Taro schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 10:29:
[...]
Klopt, maar nadeel van SuC's is dat ze vaak relatief ver van de route af liggen, waardoor je daar ook weer tijd door verliest. 5-10 minuten van de route af, 5-10 minuten naar de route, dat maal een aantal keer laden is zo weer 45-60 minuten extra reistijd.
Dit is echt niet mijn ervaring. Heel veel liggen er ook gewoon vlak naast de snelweg. Weliswaar niet zoals bij een Fastned, maar gewoon de afrit nemen, 1-2 bochtjes en je bent er. Er zijn daardoor vaak ook veel betere faciliteiten.
OK soms ligt een Supercharger wat minder goed op de route, maar je kunt dit gewoon checken als je ergens heen rijdt waar je de situatie niet zo goed kent. En dan pas je het voor die stop eventjes aan.
Overige voordelen van de Superchargers vind ik:
- er zijn vaak heel veel palen staan, vergeleken met veel andere plekken met soms maar 2 of 4. Kleinere kans op moeten wachten.
- ze zijn heel erg betrouwbaar en de navigatie houdt er rekening mee als ze het niet doen
- de kosten zijn echt veel lager. Bij andere aanbieders moet je een abonnement nemen en dan nog zijn ze duurder.
Als ik niet bij een tankstation langs de snelweg hoef te komen, dan blijf ik er verre vandaan...
Gisteren voor het eerst bij een nieuwe locatie in NW Frankrijk geweest:
Englos
Misschien voor de meeste Hollanders en Belgen minder relevant, maar deze ligt vlak langs de A25 op het parkeerterrein van een Hypermarche winkelcentrum. Enorm uitgebreid aanbod aan shops en wat restaurants. De Auchan zelf heeft zo'n vers bereide sushi toko binnen. Er is speelruimte voor kinderen buiten. Toiletten redelijk schoon. En zo zijn er echt veel meer in Frankrijk.
Deze was overigens nog zo nieuw, dat de auto hem niet kon vinden als ik het intypte in het navigatieveld. Via de bliksemschicht knop op de kaart kon ik hem dan wel selecteren...