• hsb85
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:21
leadingdamage1 schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 09:52:
[...]

Nee hij had dan uitgerekend dat je 4 keer stopt, en dan 8 min, 12 min, 10 min en 22 minuten zoiets

Dus opzich is het 1x echt lang wachten en de rest gaat sneller. Dank voor de reacties.
22 minuten wachten is alleen lang als je 22 minuten lang niets aan het doen bent en dus actief wacht.

22 minuten iets anders doen is zo voorbij.

je sluit auto aan, loopt naar de plek waar je naar de wc kan. Gaat naar de wc. loop naar de plek waar je iets kan drinken. rondkijken wat je precies wil hebben, in de rij staan. Als het warm is liever daar op drinken en weer terug lopen naar de auto is al snel meer dan 22 minuten.

zeker als je een gezin hebt gaat dit al richting een half uur en is de auto veel verder geladen dan je oorspronkelijk van plan was.

ik heb er inmiddels zo'n 80k op zitten en kan op 1 hand tellen dat ik actief op de auto gewacht heb voor het laden voor ik weer verder kon.

• console
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:18
leadingdamage1 schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 09:18:
Zijn hier mensen die in de nacht met een Tesla naar bijvoorbeeld Zuid Frankrijk zijn gereden? Ik rij sinds een aantal jaar liever s'nachts daarnaartoe omdat het zoveel rustiger en minder warm is op de weg. Maar dat heb ik altijd met een bezine auto gedaan, daar was het echt zo snel mogelijk tanken en weer door, dat kan natuurlijk niet met een Tesla. Via de routeplanner kom ik uit op 45 minuten laden in de gehele rit. Ik vraag me af of dat echt als storend wordt ervaren. Zeker als je s'nachts eigenlijk zo snel mogelijk op je eindbestemming wilt komen.
Ik ging eerder ook altijd met de benzine auto in de nacht rijden en vorig jaar de eerste keer met de Tesla. En dat is ons echt héél goed bevallen, alles ging veel relaxter en kwamen veel uitgeruster aan dan met de benzine auto. En daarnaast super goedkoop laden, heen én weer van Apeldoorn naar Zuid-Frankrijk was 75 EUR :9 . Met de benzine auto was ik de jaar ervoor rond de 480 EUR kwijt :') .

• ugene78
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:05
Zijn hier mensen die in de nacht met een Tesla naar bijvoorbeeld Zuid Frankrijk zijn gereden? Ik rij sinds een aantal jaar liever s'nachts daarnaartoe omdat het zoveel rustiger en minder warm is op de weg. Maar dat heb ik altijd met een bezine auto gedaan, daar was het echt zo snel mogelijk tanken en weer door, dat kan natuurlijk niet met een Tesla. Via de routeplanner kom ik uit op 45 minuten laden in de gehele rit. Ik vraag me af of dat echt als storend wordt ervaren. Zeker als je s'nachts eigenlijk zo snel mogelijk op je eindbestemming wilt komen.
We hebben dit zes jaar geleden met onze BMW i3 dit ook gedaan, net toen langs Franse snelwegen zo'n 200 snelladers wegens mogelijk brandgevaar uit waren geschakeld. Dat was even spannend maar gelukkig had Ionity langs de Route Du Soleil diverse laadpunten geopend waardoor we het precies haalden (net 200KM op de snelweg met af en toe wat hypermilen). Via Tweakers toen een actie gevonden van Enelx (Juicepass) meen ik waardoor we een maand lang voor 30 euro bij Ionity konden laden (nog nooit zo'n goedkope autovakantie gehad als destijds ;) ).

Komende maand komt onze Model Y RWD (als het goed is) en ik ben benieuwd hoe dat zal gaan met de ritten naar het zuiden. Vrienden van ons rijden met hun Model X en vouwwagen ook prima naar Spanje in de nacht, plek genoeg bij de superchargers zodat je de vouwwagen niet eens hoeft af te koppelen tijdens het laden. Dat gaan wij de volgende trip naar het zuiden ook maar op die manier aanpakken :)

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
console schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 10:03:
[...]

Ik ging eerder ook altijd met de benzine auto in de nacht rijden en vorig jaar de eerste keer met de Tesla. En dat is ons echt héél goed bevallen, alles ging veel relaxter en kwamen veel uitgeruster aan dan met de benzine auto. En daarnaast super goedkoop laden, heen én weer van Apeldoorn naar Zuid-Frankrijk was 75 EUR :9 . Met de benzine auto was ik de jaar ervoor rond de 480 EUR kwijt :') .
Wij hebben dit nu 5+ keer gedaan. Zeker als je abrp achter de hand houdt, en je kiest de juiste Superchargers - houdt de auto het beter vol; dan jij.

Ik heb meerdere keren bij een lader gestaan, kort ogen dicht; 'ehh BlasterXp - de auto zegt dat we alweer verder kunnen'. En dan bleef ik nog 5 minuten staan, en schoof de planning wat op. Zeker naar het Zuiden zijn er mega veel laders; en je kunt hem ook prima wat bijstellen/beinvloeden. Ik wil naar Zuid, maar we gaan bij x y z toch een extra stopje doen. Bij de Tesla navigatie moet ik vaak knetter hard rijden om de accu leeg genoeg te hebben voor de hoogste snelheid. Of dat dus gewoon los laten; en rijden zoals je wilt en dan bijv. een of twee laders later pakken.

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:51
hsb85 schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 10:03:
[...]

22 minuten wachten is alleen lang als je 22 minuten lang niets aan het doen bent en dus actief wacht.

22 minuten iets anders doen is zo voorbij.

je sluit auto aan, loopt naar de plek waar je naar de wc kan. Gaat naar de wc. loop naar de plek waar je iets kan drinken. rondkijken wat je precies wil hebben, in de rij staan. Als het warm is liever daar op drinken en weer terug lopen naar de auto is al snel meer dan 22 minuten.

zeker als je een gezin hebt gaat dit al richting een half uur en is de auto veel verder geladen dan je oorspronkelijk van plan was.

ik heb er inmiddels zo'n 80k op zitten en kan op 1 hand tellen dat ik actief op de auto gewacht heb voor het laden voor ik weer verder kon.
Mijn ervaring is ook dat ik met gezin uiteindelijk zelf eerder stop, dan dat de Tesla zegt dat ik moet stoppen. 4u achter elkaar doorrijden met kinderen is gewoon te lang om niet te stoppen, daarnaast vind ik het zelf ook wel fijn om na 2.5u tot 3u even te stoppen en te wisselen. We stoppen dan alsnog bij een laadpunt, en doen dan inderdaad de riedel die je zelf aangeeft en dan ben je zo weer 15-20 min kwijt en is je auto weer relatief vol. In de praktijk stop je dan wat vaker dan offiicieel vanuit Tesla nodig is

• karel_G_1981
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 11:01
Frankrijk gaat prima is mijn ervaring en laden is ook nog goedkoop

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:43
45 minuten is een sterke onderschatting. Een laadbeurt van 10-80% kost je altijd een half uur. En reken maar op minstens 3 laadbeurten, zeker als je 's nachts 130 gaat rijden zonder veel oponthoud. Maar erg voelt dat niet aan hoor.

Nadeel van 's nachts rijden via SuC is dat je soms bij een McDo, een shopping of bij een hotel terecht komt. Tot een uur of 11 is de kans groot dat je nog naar toilet kan (niet bij shopping), maar rond 2h bv kan het zelfs zijn dat je een Hotel niet zomaar binnen komt, laat staan dat je een bar vindt die open is.

Ik zou dan via benzinestations rijden waar er ook laders staan. Dan heb je meer kans op koffie en een toilet.

Sony A7 iv en wat recycled glas

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:48
Wij zoeken tijdens de vakantiereis met de kinderen altijd een film uit die hun willen zien. Drinken en eten erbij en ondertussen Netflix bij elke laadstop.

Dit jaar gaan we eerst naar Basel(1 nacht hotel) dan over de Gotthardpas naar Como(1 nacht hotel) dan door naar Genua voor onze cruise. Op terugreis van Genua naar Disneyland Paris met ergens willekeurig een tussenstop met hotel.

[ Voor 3% gewijzigd door patrickt35 op 07-05-2026 11:23 ]

• iMoose
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 12:17
patrickt35 schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 11:22:
Wij zoeken tijdens de vakantiereis met de kinderen altijd een film uit die hun willen zien. Drinken en eten erbij en ondertussen Netflix bij elke laadstop.

Dit jaar gaan we eerst naar Basel(1 nacht hotel) dan over de Gotthardpas naar Como(1 nacht hotel) dan door naar Genua voor onze cruise. Op terugreis van Genua naar Disneyland Paris met ergens willekeurig een tussenstop met hotel.
Totaal niet Tesla gerelateerd (excuus daarvoor) maar een hotel tip voor deze route. Ga vlak voor Basel de grens over naar Frankrijk ter hoogte van Mulhouse. In Mulhouse is een Golden Tulip hotel met Tesla SuC, ruime schone kamers en een zwembad. Beter betaalbaar dan de hotels in en rond Basel en onze kinderen konden het zwembad altijd waarderen.
Pagina: 1 ... 244 245 Laatste

Let op:
  • Discussies/uitlatingen over het gedrag of politieke agenda van Elon Musk horen hier niet thuis, zie: Taro in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3"
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: