• jupinator
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 12:02
Sparco schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 15:16:
Hebben jullie ook zoveel last van veel kleine 'putjes' op je voorruit? Dus geen echte sterretjes, maar eerder allemaal mini putjes steenslag-achtig iets. Is dit eigen aan een model 3? Misschien door de aerodynamische vorm?

Ik heb nu namelijk een 4tal dagen een model 3 in bezit (Gekocht bij Tesla zelf), maar m'n vorige wagen had bij 140 000km minder 'putjes' dan deze bij 55000km. Steenslag op de bumper is trouwens héél beperkt.

Wat zou een nieuwe voorruit me moeten kosten?
Hier ook last van putjes in de voorruit MYJ. Al 1x laten fixen gewoon onder de all risk verzekering. Maar nu zag ik gisteren bij het poetsen dat er ergens anders weer een putje in zit... heb bij de ford van me ouders gekeken en de volkswagen van me vriendin die hebben ook putjes in de voorruit.

Verder heb ik me eerste mini deukje in de frunk/motor klep stomme vallende eikels

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Nadat ik de Model Y weer in heb moeten leveren en nu met mijn 2019 Model 3 weer rij heb ik het idee dat mijn koplampen niet goed ingesteld zijn.

Als ik het lichtbeeld bekijk heb lopen mijn stralen in een punt naar het midden voor de auto.
Verkeersborden en dingen in de berm worden ook niet echt verlicht.
Ik heb al wel met de kalibratie geprobeerd om de boel een klein beetje bij te stellen maar durf hier niet te heftige wijzigingen in aan te brengen.
Of kan ik de rechterkoplamp veel meer naar rechts en omhoog draaien?

Ben waarschijnlijk flink verwend geweest met de grootlichtassistentie van de MY dat het nu lijkt alsof ik geen licht meer heb.

• Sprinkler98
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 16:59
De achterbumper van mijn (splinternieuwe) Model 3 Highland zit aan de rechterkant, ter hoogte van de aansluiting met de wielkast en de carrosserie erboven, een beetje naar binnen. De overgang tussen bumper en carrosserie/wielkast is dus niet helemaal vlak. Het verschil is klein, maar je voelt een lichte overgang en als je goed kijkt, zie je het ook.

Het gaat enkel om de paar centimeter net vóór de wielkast. Vanaf de wielkast tot aan het einde van de auto is alles wél netjes uitgelijnd. Er is ook geen grote spleet: de bumper sluit overal goed aan, alleen niet volledig ‘effen’ op dat ene stukje.

Ik weet dat Tesla hier niet altijd perfect in is, en verder is deze auto juist opvallend goed qua paneelaansluitingen. Daarom twijfel ik of ik dit moet melden. Ik ben wat bezorgd dat ze, door dit te proberen corrigeren (de bumper iets meer naar buiten te brengen), elders net een grotere afwijking of een panel gap zouden creëren. Ook het risico op krasjes of andere beschadigingen bij zo’n ingreep speelt mee.

Zijn er nog mensen die bij hun Model 3 Highland merken dat de bumper niet overal 100 procent perfect aansluit op de carrosserie, specifiek ter hoogte van de wielkast?

[ Voor 33% gewijzigd door Sprinkler98 op 03-12-2025 10:23 ]

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19:35
thetakman schreef op maandag 1 december 2025 @ 10:36:
Vraagje voor de Model 3 Performance deskundigen ?

Ik heb een mooi setje velgen die ik van de week kan ophalen, deze hebben onder een model 3 (niet performance gezeten) Alle waardes etc zijn goed, het enige wat ik alleen niet kan vinden is of deze passen i.v.m. de 71.6MM centreer lip van een die daarna naar 64mm gaat ?

Ik heb nu foto's opgevraagd van de binnenkant van de verkoper aangezien zelfs de orginele fabrikanten website niks hierover meldt behalve "Past met alle Model 3's" en het lijkt erop alsof deze lip er inderdaad netjes in kan. Zie foto.

Is er iemand die me kan vertellen of dit inderdaad lijkt te kloppen ?

[Afbeelding]
Volgens mij is dat hetzelfde. Alleen zien dat de velg groot genoeg is. Bij een Highland performance passen er maar weinig 18" velgen. 19" is geen probleem.

Ik heb onlangs een set Motec velgen gekocht en die centreer ring is gewoon plastic en uitneembaar. Die kun je dus makkelijk wisselen indien nodig.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025

• ScreamGT
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11:45

ScreamGT

joejoe

Sparco schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 15:16:
Hebben jullie ook zoveel last van veel kleine 'putjes' op je voorruit? Dus geen echte sterretjes, maar eerder allemaal mini putjes steenslag-achtig iets. Is dit eigen aan een model 3? Misschien door de aerodynamische vorm?

Ik heb nu namelijk een 4tal dagen een model 3 in bezit (Gekocht bij Tesla zelf), maar m'n vorige wagen had bij 140 000km minder 'putjes' dan deze bij 55000km. Steenslag op de bumper is trouwens héél beperkt.

Wat zou een nieuwe voorruit me moeten kosten?
Zeker. Zijn geen sterretjes maar inderdaad mini putjes. Niet zo gek na 80k kilometers en veel snelweg maar ook provinciale weggetjes in o.a. Polen :+

Tof om te zien dat er eindelijk een supercharger station in Poznan is gebouwd. Werd tijd na 3 jaar. Er is een Tesla laadlocatie in het centrum bij een hotel.. maar is slecht bereikbaar en altijd bezet.

Ryzen 7800X3D - MSI RTX 5080 OC Ventus - MSI B650 WiFi Gaming Plus - 64GB Corsair DDR5 - 2TB SSD - 34” Red Eagle IIyama - Fractal North XL

• nietbob
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 14:05
Weet iemand of de 20" Helix 2.0 velgen ook los te bestellen zijn? Via de Tesla webshop zie ik ze niet.

En kunnen die velgen (met winterbanden) onder een Juniper MYP? Of moet ik dan echt 21" velgen zoeken.

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 18:46
daemonix schreef op woensdag 3 december 2025 @ 08:38:
[...]

Dit is toch ook helemaal het probleem van Tesla niet? Dit is het probleem van degene waar je de auto hebt gekocht. Afgeven op Tesla vind ik onjuist, waarom zouden zij kosten moeten maken?
Ik zeg nergens dat zij kosten moeten maken. Als ze hem wel ophalen als hij binnen de garantie valt, kunnen ze me ook een prijs aanbieden waarvoor zij hem ophalen als het buiten de garantie valt. Uiteindelijk hebben zij de auto zo ontworpen dat je er niks mee kan als deze offline is. Elke normale auto kan je nog laten rollen en dus afslepen als die niet meer rijdt. Een Tesla kennelijk niet.

Dus ik verwacht dan dat een Tesla iets meer proactief is in hun service. Dat blijkt niet zo te zijn, en daar ben ik teleurgesteld over.

Overigens is de auto zojuist door een transporteur opgehaald en dat ging verbazingwekkend soepel. Dat had ik vooraf niet verwacht. Nu dus wachten op de diagnose en wat het gaat kosten.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

• Danny the dog
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:56
nietbob schreef op woensdag 3 december 2025 @ 11:04:
Weet iemand of de 20" Helix 2.0 velgen ook los te bestellen zijn? Via de Tesla webshop zie ik ze niet.

En kunnen die velgen (met winterbanden) onder een Juniper MYP? Of moet ik dan echt 21" velgen zoeken.
Nee, die zijn niet los te bestellen via Tesla. Toevallig recentelijk zelf ook gevraagd.
Er staan wel andere 'grotere' velgen in de shop, voor het pre-Juniper model. Maar als je die monteert, trekt Tesla zijn handjes volledig af van enige garanties op comfort, range en wat ze nog meer kunnen verzinnen.

Dat is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen....

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Malfunctions schreef op woensdag 3 december 2025 @ 11:07:
[...]

Ik zeg nergens dat zij kosten moeten maken. Als ze hem wel ophalen als hij binnen de garantie valt, kunnen ze me ook een prijs aanbieden waarvoor zij hem ophalen als het buiten de garantie valt. Uiteindelijk hebben zij de auto zo ontworpen dat je er niks mee kan als deze offline is. Elke normale auto kan je nog laten rollen en dus afslepen als die niet meer rijdt. Een Tesla kennelijk niet.

Dus ik verwacht dan dat een Tesla iets meer proactief is in hun service. Dat blijkt niet zo te zijn, en daar ben ik teleurgesteld over.

Overigens is de auto zojuist door een transporteur opgehaald en dat ging verbazingwekkend soepel. Dat had ik vooraf niet verwacht. Nu dus wachten op de diagnose en wat het gaat kosten.
Nogmaals, het is het probleem van de verkoper, niet van Tesla. Ze hebben het druk zat. Een EV kun je niet afslepen, dat is inherent aan het principe. Een EV kun je zonder stroom niet laten rollen. De remmen staan geblokkeerd, de motor vindt het niet fijn, etc.

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

• Malfunctions
daemonix schreef op woensdag 3 december 2025 @ 11:38:
[...]

Nogmaals, het is het probleem van de verkoper, niet van Tesla. Ze hebben het druk zat.
Je hebt je punt gemaakt, we zien het anders, prima.

Hoewel het dikgedrukte deel van je reactie niet per se een goed teken is in mijn beleving.. ;)

• Xrypta
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 18:25
Toch staat FSD zelfs bij dit soort gegoochel aardig zijn mannetje! Begin toch langzaam aan, ook door de filmpjes uit Frankrijk, Duitsland en Italië toch wel erg benieuwd te worden oOo

3960wp SE | Model Y RWD

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:00

me1299

$ondertitel

Fire69 schreef op woensdag 3 december 2025 @ 09:13:
[...]

Hier klagen, dat is hun nieuwe feedback portal: http://ts.la/feedback
Hopelijk doen ze er bij genoeg klachten iets aan...

[...]

Inderdaad, modellen met de nieuwe stalk hebben dit 'probleem' :(
Ik had al een Service Request in de app gemaakt, ik heb het formulier die jij linkte ook ingevuld.
Please restore the option to choose between single click and double click activation for Autopilot on the Model Y Juniper.

The current system removes this flexibility and worsens the driving experience. When changing lanes, Autopilot disengages without reverting to standard cruise control, causing sudden regen braking and requiring manual acceleration. The earlier approach, where drivers could select single click for cruise control and double click for full Autopilot, offered better control and a smoother transition.
En ja nieuwe Model 3's hebben/krijgen dit ook en ik sluit niet uit dat dit voor oudere Highland modellen na een software update ook geïntroduceerd gaat worden.

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19:46
[...]

Hier klagen, dat is hun nieuwe feedback portal: http://ts.la/feedback
Hopelijk doen ze er bij genoeg klachten iets aan...

[...]

Meteen gedaan. Niet alleen gezegd dat het lastig is, maar kan in sommige situaties ook nog gevaarlijk zijn, omdat overig verkeer niet verwacht dat je met het veranderen van baan ook gaat remmen (zo onlogisch als wat...)

• ybos
me1299 schreef op woensdag 3 december 2025 @ 11:45:
[...]

Ik had al een Service Request in de app gemaakt, ik heb het formulier die jij linkte ook ingevuld.

[...]

En ja nieuwe Model 3's hebben/krijgen dit ook en ik sluit niet uit dat dit voor oudere Highland modellen na een software update ook geïntroduceerd gaat worden.
Service request is ook een goeie, ga ik vanavond ook even doen.

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:08
Iemand ervaring met direct bestellen bij Tesla en inruilen van de huidige auto? Ik heb een Model 3 Performance uit 2022 en kan verder geen gegevens invullen over inruilwaarde, enz. bij het bestellen, alleen dat er een €5000 inruilpremie geldt (daardoor zal de inruil van de auto ook gewoon €5000 lager zijn uiteraard :P ). Moet dat via een locatie van Tesla zelf, of maak je wel gewoon de aanbetaling over en volgt daarna pas correspondentie over de inruil? Als de inruil écht heel laag is dan verkoop ik de auto natuurlijk liever zelf.

• ReconE
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:06
Sprinkler98 schreef op woensdag 3 december 2025 @ 10:22:
De achterbumper van mijn (splinternieuwe) Model 3 Highland zit aan de rechterkant, ter hoogte van de aansluiting met de wielkast en de carrosserie erboven, een beetje naar binnen. De overgang tussen bumper en carrosserie/wielkast is dus niet helemaal vlak. Het verschil is klein, maar je voelt een lichte overgang en als je goed kijkt, zie je het ook.

Het gaat enkel om de paar centimeter net vóór de wielkast. Vanaf de wielkast tot aan het einde van de auto is alles wél netjes uitgelijnd. Er is ook geen grote spleet: de bumper sluit overal goed aan, alleen niet volledig ‘effen’ op dat ene stukje.

Ik weet dat Tesla hier niet altijd perfect in is, en verder is deze auto juist opvallend goed qua paneelaansluitingen. Daarom twijfel ik of ik dit moet melden. Ik ben wat bezorgd dat ze, door dit te proberen corrigeren (de bumper iets meer naar buiten te brengen), elders net een grotere afwijking of een panel gap zouden creëren. Ook het risico op krasjes of andere beschadigingen bij zo’n ingreep speelt mee.

Zijn er nog mensen die bij hun Model 3 Highland merken dat de bumper niet overal 100 procent perfect aansluit op de carrosserie, specifiek ter hoogte van de wielkast?
Gewoon melden en foto's maken voor je servicebezoek.

• ReconE
  • Registratie: December 2008
Divak schreef op woensdag 3 december 2025 @ 12:12:
Iemand ervaring met direct bestellen bij Tesla en inruilen van de huidige auto? Ik heb een Model 3 Performance uit 2022 en kan verder geen gegevens invullen over inruilwaarde, enz. bij het bestellen, alleen dat er een €5000 inruilpremie geldt (daardoor zal de inruil van de auto ook gewoon €5000 lager zijn uiteraard :P ). Moet dat via een locatie van Tesla zelf, of maak je wel gewoon de aanbetaling over en volgt daarna pas correspondentie over de inruil? Als de inruil écht heel laag is dan verkoop ik de auto natuurlijk liever zelf.
Ja ervaring mee. Na bestellen krijg je via Tesla chat een link om tig foto's te uploaden voor waardebepaling van je inruiler. Die link werkt alleen goed via Chrome op je mobiel. Succes. :)

• ybos
Divak schreef op woensdag 3 december 2025 @ 12:12:
https://www.tesla.com/nl_NL/tradein

;)

Ik kreeg eerst een voorstel van 750 euro, maar na contact te hebben gehad bleek dat een foutje (joh...). Uiteindelijk 7850 voor mn 2019 model 3 gehad met bijna 3 ton op de klok, beschadigde velgen en een klein scheurtje in de voorbumper. Prive verkoop had mogelijk wat meer op kunnen leveren maar ik vond het voldoende, zeker met de 5k inruilbonus.

[ Voor 20% gewijzigd door ybos op 03-12-2025 12:23 ]

• pdidi
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Xrypta schreef op woensdag 3 december 2025 @ 11:42:
Toch staat FSD zelfs bij dit soort gegoochel aardig zijn mannetje! Begin toch langzaam aan, ook door de filmpjes uit Frankrijk, Duitsland en Italië toch wel erg benieuwd te worden oOo

[YouTube: We Tried To Crash Into A Self Driving Tesla]
Die 35 minuten durende rit dwars door centrum Parijs laat wel zien dat het voor voetgangers een stuk veiliger zou worden. Echt knap hoe er geanticipeerd wordt of iemand nu wel of niet gaat oversteken of een onverwachte beweging maakt. Op 1 plek dwars door Montmartre moest de bestuurder ingrijpen omdat FSD het gewoon niet aandurfde dwars door de toeristen menigte te gaan (en terecht ook, dat daar überhaupt auto's mogen rijden). Het gekrioel door de smalle straatjes, wegblokkades, drempels: ik doe het niet na.
En leuk om te zien: Er zit dus wel een Mad Max mode in de Europese build, maar zelfs die bleef uitermate beleefd en voorzichtig

• lbreman
  • Registratie: November 2018
  • Niet online
Dat is dan knap waardeloos inderdaad :( . Ik rijd een Highland van begin 2025, daar kan het gelukkig wel.

www.opnaargasloos.nl: 9900Wp, 2x30HP 500l buffer, Atlantic WPB, Ravelli Alfa S, Panasonic monobloc J-series 5kW, Model 3 LR

• WhoDoYaThinkIAm
  • Registratie: Maart 2013
ReconE schreef op woensdag 3 december 2025 @ 12:16:
[...]

Ja ervaring mee. Na bestellen krijg je via Tesla chat een link om tig foto's te uploaden voor waardebepaling van je inruiler. Die link werkt alleen goed via Chrome op je mobiel. Succes. :)
Als je een Tesla inruilt zijn 4 foto's voldoende.

• Paling1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Beetje stomme vraag hier:
Ik heb gisteren mijn nieuwe M3 opgehaald en heb inmiddels miljoenen instellingen doorlopen.... Maar ik zie nergens op het scherm iets over het bereik staan. Accu percentage zie ik wel.
Is dat een instelling ergens?

• Cordon
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14:43

Cordon

Lievelings jankert

Paling1 schreef op woensdag 3 december 2025 @ 13:15:
Ik heb gisteren mijn nieuwe M3 opgehaald en heb inmiddels miljoenen instellingen doorlopen.... Maar ik zie nergens op het scherm iets over het bereik staan. Accu percentage zie ik wel.
Op je percentage tikken met je vinger, zie je het bereik. :P

• warsame
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
Paling1 schreef op woensdag 3 december 2025 @ 13:15:
Edit: Dubble antwoord

[ Voor 6% gewijzigd door warsame op 03-12-2025 13:17 ]

• QuestionMarc
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:42
Malfunctions schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 17:21:
Nou de monteur is vanmiddag langs geweest maar kwam met heel vervelend nieuws. Er is sprake van een isolatie probleem dus het vervangen van de accu had geen zin. Hij moest afgesleept worden naar Tesla. Tesla service gebeld waar ik te horen kreeg dat het buiten de garantie valt en dat ik zelf maar moet zien hoe ik dat ding bij hun krijg. Aangezien het ding nu gebrickt is en niet eens open gaat maar even gevraagd hoe hij dan in sleepmodus gezet moet worden. "Als je dat aangeeft bij de sleper dan kan die extra apparatuur meenemen".

Om te stellen dat ik teleurgesteld ben in de service van Tesla is een understatement.

Omdat we hem pas 1,5 maand hebben, heb ik de dealer gebeld waar we hem hebben gekocht en die gaat regelen dat hij naar Tesla wordt vervoerd.

Ik kijk niet uit naar de reactie van mijn vrouw als ik dit verhaal moet vertellen straks nadat we heel veel problemen met onze vorige auto hebben gehad.. :X
Hoe oud is de auto als ik mag vragen?

Op de fiets vervuil je niets!

• PixelPusher
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:29
Hallo allen,

Vandaag even de bandjes van wat extra lucht voorzien, ik zag dat bij alle banden deze kleine scheurtjes zaten rondom aan de buitenkant, is dit normaal? De auto + banden heeft pas 5000km gereden.

Hiervoor had ik een oudere model 3 met de Pilotsport banden en daar heb ik het nooit gezien.
Dit zijn de Hankook banden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iatV-ymh0phIcJsDKKyiujkXdWo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xE55CwfrEG2JPxCEhdR4JcbZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aUtDRHTjI3nh5p_Bx5B1jecnr_I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2v9D1kdp6dAXNwlSItZUFY1U.jpg?f=fotoalbum_large

• megabeat
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19:17
PixelPusher schreef op woensdag 3 december 2025 @ 13:32:
Hallo allen,

Vandaag even de bandjes van wat extra lucht voorzien, ik zag dat bij alle banden deze kleine scheurtjes zaten rondom aan de buitenkant, is dit normaal? De auto + banden heeft pas 5000km gereden.

Hiervoor had ik een oudere model 3 met de Pilotsport banden en daar heb ik het nooit gezien.
Dit zijn de Hankook banden.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hoe oud zijn de banden? Dot code van 4 cijfers.

• QuestionMarc
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:42
Zulke scheuren zijn niet normaal.

Op de fiets vervuil je niets!

• flupp
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 18:33
Danny the dog schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 13:57:
[...]
Dat gevoel deel ik met je. Service kent bij Tesla een bijzondere definitie. En liegen, de schuld aan anderen geven etc. kunnen ze ook als de beste. Dingen vallen bij hen 'binnen de marge' en de uitdrukking 'zo zijn onze auto's nu eenmaal' wordt ook gebruikt. Ik ben absoluut niet te spreken over hoe Tesla met klanten en de klantervaring omgaat.
Laat ze maar doen. Het wijst zichzelf wel uit. Hier zit er nog iets in mijn achterhoofd van ocharme 20€ (een betalingsverschil n.a.v. terugstorting van banden/velgenaankoop met kredietkaart). Ze draaiden er zich in allerlei bochten voor om te vermijden dat zij die moesten ophoesten. Tja. 20€, ik ga er niet krom van gaan lopen, hoor. Noch zij, eigenlijk. Dat zij handelden met een mindset van “alle kleine beetjes helpen”: ieders goed recht, het zij zo. Laat het dan nog bij een verkoop van 2500€ zijn geweest, en nadat ze voor de auto 65k€ over de toonbank kregen geschoven.
Maar het zullen wel 20 dure €’s zijn die ik bij mijn volgende auto-aankoop in rekening zal brengen.

Model 3 LR (model 2023)

• nietbob
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 14:05
Danny the dog schreef op woensdag 3 december 2025 @ 11:17:
[...]

Nee, die zijn niet los te bestellen via Tesla. Toevallig recentelijk zelf ook gevraagd.
Er staan wel andere 'grotere' velgen in de shop, voor het pre-Juniper model. Maar als je die monteert, trekt Tesla zijn handjes volledig af van enige garanties op comfort, range en wat ze nog meer kunnen verzinnen.
Dan kan je volgens Tesla enkel de 21" Arachnid-velgen met winterbanden gebruiken onder de Juniper MYP. Zijn er hier MYP eigenaren met winterbanden op andere velgen?

• Malfunctions
QuestionMarc schreef op woensdag 3 december 2025 @ 13:29:
[...]

Hoe oud is de auto als ik mag vragen?
Het is een 2019 M3LR.

• PixelPusher
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:29
megabeat schreef op woensdag 3 december 2025 @ 13:34:
[...]

Hoe oud zijn de banden? Dot code van 4 cijfers.
DOT geeft aan week 30 2024 en de auto is van augustus 2025.
Niet schrikbarend oud maar ik denk dan toch maar even een servicerequest indienen voor de zekerheid.

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:00

me1299

$ondertitel

PixelPusher schreef op woensdag 3 december 2025 @ 14:17:
[...]

DOT geeft aan week 30 2024 en de auto is van augustus 2025.
Niet schrikbarend oud maar ik denk dan toch maar even een servicerequest indienen voor de zekerheid.
Als ze aangeven dat het geen kwaad kan zou ik dat wel graag op zwart/wit willen hebben. Ik denk persoonlijk niet dat deze scheurtjes een probleem gaan opleveren, maar dat is moeilijk te beoordelen op basis van een foto.

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

• Jmtpes
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 19:59
ReconE schreef op woensdag 3 december 2025 @ 12:16:
[...]

Waarschijnlijk is de aanbetaling al gedaan van 250 euro. Wat als de definitieve inruil opeens veel lager uitvalt en niet meer interessant is? Ben je ook je 250 euro kwijt?

• Sypheron
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online
Jmtpes schreef op woensdag 3 december 2025 @ 16:06:
[...]

Waarschijnlijk is de aanbetaling al gedaan van 250 euro. Wat als de definitieve inruil opeens veel lager uitvalt en niet meer interessant is? Ben je ook je 250 euro kwijt?
Als je eerst bestelt wel. Je kunt ook eerst de inruil aanvragen voordat je een bestelling plaatst (met dezelfde email als je Tesla account). Daar gaan wel wat dagen overheen, dus dan loop je wel het risico dat de korting mogelijk niet meer geldt, zeker gezien deze voor de LR AWD al is komen te vervallen vanwege de levertijd in feb 2026.
Edit: Ah ja de LR AWD was de enige waar de korting voor van toepassing was, dus ga er vanuit dat de korting vanaf nieuwe bestellingen niet meer geld? Hoewel deze nog wel op de website vermeld staat bij de LR AWD

[ Voor 14% gewijzigd door Sypheron op 03-12-2025 16:25 ]

• emmerx
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:32
emmerx schreef op woensdag 19 november 2025 @ 11:06:
[...]
Hier de ANWB Laadpas toegevoegd aan portemonne in Tesla App uit nieuwsgierigheid naar de integratie.
Eerste SuperCharge-actie daarna werd 2x zo duur i.v.m. opstartkosten en veel hoger kWh-tarief van ANWB ??
Kan nu de ANWB pas in mijn App portemonnee niet meer verwijderen, omdat de app steeds vastloopt ...
Tesla helpdesk weet ervan en kan zo'n betaalmethode handmatig verwijderen, totdat App verbeterd is.
Nieuwe versie van Tesla App heeft dit opgelost :)

Draadloos laden op onze Zon

• Jmtpes
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 19:59
Sypheron schreef op woensdag 3 december 2025 @ 16:22:
[...]

Als je eerst bestelt wel. Je kunt ook eerst de inruil aanvragen voordat je een bestelling plaatst (met dezelfde email als je Tesla account). Daar gaan wel wat dagen overheen, dus dan loop je wel het risico dat de korting mogelijk niet meer geldt, zeker gezien deze voor de LR AWD al is komen te vervallen vanwege de levertijd in feb 2026.
Edit: Ah ja de LR AWD was de enige waar de korting voor van toepassing was, dus ga er vanuit dat de korting vanaf nieuwe bestellingen niet meer geld? Hoewel deze nog wel op de website vermeld staat bij de LR AWD
Het ging mij om de definitieve inruilbedrag na aanleveren van de fotos. Indicatie heb ik al gekregen voor mijn m3h sept 2024 grey stealth.
Ik stel deze vraag omdat er vandaag 2 nieuwe M3h op voorraad stonden met stalks (die inmiddels ook al weg zijn) ik dacht misschien heb ik geluk en komt de komende tijd een M3h met stalks op voorraad.

Als ik zo lees, als je bestelling plaatst dan ben je zowieso je 250 euro kwijt als de deal niet doorgaat vanwege te lage definitieve inruilbedrag.

[ Voor 6% gewijzigd door Jmtpes op 03-12-2025 17:22 ]

• karel_G_1981
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 19:54
Vraagje , werkt dit bij tesla banden ? Ik dacht is handig om als evt noodoplossing bij een lekke band in de auto te leggen, gewoon een rubberen kruiskoppeling schroeven. Ziet er super simpel uit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZrAf9oXsrEBYNNBIfeMWuD21Eio=/x800/filters:strip_exif()/f/image/iyR7CuXvAgveQEzBeFE2t8VJ.png?f=fotoalbum_large

• Sypheron
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online
Jmtpes schreef op woensdag 3 december 2025 @ 17:21:
[...]
Als ik zo lees, als je bestelling plaatst dan ben je zowieso je 250 euro kwijt als de deal niet doorgaat vanwege te lage definitieve inruilbedrag.
Voor zover mij bekend klopt dit inderdaad, maar wellicht kun je Tesla even bellen en vragen of daar mogelijk een uitzondering op gemaakt kan worden?

• Heinemancp
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
karel_G_1981 schreef op woensdag 3 december 2025 @ 17:37:
Vraagje , werkt dit bij tesla banden ? Ik dacht is handig om als evt noodoplossing bij een lekke band in de auto te leggen, gewoon een rubberen kruiskoppeling schroeven. Ziet er super simpel uit.
[Afbeelding]
Als het zou werken, zal de anwb er ook mee werken. En dat doen ze niet. Zou mijn skelter banden er nog niet eens mee repareren.

• Ingmar7
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 19:39
Davidas schreef op woensdag 3 december 2025 @ 08:43:
Zou cool zijn als dit de default routeplanner wordt, met Waze integratie.

[Afbeelding]
Teslanav.com
Zou welkom zijn, probleem met Tesla routeplanner is dat deze erg achterloopt bij daadwerkelijke wegen, Ik wacht al 2 maanden op het navigeren via nieuwe A16 bij Rotterdam, is echt een belangrijke route, behalve Tesla weet er nog niets van. :?

• wouter.N
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:08
Ik heb vandaag een leverafspraak gemaakt voor mijn nieuwe Tesla voor volgende week. Ik wil nu graag de verzekering regelen maar in de app staat nog geen kenteken. Wanneer kan ik het kenteken verwachten?

Daarnast lever ik volgende week een Andere auto in, hoe uitgebreid gaan ze die inspecteren? De reden dat ik het vraag is niet dat de auto slecht is maar ben meer benieuwd hoe lag ik voor de levering moet uittrekken.

[ Voor 35% gewijzigd door wouter.N op 03-12-2025 20:07 ]

Pagina: 1 ... 166 167 Laatste

Let op:
  • Discussies/uitlatingen over het gedrag of politieke agenda van Elon Musk horen hier niet thuis, zie: Taro in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3"
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: