• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15:29
chielmi schreef op woensdag 31 december 2025 @ 13:04:
[...]

De officiele Tesla site met cold weather best practices heeft een mooie animatie dat je ook best wat gepast geweld mag gebruiken ;)
[Afbeelding]
Je kan het bestuurdersportier ook via de app openen :Y Geen geweld nodig :N

• LastSamurai
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:58
bestbeforeee schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 11:41:
[...]

Vervelend ja. Laat je het zitten of laat je het opnieuw spuiten?
De auto is geleased dus ik laat het repareren. Je ziet het niet helemaal op de foto maar die krassen gaan van voorwiel tot achterwiel. Auto is net 2 maanden oud.... ik ga er zo liever geen vier jaar mee rijden.

• shinken82
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14:28
Heb gisteren op Youtube een review gekeken over de Engelse Model Y Standard. De auto heeft de look van een standard, voor en achterkant hetzelfde, interieur ook, maar heeft wel de Crossflow 19" velgen en komt standaard in het grijs. De standard wordt verkocht voor £41.990 wat neerkomt op €48.126.........wat een verschil met de rest van Europa (en Amerika). Moet wel zeggen dat het niet verkeerd uitziet met die wielen. De neus ziet er een beetje uit als een Highland, maar met smallere koplampen, best sportief. Alleen de achterlichten vind ik te simpel en saai uitzien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dj1-eb42c78-m__k57dq7fmwlp0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QzqVH9pLXVPtWgPX8mMUVzPm.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 18% gewijzigd door shinken82 op 01-01-2026 12:17 ]

• bestbeforeee
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 17:02
LastSamurai schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 11:48:
[...]

De auto is geleased dus ik laat het repareren. Je ziet het niet helemaal op de foto maar die krassen gaan van voorwiel tot achterwiel. Auto is net 2 maanden oud.... ik ga er zo liever geen vier jaar mee rijden.
Dat is een beste ja. Wel benieuwd hoeveel het kost om de hele zijkant opnieuw te spuiten..

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:18
jongetje schreef op woensdag 31 december 2025 @ 15:03:
[...]

Als ik vooruit een vak inrijd, naast een stoep, dan zie ik die stoep niet in mijn spiegels en camera's, die kijken namelijk naar achter... En ja, achteruit inparkeren is handiger, maar dan kan ik de boodschappentassen niet uit de achterbak halen.
En daar hebben ze weer een mooie frunk voor! :)

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• Sypheron
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:31
Cijfers van de BOVAG zijn binnen, het was inderdaad nog behoorlijk close!

Best verkochte modellen in 2025:
1. Skoda Elroq (11.960 registraties, 3,1% marktaandeel)
2. Kia EV3 (10.973 registraties, 2,8% marktaandeel)
3. Tesla Model Y (10.790 registraties, 2,8% marktaandeel)
4. Kia Picanto (8.858 registraties, 2,3% marktaandeel)
5. Toyota Aygo X (6.947 registraties, 1,8% marktaandeel)

• Opzouten
  • Registratie: Maart 2014
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PEqeG-tIB8u1MtJZji8T8Rkyj4s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Kha8MHyouJwP0CACTOOC9n1z.jpg?f=fotoalbum_large

Wij ook helaas schade op de nieuwe juniper rechts achter, nog geen maand oud. Vrouwlief in een te kleine parkeergarage, zo’n grote ronde staander geraakt. Kan niet goed beoordelen of de schade enkel kras is, als kijkt naar de dorpel en deurpunt, hoort dit zo of is het verbogen? Kan het niet goed zeggen ook niet als ik naar de andere kant kijk. volgende week een afspraak bij de hersteller. Is m’n eigen auto van de zaak.

Verder nog een vraag; zouden jullie winter/zomer banden steeds van velg wisselen of zal ik de tesla extra velgen set eenmalig kopen? Iemand hier tips in? Vraag me af of bandenwissel steeds goed voor zo’n velg is.

[ Voor 7% gewijzigd door Opzouten op 01-01-2026 12:49 ]

• Sypheron
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:31
Opzouten schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 12:48:
[Afbeelding]
Verder nog een vraag; zouden jullie winter/zomer banden steeds van velg wisselen of zal ik de tesla extra velgen set eenmalig kopen? Iemand hier tips in? Vraag me af of bandenwissel steeds goed voor zo’n velg is.
Ik maak mij altijd meer zorgen om de kwaliteit van de band (gaat toch best met wat geweld altijd die dingen van en op de velgen krijgen) dan de velg. Heb om die reden zelf gekozen om een extra set velgen met banden er bij te nemen. Maakt de wissel ook een stuk makkelijker.

• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14:38
Knor66 schreef op woensdag 31 december 2025 @ 23:30:
[...]

Het grappige is dat Hankook hier wat min weg gezet wordt. Echter er is geen banden fabrikant net als Hankook, die zich nagenoeg geheel toegelegd heeft op EV banden, en niet voor niets zijn ze leverancier van de Formule E banden.
Ik heb zomer en 4-seizoenen banden van Hankook en ben zeer tevreden.
Bij mij zitten de Hancook FlexClimates er nu 18.000 km onder, bevallen prima. Nog geen bromgeluiden en goede grip.

• Shiro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15:14

Shiro

Serenity

Opzouten schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 12:48:
[Afbeelding]

Dat ligt denk ik aan wat je prioriteiten zijn en ook hoeveel kilometers per jaar je maakt. Ik zit zelf ook met het dilemma van of ik een extra set velgen neem of niet, ik maak max 15.000 kilometers per jaar, dus elke keer wisselen is ook wat overdreven.

Voor nu heb ik gekozen voor all seasons met sneeuwvlok icoon(Hankook Flexclimate), zodat ik ook mee op wintersport kan. Ik ga na de winter ook nog mee door rijden denk ik. Of ik moet heel goedkoop de crossflow velgen van de juniper op de kop kunnen tikken, maar ze zijn vaak best wel prijzig.

Daarnaast, opslag van banden en wisselen kost je ook rond de 75 euro per keer, dus zowat rond 150 euro per jaar alleen aan wisselen en opslag. Je kan het uiteraard ook zelf doen, maar dan moet je nog wel ruimte hebben om banden op te slaan. Overall, best wel wat gedoe.

Juniper RWD

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:08
Oekol schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 12:42:
[...]

En daar hebben ze weer een mooie frunk voor! :)
Leuk voor 1 tasje, maar daar krijg ik de week boodschappen niet in.

Als alles in de frunk had gepast dan had ik geen Y gereden...

[ Voor 11% gewijzigd door jongetje op 01-01-2026 13:39 ]

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13:47
RF1000 schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 09:50:
Hier ook tevreden over mn Hankook zonnebanden. De Pirelli p-zero winterbanden die er nu onder zitten mogen ze wmb direct in de kliko gooien. Vanaf 120km/u een monotoon gezoem. Heel irritant.

Tevens iedere keer bij wissel (Highland. Jan 25) gedoe met balanceren. Moet bijna iedere keer terug. Ben al van Euromaster locatie gewisseld.
Ik heb de Michelin Crossclimate (2 denk ik) als winterband. Bevalt goed en doet wat hij moet doen. Iets meer geluid en ook gevoelig voor goed balanceren, maar winterbanden maken meestal nog wat meer kabaal.
Ik gebruik deze ook gewoon op wintersport en twijfel of ik nog wel wil wisselen naar zomerbanden.

Analoog komt weer helemaal terug

• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14:38
Shiro schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 13:19:
[...]

Dat ligt denk ik aan wat je prioriteiten zijn en ook hoeveel kilometers per jaar je maakt. Ik zit zelf ook met het dilemma van of ik een extra set velgen neem of niet, ik maak max 15.000 kilometers per jaar, dus elke keer wisselen is ook wat overdreven.

Voor nu heb ik gekozen voor all seasons met sneeuwvlok icoon(Hankook Flexclimate), zodat ik ook mee op wintersport kan. Ik ga na de winter ook nog mee door rijden denk ik. Of ik moet heel goedkoop de crossflow velgen van de juniper op de kop kunnen tikken, maar ze zijn vaak best wel prijzig.

Daarnaast, opslag van banden en wisselen kost je ook rond de 75 euro per keer, dus zowat rond 150 euro per jaar alleen aan wisselen en opslag. Je kan het uiteraard ook zelf doen, maar dan moet je nog wel ruimte hebben om banden op te slaan. Overall, best wel wat gedoe.
Bij mij zitten de Hancook FlexClimates er het hele jaar onder. Deze zomer ermee gereden en geen verschil gemerkt tov de vorig zomer met de originele zomerbanden. Ook stroomgebruik vergelijkbaar.

• desaff
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 14:59
Ik ben een nieuwe eigenaar van een mooie M3 LR uit 2023 (oud model). Zijn er forumleden die de vering hebben aangepast/laten aanpassen voor een meer comfortabele rit? Ik zie op internet dat eigenaren ook hebben geprobeerd de highland veringen erop te zetten. Blijkt tot goede resultaten te leiden. Geen idee of het in Nederland ook te doen is en wie er ervaring heeft.

• Opzouten
  • Nu online
Ik ga dus op wintersport vandaar dat ik wel iets moet doen

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:42

duderuud

Sliden is koel

desaff schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 14:42:
Ik ben een nieuwe eigenaar van een mooie M3 LR uit 2023 (oud model). Zijn er forumleden die de vering hebben aangepast/laten aanpassen voor een meer comfortabele rit? Ik zie op internet dat eigenaren ook hebben geprobeerd de highland veringen erop te zetten. Blijkt tot goede resultaten te leiden. Geen idee of het in Nederland ook te doen is en wie er ervaring heeft.
Ik zou eens een garagebedrijf of tuner bellen voor een Bilstein, Eibach of KW kit. De complete basis sets kosten zo’n €1000 ex montage en zullen een flinke verbetering zijn tov de standaard dempers.
Ga je alleen voor de dempers (zoals de B4) dan ben je zo’n €500 kwijt.

Motor-Forum.nl

Opzouten schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 14:46:
Ik ga dus op wintersport vandaar dat ik wel iets moet doen
Voor 1700 heb je velgen met winterbanden en TPMS bij Tesla. Als je wat handig bent krikje erbij en lekker zelf wisselen. Vind dat persoonlijk veel fjn er dan twee keer per jaar naar de kwikfit om te laten wisselen.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

• Opzouten
  • Nu online
Inspired schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 16:06:
[...]

Voor 1700 heb je velgen met winterbanden en TPMS bij Tesla. Als je wat handig bent krikje erbij en lekker zelf wisselen. Vind dat persoonlijk veel fjn er dan twee keer per jaar naar de kwikfit om te laten wisselen.
2200 voor mijn model juniper, ik heb ze gekocht op velg :)
Opzouten schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 17:22:
[...]

2200 voor mijn model juniper, ik heb ze gekocht op velg :)
De oude passen ook gewoon afaik.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Pagina: 1 ... 181 182 Laatste

Let op:
  • Discussies/uitlatingen over het gedrag of politieke agenda van Elon Musk horen hier niet thuis, zie: Taro in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3"
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: