• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20-09 12:50

ChUcKiE

Dus........

Ik denk er ook aan om de ICE wagen (Clio RS) op termijn te vervangen voor een tweede M3 uit 2019.
Range maakt me niet zoveel uit. Overcapaciteit van de zonnepanelen op zonrijke dagen kan dan verdeeld worden over twee accu's. vaak hoeft er maar 1 auto per dag woon-werk verkeer (110km totaal) te rijden. Dus verslechterde range vind ik dan zeker voor de tweede M3 niet heel interessant. De keren dat beide auto's overdag weg mogen (beide ritjes van 110km totaal) lukt dat gemakkelijk ook met een gedegradeerde accu/bereik.

Verder is een trekhaak wel noodzaak en liefste een kilometerstand van rondom de 100.000. Dan kom je voor een dergelijk model ergens uit tussen de 18k en 20k. Modernere exemplaren (2021) met warmtepomp zijn dan direct 5-8k duurder lijkt het.

Ik moet wel zeggen het blijft lastig per exemplaar (als het er niet bij vermeld staat) te herleiden of er wel/geen warmtepomp in zit. Of je moet er vanuit gaan dat alles 2021+ een warmtepomp heeft.

[ Voor 3% gewijzigd door ChUcKiE op 13-02-2025 10:53 ]

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12-09 22:07
Bomberman71 schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 19:51:
[...]

Ik zou zelf NOOIT een gen1 kopen.
Waren vrijwel allemaal leasebakken en daar werd lang niet altijd zorgvuldig mee omgesprongen, zeker niet vwb laad disipline.
Je mist ook de warmtepomp, de oude intell Atom soc voor de media (is een beperking voor future features en updates.
Afwerking was van die wagens matig op een goede dag en natuurlijk de oude hardware.

Nee, spaar door en met het huidige segment voor EV's (mineurstemming) en het gedoe omtrent Elon Musk kan er voor zorgen dat een 2021+ model over 6 maanden een flink stuk goedkoper is.
Kijk ook eens in het buitenland, bpm is nog geen 700 euro terwijl de prijzen soms een paar duizend lager zijn voor een vergelijkbare wagen.
Ligt denk ik genuanceerder dan dit. De <2021 auto met lage km zit rond 20k. Terwijl >2021 modellen met lage km nog op 25k-28k zit. Het is ook zo dat >2021 nog altijd met intel atom zit. Pas in 2022 geloof ik zijn ze over naar Ryzen. Warmtepomp.. Tjah als je de auto niet meer dan 200km per dag gaat rijden is het alsnog niet echt een issue. Matige afwerking is vooral de December 2019 varianten door de drukte van bijtelling knallers.
Dus.. ja, als hij 5k extra heb zou ik ook voor de >2021 modellen gaan, maar ik zou de prefacelift niet meteen afschrijven. Je kan ook 2x op vakantie gaan met de 5k die je in je zak houd.

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:13
BigSmurf schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 09:54:
[...]
Waarom vond je geen warmtepomp een voordeel? Ik verbaas me er namelijk over hoeveel merken de warmtepomp optioneel aanbieden.
De 2019 warmt echt gigantisch snel op. Die 3kW standkachel is binnen no time warm ongeacht de temperatuur buiten. Ik kan me voorstellen dat als range in de winter geen probleem voor je is, dat het stukje extra comfort wel fijn is.

• ryanator
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18-09 23:02

ryanator

Wilt een PS5 op launch

Goedemorgen allen,

Mijn 2019 SR+ heb ik nu sinds november. Eind december begon hij te kraken bij bochten, hobbels en links en rechts sturen. Ik mocht hiervoor terugkomen naar de garage van aankoop want 6 maanden garantie. De garagehouder zei dat dit inderdaad de draagarmen zijn, maar dat je het vet weer in de rubbers kon spuiten, wat hij dus ook kosteloos heeft gedaan.

Echter is dit nu 4 weken geleden, en wij merken geen verbetering, integendeel zelfs. Het maakt wel 2x zoveel lawaai. Wat zou ik het beste kunnen doen? Toch de draagarmen laten vervangen bij Tesla of naar de garagehouder terug...

Serviceopdracht bij Tesla zou 221EUR zijn (geschatte kosten), maar ik zie hier geen uurtarief bij staan van het SeC (bovenaan staat dat dit 130EUR is voor 1 werkuur)

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-09 15:46
Ik heb de afgelopen weken de optie "oplaadstatistieken" gezien in de Tesla app.
Door te zoeken in dit forum zag ik dat je die krijgt door een "gegevens delen" optie aan te zetten. Dat had ik dus gedaan. Nadat ik een vraag stelde aan Ayvens (waarbij ze eerst de vraag niet goed begrepen) stond de optie ineens aan, ik ging er dus vanuit dat hun iets hadden geactiveerd.

Nu is gisteren de update 2024.45.32.2 geïnstalleerd en ik heb ook een Tesla app update (android) geïnstalleerd.
De knop oplaadstatistieken is ineens weg.
Na navraag bij Ayvens zeggen ze "nee, wij hebben daar geen optie voor" . Dus misschien was het eerder toeval.

TL;DR:
Bij iemand nog meer de oplaadstatistieken optie weg in de app ? Kan dat gebeuren na een update en heeft het even tijd nodig ?
Ik heb de "gegevens delen" optie gecontroleerd en die staat gewoon nog aan.

[ Voor 4% gewijzigd door Plenkske op 13-02-2025 11:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
BigSmurf schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 09:54:
[...]
Waarom vond je geen warmtepomp een voordeel? Ik verbaas me er namelijk over hoeveel merken de warmtepomp optioneel aanbieden.
Auto sneller warm en geen enorm gebrom/getril bij lagere temperaturen.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

ryanator schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 10:58:
Goedemorgen allen,

Mijn 2019 SR+ heb ik nu sinds november. Eind december begon hij te kraken bij bochten, hobbels en links en rechts sturen. Ik mocht hiervoor terugkomen naar de garage van aankoop want 6 maanden garantie. De garagehouder zei dat dit inderdaad de draagarmen zijn, maar dat je het vet weer in de rubbers kon spuiten, wat hij dus ook kosteloos heeft gedaan.

Echter is dit nu 4 weken geleden, en wij merken geen verbetering, integendeel zelfs. Het maakt wel 2x zoveel lawaai. Wat zou ik het beste kunnen doen? Toch de draagarmen laten vervangen bij Tesla of naar de garagehouder terug...

Serviceopdracht bij Tesla zou 221EUR zijn (geschatte kosten), maar ik zie hier geen uurtarief bij staan van het SeC (bovenaan staat dat dit 130EUR is voor 1 werkuur)
Kraken bij de oude 3 is doorgaans idd gewoon vervangen. Ik dacht dat Tesla dit nog met een coulance regeling deed omdat het troep is. Vandaar wellicht geen uurtarief?

• Caelorum
Goedemorgen allen,

2019 modellen hebben een bekend probleem met de draagarmen, waar de hoezen niet goed aansloten. Onderdeel van elke afspraak bij Tesla is dat ze deze opnieuw vastlijmen zodat er geen vocht meer in kan komen. Mogelijk dat dit bij jouw auto niet of te laat is gedaan.

• ryanator
  • Laatst online: 18-09 23:02

ryanator

Wilt een PS5 op launch

Inspired schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 11:10:
[...]

Kraken bij de oude 3 is doorgaans idd gewoon vervangen. Ik dacht dat Tesla dit nog met een coulance regeling deed omdat het troep is. Vandaar wellicht geen uurtarief?
Ik zie het uurtarief onderaan het factuur bij de totale kosten dus niet staan. Maar bovenaan word het wel vermeld. Zal wel even contact opnemen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y_Ex05frj_gkymWVoZy2320vlJY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/j9cVM2QithaGbvraCRDxrVyV.png?f=fotoalbum_large

• Stronk
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 14-09 21:58
Net de Model 3 besteld, en voor zaterdag een proefritje gepland :) Dealer geeft aan eind februari/begin maart te kunnen leveren. Ongelofelijk snel, als ik het vergelijk met de levertijd bij collega's met een ander merk (3 - 8 maanden).

Waarom heeft Tesla kennelijk geen problemen met snel leveren- en duurt het bij anderen veel langer?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-09 15:46
Stronk schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 11:30:
Net de Model 3 besteld, en voor zaterdag een proefritje gepland :) Dealer geeft aan eind februari/begin maart te kunnen leveren. Ongelofelijk snel, als ik het vergelijk met de levertijd bij collega's met een ander merk (3 - 8 maanden).

Waarom heeft Tesla kennelijk geen problemen met snel leveren- en duurt het bij anderen veel langer?
Omdat veel anderen pas produceren na bestelling, terwijl Tesla voorraden produceert. En daarna de auto's die geproduceert zijn (dus op voorraad staan) met de bestellingen koppelen.

[ Voor 8% gewijzigd door Plenkske op 13-02-2025 11:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

RvV

Wat ook een stuk makkelijker is omdat het allemaal standaard configuraties zijn zonder 101 verschillende opties.

Y'24

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:56
RvV schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 11:43:
Wat ook een stuk makkelijker is omdat het allemaal standaard configuraties zijn zonder 101 verschillende opties.
Precies. Dit hoeft bijvoorbeeld een Mercedes niet te proberen aangezien daar ALLES een optie is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Inspired schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 11:09:
[...]

Auto sneller warm en geen enorm gebrom/getril bij lagere temperaturen.
Grappig, ik vind het opwarmen van de auto met warmtepomp al bizar snel.

• SL65
  • Laatst online: 20-09 23:53
xFeverr schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 11:51:
[...]

Precies. Dit hoeft bijvoorbeeld een Mercedes niet te proberen aangezien daar ALLES een optie is.
Ja dat zouden meer merken moeten doen. Gewoon één uitvoering en wat minimale keuzes in de vorm van kleur, velgen etc. Hele productie proces is zoveel efficiënter. Voor mijn mobiel ga ik toch ook niet elk onderdeel configureren? Je kiest het type, uitvoering en kleur.

Vroeger was dit helemaal bijzonder. Had je BMW’s met de grootste (duurste) motor maar dan van binnen helemaal kaal. Of andersom van binnen leer en allerlei opties om dan met een instap vier cilinder te zitten.

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:11
Er rust echt een algemene vloek op Tesla's die ik in mijn bezit heb. Vandaag in de parkeergarage iemand mijn bumper geschampt en uiteraard werkt momenteel de dashcam/recorder niet (staat ticket voor open bij Tesla) en zijn er geen andere camera's 8)7 |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blb4
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13:09
Knip

[ Voor 97% gewijzigd door Notna op 13-02-2025 15:17 . Reden: Wat een niveautje hoor.... ]

Panasonic J 7kW WP, boiler & HeishaMon, 6022 Wp PV, Enphase+ST GW, SOLAX SK-SU3000E 13kWh BESS, ITHO Qualityflow WTW, Elvi Smart Charging+ laadpunt, Kia EV6 84kWh EA MY25, gasloos '23

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tesio
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 20-09 22:18
Knip

[ Voor 94% gewijzigd door Notna op 13-02-2025 15:18 . Reden: Maak voortaan een topic/post report aan aub. ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 13:53
sarlo schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 14:58:
Er rust echt een algemene vloek op Tesla's die ik in mijn bezit heb.
Het zijn nu eenmaal magneten :*)
Zoek ik een plekje helemaal alleen in de parkeergarage ver van iedereen, kom je terug en staan er zowel links als rechts (te dicht)andere voertuigen naast.
Ze voelen zich misschien wel aangetrokken vanwege de onboard camerabewaking van de buren 8)

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

• xFeverr
  • Laatst online: 08:56
RaRo74 schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 15:50:
[...]

Het zijn nu eenmaal magneten :*)
Zoek ik een plekje helemaal alleen in de parkeergarage ver van iedereen, kom je terug en staan er zowel links als rechts (te dicht)andere voertuigen naast.
Ze voelen zich misschien wel aangetrokken vanwege de onboard camerabewaking van de buren 8)
Dan summon je de auto er even uit.

Hoewel… de sterren staan vannacht niet op één lijn en het is geen volle maan. Laat maar :+

• cautje
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-09 14:06
Goedemiddag,
Ik heb een M3 2024 en sinds een paar dagen stopt het laden aan openbare straat laders voordat de accu vol is. Het lijkt er zelfs op dat het laden stopt als de auto in slaapmodes gaat. Dit is nog niet, ik vermoed na de laatste update, maar dat is een aanname. Komt dit bekend voor? Zijn er meer die dit ervaren? Bedankt!

• nerovectra
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 12:46
SL65 schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 14:34:
[...]

Ja dat zouden meer merken moeten doen. Gewoon één uitvoering en wat minimale keuzes in de vorm van kleur, velgen etc. Hele productie proces is zoveel efficiënter. Voor mijn mobiel ga ik toch ook niet elk onderdeel configureren? Je kiest het type, uitvoering en kleur.

Vroeger was dit helemaal bijzonder. Had je BMW’s met de grootste (duurste) motor maar dan van binnen helemaal kaal. Of andersom van binnen leer en allerlei opties om dan met een instap vier cilinder te zitten.
Bij andere merken wordt ook een andere marketing strategie gehanteerd: bewust musthaves uit de standaarduitrusting weglaten zodat de auto een lage vanaf-prijs heeft, maar mensen "ongemerkt" een paar duizend méér betalen voor de uitvoering die iedereen wil. Zo lijk je goedkoper zónder het te zijn.

• bert pit
  • Laatst online: 13:55

bert pit

asdasd

Goedemorgen allen,

Draagarmen zijn draagarmen. Elke gemiddelde garagist kan die vervangen. Het invetten is een lapmiddel waardoor de klacht heel even weg lijkt te zijn. Als je nog vertrouwen hebt in de garage en hij repareert het onder zijn garantie, dan zou ik dat doen. En anders via Tesla.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blb4
  • Laatst online: 13:09
Feedback kan via DM richting @Notna : niet in het topic

[ Voor 91% gewijzigd door We Are Borg op 13-02-2025 19:43 ]

Panasonic J 7kW WP, boiler & HeishaMon, 6022 Wp PV, Enphase+ST GW, SOLAX SK-SU3000E 13kWh BESS, ITHO Qualityflow WTW, Elvi Smart Charging+ laadpunt, Kia EV6 84kWh EA MY25, gasloos '23

• bert pit

bert pit

asdasd

Het viel mij op dat de navigatie de vaste flitspaal op de geplande route niet weergaf en ook geen geluidssignaal gaf. Ik heb software 2024.45.32.2
Normaalgesproken doet hij dat wel. Ik heb de instellingen niet veranderd en voor zover ik kon nagaan staan deze gewoon goed.

Hebben anderen hier ook last van?

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

• Ted038
  • Laatst online: 11:03
Vast al eens genoemd hier, naar kan het niet zo snel vinden /herinneren : hoeveel kw kost het om de accu voor te verwarmen naar juiste laadtemperatuur, "zeg" vanaf 0 graden, en hoe lang duurt dat?
Gevonden = zo'n 4 kw en minimaal half uur

(Wilde vanmiddag even snel superchargen vanuit werk ivm test of dat nu van tesla tegoed afhing, op 4 km rijden van werk af, maar laden ging maar met max 24 kw.... "dan" hang ik hem thuis wel aan straatpaal....)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B4piFXwOh5oFgxoqcHf-2iDmzpc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IkUmo3WQZmwhCDZmmcB0hE3U.jpg?f=fotoalbum_large

Domme vraag 2 : hoe kan je zien hoe er betaald is? 🤐
"nog" niets van bankgeschreven (ging om 47 cent) , "dus" moet 't wel van tegoed, maar is/komt daar ook bevestiging/specificatie van?
Antwoord : toch nog via bank dmv incasso, gezien aankondiging via bank-app.
Nu nog wat lopen tweaken in tesla app instellingen en hoop "NU" dat volgende keer superchargen WEL van tesla tegoed af gaat..
Nu ook deze gevonden EN gewijzigd, onder opladen>Betaling Beheren....
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qe3JUz9xQ__3nwzzplPLURS3KVg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sDc6xtDkJb9hRgoVZL6w6Fc7.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 47% gewijzigd door Ted038 op 13-02-2025 19:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:04
Who can relate?

Ik de afgelopen week 's avonds op de weg

Ja??!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DZYKg2ZGfIHxKFhUOSe_8nPZ97Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hOb6P9xP35YxRryhSN0guCD1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J5eo2eR7Q0XcujcVDhlQUJtOKjQ=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/3ZA1l8T0fOzUT9nh2HlaswDB.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ImS9UJlpap7oQ6UuiXDER09k2no=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/O8EL7jj2yBpUsLZASklTE6zw.jpg?f=user_large

• blottle
  • Laatst online: 20-09 22:44
Maurice- schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 17:58:
Who can relate?

Ik de afgelopen week 's avonds op de weg

Ja??!
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hier nog iemand. Stond van de week bij ons in de wijk. Even blokje terug gereden om even te kijken. Bleek het gewoon een kona te zijn.

• Maurice-
blottle schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 19:21:
[...]

Hier nog iemand. Stond van de week bij ons in de wijk. Even blokje terug gereden om even te kijken. Bleek het gewoon een kona te zijn.
Haha, mooi!

Ik rij van- en naar werk bijna langs SeC Zwolle en daar reed ooit ook een Midnight Cherry Red Y voordat 'ie op de site stond dus dan sluit je niks meer uit :)

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Vanochtend de MY passagiersdeur geopend om mijn tas in de auto te leggen, kreeg met moeite de deur open, maar dat ben ik inmiddels wel gewend. Raam bleef plakken aan vermoedelijk het rubber. Naar de bestuurdersdeur, die geopend, ook met moeite, raam bleef ook plakken maar kwam met wat kracht wel los. Weggereden.

Belt mijn vrouw 30 minuten later: Ze kwam met geen mogelijkheid haar M3 in. Ik had al een keer uitgelegd dat ze met haar vuist op de deurhandel moest slaan, dat was haar eerder wel gelukt, maar vandaag niet. Knopje in de app gebruikt om de deur te openen, die ging wel iets open, maar ook dat raam zat vast. Andere deur zelfde verhaal.

Toen heeft ze haar werk moeten bellen, aangegeven dat ze wat later zou zijn, de ontdooifunctie aangezet en na +-10 minuten kreeg ze de deur open... Toen ze wegreed klapten de spiegels niet uit. Pas na een aantal minuten en nog met de voor- en achterruit verwarming aan klapte 1 van de 2 spiegels via het menu uit.

Zal morgen de rubbers even behandelen met iets waardoor dit een volgende keer beter gaat, maar haar indruk van de auto wordt er zo niet beter op ;)

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

• wootahH
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Taro schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 20:06:
Vanochtend de MY passagiersdeur geopend om mijn tas in de auto te leggen, kreeg met moeite de deur open, maar dat ben ik inmiddels wel gewend. Raam bleef plakken aan vermoedelijk het rubber. Naar de bestuurdersdeur, die geopend, ook met moeite, raam bleef ook plakken maar kwam met wat kracht wel los. Weggereden.

Belt mijn vrouw 30 minuten later: Ze kwam met geen mogelijkheid haar M3 in. Ik had al een keer uitgelegd dat ze met haar vuist op de deurhandel moest slaan, dat was haar eerder wel gelukt, maar vandaag niet. Knopje in de app gebruikt om de deur te openen, die ging wel iets open, maar ook dat raam zat vast. Andere deur zelfde verhaal.

Toen heeft ze haar werk moeten bellen, aangegeven dat ze wat later zou zijn, de ontdooifunctie aangezet en na +-10 minuten kreeg ze de deur open... Toen ze wegreed klapten de spiegels niet uit. Pas na een aantal minuten en nog met de voor- en achterruit verwarming aan klapte 1 van de 2 spiegels via het menu uit.

Zal morgen de rubbers even behandelen met iets waardoor dit een volgende keer beter gaat, maar haar indruk van de auto wordt er zo niet beter op ;)
Het design is ook gewoon niet top voor als het vriest. Dus die keren goed voorverwarmen ja..

Ik had vroeger een volvo en daar draaide het spiegel draai mechanisme keer kappot in de winter. Beste is bij vriezen/winter ze gewoon uitgeklapt laten

• SL65

Je hoeft toch niet op de auto te slaan? Zit in de app een optie om de deur open te maken. Tijd terug toen de hele zijkant onder het ijs zat ook gebruikt en werkte verbazingwekkend goed.

• Caelorum
SL65 schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 20:28:
[...]
Je hoeft toch niet op de auto te slaan? Zit in de app een optie om de deur open te maken. Tijd terug toen de hele zijkant onder het ijs zat ook gebruikt en werkte verbazingwekkend goed.
Op de hendel slaan is sowieso iets van de oudere modellen en bijv. bij een 2019 model is er geen optie om de deur open te maken via de app.

Anyways, hij geeft zelfs aan dat die knop in de app niet hielp.

[ Voor 7% gewijzigd door Caelorum op 13-02-2025 20:32 ]

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
[...]

Heb je wel het hele bericht gelezen? :)

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

• Maurice-
[...]

En je kunt het smalle gedeelte blijkbaar ook indrukken (waar je normaal aan trekt) om het ijs te breken.

• Knor66
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 14:09
Jahooooo. Eindelijk. Nog nooit een Ghostbrake gehad, met mijn MY van Juni 24.
Maar vanmorgen reed ik in Friesland, en uit niets op snelweg vol in de ankers.
Was al bang dat er iets mis was met mijn auto omdat hij geen Ghostbrakes had 😂😂😂.
Is wel schrikken als je auto dat doet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:45

Ethirty

Who...me?

• Open app
  • Stel timer in
  • Stap ontspannen in een ontdooide warme auto
  • Happy wife

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• SL65
Taro schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 20:32:
[...]

Heb je wel het hele bericht gelezen? :)
Blijkbaar niet, excuus :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Ethirty schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 20:37:
[...]
  • Open app
  • Stel timer in
  • Stap ontspannen in een ontdooide warme auto
  • Happy wife
Ja idd, vanaf nu maar doen :)

• bert pit

bert pit

asdasd

Ik wrijf de rubbers in met siliconenspray voordat we op wintersport gaan. Dat werkt erg goed ook bij -15. Ik spuit het op een doekje en wrijf het rubbers in. Ook wat wd40 in de deurhandel.

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
bert pit schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 20:39:
[...]

Ik wrijf de rubbers in met siliconenspray voordat we op wintersport gaan. Dat werkt erg goed ook bij -15. Ik spuit het op een doekje en wrijf het rubbers in. Ook wat wd40 in de deurhandel.
Exact wat ik morgen van plan ben om te gaan doen :)

• bert pit

bert pit

asdasd

Caelorum schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 20:31:
[...]

Op de hendel slaan is sowieso iets van de oudere modellen en bijv. bij een 2019 model is er geen optie om de deur open te maken via de app.

Anyways, hij geeft zelfs aan dat die knop in de app niet hielp.
Bij mijn handel (MY 2023) moet je de lange kant indrukken.

• Schwarz
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 18-09 20:05
Taro schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 20:39:
[...]

Exact wat ik morgen van plan ben om te gaan doen :)
Wat soms ook wel even helpt is de deur dicht te duwen. Werkt bij mijn andere auto's vaak goed om de deuren los van de rubbers te krijgen.

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 13:53
Knor66 schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 20:34:
Jahooooo. Eindelijk. Nog nooit een Ghostbrake gehad, met mijn MY van Juni 24.
Maar vanmorgen reed ik in Friesland, en uit niets op snelweg vol in de ankers.
Was al bang dat er iets mis was met mijn auto omdat hij geen Ghostbrakes had 😂😂😂.
Is wel schrikken als je auto dat doet.
Zonder/met AP en of TACC?

En nagje heb ik inmiddels ook wel een paar keer gehad maar vol in de ankers nog nooit. Sowieso nog nooit van mijn leven een noodstop meegemaakt laat staan door eigen toedoen in die ca. 1.5 mln km.

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:30
Jmtpes schreef op maandag 10 februari 2025 @ 12:53:
Afgelopen weekend reed ik van Hengstdijk (Zeeland) naar Breda. Volgens navigatie moest ik een stukje langs België rijden. Het is voor het eerst dat ik mn Tesla buiten NL rij.

Zodra ik in België ben werkte mijn internet niet meer. Navigatie werkte niet meer goed en Spotify speelde ook niet meer af. Ik heb gewoon een Tesla premium connectivity abbonement.

Hebben meer mensen hier last van en wat kan ik hier tegen doen? Ik rij in een M3H van september 2024.
Wat kan ik hier tegen
Toevallig heb ik dit vandaag weer eens kunnen testen bij de grensovergang Hazeldonk. Vandaag ging gek genoeg veel sneller (< 5 min) dan alle andere keren. Wellicht leest er een provider mee hier :P .

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online

Herkenbaar. Ik heb het inklappen van de spiegels uitgezet. Wil niet dat er iets kapot gaat. Bij bevroren ruiten duw ik aan de randen van de ruit. Dan druk je het ijs wat los.

Doe mij maar een auto met normale ramen met stijl. Wat is nou het voordeel van die stijlloze ramen?

• Knor66
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 14:09
RaRo74 schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 22:09:
[...]

Zonder/met AP en of TACC?

En nagje heb ik inmiddels ook wel een paar keer gehad maar vol in de ankers nog nooit. Sowieso nog nooit van mijn leven een noodstop meegemaakt laat staan door eigen toedoen in die ca. 1.5 mln km.
TACC met autosteer

• WhoDoYaThinkIAm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12:45
GekkeRipper schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 22:35:
[...]

Herkenbaar. Ik heb het inklappen van de spiegels uitgezet. Wil niet dat er iets kapot gaat. Bij bevroren ruiten duw ik aan de randen van de ruit. Dan druk je het ijs wat los.

Doe mij maar een auto met normale ramen met stijl. Wat is nou het voordeel van die stijlloze ramen?
Minder gewicht en materiaal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:39

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Met m'n Skoda had ik ook regelmatig dichtgevroren deuren. De raamstlijl plakt ook aan het rubber, net als dat een raam dat doet. Hoop gedoe om de auto te kunnen starten voor ontdooien.

Met de Tesla hoef ik mij daar geen zorgen meer om te maken, dat kan lekker vanaf de luie stoel terwijl ik van mijn koffie geniet. En dan stap ik in een auto die warmer is dan m'n huis. :D

Beetje silicone of vaseline op de rubbers helpt ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Laatst online: 20-09 22:01
Stronk schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 11:30:

De verkoop van nieuwe auto’s loopt echt niet goed, en Tesla heeft behoorlijk wat voorraad.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myrdhin
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-09 23:15
Tommie12 schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 08:17:
[...]

De verkoop van nieuwe auto’s loopt echt niet goed, en Tesla heeft behoorlijk wat voorraad.
Tesla levert al een paar jaar over het algemeen binnen hetzelfde kwartaal. Dat is gewoon inherent aan hun productieproces. Misschien dat ze nu wat meer voorraad hebben maar als ze echt veel voorraad hebben gaat de prijs vaak omlaag en niet zoals de afgelopen maanden omhoog. Dus het zal wel meevallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Wat blijven de hendels van onze 3/Y modellen soms toch hilarisch terwijl het vriest:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2Ty7oNM1o-ESsmGMKN2wRVLbknw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3TB6HCpQomN2wjb7zwrjB5v9.jpg?f=fotoalbum_large

Alsof je gulp nog open staat!
:+ :o :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Laatst online: 20-09 22:01
Myrdhin schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 08:21:
[...]

Tesla levert al een paar jaar over het algemeen binnen hetzelfde kwartaal. Dat is gewoon inherent aan hun productieproces. Misschien dat ze nu wat meer voorraad hebben maar als ze echt veel voorraad hebben gaat de prijs vaak omlaag en niet zoals de afgelopen maanden omhoog. Dus het zal wel meevallen.
Je kan er niet om heen dat Januari wereldwijd voor Tesla gewoon slecht was. We hoeven het hier in dit topic niet te hebben over de mogelijke oorzaken, maar vergeleken met Januari 2024 was het barslecht.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RF1000
  • Registratie: Januari 2018
Heb je ook naar de laatste maanden van 2024 gekeken? die waren verdubbeld tov 2023.
(dat soort berichten lees je meestal niet in het AD etc)

[ Voor 25% gewijzigd door RF1000 op 14-02-2025 08:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Nu online
Allewijn schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 08:29:
Wat blijven de hendels van onze 3/Y modellen soms toch hilarisch terwijl het vriest:

[Afbeelding]

Alsof je gulp nog open staat!
:+ :o :+
Helaas nog gevaarlijk ook. Als de klink net te ver open staat, dan is de deur niet vergrendeld. Na 8 jaar Model 3 zou je hopen dat Tesla dat al definitief opgelost had. Haha grapje natuurlijk nieuwe games zijn veel belangrijker. :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

[...]

Maakt het in en uit de auto wurmen als je in een te smal parkeervak staat makkelijker: raam naar beneden en dan kan je je bovenlichaam via de ontstane ruimte uit de auto krijgen (ik heb geen EAP).

[ Voor 17% gewijzigd door noo op 14-02-2025 09:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Nu online
noo schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 09:04:
[...]

Maakt het in en uit de auto wurmen als je in een te smal parkeervak staat makkelijker: raam naar beneden en dan kan je je bovenlichaam via de ontstane ruimte uit de auto krijgen (ik heb geen EAP).
Haha je zo kan ik ze ook verzinnen. Zulke parkeervakken mijd ik. Geen zin in deuken en krassen.

Mijn andere auto heeft normale deuren. Nooit last van windgeruis. Nooit last van getik van de ramen. Nooit last van gasten die de ruit vastpakken om de deur dicht te gooien. Nooit last van vastgevroren ramen. Nou ja, ze zitten wel vast maar hoeven niet naar beneden. Rubber aangevroren? Even duwen rondom en het is los.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

[...]

Sowieso nog nooit van mijn leven een noodstop meegemaakt laat staan door eigen toedoen in die ca. 1.5 mln km.
Ik gisteren nog. Een Urus vond dat hij met hoge snelheid nog wel in het gaatje voor me kon duiken van 1,5 autolengte. Fijn om te weten dat de Tesla sneller in de ABS zit dan ik het pedaal kon vinden. Wel even schrikken bij 100kmh.

Zag hem wel aankomen maar had deze actie niet verwacht.

Een noodstop in Nederland nooit hebben meegemaakt is op zich wel bijzonder met het gedrag wat ik dagelijks om me heen zie.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
[...]

Wat is nou het voordeel van die stijlloze ramen?
Je ziet het bij cabrio's zoals de VW Golf (wat dan ook meteen de B-stijl overbodig maakt), maar was inderdaad ook verbaasd toen ik dezelfde constructie bij de MY zag

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:12
Ethirty schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 09:16:
[...]

Ik gisteren nog. Een Urus vond dat hij met hoge snelheid nog wel in het gaatje voor me kon duiken van 1,5 autolengte. Fijn om te weten dat de Tesla sneller in de ABS zit dan ik het pedaal kon vinden. Wel even schrikken bij 100kmh.

Zag hem wel aankomen maar had deze actie niet verwacht.

Een noodstop in Nederland nooit hebben meegemaakt is op zich wel bijzonder met het gedrag wat ik dagelijks om me heen zie.
Het zal de overdrijving zijn, maar 1,5 autolengte op hoge snelheid.. dan had je zelf ook niet voldoende afstand gehouden, dan ben je onderdeel van het probleem.
Als iedereen dat doet (en dat zie ik continue om me heen) dan is invoegen/ritsen ook niet mogelijk op een veilige manier natuurlijk.
Al zal de Urus rijder ook wel schuldig zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
...Sowieso nog nooit van mijn leven een noodstop meegemaakt laat staan door eigen toedoen in die ca. 1.5 mln km.
offtopic:
Maar anderen die in je buurt rijden wel door jouw toedoen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myrdhin
Tommie12 schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 08:37:
[...]

Je kan er niet om heen dat Januari wereldwijd voor Tesla gewoon slecht was. We hoeven het hier in dit topic niet te hebben over de mogelijke oorzaken, maar vergeleken met Januari 2024 was het barslecht.
Ik reageerde op jouw assumptie dat de levertijd kort was vanwege de slechte verkoop. En ja, ze zullen best wat meer voorraad hebben echter leverde Tesla al een flinke tijd binnen een kwartaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maharens
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-08 11:05
GekkeRipper schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 09:03:
[...]

Helaas nog gevaarlijk ook. Als de klink net te ver open staat, dan is de deur niet vergrendeld. Na 8 jaar Model 3 zou je hopen dat Tesla dat al definitief opgelost had. Haha grapje natuurlijk nieuwe games zijn veel belangrijker. :+
Wat moet er opgelost worden? Het is een mechanisch iets en dat heeft af en toe ook een beetje onderhoud (WD-40) nodig, dan heb je dit probleem ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit

bert pit

asdasd

[...]

Tsja, scheelt weer een onderdeel... en gewicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-09 14:58
Ik zie soms in YT filmpjes voorbij komen dat in de VS Premium Connectivity $10/month of $100/year is. Hier lijkt alleen 10euro/maand mogelijk? Is er een manier om een korting te krijgen door meteen voor een jaar te betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
catchingfire schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 10:35:
Ik zie soms in YT filmpjes voorbij komen dat in de VS Premium Connectivity $10/month of $100/year is. Hier lijkt alleen 10euro/maand mogelijk? Is er een manier om een korting te krijgen door meteen voor een jaar te betalen?
Helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Nu online
bert pit schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 10:30:
[...]

Tsja, scheelt weer een onderdeel... en gewicht.
Ja dat zal de motivatie van Tesla wel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Nu online
maharens schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 10:15:
[...]

Wat moet er opgelost worden? Het is een mechanisch iets en dat heeft af en toe ook een beetje onderhoud (WD-40) nodig, dan heb je dit probleem ook niet.
Beter ontwerpen zodat het minder snel vast gaat zitten. Bij jonge auto's is dit ook al een probleem. Dan is onderhoud geen argument. Ik ben geen engineer maar dit moet beter kunnen af fabriek zonder al te veel kosten. Beter vet, betere scharnieren, beter afschermen van invloeden van buitenaf. Geen idee precies. Maar het lijkt me geen rocket science.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ratjetoe92
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:38
Zijn er hier mensen die de 5 jaar gratis premium connectivity actie ook hebben gekregen als de auto in 2025 is geleverd (maar dus wel in 2024 is besteld)?

Hey Look, I'm Woody! Howdy! Howdy! Howdy!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:11
GekkeRipper schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 11:06:
[...]

Beter ontwerpen zodat het minder snel vast gaat zitten. Bij jonge auto's is dit ook al een probleem. Dan is onderhoud geen argument. Ik ben geen engineer maar dit moet beter kunnen af fabriek zonder al te veel kosten. Beter vet, betere scharnieren, beter afschermen van invloeden van buitenaf. Geen idee precies. Maar het lijkt me geen rocket science.
Of zoals Tesla het doet: een knopje in de app, waardoor je de hele hendel niet nodig hebt (al werkt die alleen voor de bestuurder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pierz schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 11:25:
[...]

Of zoals Tesla het doet: een knopje in de app, waardoor je de hele hendel niet nodig hebt (al werkt die alleen voor de bestuurder).
Door handle is niet eens het grootste probleem. Daar sla je gewoon met de vuist tegen. Dat het raam dan vast zit is vervelender. Al moet ik zeggen dat ik met de Y minder problemen heb dan de 3.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:57
Ik doe de raam(deur)rubbers altijd met zuurvrije vaseline.
Deed ik bij mijn andere auto's ook altijd.

[ Voor 4% gewijzigd door SpikeHome op 15-02-2025 09:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

mitsumark schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 09:53:
[...]

Het zal de overdrijving zijn, maar 1,5 autolengte op hoge snelheid.. dan had je zelf ook niet voldoende afstand gehouden, dan ben je onderdeel van het probleem.
Als iedereen dat doet (en dat zie ik continue om me heen) dan is invoegen/ritsen ook niet mogelijk op een veilige manier natuurlijk.
Al zal de Urus rijder ook wel schuldig zijn ;)
Nou ja, het zal uiteraard meer zijn geweest (beetje overdrijven om een punt te maken) maar het verkeer stokte ook spontaan waardoor ik verrast werd door de afnemende ruimte, mijn remweg. Ik had namelijk al weg het gas los en de regen deed uiteraard al wel zijn werk. Misschien reed ik inmiddels al 80 of zo. In die situaties kijk je niet naar je scherm.

Maar die Urus kwam denk ik met 160+ aanscheuren. Dat verwacht je niet in de drukke spits.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Pierz schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 11:25:
[...]

De app is een leuke extra, maar als primaire bediening van je slot en deur en een crime. Sta je daar met volle of natte handen. Moet je eerst je telefoon uit je broek vissen, werkt je vingerscanner niet.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RF1000
  • Registratie: Januari 2018
Ratjetoe92 schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 11:06:
Zijn er hier mensen die de 5 jaar gratis premium connectivity actie ook hebben gekregen als de auto in 2025 is geleverd (maar dus wel in 2024 is besteld)?
Nee, helaas niet. half januari de auto opgehaald maar ondanks een vage toezegging en meerdere (onbeantwoorde) mailtjes richting Tesla afgelopen week wel reactie via een bericht in de app dat ik alleen die 30 dagen trail zou hebben.

(overigens wel oververwachts direct na aflevering 500 euro shop tegoed en 150km gratis superchargen in m'n app bijgeschreven gekregen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:39

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zoCci82FRQltkwG0g5AfcHiFl6A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kUrDt2elIIH8GuagCTRbpIQz.jpg?f=fotoalbum_large

Wat doet dit icoontje? Hij laat het niet elke rit zien.

[ Voor 4% gewijzigd door Beekforel op 14-02-2025 14:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Myrdhin
Beekforel schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 14:47:
[Afbeelding]

Wat doet dit icoontje? Hij laat het niet elke rit zien.
Volgens de handleiding gaat het over Navigate on Autopilot:
The Navigate on Autopilot icon shows in the turn-by-turn direction list when you are navigating to a destination and Navigate on Autopilot is available but not active.
Het icoontje is blijkbaar ook zichtbaar bij de "overview" onderaan het scherm en niet alleen in de turn-by-turn lijst.

[ Voor 7% gewijzigd door Myrdhin op 14-02-2025 14:54 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Valentijn
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 30-04 16:38
Ik kwam wouter van autoblog tegen op de snelweg. Helaas is hij zelf geen tesla rijderAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ks9fvddyW4ehisOxItkaLvAxnKg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LgNK3FXtoCHBzMfRYprvAUxF.jpg?f=fotoalbum_large

Keep it cool

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Valentijn schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 15:08:
Ik kwam wouter van autoblog tegen op de snelweg. Helaas is hij zelf geen tesla rijder[Afbeelding]
en dan ook nog op jouw dag :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13:15
Vandaag een testritje gemaakt in een nieuwe Model 3, meer comfort maar wat is de RWD langzaam vergeleken met mijn P uit 2022. :o

Toch maar even goed over nadenken of het de moeite waard is om naar het nieuwe model te gaan met RWD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:11
Idanue schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 15:31:
Vandaag een testritje gemaakt in een nieuwe Model 3, meer comfort maar wat is de RWD langzaam vergeleken met mijn P uit 2022. :o

Toch maar even goed over nadenken of het de moeite waard is om naar het nieuwe model te gaan met RWD.
Ik vind persoonlijk de nieuwe rwd sowieso langzamer aanvoelen dan de oude rwd. De oude had meteen koppel waar de nieuwe voor mijn gevoel eerst op gang moet komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13:15
sarlo schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 15:49:
[...]

Ik vind persoonlijk de nieuwe rwd sowieso langzamer aanvoelen dan de oude rwd. De oude had meteen koppel waar de nieuwe voor mijn gevoel eerst op gang moet komen
Dat vond ik dus ook, natuurlijk is de RWD niet te vergelijken met een P maar ik vond het wel erg tegenvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
sarlo schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 15:49:
[...]

Doe je ook wat langer met de bandjes en het is comfortabeler voor de bijrijders. Ik vind het prettiger dan de '23 hiervoor (evenals het nog rustiger tot stilstand komen) en die push is er vanaf 20 kmpu wel gewoon om de sprintjes alsnog te winnen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 08:31
Ethirty schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 12:54:
[...]

Nou ja, het zal uiteraard meer zijn geweest (beetje overdrijven om een punt te maken) maar het verkeer stokte ook spontaan waardoor ik verrast werd door de afnemende ruimte, mijn remweg. Ik had namelijk al weg het gas los en de regen deed uiteraard al wel zijn werk. Misschien reed ik inmiddels al 80 of zo. In die situaties kijk je niet naar je scherm.

Maar die Urus kwam denk ik met 160+ aanscheuren. Dat verwacht je niet in de drukke spits.
Ik moet wel zeggen dat ik impressed ben door de rijskills van die Urus rijder. Aan +160km/u in een gat van iets groter dan 1,5 auto's rijden die dan nog aan 80km/u rijden :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ctrl-J
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 16-09 13:50
Nice! Ik was zojuist bij de Tesla dealer en die wisten te vertellen dat naar alle waarschijnlijkheid volgende week vrijdag de andere modellen in de verkoop gaan.

Prijzen zullen - volgens hen - niet veel verschillen t.o.v. de huidige prijzen, met alleen voor de Long Range AWD-versie een prijsverhoging van €1.000,-.

Afwachten…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trummel
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-03 22:30
Ctrl-J schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 17:18:
Nice! Ik was zojuist bij de Tesla dealer en die wisten te vertellen dat naar alle waarschijnlijkheid volgende week vrijdag de andere modellen in de verkoop gaan.

Prijzen zullen - volgens hen - niet veel verschillen t.o.v. de huidige prijzen, met alleen voor de Long Range AWD-versie een prijsverhoging van €1.000,-.

Afwachten…
Ik vermoed nog geen LR RWD versie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ctrl-J
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 16-09 13:50
Nee, hij had het enkel over de Long Range AWD en RWD.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GadgetFrank
  • Laatst online: 12:17
Ik heb net een uitnodiging geaccepteerd om komende woensdag een proefrit te gaan maken in de Juniper 8) :*)

Mijn ideale configuratie zou een Long Range 7-zits zijn maar ik verwacht dat die nog niet snel beschikbaar komt...fingers crossed.

Dat zal waarschijnlijk ook betekenen dat we de 1e reviews van autojournalisten snel kunnen verwachten.
Die van Kyle (Out of Spec Reviews) heb ik natuurlijk al lang gezien!

[ Voor 16% gewijzigd door GadgetFrank op 14-02-2025 18:57 ]

PV:12,4kWp ~ 6kW Ecodan ~ Daikin Airco's ~ DoucheWTW ~ Y LR RWD ~ 85kWh Leaf ~ 25kWh Thuisaccu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
GadgetFrank schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 18:26:
Ik heb net een uitnodiging geaccepteerd om komende woensdag een proefrit te gaan maken in de Juniper 8) :*)

Mijn ideale configuratie zou een Long Range 7-zits zijn maar ik verwacht dat die nog niet snel beschikbaar komt...fingers crossed.

Dat zal waarschijnlijk ook betekenen dat we de 1e review van autojournalisten ook snel kunnen verwachten.
Ik ook woensdag, 10:45 Rotterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvolutionX
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-09 22:06
Ctrl-J schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 17:18:

Afwachten…
Dat zou mooi zijn, ik las elders een mogelijke prijsverhoging van 2k usd in de VS voor de RWD, dat zou ik zelf teveel vinden. Maar goed ik wacht geduldig af, de referrals zullen over een paar maanden ook wel weer van toepassing zijn op Juniper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MWDKing
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-09 07:56
Ik heb een MY uit 2025, maar die hoedenplank is wel extreem bagger zeg. Hij heeft achterin (aan de kant van de achterbank) 2 kleine vouwbare stukken. Voorin (de klep zijde) is mega.
Dat is anders dan ik zie op filmpjes op Youtube bijvoorbeeld. Daar zitten namelijk 3 vouwen in.

Zijn er meer mensen met een MY uit 2025 met zo'n bagger hoedenplank? Of is dit gewoon een productiefout? Het lijkt alsof het mega stuk ook doorgebogen is en een knik zou horen te hebben.

(Moeilijk nu een foto te maken in het donker)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:41
MWDKing schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 21:18:
Ik heb een MY uit 2025, maar die hoedenplank is wel extreem bagger zeg. Hij heeft achterin (aan de kant van de achterbank) 2 kleine vouwbare stukken. Voorin (de klep zijde) is mega.
Dat is anders dan ik zie op filmpjes op Youtube bijvoorbeeld. Daar zitten namelijk 3 vouwen in.

Zijn er meer mensen met een MY uit 2025 met zo'n bagger hoedenplank? Of is dit gewoon een productiefout? Het lijkt alsof het mega stuk ook doorgebogen is en een knik zou horen te hebben.

Hier een september 2024 model Y met precies dezelfde waardeloze hoedenplank. Zit er sterk over te denken om hem er uit te halen of te vervangen door een aftermarket rol model.

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• royalt123
  • Laatst online: 20-09 22:54
Waarom is hoedenplank zo belangrijk? Ik smijt ze altijd weg bij alle auto die ik heb op dag 1 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MWDKing
royalt123 schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 21:34:
Waarom is hoedenplank zo belangrijk? Ik smijt ze altijd weg bij alle auto die ik heb op dag 1 :P
Ik dacht dat het de auto stiller zou maken, maar in mijn geval sluit die sowieso niet aan. Ik heb de achterbank wat rechteroog staan ivm kinderstoel. Neig er ook naar hem eruit te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MWDKing
Himalaya schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 21:23:
[...]

Hier een september 2024 model Y met precies dezelfde waardeloze hoedenplank. Zit er sterk over te denken om hem er uit te halen of te vervangen door een aftermarket rol model.
Hmm, idd. Ik lees wel wat tips hier en daar, maar hij blijft in de weg liggen als die 'ingeklapt' is. Een rolmodel zou echt veel handiger zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:57
GadgetFrank schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 18:26:

Weet je zeker dat je een 7 zitter Y wilt? Die lastste rij is zo enorm krap dat kinderstoelen niet passen en als ze groot genoeg zijn om in de gordel te mogen is het alweer bijna te krap. Ik snap wel dat er zo weinig van rondrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

MWDKing schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 21:18:

Het is inderdaad een bizar slecht ontworpen gedrocht. Die van mij blijft ook nauwelijks overeind staan als je hem opklapt.

Maar na 3 verrekte schouders heb ik nu wel in de vingers hoe ik hem vrij makkelijk verticaal langs de bank kan laten zakken én er ook weer achter vandaan krijg.

#team_UTC+1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valentijn
NiroNiro schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 15:16:
[...]

en dan ook nog op jouw dag :*)
Haha, indeed. Was het alweer vergeten :)

Keep it cool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valentijn
royalt123 schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 21:34:
Hoedenplanken kunnen best helpen om geluid te reduceren. Ze zijn niet voor niets vaak van vilt gemaakt. Het idee is zo min mogelijk grote ruimtes te creëren waar geluid zich kan ontwikkelen.
Kofferbak is typisch zo'n plek. Zonder hoedenplank kan het via de achterruit zo de cabine in worden 'versterkt'

Keep it cool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Ethirty schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 22:10:
[...]
Maar na 3 verrekte schouders heb ik nu wel in de vingers hoe ik hem vrij makkelijk verticaal langs de bank kan laten zakken én er ook weer achter vandaan krijg.
Apart, ik kan met 1 hand in een soepele beweging de hoedenplank opvouwen en naar achter duwen, die blijft daarna prima zo staan. Misschien een versie verschil.

Pagina: 1 ... 33 ... 128 Laatste

Let op:
  • Discussies/uitlatingen over het gedrag of politieke agenda van Elon Musk horen hier niet thuis, zie: Taro in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3"
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: