mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k
Niet als ze hem op een takelwagen zetten om hem te stelen. De app update enkel als de auto zelf rijdt.The__Virus schreef op maandag 26 januari 2026 @ 19:22:
[...]
Wat is hier het nut van, als je een app hebt die de auto continu minutieus kan volgen?
Ik vraag me af hoe Musk FSD Unsupervised abonnementen gaat verkopen voor de miljoenen auto's die momenteel op de baan rijden zonder die washers...turkeyhakan schreef op maandag 26 januari 2026 @ 20:07:
https://www.notateslaapp....illar-cameras-added-video
Erg gaaf. Hopelijk komt dit ook snel naar de huidige 3/Y!
Dan nog kun je het in de app zien. Mogelijk moet je alleen de auto even extra wekken. Maar bij takelen lijkt me dat het alarm afgaat en de auto dus al gewekt wordt. Op afstand Sentry aanzetten (en premium connectivity aanzetten als je dat niet hebt) en je kunt de sujetten zelfs op beeld zettenFire69 schreef op maandag 26 januari 2026 @ 20:26:
[...]
Niet als ze hem op een takelwagen zetten om hem te stelen. De app update enkel als de auto zelf rijdt.
Het was ook niet per se als vervelende vraag bedoeld, maar oprecht met het idee dat ik misschien een casus over het hoofd zie waar dit toch handig kan zijn.
Ik zie het ook wel zo. Mijn vorige auto is gestolen, dus ik was juist blij met een Tesla omdat die niet echt gestolen worden. Het alarm gaat ook af als hij opgekrikt word in mijn Tesla, dus het lijkt me geen probleem.The__Virus schreef op maandag 26 januari 2026 @ 20:33:
[...]
Dan nog kun je het in de app zien. Mogelijk moet je alleen de auto even extra wekken. Maar bij takelen lijkt me dat het alarm afgaat en de auto dus al gewekt wordt. Op afstand Sentry aanzetten (en premium connectivity aanzetten als je dat niet hebt) en je kunt de sujetten zelfs op beeld zetten.
Het was ook niet per se als vervelende vraag bedoeld, maar oprecht met het idee dat ik misschien een casus over het hoofd zie waar dit toch handig kan zijn.
FreeReef.nl
Ik denk dat je me verkeerd begrijpt.The__Virus schreef op maandag 26 januari 2026 @ 20:33:
[...]
Dan nog kun je het in de app zien. Mogelijk moet je alleen de auto even extra wekken. Maar bij takelen lijkt me dat het alarm afgaat en de auto dus al gewekt wordt. Op afstand Sentry aanzetten (en premium connectivity aanzetten als je dat niet hebt) en je kunt de sujetten zelfs op beeld zetten.
Ook als de auto wakker is krijg je geen locatie-updates als de auto niet rijdt. Simpel gezegd: geen draaiende wielen => geen correcte locatie in de app
https://www.reddit.com/r/...la_app_will_not_show_you/
Ik zie het meer als een kleine verzekering tegen diefstal/beroving van een grote investering. De gps tracking kan je schijnbaar ook uit zetten in het (service)menu.The__Virus schreef op maandag 26 januari 2026 @ 19:22:
[...]
Wat is hier het nut van, als je een app hebt die de auto continu minutieus kan volgen?
Er worden amper Tesla’s gestolen, en gezien het hele systeem er achter met overdracht via de app etc is het waarschijnlijk dat ze bij diefstal in onderdelen verkocht worden net zoals bij andere dure auto’s.Gmorx schreef op maandag 26 januari 2026 @ 21:00:
[...]
Ik zie het meer als een kleine verzekering tegen diefstal/beroving van een grote investering. De gps tracking kan je schijnbaar ook uit zetten in het (service)menu.
Kans is dus groot dat ze vrachtwagen op gaan, dan onklaar gemaakt worden of gedemonteerd worden in een metalen loods of nabij een jammer.
Ik denk dat het heel weinig toe voegt.
Sony A7 iv en wat recycled glas
Een beetje professional werkt toch met jammers en dergelijke daar zal een AirTag niet bij helpen. En misschien niet wat je wilt horen, maar het is een Tesla en geen unieke auto waar mogelijk extra interesse voor is in het zwarte circuit.
Als ik de moeite en het risico zou nemen om er met een auto vandoor te gaan op een takelwagen zou ik toch naar duurdere merken kijken. De tweedehands markt voor Teslas is nou niet bepaald geweldig. En voor de prijs van onderdelen zal het ook niet meehelpen dat er miljoenen verkocht zijn. Ik maak me daardoor weinig zorgen over diefstal.
Dat denkt het dievengilde idd ook: er zijn in 2024 11 Tesla's gestolen in NLLeBrun schreef op maandag 26 januari 2026 @ 21:21:
Als ik de moeite en het risico zou nemen om er met een auto vandoor te gaan op een takelwagen zou ik toch naar duurdere merken kijken. De tweedehands markt voor Teslas is nou niet bepaald geweldig. En voor de prijs van onderdelen zal het ook niet meehelpen dat er miljoenen verkocht zijn. Ik maak me daardoor weinig zorgen over diefstal.
De gemiddelde autodief maakt gebruik van een jammer dus alles wat met verbindingen te maken heeft kun je vergeten. De verstopte Airtag kan je helpen als ze de telematics-unit uit de auto hebben gesloopt (1 minuut werk bij de Model Y Juniper) en ze zich daarna veilige wanen en de jammer uitzetten. Dan maar hopen dat er iemand met een Iphone in de buurt is.The__Virus schreef op maandag 26 januari 2026 @ 20:33:
[...]
Hoi vraagje , ik vond het raar dat de 2026 model 3 standard een wltp range heeft van 534 km en de rwd van eind 2025 520 km terwijl ze exact dezelfde batterij hebben. Nu begreep ik dat de nieuwe model 3 standard een geknepen 3d6 motor heeft (uit de m3p) terwijl de rwd een 3d7 motor heeft . Is dat niet raar en wat zou de reden zijn van deze gekke change? (De 3d7 is de ultieme betrouwbaarheidskampioen volgens mij)
Volgens dit overzicht heeft de Model 3 Standard ook de 3d7. De hogere WLTP komt wschl door de 18" banden (ipv 19")karel_G_1981 schreef op maandag 26 januari 2026 @ 21:41:
Hoi vraagje , ik vond het raar dat de 2026 model 3 standard een wltp range heeft van 534 km en de rwd van eind 2025 520 km terwijl ze exact dezelfde batterij hebben. Nu begreep ik dat de nieuwe model 3 standard een geknepen 3d6 motor heeft (uit de m3p) terwijl de rwd een 3d7 motor heeft . Is dat niet raar en wat zou de reden zijn van deze gekke change? (De 3d7 is de ultieme betrouwbaarheidskampioen volgens mij)
En al die auto's met HW3.Fire69 schreef op maandag 26 januari 2026 @ 20:26:
[...]
Niet als ze hem op een takelwagen zetten om hem te stelen. De app update enkel als de auto zelf rijdt.
[...]
Ik vraag me af hoe Musk FSD Unsupervised abonnementen gaat verkopen voor de miljoenen auto's die momenteel op de baan rijden zonder die washers...
Analoog komt weer helemaal terug
Voorheen stond in de configurator voor de rwd ook bij de aero velgen een geschat bereik van ik dacht 554 km (niet wltp gecertificeerd).karel_G_1981 schreef op maandag 26 januari 2026 @ 21:41:
Ik ging er vanuit dat ze in de nieuwe standaard het vorige LFP- packhebben geplaatst, en dat met de bijbehorende wieldop velgen 530 km WLTP gehaald wordt.
Ergens in 2025 is er iets van 2,5 kWh bijgekomen in de rwd lfp-packs dacht ik.
Ik denk een casus te hebben: Als je de auto steelt en een GPS jammer in de auto legt dan is hij niet te volgen. De Apple airTag werk niet met GPS. De locatie wordt bepaald en doorgestuurd via twee radiosystemen die samenwerken binnen Apple’s Find My-netwerk.The__Virus schreef op maandag 26 januari 2026 @ 20:33:
[...]
Analoog komt weer helemaal terug
In december heb ik mijn Model S 85 uit 2014 met 3 ton op de teller omgeruild voor een Model 3. In al die jaren heb ik dus wel onderhoud aan laten plegen, 1x nieuwe wielophanging, rondom (3000 euro) 1 x batterij onderhoud bij Electrfy Europe. Toen ik de auto inleverde had ik nog steeds een bereik van 350 km en een accudegradatie van 12%. Onder de 1e 8 jaar garantie is wel een hoop vervangen. Luchtveringcompressor, deurhendels, grote navigatie scherm, stoelbediening (nieuwe stoel), Laadunit.pjot1 schreef op maandag 26 januari 2026 @ 18:51:
[...]
De 85 is ook 1 van eerste model s. Wat ook zowat weer de 1e elektrische auto is voor het grote publiek. Als je ziet wat voor stappen Tesla heeft gemaakt door de jaren heen is dat toch petje af. Een 75d of 90d met 4 ton op de teller bestaan gewoon met hun 1e accu. Hoe die behandeld zijn doe ik natuurlijk geen uitspraken over!
Bij 2 ton heb ik de MCU1 laten vervangen door de MCU2, dit was wel een verademing. Hij lekt ook koelvloeistof maar het was niet te vinden waar, Vanaf 2 ton moest ik wel elke 20000 km 5 liter bijvullen (beetje bij beetje). Remmen en blokken waren nog wel origineel ;-)
Offgrid sinds 09-24 met SigenStor 20kW/33kWh/30 kWp (+EVDC) || Daikin FTXM60 || Model 3 LR RWD 2026/Inster LR || 50 OEG heatpipes - 500 ltr Buffervat - CV-Houtkachel ||
Meestal krijg je een refurbished accu of 'nog een goede' met ongeveer de degradatie die je mag verwachten voor de leeftijd. Het is niet dat je een betere accu krijgt ofzo.gjcvro schreef op maandag 26 januari 2026 @ 18:57:
[...]
Je zou toch denken dat ze bij het wisselen van de accu al een stap gemaakt hebben?
Ik begreep trouwens wel uit een video van Bjorn dat het vaak de afdichting is die stuk gaat waardoor de elektronica kapot gaat. Niet eens de accucellen.
Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.
Let op:
Gerelateerde topics:
- Discussies/uitlatingen over het gedrag of politieke agenda van Elon Musk horen hier niet thuis, zie: Taro in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3"
- Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2
- Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
- Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
- We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
- Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
- De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
- Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
- Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
- Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).
Gerelateerde topics:
- De vorige editie van dit topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
- Tesla besteld? Kijk voor meer informatie rondom de levering in: Het grote Tesla Levering topic #2.
- Voor de S3XY buttons kan je terecht in: Tesla Model 3 & Y Accessoires. Andere accessoires mogen ook (nog) in dit topic.
- Goedkoop thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic
- Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.
- Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
- Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
- Lease auto's in: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 of Keuze leaseauto - Deel 6.
- Elektrische auto's in het algemeen & vergelijken: Elektrische auto's - deel 5.
- Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.