• karel_G_1981
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 23:35
nosuchuser schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 21:42:
[...]

Klopt, ik doelde ook op nieuwe verkopen
Wat het bizarre is dat je bij tesla
Occasions altijd EAP erbij kreeg om het een beetje aantrekkelijk te maken en nu ineens helemaal niets meer , ja als je automatisch wilt parkeren of autosteer wilt moet je een FSD abonnement nemen voor 99 per maand ook al heb je HW3 7(8)7

Dan kun je beter een occasion kopen ergens anders, je betaalt bij tesla toch al teveel.

• NRDSCHLF
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 00:06
Heren iemand een idee hoe dit zit? Zojuist mijn M3 RWD opgehaald (eind maart besteld). In de optielijst staat: ''APBS - Autopilot'' maar in de auto zie ik nu alleen TACC staan en de mogelijkheid om FSD te gebruiken voor €99,- per maand.

Was dat juist niet voor nieuwe auto's die ná 11 april zijn besteld? Ik was in de veronderstelling dat mijn model met de APBS optie nog autosteer e.d. had...

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 00:00
leadingdamage1 schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 12:21:
[...]

In Amerika kon je de FSD overzetten naar een nieuw voertuig. Vraag is of dat later nog kan maar denk het wel eigenlijk.

Wat me eigenlijk nog het meest opvalt in deze discussie van wel of niet direct kopen, jullie gaan er allemaal van uit dat het 100 euro blijft. Maar ik zie het eigenlijk wel omhoog gaan naar 150 of zelfs 200 euro in de toekomst.
Dat zie ik niet gebeuren. In Musk’s nieuwe compensatieplan (goedgekeurd door aandeelhouders) staat expliciet:

Doel: 10 miljoen actieve FSD-subscriptions
Dit is één van de voorwaarden om enorme aandelenbonussen te krijgen (in de orde van honderden miljarden / richting $1 biljoen)

Hoe goedkoper hoe meer abo's er worden verkocht.

Aiaiai... zeker met AI gedaan

• nosuchuser
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 00:44
bert pit schreef op zaterdag 2 mei 2026 @ 00:00:
[...]

Dat zie ik niet gebeuren. In Musk’s nieuwe compensatieplan (goedgekeurd door aandeelhouders) staat expliciet:

Doel: 10 miljoen actieve FSD-subscriptions
Dit is één van de voorwaarden om enorme aandelenbonussen te krijgen (in de orde van honderden miljarden / richting $1 biljoen)

Hoe goedkoper hoe meer abo's er worden verkocht.
Naar verluid rijden er nog geen 10 mio Tesla autos rond, dus nog een lange weg om bij de mogelijkheid om bij 10 mio potentiële abonnementen te kunnen komen. FSD op HW3 in Europa mogelijk maken zou al weer kunnen helpen in de aantallen ;)

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01:14
NRDSCHLF schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 23:48:
Heren iemand een idee hoe dit zit? Zojuist mijn M3 RWD opgehaald (eind maart besteld). In de optielijst staat: ''APBS - Autopilot'' maar in de auto zie ik nu alleen TACC staan en de mogelijkheid om FSD te gebruiken voor €99,- per maand.

Was dat juist niet voor nieuwe auto's die ná 11 april zijn besteld? Ik was in de veronderstelling dat mijn model met de APBS optie nog autosteer e.d. had...
Dat is vreemd ja. Wij hebben ook vandaag opgehaald, maar ik zie die optie wel staan (23 maart besteld). Nog geen software update gedaan btw.

• Duzzan
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01:04
turkeyhakan schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 21:16:
[...]

Voor automatisch parkeren dien je tegenwoordig fsd aan te schaffen voor 7,5k (kan tot 15 mei) of € 100 per maand te betalen voor een abonnement. Eap is niet meer te koop.
Oef, dat gaat ze niet leuk vinden …
Bizar eigenlijk dat je een pakket a 7.5k moet kopen om automatisch te kunnen parkeren.

• sender
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01:40
Duzzan schreef op zaterdag 2 mei 2026 @ 01:04:
[...]

Oef, dat gaat ze niet leuk vinden …
Bizar eigenlijk dat je een pakket a 7.5k moet kopen om automatisch te kunnen parkeren.
Inderdaad! Frikking oplichters... meer dan 3K vragen ze er bij mijn juniper voor terwijl mijn 11 jaar ouwe bmw het ook gewoon al kan 🫢
Pagina: 1 ... 241 242 Laatste

Let op:
  • Discussies/uitlatingen over het gedrag of politieke agenda van Elon Musk horen hier niet thuis, zie: Taro in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3"
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: