Weird. Weet iemand hoe je dat kan fixen?
Dat is niet de summer update maar een minor update mbt een terugroepactie.JBL-freak schreef op woensdag 2 september 2026 @ 16:35:
Hehe, de Summer update aan 't installeren. 2026.27.200 op een MY met HW4, komend van 2026.26.100 (dacht ik...).
Gelukszak in "Tesla FSD in NL: Ride‑alongs en ervaringen met FSD"
Wel een 'leuk/interessant' filmpje over de Model S en de significantie van die wagen.
YouTube: Tesla Never Stopped Developing The Model S — Revelations with Jason ...
[ Voor 28% gewijzigd door Card Nox op 02-09-2026 17:09 ]
Ik reed eerst in een model 3 van 2021 en nu in een model y van 2024.GekkeRipper schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 20:04:
[...]
Je vermeld ook al niet welke bouwjaren en types je vergelijkt. Mijn model Y RWD juniper uit 2025 geeft de eerste zoveel meter of onder een bepaalde snelheid heel geleidelijk het vermogen af. Mijn vorige Model 3 was een performance, dus niet te vergelijken. Maar als ik dat hier zo lees, geven de niet highland model 3s allemaal direct vanaf stilstand de volle bak vermogen. Zoiets ervaar je als snel. Ook helt een Y een stuk meer en je zit hoger. Dat draagt allemaal bij aan minder gevoel van acceleratie.
Klop het dat de dashcam viewer geen knipperlicht activiteit weergeeft? De icoontjes zijn namelijk wel gewoon aanwezig. Of is voorbehouden aan specifieke tesla modellen?
Ik heb dat ook sinds een paar weken. Best wel irritant. Heb via chat contact gehad met Tesla, maar verder dan, maak maar een service afspraak ben ik niet gekomen. En aangezien ik voor service ook een dik half uur moet rijden laat ik het eerst maar zo. Op internet wel meer lotgenoten te vinden.
Al wat langer dan een paar weken zie ik.Sandyman538 schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 20:07:
Zijn er toevallig meer mensen die sinds kort (ik weet niet precies sinds wanneer) geen 'huidige rit' statistieken meer hebben? Blijft bij mij tijdens het rijden op 0 km en 0 kWh staan. Normaal zag ik daar het actuele verbruik met van die prachtige grafieken met oranje en groen.
[ Voor 32% gewijzigd door Sandyman538 op 02-09-2026 18:32 ]
Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman
Leuk! Wel wat minder saai dan de standaard kleuren maar het kan voor mij niet tippen aan de rode kleur. Wat is er met de kentekenplaat gebeurd?pdidi schreef op woensdag 2 september 2026 @ 18:35:
Had hier nog geen Coastal Blue voorbij zien komen in productie-outfit en was even bij Tesla AMS
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Oogt als een goedkope lak. Zeker in standaard trim met die wieldoppen. Dacia vibes. Brrrrpdidi schreef op woensdag 2 september 2026 @ 18:35:
Had hier nog geen Coastal Blue voorbij zien komen in productie-outfit en was even bij Tesla AMS
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Het leven van een demo auto in AMS is zwaarGelukszak schreef op woensdag 2 september 2026 @ 18:38:
[...]
Leuk! Wel wat minder saai dan de standaard kleuren maar het kan voor mij niet tippen aan de rode kleur. Wat is er met de kentekenplaat gebeurd?
Software update voor model 3 spreekt van een recall maar niet echt meer info waarover dit gaat. Iemand meer info?
Recall Notice
Included in 2026.27.200
This software update includes the remedy for EU Recall Submission 2026_103555. It restores compliance with UNECE Regulation No. 135.
After this update installs successfully, you do not need to take any further action for this recall. No service visit is required.
🇧🇪 🔋| Marstek Venus E v3 - EMS 150, VNS 119, BMS 115, comms 202506241541 | CT003 - FW V118, comms 202506141125 | App Android v1.6.73
helemaal eens. vind het geen gezicht.GekkeRipper schreef op woensdag 2 september 2026 @ 18:41:
[...]
Oogt als een goedkope lak. Zeker in standaard trim met die wieldoppen. Dacia vibes. Brrrr
Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024
Echt spuuglelijk! Hebben ze allemaal! Boor hem dan op de uiteinden vast, maar daar zitten geen voorgeboorde gaatjes in de bumper. Er is volgens mij ook geen passende tussenplaat (hoop dat ie er nog komt). Of zelf extra schroeven boren, maar dat voelt wel "zonde".Gelukszak schreef op woensdag 2 september 2026 @ 18:38:
[...]
Wat is er met de kentekenplaat gebeurd?
Heb die kleur vorige week bij Tesla Groningen zien staan. Had daar andere, open 19 inch, velgen, dakdragers en koffer en ik vond dat best een mooie combinatie.pdidi schreef op woensdag 2 september 2026 @ 18:35:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Tesla model Y RWD 2026. Solar 4500wp, Intergas Xource warmtepomp. Wallbox Ratio Solar. Marstek Venus E
Ik heb deze ook ontvangen op mijn Model Y.runob schreef op woensdag 2 september 2026 @ 18:45:
Software update voor model 3 spreekt van een recall maar niet echt meer info waarover dit gaat. Iemand meer info?
[...]
En ben ook nieuwsgierig waar dit over gaat.
Iemand Teams al geprobeerd met de Summer update?
De camera wordt hier niet gedetecteerd. Op andere sites wel, zal dus wel een issue met Teams zelf zijn veronderstel ik?
De camera wordt hier niet gedetecteerd. Op andere sites wel, zal dus wel een issue met Teams zelf zijn veronderstel ik?
Het is al een tijdje geleden, want het gepiep was even gestopt maar is toch weer teruggekomen.. en nog erger dan eerst. Hij staat inmiddels bij een service center voor reparatie. De diagnose is de voorste bovenste draagarmen vervangen, die zouden het gekraak/gepiep veroorzaken. En rechts achter is een 'knuckle' met speling in het rubber die direct vervangen moet worden, zou zelfs APK afkeur zijn (terwijl hij in mei voor 2 jaar is goedgekeurd elders..). Daarnaast ook nog opnieuw uitlijnen want hij staat scheef. Gaat een dure wordenstin00 schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 17:03:
Sinds gisteren hoor ik een raar krakend/squeeking geluid in m'n Model 3 uit 2020 (122k km). Ik heb hem nu iets meer dan een maand en bij levering zijn de 2 voorste draagarmen vervangen. Iemand die dit geluid herkent? Op de video klinkt het niet super hard, maar in werkelijkheid word je er gek vanMisschien toch de bovenste draagarmen?
YouTube: Tesla Model 3 2020 geluid
Ze vonden het sneu dus ik kreeg als leenauto een Model 3 2026 LR AWD mee met FSD erop. Leuk om even twee dagen mee te scheuren en kloten.
Pf, op vakantie m’n compressor en supermanifold moeten laten vervangen. Kosten, 3500 euro. Geen garantie dus alles moeten aftikken. Prima, er kan natuurlijk altijd iets stuk gaan.
Maar, tijdens de reparatie zijn ze vergeten een van de vloermatten terug te plaatsen. Na contact zegt tesla het niet te kunnen vinden. Op mijn vraag hoe ze het willen oplossen zeggen ze doodleuk bestel maar nieuwe in de shop. Ik vroeg om kortingscode, zeggen ze nee je moet het zelf betalen.
En dit vind ik dan erg triest. Ik weet dat Tesla keihard is al het gaat om coulance en gratis dingen weggeven, maar dit laat toch een vieze nasmaak achter. Ze hebben het zelf kwijt gemaakt en nu moet ik 100 euro neerleggen voor iets wat ze waarschijnlijk een paar euro kost.. bah bah.
Maar, tijdens de reparatie zijn ze vergeten een van de vloermatten terug te plaatsen. Na contact zegt tesla het niet te kunnen vinden. Op mijn vraag hoe ze het willen oplossen zeggen ze doodleuk bestel maar nieuwe in de shop. Ik vroeg om kortingscode, zeggen ze nee je moet het zelf betalen.
En dit vind ik dan erg triest. Ik weet dat Tesla keihard is al het gaat om coulance en gratis dingen weggeven, maar dit laat toch een vieze nasmaak achter. Ze hebben het zelf kwijt gemaakt en nu moet ik 100 euro neerleggen voor iets wat ze waarschijnlijk een paar euro kost.. bah bah.
De notes spreken over vn/ece reglement nr 135avdl72 schreef op woensdag 2 september 2026 @ 19:26:
[...]
Ik heb deze ook ontvangen op mijn Model Y.
En ben ook nieuwsgierig waar dit over gaat.
Dat zou gaan over de zijdelingse impact van een paal (Zie hier de EU publicatie)
Ik kan me alleen niet voorstellen hoe je dat met een software update wilt oplossen. Mogelijk manipulatie van stoelposities, snellere deployment van airbags,…?
Dat geluid hoorde ik ook ineens vorige week. Zaterdag was het weer verdwenen en tot vandaag nog niet teruggekeerd. Zelf dacht ik ook aan de voorste bovenste draagarmen, en dan rechtsvoor aangezien linksvoor al is vervangen. Wel apart dat het bij jou alsnog te horen is met twee nieuwe draagarmen.stin00 schreef op woensdag 2 september 2026 @ 20:25:
[...]
Het is al een tijdje geleden, want het gepiep was even gestopt maar is toch weer teruggekomen.. en nog erger dan eerst. Hij staat inmiddels bij een service center voor reparatie. De diagnose is de voorste bovenste draagarmen vervangen, die zouden het gekraak/gepiep veroorzaken. En rechts achter is een 'knuckle' met speling in het rubber die direct vervangen moet worden, zou zelfs APK afkeur zijn (terwijl hij in mei voor 2 jaar is goedgekeurd elders..). Daarnaast ook nog opnieuw uitlijnen want hij staat scheef. Gaat een dure wordenAltijd leuk zo'n occasion.
Ze vonden het sneu dus ik kreeg als leenauto een Model 3 2026 LR AWD mee met FSD erop. Leuk om even twee dagen mee te scheuren en kloten.
Gebruikershaes zit het ook niet mee met die dure reparatie, 3500 euro is echt ongelooflijk. Soms denk je van, een nieuwe auto zou goedkoper zijn. Bedenk dat de afschrijving van een nieuwe Tesla ongeveer het dubbele is, laten we zeggen 2000 euro meer per jaar. Als je gemiddeld 2000 euro aan reparaties hebt per jaar die dus niet onder de garantie vallen, ben je niet beter af dan met een nieuwe. Bij een reparatie die hoger uitvalt had je beter een nieuwe kunnen rijden😉
Het valt hier gelukkig mee, nog geen dure reparaties gehad, alleen wat slijtageonderdelen. De herrie op de snelweg vanaf 120km/h niet meegeteld, ben ik nog wel tevreden over de auto.
Ehm wacht even... microsoft teams? Native in de tesla?Fire69 schreef op woensdag 2 september 2026 @ 20:13:
Iemand Teams al geprobeerd met de Summer update?
Niet native, in de browsersender schreef op woensdag 2 september 2026 @ 21:22:
[...]
Ehm wacht even... microsoft teams? Native in de tesla?
https://www.notateslaapp....google-meet-teams-discord
Vandaag onze caravan opgehaald. Binnenkort verslag
. Wat me opviel is een stevige trilling, met name bij het accelereren, tussen zo'n 75 en 85 km/u en op constante snelheid ook enigszins. Op lagere en hogere snelheid weer helemaal niets. Iemand die dit herkent?
[ Voor 10% gewijzigd door The__Virus op 02-09-2026 21:32 ]
Wat ik niet wist is dat een Tesla M3 2020 voorin 6 (!) draagarmen heeft, dus 3 per kant. Ik dacht: ze zijn al vervangen, maar kennelijk hebben die krengen veel draagarmenJSTPS schreef op woensdag 2 september 2026 @ 21:12:
[...]
Dat geluid hoorde ik ook ineens vorige week. Zaterdag was het weer verdwenen en tot vandaag nog niet teruggekeerd. Zelf dacht ik ook aan de voorste bovenste draagarmen, en dan rechtsvoor aangezien linksvoor al is vervangen. Wel apart dat het bij jou alsnog te horen is met twee nieuwe draagarmen.
Gebruikershaes zit het ook niet mee met die dure reparatie, 3500 euro is echt ongelooflijk. Soms denk je van, een nieuwe auto zou goedkoper zijn. Bedenk dat de afschrijving van een nieuwe Tesla ongeveer het dubbele is, laten we zeggen 2000 euro meer per jaar. Als je gemiddeld 2000 euro aan reparaties hebt per jaar die dus niet onder de garantie vallen, ben je niet beter af dan met een nieuwe. Bij een reparatie die hoger uitvalt had je beter een nieuwe kunnen rijden😉
Het valt hier gelukkig mee, nog geen dure reparaties gehad, alleen wat slijtageonderdelen. De herrie op de snelweg vanaf 120km/h niet meegeteld, ben ik nog wel tevreden over de auto.
Hopelijk kan ik er dan weer een lange tijd tegenaan. Ik rijd heel erg weinig, puur voor plezier ritjes. Vandaar dat ik voor een occasion ging. Als ik dagelijks voor werk zou moeten rijden had ik een nieuwe gekocht!
Daar kan dan inderdaad veel stuk aan. Ik heb ook het idee dat alle model 3's met hoge kilometerstand niet bepaald goed onderhouden zijn. De lichte kraakjes van onder de auto die ik in het begin hoorde zijn steeds luider geworden. Zo lijkt het erop dat wij de rekening betalen die is doorgeschoven door de vorige eigenaar. Dan kan je misschien beter een tweedehands BYD of KIA kopen aangezien daarbij onderhoudsbeurten verplicht zijn. Dan sta je niet voor verrassingen. Tesla begon hier een aantal maanden na aankoop tijdens een diagnose over de AC compressor die niet optimaal zou presteren, en als ik die niet direct wilde laten vervangen voor 1500 euro, deze de volgende zomer vast zou stukgaan (2026 dus). Gelukkig nog geen problemen gehad. Tesland zei ook dat het onzin was, hij werkt of niet.stin00 schreef op woensdag 2 september 2026 @ 21:46:
[...]
Wat ik niet wist is dat een Tesla M3 2020 voorin 6 (!) draagarmen heeft, dus 3 per kant. Ik dacht: ze zijn al vervangen, maar kennelijk hebben die krengen veel draagarmenDe onderste waren vervangen, en nu dus de bovenste.. hij is als het goed is vrijdag klaar, dan zou het irritante geluid weg moeten zijn. Geloof dat het inclusief het uitlijnen en die 'knuckle' achter zo'n 1000+ euro gaat worden.
Hopelijk kan ik er dan weer een lange tijd tegenaan. Ik rijd heel erg weinig, puur voor plezier ritjes. Vandaar dat ik voor een occasion ging. Als ik dagelijks voor werk zou moeten rijden had ik een nieuwe gekocht!
Ik rijd dan wel redelijk veel, dus verwacht zeker nog bij het service center te komen voor een draagarm of 2. Liever niet natuurlijk, ook omdat de monteur de laatste keer diepe krasjes heeft gemaakt in de lak van de deur (kleur weg). Het service center ging in eerste instantie akkoord met het opnieuw spuiten van de deur, maar zag daar later vanaf "omdat de monteur gewerkt heeft aan de binnenkant en niet de buitenkant". Nou, geweldige service😋
Zo'n KIA met 10 jaar volledige garantie klinkt zo gek nog niet. Nu kijken of ik de auto voordat de accu garantie voorbij is inruil of blijf rijden. De betrouwbaarheid van de eerste generatie model 3's is namelijk niet om over naar huis te schrijven tov de highland modellen. We zien wel!
Ik zie wel issues met veiligheid van bedrijfsgegevens...Fire69 schreef op woensdag 2 september 2026 @ 21:24:
[...]
Niet native, in de browser
https://www.notateslaapp....google-meet-teams-discord
Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3
Geen probleem hier, ik kon netjes inloggen op mijn werkaccount.daemonix schreef op woensdag 2 september 2026 @ 22:43:
[...]
Ik zie wel issues met veiligheid van bedrijfsgegevens...Bij de overheid mag dit al sowieso niet, en terecht.
Wel handig zo, nu kan ik overdag FSD testritten doen terwijl ik in Teams gewoon groen blijf staan
Daar komt de stomme vraag... hoe ga je naar teams? Office.microsoft.com?Fire69 schreef op woensdag 2 september 2026 @ 22:49:
[...]
Geen probleem hier, ik kon netjes inloggen op mijn werkaccount.
Wel handig zo, nu kan ik overdag FSD testritten doen terwijl ik in Teams gewoon groen blijf staan
De huidige url is https://teams.cloud.microsoftsender schreef op woensdag 2 september 2026 @ 23:03:
[...]
Daar komt de stomme vraag... hoe ga je naar teams? Office.microsoft.com?
Let op:
Gerelateerde topics:
- Discussies/uitlatingen over het gedrag of politieke agenda van Elon Musk horen hier niet thuis, zie: Taro in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3"
- Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2
- Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
- Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
- We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
- Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
- De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
- Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
- Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
- Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).
Gerelateerde topics:
- Voor FSD kan je terecht in: Tesla FSD in NL: Ride‑alongs en ervaringen met FSD
- De vorige editie van dit topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
- Tesla besteld? Kijk voor meer informatie rondom de levering in: Het grote Tesla Levering topic #2.
- Voor de S3XY buttons kan je terecht in: Tesla Model 3 & Y Accessoires. Andere accessoires mogen ook (nog) in dit topic.
- Goedkoop thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic
- Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.
- Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
- Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
- Lease auto's in: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 of Keuze leaseauto - Deel 6.
- Elektrische auto's in het algemeen & vergelijken: Elektrische auto's - deel 5.
- Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
:strip_exif()/f/image/AZUnfTpwplP8Je65Tot7qi6y.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/jPxKFyAzDADRFaovbFXgijU7.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/fOemr7fvbMKOJZgssf2pc2KF.jpg?f=fotoalbum_large)