• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Radiodurans schreef op maandag 20 april 2026 @ 18:03:
[...]

Regeneratie, snelladen, bochten op snelheid, extra tractie bij slippen, veiliger in de winter bij sneeuw… en dan ook nog dagelijks een glimlach bij optrekken en sneller inhalen :D
Het snelladen gaat effectief niet veel sneller (piek is hoger maar is heel kort), geen extra tractie bij slippen (de voormotor doet het alleen als je veel vermogen vraagt), niet veiliger in de sneeuw, het is geen permanente vierwiel aandrijving mocht je dat denken, regeneratie wil je eigenlijk niet voor max rendement. Blijft over de glimlach, die na een paar weken ook wel over is. ;)

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

• Barse87
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 18:21
Is hier al iemand die een gratis proefperiode voor FSD aangeboden heeft gekregen?

En weet iemand of FSD alleen uitkomt voor de HW4 voertuigen mét frontbumper camera?

Ik heb op internet namelijk nog niet gezien dat er voertuigen zonder front camera met FSD rijden (in NL)…

9280WP | Daikin Altherma 3 LT 8kW | VW e-Golf 2019 | Tesla Model 3 RWD 2025

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 15-05 15:38
Barse87 schreef op maandag 20 april 2026 @ 19:00:
Is hier al iemand die een gratis proefperiode voor FSD aangeboden heeft gekregen?

En weet iemand of FSD alleen uitkomt voor de HW4 voertuigen mét frontbumper camera?

Ik heb op internet namelijk nog niet gezien dat er voertuigen zonder front camera met FSD rijden (in NL)…
Ik rijd sinds 11 april met FSD en heb een HW4 auto zonder frontbumper camera.

• Barse87
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 18:21
Davidas schreef op maandag 20 april 2026 @ 19:04:
[...]

Ik rijd sinds 11 april met FSD en heb een HW4 auto zonder frontbumper camera.
Heb je nu dan ook de “echte” FSD of nog de de ouderwetse autopilot?

9280WP | Daikin Altherma 3 LT 8kW | VW e-Golf 2019 | Tesla Model 3 RWD 2025

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:01

DarkSide

theres no place like ::1

Barse87 schreef op maandag 20 april 2026 @ 19:08:
[...]

Echte FSD
Ik heb een m3 uit maart 2025 dus ook geen fromt cam
En heb ook FSD supervised.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Davidas
Barse87 schreef op maandag 20 april 2026 @ 19:08:
[...]

Echte FSD, een verschil van dag en nacht kun je wel stellen. :P

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online

• karel_G_1981
  • Registratie: Januari 2025
  • Nu online

Bumper camera is gelukkig niet nodig , ik rij al ruim een weeek rond met fsd in een m3 highland zonder bumper camera. Werkt prima!

• karel_G_1981
  • Nu online
😂 och af en toe kun je best een vraagje dubbel beantwoorden 😋

• MatteC
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 15-05 09:26
Vraagje: ik heb een MY RWD 2024 met BYD batterij.

Nu aan het kijken voor een nieuwe of 2dehands M3 RWD als 2e wagen maar zou graag ook een BYD batterij hebben ipv CATL want ben uiterst tevreden over de BYD. Bestaan dat? BYD in M3?

En tegenwoordig nog MY beschikbaar met BYD?

• karel_G_1981
  • Nu online
FastForwardNL schreef op maandag 20 april 2026 @ 15:29:
[...]

Hier dezelfde twijfels. Neig nu zelfs naar de standard. Zoveel kilometers scheelt het niet qua range en die heeft een LFP batterij.

Gisteren tijdens een proefrit positief verrast, ook al wilde ik eigenlijk de Premium proberen.

Dacht dat ik eruit was na jaren twijfelen over een EV...
Lfp is perfect en een genot met makkelijk tot 100% laden en lage degradatie en zeker met de oerdegelijke catl6m uit de rwd. Enige reden om geen lfp te nemen is als je veel in diepvriesklimaat rijdt, dan presteert ie minder.

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09:05
gjcvro schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 20:47:
[...]

Met de nieuwere tesla's werkt het automatisch hervatten ook niet zo geweldig met de commander.
Werkt het wel, of werkt het niet?

Aiaiai... zeker met AI gedaan

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
daemonix schreef op maandag 20 april 2026 @ 18:43:
Het snelladen gaat effectief niet veel sneller (piek is hoger maar is heel kort), geen extra tractie bij slippen (de voormotor doet het alleen als je veel vermogen vraagt), niet veiliger in de sneeuw, het is geen permanente vierwiel aandrijving mocht je dat denken, regeneratie wil je eigenlijk niet voor max rendement. Blijft over de glimlach, die na een paar weken ook wel over is. ;)
Ik zie gewoon live m’n voormotor aan- en uitgaan op de S3XY dash als het hard regent en ik bijv. in een spoor terecht kom. Op het woord ‘veiliger’ in de sneeuw kun je natuurlijk zout leggen maar je kunt niet ontkennen dat de Tesla fantastische tractie-controle heeft in sneeuw, modder en zand. Als ik een talud afrij van de snelweg dan haal ik ook regen op m’n voormotor, lijkt me prima voor m’n rendement. Die glimlach heb ik na 3 jaar nog steeds, inderdaad ook vanwege betere audio. Die 3 duizend euro lijkt mij prima besteed!

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS

• gjcvro
  • Nu online
bert pit schreef op maandag 20 april 2026 @ 19:38:
[...]

Werkt het wel, of werkt het niet?
Welk stukje van "niet zo geweldig" moet ik beter uitleggen? :9

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:34

RvV

MatteC schreef op maandag 20 april 2026 @ 19:35:
Vraagje: ik heb een MY RWD 2024 met BYD batterij.

Nu aan het kijken voor een nieuwe of 2dehands M3 RWD als 2e wagen maar zou graag ook een BYD batterij hebben ipv CATL want ben uiterst tevreden over de BYD. Bestaan dat? BYD in M3?

En tegenwoordig nog MY beschikbaar met BYD?
Nee en nee.
De CATL is ook een erg goede LFP accu. Niets om je zorgen om te maken.

Y'24

• karel_G_1981
  • Nu online
RvV schreef op maandag 20 april 2026 @ 20:23:
[...]

Nee en nee.
Juist , niks mis met de catl! Zoals al eerder gezegd. Hele goede laadcurve en oerdegelijk.

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:13
DSet45 schreef op maandag 20 april 2026 @ 15:43:
[...]

Zijn geloof ik van 661 km (pre swap) naar 603 km (post swap) nu naar 609 km gegaan na een correctie.

Wat ook geinig is dat ze online bij de AWD, de WLTP van de optionele 20" wielen laten zien, ipv van de default 19" (wat met de standaard inbegrepen wielen dus meer WLTP heeft dan de RWD).
Zo, scherp! Dat is wel een spelletje om de accu van de RWD beter te laten lijken. Bij de 609km die bijgesteld is viel me ook op dat de 20 inch maar 6km scheelt: 603 km. Dat is bij de AWD 29 km.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• Silversurfer1
  • Registratie: April 2023
  • Nu online
DSet45 schreef op maandag 20 april 2026 @ 15:25:
Blijf het toch lastig vinden, heb interesse in de RWD Model Y, maar met de nieuwe 4680 batterij, wat aanzienlijk minder range heeft dan zijn voorganger (niet heel lang geleden was de WLTP bij de RWD stukken hoger 660ish?), weet ik het niet meer. Lees er geen positieve verhalen over, ook met betrekking tot laadsnelheid. De AWD heeft momenteel meer range dan de RWD.
Er staat ook bij de Y Long Range RWD dat de kilometers geschat zijn. De echte WLPT cijfers moeten nog komen. Ik denk dat Tesla laag schat nu omdat ze anders in de problemen kunnen komen.

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:15

Sebazzz

3dp

Mijn collega met een 2024 Model Y (dus pre Jupiter) heeft FSD nu.

Ik met mijn Highland Model 3 niet :'(

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:04
daemonix schreef op maandag 20 april 2026 @ 17:49:
[...]

3000 euro voor een motor die je maar af en toe gebruikt vind ik best wel veel geld. ;)
Het is bijzonder hoe iedereen hier tegenaan kijkt. Als je toch al 40k te besteden hebt, wat is 3k dan nog op het geheel? :-)

• n41r0j
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:37
turkeyhakan schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 06:22:
[...]

Het is bijzonder hoe iedereen hier tegenaan kijkt. Als je toch al 40k te besteden hebt, wat is 3k dan nog op het geheel? :-)
Op dit moment speelt ook zeker mee dat je de RWD kunt financieren tegen 0,99% rente. Dat scheelt op het eind een behoorlijke slok. Als ook de AWD 0,99% rente had, had ik die ook zeker besteld. Ben vooral bang dat het geluidssysteem me tegen gaat vallen, komende van Bowers & Wilkins in een Volvo.

• turkeyhakan
n41r0j schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 07:18:
[...]

Op dit moment speelt ook zeker mee dat je de RWD kunt financieren tegen 0,99% rente. Dat scheelt op het eind een behoorlijke slok. Als ook de AWD 0,99% rente had, had ik die ook zeker besteld. Ben vooral bang dat het geluidssysteem me tegen gaat vallen, komende van Bowers & Wilkins in een Volvo.
Wat voor Volvo reed je hiervoor? Het B&W systeem in de duurdere modellen is wel echt TOP. Die van bijv. een XC60 is niet te vergelijken met die van een V60.

Het geluidssysteem in de basisuitvoering van een Tesla is prima, maar je gaat er zeker op achteruit. Ik heb een Model 3 Performance en heb recent ook de Model 3 RWD (Standaard) gereden en het valt niet tegen, maar echt genieten zit er niet in als je wat beters gewend bent. Het basissysteem van Tesla is wel véél beter dan andere merken.

[ Voor 22% gewijzigd door turkeyhakan op 21-04-2026 07:47 ]

• karel_G_1981
  • Nu online
Silversurfer1 schreef op maandag 20 april 2026 @ 23:44:
[...]

Er staat ook bij de Y Long Range RWD dat de kilometers geschat zijn. De echte WLPT cijfers moeten nog komen. Ik denk dat Tesla laag schat nu omdat ze anders in de problemen kunnen komen.
Raar is het wel. De awd is maar 3000 euro duurder en heeft bijna dezelfde range als de rwd met 4680. Als de 4680 idd zo weinig capaciteit heeft en ook in de awd komt dan heeft de awd straks minder range dan de performance ik denk dat de long range rwd nu eigenlijk te weinig range heeft voor een long range, zeker gezien de sprongen die de concurrentie ook maakt. In de 3 long range modellen worden alleen nog de LG packs geleverd

• DSet45
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 14-05 10:03
karel_G_1981 schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 08:19:
[...]

Raar is het wel. De awd is maar 3000 euro duurder en heeft bijna dezelfde range als de rwd met 4680. Als de 4680 idd zo weinig capaciteit heeft en ook in de awd komt dan heeft de awd straks minder range dan de performance ik denk dat de long range rwd nu eigenlijk te weinig range heeft voor een long range, zeker gezien de sprongen die de concurrentie ook maakt. In de 3 long range modellen worden alleen nog de LG packs geleverd
De AWD heeft meer range dan de RWD met de 4680 (20km meer).

• Mooper
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 22:00
DSet45 schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 08:31:
[...]

Het vreemde is dat dit alleen is wanneer je bij de velgen kijkt. Als je bovenaan kijkt heeft de RWD weer meer range namelijk 9km.

• DSet45
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 14-05 10:03
Mooper schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 08:39:
[...]

Het vreemde is dat dit alleen is wanneer je bij de velgen kijkt. Als je bovenaan kijkt heeft de RWD weer meer range namelijk 9km.
Klopt, maar dat doen ze hoogstwaarschijnlijk om de RWD enigszins nog een ‘voordeel’ te geven. Maar de WLTP van de AWD bovenaan, is dus op basis van de grotere velgen.

• nDirect090
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19:17
Vannacht de 2026.14.1 spring update ontvangen (hw3 met ryzen). Had stiekem gehoopt op grok, maar helaas.. auto is duitse import dus vandaar ik grok wel had verwacht.
DSet45 schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 08:31:
[...]

WLTP cijfers van Tesla moet je met een hele grote korrel zout nemen en niet blind op staren (MY AWD heeft dezelfde officiële WLTP voor 19" en 20" wat te denken geeft). Ze kunnen het zelf veel beter inschatten, maar die waardes publiceert Tesla niet. Je moet daarvoor kijken naar wat de Rated Range is die in de auto wordt getoond. Die is ook afhankelijk van de velgmaat. Helaas worden die nergens structureel bijgehouden (ook niet in de TFF Accu Wiki), en zul je moeten zoeken wat die voor een specifiek model is en dan ook zeker weten dat het voor dezelfde accu is. En dan ook nog rekening houden dat die rated range de accu degradatie verwerkt

• markklok
  • Laatst online: 15:35

markklok

< Tijdelijk buiten gebruik >

fretnn schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 21:56:
[...]

Ik heb net hetzelfde probleem. Zelfde auto, ongeveer evenveel km.
Volgende week heb ik een service afspraak bij Tesla
Heb je je afspraak al gehad? Erg nieuwsgierig wat daar uit is gekomen.

Ik heb voor aanstaande vrijdag 13:00 een serviceafspraak staan in Tilburg

• Oekol
pdidi schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 09:23:
[...]

MY AWD heeft dezelfde officiële WLTP voor 19" en 20" wat te denken geeft.
Ik heb hier gisteren naar zitten kijken maar er zit 29km tussen de 19" en 20". Al is de 20" met 600km WLTP en de 19" met 629km geschat bereik. Dit viel mij juist zo op omdat er 'maar' 6km tussen de 19" en 20" zit bij de LR RWD maar die heeft nog geen WLTP bij beide.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• MatteC
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 15-05 09:26
RvV schreef op maandag 20 april 2026 @ 20:23:
[...]

Nee en nee.
Zowel de CATL in de M3 RWD 2023 (dus niet highland) als de CATL in de huidige M3 standard?

• RvV

RvV

MatteC schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 09:42:
[...]

Zowel de CATL in de M3 RWD 2023 (dus niet highland) als de CATL in de huidige M3 standard?
De oude M3 CATL's, hebben 62kWh, de huidige die vandaag de dag van de band komen, 64,5kWh als ik mij niet vergis. Verder weinig verschil.

Y'24

pdidi schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 09:23:
[...]

WLTP cijfers van Tesla moet je met een hele grote korrel zout nemen en niet blind op staren (MY AWD heeft dezelfde officiële WLTP voor 19" en 20" wat te denken geeft). Ze kunnen het zelf veel beter inschatten, maar die waardes publiceert Tesla niet. Je moet daarvoor kijken naar wat de Rated Range is die in de auto wordt getoond. Die is ook afhankelijk van de velgmaat. Helaas worden die nergens structureel bijgehouden (ook niet in de TFF Accu Wiki), en zul je moeten zoeken wat die voor een specifiek model is en dan ook zeker weten dat het voor dezelfde accu is. En dan ook nog rekening houden dat die rated range de accu degradatie verwerkt
Er is een officiele WLTP test met beide velgen? Dat is nieuw dan. Voorheen deden ze maar 1 WLTP test. Waar staan de twee officiele waardes dan?

Op het Franse forum houden ze de versies en WLTPs aardig goed bij dacht ik. Al ben ik met je eens dat de WLTP geen super indicatie is.

[ Voor 6% gewijzigd door Inspired op 21-04-2026 09:54 ]

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

• Oekol
Inspired schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 09:53:
[...]

Er is een officiele WLTP test met beide velgen? Dat is nieuw dan. Voorheen deden ze maar 1 WLTP test. Waar staan de twee officiele waardes dan?
Volgens de website is de 20" wltp en de 19" geschat. Zit 29km tussen. Bij de LR RWD beide geschat en zit er 6km tussen.

Oekol schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 09:54:
[...]

Volgens de website is de 20" wltp en de 19" geschat. Zit 29km tussen. Bij de LR RWD beide geschat en zit er 6km tussen.
Ja. Daarom verbaasd me het ook dat we een WLTP test met 19 en 20 inch gedaan zou zijn.

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:27
n41r0j schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 07:18:
[...]
Op dit moment speelt ook zeker mee dat je de RWD kunt financieren tegen 0,99% rente. Dat scheelt op het eind een behoorlijke slok. Als ook de AWD 0,99% rente had, had ik die ook zeker besteld.
Klopt, wat nummertjes erbij:
  • RWD (Ultra Red + Trekhaak + Wit interieur) = €56.140
  • Huurkoop: €10k vooraf + €398 * 60 maanden + €24k achteraf = €57.880 (€1.740 voor financiering)
  • AWD (Ultra Red + Trekhaak + Wit interieur) = €59.140 ('maar' €3k extra)
  • Huurkoop: €10k vooraf + €636 * 60 maanden + €24k achteraf = €73.600 (€14.460 voor financiering)
Dat is dus €15.720 extra...dat is relatief duur tov de 'upgrade' die je krijgt

• megabeat
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:06
Card Nox schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 09:57:
[...]

Klopt, wat nummertjes erbij:
  • RWD (Ultra Red + Trekhaak + Wit interieur) = €56.140
  • Huurkoop: €10k vooraf + €398 * 60 maanden + €24k achteraf = €57.880 (€1.740 voor financiering)
  • AWD (Ultra Red + Trekhaak + Wit interieur) = €59.140 ('maar' €3k extra)
  • Huurkoop: €10k vooraf + €636 * 60 maanden + €24k achteraf = €73.600 (€14.460 voor financiering)
Dat is dus €15.720 extra...dat is relatief duur tov de 'upgrade' die je krijgt
En dit is alleen de aanschaf, verzekering, belasting, verbruik zijn ook mogelijk hoger bij een awd.

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Ik heb een M3 SR+ uit november 2021 gekocht. Hier zit gewoon de standaard autopilot op.

Begrijp ik het goed dat als ik Autopark wil hebben, ik dat dan nu alleen kan krijgen door die FSD af te nemen?

• Svennie
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-05 14:39
Jackson6 schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 10:20:
Ik heb een M3 SR+ uit november 2021 gekocht. Hier zit gewoon de standaard autopilot op.

Begrijp ik het goed dat als ik Autopark wil hebben, ik dat dan nu alleen kan krijgen door die FSD af te nemen?
klopt, je kan geen EAP meer kopen

PSN ID: Svennie-NL

• daaan_1992
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:34
Ik krijg zojuist deze mail(tesla my standard geleverd op 20 februari). Anderen die ook ontvangen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6WGHfpFFoOjpCVSd_O2aAw3bj0A=/x800/filters:strip_exif()/f/image/h8zs5hqxqqam8Oot3xYtASvm.png?f=fotoalbum_large

Ik ga het zo proberen, erg benieuwd!!
Inspired schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 09:53:
[...]

Op het Franse forum houden ze de versies en WLTPs aardig goed bij dacht ik. Al ben ik met je eens dat de WLTP geen super indicatie is.
Nee, juist in dit geval geen 2 WLTP tests, maar beide hebben natuurlijk wel een officiële WLTP. Voor zowel 19" als 20" staat bovenaan de officiële WLTP 600km. Aangezien 2 WLTP tests geld kosten, kiezen ze om de slechtste WLTP te gebruiken en dan een opmerking te plaatsen ("Schatting van het bereik zoals geconfigureerd")
Maar soms doet Tesla wel voor 2 velgmaten WLTP, zoals bv de M3 Premium RWD. Daar zie je bij 18" 750km WLTP en 19" 691 WLTP.

• Heinemancp
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:46
daaan_1992 schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 10:45:
Ik krijg zojuist deze mail(tesla my standard geleverd op 20 februari). Anderen die ook ontvangen?
[Afbeelding]

Yes hier ook en na installatie van 2026.3.x heb je gelijk de opties (10Gb download!) voor een maand.
Oekol schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 09:42:
[...]

Ik heb hier gisteren naar zitten kijken maar er zit 29km tussen de 19" en 20". Al is de 20" met 600km WLTP en de 19" met 629km geschat bereik. Dit viel mij juist zo op omdat er 'maar' 6km tussen de 19" en 20" zit bij de LR RWD maar die heeft nog geen WLTP bij beide.
Zie ook mijn antwoord hierboven. Ik had het niet over 2 WLTP tests, maar over de 2 WLTP waardes. En die zijn voor de 19" en 20" beide 600km

[ Voor 7% gewijzigd door pdidi op 21-04-2026 10:54 ]

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
[Afbeelding]

Tesla FSD in NL: Ride‑alongs en ervaringen met FSD

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
[Afbeelding]

@Taro Misschien goed om de TS een update te geven.
En aan de moderators om de TS Warning uit te breiden, al valt deze wel onder "Hoera ik heb een update"

• LastSamurai
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-05 13:55
Bevat die auto pilot update ook de spring update ? Of is dat een losse update ?

• Tdem
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
LastSamurai schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 11:30:
Bevat die auto pilot update ook de spring update ? Of is dat een losse update ?
Losse update :)

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
jongetje schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 11:21:
[...]

@Taro Misschien goed om de TS een update te geven.
En aan de moderators om de TS Warning uit te breiden, al valt deze wel onder "Hoera ik heb een update"
Ik zal vanavond of morgen beide aanpassen.

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp

• fretnn
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:15
markklok schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 09:26:
[...]

Heb je je afspraak al gehad? Erg nieuwsgierig wat daar uit is gekomen.

Ik heb voor aanstaande vrijdag 13:00 een serviceafspraak staan in Tilburg
Ik ging nog reageren maar je bent me voor. Ze hebben een her uitlijning van de banden gedaan en het is opgelost.
pdidi schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 10:45:
[...]

Nee, juist in dit geval geen 2 WLTP tests, maar beide hebben natuurlijk wel een officiële WLTP. Voor zowel 19" als 20" staat bovenaan de officiële WLTP 600km. Aangezien 2 WLTP tests geld kosten, kiezen ze om de slechtste WLTP te gebruiken en dan een opmerking te plaatsen ("Schatting van het bereik zoals geconfigureerd")
Maar soms doet Tesla wel voor 2 velgmaten WLTP, zoals bv de M3 Premium RWD. Daar zie je bij 18" 750km WLTP en 19" 691 WLTP.
Ah ja. Staat er wat gek dan. Er zijn dus geen twee officiele tests. Zoals altijd maar 1.

• Tesio
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 29-04 13:49
Als er wordt gebeld vanuit de auto, dan ervaart de andere kant van de lijn een galm. Bij zowel mijn vriendin als mijzelf. De stemisolatie instellingen voor de iPhone microfoon veranderen helpt niet.

Iemand nog andere suggesties?

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:10
fretnn schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 13:00:
[...]

Ik ging nog reageren maar je bent me voor. Ze hebben een her uitlijning van de banden gedaan en het is opgelost.
Goed om te horen, ga ik dat ook eens laten doen.

• markklok

markklok

ybos schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 14:57:
[...]

In mijn serviceticket vragen ze nu om wat info

Vanaf welke snelheid
hoe vaak en hoe lang
Of het in bepaalde situaties meer voorkomt
Of het het euvel na een software update is gekomen

Gezien mijn wiel als "ongebalanceerd" aanvoelt is het bij lage snelheden dus altijd voelbaar.

Ben benieuwd

• fretnn
ybos schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 14:57:
[...]

Bij het naar huis rijden was ik natuurlijk super alert, en analyseerde ik elke schok en elk geluid om zeker te zijn of dit wel niet door de hercalibratie kwam 8)7 Maar ik bedacht me gelukkig snel genoeg dat ik over Belgische wegen aan het rijden was :+

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:31
fretnn schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 13:00:
[...]

Balanceren bedoel je?

• fretnn
Ja inderdaad

• ugene78
  • Laatst online: 14-05 18:35
EDB schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 09:05:
[...]

Mijn MY werd vorige maand nog geleverd met grijze hemelbekleding (wit bestaat niet) ondanks de vermelding op de website van een volledig zwart interieur. Persoonlijk vind ik zwart mooier maar grijs is ook prima.
Mijn Model Y welke op 8-4 besteld is krijgt een zwarte hemel is me net door Tesla bevestigd. Dus de recente berichten welke ik her en der zag kloppen inderdaad. Dan is het interieur dus al zoals deze nu op de site te zien is bij Tesla. Hopelijk halen ze de levertijd van eind juni, ik ben benieuwd.

De trekhaak zou afneembaar zijn volgens een verkoper in Eindhoven, wordt deze in de fabriek al gemonteerd of bij Tesla in Tilburg voor aflevering pas, weet iemand dit?

• Some0ne
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 20:07
ugene78 schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 15:51:
[...]

Mijn Model Y welke op 8-4 besteld is krijgt een zwarte hemel is me net door Tesla bevestigd. Dus de recente berichten welke ik her en der zag kloppen inderdaad. Dan is het interieur dus al zoals deze nu op de site te zien is bij Tesla. Hopelijk halen ze de levertijd van eind juni, ik ben benieuwd.

De trekhaak zou afneembaar zijn volgens een verkoper in Eindhoven, wordt deze in de fabriek al gemonteerd of bij Tesla in Tilburg voor aflevering pas, weet iemand dit?
Je krijgt de trekhaak los mee in een net tasje. Bij aflevering ligt deze vermoedelijk in de kofferbak. Je kunt deze zelf monteren en demonteren.

• sender
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:36
markklok schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 15:00:
[...]

In mijn serviceticket vragen ze nu om wat info

Vanaf welke snelheid
hoe vaak en hoe lang
Of het in bepaalde situaties meer voorkomt
Of het het euvel na een software update is gekomen

Gezien mijn wiel als "ongebalanceerd" aanvoelt is het bij lage snelheden dus altijd voelbaar.

Ben benieuwd
Ik heb over een maand een service afspraak. Ik betwijfel of het de banden of wielen zijn. Het is eigenlijk meer "jakkeren" dan trillen tussen 50 en 60km

• ugene78
Some0ne schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 16:01:
[...]

Je krijgt de trekhaak los mee in een net tasje. Bij aflevering ligt deze vermoedelijk in de kofferbak. Je kunt deze zelf monteren en demonteren.
Op zich prima, dan wellicht toch maar iemand met een 3D printer lief aankijken om het gat wat achter zal blijven fatsoenlijk op te kunnen vullen. Of het moet zijn dat het monteren moeilijker gaat worden naarmate de tijd verstrijkt (wat ik her en der ook lees).

• TDCCBB
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-05 11:42
sender schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 16:10:
[...]

Ik heb over een maand een service afspraak. Ik betwijfel of het de banden of wielen zijn. Het is eigenlijk meer "jakkeren" dan trillen tussen 50 en 60km
Dit herken ken ik. MY RWD eind 2025 nu 15dkm. Voelt een beetje als bokken wat een traditionele ICE doet bij te hoge versnelling met een te lage snelheid. ik voel precies wanneer ik 60 rij.

• WhoDoYaThinkIAm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:28
Some0ne schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 16:01:
[...]

Ik denk dat Ugene78 bedoelt of de trekhaak (dus het vaste deel achter de bumper) in de fabriek wordt gemonteerd. Volgens mij gebeurt dat pas in Nederland. De kogel van de trekhaak ligt inderdaad in een tasje in de kofferbak.

• Davidas
Mijn lendensteun werkt niet meer, knopje reageert nergens op, iemand dit al eens gehad?

• turkeyhakan
Davidas schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 18:26:
Mijn lendensteun werkt niet meer, knopje reageert nergens op, iemand dit al eens gehad?
Al een soft reset geprobeerd? Geen idee..

• karel_G_1981
  • Nu online
Verkeerde topic

[ Voor 96% gewijzigd door karel_G_1981 op 21-04-2026 19:33 ]

• mrturk76
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:44
Weet iemand hier zo of het een probleem is dat het in te ruilen barrel een barst in de voorruit heeft?

• Davidas
turkeyhakan schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 18:57:
[...]

Al een soft reset geprobeerd? Geen idee..
Thanks, dat was hem. _/-\o_

• markklok

markklok

mrturk76 schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 20:18:
Weet iemand hier zo of het een probleem is dat het in te ruilen barrel een barst in de voorruit heeft?
Zolang de APK maar minimaal een maand geldig is op het moment dat je hem inruild.
Verder kan je het bij het inruilproces allemaal aangeven.

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:31
WhoDoYaThinkIAm schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 17:26:
[...]

Ik denk dat Ugene78 bedoelt of de trekhaak (dus het vaste deel achter de bumper) in de fabriek wordt gemonteerd. Volgens mij gebeurt dat pas in Nederland. De kogel van de trekhaak ligt inderdaad in een tasje in de kofferbak.
Ik had dit nagevraagd, en hij wordt al in de fabriek gemonteerd als je als particulier besteld. Echter, bij zakelijkere rijders wordt de trekhaak vaak later als accesoires geïnstalleerd (voor aflevering). Dan telt ie niet mee voor de cataloguswaarde.

• gjcvro
  • Nu online
zunrob schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 21:43:
[...]

Ik had dit nagevraagd, en hij wordt al in de fabriek gemonteerd als je als particulier besteld. Echter, bij zakelijkere rijders wordt de trekhaak vaak later als accesoires geïnstalleerd (voor aflevering). Dan telt ie niet mee voor de cataloguswaarde.
Ook met de subsidie was het voor een particulier nodig om het achteraf te doen.

• sender
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:36
TDCCBB schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 16:34:
[...]

Dit herken ken ik. MY RWD eind 2025 nu 15dkm. Voelt een beetje als bokken wat een traditionele ICE doet bij te hoge versnelling met een te lage snelheid. ik voel precies wanneer ik 60 rij.
Ja bokken is beter. Je zit gewoon echt te schudden... de telefoonhouder rammelt alle kanten op...

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Taro schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 12:09:
[...]

Ik zal vanavond of morgen beide aanpassen.
Link naar het FSD topic: Tesla FSD in NL: Ride‑alongs en ervaringen met FSD aan zowel de topicstart als topicwaarschuwing toegevoegd.

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:52
ugene78 schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 16:12:
[...]

Op zich prima, dan wellicht toch maar iemand met een 3D printer lief aankijken om het gat wat achter zal blijven fatsoenlijk op te kunnen vullen. Of het moet zijn dat het monteren moeilijker gaat worden naarmate de tijd verstrijkt (wat ik her en der ook lees).
Daar zit toch een plastic plug in?

Sony A7 iv en wat recycled glas

• markklok

markklok

sender schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 22:42:
[...]

Ja bokken is beter. Je zit gewoon echt te schudden... de telefoonhouder rammelt alle kanten op...
Met FSD rijden schud je al sneller heen en weer omdat je het stuur niet meer vast hebt..

Voor mij niet acceptabel, en ga er ook zo geen xxxx km mee rijden.

Mijn Renault Zoe reed nog soepeler🤣

• Oekol
markklok schreef op woensdag 22 april 2026 @ 08:55:
[...]

Met FSD rijden schud je al sneller heen en weer omdat je het stuur niet meer vast hebt..

Voor mij niet acceptabel, en ga er ook zo geen xxxx km mee rijden.

Mijn Renault Zoe reed nog soepeler🤣
Dat is de grootste onzin doe je loopt te verkondigen. Er is gewoon iets mis met hun nieuwe auto. Zelfs op het nu inmiddels oude autopilot is het sturen in bochten soepel en niet bokkerig alsof je te langzaam in een te hoge versnelling rijdt.

• markklok

markklok

Oekol schreef op woensdag 22 april 2026 @ 09:43:
[...]

Dat is de grootste onzin doe je loopt te verkondigen. Er is gewoon iets mis met hun nieuwe auto. Zelfs op het nu inmiddels oude autopilot is het sturen in bochten soepel en niet bokkerig alsof je te langzaam in een te hoge versnelling rijdt.
Ik zal mezelf even corrigeren

Met FSD rijden schud "ik" sneller heen en weer omdat "ik" het stuur niet meer vast heb..

Probleem waar ik op doel in mijn auto, is de onbalans die ergens zit in de snelheids range tussen 40 en 60.

Ik heb het puur en alleen over mijn eigen auto en ervaring.

[ Voor 3% gewijzigd door markklok op 22-04-2026 11:12 ]

• ugene78
zunrob schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 21:43:
[...]

Dan ben ik benieuwd hoe het in mijn situatie zal zijn, de auto is door de leasemij besteld bij Tesla incl. trekhaak zie ik in het overzicht. Geen idee of ik nog invloed heb op wanneer/waar de trekhaak gemonteerd wordt. Zou het zin hebben om Tesla hiervoor te bellen?

• Oekol
markklok schreef op woensdag 22 april 2026 @ 10:02:
[...]

Ik zal mezelf even corrigeren

Met FSD rijden schud "ik" sneller heen en weer omdat "ik" het stuur niet meer vast heb..

Probleem waar ik op doel in mijn auto, is de onbalans die ergens zit in de snelheids range tussen 40 en 60. I

k heb het puur en alleen over mijn eigen auto en ervaring.
Dat heeft dus met je auto te maken en niet met FSD neem ik aan? En dat is totaal niet zoals het moet zijn dus dit moet opgelost worden ook voor jouw auto. Is het ook een MY standard? Heb 't idee dat ik' t lees bij de nieuwe standard modellen.

• markklok

markklok

Oekol schreef op woensdag 22 april 2026 @ 10:13:
[...]

Dat heeft dus met je auto te maken en niet met FSD neem ik aan? En dat is totaal niet zoals het moet zijn dus dit moet opgelost worden ook voor jouw auto. Is het ook een MY standard? Heb 't idee dat ik' t lees bij de nieuwe standard modellen.
Ik heb een MY standaard ja (03-2026)

Het ligt ook zeker aan de auto en niet aan FSD.
Omdat ik nu het stuur niet meer vast heb, ervaar ik het gehobbel erger.

• Oekol
markklok schreef op woensdag 22 april 2026 @ 10:21:
[...]

Ik heb een MY standaard ja (03-2026)

Het ligt ook zeker aan de auto en niet aan FSD.
Omdat ik nu het stuur niet meer vast heb, ervaar ik het gehobbel erger.
Als het vergeleken wordt met <50km/u rijden in de 5e of 6e versnelling, qua bokken, kan ik mij dat zeer goed voorstellen. Heel vervelend.

Edit: Overigens wat je zegt met FSD heb je het stuur niet meer vast. Dan is lijkt mij nog meer de Frequentie-afhankelijke schokdempers &
Frequentie-afhankelijke demping echt wel een pré tov Passieve schokdempers.

[ Voor 20% gewijzigd door Oekol op 22-04-2026 11:17 ]

• WishmasterNL
  • Laatst online: 15-05 18:15

WishmasterNL

XBOX: WishmasterNLD

Soms snap ik de software updates van Tesla niet.
Mijn M3 2019 zat op 2026.8.3 en staat nu, as we speak, 2026.8.6 te installeren.
Waarom niet gelijk door naar de spring update? 8)7

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-05 20:34

Maasluip

Kabbelend watertje

Heb je de software update preference op standard of advanced staan? Advanced geeft je sneller nieuwere updates, maar die hebben het risico om bugs te hebben.

Signatures zijn voor boomers.

• WishmasterNL
  • Laatst online: 15-05 18:15

WishmasterNL

XBOX: WishmasterNLD

Maasluip schreef op woensdag 22 april 2026 @ 11:30:
Heb je de software update preference op standard of advanced staan? Advanced geeft je sneller nieuwere updates, maar die hebben het risico om bugs te hebben.
Deze staat al vanaf dat ik de auto heb op Advanced.

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:31
ugene78 schreef op woensdag 22 april 2026 @ 10:03:
[...]

Dan ben ik benieuwd hoe het in mijn situatie zal zijn, de auto is door de leasemij besteld bij Tesla incl. trekhaak zie ik in het overzicht. Geen idee of ik nog invloed heb op wanneer/waar de trekhaak gemonteerd wordt. Zou het zin hebben om Tesla hiervoor te bellen?
Ik heb bij de bestelling gelijk aangegeven dat de (afneembare) trekhaak achteraf moest, anders kreeg ik hem als fiscale waarde meegeteld en wordt hij afgemonteerd geleverd. Denk dat je hiervoor bij je LM moet zijn i.p.v. bij Tesla :)

Voordeel van achteraf is dat het service aan huis is, komt een Tesla monteur in een Tesla voorrijden en binnen het halfuur zat de (afneembare) trekhaak eronder

• tspawn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-05 21:51
WishmasterNL schreef op woensdag 22 april 2026 @ 11:24:
Gisteravond, 2026.14.1 binnengekregen dus hij moet er zijn.

• Oekol
WishmasterNL schreef op woensdag 22 april 2026 @ 11:24:
Een reden weet ik niet, zie wel diegene die de spring update krijgen eerst op 2026.8.6 of zelfs 2026.8.6.1 zaten. Wellicht verzacht dat de pijn wat🙂

Zit zelf op die 8.6.1 variant met mijn RWD MY uit '22. Dus de eerstvolgende die ik verwacht zou da meest logisch de spring update zijn. Ervaring leert: het komt vanzelf wel en je kan er vrij weinig aan doen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oek_GtmGuwh2J5Yhds6EH1uqWbc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CF1dqTPn63yH2zTAWZH7dr1z.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door Oekol op 22-04-2026 11:46 ]

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:22

Damian

Insane Obtrusion

Deze zomer voor het eerst op stap met de vouwwagen.

Iemand ervaring met de navigatie die rekening zou moeten houden met laadplekken waar een aanhanger aangekoppeld kan blijven? Sinds 2024.44 update zou hij dat moeten doen. Moet ik iets aparts aanzetten of is trailer mode aanzetten en bestemming kiezen voldoende?

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Alle Model Y's zijn 1000 euro duurder geworden. Het gaat ze blijkbaar voor de wind

• RvV

RvV

En waar gaan ze dan naartoe? Want het aantal registraties in NL is een stuk lager dan vorig jaar.

Y'24

RvV schreef op woensdag 22 april 2026 @ 13:47:
En waar gaan ze dan naartoe? Want het aantal registraties in NL is een stuk lager dan vorig jaar.
Duitsland, Frankrijk, Noorwegen, Spanje allemaal ~+300%. Eigenlijk is alleen NL lager

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:21
RvV schreef op woensdag 22 april 2026 @ 13:47:
In maart '26 waren er meer Y's verkocht dan in maart '25 in Nederland.

De fabriek in Berlijn (waar ze Y's bouwen) levert over het gehele Europese continent, en aan Canada. Dus, daar ergens :+

Prijsverhoging zat er wel een beetje aan te komen, elke configuratie van de Y heeft nu een wachttijd van 2-3 maanden. De voorraadmodellen zijn allemaal uitverkocht (alleen de Standard LR RWD die niet meer te bestellen is staat er nog, in het wit).
Alleen de Performance a 64k kan nog ergens volgende maand geleverd worden, maar die spec loopt nooit hard omdat ie zo duur is.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model Y '26 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:27
pdidi schreef op woensdag 22 april 2026 @ 13:43:
Alle Model Y's zijn 1000 euro duurder geworden. Het gaat ze blijkbaar voor de wind
Das mooi ***, wilde er deze maand een bestellen...
Card Nox schreef op woensdag 22 april 2026 @ 14:25:
[...]

Das mooi ***, wilde er deze maand een bestellen...
Tja. Was te verwachten toch? Blijkbaar kun je wachten dus gewoon nog even uitstellen.

• Flaxourne
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online
Hoe is het eigenlijk gesteld met phantom braking nu in 2026?
Stel je koopt een model 3 uit 2019 2020, heeft deze daar nog veel last van met HW3?

Ik ben aan het oriënteren op EVs en vind Tesla heel tof. Alleen Phantom braking schrikt me wel af. Is het echt zo erg als er gezegd wordt? Ik zou wel graag met de adaptieve cruise willen rijden op 100, 80 en 60 wegen.

Gaat daarnaast de FSD update ook zorgen dat de standaard autopilot beter werkt en er minder phantom braking plaatsvindt?

• Jarus20
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 22:17
Flaxourne schreef op woensdag 22 april 2026 @ 14:52:
Stel je koopt een model 3 uit 2019 2020, heeft deze daar nog veel last van met HW3?

Ik ben aan het oriënteren op EVs en vind Tesla heel tof. Alleen Phantom braking schrikt me wel af. Is het echt zo erg als er gezegd wordt? Ik zou wel graag met de adaptieve cruise willen rijden op 100, 80 en 60 wegen.

Gaat daarnaast de FSD update ook zorgen dat de standaard autopilot beter werkt en er minder phantom braking plaatsvindt?
Ik weet niet hoe het met de 'oudere' modellen zit, maar met een M3H heb ik er vrijwel geen last meer van tegenwoordig en ik rij vrijwel altijd op autopilot, zowel op autosnelweg als 70 banen (in Belgie). Onlangs had ik het nog een keer, daarvoor maanden geen enkele keer gemerkt (ik rij ongeveer 30.000 km / jaar). Voor mij werkt het prima momenteel, al wacht ik ook om FSD te proberen.

Filerijden blijft wel slecht vind ik en dat is wel jammer. Bij stilstaand verkeer vertrekt die telkens veel te snel om dan direct in de remmen te gaan. Tenzij je die op 15km/h zet, maar daar schiet je ook niet mee op want van zodra het dan wat sneller gaat moet je alsnog manueel aanpassen.

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online

Als je een M3 uit begin 2019 koopt moet je kijken of Autopilot wel aanwezig is. Er zijn een klein aantal M3 in dat jaar geleverd zonder autopilot, dan heb je dus een gewone cruise control en geen adaptieve variant. Probeer een M3 van eind 2020 of jonger te bemachtigen (de eerste facelift met zwarte omlijsting) hierin zijn de nodige punten verbeterd.

60 wegen kan je, in mijn ogen, wel vergeten in Nederland. Zonder middenlijn ziet hij iedere tegenliggers alsof het spookrijders zijn.

(snelwegen)100 wegen verschilt per persoon. Ik vindt Tesla's adaptieve cruise control niet fijn werken maar andere zweren er weer bij.

Autopilot heeft in jaren geen serieuze update gehad. Er gaan al jaren geruchten dat dit (ooit) wordt geüpgrade naar dezelfde basis als FSD, maar wanneer en of dit gaat gebeuren..

[ Voor 6% gewijzigd door Caayn op 22-04-2026 15:22 ]

• Mike.Litoris
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 19:53
Wij hebben een aantal weken terug de model Y premium LR RWD besteld. Kijk er echt naar uit, maar baal er een beetje van dat het een 9 speaker configuratie is.

Laatst nog een testrit gehad in de model Y standard (7 speakers) en vond het geluid wel ok, niks bijzonders.

Iemand enig idee of de 9 speakers enigszins een verbetering zijn (vergeleken met de 7 in de standard), of is het geluid in de premium RWD ook niets speciaals?.

• turkeyhakan

Ik heb een Model 3 uit 2023 en heb hier nog steeds wekelijks last van helaas. Misschien doen de HW4 modellen het tegenwoordig beter?

• ScreamGT
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15-05 16:56

ScreamGT

joejoe

Zojuist mijn bandenwissel van winter naar zomer gedaan bij de KwikFit en nu ben ik benieuwd of er andere Model Y RWD bestuurders zijn met hetzelfde, namelijk:

Bij elke wissel worden mijn banden absurd hard opgegepomt, is hier een specifieke reden voor? Tesla geeft aan dat 2.9 bar voldoende is. Ik heb de 20" induction velgen onder de Y liggen. Bij mij staat het nu op:

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/VcfHjmMg/2.png

Rechtsachter 3.5 bar :+ En dit zijn koude banden mind you! Dit is toch te hard?

Ryzen 7800X3D - MSI RTX 5080 OC Ventus - MSI B650 WiFi Gaming Plus - 64GB Corsair DDR5 - 2TB SSD - 34” Red Eagle IIyama - Fractal North XL

• SL65
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:51
Ik zou de banden even controleren, als in wat is de maximale druk die ze mogen hebben. Volgens mij mogen/kunnen de winterbanden die ik heb bijvoorbeeld maar tot 3,5 bar. Ik wil eigenlijk niet weten wat daarboven gebeurd…

En voor de gemak rust / comfort ook de banden naar 2.9 of rond de 3 brengen.

[ Voor 15% gewijzigd door SL65 op 22-04-2026 16:46 ]

Pagina: 1 ... 237 ... 249 Laatste

Let op:
  • Discussies/uitlatingen over het gedrag of politieke agenda van Elon Musk horen hier niet thuis, zie: Taro in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3"
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: