Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08:19
Vraagje (misschien al ergens beantwoord maar zie het niet zo snel terug), het regeneratieve remmen lijkt regelmatig anders te reageren. Soms remt de auto vrij snel en stevig als ik gas loslaat en andere keren gaat hij bijna uitrollen. Opgevallen was het me al dat bij een volle batterij het regeneratieve remmen echt uitgeschakeld wordt, maar ik heb nu ook regelmatig dat bij 40/50/60% het gedrag ook heel wisselend is + ik krijg geen melding dat het uitgeschakeld is.

Is er nog iets in mijn instellingen of is dit gewoon wat het is? (heb de auto nu zo'n 2/3 maanden verder heel blij mee en top!)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PixelPusher
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:38
Hier ook het inruilvoorstel verhoogd.
Was in november 19.5k vorige week na de Juniper proefrit 20.5k en vandaag 22.5k.

Nu moet ik mezelf voor de zoveelste keer wijsmaken dat ik niet hoef te upgraden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07:00
PixelPusher schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 16:28:
Hier ook het inruilvoorstel verhoogd.
Was in november 19.5k vorige week na de Juniper proefrit 20.5k en vandaag 22.5k.

Nu moet ik mezelf voor de zoveelste keer wijsmaken dat ik niet hoef te upgraden ;)
hopelijk krijg ik zo dezelfde mail, dan zou ik zomaar verleid kunnen worden >:)

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barse87
  • Registratie: September 2017
  • Nu online
Ik heb ook een bod ontvangen: €29.700

Betreft een “oude” model 3 rwd van bouwjaar juni-2023 met 33.000km. Gekocht voor €35.383 (na subsidie)

Twijfel heel erg om evt te upgraden naar een highland 🤔

9280WP | Daikin Altherma 3 LT 8kW | VW e-Golf 2019 | Tesla Model 3 RWD 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08:29
Viel mij zojuist op dat de ledstrip aan bestuurderskant opeens een gekke plek heeft. Lijkt mij vocht gerelateerd maar regen zou het toch tegen moeten kunnen (binnen de grenzen) . Aangeven bij tesla. Hopelijk valt dit onder garantie want kan mij geen impact of ander verwijtbaar gedrag herinneren.

Lichte plek in lichte foto.
Donker pitje in donkere foto.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qBF6IBSw6zGXMQ-MX3GuZ3_MuLU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gRq6OSGTFuET5bwXaLwNqTH3.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_YIUOBCvj0t46BmPKpHEO_lgflQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GpSLqXNh9U5fqTRueCTLbRBj.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bomberman71
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-09 11:44
Barse87 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 16:40:

Betreft een “oude” model 3 rwd van bouwjaar juni-2023 met 33.000km. Gekocht voor €35.383 (na subsidie)

Is een hele nette waarde hoor. Ik zou het direct doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bomberman71
Heinemancp schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 16:41:
Viel mij zojuist op dat de ledstrip aan bestuurderskant opeens een gekke plek heeft. Lijkt mij vocht gerelateerd maar regen zou het toch tegen moeten kunnen (binnen de grenzen) . Aangeven bij tesla. Hopelijk valt dit onder garantie want kan mij geen impact of ander verwijtbaar gedrag herinneren.

Lichte plek in lichte foto.
Donker pitje in donkere foto.

[Afbeelding][Afbeelding]
Internet staat vol met voorbeelden. Is een kwestie van goedkope rommel en wordt onder garantie vervangen.
Sommigen zeiden in het begin dt het kwam door het nat worden bij het tinten van de ramen (gebruiken ze zeepsop bij montage) maar dat bleek onzin want het kwam ook voor bij mensen die 0,0 hun ramen hadden laten tinten en ook geen vocht op de strips hadden gehad in hun verwarmde garage.

Nee, het is goedkope rommel waarbij het hit or miss is en zoals verteld vervangen ze het deurpaneel geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 08:12
Jasper 99 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 16:27:
Vraagje (misschien al ergens beantwoord maar zie het niet zo snel terug), het regeneratieve remmen lijkt regelmatig anders te reageren. Soms remt de auto vrij snel en stevig als ik gas loslaat en andere keren gaat hij bijna uitrollen. Opgevallen was het me al dat bij een volle batterij het regeneratieve remmen echt uitgeschakeld wordt, maar ik heb nu ook regelmatig dat bij 40/50/60% het gedrag ook heel wisselend is + ik krijg geen melding dat het uitgeschakeld is.

Is er nog iets in mijn instellingen of is dit gewoon wat het is? (heb de auto nu zo'n 2/3 maanden verder heel blij mee en top!)
't is niet dat je een erg koude accu hebt? Dus vooral bij 's morgens vroeg wegrijden? Het vriest weer een beetje 's nachts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81

Wanneer had je de 1ste bod ontvangen?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:38
Henvar schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 13:12:
[...]

Overdrijven is ook een vak hoor.
Iedereen hoor je wel over Tesla en ook binnen mijn bedrijf bestellen weinig mensen nog Tesla. Ook collega's hoor je er al over "als het maar geen Tesla wordt"

Ze staan nog niet in brand maar aan de keukentafel is het zeker onderwerp van gesprek. En nu zeer sterk politiek gelinkt aan Trump en afschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruggero
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-09 07:27
Volgende week rijd ik voor een paar dagen skiën naar Oostenrijk. Ik heb mijn model Y LR awd sinds afgelopen september en nog niet mee naar het buitenland geweest. Wat raden jullie aan qua rijstijl in Duitsland? Lekker doorrijden op 130 a 140 km/u en wat vaker laden of beperken van de snelheid zodat je wat minder hoeft te laden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:05

Nette prijs! En je hoeft de subsidie dan ook niet terug te betalen. Ik heb iets vergelijkbaars bijbetaald voor de upgrade van '23 naar '24 en geen seconde spijt (*op de indirecte steun voor de grootaandeelhouder na). Dan heeft de huidige je netto €466 per maand gekost, daar lease je nog geen Polo voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barse87
  • Nu online
refused81 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 17:15:
[...]

Wanneer had je de 1ste bod ontvangen?
Begin november

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
gjcvro schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 17:02:
[...]

't is niet dat je een erg koude accu hebt? Dus vooral bij 's morgens vroeg wegrijden? Het vriest weer een beetje 's nachts.
Nee had het net nog (dus rond 15:00) dus denk niet dat het door kou komt ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• refused81
Van alle inruil biedingen is die van tesla voor mij het hoogst. Wat denken jullie ervan?

Dec2021 LR AWD - Blauw met trekhaak- 74000km

26400 euro

ANWB, verkoopjeauto etc etc zitten tussen 22-24.5

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-09 23:17
Ruggero schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 17:43:
Volgende week rijd ik voor een paar dagen skiën naar Oostenrijk. Ik heb mijn model Y LR awd sinds afgelopen september en nog niet mee naar het buitenland geweest. Wat raden jullie aan qua rijstijl in Duitsland? Lekker doorrijden op 130 a 140 km/u en wat vaker laden of beperken van de snelheid zodat je wat minder hoeft te laden?
Ik ben in januari naar Oostenrijk geweest, temperatuur rond1-2 graden. Ik heb ook en MY LR AWD en als max snelheid 134km/uur aangehouden, waar het mocht en kon. Ging prima. Van Beverwijk naar Axams ( bij Innsbruck) 3 laadstops nodig gehad, voor de zekerheid een 4e laadstop in Oostenrijk omdat ik niet zeker was of ik kon laden in Axams.
Heel relaxte reis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wootahH
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:49
Jasper 99 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 18:08:
[...]

Nee had het net nog (dus rond 15:00) dus denk niet dat het door kou komt ?
Onder de 10 graden en zonder voorverwarmen kan je ervanuit gaan dat het daar aan ligt. Je ziet wel dat icoontje links in het scherm neem ik aan?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FrZFT4GhafMzoBE29VNHtM1MyTU=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/NQzVHy7k2DBAFQKdmnyUHcUH.jpg?f=user_large

[ Voor 22% gewijzigd door wootahH op 14-03-2025 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:33
Plenkske schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 14:20:
[...]

Die sentry settings moet je ook zetten bij een ander bestuurdersprofiel. En ook het thuis adres.
Ik dacht in het begin ook "huh, had ik toch uit staan", het kwartje viel toen ik in de settings aan het kijken was toen mijn vrouw reed.
Ja, het is een beetje een vreemde werkwijze.
Blijkbaar moet je zelfs in het Easy Entry profiel de Thuis locatie instellen.
Nu lijkt alles te werken zoals verwacht. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heinemancp
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08:29
Bomberman71 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 16:53:
[...]

Internet staat vol met voorbeelden. Is een kwestie van goedkope rommel en wordt onder garantie vervangen.
Sommigen zeiden in het begin dt het kwam door het nat worden bij het tinten van de ramen (gebruiken ze zeepsop bij montage) maar dat bleek onzin want het kwam ook voor bij mensen die 0,0 hun ramen hadden laten tinten en ook geen vocht op de strips hadden gehad in hun verwarmde garage.

Nee, het is goedkope rommel waarbij het hit or miss is en zoals verteld vervangen ze het deurpaneel geloof ik.
Ben benieuwd. Laat reactie tesla weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
refused81 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 18:14:
Van alle inruil biedingen is die van tesla voor mij het hoogst. Wat denken jullie ervan?

Dec2021 LR AWD - Blauw met trekhaak- 74000km

26400 euro

ANWB, verkoopjeauto etc etc zitten tussen 22-24.5
Meteen doen!
Super hoog bod.

Let's face it, garantie is zo goed als voorbij op de gehele auto (bij de 80K of 4 jaar, net wat eerder komt)
En het is een 2021'er en mist dus best wel wat verbeteringen.
Geen AMD soc, Geen HW4, hard onderstel, Geen dubbele ramen achter, en zo zijn er nog wel een dozijn andere verschillen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bomberman71
MaStar schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 17:27:
[...]

Iedereen hoor je wel over Tesla en ook binnen mijn bedrijf bestellen weinig mensen nog Tesla. Ook collega's hoor je er al over "als het maar geen Tesla wordt"

Ze staan nog niet in brand maar aan de keukentafel is het zeker onderwerp van gesprek. En nu zeer sterk politiek gelinkt aan Trump en afschaffen.
Typisch Nederlanders, zeggen van alles maar uiteindelijk kiezen velen eieren voor hun geld.
In Tilburg vliegen de Junipers eruit en de verkoop gaat prima.
Over 6 maanden hoor je niemand meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
Heinemancp schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 19:00:
[...]

Ben benieuwd. Laat reactie tesla weten
Hoor het graag. Succes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joydashy
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-09 13:37
this schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 09:26:
[...]

Die 2 zaken zijn inderdaad al overgewaaid, ik heb intussen ook al stickers gezien van 'I bought this before Elon went crazy' op Tesla's hier.
Maar qua vandalisme maak ik me niet direct zorgen, dat is echt nog een stap te ver.
En zeker als je weet dat Tesla jarenlang de best verkochte EV is geweest, er rijden hier dus heel wat van die auto's rond.
Stap te ver?

https://www.newsweek.com/...germany-elon-musk-2044692

Ik ben erg blij dat ik na 2 jaar twijfelen voor een ander merk ben gegaan!

Hopelijk is Tesla in de toekomst weer een optie. Vind de M3P Highland nog steeds heerlijk sturende swastikar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:46
Waar het kan zet ik de cruisecontrol op 150 en laad alleen met vermogen >75kW.
Dat rijdt lekker vlot door en laadt ook snel.
Je laadt wel wat vaker, maar al met al ben je toch sneller over. :)

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
wootahH schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 18:18:
[...]

Onder de 10 graden en zonder voorverwarmen kan je ervanuit gaan dat het daar aan ligt. Je ziet wel dat icoontje links in het scherm neem ik aan?
[Afbeelding]
Ook als het icoontje er niet (meer) is kan regeneratie nog steeds voelbaar minder zijn hoor.
Dat zie je dan wel nog aan de groene regen balk die dan niet egaal is maar van die stippen/blokjes heeft.
Ik zie dat vaak zat en voel het ook. Vanmiddag toen ik weg reed bijv nog (MY BYD).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gjcvro
Ik heb een tijd terug een ritje op en neer winterberg gedaan, heenweg gereden als een natte vaatdoek met 100/110 km/h, 1x moeten laden om met voldoende range daar weer weg te kunnen rijden. Terugweg was het wat minder kritisch, als ik maar thuiskwam. Voor mij scheelde het minder dan verwacht. Was voor ons ook de eerste lange trip met de Tesla.

Afgelopen week op en neer naar zuid Duitsland gereden en meer rond de 130 aangehouden en de navigatie het lekker uit laten zoeken. En tijdens het laden een beetje gokken wat slimmer is, nog een extra stop of net ff wat meer laden. Ik vond de voorspelling vwb het percentage waarmee je aankomt erg betrouwbaar. En af en toe past hij dan de laadstop nog aan. Ohja, bijna elke stop was meer dan 2/3 van de palen vrij, soms bijna uitgestorven.

Per saldo denk ik dus dat het niet eens zo veel uitmaakt, en moet je kiezen welk tempo je lekker vind rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
Bomberman71 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 19:19:
[...]

Meteen doen!
Super hoog bod.

Let's face it, garantie is zo goed als voorbij op de gehele auto (bij de 80K of 4 jaar, net wat eerder komt)
En het is een 2021'er en mist dus best wel wat verbeteringen.
Geen AMD soc, Geen HW4, hard onderstel, Geen dubbele ramen achter, en zo zijn er nog wel een dozijn andere verschillen.
Je bent meer enthousiast als ik :)

Maar je snapt me wel, ik zit idd tegen einde 4jr/80k garantie, en op dit moment heb ik de originele banden er nog onder (heb wat winterbanden km gehad), maar die raken nu ook op het einde.

Enigste waar ik tegen aanhik, is dat de facelift van de Y, wellicht binnenkort naar de M3 gaat.
Dan wil ik dat model, en niet de de M3H......Is toch weer van okt-23.....

Hmmmmz....

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:50
refused81 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 19:36:
[...]

Maar je snapt me wel, ik zit idd tegen einde 4jr/80k garantie, en op dit moment heb ik de originele banden er nog onder (heb wat winterbanden km gehad), maar die raken nu ook op het einde.

Enigste waar ik tegen aanhik, is dat de facelift van de Y, wellicht binnenkort naar de M3 gaat.

Hmmmmz....
Het is andersom. De huidige Y heeft die facelift dankzij de M3H.
Die laatste gaat voorlopig echt niet nog een grote facelift krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
refused81 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 19:36:
[...]

Hmmmmz....
Geloof mij maar, er komt voorlopig echt geen andere M3.
Dat kan je gerust vergeten, zeker in het huidige sentiment en ook nog eens de 'stok oude' S/X serie.
Die laatste zijn als eerste aan de beurt.
Ik denk dat ze pas in 2027 komen met een facelift voor de M3H en dan ben je dus rustig 2 jaar verder en ondertussen kan er nog veel gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Puppetmaster schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 19:30:
[...]

Waar het kan zet ik de cruisecontrol op 150 en laad alleen met vermogen >75kW.
Dat rijdt lekker vlot door en laadt ook snel.
Je laadt wel wat vaker, maar al met al ben je toch sneller over. :)
Op lange ritten vind ik autosteer wel zeer prettig. Dus helaas max 140 tegenwoordig.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
GeeMoney schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 19:39:
[...]

Het is andersom. De huidige Y heeft die facelift dankzij de M3H.
Die laatste gaat voorlopig echt niet nog een grote facelift krijgen.
Bomberman71 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 19:40:
[...]

Geloof mij maar, er komt voorlopig echt geen andere M3.
Dat kan je gerust vergeten, zeker in het huidige sentiment en ook nog eens de 'stok oude' S/X serie.
Die laatste zijn als eerste aan de beurt.
Ik denk dat ze pas in 2027 komen met een facelift voor de M3H en dan ben je dus rustig 2 jaar verder en ondertussen kan er nog veel gebeuren.
Maar als je de facelift momenten op de m3 bekijk was dat in 19->21>23......dan zou je 2025 verwachten.
Ook zeker vanuit het oogpunt dat ze bij tesla het fijn vinden om dezelfde koplampen op de 3 en Y te gebruiken wast dat scheelt kosten. Vanuit dat oogpunt verwacht ik dan weer een update voor de M3.

Maar op basis van jullie meningen....ja...dan is het weer een goed moment.

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Maurice-
refused81 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 19:50:
[...]

[...]

Maar als je de facelift momenten op de m3 bekijk was dat in 19->21>23......dan zou je 2025 verwachten.
Ook zeker vanuit het oogpunt dat ze bij tesla het fijn vinden om dezelfde koplampen op de 3 en Y te gebruiken wast dat scheelt kosten. Vanuit dat oogpunt verwacht ik dan weer een update voor de M3.
Volgens de head designer was er door het geoptimaliseerde productieproces en de marge nu eindelijk de kans om van de 3 en Y echt andere auto's te maken, waar deze luxe er bij de vorige generaties niet was. (Volgens mij zei hij dat in het filmpje met Jay Leno). Dat ze deze weer naar elkaar gaan trekken lijkt mij uitgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LacsapOV
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 19-08 17:49
Een paar weken geleden had ik het ook al maar vanochtend weer. Licht gaat niet aan bij mist, bij de 2019 M3 nooit naar hoeven omkijken, bij de 2025 MY wel. 😒
Nog stommer, het ding mekkert over slecht zicht, snelheid beperken en tot zelfs dikke paniek om het stuur over te nemen. Maar licht aan doen, euh nee. 🤣

Ik mis mijn oude M3, het is echt een drama geworden.

Loria Duo 6008, 3300wp oost, 4290wp west, Tesla Model Y LR RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
LacsapOV schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 20:07:
Een paar weken geleden had ik het ook al maar vanochtend weer. Licht gaat niet aan bij mist, bij de 2019 M3 nooit naar hoeven omkijken, bij de 2025 MY wel. 😒
Nog stommer, het ding mekkert over slecht zicht, snelheid beperken en tot zelfs dikke paniek om het stuur over te nemen. Maar licht aan doen, euh nee. 🤣

Ik mis mijn oude M3, het is echt een drama geworden.
Is het een nieuwe oud model Y of een Juniper?
Ik heb regelmatig meldingen over bepaalde assistentie functies die niet beschikbaar zijn maar daarna weer wel.
Heeft met camera zicht te maken die bij beperkt of slecht zicht bepaalde dingen uit zet ivm veiligheid.

Mijn lampen hebben echter in 3.5 maanden nog nooit issues gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hoe moeten wij het weten of jij je veilig en comfortabel voelt bij 150 of 200km/h.
Ik zwem gewoon mee met het verkeer op rijstrook 2 of 3 zonder dat ze me van de weg duwen, of dat ik iemand van de weg duw.

En als de batterij leeg is, dan ga je aan de stekker.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Siluro
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:51
Hier vandaag ook naar Oostenrijk gereden met een M3H RWD. Was wel wat vaker naar het buitenland geweest, maar dit was wel een wat langere rit. Heb de auto lekker laten plannen en als er op de volgende stop een wat hoger percentage stond lekker een beetje doorgeknald (160/170) waar mogelijk. Beviel prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
Kan in de stilte in de auto van de nieuwe MY vergelijken met de M3H?

ik heb proefrit gemaakt in de nieuwe Y en de 'windgeluid' was een stuk beter als mijn M3 uit 'dec-21'
Staan de M3H == MY2025?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarus20
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 08:06
Jasper 99 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 16:27:

Heb het hier ook al paar keer gehad. Soms werkt het regeneratieve remmen minder krachtig. Geen idee wat de reden is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
refused81 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 20:25:
Kan in de stilte in de auto van de nieuwe MY vergelijken met de M3H?

ik heb proefrit gemaakt in de nieuwe Y en de 'windgeluid' was een stuk beter als mijn M3 uit 'dec-21'
Staan de M3H == MY2025?
Ik vind mijn M3H stiller dan de Juniper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim.w
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22:54
Maurice- schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 15:48:
[...]

Nee dat kan niet. Gemaild met Tesla en lokaal bij m'n SeC gevraagd. Het is een vertaling van de Amerikaanse app en in de VS kan het wel, hier niet. America first ;)
Vanmiddag belde toevallig een medewerker van Tesla en ik heb de vraag bij hem voorgelegd. Hij gaf aan dat dit makkelijk kan door in de app op details van het voertuig en vervolgens ontwerp beheren te klikken. Dit kan tot de leveringsdatum gepland is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice-
tim.w schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 20:29:
[...]

Vanmiddag belde toevallig een medewerker van Tesla en ik heb de vraag bij hem voorgelegd. Hij gaf aan dat dit makkelijk kan door in de app op details van het voertuig en vervolgens ontwerp beheren te klikken. Dit kan tot de leveringsdatum gepland is.
Mooi dat dat zo kan! Wederom een bevestiging dat medewerkers (in Nederland) niet/nauwelijks op de hoogte worden gebracht van mogelijkheden en veranderingen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KvxwQi46P6XfRR5fMvHUDQ7FIdo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aS3qYz04GbTmSs26xBRPDgXe.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A6xEe2VK3--YkHV-2Ty9JJcv-eE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CyPXZsy58RITfn1XWPDvPYrE.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door Maurice- op 14-03-2025 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online

bert pit

asdasd

Doortrappen als de SuC in beeld komt en je komt met meer dan 10% aan. 8)

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jmtpes
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 07:42

Toch nog rond 10k bijbetalen. Werkt de referral dan ook nog bij een inruil?
Je huidige auto is slechts 1.5j oud en de Highland heeft geen stalks.

Persoonlijk zal ik nog nog even doorrijden.
Wie weet wordt de M3h nog goedkoper aangezien Elon Musk momenteel niet zo populair is. En Tesla kan soms echt stunten met de prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barse87
  • Nu online
Jmtpes schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 01:02:
[...]

Toch nog rond 10k bijbetalen. Werkt de referral dan ook nog bij een inruil?
Je huidige auto is slechts 1.5j oud en de Highland heeft geen stalks.

Persoonlijk zal ik nog nog even doorrijden.
Wie weet wordt de M3h nog goedkoper aangezien Elon Musk momenteel niet zo populair is. En Tesla kan soms echt stunten met de prijzen.
10k is idd serieus geld. Ik krijg evt ook €500 referral korting.
Aan de andere kant, rijdt de M3H wel echt comfortabeler en is hij stiller dan ik had verwacht. Daarnaast weer een frisser model en ontbrekende stalks vond ik tijdens mijn proefrit niet echt een gemis…

En zo probeer ik het mezelf weer goed te praten 😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvolutionX
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-09 19:50
Maurice- schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 22:39:
[...]

Mooi dat dat zo kan! Wederom een bevestiging dat medewerkers (in Nederland) niet/nauwelijks op de hoogte worden gebracht van mogelijkheden en veranderingen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Volgens mij was de reactie van Tim bedoeld voor andere vraag, want je referral tegoed gebruiken via ‘ontwerp beheren’ lijkt me wat vreemd.

In de US faq staat dit: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SlJC6EcbPot1RataHnNqe9s8eBU=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/5V7tf0HLpvbijENAj9ajcdkN.png?f=user_large

In ieder ander land wat je selecteert staat dit niet in de faq, lijkt dus een US only dingetje te zijn, net als het kunnen kopen en inwisselen van giftcards. Tesla support gaf mij aan dat de Nederlandse referral tekst in de app een simpele vertaling is van de US variant.

[ Voor 21% gewijzigd door EvolutionX op 15-03-2025 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
wootahH schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 18:18:
[...]

[Afbeelding]
Zal er eens op letten, volgens mij zie ik deze alleen als ik volgeladen ben anders niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Barse87 schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 08:41:
[...]10k is idd serieus geld. Ik krijg evt ook €500 referral korting.
Aan de andere kant, rijdt de M3H wel echt comfortabeler en is hij stiller dan ik had verwacht. Daarnaast weer een frisser model en ontbrekende stalks vond ik tijdens mijn proefrit niet echt een gemis…

Over comfortabeler, zelf heb ik een M3L uit 2019 en de eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik niet in de Highland hebt gereden. Wat ik begrijp is dat die laatste minder hard geveerd is. Echter, ik vind juist mijn M3 lekker strak rijdt en dat hij lekker op de weg ligt. Zeker met het juiste rubber kun je er nog best mee hoeken voor zo een zware auto. Het is niet hetzelfde als mijn roadster, maar toch. Wat ik probeer aan te geven is dat het maar net is wat iemand zoekt in een auto. Comfortabeler is niet voor iedereen beter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
Roenie schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 09:38:
[...]
Over comfortabeler, zelf heb ik een M3L uit 2019 en de eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik niet in de Highland hebt gereden. Wat ik begrijp is dat die laatste minder hard geveerd is. Echter, ik vind juist mijn M3 lekker strak rijdt en dat hij lekker op de weg ligt. Zeker met het juiste rubber kun je er nog best mee hoeken voor zo een zware auto. Het is niet hetzelfde als mijn roadster, maar toch. Wat ik probeer aan te geven is dat het maar net is wat iemand zoekt in een auto. Comfortabeler is niet voor iedereen beter.
exact dat. Ik vond de M3 LR highland te soft ivm mijn M3LR 2019. OA daarom voor de performance gegaan. Nu kan ik in belgie bij slecht weg dek de vering op soft zetten, en als ik in NL naar huis rijd zet ik hem weer lekker op sport

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barse87
  • Nu online
[...]
Dat is waar, maar is het bij de highland zo dat die nog steeds dynamisch rijdt maar oneffenheden veel fijner weet weg te werken. Het onderstel is vooral veel stiller geworden. Ik vond het rijgedrag erg lijken op dat van BMW…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• refused81
ik heb een minimale parkeerdeukje in de achterbumper.
Is dit iets wat ik zelf met een zuignap ouzo?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HNor1U27fyIfsGqNVuKy8uSe4yE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kWRRkdvIUbSPDVCL8Mojb5Mh.jpg?f=fotoalbum_large

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bomberman71
refused81 schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 09:59:
ik heb een minimale parkeerdeukje in de achterbumper.
Is dit iets wat ik zelf met een zuignap ouzo?

[Afbeelding]
Nee, het is kunststof en dat doet weinig met alleen een zuignap.
Je kunt wel wat met warmte een hoop doen en van binnenuit duwen en soms zelfs trekken.

Heb wat voor je opgezocht.
https://www.youtube.com/r...ry=abs+bumper+dent+repair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
[...]
Comfort is heel relatief.
Hetzelfde geld voor stoelen en het gaat erom wat je referentie is.
Ik vind de MY qua veer comfort best prima, maar het zitcomfort vind ik matig. Maar goed, ik kwam uit BMW comfort seats en dan valt vrijwel alles direct tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
[...]

Maar met niet upgraden is die waardevermindering van je huidige auto niet ineens verdwenen, slechts uitstel van executie. :9 Gewoon doen joh als je het wil en kan veroorloven, je leeft maar een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jmtpes
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 07:42
[...]

Als je het geld hebt dan doen.
Misschien fftjes wachten als de referal weer richting de 1000 euro gaat. Iets zegt me dat Tesla gaat stunten met acties. Desnoods krijg je gratis lader bij. Alle is mooi meegenomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bomberman71
Jmtpes schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 10:43:
[...]

Als je het geld hebt dan doen.
Misschien fftjes wachten als de referal weer richting de 1000 euro gaat. Iets zegt me dat Tesla gaat stunten met acties. Desnoods krijg je gratis lader bij. Alle is mooi meegenomen.
Vergeet niet dat met wachten je inruil ook aanzienlijk kan zakken, zeker als de markt steeds meer 2e hands Tesla's krijgt en het sentiment niet beter wordt. Dan is je stuntprijs voordeel weer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-09 19:31
Vanuit Bjorn Nylands 1000km-challenges is het het snelste om zo'n 170km/u te rijden (en steeds van 5-70% batterij), je verbruikt daarmee meer waardoor je misschien een keer extra moet laden maar maakt genoeg tijdswinst dat je alsnog sneller bent dan 120-130km/u rijden. Vraag is natuurlijk ook, wie betaalt de stroom? :+ En ga je met anderen die een extra stop fijn vinden of juist irritant.
In ieder geval proberen om met een zo laag mogelijk batterijpercentage aan te komen, dus richt op 5-10% ipv 20% om zo lang mogelijk door te kunnen rijden en daar direct met maximale kW-laadsnelheid te starten. Dan zakt rond 60-70% je laadsnelheid in en is het weer het snelste om door te rijden naar de volgende lader ipv wachten op 100%.
Deze tips staan ook wel in het 'lange ritten met elektrische auto's'-topic, maar even snel :)

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim.w
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22:54

Dat is flink meer dan mijn "oude" model 3 rwd. Bouwjaar maart 2023 met wel iets meer kilometers; 47 000.
Bod was €26 100. Ik wil van mijn auto af bood met €27 000 het meeste tot nu toe.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• WhoDoYaThinkIAm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07:22
tim.w schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 12:15:
[...]

Dat is flink meer dan mijn "oude" model 3 rwd. Bouwjaar maart 2023 met wel iets meer kilometers; 47 000.
Bod was €26 100. Ik wil van mijn auto af bood met €27 000 het meeste tot nu toe.
Totdat je hem daadwerkelijk gaat inleveren bij Ik wil van mijn auto af. Dan verzinnen ze ineens allerlei redenen waarom ze niet de geboden prijs kunnen betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
MacorgaZ schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 11:40:
[...]

Vanuit Bjorn Nylands 1000km-challenges is het het snelste om zo'n 170km/u te rijden (en steeds van 5-70% batterij), je verbruikt daarmee meer waardoor je misschien een keer extra moet laden maar maakt genoeg tijdswinst dat je alsnog sneller bent dan 120-130km/u rijden. Vraag is natuurlijk ook, wie betaalt de stroom? :+ En ga je met anderen die een extra stop fijn vinden of juist irritant.
In ieder geval proberen om met een zo laag mogelijk batterijpercentage aan te komen, dus richt op 5-10% ipv 20% om zo lang mogelijk door te kunnen rijden en daar direct met maximale kW-laadsnelheid te starten. Dan zakt rond 60-70% je laadsnelheid in en is het weer het snelste om door te rijden naar de volgende lader ipv wachten op 100%.
Deze tips staan ook wel in het 'lange ritten met elektrische auto's'-topic, maar even snel :)
Wie betaald de stroom... Idd een steeds groter probleem aangezien we allemaal wel weten dat stroom NOOIT goedkoper gaat worden.
Als je tegenwoordig bij een publiekepaal gaat laden dan is 60 cent eerder regel dan uitzondering en dat is niet echt goedkoop.
Ik durf zelfs te zeggen dat een EV geen nut heeft als je wilt besparen op brandstofkosten als je niet thuis kan laden en ook geen supercharger (relatief goedkope stroom) in de buurt hebt.

Ook met het overschot aan stroom in de zomermaanden zijn de prijzen langs de weg schandalig duur terwijl juist dan vele EV's het net zouden kunnen balanceren.
Ik denk derhalve dat we niet heel veel meer EV's gaan zien de komende jaren nu de kosten flink gaan stijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarus20
Excuses als het hier al gevraagd is, maar vond niet direct info over monteren van trekhaak op M3H. Iemand die dat al gedaan heeft? Is het normaal dat je die plaat onderaan gewoon moet demonteren? Je zit dan toch met een gat onderaan de auto aan de trekhaak? Kan je dan nog langs de carwash met bodemreiniging? Lijkt me raar?

Zie op minuut 1 in dit filmpje :
YouTube: Monter un attelage sur la Tesla Model 3 Highland

Dank alvast voor info of tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
Jarus20 schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 13:41:
Excuses als het hier al gevraagd is, maar vond niet direct info over monteren van trekhaak op M3H. Iemand die dat al gedaan heeft? Is het normaal dat je die plaat onderaan gewoon moet demonteren? Je zit dan toch met een gat onderaan de auto aan de trekhaak? Kan je dan nog langs de carwash met bodemreiniging? Lijkt me raar?

Ja, het is geen chique oplossing en het plaatsen van de haak en het aansluiten is ook niet alles.
Die plaat eruit halen is ook onhandig en moet je met een tool ertussen wrikken (of platte schroevendraaier) en het is het allemaal net niet.

Velen plaatsen die haak en laten hem gewoon zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
Bomberman71 schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 14:28:
[...]
Velen plaatsen die haak en laten hem gewoon zitten.
Jep, ik ook. Al is het maar om de achterbumper een beetje extra bescherming te geven 8)

Mooier zou zijn om een extra plaat aan te schaffen, en daar de gaten voor de koppeling en de haak uit te snijden, iemand in dit topic had al wel het onderdeel gevonden, maar weet zo niet of het nou bestelbaar was of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarus20
gjcvro schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 14:45:
[...]

Jep, ik ook. Al is het maar om de achterbumper een beetje extra bescherming te geven 8)

Mooier zou zijn om een extra plaat aan te schaffen, en daar de gaten voor de koppeling en de haak uit te snijden, iemand in dit topic had al wel het onderdeel gevonden, maar weet zo niet of het nou bestelbaar was of niet.
Dat lijkt me inderdaad beter. Zo met een open gat vind ik het maar niks, stel dat je door de gietende regen rijdt op de snelweg (in Belgie met plassen overal door de slechte wegen :) ), dan is je hele auto kletsnat binnenin.

Moest iemand weten of zo een aangepaste plaat bestaat ben ik zeker geïnteresseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
gjcvro schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 14:45:
[...]

Zo'n plaat ontwerpen en 3D laten printen.
Anno 2025 moet dat niet echt een issue zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
Bomberman71 schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 15:08:
[...]

Zo'n plaat ontwerpen en 3D laten printen.
Anno 2025 moet dat niet echt een issue zijn.
Plaat zou 7,5 euro kosten bij tesla (mits ze hem willen leveren) daar zet ik mijn printer niet voor aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barse87
  • Nu online
Zojuist de stoute schoenen aangetrokken en een highland besteld 😁

Alleen heel stom heb ik per ongeluk mijn werk email gebruikt ipv prive. Waardoor de order niet aan mijn huidige account is gekoppeld 🤦🏻‍♂️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gjcvro
Barse87 schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 15:57:
Zojuist de stoute schoenen aangetrokken en een highland besteld 😁

Alleen heel stom heb ik per ongeluk mijn werk email gebruikt ipv prive. Waardoor de order niet aan mijn huidige account is gekoppeld 🤦🏻‍♂️
Afbeeldingslocatie: https://www.dictionary.com/e/wp-content/uploads/2018/03/that-escalated-quickly.jpg

Alvast veel plezier, wat is de verwachtte levertijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
gjcvro schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 15:37:
[...]

Plaat zou 7,5 euro kosten bij tesla (mits ze hem willen leveren) daar zet ik mijn printer niet voor aan.
Precies, je hebt niets aan goedkoper als je er niet aan kunt komen.
Je kunt hem zelf zo maken als je wilt. Dat is volgens mij ook het nut van een 3D printer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RF1000
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21-09 20:41
Heb er verder geen last van (ook geen andere meldingen oid) maar ik krijg in de ochtend altijd deze foutmelding. In de 3000km die ik nu gereden heb ik nooit een waarschuwing vanwege slaperigheid gekregen (wel dat ik soms te lang op het scherm aan het turen ben).

Je zou zeggen dat dat dezelfde camera is?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lF5Unr6dPqBFxTb0j2w9ZmdP3PY=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IexQEIrtjt5Olq3UKzdTwfpC.jpg?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 07:37
gjcvro schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 15:37:
[...]

Bomberman71 schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 16:29:
[...]

Precies, je hebt niets aan goedkoper als je er niet aan kunt komen.
Je kunt hem zelf zo maken als je wilt. Dat is volgens mij ook het nut van een 3D printer.
Bij AliExpress zijn ze een paar euro.
De originele wil ik origineel houden maar die van Ali ga ik nog verknippen met de uitsparingen :*)

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RF1000
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21-09 20:41
RaRo74 schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 16:34:
[...]

[...]

Bij AliExpress zijn ze een paar euro.
De originele wil ik origineel houden maar die van Ali ga ik nog verknippen met de uitsparingen :*)
Linkje? Ik kom alleen die voor de oude tegen. De highland is blijkbaar net even anders (ander Tesla onderdeelnummer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Ik krijg de afgelopen week bij opladen steeds de melding dat “opladen niet mogelijk. Controleer stroombron”. Bij verschillende openbare laadpalen terwijl er dan wel geladen wordt. Betreft een Model Y LR RWD uit dec ‘24

Mensen ervaring mee? Iets wat die melding veroorzaakt waar ik zelf iets aan kan doen?

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roalt
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-08 17:56
Ik ben sinds deze week eigenaar van een (2e hands) Tesla Model 3 Long Range. Wat ik niet in dit forum kon vinden is of de road-assistance ook voor mij geldt? De auto is van december 2019 en zit nog onder de 100k km. De normale garantie is verlopen, maar nog wel garantie op aandrijving en batterij,

Moet ik dus nog een aanvullende wegenwacht-achtige service afsluiten of is de Tesla road assistance geldig en goed genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
RF1000 schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 16:34:
Heb er verder geen last van (ook geen andere meldingen oid) maar ik krijg in de ochtend altijd deze foutmelding. In de 3000km die ik nu gereden heb ik nooit een waarschuwing vanwege slaperigheid gekregen (wel dat ik soms te lang op het scherm aan het turen ben).

Je zou zeggen dat dat dezelfde camera is?

[Afbeelding]
Ik krijg deze melding ook en nooit een melding onderweg.

Camera werkt wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barse87
  • Nu online
gjcvro schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 16:04:
[...]

[Afbeelding]

Alvast veel plezier, wat is de verwachtte levertijd?
Geen idee nog, ze moeten de order eerst koppelen aan mijn bestaande account zodat ik verdere stappen kan regelen zoals de inruil en betaling…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bomberman71
TheBruce schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 13:32:
Gisteravond verscheen op mijn telefoon plots de melding van de Tesla app "beide bakken open".
De auto was de hele dag voor de deur geparkeerd en was afgesloten. Toen ik ging kijken was de frunk ontgrendeld en stond de achterklep wagenwijd open.

Is dit spontaan ontgrendelen/openen een bekend fenomeen? Weet iemand de oorzaak en de remedie?

Tesla M3 RWD 2023
Software: V12 (2025.2.6 09f4010c4c36)
Telefoon app is bijgewerkt naar laatste versie.
Vandaag wilde ik de Frunk openen via de app en toen kreeg ik een bevestigings bericht in de trand van ' weet u het zeker, hij kan niet automatisch gesloten worden'.

Na te kiezen van akkoord ging de frunk open.
Werd hier wel blij van want op afstand kan bij een vergissing de frunk open blijven staan en kan je niks eraan doen, maar nu moet je dat eerst bevestigen en is een ghost touch actie eigenlijk uitgesloten.

Mooie toevoeging aan de Tesla App.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie514
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 06-08 12:11

Op marktplaats staat een goede aanbieding met haakse stekker en bijbehorende beschermplaat.
https://www.marktplaats.n...r-aanhanger-fietsendrager
Oops, niet goed gelezen, beschermplaat is niet voor highland

[ Voor 3% gewijzigd door japie514 op 15-03-2025 21:16 ]

M3H RWD, Zappi 3 fase, 9,8kWp Zuid, Zehnder Q450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adjego
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-09 20:44

Die twee minuten dat het kost om de trekhaak te monteren haal ik mijn afneembare trekhaak er altijd weer af zodra ik hem niet meer nodig heb. Ik weet niet hoe vaak jij met een aanhanger rijdt natuurlijk, maar ik berg hem altijd meteen weer op. Daarnaast zorgt die kap er echt niet voor dat het allemaal waterdicht is, en daarnaast zit daar niks wat niet tegen een beetje opspattend water kan.

Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
japie514 schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 21:15:
[...]

Op marktplaats staat een goede aanbieding met haakse stekker en bijbehorende beschermplaat.
https://www.marktplaats.n...r-aanhanger-fietsendrager
Oops, niet goed gelezen, beschermplaat is niet voor highland
Ziet er uit als een 3d print. Staan een peer modellen op thingiverse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
ik ga waarschijnlijk aankomende week een (privé) bestelling voor een nieuwe m3.

ter voorbereiding heb ik me even verdiept in de referrals.
Als ik iets via google pakt krijg ik de 500 euro korting. Als ik mijn eigen referral code pak, krijg ik ook 500 euro (ik heb op dit moment reeds een tesla).

Kan je gewoon je eigen referral gebruiken?
ik wil zeker weten dat ik die korting kan pakken.

note, ik ben bewust van de forum regels. Ik zit ook niet te wachten op iemand anders code. Google staat er al voor mee.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
refused81 schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 21:33:
ik ga waarschijnlijk aankomende week een (privé) bestelling voor een nieuwe m3.

ter voorbereiding heb ik me even verdiept in de referrals.
Als ik iets via google pakt krijg ik de 500 euro korting. Als ik mijn eigen referral code pak, krijg ik ook 500 euro (ik heb op dit moment reeds een tesla).

Kan je gewoon je eigen referral gebruiken?
ik wil zeker weten dat ik die korting kan pakken.

note, ik ben bewust van de forum regels. Ik zit ook niet te wachten op iemand anders code. Google staat er al voor mee.
Ik dacht eigenlijk dat je geen recht had op een referral als je al een tesla op je naam hebt staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoPhire
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-09 19:11
Sta op het punt om de Y Long Range RWD te bestellen. Heb nu een 2019 Model 3, en niet echt haast. Ergens heb ik nog het idee dat de prijs nog gaat zakken met de stijgende concurrentie en flink dalende verkopen van Tesla door de acties van Musk.

Al meerdere mensen gesproken die voor een nieuwe lease auto keuze geen Tesla meer mogen vanuit het bedrijf. Ik wacht einde van de maand nog even af, hopend dat ze de verkoopcijfers willen opkrikken voor Q1 en iers met de prijs gaan doen, wie weet 😊

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• adjego
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-09 20:44
gjcvro schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 21:36:
[...]

Ik dacht eigenlijk dat je geen recht had op een referral als je al een tesla op je naam hebt staan?
Jawel hoor, alleen krijg je dan geen tegoed voor in de shop. Dit valt onder “loyaliteit”.

Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
gjcvro schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 21:36:
[...]

precies de reden waarom ik het vraag.....zoiets was ik ook tegengekomen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
adjego schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 21:39:
[...]

Jawel hoor, alleen krijg je dan geen tegoed voor in de shop. Dit valt onder “loyaliteit”.
Dus gunstig voor mij (korting 500) en gunstig voor tesla (geen extra loyaliteit punten voor de 'ander')?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
NeoPhire schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 21:39:
Sta op het punt om de Y Long Range RWD te bestellen. Heb nu een 2019 Model 3, en niet echt haast. Ergens heb ik nog het idee dat de prijs nog gaat zakken met de stijgende concurrentie en flink dalende verkopen van Tesla door de acties van Musk.

Al meerdere mensen gesproken die voor een nieuwe lease auto keuze geen Tesla meer mogen vanuit het bedrijf. Ik wacht einde van de maand nog even af, hopend dat ze de verkoopcijfers willen opkrikken voor Q1 en iers met de prijs gaan doen, wie weet 😊
dat idee had/heb ik ook. echter hoorde ik ook dat tesla hogere inruil bedragen hanteert in de maand maart.
dus wellicht als je te lang wacht op prijsverlaging dat het zijn doel voorbij schiet

iRacing Profiel

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Siluro
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:51
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/57fvXZ80ROVB2bwk1k7Xblk8qtM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XXn065re7SZtdqPrMSiovhoD.jpg?f=fotoalbum_large

Even een plaatje tussendoor. Gisteren na skiën nog even wat bergweggetjes gereden. Gaat echt zo lekker met deze auto 😁.

En ff wat bijladen op een mooie plek is ook zeker geen straf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 07:21
[...]

Vanuit Bjorn Nylands 1000km-challenges is het het snelste om zo'n 170km/u te rijden
Met belangrijke nota, dat is zo op zijn route. Andere routes, andere resultaten.
Alles valt of staat met waar de snelladers gelokaliseerd zijn op je route. Als je 350km moet rijden tot de volgende snellader (puur als vb) ga je met 170km/u er nooit geraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:06
[...]

Waarbij hij in 't zelfde filmpje aangeeft dat 150km/u niet heel veel verschilt van de 170km/u. Ik doe in NL altijd 140km/u zodat je nog op AP rijden kan. Ik ben echt lui geworden, die auto mag vanalles doen.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CME86
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-09 20:02
Ik mag koendende woensdag mijn Tesla Model Y awd op gaan halen na 5,5 jaar de Model 3 2019 te hebben gereden. Nu hebben we ook inmiddels een caravan gekocht maar heeft er iemand ervaring met caravan spiegels voor de model Y?

Ik vind er wel online maar die zijn allemaal best wel fors qua formaat, caravan die we hebben is maar 2,17 m breed en de Model Y met spiegels is al 2,12 dus zoek eigenlijk iets kleins.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:20
Ik weet niet of het hier al gepost was, maar hier een filmpje met wat testen tussen LIDAR en tesla camera only en autopilot. Tesla komt er helaas niet goed vanaf. Maar goed, eer wij hier ook FSD hebben, ben ik waarschijnlijk al met pensioen, en ik ben nog geen 40.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detim
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-09 23:30
Hallo,

Momenteel rijd ik in een BMW X3 hybride uit 2021.
Erg fijne auto, maar ben toch aan het kijken naar een Tesla Y nieuw model. Omdat voor mij elektrisch rijden vrij gunstig zal zijn en ik houd erg van de technische snufjes die een Tesla biedt. We hebben nog een BMW x1 voor vakanties, dus dat is ook niet zo’n probleem.

De BMW is natuurlijk een vrij premium auto die mooi is afgewerkt en luxe zit etc.
Ik lees dat een Tesla weer wat minder luxe is en een hoger plastic gehalte. Nieuwprijs van de BMW is ook bijna het dubbele van een Model Y.
Wat zijn jullie ervaringen? Zijn er hier mensen die van een luxe auto naar een Tesla 3 of Y gegaan zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fire69
carpebios schreef op zondag 16 maart 2025 @ 10:03:
Ik weet niet of het hier al gepost was, maar hier een filmpje met wat testen tussen LIDAR en tesla camera only en autopilot. Tesla komt er helaas niet goed vanaf. Maar goed, eer wij hier ook FSD hebben, ben ik waarschijnlijk al met pensioen, en ik ben nog geen 40.
Gisteren de video gekeken, het zijn wel realistische scenarios (behalve de Wile E. Coyote muur) maar redelijk 'extreem'.
Het is inderdaad jammer dat het met enkel camera's soms niet lukt natuurlijk.

Ik vraag me af, in de vernieuwde S en X zou een radar zitten die niet actief is, zou dat bij de Juniper misschien ook zijn nu?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:57
@detim Ga eens proefrijden zou ik zeggen. Ik vraag me af wat er dan minder of meer "premium" is. Is volgens mij ook het gevoel, had een collega met een Mercedes die duurder was dan toen mijn Octavia. Maar had geen climat control, geen usb poorten achterin, geen adaptive cruisecontrol en nog veel andere opties niet. Maar voelde zich meer premium door die ster op de motorkap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
detim schreef op zondag 16 maart 2025 @ 11:08:
Hallo,

Erg fijne auto, maar ben toch aan het kijken naar een Tesla Y nieuw model. Omdat voor mij elektrisch rijden vrij gunstig zal zijn en ik houd erg van de technische snufjes die een Tesla biedt. We hebben nog een BMW x1 voor vakanties, dus dat is ook niet zo’n probleem.

De BMW is natuurlijk een vrij premium auto die mooi is afgewerkt en luxe zit etc.
Ik lees dat een Tesla weer wat minder luxe is en een hoger plastic gehalte. Nieuwprijs van de BMW is ook bijna het dubbele van een Model Y.
Wat zijn jullie ervaringen? Zijn er hier mensen die van een luxe auto naar een Tesla 3 of Y gegaan zijn?
De materialen in de nieuwe 3 en Y zijn mooier dan een X2 in ieder geval. Als je knopjes premium vindt ben je aan het verkeerde adres. Ik heb 5 BMW's gereden voor m'n 2 laatste Tesla's, stoelen beter van BMW maar weggedrag doet niet onder (dan heb ik het over de eerdere 6 cilinders en 4 cilinder turbos, geen echte M-producten). En infotainment systemen van Duitse merken lopen nog steeds 10 jaar achter op Tesla.

Maak een proefrit en laat je verrassen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
Ik lees dat een Tesla weer wat minder luxe is en een hoger plastic gehalte.
Is denk ik voor een groot deel achterhaald, en wordt graag door mensen in leven gehouden als excuus om Tesla af te kraken. Idem voor de panelgaps etc etc. Best kun je inderdaad zelf gaan kijken, boek een proefrit en ga eens rijden.

Proefrit kun je zonder gezeur online boeken, je hoeft je niet langs 2 verkopers te wurmen en na inleveren kun je ook weer op je gemak thuis geen zitten evalueren wat je ervaring was en als je vragen hebt kun je iemand aanspreken. Laat ik zeggen dat ik dat prettiger vind dan de traditionele dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SL65
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:44
Hallo,

Ik zou eens een proefrit maken. Qua luxe zit ongeveer alles er standaard op waar je bij andere merken eerst de lange optielijst door mag met allemaal extra kosten.

Ik heb zelf ervaring met elektrische Volvo’s die aanzienlijk duurder waren, maar ik had daarbij nou niet het idee dat het meer premium was. Ja de prijs, dat dan weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarus20
Hallo,

Heb in het verleden paar keer Mercedes gehad en heb lang getwijfeld. Omdat ik twijfelde aan Tesla (voor verschillende redenen) eerst proefritten gedaan in verschillende andere merken. Iedere nieuwe auto rijdt wel goed zeker, dus viel allemaal wel prima mee. Als laatste de Tesla 3 highland proefrit gemaakt en voor ik 500m ver was, wist ik dat ik die ging bestellen.

Boek een proefrit en laat je niet overdonderen met premium verhalen van de jaren '90.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinken82
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-09 10:52
Hallo,

De vorige auto was een BMW 3 Serie uit 2018. BMW's hebben erg goede bouwkwaliteit. De mijne iig wel, YMMV. De auto 4 jaar gehad en letterlijk geen één kraakje of piepje, nooit problemen mee gehad. Maar dat een BMW veel luxe heeft is erg afhankelijk hoeveel je nog meer voor wil betalen na de basisprijs. Standaard heeft een BMW geen achteruitrijcamera, geen klapspiegels, geen adaptieve cruise control, geen matrix koplampen, geen elektrische stoelen en ga zo maar door. Bij een Tesla is dit allemaal standaard.

Ik rij nu in een Model 3 en ik moet zeggen dat er erg weinig goedkope scratchy plastic gebruikt word in een Tesla. Alleen de doorpockets en de lagere deel van de midden console gebruiken goedkope plastic. Duitsers zijn nog steeds erg van de goedkope glossy plastic. Er komen al krasjes op als je er naar kijkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fire69
Hallo,

Ik heb sinds deze week een Juniper. Paar keer langs de familie mee gegaan, mijn zwager lachte steeds dat ik met mijn 'plastieken bak' langs kwam. Hij rijdt echter met een BMW X1 hybride die aan elkaar hangt van de plastic panelen, bij de Tesla integendeel moet ik echt gaan zoeken naar harde plastic, alles is 'vegan leather' of tapijt. :)
Pagina: 1 ... 49 ... 128 Laatste

Let op:
  • Discussies/uitlatingen over het gedrag of politieke agenda van Elon Musk horen hier niet thuis, zie: Taro in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3"
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: