Zou dat overnemen van de actuele snelheid ook via een S3XY button kunnen? Ik zie zo snel die functie niet in de app staanmjvdzwet schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 22:18:
[...]
Na een seconde of 3 neemt hij nu inderdaad de snelheid over.
Klaarblijkelijk in een latere firmware update toegevoegd.
Fijn om te weten.
Ik heb deze vraag gisteravond neergelegd bij het Enhance team in de beta groep.RF1000 schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 07:20:
[...]
Zou dat overnemen van de actuele snelheid ook via een S3XY button kunnen? Ik zie zo snel die functie niet in de app staan
Nog geen antwoord gehad.
Videos van influencers moet je kijken voor de visuele ervaring van de video. Videos van eigenaren kunnen waardevolle informatie verschaffen. Alleen zie ze maar eens volt te onderscheiden. En dan zijn er nog de media die middels opheftitels (en vaak beperkte tot geen inhoud) de opinie mede bepalen. Als de CEO's van Tesla en de VS gebrouilleerd raken, kun je helemáál je lol op.Bomberman71 schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 22:24:
[...]
FSD is leuk, zeker zoals het in de USA gaat maar zal nooit perfect werken.
Veel filmpjes op YT laten niet alles zien want veel influencers houden Tesla graag te vriend.
Men houd vast bij Tesla dat je alles met die camera's kan en dat is onzin. Soms heb je sensoren nodig die dingen meten als een camera iets niet kan zien of niet goed kan zien.
Leuke test:
YouTube: Can You Fool A Self Driving Car?
We gaan zien wat met vision bereikt kan worden. Ik zou 't wèl bijzonder vinden als Tesla meent iets te moeten bereiken zonder laser of radar, wetende dat dat niet kan zónder. Dat zou wel een héél slechte business case zijn.
Dat heb je natuurlijk wel een beetje te danken aan de EU.JohanB schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 22:23:
[...]
De auto, ervaring en service laten op meerdere vlakken belangrijke zaken liggen. Het is een beetje allemaal “net niet af”, er hangt helaas een zweem van fascisme omheen en de service beneden maats. De zaken die me het meeste storen:
- de hele tijd zonder reden (phantom) brakes. Ik wende er wel een beetje aan, passagiers niet
- piepjes en ingrijpen voor alles en iedereen, vooral hier in de smallere straten
- ruitenwissers die bij strak blauwe hemel wild gaan
- gedraging van de eigenaar/CEO waar ik niet aan gerelateerd wil worden
- vervelend (laag dempend) cabine geluid dat ze maar niet willen oplossen. Met op het toppunt een service medewerker die zegt: “ik hoor vaak mensen over dit probleem, maar ik hoor die lage frequenties niet, dus laten we gaan rijden” en aan het einde ritje: “ik heb dus inderdaad niks gehoord, dus kan niks doen”. Leek wel candid camera zo bizar (ja ik heb al wel duizend envelop en papier aanpassingen gedaan)
Zou een mooie toevoeging zijn. Nu het max snelheidsicoontje ook nog gedeeltelijk wordt afgedekt met het geluidspictogrammetje aan/uit vind ik het lastig om tijdens het rijden in 1x strak je vinger op de juiste plek te krijgen.mjvdzwet schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 07:29:
[...]
Ik heb deze vraag gisteravond neergelegd bij het Enhance team in de beta groep.
Nog geen antwoord gehad.
Er schijnt bij een serie een vetvlek te zitten welke is ontstaan tijdens het plaatsen van de camera cover.Maurice- schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 08:06:
Bij mijn serviceaanvraag (ratel in dashboard) is onderstaande toegevoegd. Gaat dat op basis van meldingen van de auto of is het een bekend probleem? (M3'24)
[Afbeelding]
Als de auto voor service binnen komt of er komt een ranger langs dan maken ze de ruit schoon achter de camerabehuizing.
Ik dacht eerst oei wat een slechte ervaring van een nieuwe iemand. Maar toen begon sommige dingen herkenbaar te worden. Ja hoor, volgens mij was je toch JofanBff of zoiets?JohanB schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 22:23:
[...]
De auto, ervaring en service laten op meerdere vlakken belangrijke zaken liggen. Het is een beetje allemaal “net niet af”, er hangt helaas een zweem van fascisme omheen en de service beneden maats. De zaken die me het meeste storen:
- de hele tijd zonder reden (phantom) brakes. Ik wende er wel een beetje aan, passagiers niet
- piepjes en ingrijpen voor alles en iedereen, vooral hier in de smallere straten
- ruitenwissers die bij strak blauwe hemel wild gaan
- gedraging van de eigenaar/CEO waar ik niet aan gerelateerd wil worden
- vervelend (laag dempend) cabine geluid dat ze maar niet willen oplossen. Met op het toppunt een service medewerker die zegt: “ik hoor vaak mensen over dit probleem, maar ik hoor die lage frequenties niet, dus laten we gaan rijden” en aan het einde ritje: “ik heb dus inderdaad niks gehoord, dus kan niks doen”. Leek wel candid camera zo bizar (ja ik heb al wel duizend envelop en papier aanpassingen gedaan)
Inmiddels weten we wel dat je geen fan ben van tesla dus ik zou de auto gewoon inleveren en wellicht in andere topic verder schrijven.
Life is too short to drive boring cars
Ik wil mijn achterruiten laten blinderen van mijn model 3 highland. Ik wil dat vooral op het achterruit mooi laten doorlopen met hetzelfde % tint. Weet iemand welke tint er op het dak zit?
En het bedrijf dat dit wil uitvoeren wil de hele deuren demonteren om de ramen eruit te kunnen halen. Is dit wel verstandig? Ik wil niet dat het open en dicht gaan van de ramen minder goed werkt omdat het eens uitelkaar is gehaald.
Misschien zelf toch even doen, maar dan ben ik benieuwd welk percentage tint het is.
En het bedrijf dat dit wil uitvoeren wil de hele deuren demonteren om de ramen eruit te kunnen halen. Is dit wel verstandig? Ik wil niet dat het open en dicht gaan van de ramen minder goed werkt omdat het eens uitelkaar is gehaald.
Misschien zelf toch even doen, maar dan ben ik benieuwd welk percentage tint het is.
een beetje blinderingsbedrijf heeft een lichtmeter en kan binnen een minuut de lichtdoorlatendheid van je dak meten...Belecthor schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 09:20:
Ik wil mijn achterruiten laten blinderen van mijn model 3 highland. Ik wil dat vooral op het achterruit mooi laten doorlopen met hetzelfde % tint. Weet iemand welke tint er op het dak zit?
Je kan ook even een lokale agent aanhouden, die hebben ook wel een lichtmeter in de auto
[ Voor 6% gewijzigd door XelaRetak op 20-03-2025 09:31 ]
Ik heb dit laten doen bij https://www.tintexclusive.nl/Belecthor schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 09:20:
90%
heel eerlijk.. dit is net iets te donker in de winter. Ik ben er ondertussen goed aan gewend, maar ik had voor 80 of 70 % gegaan achteraf.
:strip_exif()/f/image/LGTvwBvlZmsh5m8vwYYfO05f.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 4% gewijzigd door spartacusNLD op 20-03-2025 09:38 ]
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Ik heb 85% laten plaatsen:Belecthor schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 09:20:
:strip_exif()/f/image/n1QqRIpGag3JgPMo2ATh2MYl.jpg?f=fotoalbum_large)
Achterruit is volledig getint, maar niet duidelijk zichtbaar op deze foto.
[ Voor 3% gewijzigd door adjego op 20-03-2025 09:43 ]
Home Assistant |🔋Marstek Venus E V3.0 | ☀️ 2900 Wp | 🚗 Tesla Model 3 RWD 2024
Ik zoek een electrisch pompje die de bandenspanning kan "aftoppen", dus van 39 naar 42psi (wil van de melding af). Er is nogal wat rommel te koop. Is er iemand hier met goede ervaringen met zo'n ding?
Ja denk dat dit een onmogelijke vraag is.nerovectra schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 21:59:
[...]
Uitsluitsel ga je dus niet krijgen, anders had Tesla 't je wel medegedeeld. Je kunt dus niets meer dan aannemen dat de trekhaakkogel 85kg kan dragen zonder risico, en dat de achterzijde van de auto het gewicht van de trekhaak + kogel + 55kg kan dragen. Technisch zal het vast méér zijn vanwege marges, maar je kunt ervan uitgaan dat Tesla het niet voor de lol voorschrijft.
Bij mijn Model Y geeft Tesla aan 72kg max en bij de Model 3 staat er 55kg max.
Dat doen ze niet voor niks zou ik zeggen.
Tesla zal ook niet gaan zeggen dat 75kg ook prima is als je een trekhaak van derden monteert, ook al kan dat best zo zijn.
Dus ik denk dat je in dit geval zelf moet beslissen wie je gelooft: Tesla met 55 of de fabrikant van de trekhaak die blijkbaar instaat voor 75-85.
Als de constructie in het laatste geval wezenlijk anders is dan kan dat best betrouwbaar zijn. Zo'n fabrikant zal dat ook niet zo maar zeggen. Misschien zinvol om hun service desk te vragen ipv Tesla.
@SimondeG
Moet zeggen heb er zelf nog niet echt bij stil gestaan tot ik dit las. Heb ook al een (vrij lichte) fietsendrager en bij de Model Y is het ook 72kg dus dat is prima voor mij.
Tesla gebruikt niet alleen camera's voor FSD, maar sinds v13 ook end-to-end Neural Network. Lees deze interessante (en neutrale) vergelijking tussen Camera's en LiDAR met de voor- en nadelen van beide.nerovectra schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 07:49:
[...]
Ik zou 't wèl bijzonder vinden als Tesla meent iets te moeten bereiken zonder laser of radar, wetende dat dat niet kan zónder. Dat zou wel een héél slechte business case zijn.
TL;DR
Maar ookThe development of neural networks has become much more sophisticated now that they are able to potentially handle real-world inputs better than LiDAR.
LiDAR will likely remain a staple in ride-sharing vehicles as these companies have heavily invested in it over the years and it provides additional inputs to the perception system, reducing some of the computational complexity.
Met de Y is het idd best te doen, maar voor 55kg kom je niet ver met elektrische fietsen. Lichtste combi is 58kg, maar dat is echt met 2 fietsen. Wil het liefst ook fiets van zoontje erbij, vandaar dat ik wil weten welk risico ik loop maar Tesla kan / wil geen uitleg geven over de 55kg en verwijst naar trekhaakproducent en trekhaakproducent verwijst naar Tesla. Ik vermoed dat het frame / de carrosserie van Tesla het zwaktepunt is, maar als ik zie hoe de trekhaak over de hele breedte van de achterkant van de tesla is vastgezet dan kan ik me niet voorstellen dat een fietsendrager daar iets kan verbuigen. 😵💫nerd_ehv_74 schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 09:53:
[...]
Ja denk dat dit een onmogelijke vraag is.
Bij mijn Model Y geeft Tesla aan 72kg max en bij de Model 3 staat er 55kg max.
Dat doen ze niet voor niks zou ik zeggen.
Tesla zal ook niet gaan zeggen dat 75kg ook prima is als je een trekhaak van derden monteert, ook al kan dat best zo zijn.
Dus ik denk dat je in dit geval zelf moet beslissen wie je gelooft: Tesla met 55 of de fabrikant van de trekhaak die blijkbaar instaat voor 75-85.
Als de constructie in het laatste geval wezenlijk anders is dan kan dat best betrouwbaar zijn. Zo'n fabrikant zal dat ook niet zo maar zeggen. Misschien zinvol om hun service desk te vragen ipv Tesla.
@SimondeG
Moet zeggen heb er zelf nog niet echt bij stil gestaan tot ik dit las. Heb ook al een (vrij lichte) fietsendrager en bij de Model Y is het ook 72kg dus dat is prima voor mij.
Ik heb de Xiaomi lucht compressor 2. Doet het perfect.kwaazaar schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 09:45:
Ik zoek een electrisch pompje die de bandenspanning kan "aftoppen", dus van 39 naar 42psi (wil van de melding af). Er is nogal wat rommel te koop. Is er iemand hier met goede ervaringen met zo'n ding?
Je kan gewoon instellen hoeveel je erbij wil pompen.
https://nl.aliexpress.com/item/1005006071049483.html?
hele deuren eruit halen/demonteren? dat zal ook wel z'n impact op de prijs hebbenBelecthor schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 09:20:
denk dat ik iets van 70/80% heb. Top!
Ook ik heb hem en briljant ding.shinken82 schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 11:02:
[...]
Ik heb de Xiaomi lucht compressor 2. Doet het perfect.
Aanrader.
Heb deze ook, werkt top! Ook handig voor je fietsen.shinken82 schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 11:02:
[...]
Lijkt me ook wat overdreven om die ruit te tinten. De glasplaat kan er gewoon uit zonder de deur te verwijderen:RF1000 schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 11:03:
[...]
hele deuren eruit halen/demonteren? dat zal ook wel z'n impact op de prijs hebben
https://service.tesla.com...84-AD76-9B64432A9E18.html
Punctuality is the politeness of kings
Ja ik vermoed vooral demonteren van de deur panelen, niet de hele deur uit de auto halen (kost 300 euro, dus lijkt me sterk)RF1000 schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 11:03:
[...]
hele deuren eruit halen/demonteren? dat zal ook wel z'n impact op de prijs hebben. Bij m'n beide model 3's zijn de ramen getint tot "net onder het randje" maar niet uit elkaar gehaald.
denk dat ik iets van 70/80% heb. Top!
Volgens het tintbedrijf moet het glas er dan helemaal uit, maar is dat wel nodig?
Ramen zijn bij mij getint met het glas in de deuren en zonder de hele deur te verwijderen.
Tesla Model 3 RWD (2023)
Lap, nu heb ik het ook net besteld 
shinken82 schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 11:02:
[...]
Over ramen tinten gesproken.
Viel me tijdens een proefrit met de nieuwe model Y op dat de folie op het dakraam niet helemaal doorloopt naar achter. Als je achterin zit zie je de folie plots ophouden ongeveer 10cm voor de headliner aan de achterkant begint.
Heb er geen foto van gemaakt maar ziet er heel kneuterig uit
Viel me tijdens een proefrit met de nieuwe model Y op dat de folie op het dakraam niet helemaal doorloopt naar achter. Als je achterin zit zie je de folie plots ophouden ongeveer 10cm voor de headliner aan de achterkant begint.
Vanmorgen mijn nieuwe model 3 opgehaald. Auto stond er keurig bij bij aflevering op één ding na:
Op de snelweg merkte ik dat de auto behoorlijk trilt, hopelijk komt dat door de “platte” panden door het transport en de te hoge bandenspanning van 3,4bar.
Het lijkt er trouwens op dat Tesla voor de 18” banden is geswitchted van Michellin naar Bridgestone.
Op de snelweg merkte ik dat de auto behoorlijk trilt, hopelijk komt dat door de “platte” panden door het transport en de te hoge bandenspanning van 3,4bar.
Het lijkt er trouwens op dat Tesla voor de 18” banden is geswitchted van Michellin naar Bridgestone.
9280WP | Daikin Altherma 3 LT 8kW | VW e-Golf 2019 | Tesla Model 3 RWD 2025
Je hebt over silver folie voor tegen hitte, dat is inderdaad spijtig niet volledig doorlopend tot rand. Waarschijnlijk om goedkoop te houden door simpel rechthoek ipv mooi mee met de randen volgen.
PixelPusher schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 12:20:
Over ramen tinten gesproken.
Je bedoelt deze pagina: https://www.tesla.com/nl_...third-party-fast-chargingPlenkske schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 23:14:
[...]
Deze omschrijving is denk ik niet helemaal goed. Voorheen was de 3rd party charger list afhankelijk van wat voorwaarden. Dat is niet meer, dus zie je er nu veel meer in de navigatie.
Hij gaat volgens mij niet voorverwarmen als de navigatie hem niet kent. En je ziet in beeld duidelijk als hij dat wel aan het doen is.
Dat zou wel aan de ene kant mooi zijn en aan de andere niet. Je wist wel namelijk dat als je ergens heen geen dat de uptime goed was. De hoeveelheid Shell chargers die het bij mij niet deden gewoon in freaking Nederland is bizar.
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Leuk nieuws voor de mensen met een voorliefde voor Portugal. Ze zijn nu ook zichtbaar op supercharge.info en de tesla website (daar staan er nog iets meer).Oekol schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 22:30:
Eindelijk groot nieuws wat betreft Portugal en haar SuC netwerk. Kunnen de twee laadplekken die al paar jaar klaar zijn bij oa porto open en dan verder groeien in Portugal. Bleef vreemde eend in de bijt in EU.
[Embed]
[Twitter]
Nu staat op de planning (die zo veranderlijk is als het weer):
- Loulé, Portugal (uitbreiding)
- Alcantarilha, Portugal (uitbreiding)
- Portimão, Portugal
- Alacer do Sal, Portugal
- Lisbon
- Lisbon West, Portugal
- Fátima, Portugal - (uitbreiding)
- Leiria, Portugal
- Castelo Branco, Portugal
- Mealhada, Portgual - (uitbreiding)
- Porto, Portugal
- Matosinhos, Portugal
- Guimarães, Portugal
Braga zou nog mooi zijn als ze daar ook een stukje vinden. Ben hier al zo blij mee!
Ook locaties als Matosinhos die al 4 jaar klaar is kan nu eindelijk opgeleverd worden.
Te vinden in google streetview met de volgende 41.208194, -8.688396 coördinaten.
Overigens niet de enige geldt ook voor Castelo Branco (39.806555, -7.515678).
Word hier helemaal blij van!
Met deze link en de filter die er op staat kan je in je favoriete land eens neuzen wat er waarschijnlijk bij gaat komen. In Nederland staat alleen nog Houten open. Verder is altijd supercharge.info een goede bron.
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Ik hoop ook voor je dat het platte kanten zijn en dat je niet zoals anderen en ik de zoektocht naar de oorzaak mag beginnen. Het merk banden is het niet dat weten we zeker.Barse87 schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 12:21:
Vanmorgen mijn nieuwe model 3 opgehaald. Auto stond er keurig bij bij aflevering op één ding na:
Heb jij een long range AWD? Ik heb namelijk geen last van trillingen, en heb een RWD Highland van September 2024. Overigens ook al met Bridgestone banden.Barse87 schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 12:21:
Sorry als dit niet de juiste plek is, maar ik ben op zoek naar een degelijke draadloze oplader voor mijn telefoon in het middenconsole. Ik ga morgen een 2019 M3 LR ophalen en de vorige eigenaar heeft echt de meest crappy AliExpress lader erin gezet die hij kon vinden. Het ding rammelt en trilt en werkt niet eens. Ik zoek dus een betere.
Fanaleds.com
Onder op deze pagina vind je een link naar de Tesla accessoiresBose321 schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 14:14:
Sorry als dit niet de juiste plek is, maar ik ben op zoek naar een degelijke draadloze oplader voor mijn telefoon in het middenconsole. Ik ga morgen een 2019 M3 LR ophalen en de vorige eigenaar heeft echt de meest crappy AliExpress lader erin gezet die hij kon vinden. Het ding rammelt en trilt en werkt niet eens. Ik zoek dus een betere.
Pieter Holtrop
Nee betreft een rwdadjego schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 14:01:
[...]
Heb jij een long range AWD? Ik heb namelijk geen last van trillingen, en heb een RWD Highland van September 2024. Overigens ook al met Bridgestone banden.
Als je je eigen keuzes wil maken en op technische eigenschappen gebaseerde normen wil negeren dan doe je dat toch?SimondeG schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 10:48:
[...]
Met de Y is het idd best te doen, maar voor 55kg kom je niet ver met elektrische fietsen. Lichtste combi is 58kg, maar dat is echt met 2 fietsen. Wil het liefst ook fiets van zoontje erbij, vandaar dat ik wil weten welk risico ik loop maar Tesla kan / wil geen uitleg geven over de 55kg en verwijst naar trekhaakproducent en trekhaakproducent verwijst naar Tesla. Ik vermoed dat het frame / de carrosserie van Tesla het zwaktepunt is, maar als ik zie hoe de trekhaak over de hele breedte van de achterkant van de tesla is vastgezet dan kan ik me niet voorstellen dat een fietsendrager daar iets kan verbuigen. 😵💫
Het is wel bijzonder vervelend dat je automatisch groot licht niet uit kunt zetten wanneer je op autopilot rijdt. Ik word elk rit wel even geseind door een tegenligger, regelmatig als er een vangrail tussen zit op de snelweg en de auto de tegenligger niet goed zit en dat matrix kwadrant gewoon stug aan laat staan.
Staat er al iets op de planning om het toe te laten om het wel te dimmen met autopilot?
Staat er al iets op de planning om het toe te laten om het wel te dimmen met autopilot?
Oke, ik heb misschien zelf een oplossing gevonden voor het getril in de stuur en de auto.
De auto was vanmorgen afgeleverd met een bandenspanning van 3,4bar rondom.
Vanmiddag heb ik de druk flink verlaagd naar 2,0 - 2,5bar. Heb hier even mee rondgereden en vervolgens bij een tankstation alle banden op 2,8bar gezet.
Vervolgens een stuk gereden boven de 100km/h en helemaal geen trillingen waargenomen!
Vanmiddag heb ik de druk flink verlaagd naar 2,0 - 2,5bar. Heb hier even mee rondgereden en vervolgens bij een tankstation alle banden op 2,8bar gezet.
Vervolgens een stuk gereden boven de 100km/h en helemaal geen trillingen waargenomen!
tip.....ga met koude banden direct naar de station om je banden op te pompen. En doe dan 2.9Barse87 schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 15:41:
Oke, ik heb misschien zelf een oplossing gevonden voor het getril in de stuur en de auto.
je hebt nu 2.8 met warme banden gedaan, morgenochtend als je instap zal het 2.6 zijn, en zal tesla je de waarschuwing bandendruk weergeven
Blijkbaar heeft autopilot dat nodig vanwege de camera's. Wil je het niet, dan rijd je toch niet op autopilot? Ik word overigens nooit geseind op de snelweg, dus er is iets mis met de instelling van je licht.Belecthor schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 15:32:
Het is wel bijzonder vervelend dat je automatisch groot licht niet uit kunt zetten wanneer je op autopilot rijdt. Ik word elk rit wel even geseind door een tegenligger, regelmatig als er een vangrail tussen zit op de snelweg en de auto de tegenligger niet goed zit en dat matrix kwadrant gewoon stug aan laat staan.
Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3
Ja tenzij iemand hier met een Model 3 en fietsendrager zijn ervaringen kan delen kom je denk ik niet veel verder hier.SimondeG schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 10:48:
[...]
Met de Y is het idd best te doen, maar voor 55kg kom je niet ver met elektrische fietsen. Lichtste combi is 58kg, maar dat is echt met 2 fietsen. Wil het liefst ook fiets van zoontje erbij, vandaar dat ik wil weten welk risico ik loop maar Tesla kan / wil geen uitleg geven over de 55kg en verwijst naar trekhaakproducent en trekhaakproducent verwijst naar Tesla. Ik vermoed dat het frame / de carrosserie van Tesla het zwaktepunt is, maar als ik zie hoe de trekhaak over de hele breedte van de achterkant van de tesla is vastgezet dan kan ik me niet voorstellen dat een fietsendrager daar iets kan verbuigen. 😵💫
Je zult dan of Tesla of de Trekhaakproducent moeten vertrouwen. Zit altijd wel een marge in natuurlijk en wordt allemaal worst case berekend dus dat je rijd over een heel slechte weg met allemaal heuvels achterelkaar etc.
In praktijk zal het wel meevallen. Famous last words.
Commander kopen en grootlicht uitzetten, kan je ook gelijk uitzetten dat je ruitenwisser op auto gaat en een droge ruit nog droger probeert te makenBelecthor schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 15:32:
Krijg je er gelijk continue AP feature bij en nog héél veel andere dingen die Tesla zelf had moeten maken.
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
Met de commander van enhance kan je het uit zetten.Belecthor schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 15:32:
Ik wordt er zelf nooit voor geseind, dus ik laat het aan staan. Wel heb ik mijn gewone lampen wat aangepast na de eerste rit in het donker, stonden standaard te hoog.
Je kan het wel uitzetten door de knipperlichtpook naar voor te duwen.Belecthor schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 15:32:
Het internet staat bol van Tesla’s (en andere auto’s) waar het automatisch groot licht andere weggebruikers verblindt. Als het bij zo veel mensen stuk is zou ook erg kwalijk zijn, want het is gevaarlijk. Op z’n minst de optie om het uit te zetten zou moeten werken.daemonix schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 15:55:
[...]
Blijkbaar heeft autopilot dat nodig vanwege de camera's. Wil je het niet, dan rijd je toch niet op autopilot? Ik word overigens nooit geseind op de snelweg, dus er is iets mis met de instelling van je licht.
Dit is helaas niet meer mogelijk in de highland.this schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 15:58:
[...]
Je kan het wel uitzetten door de knipperlichtpook naar voor te duwen.
[ Voor 16% gewijzigd door Belecthor op 20-03-2025 16:01 ]
Werkt de groot licht knop niet om het dan uit te zetten? Of door op groot licht op het scherm te klikken?Belecthor schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 16:00:
[...]
Het internet staat bol van Tesla’s (en andere auto’s) waar het automatisch groot licht andere weggebruikers verblindt. Als het bij zo veel mensen stuk is zou ook erg kwalijk zijn, want het is gevaarlijk. Op z’n minst de optie om het uit te zetten zou moeten werken.
[...]
Dit is helaas niet meer mogelijk in de highland.
Ik kan het in de Juniper uitzetten inderdaad als ik op de knop op de stuur druk, maar het geeft eerst een mooi signaaltje aan de auto vóór mij. Lekker slim, Tesla....
Andere topic: ik heb vanmiddag 35km afgelegd in deze zonnige dag en mijn eAP werkte perfect! Zou het aan de geforceerde update 2024.44.58.6 die ik gisteren kreeg (via 4G nota bene!) liggen?
Andere topic: ik heb vanmiddag 35km afgelegd in deze zonnige dag en mijn eAP werkte perfect! Zou het aan de geforceerde update 2024.44.58.6 die ik gisteren kreeg (via 4G nota bene!) liggen?
SR+ rood , zwart , 19" | 27/9 bij Alphabet | RN10963 gekregen op 2/10 | Restrictie 1/11 (19/11 erafgehaald) | VIN: 23/11 | SMS:12/12 | Afhalen 18/12 MYJ, AWD, wit/zwart, 19", eAP
Kun je de ruitenwissers zo instellen dat ze standaard uit staan? Betreft een M3H van juni 2024.
Ik heb een commander, daarmee kan ik eea regelen icm AP. Maar los daarvan wil ik gewoon dat ze uitstaan iedere keer dat ik de auto "start".
Ik heb een commander, daarmee kan ik eea regelen icm AP. Maar los daarvan wil ik gewoon dat ze uitstaan iedere keer dat ik de auto "start".
Geweldig geluid en weer eens wat anders dan een V8
mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k
Nee hoor, met heel veel andere (nieuwe) auto’s niet in dezelfde situatie. Hij is overdreven voorzichtigzwasie schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 07:54:
[...]
Dat heb je natuurlijk wel een beetje te danken aan de EU.
Nee, dat werkt niet op autopilot helaas. Voor reguliere TACC staat het permanent uit, maar bij autopilot schiet ie steeds aan.SL65 schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 16:10:
[...]
Werkt de groot licht knop niet om het dan uit te zetten? Of door op groot licht op het scherm te klikken?
Misschien toch eens investeren in die buttons, ik zou ook graag AP aan willen houden wanneer ik iemand inhaal.
[ Voor 13% gewijzigd door Belecthor op 20-03-2025 17:55 ]
Iemand ervaring?
https://www.autovisie.nl/...aan-grote-tesla-ergernis/
Zou dit wel willen aanschaffen maar voordat ik dit via Ali laat komen… goed om de bevindingen te horen
Zou dit wel willen aanschaffen maar voordat ik dit via Ali laat komen… goed om de bevindingen te horen
Ik vraag me af hoe dit met de auto communiceert.Pandabeer35 schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 18:03:
Iemand ervaring?
Verder meer voor: Tesla Model 3 & Y Accessoires
Zelfde manier als de commander.jongetje schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 18:26:
[...]
Ik vraag me af hoe dit met de auto communiceert.
Verder meer voor: Tesla Model 3 & Y Accessoires
Zie deze afbeelding op de ali link:
Is het niet tricky om niet tesla systemen aan de auto te hangen die invloed (kunnen) hebben op de werking. Bv een glitch waardoor je AP niet meer uit kan ofzo.RocketKoen schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 19:44:
[...]
Zelfde manier als de commander.
Zie deze afbeelding op de ali link:
[Afbeelding]
Ook ik wordt in mijn Y nooit meer geseind.daemonix schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 15:55:
[...]
Blijkbaar heeft autopilot dat nodig vanwege de camera's. Wil je het niet, dan rijd je toch niet op autopilot? Ik word overigens nooit geseind op de snelweg, dus er is iets mis met de instelling van je licht.
Één omdat de sw zodanig goed is geworden dat de matrix segmenten zo briljant goed en snel werken dat het 100% goed is geworden (en dus ook beter dan bij mijn voorgaande 2020 Audi met matrix koplampen) en Twéé omdat ik een tijd geleden de koplampen in het instellingen-menu elk drie (3) clicks naar beneden heb bijgesteld. Want kreeg daarvoor nog wel een een seiner.... Nu perfect en zicht in pikdonkere polder is ook verder/beter dan met elke andere auto (met xenon, led, matrix led) die ik hiervoor heb gehad.
Misschien je koplampen ook paar clicks bijstellen
@Belecthor?
Deze een stuk minder dan de commander.wootahH schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 19:49:
[...]
Is het niet tricky om niet tesla systemen aan de auto te hangen die invloed (kunnen) hebben op de werking. Bv een glitch waardoor je AP niet meer uit kan ofzo.
Dit ding laat alleen data zien en geeft geen input aan de auto.
Het is in principe gewoon een ODB data display.
Werkt prima maar ik vond het compleet overbodig. Heb hem weer weggedaan. Er zijn 100 verschillende modellen overigens, dus kijk gerust rond naar iets dat je het beste past. Ali heeft veel reviews, kan je wel uit opmaken hoe makkelijk het inbouwen is en hoe ze werken.Pandabeer35 schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 18:03:
Iemand ervaring?
[ Voor 19% gewijzigd door XelaRetak op 20-03-2025 20:16 ]
Goed idee, dat ga ik nog even doen. Al vind ik de normale koplampen met dimlicht ook het beste dimlicht wat ik ooit gehad heb in een auto. Het gaat me enkel om grootlicht en dat het automatisch dimmen niet goed genoeg werkt.Allewijn schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 20:04:
[...]
Ook ik wordt in mijn Y nooit meer geseind.
Één omdat de sw zodanig goed is geworden dat de matrix segmenten zo briljant goed en snel werken dat het 100% goed is geworden (en dus ook beter dan bij mijn voorgaande 2020 Audi met matrix koplampen) en Twéé omdat ik een tijd geleden de koplampen in het instellingen-menu elk drie (3) clicks naar beneden heb bijgesteld. Want kreeg daarvoor nog wel een een seiner.... Nu perfect en zicht in pikdonkere polder is ook verder/beter dan met elke andere auto (met xenon, led, matrix led) die ik hiervoor heb gehad.
@Belecthor?
[ Voor 5% gewijzigd door Belecthor op 20-03-2025 20:34 ]
Is dit DE oplossing? Ik ga morgen al voor de 4e keer terug naar Tesla. Ik heb helaas een Long Range RWD. Vanaf begin al trillingen, 1e service bezoek = diagnose, bleek dat de banden vervangen moest worden, 2e bezoek: banden vervangen, 3e bezoek roadfoce toegepast minder trilling maar alsnog aanwezig, 4e bezoek = morgen!Barse87 schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 15:41:
Heb net even mijn banden gecheckt, al mijn banden staan tussen 3,1 en 3,5 bar!
Ik dus een uit December 2024 wel al met Bridgestone banden, maar met hetzelfde probleemBarse87 schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 12:21:
Mijn ervaring met fietsendragers (zowel degene uit de Tesla shop als een Stella) zijn matig. Met 1 fiets erop wiebelt ie een beetje, met twee gaat het flink heen en weer (1 electrische en 1 normale) en toen ik de extra uitbreiding voor die in de Tesla shop verkochte had voor 3 fietsen ... Heb ik de hele zooi eraf gehaald en besloten niet een weekend met zn drieën te gaan fietsen want ik vond het gewoon te spannend zoveel beweging dat er dan zit op de trekhaak.SimondeG schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 10:48:
[...]
Ik ben terug geweest met de combinatie en valt allemaal binnen de marges dat de trekhaak "wiebelt".
Heb het ook met onze andere fietsendrager, een Stella, daarbij gaat het achter de 3 alle kanten op maar achter de Polestar zit ie heel strak zonder gewiebel.
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Die van ons is ook uit december 2024 RWD LR, met Bridgestone, maar na 1 week de banden gewisseld naar winterbanden. Geen last van trillingen. Inmiddels bijna 5k op de teller.ths1986 schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 21:07:
[...]
Ik dus een uit December 2024 wel al met Bridgestone banden, maar met hetzelfde probleem
Van het weekend gaan er andere velgen op met de originele banden, dus ben benieuwd. Voor het wisselen wel wat trilling, maar niet heel erg dramatisch.
Hoe gaan jullie om met het aanhoudende slechte nieuws mbt dalende verkopen en beurswaarde van Tesla. Ik probeer het te negeren maar merk dat ik toch veel last heb van de berichtgeving rondom de slechte cijfers nu ook weer dit:
https://www.bright.nl/nie...t-1-4-miljard-dollar.html
Ik heb mijn 3(HL) privé aangeschaft na jarenlang alleen maar leaseauto’s te hebben gehad en ondanks dat ik het een fantastische wagen vind vraag ik me af of tesla dit allemaal wel gaat overleven en wij straks met een garantieloze wagen zitten.
Maak ik me te druk of hebben anderen hier ook last van? Ben benieuwd naar jullie kijk hier op.
Ik heb mijn 3(HL) privé aangeschaft na jarenlang alleen maar leaseauto’s te hebben gehad en ondanks dat ik het een fantastische wagen vind vraag ik me af of tesla dit allemaal wel gaat overleven en wij straks met een garantieloze wagen zitten.
Maak ik me te druk of hebben anderen hier ook last van? Ben benieuwd naar jullie kijk hier op.
Ik verwacht dat ze Musk een keer gaan wieberen en dat iedereen daarna weer happy is. Of ben ik te optimistisch?hantheman schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 21:32:
Hoe gaan jullie om met het aanhoudende slechte nieuws mbt dalende verkopen en beurswaarde van Tesla. Ik probeer het te negeren maar merk dat ik toch veel last heb van de berichtgeving rondom de slechte cijfers nu ook weer dit:
Y'24
Volgens mij staat een bedrijf als Tesla er nog altijd beter voor dan veel andere grote merken. Als je leest dat een Nissan op de rand staat, VW ook niet lekker draait Stellantis heeft ook moeite.hantheman schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 21:32:
Maar ik deel wel deels je bezorgdheid, Ook net na bijna 20 jaar weer een nieuwe auto gekocht en dan heb je dit.
Je kan het ook via het scherm doen dacht ik? Dan moet je niet eerst seinen naar je voorganger.macedon schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 16:12:
Ik kan het in de Juniper uitzetten inderdaad als ik op de knop op de stuur druk, maar het geeft eerst een mooi signaaltje aan de auto vóór mij. Lekker slim, Tesla....
Mijn Juniper heeft op een week tijd al twee updates gekregen. Geleverd met 2024.44.58.3, eergisteren naar .6 en vandaag naar .7.Andere topic: ik heb vanmiddag 35km afgelegd in deze zonnige dag en mijn eAP werkte perfect! Zou het aan de geforceerde update 2024.44.58.6 die ik gisteren kreeg (via 4G nota bene!) liggen?
Dit is mijn eerste auto die OTA updates doet, dus best wel onder de indruk van
Hoe zit het eigenlijk met die software versies? Ik snap niet goed waarom een volledig nieuw model software releases uit Oktober 2024 krijgt.
Als je de Owner manual bekijkt staat er dat die gebaseerd is op versie 2025.2?
Ik lees al jaren dat het aandeel van Tesla veel te hoog staat voor wat het bedrijf echt waard is.hantheman schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 21:32:
Hoe gaan jullie om met het aanhoudende slechte nieuws mbt dalende verkopen en beurswaarde van Tesla. Ik probeer het te negeren maar merk dat ik toch veel last heb van de berichtgeving rondom de slechte cijfers [...]
De marktwaarde was tot voor kort hoger dan verschillende andere grote autobedrijven (Ford, Toyota, nog enkele) samen.
Dus dit lijkt me eerder een hoogstnodige correctie? Natuurlijk nu allemaal vanwege het gedrag van Musk.
Ik maak me ook wel wat zorgen. Hopelijk zetten ze Musk binnenkort aan de deur (als de koers blijft zakken) en wordt het dan allemaal terug wat rustiger.
[ Voor 30% gewijzigd door Fire69 op 20-03-2025 21:56 ]
Dit las ik dus ook al eerder, maar was niet van plan om dan winterbanden te nemen om de trillingen tegen te gaan, zeker niet aangezien de temperaturen stijgen.gjcvro schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 21:19:
[...]
Die van ons is ook uit december 2024 RWD LR, met Bridgestone, maar na 1 week de banden gewisseld naar winterbanden. Geen last van trillingen. Inmiddels bijna 5k op de teller.
Van het weekend gaan er andere velgen op met de originele banden, dus ben benieuwd. Voor het wisselen wel wat trilling, maar niet heel erg dramatisch.
Mag ik vragen welke type winterbanden je hebt genomen?
Goodyear UltraGrip Performance 3 XL. Op basis van de winterbandentest en prijs. Ik heb ze echter niet echt hoeven testen in de sneeuw.ths1986 schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 21:55:
[...]
Dit las ik dus ook al eerder, maar was niet van plan om dan winterbanden te nemen om de trillingen tegen te gaan, zeker niet aangezien de temperaturen stijgen.
Mag ik vragen welke type winterbanden je hebt genomen?
En het was ook niet bedoeld als advies, maar meer als constatering dat bij ons de trilling in basis denk ik al minder was en na het wisselen van de banden en balanceren (velgen zijn gelijk gebleven) wij er geen last meer van hebben. Balanceren is gedaan door de bandenboer, niet door tesla.
Dit is, denk ik, waar veel Tesla’s wel gebaat bij zijn. Het valt mij op dat ik van het gros van de Tesla’s die ik in het donker tegenkom net even te veel in de koplampen zit te kijken. Zo’n twijfeltje van ‘heeft ie nou z’n groot licht aan, of schijnen de lampen gewoon te hoog’. Geldt ook zeker voor andere merken, maar bij Tesla lijkt het bijna standaard te zijn.Allewijn schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 20:04:
[...]
Ook ik wordt in mijn Y nooit meer geseind.
@Belecthor?
Heel onverstandig.Belecthor schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 09:20:
Ik laat ruiten al tinten sinds 1995!
Nog nooit gezien dat de deuren eruit moesten, pure onzin.
Sommige mensen lieten hun ramen 'coaten' (afrader!) maar dan haalden ze de ramen eruit.
Duur proces en onzinnig.
Bij het tinten is het soms nodig dat de bovenkant van de deurbekleding iets los wordt gemaakt, maar dat hangt van de auto af.
Dus niet doen en gaan naar een pro.
Flexx car detailing in Amsterdam is een goeie.
Is een M3H probleem. Velen klagen over trillingen enzo. Lees je veel over terwijl je daar niks over leest bij de Y.Barse87 schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 12:21:
De ene zegt de banden, de ander zegt balancering, en zo zijn er meer theorieën.
Maar geen echt oplossing lijkt het
Heb er ook last van direct na aflevering in januari naar winterbanden gezet en nu gezoem/getril rond de 130. Binnenkort terug naar zomer en direct uitlijnen bij Tesla
(M3H LR AWD op 19 inch)
Heb er ook last van direct na aflevering in januari naar winterbanden gezet en nu gezoem/getril rond de 130. Binnenkort terug naar zomer en direct uitlijnen bij Tesla
(M3H LR AWD op 19 inch)
Omdat de Y niet 5/6 weken vastgesjord heeft gezeten op een metalen ondergrond. Mijn theorie is dat het omvaren (+2 weken) van invloed is gezien het een jaar geleden geen issue leek hier.Bomberman71 schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 07:20:
[...]
Is een M3H probleem. Velen klagen over trillingen enzo. Lees je veel over terwijl je daar niks over leest bij de Y.
De ene zegt de banden, de ander zegt balancering, en zo zijn er meer theorieën.
Misschien druk ik mij verkeerd uit, maar ik bedoel dat de deurpanelen er af moeten, zodat het glas uit de deur gehaald kan worden. De deuren zelf gaan niet van de auto af.Bomberman71 schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 07:00:
[...]
Heel onverstandig.
Sommige mensen lieten hun ramen 'coaten' (afrader!) maar dan haalden ze de ramen eruit.
Duur proces en onzinnig.
Bij het tinten is het soms nodig dat de bovenkant van de deurbekleding iets los wordt gemaakt, maar dat hangt van de auto af.
Aan iedereen die niet geseind wordt bij grootlichten. Weet dat niet iedereen de behoefte heeft om te seinen.
Bijvoorbeeld op de autostrade hebben vrachtwagens er quasi altijd last van, omdat zij de lichten zien, maar de camera van jouw auto heeft niet door dat er een vrachtwagen aan de andere kant rijdt omdat de camera de lichten niet ziet.
En voorliggers kunnen moeilijk achteruit seinen. Ik merk dat de Tesla soms lang wacht met een auto voor mij niet meer te verlichten.
Musk is wellicht de reden dat het zo gigantisch overgewaardeerd is.
De echte correctie is er dus bijlange na nog niet.
Maar voor mij maakt het aandeel niet uit, ik heb niet liever dan dat aandeel crasht naar sub 20 dollar en dat Musk ontslagen wordt.
Laat Tesla zich maar focussen op goeie auto's bouwen en niet op een knip CEO.
Bijvoorbeeld op de autostrade hebben vrachtwagens er quasi altijd last van, omdat zij de lichten zien, maar de camera van jouw auto heeft niet door dat er een vrachtwagen aan de andere kant rijdt omdat de camera de lichten niet ziet.
En voorliggers kunnen moeilijk achteruit seinen. Ik merk dat de Tesla soms lang wacht met een auto voor mij niet meer te verlichten.
Als het aandeel belangrijk is, denk ik dat je Musk liever aanhoudt. Want het aandeel is realistisch gezien nog geen 20 dollar waard als je kijkt naar de technische analyses en gelijkaardige bedrijven.Fire69 schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 21:50:
[...]
Ik lees al jaren dat het aandeel van Tesla veel te hoog staat voor wat het bedrijf echt waard is.
De marktwaarde was tot voor kort hoger dan verschillende andere grote autobedrijven (Ford, Toyota, nog enkele) samen.
Dus dit lijkt me eerder een hoogstnodige correctie? Natuurlijk nu allemaal vanwege het gedrag van Musk.
Ik maak me ook wel wat zorgen. Hopelijk zetten ze Musk binnenkort aan de deur (als de koers blijft zakken) en wordt het dan allemaal terug wat rustiger.
Musk is wellicht de reden dat het zo gigantisch overgewaardeerd is.
De echte correctie is er dus bijlange na nog niet.
Maar voor mij maakt het aandeel niet uit, ik heb niet liever dan dat aandeel crasht naar sub 20 dollar en dat Musk ontslagen wordt.
Laat Tesla zich maar focussen op goeie auto's bouwen en niet op een knip CEO.
[ Voor 0% gewijzigd door Notna op 21-03-2025 10:24 . Reden: Dat soort termen kan je achterwege laten ]
Knip
[ Voor 97% gewijzigd door Notna op 21-03-2025 10:22 . Reden: Zie recente modbreak mbt politiek in dit topic ]
Knip
[ Voor 98% gewijzigd door Notna op 21-03-2025 09:49 . Reden: Volgens mij waren we de afgelopen tijd duidelijk over Musk en zijn uittingen in dit topic ]
Iemand die de test van Mark Rober wel correct heeft gedaan:
YouTube: Re: Can You Fool A Self Driving Car?
Interessant resultaat.
In de comments wordt gezegd dat het kan dat de CT het wel goed doet omdat het al later op de dag was en het kleurverschil tussen lucht en muur te groot was. Maar het blijft toch nog indrukwekkend dan want de Tesla analyseert gewoon X keer per seconde alle objecten die hij in beeld ziet, dus kleur zou er denk ik niet zoveel mogen mee te maken hebben?
Interessant resultaat.
In de comments wordt gezegd dat het kan dat de CT het wel goed doet omdat het al later op de dag was en het kleurverschil tussen lucht en muur te groot was. Maar het blijft toch nog indrukwekkend dan want de Tesla analyseert gewoon X keer per seconde alle objecten die hij in beeld ziet, dus kleur zou er denk ik niet zoveel mogen mee te maken hebben?
Kunnen we het weer over auto’s hebben? We glijden voor de zoveelste keer af naar politiek geneuzel en gedrag van een CEO.
[ Voor 8% gewijzigd door WhoDoYaThinkIAm op 21-03-2025 09:31 ]
Op NotATeslaApp is een uitgebreide analyse van die video van Mark Robert geplaatst. TL;DR gesponsord door een LiDAR company, veelvuldig ge-edit, geen gebruik van FSD gemaaktFire69 schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 09:13:
Iemand die de test van Mark Rober wel correct heeft gedaan:
Interessant resultaat.
[ Voor 5% gewijzigd door pdidi op 21-03-2025 09:43 ]
Niet zo handig, maar waar in het scherm? Bij mij is de Autolichten knop niet aanpasbaar als AP aan is.Fire69 schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 21:50:
[...]
Je kan het ook via het scherm doen dacht ik? Dan moet je niet eerst seinen naar je voorganger.
SR+ rood , zwart , 19" | 27/9 bij Alphabet | RN10963 gekregen op 2/10 | Restrictie 1/11 (19/11 erafgehaald) | VIN: 23/11 | SMS:12/12 | Afhalen 18/12 MYJ, AWD, wit/zwart, 19", eAP
Wat ik laatst zei, het is gewoon rommel die ze gebruiken.Heinemancp schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 09:36:
[...]
Helaas. Verwijzen naar chemische reactie door gebruikte schoonmaakmiddelen. Grappig is: nooit gedaan...
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Maar jij kan toch aangeven dat je dat nog nooit gedaan hebt?
Ook dat is absoluut niet nodig.Belecthor schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 08:15:
[...]
Misschien druk ik mij verkeerd uit, maar ik bedoel dat de deurpanelen er af moeten, zodat het glas uit de deur gehaald kan worden. De deuren zelf gaan niet van de auto af.
Het folie gaat aan de binnenkant van het raam. Ze snijden hem op maat op de buitenkant en verwarmen het zodat hij de bolling krijgt van het raam.
De bolling aan de buitenkant is ook de bolling (holling) van de binnenkant.
Dus na het op maat maken en vormen gaat hij op het raam aan de binnenkant.
Onderaan laten ze een langere strook, de strook die altijd onder het raam rubber zal blijven.
Tevens activeren ze het deurslot zodat bij applicatie het raam die paar cm omhoog schuift zodat je het gehele raam doet + die paar cm onder het rubber.
Hiervoor hoeft het raam er niet uit. Pure onzin en kost alleen maar extra en het is vragen om evt gezeik met het raam vwb afstelling.
Soms doen ze de bovenkant van het deurpaneel losmaken, sommigen hebben een luchtwig die ze ertussen zetten om zo ietwat ruimte te maken zodat het extra stuk folie mooi onder het raamrubber kan komen.
Wegblijven bij mensen die ramen willen verwijderen!
lastig te bewijzenBomberman71 schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 10:03:
[...]
Wat ik laatst zei, het is gewoon rommel die ze gebruiken.
Maar jij kan toch aangeven dat je dat nog nooit gedaan hebt?
Je zit nog ruim binnen de garantie, dus dan moet nu juist Tesla aantonen dat je chemicals zoals ze zeggen hebt gebruikt. Dit kunnen ze niet door alleen maar te zeggen aan de hand van die plekken die zichtbaar zijn.Heinemancp schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 10:22:
[...]
lastig te bewijzenmoet gesprek nog aangaan hier
Andersom is het ook zo. Heel veel mensen doen helemaal niets met het schoonmaken van een deurpaneel, misschien een doek erover en klaar.Heinemancp schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 10:22:
[...]
Jij bent niet de enige en er zijn legio voorbeelden te vinden.
Laat ze het ook bewijzen dat jij schoonmaak producten hebt gebruiktHeinemancp schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 10:22:
[...]
Ik zie nu op de tesla websites op oude voorraad de message “tot twee jaar gratis supercharging staan” ipv één. Bij de modellen zelf staat echter slechts nog gewoon 1. Wellicht gaat tesla dit binnenkort omhoog gooien?
Dat weet je met Tesla nooit.WouterL schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 12:35:
Ik zie nu op de tesla websites op oude voorraad de message “tot twee jaar gratis supercharging staan” ipv één. Bij de modellen zelf staat echter slechts nog gewoon 1. Wellicht gaat tesla dit binnenkort omhoog gooien?
Alles is dynamisch bij hun, van prijzen, gratis chargen, referal korting, etc etc.
Vandaag kan het ene, morgen niet meer.
Mensen die NU wat willen kopen uit de voorraad zijn wel spekkoper.
Einde van het kwartaal wordt er altijd gestunt door Tesla met extra aanbiedingen om de voorraad op de weg te krijgen voor het eind van het kwartaal. Je kunt dan mooie aanbiedingen vinden op die modellen, vaak kortingen en soms ook EAP erbij of gratis laden.Bomberman71 schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 12:51:
[...]
Dat weet je met Tesla nooit.
Alles is dynamisch bij hun, van prijzen, gratis chargen, referal korting, etc etc.
Vandaag kan het ene, morgen niet meer.
Mensen die NU wat willen kopen uit de voorraad zijn wel spekkoper.
Ik had hetzelfde paar weken geleden met mijn MY.Barse87 schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 12:21:
Reed prima op weg naar huis maar bij 120km/u merkte ik wel dat het behoorlijk trilde. Bij 100km/u geen last van.
Daarna paar weken gereden en ook wat langere afstanden. Nu 2000km verder moet ik zeggen dat het me niet meer opvalt dus het is vanzelf weg gegaan of in elk geval minder geworden.
Bandenspanning staat op 3.0.
Kortom ik zou het even aankijken.
Maar die ramen gaan 2 cm naar beneden al de deur opent. Hoe gaan ze daamee om?Bomberman71 schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 07:00:
[...]
Heel onverstandig.
Duur proces en onzinnig.
Analoog komt weer helemaal terug
Als je het slot in de deur gewoon dichtklikt, dus het deurslot zelf, dan gaan de ramen weer omhoog.bert pit schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 13:15:
[...]
Maar die ramen gaan 2 cm naar beneden al de deur opent. Hoe gaan ze daamee om?
[ Voor 3% gewijzigd door adjego op 21-03-2025 13:18 ]
Zoals ik zei, ze houden de deur open en drukken dat slot dicht.bert pit schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 13:15:
[...]
Maar die ramen gaan 2 cm naar beneden al de deur opent. Hoe gaan ze daamee om?
Auto denkt dat hij gesloten is en duwt het raam dus omhoog. In deze stand moet je dus NIET de deur dicht gooien want dan kan hij breken.
Op deze manier plakken ze het folie, strijken ze het onderste extra deel achter het raamrubber, trekken als het zeepsop er tussen uit en vijlen de bovenste rand van het folie eraf voor het mooiste effect.
Ik heb mijn voor portieren in mijn Model Y ook laten tinten, lichte tint en dus legaal maar maakt het net wat mooier qua overgang en mocht het glas ooit breken dan heb ik niet al dat glas erin liggen.
[ Voor 14% gewijzigd door Bomberman71 op 21-03-2025 13:46 ]
Weer een camera test, ik denk dat je wel kunt stellen dat camera's alleen NIET afdoende zijn in sommige gevallen.
[ Voor 32% gewijzigd door Bomberman71 op 21-03-2025 14:02 ]
Het is dubbelglas, dat is al gelamineerd.Bomberman71 schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 13:21:
[...]
Ik heb mijn voor portieren in mijn Model Y ook laten tinten, lichte tint en dus legaal maar maakt het net wat mooier qua overgang en mocht het glas ooit breken dan heb ik niet al dat glas erin liggen.
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
Daar heb je helemaal gelijk in.
Dit is een extra laag voor mijn gemoedsrust.
@fire69 had deze al gedeeld inderdaad. En ja, alleen camera's is niet afdoende. Maar de vraag is dan ook, met welke argumenten zijn deze systemen wel goedgekeurd voor breed gebruik?Bomberman71 schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 14:01:
Weer een camera test, ik denk dat je wel kunt stellen dat camera's alleen NIET afdoende zijn in sommige gevallen.
Let op:
Gerelateerde topics:
- Discussies/uitlatingen over het gedrag of politieke agenda van Elon Musk horen hier niet thuis, zie: Taro in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3"
- Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2
- Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
- Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
- We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
- Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
- De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
- Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
- Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
- Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).
Gerelateerde topics:
- De vorige editie van dit topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
- Tesla besteld? Kijk voor meer informatie rondom de levering in: Het grote Tesla Levering topic #2.
- Voor de S3XY buttons kan je terecht in: Tesla Model 3 & Y Accessoires. Andere accessoires mogen ook (nog) in dit topic.
- Goedkoop thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic
- Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.
- Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
- Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
- Lease auto's in: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 of Keuze leaseauto - Deel 6.
- Elektrische auto's in het algemeen & vergelijken: Elektrische auto's - deel 5.
- Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
:strip_exif()/f/image/BQxfTMjXzsJ1ldL3Wpdrz1ZP.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/HVKCWVKgSuX0nyrYqEo5pWZF.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/C00fB1XTdxB0hlpqh5lfHxSQ.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/8GUiVVvgHNy4kI5QTTDCvKeF.jpg?f=fotoalbum_tile)