• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Radiodurans schreef op maandag 20 april 2026 @ 18:03:
[...]

Regeneratie, snelladen, bochten op snelheid, extra tractie bij slippen, veiliger in de winter bij sneeuw… en dan ook nog dagelijks een glimlach bij optrekken en sneller inhalen :D
Het snelladen gaat effectief niet veel sneller (piek is hoger maar is heel kort), geen extra tractie bij slippen (de voormotor doet het alleen als je veel vermogen vraagt), niet veiliger in de sneeuw, het is geen permanente vierwiel aandrijving mocht je dat denken, regeneratie wil je eigenlijk niet voor max rendement. Blijft over de glimlach, die na een paar weken ook wel over is. ;)

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

• Barse87
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 19:26
Is hier al iemand die een gratis proefperiode voor FSD aangeboden heeft gekregen?

En weet iemand of FSD alleen uitkomt voor de HW4 voertuigen mét frontbumper camera?

Ik heb op internet namelijk nog niet gezien dat er voertuigen zonder front camera met FSD rijden (in NL)…

9280WP | Daikin Altherma 3 LT 8kW | VW e-Golf 2019 | Tesla Model 3 RWD 2025

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 21:17
Barse87 schreef op maandag 20 april 2026 @ 19:00:
Is hier al iemand die een gratis proefperiode voor FSD aangeboden heeft gekregen?

En weet iemand of FSD alleen uitkomt voor de HW4 voertuigen mét frontbumper camera?

Ik heb op internet namelijk nog niet gezien dat er voertuigen zonder front camera met FSD rijden (in NL)…
Ik rijd sinds 11 april met FSD en heb een HW4 auto zonder frontbumper camera.

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

• Barse87
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 19:26
Davidas schreef op maandag 20 april 2026 @ 19:04:
[...]

Ik rijd sinds 11 april met FSD en heb een HW4 auto zonder frontbumper camera.
Heb je nu dan ook de “echte” FSD of nog de de ouderwetse autopilot?

9280WP | Daikin Altherma 3 LT 8kW | VW e-Golf 2019 | Tesla Model 3 RWD 2025

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:20

DarkSide

theres no place like ::1

Barse87 schreef op maandag 20 april 2026 @ 19:08:
[...]

Echte FSD
Ik heb een m3 uit maart 2025 dus ook geen fromt cam
En heb ook FSD supervised.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 21:17
Barse87 schreef op maandag 20 april 2026 @ 19:08:
[...]

Echte FSD, een verschil van dag en nacht kun je wel stellen. :P

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 21:06

• karel_G_1981
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 21:09
Barse87 schreef op maandag 20 april 2026 @ 19:00:

Bumper camera is gelukkig niet nodig , ik rij al ruim een weeek rond met fsd in een m3 highland zonder bumper camera. Werkt prima!

• karel_G_1981
😂 och af en toe kun je best een vraagje dubbel beantwoorden 😋

• MatteC
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 20:20
Vraagje: ik heb een MY RWD 2024 met BYD batterij.

Nu aan het kijken voor een nieuwe of 2dehands M3 RWD als 2e wagen maar zou graag ook een BYD batterij hebben ipv CATL want ben uiterst tevreden over de BYD. Bestaan dat? BYD in M3?

En tegenwoordig nog MY beschikbaar met BYD?

• karel_G_1981
FastForwardNL schreef op maandag 20 april 2026 @ 15:29:
[...]

Hier dezelfde twijfels. Neig nu zelfs naar de standard. Zoveel kilometers scheelt het niet qua range en die heeft een LFP batterij.

Gisteren tijdens een proefrit positief verrast, ook al wilde ik eigenlijk de Premium proberen.

Dacht dat ik eruit was na jaren twijfelen over een EV...
Lfp is perfect en een genot met makkelijk tot 100% laden en lage degradatie en zeker met de oerdegelijke catl6m uit de rwd. Enige reden om geen lfp te nemen is als je veel in diepvriesklimaat rijdt, dan presteert ie minder.

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19:58
gjcvro schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 20:47:
[...]

Met de nieuwere tesla's werkt het automatisch hervatten ook niet zo geweldig met de commander.
Werkt het wel, of werkt het niet?

Aiaiai... zeker met AI gedaan

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:51
daemonix schreef op maandag 20 april 2026 @ 18:43:
Het snelladen gaat effectief niet veel sneller (piek is hoger maar is heel kort), geen extra tractie bij slippen (de voormotor doet het alleen als je veel vermogen vraagt), niet veiliger in de sneeuw, het is geen permanente vierwiel aandrijving mocht je dat denken, regeneratie wil je eigenlijk niet voor max rendement. Blijft over de glimlach, die na een paar weken ook wel over is. ;)
Ik zie gewoon live m’n voormotor aan- en uitgaan op de S3XY dash als het hard regent en ik bijv. in een spoor terecht kom. Op het woord ‘veiliger’ in de sneeuw kun je natuurlijk zout leggen maar je kunt niet ontkennen dat de Tesla fantastische tractie-controle heeft in sneeuw, modder en zand. Als ik een talud afrij van de snelweg dan haal ik ook regen op m’n voormotor, lijkt me prima voor m’n rendement. Die glimlach heb ik na 3 jaar nog steeds, inderdaad ook vanwege betere audio. Die 3 duizend euro lijkt mij prima besteed!

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 21:06
bert pit schreef op maandag 20 april 2026 @ 19:38:
[...]

Werkt het wel, of werkt het niet?
Welk stukje van "niet zo geweldig" moet ik beter uitleggen? :9

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:23

RvV

MatteC schreef op maandag 20 april 2026 @ 19:35:
Vraagje: ik heb een MY RWD 2024 met BYD batterij.

Nu aan het kijken voor een nieuwe of 2dehands M3 RWD als 2e wagen maar zou graag ook een BYD batterij hebben ipv CATL want ben uiterst tevreden over de BYD. Bestaan dat? BYD in M3?

En tegenwoordig nog MY beschikbaar met BYD?
Nee en nee.
De CATL is ook een erg goede LFP accu. Niets om je zorgen om te maken.

Y'24

• karel_G_1981
RvV schreef op maandag 20 april 2026 @ 20:23:
[...]

Nee en nee.
De CATL is ook een erg goede LFP accu. Niets om je zorgen om te maken.
Juist , niks mis met de catl! Zoals al eerder gezegd. Hele goede laadcurve en oerdegelijk.
Pagina: 1 ... 236 237 Laatste

Let op:
  • Discussies/uitlatingen over het gedrag of politieke agenda van Elon Musk horen hier niet thuis, zie: Taro in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3"
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: