• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ziet er echt érg goed uit zeg. Ideale locatie om het in extremen te testen met al die smalle grachtjes, bruggetjes, veel fietsers etc.
Ziet er erg soepel uit en ben benieuwd naar de onvertraagde versie.
Ik baal ineens dat ik hw3 heb (MY2024)...
Want als het nu toch zo 'snel' in NL kan gaan komen en met dit resultaat, zie ik fsd wel zitten en zou ik er best een x bedrag voor over hebben (nee geen 7000...)

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:11

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Maurice- schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 20:25:
FSD in Amsterdam. Ziet er behoorlijk soepel uit. Niet versneld was beter geweest, benieuwd hoe er geanticipeerd wordt bij die fietsers.
[Afbeelding]
Leuk om te zien, maar een N-weg hier in (o.a) de Beemster kan het nog steeds niet aan (geen middenlijn) :+ (tenzij het met HW4 heel anders gaat; geen ervaring mee)

[ Voor 4% gewijzigd door Notna op 05-04-2025 20:53 ]

Xbox Live ID:Notna8310

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23-01 15:22
Notna schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 20:51:
[...]

Leuk om te zien, maar een N-weg hier in (o.a) de Beemster kan het nog steeds niet aan (geen middenlijn) :+ (tenzij het met HW4 heel anders gaat; geen ervaring mee)
Vandaag Zeeuws Vlaanderen - Breda en terug, wat een ramp is dat. Zeker op wegen waar geen lijnen zijn en er komt een tegenligger. Dan wilt die bijna je in die tegenligger sturen.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Allewijn schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 20:45:
Ziet er echt érg goed uit zeg. Ideale locatie om het in extremen te testen met al die smalle grachtjes, bruggetjes, veel fietsers etc.
Ziet er erg soepel uit en ben benieuwd naar de onvertraagde versie.
Ik baal ineens dat ik hw3 heb (MY2024)...
Want als het nu toch zo 'snel' in NL kan gaan komen en met dit resultaat, zie ik fsd wel zitten en zou ik er best een x bedrag voor over hebben (nee geen 7000...)
Het kost toch 7500? Waarom dan balen? Zal niet goedkoper worden als het eindelijk eens werkt.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:07

Ethirty

Who...me?

Ik knijp al in mijn billen als er een vrachtwagen aankomt met een dubbele streep ertussen. Ben benieuwd hoeveel naar de gewone AP komt.

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:51
Vooral heel langzaam rijden en bij ingewikkelde situaties met fietsers stilstaan en wachten tot het ‘gevaar’ geweken is. Dus erg afhankelijk dat de omgeving rekening houdt met jou i.p.v. andersom.

Ondertussen kan ik niet eens TACC rijden op de ringweg van Groningen zonder levensgevaarlijke phantom breaks.

Ik zie het allemaal nog niet snel gebeuren.

[ Voor 28% gewijzigd door Radiodurans op 05-04-2025 21:07 ]

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
Radiodurans schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 21:05:
Vooral heel langzaam rijden en bij ingewikkelde situaties met fietsers stilstaan en wachten tot het ‘gevaar’ geweken is. Dus erg afhankelijk dat de omgeving rekening houdt met jou i.p.v. andersom.

Ondertussen kan ik niet eens TACC rijden op de ringweg van Groningen zonder levensgevaarlijke phantom breaks.

Ik zie het allemaal nog niet snel gebeuren.
Het zijn 2 compleet verschillende pakketten, tacc in basis is stervensoud zoals ik het begreep. Voor dit soort software dan.

• Allewijn
  • Niet online
Inspired schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 21:03:
[...]

Het kost toch 7500? Waarom dan balen? Zal niet goedkoper worden als het eindelijk eens werkt.
Ik zei 'balen' omdat ik in mijn 2024 MY nog hw3 heb. En daar zal goede fsd vrees ik nooit echt in komen.
Ook niet als ik 7500 betaal. (Ja bij mensen die nu ooit al fsd hebben gekocht ook al hebben ze er nog niks aan, schijnt tesla hun voertuigen kosteloos te upgraden naar hw4+ schijnt)

Oh en voor degenen die allemaal aangeven dat hun tacc/ap nog niet eens iets 'simpels' kan.... FSD is echt van een ander kaliber! Daar hangt compleet andere software en interpretatie achter....

• GeeMoney
  • Laatst online: 00:18
Allewijn schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 21:51:
[...]

Ik zei 'balen' omdat ik in mijn 2024 MY nog hw3 heb. En daar zal goede fsd vrees ik nooit echt in komen.
Ook niet als ik 7500 betaal. (Ja bij mensen die nu ooit al fsd hebben gekocht ook al hebben ze er nog niks aan, schijnt tesla hun voertuigen kosteloos te upgraden naar hw4+ schijnt)

Oh en voor degenen die allemaal aangeven dat hun tacc/ap nog niet eens iets 'simpels' kan.... FSD is echt van een ander kaliber! Daar hangt compleet andere software en interpretatie achter....
Ik ken er 2 met FSD, 1 op een Model S uit 2016 en een op een Model X eind 2017. Die zijn mooi in de aap gelogeerd natuurlijk. Mokervast op HW2.5 en geen upgrades mogelijk. Mooi op papier dat FSD afkopen maar zolang het op de auto zit en niet op de berijder heb je er na waarschijnlijk 1 hooguit 2 hardware iteraties geen zak aan.

Met het filmpje in ogenschouw nemende is de upgrade naar hw4(+) afkopen wellicht zo gek nog niet. Je hebt er geen nieuwe auto voor en als hw4 echt vereist is dan is dat je enige optie nog.

[ Voor 8% gewijzigd door GeeMoney op 06-04-2025 10:15 ]

• gjcvro
GeeMoney schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 22:38:
[...]

Ik ken er 2 met FSD, 1 op een Model S uit 2026 en een op een Model X eind 2017. .
Die uit 2026 zal vast minimaal hw4 hebben, maar dat blijft toekomstkijken.. 8)

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:21
Notna schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 20:51:
[...]

Is gewoon omdat de software er nooit op getraind is. Sowieso staat fsd ontwikkeling op de stack die nu in de EU gebruikt wordt, in feite gewoon al meerdere jaren stil.

Ook hw3 zou zoiets, in ieder geval in theorie, meer dan prima begrijpen :)

Staan wel video's online van hw3 in de US. Zelfs met Intel chip nog. Die komen een heel eind.

[ Voor 9% gewijzigd door Richh op 05-04-2025 23:06 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-01 15:44
Wat zou een reeel rijbereik zijn met de standard range juniper Y? Natuurlijk snap ik dat dit geheel afhangt van en eigen rijstijl en omstandigheden, maar reken ik mijzelf te rijk wanneer ik zelf gok op 350km winter, en 400 zomer?

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 18:20
WouterL schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 23:09:
Wat zou een reeel rijbereik zijn met de standard range juniper Y? Natuurlijk snap ik dat dit geheel afhangt van en eigen rijstijl en omstandigheden, maar reken ik mijzelf te rijk wanneer ik zelf gok op 350km winter, en 400 zomer?
Ja, denk dat je er 50km vanaf moet halen ongeveer.

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

• Oekol
  • Laatst online: 23:38
Aangezien de juniper 50km meer wltp heeft dan de oude MY denk ik dat je best goed zit. Haal zelf in de winter net aan 300. Denk dat jij een 330 toch wel redden moet met de juniper. 400 in de zomer moet wel lukken, zonnetje. 100km/u achter een vrachtwagen ;)

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:20
Wat ook nog helpt om in de winter het maximale er uit te halen: zorg dat je batterij warmer is als je vertrekt. Makkelijk als je een verwarmde garage hebt natuurlijk. Maar je kunt er ook prima voor zorgen dat het laden ongeveer klaar is als je vertrekken moet. Dat werkt natuurlijk het beste als de laadtijd lang is. Laden met 11 kW is ongeveer 15% per uur voor een Y AWD.

Nu heb ik zelf niet zo vaak ritten dat ik de volledige capaciteit nodig heb dus laad eigenlijk altijd tot 80%. Maar in de winter, rond of lager dan het vriespunt, zet ik na het wakker worden de schuif even naar 100%. Dan ergens gedurende m'n ontbijt/bakkie alvast de verwarming aan. Ik heb het niet in Excel bijgehouden, maar het verschil in bereik was merkbaar. Dus mocht je die volledige 100% willen benutten, kun je op deze manier nog wat bereik winnen.

Maar de meest makkelijke manier om bij koude temperaturen meer bereik te hebben: de chill-modus. Dat heeft meer invloed dan je in eerste instantie zou denken. Als de batterij onder een bepaalde temperatuur is kan deze niet de benodigde energie leveren om maximaal te kunnen accelereren (of maximaal energie op te kunnen nemen door regeneratie). De wagen weet niet of jij voornemens bent om die maximale acceleratie te gaan gebruiken, dus zal deze ten alle tijden er voor willen zorgen dat de batterij op temperatuur komt om te kunnen voldoen aan die eventuele maximale acceleratievraag. Want ja, hoe teleurgesteld zou je zijn als die Opel Kadett sneller blijkt te sprinten dan jij...

Wanneer je de chill modus aanzet, zeg je expliciet tegen de wagen dat je niet voornemens bent om maximaal te willen accelereren. Dus de wagen hoeft dan de batterij minimaal te verwarmen tot het voldoende energie kan leveren om de maximale 'chill-acceleratie' te kunnen behalen en niet meer dan dat. Dit kan, zeker bij koude temperaturen, ook nog flink bijdragen aan het maximaliseren van het rijbereik. Daarnaast is je wagen ook nog eens sneller warm, want het verwarmingssysteem kan eerder prioriteit geven aan het interieur.

• astonmbp
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Gemiddeld 365km volgens EV-Database
https://ev-database.org/car/3103/Tesla-Model-Y-RWD

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23-01 15:34
carpebios schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 21:00:
[...]

Vandaag Zeeuws Vlaanderen - Breda en terug, wat een ramp is dat. Zeker op wegen waar geen lijnen zijn en er komt een tegenligger. Dan wilt die bijna je in die tegenligger sturen.
Ja, op dat soort wegen kun je het maar beter niet gebruiken. Zonde, want de auto maakt wel een middenlijn voor hemzelf en rijdt keurig rechts van die denkbeeldige lijn.

Knooppunt De Drie Klauwen lijkt de auto bij mij van slag te zijn als je naar de Westerscheldetunnel rijdt vanuit de richting Goes. Knooppunt Stelleplas, richting Goes, heeft een versleten middenlijn. Ik zie de oorspronkelijke lijnen, maar de auto niet dus die gaat dan een beetje gek doen.

En daarna, bij elke andere splitsing op een knooppunt, zakt de autopilot-snelheid steeds een beetje. Na het knooppunt herstelt het zich weer. Dus dit lijkt bewust gedrag te zijn. Alleen is het verlagen van de snelheid steeds zo abrupt wat het oncomfortabel maakt.

• WouterL
Wel gezien ja, maar denk nog niet dat die gebruik maakt van echte data.
WouterL schreef op zondag 6 april 2025 @ 09:17:
[...]

Wel gezien ja, maar denk nog niet dat die gebruik maakt van echte data.
De eerste MY RWD ervaringen beginnen wel online te komen. Zo ook de laadsnelheid bij SuC, die verbeterd lijkt tov de oude MY RWD met CATL batterij, maar minder dan de BYD batterij

• nerovectra
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22-01 17:55
Off-topic, maar ik kan m'n enthousiasme niet onderdrukken: met een dynamisch contract laadt je vanmiddag tussen 14:00 en 15:00 voor één cent per kWh INCLUSIEF ENERGIEBELASTING en inkoopvergoeding. En het is pas nét april. Waardeloos voor de businesscase voor zonnepanelen (als je die nog niet hebt zoals ik), en het maakt natuurlijk niet zoveel uit of je nou héél weinig of praktisch niks voor je stroom betaalt. Maar ik moest het even kwijt.

[ Voor 4% gewijzigd door nerovectra op 06-04-2025 09:47 ]

• DaCoTa
  • Laatst online: 23-01 15:55
RaRo74 schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 20:29:
Ziet er goed uit.
Versneld omdat het er anders wel heel erg traag uitziet misschien voor Nederlandse begrippen?
Dit stuk is met de fiets sneller dan met de auto. De grachtengordel met de auto is gewoon super traag.
FSD in Amsterdam. Ziet er behoorlijk soepel uit. Niet versneld was beter geweest, benieuwd hoe er geanticipeerd wordt bij die fietsers.
[Afbeelding]
Als je in X rechtsonder op het Configuratie icoontje klikt kun je de afspeelsnelheid op 0.25 zetten

[ Voor 4% gewijzigd door pdidi op 06-04-2025 10:15 ]

• Jmtpes
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 01:38
Hitmixer schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 22:11:
Heeft iemand al de Android Tesla app update 4.43.5 binnen? Ik las 31 maart al dat die update nu eindelijk Dashcam viewer naar Android brengt.

https://www.notateslaapp....cam-viewer-to-android-app
Hoe kan ik de Tesla app updaten?
Volgens playstore heb ik de laatste versie en kan alleen de app openen.

In de app zelf zie ik niet zo gauw hoe ik kan updaten.

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Jmtpes schreef op zondag 6 april 2025 @ 10:44:
[...]

Hoe kan ik de Tesla app updaten?
Volgens playstore heb ik de laatste versie en kan alleen de app openen.

In de app zelf zie ik niet zo gauw hoe ik kan updaten.
Je kan hem alleen via de Play Store updaten.

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:21
Allewijn schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 21:51:
[...]

Volgens mij wordt de HW3 dan vervangen door HW4.

Analoog komt weer helemaal terug

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 18:54
Ik zie filmpjes voorbijkomen waar FSD met HW3 prima lijkt te functioneren.

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

[Afbeelding]
Ik heb het filmpje nu een paar keer in slow motion bekeken en betwijfel of ik (als niet Amsterdammer) het beter zou kunnen tussen al die fietsen en voetgangers door. Omdat alles binnen een 30km zone blijft is het opvallend om te zien dat ze de max snelheid op +3km hebben staan. Waarschijnlijk zouden ze anders links en rechts door opgevoerde elektrische fietsen worden ingehaald

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:05
pdidi schreef op zondag 6 april 2025 @ 13:10:
[...]

Ik heb het filmpje nu een paar keer in slow motion bekeken en betwijfel of ik (als niet Amsterdammer) het beter zou kunnen tussen al die fietsen en voetgangers door. Omdat alles binnen een 30km zone blijft is het opvallend om te zien dat ze de max snelheid op +3km hebben staan. Waarschijnlijk zouden ze anders links en rechts door opgevoerde elektrische fietsen worden ingehaald
In Amerika is de (door Tesla) aanbevolen speed offset 40%!! Dan is die +3km nog goed te doen :P

• Radiodurans
Fire69 schreef op zondag 6 april 2025 @ 19:24:
In Amerika is de (door Tesla) aanbevolen speed offset 40%!! Dan is die +3km nog goed te doen :P
Je hebt daar dan ook geen flitspalen maar alleen politiewagens die rondrijden. Die letten vooral op dat je meegaat met de flow van het verkeer en niet gekke dingen gaat doen als weaven. Dus veel meer de menselijke maat i.p.v. dom flitsen om het begrotingstekort te vullen. Het is dan ook gevaarlijk om langzamer te rijden dan het overige verkeer, dan kan ik mij goed voorstellen dat die marge is ingebouwd zodat je netjes meegaat.

[ Voor 22% gewijzigd door Radiodurans op 06-04-2025 20:10 ]

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:13

Damian

Insane Obtrusion

-nevermind-

[ Voor 95% gewijzigd door Damian op 06-04-2025 21:17 ]

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

• RaRo74

• Shenk86
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 19:06
Ik zag dat de nieuwe Model Y nu auto-shift heeft sinds de laatste update (en dan niet alleen vanuit parkeer stand, maar ook bij keren met steken).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JrbgvSJnFV0Goc_ra7IHbSzOAHk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/suLCnixIEDPNmOuF5sBovwwv.jpg?f=fotoalbum_large

• gjcvro
Shenk86 schreef op zondag 6 april 2025 @ 21:34:
Ik zag dat de nieuwe Model Y nu auto-shift heeft sinds de laatste update (en dan niet alleen vanuit parkeer stand, maar ook bij keren met steken).

[Afbeelding]
Had je dat dan nog niet? De M3 had het al bij levering in december volgens mij.

• Oekol
pdidi schreef op zondag 6 april 2025 @ 13:10:
[...]

Met een auto daar op de grachten rijden is zeer kloten. Met de fiets is 't prima. Was er laatst nog op de herengracht voor een afspraak en het was echt verschrikkelijk. Paar weken er voor met de fiets en dat was heerlijk. De fietsers halen je zowat in omdat je rekening moet houden met grote auto's (pick-ups) die links geparkeerd staan en de stoeprand (lees: die paaltjes met de bekende drie XXX) rechts. Je kan er echt niet hard rijden. Of ik me dan wel chill voel met FSD vraag ik me af, had m'n kop er voor de volle 100% bij nodig toen ik zelf reed omdat ik er weinig kom.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• Tommie12
  • Laatst online: 22:54
Radiodurans schreef op zondag 6 april 2025 @ 19:53:
[...]

Je hebt daar dan ook geen flitspalen maar alleen politiewagens die rondrijden. Die letten vooral op dat je meegaat met de flow van het verkeer en niet gekke dingen gaat doen als weaven. Dus veel meer de menselijke maat i.p.v. dom flitsen om het begrotingstekort te vullen. Het is dan ook gevaarlijk om langzamer te rijden dan het overige verkeer, dan kan ik mij goed voorstellen dat die marge is ingebouwd zodat je netjes meegaat.
Hoe dikwijls heb je zelf in de VS gereden?
In landelijk VS (en dat is groot, heel groot) hebben die sherrifs niet veel werk, en verstoppen ze zich in de struiken met een speedgun en verrekijker, en dan betrappen ze mensen die niet echt helemaal stil staan aan de typische kruispunten met 4 stopborden (waar je ban 2km afstand kan zien of er een andere auto aan komt).

Ga aub de amerikaanse flik met een paar weken opleiding niet hoger inschatten dan een Belgische of Nederlandse politieman die minstens 1 jaar duurt.

Sony A7 iv en wat recycled glas

• Radiodurans
Tommie12 schreef op zondag 6 april 2025 @ 22:11:
Hoe dikwijls heb je zelf in de VS gereden?
Ik heb een Amerikaans rijbewijs gehaald, 2 jaar rijervaring in Los Angeles, 4x een transcontinentale roadtrip gedaan, afgelopen jaren voor werk door Texas en Californië gereden, lijkt mij toch redelijk dikwijls? :+

Dat bekeuren bij stop signs is wel een dingetje idd net als extreem streng handhaven bij werkzaamheden (wat mij betreft mogen ze dat in Nederland wel meer doen). Ik heb ze regelmatig zien rondrijden en dan ook echt ingrijpen bij asociaal rijgedrag, dat heb ik in Nederland werkelijk nog nóóit gezien. Ik heb zo'n Amerikaanse 'flik' ook zeer adequaat als first responders zien optreden bij medische noodgevallen. Ze liggen echt niet allemaal in de struiken met een donut en een speedgun zoals in de films |:(

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS

• Tommie12
Radiodurans schreef op zondag 6 april 2025 @ 22:29:
[...]

Ik heb een Amerikaans rijbewijs gehaald, 2 jaar rijervaring in Los Angeles, 4x een transcontinentale roadtrip gedaan, afgelopen jaren voor werk door Texas en Californië gereden, lijkt mij toch redelijk dikwijls? :+

Dat bekeuren bij stop signs is wel een dingetje idd net als extreem streng handhaven bij werkzaamheden (wat mij betreft mogen ze dat in Nederland wel meer doen). Ik heb ze regelmatig zien rondrijden en dan ook echt ingrijpen bij asociaal rijgedrag, dat heb ik in Nederland werkelijk nog nóóit gezien. Ik heb zo'n Amerikaanse 'flik' ook zeer adequaat als first responders zien optreden bij medische noodgevallen. Ze liggen echt niet allemaal in de struiken met een donut en een speedgun zoals in de films |:(
Prima hoor, ik heb minder ervaring, en toch een paar keer zo’n verstopte auto gezien op plaatsen waar er de laatste 100 jaar geen ongeval kon gebeurd zijn.

Goed dat ze dan als first responders toch wat hulp geven…

Oekol schreef op zondag 6 april 2025 @ 22:01:
[...]

Met een auto daar op de grachten rijden is zeer kloten. Met de fiets is 't prima. Was er laatst nog op de herengracht voor een afspraak en het was echt verschrikkelijk. Paar weken er voor met de fiets en dat was heerlijk. De fietsers halen je zowat in omdat je rekening moet houden met grote auto's (pick-ups) die links geparkeerd staan en de stoeprand (lees: die paaltjes met de bekende drie XXX) rechts. Je kan er echt niet hard rijden. Of ik me dan wel chill voel met FSD vraag ik me af, had m'n kop er voor de volle 100% bij nodig toen ik zelf reed omdat ik er weinig kom.
Vooral het stukje bij de smalle Armand Sunierbrug met de tegemoetkomende fietsers ziet er krap uit.

• Shenk86
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 19:06
gjcvro schreef op zondag 6 april 2025 @ 21:44:
[...]

Had je dat dan nog niet? De M3 had het al bij levering in december volgens mij.
Nope, pas sinds een recente 2025.2 update

• DaCoTa
  • Laatst online: 23-01 15:55
pdidi schreef op zondag 6 april 2025 @ 22:54:
[...]

Vooral het stukje bij de smalle Armand Sunierbrug met de tegemoetkomende fietsers ziet er krap uit.
Ja, en klopt wat de auto doet. Dat is zo krap dat je moet stilstaan tot de fietsers er langs zijn.

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:28

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

nerovectra schreef op zondag 6 april 2025 @ 09:46:
Off-topic, maar ik kan m'n enthousiasme niet onderdrukken: met een dynamisch contract laadt je vanmiddag tussen 14:00 en 15:00 voor één cent per kWh INCLUSIEF ENERGIEBELASTING en inkoopvergoeding. En het is pas nét april. Waardeloos voor de businesscase voor zonnepanelen (als je die nog niet hebt zoals ik), en het maakt natuurlijk niet zoveel uit of je nou héél weinig of praktisch niks voor je stroom betaalt. Maar ik moest het even kwijt.
Ja, dit zou beter thuis horen in Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.

Desalniettemin, ik rijd al een paar weken nagenoeg gratis. Combinatie veel thuis werken en weinig rijden maakt dat de auto eigenlijk altijd van de zon wordt opgeladen. En dan laad ik ook nog eens alleen met de granny, als m'n laadpaal straks klaar is zal het nog wat efficiënter kunnen denk ik.

Ik ben erg enthousiast over die FSD video, veelbelovend.

• Bobo221
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18:12
xFeverr schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 18:52:
@Bobo221 je moet zorgen dat de wifi verbonden is vóór je de auto in drive zet. De wifi is in de eerste plaats namelijk voor thuis, voor updates enzo. Vandaar dat wifi uitschakelt als er niets verbonden is, want onderweg heb je je wifi thuis toch niet.

De optie om de verbinding in stand te houden bij schakelen naar Drive voor bepaalde netwerken is gemaakt om je te helpen met een telefoonhotspot. Maar dan moet de verbinding dus al tot stand gekomen zijn. Anders knikkert hij de wifi uit.

Stom? Ja. Kortzichtig? Ook. Maar dan krijg je wel een beetje een idee waarom het soms wel en soms niet lijkt te werken.
Gisteren nog eens geprobeerd maar het blijft hopeloos. Het werkt inderdaad beter als ik een hotspot verbinding opzet voordat ik de auto in drive zet totdat ik een appje binnenkrijg en de verbinding dan abrupt verbroken wordt.
Als ik dan nogmaals al rijdend verbinding wil maken met de hotspot onthoud die het wachtwoord niet en vraagt de auto opnieuw om mijn hotspot wachtwoord in te voeren }:|

• Dalma
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-12-2025
WLTP en echte KMs Tesla Model Y Juniper

Volgens de Tesla site doet de MY Juniper LR AWD 586KM (met 19" velgen). Ik dacht altijd, ik kan tot max 586km laden en afhankelijk van weer, banden, rijstijl etc..blijft daar dan tussen de 450 en 550 over (ex. winter periodes).

Nu heb ik een MY Juniper AWD LR met 1400km op de teller. Gister voor het eerste helemaal volgeladen. Ik kom uit op 527km.

Is dit dan ongeveer echte KMs obv rijstijl afgelopen 1400km of hoe moet ik dit zien ? Ben het vergeten het ook alweer zat met mijn M3 die ik 4 jaar lang heb gereden. Die ging met laden op een gegeven moment iet verder dan 480km (AWD LR).

EPA range is omgerekend 526km, dus dat komt veel meer in de buurt

[ Voor 5% gewijzigd door Dalma op 07-04-2025 10:26 ]

• wootahH
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:21
Dalma schreef op maandag 7 april 2025 @ 10:19:
WLTP en echte KMs Tesla Model Y Juniper

Volgens de Tesla site doet de MY Juniper LR AWD 586KM (met 19" velgen). Ik dacht altijd, ik kan tot max 586km laden en afhankelijk van weer, banden, rijstijl etc..blijft daar dan tussen de 450 en 550 over (ex. winter periodes).

Nu heb ik een MY Juniper AWD LR met 1400km op de teller. Gister voor het eerste helemaal volgeladen. Ik kom uit op 527km.

Is dit dan ongeveer echte KMs obv rijstijl afgelopen 1400km of hoe moet ik dit zien ? Ben het vergeten het ook alweer zat met mijn M3 die ik 4 jaar lang heb gereden. Die ging met laden op een gegeven moment iet verder dan 480km (AWD LR).
https://www.tesla.com/nl_nl/support/range

• Dalma
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-12-2025
ik had mijn post nog ge-edit, zag jouw berichtje later. maar inderdaad het komt overeen met de EPA range die op de US site staat. Dus niet aan de hand van rijstijl. Blijft apart, zeker als het min of meer bijgehouden wordt in de energy app.

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:03
Gisteren zat ik voor het eerst achter in m'n Highland en viel mij op dat de aanraakgevoeligheid van de plafondverlichting aan de rechterkant zeer slecht is (5 keer drukken/tikken om aan te krijgen). Is dit een bekend probleem? Niet eerder gelezen..

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 00:15
Voor de Tesla-campeerders of anderszins gebruikers van een compressorkoelbox achter in de Tesla: mediamarkt heeft nu een scherpe deal op een Powerstation die je tussen je auto & de koelbox kan aansluiten zodat je koelbox aan blijft als de auto uit staat.

Ik heb een vergelijkbare powerstation en mijn compressorkoelbox doet het er met gemak een paar dagen op (afhankelijk van temperatuur, natuurlijk).

De powerstation laadt dan weer op als de auto aan staat. Zo hoef je geen camp mode oid te gebruiken.

https://www.mediamarkt.nl...t%20feed&utm_term=1878908

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:13

Damian

Insane Obtrusion

Ik heb van iemand begrepen die onderzoeken doet voor de RDW dat ze deze week met een aantal Tesla's de weg op gaan in NL om FSD te onderzoeken. Hij mocht er verder niet teveel op in gaan, maar hij moet dus zijn bevindingen melden bij de RDW hoe FSD werkt in Nederland.

In ieder geval fijn om te zien dat ze er actief mee bezig zijn. Welk termijn is natuurlijk altijd even afwachten, maar stilstaan doen ze niet voorlopig.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-01 13:38
Maurice- schreef op maandag 7 april 2025 @ 11:04:
Gisteren zat ik voor het eerst achter in m'n Highland en viel mij op dat de aanraakgevoeligheid van de plafondverlichting aan de rechterkant zeer slecht is (5 keer drukken/tikken om aan te krijgen). Is dit een bekend probleem? Niet eerder gelezen..
Ik heb ook een gek lampje bij de rechter achter passagier. Bij mij gaat die juist soms aan uit (ogenschijnlijk) eigen beweging...
Zo een week of wat rondgereden dat hij bijna elke rit wel aan ging en toen was het ineens weer weg...
Alsof er onzichtbare viezigheid op zat...

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-01 11:45
Bandenwissel gedaan, 8500km gereden op de wintersloffen en hadden voor nog 7.5mm voor en 7mm achter.
Redelijk wat met aanhanger gereden en hoge snelheden/afstanden in Duitsland dus niet ontevreden over de slijtage. M3H LRAWD

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• Empie69
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 17:31
XelaRetak schreef op maandag 7 april 2025 @ 11:45:
Voor de Tesla-campeerders of anderszins gebruikers van een compressorkoelbox achter in de Tesla: mediamarkt heeft nu een scherpe deal op een Powerstation die je tussen je auto & de koelbox kan aansluiten zodat je koelbox aan blijft als de auto uit staat.

Ik heb een vergelijkbare powerstation en mijn compressorkoelbox doet het er met gemak een paar dagen op (afhankelijk van temperatuur, natuurlijk).

De powerstation laadt dan weer op als de auto aan staat. Zo hoef je geen camp mode oid te gebruiken.

Als je een paar keer per jaar de koelbox een nachtje aan wil laten staan in de auto met bv. Sentry mode, is een powerstation niet per se nodig toch? Just checkin'

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-01 14:10
Empie69 schreef op maandag 7 april 2025 @ 13:05:
[...]

Als je een paar keer per jaar de koelbox een nachtje aan wil laten staan in de auto met bv. Sentry mode, is een powerstation niet per se nodig toch? Just checkin'
Ik meen dat ze de 12V actief met sentry mode een aantal updates geleden uitgezet hebben, zodoende de "noodzaak" voor een accu. (Of je moet camp-modus activeren).

Ik heb laatst ontdekt dat je met wat kunst-en-vliegwerk het wel kan aanhouden zonder actief koelen/verwarmen, met alleen de blazer aan. Door in de auto voor "keep climate on" te kiezen, en dan de verwarming naar LO te gooien, en dan de A/C uit te zetten. Werkte bij -8 buiten iig prima om mijn Ecoflow op te laden waarvan ik de stroomkabel vergeten was terwijl de auto aan een stopcontact hing :+.

[ Voor 31% gewijzigd door Mar.tin op 07-04-2025 13:14 ]

• gjcvro
Maurice- schreef op maandag 7 april 2025 @ 11:04:
Bij mij links, ook spontaan aan blijven/ aan springen. Volgens mij momenteel nu compleet uit en reageert helemaal niet meer. Moet er nog een servicecall voor aanmaken.

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-01 22:23

sphere

Debian abuser

Heb je wat foto's hoe dat er dan uitziet? Er zitten wat bevestigingspunten om lading wast te snoeren maar hoe zet je het echt goed vast?

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

• RaRo74
sphere schreef op maandag 7 april 2025 @ 13:51:
[...]

Heb je wat foto's hoe dat er dan uitziet? Er zitten wat bevestigingspunten om lading wast te snoeren maar hoe zet je het echt goed vast?
Tijdens het kamperen staat mijn koelbox vast door alle andere kampeerspullen en kan geen kant op.
Buiten dat gewoon in de kelder van de kofferbak en in mijn geval geven de kieren voldoende ventilatie maar er zijn er ook die er wat tussenleggen waardoor er een kier ontstaat.

Powerstation van MediaMarkt is zo groot als een halve schoenendoos en zou in een zijvak passen naast de 16 volt aansluiting.

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22:53
offtopic

[ Voor 97% gewijzigd door We Are Borg op 07-04-2025 19:04 ]

• Tommie12
offtopic

[ Voor 98% gewijzigd door We Are Borg op 07-04-2025 19:03 ]

• RaRo74

• shinken82
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02:26
Is de Alie versie mat? Mat vind ik wel mooi. Je maakt het wel helemaal af als er ook een Tesla naafdop erop zit :P

• Maurice-
Smobbo schreef op maandag 7 april 2025 @ 12:29:
[...]

Ik heb ook een gek lampje bij de rechter achter passagier. Bij mij gaat die juist soms aan uit (ogenschijnlijk) eigen beweging...
Zo een week of wat rondgereden dat hij bijna elke rit wel aan ging en toen was het ineens weer weg...
Alsof er onzichtbare viezigheid op zat...
Hebben jij en @gjcvro ook een Commander geïnstalleerd? Misschien stuurt deze signalen die verstoren? Want de zoveelste keer drukken lukt het ineens zonder druk te zetten. De andere kant werkt perfect waardoor ik me moeilijk kan voorstellen dat het hardware gerelateerd is.

• gjcvro
Maurice- schreef op maandag 7 april 2025 @ 20:24:
[...]

Hebben jij en @gjcvro ook een Commander geïnstalleerd? Misschien stuurt deze signalen die verstoren? Want de zoveelste keer drukken lukt het ineens zonder druk te zetten. De andere kant werkt perfect waardoor ik me moeilijk kan voorstellen dat het hardware gerelateerd is.
Die snap ik niet. Als in 1 systeem 1 lampje prima werkt en het andere niet is de kans dat het hardware is in mijn ogen levensgroot. Vooral omdat het ding niet of nauwelijks reageert op aanraken, maar prima reageert op bediening vanaf het scherm.

• RaRo74
shinken82 schreef op maandag 7 april 2025 @ 18:06:
[...]

Is de Alie versie mat? Mat vind ik wel mooi. Je maakt het wel helemaal af als er ook een Tesla naafdop erop zit :P
Ja de Alies zijn mat. De bovenste zijn Motip zijdeglans.

De naafdoppen zaten er los bij en zijn nu geplakt. Misschien ga ik nog een setje bestellen met een T.
(misschien wel een rode T :P )

• ChromeFR
  • Laatst online: 20-01 09:40
Goed nieuws voor Juniper rijders die Continuous Autopilot met de Commander willen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vze34rHPHsXPaomINP9KaisxOTE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bHAfiC7GajsUE9aUOU1s137z.png?f=fotoalbum_large

• Fire69
ChromeFR schreef op maandag 7 april 2025 @ 22:08:
Goed nieuws voor Juniper rijders die Continuous Autopilot met de Commander willen:

[Afbeelding]
Graag gedaan ;)

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online

[Afbeelding]
Ik hoop dat het gaat lukken, op dit moment is er nog geen canbus bericht wat gestuurd kan worden om het direct aan te sturen.

Maar ze zijn druk bezig.

• ChromeFR
@Fire69 Dat is toevallig zeg :), leuk!

@mjvdzwet Ze klinken wel heel zeker van hun zaak...

• Maurice-
gjcvro schreef op maandag 7 april 2025 @ 21:31:
[...]

Die snap ik niet. Als in 1 systeem 1 lampje prima werkt en het andere niet is de kans dat het hardware is in mijn ogen levensgroot. Vooral omdat het ding niet of nauwelijks reageert op aanraken, maar prima reageert op bediening vanaf het scherm.
Haha ja, ik begrijp dat het andersom redeneren is. Maar zou het signaal van de Commander niet kunnen ontregelen op een specifiek punt? Ik kijk nergens meer van op, het pauzeren van muziek werkt altijd maar AP inschakelen met dezelfde hardware aan de andere kant van het stuur in zo'n 70% van de gevallen.

• Fire69
mjvdzwet schreef op maandag 7 april 2025 @ 22:24:
[...]

Ik hoop dat het gaat lukken, op dit moment is er nog geen canbus bericht wat gestuurd kan worden om het direct aan te sturen.

Maar ze zijn druk bezig.
Ik hoop ook echt dat ze een oplossing vinden.

Vandaag moest ik een heel eind rijden en AP is eigenlijk niet bruikbaar zonder het terugvallen op TACC bij wisselen van rijbaan. :/

• gjcvro
Maurice- schreef op maandag 7 april 2025 @ 22:30:
[...]

Haha ja, ik begrijp dat het andersom redeneren is. Maar zou het signaal van de Commander niet kunnen ontregelen op een specifiek punt? Ik kijk nergens meer van op, het pauzeren van muziek werkt altijd maar AP inschakelen met dezelfde hardware aan de andere kant van het stuur in zo'n 70% van de gevallen.
Is ook deels de reden dat ik nog geen serviceverzoek heb aangemaakt. Moet de commander nog een keer uitzetten en dan nog een keer testen om het echt uit te sluiten.

Probleem was eerst dat het lampje spontaan aan ging, ook als de auto geparkeerd stond en alleen via het scherm uit te zetten was. En aangezien we toen net op vakantie waren was dat best irritant. En nou is het al snel licht dus heb ik er weer geen last van, dus staat ergens onderaan op de to-do lijst.

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-01 13:38
Maurice- schreef op maandag 7 april 2025 @ 20:24:
[...]

Ik heb ook een Commander ingebouwd, dus zou daar idd wel aan kunnen liggen.
Ik heb het idee dat het bij mij al weer een aantal maanden opgelost is, maar waarom het weg is weet ik ook niet :+

• The-Doctor
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22-01 15:24

[Afbeelding]
Geweldig, toevallig gister de commander besteld en hoop dat ze dit snel werkend krijgen.

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-01 10:02

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Het lijkt erop dat er een speciale modus komt waarmee de auto dit ook kan (zonder sentry/camping mode aan te hoeven laten). Bron: https://www.notateslaapp....ew-accessory-power-option
Now, in a surprise move, Tesla is restoring access to the 12V sockets when the vehicle is powered off if users enable a new option called “Accessory Power.”

Grillmeister

• XelaRetak
RoofTurkey schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 10:47:
[...]

Het lijkt erop dat er een speciale modus komt waarmee de auto dit ook kan (zonder sentry/camping mode aan te hoeven laten). Bron: https://www.notateslaapp....ew-accessory-power-option

[...]
"Tesla also warns that keeping the new accessory option on will cause the vehicle to consume additional energy, even if devices are not plugged into any of the outlets, so this should be an option that should be used selectively, when needed."

Het zal de hele auto wel weer wakker houden met een vebruik van 300w continue. Nog steeds zonde.

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
XelaRetak schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 10:55:
[...]

"Tesla also warns that keeping the new accessory option on will cause the vehicle to consume additional energy, even if devices are not plugged into any of the outlets, so this should be an option that should be used selectively, when needed."

Het zal de hele auto wel weer wakker houden met een vebruik van 300w continue. Nog steeds zonde.
We weten het niet, dus laten we even afwachten tot de update er is en dan kijken ?

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• XelaRetak
ZeRoC00L schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 10:57:
[...]

We weten het niet, dus laten we even afwachten tot de update er is en dan kijken ?
Uiteraard - en als je de koelbox niet constant gebruikt is een beetje extra verbruik beter dan een extra power station.

In mijn geval staat hij vrij veel aan & heb ik er ook een zonnepaneel bij voor de powerstation. (en werkt het natuurlijk altijd en ben ik niet overgeleverd aan de grillen van Tesla updates)

• Stronk
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 21-01 23:08
Mocht je de ENHANCE Commander hebben, dan kan je met de laatste software update de rechter scrollwiel op het stuur herprogrammeren naar bijvoorbeeld versnelling aanpassen reverse/drive.

Deze knop was toch nutteloos bij het stilstaan gezien je de adaptive cruise niet hoeft te bedienen :) dit is echt iets wat ze standaard in de software moeten bouwen. Handig in de highland of juniper, auto's waarin je geen stalk hebt voor deze handeling.

[ Voor 15% gewijzigd door Stronk op 08-04-2025 11:12 ]

• Maasluip
  • Laatst online: 23-01 16:57

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Nu al drie keer gehad sinds het weekend "sleutel niet gevonden" terwijl je aan het rijden bent. Ik heb de keycard in de zak en mijn telefoon die ook herkend wordt als sleutel in de zak.

Sowieso een vreemde melding want stel dat je geen telefoon(sleutel) gebruikt maar alleen de keycard (zoals bij de huur-Tesla in de VS vorig jaar), die keycard wordt alleen gedetecteerd als je die op de middenconsole hebt liggen. En daar leg ik hem nooit neer en ik heb nog nooit deze melding gehad.

Signatures zijn voor boomers.

• Comilion
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 21:07
Maasluip schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 11:24:
Nu al drie keer gehad sinds het weekend "sleutel niet gevonden" terwijl je aan het rijden bent. Ik heb de keycard in de zak en mijn telefoon die ook herkend wordt als sleutel in de zak.

Sowieso een vreemde melding want stel dat je geen telefoon(sleutel) gebruikt maar alleen de keycard (zoals bij de huur-Tesla in de VS vorig jaar), die keycard wordt alleen gedetecteerd als je die op de middenconsole hebt liggen. En daar leg ik hem nooit neer en ik heb nog nooit deze melding gehad.
Idem hier, soms bij deuren openen dat die al moeilijk doet en 2x tijdens het rijden. Voor mijn gevoel sinds 2025.2.8, maar heb de minor updates zelf nog niet gedraaid.

Gebruik zelf exclusief telefoon als sleutel, en dan een iPhone. Partner zelfde setup maar lijkt (nog) geen klachten te hebben.

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 19:32
Maasluip schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 11:24:

Wat bedoel je met keycard? Je sleutel als gsm?
Want de echte keycard (dat zwart kaartje) kan niet geregistreerd worden als die ergens random in de auto ligt. Enkel op de middenconsole.

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

this schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 12:28:
[...]

Wat bedoel je met keycard? Je sleutel als gsm?
Want de echte keycard (dat zwart kaartje) kan niet geregistreerd worden als die ergens random in de auto ligt. Enkel op de middenconsole.
Maar daar zeurt de auto ook niet over als die niet gedetecteerd wordt. En mijn telefoon in de zak met bluetooth aan, wat kan daar mis aan gaan. Die is ook netjes gekoppeld aan de auto.

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 19:32
Maasluip schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 13:10:
[...]

Maar daar zeurt de auto ook niet over als die niet gedetecteerd wordt. En mijn telefoon in de zak met bluetooth aan, wat kan daar mis aan gaan. Die is ook netjes gekoppeld aan de auto.
Als je je gsm als sleutel hebt, en de auto klaagt dat de sleutel niet gedetecteerd kan worden. Dan denk ik dat je de oorzaak in je gsm zal moeten zoeken.

• cacofant
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22-01 13:31
Ik had vanmorgen ook ineens de melding dat de telefoonsleutel niet was gedetecteerd. Een twintig seconden, daarna kon ik wel wegrijden (2025.8.6).

Tesla Model 3 RWD (2023)

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Maasluip schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 13:10:
[...]

Omdat normaal je telefoonsleutel er ook voor zorgt dat je auto automatisch ver- en ontgrendeld? Want dat is natuurlijk niet de bedoeling als je in de auto zit.

Je pasje vereist altijd interactie voor elke stap.

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ja, maar waarom krijg ik opeens meldingen dat de sleutel niet gedetecteerd is. Toen ik alleen met mijn keycard reed kreeg ik die meldingen ook niet. Alleen als je na openen van de auto te lang wacht met op de rem drukken om D te kiezen dan wil hij nog eens weten dat de keycard er is, dus even op de middenconsole leggen.
Anders nooit en dan zit die in mijn broekzak. En omdat hij de keycard niet kan detecteren daar kan hij ook niet klagen dat hij hem niet kan vinden, want anders zou iedereen dat altijd hebben.
En die melding kreeg ik dus nooit.

• RaRo74
cacofant schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 13:38:
Ik had vanmorgen ook ineens de melding dat de telefoonsleutel niet was gedetecteerd. Een twintig seconden, daarna kon ik wel wegrijden (2025.8.6).
Hier ook vanmiddag deze melding.
Voorheen nooit last van gehad en nu vandaag na installatie 2025.8.6 voor het eerst deze melding.

Achja, dat fixen ze wel weer bij een volgende update :*)

• shinken82
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02:26
Vanmorgen toen ik instapte om naar werk te gaan zag ik de download pijltje. Zit nu op 2025.8.4. Als er meerdere mensen problemen hebben dan skip ik deze voor nu. Wacht wel op de volgende update.

• RaRo74
shinken82 schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 17:28:
Vanmorgen toen ik instapte om naar werk te gaan zag ik de download pijltje. Zit nu op 2025.8.4. Als er meerdere mensen problemen hebben dan skip ik deze voor nu. Wacht wel op de volgende update.
Zou ik doen.
Ik was weer te ongeduldig en had me voorgenomen ook maar eens een keer te wachten op andere bevindingen..................niet gelukt 8)7

• Allewijn
  • Niet online
RaRo74 schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 16:56:
[...]

Hier ook vanmiddag deze melding.
Voorheen nooit last van gehad en nu vandaag na installatie 2025.8.6 voor het eerst deze melding.

Achja, dat fixen ze wel weer bij een volgende update :*)
Hier ook, ik denk dus sinds de update, al twee keer gehad dat ik met mijn (Android 15) toestel ineens deze melding op het scherm zag en de deuren niet ontgrendelden als ik in wilde stappen. Heel irritant. Paar keer BT uit/aan zetten, Tesla app starten etc en toen kon ik ineens wel de deur openen.
Nog nooit eerder gehad sinds bezit....

• Oekol
shinken82 schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 17:28:
Zal meevallen. Zit al even op de 2025.8.6 en geen bijzonderheden. Waarschijnlijk lost een reset (of BT aan/uit) het ook gewoon op bij anderen.

• ChromeFR
Ik ben echt blij verrast met de meest recente versie van 2025.8.6, lijkt veeeeeel beter in kaart te hebben dat ik mijn stuur aanraak. Hierdoor komt de 'stuur bewegen' melding tijdens de rit niet meer voor (overdag in ieder geval, nog niet geprobeerd in avond).

[ Voor 5% gewijzigd door ChromeFR op 08-04-2025 18:20 ]

• gjcvro
ChromeFR schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 18:18:
Ik ben echt blij verrast met de meest recente versie van 2025.8.6, lijkt veeeeeel beter in kaart te hebben dat ik mijn stuur aanraak. Hierdoor komt de 'stuur bewegen' melding tijdens de rit niet meer voor (overdag in ieder geval, nog niet geprobeerd in avond).
Van welke versie kom je dan vandaan?

• ChromeFR
Ik update gewoon iedere keer als er een update is.

• Oekol
De spring update komt er aan over een paar weken en het gerucht duikt ook weer op dat Grok er wel is in kan gaan zitten. Vorig jaar was de update ook best groot qua nieuwe dingen (o.a. hele nieuwe UI, trajectcontrole en vaste flitspalen als toevoeging).

De grap is ook dat als je het op X vraagt aan Grok hij er ook op lijkt te hinten.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Gn2x1OUXUAAOpyr?format=jpg&name=large

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Gn0933xWgAA_j8Q?format=jpg&name=medium

[ Voor 35% gewijzigd door Oekol op 08-04-2025 20:05 ]

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:21
ChromeFR schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 18:18:
Dat is bij 2025.2.8 eigenlijk al het geval. Daar zit ik nu op, als je je handen in de buurt van het stuur houdt is het goed, een hele verbetering ten opzichte van dat 'Hollywood sturen'.

Ik wacht even met de 2025.8.6 update.

Analoog komt weer helemaal terug

• Schwarz
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 11-01 15:02
Schwarz schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 21:41:
[...]

Bij mij lag het wel aan de banden.
In november geleverde Y met Hankook banden. +-1000km gereden met getril.
Toen winterbanden er onder en getril was verdwenen.

Zal wel even een update geven wanneer de zomerbanden er weer onder komen.
Vandaag de zomerbanden er terug op laten zetten. En gelukkig geen getril terug (en de hankook zomerbanden merkbaar stiller dan de conti winterbanden).

Euromaster monteur gaf aan dat het hem niet zou verbazen dat de wielen niet goed gebalanceerd waren bij aflevering. Gaat vaak mis begreep ik. Ook zou in veel gevallen de uitlijning niet goed zijn. Deze twee aspecten kunnen dus oorzaak van trillingen zijn.

• AlphaBlack_NL
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17:51

Welke koelbox/powerstation heb je?

Ik betwijfel of deze afdoende is, die powerbank doet namelijk maar 200W surge en 120W nominaal:
AC: 230V AC 50Hz, 0.5A(120W, 200W surge)

Heb zelf een Baseus die nominaal 450w doet maar de surge current van mijn Mobicool MB40 niet trekt. Voor een compressor box/koelkast moet je helaas best een krachtige sinus omvormer hebben. Zie ook: https://camperforum.nl/viewtopic.php?t=8448136&start=14

• XelaRetak
AlphaBlack_NL schreef op woensdag 9 april 2025 @ 00:33:
[...]

Welke koelbox/powerstation heb je?

Ik betwijfel of deze afdoende is, die powerbank doet namelijk maar 200W surge en 120W nominaal:
AC: 230V AC 50Hz, 0.5A(120W, 200W surge)

Heb zelf een Baseus die nominaal 450w doet maar de surge current van mijn Mobicool MB40 niet trekt. Voor een compressor box/koelkast moet je helaas best een krachtige sinus omvormer hebben. Zie ook: https://camperforum.nl/viewtopic.php?t=8448136&start=14
Ik heb een Vevor 25L Compressor koelbox en een Ctechi GT200 Pro. Beide goedkoop spul en gaat helemaal prima.

Het probleem met jou mobicool is dat de compressor niet op 12v loopt, maar ipv op een thermoelectrische koeling. Super onpraktisch.

Mijn Vevor is goedkoop spul, maar de compressor loopt gewoon op 12v of 230v.

Dat is wel een dingetje om op te letten als je een koelbox koopt, blijkbaar. Jou koelbox is eigenlijk algemeen slecht bruikbaar in een 12v omgeving. Ik gebruik de 230v van de powerstation niet, 12v is veel efficienter.

[ Voor 3% gewijzigd door XelaRetak op 09-04-2025 06:49 ]

• dChained
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23-01 09:40
Oekol schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 18:15:
[...]

Zal meevallen. Zit al even op de 2025.8.6 en geen bijzonderheden. Waarschijnlijk lost een reset (of BT aan/uit) het ook gewoon op bij anderen.
Hier ook nul problemen bij beide bestuurders.

• WouterL
Iemand toevallig al ervaringen gezien/gelezen met de Standard range Juniper?

• Maurice-
gjcvro schreef op maandag 7 april 2025 @ 23:20:
[...]

Is ook deels de reden dat ik nog geen serviceverzoek heb aangemaakt. Moet de commander nog een keer uitzetten en dan nog een keer testen om het echt uit te sluiten.

Probleem was eerst dat het lampje spontaan aan ging, ook als de auto geparkeerd stond en alleen via het scherm uit te zetten was. En aangezien we toen net op vakantie waren was dat best irritant. En nou is het al snel licht dus heb ik er weer geen last van, dus staat ergens onderaan op de to-do lijst.
Toch een hardware issue! Gisteren toegevoegd aan de al geplande service (ratel in het dashboard, ook verholpen: verschoven schuim in de voorste speaker) dus voor vervanging moet ik nog een keer langs.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wN37nWU8ywjgz_iB31j2cby7ISc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/veR0ADxocwFfOSMeAzf8nWIb.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 59 ... 197 Laatste

Let op:
  • Discussies/uitlatingen over het gedrag of politieke agenda van Elon Musk horen hier niet thuis, zie: Taro in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3"
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: