• Pasteis
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:38
Felyrion schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 21:17:
[...]

Klopt, zelfde issue hier. Dacht eerst dat het aan YT premium lag, want na switchen naar spotify was het meestal gefixt en kon je na een tijdje terug switchen. Laatste tijd lijkt het erger.

Hier eerder in het topic is hier iets over genoemd:

[...]
Bedankt! Ik was al aan het zoeken naar dit bericht.

• Pasteis
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:38
jongetje schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 21:43:
@Pasteis @saviour Hebben jullie dit ook bij Tesla gemeld? Hoe meer meldingen hoe meer aandacht iets (meestal) krijgt.
Waar kan ik dit melden? Ik zie dit niet zo direct?

• jdenijs
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:33
Heeft iemand ervaring met dit soort afdichtingen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zYYkqi6OONgNAvODWS6XbdhDWeM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GP77g5YQtkE23ILcb89UYx6x.jpg?f=fotoalbum_large
Zou dat nou werken? Zou je dan daadwerkelijk minder geluid horen?

Nog een vraag..
Ik heb een magsafe houder gekocht met oplaad functie die ik aan de zijkant van het scherm heb hangen. Maar het lukt me met geen mogelijkheid om het snoertje netjes weg te werken. Het snoertje wat bij de houder zat was veel te kort dus ik heb een usb verlengkabel gekocht. Het idee was om de kabel netjes weg te werken zoals deze meneer doet Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6hlUjRpreJcwCBXBJFGwVuKMCGs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7ECjdF5Xv2SnvyI733KlrK7Z.jpg?f=fotoalbum_large
Maar dit lijkt bij de Juniper Y echt onmogelijk. Het lukt me in iedergeval niet.
Iemand misschien een andere suggestie om de kabel netjes en onzichtbaar weg te werken?

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:53
jdenijs schreef op zondag 28 december 2025 @ 10:33:
Heeft iemand ervaring met dit soort afdichtingen?
[Afbeelding]
Zou dat nou werken? Zou je dan daadwerkelijk minder geluid horen?

Nog een vraag..
Ik heb een magsafe houder gekocht met oplaad functie die ik aan de zijkant van het scherm heb hangen. Maar het lukt me met geen mogelijkheid om het snoertje netjes weg te werken. Het snoertje wat bij de houder zat was veel te kort dus ik heb een usb verlengkabel gekocht. Het idee was om de kabel netjes weg te werken zoals deze meneer doet [Afbeelding]
Maar dit lijkt bij de Juniper Y echt onmogelijk. Het lukt me in iedergeval niet.
Iemand misschien een andere suggestie om de kabel netjes en onzichtbaar weg te werken?
bij een juniper of highland ga je er geen drol mee bereiken. Bij een oude Y en 3 had het wel klein beetje effect. Ik heb ze ook bij de mijn oude 3. Vooral ook met buitenhouden van vuil in de deuren, klep, frunk etc

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

• MatteC
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 12:24
Dag iedereen!

Ik heb momenteel een MY RWD 2024 (LFP 60 kwh) en bevalt prima!
Zo goed zelfs, dat we als 2e wagen ook gaan kijken voor een Tesla, weliswaar 2dehands.

We zijn op zoek naar een 2022 of recenter model 3 of model Y (LR, SR, RWD, AWD zijn allemaal mogelijk).

Weten jullie welk model uit welk jaar ik absoluut moet vermijden met betrekking tot een 'slechtere' batterij of maakt het allemaal niet zo veel uit?

Er zijn namelijk zoveel verschillende batterijen gebruikt : panasonic, LG, CATL, BYD,...

Bedankt!!

• dChained
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10:43
djiedjee schreef op zondag 28 december 2025 @ 09:56:
[...]

Ik heb in een voorloper oud model gereden. Niet zelf voor gekozen dus.

Mijn eerste indrukken na 1000 km in de Juniper:
Afwerking is inderdaad luxer, dat is geen dealbreaker maar wel fijn. Vooral de ledstrip is fijner dan ik vooraf dacht.
Gelamineerd glas: ik had een groter verschil verwacht, maakt niet veel uit.
Onderstel: is heel veel comfortabeler. Geen gebonk meer over kleine oneffenheden of verkeersdrempels.
Stoel ventilatie heb ik nog niet gebruikt.
Electrisch verstelbare achterbank en scherm achterin is nice to have, maar niet meer dan dat. Achterbank verwarming wordt wel gewaardeerd door de familie.

De hendel voor P/R/D mis ik wel. Vooral bij inparkeren zit ik steeds in de lucht naar niks te hengelen.
De richting aanwijzer hendel heeft ook geen echte klik meer, dat was ook even wennen.
Camera's zijn beter van kwaliteit. Front camera is ook heel fijn.

Instelbare regeneratie leuk om te hebben, maar in de standaard stand zijn ze ongeveer gelijk.
Standaard audio is redelijk vergelijkbaar.

Sofrware is verder niet wezenlijk anders, behalve.....:
De auto-pilot. Dat is echt vervelend. Bij het wisselen van rijstrook springt de oude terug op een TACC, bij de nieuwe gaat hij uit. Hierdoor is de AP in wat drukker verkeer heel vervelend om te gebruiken. Dus daarom gebruik ik nu vooral de TACC.

Verder is de buitenkant veel moderner/mooier, maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak.
En ik heb die nieuwe accu nu, dus veel meer range. Met de kerst bij -4 op de snelweg was dat wel lekker.
Super. Heel erg bedankt voor je uitgebreide reactie. Helpt met de overweging.

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:16
jongetje schreef op zondag 28 december 2025 @ 10:05:
[...]

De achterbank is met de oude toch ook elektrisch verstelbaar. Enige verschil is dat de stoelen bij de oude niet elektrisch weer omhoog komen na het neerklappen.
En als het om stoelverwarming gaat heeft de oude op alle 3 de plekken achterin stoelverwarming en de nieuwe alleen de 2 buitenste...
Ik zit eigenlijk nooit achterin dus heb nooit koude billen :-)
Maar achterbank verwarming had die oude ook al denk ik.

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
MatteC schreef op zondag 28 december 2025 @ 10:41:
Dag iedereen!

Ik heb momenteel een MY RWD 2024 (LFP 60 kwh) en bevalt prima!
Zo goed zelfs, dat we als 2e wagen ook gaan kijken voor een Tesla, weliswaar 2dehands.

We zijn op zoek naar een 2022 of recenter model 3 of model Y (LR, SR, RWD, AWD zijn allemaal mogelijk).

Weten jullie welk model uit welk jaar ik absoluut moet vermijden met betrekking tot een 'slechtere' batterij of maakt het allemaal niet zo veel uit?

Er zijn namelijk zoveel verschillende batterijen gebruikt : panasonic, LG, CATL, BYD,...

Bedankt!!
Hier is een topic voor! Tesla Model 3 occasion kopen

Staan ook vele antwoorden op je vragen. :)

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:20
Pasteis schreef op zondag 28 december 2025 @ 10:28:
[...]

Waar kan ik dit melden? Ik zie dit niet zo direct?
Als het goed is met een serviceverzoek via de app.

• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17:11
Blommie01 schreef op vrijdag 26 december 2025 @ 23:14:
[...]

Heb ik afgelopen zomer ook gehad...

Maak direct maar een service afspraak. Er is een unit defect en moet vervangen worden.

In je service menu kun je zien wat er defect is.
Bedankt voor je reactie, maar ik heb het zelf al opgelost. Ik had de S3XY strip gemonteerd en de Commander van achter tussen de stoelen, in de deurstijl gemonteerd, maar was vergeten het kleine stekkertje ( in het snoertje zit een grote- en kleine stekker) te monteren. Heel stom, maar nu werkt alles weer en is de melding in het service menu ook weg. 8)7 O-)

• Jmtpes
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 18:43
pdidi schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 21:56:
Leuk voor de kids tijdens de kerstvakantie. Voor wie nog inspiratie moet opdoen is er een snel groeiende wrap collectie en een site met de mogelijkheid om deze meteen in 3d te bekijken en ontwerpen
[Afbeelding]
Kan ik ook direct de skins toepassen in mn M3h zonder een usb stick te gebruiken?

• Sypheron
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18:17
Jmtpes schreef op zondag 28 december 2025 @ 17:44:
[...]

Kan ik ook direct de skins toepassen in mn M3h zonder een usb stick te gebruiken?
Nee je moet ze op je stick/SSD (die ook gebruikt wordt voor sentry bijv) plaatsen in een nieuwe map "Wraps":

Van de Tesla GitHub:

How to Use Custom Wraps
Download the template for your specific vehicle model (see links below)
Edit the template with your custom design (fill in the white areas)
Save your design as a PNG file (512x512 to 1024x1024 pixels, max 1 MB)
Load your wraps onto a USB drive in a folder called Wraps
Apply in your Tesla: Toybox → Paint Shop → Wraps tab

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18:50
dChained schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 21:38:
Voor de mensen die de oude Y VS de juniper Y hebben vergeleken.

Zouden jullie de informatie willen delen? Als in links naar blogs etc.?

Ben aan het oriënteren om de m3 19 te vervangen voor een Y.

Vandaag een proefrit gedaan in de nieuwe Y en dat is wel een wereld van verschil..
Mocht je voor een "ouwe Y" gaan: deze waren erg hard geveerd en er waren klachten over windgeruis op de zijruit. Vanaf begin 2023 (ik meen zelfs dec 2022) Is de vering aangepast en is dubbel glas in de zijruit geplaatst. Dit komt het rijcomfort te goede ,hoewel oneffenheden op de weg bij lage snelheden nog steeds goed voelbaar zijn. In de Juniper is alles nog weer wat verfijnder qua comfort.

[ Voor 5% gewijzigd door bert pit op 28-12-2025 18:37 ]

Analoog komt weer helemaal terug

Pagina: 1 ... 179 180 Laatste

Let op:
  • Discussies/uitlatingen over het gedrag of politieke agenda van Elon Musk horen hier niet thuis, zie: Taro in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3"
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: