• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 00:33
mjvdzwet schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 14:46:
[...]

Toch bijzonder, stel je rijdt proef, koopt de auto met die functie. Dan ineens, floep functie weg.

Klinkt niet helemaal zuiver.
Dan kun je gewoon de koop ontbinden. Zit je wel even zonder auto, maar, elk nadeel hepse....

Analoog komt weer helemaal terug

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 00:33
Pierz schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 14:33:
[...]

Ik vermoed dat dat met het verschil tussen stilstand en bedrijfstemperatuur te maken heeft. In de winter warmt het asfalt niet op en in de zomer wel. Dus in de zomer neemt de de bandenspanning tijdens rijden meer toe dan in de winter.

Dat is overigens ook wat ik zie bij mijn sensoren. In de winter neemt de bandenspanning met 0.1 toe als ik ga rijden, op een warme dag in de zomer met 0.3.
Als je de banden monteert en op druk zet, is er de volgende dag ongeveer 0,1 druk van af. Wordt het vervolgens een graadje of 10 kouder, dan kan de druk nog iets afnemen. Daarom wordt initieel de druk wat verhoogd.

Analoog komt weer helemaal terug

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-01 18:43

Len

Leeg

MrDirect schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 19:28:
[...]

Nog niet gezien idd, maar ik rij ook amper met navigatie aan. Ik ken de weg namelijk uit mijn hoofd. Waardeloos.

Ik heb EAP, maar ik heb nog geen automatische parkeer voorstel gezien. Moet je daar iets speciaals voor doen? Op YouTube zie ik ze rijden en hebben ze keuze uit 20 parkeerplekken om aan te klikken, maar de mijne ziet niks?

Enkel klik, dubbelklik op rechterwieltje heb ik ook niet. Ook geen instelling voor in menu.
Parkeer hulp is toch alleen met FSD?

Free Tibet

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:02
bert pit schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 19:45:
[...]

Als je de banden monteert en op druk zet, is er de volgende dag ongeveer 0,1 druk van af. Wordt het vervolgens een graadje of 10 kouder, dan kan de druk nog iets afnemen. Daarom wordt initieel de druk wat verhoogd.
Ja dit dus. Ze willen natuurlijk niet dat jij last krijgt van een melding van te lage bandenspanning. Veel mensen rijden tot het volgende garagebezoek en doen in de tussentijd niets met de banden. Dus een beetje meer lucht erin kan dan geen kwaad als garagehouder.

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-01 20:52
Len schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 19:47:
[...]

Parkeer hulp is toch alleen met FSD?
Parkeerhulp is onderdeel van EAP. Werkt best goed met achteruit inparkeren in een vak. File parkeren is niet altijd een succes.

Verder zit in EAP ook automatisch wisselen van rijstrook, navigatie op autopilot waarbij het rijstrookwissels voorstelt, Summon en Smart Summon. En al deze dingen werken eigenlijk niet zo goed of, in het geval van Smart Summon, zijn een grote grap.

FSD kan, in Nederland, daarbovenop maar één ding meer: zelf stoppen voor een rood verkeerslicht of stopbord. That’s it.

• Jarus20
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 21:25
MrDirect schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 19:28:
[...]

Nog niet gezien idd, maar ik rij ook amper met navigatie aan. Ik ken de weg namelijk uit mijn hoofd. Waardeloos.

Ik heb EAP, maar ik heb nog geen automatische parkeer voorstel gezien. Moet je daar iets speciaals voor doen? Op YouTube zie ik ze rijden en hebben ze keuze uit 20 parkeerplekken om aan te klikken, maar de mijne ziet niks?

Enkel klik, dubbelklik op rechterwieltje heb ik ook niet. Ook geen instelling voor in menu.
Moet je niks speciaal voor doen. Van zodra je ergens tegen voldoende lage snelheid voorbij rijdt en hij denkt dat het een parkeerplaats is, verschijnt er een P. Daarop klikken en dan kan je start klikken en parkeert die zelf. Werkt zeer goed, ik gebruik het voortdurend.

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-01 11:02
winwiz schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 08:51:
Sinds versie 2025.2.x en nu 2025.8.4 mis ik de flitspalen en trajectcontrole, heb ik iets gemist?
Opgelost... De optie een keer uit en aan zetten en het werkt weer....

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

• macedon
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19-01 10:24
Ook deze witte getallen onder de snelheidsgrens van de trajectcontrolle?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7wS_Ui-vqN0f6xK2e0ZJ-v9gHJw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yRlA63dE2v8041jk4XI6H2dy.jpg?f=fotoalbum_large

SR+ rood , zwart , 19" | 27/9 bij Alphabet | RN10963 gekregen op 2/10 | Restrictie 1/11 (19/11 erafgehaald) | VIN: 23/11 | SMS:12/12 | Afhalen 18/12 MYJ, AWD, wit/zwart, 19", eAP

• macedon
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19-01 10:24
winwiz schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 22:37:
[...]

Opgelost... De optie een keer uit en aan zetten en het werkt weer....
Ik probeer het ook morgen even.

SR+ rood , zwart , 19" | 27/9 bij Alphabet | RN10963 gekregen op 2/10 | Restrictie 1/11 (19/11 erafgehaald) | VIN: 23/11 | SMS:12/12 | Afhalen 18/12 MYJ, AWD, wit/zwart, 19", eAP

• f.sjoerd
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-12-2025
Afgelopen week viel mij op midden van de dag dat ze de tarieven hadden aangepast van de Tesla super charger. Hiervoor was er vaak 2 verschillende tarieven maar dit is veranderd naar vier verschillende tarieven. Het loont nu om vroeg te laden. Het verschilt per suc. In Bunnik kan je t/m 9 uur laden tegen dit lage tarief.voorbeeld is nu Oosterhout was 29 cent en 31 cent dus positief dat je op vroege tijden nu ook hier goedkoper kan laden.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pe7RWgNbHUkivj1VH_NYZtQJlkk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QSmLsT1NbX7j2GXlpfYZZx5o.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door f.sjoerd op 28-03-2025 08:08 ]

• desert spider
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:43
macedon schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 00:09:
[...]

[Afbeelding]
Bij mij miste de trajectcontrole ook. Sinds de 2025 update is de trajectcontrole weer terug.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:12
macedon schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 00:09:
[...]

[Afbeelding]
Gisteren update gedaan en die info staat er nu ook. Handig :)
f.sjoerd schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 08:06:
Afgelopen week viel mij op midden van de dag dat ze de tarieven hadden aangepast van de Tesla super charger. Hiervoor was er vaak 2 verschillende tarieven maar dit is veranderd naar vier verschillende tarieven. Het loont nu om vroeg te laden. Het verschilt per suc. In Bunnik kan je t/m 9 uur laden tegen dit lage tarief.voorbeeld is nu Oosterhout was 29 cent en 31 cent dus positief dat je op vroege tijden nu ook hier goedkoper kan laden.[Afbeelding]
De supercharger hier bij mij in de buurt (BE) is nu wel een stuk duurder geworden plots! :/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yC2BRvg2thGIqkTa2UpQUFjzP7c=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/Hn8tomsrp8ghxh0R14yOlHD7.png?f=user_large

Vorige week gaan laten rond 23u en toen was het 0.36€, het dagtarief was 0.51€

[ Voor 17% gewijzigd door Fire69 op 28-03-2025 08:55 ]

• jheerink14
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18:18
Fire69 schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 08:53:
[...]

Gisteren update gedaan en die info staat er nu ook. Handig :)

[...]

De supercharger hier bij mij in de buurt (BE) is nu wel een stuk duurder geworden plots! :/

[Afbeelding]

Vorige week gaan laten rond 23u en toen was het 0.36€, het dagtarief was 0.51€
Voor tesla,s is het nog steeds best goedkoop €0,24 €0,30 en max €0,34 vaak goedkoper dan thuis laden

• adjego
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-01 11:20

Home Assistant |🔋Marstek Venus E V3.0 | ☀️ 2900 Wp | 🚗 Tesla Model 3 RWD 2024

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:07
4 april is er bij Tesla Hengelo een "Certified Occasions day", zo kreeg ik in mijn mail:
Alleen op 4 april 2025 in Hengelo bieden wij Tesla Certified Pre-Owned occasions aan voor een scherpere prijs
Iemand ervaring hiermee, zijn dit écht scherpe prijzen? Of bieden ze €100 aan supercharging tegoed erbij aan ofzo :+

Ik heb best interesse in een Y als vervanging van m'n 3, maar alleen als ze die dingen echt voor bodemprijzen wegdoen :P

[ Voor 20% gewijzigd door Richh op 28-03-2025 09:19 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• Hongy
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 19:25
Barse87 schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 22:43:
Vandaag ook weer wat langere ritten gehad, maar bij mij helaas toch nog wél vibraties. Het gekke is het lijkt soms plotseling op te komen en ook weer te verdwijnen en de ene keer heftiger dan de andere. Ik heb het idee dat het erg afhankelijk is van het wegdek waar op gereden wordt.
Als ik de berichten op het duitse forum zo lees lijkt het niet aan de banden/velgen te liggen.

Sommigen verdenken de dynamische dempers als veroorzaker. Omdat de vibraties willekeurig opkomen maar bij iedereen rond dezelfde snelheden: ca 80 en 110-130 km/h

Ik ervaar het alleen rond 120km/h…

3 april heb ik een afspraak bij de SeC voor dit probleem.
Ps. de BYD Seal schijnt hetzelfde probleem te hebben en beschikt over vergelijkbare dempers.
Hier "wat" leesvoer wat andere merk/model ook veel hadden ervaren.

https://www.audiforum.nl/...-voorkomend-probleem.html

• Barse87
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22:32
Hongy schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 09:27:
[...]

Hier "wat" leesvoer wat andere merk/model ook veel hadden ervaren.

https://www.audiforum.nl/...-voorkomend-probleem.html
Thanks, heb het Duitse forum ook al doorgelezen.
Ik heb volgende week een afspraak staan bij de SeC, we gaan zien wat zij er van gaan vinden.

Het rare is, het lijkt niet altijd voor te komen. Soms lijkt ie helemaal trillingsvrij te zijn en soms trillingen door de hele auto.

Ik heb sterk het vermoeden dat het aan de “Frequency Selective Damping” ligt. Denk dat deze op sommige soorten wegdek te gevoelig is.

En/of ik ben te kritisch, want mijn vrouw merkt niks van de trillingen 🙄

[ Voor 5% gewijzigd door Barse87 op 28-03-2025 09:50 ]

9280WP | Daikin Altherma 3 LT 8kW | VW e-Golf 2019 | Tesla Model 3 RWD 2025

• Makkelijk
  • Laatst online: 02:29
Hebben jullie sinds kort ook last van de "feature" dat autopilot gaat klagen als je gas blijft geven tijdens autopilot? Net als het stuur niet goed vast houden mag dat niet meer. Alleen is het probleem dat op veel wegen om me heen de maximumsnelheid die Tesla denkt dat er is, niet klopt. Nu kan ik dus niet meer op AP rijden... Ik mag de auto geen 80 laten rijden op een kaarsrechte 80 weg het dorp uit bijvoorbeeld.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

• itsnaud
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 22-01 17:09
Makkelijk schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 09:51:
Hebben jullie sinds kort ook last van de "feature" dat autopilot gaat klagen als je gas blijft geven tijdens autopilot? Net als het stuur niet goed vast houden mag dat niet meer. Alleen is het probleem dat op veel wegen om me heen de maximumsnelheid die Tesla denkt dat er is, niet klopt. Nu kan ik dus niet meer op AP rijden... Ik mag de auto geen 80 laten rijden op een kaarsrechte 80 weg het dorp uit bijvoorbeeld.
Als je lang genoeg je gas ingedrukt houdt dan stopt het geknipper. Er volgt dus geen block of iets dergelijks.

• Makkelijk
  • Laatst online: 02:29
itsnaud schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 09:52:
[...]

Als je lang genoeg je gas ingedrukt houdt dan stopt het geknipper. Er volgt dus geen block of iets dergelijks.
Oh thanks, ik was bang dat hij uit ging voor rest rit :+

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

• Schwarz
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 11-01 15:02
itsnaud schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 09:52:
[...]

Oh, ik heb andere ervaringen :X
Tijdelijke blokkade van autopilot gedurende rit.

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 21:57
Schwarz schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 10:07:
[...]

Maar dat ontstaat (nog)niet door het indrukken van het stroompedaal tijdens AP.
(heel gek dat Tesla zelf dit gaspedaal noemt 8)7 )

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
RaRo74 schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 10:28:
[...]

Maar dat ontstaat (nog)niet door het indrukken van het stroompedaal tijdens AP.
(heel gek dat Tesla zelf dit gaspedaal noemt 8)7 )
Tja, gaspedaal is nou eenmaal de Nederlandse term voor dat pedaal. Bij een auto met brandstof motor noemen we het ook geen benzine-/dieselpedaal of vloeistofpedaal :P Enkel bij een LPG auto klopt de term "gaspedaal".

• itsnaud
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 22-01 17:09
Schwarz schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 10:07:
[...]

Dan zit je mogelijk boven de 140 km/h te trappen, dan krijg ik ook een block. Of het moet bij de nieuwste update (2025.8.4) zijn gewijzigd, bij mijn software (2025.2.8) is dit nog niet het geval bij snelheden onder de 140 km/h.

[ Voor 7% gewijzigd door itsnaud op 28-03-2025 11:16 ]

• Stronk
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 21-01 23:08
Hoe kan het zijn dat Tesla geen ondersteuning biedt voor verbinden met meerdere mobiele telefoons (bluetooth) tegelijkertijd, zakelijk en persoonlijk. Zijn er manieren bekend om dit alsnog werkend te krijgen? Aftermarket oplossingen?

Dit is zoiets simpels, en eigenlijk nooit een auto tegengekomen dat dit niet ondersteunt.

Ik kan nu geen zakelijke telefoontjes beantwoorden wanneer ik verbonden ben met mijn persoonlijke telefoon- en vice versa :O

[ Voor 48% gewijzigd door Stronk op 28-03-2025 13:25 ]

• RaRo74
Stronk schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 13:17:
Hoe kan het zijn dat Tesla geen ondersteuning biedt voor verbinden met meerdere mobiele telefoons (bluetooth) tegelijkertijd, zakelijk en persoonlijk. Zijn er manieren bekend om dit alsnog werkend te krijgen? Aftermarket oplossingen?

Dit is zoiets simpels, en eigenlijk nooit een auto tegengekomen dat dit niet ondersteunt.

Ik kan nu geen zakelijke telefoontjes beantwoorden wanneer ik verbonden ben met mijn persoonlijke telefoon- en vice versa :O
Niet dat ik twee of meerdere telefoons heb maar zakelijke telefoon doorschakelen naar persoonlijke telefoon is de oplossing die ik vaak hoor. Zelfs nummerherkenning wordt dan doorgegeven.

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:18

Ja beetje jammer. Voor mij (ook) een reden geweest om te wisselen naar één telefoon met twee sim-kaarten. En in de praktijk wordt ik vooral gebeld op mijn werk-telefoon ( :'( ) dus kon ik net zo goed mijn eigen telefoon ontkoppelen..

• nerovectra
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19:08

Ik gebruik mijn prive toestel als phonekey, en m'n zakelijke telefoon als prioriteitsapparaat. Áls ik dan een keer prive gebeld wordt, schakel ik BT over naar m'n prive toestel en kan gewoon via het scherm opnemen.

Het lijkt een aardig issue, maar in de praktijk kan ik er goed mee leven. Wellicht heeft Juniper dit beter voor elkaar?

• Sunshin3
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 23-01 14:01
Volgens mij heb ik sinds de update naar 2025.8.4 ergens last van (het is mij hiervoor in ieder geval niet opgevallen)

Ik reed vanaf zwolle (A28) de A50 op richting Apeldoorn. In de bocht die je dan neemt (de lus) wou mijn Tesla Y niet sneller dan 100, Ik had het stroompedaal bijna onder de auto zitten maar harder ging ie niet.

Is er iemand die dit ook gemerkt heeft, of is dit al langer en heb ik het nooit gemerkt?

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-01 10:02

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Sunshin3 schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 15:35:
Volgens mij heb ik sinds de update naar 2025.8.4 ergens last van (het is mij hiervoor in ieder geval niet opgevallen)

Ik reed vanaf zwolle (A28) de A50 op richting Apeldoorn. In de bocht die je dan neemt (de lus) wou mijn Tesla Y niet sneller dan 100, Ik had het stroompedaal bijna onder de auto zitten maar harder ging ie niet.

Is er iemand die dit ook gemerkt heeft, of is dit al langer en heb ik het nooit gemerkt?
Toevallig rijd ik dat stukje ook wel eens en heb ik een voorliefde voor dergelijke bochten, waarbij ik kan bevestigen dat ik niet begrensd werd op 100km/h. Weet wel dat Bochtassistentie een dingetje is waarbij de autopilot op zo'n stuk meestal teruggaat naar 100/90/70km/h en na de bocht weer terug naar de snelheid die origineel was ingesteld. Ik rij een MYP uit eind 2023, wellicht dat dat nog verschil kan maken? Maar eerlijk gezegd heb ik in verschillende Tesla's sinds het begin nooit gemerkt dat ik begrensd werd (zonder gebruik van autopilot), behalve dan dat het vermogen beperkter was door koude omstandigheden of een bijna lege accu.

Grillmeister

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 20:26
Sunshin3 schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 15:35:

Het begrenzen van TACC/AP heb ik ook soms wel eens. Maar ik heb nog nooit gehad dat ik met het gaspedaal niet kon versnellen.

• Sunshin3
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 23-01 14:01
RoofTurkey schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 16:18:
[...]

Toevallig rijd ik dat stukje ook wel eens en heb ik een voorliefde voor dergelijke bochten, waarbij ik kan bevestigen dat ik niet begrensd werd op 100km/h. Weet wel dat Bochtassistentie een dingetje is waarbij de autopilot op zo'n stuk meestal teruggaat naar 100/90/70km/h en na de bocht weer terug naar de snelheid die origineel was ingesteld. Ik rij een MYP uit eind 2023, wellicht dat dat nog verschil kan maken? Maar eerlijk gezegd heb ik in verschillende Tesla's sinds het begin nooit gemerkt dat ik begrensd werd (zonder gebruik van autopilot), behalve dan dat het vermogen beperkter was door koude omstandigheden of een bijna lege accu.
Ik rij dat stuk niet heel vaak maar toevallig vandaag.
De bochtassistentie ken ik en remt wel af maar normaliter kan ik dat overrulen door "gas" te geven maar hij wou niet sneller, en uiteraard wordt je dan rechts ingehaald. Ik zal het in de gaten houden.

• Bint
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-01 00:10
kak - 4 dagen de Tesla Model Y (non juniper) en nu doet mijn linker camera het al niet meer, inclusief (dus) Autopilot, cruise control, vergezeld van veel foutmeldingen. Ik hoop dat ik snel terecht kan.

Ik heb al een reboot uitgevoerd, ik hoop dat een software update nu gaat helpen...

Memories of yesterday, will grow, but never die

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19:11
Bint schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 16:45:
kak - 4 dagen de Tesla Model Y (non juniper) en nu doet mijn linker camera het al niet meer, inclusief (dus) Autopilot, cruise control, vergezeld van veel foutmeldingen. Ik hoop dat ik snel terecht kan.

Ik heb al een reboot uitgevoerd, ik hoop dat een software update nu gaat helpen...
soms helpt het de auto in slaap te laten gaan voor een poosje. Dan pas herstart de AP computer helemaal.

Gewone reboot met knopjes op het stuur reboot die AP computer namelijk niet.

Bij mij hielp het iig 5 maanden terug bij een M3 highland HW4

[ Voor 5% gewijzigd door anti elppa op 28-03-2025 17:03 ]

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

• Bint
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-01 00:10
anti elppa schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 17:03:
[...]

soms helpt het de auto in slaap te laten gaan voor een poosje. Dan pas herstart de AP computer helemaal.

Gewone reboot met knopjes op het stuur reboot die AP computer namelijk niet.

Bij mij hielp het iig 5 maanden terug bij een M3 highland HW4
Thanks, ik zag net dat het inderdaad werk werkte. Maar wát een gemis, als je 1,5 uur zelf gas moet geven en scherper moet zijn. Dan merk je dat het zonder ondersteuning veel meer energie kost. Heb hiervoor met de M3 dat ding ook altijd aan gehad ;)

Memories of yesterday, will grow, but never die

Verwijderd

Vandaag samen met een collega naar een klant geweest in haar nieuwe M3H RWD die ze deze week heeft opgehaald. Wat opviel tijdens de rit is dat de auto last heeft van ‘vibraties’.

Tijdens het rijden voel je eigenlijk overal waar je de auto aanraakt een licht, onrustig gevoel. Het stuur, armsteun en het linker portier geven een continu licht trillend gevoel als je het aanraakt. Bij het uitstappen was het ook voelbaar aan de handen.

Nu had ze haar banden spanning al op 2.9 bar staan (ik las hier dat dit kon helpen) maar toch was dit heel duidelijk merkbaar.

Toen ik daarna in mijn Polestar 2 stapte (die ook niet heel comfortabel is afgevoerd) was dat een enorm verschil.

Ik kan me haast niet voorstellen dat dit by design is? Is er nog iets wat ze kan proberen of terug naar Tesla?

• Ted038
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:44
Verwijderd schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 18:16:
Vandaag samen met een collega naar een klant geweest in haar nieuwe M3H RWD die ze deze week heeft opgehaald. Wat opviel tijdens de rit is dat de auto last heeft van ‘vibraties’.
Vaak wordt gezegd dat 't komt door lange stilstaan van auto op boot uit China, en dat na "tig" km het wel beter wordt....

(stiekem wen je er dan ook aan, want ook mijn sept24 m3h heeft kleine trillingen, al heb ik nog nooit auto meegemaakt die geheel trillingsvrij is)

• Dalma
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-12-2025
Bint schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 16:45:

Reset the Driver Assistance System (DAS).

Enter Service Mode menu, touch Driver Assist > Cameras > Reset DAS.
On the touchscreen Cameras diagram, confirm that the Reset DAS button is highlighted green and that all DAS components display a green status light.

• ths1986
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-01 20:39
Verwijderd schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 18:16:

Tijdens het rijden voel je eigenlijk overal waar je de auto aanraakt een licht, onrustig gevoel. Het stuur, armsteun en het linker portier geven een continu licht trillend gevoel als je het aanraakt. Bij het uitstappen was het ook voelbaar aan de handen.

Nu had ze haar banden spanning al op 2.9 bar staan (ik las hier dat dit kon helpen) maar toch was dit heel duidelijk merkbaar.

Toen ik daarna in mijn Polestar 2 stapte (die ook niet heel comfortabel is afgevoerd) was dat een enorm verschil.

Ik kan me haast niet voorstellen dat dit by design is? Is er nog iets wat ze kan proberen of terug naar Tesla?
Je kan er mee terug naar Tesla, zo hebben ze bij mij alle 4 de banden vervangen. Echter is daarmee de trillingen nog niet verholpen. Vervolgens is er een roadforce toegepast, waaruit bleek dat ook 2 van de 4 banden niet goed waren, ook die waren vervangen.
Nadat ik de auto terug kreeg zouden de trillingen weg zijn (aldus Tesla), later via hier heb ik gelezen dat de vibraties ook door een te hoge bandenspanning kon worden veroorzaakt. Bleek dat mijn banden tussen de 3.1-3.5 bar stonden, deze verlaagd naar 2.9 (zoals aanbevolen) en ook hierdoor waren de trillingen weliswaar verminderd maar nog niet weg. Tesla heeft nu aangegeven dat dit 'normaal' is en binnen de 'marge' val, zij niks meer kunnen doen.

Aankomende week heb ik een afspraak bij Euromaster, wil toch hun er even naar laten kijken om zeker te zijn dat Tesla niet iets over het hoofd heeft gezien.

• Oekol
  • Laatst online: 00:55
Makkelijk schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 09:51:
Jep. De update voor 2025.8.4 had ik dat dus gok in de 2025.8 range. Als je je gas indrukt om dichter naar een auto te rijden als die naar rechts gaat of om iets dichter er achter te blijven omdat je anders telkens auto's van rechts invoegen gaat hij knipperen en wil die je eens strike geven. Irritant.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Allewijn schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 20:15:
[...]

Het is nog helemaal niet duidelijk of dit door hw3 vs hw4 komt. Hij had in de test de fw/fsd versies identiek moeten nemen én zelfde daglicht. Want de Cybertruck reed toen er al duidelijk een verschil was met de echte weg en de poster...
Deze test is leuk maar laat véél te veel variabelen open.
Een nieuwe video met dezelfde uitkomst: Model Y met HW3/FSD12 ziet de fotomuur iedere keer niet, Model Y met HW4/FSD13 ziet de muur iedere keer wel

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-01 02:45
Bestellen degene die de juniper kopen zwart of QuickSilver? Mooiste kleur…..

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:12
Oekol schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 07:00:
[...]

Jep. De update voor 2025.8.4 had ik dat dus gok in de 2025.8 range.
Dit had ik ook al met de 2024.44.58
MaStar schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 21:33:
Wij hebben de QS.

• Comilion
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 23-01 21:07
Ik kon zo vlug niks in eerdere topics vinden, maar tot hoe ver gaat bij jullie de bestuurdersstoel naar voor? Die van mij houd toch ik denk 8cm op de “rails” over als ik hem volledig vooruit zet.

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:58
Stealth grey :+

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Comilion schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 22:28:
Ik kon zo vlug niks in eerdere topics vinden, maar tot hoe ver gaat bij jullie de bestuurdersstoel naar voor? Die van mij houd toch ik denk 8cm op de “rails” over als ik hem volledig vooruit zet.
Opnieuw calibreren in het service menu.

• Majesteit
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 24-01 12:28
Zwart mer zwarte velgen

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:16
Knip, zie de topicwaarschuwing

[ Voor 88% gewijzigd door Taro op 29-03-2025 23:32 ]

• RaRo74
Knip ivm quote

[ Voor 94% gewijzigd door Taro op 29-03-2025 23:32 ]

• Oekol
Fire69 schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 22:13:
[...]

Dit had ik ook al met de 2024.44.58
Daar had ik 't zeker niet. Serverside update voor enkelen dan? Het is wel irritant. Zag 't zelfs gisteren bij m'n vrouw. Hoe meer gas je geeft hoe sneller die blauw gaat knipperen. Beetje hetzelfde als boven de 140km/u rijden als je even snel wilt inhalen met AP aan.

Als er iemand met 80 inhaalt wil je daarna wat sneller maar je eigen snelheid en duw je 't gas in. Dat vind die nu dus niet meer grappig. Op TACC geen probleem.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• Oekol
QS sowieso niet. Vind ik 'n matige kleur. Zwart is een zwakke kleur (toch?) maar wel de mooiere vd twee. Die nieuwe rood is heel mooi. Maargoed dat was geen keuze i know.

• Bomberman71
  • Laatst online: 13-11-2025
desert spider schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 21:36:
Zojuist update 2025.2.200.1 geïnstalleerd op mijn MYJ. Helaas nog steeds geen mogelijkheid tot dubbel klik.

Stemt weinig hoopvol. Mis die functie best wel eigenlijk.
Gewoon een Commander + buttons inbouwen.
Buttons acterop je stuur en je kunt VEEL meer bedienen en alles naar je eigen hand zetten.

Inbouw? Ik help je er graag bij voor niks.

• Bomberman71
Bjornson schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 11:44:
[...]

Eens. Zou me wel gruwelijk tegenvallen van Tesla. Je koopt een nieuw model auto en die kan dan technisch gezien minder dan een oud model.

Hopelijk vindt Enhauto met de Commander er een oplossing voor.
Vind een oplossing voor?
Die is er al jaren hoor.
Je kunt met buttons gewoon TACC of AP selecteren en dus ook activeren.

• Bomberman71
pdidi schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 09:00:
[...]

Een nieuwe video met dezelfde uitkomst: Model Y met HW3/FSD12 ziet de fotomuur iedere keer niet, Model Y met HW4/FSD13 ziet de muur iedere keer wel
Niet vreemd want de HW4 camera's hebben veel meer resolutie en zal dus veel meer visuele data ontvangen.
Je kunt data namelijk niet interpreteren die je niet ontvangt, dus hoe meer data hoe beter het systeem kan zien of iets wel of niet klopt.
Koppel dat ook aan de veel hogere processing power van HW4 en je snapt wel dat er flink wat verschil zit.

• Bomberman71
Eddos schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 14:09:
[...]

Ja beetje jammer. Voor mij (ook) een reden geweest om te wisselen naar één telefoon met twee sim-kaarten. En in de praktijk wordt ik vooral gebeld op mijn werk-telefoon ( :'( ) dus kon ik net zo goed mijn eigen telefoon ontkoppelen..
Ja, dat valt een beetje tegen anno 2025. Zeker gezien het feit dat veel (goedkope) headsets, oortjes, etc al vele jaren dual pairing aan kunnen.
Op dat vlak loopt Tesla sowieso achter want alhoewel de auto een data verbinding heeft kan je geen hotspot aanzetten. Iets dat 6 jaar geleden op luxe auto's al aanwezig was.

Zelfs met betaalde Premium Connectivity heb je dat niet.

• mjvdzwet
  • Niet online
Bomberman71 schreef op zondag 30 maart 2025 @ 08:21:
[...]

Gewoon een Commander + buttons inbouwen.
Buttons acterop je stuur en je kunt VEEL meer bedienen en alles naar je eigen hand zetten.

Inbouw? Ik help je er graag bij voor niks.
Dit gaat niet werken, de Commander emuleert een enkele of dubbele klik.
In de handleiding van Enhance staat ook dat de instelling dubbelklik voor AP moet zijn.

• mjvdzwet
  • Niet online
Bomberman71 schreef op zondag 30 maart 2025 @ 08:24:
[...]

Vind een oplossing voor?
Die is er al jaren hoor.
Je kunt met buttons gewoon TACC of AP selecteren en dus ook activeren.
Zie mijn andere opmerking, dit gaat niet werken met een Commander.

• Bomberman71
mjvdzwet schreef op zondag 30 maart 2025 @ 08:34:
[...]

Dit gaat niet werken, de Commander emuleert een enkele of dubbele klik.
In de handleiding van Enhance staat ook dat de instelling dubbelklik voor AP moet zijn.
Dus hij stuurt hem niet direct aan?

Heel raar dat Tesla zoiets dan doet want dat is echt een mega downgrade tov een Pre Juniper Y.

• mjvdzwet
  • Niet online
Bomberman71 schreef op zondag 30 maart 2025 @ 08:39:
[...]

Heel raar dat Tesla zoiets dan doet want dat is echt een mega downgrade tov een Pre Juniper Y.
Je moet de Commander zien als een soort "hack" op de CanBus van de auto. Ze bootsen bestaande berichten na.
Op de 2 bussen waar de Commander zit kunnen ze dus niet rechtstreeks de TACC of AP kiezen.
Dus doen ze alsof ze de knop indrukken.

Een ander voorbeeld is het (tijdelijk) niet dimmen van de spiegels. De auto stuurt het dim commando, dit ziet de Commander en stuurt er direct een niet dimmen achteraan.

Dit is ook waarom bij de functie achterlichten aan un daglichtmodus (voor oudere Tesla's) flikkeren met zich mee brengt. Is de Commander even druk, dan is het CanBus pakketje iets te laat en waren de lichten even uit.

• Bomberman71
mjvdzwet schreef op zondag 30 maart 2025 @ 08:47:
[...]

Je moet de Commander zien als een soort "hack" op de CanBus van de auto. Ze bootsen bestaande berichten na.
Op de 2 bussen waar de Commander zit kunnen ze dus niet rechtstreeks de TACC of AP kiezen.

Een ander voorbeeld is het (tijdelijk) niet dimmen van de spiegels. De auto stuurt het dim commando, dit ziet de Commander en stuurt er direct een niet dimmen achteraan.

Dit is ook waarom bij de functie achterlichten aan un daglichtmodus (voor oudere Tesla's) flikkeren met zich mee brengt. Is de Commander even druk, dan is het CanBus pakketje iets te laat en waren de lichten even uit.
Dat van de Canbus was ik me bewust maar ik dacht dat de AP zijn eigen 'code' had en dus direct aanstuurde.
Heel vervelend dit en snap Tesla echt niet.

Goede uitleg overigens!

• Notna
  • Registratie: November 2002

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

2025.8.6 is gespot met wat bijzondere updates:

https://www.notateslaapp....on/2025.8.6/release-notes
- View your last 10, 100, or 200 miles (15, 150, or 300 kilometers) of energy usage in the Consumption page, with the option to clear your history. Go to App Launcher > Energy app > Consumption.

- The first-row cabin sensing system has been updated to use cabin radar, which is now standard in all new 2025 Model Ys. Your Model Y was built pre-equipped with the necessary hardware, allowing Tesla to also bring this technology to your vehicle. (Select Model Ys between 2022-2024)

- Your battery’s energy estimate now accounts for your vehicle’s usage characteristics and will adjust over time based on your history. The total available battery energy remains unchanged.

- You can now run a Battery Health Test to measure your battery’s energy retention compared to when it was new. Running this test may recalibrate the energy estimate, which could affect your displayed range. Go to Controls > Service > Battery Health.

- This update includes important security fixes and improvements.
Vooral dat gedeelte mbt de batterij is wel goed om binnenkort eens te checken. Ben benieuwd hoeveel invloed het heeft op range prediction.

Xbox Live ID:Notna8310

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:03
Notna schreef op zondag 30 maart 2025 @ 09:56:
2025.8.6 is gespot met wat bijzondere updates:

https://www.notateslaapp....on/2025.8.6/release-notes

[...]

Vooral dat gedeelte mbt de batterij is wel goed om binnenkort eens te checken. Ben benieuwd hoeveel invloed het heeft op range prediction.
Deze zaten allemaal al in 8.4.

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/82028346

[ Voor 6% gewijzigd door Maurice- op 30-03-2025 10:20 ]

• Notna
  • Registratie: November 2002

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Bijzonder, dan heb ik de pagina verkeerd begrepen.

Sterker nog: als ik in de Tesla app kijk bij 2025.8 zelf al, dan staan er een aantal van die minor fixes bij :')

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hpvz12FPBcNT1W7fu-YigUOIQeo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gxYIHCzjWSgi0mzc8qsqe6UF.jpg?f=fotoalbum_large

Mea culpa, nothing to see here :$

[ Voor 30% gewijzigd door Notna op 30-03-2025 11:16 ]

Xbox Live ID:Notna8310

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Notna schreef op zondag 30 maart 2025 @ 11:15:
[...]

Bijzonder, dan heb ik de pagina verkeerd begrepen.

Sterker nog: als ik in de Tesla app kijk bij 2025.8 zelf al, dan staan er een aantal van die minor fixes bij :')

[Afbeelding]

Mea culpa, nothing to see here :$
Maar wel weer stuk of 10 berichten verder….

Meestal worden er geen nieuwe functies is versies achter de tweede punt gezet. Alleen bug fixes

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• Ctrl-J
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 22-01 08:39
macedon schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 13:57:
[...]

Is er iemand met Juniper en premium connectivity die wel trajectcontrole informatie ziet?
Yes, hier toevallig gisteren nog een mooi overzicht in het scherm van de gemiddelde snelheid en hoe lang het traject nog duurt.

• detim
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-12-2025
Heb gisteren een Model Y awd besteld in het wit.
Ik twijfel of ik keramische coating laat aanbrengen na ontvangst. Zijn er mensen hier die dit gedaan hebben? Is het de moeite waard? Of blijft hij zonder coating ook mooi?

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:05
mjvdzwet schreef op zondag 30 maart 2025 @ 08:47:
[...]

Volgens mij is dat niet helemaal waar (maar weet het niet zeker) Want er wordt ook gesproken over een soort API, die door tesla is vrijgegeven, om vanuit de commander aan te kunnen roepen. Dan is het geen hack, maar gewoon gebruiken wat tesla je aanbied. En volgens mij gebruikt de commander beide opties. Wat tesla aanbied, en wat ze 'achterom' extra doen. Daarom integreert het ene commando beter met het systeem dan het andere.

• Bomberman71
detim schreef op zondag 30 maart 2025 @ 13:33:
Ik twijfel of ik keramische coating laat aanbrengen na ontvangst. Zijn er mensen hier die dit gedaan hebben? Is het de moeite waard? Of blijft hij zonder coating ook mooi?
Zonde van het geld.
Doet NIETS tegen steenslag en het blijft ook niet zo lang zitten als ze beloven. Een flink deel is marketing.
Een goede behandeling is alles behalve goedkoop voor iets dat men na een een 2tal jaren (de praktijk) moet herhalen voor het beste effect.

Gewoon netjes bijhouden en 1x per kwartaal goed in de was zetten geeft ook een goed effect.

• pegasuspiet
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:46
Bomberman71 schreef op zondag 30 maart 2025 @ 14:43:
[...]

Zonde van het geld.
Doet NIETS tegen steenslag en het blijft ook niet zo lang zitten als ze beloven. Een flink deel is marketing.
Een goede behandeling is alles behalve goedkoop voor iets dat men na een een 2tal jaren (de praktijk) moet herhalen voor het beste effect.

Gewoon netjes bijhouden en 1x per kwartaal goed in de was zetten geeft ook een goed effect.
Bij Nationale autoshow afgelopen vrijdag was een Jurgen Hesselink, eigenaar van Jurgh Detailing en hij beweerde dat zijn glascoating wel tot 5 jaar stand hield. Was niet goedkoop, meer dan 2000 Euro

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:32
Bomberman71 schreef op zondag 30 maart 2025 @ 14:43:
[...]

Doet idd niets tegen steenslag maar dat belooft ook niemand. :?

Heb nu 2 jaar een dubbele glascoating er op; die is nog net zo fantastisch als de dag dat die er op ging. De coating is gegarandeerd voor 5-6 jaar en voorlopig heb ik geen reden om te twijfelen dat het niet zo is.

Wassen is niets meer dan in de wasbox twee keer met de spuit erover (1x met zeep en 1x met zacht water). Natuurlijk niet zo simpel als door de wasstraat maar voor mij prima. 1x per kwartaal laat ik het door de jongens van het coatingbedrijf met de hand wassen.

Dus ja, het was even een investering maar ik vond het de moeite waard.

[ Voor 4% gewijzigd door Radiodurans op 30-03-2025 15:02 ]

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS

• Ethirty
  • Laatst online: 21:14

Ethirty

Who...me?

Iemand ervaring dat Tesla route planner zelf besluit een lader te verwijderen - na voorverwarmen - omdat je genoeg accu hebt om op je bestemming aan te komen. Maar wel vervolgens inschatten dat je met -1% aankomt. :o En wat je ook doet, de lader wordt herhaaldelijk vanzelf verwijderd. Uiteindelijk maar keihard naar de laatste SuC op de route genavigeerd, want dat vond ik toch wel een grote gok.

Hoop dat dit een bug is.

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19:46
Als je in een handomdraai weer een schone auto wilt hebben is het de moeite waard, indien je de auto wassen als een leuke workout ziet zou ik voor het geld eerder voor PPF gaan op voorkant en de zij schermen. Dat zorgt voor een goede bescherming van de ultra slecht lak van Tesla

• gjcvro
Is er iemand die wel eens een racespelletje heeft zitten spelen tijdens het laden?
Leek me wel grappig, maar toen ik het stuur moest gaan gebruiken, en dus mijn wielen zou gaan bewegen tijdens het spel leek het me niet zo'n fijne optie.

• refused81
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 28-11-2025
schumi1986 schreef op zondag 30 maart 2025 @ 15:08:
[...]

Als je in een handomdraai weer een schone auto wilt hebben is het de moeite waard, indien je de auto wassen als een leuke workout ziet zou ik voor het geld eerder voor PPF gaan op voorkant en de zij schermen. Dat zorgt voor een goede bescherming van de ultra slecht lak van Tesla
Ik heb dit op mijn vorige tesla laten aanbrengen door detailleer auto bedrijf.

Zou minimaal 2 jaar effectief moeten zijn.

Mijn ervaring, je merkt het qua water en vuil afstoot, maar alleen in de eerste maanden.

Qua bescherm/krasjes, weinig effect gezien, ik geloof er niet in.

Oftewel, zelf elk kwartaal in de wax zetten heeft hetzelfde effect met mijn ervaring.

iRacing Profiel

• Bomberman71
pegasuspiet schreef op zondag 30 maart 2025 @ 14:48:
[...]

Bij Nationale autoshow afgelopen vrijdag was een Jurgen Hesselink, eigenaar van Jurgh Detailing en hij beweerde dat zijn glascoating wel tot 5 jaar stand hield. Was niet goedkoop, meer dan 2000 Euro
Dat bedoel ik. Leg er 1000 euro bij en je hebt de auto compleet gewrapped (in een compleet andere kleur).
Die coating garanties zijn leuk maar waar baseren ze het op? Hoe 'meet' je dan de effectiviteit?

Ik geloof er niet zo in (voor wat het kost en de duurzaamheid), maar iedereen moet dat voor zichzelf weten.

• Bomberman71
Radiodurans schreef op zondag 30 maart 2025 @ 15:01:
[...]

Doet idd niets tegen steenslag maar dat belooft ook niemand. :?
Klopt, maar niet zelden leggen ze de nadruk op de 'Glas coating' en de bescherming ervan.
Ze doelen op de bescherming van de lak tegen UV en dergelijke maar heb genoeg mensen gezien die dachten dat de lak zo hard als 'Glas' werd en dat is dus niet zo.

Je moet eens weten hoeveel mensen 0,0 verstand van auto's hebben en de daarbij behorende zaken.

• schumi1986
refused81 schreef op zondag 30 maart 2025 @ 16:12:
[...]

Ik heb dit op mijn vorige tesla laten aanbrengen door detailleer auto bedrijf.

Zou minimaal 2 jaar effectief moeten zijn.

Mijn ervaring, je merkt het qua water en vuil afstoot, maar alleen in de eerste maanden.

Qua bescherm/krasjes, weinig effect gezien, ik geloof er niet in.

Oftewel, zelf elk kwartaal in de wax zetten heeft hetzelfde effect met mijn ervaring.
Dan is er prutswerk geleverd. Als je naar een goede detailer gaat die met goede producten werkt krijg je garantie dat het langere tijd blijft zitten. En dit zorgt zeker wel voor het verminderen van oppervlakkige beschadigingen.

• Jmtpes
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 22:32
gjcvro schreef op zondag 30 maart 2025 @ 16:01:
Is er iemand die wel eens een racespelletje heeft zitten spelen tijdens het laden?
Leek me wel grappig, maar toen ik het stuur moest gaan gebruiken, en dus mijn wielen zou gaan bewegen tijdens het spel leek het me niet zo'n fijne optie.
Ik had het ook 1x gespeeld, maar het idee dat de wielen meebewegen vond ik niet zo prettig.

Als je goed is kan je PlayStation controller aan connecten

• rogervdh
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:49

rogervdh

Gasloos sinds 11-2024

Heeft iemand de batterijstatustest sinds 2025.8 uitgevoerd met een third party AC lader en zo ja, wat zijn de bevindingen? Er wordt de Tesla Wall Connector of Mobiele connector aangeraden, echter is die Mobiele connecter in Nederland onbruikbaar voor deze test, omdat die geen 5 kW kan leveren (zie het laatste puntje). Met andere woorden....als je geen Wall Connector hebt, dan kun je wel inpakken met deze test of valt dat in de praktijk wel mee met AC laadpunten van derden?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1AroyOpGjTzFMLTmCUjg6Wagbx4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VjqxXHKZCdiOoIL94OmwZyus.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door rogervdh op 30-03-2025 16:41 ]

12340Wp 🌞 - Daikin Altherma 3 8kW 🔥- Atlantic Calypso VM 150L💧- Tesla M3 LR 2019 🚗 - Peblar Home ⛽ - Zehnder WHR960

• Bomberman71
Jmtpes schreef op zondag 30 maart 2025 @ 16:36:
[...]

Ik had het ook 1x gespeeld, maar het idee dat de wielen meebewegen vond ik niet zo prettig.

Als je goed is kan je PlayStation controller aan connecten
Klopt, erg slecht voor je banden en zeker niet aan te raden.
PS4 controller werkt prima, en zo zijn er meerdere die connecten. (Heb alleen een PS4 controller getest).

• nerovectra
Ik krijg bij dit soort behandelingen altijd het drogisterijgevoel. Als je wil dat het werkt, is de kans héél klein dat het niet werkt. En voor het geld dat betaald wordt heeft de leverancier genoeg marge gemaakt om een auto nog een tweede en derde keer te behandelen voor het geval iemand meent aan te kunnen tonen dat het niet lang genoeg het beloofde effect heeft gehad.

Zouden dealers het ook doen bij hun demo's? Of zijn er leasemaatschappijen die ervoor kiezen?

[ Voor 6% gewijzigd door nerovectra op 30-03-2025 17:12 ]

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:32
nerovectra schreef op zondag 30 maart 2025 @ 17:11:
Als je wil dat het werkt, is de kans héél klein dat het niet werkt.
Tja, mijn auto staat altijd naast een mooie Audi. Uiteraard wilde ik na de glascoating wel zien dat mijn auto schoner en glanzender bleef dan die van mijn buurman. Na vele maanden kwam ik toch tot de teleurstellende conclusie dat er helaas nauwelijks verschil was. Totdat ik met de buurman sprak en hij vertelde dat z'n Audi ook een glascoating had :+

Het verschil met de rest van het wagenpark op onze parkeerplek is overigens wel aanzienlijk. Mijn auto staat nagenoeg altijd te shinen terwijl de rest de grootste tijd van het jaar dof en grauw is. Het is vooral het gemak van het schoonhouden en de bescherming tegen UV en vogelpoep e.d.. Ook werden bij het coaten alle beschadigingen, hologrammen en swirls verwijderd, daar heeft de Tesla lak wel veel last van af-fabriek.

[ Voor 5% gewijzigd door Radiodurans op 30-03-2025 17:30 ]

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS

• nerovectra
Radiodurans schreef op zondag 30 maart 2025 @ 17:17:
[...]

Tja, mijn auto staat altijd naast een mooie Audi. Uiteraard wilde ik na de glascoating wel zien dat mijn auto schoner en glanzender bleef dan die van mijn buurman. Na vele maanden kwam ik toch tot de teleurstellende conclusie dat er helaas nauwelijks verschil was. Totdat ik met de buurman sprak en hij vertelde dat z'n Audi ook een glascoating had :+

Het verschil met de rest van het wagenpark op onze parkeerplek is overigens wel aanzienlijk. Mijn auto staat nagenoeg altijd te shinen terwijl de rest de grootste tijd van het jaar dof en grauw is. Het is vooral het gemak van het schoonhouden en de bescherming tegen UV en vogelpoep e.d.. Ook werden bij het coaten alle beschadigingen, hologrammen en swirls verwijderd, daar heeft de Tesla lak wel veel last van af-fabriek.
Hmm, ja. We gaan wellicht nodeloos off topic, maar ik denk dat auto's van mensen met een "glascoating" er per definitie frisser bij staan omdat de frisheid van een auto nu eenmaal méér hun ding is dan bij anderen, en het effect dus niet makkelijk aangetoond kan worden. Er staat namelijk geen identieke auto zónder coating maar onder exact dezelfde omstandigheden naast. Dan zou je één helft van een auto wèl moeten behandelen en de andere heft niet. Maar daar geeft niemand z'n geld aan uit natuurlijk om aan te tonen dat het wèl of niet zo goed werkt als beloofd. Leveranciers zullen het aantoonbare effect wel kennen _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door nerovectra op 30-03-2025 18:25 ]

• refused81
schumi1986 schreef op zondag 30 maart 2025 @ 16:29:
[...]

Dan is er prutswerk geleverd. Als je naar een goede detailer gaat die met goede producten werkt krijg je garantie dat het langere tijd blijft zitten. En dit zorgt zeker wel voor het verminderen van oppervlakkige beschadigingen.
Ik laat mijn detailler contact met jouw opnemen. 👍

iRacing Profiel

• mjvdzwet
  • Niet online
gjcvro schreef op zondag 30 maart 2025 @ 13:50:
[...]

Volgens mij is dat niet helemaal waar (maar weet het niet zeker) Want er wordt ook gesproken over een soort API, die door tesla is vrijgegeven, om vanuit de commander aan te kunnen roepen. Dan is het geen hack, maar gewoon gebruiken wat tesla je aanbied. En volgens mij gebruikt de commander beide opties. Wat tesla aanbied, en wat ze 'achterom' extra doen. Daarom integreert het ene commando beter met het systeem dan het andere.
Dat is de bluetooth API, daar zit die functie helaas niet in.

• schumi1986
refused81 schreef op zondag 30 maart 2025 @ 18:13:
[...]

Ik laat mijn detailler contact met jouw opnemen. 👍
Ik heb een eigen detail bedrijf en wij zetten meerdere auto’s per week in de keramische coating, soms komen er auto’s terug die al een aantal jaren in de coating staan omdat er schade is geweest en er een deel opnieuw in de coating gezet moet worden, de coating op de rest van de auto is dan nog steeds uitstekend.

Als wij een auto hebben behandeld en de coating is na 2 weken weg (wat echt niet mogelijk is) dan is dat gewoon garantie werk.

Ik spreek dus met ervaring en weet zeker dat er iets niet goed gegaan is, stuur die detailer van je maar door ja, kan hij komen leren hoe het wel moet.

• refused81
schumi1986 schreef op zondag 30 maart 2025 @ 18:27:
[...]

Ik heb een eigen detail bedrijf en wij zetten meerdere auto’s per week in de keramische coating, soms komen er auto’s terug die al een aantal jaren in de coating staan omdat er schade is geweest en er een deel opnieuw in de coating gezet moet worden, de coating op de rest van de auto is dan nog steeds uitstekend.

Als wij een auto hebben behandeld en de coating is na 2 weken weg (wat echt niet mogelijk is) dan is dat gewoon garantie werk.

Ik spreek dus met ervaring en weet zeker dat er iets niet goed gegaan is, stuur die detailer van je maar door ja, kan hij komen leren hoe het wel moet.
Prima reactie…
Ik deelde mijn ervaring… en als je vraagt of ik het weer via die persoon laat doen, nee.
Het was echt niet weg na 2 weken….

Ben er nog steeds niet overtuigd dat een ‘goede behandeling’ me wel die ervaring gaat geven…..
tis geen magie, en als het wel zo was, zouden auto fabrikanten het zelf wel doen.

iRacing Profiel

• gjcvro
mjvdzwet schreef op zondag 30 maart 2025 @ 18:15:
[...]

Dat is de bluetooth API, daar zit die functie helaas niet in.
Ik heb geen zicht op wat er dan is. Volgens mij kun je als eigenaar connecten via bluetooth (esp32) om o.a. het laden te controleren, maar ik heb geen idee wat er verder nog is. Dan neem ik aan dat jij wel die API kent en bekeken hebt?

• mjvdzwet
  • Niet online
gjcvro schreef op zondag 30 maart 2025 @ 19:01:
[...]

Ik heb geen zicht op wat er dan is. Volgens mij kun je als eigenaar connecten via bluetooth (esp32) om o.a. het laden te controleren, maar ik heb geen idee wat er verder nog is. Dan neem ik aan dat jij wel die API kent en bekeken hebt?
https://developer.tesla.c...ndpoints/vehicle-commands

Niet alle commando's kunnen via bluetooth, maar zoals je ziet geen TACC of AP.

• gjcvro
mjvdzwet schreef op zondag 30 maart 2025 @ 19:04:
[...]

https://developer.tesla.c...ndpoints/vehicle-commands

Niet alle commando's kunnen via bluetooth, maar zoals je ziet geen TACC of AP.
Dan maar hopen dat ze het niet bij de M3 weghalen.

• Oekol
Eddos schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 14:09:
[...]

Heb m'n zakelijke telefoon gefavoriet, dus die verbind als die in de auto te vinden is. Anders verbind hij met de telefoon die er is (en zakelijke dus niet in de auto). Maar als er beide gedetecteerd worden altijd zakelijk. Voor mij prima, bij prio 1 weten mensen m'n zakelijke telefoon te bereiken.

Twee telefoons kunnen verbinden is ook weer geen zaligheid. M'n collega heeft dat en alsnog heeft die een boete gekregen voor bellen tijdens 't rijden. Hij schakelde namelijk niet over naar z'n zakelijke toen ik daar op belde en dat had die niet verteld tijdens 't bellen. Pas toen die staande werd gehouden.

• Carman1971
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 23:07
pegasuspiet schreef op zondag 30 maart 2025 @ 14:48:
[...]

Gewoon zelf doen is niks moeilijk aan. Kost je dan 200 euro. Met een Cquartz haal je even goed resultaat dan een dure Modesta aangesmeerd door een detailer.
Goed video bij Scott HD. :https://www.youtube.com/watch?v=VsYyH_7atFA
YouTube: Ceramic Coating Longevity Test - 41 WAY - ULTIMATE comparison test -...

[ Voor 18% gewijzigd door Carman1971 op 30-03-2025 20:33 ]

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:10
Bomberman71 schreef op zondag 30 maart 2025 @ 08:39:
[...]

Dubbelklik is verdwenen. Het is alleen nog maar enkel klik. Amerikanen dachten te dubbel klikken voor FSD, en reden zich te pletter want het was alleen cruise control. Ofzo iets heb ik gelezen.

• mjvdzwet
  • Niet online
gjcvro schreef op zondag 30 maart 2025 @ 19:11:
[...]

Dan maar hopen dat ze het niet bij de M3 weghalen.
Ik denk dat ik dan maar mijn rechtsbijstand ga aanspreken 8)7

• ChromeFR
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-01 09:40
MrDirect schreef op zondag 30 maart 2025 @ 20:35:
[...]

Dubbelklik is verdwenen. Het is alleen nog maar enkel klik. Amerikanen dachten te dubbel klikken voor FSD, en reden zich te pletter want het was alleen cruise control. Ofzo iets heb ik gelezen.
Dat wist ik niet, dan zal het met deze functie bij de M3 ook wel snel gedaan zijn. Balen... net de S3XY Stalks besteld en keek vooral uit naar Continuous Autopilot.

• silencedead
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-01 14:39
Zit er nou gewoon een zomer-/wintertijd bug in? In 2025?

Reed net om 06:15 op een stuk snelweg met TACC op 105, draai een weg waar tussen 19h - 6h 130 gereden mag worden en jahoor. Op het scherm springt het 100 bordje en 130 bordje met klokje erop en auto begint te versnellen naar 130.

(Tijd op mijn scherm stond wel juist)

• mjvdzwet
  • Niet online
silencedead schreef op maandag 31 maart 2025 @ 06:49:

Reed net om 06:15 op een stuk snelweg met TACC op 105, draai een weg waar tussen 19h - 6h 130 gereden mag worden en jahoor. Op het scherm springt het 100 bordje en 130 bordje met klokje erop en auto begint te versnellen naar 130.

Dit heb ik vaker gehoord... ongeveer een jaar geleden.
Sowieso klopt er hier op de A20 niets van. Al ruim een jaar niet.

De kaart data loopt hopeloos achter.

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:59

Maximus

There is no substitute

mjvdzwet schreef op maandag 31 maart 2025 @ 07:14:
[...]

Dit heb ik vaker gehoord... ongeveer een jaar geleden.
Sowieso klopt er hier op de A20 niets van. Al ruim een jaar niet.

De kaart data loopt hopeloos achter.
Nu had ik na 2025.8.4 wel gelijk ook een kaart update. De nieuwe release is out dated op moment dat hij uit komt. De verbouwing in Groningen van 't Julianaplein is nog niet goed bijgewerkt. Jammer dat daar niet een live feed van is vanuit Google dat we daar gebruik van kunnen maken. Zal wel met bandbreedte te maken hebben.

PhD i.o. | You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

silencedead schreef op maandag 31 maart 2025 @ 06:49:

Dit blijft lastig voor Tesla. Is elke zes maand hetzelfde verhaal.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Pagina: 1 ... 56 ... 198 Laatste

Let op:
  • Discussies/uitlatingen over het gedrag of politieke agenda van Elon Musk horen hier niet thuis, zie: Taro in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3"
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: