• TeslaNerd
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 18:40
WishmasterNL schreef op woensdag 17 december 2025 @ 21:43:
[...]

Mag ik vragen welke all seasons jij hebt gehad?

Ik ben me aan het oriënteren. begin volgend jaar ga ik waarschijnlijk mijn banden vervangen.
Ik had zelf de Michelin CrossClimate 2 op het oog, bij gebrek aan de CrossClimate 3 in mijn maat (235/45 R18).
Ik kreeg mijn Tesla in december 2019 op zomerbanden en heb die direct vervangen door Michelin CrossClimate+ en daar mee gereden tot ca 105.000 km. De 2e set is CrossClimate+ 2 XL en die hadden nog meer dan voldoende profiel gisteren bij de apk op 211.666 km.
Ik ga voor de volgende skivakantie op zoek naar een 3e set CrossClimates ook 235/45R18
Na ca 80k km beginnen ze wel meer herrie te maken 😬

120m2 bovenwoning met 6 radiatoren en vvw in de badkamer. Intergas HRE 36/30A met Honeywell Round Modulation en Quatt hybrid op het dak van de dakkapel

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:51
In de nieuwe app update is die pijl waar de auto staat en meebeweegt echt heel grappig. Werkt nog goed ook!

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:30
pdidi schreef op woensdag 17 december 2025 @ 21:20:
[...]

Het ging om deze post. Ik vermoed omdat er geen uitvoegstrook is gedefinieerd dat de Tesla netjes de rechter lijn zal volgen zonder te beseffen dat ie de afrit aan het nemen is (wat precies de bevinding is van @Mar.tin)
Klopt, maar heb niet het idee dat AP zich wat aantrekt van of daar wel of geen dingen op de kaart gedefinieerd zijn. Voorzover ik het de afgelopen 2 ton beleefd heb tussen HW3 en HW4 is het dom lijntjes/wegrand volgen met stevige verschillen tussen afhankelijk van verlichtings en weersomstandigheden :+ sommige dagen gaat ie er vrolijk zonder slingeren rechtdoor namelijk en andere dagen maak ik m 3x uit voor kutapparaat (er zijn 3 of 4 van die vluchtplekken tussen Arnhem en Apeldoorn in dezelfde stijl)

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:25
TeslaNerd schreef op woensdag 17 december 2025 @ 21:50:
[...]

Ik kreeg mijn Tesla in december 2019 op zomerbanden en heb die direct vervangen door Michelin CrossClimate+ en daar mee gereden tot ca 105.000 km. De 2e set is CrossClimate+ 2 XL en die hadden nog meer dan voldoende profiel gisteren bij de apk op 211.666 km.
Ik ga voor de volgende skivakantie op zoek naar een 3e set CrossClimates ook 235/45R18
Na ca 80k km beginnen ze wel meer herrie te maken 😬
100k met een set wielen, op een Tesla? Dan moet je wel heel voorzichtig rijden? Bij mij is het na 35k km wel over…. Complimenten. Heb je een RWD of LR?

[ Voor 3% gewijzigd door turkeyhakan op 18-12-2025 04:49 ]

• ChrisInTheCloud
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 16:56
Goedemorgen mede tesla gebruikers,

Ik ben vrij nieuw hier. Heb sinds een maand een nieuwe MY AWD en die bevalt heel erg goed. Heerlijk stille comfortabele auto met lekker veel opties en een ontzettend goede geluidsinstallatie.

Maar... na een maandje rond te hebben gereden in de kop van NH loop ik tegen iets aan wat ik heel irritant vind. Er zijn aardig wat wegen waar de toegestane snelheid niet matcht met de tesla. De N9 bijvoorbeeld, je mag er 80, maar de auto gaat telkens naar 70kmh, elke keer past deze de snelheid zelf weer aan. En de N242, mag je 100, de auto gaat naar 80. En stukken zelfs 60. En zo zijn er nog meer wegen. Heel erg hinderlijk!!

Ik als leek vraag me af of hier iets aan te doen is?
Doe ik iets verkeerd?

• ZegHetMaar
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 13:07
ChrisInTheCloud schreef op donderdag 18 december 2025 @ 08:47:
Goedemorgen mede tesla gebruikers,

Ik ben vrij nieuw hier. Heb sinds een maand een nieuwe MY AWD en die bevalt heel erg goed. Heerlijk stille comfortabele auto met lekker veel opties en een ontzettend goede geluidsinstallatie.

Maar... na een maandje rond te hebben gereden in de kop van NH loop ik tegen iets aan wat ik heel irritant vind. Er zijn aardig wat wegen waar de toegestane snelheid niet matcht met de tesla. De N9 bijvoorbeeld, je mag er 80, maar de auto gaat telkens naar 70kmh, elke keer past deze de snelheid zelf weer aan. En de N242, mag je 100, de auto gaat naar 80. En stukken zelfs 60. En zo zijn er nog meer wegen. Heel erg hinderlijk!!

Ik als leek vraag me af of hier iets aan te doen is?
Doe ik iets verkeerd?
misschien even wat posts hierboven lezen

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:35
Oekol schreef op woensdag 17 december 2025 @ 23:11:
In de nieuwe app update is die pijl waar de auto staat en meebeweegt echt heel grappig. Werkt nog goed ook!
Welke versie van de app heb je hiervoor nodig? Ik heb 4.51.6, maar die pijl doet helemaal niks :-(

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:37
Danny the dog schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 15:36:
Gisteren heb ik wat bijzonders ervaren met de Tesla app / de Tesla navigatie.

Ik zei tegen mijn partner dat ik even ergens naartoe zou gaan. Een plek waar ik vrijwel nooit naartoe ga; ben er welgeteld 1x geweest met deze auto. Vervolgens stap ik in mijn MY-Juniper en druk op het navigatiescherm om de bestemming in te voeren. Maar dat was niet meer nodig, want het was letterlijk de eerst aanbevolen bestemming.

Eerlijk gezegd vind ik dit zorgelijk, want er is geen wereld waarin dit niet gekoppeld kan worden aan het afluisteren van mijn gesprekken.

Iemand die soortgelijke ervaringen heeft gehad? Of iemand die weet of er ergens een setting is die ik aan kan passen om dit te voorkomen?

Naar aanleiding van bovenstaande heb ik zojuist onderstaande 3 opties uitgeschakeld. Zijn deze nodig voor een juiste werking van de app / samenwerking met de auto?

[Afbeelding]
Sorry hoor, maar nu begin je paranoia te worden. Je telefoon luistert je niet af. En de Tesla-app al helemaal niet. Op de achtergrond de microfoon afluisteren op iOS gaat sowieso al niet ongezien (probeer maar eens met de ingebouwde dictafoon). En dan zou er ook nog een constante datastream naar Tesla moeten gaan om dat te verwerken (kost een berg energie, voor zowel je telefoon als voor Tesla) en daar moeten dan live navigatievoorstellen uit voortvloeien uit die brei aan geluidsopnames.

Yeah... right...

Je kunt die hele handel uitzetten wat je wil, dit was alsnog gebeurt zo. Misschien ben je dan toch voorspelbaarder dan je denkt, ook zonder je gesprekken af te luisteren.

De Tesla-app heeft de microfoon nodig om bijvoorbeeld door de speakers van je auto te praten wanneer hij op Sentry-modus staat. En iOS komt er meteen een oranje bolletje in beeld als de microfoon in gebruik is.
Camera is voor serviceverzoeken etc. en hiervoor komt een groen bolletje in het scherm.
Beweging en conditie voor de telefoonsleutel, om te controleren of je wel in beweging bent.

Niks aan het handje dus. Je wordt echt niet via de microfoon afgeluisterd.

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 16:25
Fire69 schreef op donderdag 18 december 2025 @ 09:03:
[...]

Welke versie van de app heb je hiervoor nodig? Ik heb 4.51.6, maar die pijl doet helemaal niks :-(
Vanaf versie 4.51.5 zit deze functie in de app dus je zou het gewoon moeten hebben.

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:25
[...]

Je moet wel verbinding hebben met de auto en je auto moet in de buurt zijn. Zo werkt het bij mij iig. (zonder uwb)

[ Voor 5% gewijzigd door turkeyhakan op 18-12-2025 09:54 ]

• TeslaNerd
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 18:40
turkeyhakan schreef op donderdag 18 december 2025 @ 09:54:
[...]
Je moet wel verbinding hebben met de auto en je auto moet in de buurt zijn. Zo werkt het bij mij iig. (zonder uwb)
Maar ook niet te dichtbij

120m2 bovenwoning met 6 radiatoren en vvw in de badkamer. Intergas HRE 36/30A met Honeywell Round Modulation en Quatt hybrid op het dak van de dakkapel

• R-R-L
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 15:26
Davidas schreef op donderdag 18 december 2025 @ 09:23:
[...]

Vanaf versie 4.51.5 zit deze functie in de app dus je zou het gewoon moeten hebben.
Werkt ook pas als de auto geüpdate is. Gisteren 2025.44.25.3 geïnstalleerd, na de eerstvolgende rit zag ik inderdaad de pijl en de niet kloppende laadstatistieken in de app. Voor zover ik weet update mijn Samsung apps alleen via wifi en als hij verder niet in gebruik is, ergo vooral 's nachts.

Valt me wel op dat de wifi ontvangst nogal beroerd is. Ik heb laatst een extra access point in mijn berging gehangen, idee dat de auto hem dan ook wel op zou pakken. Mijn telefoon doet het prima, auto vindt niets. Ook geen andere netwerken, behalve de omvormer van de zonnepanelen van de buren.

• stefan_s
  • Registratie: December 2025
  • Laatst online: 20:03
Beste leden,

ik ben nieuw hier en waarschijnlijk zijn er al meerdere topics over het verzekeren van de Tesla.
Wat ervaren jullie als beste verzekeringsmaatschappij en hebben jullie nog tips?

Om een Model 3 performance All risk te verzekeren met 19 schade vrije jaren:

InsureMyTesla € 92,-
Goede dekking en voorwaarden alleen word de verzekering door Helvetia Group geleid.
Bij Trustpilot zeer slechte reviews en uiterst onbetrouwbaar. Iemand ervaring met InsureMyTesla?

E.A.S. insurance.com € 106,-

Andere verzekeringsmaatschappijen verzekeren niet of met extra voorwaarden.
Inshared, ANWB, Promovendum etc..

• jackaubrey
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16:16
stefan_s schreef op donderdag 18 december 2025 @ 11:08:
Beste leden,

ik ben nieuw hier en waarschijnlijk zijn er al meerdere topics over het verzekeren van de Tesla.
Wat ervaren jullie als beste verzekeringsmaatschappij en hebben jullie nog tips?

InsureMyTesla € 92,-
Goede dekking en voorwaarden alleen word de verzekering door Helvetia Group geleid.
Bij Trustpilot zeer slechte reviews en uiterst onbetrouwbaar. Iemand ervaring met InsureMyTesla?

heb sinds dit jaar Model Y P allrisk bij Univé met 23 svj voor 100 nog wat euro, was toen enige met 3 jaar aanschafwaarde. Kon ook bij ABN, maar moest je wel een rekening daar hebben.

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19:27
Beste leden,

InsureMyTesla € 92,-

zit bij unive voor 82euro per maand all risk met mijn model 3LR 2019. 18 schade vrije jaren. Is geen P uiteraard, maar veel zal het niet schelen. Waarde was ongeveer hetzelfde ivm kleur, trekhaak, acc boost, velgen etc

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:35
Hm, nogal speficieke voorwaarden.
Ik zit nu op het werk, dus dat werkt niet. Als ik thuis op de bank zit en de auto op de oprit staat werkt het ook niet :P
Vanavond even testen op een parking of zo dan. :)

• pe-el2
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 12:03
Ik heb het vorige week bij ABN AMRO afgesloten voor 81,= (incl SVI en 3jr nieuwwaarde garantie)

Mijn andere Y heb ik bij promovendum.
Ik kwam er echter achter dat ze de voorwaarden hebben veranderd en het panorama dak valt niet onder glasschade. Om die reden ben ik geswitched naar ABN die dat wel verzekeren. Daarbovenop is het eigen risico op glas en normale schade daar ook lager.

(18 svj en max no claim)

[ Voor 4% gewijzigd door pe-el2 op 18-12-2025 11:57 ]

• nrdnmg
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:51
Beste leden,

InsureMyTesla € 92,-

Ik heb mijn M3P (morgen ophalen O-) O-) ) juist wél kunnen verzekeren bij Inshared.
Waarom lukt de jouwe niet daar?
Mijn ervaring bij Inshared is juist dat ze geen extra voorwaarden stellen (ABN ook niet maar daar heb ik geen rekening). Verder is een M3P verzekeren erg lastig merk ik. Zelfs met 17 svj.

• NLM1K
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 21:08
Ik heb goede ervaringen met Interpolis AutoBewust. Met mijn 4 svj kost het €130 per maand voor all-risk, inzittendenverzekering + 3 jaar aankoopgarantie voor mijn M3 RWD. Je moet dan wel een rekening bij Rabobank hebben.

• bartlauwers
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:14
Vandaag de nieuwe Model Y standard opgehaald als vervanging voor de 2019 Model 3: blij mee. Betreft auto van de leasemaatschappij (Ayvens). Ik ben dacht ik aardig onderlegd in Tesla na 6 jaar Model 3 maar ik kan nog niet vinden hoe ik het online driver profiel dat ik op de 3 heb en wat zou moeten synchroniseren (doet het ook want ook een keer in een Loaner M3 P gehad) ook beschikbaar krijg op de Y. Auto’s hangen aan hetzelfde Tesla account, beide als berijder dus mogelijk met beperkingen ten opzichte van als je zelf eigenaar bent, maar in de oude auto heb ik wel het online driver Profile maar in de nieuwe niet. Weet iemand hier iets over?

Current: Tesla M3SR+'19-Wit-Aero-TH-HW2.5-nonFSD /n In bestelling: Tesla MY Standard Wit

• pdidi
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
bartlauwers schreef op donderdag 18 december 2025 @ 16:28:
Vandaag de nieuwe Model Y standard opgehaald als vervanging voor de 2019 Model 3: blij mee. Betreft auto van de leasemaatschappij (Ayvens). Ik ben dacht ik aardig onderlegd in Tesla na 6 jaar Model 3 maar ik kan nog niet vinden hoe ik het online driver profiel dat ik op de 3 heb en wat zou moeten synchroniseren (doet het ook want ook een keer in een Loaner M3 P gehad) ook beschikbaar krijg op de Y. Auto’s hangen aan hetzelfde Tesla account, beide als berijder dus mogelijk met beperkingen ten opzichte van als je zelf eigenaar bent, maar in de oude auto heb ik wel het online driver Profile maar in de nieuwe niet. Weet iemand hier iets over?
Al geprobeerd je Tesla profiel te resetten in de App? Meestal komt die dan vanzelf tevoorschijn in je nieuwe auto. Weet niet zeker of dan al je settings worden delete. Anders voor de zekerheid even in je oude Tesla een kopie maken van je Tesla profiel naar een lokaal profiel. Dan kun je na de reset de copy terug doen van lokaal naar je Tesla profiel

[ Voor 11% gewijzigd door pdidi op 18-12-2025 16:49 ]

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:51
[...]

Die heb ik ook. Die 130mb update.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• nDirect090
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19:13
Beste leden,

InsureMyTesla € 92,-

Zit bij a.s.r. Voor 160 all risk (wel hoogste eigen risico). 0svj

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:21
nrdnmg schreef op donderdag 18 december 2025 @ 14:51:
[...]

Ik heb mijn M3P (morgen ophalen O-) O-) ) juist wél kunnen verzekeren bij Inshared.
Waarom lukt de jouwe niet daar?
Mijn ervaring bij Inshared is juist dat ze geen extra voorwaarden stellen (ABN ook niet maar daar heb ik geen rekening). Verder is een M3P verzekeren erg lastig merk ik. Zelfs met 17 svj.
Voor ABN heb je ook geen rekening nodig. Bij mij veruit de goedkoopste met een M3RWD '26, de nummer 2 was €40 duurder per maand. 8)7

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:26

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
Maurice- schreef op donderdag 18 december 2025 @ 19:48:
[...]

Voor ABN heb je ook geen rekening nodig. Bij mij veruit de goedkoopste met een M3RWD '26, de nummer 2 was €40 duurder per maand. 8)7
Idd geen rekening nodig en zeker hele goede voorwaarden..komt nu al 2 jaar bovenaan bij mij op independer (als je zoekt op partijen die ook het panorama dak verzekeren)

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Pagina: 1 ... 175 176 Laatste

Let op:
  • Discussies/uitlatingen over het gedrag of politieke agenda van Elon Musk horen hier niet thuis, zie: Taro in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3"
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: