• Aldusso
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ikzelf niet, maar het is 1 vd velen auto's idd waar mee wordt getest.

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 12-01 15:38
daemonix schreef op maandag 12 januari 2026 @ 12:35:
[...]

Je hebt wel even voordat daar water tegenaan staat hoor. En anders doe je het raam gewoon open toch? :P
Als de 12 volt accu, om welke reden dan ook weigert, gaat het raam dus niet open. De lifehammer werkt ook niet op het gelamineerde glas (alleen de zijruiten achter en de achterruit). Je denkt er te gemakkelijk over, ik zou je adviseren om eens een cursus "auto te water" te doen. Ik weet zeker dat je er dan anders over denkt :)

[ Voor 15% gewijzigd door ColeJ op 12-01-2026 14:03 ]

• Peertjah
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 00:40
Hi,

Vergelijking Tesla Model 3 (juni 2023) vs Tesla Model 3 Standard (2026).
Eigenlijk zegt dit alles, maar graag wil ik het toelichten.

Ik heb het model van juni 2023, kleur wit. Als ik hem nu inruil ontvang ik er 25.500,- voor terug.
Tesla Model 3 Standard is € 36.990 + € 1.000,- afleverkosten en daar gaat ook nog eens 5000 euro Tesla inruilpremie vanaf. Dus zou ik € 7.490,- moeten bijbetalen voor de 'upgrade'.

Nadelen:
Geen elektrisch verstelbaar stuur
Geen stoelverwarming achterin (rijd meestal alleen of met 2)
Geen handbediening van elektrisch verstelbare stoelen.
(nu ben ik enige chauffeur in mijn auto, dus gebruik dat verstellen toch nooit)
Minder KWH, en niet in 6.1 maar 6.2 sec van 0 naar 100 kmh (boeie :P )

Voordelen:
Dubbelglas voorste zijdeuren - minder rijwind dus?
Beter geluid (bij 7 boxen)?
Stoelen deels stof bekleed = minder heet na tijd in de zon staan
Camera midden in voorbumper = veiliger
Ca. 7% zuiniger (geen 14 maar 13 kw per 100 km = 40 km meer rijbereik)

682 l bagageruimte vs 542 l.. Dat scheelt wel erg veel, waarschijnlijk onderin de achterbak?
Nieuwprijs fiscaal is 5.000 lager, aangezien ik bijtelling betaal... :)

Welke banden liggen erop? --> moet ermee door Duitsland, naar Oostenrijk kunnen.
Sneeuwketting heb ik voor huidige model 3, originele wielen.

Ik wil dus overwegen of de 2.5 jaar nieuwere auto, die me € 7.500,- zou gaan kosten interessant genoeg is.
Wie helpt me met het aanvullen van de plus- en minpunten tussen beide versies?

[ Voor 10% gewijzigd door Peertjah op 12-01-2026 15:46 ]

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12-01 14:56
Peertjah schreef op maandag 12 januari 2026 @ 14:44:
Hi,

Ik heb het model van juni 2023, kleur wit. Als ik hem nu inruil ontvang ik er 25.500,- voor terug.
Tesla Model 3 Standard is € 36.990 + € 1.000,- afleverkosten en daar gaat ook nog eens 5000 euro Tesla inruilpremie vanaf. Dus zou ik € 7.490,- moeten bijbetalen voor de 'upgrade'.

Nadelen:

Voordelen:

Welke banden liggen erop? --> moet ermee door Duitsland, naar Oostenrijk kunnen.

Ik wil dus overwegen of de 2.5 jaar nieuwere auto, die me € 7.500,- zou gaan kosten interessant genoeg is.
Volgens mij is het stuur wel elektrisch verstelbaar, scheelt je weer een minpuntje ;)

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Hi,

Volgens mij ga je van pre highland naar dit type. Was de 2023 ook alleen een RWD?
Als jij de stap voor 7k groot genoeg vindt; dan zou ik het doen. Naast nieuwe banden, en geen onderhoud is de garantie ook weer een stuk verder. Ik zeg: Doen!
(persoonlijk zou ik niet voor de instapper gaan, maargoed - ik heb awd +eap + performance boost + trekhaak + 2e set banden +rubbermatten +etc etc etc). Voor mij is de logische stap om naar een highland Performance over te gaan; anders is het geen upgrade.

• Peertjah
Ik heb inderdaad het model mét warmtepomp, met richtingaanwijzer (ca. een half jaartje voordat de Highland uit kwam).

Moest bestaande banden wel vrij snel vervangen voor 4 seizoensbanden, dus daar is nu ca 30K mee gereden.
Heb rubbermatten via Ali Express. Bevalt goed.

Ondertussen het lijstje nog wat verder aangevuld.

[ Voor 5% gewijzigd door Peertjah op 12-01-2026 15:07 ]

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:21
Tommie12 schreef op maandag 12 januari 2026 @ 08:59:
[...]

Laat dat net nu de dingen zijn die mij het minst zouden storen.

Dit doen ze natuurlijk ook een beetje om de premium kopers aan de wereld te laten zien dat ze een premium auto gekocht hebben. Beetje de badge als S-line, M of AMG...
Eens… die lichtbalk maakt m zo anoniem dat je niet meer ziet of het nu een mercredes, hyundai, kia, chinees apparaat of wat dan ook is. Zowel van voor als van achter.

Behalve de stoelventilatie en het onderstel heb ik spijt dat ik ooit naar de nieuwe Y ben gegaan. De oude had zoveel meer identiteit en een leuk eigen gezicht. En vooral de audio was een kilometer beter.

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:18
Ik neem aan, zoals altijd, gewoon zomerbandjes, Dus niet geschikt voor dld en oostenrijk.

• Barse87
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 20:34
Hi,

Nadelen:
De €1000 afleverkosten zitten al bij de prijs van €36.990 inbegrepen 😉
Daarnaast als je een referralcode gebruikt gaat er nog eens €500 vanaf…

Je hoeft dus nog maar €5990 bij te leggen!

9280WP | Daikin Altherma 3 LT 8kW | VW e-Golf 2019 | Tesla Model 3 RWD 2025

• Peertjah
Barse87 schreef op maandag 12 januari 2026 @ 15:16:
[...]

De €1000 afleverkosten zitten al bij de prijs van €36.990 inbegrepen 😉
Daarnaast als je een referralcode gebruikt gaat er nog eens €500 vanaf…

Je hoeft dus nog maar €5990 bij te leggen!
Oke, dat was onbekend met de afleverkosten...
Betreft het refereren ik heb al een Tesla, met eigen account, en de actie welke ik zie is 1.000 gratis Supercharging km's of tot wel 250,- voor elke nieuwe eigenaar die je naar tesla doorverwijst.

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
Die referralcode is tegenwoordig 1000km supercharge waard, geen €500 meer.

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

• Peertjah
robbinonline schreef op maandag 12 januari 2026 @ 15:33:
Die referralcode is tegenwoordig 1000km supercharge waard, geen €500 meer.
150 kwh dus, ca. 70 euro.

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-01 16:52
Tommie12 schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 08:44:
[...]

Ja, komt bij mij ook wel eens voor, zelfs als de auto op de oprit staat en er waarschijnlijk BT verbinding en wifi is...
Maar ik heb wel meer connectieproblemen. Ticket loopt en heb al een paar experimenten gekregen van Tesla, voorlopig zonder resultaat.

Deze morgen: ik start thuis een podcast (auto heeft dan wifi), en 5 minuten (ca 5km verder) later stopt die podcast met 'netwerkfout'. Ik weet wel zeker dat er op dat hele traject perfecte dekking is van 4/5G.
Ik duw op het podcast graphic, en na een paar seconden begint die terug te spelen, maar wel vanaf het begin... Moet ik weer gaan zoeken waar ik juist was.

Superieure Tesla software of modem zeker...
Eff updaten:

Net telefoon van Tesla Service gehad.
Ze bevestigen mijn probleem, het is een sofware issue, geen hardware probleem en het is 'under investigation', het zal mogelijk worden opgelost bij een volgende update. Wanneer ... nobody knows.

Ik ga nu toch eens een experiment doen om de internetverbinding via de telefoon te laten lopen.
En ja, dan gaat premium er uit.

Op mijn vraag of Tesla werkt aan Apple Carplay: ze hadden in België dat gerucht ook gelezen, maar konden niks bevestigen of ontkennen.

Al die superieure software toch hé.. 8)7

Sony A7 iv en wat recycled glas

• s3n
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:54

s3n

Tommie12 schreef op maandag 12 januari 2026 @ 15:54:
[...]

Eff updaten:

Net telefoon van Tesla Service gehad.
Ze bevestigen mijn probleem, het is een sofware issue, geen hardware probleem en het is 'under investigation', het zal mogelijk worden opgelost bij een volgende update. Wanneer ... nobody knows.

Ik ga nu toch eens een experiment doen om de internetverbinding via de telefoon te laten lopen.
En ja, dan gaat premium er uit.

Op mijn vraag of Tesla werkt aan Apple Carplay: ze hadden in België dat gerucht ook gelezen, maar konden niks bevestigen of ontkennen.

Al die superieure software toch hé.. 8)7
Ik erger me er ook mateloos aan dat Spotify zo vaak stopt omdat internet weg is. Komt vanzelf weer terug meestal, maar dan ben je soms 20 minuten verder.

Vraag me af of er carplay komt, zou niet weten waarom ik dan nog Premium connectivity af zou nemen. Is wel een mooi verdienmodel voor ze.

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:11
Zag dat ze ook alweer acties een aanbiedingen hebben. Helaas niet de 0,99% op de Tesla model Y premium AWD maar nu 1,99%. Ook de inruil premie op een Model Y is nu 2500 i.p.v. 5000. Waarschinlijk hebben ze genoeg verkocht einde kwartaal afgelopen jaar.

• ingo92
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 12-01 16:30
Hi,

Nadelen:

Voordelen:

682 l bagageruimte vs 542 l.. Dat scheelt wel erg veel, waarschijnlijk onderin de achterbak?

Het is een detail, maar de Model 3 heeft al dubbelglas voor sinds de kleine refresh (met de zwarte raamlijsten), dus dat heb je al. Dubbelglas achter krijg je wel nieuw bij de upgrade.
Qua banden levert Tesla bij mijn weten nog altijd alles uit op zomerbanden, dus die zal je moeten wisselen.

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:32
s3n schreef op maandag 12 januari 2026 @ 16:08:
[...]

Ik erger me er ook mateloos aan dat Spotify zo vaak stopt omdat internet weg is. Komt vanzelf weer terug meestal, maar dan ben je soms 20 minuten verder.

Vraag me af of er carplay komt, zou niet weten waarom ik dan nog Premium connectivity af zou nemen. Is wel een mooi verdienmodel voor ze.
Heb je het al gemeld? Ik heb het vandaag toch maar gemeld via een serviceverzoek. Hoe meer dat doen hoe beter lijkt me.

En wat lost carplay op? Kun je net zo goed een hotspot maken met js telefoon, dan is het ook opgelost, bespaard je 10euro per maand.

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
ColeJ schreef op maandag 12 januari 2026 @ 14:03:
[...]

Als de 12 volt accu, om welke reden dan ook weigert, gaat het raam dus niet open. De lifehammer werkt ook niet op het gelamineerde glas (alleen de zijruiten achter en de achterruit). Je denkt er te gemakkelijk over, ik zou je adviseren om eens een cursus "auto te water" te doen. Ik weet zeker dat je er dan anders over denkt :)
De zijruiten zijn ook gelamineerd, en ik vermoed de achterruit ook. Hoe vaak raak je met een auto te water? Ik heb nu een paar miljoen kilometer achter de rug, maar het is me nog niet gelukt. Ik weet het, ervaring uit het verleden is geen garantie voor de toekomst en zo, maar de kans is gewoon uitermate klein, zeker als ervaren automobilist.

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:27
nDirect090 schreef op maandag 12 januari 2026 @ 09:45:
Ik lees dat de meeste mensen hier met de hand wassen. Hebben jullie dan allemaal een tuinslang beschikbaar? Neem aan dat je eerst en erna moet afspoelen als je 2 emmer methode gebruikt.

Ik heb hier helaas geen toegang tot een tuinslang oid waardoor met hand wassen niet echt optie is helaas
In veel gemeentes is het verboden om op straat/oprit je auto te wassen. Bekeuring kan gegeven worden door handhaving.

• pdidi
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
daemonix schreef op maandag 12 januari 2026 @ 16:35:
[...]

De zijruiten zijn ook gelamineerd, en ik vermoed de achterruit ook.
De zijruiten van Tesla's zijn toch dubbel glas, geen "gewoon" gelamineerd glas?

[ Voor 38% gewijzigd door pdidi op 12-01-2026 16:49 ]

• daemonix
  • Niet online
pdidi schreef op maandag 12 januari 2026 @ 16:47:
[...]

De zijruiten van Tesla's zijn toch dubbel glas, geen "gewoon" gelamineerd glas?
Dubbel glas is in dit geval 2 lagen glas gescheiden door een laminaat. Gelamineerd glas dus. Kijk maar eens naar de ruit als je de deur open doet.

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-01 16:52
patrickt35 schreef op maandag 12 januari 2026 @ 16:44:
[...]

In veel gemeentes is het verboden om op straat/oprit je auto te wassen. Bekeuring kan gegeven worden door handhaving.
Op straat kan ik nog begrijpen, maar je oprit?

Sony A7 iv en wat recycled glas

• pdidi
  • Niet online
daemonix schreef op maandag 12 januari 2026 @ 16:51:
[...]

Dubbel glas is in dit geval 2 lagen glas gescheiden door een laminaat. Gelamineerd glas dus. Kijk maar eens naar de ruit als je de deur open doet.
Altijd gedacht dat het air-gapped is, maar de zijruiten (voor- en achterportier) van mijn MY24 hebben idd "gewoon" PVB gelamineerd glas. Wat me wel opvalt is dat de voorruit alleen maar Laminated vermeldt, dus zonder PVB vermelding

[ Voor 23% gewijzigd door pdidi op 12-01-2026 18:02 ]

• daemonix
  • Niet online
Tommie12 schreef op maandag 12 januari 2026 @ 16:52:
[...]

Op straat kan ik nog begrijpen, maar je oprit?
Waar loopt het vieze water naar toe denk je? Bij een beetje nieuwe wijk is er een gescheiden regenwater/afvalwater systeem en je wilt de regenwater afvoer niet vervuilen met afvalwater.

• gjcvro
daemonix schreef op maandag 12 januari 2026 @ 16:55:
[...]

Waar loopt het vieze water naar toe denk je? Bij een beetje nieuwe wijk is er een gescheiden regenwater/afvalwater systeem en je wilt de regenwater afvoer niet vervuilen met afvalwater.
Hier ligt geen straat riolering, dus dat wordt een harde dobber voor ze om dat als argument te gebruiken.

• SL65
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:21
Handhaving :')
Bio afbreekbare shampoo en lekker op de oprit.

• daemonix
  • Niet online
gjcvro schreef op maandag 12 januari 2026 @ 17:10:
[...]

Hier ligt geen straat riolering, dus dat wordt een harde dobber voor ze om dat als argument te gebruiken.
Tsja, de APV gaat (helaas|gelukkig) nog steeds voor jouw en mijn mening. ;) Daar hoef je geen argumenten tegen in te brengen, dat verlies je.

• robo4u
  • Registratie: Augustus 2024
  • Niet online
Tesla batterijstatustest ervaring
Ik heb de (nieuwe *1) batterijstatus test, ook wel bekend als SOH (state of health) test, uitgevoerd, en mijn ervaring was niet helemaal wat ik verwachtte. Daarom hier mijn relaas.

De auto stond op mijn oprit met een lage SOC en zou 'm een paar dagen niet nodig hebben, dus ik dacht ik zou eens die SOH test kunnen uitvoeren. Hiermee wordt de batterij volledig ontladen en daarna weer volledig opgeladen. Dat zou volgens verschillende bronnen 8, 12, 17 of zelfs 24 uur duren. Bij het starten van de test, meld het systeem ook hoe lang het gaat duren (8 uur), maar dat klopt in de verste verte niet.
Test subject
Tesla MY RWD met 60kW BYD LFE accu, van juni 2024 (1,5 jaar oud) 24dkm, FW versie 2025.44.25.3.
Test conditie
Start (2de *2) test met 5% SOC, Battery 24°C, buiten 1°C, Oplaadlimiet: 100%.
Test voortgang
Na het ontladen (met veel lawaai van maximaal draaiende ventilator) ver beneden de 0% is er een rustperiode van ongeveer 4,5 uur en na het opladen (met 11kW) is er een rustperiode van bijna 5 uur, zonder enige teken van voortgang. De auto is dan in slaap en dat moet ook zo blijven. Dus niet wakker maken door App te gebruiken of Auto deur te openen. Mijn eerste test was fout gelopen *2), doordat ik me daar niet aan gehouden had, o.a. vanwege gebrek aan informatie en misinformatie over de test duur, en vrees dat de test geen voortgang meer had. Wacht totdat de App jou een melding geeft en heb heel veel geduld. Weersta de verleiding om de App te openen en zet BlueTooth uit.
Test duur
Test duur totaal: 15h30m
Opladen van 0% tot 100% met 11kW duurde 6h05m,
Energie geladen: 66.5kWh (AC), 46kWh (Tesla hoofdscherm), 56kWh (Tesla oplaad statistiek)

Note dat Tesla de geladen energie verkeerd en ook verschillend weergeeft!
(als er echt maar 46kWh in de accu past is die serieus gedegradeerd!)
Ook bij het ontladen, als het scherm 0% aangeeft, is nog 4 of 5% te ontladen.

Notes:
*1) Voorheen zat de batterij test als SOH test in het verborgen Service mode. Ergens in 2025 is die bij een SW update verplaatst naar het service menu als Batterijstatus test.
*2) De eerste test was gestart met 14% SOH, maar was na 9 uur met deze fout geëindigd: "Batterijstatustest niet voltooid. De test is onderbroken vanwege onvoldoende laadvermogen of interactie met uw voertuig."

• robo4u
  • Registratie: Augustus 2024
  • Niet online
Oh ja, dit was de uitkomst van de batterijstatustest :

100%
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JibS0uaaZ8l_dW_mG3YTb98tCYo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Bfe2XRwoaNAJldctS1xEParr.jpg?f=fotoalbum_large

Kennelijk is de uitkomst aangepast aan de algemene klant verwachting, en geen technisch meet-resultaat. Of was het meet resultaat misschien wel boven de 100% :?

Heeft iemand anders vergelijkbare of juist heel andere resultaten?

• gjcvro
daemonix schreef op maandag 12 januari 2026 @ 17:13:
[...]

Tsja, de APV gaat (helaas|gelukkig) nog steeds voor jouw en mijn mening. ;) Daar hoef je geen argumenten tegen in te brengen, dat verlies je.
Dan is het maar beter dat het hier niet in de APV staat. Zou voor beide partijen niet goed uitpakken. Water van de weg loopt nu mijn terrein op, dat is dan ook afgelopen.

• the_robin
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 00:27
Heeft iemand al eens meegemaakt dat de toplaag van het stuur los laat, en als dit eventueel zelf te herstellen is?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EU5dswktvrb-XBxety2sbM2N0y4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iiX4XBvQa1ofnMH3Iz6hRjI8.jpg?f=fotoalbum_large

• WhoDoYaThinkIAm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:16
daemonix schreef op maandag 12 januari 2026 @ 16:55:
[...]

Afvalwater: schoon water met biologisch afbreekbaar sop en vuil dat er met regen ook wel afspoelt. Of mag je een vieze auto ook niet meer in de regen parkeren?

• pdidi
  • Niet online
robo4u schreef op maandag 12 januari 2026 @ 17:33:
Tesla batterijstatustest ervaring
Ik heb de (nieuwe *1) batterijstatus test, ook wel bekend als SOH (state of health) test, uitgevoerd, en mijn ervaring was niet helemaal wat ik verwachtte. Daarom hier mijn relaas.

De auto stond op mijn oprit met een lage SOC en zou 'm een paar dagen niet nodig hebben, dus ik dacht ik zou eens die SOH test kunnen uitvoeren. Hiermee wordt de batterij volledig ontladen en daarna weer volledig opgeladen. Dat zou volgens verschillende bronnen 8, 12, 17 of zelfs 24 uur duren. Bij het starten van de test, meld het systeem ook hoe lang het gaat duren (8 uur), maar dat klopt in de verste verte niet.
Test subject
Tesla MY RWD met 60kW BYD LFE accu, van juni 2024 (1,5 jaar oud) 24dkm, FW versie 2025.44.25.3.
Test conditie
Start (2de *2) test met 5% SOC, Battery 24°C, buiten 1°C, Oplaadlimiet: 100%.
Test voortgang
Na het ontladen (met veel lawaai van maximaal draaiende ventilator) ver beneden de 0% is er een rustperiode van ongeveer 4,5 uur en na het opladen (met 11kW) is er een rustperiode van bijna 5 uur, zonder enige teken van voortgang. De auto is dan in slaap en dat moet ook zo blijven. Dus niet wakker maken door App te gebruiken of Auto deur te openen. Mijn eerste test was fout gelopen *2), doordat ik me daar niet aan gehouden had, o.a. vanwege gebrek aan informatie en misinformatie over de test duur, en vrees dat de test geen voortgang meer had. Wacht totdat de App jou een melding geeft en heb heel veel geduld. Weersta de verleiding om de App te openen en zet BlueTooth uit.
Test duur
Test duur totaal: 15h30m
Opladen van 0% tot 100% met 11kW duurde 6h05m,
Energie geladen: 66.5kWh (AC), 46kWh (Tesla hoofdscherm), 56kWh (Tesla oplaad statistiek)

Note dat Tesla de geladen energie verkeerd en ook verschillend weergeeft!
(als er echt maar 46kWh in de accu past is die serieus gedegradeerd!)
Ook bij het ontladen, als het scherm 0% aangeeft, is nog 4 of 5% te ontladen.

Notes:
*1) Voorheen zat de batterij test als SOH test in het verborgen Service mode. Ergens in 2025 is die bij een SW update verplaatst naar het service menu als Batterijstatus test.
*2) De eerste test was gestart met 14% SOH, maar was na 9 uur met deze fout geëindigd: "Batterijstatustest niet voltooid. De test is onderbroken vanwege onvoldoende laadvermogen of interactie met uw voertuig."
Dat is typisch voor MY's met BYD accu (ik heb die ook). Die werden vanaf medio 2024 met een range van 393km geleverd (daarvoor nog met 414km), wat nogal pessimistisch blijkt. Want waarschijnlijk staat die bij jou net als bij mij tot op vandaag nog steeds op 393km (met 32k op de teller). Het "degradatie" percentage laat alleen maar een procentuele afname van de projected range zien, dus zit je nog steeds op 100%

• stefxx
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 22:08
[b]robo4u in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3"Heeft iemand anders vergelijkbare of juist heel andere resultaten?
M3 2023 RWD, maar al wel weer een tijdje terug dus wellicht is er iets veranderd. Bij het starten was de verwachting dat het 14 uur zou duren, dat werden er 20:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VP0K1RYzYpHlNMxFQRvclySYIVc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5jhcJWiM1E8pHTDom7el5Qb3.png?f=fotoalbum_large

• Knor66
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 21:52
Heb 20k km free op mijn Y . Was aktie in 2024.
Tesla gaat uit van 5 km is 1 kWh. Heb ik gemerkt.

• gjcvro
the_robin schreef op maandag 12 januari 2026 @ 18:12:
Heeft iemand al eens meegemaakt dat de toplaag van het stuur los laat, en als dit eventueel zelf te herstellen is?
[Afbeelding]
Ik heb het wel bij een collega gezien, m3 ik denk uit 2020/2021. Voor hem is het lease, dus wordt niets mee gedaan.

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22:23

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

daemonix schreef op maandag 12 januari 2026 @ 17:13:
[...]

Ondertussen lozen bedrijven onder toezicht van gemeentes straffeloos PFAS en andere forever chemicals in de natuur, maar mag ik mijn auto niet wassen op mijn eigen terrein ? :D

Ik wens ze er veel succes mee, als ik mijn auto wil wassen op mijn oprit dan doe ik dat. Wát een kul zeg 7(8)7
[Afbeelding]
Bekend kwaaltje, dit is bij mijn 2019 Model 3 een jaar na het verlopen van de garantie zelfs nog onder coulance verholpen _/-\o_

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

• mvoit
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 21:41
[Afbeelding]
Ja bij m'n vorige 2019 m3, kreeg een nieuw stuur van Tesla, werd door een ranger vervangen. Viel volgens mij nog onder garantie.

Een nieuw stofje erop gaat tesla niet doen iig, het stuur vervangen is veel sneller/goedkoper.

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01:23
mvoit schreef op maandag 12 januari 2026 @ 21:41:
[...]

Ja bij m'n vorige 2019 m3, kreeg een nieuw stuur van Tesla, werd door een ranger vervangen. Viel volgens mij nog onder garantie.

Een nieuw stofje erop gaat tesla niet doen iig, het stuur vervangen is veel sneller/goedkoper.
Op marktplaats is ook iemand die ze vervangt tegen inlevering van je oude stuur. Mocht je geen garantie meer hebben zou ik daar eens kijken.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• karel_G_1981
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 05:16
Wat ik niet snap is dat er bij de tesla m3 performance staat dat ie maar 460 pk heeft, ik had eerder begrepen dat de P na de batterij update 520 pk zou hebben , (net zoals in de VS) hoe zit dit ? Verder vroeg ik me af hoe het zit met die vermeende problematiek rond LG battery packs aangezien alle nieuwe modellen de LG5M zit en in het verleden de LG packs niet de beste waren en er onlangs verhalen waren over snelle degradatie door een hogere weerstand ????? Wie weet hoe dit zit ?

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:46
Wat te doen met een vanzelf openspringende frunk.
Ik zit momenteel in de Franse Alpen en sinds gisteren doet de frunk vreemd. Na het parkeren en dichtslaan van de deuren opent de frunk ineens. Soms blijft hij nog enige tijd dicht en gebeurt het een uur later. Maar hij opent vanzelf.
Op het internet las ik twee oplossingen: inspuiten met WD40 en een reboot van de auto door de twee stuurknoppen. Beide heb ik zojuist gedaan maar ik ben er niet zeker van dat dit de oplossing is. Het alarm staat inmiddels uitgeschakeld omdat dat blijkbaar stond te claxonneren. Morgen bel ik met Tesla.

Heeft iemand hier nog een suggestie? We moeten nog 1000 km terug namelijk.
PS geen vorst hier momenteel.

Analoog komt weer helemaal terug

• peddler
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:35
Hi,

Nadelen:

Voordelen:

Is die € 25.500 het definitieve inruilbod of de geschatte inruilwaarde? (Krijg je pas na bestelling of 1 tot 3 dagen later.)
Bij mij werd de definitieve schatting nog € 1200 lager.
Ook de geschatte waarde is hier lager. Ik heb een grijze RWD uit juli 2023 met 43K op de teller.
Wat zijn jouw specificaties?, Valt mij tegen. Ook t.o.v. jouw aanbod.

• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 00:00
Shiro schreef op maandag 12 januari 2026 @ 09:03:
[...]

Goed om te lezen, geeft mij vertrouwen als ik over een maand richting Oostenrijk ga. Wat was je gemiddelde verbruik?
Ik weet het niet precies, maar ik dacht 230 wHh/km, laatste stuk berg opgereden.

• Mackeessie
daemonix schreef op maandag 12 januari 2026 @ 16:35:
[...]

De zijruiten zijn ook gelamineerd, en ik vermoed de achterruit ook. Hoe vaak raak je met een auto te water? Ik heb nu een paar miljoen kilometer achter de rug, maar het is me nog niet gelukt. Ik weet het, ervaring uit het verleden is geen garantie voor de toekomst en zo, maar de kans is gewoon uitermate klein, zeker als ervaren automobilist.
Ik heb het al eerder gevraagd, maar kan je het dak wel inslaan,, of is dat ook gelaagd?

• Mackeessie
bert pit schreef op maandag 12 januari 2026 @ 22:44:
Ik zit momenteel in de Franse Alpen en sinds gisteren doet de frunk vreemd. Na het parkeren en dichtslaan van de deuren opent de frunk ineens. Soms blijft hij nog enige tijd dicht en gebeurt het een uur later. Maar hij opent vanzelf.
Op het internet las ik twee oplossingen: inspuiten met WD40 en een reboot van de auto door de twee stuurknoppen. Beide heb ik zojuist gedaan maar ik ben er niet zeker van dat dit de oplossing is. Het alarm staat inmiddels uitgeschakeld omdat dat blijkbaar stond te claxonneren. Morgen bel ik met Tesla.

Er ligt toevallig niks in de frunk dat tegen de knop in de frunk aan drukt? Dat heb ik een keer gehad. Ook op vakantie, goed gevulde frunk, er drukte een fles tegen de knop. Ik kreeg gekke meldingen en de frunk sprong open bij parkeren, niet tijdens het rijden.

• Peertjah
peddler schreef op maandag 12 januari 2026 @ 22:44:
[...]

Is die € 25.500 het definitieve inruilbod of de geschatte inruilwaarde? (Krijg je pas na bestelling of 1 tot 3 dagen later.)
Bij mij werd de definitieve schatting nog € 1200 lager.
Ook de geschatte waarde is hier lager. Ik heb een grijze RWD uit juli 2023 met 43K op de teller.
Wat zijn jouw specificaties?, Valt mij tegen. Ook t.o.v. jouw aanbod.
Geschatte inruilwaarde.
2 dagen geleden.

Nu ligt het met dezelfde gegevens 600 euro lager.
Ik wil wel zekerheid met de inruilprijs, niet eerst kopen en dan ineens fors minder ontvangen.

Rwd juni 2023, 34k op de teller.
1000 KM meer is 100 eraf, 2000 KM meer is 200 eraf.

Ook verschil in wel of geen onderhoudshistorie aanwezig.

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
bert pit schreef op maandag 12 januari 2026 @ 22:44:

Gaat de frunk ook echt open of is het de sensor die niet correct detecteert dat hij dicht is?

Bij mij was de sensor kapot na een update. Hélène probleem. Sensor vervangen en opgelost. Mobiele service is aan huis geweest na een weekend wachten. Anders was afslepen en vervangwagen.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
karel_G_1981 schreef op maandag 12 januari 2026 @ 22:42:
Wat ik niet snap is dat er bij de tesla m3 performance staat dat ie maar 460 pk heeft, ik had eerder begrepen dat de P na de batterij update 520 pk zou hebben , (net zoals in de VS) hoe zit dit ? Verder vroeg ik me af hoe het zit met die vermeende problematiek rond LG battery packs aangezien alle nieuwe modellen de LG5M zit en in het verleden de LG packs niet de beste waren en er onlangs verhalen waren over snelle degradatie door een hogere weerstand ????? Wie weet hoe dit zit ?
Ik heb een LG 5M M3P. Doet 500pk in de winter met 60% SOC. In de zomer houdt die 520-560pk aan bij 60-90%.

100% en batterij verwarmen heb ik niet getest, maar wellicht richting de 600. Vooral bij lagere SOC presteer de nieuwe LG batterij beter dan de 5L.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025

• Mickvanderveen
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 04:50
TweakerVincent schreef op zondag 11 januari 2026 @ 17:42:
Ik zoek een apparaatje om de ruit in te kunnen tikken. Werkt dit apparaat bij een tesla m3? (2024 model)

https://www.middo.nl/prod...en?variant=54827526390140
Kwestie van uitproberen…😂🤦‍♂️
Pagina: 1 ... 188 189 Laatste

Let op:
  • Discussies/uitlatingen over het gedrag of politieke agenda van Elon Musk horen hier niet thuis, zie: Taro in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3"
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: