• BMWi4
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 10:32
Ik heb gezocht maar zie nergens staan waar je het geheel kan uitzetten

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Nu online
Ik zit momenteel nog in m'n FSD-proefmaand, maar betekent dit ook dat je geen software-updates meer krijgt tot de proefperiode voorbij is? Kan er niet veel over vinden online, maar waarschijnlijk zit ik vast in deze FSD-build.

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:56

duderuud

Sliden is koel

BMWi4 schreef op maandag 4 mei 2026 @ 10:08:
[...]

Even foto gemaakt in mijn eigen auto:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mhApIhfsFrQnVgBmtyuC7wRyqHU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Uk5lNaSwf7nZECo3gWSLkas5.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 18% gewijzigd door duderuud op 04-05-2026 10:19 ]

Motor-Forum.nl

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Rogar schreef op maandag 4 mei 2026 @ 10:17:
Ik zit momenteel nog in m'n FSD-proefmaand, maar betekent dit ook dat je geen software-updates meer krijgt tot de proefperiode voorbij is? Kan er niet veel over vinden online, maar waarschijnlijk zit ik vast in deze FSD-build.
Ik verwacht van wel, in ieder geval tot je proefperiode voorbij is. De FSD versies lopen (helaas) altijd achter.

• turkeyhakan
  • Nu online
BMWi4 schreef op maandag 4 mei 2026 @ 10:08:
[...]

Dat gaat ook moeilijk als je geen Tesla hebt. De keuze is er in ieder geval, zoals eerder aangegeven.

Hier heb je een online app die de instellingen (in het Italiaans) een beetje representeert:

https://tesla-ui-simulator.vercel.app/

En deze https://teslaui.dkrasniy.com/ (maar is niet volledig)

• BMWi4
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 10:32
duderuud schreef op maandag 4 mei 2026 @ 10:18:
[...]

Even foto gemaakt in mijn eigen auto:
[Afbeelding]
Bedankt voor je hulp😁

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:05
turkeyhakan schreef op maandag 4 mei 2026 @ 09:19:
[...]

Zonder een geluidsopname is het echt gissen hoor... toevallig niets in het deurvakje of iets dergelijks laten liggen? En anders is het wellicht de ruit of het mechanisme ervan?
https://drive.google.com/...c_uuLdk/view?usp=drivesdk

Het is een rammeltje in de deur. Meest hoorbaar als het raam dus helemaal gesloten is. Laat ik het raam dus iets zakken is het een stuk minder hoorbaar/weg.

Het raam sluit echter wel super mooi, en de deur ligt er goed in. Ik denk eerder dat het een los kabeltje o.i.d. in de deur is? Al begrijp ik dan niet goed hoe dat samen hangt met de hoogte van het raam.

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 12:06
zunrob schreef op maandag 4 mei 2026 @ 10:41:
[...]

Het is een rammeltje in de deur. Meest hoorbaar als het raam dus helemaal gesloten is. Laat ik het raam dus iets zakken is het een stuk minder hoorbaar/weg.

Het raam sluit echter wel super mooi, en de deur ligt er goed in. Ik denk eerder dat het een los kabeltje o.i.d. in de deur is? Al begrijp ik dan niet goed hoe dat samen hangt met de hoogte van het raam.
Misschien te veel druk op het raam?

• turkeyhakan
  • Nu online
zunrob schreef op maandag 4 mei 2026 @ 10:41:
[...]

Ik zou een service verzoek indienen of even langsgaan bij een Tesla Service Center.

• zunrob
turkeyhakan schreef op maandag 4 mei 2026 @ 10:51:
[...]

Ik zou een service verzoek indienen of even langsgaan bij een Tesla Service Center.
Ik kan helaas pas 20 mei langs volgens de service planner.
Kun je op de bonnefooi langs rijden?

[ Voor 5% gewijzigd door zunrob op 04-05-2026 11:03 ]

• zunrob
gjcvro schreef op maandag 4 mei 2026 @ 10:46:
[...]

Misschien te veel druk op het raam?
Als ik tijdens het rijden tegen het raam druk (meerdere plaatsen geprobeerd) wordt het niet minder.
Overigens, als je voorzichtig tikt tegen het deurpaneel hoor je de rammel ook.

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Maasluip

Kabbelend watertje

gjcvro schreef op donderdag 30 april 2026 @ 10:27:
Lol, net "smart summon" op de oprit geprobeerd, kijken of ik hem zo ver kreeg dat hij 2 plaatsen opschoof zodat hij bij de laadpaal komt, maar veel meer dan een meter vooruit werd het niet. "Kom naar mij" was echt zo van, nou vooruit ik ga een halve meter naar voren en dan vind ik het wel best, die andere 5 meter loop je maar lekker zelf. Dan blijft over recht naar voor en recht naar achter, maar dat hielp niet in dit geval. Leuk idee, maar compleet nutteloos in deze opzet.
Ik heb het gisteren ook geprobeerd. De auto stond een paar dagen in een krappe garage waar in- en uitstappen lastig was, dus ik dacht "probeer summon".
Nou, na 4 keer proberen steeds "kan geen verbinding maken met de auto". Terwijl ik er echt op een meter afstand van stond. Communicatie ging ook zonder problemen want de deuren unlocken ging ook.
Toen ik instappte zag ik wel dat de mobiele communicatie geen verbinding had. Ik weet niet of dat nodig is voor ASS, maar waarom zou het, waarom is bluetooth niet voldoende. En dan nog, dat maakt de functie nogal nutteloos als je de auto in een garage parkeert en er dan opeens geen mobiele communicatie meer is.

Dus nee, geen ACTUAL smart summon. Het is gewoon nog net zo prut als altijd.

En op de weg naar huis over de A2 tussen Kerensheide en het Vonderen weer gek geworden van de blauwe "verzoeken" om een baan naar links op te schuiven. NEE! NEE! NEE! Er rijdt niks voor me, ik hoef niemand in te halen, stel toch niet elke keer voor om naar de middelste baan te verhuizen en vooral BLIJF MIJ NIET LASTIG VALLEN ALS IK HET ELKE KEER WEGDRUK.

Zo, weer wat frustratie geventileerd van dingen die nooit opgelost worden maar die je wel al 5 jaar tegenkomt.

Signatures zijn voor boomers.

• turkeyhakan
  • Nu online
zunrob schreef op maandag 4 mei 2026 @ 11:03:
[...]
Kun je op de bonnefooi langs rijden?
Normaliter niet, maar gezien het feit dat het een nieuwe auto is en je er mee zit, kun je het altijd proberen, toch? Ik zou langsrijden op de locatie waar je de auto ook hebt afgehaald. Geen garanties uiteraard, maar zo had ik het aangevlogen.

• gjcvro
zunrob schreef op maandag 4 mei 2026 @ 11:04:
[...]

Als ik tijdens het rijden tegen het raam druk (meerdere plaatsen geprobeerd) wordt het niet minder.
Overigens, als je voorzichtig tikt tegen het deurpaneel hoor je de rammel ook.
Volgens mij moet je de ramen nog kunnen kalibreren, maar dat is volgens mij alleen boven en onderkant vastleggen als eindstop. Vrees toch dat je een servicerequest in moet sturen.

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:34
Excuus als het al gevraagd is, ik heb eind deze maand een service verzoek voor nieuwe schijfremmen, moet ik dan de keycard meenemen? Geef je die dan af bij de receptie?

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
MrDirect schreef op maandag 4 mei 2026 @ 11:22:
Excuus als het al gevraagd is, ik heb eind deze maand een service verzoek voor nieuwe schijfremmen, moet ik dan de keycard meenemen? Geef je die dan af bij de receptie?
Bij Tesla zelf? Zij hebben toegang tot je auto zodra je t terrein oprijdt en de auto aanmeld bij de balie.

Bij een derde? Neem een keycard mee.

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:34
Caayn schreef op maandag 4 mei 2026 @ 11:31:
[...]
Bij Tesla zelf? Zij hebben toegang tot je auto zodra je t terrein oprijdt en de auto aanmeld bij de balie.

Bij een derde? Neem een keycard mee.
Tesla zelf, Tilburg. Thanks. Neem hem voor de zekerheid toch maar mee.

• zunrob
gjcvro schreef op maandag 4 mei 2026 @ 11:12:
[...]

Volgens mij moet je de ramen nog kunnen kalibreren, maar dat is volgens mij alleen boven en onderkant vastleggen als eindstop. Vrees toch dat je een servicerequest in moet sturen.
Kalibratie idd geprobeerd, geen succes. Balen.

• Rogar
  • Nu online
MrDirect schreef op maandag 4 mei 2026 @ 11:33:
[...]

Totaal onnodig om die mee te nemen.

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:54
MrDirect schreef op maandag 4 mei 2026 @ 11:33:
[...]

Je neemt die kaart best altijd mee.
Stel dat je telefoon plat raakt, defect gaat of gestolen wordt... sta je ineens ook helemaal stil..
Dat kaartje zit altijd in mijn portefeuille.

Sony A7 iv en wat recycled glas

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Nu online

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Tommie12 schreef op maandag 4 mei 2026 @ 11:52:
[...]

Stel dat je telefoon plat raakt, defect gaat of gestolen wordt... sta je ineens ook helemaal stil..
Je nam bij een traditionele auto ook altijd de reserve sleutel mee? Ik heb nooit een sleutelkaart of portomonnee bij mij, het enige wat ik mee heb is mijn telefoon. Gaat al 7 jaar goed :)

Alles wat je niet mee neemt kan je niet kwijt raken ook :P

Bij Tesla heb je de kaart niet nodig, bij niet-Tesla banden /onderhoudsbedrijven is het wel nodig je kaart mee te nemen.

[ Voor 9% gewijzigd door revolution-nl op 04-05-2026 12:00 ]

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

• Rogar
  • Nu online
revolution-nl schreef op maandag 4 mei 2026 @ 11:59:
[...]

Je nam bij een traditionele auto ook altijd de reserve sleutel mee? Ik heb nooit een sleutelkaart of portomonnee bij mij, het enige wat ik mee heb is mijn telefoon. Gaat al 7 jaar goed :)

Bij Tesla heb je de kaart niet nodig, bij niet-Tesla banden /onderhoudsbedrijven is het wel nodig je kaart mee te nemen.
Hier ook, maar toch een keer gehad dat m'n telefoon ging updaten (had dit zelf aangezet) terwijl ik uit de auto ging. Was heel blij dat ik m'n horloge ook als key heb ingesteld. Anders kan altijd je partner de auto nog openen en starten volgens mij.
En ik heb een keer of 2 al gehad dat ik m'n keycard op de oplader moest leggen als soort van verificatie.

• gjcvro
revolution-nl schreef op maandag 4 mei 2026 @ 11:59:
[...]

Lol, ja dat had ik, speciaal daarvoor altijd in mijn portemonnee zitten. (1 keer nodig gehad dat iemand mij de sleutel moest komen brengen en dat duurde een uur, dus dat nooit meer.)

• turkeyhakan
  • Nu online
Tommie12 schreef op maandag 4 mei 2026 @ 11:52:
[...]

Helemaal mee eens. Al wordt hier blijkbaar verschillend naar gekeken en dat is prima. Wij zijn better safe than sorry 8)

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Rogar schreef op maandag 4 mei 2026 @ 11:37:
[...]

Totaal onnodig om die mee te nemen.
Tatdat je auto om wat voor reden dan ook je telefoon niet meer herkend. Is 2x voorgekomen in 3 jaar tijd.

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

• turkeyhakan
  • Nu online
Rogar schreef op maandag 4 mei 2026 @ 12:03:
[...]

Hier ook, maar toch een keer gehad dat m'n telefoon ging updaten (had dit zelf aangezet) terwijl ik uit de auto ging. Was heel blij dat ik m'n horloge ook als key heb ingesteld. Anders kan altijd je partner de auto nog openen en starten volgens mij.
En ik heb een keer of 2 al gehad dat ik m'n keycard op de oplader moest leggen als soort van verificatie.
Goede tip, als je partner of iemand anders toegang heeft tot de Tesla app, dan kunnen ze de auto op afstand ontgrendelen en op "Starten" klikken onder het kopje Bediening. Dan kun je de auto in en kun je zo wegrijden (wel op tijd op het rempedaal drukken).

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
turkeyhakan schreef op maandag 4 mei 2026 @ 12:38:
[...]

Goede tip, als je partner of iemand anders toegang heeft tot de Tesla app, dan kunnen ze de auto op afstand ontgrendelen en op "Starten" klikken onder het kopje Bediening. Dan kun je de auto in en kun je zo wegrijden (wel op tijd op het rempedaal drukken).
Heb je dat wegrijden geprobeerd? Daar moet toch een telefoonsleutel voor in de auto zijn? Hack Tesla en je kunt iedere Tesla stelen?

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

• Rogar
  • Nu online
turkeyhakan schreef op maandag 4 mei 2026 @ 12:38:
[...]

Dat is letterlijk wat ik ook in mijn post schreef O-)
Heb dit trouwens nog nooit geprobeerd. Iemand anders wel?

[ Voor 6% gewijzigd door Rogar op 04-05-2026 12:48 ]

Pagina: 1 ... 242 243 Laatste

Let op:
  • Discussies/uitlatingen over het gedrag of politieke agenda van Elon Musk horen hier niet thuis, zie: Taro in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3"
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: