Flaxourne schreef op woensdag 22 april 2026 @ 14:52:
Hoe is het eigenlijk gesteld met phantom braking nu in 2026?
Stel je koopt een model 3 uit 2019 2020, heeft deze daar nog veel last van met HW3?
Ik ben aan het oriënteren op EVs en vind Tesla heel tof. Alleen Phantom braking schrikt me wel af. Is het echt zo erg als er gezegd wordt? Ik zou wel graag met de adaptieve cruise willen rijden op 100, 80 en 60 wegen.
Gaat daarnaast de FSD update ook zorgen dat de standaard autopilot beter werkt en er minder phantom braking plaatsvindt?
Als je een M3 uit begin 2019 koopt moet je kijken of Autopilot wel aanwezig is. Er zijn een klein aantal M3 in dat jaar geleverd zonder autopilot, dan heb je dus een gewone cruise control en geen adaptieve variant. Probeer een M3 van eind 2020 of jonger te bemachtigen (de eerste facelift met zwarte omlijsting) hierin zijn de nodige punten verbeterd.
60 wegen kan je, in mijn ogen, wel vergeten in Nederland. Zonder middenlijn ziet hij iedere tegenliggers alsof het spookrijders zijn.
(snelwegen)100 wegen verschilt per persoon. Ik vindt Tesla's adaptieve cruise control niet fijn werken maar andere zweren er weer bij.
Autopilot heeft in jaren geen serieuze update gehad. Er gaan al jaren geruchten dat dit (ooit) wordt geüpgrade naar dezelfde basis als FSD, maar wanneer en of dit gaat gebeuren..
[
Voor 6% gewijzigd door
Caayn op 22-04-2026 15:22
]