Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:18
ik heb op dit moment M3 LR 2021 en wil de nieuwe Y kopen.

Ik heb de trekhaak op mijn M3, is die uitwisselbaar met de nieuwe Y?
Oftewel, kan ik Y zonder trekhaak bestellen en dan mijn huidige eronder klikken, of is de auto dan niet voorbereidt voor trekhaak als je zonder trekhaak koopt?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:01
refused81 schreef op zondag 9 maart 2025 @ 15:06:

Oftewel, kan ik Y zonder trekhaak bestellen en dan mijn huidige eronder klikken, of is de auto dan niet voorbereidt voor trekhaak als je zonder trekhaak koopt?
Dat gaat niet.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hdu
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 19-09 07:47

hdu

refused81 schreef op zondag 9 maart 2025 @ 15:06:

Nee dat kan niet.
Het is niet alleen de trekhaak, maar ook een complete balk die geïnstalleerd moet worden. Ook moet er software geïnstalleerd worden. Tenslotte is het ook een andere trekhaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:55

Rico

Wie dit leest is gek....

Allewijn schreef op zondag 9 maart 2025 @ 14:57:
[...]

Stond sentry wel aan?
Want als je dan snel genoeg je usb stick eruit rukt kan je weldegelijk als het goed is beelden terug halen. Want er wordt ALTIJD opgenomen. Alleen er is geen detectie/timestamp gecreeerd.
Niet aan gedacht. Kan sentry nu uit zetten en dan later kijken.
Auto staat nu op een depot en gaat morgen naar profile.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bomberman71
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-09 11:44
Rico schreef op zondag 9 maart 2025 @ 15:42:
[...]

Niet aan gedacht. Kan sentry nu uit zetten en dan later kijken.
Auto staat nu op een depot en gaat morgen naar profile.
Volgens mij gaat dat niet. Je moet hem eruit trekken die stick en dan kan je er wat mee.
Als je hem nu uitzet dan sluit Sentry mode die video footage af.

Als je hem eruit pakt en er zit niet teveel tijd tussen dan heb je de 'raw' video footage.
Volgens mij was het zoiets, klinkt wat raar maar het zit zo ongeveer in elkaar.

Mooi klote dat, sta je met een band die je ook gewoon niet kan oppompen en even verder rijden.
Heel vervelend dat domme vandalisme, gaat nergens over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
Het was ook te mooi om waar te zijn 😇

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• f4stf0rw4rd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-09 08:42
Rico schreef op zondag 9 maart 2025 @ 13:47:
[Afbeelding]

Vandaag achterband lek gestoken zo lijkt het.
Weet je wel zeker dat dit vandalisme is. Ook omdat Sentry niets opgenomen heeft. Zie de rode lijnen op je foto. De scheur/ snee loopt volgens mij langer door en daarnaast over een groot oppervlak een afdruk van iets (steen wellicht?)
Daarnaast in het blauwe gedeelte tegen de snee aan een behoorlijke beschadiging van het rubber.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bQ_NHiW93PEP_hSUkrM9bEntzdc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SWUmo2Nhx6JvUa0jr4uik2aF.png?f=fotoalbum_large

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Bomberman71 schreef op zondag 9 maart 2025 @ 12:45:
[...]

Is de banden kmstand toen gereset?
Zie in de auto dat ie idd toen is reset en dat ik verkeerd keek. Geen 5k maar precies 10k km gereden sinds reset. Wel een beetje verwarrende melding dat de profieldiepte laag is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bomberman71
pdidi schreef op zondag 9 maart 2025 @ 17:18:
[...]

Zie in de auto dat ie idd toen is reset en dat ik verkeerd keek. Geen 5k maar precies 10k km gereden sinds reset. Wel een beetje verwarrende melding dat de profieldiepte laag is.
Als het profiel gewoon goed is en de melding dus nergens op slaat dan gewoon resetten en lekker verder rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupp
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 19-09 19:47
Rico schreef op zondag 9 maart 2025 @ 13:47:
[Afbeelding]
Vandaag achterband lek gestoken zo lijkt het.
Ik zou niet 100% zeker durven stellen dat dit vandalisme is. Zou mijns inziens ook een beschadiging kunnen zijn door op een scherp stuk ijzer(band) te rijden. En dit al eens eerder ingeval van de achterband.

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico
  • Laatst online: 20:55

Rico

Wie dit leest is gek....

f4stf0rw4rd schreef op zondag 9 maart 2025 @ 16:51:
[...]

Weet je wel zeker dat dit vandalisme is. Ook omdat Sentry niets opgenomen heeft. Zie de rode lijnen op je foto. De scheur/ snee loopt volgens mij langer door en daarnaast over een groot oppervlak een afdruk van iets (steen wellicht?)
Daarnaast in het blauwe gedeelte tegen de snee aan een behoorlijke beschadiging van het rubber.
[Afbeelding]
Nou rechts zie je nog wat nattigs en dat is volgens mij zeker spuug van iemand.
De afsleper was ervan overtuigd dat de band lek gestoken is.
Maar ja dat er niks op Sentry staat is raar maar die neemt wel vaker niet alles op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Laatst online: 22:41
Als ik zo kijk naar de resultaten van de poll die ik hier vanmiddag geplaatst heb, dan zie ik dat veruit de meeste stemmers inderdaad ervaren dat AutoPilot in de file behoorlijk hard optrekt. Maar er lijkt geen verschil te zijn tussen HW3 en HW4.

Ik ben dus niet gek dat ik het als vervelend ervaar.

[ Voor 15% gewijzigd door xFeverr op 09-03-2025 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:11

Damian

Insane Obtrusion

https://www.notateslaapp....es-more-regulatory-delays

Hmm, mooi klote dus :/ Waarom kunnen ze in landen hier niet gewoon kijken hoe het in de USA gaat, volgens mij is er dan toch bewijs genoeg?

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Heb je die filmpjes uberhaupt bekeken?

9 van de 10 voorbeelden zijn gevallen waarin de bestuurder prima had kunnen ingrijpen, of het zijn dermate freak situaties dat een mens het ook niet beter had gedaan.

[ Voor 9% gewijzigd door Damian op 09-03-2025 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanB
  • Laatst online: 15-09 12:30
Damian schreef op zondag 9 maart 2025 @ 21:24:

Hmm, mooi klote dus :/ Waarom kunnen ze in landen hier niet gewoon kijken hoe het in de USA gaat, volgens mij is er dan toch bewijs genoeg?
Het is bij die VN commissie wat makkelijker. Je moet kunnen bewijzen dat het werkt. En zo ver is Tesla helaas kennelijk nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71

Onderschat ook niet de politieke druk tegenwoordig om Tesla tegen te werken. De EU (tenminste de leiders) zijn niet bepaald Pro Trump/Musk.
En ja, dit gaat wat met de koers doen en dat raakt Elon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:48
xFeverr schreef op zondag 9 maart 2025 @ 13:12:
Dan ben ik toch benieuwd of er een verschil zit tussen HW3 en HW4-auto’s over dit autopilot-in-de-file-onderwerp.

Poll: Ik ervaar dat AutoPilot in een file te hard optrekt zodra de auto voor mij een klein stukje vooruit beweegt:
Ja (met HW4)
Ja (met HW3)
Ja (oudere hardware)

Nee (met HW4)
Nee (met HW3)
Nee (oudere hardware)
[Afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier

Als de resultaten niet zichtbaar zijn, kun je ze ook hier vinden
Een van de slechtste dingen van mijn M3 2022. Je voelt je echt een of andere gek zo wild trekt hij op en remt vervolgens keihard af. Onze ID4 doet dat echt vele malen beter.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• xFeverr

YouTube-filmpjes van content creators die vaak in een goed boekje bij Tesla willen staan, in een land waar de auto koning is en voetgangers, fietsers brommers en allerlei soorten openbaar vervoer pas daarna komt, met andere voorrangssituaties, andere wegtypes en indelingen, andere verkeersdeelnemers, enzovoorts. Ja, niet heel overtuigend.

De software die ze daar gebruiken zou ik hier niet zo vertrouwen. Het eerste wat je hier hebt als je de straat uit gaat is een onoverzichtelijke afritconstructie waar je eerst over een fietspad en rrottoir moet, waar fietsers of kinderen op een step zo vanachter de bosjes of huizen kunnen verschijnen. Nee, dat kennen ze daar niet. En dat zou ik niet zo durven. En dan zijn we nog maar net de straat uit.

Laat ze het maar op een deftige manier allemaal bewijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:18

sphere

Debian abuser

Damian schreef op zondag 9 maart 2025 @ 21:52:
Heb je die filmpjes uberhaupt bekeken?

9 van de 10 voorbeelden zijn gevallen waarin de bestuurder prima had kunnen ingrijpen, of het zijn dermate freak situaties dat een mens het ook niet beter had gedaan.
Sorry, maar gaat het nou om FSD of dat een mens had kunnen ingrijpen...

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
xFeverr schreef op zondag 9 maart 2025 @ 22:44:
[...]

Laat ze het maar op een deftige manier allemaal bewijzen.
Het lijkt in China toch redelijk goed te werken en het is pas gelanceerd daar, dus het mist nog een hoop real world training. ik denk dat je hun verkeerssituaties wel wat beter met de onze kan vergelijken:
https://www.youtube.com/@...%E8%B6%A3%E4%BA%8B/videos

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• loxr25
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19-09 16:53
Sinds vrijdag heb ik versie 2025.2.8
Ik merk 2 dingen op die nog niet in de release notes staan.

1) Als ik gas bijgeef tijdens TACC dan kreeg ik voorheen de melding "Auto remt niet uit zichzelf", wat uiteraard logisch is want ik override met mijn pedaal. Echter sinds deze update komt er ook het blauw flitsend scherm om me er attent op te maken. Best irritant helaas, want zoals jullie weten is de snelheid die tesla detecteert / weet niet altijd correct, behoorlijk vaak dat hij bij werken het bord 50 leest, maar einde werken niet waardoor ik de snelheid niet hoger krijg dan 60 en ik dus gas moet bijgeven tot 70.

Niet zo erg, maar wel super afleidend vind ik helaas :-(

2) Ik kan bevestigen dat hij VEEL stabieler is op de binnenwegen, hij gaat niet als een zot remmen bij een tegenligger op zijn baanvak.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
loxr25 schreef op maandag 10 maart 2025 @ 08:41:
Sinds vrijdag heb ik versie 2025.2.8
Ik merk 2 dingen op die nog niet in de release notes staan.

1) Als ik gas bijgeef tijdens TACC dan kreeg ik voorheen de melding "Auto remt niet uit zichzelf", wat uiteraard logisch is want ik override met mijn pedaal. Echter sinds deze update komt er ook het blauw flitsend scherm om me er attent op te maken. Best irritant helaas, want zoals jullie weten is de snelheid die tesla detecteert / weet niet altijd correct, behoorlijk vaak dat hij bij werken het bord 50 leest, maar einde werken niet waardoor ik de snelheid niet hoger krijg dan 60 en ik dus gas moet bijgeven tot 70.

Niet zo erg, maar wel super afleidend vind ik helaas :-(

2) Ik kan bevestigen dat hij VEEL stabieler is op de binnenwegen, hij gaat niet als een zot remmen bij een tegenligger op zijn baanvak.
1. Weet je zeker dat je alleen TACC aan hebt staan en niet ook autosteer? Wat je beschrijft zag ik alleen als autosteer er ook aan bij stond.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• The-Doctor
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19-09 22:55
Afgelopen weekend een proefrit gemaakt met de nieuwe Y, meteen verliefd. Moest wel nog even wennen aan de one pedal drive. Had de Y bijna achteruit om een paaltje heen gevouwen. Kan je de reversing speed wellicht limiteren?

Ondanks, mega enthousiast heb maar een bestelling geplaatst :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
The-Doctor schreef op maandag 10 maart 2025 @ 09:09:
Afgelopen weekend een proefrit gemaakt met de nieuwe Y, meteen verliefd. Moest wel nog even wennen aan de one pedal drive. Had de Y bijna achteruit om een paaltje heen gevouwen. Kan je de reversing speed wellicht limiteren?

Je kan de reversing speed niet (extra) limiteren.

Veel plezier met de aankomende Y.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Doctor
mjvdzwet schreef op maandag 10 maart 2025 @ 09:13:
[...]

Je kan de reversing speed niet (extra) limiteren.

Veel plezier met de aankomende Y.
Dan maar even oefenen met mn zware voet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
The-Doctor schreef op maandag 10 maart 2025 @ 09:14:
[...]

Dan maar even oefenen met mn zware voet :P
Je kan wel van Standard naar Chill switchen, maar dat geldt dan wel voor alle richtingen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:21
Fire69 schreef op maandag 10 maart 2025 @ 09:16:
[...]
Je kan wel van Standard naar Chill switchen, maar dat geldt dan wel voor alle richtingen ;)
Gewoon blijven oefenen en een fluwelen voetje ontwikkelen dan voelt zelfs Sport heerlijk om te doseren.

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
klopt het dat inruilvoorstel bij Tesla 30 dagen, geldig is?
Ik wil dit aanvragen, aan de hand daarvan de keuze maken en de bestelling doen. Maar levering nieuwe auto zal ergens in Juni zijn.
Dus dan moet ik nog een een keer inruilvoorstel doen, welke vast lager uit gaat vallen?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Doctor
Fire69 schreef op maandag 10 maart 2025 @ 09:16:
[...]

Ik had hem dus al op chill staan, maar is alsnog een mega verschil als je het normaal op de koppeling doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeKiii
  • Laatst online: 28-08 10:08
Ik ben al een aantal maanden aan het overwegen wat ik moet doen. Ik twijfel inmiddels tussen de 2021 (voor +-25000), of 2022 tesla model 3 RWD, ik kan deze kopen voor tussen de 27000 voor hoge km stand, en 30000 voor lage km stand, en een nieuwe highland M3 voor 40000 van de tesla dealer zelf.

zijn er genoeg verschillen om de 10000+ verschil te kunnen goedpraten? Nieuwe auto heb je wel zekerheid dat deze goed is natuurlijk.

Ik lees verschillende meningen online, sommigen roepen dat de nieuwe versie veel beter is qua rijdcomfort door o.a een betere suspensie. Anderen zweren bij de 2022 versie. Ik zal er tussen de 15k en 20k km per jaar mee gaan rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 19-09 15:43
Ik rij nu 3 maanden in mijn Tesla Y RWD en heb wel een aantal zaken waar ik een service afspraak voor ga in plannen:

- Ratel/rammel rechtsvoor in de auto. Als ik in een straat rij dan resoneert het behoorlijk en lijkt rechtsvoor bij de luchtventilatie iets te rammelen.

- De rechter veerpoot van de achterklep die ratelt.

- Als ik rij tussen de 8 en 12kmp/h dan hoor ik een brom in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Niet online
LeKiii schreef op maandag 10 maart 2025 @ 09:34:
Ik ben al een aantal maanden aan het overwegen wat ik moet doen. Ik twijfel inmiddels tussen de 2021 (voor +-25000), of 2022 tesla model 3 RWD, ik kan deze kopen voor tussen de 27000 voor hoge km stand, en 30000 voor lage km stand, en een nieuwe highland M3 voor 40000 van de tesla dealer zelf.

zijn er genoeg verschillen om de 10000+ verschil te kunnen goedpraten? Nieuwe auto heb je wel zekerheid dat deze goed is natuurlijk.

Ik lees verschillende meningen online, sommigen roepen dat de nieuwe versie veel beter is qua rijdcomfort door o.a een betere suspensie. Anderen zweren bij de 2022 versie. Ik zal er tussen de 15k en 20k km per jaar mee gaan rijden.
Hoe lang ben je van plan de auto te houden? Voor langere termijn zou ik dan alleen al vanwegen de HW 4 voor de Highland gaan. Verder zijn er wat goed te merken updates voor het onderstel, stilte in de cabine etc.

Ik haal het niet uit je verhaal, maar heb je zelf al met beiden gereden om het verschil voor jezelf mee te maken en dan een gewogen beslissing te kunnen maken (samen met de info die je onilne hebt gelezen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darker
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-08 14:46
Weet niet of het hier al benoemd is maar Tesla heeft nu de volgende actie bij een voorraad Model Y:

1 jaar gratis Supercharging bij een Model Y uit beperkte voorraad met een Tesla bonus van € 2.950

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:46
Ongeveer een week voor onze wintersportvakantie werd 2025.2.6 geïnstalleerd. Dat kwam mooi uit, want:

- voorverwarmen batterij bij laders waarbij die het voorheen niet deed: dit 1x gebruikt en werkte prima.
- autosteer: veel gebruikt op de snelweg en hand normaal aan stuur houden is nu voldoende. Voorheen zeurde hij wat vaker om druk uit te oefenen.

Wij vonden het heerlijk om met deze auto (MY 2025) een lange afstand rijden, het was ~900 km enkel. Het rijd heel soepel, rustig en je komt niet zo moe aan als met een benzine auto. Ook doordat je toch met betere regelmaat stopt. Het snelladen ging goed, de auto was elke keer sneller dan wij met plassen/eten.

Ook de commander deed goed zijn werk. Vooral het continuous autopilot is fijn en ook voor 1 lader via de s3xy app het voorverwarmen aangezet.

Thuis werd zaterdag overigens meteen 2025.2.8 gedownload ;)

Het totale verbruik was volgens de auto (bij Ritten) 181 Wh/km (totale afstand 1922 km en totale energie 348 kWh).
Heenweg was het een stuk kouder. Op bestemming slechts korte stukken gereden. Terugweg begon met -1, maar werd al snel 10+ tot maximaal zelfs 21 gezien in Duitsland.
Qua snelheid: maximale snelheid aangehouden of ~130. Soms iets harder als het nodig was.

Ik vroeg me nog af, wat doet het vinkje "toon in rittenkaart" eigenlijk ? Ik zie in dat Ritten scherm geen verschil als ik het aanvink ? Kon het niet vinden in de handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:09
dimocash schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 16:55:
[...]

Bij mij, M3H met 2025.2.8 is het met TACC ook gewoon nog onderin.
Heb AP niet aan gehad. Gebruik dat sporadisch.
Ik heb vandaag AP getest.
Dan verschijnt idd de melding groot over het scherm.
Geen idee of het een "strike" is, maar het is wel duidelijker in beeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
refused81 schreef op maandag 10 maart 2025 @ 09:30:
Ik wil dit aanvragen, aan de hand daarvan de keuze maken en de bestelling doen. Maar levering nieuwe auto zal ergens in Juni zijn.
Dus dan moet ik nog een een keer inruilvoorstel doen, welke vast lager uit gaat vallen?
Mijn advies, ruil niet in bij Tesla. Je. Krijgt een lage prijs. Zeker als de inruil een niet Tesla is.

Gebruik gewoon de ANWB, ik wil van mijn auto af of een dergelijke service.

Of verkoop hem privé.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loxr25
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19-09 16:53
NiroNiro schreef op maandag 10 maart 2025 @ 08:57:
[...]

1. Weet je zeker dat je alleen TACC aan hebt staan en niet ook autosteer? Wat je beschrijft zag ik alleen als autosteer er ook aan bij stond.
Ja idd autostier zal ook wel aangestaan hebben.
Maar is toch nieuw voor me die blauwe flash, als het nu was dat de detectie van de snelheid correct was zag ik daar geen graten in.

Maar omdat tesla mij niet toelaat om de snelheid manueel (veel) hoger te zetten dan wat hij detecteert is het echt een onzinnige melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Niet online
huh, hoezo laat ie dat niet toe? Als je TACC/Autosteer aan hebt staan kun je met de linker scrollwheel de snelheid toch aanpassen? Of mis ik iets?

Dit is een minder leuke onbeschreven update helaas. Die melding op het scherm was hier een aantal dagen geleden gemeld. Overigens is de melding die je krijgt als je alleen TACC aan hebt en gas bij geeft, ook aangepast. Hij is nu korter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jojost1
  • Registratie: November 2013
Plenkske schreef op maandag 10 maart 2025 @ 09:53:
Ik vroeg me nog af, wat doet het vinkje "toon in rittenkaart" eigenlijk ? Ik zie in dat Ritten scherm geen verschil als ik het aanvink ? Kon het niet vinden in de handleiding.
De ‘rittenkaart’ is het kaartje wat je ziet als je over het media kaartje gaat swipen (onder de visualisatie), dan zie je geloof ik media - bandenspanning - rittenkaart uit m’n hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
NiroNiro schreef op maandag 10 maart 2025 @ 10:32:
huh, hoezo laat ie dat niet toe? Als je TACC/Autosteer aan hebt staan kun je met de linker scrollwheel de snelheid toch aanpassen? Of mis ik iets?

Dit is een minder leuke onbeschreven update helaas. Die melding op het scherm was hier een aantal dagen geleden gemeld. Overigens is de melding die je krijgt als je alleen TACC aan hebt en gas bij geeft, ook aangepast. Hij is nu korter.
Heeft te maken met je instelling.
Ik heb ingesteld dat ik zelf de snelheid instel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Niet online
ja ik ook, dat instellen aan de hand van de borden werkt nog niet naar behoren.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mickvanderveen
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 16-09 09:09

Ja, ‘t is net een DAF 33, achteruit net zo hard als vooruit! 😂🤦‍♂️Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G70EXCD9Y_3EK4Q6jp7MR-e3Ia4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XEdYv4TrZYVIVOxqbALrHpSj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinken82
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:13
mjvdzwet schreef op maandag 10 maart 2025 @ 10:18:
[...]

Mijn advies, ruil niet in bij Tesla. Je. Krijgt een lage prijs. Zeker als de inruil een niet Tesla is.

Gebruik gewoon de ANWB, ik wil van mijn auto af of een dergelijke service.

Of verkoop hem privé.
Krijg je dan wel een schappelijke prijs als het een tesla is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Mickvanderveen schreef op maandag 10 maart 2025 @ 10:53:
[...]

Ja, ‘t is net een DAF 33, achteruit net zo hard als vooruit! 😂🤦‍♂️[Afbeelding]
Tesla zal het afleggen. Het is begrensd, volgens mij 25 km/h.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11:38

bert pit

asdasd

refused81 schreef op maandag 10 maart 2025 @ 09:30:
Ik heb mijn vorige auto verkocht aan de garage waar ik hem had gekocht en kreeg een betere prijs en ze waren er erg blij mee. Aan een gebruike auto wordt meestal meer verdiend dan aan nieuw, vandaar. Een telefoontje is snel gepleegd.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
bert pit schreef op maandag 10 maart 2025 @ 11:24:
[...]

Ik heb mijn vorige auto verkocht aan de garage waar ik hem had gekocht en kreeg een betere prijs en ze waren er erg blij mee. Aan een gebruike auto wordt meestal meer verdiend dan aan nieuw, vandaar. Een telefoontje is snel gepleegd.
snap ik, maar ik heb een Tesla om in te ruilen :)

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bert pit

bert pit

asdasd

Afgelopen weekend een proefrit gemaakt met de nieuwe Y, meteen verliefd. Moest wel nog even wennen aan de one pedal drive.
Van harte. One pedal drive daar ga je snel aan wennen, het is te vergelijken met de overgang van handschakelen naar automaat. Even wennen en daarna weet je niet beter.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
shinken82 schreef op maandag 10 maart 2025 @ 10:57:
[...]

Nee, ook niet. :) Tesla heeft geen belang bij inruil. Dat laten ze ook duidelijk merken in de prijs.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-09 17:00
Mickvanderveen schreef op maandag 10 maart 2025 @ 10:53:
[...]

Ja, ‘t is net een DAF 33, achteruit net zo hard als vooruit! 😂
Ik herken dit wel hoor. Denkend dat je omhoog geswiped hebt om vooruit te gaan, heeft hij het niet goed geregistreerd en schiet je ineens achteruit. Blijft uitkijken.

Ik heb afgelopen weekend geprobeerd om de "Resterende energie bij aankomst" geprobeerd te gebruiken. Ik zou de bestemming wel halen, maar wilde vlak voor aankomst nog even helemaal vol laden. Automatisch werd de laatste supercharger voor aankomst ingepland, zoals verwacht. Met nog ruim een uur te rijden ging hij al meteen voorverwarmen en verbruikte de auto dus direct veel meer energie. Maar na 20 min stopte hij met voorverwarmen en bleek de supercharger weer verdwenen uit de planning. Dit heb ik nog een paar keer geprobeerd, maar telkens verdween de lader weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Niet online
kwaazaar schreef op maandag 10 maart 2025 @ 11:37:
[...]

Ik herken dit wel hoor. Denkend dat je omhoog geswiped hebt om vooruit te gaan, heeft hij het niet goed geregistreerd en schiet je ineens achteruit. Blijft uitkijken.

Ik heb afgelopen weekend geprobeerd om de "Resterende energie bij aankomst" geprobeerd te gebruiken. Ik zou de bestemming wel halen, maar wilde vlak voor aankomst nog even helemaal vol laden. Automatisch werd de laatste supercharger voor aankomst ingepland, zoals verwacht. Met nog ruim een uur te rijden ging hij al meteen voorverwarmen en verbruikte de auto dus direct veel meer energie. Maar na 20 min stopte hij met voorverwarmen en bleek de supercharger weer verdwenen uit de planning. Dit heb ik nog een paar keer geprobeerd, maar telkens verdween de lader weer.
Heb je dan de resterende energie op 100% gezet ofzo? Maar ik denk dat je aankomst energie hoger uit komt dan wat je hebt ingesteld, volgens de auto dan.. en dat er daarom de supercharger steeds eruit wordt gehaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwaazaar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-09 17:00
NiroNiro schreef op maandag 10 maart 2025 @ 11:58:
[...]

Heb je dan de resterende energie op 100% gezet ofzo? Maar ik denk dat je aankomst energie hoger uit komt dan wat je hebt ingesteld, volgens de auto dan.. en dat er daarom de supercharger steeds eruit wordt gehaald.
Ik kwam uit op 40% en had hem op 100% gezet inderdaad. Heb het ook met 95% geprobeerd, zelfde resultaat.

[ Voor 5% gewijzigd door kwaazaar op 10-03-2025 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Laatst online: 15:21
Maasluip schreef op maandag 10 maart 2025 @ 11:13:
[...]
Tesla zal het afleggen. Het is begrensd, volgens mij 25 km/h.
Maar die DAF zal niet regeneren bij het achteruit afremmen >:)

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
shinken82 schreef op maandag 10 maart 2025 @ 10:57:
[...]

Je Tesla inruilen bij Tesla is alleen voor mensen die massochistisch zijn ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
LeKiii schreef op maandag 10 maart 2025 @ 09:34:

Ga voor een 2022+ versie!

Er zijn ieder jaar een aantal verbeteringen en afgezien van iets langere garantie is de AMD soc toch wel een fijn pluspunt.
Je ziet nu al verschil in het UI alhoewel het niet mega is maar straks gaan steeds meer features komen waarbij de Intell Atom achter gaat blijven.
Het opstarten van apps en dergelijke scheelt ook enorm en hoe verder men gaat met updates zal je straks gewoon zien dat de intell steeds meer moet ontberen.

Natuurlijk is een M3H met HW4 helemaal een flinke stap vooruit op ALLE vlakken maar die zijn duurder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fasttesla
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 25-08 15:40
Bomberman71 schreef op maandag 10 maart 2025 @ 12:17:
[...]

Je Tesla inruilen bij Tesla is alleen voor mensen die massochistisch zijn ingesteld.
Ik heb hem gewoon ingeruild bij Tesla, bij de gespecialiseerde bedrijven die Tesla’s voor je verkopen krijg je iets meer maar die houden een percentage in. De andere bv ANWB gaven in mijn geval 12000€ minder(boeven) je kan vrijblijvend een offerte aanvragen bij Tesla die 7 dgn geldig is. Als je echt een nieuwe aanschaft moet je het opnieuw doen in de applicatie waarna deze 30 dgn geldig is. Ben ook nog voor andere merken wezen kijken(lees Chinees) maar die werken ook alleen maar met handelaren, ga je ook van huilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinken82
Fasttesla schreef op maandag 10 maart 2025 @ 12:26:
[...]

Ik heb hem gewoon ingeruild bij Tesla, bij de gespecialiseerde bedrijven die Tesla’s voor je verkopen krijg je iets meer maar die houden een percentage in. De andere bv ANWB gaven in mijn geval 12000€ minder(boeven) je kan vrijblijvend een offerte aanvragen bij Tesla die 7 dgn geldig is. Als je echt een nieuwe aanschaft moet je het opnieuw doen in de applicatie waarna deze 30 dgn geldig is. Ben ook nog voor andere merken wezen kijken(lees Chinees) maar die werken ook alleen maar met handelaren, ga je ook van huilen.
Lees ik het goed dat je €12k minder kreeg via ANWB dan via Tesla zelf?

Dat is een aanzienlijk verschil!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fasttesla
shinken82 schreef op maandag 10 maart 2025 @ 12:38:
[...]

Lees ik het goed dat je €12k minder kreeg via ANWB dan via Tesla zelf?

Dat is een aanzienlijk verschil!
Yep

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fasttesla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinken82
Wanneer had je de auto ingeruild? Vorig jaar of dit jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasttesla
shinken82 schreef op maandag 10 maart 2025 @ 13:05:
[...]

Wanneer had je de auto ingeruild? Vorig jaar of dit jaar?
2 wkn geleden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shinken82
Mooie prijs! Y Performance 2022 kost tweedehands toch nog €44-45k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasttesla
shinken82 schreef op maandag 10 maart 2025 @ 13:15:
[...]

Mooie prijs! Y Performance 2022 kost tweedehands toch nog €44-45k
Hij zal binnenkort wel op de site te koop gezet worden althans dat werd verteld, ben benieuwd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
dimocash schreef op maandag 10 maart 2025 @ 10:45:
[...]

Heeft te maken met je instelling.
Ik heb ingesteld dat ik zelf de snelheid instel.
Ik ook, "huidige snelheid". Maar ik heb soms ook gemerkt dat als je bij autosteer omhoog scrollt voor meer snelheid, hij niet verder gaat dan max + 10. In de handleiding staat het volgende:
Opmerking
In een woonerf, een weg zonder middenstreep of een weg zonder toegangsbeperking is de maximaal toegestane kruissnelheid beperkt en wordt een melding weergegeven op het touchscreen. De begrensde snelheid is gelijk aan de maximumsnelheid voor de weg plus 10 km/h.
Vanochtend nog even getest op een 80 weg met duidelijke middenstreep. Ook daar niet hoger dan 90 bij scrollen.
Het zal hem wel zitten in "weg zonder toegangsbeperking"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dimocash
Plenkske schreef op maandag 10 maart 2025 @ 13:40:
[...]

Ik ook, "huidige snelheid". Maar ik heb soms ook gemerkt dat als je bij autosteer omhoog scrollt voor meer snelheid, hij niet verder gaat dan max + 10. In de handleiding staat het volgende:

[...]

Vanochtend nog even getest op een 80 weg met duidelijke middenstreep. Ook daar niet hoger dan 90 bij scrollen.
Ja, dit heb ik op sommige plekken
maar is niet constant.
Bijv de bocht van de a6 naar de a1 dan gaat hij terug naar max 10 km harder en zodra je echt op de a1 rijdt, gaat het terug naar de snelheid die je al had ingesteld.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 09:15
Plenkske schreef op maandag 10 maart 2025 @ 13:40:
[...]

[...]

Inderdaad dat gedrag herken ik ook. En ongelofelijk vervelend als je bv 90 mag, maar de camera denkt een 50 gezien te hebben :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijts
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-09 09:22
ColeJ schreef op maandag 10 maart 2025 @ 09:42:
Ik rij nu 3 maanden in mijn Tesla Y RWD en heb wel een aantal zaken waar ik een service afspraak voor ga in plannen:

- Ratel/rammel rechtsvoor in de auto. Als ik in een straat rij dan resoneert het behoorlijk en lijkt rechtsvoor bij de luchtventilatie iets te rammelen.
Bij m'n M3H hebben ze voor een gelijkaardige klacht (maar dan kant bestuurder) een onderdeel van de ventilatiesturing in dashboard vervangen. Zou blijkbaar gaan om gekend probleem en het nieuwe onderdeel zou een aangepaste versie zijn.
Misschien voor MY ook?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bomberman71
Ik zou als update graag de optie hebben voor een ouderwetse CC.
Dus een domme Cruise control die een ingestelde snelheid aanhoud.
Te vaak ook gehad dat hij in 1x ging inhouden (en de remlichten aan doet!) op een snelweg met helemaal niks voor me.
Het systeem vond het echter nodig vanwege een naderende bocht overgang naar een andere snelweg.

Vandaar, een optie (pure software update) om de CC dom te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
Nijts schreef op maandag 10 maart 2025 @ 15:10:
[...]

Bij m'n M3H hebben ze voor een gelijkaardige klacht (maar dan kant bestuurder) een onderdeel van de ventilatiesturing in dashboard vervangen. Zou blijkbaar gaan om gekend probleem en het nieuwe onderdeel zou een aangepaste versie zijn.
Misschien voor MY ook?
Mijn ventilatie maakt af en toe het geluid van trappelende paardenvoetjes.

Meer mensen last van?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Nu online
mjvdzwet schreef op maandag 10 maart 2025 @ 15:32:
[...]

Mijn ventilatie maakt af en toe het geluid van trappelende paardenvoetjes.

Meer mensen last van?
Dat zijn al die PK's die aan het wachten zijn om losgelaten te worden :*)

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:21
loxr25 schreef op maandag 10 maart 2025 @ 08:41:
Op binnenwegen misschien wel, maar op dijkwegen blijft het een drama ook met de laatste versie.
Reed net onderweg naar een klant hier https://maps.app.goo.gl/sC28ZBSc8yn2wkci9 , met mijn wielen over de rechterstreep en activeerde TACC (geen AP)

Rijdt er even later een tegemoet komende fietser, netjes in zijn fietsstrook, gaat mijn auto vol in de remmen hiervoor |:( Kom daar vaker en heb TACC al meerdere keren geprobeerd op de dijk, maar het is niet te doen. Zou voor dat soort wegen dolgraag een domme CC hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
JeroenV_ schreef op maandag 10 maart 2025 @ 15:43:
[...]

Op binnenwegen misschien wel, maar op dijkwegen blijft het een drama ook met de laatste versie.
Reed net onderweg naar een klant hier https://maps.app.goo.gl/sC28ZBSc8yn2wkci9 , met mijn wielen over de rechterstreep en activeerde TACC (geen AP)

Rijdt er even later een tegemoet komende fietser, netjes in zijn fietsstrook, gaat mijn auto vol in de remmen hiervoor |:( Kom daar vaker en heb TACC al meerdere keren geprobeerd op de dijk, maar het is niet te doen. Zou voor dat soort wegen dolgraag een domme CC hebben...
Eigenlijk is dat geen fietsstrook, maar een suggestiestrook, bedoelt om ervoor te zorgen dat de rijbaan smaller lijkt dan hij werkelijk is, zodat automobilisten hopelijk langzamer rijden. Dat betekent dat je hem eigenlijk compleet mag negeren en er gewoon op mag rijden. Maar dat snappen al die rijstrookassistenten dus niet.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

JeroenV_ schreef op maandag 10 maart 2025 @ 15:43:
[...]

Is ook pas 100 keer aangegeven hier dat op dat soort typisch Hollandse wegen je geen TACC of AutoPilot moet gebruiken. Staat ook duidelijk in de handleiding van je Tesla.

Snap niet dat mensen daarover blijven klagen |:(

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:21
xFeverr schreef op maandag 10 maart 2025 @ 16:06:
[...]

Eigenlijk is dat geen fietsstrook, maar een suggestiestrook, bedoelt om ervoor te zorgen dat de rijbaan smaller lijkt dan hij werkelijk is, zodat automobilisten hopelijk langzamer rijden. Dat betekent dat je hem eigenlijk compleet mag negeren en er gewoon op mag rijden. Maar dat snappen al die rijstrookassistenten dus niet.
Inderdaad ja, niet alles wordt beter zeg maar ;)
Damian schreef op maandag 10 maart 2025 @ 16:12:
[...]

Is ook pas 100 keer aangegeven hier dat op dat soort typisch Hollandse wegen je geen TACC of AutoPilot moet gebruiken. Staat ook duidelijk in de handleiding van je Tesla.

Snap niet dat mensen daarover blijven klagen |:(
Snap niet dat mijn nieuwste en modernste auto niet simpel over een weggetje kan rijden zonder de noodrem uit te gooien om niks |:(
Ik rijd denk ik al 20 jaar over die dijk met allerlei auto's, en deze heeft er als enige problemen dus niet heel gek dat ik soort van klaag toch :? En ja, het is niet de 1e keer in dit topic en zal ook niet de laatste keer zijn, maar niet zo heel gek als je iets basics gewoon mist, of eigenlijk, als iets basics gewoon niet werkt ongeacht wat er in handleidingen staat.

Voeg gewoon iets basaals toe als een domme CC en je hebt heel veel mensen blij gemaakt op onze blijkbaar zeer 'typische Hollandse wegen'

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bert pit

bert pit

asdasd

this schreef op maandag 10 maart 2025 @ 14:53:
[...]

Inderdaad dat gedrag herken ik ook. En ongelofelijk vervelend als je bv 90 mag, maar de camera denkt een 50 gezien te hebben :(
Vaak ziet hij heb ook daadwerkelijk. Ik rij dagelijks over een rotonde op een 80km weg waar een afslag is naar een parallelweg met 50km. Daar staat een bord 50km en die wordt overgenomen en kilometers lang vast gehouden.

Het zou in Nederland handig zijn om die bord herkenning uit te kunnen zetten. Ik weet dat dat bij andere merken wel kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bert pit

bert pit

asdasd

Bomberman71 schreef op maandag 10 maart 2025 @ 15:31:
Ik zou als update graag de optie hebben voor een ouderwetse CC.
Dus een domme Cruise control die een ingestelde snelheid aanhoud.
Te vaak ook gehad dat hij in 1x ging inhouden (en de remlichten aan doet!) op een snelweg met helemaal niks voor me.
Het systeem vond het echter nodig vanwege een naderende bocht overgang naar een andere snelweg.

Vandaar, een optie (pure software update) om de CC dom te maken.
Zo eentje die gewoon tegen een stilstaande auto aan rijdt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
bert pit schreef op maandag 10 maart 2025 @ 16:32:
[...]

Vaak ziet hij heb ook daadwerkelijk. Ik rij dagelijks over een rotonde op een 80km weg waar een afslag is naar een parallelweg met 50km. Daar staat een bord 50km en die wordt overgenomen en kilometers lang vast gehouden.

Het zou in Nederland handig zijn om die bord herkenning uit te kunnen zetten. Ik weet dat dat bij andere merken wel kan.
En dat is het, Tesla moet mensen de gelegenheid geven bepaalde features te kunnen aanpassen.
Het zal wel weer een stoffig juridisch spelletje zijn maar met een disclaimer en die voorwaarden te accepteren zou je de verantwoordelijkheid kunnen afschuiven.

- Optie voor Reguliere CC in de opties (ook OFF na een restart)
- Verkeersbod herkenning uit zetten in de opties (ook OFF na een restart)
- Debiele vermoeidheid waarschuwing blijvend UIT zetten (dus ook OFF na een restart!)

Dit soort simpele aanpassingen zouden veel schelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bomberman71
bert pit schreef op maandag 10 maart 2025 @ 16:33:
[...]

Yup, als je dat kiest dan rijd je met gewoon een ouderwetse CC.
Oh wacht, nu rijden mensen met een Tesla geen schade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-09 23:17
[...]

Inderdaad, en weer Tesla de krant haalt:" Tesla remt niet in Cruise Control"......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
Mackeessie schreef op maandag 10 maart 2025 @ 17:03:
[...]

Inderdaad, en weer Tesla de krant haalt:" Tesla remt niet in Cruise Control"......
Dus nu gebeuren er geen ongelukken?
Ik denk dat die onnodige noodstops veel slechter kunnen uitpakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wootahH
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:03
Bomberman71 schreef op maandag 10 maart 2025 @ 16:57:
[...]

En dat is het, Tesla moet mensen de gelegenheid geven bepaalde features te kunnen aanpassen.
Het zal wel weer een stoffig juridisch spelletje zijn maar met een disclaimer en die voorwaarden te accepteren zou je de verantwoordelijkheid kunnen afschuiven.

- Debiele vermoeidheid waarschuwing blijvend UIT zetten (dus ook OFF na een restart!)

Sommige dingen zijn ook verplicht zoals vermoeidheid detectie moet elke rit aan staan. https://www.autoweek.nl/a...-nu-op-alle-nieuwe-autos/

Iets meer flexibiliteit zou wel fijn zijn, en dan dat je alle opties met een knop goed kan zetten.

[ Voor 5% gewijzigd door wootahH op 10-03-2025 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
wootahH schreef op maandag 10 maart 2025 @ 17:15:
[...]

Sommige dingen zijn ook verplicht zoals vermoeidheid detectie moet elke rit aan staan. https://www.autoweek.nl/a...-nu-op-alle-nieuwe-autos/
Ja, helaas.
Kijk als dat systeem werkte dan zou ik er geen probleem mee hebben maar hij zit er zo vaak naast.
Ik let niet eens meer op die gele meldingen op het scherm. 90% is onzin mbt slaperigheid, camera die niks kan zien (ja het is nacht), dat het lane assist systeem niet mee doet.

Met name op de donkere provinciale wegen. Op de snelwegen blijft dat slaperig gedoe.
Wellicht vind het syteem me echt te lelijk en ben ik aan een facelift toe -O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jarus20
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 21:56
Bomberman71 schreef op maandag 10 maart 2025 @ 17:22:
[...]

Ja, helaas.
Kijk als dat systeem werkte dan zou ik er geen probleem mee hebben maar hij zit er zo vaak naast.
Ik let niet eens meer op die gele meldingen op het scherm. 90% is onzin mbt slaperigheid, camera die niks kan zien (ja het is nacht), dat het lane assist systeem niet mee doet.

Met name op de donkere provinciale wegen. Op de snelwegen blijft dat slaperig gedoe.
Wellicht vind het syteem me echt te lelijk en ben ik aan een facelift toe -O-
Slaperigheidsmelding heb ik ook al paar keer onnodig gehad. Ik heb de indruk dat bij een laagstaande zon als je enkele keren met je ogen te veel dicht knippert hij denkt dat je in slaap aan het vallen bent. :)

Op mijn Mercedes van jaren geleden had ik dat ook en toen heb ik op 5 jaar tijd die melding 2 keer gehad denk ik en 1 ervan was tijdens een 12u rit naar Zuid-Frankrijk dus toen wel met reden neem ik aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 21:59
Wat mij betreft hoeft Tesla niet een gewone CC functie te ontwikkelen. Ze moeten gewoon zorgen dat de TACC functie goed werkt, net zoals dat bij diverse andere merken ook het geval is.

Ik heb er ook vaker over geklaagd, de TACC van mijn Model 3 is de slechtste/minst betrouwbare ACC die ik ooit op een auto gehad heb. Maar wie weet heeft de nieuwste softwareversie dit opgelost, sinds vanmiddag is die geinstalleerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jmtpes
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 19:23
Toevallig had ik mn model 3 rdw stealth grey van sept 2024 aangeboden voor verkoop ivm interesse in een nieuwe Y.

Bij Tesla is het bod €33400
Bij ik wil van mn auto af was het bod tussen de 33000en 35000.

Op zich was het bod van Tesla nog best redelijk vergeleken met ikwilvanmnautoaf.

[ Voor 5% gewijzigd door Jmtpes op 10-03-2025 19:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bert pit

bert pit

asdasd

Bomberman71 schreef op maandag 10 maart 2025 @ 16:57:
[...]

Ik denk dat Tesla niet terug wil naar dat soort verouderde technologie als CC en liever af en toe een hapering heeft dan een ongeluk.
Een paar jaar geleden reed iemand uit de kennissenkring zich dood achterop een vrachtwagen. Hij reed in een nieuwe Volvo met alle veiligheidsvoorzieningen die je een paar jaar geleden kon krijgen. Ze stonden alleen uit.

Bij Tesla staan bepaalde veiligheidsvoorzieningen altijd aan en daar kan een nadeel aan zitten maar ook een voordeel.

Ook zelf heb ik een situatie gehad waarbij de auto een ongeluk voorkwam en een behoorlijke schade of erger werd voorkomen. Na zo'n moment realiseer je je dat je zelf ook niet onfeilbaar bent en ben je blij dat de auto het van je overnam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bert pit schreef op maandag 10 maart 2025 @ 19:32:
[...]

Ik denk dat Tesla niet terug wil naar dat soort verouderde technologie als CC en liever af en toe een hapering heeft dan een ongeluk.
Een paar jaar geleden reed iemand uit de kennissenkring zich dood achterop een vrachtwagen. Hij reed in een nieuwe Volvo met alle veiligheidsvoorzieningen die je een paar jaar geleden kon krijgen. Ze stonden alleen uit.

Bij Tesla staan bepaalde veiligheidsvoorzieningen altijd aan en daar kan een nadeel aan zitten maar ook een voordeel.

Ook zelf heb ik een situatie gehad waarbij de auto een ongeluk voorkwam en een behoorlijke schade of erger werd voorkomen. Na zo'n moment realiseer je je dat je zelf ook niet onfeilbaar bent en ben je blij dat de auto het van je overnam.
Heeft niks met Tesla te maken afaik. Gewoon EU regels. Ik kan in mijn Tesla ook nog allea uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit

bert pit

asdasd

Inspired schreef op maandag 10 maart 2025 @ 19:36:
[...]

Heeft niks met Tesla te maken afaik. Gewoon EU regels. Ik kan in mijn Tesla ook nog allea uitzetten.
Het niet hebben van CC heeft niets te maken met EU regels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bert pit schreef op maandag 10 maart 2025 @ 19:39:
[...]

Het niet hebben van CC heeft niets te maken met EU regels.
Ging over de veiligheidssystemen toch? Dat heeft alles met EU te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
Inspired schreef op maandag 10 maart 2025 @ 19:51:
[...]

Ging over de veiligheidssystemen toch? Dat heeft alles met EU te maken.
Ik heb echt nog nooit een slaperigheidswaarschuwing gehad. Zelfs niet als ik echt zit te geeuwen.

Het blijft bijzonder hoe verschillend ervaringen zijn met de rijhulpsystemen bij een ieder van ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
mjvdzwet schreef op maandag 10 maart 2025 @ 20:07:
[...]

Ik heb echt nog nooit een slaperigheidswaarschuwing gehad. Zelfs niet als ik echt zit te geeuwen.

Het blijft bijzonder hoe verschillend ervaringen zijn met de rijhulpsystemen bij een ieder van ons.
Er zijn ook mensen die beweren dat hun regen 'sensor' op hun M3/Y altijd geweldig werkt. :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Ik ook niet maar het zal ook niet in mijn Y zitten denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insidious
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 17-09 00:09

Insidious

Professionele amateur

Beste Tweakers,

Sinds begin januari heb ik een nieuwe M3 Performance. Heel tevreden mee. Hiervoor een M3 Performance gehad uit 2019. Nu een vraag waar ik niet uit kom:

Als ik vertrek dan zet ik de geluiden van de snelheden op stil zodat ik geen gepiep hoor wanneer ik iets over de snelheid heen ga. Wanneer ik dit doe krijg ik ook geen waarschuwingen meer voor flitspalen. Volgens mij krijg ik met navigeren wel te horen als er een flitspaal staat.

Is er mogelijkheid dat ik wel de (geluids)meldingen hoor van flitspalen, maar de overige geluiden niet te horen krijg?

Oké thanks alvast!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bomberman71
Insidious schreef op maandag 10 maart 2025 @ 20:40:
Beste Tweakers,

Sinds begin januari heb ik een nieuwe M3 Performance. Heel tevreden mee. Hiervoor een M3 Performance gehad uit 2019. Nu een vraag waar ik niet uit kom:

Als ik vertrek dan zet ik de geluiden van de snelheden op stil zodat ik geen gepiep hoor wanneer ik iets over de snelheid heen ga. Wanneer ik dit doe krijg ik ook geen waarschuwingen meer voor flitspalen. Volgens mij krijg ik met navigeren wel te horen als er een flitspaal staat.

Is er mogelijkheid dat ik wel de (geluids)meldingen hoor van flitspalen, maar de overige geluiden niet te horen krijg?

Oké thanks alvast!
Ja, een Enhance Commander inbouwen. Die schakelt die EU eis speed restriction uit, iedere keer als je gaat rijden en dus geen omkijken meer naar.
Ik hoor ook altijd de flitspalen maar ik rijd wel bijna altijd met de navigatie ivm wegwerkzaamheden, superchargers, etc.

Maar ik vertrouw eigenlijk altijd op Flitsmeister en dat heb ik gewoon standalone. De tesla laat maar een fractie zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DarkSide
  • Laatst online: 20:57

DarkSide

theres no place like ::1

Vandaag de swap van M3 SR+ uit begin 2020 gemaakt naar M3 2025.
Toch wel bijzonder dat die laatste ongeveer 10k goedkoper is dan de oude, maar echt veel meer biedt.

Echt blij met de beter isolatie en kwaliteit van het interieur.
Meteen even de commander en knob ingebouwd (gekocht met BF dus moest even wachten :P )
Maar was fluitje van een cent en ook blij mee.

Nog even proef gereden op de snelweg met AP en dat werkt echt top.
Veel relaxter om te rijden zo. Geen gedoe meer met continu AP zelf aan zetten.

Voor nu lijkt ook het rijden op TACC op 60 km/u wegen een stuk beter te gaan.
Komende maand maar even wat meer km's maken om een wat beter beeld te krijgen.

Maar voor nu iig wel blij met de nieuwe M3.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
[...]Zo eentje die gewoon tegen een stilstaande auto aan rijdt?
Ik neem aan dat de bestuurder zelf wel de domme CC uit kan zetten en indien nodig kan remmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim.w
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:53
Jmtpes schreef op maandag 10 maart 2025 @ 19:07:
Toevallig had ik mn model 3 rdw stealth grey van sept 2024 aangeboden voor verkoop ivm interesse in een nieuwe Y.

Bij Tesla is het bod €33400
Bij ik wil van mn auto af was het bod tussen de 33000en 35000.

Op zich was het bod van Tesla nog best redelijk vergeleken met ikwilvanmnautoaf.
Ik vind het bod vanuit Tesla inderdaad realistisch. Maar stel je besteld nu een Y juniper RWD met een levertijd van mei - juni? Is het bod tot die tijd geldig of heb je enkel garantie op die inruilprijs als je de auto nu bij Tesla achterlaat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Insidious schreef op maandag 10 maart 2025 @ 20:40:
Beste Tweakers,

Oké thanks alvast!
Heb je wel Premium Connectivity ?
Want dat is wel nodig voor flitspalen (en trajectcontroles). Wellicht ben je er in het begin gewend aan geraakt, zit standaard een maand bij namelijk.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
tim.w schreef op maandag 10 maart 2025 @ 22:13:
[...]

Ik vind het bod vanuit Tesla inderdaad realistisch. Maar stel je besteld nu een Y juniper RWD met een levertijd van mei - juni? Is het bod tot die tijd geldig of heb je enkel garantie op die inruilprijs als je de auto nu bij Tesla achterlaat?
Het bod is de aangegeven dagen geldig, maar het is een indicatie. Hij wordt geïnspecteerd bij (soms zelfs ns) inleveren en dan wordt de uiteindelijke waarde bepaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:35
[...]

Ik kreeg de eerste waarschuwing al tijdens het naar huis rijden nadat ik de m3 in Tilburg ophaalde. Zat nog geen half uur in de auto. 8)
Pagina: 1 ... 46 ... 128 Laatste

Let op:
  • Discussies/uitlatingen over het gedrag of politieke agenda van Elon Musk horen hier niet thuis, zie: Taro in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3"
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: