SR+ rood , zwart , 19" | 27/9 bij Alphabet | RN10963 gekregen op 2/10 | Restrictie 1/11 (19/11 erafgehaald) | VIN: 23/11 | SMS:12/12 | Afhalen 18/12 MYJ, AWD, wit/zwart, 19", eAP
Ik zit op 2025.8.4 sinds gister.macedon schreef op woensdag 2 april 2025 @ 19:05:
Trouwens 2025.2.200.1 geinstalleerd en het probleem met de trajectcotrole informatie is opgelost.
Echter na de installatie van 2025.2.200.2 werkt mijn eAP alweer niet zo goed....
Je hebt dus nog een update te gaan binnenkort.
Hoelang heb je de auto? Mijne komt uit december 2024 en heb uiteindelijk eind januari ook 4 nieuwe banden, daarna alsnog klachten en in februari bleek na controle dat 2 van de 4 alsnog niet goed waren en totaal dus 6 banden vervangen. Later bleek de bandenspanning te hoog en die was verlaagd. Al met al 4x terug geweest, maar probleem is nog steeds aanwezigBarse87 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 19:16:
Net de auto weer opgehaald en dit was de conclusie:
[Afbeelding]
Heb over 2 weken weer een afspraak staan voor het vervangen van de banden.
2 weken 😂ths1986 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 20:47:
[...]
Hoelang heb je de auto? Mijne komt uit december 2024 en heb uiteindelijk eind januari ook 4 nieuwe banden, daarna alsnog klachten en in februari bleek na controle dat 2 van de 4 alsnog niet goed waren en totaal dus 6 banden vervangen. Later bleek de bandenspanning te hoog en die was verlaagd. Al met al 4x terug geweest, maar probleem is nog steeds aanwezig.
Welke velgen en banden heb jij?
Ik heb de 18” photon’s icm Bridgestone turanza’s…
9280WP | Daikin Altherma 3 LT 8kW | VW e-Golf 2019 | Tesla Model 3 RWD 2025
Ik ook, heb een M3H RWD LRBarse87 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 21:04:
[...]
2 weken 😂
Welke velgen en banden heb jij?
Ik heb de 18” photon’s icm Bridgestone turanza’s…
Dat klinkt best hoopvol, right?
Ik was op het werk toen (ja daar wifi), toen ik in de auto stapte was het scherm uit.
Maar ging aan en zag het tesla logo echter even daarna ook weer.
Kon wel gaan rijden en na een stukje werkte alles.
Thuis had ik ook nog eens hetzelfde nadat ik weer weg moest.
Daarna niet meer gehad.
Iemand dat ook gehad?
Een oudere M3 met een defecte stoelbezettingssensor wellicht?SpikeHome schreef op woensdag 2 april 2025 @ 21:30:
Vandaag versie 2025.8.6 geïnstalleerd.
Ik was op het werk toen (ja daar wifi), toen ik in de auto stapte was het scherm uit.
Maar ging aan en zag het tesla logo echter even daarna ook weer.
Kon wel gaan rijden en na een stukje werkte alles.
Thuis had ik ook nog eens hetzelfde nadat ik weer weg moest.
Daarna niet meer gehad.
Iemand dat ook gehad?
Afspraak bij Tesla staat gepland voor 29 april…… benieuwd of ik er zo lang mee kan doorrijden.
Iemand anders bekend met dit probleem? Model Y 23’
[ Voor 7% gewijzigd door ScreamGT op 03-04-2025 08:37 ]
Ryzen 7800X3D - MSI RTX 5080 OC Ventus - MSI B650 WiFi Gaming Plus - 64GB Corsair DDR5 - 2TB SSD - 34” Red Eagle IIyama - Fractal North XL
Je geeft toch aan dat het na de bandenwissel is ontstaan? Dan zou ik het probleem bij Kwikfit zoeken? Ik ben zelf absoluut geen voorstander van dit bedrijf, maar dat terzijde.ScreamGT schreef op donderdag 3 april 2025 @ 08:37:
Na mijn bandenwissel bij de Kwikfit hoor ik tijdens het accelereren en bij bochten nemen een bonkend geluid. Vooral tijdens het hard accelereren is het goed voel en hoorbaar. Net bij de kwikfit geweest en de banden zitten gelukkig goed vast
Afspraak bij Tesla staat gepland voor 29 april…… benieuwd of ik er zo lang mee kan doorrijden.
Iemand anders bekend met dit probleem? Model Y 23’
Is al maanden 39.900turkeyhakan schreef op donderdag 3 april 2025 @ 08:22:
Heeft Tesla de prijzen weer verlaagd? De RWD M3 kost nu minder dan 40k!
Ik kan me niet voorstellen dat de Juniper hetzelfde lichtbeeld/bereik/afstand haalt met de veel kleinere units in de voorbumper. Iemand daar al ervaring mee?
Een goed bak met licht komt er vanaf. Ik gebruik altijd automatisch groot licht, wanneer dat aan gaat is het helemaal een lichtshow.Alexander1984 schreef op donderdag 3 april 2025 @ 10:01:
Waar ik niemand over hoor in dit forum de "oude" model Y heeft erg grote koplampen met erg goed lichtbeeld zeker als je de automatische grootlicht functie ook nog keer aanzet (heb ik zelf eigenlijk altijd uit staan omdat het al genoeg is en continue schakelen qua verlichting wat onrustig is).
Ik kan me niet voorstellen dat de Juniper hetzelfde lichtbeeld/bereik/afstand haalt met de veel kleinere units in de voorbumper. Iemand daar al ervaring mee?
In vergelijking met kan ik niet zeggen, geen ervaring mee.
Model Y vergelijking moet ik ook nog zien idd.Alexander1984 schreef op donderdag 3 april 2025 @ 10:01:
Waar ik niemand over hoor in dit forum de "oude" model Y heeft erg grote koplampen met erg goed lichtbeeld zeker als je de automatische grootlicht functie ook nog keer aanzet (heb ik zelf eigenlijk altijd uit staan omdat het al genoeg is en continue schakelen qua verlichting wat onrustig is).
Model 3 facelift is wel beter dan Model 3 Highland.
Life is too short to drive boring cars
En heb je het al kunnen nakijken?micmulder schreef op woensdag 2 april 2025 @ 09:12:
[...]
De vrouw heeft de auto mee.. kan het nu niet nakijken
Bijvoorbeeld op een weg waar je na zevenen savonds 120 mag. Dan heb ik in het rood 120 staan. En in het grijs 100.
Ik weet dat het gaat om de maximumsnelheid die dan savonds wisselt.
Nu had ik laatst dat ik na zevenen op zo'n weg reed en er was op de weg aangegeven dat je toch maar 100 mocht. Op mn scherm werd dit niet overgenomen en de cruise control bleef doodleuk op 120 staan.
Bij manueel omlaag tikken via het scoll wieltje naar 100, werd het later weer naar 120 gewijzigd...
Op het scherm tikken om de cruise control snelheid te wijzigen werkte ook niet. Alleen 120 was aan te tikken. De "grayed-out" snelheid van 100 niet. Maar dat was toen wel de correcte.
Wat ik zag lijkt redelijk op deze afbeelding hieronder:
Ja, maar helaas nog niet kunnen vinden. Heb alleen wel snel gekeken en nog niet uitgebreid rond gekeken voor een icoon.. Nog niet helemaal de tijd voor kunnen vinden.
Het blijft nog even een raadsel of het uit kan
Op de een of andere manier is het altijd dat als er zomer/wintertijd wijzigigen zijn, de software dat niet lekker overneemt en het uitiendelijk weer rechtgetrokken wordt na een tijdje. Dit is nu al een paar jaar gaande. De klok staat gewoon goed maar de metadata van de kaarten houd blijkbaar geen rekening ermee of wordt verkeerd geintepreteerd o.i.d.Kashika schreef op donderdag 3 april 2025 @ 10:56:
Weet iemand hoe het werkt als je twee snelheidslimieten in beeld hebt bij cruise control?
Bijvoorbeeld op een weg waar je na zevenen savonds 120 mag. Dan heb ik in het rood 120 staan. En in het grijs 100.
Ik weet dat het gaat om de maximumsnelheid die dan savonds wisselt.
Nu had ik laatst dat ik na zevenen op zo'n weg reed en er was op de weg aangegeven dat je toch maar 100 mocht. Op mn scherm werd dit niet overgenomen en de cruise control bleef doodleuk op 120 staan.
Bij manueel omlaag tikken via het scoll wieltje naar 100, werd het later weer naar 120 gewijzigd...
Op het scherm tikken om de cruise control snelheid te wijzigen werkte ook niet. Alleen 120 was aan te tikken. De "grayed-out" snelheid van 100 niet. Maar dat was toen wel de correcte.
Wat ik zag lijkt redelijk op deze afbeelding hieronder:
[Afbeelding]
[ Voor 4% gewijzigd door Myrdhin op 03-04-2025 13:16 ]
Wat is wegkracht of 'road force'?Barse87 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 21:21:
Het feit dat ze concluderen dat de wielen te veel “road force” hebben nadat ze opnieuw gebalanceerd zijn, geeft dus aan dat het probleem wel aan de banden ligt.
Dat klinkt best hoopvol, right?
Als ing kan ik me daar niet veel bij voor stellen?
Sony A7 iv en wat recycled glas
Sinds weken had mijn vrouw allergieklachten. Na een paar onderzoekjes is aangetoond dat ze allergisch is aan huisstof, dus thuis zijn we wat aan het doen om minder stof te hebben.
Maar wat haar opvalt is dat ze behoorlijk wat last krijgt als ze in de auto stapt.
Nu dacht ik dat de interieurfilter van Tesla zowat de beste was op de markt.
(het ligt niet aan onderhoud, de filter is amper 4 weken geleden vervangen door Tesla SeC, tenminste als ik de rekening mag geloven)
Dat is de term die zij gebruiken als ze onbalans meten. En dat doen ze met een geavanceerd balanceermachine welke “Road Force” heet:Tommie12 schreef op donderdag 3 april 2025 @ 13:35:
[...]
Wat is wegkracht of 'road force'?
Als ing kan ik me daar niet veel bij voor stellen?
YouTube: Basic balancing with the Road Force® Elite
Simpel gezegd wordt de praktijk nagebootst doordat ze met dit apparaat druk op het wiel kunnen zetten net zoals het wegdek dat doet.
Zo kunnen ze o.a. zien of de band t.o.v. de velg gedraaid moet worden en hoeveel en waar er onbalans is…
Ik heb zonet een 20-tal minuutjes zitten wachten in de wagen en ik heb mij te pletter gezocht, maar niks gevonden.. dus mijn conclusie: je kan het niet (meer) uitzetten.micmulder schreef op donderdag 3 april 2025 @ 12:39:
[...]
Ja, maar helaas nog niet kunnen vinden. Heb alleen wel snel gekeken en nog niet uitgebreid rond gekeken voor een icoon.. Nog niet helemaal de tijd voor kunnen vinden.
Het blijft nog even een raadsel of het uit kan
Ik zou eens testen met recirculatie, als ze dan ook klachten heeft weet je dat het van binnen de auto komt.Tommie12 schreef op donderdag 3 april 2025 @ 13:47:
Vraagje over de luchtfilter.
Sinds weken had mijn vrouw allergieklachten. Na een paar onderzoekjes is aangetoond dat ze allergisch is aan huisstof, dus thuis zijn we wat aan het doen om minder stof te hebben.
Maar wat haar opvalt is dat ze behoorlijk wat last krijgt als ze in de auto stapt.
(het ligt niet aan onderhoud, de filter is amper 4 weken geleden vervangen door Tesla SeC, tenminste als ik de rekening mag geloven)
Analoog komt weer helemaal terug
In mijn M3H doet geen traffic announcement.RigolleM schreef op donderdag 3 april 2025 @ 13:59:
[...]
Ik heb zonet een 20-tal minuutjes zitten wachten in de wagen en ik heb mij te pletter gezocht, maar niks gevonden.. dus mijn conclusie: je kan het niet (meer) uitzetten.
Heb er verder niet naar gezocht.
Als je stoffen bekleding hebt in de auto, dan helpt het filter niet echt tegen huisstofmijt, dan zit dat al in de bekleding.Tommie12 schreef op donderdag 3 april 2025 @ 13:47:
Vraagje over de luchtfilter.
Sinds maart staan ook de hooikoortsradars alweer regelmatig in het rood. Dus dat kan ook nog.
Er zijn wel goede middelen via de huisarts te krijgen tegen allergieen.
Als je vrouw heel erg op huisstofmijt reageert dan is het ook het overwegen waard om te vragen bij de huisarts naar een (verwijzing voor) desensibilisatiekuur zoals acarizax, maar dat is wel minimaal 3 jaar lang elke dag een pilletje nemen, maar dan ben je er daarna vanaf. (het helpt al na 3 tot 6 maanden gebruik, maar voor permanente ongevoeligheid ben je 3 jaar verder)
Wat gek.. ook omdat sommige hier wel aangeven dat ze geen traffic-radio meldingen krijgen. Je zou zeggen dat er ergens toch een optie moet zijn.RigolleM schreef op donderdag 3 april 2025 @ 13:59:
[...]
Ik heb zonet een 20-tal minuutjes zitten wachten in de wagen en ik heb mij te pletter gezocht, maar niks gevonden.. dus mijn conclusie: je kan het niet (meer) uitzetten.
Ken jij een Tesla met stoffen zetels?barber schreef op donderdag 3 april 2025 @ 14:59:
[...]
Als je stoffen bekleding hebt in de auto, dan helpt het filter niet echt tegen huisstofmijt, dan zit dat al in de bekleding.
Sinds maart staan ook de hooikoortsradars alweer regelmatig in het rood. Dus dat kan ook nog.
Er zijn wel goede middelen via de huisarts te krijgen tegen allergieen.
Als je vrouw heel erg op huisstofmijt reageert dan is het ook het overwegen waard om te vragen bij de huisarts naar een (verwijzing voor) desensibilisatiekuur zoals acarizax, maar dat is wel minimaal 3 jaar lang elke dag een pilletje nemen, maar dan ben je er daarna vanaf. (het helpt al na 3 tot 6 maanden gebruik, maar voor permanente ongevoeligheid ben je 3 jaar verder)
Ze heeft uiteraard wel wat antihistaminica, and het blijft wel wat onder controle, maar iedere keer in de auto is er een opstoot... Dat had ik niet verwacht...
Welke Software versie heb je? (zie ook mij vorige post)micmulder schreef op donderdag 3 april 2025 @ 14:59:
[...]
Wat gek.. ook omdat sommige hier wel aangeven dat ze geen traffic-radio meldingen krijgen. Je zou zeggen dat er ergens toch een optie moet zijn.
pdidi schreef op woensdag 2 april 2025 @ 18:01:
[...]
Benieuwd welk Tesla model je hebt en welke SW versie. Alleen in de 2019 versie van de Owners Manual kon ik het volgende terugvinden
[Afbeelding]
Edit: ik zie dat de Model Y en 3 deze feature ook nog hadden met SW 2021.32. Sinds SW 2022 staat het er niet meer in
Wat je zou kunnen proberen is om radio 1 aan te zetten, en dan te kijken bij het muziek tegeltje links op het scherm. Dit zou wel eens een radio zender specifieke instelling kunnen zijn. Of anders in het radio overzicht ergens.RigolleM schreef op donderdag 3 april 2025 @ 13:59:
[...]
Home Assistant |🔋Marstek Venus E V3.0 | ☀️ 2900 Wp | 🚗 Tesla Model 3 RWD 2024
Ja! Er zijn model S'sen met stoffen bekleding. Of iig half stof.Tommie12 schreef op donderdag 3 april 2025 @ 15:04:
[...]
Ken jij een Tesla met stoffen zetels?![]()
Ze heeft uiteraard wel wat antihistaminica, and het blijft wel wat onder controle, maar iedere keer in de auto is er een opstoot... Dat had ik niet verwacht...
Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.
Niet in NL, maar voor de Mexicaanse markt maken ze een model met stoffen stoelen.Tommie12 schreef op donderdag 3 april 2025 @ 15:04:
[...]
Ken jij een Tesla met stoffen zetels?![]()
https://www.autoweek.nl/a...3A%2F%2Fwww.google.com%2F
Verder heb ik weinig nuttigs bij te dragen aan de daadwerkelijke vraag. Scuzi.
Ik denk niet dat het daar aan lag. Er was een fysiek bord wat zei dat je maar 100 mocht. Zag de auto alleen niet, want die melding zat vrij hoog aan de zijkant.Myrdhin schreef op donderdag 3 april 2025 @ 13:15:
[...]
Op de een of andere manier is het altijd dat als er zomer/wintertijd wijzigigen zijn, de software dat niet lekker overneemt en het uitiendelijk weer rechtgetrokken wordt na een tijdje. Dit is nu al een paar jaar gaande. De klok staat gewoon goed maar de metadata van de kaarten houd blijkbaar geen rekening ermee of wordt verkeerd geintepreteerd o.i.d.
In elk geval. Ik snap die grayed-out snelheid niet. Ik kan niet wijzigen naar de correcte. Bij handmatig terugschalen zet hij em weer naar 120.
Is er iets wat je hier anders in kan doen?
Niks nada noppes.. er leren mee leven zal een optie wordenadjego schreef op donderdag 3 april 2025 @ 15:28:
[...]
[...]
Wat je zou kunnen proberen is om radio 1 aan te zetten, en dan te kijken bij het muziek tegeltje links op het scherm. Dit zou wel eens een radio zender specifieke instelling kunnen zijn. Of anders in het radio overzicht ergens.
Geen ervaring met vorige Tesla's, maar in vergelijking met mijn vorige auto, een oude Kia met Xenon-lampen, komt er gigantisch veel licht vanaf en lijkt het mij wel mooi verspreid.Alexander1984 schreef op donderdag 3 april 2025 @ 10:01:
Het is niet omdat het grote koplampen zijn dat er ook een grote 'lamp' in zit. Het zijn gewoon LED projectors, dus ik gok dat die vanop een redelijk klein oppervlak gewoon per pixel aangestuurd worden.
O, dat herken ik. Vroeger in m'n oude benzine auto, toen ik me dat nog kon veroorloven 😁Fire69 schreef op donderdag 3 april 2025 @ 16:56:
[...]
Geen ervaring met vorige Tesla's, maar ik vergelijking met mijn vorige auto, een oude Kia met Xenon-lampen, komt er gigantisch veel licht vanaf en lijkt het mij wel mooi verspreid.
Het is niet omdat het grote koplampen zijn dat er ook een grote 'lamp' in zit. Het zijn gewoon LED projectors, dus ik gok dat die vanop een redelijk klein oppervlak gewoon per pixel aangestuurd worden.
Ik heb een M3Hrwd met de laatste softwareversie.RigolleM schreef op donderdag 3 april 2025 @ 16:52:
[...]
Niks nada noppes.. er leren mee leven zal een optie worden
Enige verkeersinfo krijg je imo in je navigatiescherm/kaart en zijn de drukke wegen oranje/rood gekleurd.
Druk je op het scherm, zie je een rechthoek met drie stippen.
Zet je deze uit, dan worden de drukke wegen niet meer gekleurd.
Hoop dat dit het is. Via de radio heb ik nog geen verkeersinfo gehoord dmv andere zender schakeling..
Vanwege de prijsverhoging van Spotify ben ik aan het kijken naar alternatieven. Tidal is een kandidaat.
Maar ik zie dat m’n model Y die app niet heeft. Op internet staat dat Tesla deze wel ondersteund. Kan het zijn dat deze niet geactiveerd is voor Nederland?
Of hebben jullie wel Tidal?
Edit:
Laat maar zitten. Ik heb de sources in het verleden uitgezet. Heb m inmiddels aangezet
[ Voor 14% gewijzigd door Russel88 op 03-04-2025 20:05 ]
Een Spotify account in een ander land aanmaken via VPN is ook nog een optie, ik betaal ongeveer 3 euro per maand.Russel88 schreef op donderdag 3 april 2025 @ 19:56:
Hoi,
Vanwege de prijsverhoging van Spotify ben ik aan het kijken naar alternatieven. Tidal is een kandidaat.
Maar ik zie dat m’n model Y die app niet heeft. Op internet staat dat Tesla deze wel ondersteund. Kan het zijn dat deze niet geactiveerd is voor Nederland?
Edit:
Laat maar zitten. Ik heb de sources in het verleden uitgezet. Heb m inmiddels aangezet
Een collega van mij kreeg deze week een email dat hij niet in India gebruik maakte van Spotify en dat zijn account daarom is uitgeschakeld. Dus geen garantie dat het blijft werken.schumi1986 schreef op donderdag 3 april 2025 @ 21:15:
[...]
Een Spotify account in een ander land aanmaken via VPN is ook nog een optie, ik betaal ongeveer 3 euro per maand.
Y'24
VPN gebruiken met afdruk waar spotify "gekocht is" (telefoon als hotspot gebruiken in de Tesla). Maar je kan ook naar Tidal (10,99 EUR) gaan of youtube music. Youtube abonnement (13,99 EUR) is ook thuis te gebruiken voor de vidoes zonder reclame en ben je ook klaar. Youtube premium mag 10 verschillende apparaten per 1 jaar "zien".RvV schreef op donderdag 3 april 2025 @ 21:34:
[...]
Een collega van mij kreeg deze week een email dat hij niet in India gebruik maakte van Spotify en dat zijn account daarom is uitgeschakeld. Dus geen garantie dat het blijft werken.
Spotify kost nu 12,99 EUR in NL.
[ Voor 9% gewijzigd door kritischelezer op 03-04-2025 22:08 ]
Wat zijn de ervaringen van andere? Gaat hier om een Model Y "24
Heb je alleen meer irritatie of is er meer geluid? Als er meer geluid is, dan is er iets verandert met de auto en kun je dat onderzoeken. Je kan bijvoorbeeld gaan rijden in een andere Model Y"24 en vergelijken.beyazz06 schreef op donderdag 3 april 2025 @ 22:15:
İk begin mij de laatste tijd steeds meer te ergeren aan de geluidsisolatie van de model Y. Het lijkt wel alsof er een raampje open is oid, vraag mij af of mijn model Y iets mankeert oid.
Hier ook een M3H met laaste firmware, maar ik krijg regelmatig verkeersinformatie (TMC) via VRT Radio 1 al speel ik een andere zender of bv. Spotify. Enige wat ik mij nog kan bedenken is de source 'Radio' uitschakelen, en overschakelen op TuneIn.Derk J schreef op donderdag 3 april 2025 @ 18:24:
[...]
Ik heb een M3Hrwd met de laatste softwareversie.
Enige verkeersinfo krijg je imo in je navigatiescherm/kaart en zijn de drukke wegen oranje/rood gekleurd.
Druk je op het scherm, zie je een rechthoek met drie stippen.
Zet je deze uit, dan worden de drukke wegen niet meer gekleurd.
Hoop dat dit het is. Via de radio heb ik nog geen verkeersinfo gehoord dmv andere zender schakeling..
Beroemde achterklep afstelling?beyazz06 schreef op donderdag 3 april 2025 @ 22:15:
İk begin mij de laatste tijd steeds meer te ergeren aan de geluidsisolatie van de model Y. Het lijkt wel alsof er een raampje open is oid, vraag mij af of mijn model Y iets mankeert oid.
Naar mijn idee is er niets veranderd, lees geen ongelukken oid, maar naar mijn gevoel komt er de laatste tijd meer geluid binnen.kritischelezer schreef op donderdag 3 april 2025 @ 22:23:
[...]
Heb je alleen meer irritatie of is er meer geluid? Als er meer geluid is, dan is er iets verandert met de auto en kun je dat onderzoeken. Je kan bijvoorbeeld gaan rijden in een andere Model Y"24 en vergelijken.
"Even" een andere model Y vinden/rijden is natuurlijk niet zo eenvoudig, vandaar dat ik zoekende ben naar ervaringen van andere.
İ dont know, zou kunnen.. afhankelijk van de ervaringen hier was ik van plan een serviceverzoek in te schieten zodat Tesla het kan controleren.
[ Voor 20% gewijzigd door beyazz06 op 03-04-2025 23:01 ]
Even zoeken hier in het topic, is al een paar keer langsgekomen, ik heb zelf geen Y, maar kan zijn dat de doppen waar de achterklep op rust iets meer speling hebben gekregen. Dan krijg je het geluid alsof er luchtdrukverschil door de auto gonst, alsof er 1 van de achterramen open staat. Ik had er ws bij de testrit al last van, en instant hoofdpijn erdoor. Zou je eenvoudig zelf moeten kunnen oplossen.beyazz06 schreef op donderdag 3 april 2025 @ 22:59:
İ dont know, zou kunnen.. afhankelijk van de ervaringen hier was ik van plan een serviceverzoek in te schieten zodat Tesla het kan controleren.
[ Voor 3% gewijzigd door gjcvro op 03-04-2025 23:24 ]
Kijk even of je raam goed sluit. Bij mij bleek het raam van de bestuurdersdeur niet goed af te sluiten. Dat was met name te horen door het tegemoetkomende verkeer. Vanuit de binnenkant is dat nauwelijks zichtbaar.beyazz06 schreef op donderdag 3 april 2025 @ 22:15:
De service heeft het prima opgelost.
Analoog komt weer helemaal terug
Fijn! Eindelijk weer iemand die overstapt van Spotify. Ik kan Tidal of Apple Music van harte aanbevelen! Er zijn verschillende tools waarmee je je afspeellijsten kunt overzetten :-)Russel88 schreef op donderdag 3 april 2025 @ 19:56:
Hoi,
Edit:
Voordeel van Tidal in de Tesla is dat je hoge kwaliteit muziek kunt luisteren als je je hotspot tijdens het rijden aanzet.
Alleen tijdens hotspot?turkeyhakan schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 04:01:
[...]
Fijn! Eindelijk weer iemand die overstapt van Spotify. Ik kan Tidal of Apple Music van harte aanbevelen! Er zijn verschillende tools waarmee je je afspeellijsten kunt overzetten :-)
Voordeel van Tidal in de Tesla is dat je hoge kwaliteit muziek kunt luisteren als je je hotspot tijdens het rijden aanzet.
Streamen via 4g/5g dus niet?
Mmmhhh dan download ik m’n playlists maar.
De oude Y heeft alleen 4G en daar kun je inderdaad geen hifi audio mee luisteren. Je moet je Tesla tijdens het rijden dan verbinden met je telefoon (hotspot) en dan krijg je ook een hifi logo te zien links onderin. Klinkt fantastisch!Russel88 schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 06:16:
[...]
Alleen tijdens hotspot?
Streamen via 4g/5g dus niet?
Mmmhhh dan download ik m’n playlists maar.
Denk dat de nieuwe Y hier ook hetzelfde mee om gaat. Die heeft wel 5G, maar er gaat veel data doorheen met het luisteren van een simpel nummer.
4G is snel zat voor Tidal. Cap zit er op om data te besparen.turkeyhakan schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 07:37:
[...]
De oude Y heeft alleen 4G en daar kun je inderdaad geen hifi audio mee luisteren. Je moet je Tesla tijdens het rijden dan verbinden met je telefoon (hotspot) en dan krijg je ook een hifi logo te zien links onderin. Klinkt fantastisch!
Denk dat de nieuwe Y hier ook hetzelfde mee om gaat. Die heeft wel 5G, maar er gaat veel data doorheen met het luisteren van een simpel nummer.
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Ik zag het, ik zit inderdaad daar al boven op 2025.2.200.2pdidi schreef op donderdag 3 april 2025 @ 15:12:
[...]
Welke Software versie heb je? (zie ook mij vorige post)
Ik heb ook niet gezegd dat het niet snel genoeg is :-)Inspired schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 07:41:
[...]
4G is snel zat voor Tidal. Cap zit er op om data te besparen.
Me 2, maar zou het wel graag aan hebben.mjvdzwet schreef op donderdag 3 april 2025 @ 14:51:
[...]
In mijn M3H doet geen traffic announcement.
Heb er verder niet naar gezocht.
En ook over Spotify/USB afspelen heen...
Als je nieuws hebt dan hoor ik het graag. Misschien lost uitlijnen het wel op (bij mij nog niet gedaan)? Het feit dat ik ook stukken asfalt heb waarop het trillen niet aanwezig is, doet vermoeden dat het geen kromme velgen zijn maar ik denk zelf eerder iets in de lagers mogelijk i.c.m. verkeerde uitlijning.ths1986 schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 21:07:
[...]
Ik ervaar exact dezelfde problemen die jij ondervindt toevallig mijn vorige auto ook een VW Golf waar ik totaal nooit zoiets heb ondervonden. Morgen heb ik een afspraak bij Euromaster, hopelijk kunnen zij mij meer vertellen wat het probleem is en vooral hoe het opgelost kan worden. Want bij Tesla kom ik geen stap verder en geven mij ook het gevoel dat het maximale is gedaan om het probleem voornamelijk te reduceren.
Ik kan leven zonder de features die meekomen met Premium Connectivity zoals satelliet weergave, traject controle etc., maar mijn god wat is het reuze irritant de manier hoe Tesla de hotspot functies bewust heeft ingesteld:
- Wifi staat standaard uit wanneer je de auto instapt
- Hotspot verbinden werkt 4 van de 5 keer niet en vraagt opnieuw om een wachtwoord
- Als je eenmaal verbinding hebt wordt deze om de 5 min verbroken en mag je weer opnieuw gaan verbinden
- De irritante “banner” op het scherm “Premium Connectivity vereist” op de mediaplayer
De reden waarom ik geen premium abonnement meer heb is puur vanwege Musk en vertik het dan ook om maar nog maar een euro uit te geven aan abonnementen of superchargers.
Opnieuw verbinden en wegvallen na connectie herken ik niet, alleen bij grensovergangen even. Lang verhaal kort ik heb geen oplossing
[ Voor 10% gewijzigd door SL65 op 04-04-2025 13:52 ]
Sinds kort zonder premium hier. Ik stream de muziek via bluetooth.Bobo221 schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 13:32:
Voor de mensen zonder premium connectivity: Hoe doen jullie het?
Ik kan leven zonder de features die meekomen met Premium Connectivity zoals satelliet weergave, traject controle etc., maar mijn god wat is het reuze irritant de manier hoe Tesla de hotspot functies bewust heeft ingesteld:
- Hotspot verbinden werkt 4 van de 5 keer niet en vraagt opnieuw om een wachtwoord
- Als je eenmaal verbinding hebt wordt deze om de 5 min verbroken en mag je weer opnieuw gaan verbinden
Ik heb een iphone en ik heb meerdere opdrachten gecreëerd om hotspot automatisch te activeren zodra deze verbonden is met BT.
- De irritante “banner” op het scherm “Premium Connectivity vereist” op de mediaplayer
De reden waarom ik geen premium abonnement meer heb is puur vanwege Musk en vertik het dan ook om maar nog maar een euro uit te geven aan abonnementen of superchargers.
Ik denk er weer over om premium te nemen wegens de flitspalen.
zakelijke auto heeft wel premium connectivity. Prive M3 niet (alleen als ik op vakantie ga neem ik het een maand).Bobo221 schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 13:32:
Ik heb een iphone en ik heb meerdere opdrachten gecreëerd om hotspot automatisch te activeren zodra deze verbonden is met BT.
Bij mij werk hotspot perfect. Hij verbind automatisch als ik instap, en blijft gewoon heel de rit verbonden. Dit werkt al zeker 6 maanden zo bij mij. Ik heb een android telefoon. Wellicht is het probleem je telefoon.
Ik heb dus maar 1x password in gevuld half jaar terug, en hoef nooit ook maar iets te doen
Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024
Ik heb meerdere opdrachten geprobeerd (op basis van driving focus en BT verbinding) maar helaas geen 1 werkt consistent.SL65 schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 13:37:
Het ging bij mij met opdrachten best goed met een iPhone (BT verbinding triggert een driving focus met dan hotspot en nog wat zaken). Enige nadeel was dat de navigatie en software updates ook zo gaan (auto ziet het als reguliere wifi natuurlijk) dus moest een paar keer wel scherp zijn om te voorkomen dat de hele databundel er doorheen ging.
Opnieuw verbinden en wegvallen na connectie herken ik niet, alleen bij grensovergangen even. Lang verhaal kort ik heb geen oplossing
Net een rit van 30 minuten achter de rug en maar liefst 5 keer verbinding verbroken waarvan het 1 keer leek doordat ik een whatsapp telefoongesprek ontving.
Ik heb de native Spotify app opgegeven en maak nu inderdaad ook gebruik van bluetooth.GekkeRipper schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 13:47:
[...]
Sinds kort zonder premium hier. Ik stream de muziek via bluetooth.
Ik denk er weer over om premium te nemen wegens de flitspalen.
Moet jij niet elke keer dat je instapt handmatig de Wifi aanzetten? Bij mij staat deze standaard uit als ik de auto instap?anti elppa schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 14:17:
[...]
zakelijke auto heeft wel premium connectivity. Prive M3 niet (alleen als ik op vakantie ga neem ik het een maand).
Bij mij werk hotspot perfect. Hij verbind automatisch als ik instap, en blijft gewoon heel de rit verbonden. Dit werkt al zeker 6 maanden zo bij mij. Ik heb een android telefoon. Wellicht is het probleem je telefoon.
Ik heb dus maar 1x password in gevuld half jaar terug, en hoef nooit ook maar iets te doen
Ik heb een Iphone 15 Pro en ondanks de automatische opdrachten dat de telefoon hotspot moet activeren werkt het gewoon totaal niet bij.
nee je kan aanzetten dat hij bepaalde wifi hotspots niet vergeet en verbonden blijft als de auto in Drive gezet word.Bobo221 schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 14:27:
[...]
Ik heb meerdere opdrachten geprobeerd (op basis van driving focus en BT verbinding) maar helaas geen 1 werkt consistent.
Net een rit van 30 minuten achter de rug en maar liefst 5 keer verbinding verbroken waarvan het 1 keer leek doordat ik een whatsapp telefoongesprek ontving.
[...]
Ik heb de native Spotify app opgegeven en maak nu inderdaad ook gebruik van bluetooth.
[...]
Moet jij niet elke keer dat je instapt handmatig de Wifi aanzetten? Bij mij staat deze standaard uit als ik de auto instap?
Ik heb een Iphone 15 Pro en ondanks de automatische opdrachten dat de telefoon hotspot moet activeren werkt het gewoon totaal niet bij.
Het wordt mijn eerste Tesla (niet mijn eerste EV).
Ik ben erg benieuwd!
Heb vandaag het RN-nummer gehad, ben benieuwd hoe snel de levering wordt!
Tesla MYJ SR | BMW i3S 94Ah | 4.070WP Z/O + 2.100WP N/W | Home Assistant
Ik heb vandaag precies dezelfde configuratie besteld! Alleen nog een trekhaak er bij (achteraf gemonteerd). Mag niet eerder geleverd worden dan half juli helaas...V-8 schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 14:32:
Via de zaak van de week een witte MY Juniper besteld, Standard Range RWD.
Het wordt mijn eerste Tesla (niet mijn eerste EV).
Ik ben erg benieuwd!
Heb vandaag het RN-nummer gehad, ben benieuwd hoe snel de levering wordt!
Aanvraag is nu via leasemaatschappij naar mijn werkgever gestuurd...
[ Voor 6% gewijzigd door Empie69 op 04-04-2025 15:43 ]
Bij mij werkt het ook niet goed (samsung s24), ondanks dat ik het vinkje aan heb staan dat'ie verbonden moet blijven tijdens rijden. Zodra ik onderweg ergens stop en eventjes de auto uit ga, is de Wifi weer verbroken (Spotify houdt op nadat de buffer leeg is). Bij Teslag geeft de een aan dat het niet zo hoor maar toen ik een call hiervoor aanmaakte en er nota bene een ranger voor langs kwam kreeg ik als antwoord dat het zo hoort te werken... (schiet mij maar lek)anti elppa schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 14:30:
[...]
nee je kan aanzetten dat hij bepaalde wifi hotspots niet vergeet en verbonden blijft als de auto in Drive gezet word.
Dan is het inderdaad echt éxact dezelfde configuratie, want ik heb ook voor de trekhaakmontage achteraf gekozen!Empie69 schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 15:41:
[...]
Ik heb vandaag precies dezelfde configuratie besteld! Alleen nog een trekhaak er bij (achteraf gemonteerd). Mag niet eerder geleverd worden dan half juli helaas...
Aanvraag is nu via leasemaatschappij naar mijn werkgever gestuurd...
Tesla MYJ SR | BMW i3S 94Ah | 4.070WP Z/O + 2.100WP N/W | Home Assistant
Zijn alle ramen wel goed dicht? Dat had ik laatst.. denk wat een herrie. Een raam net niet 100% gesloten.beyazz06 schreef op donderdag 3 april 2025 @ 22:15:
Heb ik gehad met de Model 3 2023. Een raam zat niet mooi centraal geplaatst. En ze hebben ook wat extra opvulling achter een "kozijn"rubber gedaan. Toen was dat verholpen. Daarna wel bijgeluiden van tikkende ramen helaas. Maar na een lange tijd ben ik er achter dat die oplossing simpel is: de rubbers invetten met WD40.Alexander1984 schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 16:32:
[...]
Zijn alle ramen wel goed dicht? Dat had ik laatst.. denk wat een herrie. Een raam net niet 100% gesloten.
Dit blijft een zwak punt van Tesla's en echt zonde want het is zo makkelijk op te lossen.
Ik heb hetzelfde in mijn y juniper, gaat dan bij verkeersinformatie naar radio1 en daarna weer terug naar de zender waar je op stond. Echt met geen mogelijkheid uit te zetten lijkt hetmicmulder schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 08:30:
[...]
Ik zag het, ik zit inderdaad daar al boven op 2025.2.200.2
Hoe heb je dit in Android ingesteld? Ik krijg het in Android 15 niet voor elkaar om een app rechten te geven om een hotspot aan te zetten. Lukt zowel in Tasker als IFTT niet.anti elppa schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 14:17:
[...]
Bij mij werk hotspot perfect. Hij verbind automatisch als ik instap, en blijft gewoon heel de rit verbonden. Dit werkt al zeker 6 maanden zo bij mij. Ik heb een android telefoon.
https://www.notateslaapp....cam-viewer-to-android-app
Oh, ik zit net te kijken en hij is inderdaad recentelijk op mijn S23 geinstalleerd. De filmpjes werken inderdaad.Hitmixer schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 22:11:
Heeft iemand al de Android Tesla app update 4.43.5 binnen? Ik las 31 maart al dat die update nu eindelijk Dashcam viewer naar Android brengt.
Y'24
nee dat bedoelde ik niet, mijn hotspot van mijn werk telefoon staat 24/7 aan.LeBrun schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 21:47:
[...]
Hoe heb je dit in Android ingesteld? Ik krijg het in Android 15 niet voor elkaar om een app rechten te geven om een hotspot aan te zetten. Lukt zowel in Tasker als IFTT niet.
Het probleem hier was dat de tesla elke keer opnieuw moest verbinden en tijdens het rijden elke keer weer de verbinden verbrak. Ik heb daar geen last van.
Wat jij wil kan volgens mij niet
Yep. Ik kan nu idd de dashcam viewer zien op mijn Android 15 device. Blij mee!Hitmixer schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 22:11:
Heeft iemand al de Android Tesla app update 4.43.5 binnen? Ik las 31 maart al dat die update nu eindelijk Dashcam viewer naar Android brengt.
De crux zit hem in "stay connected / blijf verbonden".anti elppa schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 07:47:
[...]
nee dat bedoelde ik niet, mijn hotspot van mijn werk telefoon staat 24/7 aan.
Het probleem hier was dat de tesla elke keer opnieuw moest verbinden en tijdens het rijden elke keer weer de verbinden verbrak. Ik heb daar geen last van.
Wat jij wil kan volgens mij niet
Staat hij thuis en heeft een WiFi verbinding met het thuis netwerk dan is hij connected.
Als dan jouw telefoon de hotspot start en je rijdt direct weg dan zal de auto overspringen op de hotspot.
Vaak moet je wel een keer op de linker knop klikken omdat de audio stopt.
Je komt op de bestemming aan zonder sentry mode. Je verlaat de auto en deze gaat in sleep.
De auto stopt het zoeken naar WiFi netwerken.
Je stapt in en rijdt direct weg. De auto had nog geen verbinding gemaakt met de hotspot en je rijdt al.
Hij was niet verbonden dus zet de auto de wifi uit en moet je deze handmatig aanzetten.
Had je sentry mode aan dan was de auto nog aan het zoeken naar wifi en is er een grote kans dat hij net op tijd verbond met de hotspot.
Dit is de conclusie die ik ns talloze tests heb getrokken.
Dus geen wifi connectie bij het in drive zetten betekent handmatig de wifi in de auto aanzetten (helaas).
Sim! Even updaten en je hebt het. Wel nice.Hitmixer schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 22:11:
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Ik gebruik op mijn Android 15 device 'MACRODROID'.LeBrun schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 21:47:
[...]
Hoe heb je dit in Android ingesteld? Ik krijg het in Android 15 niet voor elkaar om een app rechten te geven om een hotspot aan te zetten. Lukt zowel in Tasker als IFTT niet.
Dit werkt goed en bij mij start hij bijv altijd de gratis versie van Flitsmeister op zodra ik achter het stuur kruip/er een BT verbinding met telefoon wordt gelegd en sluit af zodra ik weer uit stap.
(Vroeger kon je dit bij Flitsmeister zelf instellen maar sinds alles betaald Pro moet, heb ik voor deze oplossing gekozen)
İk heb volgens de handleiding de ramen opnieuw gekalibreerd, maar betwijfel zelf ook of de ramen 100% gesloten worden. Met het blote oog lijken ze iig gesloten.Alexander1984 schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 16:32:
[...]
Zijn alle ramen wel goed dicht? Dat had ik laatst.. denk wat een herrie. Een raam net niet 100% gesloten.
Zucht.
Ik heb de commander geïnstalleerd met de functie dat AP weer ingeschakeld wordt na van rijstrook. Ook heb ik “force manual highbeam” ingeschakeld.
Ik heb voor de instelling “huidige snelheid” gekozen bij het inschakelen van AP.
Nu zie ik de volgende zaken gebeuren:
- Bij het inschakelen van AP wordt soms wel opeens voor de maximumsnelheid gekozen ipv de snelheid die ik op dat moment rij.
- vorige week werd de snelheid van AP aangepast als de maximumsnelheid wijzigde tijdens het rijden met AP. Gebeurde meerdere keren tijdens mijn rit vanuit Luik tot Nijmegen.
- Als ik van rijstrook wissel gaat AP uit en wordt weer ingeschakeld door de commander. Soms wordt in de tussentijd de snelheid wel vastgehouden (staat TACC dan aan?) en soms zakt de auto meteen terug in snelheid.
- Het onderdrukken van grootlicht bij AP werkt erg wisselvallig. Dit is volgens mij een issue van de commander en niet zozeer van de wagen.
Kan ik hier nog iets aan doen? Is het een bepaalde volgorde van handelingen of is er nog ergens een verborgen instelling om het mee te beïnvloeden?
Volgens mij werkt dit alleen als je ook de thuis wifi ssid als "Stay connected" hebt geconfigureerd. Het switchen naar je hotspot gaat nl niet meteen bij instappen en dan wordt de wifi alsnog gestopt als je de auto start (op het rempedaal trapt).mjvdzwet schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 08:22:
[...]
De crux zit hem in "stay connected / blijf verbonden".
Staat hij thuis en heeft een WiFi verbinding met het thuis netwerk dan is hij connected.
Als dan jouw telefoon de hotspot start en je rijdt direct weg dan zal de auto overspringen op de hotspot.
Voor mij het grote nadeel hiervan: als je je hotspot dan niet aan hebt staan duurt het heel lang voordat de Tesla overgaat op LTE
Ideaal voor als hier eens een uitval is, dan connecteert alles automatisch naar de telefoon.
In de auto zo ook een aantal keer vertrokken en die schakelde naadloos over naar hotspot bij het wegrijden en uit bereik zijn van de WiFi in de garage.
Drie weken geleden m’n Model Y opgehaald in Tilburg. Voor diegene die hier bekend mee zijn; donkere loods, snel door en daardoor vielen alleen wat vlekken op de zijkant op. Deze zijn ter plekke weg gepolijst en er was op het eerste oog niets meer te zien.
Toch toen de zon ging schijnen viel op dat de hele motorkap onder zat. Deze foto’s plaatste ik eerder al: Ctrl-J in "Het grote Tesla Levering topic #2" Na een discussie dat ik dit eerder had moeten melden (en niet na 4 dagen) is dit gefixt door een service center. Of dat dacht ik.
Eén regenbui verder en wederom de volle zon was dit het resultaat. Uiteindelijk laten fixen door een particulier bedrijf, maar wat een prutswerk. Advies: check de lak uitvoerig als je een nieuwe - donkere kleur - ophaalt in Tilburg.
:strip_exif()/f/image/seG1jheMVlUZ84lzNDbpBvZq.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/MBKj8pdb1s9ANke4kKdtqQCH.jpg?f=fotoalbum_large)
De rechter blinker/led strip (tweede foto) loopt niet gelijk met het plaatwerk erboven, hoort dat zo?
[ Voor 59% gewijzigd door shinken82 op 05-04-2025 13:26 ]
Collega had ook zoiets. Wassen en poetsen is niet hun specialiteit.Ctrl-J schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 12:19:
Ik wist dat de lak van Tesla’s niet je-van-het was, maar dit vind ik wel een bijzonder verhaal.
Drie weken geleden m’n Model Y opgehaald in Tilburg. Voor diegene die hier bekend mee zijn; donkere loods, snel door en daardoor vielen alleen wat vlekken op de zijkant op. Deze zijn ter plekke weg gepolijst en er was op het eerste oog niets meer te zien.
Toch toen de zon ging schijnen viel op dat de hele motorkap onder zat. Deze foto’s plaatste ik eerder al: Ctrl-J in "Het grote Tesla Levering topic #2" Na een discussie dat ik dit eerder had moeten melden (en niet na 4 dagen) is dit gefixt door een service center. Of dat dacht ik.
Eén regenbui verder en wederom de volle zon was dit het resultaat. Uiteindelijk laten fixen door een particulier bedrijf, maar wat een prutswerk. Advies: check de lak uitvoerig als je een nieuwe - donkere kleur - ophaalt in Tilburg.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
Horen vast niet, maar de toleranties bij Tesla zijn dus kennelijk bij de nieuwe Y nog steeds niet verbeterd en zeker niet op het niveau van andere fabrikanten.shinken82 schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 13:22:
[...]
De rechter blinker/led strip (tweede foto) loopt niet gelijk met het plaatwerk erboven, hoort dat zo?
[Afbeelding]
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
Sinds Android 14 werkt het automatisch starten van de hotspot niet meer zonder root (iig voor Google Pixels)The__Virus schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 10:46:
Hier op Android gebruik ik Auto Hotspot. Die start voor mij ook nog eens Flitsmeister. Alleen bij wegrijden van huis even handmatig de wifi hotspot wisselen van huis naar phone. Heel af en toe ook dat ie onderweg even wegvalt of heel soms wachtwoord vraagt. Even handmatig opnieuw verbinden en het werkt weer. Doe dit al 2 jaar zo, heel tevreden mee.
[ Voor 5% gewijzigd door pdidi op 05-04-2025 13:51 ]
Na wat gegoogled te hebben, hoort het idd niet. Maar bij veel auto's zitten de blinkers dus niet helemaal op de juiste plek.Ethirty schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 13:46:
[...]
Horen vast niet, maar de toleranties bij Tesla zijn dus kennelijk bij de nieuwe Y nog steeds niet verbeterd en zeker niet op het niveau van andere fabrikanten.
Hiet zitten de ledjes weer wel goed, beter iig (en natuurlijk op de promo shots van Tesla zelf).
Ik heb een Android hotspot. Werkt goed als ik de hotspot aanzet voordat ik naar de auto loop. Dan connect de auto vanzelf.Bobo221 schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 13:32:
Android 15, Oneplus 12 hier. Werkt bij mij gewoon prima zonder root.pdidi schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 13:50:
[...]
Sinds Android 14 werkt het automatisch starten van de hotspot niet meer zonder root (iig voor Google Pixels)
Wi-Fi/Hotspot aanpassingen door 3rd party apps worden officieel niet meer ondersteund in Android. Zie bv. de toelichting van Automate (gratis Tasker). Fabrikanten kunnen er echter zelf voor kiezen het toch toe te staanThe__Virus schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 17:51:
[...]
Android 15, Oneplus 12 hier. Werkt bij mij gewoon prima zonder root.
De optie om de verbinding in stand te houden bij schakelen naar Drive voor bepaalde netwerken is gemaakt om je te helpen met een telefoonhotspot. Maar dan moet de verbinding dus al tot stand gekomen zijn. Anders knikkert hij de wifi uit.
Stom? Ja. Kortzichtig? Ook. Maar dan krijg je wel een beetje een idee waarom het soms wel en soms niet lijkt te werken.
dan komt het waarschijnlijk omdat mijn auto altijd op die hotspot zit. 24/7 dus. Dan heb je dus al die problemen nietmjvdzwet schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 08:22:
[...]
De crux zit hem in "stay connected / blijf verbonden".
Je komt op de bestemming aan zonder sentry mode. Je verlaat de auto en deze gaat in sleep.
De auto stopt het zoeken naar WiFi netwerken.
Je stapt in en rijdt direct weg. De auto had nog geen verbinding gemaakt met de hotspot en je rijdt al.
Hij was niet verbonden dus zet de auto de wifi uit en moet je deze handmatig aanzetten.
Had je sentry mode aan dan was de auto nog aan het zoeken naar wifi en is er een grote kans dat hij net op tijd verbond met de hotspot.
Dit is de conclusie die ik ns talloze tests heb getrokken.
Dus geen wifi connectie bij het in drive zetten betekent handmatig de wifi in de auto aanzetten (helaas).
Mocht je nog iets vinden, stuur mij maar een pm met de oplossingCME86 schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 20:50:
[...]
Ik heb hetzelfde in mijn y juniper, gaat dan bij verkeersinformatie naar radio1 en daarna weer terug naar de zender waar je op stond. Echt met geen mogelijkheid uit te zetten lijkt het
Versneld omdat het er anders wel heel erg traag uitziet misschien voor Nederlandse begrippen?
mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k
- Discussies/uitlatingen over het gedrag of politieke agenda van Elon Musk horen hier niet thuis, zie: Taro in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3"
- Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2
- Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
- Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
- We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
- Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
- De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
- Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
- Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
- Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).
Gerelateerde topics:
- De vorige editie van dit topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
- Tesla besteld? Kijk voor meer informatie rondom de levering in: Het grote Tesla Levering topic #2.
- Voor de S3XY buttons kan je terecht in: Tesla Model 3 & Y Accessoires. Andere accessoires mogen ook (nog) in dit topic.
- Goedkoop thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic
- Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.
- Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
- Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
- Lease auto's in: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 of Keuze leaseauto - Deel 6.
- Elektrische auto's in het algemeen & vergelijken: Elektrische auto's - deel 5.
- Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
:strip_exif()/f/image/SZPitYX7iw07cqWFvqnTXPMd.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Uxiwv87IUnBCDC2J2qGIKx91.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/0sino0TqD11fhRXjBRMxIVK2.jpg?f=fotoalbum_large)