beeld geeft, en daarna weer op zwart springt.

Heb een service request ingeschoten, en mag over twee weken terugkomen. Ben erg benieuwd wat er aan de hand is.

Memories of yesterday, will grow, but never die

• refused81
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 28-11-2025
Bint schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 20:24:
Eind maart mijn model Y opgehaald. Twee dagen later wil ik vertrekken, maar kreeg ik veel error’s, en deed mijn linker camera het niet. Achteraf had ik dat ook al bij het wegrijden vanuit tesla Tilburg, maar omdat er stond “camera’s calibreren”, dacht ik dat het klopte dat autopilot (nog) niet werkte. Na advies op het forum en.een deep sleep werkte alles weer: ik blij. Inmiddels ben ik erachter dat als ik heb geladen, de auto heb voorverwarmd, of enige andere interactie heb gehad, de linker camera het nooit doet. Als de camera het niet doet, en ik vervolgens in het service menu kijk; zie ik dat de camera heel even beeld geeft, en daarna weer op zwart springt.

Heb een service request ingeschoten, en mag over twee weken terugkomen. Ben erg benieuwd wat er aan de hand is.
Jammer… maar ze zulllen het keurig voor je fixen… no worries.

iRacing Profiel

• ChromeFR
  • Laatst online: 20-01 09:40
Als ik instap heb ik eigenlijk altijd deze melding. Hoort dat of moet ik hier voor naar het SeC?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S6AnKMbIeQVj62L4_ZC_4sGfhV4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qKIgdD7Ya1hAsmSfseXUDt70.jpg?f=fotoalbum_large

• macedon
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19-01 10:24
ChromeFR schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 22:35:
Als ik instap heb ik eigenlijk altijd deze melding. Hoort dat of moet ik hier voor naar het SeC?

[Afbeelding]
Probeer eens met een zonnebril aan

SR+ rood , zwart , 19" | 27/9 bij Alphabet | RN10963 gekregen op 2/10 | Restrictie 1/11 (19/11 erafgehaald) | VIN: 23/11 | SMS:12/12 | Afhalen 18/12 MYJ, AWD, wit/zwart, 19", eAP

• xFeverr

[Afbeelding]
Heb ik ook. Daarna gaat het weg, dus zal wel met opstarten te maken hebben zeker? Net zoals dat de parkeerhulp soms nog moet opstarten

• Ted038
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20:27

[Afbeelding]
Heb ik ook, maar ik heb die functie dan ook uit staan.
Staat die bij jou toevallig ook niet uit? O-)

• Sevo92
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-12-2025
Summer update beloofd veel goeds zeg!

https://x.com/Tesla/status/1910848021065052629

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
De extra pilar cams in Sentry Mode spreken me aan en "If your hotspot is enabled, it will automatically connect to your vehicle once you start driving, so you won’t have to reconnect each time".

Lost het probleem waarschijnlijk op dat als je wegrijdt voordat de hotspot verbonden is, deze alsnog verbindt.

• Maurice-

[Afbeelding]
Hier ook. Maar blijft niet hangen in de foutcodes van het servicemenu, dus zal bij de opstart horen.

• Maurice-
Mooi! Helaas nog geen Grok.. -O-
Zo te zien was de schrijver van Owners Manual 2025.8 te snel. Keep Accessory Power On zal dus pas met de Spring Update komen

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 17-01 18:45
Save Trunk Height Based on Location
Ook heel fijn aangezien ik regelmatig in zelfde garages kom die niet al te hoog zijn.

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

• devilke66
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-01 19:46
Na een jaar probleemloos laden met de mobile connector heb ik deze week al 2 een fout gekregen dat de GFCI (aardlek schakelaar) in de mobile connector ge triggered is en het laden is gestopt. Als ik de mobile connector los koppel van de auto en de muur en opnieuw in plug doet hij het weer. Maar gebeurde nu al 2 keer kort na elkaar, dus vrees dat er toch ergens iets mis is. Geen zichtbare schade aan de mobile connector / kabel / laadpoort,… Iemand zoiets al eens meegemaakt? Best vervelend ‘s morgens wakker te worden om te zien dat de auto niet opgeladen is…
Mar.tin schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 14:54:
[...]

Denk het ook want in het engels is het de Cabin Radar volgens mij

Hoe je dan bij Boord Radar uit komt is me echt een raadsel, zelfs zonder context zou je dat eerder vertalen naar Cabine Radar oid. Maargoed, wie ben ik.

https://www.tesla.com/own...58-B8C3-9D0810DB87D6.html
Net naar 2025.8.6 en heb ook de Cabin Radar (MY '24 RWD Y7CR). Als er iets zwaars op de passagier stoel ligt geeft ie nu idd aan dat er niemand zit. Ook andersom: als je aan de passagier kant jezelf optilt zonder de stoel aan te raken geeft ie toch aan dat er iemand zit. Nu nog wachten tot de achterbank ook wordt gedetecteerd

[ Voor 4% gewijzigd door pdidi op 12-04-2025 14:39 ]

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
De dashcam update, met vernieuwde weergave en B-pillar camera opnames, ziet er goed uit. Ben wel benieuwd wat Tesla exact bedoeld met "Newer SX3Y". Lijkt mij gek om zoiets enkel voor HW4 uit te brengen.

• Oekol
  • Laatst online: 22:29
Sure? Vind 'm matig. Weinig nieuws of leuks voor mij dan. Die extra cameras met sentry mode zal wel niet voor mijn MY gelden. De rest mwah.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• Fasttesla
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 25-08-2025
Oekol schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 16:01:
[...]

Sure? Vind 'm matig. Weinig nieuws of leuks voor mij dan. Die extra cameras met sentry mode zal wel niet voor mijn MY gelden. De rest mwah.
Vind deze update nou ook niet echt spannend.

• shinken82
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:00
Vind die summer update idd niet echt spannend, maar aan de andere kant kunnen de auto's al erg veel.
Één van de beste updates van de laatste tijd was toch wel de Holiday update van afgelopen december. Ik was zeer blij met de Apple Watch ondersteuning.

• Oekol
  • Laatst online: 22:29
Overigens is het de Spring update he. Niet de Summer, die komt medio juli.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• Maurice-
pdidi schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 12:14:
[...]

Zie je ook het verschil als je dashcam/sentry opnamen vergelijkt voor en na de cleaning?
Ja behoorlijk! Dacht dat het aan de kwaliteit van de camera lag (m'n vorige 3 had ook een wazige camera aan de voorkant).

Voor
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7gQ8GTgt8IsCjDyT-JIEsKB4eus=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7LxHF9HZS6qduMBUR4oFH6cy.jpg?f=fotoalbum_large
En na
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OtIp2jBOY9PNsGYk3jfs7ZuZXXQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Se5DS5tUHnGAtL6prW38bipe.jpg?f=fotoalbum_large
Wat een verschil :o

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Oekol schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 16:01:
[...]

Ik hoop dat mijn 2024 MY hw3 ook nog gebruik kan maken van die extra cameras. Maar zal wel niet...

Tesla is oa hiermee gekomen omdat ze zo veel mogelijk extra bewijs willen nu er Tesla's in de wereld vernield worden. Ook alle Tesla's die bij de dealers staan moeten 360 graden opnemen om zo veel mogelijk 'aanvallen' in kaart te brengen.

• Allewijn
  • Niet online
Maurice- schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 21:33:
[...]

Ja behoorlijk! Dacht dat het aan de kwaliteit van de camera lag (m'n vorige 3 had ook een wazige camera aan de voorkant).

Voor
[Afbeelding]
En na
[Afbeelding]
Wat een verschil.
Dit is dus de front camera achter de voorruit/in de achteruitkijkspiegel behuizing?
Als die bij meerderen 'vies' is, kan ik me zo maar voorstellen 'waarom' sommigen hier zo klagen over hoe ruk hun tacc/ap werkt (en bij mij eigenlijk áltijd enorm goed)...
Zouden sommige batches vanuit de fabriek niet schoon genoeg zijn geweest?
Ik kan me ook voorstellen dat het kan komen door bijv. vapen in de auto. Mensen die dat doen in de auto krijgen echt een smerige gore waas/aanslag op hun ruiten.
[...]

Voor
[Afbeelding]
En na
[Afbeelding]
Dit wordt een post om te bookmarken. Zal een hoop problemen kunnen verklaren. Er is ook een uitgebreide service beschrijving hoe dit schoon te maken is, maar vraag me af of die DIY is

• tim.w
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21-01 21:57

[ Voor 44% gewijzigd door tim.w op 12-04-2025 22:53 ]

• Maurice-
Allewijn schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 22:28:
[...]

Wat een verschil.
Dit is dus de front camera achter de voorruit/in de achteruitkijkspiegel behuizing?
Als die bij meerderen 'vies' is, kan ik me zo maar voorstellen 'waarom' sommigen hier zo klagen over hoe ruk hun tacc/ap werkt (en bij mij eigenlijk áltijd enorm goed)...
Zouden sommige batches vanuit de fabriek niet schoon genoeg zijn geweest?
Ik kan me ook voorstellen dat het kan komen door bijv. vapen in de auto. Mensen die dat doen in de auto krijgen echt een smerige gore waas/aanslag op hun ruiten.
Ja dat klopt, die camera is het. De vooruit was vet bij levering (in de hoeken zag ik nog uitsmeersel). En gezien het een verstopte recall is zal het een batch-probleem zijn. Of ze lezen de auto voor service uit en gaf het een melding.. (Ik rook en vape niet)

• Maurice-
pdidi schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 22:50:
[...]

Dit wordt een post om te bookmarken. Zal een hoop problemen kunnen verklaren. Er is ook een uitgebreide service beschrijving hoe dit schoon te maken is, maar vraag me af of die DIY is
Op de werkbon stonden 2 clips. Als de monteur ze al afbreekt.. :9

• Ethirty
  • Laatst online: 19:55

Ethirty

Who...me?

:o ik zal mijn camera beeld ook eens checken.

Sowieso zat er bij levering al een soort waas op de ruit. Misschien is dit waarom ik zo veel last heb van tacc/ap ipv dat het helpt.

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin

• stefxx
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 21:44
Is er ergens een overzicht van wanneer welke wijzigingen zijn aangebracht op de Model 3 de afgelopen jaren? Ik heb lang zitten zoeken en ik zie verschillen in camera (HW) versie, hoeveelheid camera's, (premium) sound, warmtepomp, achterbank verwarming, Intel/AMD, USS, etc. Soms ook kleinere aanpassingen of hardware fixes die al dan niet zijn aangepast.

Nou zoek ik een occassion (RWD LFP) van ca. 2022 en ik vind het enorm lastig om in te schatten welke bouwdatum range het beste is... en wat ik mis als ik daarvoor of daarna zit.

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:01
stefxx schreef op zondag 13 april 2025 @ 08:57:
Is er ergens een overzicht van wanneer welke wijzigingen zijn aangebracht op de Model 3 de afgelopen jaren? Ik heb lang zitten zoeken en ik zie verschillen in camera (HW) versie, hoeveelheid camera's, (premium) sound, warmtepomp, achterbank verwarming, Intel/AMD, USS, etc. Soms ook kleinere aanpassingen of hardware fixes die al dan niet zijn aangepast.

Nou zoek ik een occassion (RWD LFP) van ca. 2022 en ik vind het enorm lastig om in te schatten welke bouwdatum range het beste is... en wat ik mis als ik daarvoor of daarna zit.
Dit? Dit is de eerste hit als ik zoek op "'changes tesla model 3"
https://tesla-info.com/model-history/M3

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02:03
Maurice- schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 11:30:
[...]
Bij m'n service afgelopen woensdag stond deze automatisch toegevoegd. (M3 12-'24)
[Afbeelding]

Het lijkt erop (*na 3 ritten) dat AP veel beter zicht heeft. Geping pong op m'n vaste route met versleten belijning is veel minder. Je weet dus pas of je ervoor in aanmerking komt wanneer je voor iets anders service inschiet.
Na veel klagen en niet meer akkoord te zijn gegaan met het standaard antwoord: 'het is een software-probleem' op mijn ruitenwisser-problemen hadden ze vorig jaar deze klus ook uitgevoerd bij m'n Y. Dat was een wereld van verschil. Waar zelfs op zonnige onbewolkte dagen de ruitenwisser zelfs elk uur wel een paar keer bewogen (kun je nagaan hoe het op bewolkte dagen was), was het na deze klus nog maar af en toe. Met AP had ik overigens geen problemen.

Vorige week een nieuwe Juniper opgehaald. Op de eerste rit naar huis, een mooie onbewolkte dag, werd de wisser actief bij het opdraaien naar de snelweg. Ik kon een lichte grom niet onderdrukken. Maar nu bijna 500km verder pas 2x een onnodige wisactie gezien dus er valt vooralsnog mee te leven en het lijkt in lijn met het resultaat na de schoonmaakactie op de vorige Y. Dus ik geloof dat die laatste 1% toch echt via software opgelost moet worden.

Resume: mocht je AP/TACC of wisser-problemen hebben zou ik dat deel van de ruit zeker eens (laten) schoonmaken. Het kan een berg frustratie schelen.

• Bose321
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-01 15:31
Misschien ver gezocht, maar weet iemand van een 'bekend probleem' bij een kraak in de achteropghanging? Ik heb een 2019 M3 LR sinds een paar weken, en hoor vooral als je heel zachtjes rijdt met optrekken en remmen, en met hobbeltjes dat hij piept/kraakt achterin als een oud ijzeren bed weet je wel? Ook als ik geparkeerd sta en je drukt op de achterkant als je kofferbak open is om de vering beetje te laten werken, dan hoor je het ook.

Kan filmpje maken mocht dat helpen. Weet niet of zoiets makkelijk zelf in te vetten is ofzo, of dat er iets vervangen moet worden. Dan hoop ik dat dat onder garantie valt...

Fanaleds.com

Bose321 schreef op zondag 13 april 2025 @ 11:26:
Misschien ver gezocht, maar weet iemand van een 'bekend probleem' bij een kraak in de achteropghanging? Ik heb een 2019 M3 LR sinds een paar weken, en hoor vooral als je heel zachtjes rijdt met optrekken en remmen, en met hobbeltjes dat hij piept/kraakt achterin als een oud ijzeren bed weet je wel? Ook als ik geparkeerd sta en je drukt op de achterkant als je kofferbak open is om de vering beetje te laten werken, dan hoor je het ook.

Kan filmpje maken mocht dat helpen. Weet niet of zoiets makkelijk zelf in te vetten is ofzo, of dat er iets vervangen moet worden. Dan hoop ik dat dat onder garantie valt...
Standaard draagarmen probleem. Geen garantie maar doorgaans enige coulance op reparatie.

Als je ff zoekt op draagarmen in dit topic zul je het nodige vinden. Waarschijnlijk ook wel de kosten.

[ Voor 6% gewijzigd door Inspired op 13-04-2025 11:44 ]

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

• macedon
2025.8.7 was gedownload via 4G in mijn Juniper :? Tweede keer dat dit gebeurt.

SR+ rood , zwart , 19" | 27/9 bij Alphabet | RN10963 gekregen op 2/10 | Restrictie 1/11 (19/11 erafgehaald) | VIN: 23/11 | SMS:12/12 | Afhalen 18/12 MYJ, AWD, wit/zwart, 19", eAP

• Bose321
Inspired schreef op zondag 13 april 2025 @ 11:43:
[...]

Standaard draagarmen probleem. Geen garantie maar doorgaans enige coulance op reparatie.

Als je ff zoekt op draagarmen in dit topic zul je het nodige vinden. Waarschijnlijk ook wel de kosten.
Ik dacht dat dat alleen voor het geval was? Achter ook dus?

Fanaleds.com

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19:44
Bose321 schreef op zondag 13 april 2025 @ 11:26:

Is het een kraak of een klik :?
Ik heb een klik wanneer ik verander van rijrichting. Dus van vooruit naar achteruit of afremmen <-> accelereren.
Het is echt een typische klik. Kennis van mij heeft het ook maar we zijn er nog niet achter wat het is. Iemand van hier? Heb het hier ook al weleens gelezen maar nog niet wat het was :N

• Bose321
ybos schreef op zondag 13 april 2025 @ 13:43:
[...]

Is het een kraak of een klik :?
Ik heb een klik wanneer ik verander van rijrichting. Dus van vooruit naar achteruit of afremmen <-> accelereren.
Het is echt een typische klik. Kennis van mij heeft het ook maar we zijn er nog niet achter wat het is. Iemand van hier? Heb het hier ook al weleens gelezen maar nog niet wat het was :N
Echt een kraak, alsof je op een oud krakend bed zit. Ik vind vooral dingen over draagarmen inderdaad, maar ik dacht altijd dat dat aan de voorkant was. Ik lees wel iets over bepaalde bushes die versleten kunnen zijn oid, maar geen idee waar ik moet beginnen met zoeken.

Fanaleds.com

Bose321 schreef op zondag 13 april 2025 @ 13:44:
[...]

Echt een kraak, alsof je op een oud krakend bed zit. Ik vind vooral dingen over draagarmen inderdaad, maar ik dacht altijd dat dat aan de voorkant was. Ik lees wel iets over bepaalde bushes die versleten kunnen zijn oid, maar geen idee waar ik moet beginnen met zoeken.
Weet je echt zeker dat het achter is dan? Je beschrijving klinkt als draagarmen. Als het echt achter is dan zou het wat anders moeten zijn idd. Zou maar gewoon een serviceafspraak te maken.

• ChromeFR
Mijn stuur kraakt nogal als je 'm aanraakt. Geluid is afkomstig van dat kunststof grijze inleg plaatje.

Ik geloof dat meer M3H daar last van hebben, heeft iemand hier ooit iets aan laten doen?

Heb er even een filmpje van gemaakt: https://drive.google.com/...rJkvp5L/view?usp=drivesdk

• giancarlo_f
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-04-2025

giancarlo_f

M3 Highland & EV3

ChromeFR schreef op zondag 13 april 2025 @ 17:34:
Mijn stuur kraakt nogal als je 'm aanraakt. Geluid is afkomstig van dat kunststof grijze inleg plaatje.

Ik geloof dat meer M3H daar last van hebben, heeft iemand hier ooit iets aan laten doen?

Heb er even een filmpje van gemaakt: https://drive.google.com/...rJkvp5L/view?usp=drivesdk
Ik had exact het zelfde geluidje. Stuur is door Tesla vervangen (onder garantie).

• mv_ak
  • Laatst online: 22-01 16:49
sawtomyer schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 15:14:
[...]

Voorin heb je een blinde vlek. Je hebt ook geen zicht op de voorwielen. Vooral in parkeergarages en krappe bochten is het passen en meten (en stuur je op gevoel) om er voor te zorgen dat de Induction velgen heel blijven. Met een 360 graden view ben je veel trefzekerder en kun je veel preciezer sturen.
Een 360 graden viewer zou voor mij meer dan voldoende zijn, ik hoef geen EAP. Zo’n viewer werkt erg mooi bij de andere merken en is betaalbaar. Is er al bekend wanneer dit toegevoegd gaat worden aan de Junipers? Technisch mogelijk met de standaard voorcamera erbij.

• Siluro
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:25
ChromeFR schreef op zondag 13 april 2025 @ 17:34:

Heb ik ook last van. Wilde ik nog wel ff een keer wat mee doen, maar het is niet een mega groot ding, dus onbewust nog ff laten zitten. Ga binnenkort maar eens een serviceverzoek inschieten denk ik.

Edit: Gelijk service ingeschoten met een paar regels uitleg. Krijg gelijk al een kostenraming terug (van 0 euro) en heb al een dag kunnen plannen. Wel pas over een maand, maar da’s geen probleem voor mij. We gaan het zien.

[ Voor 15% gewijzigd door Siluro op 13-04-2025 19:25 ]

• shinken82
Moet wss voor de derde keer naar een SeC voor hetzelfde probleem.......
Ik heb een klikkende stuur. Goed hoorbaar bij volledig in en uitsturen en bij koud weer (onder 10 graden).
Bij het eerste bezoek in maart, ja meneer we hebben het kunnen reproduceren en komt door het stuurhuis. Hij wordt onder garantie vervangen. Je moet wel een vervolg afspraak maken, want het gaat een aantal uren duren.

Prima, een nieuwe afspraak gemaakt voor 11 april. Hebben ze opeens de draagarmen vervangen! Er wordt tegen mij gezegd dat het opgelost is. Ik wegrijden, hoor idd het geluid niet meer, maar rond 12:30 was het 14-15 graden. Bij warmer weer gaat het geluid ook weer weg, mss te maken met uitzetten van materiaal, geen idee, maar is iig zo. En ja hoor, de volgende ochtend om 8 uur rij ik weg en ik hoor weer de klik geluiden.

Ff morgen weer een servicebezoek inschieten.

[ Voor 7% gewijzigd door shinken82 op 13-04-2025 20:34 ]

• jheerink14
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20-01 08:36
Voor wie het interessant vindt (en Duits verstaat) zeer veel info over de nieuwe Model Y
YouTube: Tesla-Profi checkt neues Model Y - und legt sofort Hand an! 🤯

• Sevo92
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-12-2025
Ik weet niet of het aan mij ligt, maar mijn DAB-zender deed er voorheen soms een paar minuten over om op te starten. Sinds de update naar versie 2025.8.7 lijkt hij echter direct aan te springen zodra ik instap. Ik kon hier niets over terugvinden in de release notes. Heeft iemand anders hier ook ervaring mee?

• WhoDoYaThinkIAm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:32
stefxx schreef op zondag 13 april 2025 @ 08:57:

Dit is een erg uitgebreid overzicht: https://tff-forum.de/t/wi...che-veraenderungen/100784

• xFeverr
mv_ak schreef op zondag 13 april 2025 @ 18:59:
[...]

Een 360 graden viewer zou voor mij meer dan voldoende zijn, ik hoef geen EAP. Zo’n viewer werkt erg mooi bij de andere merken en is betaalbaar. Is er al bekend wanneer dit toegevoegd gaat worden aan de Junipers? Technisch mogelijk met de standaard voorcamera erbij.
In dit topic zijn er verhalen te vinden dat die 360-weergave waarschijnlijk niet zomaar gaat komen omdat daar licentiegelden voor betaald moeten worden aan de patenthouder (Nissan geloof ik?) van het patent dat dat mogelijk maakt. En dat willen ze dus niet betalen

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02:03
mv_ak schreef op zondag 13 april 2025 @ 18:59:
[...]
Ik weet niet zeker of je dit weet, maar je hebt al een 360 graden viewer. Je kunt namelijk het beeld gewoon 360 graden draaien door met je vinger over het scherm te vegen. Maar ik vermoed dat je bedoelt dat je liever hebt dat de daadwerkelijke omgevingsbeelden op het scherm gebruikt worden, al dan niet in combinatie met een top-down view?

• mv_ak
  • Laatst online: 22-01 16:49
-MD- schreef op maandag 14 april 2025 @ 01:04:
[...]

Ik weet niet zeker of je dit weet, maar je hebt al een 360 graden viewer. Je kunt namelijk het beeld gewoon 360 graden draaien door met je vinger over het scherm te vegen. Maar ik vermoed dat je bedoelt dat je liever hebt dat de daadwerkelijke omgevingsbeelden op het scherm gebruikt worden, al dan niet in combinatie met een top-down view?
Inderdaad, om handmatig inparkeren in krappe ruimtes te ondersteunen. En dynamische lijnen die aangeven waar je uitkomt met actuele stuurstand.

Eigenlijk heb ik weinig vertrouwen in automatisch inparkeren op basis van vision alleen, nog geen overtuigende filmpjes gezien voor de Europese situaties (relatief krap).

• Heinemancp
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20:26
Siluro schreef op zondag 13 april 2025 @ 19:00:
[...]

Heb ik ook last van. Wilde ik nog wel ff een keer wat mee doen, maar het is niet een mega groot ding, dus onbewust nog ff laten zitten. Ga binnenkort maar eens een serviceverzoek inschieten denk ik.

Edit: Gelijk service ingeschoten met een paar regels uitleg. Krijg gelijk al een kostenraming terug (van 0 euro) en heb al een dag kunnen plannen. Wel pas over een maand, maar da’s geen probleem voor mij. We gaan het zien.
Ja heb het ook, benieuwd of dit het oplost dan ga ik dat ook nog een keer doen. Eerst maar eens de losse stoel oplossen komende vrijdag.

• Beekforel
  • Laatst online: 23:48

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

mv_ak schreef op maandag 14 april 2025 @ 05:51:
[...]

Inderdaad, om handmatig inparkeren in krappe ruimtes te ondersteunen. En dynamische lijnen die aangeven waar je uitkomt met actuele stuurstand.

Eigenlijk heb ik weinig vertrouwen in automatisch inparkeren op basis van vision alleen, nog geen overtuigende filmpjes gezien voor de Europese situaties (relatief krap).
De Tesla kan beter parkeren dan ik, iig geduldiger. :+

Ik gebruik het best veel. Het werkt goed als er duidelijke vakken zijn. Fileparkeren heb ik nog niet kunnen testen.

• xFeverr
[...]
Dat doet de wagen dan weer best goed. Alleen niet geschikt voor als het druk is. Als in: er zijn mensen achter je ook op zoek naar een parkeerplek. Daar is het gewoon te langzaam voor en moet toch een keer te vaak steken, waardoor anderen ongeduldig worden of al denken dat je klaar bent en je voorbij rijden tijdens het proces.

Maar als er geen auto’s achter me staan laat ik het de auto doen. Is gewoon mooi om te zien hoe de techniek zijn werk doet om dat slagschip (MY) op zijn plek te krijgen.

Jammer dat het bij vakparkeren alleen achteruit inparkeren is, dat is met boodschappen of bij IKEA niet handig. Mijn vorige auto gaf mij de keuze of ik vooruit of achteruit wou inparkeren.

• cacofant
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22-01 13:31
Volgens mij komt de keuze vooruit, achteruit inparkeren in de toekomst nog..

Tesla Model 3 RWD (2023)

• ChromeFR
Sinds de laatste update word ik helemaal leip van de auto-ruitenwissers. Gaan zo vaak even wipen tijdens een rit, zonder enige noodzaak.

Raam al schoongemaakt bij de camera, bood geen soelaas.

Hebben jullie dit ook? 2025.8.7

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 17-01 18:45
ChromeFR schreef op maandag 14 april 2025 @ 08:06:
Sinds de laatste update word ik helemaal leip van de auto-ruitenwissers. Gaan zo vaak even wipen tijdens een rit, zonder enige noodzaak.

Raam al schoongemaakt bij de camera, bood geen soelaas.

Hebben jullie dit ook? 2025.8.7
Nee nergens last van, Nooit gehad trouwens.

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 22-01 12:01
macedon schreef op zondag 13 april 2025 @ 12:51:
2025.8.7 was gedownload via 4G in mijn Juniper :? Tweede keer dat dit gebeurt.
Ik heb intussen ook 2025.8.7 binnen gekregen, ook weer zonder wifi/hotspot. Dus ofwel via 4G, ofwel ergens een gratis wifi dat de Tesla uit eigen beweging mee zou connecteren.
Nergens langs een tesla dealer of snellader gepasseerd.

Ik merk trouwens een enorme achteruitgang van TACC/AP sinds .7. In die paar dagen dat ik de update heb, meer phantom brakes gekregen dan het hele jaar er voor.

• dimi_v
  • Laatst online: 23:23
Herkent iemand misschien het volgende? Ik heb gezocht maar kan zo snel niets in dit topic (of de rest van het www) vinden.

Mijn Y maakt regelmatig, maar niet iedere nacht, rond half 4 een opname. Mijn auto staat achteruit op de oprit geparkeerd en mensen die te dicht voor de auto voorbij komen worden dus opgemerkt. Maar ik heb al tig opnamen dat rond 3.30 uur sentry aangeeft dat er aan de voorzijde een "gebeurtenis" is opgenomen. Ik zie aan de beplanting/straat dat de lampen kort oplichten. Maar ik zie verder niks. Niemand, geen kat, spook, whatever.

Iemand ook last van en een verklaring voor?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AxMwKBt_TX0TiFOjRc6m6RHoS1Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/79vdTsHMkCkVwrXo8iNDVwe0.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7oLN4W2mY4lxqEdB509fNDG3bJI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yrPYcUByJWzORNBHvtjZEvVJ.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 35% gewijzigd door dimi_v op 14-04-2025 09:47 ]

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 22-01 17:08
dimi_v schreef op maandag 14 april 2025 @ 09:43:
Herkent iemand misschien het volgende? Ik heb gezocht maar kan zo snel niets in dit topic (of de rest van het www) vinden.

Mijn Y maakt regelmatig, maar niet iedere nacht, rond half 4 een opname. Mijn auto staat achteruit op de oprit geparkeerd en mensen die te dicht voor de auto voorbij komen worden dus opgemerkt. Maar ik heb al tig opnamen dat rond 3.30 uur sentry aangeeft dat er aan de voorzijde een "gebeurtenis" is opgenomen. Ik zie aan de beplanting/straat dat de lampen kort oplichten. Maar ik zie verder niks. Niemand, geen kat, spook, whatever.

Iemand ook last van en een verklaring voor?
[Afbeelding]
Bij mij gebeurt dit alleen als het flink regent, dan schiet sentry ook iedere keer aan op de voorzijde.

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

• dimi_v
  • Laatst online: 23:23
Als het vannacht al geregend heeft op dat tijdstip is het minimaal, maar die andere opnames was het zeker kurkdroog.

• Jarus20
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 22:35
[...]

Werkt vrijwel perfect. Ik gebruik het bijna iedere keer als ik moet parkeren. Nog maar 1 keer zelf moeten overnemen en dat was een vrij ingewikkelde parking, waar je half op verschillende ondergronden moest parkeren en er tijdens het parkeren vlakbij een fietser aangewandeld kwam. Hierdoor stopte de auto even. Kon dan op 'voortgaan' of zo klikken, maar weigerde zelfstandig verder te doen.

Alle andere keren vlekkeloos, zelfs in donkere ondergrondse parkeergarages.

Bij sommige snelladers staan lijnen en daar gebruik ik het ook. Gewoon autopark klikken en de auto zet zich netjes vlakbij de lader.

[ Voor 6% gewijzigd door Jarus20 op 14-04-2025 10:11 ]

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-01 11:10
dimi_v schreef op maandag 14 april 2025 @ 09:43:

Interessante casus!
Begint die warmtepomp/airco-unit toevallig met een programma rond die tijd wat geluid genereert?
Ik heb het ook weleens gehad dat sentry snachts begon, dat kwam vaak door harde wind wat effect had op bomen etc.
Opgelost door Sentry uit te zetten thuis :P

• pimk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-01 13:05
[...]

Voor
[Afbeelding]
En na
[Afbeelding]
Zo te zien was je in Wezep. Fijn SeC!

• Mar.tin
  • Laatst online: 20:00
Yay, een probleem -O-

Sinds afgelopen weekeind problemen met mijn rechter richtingaanwijzer

"Turn Signal Light Fault, Service is required to restore functionality"

Beide richtingaanwijzers aan de rechterkant van de auto knipperen in standje turbo :+.

Bij toeval ook een update gedraaid naar 2025.8.7 afgelopen zaterdag, vermoed dat t er weinig mee te maken heeft, maar wie weet.

Model Y Sept '24 RWD.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jjfezmIeOoB5B4Au9abecwcMxdY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/grsXCiFmibBqSW3oUpeAXmtl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gIwEkOmHFDcGn0RZCGQrUJEWVWs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fv4svEDuOwGgKna0JtgIjHiX.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 46% gewijzigd door Mar.tin op 14-04-2025 11:39 ]

• Fanyt
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 14-01 10:39
Iemand enig idee wat de gemiddelde levertijd is van SR RWD in het wit? (volgens Tesla genoeg op voorraad). Besteld via Ayvens, echter krijgen zij geen update betreft levertijd.

• jongetje
Fanyt schreef op maandag 14 april 2025 @ 11:53:
Iemand enig idee wat de gemiddelde levertijd is van SR RWD in het wit? (volgens Tesla genoeg op voorraad). Besteld via Ayvens, echter krijgen zij geen update betreft levertijd.
Binnen een week krijg je een RN nummer in de app van Tesla (die moet je dan we lregistreren met hetzelfde mailadres die Ayvens van je heeft) en dan weet je het zeker. Verder kun je een indicatie zien op de website van Tesla als je een auto selecteerd.

• Fanyt
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 14-01 10:39
jongetje schreef op maandag 14 april 2025 @ 12:10:
[...]

Binnen een week krijg je een RN nummer in de app van Tesla (die moet je dan we lregistreren met hetzelfde mailadres die Ayvens van je heeft) en dan weet je het zeker. Verder kun je een indicatie zien op de website van Tesla als je een auto selecteerd.
Thanks! Ik had per ongeluk onder een ander email geregistreerd. Anderhalve week geleden is de bestellin geplaatst, echter nog niks gehoord. Even afwachten dan!

• Heinemancp
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20:26
Mar.tin schreef op maandag 14 april 2025 @ 11:04:
Yay, een probleem -O-

Sinds afgelopen weekeind problemen met mijn rechter richtingaanwijzer

"Turn Signal Light Fault, Service is required to restore functionality"

Beide richtingaanwijzers aan de rechterkant van de auto knipperen in standje turbo :+.

Bij toeval ook een update gedraaid naar 2025.8.7 afgelopen zaterdag, vermoed dat t er weinig mee te maken heeft, maar wie weet.

Model Y Sept '24 RWD.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
En niet de richtingaanwijzer op zijpaneel defect? je schrijft "beide" terwijl er drie aanwezig moeten zijn.
Bij conventionele auto's knippert de verlichting alleen turbo als ergens een lampje defect is, dus daar zou ik naar zoeken - anders naar SeC.

• Mar.tin
Heinemancp schreef op maandag 14 april 2025 @ 13:25:
[...]

En niet de richtingaanwijzer op zijpaneel defect? je schrijft "beide" terwijl er drie aanwezig moeten zijn.
Bij conventionele auto's knippert de verlichting alleen turbo als ergens een lampje defect is, dus daar zou ik naar zoeken - anders naar SeC.
Ik kom toevallig net toen ik aan mijn wieldoppen aan het klussen was tot de conclusie dat de repeater het inderdaad niet doet. Maar daar had ik niet op gecontroleerd. Had gister al een SeC afspraakje ingeschoten, want de auto zegt dat dat "nodig" is.

Verder is 't een auto van 5 maanden oud dus dat lost Tesla maar lekker voor me op, ga er verder niet al te veel zelf in graven, heb wel m'n serviceverzoek even aangepast.

Edit: krijg net een berichtje dat ze binnenkort de repeater onder garantie komen vervangen én mijn voorruit komen poetsen (zoals bij veel anderen ook erbij op gezet wordt)

Edit, best leuk van die platte Wieldoppen, vrienden noemen het de DinkyToy look, ik vind het wel geinig, lekker "anders" voorzover dat gaat met een auto waarvan d'r 44.999 anderen rondrijden in NL.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/varEg94A9YvWa_y5DuOzaYT1qPo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kR52XUDY4neiOK5N6J0Cy8F8.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MJ_9OKNKcoQI8b-I8ki78EtAsWw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZQobQTOxBFzMdjNtSuX1DXM4.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hoLDmuHc11sd7cwhbyYAU1ykV3c=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mv6k1rwliL0MrsmmrWGfKNmB.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 49% gewijzigd door Mar.tin op 14-04-2025 15:13 ]

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Net stuur en 12v accu laten vervangen door een range.
Kerel werkte knetterhard en super netjes. Het stuur had een blaasje in het leer; nu weer een fijn fris nieuw stuur.
Ik had blijkbaar een verkeerde 12accu (Hankook) met een te lage capaciteit. Er is nu een accu ingekomen van bijna 1,5 zo groot. Nu denk ik dat je hier niets van merkt, het is fijn om te weten dat er nu een juiste in is gekomen.

Keurig belletje van te voren, klus klus boor boor,koffie was nog niet eens afgekoeld en de klus was al zo goed als gereed. Dikke prima dus!
Ze rijden tegenwoordig niet meer in oude Model S, maar nu gewoon een model Y RWD (zwart) met grote wielen.

• jongetje
Blasterxp schreef op maandag 14 april 2025 @ 15:51:
Ze rijden tegenwoordig niet meer in oude Model S, maar nu gewoon een model Y RWD (zwart) met grote wielen.
Die van mij die in december de trekhaak(balk) kwam monteren kwam ook met een Y zonder achterbank. Stond in de straat aan de laadpaal tijdens de klus te laden.

• shinken82
Grappig dat ik net gebeld werd door Tesla. Hij sprak geen Nederlands, maar alleen Engels en wilde weten waarom ik niet tevreden was bij mijn laatste service bezoek. Hele verhaal uitgelegd en hij gaat nu er achteraan waarom ze bij de SeC anders gehandeld hebben dan beloofd.

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:39
@Mar.tin smaken verschillen zullen we maar zeggen :o . Wat doet dat met de koelcapaciteit voor je remmen eigenlijk? Het lijken behoorlijk dichte kasten namelijk.

• warsame
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-01 07:39
Ik heb de afgelopen tijd een probleemtje met mijn Model Y (dec 2023) dat de auto niet altijd op slot gaat. We merken dit omdat we via de app een melding ontvangen dat de auto niet vergrendeld is. De auto staat op de oprit. We hebben de auto al gereset, maar dat heeft geen verschil gemaakt. Soms gaat de auto wel op slot in dezelfde situatie, en soms niet. Het probleem begon ongeveer een maand geleden. Herkent iemand dit?

F2040-6 | SMO-S40 | Hygiene boiler 200 L | Alleen radiatoren | HoekHuis BJ 1952 | Buffervat 25 L | Wilo Yonos PICO circulatiepomp | Honeywell T6 thermostaat

• macedon
Na het installeren van 2025.8.7 wou de auto de USB niet herkennen. Na re-start deed ie het wel. Altijd even een restart na software update voor de zekerheid.

Ik heb trouwens ook het gevoel dat de eAP het slechter doet in deze versie.

• Mar.tin
GeeMoney schreef op maandag 14 april 2025 @ 18:10:
@Mar.tin smaken verschillen zullen we maar zeggen :o . Wat doet dat met de koelcapaciteit voor je remmen eigenlijk? Het lijken behoorlijk dichte kasten namelijk.
Ik vind t wel geestig, heb ‘m voor de gelegenheid maar DinkyToy++ genoemd

Er zitten openingen in voor wat koeling van de remmen, daarbij, die gebruik ik zelden dus vind het ook niet zo spannend B) als ik drmee ga tracken haal ik ze d’r wel af

• nerovectra
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22-01 17:55
Mar.tin schreef op maandag 14 april 2025 @ 20:12:
[...]

Ik vind t wel geestig, heb ‘m voor de gelegenheid maar DinkyToy++ genoemd

Er zitten openingen in voor wat koeling van de remmen, daarbij, die gebruik ik zelden dus vind het ook niet zo spannend B) als ik drmee ga tracken haal ik ze d’r wel af
Prima voor de range! En de elektriciteitskosten per km. Die gaan van 2,18 ct naar 2,16 ct oOo

• Maurice-
Hierbij nog de release notes van de Spring update 2025.14 in het Nederlands.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/afBx-uwgG7lJtbcxmsi8twE21qU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/as7tUBOCsvDQe0fISCbtYS2p.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wuym9KGXS_xG4EMBjqFCaBL_aq0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zBYJ3jrbE2CEuIc04xZZmRlJ.jpg?f=fotoalbum_tile

• Mar.tin
Maurice- schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 07:31:
[Afbeelding][Afbeelding]
Ik realiseer me nu dat de accesoiremodus betekent dat de Ecoflow wel uit de auto kan. Die stond er juist in voor de paar keer dat ik de USB/12v poortjes aan wilde houden :D

Tijd dan maar om een degelijke stroomvoorziening te maken voor de Starlink Mini die tegen t dak hangt, dan is dat ook een beetje uit de weg.

[ Voor 7% gewijzigd door Mar.tin op 15-04-2025 09:10 ]

• Stronk
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 21-01 23:08
Maurice- schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 07:31:
[Afbeelding][Afbeelding]
"In de navigatie-instellingen kunt u ervoor kiezen om oplaadpunten die geen eigendom zijn van Tesla of niet door Tesla worden bediend, wel of niet te verbergen op de kaart."

Wanneer mogen we Tesla's laadpunten verbergen? Die staan nooit naast de snelweg dus heb je meestal vrijwel niks aan. Vervelend dat de navigatie enkel oplaadpunten waarvoor je de snelweg moet verlaten en een drukke stad in moet toevoegt aan je route :+ Soms merk je echt aan alles dat dit bedrijf Amerikaans is.
Stronk schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 09:11:
[...]

"In de navigatie-instellingen kunt u ervoor kiezen om oplaadpunten die geen eigendom zijn van Tesla of niet door Tesla worden bediend, wel of niet te verbergen op de kaart."

Wanneer mogen we Tesla's laadpunten verbergen? Die staan nooit naast de snelweg dus heb je meestal vrijwel niks aan. Vervelend dat de navigatie enkel oplaadpunten waarvoor je de snelweg moet verlaten en een drukke stad in moet toevoegt aan je route :+ Soms merk je echt aan alles dat dit bedrijf Amerikaans is.
Vind het nog best voordelen hebben. Veel meer stalls doorgaans en inpluggen en laden. Als je ff snel een paar kWh nodig hebt zijn er qua locatie zeker betere opties. Maar op lange ritten blijf ik toch lekker SuCs gebruiken. Je moet ook gewoon even kijken waar je handig kunt laten. Er zijn locaties wat echt een ramp is idd. Parkeergarage in of in drukke stad idd.

Al ben ik met je eens dat de planner best wat meer opties mag krijgen.

[ Voor 3% gewijzigd door Inspired op 15-04-2025 09:16 ]

• joeri_berg
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-01 16:34
Inspired schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 09:15:
[...]

Vind het nog best voordelen hebben. Veel meer stalls doorgaans en inpluggen en laden. Als je ff snel een paar kWh nodig hebt zijn er qua locatie zeker betere opties. Maar op lange ritten blijf ik toch lekker SuCs gebruiken. Je moet ook gewoon even kijken waar je handig kunt laten. Er zijn locaties wat echt een ramp is idd. Parkeergarage in of in drukke stad idd.

Er zit volgens mij al een soort van gemaks-algoritme achter de laadstop strategie bij een lange rit via Tesla SUC's. Afgelopen wintersport naar en van Oostenrijk leek ie qua laadstops al rekening mee te houden waar je het snelst weer op en af de weg bent. Wij vonden sommige laadstops wat snel achter elkaar en negeerde die dan om een andere te nemen. Bijna elke keer belandde je dan ergens achteraf, in een drukke stad of op een luguber terreintje.

• Stronk
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 21-01 23:08
Inspired schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 09:15:
[...]

Deel van de locaties zijn prima, maar sommige zijn niet zo goed gelegen afhankelijk van je route. Dan is het fijn als de navigatie de best gelegen laadpunt pakt (wat een 3rd party laadpunt zal zijn) ipv laadpunt waar zij het meest aan verdienen. Opties zijn idd altijd fijn.

Heb een keer gehad dat de navigatie me langs 80 wegen stuurde ipv de snelweg om maar langs een Tesla laadpunt te komen. Denk dan laat maar en voeg zelf handmatig een laadpunt toe. Voelt toch een beetje lomp.

• Mar.tin
Denk ook dat het een verschil is tussen "oude" en "nieuwe" locaties.

Vroegâh was Tesla maar een klein merkje, met weinig cash, en dan is een (prominente) laadlocatie gauw duur. Tegenwoordig zie je dat er met meer plezier samengewerkt wordt/werd en er betere locaties ontstaan met grote laadpleinen, samen met andere aanbieders, faciliteiten etc.

Hillden, Ulm, Merklingen zijn zo wat voorbeelden van mijn laatste tripje.

• loxr25
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 15-01 11:07
Vanmorgen de spring update gekregen, toch blij met de navigatie opties, zeker op lange ritten maakt dat een verschil in planning.

Verder wel jammer van de vreselijke vertaling:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1haSi62zM4VpYnAAl60RcSXqgfE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1X9fqV40bV9zCHvSpDl9zbHO.jpg?f=fotoalbum_large

• L-VIS
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22-01 15:58
Ik denk dat het 'event' vertaald is naar gebeurtenis, maar het past niet op het rode knopje....

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:51
Exact de reden om de interface op de oorspronkelijke Engelse taal te houden.

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 22-01 12:01
Radiodurans schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 10:24:
Exact de reden om de interface op de oorspronkelijke Engelse taal te houden.
Enkel voor die ene knop? Ik heb voor de rest nog niets speciaals opgemerkt in de Nederlandse interface.

• xFeverr
loxr25 schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 09:49:
Vanmorgen de spring update gekregen, toch blij met de navigatie opties, zeker op lange ritten maakt dat een verschil in planning.

Verder wel jammer van de vreselijke vertaling:
[Afbeelding]
Maar zie je nu ook de twee extra camera's? En zo nee, welke auto is dit dan?

• loxr25
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 15-01 11:07
xFeverr schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 10:36:
[...]

Maar zie je nu ook de twee extra camera's? En zo nee, welke auto is dit dan?
Ja hoor, ik zie de B-stijl camera's

• Allewijn
  • Niet online
loxr25 schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 10:43:
[...]

Ja hoor, ik zie de B-stijl camera's
Hw3 of 4?
Ik hoop het op mijn hw3 2024 MY ook nog te mogen krijgen.

• Alexander1984
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 21-01 10:21
Mar.tin schreef op maandag 14 april 2025 @ 13:44:
[...]

Ik kom toevallig net toen ik aan mijn wieldoppen aan het klussen was tot de conclusie dat de repeater het inderdaad niet doet. Maar daar had ik niet op gecontroleerd. Had gister al een SeC afspraakje ingeschoten, want de auto zegt dat dat "nodig" is.

Verder is 't een auto van 5 maanden oud dus dat lost Tesla maar lekker voor me op, ga er verder niet al te veel zelf in graven, heb wel m'n serviceverzoek even aangepast.

Edit: krijg net een berichtje dat ze binnenkort de repeater onder garantie komen vervangen én mijn voorruit komen poetsen (zoals bij veel anderen ook erbij op gezet wordt)

Edit, best leuk van die platte Wieldoppen, vrienden noemen het de DinkyToy look, ik vind het wel geinig, lekker "anders" voorzover dat gaat met een auto waarvan d'r 44.999 anderen rondrijden in NL.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Je hebt ze ook in het zwart zag ik, maar dit wel opvallend en zeker zeldzaam als grote rijdende Dinky toy!

• micmulder
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22-01 07:24
Onlangs had ik de vraag gesteld hier of iemand wist hoe de verkeersinformatie uit te schakelen is voor de tesla. Voor mijn geval om de juniper.

Net gebeld met Telsa, omdat hierover niks te vinden is. Blijkbaar is dit uit te schakelen via een serviceverzoek. Deze net aangemaakt en ben benieuwd of dit gaat lukken.

Ter info voor: @RigolleM @CME86 @macedon

• Mar.tin
Alexander1984 schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 11:20:
[...]

Je hebt ze ook in het zwart zag ik, maar dit wel opvallend en zeker zeldzaam als grote rijdende Dinky toy!
In het zwart zijn ze ook wel tof, maar wit vind ik wel een stuk lelijker, en daardoor leuker :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jfkAXXzVHMEZW5DLlyI-TueCzdk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4EEuqmhAHIZceQjXml9k6n2K.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mvj1uBJGS8smC1-a-NDmA9_pQuQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Onwt3mioX0VzhcveUbGwGHZG.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x0kvsWaTfDgpE65dqffAvCkIKjY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eREl7w2UGoSLUDAnIFTG3hOV.jpg?f=fotoalbum_tile

• Alexander1984
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 21-01 10:21
Mar.tin schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 11:28:
[...]

In het zwart zijn ze ook wel tof, maar wit vind ik wel een stuk lelijker, en daardoor leuker :+

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Ieder geval wel de mooie blauwe kleur! Die nu ook gelukkig weer is te bestellen voor de Juniper mochten mensen keer wat anders willen dan grijstint of zwart of wit.
Pagina: 1 ... 61 ... 196 Laatste

Let op:
  • Discussies/uitlatingen over het gedrag of politieke agenda van Elon Musk horen hier niet thuis, zie: Taro in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3"
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: