• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:26
karel_G_1981 schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 17:45:
[...]

De Canadese krijgen er een premium rwd met lfp accu voor , dus wel degelijk meer voor een stuk minder geld. Ik vind ook dat die hier in het gamma terug zou moeten komen. Maak de “standard” rwd dan 29995 en de premium 34995 , de long range modellen 39990 rwd en 44995 dual motor en de performance 55000
Voor de premium is het idd wel heel erg scherp. Daar zit natuurlijk sowieso meer marge op.

De standard heeft overigens ook een LFP accu.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model Y '26 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• karel_G_1981
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 21:48
pdidi schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 17:50:
[...]

Overigens is de Canadese Tesla site alweer aangepast. Zowel de TFF accu guru als Drive Tesla Canada gaan er van uit dat het nog steeds de CATL 6M is en nog geen Sunwoda LFP
Gek want dan komt de epa range niet overeen. Voor de m3 premium met catl is dat 449 km en niet 463 km. Dan is de upgrade de krachtigere 3d6 motor ipv de 3d7 dat zou de 0-100 in 5,2 sec verklaren , wellicht is die motor ook zuiniger ?

[ Voor 9% gewijzigd door karel_G_1981 op 09-05-2026 18:03 ]

Mike.Litoris schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 17:52:
[...]

19 inch idd. Zodra ik mijn laadpaal aanstaande dinsdag kan gebruiken zal ik hem even naar 100% laden.
Misschien zou je ook de Rated Consumption kunnen bepalen. Dan geef ik die ook door zodat die in de TFF Accu-wiki wordt opgenomen

• mhe59
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 23:04

mhe59

Tesla model Y 2023

HyperBart schreef op woensdag 29 april 2026 @ 19:00:
[...]

De trekhaak aanmelden op de Tesla gaat bij mijn weten volledig via de service mode. Dus als die correct geinstalleerd is moet je daar ergens alleen nog maar een vinkje zetten, auto herstarten/updaten en het is klaar.

Vraag me alleen af of je de juiste trekhaak en module hebt. Klinkt bijzonder.
Dat id het zeker, ik heb nu een service aanvraag ingediend en wacht op een antwoord

Als het goed zou zijn geïnstalleerd, wat zie en hoor je dan als je achteruit rijd met een fietsimperiaal ? Ik zie dit op mijn scherm

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1ZGsxcMFdxi7G40KRdZFuApLg1g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fLeKHpJMFdhN6yDRujjgD52P.jpg?f=fotoalbum_large

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
duderuud schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 17:03:
BPM van mjjn auto is €667. Veel is het dus iig niet.
Dat is een basisbedrag voor alle elektrische auto's van dat jaar. Daar kun je dus helemaal niets uit afleiden.

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:42
pjot1 schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 17:44:
[...]

Dat is in de app. ;) In de auto moet je onder scherm kijken volgens mij.
Dank. Onze nieuwe Model 3 Standard geeft nu bij 83% 388 km aan. Dat is 467 km bij 100%. Dat is toch wel een flink stuk minder dan de WLPT (534 km) die Tesla zelf aangeeft. Hoe zit dit bij anderen?
karel_G_1981 schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 18:00:
[...]

Gek want dan komt de epa range niet overeen. Voor de m3 premium met catl is dat 449 km en niet 463 km. Dan is de upgrade de krachtigere 3d6 motor ipv de 3d7 dat zou de 0-100 in 5,2 sec verklaren , wellicht is die motor ook zuiniger ?
Volgens mij is er nooit eerder een EPA keuring geweest voor de CATL 6M. Dit is de eerste keer dat deze in Noord Amerika beschikbaar is

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
zunrob schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 19:26:
[...]

Dank. Onze nieuwe Model 3 Standard geeft nu bij 83% 388 km aan. Dat is 467 km bij 100%. Dat is toch wel een flink stuk minder dan de WLPT (534 km) die Tesla zelf aangeeft. Hoe zit dit bij anderen?
Wltp is wat anders dan epa. Auto geeft epa aan wat een stuk realistischer is.

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
pjot1 schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 20:02:
[...]

Wltp is wat anders dan epa. Auto geeft epa aan wat een stuk realistischer is.
Voor de zoveelste keer WLTP en ook EPA zijn standaard routes waarmee je verschillende auto's kunt vergelijken, ze hebben niets met rijden op de weg te maken

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
daemonix schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 20:04:
[...]

Voor de zoveelste keer WLTP en ook EPA zijn standaard routes waarmee je verschillende auto's kunt vergelijken, ze hebben niets met rijden op de weg te maken
Precies, maar auto geeft epa aan, ongeacht je rijstijl.

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

• AndyJNL
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:14
2019 M3 SR 97d KM

BMS_a079 Wat the piep?

Tesla service kan misschien iets sneller reageren op verzoeken in de app.

Volledige HV module wordt gelukkig onder garantie vervangen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SmpUajDr3SLTk2gfpf34zYSijz0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TQX2LtgoYHugkLYO5i5N9ZhZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-VltKYq2iWc-F1NLzZG15gpfWzY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jzuuQqG9W4U97wqeZvUfKMMu.jpg?f=fotoalbum_large

• Mike.Litoris
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 23:13
pdidi schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 18:01:
[...]

Misschien zou je ook de Rated Consumption kunnen bepalen. Dan geef ik die ook door zodat die in de TFF Accu-wiki wordt opgenomen
Geen idee of onderstaande anders zou zijn bij het volledig opladen? Ik had een optie geselecteerd “sinds laatste laad sessie” of zoiets. Toen zat die op ongeveer 90% (ik meen 92 te herinneren).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/35RmtW_B2cJjhdG39FuhFTC-pyo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pxUVlNObESgLOzKo2eSdHTP1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2wsdQoS2cYyttZj539m_jutqOiY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5tmjlYcYKXJLDWsCioOttyuQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ne-ogukepqiAIyrVPHvPjiBXkkc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eA3ppBBCSS6dZ6s5I5BRzC7L.jpg?f=fotoalbum_large
Mike.Litoris schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 20:54:
[...]

Geen idee of onderstaande anders zou zijn bij het volledig opladen? Ik had een optie geselecteerd “sinds laatste laad sessie” of zoiets. Toen zat die op ongeveer 90% (ik meen 92 te herinneren).

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Top, je Rated Consumption is dus 145Wh/km (113,4+31,6). Als je dinsdag je Rated Range bij 100% weet kun je zo bepalen hoe groot de netto capaciteit van je 4680 accu is (=Rated Consumption x Rated Range).
Pagina: 1 ... 245 246 Laatste

Let op:
  • Discussies/uitlatingen over het gedrag of politieke agenda van Elon Musk horen hier niet thuis, zie: Taro in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3"
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: