• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:50
Paling1 schreef op maandag 22 december 2025 @ 17:05:
Net heel even zitten klooien om de trekhaak op mijn M3H te zetten.... Wat een ongelooflijk idioot syteem zeg.... Kapjes van de auto afhalen, trekhaak in een onzichtbaar gat prikken en dan ook nog ergens een stekker op een onmogelijke k*t plek in proberen te steken. Ik ben na een paar minuten maar gestopt om het risico op een trekhaak door mijn achterruit te voorkomen ...
Ik snap echt het nut niet van afneembare trekhaken en al helemaal niet als je elke keer voor gebruik onder de auto moet kruipen.
Ik wens de engineer die dit verzonnen heeft eeuwige jeuk toe....

Van de week maar eens opnieuw proberen.....
Tip: je moet aan de knop trekken, anders gaat hij t gaatje niet in.
Laatst ook aan te vloeken geweest, draaien aan die knop en dan proberen erin te steken, mooi niet. Je moet die draaiknop ook naar buiten trekken, dan klikt hij er zo in.
Stekker is een paar keer doen, dan doe je het blindelings. Ik heb bijna wekelijks een aanhanger achter de 3 dus die trekhaak gaat er 1 keer onder en er nooit meer onderuit :N Dat scheelt wel gedoe. Die trekhaak hadden ze ook een kwak vet opgegooid, bizar. Alleen daarom al zou ik m er nooit meer afhalen, gaat 1 vette bende worden :P

• Paling1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Paling1

R 8.5

@ybos
Die vette bende was ik inderdaad ook tegengekomen...
Die stekker zit wel echt op een kl*te plek om in het donker aan te koppelen.
Ik was ook van plan om de trekhaak 1 keer te monteren en daarna nooit meer eraf te halen. Vind het alleen een beetje raar dat er dan een gapend gat onder de auto zit ..

• stefxx
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 22-12 18:52
Paling1 schreef op maandag 22 december 2025 @ 17:48:
@ybos

Ik was ook van plan om de trekhaak 1 keer te monteren en daarna nooit meer eraf te halen.
Zou verboden moeten worden. Ik heb nog geen auto gehad waar ik vroeg of laat geen afdruk van een trekhaak had, meestal in de nummerplaat... :(

en nee ik zeg niet dat jij je daar ook schuldig aan maakt

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:50
stefxx schreef op maandag 22 december 2025 @ 17:55:
[...]

Zou verboden moeten worden. Ik heb nog geen auto gehad waar ik vroeg of laat geen afdruk van een trekhaak had, meestal in de nummerplaat... :(

Moeten vast gemonteerde trekhaken dan ook verboden worden :?
Oftewel, non argument.

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 23:39
[...]

Sinds kort laat ik juist om die reden mijn trekhaak zitten. Heel lelijk maar het is niet anders dat het nodig is.
Sindsdien parkeren andere auto's niet meer op mijn lip en kan ik normaal uit een parkeervak wegrijden zonder 10 keer te steken.

En ja, ik zie mijn eigen trekhaak op het scherm en nee ik zal nooit een ander doelbewust schade aanbrengen.

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:53
[...]

Tegenovergestelde is ook vaak: Iemand die net ff te laat remt en bij mij schade zou veroorzaken mag nou met een kromme kentekenplaat en/of lekke radiator naar huis, en ik heb geen schade. Zelf heb ik hem nog nooit ergens in gedrukt. Maar het is wel een gepruts om het ding te monteren. Ook de stekker plaatsen is ruk, heb daarom zelf een haakse stekker gemaakt. Er is ook iemand die heeft de stekkerdoos aan de haak zelf gemaakt met een kort verlengkabeltje. Was een mooie oplossing.

adjego in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3"

[ Voor 4% gewijzigd door gjcvro op 22-12-2025 19:00 ]

• Paling1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Is er nog een manier om dat gat onder de auto een beetje dicht te krijgen als de trekhaak is gemonteerd?
Ben bang dat het een smerige modderbende wordt als ik daar niets afdek.
Ik zat even te googlen en ik zag wel wat dingen om de stekker op een beter bereikbare plek te krijgen, naar die waren behoorlijk prijzig en zagen er allemaal uit alsof je binnen een paar maanden problemen met corrosie in de stekker gaat krijgen.

• gjcvro
Paling1 schreef op maandag 22 december 2025 @ 20:03:
Is er nog een manier om dat gat onder de auto een beetje dicht te krijgen als de trekhaak is gemonteerd?
Ben bang dat het een smerige modderbende wordt als ik daar niets afdek.
Ik zat even te googlen en ik zag wel wat dingen om de stekker op een beter bereikbare plek te krijgen, naar die waren behoorlijk prijzig en zagen er allemaal uit alsof je binnen een paar maanden problemen met corrosie in de stekker gaat krijgen.
Een 2e plaat kopen en daar een gat in zagen. >:)
Wel opletten, want volgens mij past de zit er verschil in in de bouwjaren.

[ Voor 6% gewijzigd door gjcvro op 22-12-2025 20:24 ]

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:17
Paling1 schreef op maandag 22 december 2025 @ 17:05:
Net heel even zitten klooien om de trekhaak op mijn M3H te zetten.... Wat een ongelooflijk idioot syteem zeg.... Kapjes van de auto afhalen, trekhaak in een onzichtbaar gat prikken en dan ook nog ergens een stekker op een onmogelijke k*t plek in proberen te steken. Ik ben na een paar minuten maar gestopt om het risico op een trekhaak door mijn achterruit te voorkomen ...
Ik snap echt het nut niet van afneembare trekhaken en al helemaal niet als je elke keer voor gebruik onder de auto moet kruipen.
Ik wens de engineer die dit verzonnen heeft eeuwige jeuk toe....

Van de week maar eens opnieuw proberen.....
Leuk gezegd die engineer zie ik nu continue krabben.

Ik heb dan een Y en dat is hetzelfde gedoe.
Al word je er wel handiger in, de kabel bij de Y erin krijgen is ook nog een ding.
Gezien wij kamperen en regelmatig moeten afkoppelen heb ik een kabel van 1m die daar tussen zit zodat ik makkelijk de stekker los kan maken, die kabel gooi ik in het trekhaak gat die 10m naar de laadstation blijft die wel liggen.

• pdidi
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Armo schreef op maandag 22 december 2025 @ 01:24:
[...]
Het lijkt er op dat de leeftijd van de accu een van de belangrijke factoren is van de degradatie ipv de gereden km's of percentage DC laden.
Dat blijkt inderdaad ook uit het grote accu degradatie overzicht van het Duitse TFF.
Accu's degraderen ongeveer 0,23-0,26% per maand, terwijl 1 laadcyclus ongeveer maar 0,034% degradatie oplevert
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oNKnfQAv9rbEZDplV4u6gg0Xckg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/1ShCsfDuKAcPb5KFpsqR7KTT.png?f=fotoalbum_large

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:05
Ik heb met veel auto last van dat de bekleding aan de zijkant van de centerconsole vaak stuk gaat. Dit vanwege dat ik veel mijn voet/schoen daar tegenaan steun. Is daar iets aan te doen? Ik zie na een week al een afdruk in mn model y zitten.

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 22:42
gjcvro schreef op maandag 22 december 2025 @ 18:55:
[...]

Tegenovergestelde is ook vaak: Iemand die net ff te laat remt en bij mij schade zou veroorzaken mag nou met een kromme kentekenplaat en/of lekke radiator naar huis, en ik heb geen schade.
Ben je daar wel zeker van? Je hele achterbumper is een kreukelzone, terwijl je trekhaak op een statisch onderdeel van het chassis gemonteerd is.
Het lijkt me beter om wat schade te hebben in je kreukelzone, dan dat er een ander je chassis indeukt doordat je trekhaak uitstak?

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:20
cacofant schreef op maandag 22 december 2025 @ 11:54:
[...]

@Maurice- Ik heb besteld via de app, echter moest opnieuw allemaal foto's etc indienen. Nu zul je zien dat eerder inruilbod van vorige week niet klopt?
Volgens SEC Wezep kan je helemaa EAP niet meenemen, tenzij ik eerst upgrade naar FSD, nou lekker dan, dit is me vorige week verteld dat het wel kon?
Ook kan ik geen afleverlokatie aangeven ?
EAP kan je inderdaad niet overzetten. De truc is inderdaad upgraden naar FSD alleen dat kunnen ze overzetten. Daarnaast staat in je inruil dat dat een prijs is gebaseerd op de auto met EAP maar als je die upgrade en overzet blijft je inruil hetzelfde was hier vorige week ook zo. Zelfs met nog 1000km meer gereden blijf de prijs hetzelfde.

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 23:39
this schreef op maandag 22 december 2025 @ 22:14:
[...]

Ben je daar wel zeker van? Je hele achterbumper is een kreukelzone, terwijl je trekhaak op een statisch onderdeel van het chassis gemonteerd is.
Het lijkt me beter om wat schade te hebben in je kreukelzone, dan dat er een ander je chassis indeukt doordat je trekhaak uitstak?
Uit eigen ervaring, lang geleden toen auto's nog op benzine reden, kan ik mededelen toen er bij mij op de snelweg iemand achterop reed alleen de trekhaak (preventief?)vervangen moest worden.
Degene die achterop reed zal niet al te laat hebben geremd maar moest wel afgesleept worden vanwege lekkend sap uit de radiator wat door de voorbumper eruit liep.

Nog langer geleden, eind jaren 80 voor de plastic bumpers werd ik achterop aangereden en tegen de trekhaak van mijn voorganger geduwd. Gril, radiator, verdelerkap en bumper van mijn trots waren gespietst terwijl mijn voorganger nagenoeg geen schade had.

Ik vermoed dat het bij een flinke snelheid allemaal niet meer uitmaakt. Helaas ook dat meegemaakt..........
Iedereen kon gelukkig redelijk heel nog zelfstandig uitstappen.

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

• gjcvro
this schreef op maandag 22 december 2025 @ 22:14:
[...]

Heel zeker, 3x getest. 2x in de file iemand die net te laat remde, en 1 keer een bulgaar met een autotransporter. Zelf nooit schade.
pdidi schreef op maandag 22 december 2025 @ 20:46:
[...]

Dat blijkt inderdaad ook uit het grote accu degradatie overzicht van het Duitse TFF.
Accu's degraderen ongeveer 0,23-0,26% per maand, terwijl 1 laadcyclus ongeveer maar 0,034% degradatie oplevert
[Afbeelding]
Leuke data. Blijkt ook maar weer eens dat het pana pack in de LRs uit 2019 op alle fronten beter is dan de LG rommel die ik nu in de Y heb zitten. Vooruitgang zit hem alleen in de marge voor Elon denk ik.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Pagina: 1 ... 177 178 Laatste

Let op:
  • Discussies/uitlatingen over het gedrag of politieke agenda van Elon Musk horen hier niet thuis, zie: Taro in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3"
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: