Ongeveer een week voor onze wintersportvakantie werd 2025.2.6 geïnstalleerd. Dat kwam mooi uit, want:
- voorverwarmen batterij bij laders waarbij die het voorheen niet deed: dit 1x gebruikt en werkte prima.
- autosteer: veel gebruikt op de snelweg en hand normaal aan stuur houden is nu voldoende. Voorheen zeurde hij wat vaker om druk uit te oefenen.
Wij vonden het heerlijk om met deze auto (MY 2025) een lange afstand rijden, het was ~900 km enkel. Het rijd heel soepel, rustig en je komt niet zo moe aan als met een benzine auto. Ook doordat je toch met betere regelmaat stopt. Het snelladen ging goed, de auto was elke keer sneller dan wij met plassen/eten.
Ook de commander deed goed zijn werk. Vooral het continuous autopilot is fijn en ook voor 1 lader via de s3xy app het voorverwarmen aangezet.
Thuis werd zaterdag overigens meteen 2025.2.8 gedownload
Het totale verbruik was volgens de auto (bij Ritten) 181 Wh/km (totale afstand 1922 km en totale energie 348 kWh).
Heenweg was het een stuk kouder. Op bestemming slechts korte stukken gereden. Terugweg begon met -1, maar werd al snel 10+ tot maximaal zelfs 21 gezien in Duitsland.
Qua snelheid: maximale snelheid aangehouden of ~130. Soms iets harder als het nodig was.
Ik vroeg me nog af, wat doet het vinkje "toon in rittenkaart" eigenlijk ? Ik zie in dat Ritten scherm geen verschil als ik het aanvink ? Kon het niet vinden in de handleiding.