Ik denk dat dit de eigen verzonnen koos-naampjes zijn voor zijn twee Tesla'sSmokingSig schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 10:59:
[...]
WTF is Aeolos en Atlas
Bedoel je hier niet gewoon oude en nieuwe Y...

Ik denk dat dit de eigen verzonnen koos-naampjes zijn voor zijn twee Tesla'sSmokingSig schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 10:59:
[...]
WTF is Aeolos en Atlas
Ik dacht dat het kinderen van Elon waren.....SmokingSig schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 10:59:
[...]
WTF is Aeolos en Atlas
[ Voor 4% gewijzigd door GreX op 13-03-2025 11:33 ]
Zowel hier als op TFF al diverse meldingen gezien dat de optie om AP met 2x klikken te activeren niet aanwezig is. Lijkt een bug van 2024.44 omdat in Owners Manual hetzelfde staat als voor de M3H. Om versneld een vroege software versie te krijgen moet je Controls - Software op Advanced zetten (en dan bij volle maan een update gebedje doen)macedon schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 10:47:
Dinsdag Atlas (MYJ AWD eAP) opgehaald. Hij rijdt als een bal. Heel blij mee. Op mijn vorige Tesla, Aeolos (rood M3 19" FSD) waren wat dingen anders moet ik zeggen... Dus hier dingen die in de eerste 100km opgevallen zijn:
- Stoelen zijn wat harder en zeker minder comfortable. Doen me denken een beetje op mijn BMW i3. Ik mis de rugsteunfunctie want ik heb een hernia in mij lage rug.
- Zeer rustig!
- eAP is nog steeds nutteloos. Mijn eerste 2-2,5 jaar met FSD op Aeolos was ik heel blij mee! Toen kwam een domme software update en FSD werd zo dom als een kip. Ik heb hem op Mad Max en vroeger zou hij op tijd inhalen voorstellen, ik zou bewestigen en hij zou hem vlekkeloos uitvoeren. Al 2,5 jaar (imiddels 3 denk ik) gaat dom achter de auto voor me plakken, verlaagt de snelheid naar de snelheid van de auto vóór en stelt gewoon GEEN inhelen! Ik moet het inhalen zelf initieren.Ik hoopte dat dit in een nieuwere auto beter zou zijn maar het likt me zelfs erger. Ik heb wel nog steeds een 2024 software (raar). Dus ik hoop met de volgende udpate wat v13 is dat ik wat verbetering zie. Maar als dat 4-5 jaar zo blijft dan volgende keer geen eAP. Gewoon een Comander bestellen, da's goedkoper!
- AP op de knop... tja dat kon ook slimmer denk ik. Ik krijg geen keuze om te kiezen tussen 1 klik of 2 kliks. Dus ik kan niet tussen TACC, AP en eAP kiezen (zoals het was bij Aeolos). Het is eAP of niets! Ik heb nog niet geprobeerd eAP te deactiveren om te zien of ik dan wel de optie krijg.
- Na "geweldadig" onderbreken van eAP (niet door de handel of de rem dus, maar door de stuur agressief naar links of rechts) bleef bij Aeolos de TACC actief tenminste. Bij Atlas dus nu niet meer. Als ik bij Aeolos koos voor FSD op enkel druk, dan had ik dezelfde, waardoor ik uit eindelijk die enkeldruk optie niet gebruikte ondanks dat ik dat wou. Het maakt het onderbreken om handmatig in te halen veel minder soepel. Alweer, ik heb nog niet geprobeerd om de eAP te deactiveren om te kijken of dit hetzelfde is bij onderbreken van gewone AP. Dit komt door een domme fout van het software team van Tesla om het enkel-druk optie om te associeeren ook met het onderbreken van de AP optie terwijl het er niets mee heeft te maken.
- Hij is veel gevoeliger met in het scherm kijken dan Aeolos. En als ik gestaft werd bij Aeolos, bleef te minste de TACC werken. Bij Atlas (want je ik war op mijn eerste 30km al gestraft) niet!! Waarom?! Geen andere auto straft jou als je TACC aan hebt een je naar je navigatiescherm aan het kijken bent!
- Veel kleinere zicht uit de spiegel.
- De aanwijzer handel voelt als goedkoop plastic. Waarom kan je grootlicht niet bedienen daarmee? Ik heb hem aan altijd, maar soms wil ik hem meteen deactiveren als ik de AP aanzet (op snelwegen vind ik hem niet zo goed functioneren - zeker met vrachtauto's in het tegenverkeer), maar dat knop op de stuur heeft alleen signaal!
- Stuur glijdt te veel. Voelt kleiner en minder stevig ook. Maar jongen wat ben ik gek op de automatisch stuurverwarming functie!
- Die automatische kofferbak opendoen functie is mij nog niet gelukt om te gebruiken.
- Ik heb het gevoel dat ik op de een of andere manier minder ruimte heb ik in de kofferbak. De opening van kofferbak was te klein bij Aeolos (ik kon niet eens een bureaustoel in doen), maar binnen was hij enorm! Atlas heeft formeel veel meer ruimte, maar op de ene of andere manier heel slecht ingedeeld. Of doordar die gordijn niet omhoog gaat samen met de deur, heb ik minder toegen tot het meeste van de ruimte.
- Ik vond bij Aeolos het geluid die hij maakte tijdens opgrendelen te hard (zeker bij een rustige buurt laat 's avonds), maar die van Atlas kan ik nauwelijks horen! Iets ertussen graag Tesla!!! Of maak het maar instelbaar voor ons.
- Gelukkig 7m kabel erbij in plaats van de belachelijke 3,5m die ik kreeg bij de Aeolos.
- Tapijt en usb-stik zat er ook bij in tegenstelling tot Aeolos.
- Betere zonnekleppen.
Ik ben zeker een paar dingen vergeten, maar er komen nog meer posts in de toekomstOok met vragen, zoals stopt de kofferbak deur zelf bij een lage garage of moet ik er zelf voor zorgen dat ie niet tegen het plafond slaat?
![]()
[Afbeelding]
[ Voor 3% gewijzigd door pdidi op 13-03-2025 11:42 ]
GreX schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 11:26:
Deze week moet ik de knoop doorhakken over de keuze voor een leaseauto. Het wordt onze eerste EV, en dat het een Model Y wordt, staat vast. Maar ik ben nog aan het uitzoeken welk type het moet worden. Op mijn lijstje stonden de RWD LR en AWD LR, maar na het lezen van verschillende ervaringen op dit forum overweeg ik nu ook de RWD SR.
Mijn situatie:Ik heb inmiddels veel berichten gelezen en begrijp dat de Model Y RWD voor mijn dagelijks gebruik prima volstaat, vooral omdat de LFP-batterij zonder problemen tot 100% kan worden opgeladen, terwijl dat bij een NMC-batterij beter niet standaard gedaan wordt (behalve wanneer echt nodig). Hierdoor wordt het rangeverschil tussen een RWD op 100% en een RWD LR/AWD LR op 80% een stuk kleiner.
- Ik rij twee tot drie keer per week naar kantoor, een enkele reis is 85 km (170 km retour). Dit is voor 95% snelweg, waar ik meestal cruise met 110 / 120 km/u. Op kantoor zijn geen laadmogelijkheden, maar thuis op de oprit wel.
- De rest van de week gebruiken we de auto vooral in de stad en voor de sportactiviteiten van de kinderen.
- In de zomervakantie reizen we meestal met onze caravan naar Frankrijk, Spanje of Italië. Per enkele reis leggen we gemiddeld 1100 tot 1400 km af, verspreid over 2 tot 3 dagen, met zo’n 500 à 600 km per dag.
- Andere vakanties vliegen we meestal, maar we overwegen dit te verminderen en wat vaker met de auto te reizen, met een maximale afstand van 1200 km per enkele reis.
Waar ik echter over twijfel, is de impact tijdens de zomervakantie met de caravan. Een LR-model kan op die dagen wél tot 100% geladen worden en komt daardoor iets verder. Maar is dat verschil in de praktijk echt zo groot? Met een AWD heb je ook meer power en grip, wat zeker prettig is bij het rijden met een caravan.
Zijn er hier anderen met een Model Y RWD of LR (RWD of AWD) die lange afstanden rijden met een caravan?
Daarnaast speelt de bijtelling per maand ook een rol:Een goed audiosysteem vind ik belangrijk, maar als de RWD in de praktijk volstaat, is het lastig te verantwoorden om € 144 extra per maand te betalen puur voor beter geluid. Ik kan het wel betalen, maar je kan er ook een boel andere leuke dingen mee doen.
- Model Y RWD: € 475 per maand
- Model Y RWD LR: € 565 per maand
- Model Y AWD LR: € 619 per maand
Als de RWD SR echt niet geschikt blijkt te zijn in combinatie met een caravan, blijven er twee opties over. In dat geval ben ik ook bereid om het verschil te betalen voor de AWD-versie, waarmee ik bovendien profiteer van een goed audiosysteem.
HELP!!!
Je hebt mijn post niet voorzichtig gelezen, het staat er al op de eerste 2 regels. Aeolos (die de beheerder van de winden was) was mijn roode Model 3 19" FSD en Atlas (die de titaan was die de hemel op zijn schouders vast hield) is mijn Juniper Model Y AWD eAP.SmokingSig schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 10:59:
[...]
WTF is Aeolos en Atlas
[ Voor 7% gewijzigd door macedon op 13-03-2025 11:51 ]
SR+ rood , zwart , 19" | 27/9 bij Alphabet | RN10963 gekregen op 2/10 | Restrictie 1/11 (19/11 erafgehaald) | VIN: 23/11 | SMS:12/12 | Afhalen 18/12 MYJ, AWD, wit/zwart, 19", eAP
Ja, heb jij je Tesla geen naam gegeven? In 2019 was het het eerste ding wat de auto je vroeg toen je instapte "Geef me een naam".Allewijn schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 11:03:
[...]
Ik denk dat dit de eigen verzonnen koos-naampjes zijn voor zijn twee Tesla's
SR+ rood , zwart , 19" | 27/9 bij Alphabet | RN10963 gekregen op 2/10 | Restrictie 1/11 (19/11 erafgehaald) | VIN: 23/11 | SMS:12/12 | Afhalen 18/12 MYJ, AWD, wit/zwart, 19", eAP
Dat heb ik ook elders gelezen, maar elke parkeer situatie is anders. dus ik ben benieuwd of hij een sensoor heeft om automatisch te stoppen of hij blind tegen het plafond stukt.amsterdammertje schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 10:56:
kort mbt je vraag over kofferklep ik heb online gezien ( maar test het eerst even buiten) dat als je de kofferklep een handmatig op de hoogte doet die je max wil hebben en dan de knop van de kofferklep ingedrukt houdt, je een piepje hoort en hij dan volgende keer tot die hoogte opent. Verder interessant om te lezen. ik kom zelf straks van een model 3 uit 2020 dus zal een nog groter verschil zijn.
[...]
De oude MY had geen sensor. Niks gelezen dat de Juniper dat wel zou hebben. Ik denk dat jij anders de eerste wordt die dat dan moet gaan uitproberen met de Juniper (boem is ho)macedon schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 11:52:
[...]
Dat heb ik ook elders gelezen, maar elke parkeer situatie is anders. dus ik ben benieuwd of hij een sensoor heeft om automatisch te stoppen of hij blind tegen het plafond stukt.
Voornamelijk @GreX zie ik nuroyalt123 schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 11:47:
Ik sta zelf ook voor gelijkaardige keuze maar dan enkel tussen rwd en rwd lr voor 60€ per maand bijleggen.
Het idee is inderdaad dat LFP altijd naar 100% kan en dat maakt verschil kleiner dus moeilijker te verantwoorden. Maar gezien lease is moeten we principe niet kijken naar levensduur van de batterij
Berekening verschil als je LR tot 80% laadt op basis van ev database.
Rwd 405 km
Rwd lr 530 km
Rwd lr 424 km (80%)
We spreken over verschil van maar 20 km.
Ik moet pas beslissen in juni dus ik heb nog even tijd.
[...]
[ Voor 11% gewijzigd door Mar.tin op 13-03-2025 12:04 ]
Alle MY's hebben toch dezelfde audio installatie?GreX schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 11:26:
Deze week moet ik de knoop doorhakken over de keuze voor een leaseauto. Het wordt onze eerste EV, en dat het een Model Y wordt, staat vast. Maar ik ben nog aan het uitzoeken welk type het moet worden. Op mijn lijstje stonden de RWD LR en AWD LR, maar na het lezen van verschillende ervaringen op dit forum overweeg ik nu ook de RWD SR.
Mijn situatie:Ik heb inmiddels veel berichten gelezen en begrijp dat de Model Y RWD voor mijn dagelijks gebruik prima volstaat, vooral omdat de LFP-batterij zonder problemen tot 100% kan worden opgeladen, terwijl dat bij een NMC-batterij beter niet standaard gedaan wordt (behalve wanneer echt nodig). Hierdoor wordt het rangeverschil tussen een RWD op 100% en een RWD LR/AWD LR op 80% een stuk kleiner.
- Ik rij twee tot drie keer per week naar kantoor, een enkele reis is 85 km (170 km retour). Dit is voor 95% snelweg, waar ik meestal cruise met 110 / 120 km/u. Op kantoor zijn geen laadmogelijkheden, maar thuis op de oprit wel.
- De rest van de week gebruiken we de auto vooral in de stad en voor de sportactiviteiten van de kinderen.
- In de zomervakantie reizen we meestal met onze caravan naar Frankrijk, Spanje of Italië. Per enkele reis leggen we gemiddeld 1100 tot 1400 km af, verspreid over 2 tot 3 dagen, met zo’n 500 à 600 km per dag.
- Andere vakanties vliegen we meestal, maar we overwegen dit te verminderen en wat vaker met de auto te reizen, met een maximale afstand van 1200 km per enkele reis.
Waar ik echter over twijfel, is de impact tijdens de zomervakantie met de caravan. Een LR-model kan op die dagen wél tot 100% geladen worden en komt daardoor iets verder. Maar is dat verschil in de praktijk echt zo groot? Met een AWD heb je ook meer power en grip, wat zeker prettig is bij het rijden met een caravan.
Zijn er hier anderen met een Model Y RWD of LR (RWD of AWD) die lange afstanden rijden met een caravan?
Daarnaast speelt de bijtelling per maand ook een rol:Een goed audiosysteem vind ik belangrijk, maar als de RWD in de praktijk volstaat, is het lastig te verantwoorden om € 144 extra per maand te betalen puur voor beter geluid. Ik kan het wel betalen, maar je kan er ook een boel andere leuke dingen mee doen.
Als de RWD SR echt niet geschikt blijkt te zijn in combinatie met een caravan, blijven er twee opties over. In dat geval ben ik ook bereid om het verschil te betalen voor de AWD-versie, waarmee ik bovendien profiteer van een goed audiosysteem.
HELP!!!
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Nee, bij de refresh heeft de RWD minder speakersetMad-Matt schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 12:41:
[...]
Alle MY's hebben toch dezelfde audio installatie?
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
ah, dat is gemeen. (je zal maar ff niet opletten en denken dat dat niet veranderd is)ZeRoC00L schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 12:48:
[...]
Nee, bij de refresh heeft de RWD minder speakerset
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Je kan de hoogte instellen. De auto heeft geen sensor om te weten hoe hoog het plafond is, dus zelf altijd opletten.macedon schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 10:47:
Ook met vragen, zoals stopt de kofferbak deur zelf bij een lage garage of moet ik er zelf voor zorgen dat ie niet tegen het plafond slaat?
't is al weer een paar maanden geleden dat ik de stoelen van de M3H heb ingesteld. maar er zit toch een lumbar functie in de stoel? Ik neem aan dat dit bij de nieuwe MY ook zo is?macedon schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 10:47:
Dinsdag Atlas (MYJ AWD eAP) opgehaald. Hij rijdt als een bal. Heel blij mee. Op mijn vorige Tesla, Aeolos (rood M3 19" FSD) waren wat dingen anders moet ik zeggen... Dus hier dingen die in de eerste 100km opgevallen zijn:
- Stoelen zijn wat harder en zeker minder comfortable. Doen me denken een beetje op mijn BMW i3. Ik mis de rugsteunfunctie want ik heb een hernia in mij lage rug.
Het belangrijkste waar ik rekening mee hield/hou is het bereik in de winter. Die is een stuk lagen dan de 405km voor de RWD. Hoeveel lager weet ik niet. Ik heb een RWD LR.royalt123 schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 11:47:
Ik sta zelf ook voor gelijkaardige keuze maar dan enkel tussen rwd en rwd lr voor 60€ per maand bijleggen.
Het idee is inderdaad dat LFP altijd naar 100% kan en dat maakt verschil kleiner dus moeilijker te verantwoorden. Maar gezien lease is moeten we principe niet kijken naar levensduur van de batterij
Berekening verschil als je LR tot 80% laadt op basis van ev database.
Rwd 405 km
Rwd lr 530 km
Rwd lr 424 km (80%)
We spreken over verschil van maar 20 km.
Ik moet pas beslissen in juni dus ik heb nog even tijd.
[...]
Ik heb mijn vorige auto (niet een Tesla) aan van Mossel verkocht, die hebben een soortgelijke dienst als de ANWB (van Mossel koopt uw auto). Voor mij kwam daar een flink beter bod uit dan bij Tesla en de ANWB.refused81 schreef op maandag 10 maart 2025 @ 09:30:
klopt het dat inruilvoorstel bij Tesla 30 dagen, geldig is?
Ik wil dit aanvragen, aan de hand daarvan de keuze maken en de bestelling doen. Maar levering nieuwe auto zal ergens in Juni zijn.
Dus dan moet ik nog een een keer inruilvoorstel doen, welke vast lager uit gaat vallen?
Het batterij verhaal is al meerdere malen opgerakeld. 100% laden is voor beide niet heel goed maar voor een LFP noodzakelijk om de range goed te kunnen calculeren. Hoe je het ook berekend, wendt of keert, met een grotere batterij kom je verder.GreX schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 11:26:
HELP!!!
Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.
Ik zou de dikste versie nemen die je kan betalen[b]GreX in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3"GreX schreef op donderdag 13 maart 2025
HELP!!!
Hoezo is tot 100% opladen van een LFP niet echt goed?bert pit schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 15:17:
[...]
Het batterij verhaal is al meerdere malen opgerakeld. 100% laden is voor beide niet heel goed maar voor een LFP noodzakelijk om de range goed te kunnen calculeren. Hoe je het ook berekend, wendt of keert, met een grotere batterij kom je verder.
De caravan gaat je range enorm verkorten, tot wel 50%, een vouwwagen is een iets betere optie.
Volgens mij volgens mij had ik ergens in een filmpje gehoord dat het niet kan in combinatie met stoelventilatie. Ik ben vergeten om te checken vanochtend. Ik probeer zo te checken.gjcvro schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 14:11:
[...]
't is al weer een paar maanden geleden dat ik de stoelen van de M3H heb ingesteld. maar er zit toch een lumbar functie in de stoel? Ik neem aan dat dit bij de nieuwe MY ook zo is?
Volgens mij staat er tot 100% 1 keer per week, niet altijd. Maar misschien vergis ik me. Mijn Juniper raadt tot 80% opladen, dus geen LFP. Maar volgens mij hebben AWD nooit LFP.Bomberman71 schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 15:44:
[...]
Hoezo is tot 100% opladen van een LFP niet echt goed?
De gebruiksaanwijzing en de ervaringen (LFP is er al een paar jaar) zeggen hele andere dingen.
De blauwe zijn wel de snelste, mocht je ‘t willen geloven 😅RickvdT schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 15:30:
…
Baal er toch een beetje van dat ik niet voor blauw ben gegaan toen die optie net zo duur was begin 2024. Afgezien van het feit dat je er alles op ziet.
…
Model 3 LR (model 2023)
Dat zou wel bijzonder zijn, alle Tesla zetels hebben aanpasbare rugsteun en dan zou de Juniper dit opeens niet meer hebben?gjcvro schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 14:11:
[...]
't is al weer een paar maanden geleden dat ik de stoelen van de M3H heb ingesteld. maar er zit toch een lumbar functie in de stoel? Ik neem aan dat dit bij de nieuwe MY ook zo is?
LFP kent minder degradatie daarom is het minder een issue, ook is het noodzakelijk om de range goed in te schatten en de cellen te balanceren. Maar ook bij LFP geldt dat er minder degradatie is als je tot 80% laadt.Bomberman71 schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 15:44:
[...]
De gebruiksaanwijzing en de ervaringen (LFP is er al een paar jaar) zeggen hele andere dingen.
Kopt, ik hem ook gelezen dat je de auto minimaal 1x per week tot 100% moet laden om de accu opnieuw te kalibreren. Vaker laden is dacht ik ook geen probleem, zolang je de auto niet voor langere tijd wegzet met een volledig opgeladen accu. Het opladen tot 100% is belangrijk omdat het voltage in een LFP-accu veel stabieler is dan het andere type accu. Als je dit lange tijd niet doet, kan de auto onjuiste waarden weergeven. Tenminste, dit is in het kort wat ik ervan heb begrepen.macedon schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 15:46:
[...]
Volgens mij staat er tot 100% 1 keer per week, niet altijd. Maar misschien vergis ik me. Mijn Juniper raadt tot 80% opladen, dus geen LFP. Maar volgens mij hebben AWD nooit LFP.
Here we go again...Bomberman71 schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 15:44:
[...]
Gisteren mijn Juniper opgehaald. Bestuurderszetel heeft lumbarsupport.macedon schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 15:45:
[...]
Volgens mij volgens mij had ik ergens in een filmpje gehoord dat het niet kan in combinatie met stoelventilatie. Ik ben vergeten om te checken vanochtend. Ik probeer zo te checken.
Wat "ze zeggen" kan om allerlei redenen gezegd worden, maar het is inmiddels ook onderzocht.Bomberman71 schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 15:44:
[...]
Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.
Ik vind zwart het mooiste, mits goed gepoetst. Zelf heb ik de blauwe om die reden genomen.RickvdT schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 15:30:
Kreeg het gevoel alsof elke Model Y van de laatste maanden zwart is. Even in de RWD data gedoken en dat gevoel klopt wel aardig. Baal er toch een beetje van dat ik niet voor blauw ben gegaan toen die optie net zo duur was begin 2024. Afgezien van het feit dat je er alles op ziet.
Ach ja, blijft gelukkig een toffe auto in het zwart![]()
[Afbeelding]
Als je inderdaad vanaf het begin kijkt zie je dat zwart steeds populairder wordt (van kenteken.tv)RickvdT schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 15:30:
Kreeg het gevoel alsof elke Model Y van de laatste maanden zwart is. Even in de RWD data gedoken en dat gevoel klopt wel aardig. Baal er toch een beetje van dat ik niet voor blauw ben gegaan toen die optie net zo duur was begin 2024. Afgezien van het feit dat je er alles op ziet.
Ach ja, blijft gelukkig een toffe auto in het zwart![]()
[Afbeelding]
[ Voor 7% gewijzigd door pdidi op 13-03-2025 18:03 ]
Is het niet makkelijker om het snoer langer te maken?gjcvro schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 18:22:
Afgelopen week rondgereden met een 12v koelbox op de achterbank, omdat de kabel te kort was voor de kofferbak van de middenconsole voor, en omdat er in de kofferbak geen aansluiting zit (M3H).
Iemand al eens gezien (of zelf gedaan) of het mogelijk is om in de kofferbak een 12v aansluiting te maken (zonder de halve auto te hoeven slopen om een kabel helemaal naar voren te leggen) de ventilator begon me uiteindelijk behoorlijk op de zenuwen te werken, dus de kofferbak is dan een veel betere plaats
Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.
Ja, maar dan zit ik nog steeds met een snoer door de hele auto heen. Is overkomelijk, maar mooier is een vaste aansluiting achterin.pjot1 schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 18:26:
[...]
Is het niet makkelijker om het snoer langer te maken?
Zover ik weet zit er geen "makkelijk" punt om af te tappen.gjcvro schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 18:29:
[...]
Ja, maar dan zit ik nog steeds met een snoer door de hele auto heen. Is overkomelijk, maar mooier is een vaste aansluiting achterin.
Ik heb een verlengsnoer gekocht. Maar ik rij ook niet dagelijks met een koelbox rond.gjcvro schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 18:29:
[...]
Ja, maar dan zit ik nog steeds met een snoer door de hele auto heen. Is overkomelijk, maar mooier is een vaste aansluiting achterin.
[ Voor 17% gewijzigd door jongetje op 13-03-2025 18:51 ]
40 watt koelboxje, heeft het in ieder geval 2 dagen volgehoudenmjvdzwet schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 18:49:
[...]
Zover ik weet zit er geen "makkelijk" punt om af te tappen.
Hoeveel watt is de koelbox?
Ik voed mijn koelbox tegenwoordig via de USB-C aansluiting met een een 24v uitgang en zet het daarna om naar 12v.
Mijn koelbox vond sowieso de 16v niet zo leuk.
Je kan 60W trekken uit de USB-C op 24v.
Koelbox was voor ons ook de eerste keer, en was ook de eerste keer dat ik op zoek was naar een 12v in de kofferbak. Volgens mij heeft de trekhaak ook geen vaste 12v dus klinkt het aannemelijk dat er achterin niet iets makkelijk voorhanden is. Het er wel 1 gevonden, maar die heeft de kabel wel vanaf de voorste plug afgetapt naar achteren toe.jongetje schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 18:49:
[...]
Ik heb een verlengsnoer gekocht. Maar ik rij ook niet dagelijks met een koelbox rond.
Maar als je het wilt dan moet je vanaf de zekeringen box een voeding leggen en wegwerken. Je kunt niet zomaar aftappen.
24v?
Dus ja, je kan zo'n verloopje kopen, maar NEE, je kan (ook op >2022 modellen) volgens mij geen 40watt bij 12v trekken (max 36w)!gjcvro schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 18:59:
[...]
40 watt koelboxje, heeft het in ieder geval 2 dagen volgehoudenen koelde beter dan verwacht. die usb-c-12v is dat zelf knutselwerk of een officieel adaptertje?
[ Voor 8% gewijzigd door Allewijn op 13-03-2025 20:52 ]
Semi knutsel, USB-C naar 24v kabel met daarachter een buck converter naar 12v. Maar mijn koelbox is 57W.gjcvro schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 18:59:
[...]
40 watt koelboxje, heeft het in ieder geval 2 dagen volgehoudenen koelde beter dan verwacht. die usb-c-12v is dat zelf knutselwerk of een officieel adaptertje?
Model 3 heeft vier USB-poorten. De drie USB-C-poorten leveren maximaal ongeveer 42 W of twee poorten maximaal ongeveer 65 W.Allewijn schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 20:35:
[...]
24v?
Volgens mij leveren de usb-c pd poorten in onze Tesla's 5v, 9v of 12v en zitten er ook nog verschillen in qua locatie. Ik vond dit:
2020 MY & early 2021: 15W max per port for the USB-A, 27W max per port for the USB-C (old console)
Late 2021: 27W max per port for all the 4 USB-C (new console)
2022 - Current: 36W max per port for the 2 front USB-C, 27W max per port for the 2 rear USB-C
En die wattages zijn dan dus gebaseerd op 12v....
Verder/hoger gaat het toch niet in Tesla's, volgens de PD-specificaties?!
De lumbar kan ook nog op en neer (achtig).MG-studios schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 20:57:
Ik rijd nu 3-4 maanden in een M3H en ervaar sinds een paar weken een merkbare druk in mijn onderrug op de bestuurdersstoel, wat resulteert in rugpijn, zelfs na korte ritten. De stoelinstellingen zijn in de tussentijd onveranderd gebleven. De lumbar support stond en staat uit. Voor de zekerheid heb ik deze meerdere keren volledig opgeblazen en weer leeg laten lopen, maar dat heeft het probleem niet opgelost. Het voelt een beetje alsof het onderste deel niet volledig leeg is of het gehele lumbar-element iets is verzakt. Wellicht speelt ook mee dat de stoel inmiddels is ingezeten en daardoor plaatselijk mogelijk wat zachter is geworden.
Ik zie nu op tegen ritten langer dan 15 minuten, terwijl ik hier in mijn M3 uit 2021 in drie jaar tijd nooit last van heb gehad. In de eerste paar maanden met de M3H had ik dit probleem ook niet.
Heeft iemand wellicht vergelijkbare ervaringen of tips?
Ja maar Tesla service is alles binnen hun "norm".. daar begrijp ik echt niks van, toen ik mijn auto ging ophalen en er een nieuwe model Y eigenaar naast me stond en de deurpanelen ver afwijkend waren, gaven ze ook aan binnen de "norm" zelfs toen die man de deur niet normaal kon sluiten gaven ze ook aan, nieuwigheid, even harder de deur dicht gooien, later hadden ze na veel beklag alsnog de auto gecheckt in de werkplaats. Vanaf dat moment was ik al lichtelijk in shock hoe snel en gemakkelijk ze de auto's afleveren aan (nieuwe) klanten, kortom klaag niet, houd je mond, teken hier en rijd weg,, heb je problemen meld het via de app maar val ons er niet mee lastig.mjvdzwet schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 06:25:
[...]
Ik heb het ook en kom niet verder meer bij Tesla.
Bij mij is er eerst gebalanceerd en uitgelijnd. Dat hielp niet. Daarna 4 nieuwe banden, dat maakte het een stuk minder.
Daarna nogmaals terug, nog een keer gebalanceerd.
Nu is het binnen de norm en doen ze niets meer.
Het is veel minder, maar nu 1.5 jaar later mog steeds aanwezig.
Ik rij vrij weinig dus soms staat de auto een week stil.
Ik heb overigens de Michelin banden, welk merk heb jij?
Voor zover ik weet bestaat dat ‘op neer achtig’ uit twee apart opblaasbare luchtzakken; één onder en één midden/boven. Beide heb ik naar mijn idee volledig leeg laten lopen. Maar dat heeft het vooralsnog niet verholpen helaas. Er blijft druk voelbaar in de onderrug.mjvdzwet schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 21:00:
[...]
De lumbar kan ook nog op en neer (achtig).
Ik heb hem ook leeg en iets omhoog.
Jouw specs gaan over een m3 highland zie ik nu. Die heeft poorten die dus tot 65w kunnen (en kennelijk 12v via pd missen zoals jij zegt).mjvdzwet schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 20:52:
[...]
Semi knutsel, USB-C naar 24v kabel met daarachter een buck converter naar 12v. Maar mijn koelbox is 57W.
Het probleem is dat Tesla de 12v standaard uit hun USB-C aansluiting gehaald. Dus zal je eerst naar 24v moeten en dan terug.
[ Voor 3% gewijzigd door Allewijn op 13-03-2025 21:14 ]
Bij de laatste keer heb ik een proefrit in een M3H gemaakt terwijl ze voor de 4e keer naar die van mij keken. De demo auto had het nog erger dan dat ik het heb.ths1986 schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 21:10:
[...]
Ja maar Tesla service is alles binnen hun "norm".. daar begrijp ik echt niks van, toen ik mijn auto ging ophalen en er een nieuwe model Y eigenaar naast me stond en de deurpanelen ver afwijkend waren, gaven ze ook aan binnen de "norm" zelfs toen die man de deur niet normaal kon sluiten gaven ze ook aan, nieuwigheid, even harder de deur dicht gooien, later hadden ze na veel beklag alsnog de auto gecheckt in de werkplaats. Vanaf dat moment was ik al lichtelijk in shock hoe snel en gemakkelijk ze de auto's afleveren aan (nieuwe) klanten, kortom klaag niet, houd je mond, teken hier en rijd weg,, heb je problemen meld het via de app maar val ons er niet mee lastig.
Ik heb Bridgestone banden, road force is ook op alle banden toegepast, verder staat er als aantekening inderdaad bij dat als ik nog trillingen ervaar dat het te maken heeft met het weer of wegdek. Maar in alle jaren dat ik diverse automerken heb mogen rijden heb ik zoiets nog nooit ervaren en verwacht je al helemaal niet van een "premium" merk als Tesla.
Mag hopen dat het niet 1,5 jaar gaat duren voordat de trillingen aanzienlijk afnemen, dat is toch eigenlijk ook al te gek voor woorden?
Ik heb in ieder geval een nieuwe afspraak gepland, want het is erg hinderlijk zodanig dat ik bijna het stuur niet eens wil vasthouden.
Ook ik heb 4 nieuwe Bridgestones banden, ook roadforce toegepast (volgens bon), maar zowel bij hoge als lage snelheden merk ik dat mn stuur trilt, linkerkant meer dan de rechterkant. Erg hinderlijk, maar volgende week een nieuwe afspraak.Maurice- schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 07:41:
[...]
Ik heb/had het ook met m'n december geleverde M3'24, op Bridgestones. Kon pas na een maand terecht. De set is opnieuw gebalanceerd, 2 banden wijkte af en daarbij is road force toegepast (volgens de bon). Het trillen is minder maar boven de 100 kmpu nog steeds aanwezig.
Waarschijnlijk klopt het wat hier al eerder werd geschreven (kwam van een monteur geloof ik?): de Highland is niet stabiel op hogere snelheden. Bij m'n vorige 3 nooit gemerkt.
Nu we het toch over problemen hebben.. M'n dak kraakte vanochtend het eerst kwartier ontzettend (de eerste plaat). Het heeft licht gevroren maar ook dit nog niet eerder gehoord. Kreeg er een beetje Centraal Beheer haaien vibes van. Geen beschadigingen zichtbaar. Iemand ervaring?
De banden zijn het klaarblijkelijk ook niet. Ik heb 2 sets Michelin gehad, jullie Bridgestones.ths1986 schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 21:14:
[...]
Ook ik heb 4 nieuwe Bridgestones banden, ook roadforce toegepast (volgens bon), maar zowel bij hoge als lage snelheden merk ik dat mn stuur trilt, linkerkant meer dan de rechterkant. Erg hinderlijk, maar volgende week een nieuwe afspraak.
M3H dus 3x42 of 2x 65 watt. Wat eigenlijk best veel is voor een usb kabel/poort bedenk ik me netAllewijn schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 21:13:
[...]
Jouw specs gaan over een m3 highland zie ik nu. Die heeft poorten die dus tot 65w kunnen (en kennelijk 12v via pd missen zoals jij zegt).
Ik heb het over de oude 3 en 1e gen my's.
Die kunnen dus, afhankelijk van bouwjaren op de voorste poorten tot 36w. Maar dan wél weer bij 12v.
Verwarrende verschillen allemaal...
Ik weet niet welke versie @gjcvro heeft.
Staat bovenaan in de app:Fire69 schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 21:37:
Kan ik zonder een app zoals bvb TeslaMate of Tessie zien wanneer de auto in slaap geweest is?
Mijn MY staat naast ons huis op de oprit, binnen bereik van BT vermoed ik, de Tesla app notificatie geeft steeds 'Verbonden' aan.
Ik vermoed dat de auto hierdoor niet in slaap zal gaan?
Bij mij lag het wel aan de banden.mjvdzwet schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 21:16:
[...]
De banden zijn het klaarblijkelijk ook niet. Ik heb 2 sets Michelin gehad, jullie Bridgestones.
Welke velgen hebben jullie?
Ik de standaard 18"
Ah check. M3H. Dat is dus qua usb-c specs een verschil met de anderen.gjcvro schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 21:26:
[...]
M3H dus 3x42 of 2x 65 watt. Wat eigenlijk best veel is voor een usb kabel/poort bedenk ik me net
Ow wat voor winterbanden had je dan? Dus ook op de Y een trilling, dat kan toch niet 'normaal' zijn..Schwarz schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 21:41:
[...]
Bij mij lag het wel aan de banden.
In november geleverde Y met Hankook banden. +-1000km gereden met getril.
Toen winterbanden er onder en getril was verdwenen.
Zal wel even een update geven wanneer de zomerbanden er weer onder komen.
Ow dit zegt me helemaal niks, hoe weet ik of er zo'n laag in mijn banden zit? Ik zal dit ook aangeven bij mn volgende afspraak misschien dat zij hier wat mee kunnen. Naar mijn weten heb ik wel 4 nieuwe Bridgestones banden onder mn auto gekregen.Franciesco schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 21:49:
Trillingen bij EV’s door banden lees ik best vaak bij diverse auto- en bandenmerken. De oorzaak ligt regelmatig bij de geluidisolerende schuimlaag wat vaak in EV banden zit: dat schuim zit dan niet (meer) goed vast en/of is niet egaal aangebracht.
Wellicht is die schuimlaag hier ook de boosdoener? Of betreffen het banden zonder zo’n laag?
Bedankt. Nog niet zien staan hier dus het zou kunnen dat hij wakker blijft.
12v is optioneel voor de USB PD standaard en als het wel wordt geboden dan is het meestal maar 3A. Hier een autolader die USB C 12V/5A levertmjvdzwet schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 20:58:
[...]
Zoals ik eerder meldde, de 12v is uit de PD standaard bij Tesla. 24v werkt wel.
Dat is een bekend probleem met de Michelins maar de Bridgestones die ik heb (Turanza) zijn geen schuim EV banden.Franciesco schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 21:49:
Trillingen bij EV’s door banden lees ik best vaak bij diverse auto- en bandenmerken. De oorzaak ligt regelmatig bij de geluidisolerende schuimlaag wat vaak in EV banden zit: dat schuim zit dan niet (meer) goed vast en/of is niet egaal aangebracht.
Wellicht is die schuimlaag hier ook de boosdoener? Of betreffen het banden zonder zo’n laag?
Stel ik bedenk het me alsnog, is het dan mogelijk om de kleur van je bestelde auto te wijzigen?Bomberman71 schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 16:57:
[...]
ultra Red ftw !
Is nog nooit in NL verkocht op een Y terwijl Quicksilver er al wel eventjes is en we ook veel vaker gaan zien.
Rode SUv's zijn zeldzaam en blijft mooi.
Volgens mij hebben Model 3's geen 12v in de kofferbak.Allewijn schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 21:46:
[...]
Ah check. M3H. Dat is dus qua usb-c specs een verschil met de anderen.
Er kan trouwens al tot 240(!) watt over usb-c. Bizar. (Niet in Tesla's hoor)
Heeft de M3H trouwens geen 'sigarettenaanstekerplug' in de kofferbak meer? (Zoals mijn 2024 Y nog heeft en ze in de handleiding een 'laag voltage stopcontact' noemen en verder nulll uitleg over dat dit dus ~16v is in tegenstelling tot 12v wat velen natuurlijk klassiek verwachten).
Ik verdenk soms de velgen.Maurice- schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 22:09:
[...]
Dat is een bekend probleem met de Michelins maar de Bridgestones die ik heb (Turanza) zijn geen schuim EV banden.
@mjvdzwet ook 18 inch hier.
Of bluetooth een nachtje uit.Fire69 schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 21:56:
[...]
Ik zal misschien als test tot morgenvroeg de app niet meer openen en dan kijken of de melding er dan wel staat.
Nope, geen 12v achterin, voor zover ik weet alleen bij de Y en X, niet bij de 3 en S.Allewijn schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 21:46:
[...]
Ah check. M3H. Dat is dus qua usb-c specs een verschil met de anderen.
Er kan trouwens al tot 240(!) watt over usb-c. Bizar. (Niet in Tesla's hoor)
Heeft de M3H trouwens geen 'sigarettenaanstekerplug' in de kofferbak meer? (Zoals mijn 2024 Y nog heeft en ze in de handleiding een 'laag voltage stopcontact' noemen en verder nulll uitleg over dat dit dus ~16v is in tegenstelling tot 12v wat velen natuurlijk klassiek verwachten).
Ja, maar ik zoek dus iets precies andersom. Ik wil een 12v accessoire contact, anders naast die al voorin zit.pdidi schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 22:02:
[...]
12v is optioneel voor de USB PD standaard en als het wel wordt geboden dan is het meestal maar 3A. Hier een autolader die USB C 12V/5A levert
Ik wacht even af tot morgenvroeg.
Mijn M3H wordt dus niet wakker als ik in de buurt ben. Bluetooth uitzetten is meer als test.Fire69 schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 22:48:
[...]
Ik wacht even af tot morgenvroeg.
BT steeds uitzetten lijkt me niet zo handig, zeker omdat mijn vrouw en zoon dit dan ook steeds zouden moeten doen.
Zal dit met UWB in de toekomst verbeteren? (ik denk dat dit op iPhones al actief is?)
Zal ik morgen proberen als ik morgenvroeg geen melding ivm slaapstand ziemjvdzwet schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 22:56:
[...]
Mijn M3H wordt dus niet wakker als ik in de buurt ben. Bluetooth uitzetten is meer als test.
Ik heb de S3XY app gekoppeld (maar wacht nog op mijn CommanderIk weet niet of je nog Teslamate of dergelijke software gekoppeld hebt aan de auto?
Ik weet niet wat de koppeling doet zonder Commander.Fire69 schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 23:01:
[...]
Zal ik morgen proberen als ik morgenvroeg geen melding ivm slaapstand zie
[...]
Ik heb de S3XY app gekoppeld (maar wacht nog op mijn Commander) Misschien moet ik die koppeling/key ook maar eens verwijderen als test dan.
Net de app gechecked, tussen 23u en 7u de app niet geopend, de status is gewoon 'Parked' en er is 5% van de batterij (Sentry staat uit voor Thuis).mjvdzwet schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 23:04:
[...]
Ik weet niet wat de koppeling doet zonder Commander.
Ik heb alles gekoppeld, maar ook de Commander geïnstalleerd.
Maar externe sleutels kunnen een wake-up veroorzaken.
Vaak zijn dat banden met EV in de naam. Diverse merken hebben zo’n schuimlaag in de EV versie zitten.ths1986 schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 21:52:
[...]
Ow dit zegt me helemaal niks, hoe weet ik of er zo'n laag in mijn banden zit? Ik zal dit ook aangeven bij mn volgende afspraak misschien dat zij hier wat mee kunnen. Naar mijn weten heb ik wel 4 nieuwe Bridgestones banden onder mn auto gekregen.
Heeft de EV versie van de Turanza die schuimlaag niet? Kan hoor, het was puur een idee voor een mogelijke oorzaak op basis van vele berichten (niet alleen Michelin) die ik gelezen heb.Maurice- schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 22:09:
[...]
Dat is een bekend probleem met de Michelins maar de Bridgestones die ik heb (Turanza) zijn geen schuim EV banden.
@mjvdzwet ook 18 inch hier.
Heb je de de auto al eens herstart door beide scrollwielen een paar seconden ingedrukt te houden? Misschien blijft er ergens onbedoeld een proces draaien.Fire69 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 08:05:
[...]
Net de app gechecked, tussen 23u en 7u de app niet geopend, de status is gewoon 'Parked' en er is 5% van de batterij (Sentry staat uit voor Thuis).
Ik heb nu op alle telefoons de BT uitgezet, ik check binnen een paar uur opnieuw.
Nog niet voor dit 'probleem', maar ik heb hem eergisteren (een uurtje na het ophalen) wel eens herstart omdat ik geen ontvangst van DAB/LTE leek te hebben.WhoDoYaThinkIAm schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 08:36:
[...]
Heb je de de auto al eens herstart door beide scrollwielen een paar seconden ingedrukt te houden? Misschien blijft er ergens onbedoeld een proces draaien.
Je kan ook de app gebruiken zonder bluetooth om te controleren. Zolang er geen bluetooth verbinding is met de auto rechtstreeks, zal de app je auto niet wakker maken. Tot je een bewuste actie doet natuurlijk.Fire69 schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 21:56:
[...]
Ik zal misschien als test tot morgenvroeg de app niet meer openen en dan kijken of de melding er dan wel staat.
Heb je gecheckt of 'Standby for Actual Smart Summon' uitstaat? Dit heeft bij mij eens per ongeluk veel energie gekost... https://www.tesla.com/own...,-%3A%20To%20keep%20ModelFire69 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 08:05:
[...]
Net de app gechecked, tussen 23u en 7u de app niet geopend, de status is gewoon 'Parked' en er is 5% van de batterij (Sentry staat uit voor Thuis).
Ik heb nu op alle telefoons de BT uitgezet, ik check binnen een paar uur opnieuw.
[ Voor 3% gewijzigd door Allewijn op 14-03-2025 09:59 ]
Overdrijven is ook een vak hoor.shinken82 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 13:05:
Vier Tesla's in Berlijn in de brand gestoken.
Het komt echt steeds dichterbij. Dit is erg vervelend. Ik wil zo graag een Highland of een Juniper als mijn volgende auto. Maar ik wil in de ochtend geen afgebrand auto zien. Op zo'n manier wordt je gewoon gedwongen om een ander merk te kiezen. Echt jammer waar we naar toe gaan en hoe we met elkaar omgaan.
Ik heb geen EAP, dus geen ASS beschikbaar.FlorisK-Delft schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 09:19:
[...]
Heb je gecheckt of 'Standby for Actual Smart Summon' uitstaat? Dit heeft bij mij eens per ongeluk veel energie gekost... https://www.tesla.com/own...,-%3A%20To%20keep%20Model
Bedankt, ik wist niet dat er een widget beschikbaar was. HandigAllewijn schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 09:57:
@Fire69 je kan ook even de Tesla widget op je telefoon plaatsen.
Dan zie je ook instant hoe lang de Tesla in slaapstand staat.
Ik heb een gelijke situatie qua devices/bt vaak nabij. Eigen oprit en zit in avond qua woonkamer vaak vlakbij de auto, loop er tig keer langs met toestel in mijn zak etc, maar gaat niet uit standby. Dus dat werkt zoals het hoort.
Hier zie je mYne bijv al 16:05 uur slapen:
[Afbeelding]
Kijk anders eens in je service menu op fouten.
Een collega van mij heeft net een nieuwe M3P Highland gekocht en die ging, vanaf dag één, ook niet in (langdurige) standby. Hij zag foutcodes in service menu (ik zal navragen welke) en afgelopen week is een computer volledig vervangen om dit op te lossen.
Als ik het artikel zo lees is het waarschijnlijk één idioot geweest die zich hiermee heeft bezig gehouden.shinken82 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 13:05:
Het komt echt steeds dichterbij. Dit is erg vervelend. Ik wil zo graag een Highland of een Juniper als mijn volgende auto. Maar ik wil in de ochtend geen afgebrand auto zien. Op zo'n manier wordt je gewoon gedwongen om een ander merk te kiezen. Echt jammer waar we naar toe gaan en hoe we met elkaar omgaan.
[ Voor 29% gewijzigd door Fire69 op 14-03-2025 13:17 ]
Hoezo is het overdrijven? Het is toch een feit dat mensen specifiek Tesla's uitzoeken om in de fik te steken of te bekladden met hakenkruizen? Dit zijn allemaal random Tesla's die op straat geparkeerd staan. Het is nu overgeslagen van dealerschappen vernielen en de auto's die daar staan naar particuliere auto's. Nu ga ik niet gelijk mijn auto wegdoen, maar het zet me wel aan het denken om voor de volgende keer mss voor een ander merk te gaan.
Vervelend zeker, maar wat ik mij afvraag is of het accupakket ook in brand is gegaan? Zie in het artikel daar niks over vermeld, maar gezien de foto lijkt het alsof deze niet is ondergedompeld in een container (want hij staat nog op de originele parkeerplek?).shinken82 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 13:05:
Grillmeister
Ik denk dat je dit beter hier post...shinken82 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 13:05:
Sony A7 iv en wat recycled glas
Je moet het product er in 1x mee moeten kunnen kopen heb ik mij volgens mij laatst laten vertellen bij een SeC. Was heel raar. Maar kan me zoiets heugenEvolutionX schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 13:51:
Heeft er iemand ervaring met het bestellen van een Tesla via de app, gebruik makend van je Tesla-tegoed?
Voor accessoires kan ik mijn tegoed wel selecteren als betaalmiddel, maar bij een nieuw voertuig niet?
[Afbeelding]
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Nee, wordt lastig denk ik.tim.w schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 22:19:
[...]
Stel ik bedenk het me alsnog, is het dan mogelijk om de kleur van je bestelde auto te wijzigen?
Die sentry settings moet je ook zetten bij een ander bestuurdersprofiel. En ook het thuis adres.Fire69 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 13:14:
Bedankt, ik wist niet dat er een widget beschikbaar was. Handig
De widget heeft geholpen om het probleem te vinden. In jouw screenshot was geen rood bolletje te zien, bij mijn widget wel.
Ik ben even naar de auto gaan kijken (met BT uit) en ja, blijkbaar stond Sentry aan, hoewel in de settings aangevinkt is dat dat voor Thuis niet moet (en mijn adres staat ingesteld)
Daar ga ik nog even moeten mee testen dus.
Maar de auto staat nu ondertussen al in Slaap
Ja had ik gedaan, ff chatten en het wordt zo omgezet. Let wel dat je mogelijk een andere levertijd krijgt.tim.w schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 22:19:
[...]
Stel ik bedenk het me alsnog, is het dan mogelijk om de kleur van je bestelde auto te wijzigen?
Wel typisch voor die types: niet iemand aan durven spreken (ook al hebben zij niet de waarheid in pacht), maar wel andermans spullen vernielen. Van de week iemand op de stoep die nadat ik langsgereden was heel stiekem een middelvinger gaf. Niet eens het lef om het in je gezicht te doenshinken82 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 13:19:
[...]
Hoezo is het overdrijven? Het is toch een feit dat mensen specifiek Tesla's uitzoeken om in de fik te steken of te bekladden met hakenkruizen? Dit zijn allemaal random Tesla's die op straat geparkeerd staan. Het is nu overgeslagen van dealerschappen vernielen en de auto's die daar staan naar particuliere auto's. Nu ga ik niet gelijk mijn auto wegdoen, maar het zet me wel aan het denken om voor de volgende keer mss voor een ander merk te gaan.
Wat Oekel zegt klopt. Je kunt er alleen iets mee bestellen dat een waarde heeft die lager ligt dan je tegoed. Oftewel, ze willen graag dat je er dingen mee koopt die je anders niet zou kopen. Dat is de gedachte achter het referral programma. "Als je het tóch al zou kopen, dan heeft het geen meerwaarde voor Tesla".EvolutionX schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 13:51:
Heeft er iemand ervaring met het bestellen van een Tesla via de app, gebruik makend van je Tesla-tegoed?
Voor accessoires kan ik mijn tegoed wel selecteren als betaalmiddel, maar bij een nieuw voertuig niet?
[Afbeelding]
Voor items uit de shop klopt dat idd, maar er staat ook dat je het tegoed kunt gebruiken voor een nieuw voertuig. Als dit ook daarvoor geldt moet je dus het gehele bedrag van de auto aan Tesla credits hebben??nerovectra schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 15:12:
[...]
Wat Oekel zegt klopt. Je kunt er alleen iets mee bestellen dat een waarde heeft die lager ligt dan je tegoed. Oftewel, ze willen graag dat je er dingen mee koopt die je anders niet zou kopen. Dat is de gedachte achter het referral programma. "Als je het tóch al zou kopen, dan heeft het geen meerwaarde voor Tesla".
Bel even met een SeC anders voor de zekerheid. Dit kan in Amerika namelijk wel, weet niet waarom het niet in EU zou kunnen.EvolutionX schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 15:42:
[...]
Voor items uit de shop klopt dat idd, maar er staat ook dat je het tegoed kunt gebruiken voor een nieuw voertuig. Als dit ook daarvoor geldt moet je dus het gehele bedrag van de auto aan Tesla credits hebben??
Dat klinkt niet logisch, en eerst wordt gevraagd om een aanbetaling van 250 euro, dat lukt zeker met mijn tegoed maar ook voor dit bedrag kan ik het tegoed niet kiezen.
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Nee dat kan niet. Gemaild met Tesla en lokaal bij m'n SeC gevraagd. Het is een vertaling van de Amerikaanse app en in de VS kan het wel, hier niet. America firstEvolutionX schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 15:42:
[...]
Voor items uit de shop klopt dat idd, maar er staat ook dat je het tegoed kunt gebruiken voor een nieuw voertuig. Als dit ook daarvoor geldt moet je dus het gehele bedrag van de auto aan Tesla credits hebben??
Dat klinkt niet logisch, en eerst wordt gevraagd om een aanbetaling van 250 euro, dat lukt zeker met mijn tegoed maar ook voor dit bedrag kan ik het tegoed niet kiezen.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq