Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:09
De MY RWD is niet leverbaar met de Helix 20" velgen. Heeft iemand enig idee wat een losse set van die velgen bij Tesla kost?

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barse87
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 23:10
M3lvinG schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 07:48:
[...]

Zat net ook even te kijken op de website naar de andere Model Y modellen. Het is oprecht jammer dat de RWD en LR RWD maar 9 speakers krijgen en geen subwoofer.
Ik heb de audio van de juniper RWD beluisterd en het viel mij op dat er veel meer bass was dan bij de Model 3 RWD. Ik zou haast denken dat die nu ook een subwoofer heeft maar dat is kennelijk niet zo

9280WP | Daikin Altherma 3 LT 8kW | VW e-Golf 2019 | Tesla Model 3 RWD 2025

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:56
Caayn schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 10:25:
[...]
Ik laat 'm in D staan. Voor de wasstraat staan een paar parkeer havens (waar mensen normaal hun antenne en dergelijke verwijderen/vastplakken) daar wissel ik van Vehicle Hold modus en rij vervolgens de wasstraat/band in/op.

Na de band stofzuigen en eventueel bandenspanning check, zet ik de vehicle hold modus weer terug op hold.

Wasstraat modus zet ik wel aan voor de sensoren.
Is dit niet mega omslachtig als je gewoon wasstraatmodus aan kunt zetten en daar op N kunt klikken op je scherm? Je rempedaal licht aanraken zodat de knop 'klikbaar' wordt.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21:39

bert pit

asdasd

MWDKing schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 21:26:
[...]

@EvolutionX net geprobeerd;
Stekker in auto (21:00)
Via app ingesteld "laden stoppen 9:00 vrijdag" (morgen)
Start laadsessie op laadstation (met druppel)

Resultaat; de auto begint meteen te laden en aantal kw loopt op tot de 11kw (max). Verwachte laadtijd: 5uur. Dan is die om 2:00 klaar ipv 9:00.

Dusja, strikt genomen is het laden dan gestopt voor 9:00,aar het is niet echt wat ik van de functie verwacht.
Ik vermoed dat je naar een slimme laad app moet kijken zoals die van stekker.com. Wel is belangrijk dat je slimme charger wordt ondersteund.

Nokia 6110, Sony Walkman, Commodore 64, gas sinds 1962

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-R-L
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 24-05 09:45
@baddon schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 08:48:
[...]

In welke situatie heb je de N nodig? Ik kan alleen de wasstraat bedenken en daar is een modus voor? Zelf de auto nog nooit in de N gehad.
Dagelijks. Ik rij thuis door in het vak tot ik de stoeprand raak, laat ik hem in N weer even loskomen van de stoep.

Van het weekend de wasstraatmodus maar eens proberen. Kan ik die ook inschakelen als ik al op de band sta? Regensensor uitzetten is ook al zoiets wat ik vaak pas bedacht als ze aangingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warsame
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-05 12:53
Ik merk al een tijdje in TeslaMate dat de auto niet meer in slaapstand gaat, maar alleen offline wordt gezet. Zijn er meer mensen die hetzelfde ervaren? Ik gebruik softwareversie 2025.2.6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Barse87 schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 10:59:
[...]

Ik heb de audio van de juniper RWD beluisterd en het viel mij op dat er veel meer bass was dan bij de Model 3 RWD. Ik zou haast denken dat die nu ook een subwoofer heeft maar dat is kennelijk niet zo
Was het een Juniper Launch edition ?
Die heeft wel een subwoofer

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:03
R-R-L schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 11:18:
[...]

Dagelijks. Ik rij thuis door in het vak tot ik de stoeprand raak, laat ik hem in N weer even loskomen van de stoep.

Van het weekend de wasstraatmodus maar eens proberen. Kan ik die ook inschakelen als ik al op de band sta? Regensensor uitzetten is ook al zoiets wat ik vaak pas bedacht als ze aangingen.
Wasstraat modus zet je van te voren aan, die blijft aan zolang je minder dan 10-15km/u rijdt.
Kort op de rem tikken en je kan op het scherm op ‘rollen’ oid klikken. Werkt prima (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit

bert pit

asdasd

[...]

Wasstraat modus zet de ruitenwissers uit en ook de laadklep blijft dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
warsame schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 11:21:
Ik merk al een tijdje in TeslaMate dat de auto niet meer in slaapstand gaat, maar alleen offline wordt gezet. Zijn er meer mensen die hetzelfde ervaren? Ik gebruik softwareversie 2025.2.6.
Dit is al bijna een jaar zo.
Hij gaat na de update meestal 1x in sleep, daarna wordt sleep als offline getoond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElonDusk
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 24-05 13:42
Weet iemand hoe lang het kan duren voor de Athlon configurator up to date is! :9~

Model 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:28
ElonDusk schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 12:21:
Weet iemand hoe lang het kan duren voor de Athlon configurator up to date is! :9~
euuuhhhhhh misschien Athlon?

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RF1000
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20:46
Smobbo schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 11:48:
[...]

Wasstraat modus zet je van te voren aan, die blijft aan zolang je minder dan 10-15km/u rijdt.
Kort op de rem tikken en je kan op het scherm op ‘rollen’ oid klikken. Werkt prima (y)
En doe NOOIT je gordel los tijdens het slepen door de wastraat.... dit kon bij de 2020 Moldel 3 wel. Bij m'n M3H schiet ie dan direct op de handrem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 23-05 16:20
RF1000 schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 12:40:
[...]

En doe NOOIT je gordel los tijdens het slepen door de wastraat.... dit kon bij de 2020 Moldel 3 wel. Bij m'n M3H schiet ie dan direct op de handrem.
Handrem? Bedoel je park?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Oekol schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 11:04:
[...]

Is dit niet mega omslachtig als je gewoon wasstraatmodus aan kunt zetten en daar op N kunt klikken op je scherm? Je rempedaal licht aanraken zodat de knop 'klikbaar' wordt.
Ik druk liever de rem niet in als de auto op een band staat. Ik vindt het juist weer omslachtig om op het juiste moment aan 't einde van de band de rem in te moeten in plaatst van dat ik gewoon direct weg kan rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
RF1000 schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 12:40:
[...]

Model Y doet dit ook. Eén keer gehad* toen ik met de kleine op de achterbank door de wasstraat ging. Ik dacht even snel iets aan te geven, terwijl wij halverwege de band waren, dus gordel los geklikt maar de auto schoot direct op de handrem/parkeerstand. Daar waren de wasstraat, auto achter mij en mijn zenuwen, niet zo blij mee. Scheelde niet veel of mijn achterligger zat boven op me.

*Terwijl alle portieren gewoon dicht waren en de wasstraatmodus netjes aanstond.

[ Voor 9% gewijzigd door Caayn op 21-02-2025 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerobase
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Weet iemand of je bij de nieuwe model Y nu wel/of niet een referral-link kunt gebruiken? Er staat me iets van bij dat dit niet kon (In ieder geval niet voor de Launch Edition).

Bij het bestellen van de nieuwe model Y (LR-AWD, dus niet de Launch Edition) kon ik echter gewoon gebruikmaken van een referral-link van een collega. Je komt weliswaar eerst op een pagina uit waar je voorraadauto's kunt selecteren, maar als je daarna bovenin kiest voor de nieuwe model Y krijg je keurig de melding dat je E 500,- tegoed hebt gekregen van degene die jou de link heeft gestuurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:00
Caayn schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 12:50:
[...]
Ik druk liever de rem niet in als de auto op een band staat. Ik vindt het juist weer omslachtig om op het juiste moment aan 't einde van de band de rem in te moeten in plaatst van dat ik gewoon direct weg kan rijden.
Het is geen lopende/transport band, alleen "rolletjes" aan een ketting die je voortduwen/trekken.
Aan het eind gaan die dingen onder de grond, duwen je auto niet meer en dan sta je stil, je kunt dan prima je rem intrappen (niet te lang wachten met wegrijden, want achter je kan er nog 1 komen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Niet online
mitsumark schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 12:59:
[...]

Het is geen lopende/transport band, alleen "rolletjes" aan een ketting die je voortduwen/trekken.
Aan het eind gaan die dingen onder de grond, duwen je auto niet meer en dan sta je stil, je kunt dan prima je rem intrappen (niet te lang wachten met wegrijden, want achter je kan er nog 1 komen).
Dat snap ik ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Majesteit
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17:28
Mijn LM gaf aan dat ze een aantal 'dagen' nodig hebben om de prijs te updaten aan de achterkant. Nu zijn ze ook een week dicht i.v.m. carnaval. Zal mijn geduld op de proef moeten stellen. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jheerink14
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 25-05 09:40
Zerobase schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 12:59:
Weet iemand of je bij de nieuwe model Y nu wel/of niet een referral-link kunt gebruiken? Er staat me iets van bij dat dit niet kon (In ieder geval niet voor de Launch Edition).

Bij het bestellen van de nieuwe model Y (LR-AWD, dus niet de Launch Edition) kon ik echter gewoon gebruikmaken van een referral-link van een collega. Je komt weliswaar eerst op een pagina uit waar je voorraadauto's kunt selecteren, maar als je daarna bovenin kiest voor de nieuwe model Y krijg je keurig de melding dat je E 500,- tegoed hebt gekregen van degene die jou de link heeft gestuurd.
Ik heb vanochtend een nieuwe Y besteld met mijn eigen referalcode (van mijn ander 3) stond er eerst wel bij ,maar op eind afrekening nu staat het er weer niet op..Maar goed duurt nog tijd voor hij wordt geleverd (05-2025)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barse87
  • Laatst online: 23:10
ZeRoC00L schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 11:34:
[...]

Was het een Juniper Launch edition ?
Die heeft wel een subwoofer
Nee het was de standaard RWD zonder premium interieur

9280WP | Daikin Altherma 3 LT 8kW | VW e-Golf 2019 | Tesla Model 3 RWD 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Caayn schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 12:50:
[...]
Je drukt de rem niet in, je duwt een beetje op de rem. Zo zacht dat de auto als die rijdt niet eens van zou remmen. Denk dat je dat aan 't overdenken bent.

En einde van de band rem indrukken? Je bedoelt om weer naar de D te gaan? Dat doe je toch ook als je wegrijdt? Of ga je al rijden als je nog met je banden op die rails staat?

[ Voor 15% gewijzigd door Oekol op 21-02-2025 13:58 ]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
[...]

Je kan de wasstraat modus van te voren aanzetten en zolang je onder de 15km/u blijft zal die aan blijven tenzij je 'm handmatig via scherm uitzet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zerobase
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Staat hier ook niet op de eindafrekening. We zien inderdaad wel als de auto geleverd wordt.
jheerink14 schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 13:22:
[...]

Ik heb vanochtend een nieuwe Y besteld met mijn eigen referalcode (van mijn ander 3) stond er eerst wel bij ,maar op eind afrekening nu staat het er weer niet op..Maar goed duurt nog tijd voor hij wordt geleverd (05-2025)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:54
En de afgelopen 2 á 3 pagina's is waarom ik dus naar een wasbox rij en zelf wel doen :D
Nog afgezien van dat door de rare vormen vrijwel geen wasstraat daadwerkelijk alles weet weg te poetsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-05 11:19
Caelorum schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 14:59:
En de afgelopen 2 á 3 pagina's is waarom ik dus naar een wasbox rij en zelf wel doen :D
Nog afgezien van dat door de rare vormen vrijwel geen wasstraat daadwerkelijk alles weet weg te poetsen.
Dat laatste merk ik ook
Vooral de onderkant van de zijkanten worden NIET goed schoon.
Heel irritant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AV1989
  • Laatst online: 16:02
Arval en alphabet duren ook nog wel even voordat de nieuwe versies in de configurator staan ben ik bang..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonmob
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 23:16
Zojuist door tesla gebeld om mijn model y LR om te zetten naar de nieuwe versie. De oude in witte bekleding is niet meer leverbaar. Levering in april is wel omgezet naar mei tot uiterlijk juni. Dat konden ze niet met zekerheid zeggen.
Nu dus extra maand doorrijden in onze e-niro nog steeds een prima wagen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luuksurf
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 09-03 23:32
Vandaag proefrit gemaakt in de model Y Juniper AWD. Ik vind het wel een hele verbetering qua rijbeleving, voorzieningen en afwerkingsniveau t.o.v. de oude model Y.

Ik heb uiteindelijk een bestelling gedaan voor een standaardrange RWD. Ik vind de AWD de meerprijs niet waard. Ik vond trouwens de audio weinig verschil hebben tussen de AWD en de RWD. Ik heb ze beide geluisterd. Ik had veel hogere verwachtingen bij die van de AWD. Die van de RWD viel mij dan weer heel erg mee. Ja iets minder vol en ruimtelijk, maar ik vond het niet significant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:49
Zerobase schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 14:55:
Staat hier ook niet op de eindafrekening. We zien inderdaad wel als de auto geleverd wordt.

[...]
De referrer ziet toch ook of de registratie goed is gegaan? De keren dat het hier niet toegekend werd bij levering was het initieel ook niet geregistreerd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GvLJrl9ZafTuR3jRriTyyr9GW50=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YLN7nYPj5bmU0MjAE59l8RTC.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door Maurice- op 21-02-2025 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistermol
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 21:09
Ik heb Juniper alleen even bekeken in de showroom vandaag. Vooral alle geluidjes met het deuren sluiten en de achterklep vielen mij op, klinkt heel wat meer solide. Hier worden aanstaande maandag de eerste 3 Junipers uitgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sawtomyer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18:35
mistermol schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 16:51:
Ik heb Juniper alleen even bekeken in de showroom vandaag. Vooral alle geluidjes met het deuren sluiten en de achterklep vielen mij op, klinkt heel wat meer solide. Hier worden aanstaande maandag de eerste 3 Junipers uitgeleverd.
Dat klopt, de ramen zitten dieper in de deur dan voorheen, hierdoor voelt het meer solide aan bij sluiten. De trunk heeft nu bij sluiten ook geen last meer van een klapperende kentekenplaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Maurice- schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 09:12:
[...]

Om de remmen te gebruiken ipv te regenereren? Handig om dat regelmatig te doen met een EV.
Je kunt ook gewoon hard doorremmen, dat heeft bij Tesla hetzelfde effect. Rem bedienen is niet blended braking zoals bij andere merken EV's.

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
daemonix schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 17:24:
[...]

Je kunt ook gewoon hard doorremmen, dat heeft bij Tesla hetzelfde effect. Rem bedienen is niet blended braking zoals bij andere merken EV's.
Maar wanneer je je voet van het gaspedaal haalt regenereer je al maximaal, die energie kun je dus niet meer weg-remmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17:45
Iemand een idee waar de nieuwe Model Y's die in Nederland verkocht worden gefabriceerd worden? In China of in Duitsland? Ik heb een Model Y AWD uit mei 2023 die uit Berlijn komt en ben zeer tevreden over de kwaliteit. En welke accu's zitten erin?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 00:27
Maurice- schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 17:34:
[...]

Maar wanneer je je voet van het gaspedaal haalt regenereer je al maximaal, die energie kun je dus niet meer weg-remmen.
Je hoeft ook alleen de schijven een beetje te poetsen, ze hoeven niet te gloeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
gjcvro schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 17:49:
[...]

Je hoeft ook alleen de schijven een beetje te poetsen, ze hoeven niet te gloeien.
Alsof de remmen van een ICE gloeien zonder regeneratie. Beetje een rare reactie. Nogmaals, met 60kW regeneratie blijft er amper energie over.

[ Voor 9% gewijzigd door Maurice- op 21-02-2025 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris Peters
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-05 23:14
Ik heb sinds begin februari mijn M3H LR RWD en haal een daadwerkelijk bereik van 511 km op een best wel warme dag zoals vandaag. De WLTP ligt een stuk hoger namelijk zo’n 700 km. Nu begrijp ik dat mijn bereik niet zo hoog is in de werkelijkheid, maar 200 km verschil is wel fors. Wat is jullie ervaring hiermee?

Bij mijn vorige model 3 longe range lang wltp en daadwerkelijk bereik veel dichterbij elkaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gjcvro
Maurice- schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 18:08:
[...]

Alsof de remmen van een ICE gloeien zonder regeneratie. Beetje een rare reactie. Nogmaals, met 60kW regeneratie blijft er amper energie over.
Eerder jouw reactie is raar, jij doet net alsof het moeilijk is om je remmen echt te laten werken, ik geef aan dat zelfs na regeneratie er best wel wat overblijft om te gebruiken om te remmen, en dat je de blokken maar net de schijven hoeft te laten raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvolutionX
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-05 20:00

Nee kan nog niet, je kan een referral toepassen maar daar zit bij het nwe model geen korting op. Ik heb vandaag toevallig sinds lange tijd wel weer een model Y referral ontvangen, maar dat moet een voorraad model zijn.

Het is wel apart dat je een ‘lege referral’ op deze modellen kunt toepassen overigens, dat kon bij de launch edition niet volgens mij. Misschien een teken dat hier binnenkort verandering in komt….

[ Voor 11% gewijzigd door EvolutionX op 21-02-2025 20:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The-Doctor
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 24-05 12:27

Doet niet mee met het referral programma. Ik had het tijdens een proefrit inplannen meteen gevraagd en de sales meneer zei van niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• shinken82
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18:57
Joris Peters schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 18:22:
Ik heb sinds begin februari mijn M3H LR RWD en haal een daadwerkelijk bereik van 511 km op een best wel warme dag zoals vandaag. De WLTP ligt een stuk hoger namelijk zo’n 700 km. Nu begrijp ik dat mijn bereik niet zo hoog is in de werkelijkheid, maar 200 km verschil is wel fors. Wat is jullie ervaring hiermee?

Bij mijn vorige model 3 longe range lang wltp en daadwerkelijk bereik veel dichterbij elkaar.
Bjørn Nyland heeft 499 km gehaald met de RWD en zei makkelijk 550-570 km te kunnen halen als hij aan de max snelheid had gehouden op bepaalde stukken. En dat met precies dezelfde temperatuur als vandaag in Nederland, 19°C.

Ik heb vandaag met mijn RWD 117Wh/km aangetikt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZLYX6MvbpU0lP1WSi7yesA3LCcg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/74FA4sjSwlsRYP91CHc8lv3A.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Luuksurf schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 15:34:
Vandaag proefrit gemaakt in de model Y Juniper AWD. Ik vind het wel een hele verbetering qua rijbeleving, voorzieningen en afwerkingsniveau t.o.v. de oude model Y.

Ik heb uiteindelijk een bestelling gedaan voor een standaardrange RWD. Ik vind de AWD de meerprijs niet waard. Ik vond trouwens de audio weinig verschil hebben tussen de AWD en de RWD. Ik heb ze beide geluisterd. Ik had veel hogere verwachtingen bij die van de AWD. Die van de RWD viel mij dan weer heel erg mee. Ja iets minder vol en ruimtelijk, maar ik vond het niet significant.
Ik heb vandaag nog een keer proefgereden in de M3 maar deze keer de RWD. Bewust ook om de audio te vergelijken. Ik vond het prima klinken en was eigenlijk positief verrast gezien de reacties en vergelijkingen met de premium audio. De bass vond ik enorm, trillende deuren. Daarna dezelfde muziek in mijn Polestar (met HK Audio en subwoofers etc.) beluisterd en hoorde weinig verschil. Wel trilden de deuren minder dus mogelijk zorgt de subwoofer dat het wat subtieler dreunt of is de Polestar gewoon beter gebouwd :+

Voor mij is de meerprijs van de AWD het ook niet waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wootahH
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01:10

Mja vandaag stond er wel wat wind dat helpt vaak ook niet, en temp mag ook nog wel stukje hoger. Heb je wel 18 inch velgen met zomerbanden en de earo wieldop erop?

[ Voor 3% gewijzigd door wootahH op 21-02-2025 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsur
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-05 23:05

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• GadgetFrank
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01:25
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aWDd8VpVvFrq8-aEW6xN8GauquU=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qCQRzZnOBCJmHtmyBRTrnRrH.jpg?f=fotoalbum_medium
Net de AWD (Rood met Zwart/Wit) besteld :9

PV:12,4kWp ~ 6kW Ecodan ~ Daikin Airco's ~ DoucheWTW ~ Enyaq IV80 ~ 85kWh Leaf ~ 28kWh Thuisaccu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:44

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

sawtomyer schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 17:04:
[...]

Dat klopt, de ramen zitten dieper in de deur dan voorheen, hierdoor voelt het meer solide aan bij sluiten. De trunk heeft nu bij sluiten ook geen last meer van een klapperende kentekenplaat.
Is er wat te doen tegen dat geklapper? Ik vind dat heel goedkoop aanvoelen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
gjcvro schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 18:23:
[...]

Eerder jouw reactie is raar, jij doet net alsof het moeilijk is om je remmen echt te laten werken, ik geef aan dat zelfs na regeneratie er best wel wat overblijft om te gebruiken om te remmen, en dat je de blokken maar net de schijven hoeft te laten raken.
Ah, vandaar Brake burnishing in het service menu. Omdat aanraken genoeg is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sawtomyer
Beekforel schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 20:35:
[...]

Is er wat te doen tegen dat geklapper? Ik vind dat heel goedkoop aanvoelen ofzo.
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Ik irriteer mij er ook eerlijk gezegd aan, maar in zulke mate dat ik er (nog) niets aan heb gedaan. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gjcvro
Maurice- schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 20:46:
[...]

Ah, vandaar Brake burnishing in het service menu. Omdat aanraken genoeg is..
Pff.. Dat is vooral als je altijd als een oud wijf rijdt, en de remmen echt nooit gebruikt. Wellicht doordat ik slechts de rwd heb, maar heb toch echt regelmatig het rempedaal nodig.
En voor de vaak aanwezige vliegroest is inderdaad aanraken voldoende naar mijn mening, maar jouw auto, jouw probleem, mijn auto mijn probleem.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• sawtomyer
Aghanim schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 19:27:
[...]

Ik heb vandaag nog een keer proefgereden in de M3 maar deze keer de RWD. Bewust ook om de audio te vergelijken. Ik vond het prima klinken en was eigenlijk positief verrast gezien de reacties en vergelijkingen met de premium audio. De bass vond ik enorm, trillende deuren. Daarna dezelfde muziek in mijn Polestar (met HK Audio en subwoofers etc.) beluisterd en hoorde weinig verschil. Wel trilden de deuren minder dus mogelijk zorgt de subwoofer dat het wat subtieler dreunt of is de Polestar gewoon beter gebouwd :+

Voor mij is de meerprijs van de AWD het ook niet waard.
Het audiosysteem bij Tesla is gewoon dikke prima. Klein weetje, Tesla heeft S1nn Audio ingehuurd voor de audio. S1nn Audio is op haar beurt van Harman Kardon. Tesla heeft geen licentie afgenomen bij ze, vandaar ook dat nergens een verwijzing naar dit bedrijf zichtbaar is. Nog een klein weetje, wat betreft geluids signatuur zit er een flinke dosis oempf in de speakers (bas voert de boven"toon"), omdat de Amerikaanse consument dat beter vindt klinken. :) Nog een klein weetje, de audio versterker in een Tesla is watergekoeld. Alle restwarmte uit de versterker wordt opgevangen en wordt daadwerkelijk gebruik om andere onderdelen op te warmen via de octovalve. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
sawtomyer schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 21:06:
[...]

Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Ik irriteer mij er ook eerlijk gezegd aan, maar in zulke mate dat ik er (nog) niets aan heb gedaan. :)
Ik heb dubbelzijdige HPX automotive tape achter geplakt.

Even de plaat eruit, schroeven een beetje los. Tape er achter en klaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty
  • Laatst online: 21:05

Ethirty

Who...me?

sawtomyer schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 21:15:
[...]

Het audiosysteem bij Tesla is gewoon dikke prima. Klein weetje, Tesla heeft S1nn Audio ingehuurd voor de audio. S1nn Audio is op haar beurt van Harman Kardon. Tesla heeft geen licentie afgenomen bij ze, vandaar ook dat nergens een verwijzing naar dit bedrijf zichtbaar is. Nog een klein weetje, wat betreft geluids signatuur zit er een flinke dosis oempf in de speakers (bas voert de boven"toon"), omdat de Amerikaanse consument dat beter vindt klinken. :) Nog een klein weetje, de audio versterker in een Tesla is watergekoeld. Alle restwarmte uit de versterker wordt opgevangen en wordt daadwerkelijk gebruik om andere onderdelen op te warmen via de octovalve. _/-\o_
Ik heb vrijwel alle bas eruit gedraaid en nóg is het regelmatig te stevig aanwezig. We weten allemaal hoeveel smaak de gemiddelde Amerikaan heeft.

Ik ken heel S1nn niet, het is zeker geen slecht systeem, maar ook niet het beste dat ik de laatste 20 jaar in een middenklasse auto heb ervaren. Maar goed, ik heb ook een hekel aan DSP's die zich bemoeien met stereo muziek om het "beter" te maken.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:45

ChUcKiE

Dus........

Bij mijn model 3 2022 doet de bestuurdersmat erg vervelend. Deze lijkt elke keer verder op te krullen/schuiven. Je kunt deze dan weer los/eruit halen en goed leggen, waarmee deze voor korte tijd goed ligt, maar door het in-uit stappen en schuift die mat elke keer weer naar achteren.

Hebben er meer hier last van? Valt hier wat aan te doen? Mede hierdoor overweeg ik nu die taptes mattenset te kopen. Hiermee bestaat de bestuurdersmat ook direct uit 1 stuk in plaats van dat losse flapje links. Ook lees ik dat de mat er precies/strak in ligt.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dChained
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 13-05 14:20
dChained schreef op zondag 9 februari 2025 @ 18:56:
[...]

Hier op +/- 180 wh per kilometer.
Paar zonnestralen en de wereld ziet er anders uit; 150 wh/km op de boordcomputer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
Ik zit net bij de nieuwe model Y te kijken en zie dit staan:
Camera's: 8 buitencamera's.

ik kom op 2 links, 2 rechts, 2 voor, 1 achter, waar zit dan de 8e? Aangezien ze het over buitencamera's hebben neem ik aan dat de interieurcamera niet meetelt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sawtomyer
gjcvro schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 22:45:
Ik zit net bij de nieuwe model Y te kijken en zie dit staan:
Camera's: 8 buitencamera's.

ik kom op 2 links, 2 rechts, 2 voor, 1 achter, waar zit dan de 8e? Aangezien ze het over buitencamera's hebben neem ik aan dat de interieurcamera niet meetelt?
In de voorruit zitten 2 camera’s die naar buiten staan gericht en je hebt er 1 in de voorbumper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Laatst online: 19:57
dChained schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 22:40:
[...]

Paar zonnestralen en de wereld ziet er anders uit; 150 kWh op de boordcomputer :)
Ik hoop dat het 150 Wh/km is….

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R-R-L
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 24-05 09:45
dimocash schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 15:02:
[...]

Dat laatste merk ik ook
Vooral de onderkant van de zijkanten worden NIET goed schoon.
Heel irritant.
Dat maakt me des te nieuwsgieriger. Wasstraat hier in de buurt heeft eerst een voorwastunnel en dan een tweede voor de feitelijke wasbeurt. Nagenoeg geen plekken meer die hij mist, ook de kleinste hoekjes van de velgen.

Maar duidelijk dus, wasstraatmodus kan tot 15 kmu en gordel omhouden. Minimaal tikje op de rem om van N naar D te gaan voelt na jaren niet vreemd meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Axel Moonshine
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 25-05 12:43
micmulder schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 09:49:
Wel echt heel jammer dat de cherry red kleur optie niet terug is gekomen voor de nieuwe Y
Die kleur hebben wij nu met het "oude" model. En idd jammer dat deze nog niet te kiezen is. Is een specifieke kleur voor Berlijn. Zou zonde zijn als ze hier vanaf stappen. Aan de ander kant is het Ultra Red voor een Y ook mooi, want die kon je voorheen niet bestellen. Ik meen me te herinneren dat Midnight Cherry Red in het begin alleen voor de performance model te bestellen was voor de auto's uit Berlijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AV1989
  • Laatst online: 16:02
Bij de nieuwe model Y heb je bij de standaardrange RDW geen keuze in velgen. Alleen de zwarte 19 inch crossflow. Had je bij het ‘oude’ model wel meerdere keuzes in velgen bij de standaardrange en zou dit nog komen?

Zwart is nu een meerprijs zie ik. Ik dacht dat dit bij het vorig model inbegrepen was. Veranderen ze dat af en toe?

[ Voor 23% gewijzigd door AV1989 op 22-02-2025 07:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mistermol
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 21:09
AV1989 schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 07:26:
Bij de nieuwe model Y heb je bij de standaardrange RDW geen keuze in velgen. Alleen de zwarte 19 inch crossflow. Had je bij het ‘oude’ model wel meerdere keuzes in velgen bij de standaardrange en zou dit nog komen?

Zwart is nu een meerprijs zie ik. Ik dacht dat dit bij het vorig model inbegrepen was. Veranderen ze dat af en toe?
Ik geloof dat dat ook bij het uitgaande model zo was ja. Kleuren wijzigen wel eens bij Tesla ja! Maar zwart moet je niet willen, dus dat scheelt weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CosmicTX
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 24-05 15:29
Na de update 2025.2.6 heb ik problemen met mijn sentry mode. Deze staat standaard aan en werkt ook. Als ik mijn auto parkeer druk ik op het ronde knopje om sentry mode uit te schakelen. Is niet nodig op het werk en thuis (ik weet dat dit in te stellen is maar vind handmatig makkelijker) En auto sluit af. Nu al een paar keer gehad dat ik in de app kijk en sentry mode dan wel aan staat.
Gisteravond nogmaals gecontroleerd. Sentry mode uit ook op de app. Kijk vanmorgen op m’n telefoon en sentry mode staat aan. Heeft vannacht weer aangestaan waardoor 5% accu is gebruikt. Hebben meer mensen dat zelfde probleem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdidi
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Ethirty schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 21:49:
[...]

Ik heb vrijwel alle bas eruit gedraaid en nóg is het regelmatig te stevig aanwezig. We weten allemaal hoeveel smaak de gemiddelde Amerikaan heeft.

Ik ken heel S1nn niet, het is zeker geen slecht systeem, maar ook niet het beste dat ik de laatste 20 jaar in een middenklasse auto heb ervaren. Maar goed, ik heb ook een hekel aan DSP's die zich bemoeien met stereo muziek om het "beter" te maken.
Vooral bij radio is de bass too much (MY '24). Bij Spotify (zowel via de Tesla app als bluetooth) is dit veel minder. Over die DSP: volgens mij moet je het 'immersieniveau" (of hoe het ook weer heet) nog steeds op Hoog zetten wil je geluid uit alle speakers hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
De toekomstige Juniper rijders kunnen zich alvast gaan inlezen. De Owners Manual is verschenen op basis van 2025.2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-05 09:39
Het werd een paar pagina's geleden ook al gemeld, maar sinds 2025.2.6 kun je eindelijk de TACC gebruiken op een 60/80 km weg zonder al te duidelijke middenlijn.

By far mijn grootste irritatie met de M3H. Voor mensen die alleen snelweg of in de stad rijden kan ik me voorstellen dat ze geen idee hebben waar ik het over heb :), maar hier in de buurt liggen veel provinciale wegen waar TACC voorheen totaal onbruikbaar was
Op de één of andere manier leek Tessa het ook altijd aan te voelen dat er passagiers in de auto zitten, door een keer keihard in de ankers te gaan zonder enige concrete aanleiding :+

Fijn dat dit opgelost lijkt te zijn! Nu hoop ik dat Tesla mijn volgende punt op de irritatielijst aanpakt, de ongevoeligheid van de cruise control knop. Eigenlijk elke langere rit schakel ik een keer de TACC uit terwijl ik de AP in wil schakelen. Het knopgevoel is niet heel top, maar volgens mij is dit een softwarematig probleem...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gjcvro
chielmi schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 08:58:
Het werd een paar pagina's geleden ook al gemeld, maar sinds 2025.2.6 kun je eindelijk de TACC gebruiken op een 60/80 km weg zonder al te duidelijke middenlijn.

By far mijn grootste irritatie met de M3H. Voor mensen die alleen snelweg of in de stad rijden kan ik me voorstellen dat ze geen idee hebben waar ik het over heb :), maar hier in de buurt liggen veel provinciale wegen waar TACC voorheen totaal onbruikbaar was
Op de één of andere manier leek Tessa het ook altijd aan te voelen dat er passagiers in de auto zitten, door een keer keihard in de ankers te gaan zonder enige concrete aanleiding :+

Fijn dat dit opgelost lijkt te zijn! Nu hoop ik dat Tesla mijn volgende punt op de irritatielijst aanpakt, de ongevoeligheid van de cruise control knop. Eigenlijk elke langere rit schakel ik een keer de TACC uit terwijl ik de AP in wil schakelen. Het knopgevoel is niet heel top, maar volgens mij is dit een softwarematig probleem...
Ik heb het idee dat het eigenlijk al langer kan, met de holiday update was het een drama, maar ergens vanaf half januari leek het al een stuk beter te gaan.

En AP inschakelen gaat bij mij ook best vaak mis, dus ik heb het nou achter een knop zitten van de sexy knob.

[ Voor 4% gewijzigd door gjcvro op 22-02-2025 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

chielmi schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 08:58:

O dat heb ik gemist, dat is goed nieuws. Vanmiddag gelijk maar even updaten, de update staat al een tijdje klaar maar m'n wifi is niet sterk genoeg als de auto op normale wijze geparkeerd staat.

Gaat het phantom braken ook beter? Ik heb toevallig een paar dagen geleden uitgevonden hoe je een afwijking kunt rapporteren (spraak knop drukken, "rapporteer probleem <probleem>") dus dat doe ik nu elke keer bij ongewenst remmen. Vooral de keren dat hij remt als de tegenligger al voorbij is, is erg irritant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-05 09:39
@Beekforel Geen idee voor wat betreft phantom brakes. Afgezien van voorheen de situaties op 60/80 km wegen (die dus nu hopelijk opgelost zijn) heb ik deze eigenlijk nauwelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Mijn eerste service ervaring is nu ook achter de rug.
Het was moeilijk om er binnen te geraken.
Mijn tickets ivm wegvallende internetverbinding werden afgesloten met “is in onderzoek”, en “kunnen we niks aan doen”.
Maar toen ineens de achterklep niet meer sloot en de zetelverwarming het niet meer deed moest er toch een afspraak komen. Eerste aanvraag in December, afspraak gekregen voor Januari, maar die werd 1 dag voordien verzet naar Februari met als argument dat ze te veel zieken hadden.

De interventie zou eerst 4 uur duren, maar in de app stond toch vam 8h tot 16h…en geen vervangend vervoer. Omdat die verlenging pas enkele dagen voordien gebeurde, toch de gok gewaagd en gewacht in de lounge. De barstoelen zijn wat lastig om een paar uur op te werken, maar gelukkig was de auto klaar tegen de middag.
Het hele contactloze principe laten ze toch wat varen, want na mijn drop-off kwam de mekanieker de kaart vragen en overliep even wat ze gingen doen. Aan het einde gebeurde hetzelfde.
Die ervaring was dus prima.

En dan krijg he de dag nadien de enquete. Over de ervaring en de medewerkers ben ik positief geweest. Die mensen doen hun best en zijn competent. Maar de vraag of je Tesla gaat verder aanbevelen heb ik een lage score gegeven en er bij geschreven dat dit komt door de CEO. Daar ga ik niet om liegen.

De nieuwe Y stond in de showroom en er was er blijkbaar ook 1 voor proefritten.
Ben er niet kapot van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
Beekforel schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 09:22:
[...]

O dat heb ik gemist, dat is goed nieuws. Vanmiddag gelijk maar even updaten, de update staat al een tijdje klaar maar m'n wifi is niet sterk genoeg als de auto op normale wijze geparkeerd staat.
Als de update al klaar staat, is deze al gedownload en maakt het dus niet meer uit hoe goed je wifi is.

Ik heb trouwens geen wifi verbinding gemaakt met mijn auto en ik krijg gewoon alle updates via de simkaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

this schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 09:43:
[...]

Als de update al klaar staat, is deze al gedownload en maakt het dus niet meer uit hoe goed je wifi is.

Ik heb trouwens geen wifi verbinding gemaakt met mijn auto en ik krijg gewoon alle updates via de simkaart.
Hm, hij zegt bij mij juist maak verbinding met WiFi om de update te downloaden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• this
Beekforel schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 09:45:
[...]

Hm, hij zegt bij mij juist maak verbinding met WiFi om de update te downloaden.
Ah ik was vergeten dat je ook nog kon kiezen om te downloaden. Sinds ik een tijdje de wifi afgezet heb en enkel nog via simkaart werk, krijg ik alleen de optie om het te installeren.
De auto besluit zelf om het te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
Vroeg me al af hoe in de Juniper met de 1 stand knipperlicht hendel de rotonde wordt gedaan, maar dit wil ik ook wel hebben in de MY '24 (moet nu op rotonde er steeds aan denken de hendel helemaal door te drukken voor rechtsaf):
Als het stuurwiel niet in de rechtuitstand staat (bijvoorbeeld als u richting aangeeft op een rotonde), wordt de richtingaanwijzer in tegenovergestelde richting ingeschakeld wanneer u de hendel in de tegenovergestelde richting duwt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
CosmicTX schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 08:08:
Na de update 2025.2.6 heb ik problemen met mijn sentry mode. Deze staat standaard aan en werkt ook. Als ik mijn auto parkeer druk ik op het ronde knopje om sentry mode uit te schakelen. Is niet nodig op het werk en thuis (ik weet dat dit in te stellen is maar vind handmatig makkelijker) En auto sluit af. Nu al een paar keer gehad dat ik in de app kijk en sentry mode dan wel aan staat.
Gisteravond nogmaals gecontroleerd. Sentry mode uit ook op de app. Kijk vanmorgen op m’n telefoon en sentry mode staat aan. Heeft vannacht weer aangestaan waardoor 5% accu is gebruikt. Hebben meer mensen dat zelfde probleem?
İk denk dat je de volgorde moet aanpassen, nadat je uitgestapt bent en de auto is vergrendeld pas de sentry mode uitzetten.

Naar mijn beleving gaat de sentry namelijk (ook) op actief nadat de auto is vergrendeld, doe je dit handmatig ervoor zal het systeem dus naar mijn idee deze toch weer activeren tijdens de vergrendeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander1984
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 22-05 15:35
Gaat de blauwe kleur nog terugkeren op de nieuwe Y? Nu zelf de donkerblauwe Y maar zie het nergens in de configurator... rood is nu alleen de enige echte kleur, rest variaties zwart en wit en dat gemixt in twee kleuren grijs. Wordt beetje saai zo, nou ja zolang er geen goede blauw komt geen nieuwe Y voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReconE
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:44
CosmicTX schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 08:08:
Geen last van. 5% verlies door sentry vind ik best veel. Weet je zeker dat het alleen sentry is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CosmicTX
beyazz06 schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 10:57:
[...]

İk denk dat je de volgorde moet aanpassen, nadat je uitgestapt bent en de auto is vergrendeld pas de sentry mode uitzetten.

Naar mijn beleving gaat de sentry namelijk (ook) op actief nadat de auto is vergrendeld, doe je dit handmatig ervoor zal het systeem dus naar mijn idee deze toch weer activeren tijdens de vergrendeling.
Bedankt voor je reactie. Voor die update deed ik het altijd zo als de auto geparkeerd stond voor het uitstappen op die sentry icoontje drukken. Dan ging deze uit en nadat deze op slot was ook geen sentry. Het rare is dat het niet elke keer gebeurd. Ik hou nu voor de zekerheid m’n app in de gaten of deze weer geactiveerd is als de auto op slot is maar die blijft uit. Het gebeurd soms. Misschien dat ik even de auto een reset geef voor de zekerheid.
Ik kan ook sentry uitschakelen in de auto maar dan neemt deze nooit op en dat is in sommige gevallen wel nodig :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CosmicTX
ReconE schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 11:18:
[...]

Geen last van. 5% verlies door sentry vind ik best veel. Weet je zeker dat het alleen sentry is?
Zal straks even in de auto kijken of er iets te vinden is. Heb geen andere apps of accessoires die mogelijk extra stroom vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Alexander1984 schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 11:13:
Gaat de blauwe kleur nog terugkeren op de nieuwe Y?
Hoe zouden we dat hier moeten weten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bert pit

bert pit

asdasd

De WLTP-normering (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure) is een gestandaardiseerde testmethode om het brandstofverbruik, de CO₂-uitstoot en de emissies van voertuigen te meten. Die zullen allemaal kloppen in de testomgeving.
Op basis van die test wordt ook het rijbereik gemeten, dus ook voor EV's, iets waar deze test niet specifiek voor ontwikkeld is, want rijberijk speelt bij ICE geen enkele rol.

Wouter Karsten van autoblog houdt als rure of thumb 3/5 van de WLTP aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
pdidi schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 09:58:
Vroeg me al af hoe in de Juniper met de 1 stand knipperlicht hendel de rotonde wordt gedaan, maar dit wil ik ook wel hebben in de MY '24 (moet nu op rotonde er steeds aan denken de hendel helemaal door te drukken voor rechtsaf):

[...]
Hetzelfde als op de M3H.
Op de automatische stand is 1x klikken knipperen tot de manoeuvre is voltooid. Dus uit na afslaan of baanwissel.

Handmatige stand 1x klikken is aan, nog een keer klikken uit.

Althans zo ging het op de demo Juniper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Wltp is gewoon verre van realistisch. De testprocedure is al beter dan de oude nedc. Maar de epa methode is nog wat realistischer en die laatste gebruikt Tesla zelf ook in de voertuigen. Op de website wordt wel gesproken over die stomme wltp en dat zorgt voor verwarring. Gewoon wltp compleet vergeten en geen waarde aan hechten.

Toen ik mijn 2024 MY rwd kocht had ik een epa indicatie van 418km. Afgelopen zomer haalde ik ook daadwerkelijk wel ~400km.
Deze winter natuurlijk weer niet... Maar bijv gisteren, mooi zonnetje, zag ik mijn woon werk rit van 55km enkele rit weer een gemiddelde van 118Wh/km er uit komen.
Als ik de bruikbare accucapaciteit van mijn BYD MY met dit getal door reken, dan haal ik op een volle acculading in zomerse dagen straks weer makkelijk die epa range.

En zelfs vandaag.... Ook weer die woon-werk rit, maar dan geen zonnetje, nat en wat wind. Maar niet meer zo koud als,afgelopen tijd gaat het ook weer lekker(der); 124Wh/km na een rustige rit van 55km.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nMnc9GwIS_-N0Fy_kkrIIDoxAwc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IO4PYuOEFdEDIxVPhXyux7cD.jpg?f=fotoalbum_large

Best tevreden mee.

[ Voor 18% gewijzigd door Allewijn op 22-02-2025 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
  • Laatst online: 22-05 16:16
Heeft iemand ervaring hoe je na bestelling hebben geplaatst nog referal kunnen toepassen? Collega van mij wou mn referal gebruiken maar vergeten…..

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EvolutionX
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-05 20:00
SirLct schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 14:09:
Heeft iemand ervaring hoe je na bestelling hebben geplaatst nog referal kunnen toepassen? Collega van mij wou mn referal gebruiken maar vergeten…..
Kan niet meer helaas, je bestelling annuleren zou nog kunnen maar ben je wel je aanbetaling kwijt, die kun je vaak nog terugkrijgen maar is niet vanzelfsprekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:25
SirLct schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 14:09:
Het hele idee van een referal is natuurlijk dat iemand je doorverwijst...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 23:09
ChUcKiE schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 22:34:
Bij mijn model 3 2022 doet de bestuurdersmat erg vervelend. Deze lijkt elke keer verder op te krullen/schuiven. Je kunt deze dan weer los/eruit halen en goed leggen, waarmee deze voor korte tijd goed ligt, maar door het in-uit stappen en schuift die mat elke keer weer naar achteren.

Hebben er meer hier last van? Valt hier wat aan te doen? Mede hierdoor overweeg ik nu die taptes mattenset te kopen. Hiermee bestaat de bestuurdersmat ook direct uit 1 stuk in plaats van dat losse flapje links. Ook lees ik dat de mat er precies/strak in ligt.
Herkenbaar en hoogst irritant :(

Een strookje dubbelzijdigklevendtapijtplakband heeft het opkrullen en verschuiven voor mij opgelost.
Wel af en toe verversen na een aantal keren uitkloppen :*)

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maharens
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:54
Alexander1984 schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 11:13:
Gaat de blauwe kleur nog terugkeren op de nieuwe Y? Nu zelf de donkerblauwe Y maar zie het nergens in de configurator... rood is nu alleen de enige echte kleur, rest variaties zwart en wit en dat gemixt in twee kleuren grijs. Wordt beetje saai zo, nou ja zolang er geen goede blauw komt geen nieuwe Y voor mij.
Volgens mij was blauw geen veel gekozen kleur, alles voor de massa, maar ik vind persoonlijk een blauwe ook mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maharens
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:54
ChUcKiE schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 22:34:

Heb je het over de standaardmatten ?

Ik zou gewoon betere exemplaren kopen bij just carpets, die krullen niet op namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knor66
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 19:27
Iemand al iets vernomen wanneer er wegenbelasting betaald moet worden? Buiten de overbodige brief in december dat je een bedrag moet gaan betalen zonder bedrag te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Knor66 schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 17:21:
Iemand al iets vernomen wanneer er wegenbelasting betaald moet worden? Buiten de overbodige brief in december dat je een bedrag moet gaan betalen zonder bedrag te noemen.
Ja, we gaan hier vanaf 19-2 voor de 2019 M3 SR+ betalen en voor de 2023 MY LR nog niets, zie ook: Taro in "[BEV] Het Elektrische auto's topic - deel 5"

Replace fear of the unknown with curiosity | 36 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
this schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 09:47:
[...]

Ah ik was vergeten dat je ook nog kon kiezen om te downloaden. Sinds ik een tijdje de wifi afgezet heb en enkel nog via simkaart werk, krijg ik alleen de optie om het te installeren.
De auto besluit zelf om het te downloaden.
Krijg je dan niet alleen oude of urgente versies? Als je met Wifi verbindt krijg je iedere versie, als je dat niet doet volgens mij alleen oudere of super urgente updates.

Replace fear of the unknown with curiosity | 36 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
  • Laatst online: 25-05 13:03
Bijzondere situatie, denk ik. Wij wonen dicht aan de Duitse grens, en ik kreeg recent voor de eerste (en enige) keer een melding van 'oh oh, het lijkt er op dat je op reis bent'. Ik was gewoon in Nederland, dus waar hij dat vandaan haalde, geen idee, maar goed, dat betekent wel dat Netflix zich nu anders gedraagt, en ik krijg het niet ongedaan gemaakt.

Ik ben reeds uitgelogd, want hij stuurt me dus naar de DUITSE netflix website om in te loggen. Toen heb ik een browser geopend en ben naar www.netflix.com gegaan, maar ook die verwijst me dan door naar de Duitse login pagina.

Nu ben ik inmiddels weer in het Nederlands ingelogd, maar ik zit overduidelijk niét op de Nederlandse Netflix, want NL ondertiteling is nergens te vinden, en bijv een serie als House M.D. is niét te vinden als ik er naar zoek.

Ik heb net gezocht hier thuis in een browser, en dan vind ik hem gewoon prima, maar doe ik dat in de auto, die hier thuis op de oprit staat, dan vind ik diezelfde serie gewoon niet. Ik vind bv wel Big Bang Theory, maar die heeft dan alleen EN en DE als ondertitels beschikbaar. Daaraan zie ik dus dat ik niét op de NL netflix zit, al is alle tekst wel degelijk in het Nederlands.

Hoe krijg ik dit ongedaan gemaakt?

Och ja, je moet toch wat he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blottle
  • Laatst online: 21:44
Just_A_User schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 18:50:
Bijzondere situatie, denk ik. Wij wonen dicht aan de Duitse grens, en ik kreeg recent voor de eerste (en enige) keer een melding van 'oh oh, het lijkt er op dat je op reis bent'. Ik was gewoon in Nederland, dus waar hij dat vandaan haalde, geen idee, maar goed, dat betekent wel dat Netflix zich nu anders gedraagt, en ik krijg het niet ongedaan gemaakt.

Ik ben reeds uitgelogd, want hij stuurt me dus naar de DUITSE netflix website om in te loggen. Toen heb ik een browser geopend en ben naar www.netflix.com gegaan, maar ook die verwijst me dan door naar de Duitse login pagina.

Nu ben ik inmiddels weer in het Nederlands ingelogd, maar ik zit overduidelijk niét op de Nederlandse Netflix, want NL ondertiteling is nergens te vinden, en bijv een serie als House M.D. is niét te vinden als ik er naar zoek.

Ik heb net gezocht hier thuis in een browser, en dan vind ik hem gewoon prima, maar doe ik dat in de auto, die hier thuis op de oprit staat, dan vind ik diezelfde serie gewoon niet. Ik vind bv wel Big Bang Theory, maar die heeft dan alleen EN en DE als ondertitels beschikbaar. Daaraan zie ik dus dat ik niét op de NL netflix zit, al is alle tekst wel degelijk in het Nederlands.

Hoe krijg ik dit ongedaan gemaakt?
Je zou in de browser eens kunnen nakijken op wel netwerk zit en hoe je IP adres geregistreerd staat. Bv in Nederland of Duitsland. Via https://ipinfo.io/ bijvoorbeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
  • Laatst online: 25-05 13:03
blottle schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 19:16:
[...]

Je zou in de browser eens kunnen nakijken op wel netwerk zit en hoe je IP adres geregistreerd staat. Bv in Nederland of Duitsland. Via https://ipinfo.io/ bijvoorbeeld
Dat staat dus op land DE zie ik.

Och ja, je moet toch wat he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Laatst online: 21:28
Stukje rijden dieper Nederland in zodat de 4G overschakelt naar een Nederlandse provider? Waarschijnlijk wordt deze dan wel weer vastgehouden tot jouw huis.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
mjvdzwet schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 12:41:
[...]

Hetzelfde als op de M3H.
Op de automatische stand is 1x klikken knipperen tot de manoeuvre is voltooid. Dus uit na afslaan of baanwissel.

Handmatige stand 1x klikken is aan, nog een keer klikken uit.

Althans zo ging het op de demo Juniper.
Wat gebeurd er in automatische stand in de M3H als het knipperlicht naar links aan staat en je dan klikt op knipperlicht naar rechts? Bij de MY '24 gaat dan het knipperlicht uit. Bij de Juniper gaat dan zo te lezen het knipperlicht naar rechts aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronk
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 19-05 15:48
Occy schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 17:23:
[...]

Thanks!

nog best prijzig! Ga het eerst even zonder proberen.
Relatief goedkoop als je het vergelijkt met installatie bij de garage (rond 900 EUR). En deze zijn uitgebreid te programmeren. Ik zou die 400 euro spenderen alleen al om ongewenste geluidjes automatisch te muten bij start auto ;)

Maar helemaal geen aftermarket dingen aanschaffen is altijd goedkoper. Misschien mis je het ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Knor66 schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 17:21:
Is al eens eerder langsgekomen, hangt af van de datum eerste tenaamstelling. Het kwartaal daarna begin je met betalen.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Pagina: 1 ... 38 ... 76 Laatste

Let op:
  • Discussies/uitlatingen over het gedrag of politieke agenda van Elon Musk horen hier niet thuis, zie: Taro in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3"
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: