Vanochtend heb ik mijn Model Y LR RWD (2025, dus geen juniper) opgehaald, nadat ik 5 jaar in een M3 SR+ heb gereden. wat een ontzettend fijne auto! Ik had namelijk alleen een proefrit bij een vriend gemaakt, gekeken of er genoeg laadruimte was, verder geloofde ik het wel, waarna ik toch geen twijfelen. Wat mij zo opvalt (en mogelijk zijn bepaalde functies ook op de M3 aanwezig, maar heb ik deze, na alle updates, nooit aangezet):
- hij trekt iets minder hard op vanuit stilstand, maar hard genoeg. De boost zit er tijdens het rijden wel gewoon in.
- ik ervaarde op één weg erg veel trillen, maar op de snelweg totaal niet meer. Ik las hier de ervaringen met trillen, en nu snap ik wat jullie bedoelen
- de deuren voelen veel robuuster
- ik vind het signaal bij te hard rijden wel prettig

. Geen idee of dat bij de M3 ook kon
- deze bevat premium audio, dat is écht een verbetering tov de M3.
- autopilot met HW4 voelt beter aan dan de autopilot met HW3
- de achterklep niet meer dichtgooien, maar dicht doen met een knopje is een grote pré
- interieur lijkt erg op elkaar, maar ziet en voelt er toch veel beter uit (heb gewoon all black)
- de auto klinkt stiller op de snelweg. Ik ervaarde "wind" geluiden op de snelweg, die zijn mij nu nog niet opgevallen
- ik dacht: dit wordt veel van hetzelfde, omdat hij vanbinnen hetzelfde eruit ziet, maar het is toch echt wel een stap voorwaarts tov de M3.
- elke keer tot 100% laden om op en neer naar het werk te kunnen rijden, dat "voelde" niet goed. (we hebben veel laadpalen, ik gok 50, maar die staan vaak om 8;15 al vol). Nu kan ik, omdat het een LR is, met 80% gemakkelijk uit de voeten.
- verwarming op de achterbank. De kinderen zitten op stoelverhogers, maar toch is het cool.
- ik dacht dat de MY gewoon "iets groter" was, maar hij is een stuk groter, ook veel hoger. Fijn met instappen!
- scheten laten als je de auto afsluit is een pré. op de M3 zat alleen een claxon.
- Bij de eerste rit moesten de camera's nog gecalibreerd worden, geen autopilot. Toen merkte ik pas hoeveel ik de AP gebruik, en merkte ik hoe lui ik ben geworden.
- de carkit in de My lijkt beter