Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
pdidi schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 14:11:
[...]

Waar ik met name het volledig indrukken van de richtingaanwijzer voor gebruik is als je linksaf op rotonde gaat (3 kwart rond). Ik geef bij oprijden altijd al knipperlicht naar links aan (hoeft niet, mag wel). Bij het verlaten van de rotonde hoef je dan maar 1 keer de hendel naar rechts in te drukken.
Het "vervelende" van half indrukken is dat als het knipperlicht al aan staat je die dan uit zet
Misschien als ze de cooldown die eronder zit eruit slopen dat het werkbaarder is. Er zit iets van een cooldown in. 1 klikje is uit, en dan is het zéker 500-1000ms dat je hem niet opnieuw kan activeren tenzij je hem 2 kliks doet.
Ik heb an-sich weinig moeite met dubbel klikken, maar dan moet t wel werken, en ik niet moeten hoeven wachten op een timertje ergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 08:20
Linkser schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 13:26:
Iemand hier ervaring met de afspraak om een trekhaak te monteren?
Geprobeerd te achterhalen of ze dat meteen afhandelen c.q. dat je kan wachten en hoelang dit dan ongeveer duurt, maar geen reactie op berichtjes via de app.
Ik had het trekhaakpakket op de webshop van Tesla gekocht (voor mijn model Y). Vervolgens is er een afspraak ingepland bij mij thuis. De trekhaak is bij mij op de oprit gemonteerd :). Over service gesproken: super! Daar kan menig priemiejum Duitse dealer nog wat van leren.

[ Voor 7% gewijzigd door ColeJ op 06-02-2025 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 10:14
ColeJ schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 14:29:
[...]

Ik had het trekhaakpakket op de webshop van Tesla gekocht (voor mijn model Y). Vervolgens is er een afspraak ingepland bij mij thuis. De trekhaak is bij mij op de oprit gemonteerd :). Over service gesproken: super! Daar kan menig priemiejum Duitse dealer nog wat van leren.
Ja, en ik moest dus naar een service centre. Dus het wisselt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-09 15:52
Hebben meer mensen dat hun auto in de app er soms zo uitziet:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/211rR6G5/Whats-App-Image-2025-02-06-at-10-54-54.jpg
Heb het regelmatig en het gaat ook vanzelf wel weer over, maar het staat zo raar.

[ Voor 7% gewijzigd door JeroenV_ op 06-02-2025 15:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gjcvro
JeroenV_ schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 14:34:
[Afbeelding]
plaatje dag
Heb het regelmatig en het gaat ook vanzelf wel weer over, maar het staat zo raar.
Denk dat ie vind dat het tijd wordt om hem te wassen 8)
Maar nee, nog nooit gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenV_
gjcvro schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 14:53:
[...]
Denk dat ie vind dat het tijd wordt om hem te wassen 8)
Dit was nadat ik thuis parkeerde zojuist, na door de wasstraat gegaan te zijn dus nee, die optie is het niet ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spoetnik
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 27-05 17:04
jhoekwat schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 08:23:
Tot welk % laad iedereen op?
De auto zelf geeft aan om max tot 80% te laden voor dagelijks gebruik. Is dit iets wat iedereen hanteert en verstandig is om te doen?

Ben bij m'n vorige auto gewend gewoon altijd tot 90-100 te laden. Ja, het is een lease auto. maar degradatie enorm versnellen ben ik ook niet bij gebaad.
In principe tot 100%.(MY'24)
Heel soms kom ik 's avonds thuis met nog 20% of 30% en heb ik geen zin om eerst nog langs een Supercharger te gaan.
En dan komt het voor dat hij 's morgens nog niet op 100% staat.
Maar na een kort ochtend ritje plug ik weer in dan laad hij verder op naar 100%.
Thuis staat hij altijd aan de lader.

Toen ik de auto kocht kon ik bij 100% 393km rijden. En dat kan ik nu nog steeds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:39
[Afbeelding]
Ja en kan me herinneren dat het toen iets was met Samsung telefoons. Is ook weer zo overgegaan met een nieuwe update. Ik was al klaar om een nieuwe telefoon aan te schaffen.

Al zag dat er wel iets anders uit: https://www.reddit.com/r/...d_to_tesla_app_after_the/

[ Voor 12% gewijzigd door Oekol op 06-02-2025 15:50 ]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
Oekol schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 15:49:
[...]
Ja en kan me herinneren dat het toen iets was met Samsung telefoons. Is ook weer zo overgegaan met een nieuwe update. Ik was al klaar om een nieuwe telefoon aan te schaffen
Ik heb inderdaad een S24.
Dan maar wachten op een update, app werkt verder ook gewoon prima qua remote functies en sleutel dus dan laat ik het gewoon zo. Inmiddels nu even later wordt de auto ook gewoon weer normaal getoond 8)7

Edit: zie je update nu, dat ziet er idd net anders uit ja, maar ook wel iets met artefacts.

[ Voor 8% gewijzigd door JeroenV_ op 06-02-2025 15:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oid
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Oid

JeroenV_ schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 15:52:
[...]

Dan maar wachten op een update, app werkt verder ook gewoon prima qua remote functies en sleutel dus dan laat ik het gewoon zo. Inmiddels nu even later wordt de auto ook gewoon weer normaal getoond 8)7

Edit: zie je update nu, dat ziet er idd net anders uit ja, maar ook wel iets met artefacts.
is het niet gewoon een easter egg, je auto heet tenslotte snowy :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Uit de handleiding:
Gebruik de mobiele app om een service-afspraak te maken om Tesla een waterafstotende laag te laten aanbrengen op de zij- en achterruiten (niet op de voorruit) tegen een nominale vergoeding.
Iemand hier ervaring mee? Op locatie, werking, prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
JeroenV_ schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 15:52:
[...]

Ik had het ooit met mijn S22+ en mijn zakelijke A54 had het niet. Gok dat het wederom zo'n probleem is.
Wat updates later en de telefoon wat ouder komt het goed. Of is de S24 niet de laatste Samsung? Twijfel nu ff....

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnthonyR
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10:02
Ctrl-J schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 12:25:
[...]

Waar heb je dit gelezen? Want voor €5k minder wil ik best een maandje wachten op de "gewone" uitvoeringen :)
Via mijn netwerk in de automotive die zaken doen met Tesla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:00
ZeRoC00L schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 12:53:
[...]

Ik zou er niet te hard op rekenen, denk dat de aankondiging pas na levering van de refresh y launch edition zal zijn. Om maar te zorgen dat er in eerste instantie veel (duurdere) besteld worden.
Mogelijk daarna een lancering van de RWD, gevolgd door een performance, en pas eind van het jaar/begin volgend jaar de LR RWD.

Maar inderdaad zou het fijn zijn om bron vermeldingen te hebben.
Volgens mij doelt hij op de AWD zonder launch edition upgrades, ik zie niet in waarom die niet (samen met de RWD) in april zouden komen.
De RWD LR is altijd maar afwachten of ie uberhaupt komt, maar die staat ook niet in de EV database link (evenals de performance).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derk J
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 24-09 22:14
Ben wel benieuwd naar de acceleratie tijden 0-100km/h onder normale omstandigheden in de praktijk

Niet echt heel spannend of belangrijk natuurlijk, maar leuk als weetje...

Ik heb een M3H RWD van sept 2024 en volgens de Flitsmeister app doet ie 0-100 in 6.93sec..
Buiten temperatuur was 3 graden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roundlet
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-09 19:07
Vraagje aan andere. Ik merk dat bij het voor verwarmen aan de stekker de auto de accu niet meer voorverwarmd. Dit vind ik wel balen, want ik merk wel een hoger verbruik. Cabine wordt wel gewoon opgewarmd. Gaat om een m3sr uit 2023.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkNL
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
[Afbeelding]
Op mijn A52s was het goed.
Op mijn A55 had ik precies hetzelfde.

Nu met de laatste update is het eindelijk goed.

EV: Tesla M3H 2024 | PV: 3900Wp O/W + 1620Wp O/W | D-WTW: QB1-16 | AC: MHI SCM40ZS-W + SRK25 + SRK20 | Honda CBF600SA - 2005 | Thuisaccu: 1x HW - 2,7kWh - 800w (Beta)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gjcvro
roundlet schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 18:21:
Vraagje aan andere. Ik merk dat bij het voor verwarmen aan de stekker de auto de accu niet meer voorverwarmd. Dit vind ik wel balen, want ik merk wel een hoger verbruik. Cabine wordt wel gewoon opgewarmd. Gaat om een m3sr uit 2023.
Maakt toch uiteindelijk niet uit of je het verbruik hebt tijdens het laden of tijdens het rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnthonyR
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10:02
mitsumark schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 17:23:
[...]

Volgens mij doelt hij op de AWD zonder launch edition upgrades, ik zie niet in waarom die niet (samen met de RWD) in april zouden komen.
De RWD LR is altijd maar afwachten of ie uberhaupt komt, maar die staat ook niet in de EV database link (evenals de performance).
Tesla wil toch volume hebben. Aangezien de RWD al niet meer te bestellen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
8) Ik heb net een S24 besteld, dus wellicht heb ik het komende week ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07:46
gjcvro schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 19:19:
[...]

Maakt toch uiteindelijk niet uit of je het verbruik hebt tijdens het laden of tijdens het rijden?
Gaat toch van je range af? En als de regen minder is verlies je ook door het moeten remmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
Maurice- schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 20:21:
[...]

Gaat toch van je range af? En als de regen minder is verlies je ook door het moeten remmen.
Regen doet toch ook niks met een volle accu? En de vraag ging niet over range, maar over verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Roenie schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 22:24:
[...]
Waarom? Omdat dit wat tijd kost en minder geld :) ...
En dat minder geld uitgeven bij een defecte parkeersensor is gelukt. Voor minder dan twee tientjes de defecte parkeersensor vervangen. Het werkt nu weer goed en de foutmelding is weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:25
gjcvro schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 21:03:
[...]

Regen doet toch ook niks met een volle accu? En de vraag ging niet over range, maar over verbruik.
Regen als in regeneration. Terugwinning op de motor van energie dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
Caelorum schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 21:37:
[...]

Regen als in regeneration. Terugwinning op de motor van energie dus.
Ja, snap ik, maar met een volle accu heb je ook geen regen, net zo min als met een steenkoude.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• nehal3m
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-09 15:37
gjcvro schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 21:47:
[...]

Ja, snap ik, maar met een volle accu heb je ook geen regen, net zo min als met een steenkoude.
Mooi, dan haal ik mijn ruitenwissers eraf! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roundlet
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-09 19:07
gjcvro schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 21:47:
[...]

Gaat mij om dat ik minder ver kom door de koude accu. Voorheen verwarmde de Tesla zn accu en kwam ik makkelijk op mn bestemming in de winter. Nu net niet. Mn verbruik ligt ook een stuk hoger in t begin.

Ik snap niet zo goed waarom hij niet wilt voorverwarmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanB
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 22-09 07:49
roundlet schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 21:58:
[...]

Gaat mij om dat ik minder ver kom door de koude accu. Voorheen verwarmde de Tesla zn accu en kwam ik makkelijk op mn bestemming in de winter. Nu net niet. Mn verbruik ligt ook een stuk hoger in t begin.

OK het gaat dus niet over verbruik (die blijft hetzelfde) maar over range. Accu voorverwarmen doet ie normaal alleen met koud weer, maar kun je typisch niet zelf aanzetten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gjcvro
nehal3m schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 21:57:
[...]

Alleen met volle accu hé? Dus na een paar km heb je ze weer nodig, of een lang snoer uitrollen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oid
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Oid

roundlet schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 21:58:
[...]

Geen idee of het juist is hoor, maar gebruik je de knop: auto ontdooien?
Ik merk verschil als ik aan tik: auto ontdooien, dan gaat die het accupakket ook verwarmen (geeft de app aan)
Of als ik de ‘aan’ knop gebruik, dan geeft de app niet aan dat die ook het accupakket aan het verwarmen is.
Maar mogelijk gebruik je plannen ipv climate control, dan weet ik het niet.
Dit viel mij op, maar mogelijk heb ik het mis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMightyWackO
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-09 15:31

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

De auto zelf geeft aan om max tot 80% te laden voor dagelijks gebruik. Is dit iets wat iedereen hanteert en verstandig is om te doen?

Ben bij m'n vorige auto gewend gewoon altijd tot 90-100 te laden. Ja, het is een lease auto. maar degradatie enorm versnellen ben ik ook niet bij gebaad.
Altijd tot 100%, tenzij hij langer dan 24h stil gaat staan. MYP '22, met 75k km en ~94% accu. Gemak is me meer waard dan een paar % over enkele jaren gebruik.

the funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's too late to stop reading it

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maurice-
[...]

Een LFP regenereert ook bij 100%. Niet als je kilometers bergaf gaat maar bij normaal verkeer is de remmende kracht niet minder bij 100 of 80%.

En telepathisch had ik de vraag goed beantwoordt ondanks de vraagstelling. :9

[ Voor 10% gewijzigd door Maurice- op 06-02-2025 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
DaMightyWackO schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 22:34:
[...]

Altijd tot 100%, tenzij hij langer dan 24h stil gaat staan. MYP '22, met 75k km en ~94% accu. Gemak is me meer waard dan een paar % over enkele jaren gebruik.
Is het ongemak als je niet tot 100% laadt?
In mijn geval niet namelijk, de dagen dat ik meer dan 300km op een dag rijd zijn er niet zoveel, dus is het geen probleem om de auto niet helemaal vol te gooien. Daarom meestal 80% en indien nodig meer.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhoekwat
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 01-09 08:52
Maurice- schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 23:02:
[...]

Een LFP regenereert ook bij 100%. Niet als je kilometers bergaf gaat maar bij normaal verkeer is de remmende kracht niet minder bij 100 of 80%.

En telepathisch had ik de vraag goed beantwoordt ondanks de vraagstelling. :9
Ik lees nu geregeld iets of LFP of geen LFP. Wat is het? En hoe weet ik of ik dat heb?

Ik heb een MY LR AWD, die dit jaar gebouwd is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-09 21:58

Standaard 70%, behalve als ik weet dat ik verder moet op een dag.
Ik rij ongeveer 150km woon-werk op een dag en daarmee kom ik met tussen de 30-40% weer thuis. Daardoor blijft de accu zo mooi mogelijk rond het midden.
Gaat om een M3 LR AWD uit 2024, dus met een accu pakket wat niet perse elke week tot 100% geladen moet worden.

In de praktijk laad ik misschien 1x per maand verder op en natuurlijk met de vakanties.

Hiermee heb ik nooit dat ik tussendoor langs een snellader moet (behalve vakanties) en zo hoop ik dat het pakket zo goed mogelijk blijft. Over 3-4jaar gaat hij uit de lease en wil ik hem in principe overnemen ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Smobbo op 07-02-2025 07:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
jhoekwat schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 07:02:
[...]

Ik lees nu geregeld iets of LFP of geen LFP. Wat is het? En hoe weet ik of ik dat heb?

Alleen de rwd heeft een lfp accu.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DaMightyWackO
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-09 15:31

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

ZeRoC00L schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 06:55:
[...]

Is het ongemak als je niet tot 100% laadt?
In mijn geval niet namelijk, de dagen dat ik meer dan 300km op een dag rijd zijn er niet zoveel, dus is het geen probleem om de auto niet helemaal vol te gooien. Daarom meestal 80% en indien nodig meer.
Die dagen zijn er zelden, dat klopt. Maar dan hoef ik minder vaak na te denken over laden en aan te sluiten. Het is toch absurd; ik koop een 'long range', en vervolgens maak ik er een short range van. En moet ik bewust gaan nadenken: oh wacht morgen heb ik een klant verder weg, en laden op locatie is onzeker, dus moet ik niet vergeten om mn auto van de 80% limiet af te halen.

the funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's too late to stop reading it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkser
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 08:26
gjcvro schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 14:30:
[...]

Ja, en ik moest dus naar een service centre. Dus het wisselt.
Ik dus ook helaas.... maar een uurtje kan ik best even op wachten met een kop koffie en wat mails wegwerken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realmadridsi
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-09 21:53
Hebben meer mensen er last van dat de Permium Connectivity de laatste tijd telkens weg valt? Bij mij geeft hij vaak aan dat er geen vebinding is terwijl het bereik hier perfect is. Soms rij ik een uur zonder dat hij verbinding wil maken, en dan plots heeft hij weer volle verbinding.

Iemand dezelfde ervaringen en/of weet wat dit kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kacang
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10:11
realmadridsi schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 08:29:
Hebben meer mensen er last van dat de Permium Connectivity de laatste tijd telkens weg valt? Bij mij geeft hij vaak aan dat er geen vebinding is terwijl het bereik hier perfect is. Soms rij ik een uur zonder dat hij verbinding wil maken, en dan plots heeft hij weer volle verbinding.

nope. Ik zou een melding maken in de tesla app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online

nope, komt me niet bekend voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobo221
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 24-09 22:25

Ik heb dit soms ook maar kwam er achter dat de auto nog steeds WiFi verbinding probeert te maken als ik vanuit thuis vertrek. Bij mij hielp het om de WiFi toggle uit te zetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
gjcvro schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 07:13:
[...]

Alleen de rwd heeft een lfp accu.
Om preciezer te zijn: alleen de Standard Range RWD heeft een LFP batterij.
jhoekwat schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 07:02:
[...]

LFP staat voor Lithium IJzer Fosfaat. Dat is een bepaald type batterij met die elementen als belangrijkste bestanddelen. Doordat er geen/weinig kostbare elementen in zitten zoals NIkkel, Kobalt, Mangaan is dit type batterijen een stuk goedkoper per kWh.

Ze zijn wel wat zwaarder per kWh. Vandaar dat ze meestal iets kleiner zijn (60 kWh ipv 80 kWh) en in de goedkopere auto's worden verwerkt. Zoals dus in de standard range RWD modellen van Tesla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krijnemans
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:19

Ik heb dat nu een aantal keer gehad als ik thuis wegrijd. Lijkt alsof hij verbinding blijft proberen te maken met de Wi-Fi. Daarna slaat hij op hol en wil hij geen verbinding meer maken. Meestal helpt de auto in P zetten en dan weer doorrijden..

Als ik de grens over rijd naar België duurt het soms ook 10-15 minuten voordat spotify weer werkt terwijl ik op mijn telefoon allang perfecte verbinding heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nehal3m

Ik spreek niet uit ervaring maar als ik zie waarom premium connectivity voor anderen bij het wegrijden niet werkt (omdat de wifi nog half/half werkt), kan het zijn dat je een niet werkende hotspot in de auto hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty
  • Laatst online: 24-09 22:11

Ethirty

Who...me?

[...]

Jawel hoor. Mits opgewarmd werkt regen hier al voor ik de straat uit ben, dat is nog geen 500m. MY RWD met 100% accu.

Daarom is het ook best vervelend als die niet verwarmd want dan rolt de auto gewoon de kruising op als ik niet oplet.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Nu online
Ethirty schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 10:56:
[...]

Jawel hoor. Mits opgewarmd werkt regen hier al voor ik de straat uit ben, dat is nog geen 500m. MY RWD met 100% accu.

Daarom is het ook best vervelend als die niet verwarmd want dan rolt de auto gewoon de kruising op als ik niet oplet.
Ik merkte laatst toen ik opzettelijk met een koude accu van 0c weggereden was dat hij <7km/h alsnog gaat afremmen, dus hij rolt heus niet zomaar door :D Je moet alleen wel zorgen dat je bij die 7 in de buurt komt.

[ Voor 5% gewijzigd door Mar.tin op 07-02-2025 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
Ethirty schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 10:56:
[...]

Ok, ik heb altijd begrepen de regeneratie niet werkte bij een volle accu (maar heb tot nog toe maar 1x mijn eigen accu tot 100% geladen.) In NL ook nog niet gehad dat regeneratie niet werkte door de kou, bij extreme kou staat de auto binnen, laatst wel in dld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Nu online
gjcvro schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 11:02:
[...]

Ok, ik heb altijd begrepen de regeneratie niet werkte bij een volle accu (maar heb tot nog toe maar 1x mijn eigen accu tot 100% geladen.) In NL ook nog niet gehad dat regeneratie niet werkte door de kou, bij extreme kou staat de auto binnen, laatst wel in dld.
Verschilt ook hevig tussen de accuchemie. De RWD (non-LR) modellen met een LFP (Lithium Ferro Phosphate) pakket zullen met een warme accu gewoon regenereren bij het stoplicht en op de snelweg. (verwacht er geen bergafdalingen mee).

De NMC (Nickel Manganese Cobalt) pakketten onder de LR en P modellen doen dus niet regenereren bij 100%. 100% = ~4,2V celspanning / 404V op pack-niveau, en daar wil je niet overheen om schade te voorkomen.

Verschil zit in dat je LFP een klein beetje kan "overladen" aan de bovenkant. Dit doet hij met normaal 100% laden ook, hij trekt het pack-voltage (in geval van de CATL iig, de BYD zou ik eens in de gaten moeten houden) naar 404V voor een 10 minuten om alles te balanceren. En is daarna vol.

Daarna zakt het voltage langzaam weer tot de normale 100% laadspanning van +- 360V. Betekent dus dat je iets speling hebt boven 100%.

Zal kijken of ik vanmiddag eraan denk om even een screencapje te maken na wegrijden hier op werk.

[ Voor 5% gewijzigd door Mar.tin op 07-02-2025 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
Mar.tin schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 11:07:
[...]

Verschilt ook hevig tussen de accuchemie. De RWD (non-LR) modellen met een LFP (Lithium Ferro Phosphate) pakket zullen met een warme accu gewoon regenereren bij het stoplicht en op de snelweg. (verwacht er geen bergafdalingen mee).

De NMC (Nickel Manganese Cobalt) pakketten onder de LR en P modellen doen dus niet regenereren bij 100%. 100% = ~4,2V celspanning / 404V op pack-niveau, en daar wil je niet overheen om schade te voorkomen.

Verschil zit in dat je LFP een klein beetje kan "overladen" aan de bovenkant. Dit doet hij met normaal 100% laden ook, hij trekt het pack-voltage (in geval van de CATL iig, de BYD zou ik eens in de gaten moeten houden) naar 404V voor een 10 minuten om alles te balanceren. En is daarna vol.

Daarna zakt het voltage langzaam weer tot de normale 100% laadspanning van +- 360V. Betekent dus dat je iets speling hebt boven 100%.

Zal kijken of ik vanmiddag eraan denk om even een screencapje te maken na wegrijden hier op werk.
Thanks, weer wat wijzer. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjans
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-09 10:42
Vraagje: is er een manier om suggesties in te dienen voor de navigatie?

Context: op mijn vaste route is 2 maanden geleden een nieuwe tunnel geopend. Die was bij de meeste navigatiesystemen (oa Google Maps) direct of snel bruikbaar, maar bij Tesla (model 3 2021) duurde het langer dan een maand voordat de nieuwe weg op de kaart stond. En tot op de dag van vandaag gebruikt de routeplanner van de navigatie de nieuwe tunnel niet, terwijl het wel degelijk sneller is.

Interessant feitje (en eigenlijk de meest irritante eigenschap) is dat de berekening van de reistijd (en aankomsttijd) wel gebruik maakt van de nieuwe tunnel, alleen de weergegeven routes niet. Dus als ik de weergegeven route (zonder tunnel) volg, dan schiet na een tijdje de aankomsttijd ineens minimaal 5 minuten omhoog omdat de reistijdberekening dan doorheeft dat ik niet de snelste route (via de tunnel) volg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nehal3m
arjans schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 11:15:
Vraagje: is er een manier om suggesties in te dienen voor de navigatie?

Context: op mijn vaste route is 2 maanden geleden een nieuwe tunnel geopend. Die was bij de meeste navigatiesystemen (oa Google Maps) direct of snel bruikbaar, maar bij Tesla (model 3 2021) duurde het langer dan een maand voordat de nieuwe weg op de kaart stond. En tot op de dag van vandaag gebruikt de routeplanner van de navigatie de nieuwe tunnel niet, terwijl het wel degelijk sneller is.

Interessant feitje (en eigenlijk de meest irritante eigenschap) is dat de berekening van de reistijd (en aankomsttijd) wel gebruik maakt van de nieuwe tunnel, alleen de weergegeven routes niet. Dus als ik de weergegeven route (zonder tunnel) volg, dan schiet na een tijdje de aankomsttijd ineens minimaal 5 minuten omhoog omdat de reistijdberekening dan doorheeft dat ik niet de snelste route (via de tunnel) volg.
Idem Ring Groningen. Die is al maanden klaar maar de weergegeven route leidt je nog steeds om de nieuwe infrastructuur heen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice-
gjcvro schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 11:02:
[...]

Vanochtend met 100% en een warm pack vertrokken (stond al 5 uur aan de lader). Direct vanaf de oprit en pakt 43kW regen bij 58kmpu.

https://streamable.com/f9nkuo

[ Voor 3% gewijzigd door Maurice- op 07-02-2025 11:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:22
Maurice- schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 11:38:
[...]

Vanochtend met 100% en een warm pack vertrokken (stond al 5 uur aan de lader). Direct vanaf de oprit en pakt 43kW regen bij 58kmpu.

https://streamable.com/f9nkuo
volgens mij kan je ook op het dashboard van sexy buttons je max regen zien.
Bij mijn awd Y zie ik die toch wel op 50kw staan als het koud is.
als de accu warmer word loopt dat getal wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
Iemand al een 2025 update gezien met een werkende auto trunk op android?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08:46

bert pit

asdasd

Meestal 60 tot 80%, dan kan ik twee keer op en neer naar het werk. Tot 60% als de stroom duur is en tot 80% als die goedkoop is.

100% komt een paar keer per jaar voor bij een lange rit.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Shenk86
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 09:56
De eerste Juniper editie Model Y’s worden binnenkort uitgeleverd. Zonet bericht in de Tesla app voor levering tussen vandaag en eind februari. Ben benieuwd of dat ook de komende dagen zo blijft staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 09:41
nehal3m schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 21:57:
[...]

Jammer dat we niet 'recuperatie' gebruiken, zou een stuk minder verwarrend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trummel
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-03 22:30
Shenk86 schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 12:43:
De eerste Juniper editie Model Y’s worden binnenkort uitgeleverd. Zonet bericht in de Tesla app voor levering tussen vandaag en eind februari. Ben benieuwd of dat ook de komende dagen zo blijft staan.
Gaaf! Dat is dus nog voor Maart, mega snel! Veel plezier er mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DG90
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 09:37
Dat zou mij niet verbazen. Showmodel staat voor zover ik weet al bij iig 1 dealer in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chonn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-09 16:45
Ik weet niet of je ervaring hebt met de 'oude' MY, maar ben benieuwd naar je ervaring hoe die rijdt (comfort, NVH) en liefst in vergelijking met de 'oude' MY.

MY LR QuickSilver 2023 :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rico
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:00

Rico

Wie dit leest is gek....

Iemand al een goede lakstift gevonden voor de Model Y 19" dark gemini velgen?
Zoek er ook nog een voor de Midnight Cherry lak dus mocht iemand iets gevonden hebben dan hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
DG90 schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 13:15:
[...]

Dat zou mij niet verbazen. Showmodel staat voor zover ik weet al bij iig 1 dealer in Nederland.
Aanmelden voor een preview kan hier

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jjFnT1LEFjnUV6_DlxakQbGTrMI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ia0Cr38eg6ktboZNc8qDmkMQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ctrl-J
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 22-09 13:17
Yep, hier nog iemand met een iets latere leverdatum. Denk er echter over na om deze te annuleren en een maandje te wachten op de standaard LR AWD versie na alle berichtgeving dat deze sneller dan gedacht aangekondigd worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xKqhDf-fWJJVcROrluRvdpMCb9U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2sxeKWaeE9NGx6zqpY6jQf9s.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gjcvro
Ctrl-J schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 15:03:
[...]

Yep, hier nog iemand met een iets latere leverdatum. Denk er echter over na om deze te annuleren en een maandje te wachten op de standaard LR AWD versie na alle berichtgeving dat deze sneller dan gedacht aangekondigd worden.

[Afbeelding]
Lol, nou slaat die tekst er onder helemaal nergens op "u kunt sneller over een voertuig beschikken met een vergelijkbaar design" 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shenk86
Chonn schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 13:51:
[...]

Ik weet niet of je ervaring hebt met de 'oude' MY, maar ben benieuwd naar je ervaring hoe die rijdt (comfort, NVH) en liefst in vergelijking met de 'oude' MY.
Als ik hem heb zal ik mijn eerste ervaringen wel delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shenk86
Ctrl-J schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 15:03:
[...]

[Afbeelding]
Ik houd hem wel, vind wel leuk een wat apartere editie te hebben. Het lijkt allemaal al zoveel op elkaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvleij
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 24-09 13:24
Viel me op dat in ineens gewoon 2,50 moest betalen bij het uitrijden van de SuC Badhoevedorp? Is een tijd terug dat ik geweest was sinds de SuC Haarlem openging, dus ergens in de laatste 12 maanden schijnbaar aangepast?

Normaal lekker in Haarlem, da's 5 minuten van waar ik woon. Maar de laatste tijd lagen rijen dus dacht, ik ga ff lekker een blokje om want 14 plaatsen vrij in BHD. Wat omgeslagen was in wachten toen ik aankwam, dus maakte niet uit. Beetje chaos daar met racende taxis die moeten wachten. :)

Hoop dat dat niet een algemene ontwikkeling is, pretty annoying om te betalen voor het parkeren. Dacht dat dat altijd wel een soort van richtlijn was dat dat niet nodig was de eerste 60 minuten ofzo,,,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Italioboy
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:28
Dutchlimits schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 09:36:
Prijs van de Tesla model 3 RWD SR is nu 39.990, ben benieuwd of dat is omdat de subsidie is weggevallen?
Inmiddels weer wat eraf, kost nu 38.323.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-09 09:14
rvleij schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 17:18:
Viel me op dat in ineens gewoon 2,50 moest betalen bij het uitrijden van de SuC Badhoevedorp? Is een tijd terug dat ik geweest was sinds de SuC Haarlem openging, dus ergens in de laatste 12 maanden schijnbaar aangepast?

Normaal lekker in Haarlem, da's 5 minuten van waar ik woon. Maar de laatste tijd lagen rijen dus dacht, ik ga ff lekker een blokje om want 14 plaatsen vrij in BHD. Wat omgeslagen was in wachten toen ik aankwam, dus maakte niet uit. Beetje chaos daar met racende taxis die moeten wachten. :)

Hoop dat dat niet een algemene ontwikkeling is, pretty annoying om te betalen voor het parkeren. Dacht dat dat altijd wel een soort van richtlijn was dat dat niet nodig was de eerste 60 minuten ofzo,,,
In hotel te valideren en gratis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wootahH
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:34
Italioboy schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 17:46:
[...]

Inmiddels weer wat eraf, kost nu 38.323.
Waar zie je dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-09 20:12
gjcvro schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 11:53:
Iemand al een 2025 update gezien met een werkende auto trunk op android?
Yes, mijn model 3 Highland heeft nu auto trunk icm mijn S21 Ultra. Zodra ik achter de auto ga staan piept hij 3-4x en dan gaat de kofferbak open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
Wekko306 schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 18:52:
[...]

Yes, mijn model 3 Highland heeft nu auto trunk icm mijn S21 Ultra. Zodra ik achter de auto ga staan piept hij 3-4x en dan gaat de kofferbak open.
Dat is goed nieuws

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-09 15:55
Mar.tin schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 11:36:
[...]

Ik heb voor de leuk ook een dedicated telefoon in de auto liggen die met een MX+ dongle verbonden is dus lees overwegend mijn waarden daarvan af. Heb recent alle screenshots daarvan eraf gepulkt, zal eens kijken of ik iets kan vinden daartussen.

3 december heb ik 'm vrij leeg gereden, 1,73% in SmT, Rondom Arnhem ging de teller op het dasboard op 0, daarna nog naar apeldoorn doorgereden.
1,73% was 3,62kWh volgens ScanMyTesla als ik daar de 2,65kWh buffer vanaf haal kom ik op 58,95kWh wat exact overeen komt met wat de BMS op dat moment aangaf als nominal full (58,9kWh).

30 november 7% Dash, 12% SmT, 9,38kWh nominal remaining
30 november 0% Dash 5,28% SmT, 5,62kWh nominal remaining

Helaas geen S3xy App informatie van die momenten.
Na laden vandaag:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uh5mKv9ZWbrn0lLAU6e68KLlPBk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BM4QOTKoiFKPsiJCVoVesJm4.jpg?f=fotoalbum_large

Na een rit van ongeveer 25 km staat het op 57,4 remaining en in de auto zag ik 93,4 % (s3xy app rond het af naar 93).

Dat lijkt dus wel te kloppen nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.nld
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Hoi, we hebben sinds kort een M3LR 2019, terugkijkend op de laatste APK eind december 2023 hebben we alweer 25k km gereden (totaal bijna 100k op de teller nu).

Daar zag ik nog het advies staan:
Stuur- of Fuseekogel met slijtage kleiner of gelijk 1,0 (AC4/nat APK)
AC4 Als een stuur- of fuseekogel een slijtagespeling heeft die gelijk of kleiner is dan 1,0 mm. Dit zijn kogels die u niet afkeurt maar die wel slijtage hebben.
https://apk-handboek.rdw....-apk-rapport/adviespunten
---

Begreep een maand geleden van SC Rotterdam dat onze M3 al voorzien was van het nieuwe type draagarmen. Dus die zijn al eens vervangen door het verbeterde type, verwacht bij 60k beurt.

De draagarmen maken volgens mij nog geen krakend geluid.
Einde jaar moet de auto weer APK gekeurd worden - is het sowieso verstandig om (weer) de draagarmen te gaan vervangen?
Wat zijn jullie ideeën/ ervaringen hierbij? Is het dan ook 100% dat het verslechterd en er een grote kans afkeur ontstaat?

Gezien de prijs wil ik het liefste die armen laten vervangen bij Tesla ipv. lokale garage.

Don't Dream it, Be it! | 🔋 Tesla Model 3 LR 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ODHRc5GOSDZ5u_FWoL225JzSgzA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nhSA1kSUQAzT1SFZJcXR17Jr.jpg?f=fotoalbum_large
Wat betekent het icoon linksonder bij de 130?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:38

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Bulldog schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 21:37:
[Afbeelding]
Tijdgebonden snelheidslimiet denk ik?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09:37
Ik laagvlieg regelmatig met mijn model Y naar onze happy place (Disneyland Parijs) meestal stoppen wij dan 1x onderweg en dat is eigenlijk altijd bij Tesla SuC Noyelles Godault maar deze keer bij SuC Roye gestopt.

Wat een ideale locatie zeg, als je midden in de nacht daar aan komt. staat een soort Tesla Unit waar je naar het toilet kunt, automaten met snoep/chips/drinken, zitjes met stopcontacten en een spelcomputer. Buiten staat nog een Pizza automaat die in enkele minuten een pizza voor je bakt :p

Helaas geen foto genomen van de Unit zelf :s

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QS5Lcl6s3uw-H51FZTok9kz_W3o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c5fo9rdA9PREId3YfdwNIqCZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4pnqZ0Hs9VyNityjlvEh_j3UVoQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/02uzqlCfAE1cZtRIpUDIV4lw.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door schumi1986 op 07-02-2025 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Italioboy
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:28
Paar uurtjes geleden, heeft een paar dagen zo gestaan. Nu kijk ik weer en is de prijs weer 39990, raar? In mijn leaseportaal staat hij nog wel voor 38990.

[ Voor 9% gewijzigd door Italioboy op 07-02-2025 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nerovectra
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-09 16:49
Italioboy schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 22:06:
[...]

Paar uurtjes geleden, heeft een paar dagen zo gestaan. Nu kijk ik weer en is de prijs weer 39990, raar? In mijn leaseportaal staat hij nog wel voor 38990.
38990 is de catalogusprijs, zonder opties is dat ook de fiscale waarde. 39990 is de koopprijs inclusief kosten voor rijklaar maken. Klopt dus als een zwerende vinger.

[ Voor 4% gewijzigd door nerovectra op 07-02-2025 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 24-09 20:56
Hebben meer mensen na de update op een iPhone naar iOS 18.3 dat Flitsmeister geen geluidsmeldingen meer geeft via het Tesla geluidssysteem? Flitsmeister staat ingesteld op "via HFP". Dat werkte altijd prima, maar nu zie ik dat systeem over gaat op een telefoongesprek, waarbij normaal de melding van Flitsmeister te horen is, maar ik hoor niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htmt
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:32

htmt

MY LR MCR 2023

Mackeessie schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 00:44:
Hebben meer mensen na de update op een iPhone naar iOS 18.3 dat Flitsmeister geen geluidsmeldingen meer geeft via het Tesla geluidssysteem? Flitsmeister staat ingesteld op "via HFP". Dat werkte altijd prima, maar nu zie ik dat systeem over gaat op een telefoongesprek, waarbij normaal de melding van Flitsmeister te horen is, maar ik hoor niets.
Ja, dat hebben wij ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frosty__
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 22-09 08:00
Als de binnenspiegel (M3H) in de antiverblindingsstand gaat als het donker is dan zie je alles versprongen. Net of je een oude 3D-bril op zet. Bij achteropkomend verkeer vind ik dat n.m. erg irritant. Zie hier de (lastig te maken) foto's.

Originele foto
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W-MC1y0SWj-kyO3hjQC4i4LeNP4=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/x9bJJuusbyH6rRbsMsmjoPMw.gif?f=fotoalbum_large

Ingezoomd
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4mKbfo8ZwzIRgYD6Mzc96yzjNFA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZAJqBfeEPcfDynmz3K3RMwka.jpg?f=fotoalbum_large

Originele foto
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CXSLHK5cFnJo4k9cpGkKsszcZSM=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/yKG4aXRBUILY970Elf0Cpbw1.gif?f=fotoalbum_large

Ingezoomd
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nyZymqevWVHNpDgawdfczx2vJDo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2pLvwbl7ZYfuZnWI88fgamh3.jpg?f=fotoalbum_large

Nu zegt Tesla er dit over:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pe6sXScAZdF1Pf5BxfirUqTSLA4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0DhL1171Ol5P4JnWxj7W4E73.jpg?f=fotoalbum_large

Nog even los van de reactie van Tesla; herkent iemand dit verschijnsel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Frosty__ schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 08:55:
Als de binnenspiegel (M3H) in de antiverblindingsstand gaat als het donker is dan zie je alles versprongen. Net of je een oude 3D-bril op zet. Bij achteropkomend verkeer vind ik dat n.m. erg irritant. Zie hier de (lastig te maken) foto's.

Originele foto
[Afbeelding]

Ingezoomd
[Afbeelding]

Originele foto
[Afbeelding]

Ingezoomd
[Afbeelding]

Nu zegt Tesla er dit over:
[Afbeelding]

Nog even los van de reactie van Tesla; herkent iemand dit verschijnsel?
Ik heb dit niet, maar misschien door de kijkhoek.

Het is alleen een LCD laag, dus het is geen dubbelbrekend glas zoals vroeger.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rotje333
  • Laatst online: 09:25
Bulldog schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 21:37:
[Afbeelding]
Dat de snelheidslimiet tijdsafhankelijk is. In dit geval waarschijnlijk 7:00 - 19:00 100km/h en daarbuiten 130km/h.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:38

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Het zal nog even duren voor ik thuis kan laden, m'n laadpaal moet ik nog afmaken en installeren en ik heb geen goed stopcontact voor de granny.

Op 1 of andere manier heb ik het idee dat veel SuC gebruiken slecht(er) is voor de accu, maar is dit ook zo?
Ik laad tussen de 20-80% en ongeveer 1 keer per week. Vooralsnog zegt TeslaMate een degradatie van 10% op 125dkm, M3 2019. Ik heb natuurlijk geen idee hoe de vorige eigenaar er mee om is gegaan.

Alternatief is op een paal hier in de buurt laden maar die is een mooi stuk duurder dan de SuC.

Wat ik er zelf over vond, meningen zijn verdeeld. Maar schijnbaar is er wel een limiet, na X keer DC laden schroeft Tesla de laadsnelheid omlaag?

[ Voor 11% gewijzigd door Beekforel op 08-02-2025 10:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fmb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 23:15

fmb

schumi1986 schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 22:05:
Ik laagvlieg regelmatig met mijn model Y naar onze happy place (Disneyland Parijs) meestal stoppen wij dan 1x onderweg en dat is eigenlijk altijd bij Tesla SuC Noyelles Godault maar deze keer bij SuC Roye gestopt.

Wat een ideale locatie zeg, als je midden in de nacht daar aan komt. staat een soort Tesla Unit waar je naar het toilet kunt, automaten met snoep/chips/drinken, zitjes met stopcontacten en een spelcomputer. Buiten staat nog een Pizza automaat die in enkele minuten een pizza voor je bakt :p

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat is een mooie plek inderdaad. Ben er ook al een paar keer gestopt. Die afdakjes waren er afgelopen zomer nog niet, ziet er goed uit zo.

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hsb85
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 24-09 19:46
schumi1986 schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 22:05:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Daar stopten wij ook in Oktober onderweg naar Disneyland Paris. Super lekker pizza was het ook nog :)

We hebben ook iets uit die 'koelkasten' gehaad, maar die 30 euro haalden ze er meteen af en een paar dagen later kregen we het verschil tov wat we gepakt hadden pas weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:41
Las vorig jaar dat Tesla speciale driver profiles zou implementeren met wat beperkingen, bijv chill modus die je niet kunt veranderen.

Nu heb ik inmiddels een Tesla 3 uit 2019 en heb nu mijn zoon toegevoegd als bestuurder, hij kan met de app de auto ontgrendelen etc en gebruiken als sleutel.

In de auto zijn nu 3 profielen, mijzelf, vrouwlief en zoon. Elk gekoppeld aan een telefoon. Echter, ik zou graag willen dat het profiel van zoonlief automatisch de beperkingen heeft, de zogenaamde parental controls. Nu moet ik de app deze aanklikken, maar moet ze vervolgens ook de-activeren als ik zelf ga rijden.

Ik dacht dat er een optie was die deze parental control koppelt aan een profiel? Heb ik dat verkeerd begrepen?

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-09 18:09
Ik ben zojuist even bij Tesla Eindhoven geweest om de Model Y Juniper te bekijken.

Wat zaken die me opvielen:
- Het was niet druk,ik had meer geinteresseerden verwacht
- De auto in de showroom is een standard range, met 'standard range interieur' (stof ipv alcantara), die nog niet te bestellen is.
- De range was in de auto niet te zien door op het percentage te tikken.
- De auto was ook uitgerust met de standard range wielen waarvan ikzelf nog geen foto's had gezien (en te zien met en zonder wieldoppen)
- Uitgerust met richtingaanwijzger stalk natuurlijk (was al duidelijk, maar fijn dat dit nog even bevestigd werd in Nederland)
- Het zicht uit de front camera was heel goed en behoorlijk wideangle
- Voorzien van Full Self Driving computer 4.

Overall vond ik de auto mooier dan op de renders en foto's en ik ga overwegen deze te bestellen

Hier wat foto's:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hDiDJEo6Uu-YL0j4R7iVXcS0bO4=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n2uOceVSFJoLMkZUzfoqng54.jpg?f=fotoalbum_small

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Heta0YY-ekTrKJcQZst-QFbg5Tw=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3xivNgwkbSye3hYYMQVwzeRv.jpg?f=fotoalbum_small

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xa0FaqyeqviQ4VJtVNiXhLnIg5I=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hw0NHnUkunpKqd4k4EBBMhFR.jpg?f=fotoalbum_small

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HdXRHue9TmIhpE9HSeIXIxEIxnc=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r6mQKoD7qppTJsZSMINqcPhW.jpg?f=fotoalbum_small

[ Voor 49% gewijzigd door stfn345 op 08-02-2025 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blottle
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 24-09 20:24
Wij zijn vanmorgen bij tesla Rotterdam geweest. Daar stond de Tesla model Y als Long Range AWD in stealth grey. Mooie auto. Ik wacht op de prijs van de standard range. Hopelijk blijft deze zo goed als gelijk met de oude versie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
stfn345 schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 12:58:
Ik ben zojuist even bij Tesla Eindhoven geweest om de Model Y Juniper te bekijken.

Wat zaken die me opvielen:
- Het was niet druk,ik had meer geinteresseerden verwacht
- De auto in de showroom is een standard range, met 'standard range interieur' (stof ipv alcantara), die nog niet te bestellen is.
- De range was in de auto niet te zien door op het percentage te tikken.
- De auto was ook uitgerust met de standard range wielen waarvan ikzelf nog geen foto's had gezien (en te zien met en zonder wieldoppen)
- Uitgerust met richtingaanwijzger stalk natuurlijk (was al duidelijk, maar fijn dat dit nog even bevestigd werd in Nederland)
- Het zicht uit de front camera was heel goed en behoorlijk wideangle
- Voorzien van Full Self Driving computer 4.

Overall vond ik de auto mooier dan op de renders en foto's en ik ga overwegen deze te bestellen

Mocht iemand wat foto's willen zien van e.e.a; ik heb wat foto's genomen van het zicht uit de camera's, interieur, wielen met en zonder wieldoppen etc.
Tip: foto's kun je hier ook in een post plaatsen hoor. Ook op mobiel makkelijk te doen.
Foto-icoontje - > plus knopje - > Media kiezer

En dan de gewenste foto's selecteren. Ik denk dat mensen wel interesse hebben in bijv die SR wielen.

Dat het niet zo druk is past wel bij het gegeven dat de 'Launch edition' kennelijk vervroegd wordt geleverd. En het is ook een enorme stap omhoog in prijs als je eigenlijk in de markt was voor een SR RWD voor €45k en aan het wachten bent op de facelift versie daarvan.

Toen dit met de Model 3 Highland gebeurde waren de voorraad modellen met korting overigens heel snel uitverkocht. Nu staat er toch al een paar weken een aanzienlijke voorraad van de oude Y, maar geen RWD SR meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DKPI
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 22-09 16:34
Zelf ben ik ook in de markt voor een mogelijke Model Y/3, ook met beide proefgereden in stedelijk gebied. Helaas heb ik tijdens deze ritten niet echt de ACC en autopilot kunnen testen. Nu vroeg ik mij af na de vele discussies over ACC en autopilot buiten de snelwegen hoe erg dit uiteindelijk.

Ik ga namelijk binnenkort verhuizen naar een wat landelijker gebied en zal voor woon/werk een goed uur op de N59 rijden a 70-100km/u (https://maps.app.goo.gl/hhkYxh1XnJXZb8fz9). De 2 baans weg is geheel belijnd met verkeer vanuit beide kanten, op dit moment rijd ik dit in mijn simpele Polo zonder enige probleem geheel op ACC :). Begrijp ik het goed als dit met de huidige staat van Tesla's ACC niet mogelijk is? Of blijven de problemen vooral bij geen belijningen en fietspaden op de rijbaan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:20
DKPI schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 14:01:
Zelf ben ik ook in de markt voor een mogelijke Model Y/3, ook met beide proefgereden in stedelijk gebied. Helaas heb ik tijdens deze ritten niet echt de ACC en autopilot kunnen testen. Nu vroeg ik mij af na de vele discussies over ACC en autopilot buiten de snelwegen hoe erg dit uiteindelijk.

Ik ga namelijk binnenkort verhuizen naar een wat landelijker gebied en zal voor woon/werk een goed uur op de N59 rijden a 70-100km/u (https://maps.app.goo.gl/hhkYxh1XnJXZb8fz9). De 2 baans weg is geheel belijnd met verkeer vanuit beide kanten, op dit moment rijd ik dit in mijn simpele Polo zonder enige probleem geheel op ACC :). Begrijp ik het goed als dit met de huidige staat van Tesla's ACC niet mogelijk is? Of blijven de problemen vooral bij geen belijningen en fietspaden op de rijbaan?
In rijd regelmatig op de N279 die er vergelijkbaar uitziet. Dat gaat prima met TACC of AP.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noo
  • Niet online

noo

Op deze weg doet Tesla's TACC het prima (source: woon ook landelijk en rijd regelmatig op TACC en/of Autopilot op dit soort wegen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VNBaaij
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-09 07:23
Iemand een idee wat de 3 helemaal rechts op deze afbeelding is (gemaakt in de Android app tijdens laden). Is het een indicatie dat er 3 fasen worden gebruikt? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/31vwNY_OPp3A6PZ_RzXNx2CZClY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bXm4M3gjHc4q1iIjYoWm2iLe.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
VNBaaij schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 14:25:
Iemand een idee wat de 3 helemaal rechts op deze afbeelding is (gemaakt in de Android app tijdens laden). Is het een indicatie dat er 3 fasen worden gebruikt? [Afbeelding]
3-fase? :*)

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noo
  • Niet online

noo

VNBaaij schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 14:25:
Iemand een idee wat de 3 helemaal rechts op deze afbeelding is (gemaakt in de Android app tijdens laden). Is het een indicatie dat er 3 fasen worden gebruikt? [Afbeelding]
Inderdaad, laden op 3-fasen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubenator123
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 12-05 16:46
Mooi om te horen, dat klinkt positief! Ik heb gisteren de winterbandjes erop laten zetten en vertrek morgen naar provincie Trentino in Italië. Mij lijken de laadstops inderdaad ook goede pauzemomentjes. Aangezien ik Oostenrijk door moet crossen laad ik 'm net over de Oostenrijkse grens op en dan zou ik 275 km verder op mijn eindbestemming moeten kunnen aankomen. Hoop wel dat de laadpaaltjes in het kleine dorp waar ik zit het doen, maar ik vertrouw op ABRP ;-)
Mackeessie schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 22:37:
[...]

Ik ben net met mijn Tesla model Y LR ( mei 2023) op en neer naar Oostenrijk gereden. Waar het kon en mocht in Duitsland 134 km/uur gereden, is 131km/uur echte km. gemiddeld gebruik hele reis 236 Wh/km. Niet wat de auto aangaf als gemiddelde, maar uitgaande van de geladen hoeveelheid kW. 3 Laadstops nodig tot eindbestemming. Prima stops van rond de 30 minuten, genoeg voor sanitaire stop en koffie of een burger.Terug ook.Temperatuur lag heen en terug rond 0 graden, deels natte wegen.. Er zitten net nieuwe Hankook ion FlexClimate all weather banden onder. Die banden bevielen prima: stil, zuinig en goede rij eigenschappen. Ook in beetje sneeuw prima grip. We kwamen aan net na de sneeuwval vorige week dinsdag, maar de wegen waren al redelijk schoongeveegd, dus niet in diepere sneeuw kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Jawel geen enkel probleem op die weg. Enige wat ik voor me zie is dat hij verkeerde snelheidsbord van een eventuele naastgelegen weg oppikt. Dat heb je met andere auto's ook.

Pagina: 1 ... 29 ... 129 Laatste

Let op:
  • Discussies/uitlatingen over het gedrag of politieke agenda van Elon Musk horen hier niet thuis, zie: Taro in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3"
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: