jongetje schreef op maandag 26 januari 2026 @ 08:52:
Ohwja, over maandelijks betalen. Bij Tesla heb je standaard online connectiviteit en kaartupdates. Dat goef je bij Volkswagen en Skoda niet te verwachten, dat stopt na een jaar en moet je ervoor betalen. Maar dat blijkbaar volkomen normaal en geaccepteerd. Maar koop vooral een auto die bij je past. Als dat geen Tesla is, neem die dan vooral niet en sponsor vooral europese autofabrikanten. Na alle storingen in mijn vorige auto (skoda) was ik daar wel even klaar mee met PON en VAG.
Ik betaal zelfs voor premium connectivity, en idd, de kaartupdates van Tesla zijn zelfs in het basispakket inbegrepen... maar allesbehalve up to date.
We hebben in België nu 2 enorme werven (Antwerpen, Brussel)waarover in alle media uitvoerig gecommuniceerd wordt.
Google maps, Waze, Apple Maps : allemaal mooi up to date.. Zelfs de dag nadien heb je een nieuwe situatie in de online kaarten.
Tesla: nope. Sommige situaties duren maanden eer ze opgenomen worden.
Bij 90% van de andere auto's heb je dan carplay...
Nu zet ik waze aan en leg mijn telefoon op de laadplaats. Trekt toch op niks in zo'n auto.
Het is langer duidelijk dat ik geen Tesla meer wil. De reden dat ik er wel een nam 3 jaar geleden was idd omdat VAG toen nergens stond, zowel technologisch als op gebied van software.
Dat is nu wel een heel stuk beter.
Ik heb nog problemen met Tesla, en ze worden NIET opgelost. (internetconnectie die weg valt, podcasts die altijd maar opnieuw beginnen, radio die zijn favorieten niet vast houdt, ruitenwissers die maar wat doen, fantoomremmingen die niet serieus genomen worden,...)
Maar dat mag blijkbaar niet meer geschreven worden hier, dan ben ik aan het "miepen".
Sorry, maar ik doe het toch.