Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
We Are Borg schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 02:47:
[...]

Kan je eens kijken naar de blind spot monitoring in de spiegel :) ? Ik heb wat reviews ondertussen bekeken maar het valt mij op dat als er een auto voorbij rijdt, er niks zichtbaar lijkt te zijn bij de spiegel :). Zou wel een nieuwe feature moeten zijn van de Juniper
Er zit een minuscuul rood ledje in het speakerrooster bij de spiegel. Hetzelfde als op de Highland.

Dus in de auto, niet in het spiegelglas zoals bij andere merken.

[ Voor 6% gewijzigd door mjvdzwet op 18-02-2025 06:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 12:26
Tommie12 schreef op maandag 17 februari 2025 @ 10:49:
[...]

Je kan ook alles wat Tesla doet goed praten...

Als je een auto kan defrosten, dan verwacht ik dat je bij de auto komt, instapt en weg rijdt. (tenzij er 30cm sneeuw op ligt natuurlijk)
Dat je dan nog de lampen moet gaan reinigen is een ontwerpfout ja.
Je kan er nogal makkelijk een weerstandje in steken die zorgt dat de boel proper wordt en blijft.
Zonde, je had dat idee moeten patenteren. Rivian heeft er nog maar heel recent een patent op gelegd.
Raar toch als het toch zo makkelijk was? :P

Elke moderne auto heeft er trouwens last van. Weinig auto's die nog koplampen hebben die warmte afgeven.

[ Voor 7% gewijzigd door this op 18-02-2025 06:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:05
mca2 schreef op maandag 17 februari 2025 @ 23:06:
[...]

Ik heb AP op 2x stalk omlaag staan. Maar met 1x omhoog gaat AP en ACC eraf, das weinig handig
Je moet de hendel ook niet niet omhoog doen, je moet (zoals het hoort) als je van baan verandert je richtingaanwijzer gebruiken. Dan gaat de AutoPilot eraf maar blijft de Adaptive Cruise Controle gewoon aan. Die kun je dan weer handmatig activeren (of een commander installeren die het voor je doet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-09 20:17
jongetje schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 07:29:
[...]

Je moet de hendel ook niet niet omhoog doen, je moet (zoals het hoort) als je van baan verandert je richtingaanwijzer gebruiken. Dan gaat de AutoPilot eraf maar blijft de Adaptive Cruise Controle gewoon aan. Die kun je dan weer handmatig activeren (of een commander installeren die het voor je doet).
Als je ap ingesteld hebt op 1 keer trekken dan gaat cruise control er ook af na richting aangeven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:01
[...]

Niet als je EAP hebt. Dan gaat de AutoPilot namelijk van rijstrook wisselen. En daar heb je dan ook voor betaald dus dat wil je graag goed zien werken. Maar dat doet het dus niet. Als de snelweg bijna leeg is en je hebt de tijd, dan werkt het meestal wel. Maar bij een beetje drukte? Vergeet het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
xFeverr schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 08:07:
[...]

Niet als je EAP hebt. Dan gaat de AutoPilot namelijk van rijstrook wisselen. En daar heb je dan ook voor betaald dus dat wil je graag goed zien werken. Maar dat doet het dus niet. Als de snelweg bijna leeg is en je hebt de tijd, dan werkt het meestal wel. Maar bij een beetje drukte? Vergeet het.
Ook met EAP moet je de richtingaanwijzer gebruiken om van rijstrook te wisselen.

https://www.tesla.com/nl_...arin%20hij%20wil%20rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdidi
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
[...]

... je richtingaanwijzer gebruiken. Dan gaat de AutoPilot eraf
Ik heb het hierboven al eens gezegd, maar AP gaat er niet vanaf als je alleen je richtingaanwijzer gebruikt. Pas als je aan het stuur draait. En alleen als je de richtingaanwijzer helemaal doordrukt zal dat soepel gaan (Basic AP only)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
xFeverr schreef op zondag 2 februari 2025 @ 12:04:
[...]

Ik had hier ook een hoop gezeik mee, maar met de advanced internet APN werkt het wel. Heb hem wel alleen voor hotspot ingesteld, want anders vliegt je accu leeg door alle chinezen die je telefoon opeens kunnen pingen.

[Afbeelding]

Heb het zo een paar weken staan en dit werkt als een malle. Eindelijk downloaden de updates zonder gedoe
Werkt deze ook voor Simyo? Ben overgestapt van KPN, gebruikte daar altijd portalmmm.nl voor maar die werkt niet met Simyo.

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
jongetje schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 08:11:
[...]

Ook met EAP moet je de richtingaanwijzer gebruiken om van rijstrook te wisselen.

https://www.tesla.com/nl_...arin%20hij%20wil%20rijden.
Ja, uiteraard, anders werkt het automatisch wisselen natuurlijk niet. Niet dat het anders wel goed werkt, maar dat terzijde.

Dus met EAP zet je de richtingaanwijzer aan. Je ziet op het scherm vervolgens dat de rijstrook naast je blauw wordt. Dan wordt de plaats aangegeven waar de auto naartoe gaat bewegen. En dannnnnnn gaat hij laaaangzaaaam opschuiven. Als hij er zin in heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
pretpik schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 08:14:
[...]

Werkt deze ook voor Simyo? Ben overgestapt van KPN, gebruikte daar altijd portalmmm.nl voor maar die werkt niet met Simyo.
Geen flauw idee. Ik heb geen ervaring met Simyo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
pdidi schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 08:13:
[...]

Ik heb het hierboven al eens gezegd, maar AP gaat er niet vanaf als je alleen je richtingaanwijzer gebruikt. Pas als je aan het stuur draait. En alleen als je de richtingaanwijzer helemaal doordrukt zal dat soepel gaan (Basic AP only)
Gaan we nu mierenneuken? Je verandert toch altijd van richting als je de richting aanwijzer uitzet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
jongetje schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 08:18:
[...]

Gaan we nu mierenneuken? Je verandert toch altijd van richting als je de richting aanwijzer uitzet?
Het gaat er om dat het gedrag van de stuur weerstand veranderd bij gebruik van het knipperlicht, maar dat is alleen voor Basic AP. Dat is precies waar @mca2 deze discussie mee startte: hij heeft EAP/FSD en als je dan Auto Lane Change aan hebt staan, dan blijft de stuur weerstand hoog. Als je tijdens de automatische baanwissel wilt ingrijpen om het bv. sneller te doen, dan gaat dat schokkerig (de zwiep zoals hij dat noemt). Als je zelf Basic AP hebt: het gaat dan net zo als je probeert van baan te wisselen zonder knipperlicht aan. Dat vinden je passagiers niet fijn

[ Voor 10% gewijzigd door pdidi op 18-02-2025 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:18

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
mjvdzwet schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 06:35:
[...]

Er zit een minuscuul rood ledje in het speakerrooster bij de spiegel. Hetzelfde als op de Highland.

Dus in de auto, niet in het spiegelglas zoals bij andere merken.
Dat is niet wat ik lees:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fvOv6gysyAtjRuJGHDHs6U2IjGc=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_exif()/f/image/xZGMo0xBc3cMyxdDUbmcuUG1.webp?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
@pdidi Duidelijk, dan ben ik blij dat ik EAP niet heb gekozen, ben daardoor ook niet bekend met de nukken van dat systeem. Zou het hoogstens willen hebben om de auto uit een vak te rijden maar daar is het wel duur voor dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

Slonzo schreef op maandag 17 februari 2025 @ 21:39:
[...]

Raar, is dat misschien omdat jullie apps in het NL staan ingesteld?
Dit is een screenshot van een 2tal maanden geleden bij mij:

[Afbeelding]

Dat is toch best een redelijk expliciete vermelding :)
Ook als de app in het US english staat ingesteld krijg je deze melding. Ik zag hem toevallig gisterochtend.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3l1Edj69nLlSjsaPYIohEy3snnI=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/pOq32BvGYC4Q1C1f0haBwDB9.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
Afgelopen dagen ben ik de Nederlands-Belgische grens overgestoken.
In België had ik na zo'n 5 minuten terug verbinding met het internet.
In Nederland duurde het een ruimte 15 minuten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kwaazaar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-09 17:00
SpikeHome schreef op maandag 17 februari 2025 @ 19:05:
[...]

Laat je m niet op de lader staan zodat er stroom uit t net gehaald word?
Thuis wel ja, maar ik laad op 1 fase en dat levert niet genoeg vermogen, waardoor ik niet mer 100% wegrij. En energie thuis is ook niet gratis. Mijn punt is vooral dat ik er de noodzaak niet van inzie, zeker aangezien het ingepland voorverwarmen de auto al 15m van tevoren warm heeft. Dat is dus een enorme energieverspilling, aangezien de auto dat daarna nog 15m op temperatuur moet houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
this schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 09:16:
Afgelopen dagen ben ik de Nederlands-Belgische grens overgestoken.
In België had ik na zo'n 5 minuten terug verbinding met het internet.
In Nederland duurde het een ruimte 15 minuten.
Dat is een gekende flaw...
Het gebeurt mij ook in België zonder een grens over te steken dat internet weg valt. Tesla kent dit probleem, en steekt het op de internet providers...
Ik heb er al 2 keer een ticket voor aan gemaakt, maar dat sluiten ze gewoon zelf af.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mca2
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:23
pdidi schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 08:26:
[...]

Het gaat er om dat het gedrag van de stuur weerstand veranderd bij gebruik van het knipperlicht, maar dat is alleen voor Basic AP. Dat is precies waar @mca2 deze discussie mee startte: hij heeft EAP/FSD en als je dan Auto Lane Change aan hebt staan, dan blijft de stuur weerstand hoog. Als je tijdens de automatische baanwissel wilt ingrijpen om het bv. sneller te doen, dan gaat dat schokkerig (de zwiep zoals hij dat noemt). Als je zelf Basic AP hebt: het gaat dan net zo als je probeert van baan te wisselen zonder knipperlicht aan. Dat vinden je passagiers niet fijn
Precies dit.

Ik heb de menu's nog niet bestudeerd maar lane change can uit en dan wordt het weer een basic AP die met knipper aan een lagere weerstand heeft? en blijft ACC er dan op als je er doorheen stuurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
jongetje schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 08:53:
@pdidi Duidelijk, dan ben ik blij dat ik EAP niet heb gekozen, ben daardoor ook niet bekend met de nukken van dat systeem. Zou het hoogstens willen hebben om de auto uit een vak te rijden maar daar is het wel duur voor dan.
Smart Summon bedoel je? Nou… dat is de grootste grap die er bestaat. Nog nooit werkend gekregen. Dus ook die functie mis je niet.

Alleen dumb summon een paar keer werkend gekregen met grote moeite. Maar het werkt nog niet goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loxr25
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 15-09 15:34
Tommie12 schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 09:22:
[...]

Dat is een gekende flaw...
Het gebeurt mij ook in België zonder een grens over te steken dat internet weg valt. Tesla kent dit probleem, en steekt het op de internet providers...
Ik heb er al 2 keer een ticket voor aan gemaakt, maar dat sluiten ze gewoon zelf af.
Euhm wat kan tesla daar aan doen?
Dit is toch ook gewoon met je GSM zo, aan de grens overgang duurt het me steeds enige tijd tot hij wisselt van roaming netwerk.

Dit is een Europese dingetje, ik hoop dat ze het ooit eens oplossen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• this
loxr25 schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 10:01:
[...]

Dit is toch ook gewoon met je GSM zo, aan de grens overgang duurt het me steeds enige tijd tot hij wisselt van roaming netwerk.

Wat Tesla daar aan kan doen? Mijn GSM doet dat al decennia zonder problemen. En als het dan eens langer dan een halve minuut duurt, zet je airplane modus aan en uit en dan lost het direct op.
Het lijkt mij dat Tesla daar héél veel aan kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-R-L
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 10:48
xFeverr schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 09:57:
[...]

Smart Summon bedoel je? Nou… dat is de grootste grap die er bestaat. Nog nooit werkend gekregen. Dus ook die functie mis je niet.

Alleen dumb summon een paar keer werkend gekregen met grote moeite. Maar het werkt nog niet goed
Voor beide versies is EAP nodig? Afgelopen weekend stond iemand goed dicht op mijn auto geparkeerd, nog niet eerder het remote knopje in de app geprobeerd, dacht dat ik hem daarmee naar voren kon rijden. Ik kreeg enkel een melding dat de remote functie actief was, maar kon er niets mee. Zou daar anders summon onder zitten? Ik heb alleen de basis AP.

Dat basis AP blijf ik overigens een overhypede grap vinden. De ACC in mijn 2018 Polo werkte vele malen beter, idem voor Travel Assist in de 2023 Golf.
Zonder cruise of iets aan rijdt het wel echt geweldig. Vorige week de auto even kwijt vanwege een kapotte PTC unit, na een weekje met een 2024 Clio was het weer een genot om in de 3 te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loxr25
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 15-09 15:34
this schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 10:14:
[...]

Wat Tesla daar aan kan doen? Mijn GSM doet dat al decennia zonder problemen. En als het dan eens langer dan een halve minuut duurt, zet je airplane modus aan en uit en dan lost het direct op.
Het lijkt mij dat Tesla daar héél veel aan kan doen.
Das niet de ervaring die ik heb, ( en ook niet heel wat van mijn vrienden) Ik passeer wekelijks meerdere keren de grens van Antwerpen naar Bergen op Zoom, en mijn GSM ontvangst verminderd eerst in Belgie naar 1 blokje => dan geen ontvangst => dan een NL provider.

Dit hele process duurt gemiddeld een 10minuten dat ik offline ben en geen phone calls kan maken.
Als ik kijk wanneer mijn tesla zijn netwerk wegvalt komt dat min of meer overeen.

Wat ik wel vind dat tesla zou kunnen doen is wat meer cachen als ze een grensovergang naderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 13:05
In mijn ervaring werkt de omschakeltijd bij een landsgrens erg wisselend: soms een paar minuten, maar meestal duidelijk langer. Soms wel 15 minuten en een enkele keer zelfs nog langer. De GSM heet hier geen last van, die is (vrijwel) altijd sneller.
Welke landsgrens lijkt geen invloed te hebben op de omschakeltijd: ik heb die lange tijden gemerkt bij de Belgische, Franse, Duitse en Zwitsers grensovergang.

Op de terugweg heb ik wel het idee dat het vaak duidelijk sneller gaat dan op de heenweg van NL naar het buitenland. Alsof er toch iets gecached is. Wat na een softwareupdate weer weg is en het de volgende keer dus vaak weer lang duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
loxr25 schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 10:20:
[...]

Das niet de ervaring die ik heb, ( en ook niet heel wat van mijn vrienden) Ik passeer wekelijks meerdere keren de grens van Antwerpen naar Bergen op Zoom, en mijn GSM ontvangst verminderd eerst in Belgie naar 1 blokje => dan geen ontvangst => dan een NL provider.

Dit hele process duurt gemiddeld een 10minuten dat ik offline ben en geen phone calls kan maken.
Als ik kijk wanneer mijn tesla zijn netwerk wegvalt komt dat min of meer overeen.

Wat ik wel vind dat tesla zou kunnen doen is wat meer cachen als ze een grensovergang naderen...
Misschien is de dekking in die buurt sowieso al slecht? Ik passeer heel vaak de grens tussen Eindhoven en Antwerpen en daar is de dekking overal zeer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
loxr25 schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 10:01:
[...]

Mijn GSM switcht in minder dan een minuut.

De Tesla heeft daar soms 5 minuten voor nodig.
Op de ring rond Brussel heeft mijn GSM ALTIJD verbinding, mijn auto verliest soms verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
R-R-L schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 10:16:
[...]

Voor beide versies is EAP nodig?
Ja. Je hebt ook voor dumb summon EAP nodig. Dan komt er een Summon-optie in je app te staan tussen ‘locatie’ en ‘planning’.

Je had waarschijnlijk de remote start optie gebruikt. Dat is handig als je iemand anders met de auto wilt laten rijden die geen sleutel heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stronk
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 14-09 21:58
De levering van m'n M3 is sneller dan gedacht. Bestelling gisteren aangekomen bij de dealer- en mag de auto eind deze week of begin volgende week al ophalen! Enorm snel.

Heb de Enhance S3XY commander + richtingaanwijzers ook al op de bestelling. Ben ik ook meteen af van geneuzel op rotondes of ongewenste geluidjes bij overschrijding van maximum snelheid. Voor mij de perfecte auto geworden zo :)

[ Voor 5% gewijzigd door Stronk op 18-02-2025 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
mca2 schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 09:43:
[...]

Precies dit.

Ik heb de menu's nog niet bestudeerd maar lane change can uit en dan wordt het weer een basic AP die met knipper aan een lagere weerstand heeft? en blijft ACC er dan op als je er doorheen stuurt?
Ik heb zelf geen EAP dus weet niet precies waar je Auto Lane Change kan uitzetten (misschien weet @xFeverr het?), maar dit is wat op de Tesla site staat
To initiate an automated lane change, you must first enable Auto Lane Changes through the Autopilot Controls menu within the Settings tab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-R-L
xFeverr schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 10:33:
[...]

Je had waarschijnlijk de remote start optie gebruikt. Dat is handig als je iemand anders met de auto wilt laten rijden die geen sleutel heeft.
Ah dus dat is de functie van dat knopje. Ik kreeg alleen te zien dat het geactiveerd was en vanaf 2 minuten aftelde. Vooral dus handig voor de 'pak even snel mijn auto mee' momenten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
R-R-L schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 10:58:
[...]

Ah dus dat is de functie van dat knopje. Ik kreeg alleen te zien dat het geactiveerd was en vanaf 2 minuten aftelde. Vooral dus handig voor de 'pak even snel mijn auto mee' momenten.
Of als je telefoon leeg is en je geen pas mee hebt. O-)

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-R-L
Inspired schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 10:59:
[...]

Of als je telefoon leeg is en je geen pas mee hebt. O-)
Ook een goede, kan ik mijn vriendin bellen om de auto via haar te starten.
Klein detail, ik ken haar nummer na al die jaren nog steeds niet uit het hoofd O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nerovectra
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 12:43
R-R-L schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 10:58:
[...]

Ik weet niet of het sarcasme is, maar let er wèl op dat 'pak even snel mijn auto mee' niet afhankelijk is van de persoon die de auto meeneemt en dus twee minuten diefstalrisico oplevert.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jochemp
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:47
Ik zag vanochtend een (voor mij) nieuw icoontje naast het bekende 'bacon' icoontje. Het was inderdaad goed koud en voorverwarmen ging prima, maar blijkbaar moet ik hier ook rekening houden met minder capaciteit en vermogen. Tijdens het rijden overigens weinig van gemerkt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aus6xiSNIvPH771xnRn6atra540=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GyoUWeYCmrLkxObBrzRhjVf0.jpg?f=fotoalbum_large

It's all about technology || Tesla Model Y 2024 RWD Solid Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-R-L
nerovectra schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 12:13:
[...]

Ik weet niet of het sarcasme is, maar let er wèl op dat 'pak even snel mijn auto mee' niet afhankelijk is van de persoon die de auto meeneemt en dus twee minuten diefstalrisico oplevert.
Geen sarcasme, doelde daarmee op de momenten dat je anders even de sleutels toegooit. Even eten halen, snel naar de bouwmarkt, dat soort scenario's. Al zou ik dan denk ik eerder even de telefoon meegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AV1989
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 14:09
Nog iemand iets vernomen over wanneer de andere versies/varianten van de Juniper beschikbaar komen voor bestelling?

Zelf gehoord dat dit mogelijk al eind februari zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recci
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16-09 08:30
pdidi schreef op maandag 17 februari 2025 @ 09:08:
[...]

Tesla maakt voor navigatie gebruik van Valhalla, een Open Source Routing Engine for OpenStreetMap. Mapbox Automotive (o.a. gebruikt door BMW) maakt hier ook gebruik van. Hier een interview met 2 ontwikkelaars van Valhalla
De OSM data lijkt te kloppen, dus dan maar wachten op een update.

Andere vraag: Heeft iemand met een Model Y (eind 2024) ook last van extreme phantom braking? Op enkelbaanswegen kan ik met passagiers nauwelijks cruise control gebruiken. Bij tegemoetkomende vrachtwagens remt de auto vaak plotseling, alsof hij een frontale botsing verwacht. Dat vinden passagiers (en ikzelf ook) niet fijn.

[ Voor 24% gewijzigd door Recci op 18-02-2025 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
  • Laatst online: 12:40
Recci schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 14:46:
[...]

Andere vraag: Heeft iemand met een Model Y (eind 2024) ook last van extreme phantom braking? Op enkelbaanswegen kan ik met passagiers nauwelijks cruise control gebruiken. Bij tegemoetkomende vrachtwagens remt de auto vaak plotseling, alsof hij een frontale botsing verwacht. Dat vinden passagiers (en ikzelf ook) niet fijn.
Helaas heeft tesla geen CC , maar alleen ( op zijn minst ) TACC, en "dan zegt men" dat dat niet bedoeld is voor op enkelbaanswegen ....

Ja, ik vind dat ook jammer :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
[...]

Heel herkenbaar, veel "grote" wagens zijn ineens eng voor HW4, waar mijn HW3 Model 3 hier tenzij er echt lijnen overschreden werden geen last van had. Maakt dat ik de binnendoorroute naar werk mijd.

Ook rondom vrachtwagens zwabbert ie enorm bij inhalen op de snelweg. Ik hoop maar dat ze het in een updeetje oplossen binnenkort.

[ Voor 8% gewijzigd door Mar.tin op 18-02-2025 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13:53

bert pit

asdasd

[...]

Op smalle wegen heb ik dat ook. Ik reken dat niet tot phantom breaking want het systeem zie een gevaar en grijpt in. Het gebeurt meestal op wegen waarbij je bijna de berm in moet, of als de tegenligger 2 cm over de streep rijdt. Op gegeven moment herken je het en hou je je voet bij het pedaal.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 04-09 14:34
Stronk schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 10:44:
De levering van m'n M3 is sneller dan gedacht. Bestelling gisteren aangekomen bij de dealer- en mag de auto eind deze week of begin volgende week al ophalen! Enorm snel.

Heb de Enhance S3XY commander + richtingaanwijzers ook al op de bestelling. Ben ik ook meteen af van geneuzel op rotondes of ongewenste geluidjes bij overschrijding van maximum snelheid. Voor mij de perfecte auto geworden zo :)
Oh ik ben benieuwd wat dit is heb je een linkje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:15

sphere

Debian abuser

@bert pit het is natuurlijk phantom breaking als het systeem gevaar detecteert waarbij een mens niet zou ingrijpen.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Nu ik binnenkort mijn Tesla Model 3 moet gaan inleveren en er geen Tesla voor in de plaats komt, heb ik ook met de dealer die hem als inruil opgekocht gecheckt hoe of wat en zij zeggen gewoon: je mag je account gewoon verwijderen.

Ik lees echter her en der dat dat niet zomaar mogelijk is en het alleen kan door aan een ander account over te dragen waarbij ik als huidige/oude eigenaar feitelijk zeg "ja dit nieuwe account is de nieuwe eigenaar".

Wat is nu het beste hierin? De dealer is denk ik niet bekend met Tesla's als ze dit zo zeggen terwijl ik het nog vroeg, dus ik zie 2 opties:
1. Zelf een nietzeggend Gmail account maken en daar de auto naar "overdragen" en het wachtwoord van zowel het Gmail als het Tesla account aan de dealer geven en "succes ermee!"
2. Toch aandringen op het aanmaken van een Tesla account zodat we bij overschrijving ook gelijk dit kunnen regelen.

Is dat eerste wel een optie of niet? Ik las namelijk dat je mogelijk verplicht bent een betaalmethode toe te voegen?

Edit: ik heb zojuist wel mijn betaalmethode (cc) kunnen verwijderen vanuit de app. Maar wil alsnog voorkomen dat mijn naam/adres eraan gekoppeld is en ik linksom of rechtsom verantwoordlijk wordt gehouden voor de periode totdat een nieuwe eigenaar zijn/haar account gekoppeld heeft.

[ Voor 12% gewijzigd door MooDyBLueS op 18-02-2025 15:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• adjego
  • Registratie: December 2004
  • Nu online
MooDyBLueS schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 15:16:
Nu ik binnenkort mijn Tesla Model 3 moet gaan inleveren en er geen Tesla voor in de plaats komt, heb ik ook met de dealer die hem als inruil opgekocht gecheckt hoe of wat en zij zeggen gewoon: je mag je account gewoon verwijderen.

Ik lees echter her en der dat dat niet zomaar mogelijk is en het alleen kan door aan een ander account over te dragen waarbij ik als huidige/oude eigenaar feitelijk zeg "ja dit nieuwe account is de nieuwe eigenaar".

Wat is nu het beste hierin? De dealer is denk ik niet bekend met Tesla's als ze dit zo zeggen terwijl ik het nog vroeg, dus ik zie 2 opties:
1. Zelf een nietzeggend Gmail account maken en daar de auto naar "overdragen" en het wachtwoord van zowel het Gmail als het Tesla account aan de dealer geven en "succes ermee!"
2. Toch aandringen op het aanmaken van een Tesla account zodat we bij overschrijving ook gelijk dit kunnen regelen.

Is dat eerste wel een optie of niet? Ik las namelijk dat je mogelijk verplicht bent een betaalmethode toe te voegen?
Is dit een auto van jouw eigendom? Zo ja dan kun je in de app deze auto gewoon van je account verwijderen.

Onder “Mijn producten”:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xN4nrpNU_hHa52yP1wcDvi2VEiw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mRPXbaJcge7wC3B8hhqivwcB.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 13% gewijzigd door adjego op 18-02-2025 15:25 ]

Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Nu online

Edit: ik heb zojuist wel mijn betaalmethode (cc) kunnen verwijderen vanuit de app. Maar wil alsnog voorkomen dat mijn naam/adres eraan gekoppeld is en ik linksom of rechtsom verantwoordlijk wordt gehouden voor de periode totdat een nieuwe eigenaar zijn/haar account gekoppeld heeft.
De dealer die hem opkoopt heeft er in principe ook wel blij belang bij als hij wel een account heeft, want dan kan hij hem overdragen aan zijn koper en direct een blije klant ipv moeten ondersteunen hoe iemand met zijn kentekenbewijs ownership moet aanvragen bij Tesla. Maargoed, wie ben ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
adjego schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 15:24:
[...]

Is dit een auto van jouw eigendom? Zo ja dan kun je in de app deze auto gewoon van je account verwijderen.

Onder “Mijn producten”:

[Afbeelding]
Ja, het was een privé aanschaf en dus in mijn volle eigendom. Ok, want als ik nu naar de app ga waar jij zegt dat ik moet zijn, dan krijg ik wel dit te zien na het klikken op "Eigendom verwijderen of overdragen":
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D21yCulmaWaYoDjY8SggIhqaj8U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/i189xd8PCeyH3vLp8ldvbskf.png?f=fotoalbum_large
Er wordt dus wel specifiek om naam en e-mailadres gevraagd.

Ik ga er nu nog niet doorheen lopen natuurlijk, want inruil is pas over een paar dagen, maar toch. Dit werkt anders dan andere auto's dus zoek even zekerheid met wat ik nu moet doen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recci
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16-09 08:30
bert pit schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 15:01:
[...]

Op smalle wegen heb ik dat ook. Ik reken dat niet tot phantom breaking want het systeem zie een gevaar en grijpt in. Het gebeurt meestal op wegen waarbij je bijna de berm in moet, of als de tegenligger 2 cm over de streep rijdt. Op gegeven moment herken je het en hou je je voet bij het pedaal.
Ik heb dit regelmatig op normale N-wegen met een groene streep in het midden. Echt totaal niets bijzonders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Mar.tin schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 15:30:
[...]

De dealer die hem opkoopt heeft er in principe ook wel blij belang bij als hij wel een account heeft, want dan kan hij hem overdragen aan zijn koper en direct een blije klant ipv moeten ondersteunen hoe iemand met zijn kentekenbewijs ownership moet aanvragen bij Tesla. Maargoed, wie ben ik :)
Dat is een goed punt ja, zo had ik er nog niet over nagedacht.

Dit is dan wel de methode die mijn voorkeur heeft, maar ondertussen is het ook wel fijn om te weten of ik hem 'gewoon' kan verwijderen mocht de dealer er niet in meegaan. Als backup optie zeg maar.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Dn Tinus
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-05 14:46
Zojuist een proefrit gemaakt in de nieuwe MY.
Comfort is echt veel beter geworden en camera voor werkt echt heel fijn bij parkeren.

Iemand vroeg hier toch om de achter kant van een zwart model?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EURmPawVcFZa6XpumQCstLISbY4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UtgWYcxfdnZVQ691U4iCHVcu.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:26

Don Quijote

El Magnifico

Dn Tinus schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 15:43:
Comfort is echt veel beter geworden en camera voor werkt echt heel fijn bij parkeren.

[Afbeelding]
Oef dat valt niet. Ik hoop dat de cameralens het iets laat vertekenen. Het was al geen mooie auto (mijn mening) maar dit is nog een paar stappen achteruit..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-09 23:22

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Don Quijote schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 15:55:
[...]

Oef dat valt niet. Ik hoop dat de cameralens het iets laat vertekenen. Het was al geen mooie auto (mijn mening) maar dit is nog een paar stappen achteruit..
Het is niet zo’n gelukkige foto volgens mij. Ik vind de voorkant heel Chinees, lightbar en best wel mooi (persoonlijke mening). De achterkant is heel Amerikaans vierkant en pompeus. Op Reddit vinden al die Amerikanen de achterkant juist best ok maar de voorkant niet zo mooi, haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvolutionX
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:29
Dn Tinus schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 15:43:

[Afbeelding]
Hmmm, vanaf deze hoek is die achterkant niet heel flatteus... :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Vandaag in Roermond oud en nieuw naast elkaar. Enorme verbetering qua uiterlijk naar mijn mening.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DYicb4RXIs38VDfAbUbRbE8Tuiw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uPumuFnS4jhvWyO3zq106N1D.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uljolTzA8mKs004jmCJp8PIzjho=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B0pw5kdTlxh6mXCesaK7fVzE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• micmulder
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07:32
LtMarx schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 16:23:
[...]

Het is niet zo’n gelukkige foto volgens mij. Ik vind de voorkant heel Chinees, lightbar en best wel mooi (persoonlijke mening). De achterkant is heel Amerikaans vierkant en pompeus. Op Reddit vinden al die Amerikanen de achterkant juist best ok maar de voorkant niet zo mooi, haha
Je omschrijft het spot on! Inderdaad is de voorkant wel Chinees qua uiterlijk en de achterkant wel weer Amerikaans. Vandaag ook in het echt aanschouwd en ik vind het wel persoonlijk goed uitgepakt. Ziet er toch allemaal wat vlotter uit!

Hoop nu alleen persoonlijke dat snel de cherry red kleur terug komt voor dit model. Zwart en Silver zijn niet mijn smaak

Acties:
  • +1 Henk 'm!
GekkeRipper schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 18:05:
Vandaag in Roermond oud en nieuw naast elkaar. Enorme verbetering qua uiterlijk naar mijn mening.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mja. Zou ze beide niet kopen voor het uiterlijk. :) Oude is te rond en de nieuwe te vormloos en gewoon een snelle goedkope refresh. Achterkant met die vierkante meter glad plaatwerk wel het dieptepunt. Nee, hierna geen Tesla meer. Al heeft dat nog het minst met het uiterlijk te maken overigens.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
  • Laatst online: 04-09 13:20
Ik ben zelf sinds een paar weken de trotse eigenaar van een december 2019 model 3 LR.

Ik heb helaas het PWS speakertje er niet in zitten maar wel de optie om de upgrade te doen in de app en ik heb even onder de voorkant gekeken of dat roostje er zit (ja!).

Zijn er mensen die deze upgrade ook gedaan hebben en of het 't waard is? krijg je dan ook erbij dat je het lock sound kan aanpassen in boombox?

Vond via de search zo snel niet iets terug in dit topic :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verderf op 18-02-2025 19:24 ]

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronk
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 14-09 21:58
Occy schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 15:08:
[...]

Oh ik ben benieuwd wat dit is heb je een linkje?
Deze heb ik gekocht:
https://enhauto.com/product/stalks

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:07
Vanmiddag m'n nieuwe M3H voor service naar Zwolle gebracht (trillingen boven de 105kmpu). De nieuwe Y stond op de parkeerplaats dus liep er een rondje omheen. Toen kwam er een SA mij tegemoet lopen met de vraag of ik het leuk zou vinden een proefrit te maken want dat kon sinds vandaag. Natuurlijk!! (Wat zijn ze toch aardig in Zwolle, qua service echt nog nooit teleurgesteld)

In het echt mooier dan op foto's (niet zo mooi als een 3), mooie afwerking, stil in de cabine (maar zeker niet stiller dan de 3, wat meer windruis op de voorruit en A stijl). Met de achterbank in de lounge-stand is het echt een luxe wagen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uwYQbIO9K0QGURzsPrLqXIye3Fs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lJlj0mXANuvOaXlc0bYOIeG1.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qo_4Dg7PNs6o0od0KkNWiCayuoY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KRE03NDRR8nXlKcywUNO9FGq.jpg?f=fotoalbum_tile

En leuke Launch accentjes her en der. Daar hou ik wel van.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zwrmuYHID9qbvo_q77thGQ0kDmg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HcAliubEKh8HGZPmHRU79PrL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T1i2pcoIKwepFUqP6oqcU6o0Dhg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sdOZTitPQf9ckOKthjopab4U.jpg?f=fotoalbum_large

De stalk voelt erg goedkoop aan, budget glans plastic. De ledstrip heeft inderdaad geen metalen rand meer, dat scheelt weerspiegelingen door lantarenpalen in het donker.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jFTWVNDAgfERxotl9uWJ6v8fjzM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4sBpSH4wotLsZiOCn8y6l8YC.jpg?f=fotoalbum_large

De camera aan de achterkant zit in een eigen lijstje. Deze stak ook wat uit, ziet er niet zo netjes uit. Wellicht preproductie probleempje.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f-5n--bNmM5QioQBEVoQfTo5Jv0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sZ8QH9NSpLLZsQB0IVehQxYO.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door Maurice- op 18-02-2025 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Inspired schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 19:06:
[...]

Mja. Zou ze beide niet kopen voor het uiterlijk.
Het is nu eenmaal zo dat een druppelvorm de minste luchtweerstand heeft. Kun je dit wel gaan aanpassen maar dan wordt de auto inefficiënter. Ik heb hem ook niet om de mooiheid verkocht trouwens 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13:10
[...]

Yep, heel herkenbaar, ook op de M3H. Ik heb het gauw afgeleerd om de cruise control te gebruiken op veel binnendoorwegen. Vervelende situaties meegemaakt met tegemoetkomend verkeer en passagiers, daar verloor de Tesla ineens veel glans ;). Mijn vrouw durft door die brakes de cruise helemaal niet te gebruiken. De TACC is zeer teleurstellend naar mijn mening, verder is de auto goed. TACC werkt overigens wel goed op snelwegen, maar goed ik ben gewend aan auto's dat ik gewoon cruise control kan gebruiken op 80 wegen.

[ Voor 12% gewijzigd door Belecthor op 18-02-2025 22:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 14:36
-5 en rijden gaat weer lekker, not. Cameras werkte niet, AP etc dus ook niet. Voorverwarmen ramen van te voren leverde een half ontdooid raam op. Tijdens het rijden veel gekraak aan het dak/ramen.

Ben steeds minder blij met mijn M3P uit september 2024.

Vorige week een service afspraak voor 4 problemen maar niks is gefixt en kreeg een nieuwe afspraak over een maand voor de krakende stoel.

Wat een ballentent

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16-09 15:35
TweakerVincent schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 22:53:
-5 en rijden gaat weer lekker, not. Cameras werkte niet, AP etc dus ook niet. Voorverwarmen ramen van te voren leverde een half ontdooid raam op. Tijdens het rijden veel gekraak aan het dak/ramen.

Ben steeds minder blij met mijn M3P uit september 2024.

Vorige week een service afspraak voor 4 problemen maar niks is gefixt en kreeg een nieuwe afspraak over een maand voor de krakende stoel.

Wat een ballentent
Ik weet niet waar in het land je woont maar de service in groningen is echt perfect, toen mijn M3P niet meer wilde laden ben ik rechtstreeks naar het service center gereden en toen er geen leenauto beschikbaar was hebben ze binnen een half uurtje geregeld dat ik een X Plaid demo mee kon nemen en de volgende dag zijn ze hem bij mij thuis komen omruilen voor een Y performance die ik voor de rest van de tijd kon gebruiken.

Als ik de wisselende verhalen hier zo lees zit er echt veel verschil tussen de ervaringen met service centers.

Ik ben er zelf heel tevreden mee iig, mijn vorige auto (2022 Golf GTE) had een sensor stuk in het stuur, kon gemaakt worden onder garantie maar ging wel 3 maanden duren en ze konden de foutmelding niet uitzetten die iedere 200 meter tevoorschijn kwam inclusief een luide piep.
Maar ik mocht de auto wel laten staan voor die tijd en een Polo'tje huren voor €60 per dag. :X

[ Voor 14% gewijzigd door Idanue op 18-02-2025 23:35 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pjot1
  • Niet online
Ik blijf van mening dat de kentekenplaat bij de nieuwe y op de verkeerde plek zit achter.... :X

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
pjot1 schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 06:20:
Ik blijf van mening dat de kentekenplaat bij de nieuwe y op de verkeerde plek zit achter.... :X
Ben benieuwd of de trekhaak er voor zit. Iemand al een foto voorbij zien komen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:19
jhoekwat schreef op maandag 17 februari 2025 @ 13:28:
Ik ben even benieuwd naar hoe alle Model Y berijders dit doen.
Sinds 2 weken rijd ik zelf ook een Model Y. Maar tot m'n grote verbazing vind ik de hoedenplank echt een waardeloos ding.

1. het zorgt ervoor dat je de hoogte van de kofferbak niet meer kan gebruiken
2. de hoedenplank is zo stijf dat bij opvouwen het zichzelf weer uitklapt.

Nu zit ik op het punt om dat ding er gewoon permanent uit te halen. Maar ben ik benieuwd hoe iedereen daarmee omgaat. Of ben ik de enige die zich eraan stoort?
Geen probleem hoor. Je kunt hem naar achteren schuiven zodat hij parallel met de achterbank zit.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willianv
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Na het herstellen van de fabrieksinstellingen van mijn model Y heb ik ineens geen DAB zenders meer...

Iemand enig idee hoe dit te fixen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sawtomyer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12:31
pjot1 schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 06:20:
Volgens de auto esthetica is de nieuwe positie op bumper meer correct. De oude positie had natuurlijk verder als nadeel dat de houder na verloop van tijd gaat klapperen bij sluiten van achterklep en met harde muziek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cacofant
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 07:42
Idanue schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 23:26:
[...]

Ik weet niet waar in het land je woont maar de service in groningen is echt perfect, toen mijn M3P niet meer wilde laden ben ik rechtstreeks naar het service center gereden en toen er geen leenauto beschikbaar was hebben ze binnen een half uurtje geregeld dat ik een X Plaid demo mee kon nemen en de volgende dag zijn ze hem bij mij thuis komen omruilen voor een Y performance die ik voor de rest van de tijd kon gebruiken.

Als ik de wisselende verhalen hier zo lees zit er echt veel verschil tussen de ervaringen met service centers.

Ik ben er zelf heel tevreden mee iig, mijn vorige auto (2022 Golf GTE) had een sensor stuk in het stuur, kon gemaakt worden onder garantie maar ging wel 3 maanden duren en ze konden de foutmelding niet uitzetten die iedere 200 meter tevoorschijn kwam inclusief een luide piep.
Maar ik mocht de auto wel laten staan voor die tijd en een Polo'tje huren voor €60 per dag. :X
Nou ik heb ook eigenlijk alleen maar slechte ervaringen met Tesla service centers. Al 1,5 jaar bezig om krakend pedaal (2023 RWD, geen highland) o.i.d. te laten oplossen, wat krijg je steeds als antwoord? We kunnen niks vinden, klant zal wel krakende schoenen hebben.. lekker professioneel.

Dit zowel bij Tesla service Duiven en Wezep.. wat een ballententen zijn dat.

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Morgen gaat mijn afspraak eindelijk door (aangevraagd in December) voor slecht sluitende achterklep, defecte stoelverwarming, filter en ruitenwisser.

Eerst was die afspraak gepland in Januari, maar werd de dag voordien geannuleerd. En nu krijg ik vandaag te horen dat het ipv 2-3 uur wel eens de hele dag kan duren... En geen vervangwagen voorzien natuurlijk..
en nu krijg ik geen vervangwagen meer geregeld...

Maar er is wel gratis koffie.... _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:11

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Willianv schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 08:42:
Na het herstellen van de fabrieksinstellingen van mijn model Y heb ik ineens geen DAB zenders meer...

Iemand enig idee hoe dit te fixen is?
Ja, je moet een paar keer afstemmen op een frequentie (radio 2 ofzo) schijnt.

Soft reset (beide knoppen op stuur ingedrukt houden) kan ook helpen.

Bij mij was het een combinatie van die twee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-09 22:16

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Mijn ervaring dik 3 jaar geleden met een tweedehands Tesla aanschaffen: geen enkele ondersteuning van de dealer (dat is geen klacht), gemailed naar Tesla, die wilden kopie van kentekenbewijs, rijbewijs, adres, telefoonnummer en ik meen dat de procedure daarna was om de auto te hernoemen naar een naam die zij doormailen en dan staat de auto op jou account.
Dat is dagelijks werk voor hun en was ook zo gepiept. Misschien dat ze het er nu druk mee hebben. 8)

De vorige eigenaar heeft daar dus niets meer mee te maken. Ik zou dus zeggen dat account verwijderen voldoende is voor jou.
Het zal waarschijnlijk zonder Tesla kunnen als je het account actief laat en dan het eigenaarschap overdraagt. Maar dan moet je de nieuwe koper dus kennen, en dat gaat hem niet worden als je hem bij een dealer verkoopt.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• janremie
  • Laatst online: 14-09 15:46
Maasluip schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 09:15:
[...]

Mijn ervaring dik 3 jaar geleden met een tweedehands Tesla aanschaffen: geen enkele ondersteuning van de dealer (dat is geen klacht), gemailed naar Tesla, die wilden kopie van kentekenbewijs, rijbewijs, adres, telefoonnummer en ik meen dat de procedure daarna was om de auto te hernoemen naar een naam die zij doormailen en dan staat de auto op jou account.
Dat is dagelijks werk voor hun en was ook zo gepiept. Misschien dat ze het er nu druk mee hebben. 8)

De vorige eigenaar heeft daar dus niets meer mee te maken. Ik zou dus zeggen dat account verwijderen voldoende is voor jou.
Het zal waarschijnlijk zonder Tesla kunnen als je het account actief laat en dan het eigenaarschap overdraagt. Maar dan moet je de nieuwe koper dus kennen, en dat gaat hem niet worden als je hem bij een dealer verkoopt.
Mijn ervaring met een tweedehands tesla aanschaffen 3 weken geleden is nog makkelijker, ongeveer het zelfde proces via de Tesla app. Kwam geen persoonlijk contact bij aan te pas en had volgens mij binnen 5 min de tesla gekoppeld aan mijn app.
Foto's van wat (matchende) documenten dienen via de app gestuurd te worden en het werkte zelfs met mijn tijdelijke uitgeprinte kentekenbewijs. (je kan dan geen foto van de achterkant van het kenteken bewijs sturen, dus heb ik maar twee keer een foto van de voorkant van het document gemaakt en dat was blijkbaar prima).

De auto was bij de dealer niet met een andere eigenaar gekoppeld zover ik kon zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Laatst online: 13:19
Maar welk deel van het kentekenbewijs moet je nou een foto van sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaeltb
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 16:53
Ik ben sinds kort in het bezit van een Tesla model 3. Nu laat het chroom van de handgrepen / deurgrepen los. Heeft iemand ervaring met het opnieuw vastzetten hiervan of ervaring met hendels van AliExpress? Een nieuwe voor €200 x 4 vind ik een beetje zonde geld.

[ Voor 3% gewijzigd door michaeltb op 19-02-2025 10:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:31
Tommie12 schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 08:58:
Morgen gaat mijn afspraak eindelijk door (aangevraagd in December) voor slecht sluitende achterklep, defecte stoelverwarming, filter en ruitenwisser.

Eerst was die afspraak gepland in Januari, maar werd de dag voordien geannuleerd. En nu krijg ik vandaag te horen dat het ipv 2-3 uur wel eens de hele dag kan duren... En geen vervangwagen voorzien natuurlijk..
en nu krijg ik geen vervangwagen meer geregeld...

Maar er is wel gratis koffie.... _/-\o_
Lekker man, de hele dag bij de SeC zitten. Brakke koffie, geen normaal eten, brakke stoelen. Voor mij gelukkig nooit meer. Wat een k*t service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:51
michaeltb schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 10:10:
Ik ben sinds kort in het bezit van een Tesla model 3. Nu laat het chroom van de handgrepen / deurgrepen los. Heeft iemand ervaring met het opnieuw vastzetten hiervan of ervaring met hendels van AliExpress? Een nieuwe voor €200 x 4 vind ik een beetje zonde geld.
Wat dacht je van ontchromen en laten wrappen naar zwart? Kun je de raamlijsten ook direct meenemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-09 22:16

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Caelorum schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 09:34:
Maar welk deel van het kentekenbewijs moet je nou een foto van sturen?
Dat wat nu het creditcardformaat is. Niet de overschrijvingsbewijzen.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Laatst online: 13:19
Maasluip schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 10:44:
[...]

Dat wat nu het creditcardformaat is. Niet de overschrijvingsbewijzen.
Ja, ik moet het nog doen, maar ik werd er niet wijs uit. Na een uur in de wacht was ik er met Tesla ook wel klaar mee, dus verder niets meer mee gedaan. De auto rijdt nog. Maar het zou fijn zijn als de LM er geen inzicht meer in kan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Maasluip schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 09:15:
[...]

janremie schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 09:19:
[...]

Mijn ervaring met een tweedehands tesla aanschaffen 3 weken geleden is nog makkelijker, ongeveer het zelfde proces via de Tesla app. Kwam geen persoonlijk contact bij aan te pas en had volgens mij binnen 5 min de tesla gekoppeld aan mijn app.
Foto's van wat (matchende) documenten dienen via de app gestuurd te worden en het werkte zelfs met mijn tijdelijke uitgeprinte kentekenbewijs. (je kan dan geen foto van de achterkant van het kenteken bewijs sturen, dus heb ik maar twee keer een foto van de voorkant van het document gemaakt en dat was blijkbaar prima).

De auto was bij de dealer niet met een andere eigenaar gekoppeld zover ik kon zien.
Thanks allebei! Met deze ervaringen lijkt mij dat ik inderdaad morgen via de eerder genoemde app optie daadwerkelijk mijn account kan verwijderen.

Nog andere tips wat ik moet doen?

Wat ik al gedaan heb:
- premium connectivity opgezegd, verliep paar dagen geleden dus kwam mooi uit
- creditcard ontkoppelt uit mijn Tesla account
- usb-stick eruit gehaald en geformatteerd (lever ik leeg aan bij de dealer)

En wat ik volgens mij morgen nog moet doen:
- Apple Music ontkoppelen (of gebeurt dat met factory reset mee?)
- factory reset van alle instellingen
- daarna nog via de app mijn account van de auto ontkoppelen zoals het hierboven om gaat

Vergeet ik dan nog iets?

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
Hier mijn korte review van de Model Y Juniper.

Het dodehoek detectie ledje zit gewoon in de speakergrill net als bij de Highland.

De navigatie stem is zuiverder en iets anders dan in een Highland. Al heeft ze soms wat haast.

Het interieur is nagenoeg gelijk aan de Highland, en extra RVS look strip om de chargepads, maar geen bij de LEDstrip.

Ik vind de Juniper veel comfortabeler en stiller dan de huidige Y, maar rumoeriger dan de Highland.
Ook vind ik persoonlijk de Highland fijner rijden.
Wij hebben de ruimte niet echt nodig, dus blijf bij mijn Highland.

De Juniper stuurt op de lichtste stand iets lichter.

De stalk is degelijk en van standaard automitive plastic.
Ik heb wel een paar keer de ruiten gesproeid en grootlicht gegeven, omdat de Highland knoppen nu in mijn "systeem" zitten. Op rotondes ging het goed omdat ik zelf een extra stalk in mijn M3H heb ge-3D-print.

Ik vind hem kwa uiterlijk prima.

Al met al voor mij een bevestiging dat ik zeker voor de Juniper zou gaan in plaats van de oude Y, maar zeker bij mijn Highland blijf omdat dit gewoon, voor mij, fijner rijd.

Aanvulling: het rempedaal gaat vrij zwaar ten opzichte van de Highland. Niet dat je deze veel gebruikt, maar was me wel opgevallen.

[ Voor 5% gewijzigd door mjvdzwet op 19-02-2025 12:49 . Reden: Aanvulling rempedaal. ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:07
-Muncky- schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 10:17:
[...]

Lekker man, de hele dag bij de SeC zitten. Brakke koffie, geen normaal eten, brakke stoelen. Voor mij gelukkig nooit meer. Wat een k*t service.
Brakke koffie? Weinig mis met die professionele Nespresso apparaten. Met 12 soorten zit er toch altijd wel iets naar je smaak bij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
Duitse rechter vindt dat AP niet op de Autobahn thuis hoort:

https://www.autoblog.nl/n...-voor-de-autobahn-7049241

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maurice- schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 12:48:
[...]

Brakke koffie? Weinig mis met die professionele Nespresso apparaten. Met 12 soorten zit er toch altijd wel iets naar je smaak bij?
Het ging er mij om dat ze 1 dag voor de afspraak ineens zeggen dat het ipv 2 uur wel de hele dag kan duren... Dan krijg ik ook niks meer geregeld tenzij te dure taxi's die mijn werkgever niet wil betalen en ik ook niet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Nu online
Wat een onduidelijk artikel. Ze brengen het alsof het verboden wordt op de duitse snelweg, terwijl, voorzover ik het kan opmaken uit het bronartikel (dat ik niet geheel lezen mag) het een consumentenzaak is, die puur oordeelt over de kwaliteit vs de prijs die hiervoor neergelegd wordt.
Dusseldorf. In het geschil over de veiligheid van zijn automatische piloot, heeft de Amerikaanse fabrikant van elektrische auto's Tesla een nederlaag geleden. In een uitspraak van half januari omschreef de regionale rechtbank van Traunstein de automatische besturing van een Model 3 als ‘gebrekkig’ en niet ‘geschikt voor normaal gebruik’. Het biedt niet de functionaliteit ‘die een consument van een voertuig in deze prijsklasse mag verwachten’.
https://www.handelsblatt....g-geeignet/100108105.html

Maargoed, autoblog is wel vaker een beetje gekleurd over EV's. https://www.autoblog.nl/n...tos-teruggeroepen-3585250
https://www.autoblog.nl/n...er-door-het-putje-7049320
https://www.autoblog.nl/n...sen-van-een-truck-7047721

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schrobz
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 16-09 22:42
Ik zie een vreemd verschijnsel, In de auto en in de Tesla app wordt de lading aangegeven 16% / 53km, en in apps zoals Teslamate en Tibber staat 21%, maar ook 53km. Omdat ik eigenlijk alleen naar het percentage kijk is dat best verwarrend. Iemand anders dit ook opgevallen?

SR+ sept 2019 wit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:12

Ethirty

Who...me?

Mar.tin schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 13:26:
[...]

Wat een onduidelijk artikel. Ze brengen het alsof het verboden wordt op de duitse snelweg, terwijl, voorzover ik het kan opmaken uit het bronartikel (dat ik niet geheel lezen mag) het een consumentenzaak is, die puur oordeelt over de kwaliteit vs de prijs die hiervoor neergelegd wordt.

[...]

https://www.handelsblatt....g-geeignet/100108105.html
Niet geschikt voor normaal gebruik is wel iets anders dan een slechte prijs/kwaliteit verhouding. FSD engine 12.4 was in de US ook al matig en hier blijven we op deze versie steken. Ik vind het ook verre van relaxed rijden voor wat me "beloofd" was door Tesla rijders die ik ken en wat ik online lees.

Dus ik snap de insteek wel en ik zou het in Duitsland ook niet graag gebruiken als het al niet eens goed onderscheid kan maken tussen een Citroen C1 en een vrachtwagen, omdat er een beetje vuil op de lens zit.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cloud.str
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 05-07 17:15
Mijn Model Y geeft af en toe rare geluiden (wiel linksvoor).
https://drive.proton.me/urls/8GZKWXM118#_uo6RKD0S0IY

Weet iemand waar het aan zou kunnen liggen en of ik hiervoor best een afspraak maak bij tesla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:51
cloud.str schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 16:02:
Mijn Model Y geeft af en toe rare geluiden (wiel linksvoor).
https://drive.proton.me/urls/8GZKWXM118#_uo6RKD0S0IY

Weet iemand waar het aan zou kunnen liggen en of ik hiervoor best een afspraak maak bij tesla?
Zit er een steentje achter je remschijf? Iets in de band?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvolutionX
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:29
turkeyhakan schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 16:29:
[...]

Zit er een steentje achter je remschijf? Iets in de band?
Klinkt als een steentje tussen de remschijf en ankerplaat idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 04-09 14:34
Thanks!

nog best prijzig! Ga het eerst even zonder proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nerovectra
  • Laatst online: 12:43
Schrobz schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 15:55:
Ik zie een vreemd verschijnsel, In de auto en in de Tesla app wordt de lading aangegeven 16% / 53km, en in apps zoals Teslamate en Tibber staat 21%, maar ook 53km. Omdat ik eigenlijk alleen naar het percentage kijk is dat best verwarrend. Iemand anders dit ook opgevallen?
Ik heb in de Tesla app 19% met 73km. In de Next Energy app 18% met 58km. Api issues. Hoewel ik slim laden eigenlijk niet gebruik omdat ik met een weekplanning laad in plaats van dagplanning.

[ Voor 10% gewijzigd door nerovectra op 19-02-2025 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
Ik vroeg me na de testrit in de Juniper af of de Highland (en andere modellen) ook de nieuwe navigatiestem krijgen.
De firmware was nog een 2024 versie.

Deze stem "verslikt" zich niet, wat de huidige navigatiestem wel heeft.

Zover ik weet is de stem soort niet aanpasbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MWDKing
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:56
Weet iemand of je ook kan instellen dat de auto ook echt klaar is met laden op een ingestelde tijd?

Je kan wel starten instellen. Ook kan je beëindigen instellen. Maar ik wil dat de auto gewoon netjes zelf bepaald wanneer die kan beginnen met laden om op tijd vol te zijn.

De gedachte hierachter is tweeledig. Enerzijds is dan de accu al beter voorverwarmd. Anderszijds wil je de tijd dat de auto vol is zo kort mogelijk houden ivm batterij degradatie en een ik ga graag zuinig met spullen om, ookal is het een leaseauto.

Wat helemaal top zou zijn, is als je gewoon een vertrektijd kan instellen en dat die dan opgewarmd is en op de laadlimiet. Ik meen zelfs dat dat jaren geleden mogelijk was, maar miss vergis ik me.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OPAURAqBFykFRSLAIDlBDrILDPw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jf3WAA3nxJihB8VXvyCtKIlT.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
MWDKing schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 19:17:
Weet iemand of je ook kan instellen dat de auto ook echt klaar is met laden op een ingestelde tijd?

Je kan wel starten instellen. Ook kan je beëindigen instellen. Maar ik wil dat de auto gewoon netjes zelf bepaald wanneer die kan beginnen met laden om op tijd vol te zijn.

De gedachte hierachter is tweeledig. Enerzijds is dan de accu al beter voorverwarmd. Anderszijds wil je de tijd dat de auto vol is zo kort mogelijk houden ivm batterij degradatie en een ik ga graag zuinig met spullen om, ookal is het een leaseauto.

Wat helemaal top zou zijn, is als je gewoon een vertrektijd kan instellen en dat die dan opgewarmd is en op de laadlimiet. Ik meen zelfs dat dat jaren geleden mogelijk was, maar miss vergis ik me.

[Afbeelding]
Door alleen het schuifje bij de eindtijd aan te zetten.
Dus de begintijd uit, eindtijd aan.

Zoals in de handleiding staat zal de auto bij inpluggen kijken wat het vermogen is wat de laadpaal kan leveren en aan de hand daarvan de starttijd bepalen om op de ingestelde tijd klaar te zijn.

Geen idee of hij ook met vrieskou rekening houdt.

[ Voor 10% gewijzigd door mjvdzwet op 19-02-2025 19:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MWDKing
mjvdzwet schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 19:28:
[...]

Door alleen het schuifje bij de eindtijd aan te zetten.
Dus de begintijd uit, eindtijd aan.
Ik ga het proberen.

Die app is zo buggy voor deze instellingen. Tijden verspringen zomaar. AM/PM en 24:00 gaat allemaal door elkaar, etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Niet online
MWDKing schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 19:31:
[...]

Ik ga het proberen.

Die app is zo buggy voor deze instellingen. Tijden verspringen zomaar. AM/PM en 24:00 gaat allemaal door elkaar, etc..
Bij het instellen is het idd am/pm, bij de weergave 24h.

Na het instellen even geduld hebben. De gegevens worden naar de auto gestuurd en even daarna weer opgehaald. Daar tussen zie je soms de oude waarde staan. Die komt meestal goed als je tussendoor niets aanklikt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MWDKing
mjvdzwet schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 19:34:
[...]

Bij het instellen is het idd am/pm, bij de weergave 24h.

Na het instellen even geduld hebben. De gegevens worden naar de auto gestuurd en even daarna weer opgehaald. Daar tussen zie je soms de oude waarde sta 8)7 an. Die komt meestal goed als je tussendoor niets aanklikt 8)7
Ah, dat zal het zijn. En wat ook crap is dat je enkel op de kwartier kan instellen. Dat terwijl op de interface (Android) ik op 5min kan instellen, maar dan verspringt de waarde gewoon....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Schrobz schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 15:55:
Niet toevallig een verschil door de kou? Ziet er hier bij 1 van de 2 zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fvYYoOfnAwR8ePb_ecudNxGlWfU=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/RfY4nBBcBSIQPcDFcXQb9fph.png?f=user_large

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:18

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
mjvdzwet schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 12:09:

Het dodehoek detectie ledje zit gewoon in de speakergrill net als bij de Highland.
Blijkbaar hebben ze daar een (last minute?) aanpassing in gedaan?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fvOv6gysyAtjRuJGHDHs6U2IjGc=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_exif()/f/image/xZGMo0xBc3cMyxdDUbmcuUG1.webp?f=user_large

Hier staat toch echt "mirror". Maar op de NL website is het inmiddels

"Dodehoekbewaking
Brandende waarschuwingslampjes en beelden op het scherm helpen u veilig uw omgeving te controleren."

Precies wat jij zegt dus. Jammer want dat lampje in de speakergrill is wel een hele goedkope oplossing

Edit: op de Engelse site nu ook aangepast. Ben dan nieuwsgierig waarom (productie issues bijv ?) maar goed zullen we nooit achter komen

[ Voor 13% gewijzigd door We Are Borg op 19-02-2025 21:40 ]

Pagina: 1 ... 36 ... 127 Laatste

Let op:
  • Discussies/uitlatingen over het gedrag of politieke agenda van Elon Musk horen hier niet thuis, zie: Taro in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3"
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: