Ik heb een weekje terug een nieuwe MY P RWD besteld (yay). Nu las ik her en der al wat over het missen van Autopilot/Autosteer. Zojuist even 'ingelezen', maar autopilot/steer is een 'lane follow' functie, dus gecentreerd binnen de lijntjes blijven rijden (ik dacht voorheen dat het de eerste poging van Tesla was op FSD als het ware, don't ask me why).
Mijn huidige KIA EV6 heeft dit en icm met ACC is dat heerlijk ontspannen rijden. Nu lees ik dus dat nieuwe Tesla's dit niet hebben?
Even op de Tesla website gekeken en er wordt inderdaad alleen over TACC gesproken:
https://www.tesla.com/nl_nl/support/active-safety-tacc. Er zijn nog wel lane keeping functies (dus een biepje als je over de lijn gaat), maar die zet ik standaard uit omdat ik altijd eerst een deel over een 50kmph weg rijd met geen middenlijn en aan weerszijde een fietspad dus ik 'moet' vaak over die lijn rijden en vind het niet chill als de auto mij dan richting het midden duwt als er een tegenligger aan komt...
Hoe graag ik ook een Tesla wil rijden, ik vind het ontbreken van zo'n 'basic' feature in een wagen van €57k toch wel een dingetje. Natuurlijk zou ik het liefst met FSD rijden maar ik vind €100 per maand wel erg veel en zou vaak al voldoende hebben aan Autosteer.
2 vragen:
1. (glazenbol) zijn er geruchten dat Tesla dit terug brengt op de auto? Ik neem aan dat ze deze functie bij de oudere modellen niet er vanaf halen? Dit maakt het allemaal wel erg onoverzichtelijk natuurlijk.
2. Ik heb de auto reeds besteld, €250 aanbetaald en mijn financiering is afgelopen vrijdag goedgekeurd. Kan ik de auto nu nog annuleren en welke kosten zijn hieraan verbonden (zal ook even de voorwaarden doorlezen nu).
EDIT: De MY heeft nu ook als optie 'verlichte dorpellijsten'.. was er niet toen ik een week geleden had besteld...
EDIT:
"Tot het tijdstip waarop uw Voertuig aan u wordt afgeleverd, bent u bevoegd om uw bestelling op ieder moment te annuleren. Indien u uw bestelling annuleert of tekortschiet in de nakoming van deze overeenkomst en wij uw bestelling annuleren, stemt u er mee in dat de door u betaalde Bestelkosten, of een deel daarvan, aan ons toekomen als gefixeerde schadevergoeding, tenzij dwingend recht anders bepaalt."
[
Voor 13% gewijzigd door
Card Nox op 02-05-2026 22:54
]