ophof94 schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 21:44:
[...]
Ja dat is een beetje mijn angst. Stel ik wil er ooit van af, dan kan men zien dat er schade is geweest aan die auto. En ik heb gebeld met Tesla en ik kan deze auto bestellen, maar mag hem niet van te voren proefrijden en zelfs niet zien.

Het is lastig inschatten, ik ben bij 3 of 4 Tesla occasions gaan kijken. Gewoon naar toe gereden zonder af te spreken (op de laatste na, daar had ik wel even vooraf gebeld omdat het 1,5 uur rijden was).
Ik heb er maar 1 mogen testrijden en dat was bij het filiaal die ook het meest behulpzaam was. Daar heb ik, blijkbaar met uitzondering, ook gezien/te horen gekregen wat er dan gerepareerd was. Maar dat varieerde van een velg vervangen tot het repareren van een geschaafde achterpaneel. Dus gerepareerd hoeft niet per definitie echt een reparatie te zijn geweest bij Tesla.
Het niet mogen testrijden heb ik ook altijd apart gevonden. Aan de andere kant heb je 14 dagen bedenktijd, en 1 jaar extra garantie na aankoop.
Die 250 aanbetaling is ook een beetje afhankelijk hoe vrij het filiaal is. Ik had een persoon die mij vertelde dat ik het gewoon kon terug krijgen bij de eerst volgende tesla aankoop. Niet met een berperkte termijn van een week oid. Gewoon ooit. En zelfs dat als ik echt helemaal ervan af wil zien, ik het gewoon terug kon krijgen.
Ik heb het idee dat als je laat zien en merken dat je serieus ben, ze wel wat voor je kunne betekenen. Maar opnieuw, heel erg filiaal/persoon afhankelijk.