Fire69 schreef op maandag 1 december 2025 @ 22:09:
YouTube: Tesla FSD v14.1.7 demo drive in Europe – Strasbourg, France. 🇫🇷🚗

Altijd leuk om de echte FSD aan het werk te zien in Europa!
Hopelijk binnenkort voor iedereen mogelijk :)
De fietsstrook suggesties op onze 60km wegen zullen zo te zien geen probleem worden
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MOESg4pzanYmzjM5rSKsUZ74U20=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8oSJ0PGa2Q6TZuKQlEPtjb6F.png?f=fotoalbum_large

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-03 12:23
Bobo221 schreef op maandag 1 december 2025 @ 16:38:
Sentry modus is ook maar een compleet waardeloze energieverbruiker. Ik was gister een avondje uit eten en zet altijd sentry modus aan op plekken waar ik niet vaak kom. Gelijk bij terugkomst zag ik al een witte vlak op mijn portier.

Denkende dat het gewoon een stuk vuil is ga ik er met mijn vinger overheen zie ik verdomme dat het een dikke kras vol door de lak heen. Heeft er dus iemand met zijn deur met volle kracht tegen mijn deur aangezeten.

[Afbeelding]

En ondanks dat sentry modus aanstond heeft ie niks opgenomen. Ironisch genoeg neemt ie dan wel op hoe ik terugloop naar de auto toe op 20 meter afstand 8)7

Is er iemand die weet hoeveel dit grapje mij gaat kosten? Is spot repair nog mogelijk of moet de hele deur overnieuw gespoten worden?

Duidelijk is wel dat ik sentry modus voortaan gewoon uitlaat aangezien je er toch niks mee wint.
Ook mijn ervaring. Nu al 2x een incident gehad die niet opgenomen was. Ik had de auto nog geen 2 weken en zie dit op mijn portier:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M9V415kfP-Smy4x-RIsK-BTT0sg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zOfgbX3UV8K5qEWP7Ig1cH09.jpg?f=fotoalbum_large, niets te zien op de camera beelden.
En een paar weken geleden ligt dit bord ineens tegen de auto, ook geen enkel opgenomen beeld met wat er is gebeurd:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1K145DBT5GbjD_Pcyx6zSfcqIis=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hxyreDA3bNLQJom6PjSC16w8.jpg?f=fotoalbum_large

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-03 11:34
JeroenV_ schreef op maandag 1 december 2025 @ 15:35:
Iemand een idee hoe groot de 2025.44.3 update is?
Aangezien ik de auto thuis niet in wifi bereik kan parkeren doe ik het altijd via mijn hotspot. Werkt prima, en meestal is het zo'n 4 a 5Gb per update. Ik heb nu zitten wachten tot de teller op 10Gb stond en nog was ie niet klaar :o en toen was ik het wachten wel zat... ga morgen wel verder.

Wat zou het toch fijn zijn als de auto dat gewoon via zijn eigen simkaart deed zoals mijn vorige auto (polestar), maar geloof niet dat het snel zal veranderen :-(
Vanmorgen onderweg naar werk is het laatste beetje binnen gedruppeld: eindstand 10.39Gb.
Echt bizar veel groter dan een normale update, en dan zit hier ook nog eens weinig bijzonders in volgens de releasenotes :?

• megabeat
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15-03 16:38
JeroenV_ schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 06:46:
[...]

Vanmorgen onderweg naar werk is het laatste beetje binnen gedruppeld: eindstand 10.39Gb.
Echt bizar veel groter dan een normale update, en dan zit hier ook nog eens weinig bijzonders in volgens de releasenotes :?
Bij mij was die ongeveer 6gb, heb het vermoeden dat hier al deels de code vande holiday update erin zit maar niet af of nog uitgezet.

• WhoDoYaThinkIAm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:24
Ik heb het idee dat de matrixlampen na deze update beter werken (sneller reageren op tegenliggers en betere donkere gebieden in het lichtbeeld rond voorgangers.

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-03 12:48
megabeat schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 07:25:
[...]

Bij mij was die ongeveer 6gb, heb het vermoeden dat hier al deels de code vande holiday update erin zit maar niet af of nog uitgezet.
CarPlay hopelijk. :9

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:31

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Sypheron schreef op maandag 1 december 2025 @ 22:16:
Mooi om te zien! Waar ik vooral nieuwsgierig (en misschien nog een beetje bang voor) ben zijn de bijzondere situaties die we soms op de Nederlandse wegen hebben; Turbo rotondes met verhogingen, autoluwe straten waarbij visueel maar 1 grijze autostrook in het midden van de weg zichtbaar is (of soms zelfs helemaal niet), 50 wegen waar 30 zones rechts op uitkomen maar dus zonder specifiek een voorrangsbord, geslotenverklaringen op bepaalde tijdstippen, etc.
Ben ook wel benieuwd hoeveel het leunt op de navigatie. Hier in de buurt is een weg al jaren geleden aangepast maar de navigatie ziet nog steeds de oude situatie. Ook vlakbij zit een bijna haakse bocht, die wordt altijd gezien als een afslag. Heb daar bij Google Maps, Tesla en OSM al een aantal keren feedback op gegeven maar helaas nog geen effect.

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:51
MatteC schreef op zondag 30 november 2025 @ 17:48:
Ik lees dat het max laadgewicht van een tesla model Y ongeveer 5-600 kg is.

Ik zou morgen ongeveer 1,2 ton tegels moeten vervoeren die ik met de zetels plat zoveel mogelijk kan verdelen over beide assen.

De rit is slechts 15 min…

Wat denken jullie? Doen of niet doen?
Kan de auto dit aan?
Dat je de vraag zelfs stelt....

Er zijn 2 aspecten:
Legaal: als de politie je betrapt (en je zal makkelijk te herkennen zijn), dan krijg je een stevige boete, je auto moet ter plaatse uitgeladen worden en nadien herkeurd. Bij een ongeval zal de verzekering zich terug trekken en kan je zelf betalen.

Mechanisch: je gaat de auto 2 keer zo zwaar beladen als voorzien. De veren gaan helemaal ingedrukt worden, dus bij de minste oneffenheid sla je de dempers en veren in elkaar met hoogstwaarschijnlijk schade aan het chassis en mogelijk de assen en dus ook de motoren...

Doen! Gewoon doen!

Sony A7 iv en wat recycled glas

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Ik ben op dit moment voor business in Australië waar mijn rental car electrisch is. Zou het mogelijk zijn om deze auto toe te voegen als extra voertuig in de Tesla app en dan bij een Tesla charger te laden?

• Tommie12
patrickt35 schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 08:48:
Ik ben op dit moment voor business in Australië waar mijn rental car electrisch is. Zou het mogelijk zijn om deze auto toe te voegen als extra voertuig in de Tesla app en dan bij een Tesla charger te laden?
Dat kan alleen de eigenaar.

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Tommie12 schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 08:57:
[...]

Dat kan alleen de eigenaar.
Ik had een Tesla M3 gereserveerd maar bij aankomst bleek het een Ioniq 6 te zijn. Deze zou ik toch moeten kunnen toevoegen als extra auto en dan bij Tesla laden?

Ps: deze Ioniq 6 mag niet eens de schoenen poetsen van mijn Tesla.

[ Voor 10% gewijzigd door patrickt35 op 02-12-2025 09:17 ]

• jojost1
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:49
patrickt35 schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 09:15:
[...]
Ik had een Tesla M3 gereserveerd maar bij aankomst bleek het een Ioniq 6 te zijn. Deze zou ik toch moeten kunnen toevoegen als extra auto en dan bij Tesla laden?
Je hoeft een non-Tesla toch niet 'toe te voegen' aan de app? Gewoon de Tesla app openen, menu (rechtsboven) openen, tik 'Uw andere elektrisch voertuig opladen' onderin. Dan kan je gewoon een Supercharger selecteren, tik op 'Hier opladen' en kies een stall.

• Svennie
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-03 13:02
het ziet er naar uit dat CarPlay komt maar Android Auto niet :X

PSN ID: Svennie-NL

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-03 12:22

Damian

Insane Obtrusion

Ben wel ff benieuwd naar iets. Ik zelf ben redelijk enthousiast over de ontwikkelingen op FSD gebied in de EU, maar dat komt ook omdat ik een M3 heb met de optie er al op, al is het HW3 :(.

Hoe denken andere mensen er hier over?

Poll: FSD
Heb het niet, neem het ook niet
Heb het niet, ga het wel nemen
Heb het al (HW3)
Heb het al (HW4)
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: https://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=407350&layout=1&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

• Danny the dog
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-03 22:44
MatteC schreef op zondag 30 november 2025 @ 17:48:
Ik lees dat het max laadgewicht van een tesla model Y ongeveer 5-600 kg is.

Ik zou morgen ongeveer 1,2 ton tegels moeten vervoeren die ik met de zetels plat zoveel mogelijk kan verdelen over beide assen.

De rit is slechts 15 min…

Wat denken jullie? Doen of niet doen?
Kan de auto dit aan?
Het is inmiddels dinsdag, dus iedereen is natuurlijk super benieuwd naar hoe je de situatie aangepakt hebt gisteren ;)
Toch 2x gereden? Of staat er nu een hele goedkope Tesla op marktplaats die nèt wat lager ligt dan alle andere? :)

Dat is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen....

• Comilion
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 15-03 12:54
Damian schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 10:36:
Ben wel ff benieuwd naar iets. Ik zelf ben redelijk enthousiast over de ontwikkelingen op FSD gebied in de EU, maar dat komt ook omdat ik een M3 heb met de optie er al op, al is het HW3 :(.

Heb het al (HW3)
Heb het al (HW4)
Tussenstand:
[Afbeelding]
Poll lijkt (tijdelijk) storing te hebben, maar hier ook M3 HW3 met FSD. Zeer benieuwd naar de update. Heb op verschillende platformen ook iets gelezen over in het verleden een toegezegde upgrade naar HW4 maar verwacht hier eigelijk niet heel veel van...

• radeoxx
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:46
Danny the dog schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 10:43:
[...]

Het is inmiddels dinsdag, dus iedereen is natuurlijk super benieuwd naar hoe je de situatie aangepakt hebt gisteren ;)
Toch 2x gereden? Of staat er nu een hele goedkope Tesla op marktplaats die nèt wat lager ligt dan alle andere? :)
Ja we zijn wel benieuwd @MatteC!

Ik vond het mooi dat mijn advies (2x 15 min rijden) nogal vaak werd geliked, haha.

Maar denk dat de vraagsteller toch anders heeft besloten:

YouTube: Politie 24/7 | Te zwaar beladen bus

Deze is 17 uur geleden geüpload. Ben jij dit @MatteC?
>:) :)

[ Voor 11% gewijzigd door radeoxx op 02-12-2025 11:04 ]

SUZ-SWM80VA2 + ERSD-VM2D + DJG 200 WPS - Tibber uitnodiging x34450jb

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:48

ChUcKiE

Dus........

Ik krijg sinds een paar dagen de storingsmelding: Storing bandenspanningcontrolesysteem, Druksensorfout mogelijk volgende rit gewist.

Iemand een idee wat dit kan zijn en hoe op te lossen, want de volgende rit staat het er nog steeds...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XgJhXLYqoILj3kFroeSn3lzFWv0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bk9EUx8Oi2uoRsvrbF5OZIc9.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 43% gewijzigd door ChUcKiE op 02-12-2025 11:33 ]

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

• Tommie12
ChUcKiE schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 11:31:
Ik krijg sinds een paar dagen de storingsmelding: Storing bandenspanningcontrolesysteem, Druksensorfout mogelijk volgende rit gewist.

Iemand een idee wat dit kan zijn en hoe op te lossen, want de volgende rit staat het er nog steeds...
[Afbeelding]
Ik zou de druk even nakijken, en als die correct is toch maar eens een nieuwe sensor laten steken.

Hoe oud is je auto? Na een jaar of 5-10 gaan die batterijen ook wel eens plat.

• LastSamurai
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-03 15:41
Zojuist de winterbandjes eronder laten zetten.
Het zijn Pirelli Winter Sottozero 3's geworden, zelfde maat als de zomerbanden.

Maar wat doen jullie met de bandenspanning ? Nog steeds op 2.9 Bar zoals de zomerbanden of moet je er nog steeds 0,2 Bar bij optellen en dan 3.1 doen ?

• Mrkoekie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:30
LastSamurai schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 11:49:

Maar wat doen jullie met de bandenspanning ? Nog steeds op 2.9 Bar zoals de zomerbanden of moet je er nog steeds 0,2 Bar bij optellen en dan 3.1 doen ?
mijn winterbanden zitten er sinds vorige week onder en zijn door de garage op 3.1 gezet.

PH-MRK request startup

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:48

ChUcKiE

Dus........

Tommie12 schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 11:42:
[...]

Ik zou de druk even nakijken, en als die correct is toch maar eens een nieuwe sensor laten steken.

Auto is van eind 2021. Druk is 2.9-3.0 bar en een band op 2.6 zie ik nu. Die zal ik eens bij lucht bijgeven.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15-03 10:15

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Damian schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 10:36:

Heb het al (HW3)
Heb het al (HW4)
Tussenstand:
[Afbeelding]
Ik heb nu HW4 met EAP waardoor de stap naar FSD (zoals het er nu naar uitziet) goed te overzien is. Even afwachten maar ik wil het zeker gaan afnemen.

Wat dat betreft ben ik super excited 8)

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online

Ik heb dezelfde winterbanden onder mijn 3 Performance. Fijne banden hoor! Dit wordt mijn tweede winter met de set. Ze hebben wel redelijk wat afrolgeluid in vergelijking met de zomerbanden.

• MatteC
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-03 10:54
Danny the dog schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 10:43:
[...]

Haha, ik wist niet dat jullie allemaal zo benieuwd gingen zijn... :P

Ik heb wijselijk geluisterd naar jullie raad:
Ik heb ongeveer 450 kg ingeladen in de auto zelf, zetels plat en dus zoveel mogelijk gewicht in het midden van de auto zodat het mooi verdeeld werd over de 2 assen. Zelfs met dit gewicht was de auto al een pak lager dan normaal.
Dan heb ik een remorque van de buur geleend, en daar de overige 750 kg op laten plaatsen om uiteindelijk op een 'veilige en redelijke' manier maar 1x te moeten rijden :) :)

Bedankt allemaal voor jullie raad!

• royalt123
  • Laatst online: 19:00
Ik heb sinds een week ook winterbanden staan. Het stond op 3.1-3.2 bar en het ging naar 3.4 na een tijdje rijden wat veel te hard is voor mijn comfort. ik heb het dus verlaagd naar 2.9 bar en het rijdt aangenamer.

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 21:54

Bij mij zitten ze rond de 2.9 - 3.0 als ze goed op temperatuur zijn.

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:38
YouTube: FSD SUPERVISED in DEUTSCHLAND getestet 😱 – komplette Fahrt im realen...

Nog eentje, deze keer in Duitsland. FSD versie is wel niet gekend, maar moet v13 of v14.
Deze rit is interessanter dan de vorige, meer variatie in de rit. :)

[edit]
Ik zie net dit in de video description staan:
Thanks to Tesla Europe for the official permission and support to film – and to my community for your support!
Bijzonder dat dit met medewerking van Tesla is! :)

[edit2]
Interessante top comment:
Ich bin ein riesiger Tesla-Kritiker, aber was soll ich hier kritisieren? Ich kann es selber kaum glauben wie gut das FSD System in deutschen Straßen jetzt schon auskommt. Selbst wenn du kein Tesla Fan sein solltest, ist diese Entwicklung super wichtig, um den deutschen Herstellen mal Druck zu machen.
FSD is nog niet beschikbaar en ze hebben al een Tesla-hater overtuigd :D

[ Voor 46% gewijzigd door Fire69 op 02-12-2025 13:17 ]

• Danny the dog
MatteC schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 12:45:
[...]

Haha, ik wist niet dat jullie allemaal zo benieuwd gingen zijn... :P

Ik heb wijselijk geluisterd naar jullie raad:
Ik heb ongeveer 450 kg ingeladen in de auto zelf, zetels plat en dus zoveel mogelijk gewicht in het midden van de auto zodat het mooi verdeeld werd over de 2 assen. Zelfs met dit gewicht was de auto al een pak lager dan normaal.
Dan heb ik een remorque van de buur geleend, en daar de overige 750 kg op laten plaatsen om uiteindelijk op een 'veilige en redelijke' manier maar 1x te moeten rijden :) :)

Bedankt allemaal voor jullie raad!
Jaja, betrokken Tweakertjes hier! :+
Maar.... na het opzoeken wat een remorque is: Je auto heeft dus een trekhaak??? :o Waarom heb je dan niet gewoon een zwaardere aanhanger geleend / gehuurd (desnoods van de tegelzaak) ? Afhankelijk van de uitvoering, kan je Tesla 1.600 kg trekken.

Kan me voorstellen dat 450 kg op de achterbank niet echt lekker is voor bijvoorbeeld indrukken in het pleather (plastic leather) of de draadjes van de stoelverwarming.

• Myrdhin
  • Laatst online: 15-03 08:51
Fire69 schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 13:11:
YouTube: FSD SUPERVISED in DEUTSCHLAND getestet 😱 – komplette Fahrt im realen...

Nog eentje, deze keer in Duitsland. FSD versie is wel niet gekend, maar moet v13 of v14.

[edit]

[...]

Tesla heeft de hele maand december de mogelijkheid in bepaalde landen, waaronder Duitsland, om een ritje met FSD Supervised mee te maken. Er zit wel een Tesla medewerker achter het stuur maar je kan het dus wel ervaren.

Zie: https://www.tesla.com/events/fsd-supervised-ride-along-de

[ Voor 3% gewijzigd door Myrdhin op 02-12-2025 13:21 ]

• Comilion
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 15-03 12:54
Myrdhin schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 13:19:
[...]

Tesla heeft de hele maand december de mogelijkheid in bepaalde landen, waaronder Duitsland, om een ritje met FSD Supervised mee te maken. Er zit wel een Tesla medewerker achter het stuur maar je kan het dus wel ervaren.

Jammer dat Nederland hier niet aan mee doet. Kan op de website in ieder geval niks vinden.

• Fire69
Myrdhin schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 13:19:
[...]

Juist, was ik al vergeten!
Gefilmd op 1/12, ze hebben er geen gras laten over groeien :P

• The_Haunted
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-02 18:35
Oef, weer een hele ochtend bij de SeC doorgebracht om de weer opnieuw krakende stoel (Dit was poging nummer 7), het krakende stuur en de kapotte laadpoort te laten fixen.

Het is ze gelukt om de laadpoort te vervangen (2e dit jaar al).
De stoel kraakt nu nog erger en daarnaast is de kunststof achterzijde niet goed gemonteerd, die maakt nu een "knakkend" geluid bij optrekken.
Het krakende stuur is blijkbaar een producteigenschap van de Model 3 Highland, daar is dus niets aan gedaan.

Eind van de maand kan ik weer terecht.

Heel langzaam aan beginnen er wat scheurtjes te komen in mijn vertrouwen in de kwaliteit en het vermogen van Tesla om dit soort kleinigheden op te lossen
Fire69 schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 13:11:

[edit]

[...]

[edit2]
Interessante top comment:

[...]

FSD is nog niet beschikbaar en ze hebben al een Tesla-hater overtuigd :D
Ze rijden met een speciale FSD 14.1.7 build. Deze bevat speciale Europese toevoegingen zoals een melding die 3 seconden van tevoren meldt als er een Lane Change of afslag gaat plaats vinden. Om alvast meer compliant met de Europese regels te zijn. Daarnaast zit er een veel striktere Hands-Ready mode in. Vandaar dat je ziet dat de Tesla medewerker zijn/haar handen heel dicht bij het stuur houdt. Allemaal om Europa niet tegen het hoofd te stoten

• Danny the dog
The_Haunted schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 13:42:
....
Het krakende stuur is blijkbaar een producteigenschap van de Model 3 Highland, daar is dus niets aan gedaan.
....

Heel langzaam aan beginnen er wat scheurtjes te komen in mijn vertrouwen in de kwaliteit en het vermogen van Tesla om dit soort kleinigheden op te lossen
Dat gevoel deel ik met je. Service kent bij Tesla een bijzondere definitie. En liegen, de schuld aan anderen geven etc. kunnen ze ook als de beste. Dingen vallen bij hen 'binnen de marge' en de uitdrukking 'zo zijn onze auto's nu eenmaal' wordt ook gebruikt. Ik ben absoluut niet te spreken over hoe Tesla met klanten en de klantervaring omgaat. Dit geheel los van de niet werkende 'hulp'systemen. Bijvoorbeeld standaard Autopilot dat niet kan wat een ander merk wel kan met active lane assist.

• The_Haunted
Danny the dog schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 13:57:
[...]

Dat gevoel deel ik met je. Service kent bij Tesla een bijzondere definitie. En liegen, de schuld aan anderen geven etc. kunnen ze ook als de beste. Dingen vallen bij hen 'binnen de marge' en de uitdrukking 'zo zijn onze auto's nu eenmaal' wordt ook gebruikt. Ik ben absoluut niet te spreken over hoe Tesla met klanten en de klantervaring omgaat. Dit geheel los van de niet werkende 'hulp'systemen. Bijvoorbeeld standaard Autopilot dat niet kan wat een ander merk wel kan met active lane assist.
Tja, jammer. Het is op zich een heel fijne auto om te rijden, maar qua afwerking kunnen ze nog echt wat leren.

En ook hier gaat het gezegde "After Sales is Sales" op. Ik heb eerder even overwogen om op de 5000 inruilpremie in te gaan. Maar gelukkig niet gedaan.

• Danny the dog
The_Haunted schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 14:11:
[...]

Tja, jammer. Het is op zich een heel fijne auto om te rijden, maar qua afwerking kunnen ze nog echt wat leren.

En ook hier gaat het gezegde "After Sales is Sales" op. Ik heb eerder even overwogen om op de 5000 inruilpremie in te gaan. Maar gelukkig niet gedaan.
Ik vind het onbegrijpelijk. Ik heb een splinternieuwe MY... en dan zó behandeld worden, nee, dat kan er bij mij echt niet in. Als het issue niet snel en goed wordt opgelost, is dit sowieso mijn laatste Tesla.

• TeslaNerd
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 23:54
Fire69 schreef op maandag 1 december 2025 @ 22:09:
YouTube: Tesla FSD v14.1.7 demo drive in Europe – Strasbourg, France. 🇫🇷🚗

Altijd leuk om de echte FSD aan het werk te zien in Europa!
Hopelijk binnenkort voor iedereen mogelijk :)
De bestuurder ziet er niet heel ontspannen uit met zijn handen constant bij het stuur om in te grijpen.
Is dat waar jullie naar uitkijken?

120m2 bovenwoning met 6 radiatoren en vvw in de badkamer. Intergas HRE 36/30A met Honeywell Round Modulation en Quatt hybrid op het dak van de dakkapel

TeslaNerd schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 14:26:
[...]

De bestuurder ziet er niet heel ontspannen uit met zijn handen constant bij het stuur om in te grijpen.
Zie mijn post hierboven. Het is nog niet goedgekeurd, dus wscl extra restricties. En je snapt zelf denk ik ook wel dat mocht er ook maar iets mis gaan met de demo ritten, dan kan Tesla de goedkeuring wel op z'n buik schrijven

[ Voor 17% gewijzigd door pdidi op 02-12-2025 14:45 ]

• Fire69
TeslaNerd schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 14:26:
[...]

Nee, tuurlijk niet. Maar bekijk gewoon wat US videos, daar hoeft dat helemaal niet meer. Gewoon recht voor je naar de baan kijken is dan genoeg. En met 14.2 mag je zelfs al tot 30sec wegkijken (afhankelijk van de situatie op de baan)

• Tommie12
Danny the dog schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 13:57:
[...]

Ik ben gestopt met het inschieten van tickets.
Krijg toch als antwoord dat het opgelost wordt in de volgende update... niet dus.

Wegvallend internet... ik ben de enige...
Autopilot met talloze phantom brakes ... normaal..

In elk geval, ik heb nu minstens 2 redenen om geen Tesla meer te nemen.

• The_Haunted
Danny the dog schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 14:22:
[...]

Ik vind het onbegrijpelijk. Ik heb een splinternieuwe MY... en dan zó behandeld worden, nee, dat kan er bij mij echt niet in. Als het issue niet snel en goed wordt opgelost, is dit sowieso mijn laatste Tesla.
Gelijk heb je. Ik krijg nu als "compensatie" de volgende afspraak wel een leenauto mee zodat ik niet weer de hele ochtend moet wachten.
Dat was destijds bij Alfa Romeo standaard, en daar kwam ik minder vaak met problemen dan hier. 8x in 2 jaar is niet heel best.

En dit keer gaan ze de reparatie wel controleren....

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:07
Ik had de gisteren auto tot 80% geladen, 4 kleine ritjes gedaan. Nu zie ik mijn scherm: 'Since last charge: 4,4 kWh gebruikt, 22 km gereden, een verbruik van 201 wh/km'. Begrijpelijk voor de kleine ritjes natuurlijk.

Echter heb ik nog maar 70% over. Dus is er in werkelijkheid 10% = 8,2 kWh verdwenen. Eigenlijk niet eerlijk, want dit geeft geen goed beeld van de werkelijk vebruikte energie? In werkelijkheid is bijna het dubbele, gewoon 400 wh/km.

• Xrypta
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 15-03 16:21
karel_G_1981 schreef op zondag 30 november 2025 @ 20:49:
Ik heb die belachelijk dure hdd gekocht van tesla ivm “automotive grade” nu heb ik 2x gehad dat ie m’n sentry niet wou afspelen (usb error) was het een miskoop ? Hou het nog ff in de gaten anders stuur ik hem terug. Herkent iemand dit ?[Afbeelding]
Waarom niet de Samsung SSD die velen hier gebruiken? Scheelt je minimaal de helft.

3960wp SE | Model Y RWD

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:41

duderuud

Sliden is koel

Xrypta schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 15:07:
[...]

Waarom niet de Samsung SSD die velen hier gebruiken? Scheelt je minimaal de helft.
Ik heb bij Ali een 512gb Kodak SSD gekocht voor €35, morgen maar eens zien hoe goed die het doet...

Motor-Forum.nl

• Sparco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-03 16:54
Hebben jullie ook zoveel last van veel kleine 'putjes' op je voorruit? Dus geen echte sterretjes, maar eerder allemaal mini putjes steenslag-achtig iets. Is dit eigen aan een model 3? Misschien door de aerodynamische vorm?

Ik heb nu namelijk een 4tal dagen een model 3 in bezit (Gekocht bij Tesla zelf), maar m'n vorige wagen had bij 140 000km minder 'putjes' dan deze bij 55000km. Steenslag op de bumper is trouwens héél beperkt.

Wat zou een nieuwe voorruit me moeten kosten?

• Xrypta
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 15-03 16:21
renem schreef op maandag 1 december 2025 @ 23:29:
[...]

Ook mijn ervaring. Nu al 2x een incident gehad die niet opgenomen was. Ik had de auto nog geen 2 weken en zie dit op mijn portier:
[Afbeelding], niets te zien op de camera beelden.
En een paar weken geleden ligt dit bord ineens tegen de auto, ook geen enkel opgenomen beeld met wat er is gebeurd:
[Afbeelding]
Grappig dat de ervaringen zo verschillen, hier heeft het mij gered van een dure reparatie op of de verzekering of eigen kosten
Xrypta schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 10:48:
Eerste schades doen altijd het meeste zeer :'(
Gister terwijl de auto geparkeerd stond op mijn werk een dikke dode tak op de auto gevallen, met als gevolg 1 grote en 2 kleinere dutsen in de dakrand.

Nu maar eens beramen of je hier iets mee kan richting terrein eigenaar... de verzekeraar wilt in ieder geval niets betekenen alvorens de eigenaar schuld erkend (lekker makkelijk weer). ;w

On the up side, sentrymode heeft alles haarfijn in beeld :+

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Inmiddels al meedere voorbeelden. Recentelijk nog een (vrouwlijke) collega aangesproken op het gooien van haar deur tegen mijn auto (gelukkig geen schade).

3960wp SE | Model Y RWD

• QuestionMarc
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-03 12:50
duderuud schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 15:11:
[...]
Ik heb bij Ali een 512gb Kodak SSD gekocht voor €35, morgen maar eens zien hoe goed die het doet...
Als het een echte Ali is, dan is het een 128Mb SSD met speciale software zodat het 512GB lijkt.

Ik snap niet dat mensen daar nog in trappen.

• duderuud

duderuud

Sliden is koel

QuestionMarc schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 15:19:
[...]

Als het een echte Ali is, dan is het een 128Mb SSD met speciale software zodat het 512GB lijkt.

Ik snap niet dat mensen daar nog in trappen.
Gekocht bij de officiële Kodak store en echtheid gecontroleerd op de website ;)

Motor-Forum.nl

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Tommie12 schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 11:42:
[...]

Ik heb sinds een tijdje in mijn 2024 MY hetzelfde.
Wat is je foutcode, behalve deze tekst?
Bij mij is dat VCSEC-a222

Vorige week daar voor bij Tesla geweest. Op de (nul euro geraamde) offerte stond dat ze alle 4 de banden sensoren zouden gaan vervangen onder garantie.
Maar na diverse tests daar kwamen ze tot conclusie dat sensoren correct werken.
Nu hebben ze een BODY SECURITY CONTROLLER (1100241-00-J) 1.00 56.27 besteld en die gaan ze 12dec vervangen. Hopende het daar mee op te lossen.
Ben benieuwd.
Foutcode komt en gaat bij mij....
Gelukkig allemaal garantie.

• TeslaNerd
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 23:54
Fire69 schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 14:51:
[...]
Nee, tuurlijk niet. Maar bekijk gewoon wat US videos, daar hoeft dat helemaal niet meer. Gewoon recht voor je naar de baan kijken is dan genoeg. En met 14.2 mag je zelfs al tot 30sec wegkijken (afhankelijk van de situatie op de baan)
Als je 30 seconden mag wegkijken, wie is er dan aansprakelijk voor schade die ontstaat door (niet) handelen tijdens die 30 seconden? Zijn er al verzekeraars die dat dekken? Of is dat de leverancier van de ADAS?

120m2 bovenwoning met 6 radiatoren en vvw in de badkamer. Intergas HRE 36/30A met Honeywell Round Modulation en Quatt hybrid op het dak van de dakkapel

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:35
Divak schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 15:06:
Ik had de gisteren auto tot 80% geladen, 4 kleine ritjes gedaan. Nu zie ik mijn scherm: 'Since last charge: 4,4 kWh gebruikt, 22 km gereden, een verbruik van 201 wh/km'. Begrijpelijk voor de kleine ritjes natuurlijk.

Echter heb ik nog maar 70% over. Dus is er in werkelijkheid 10% = 8,2 kWh verdwenen. Eigenlijk niet eerlijk, want dit geeft geen goed beeld van de werkelijk vebruikte energie? In werkelijkheid is bijna het dubbele, gewoon 400 wh/km.
De statistieken die je ziet bij "since last charge" gaat over wat verbruikt is tijdens het rijden. Waarschijnlijk is de rest op gegaan terwijl de auto geparkeerd stond. In de energie app zie je dat bij Parkeren.

• Tommie12
Allewijn schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 15:39:
[...]

Vorige week daar voor bij Tesla geweest. Op de (nul euro geraamde) offerte stond dat ze alle 4 de banden sensoren zouden gaan vervangen onder garantie.
Nu hebben ze een BODY SECURITY CONTROLLER (1100241-00-J) 1.00 56.27 besteld en die gaan ze 12dec vervangen. Hopende het daar mee op te lossen.
Ben benieuwd.
Ik heb die fout niet, maar hintte op een defecte sensor.

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02:10
Sparco schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 15:16:
Hebben jullie ook zoveel last van veel kleine 'putjes' op je voorruit? Dus geen echte sterretjes, maar eerder allemaal mini putjes steenslag-achtig iets. Is dit eigen aan een model 3? Misschien door de aerodynamische vorm?

Ik heb nu namelijk een 4tal dagen een model 3 in bezit (Gekocht bij Tesla zelf), maar m'n vorige wagen had bij 140 000km minder 'putjes' dan deze bij 55000km. Steenslag op de bumper is trouwens héél beperkt.

Die van mij ook bij 110k. Eigenlijk alleen te zien bij een bepaalde stand van de zon, maar wel irritant.

Wat vervelender is, dat is het geluid van de wind die een gaatje vindt tussen het rubber/plastic door. Het lijkt erop dat het materiaal van het driehoekje aan de voorkant van het rechterraam niet helemaal aansluit. Zal de monteur daarnaar vragen wanneer hij hier is voor de stoel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SSJbcejpYIqdJx8u91st7R7AUuY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p912nUAqCCLR0cuGnk1vOYa5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ofdak-1Laj8PxPT48pBS1oS6Z9M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3ntijJYgIJj5Sb3uNhN8Uy2l.jpg?f=fotoalbum_large

En aangezien jullie lakschades aan het delen zijn, hier ook ineens een onverklaarbare schade. Auto staat op de oprit dus komt weinig volk langs. Afgelopen maand zat er ineens een vage kras op de linkervoorkant. Gaat iig niet weg met wax etc.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FF7Pz3OWCui18S-y2l4r3DqW5zQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6SVrb3AsDCBShOk4aeyCXIPn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S9UxWlxvew8G0ZEJbTJAMlAp9-0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LWRDBNRah6djNpl1OgvRtpuZ.jpg?f=fotoalbum_large

• Danny the dog
JSTPS schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 15:55:
[...]

En aangezien jullie lakschades aan het delen zijn, hier ook ineens een onverklaarbare schade. Auto staat op de oprit dus komt weinig volk langs. Afgelopen maand zat er ineens een vage kras op de linkervoorkant. Gaat iig niet weg met wax etc.
Fietstas van de postbode / pakketbezorger?
Heb je een camera hangen bij je oprit misschien?

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02:10
Danny the dog schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 15:57:
[...]

Fietstas van de postbode / pakketbezorger?
Heb je een camera hangen bij je oprit misschien?
Dat is de grootste kans denk ik ook. Geen camera jammer genoeg.

• RemySoeters
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 13-03 08:41

Rijd zelf een m3 uit 2019. Zelfde laken een pak. Veel steenslag op de voorruit. Carglass kon er iig niks mee. Vroeg wat het kostte om te vervangen: >1000 euro. Resultaat: ik heb nog steeds dezelfde voorruit :)
TeslaNerd schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 15:40:
[...]

Als je 30 seconden mag wegkijken, wie is er dan aansprakelijk voor schade die ontstaat door (niet) handelen tijdens die 30 seconden? Zijn er al verzekeraars die dat dekken? Of is dat de leverancier van de ADAS?
Reken maar dat dat niet in Europa van toepassing zal worden. Ik denk dat we al blij mogen zijn als we überhaupt de handjes los mogen hebben. Want Tesla heeft niet voor niks de volgende clausule al vermeldt staan op de FSD site:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4jZBnnPivFM3Qf26IIfZdsxwsI0=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/pUg7N943mxYuuoZNqWepFMOO.png?f=user_large

• Danny the dog
RemySoeters schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 16:02:
[...]

Rijd zelf een m3 uit 2019. Zelfde laken een pak. Veel steenslag op de voorruit. Carglass kon er iig niks mee. Vroeg wat het kostte om te vervangen: >1000 euro. Resultaat: ik heb nog steeds dezelfde voorruit :)
Ligt ook aan hoe je verzekerd bent. Vanaf WA+ is ruitschade / vervanging gedekt, al dan niet met een (klein) eigen risico. Als de ruit het op een bepaald moment begeeft, doorscheurt of onder een steen doorrijdt, kun je die gewoon laten vervangen.

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21:47
Danny the dog schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 13:18:
[...]

Jaja, betrokken Tweakertjes hier! :+
Maar.... na het opzoeken wat een remorque is: Je auto heeft dus een trekhaak??? :o Waarom heb je dan niet gewoon een zwaardere aanhanger geleend / gehuurd (desnoods van de tegelzaak) ? Afhankelijk van de uitvoering, kan je Tesla 1.600 kg trekken.

Kan me voorstellen dat 450 kg op de achterbank niet echt lekker is voor bijvoorbeeld indrukken in het pleather (plastic leather) of de draadjes van de stoelverwarming.
Ik België mag je met een normaal rijbewijs (Rijbewijs B) niet boven een MTM van 3500kg gaan. Dus als hij zo'n grote aanhanger zou huren, moet hij ook een gepast rijbewijs hebben gezien de MTM van een Model Y een kleine 2500kg is.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025

Comilion schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 13:23:
[...]

Jammer dat Nederland hier niet aan mee doet. Kan op de website in ieder geval niks vinden.
Ik heb net van een Tesla medewerker gehoord dat het geven van demo's in Nederland nog niet mag van de RDW. De goedkeuring daarvoor loopt nog
Broodro0ster schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 16:21:
[...]

Ik België mag je met een normaal rijbewijs (Rijbewijs B) niet boven een MTM van 3500kg gaan. Dus als hij zo'n grote aanhanger zou huren, moet hij ook een gepast rijbewijs hebben gezien de MTM van een Model Y een kleine 2500kg is.
Geldt in Nederland ook. Als je achter een Model Y een aanhanger hangt die beladen zwaarder dan 1000kg mag wegen dan moet je een E rijbewijs hebben

• pimk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-03 13:31
Comilion schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 13:23:
[...]

En dat de Nederlands RDW blijkbaar een voorwaarde is om eea goedgekeurd te krijgen.Waanzin...
Of zou er een causaal verband zijn?

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 21:22
Nou de monteur is vanmiddag langs geweest maar kwam met heel vervelend nieuws. Er is sprake van een isolatie probleem dus het vervangen van de accu had geen zin. Hij moest afgesleept worden naar Tesla. Tesla service gebeld waar ik te horen kreeg dat het buiten de garantie valt en dat ik zelf maar moet zien hoe ik dat ding bij hun krijg. Aangezien het ding nu gebrickt is en niet eens open gaat maar even gevraagd hoe hij dan in sleepmodus gezet moet worden. "Als je dat aangeeft bij de sleper dan kan die extra apparatuur meenemen".

Om te stellen dat ik teleurgesteld ben in de service van Tesla is een understatement.

Omdat we hem pas 1,5 maand hebben, heb ik de dealer gebeld waar we hem hebben gekocht en die gaat regelen dat hij naar Tesla wordt vervoerd.

Ik kijk niet uit naar de reactie van mijn vrouw als ik dit verhaal moet vertellen straks nadat we heel veel problemen met onze vorige auto hebben gehad.. :X

Knowledge reigns supreme over nearly anything

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-03 07:40
Malfunctions schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 17:21:
Nou de monteur is vanmiddag langs geweest maar kwam met heel vervelend nieuws. Er is sprake van een isolatie probleem dus het vervangen van de accu had geen zin. Hij moest afgesleept worden naar Tesla. Tesla service gebeld waar ik te horen kreeg dat het buiten de garantie valt en dat ik zelf maar moet zien hoe ik dat ding bij hun krijg. Aangezien het ding nu gebrickt is en niet eens open gaat maar even gevraagd hoe hij dan in sleepmodus gezet moet worden. "Als je dat aangeeft bij de sleper dan kan die extra apparatuur meenemen".

Om te stellen dat ik teleurgesteld ben in de service van Tesla is een understatement.

Omdat we hem pas 1,5 maand hebben, heb ik de dealer gebeld waar we hem hebben gekocht en die gaat regelen dat hij naar Tesla wordt vervoerd.

Ik kijk niet uit naar de reactie van mijn vrouw als ik dit verhaal moet vertellen straks nadat we heel veel problemen met onze vorige auto hebben gehad.. :X
snap de frustratie, maar in basis is het uiteraard ook niet het probleem van tesla in dit geval.
Ik zou gewoon ff de frunk open maken, de accu eruit trekken, opladen, terug zetten, dan gaat de boel wel weer open en kan je hem af laten slepen of zelf de gok wagen naar tesla te rijden. Succes iig

Ik heb de 12v accu vanmorgen vervangen iig. Ding bleef afgelopen 24h telkens het hoogspannings relais schakelen om te die 12v accu op te laden en mijn soc ging van 78 naar 73% in minder dan 24h.

Nu is alles weer goed. Geen melding in auto of app

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

• RF1000
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21:44
megabeat schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 07:25:
[...]

Er gaan soms grote hoeveelheden Gb's heen en weer. Afgelopen 24u incl de laatste 2025.44 update; 11,3 Gb DL en 21,9 Gb UL. Waarvan 4,9 UL in het laatste uurtje. 🤔

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 02:01
RF1000 schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 17:51:
[...]

Er gaan soms grote hoeveelheden Gb's heen en weer. Afgelopen 24u incl de laatste 2025.44 update; 11,3 Gb DL en 21,9 Gb UL. Waarvan 4,9 UL in het laatste uurtje. 🤔
die upload is wel apart.

• RF1000
Elon kijkt al mn ritjes mee? Afgelopen maand 165Gb UL (bron: Unifi app)

• Heinemancp
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:22
RF1000 schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 17:51:
[...]

Delen van gebruiksgegevens aangezet?
Hier ook afgelopen 24H 0.3Gb vs 11Gb (upload)
Terwijl ik ook delen gebruiksgegevens uit had staan, zo ff checken.

• nosuchuser
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 02:03
jojost1 schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 09:24:
[...]

Je hoeft een non-Tesla toch niet 'toe te voegen' aan de app? Gewoon de Tesla app openen, menu (rechtsboven) openen, tik 'Uw andere elektrisch voertuig opladen' onderin. Dan kan je gewoon een Supercharger selecteren, tik op 'Hier opladen' en kies een stall.
Maar dan lijk je niet meer het gunstigere tarief te genieten als ik in de app kijk

• nosuchuser
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 02:03

Ik kende het fenomeen niet eens, maar vorige week had ik na 12.000 km ook speldepuntjes op mijn voorruit. Toen de zon er op stond goed zichtbaar, bij bewolkt weer gelukkig niet

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:40
Vandaag mn nieuwe 3 opgehaald.
Vooral veel stiller binnen en dat is prettig. Geluid van de audio ook beter :Y
Erg irritant: bij uitschakelen autopilot gaat ook de ACC direct uit. Ik dacht dat dat een keuze was maar dat moet ik nog ff uitdokteren. Want nu bij elke rijbaanwissel vertraag je ("ow ja, k*t"), gas erbij, en op andere baan weer AP activeren.
(Al las ik ook dat ze die instelling bij de nieuwere modellen eruit gesloopt hebben. Kan iemand bevestigen dat hij de keuze nog heeft in een zeer recente 3 :? )

• renem
ChUcKiE schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 11:31:

[Afbeelding]
Hier precies hetzelfde, bij mijn nog geen half jaar oude M3. Omdat de bandendruk te laag was (rond de 2,6) heb ik ze zelf bij een tankstation opgepompt tot 3,1 bar. Toen ik daar weer wegreed begon de ellende, alle banden werden nog steeds geupdate (al duurde het bij de laatste meer dan 20 minuten) en kwamen ook rond die 3,1 bar. Dus de sensoren lijken te werken. Maar nadat ze allemaal geupdate waren kreeg ik deze melding en die blijft nu bij iedere rit. De exacte foutcode kan ik nu niet opzoeken aangezien ik voor werk niet in NL ben.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4I5CrODcTV9vSf1pxREDjQ9uSog=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/plFcrNveeUvIgLCrYMxzJ3WM.jpg?f=fotoalbum_large

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
renem schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 19:08:
[...]

Hier precies hetzelfde, bij mijn nog geen half jaar oude M3. Omdat de bandendruk te laag was (rond de 2,6) heb ik ze zelf bij een tankstation opgepompt tot 3,1 bar. Toen ik daar weer wegreed begon de ellende, alle banden werden nog steeds geupdate (al duurde het bij de laatste meer dan 20 minuten) en kwamen ook rond die 3,1 bar. Dus de sensoren lijken te werken. Maar nadat ze allemaal geupdate waren kreeg ik deze melding en die blijft nu bij iedere rit. De exacte foutcode kan ik nu niet opzoeken aangezien ik voor werk niet in NL ben.
[Afbeelding]
De foutcode kan je toch bij het belletjes icoon zien?
Of bedoel je dat je nu even fysiek niet bij je Tesla kan?
Heb je dezelfde foutcode als ik?

Ik zei tegen @Tommie12 iig dit:

Ben benieuwd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/szVC_1cjc5tRQSb_ueH_DsiOysc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sT44iOriOtYWXfA8SKU1BW1n.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door Allewijn op 02-12-2025 19:41 ]

• RF1000
Heinemancp schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 18:11:
[...]

Delen van gebruiksgegevens aangezet?
Hier ook afgelopen 24H 0.3Gb vs 11Gb (upload)
Terwijl ik ook delen gebruiksgegevens uit had staan, zo ff checken.
Staat bij mij aan. Als tegenprestatie verwacht wel een uitnodiging voor fsd beta in NL komend voorjaar 😄

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 21:22
anti elppa schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 17:28:
snap de frustratie, maar in basis is het uiteraard ook niet het probleem van tesla in dit geval.
Ik zou gewoon ff de frunk open maken, de accu eruit trekken, opladen, terug zetten, dan gaat de boel wel weer open en kan je hem af laten slepen of zelf de gok wagen naar tesla te rijden. Succes iig
Nee, het is ook niet het probleem van Tesla, maar klantenservice is dit ook niet. Ik ben zelf niet handig genoeg om de frunk te openen met een extra accu. Naar Tesla rijden is geen optie trouwens. De auto staat in een soort noodstand. Het scherm is roodomrand met allerlei foutmeldingen. Hij gaf ook aan dat hij niet harder kon rijden dan 24 oid.

De dealer mag het transport regelen. En dan gaan we na de definitieve diagnose kijken wat we ermee gaan doen.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

• Gmorx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:00
RF1000 schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 19:39:
[...]

Staat bij mij aan. Als tegenprestatie verwacht wel een uitnodiging voor fsd beta in NL komend voorjaar 😄
Hier ook zo ontzettend veel data ontvangen en verzonden! Ik vermoed dat vrijwel al mijn dashcam beelden worden verzonden. Ik ga mijn 'deel' instellingen eens controleren.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KT_mPPilDTp18bmo0Orp7dPifSE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ABQGfTJ5Ya7wf8TWH6dWn0Mz.png?f=fotoalbum_large

• Sypheron
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-03 15:22
Gmorx schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 20:29:
[...]

Hier ook zo ontzettend veel data ontvangen en verzonden! Ik vermoed dat vrijwel al mijn dashcam beelden worden verzonden. Ik ga mijn 'deel' instellingen eens controleren.
[Afbeelding]
En dat is dan pas iets van de laatste dagen?
Vraag mij af of ze mogelijk dan FSD aan het voorbereiden zijn door de modellen te trainen op NL beelden ivm borden herkenning etc?

• Gmorx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:00
Sypheron schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 20:36:
[...]

En dat is dan pas iets van de laatste dagen?
Vraag mij af of ze mogelijk dan FSD aan het voorbereiden zijn door de modellen te trainen op NL beelden ivm borden herkenning etc?
Zoals je in de grafiek kan zien, redelijk recent dus. Het lijkt ook overeen te komen met de dagen dat ik naar kantoor rijd. Maar ik deel dus ook bijna alles.. 😅

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fMnHBfeJwm3b7bIUA2gmLdRP0Os=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AVgFLNLkoVfcxSyF4RbUhEev.jpg?f=fotoalbum_large

• Heinemancp
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:22
Gmorx schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 20:43:
[...]

Zoals je in de grafiek kan zien, redelijk recent dus. Het lijkt ook overeen te komen met de dagen dat ik naar kantoor rijd. Maar ik deel dus ook bijna alles.. 😅

[Afbeelding]
Bij mij ook sinds deze maand.
Dus met de .44 update lijkt het wel.

• karel_G_1981
  • Registratie: Januari 2025
  • Nu online
pdidi schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 16:11:
[...]

Reken maar dat dat niet in Europa van toepassing zal worden. Ik denk dat we al blij mogen zijn als we überhaupt de handjes los mogen hebben. Want Tesla heeft niet voor niks de volgende clausule al vermeldt staan op de FSD site:
[Afbeelding]
Dat zou wel een tegenvaller zijn , vind het al zo irritant bij autopilot dat je een hand aan het stuur moet laten hangen

• karel_G_1981
  • Nu online
Xrypta schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 15:07:
[...]

Welke?

• duderuud

duderuud

Sliden is koel

uitvoering: Samsung Portable SSD T7 1TB Grijs

Persoonlijk gezien vind ik die wel zwaar overkill. Beelden worden relatief traag weggeschreven dus een snelle SSD is niet nodig. Daarnaast is 1TB ook bijzoder ruim, tenzij je een enorme verzameling FLAC bestanden hebt ofzo...

Daarom heb ik deze gekocht in de 512GB uitvoering. Prijzen fluctueren daar soms flink dus koop op het juiste moment ;)

[ Voor 43% gewijzigd door duderuud op 02-12-2025 21:45 ]

Motor-Forum.nl

• renem
Allewijn schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 19:24:
[...]

De foutcode kan je toch bij het belletjes icoon zien?
Of bedoel je dat je nu even fysiek niet bij je Tesla kan?
Heb je dezelfde foutcode als ik?

Ik zei tegen @Tommie12 iig dit:

Ben benieuwd.

[Afbeelding]
Ik kan er inderdaad fysiek niet bij. Als ik volgende week weer terug ben ga ik zeker een service verzoek inschieten. Thanks!
karel_G_1981 schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 21:21:
[...]

Dat zou wel een tegenvaller zijn , vind het al zo irritant bij autopilot dat je een hand aan het stuur moet laten hangen
De Tesla chauffeur in hectisch Parijs laat zien dat het krampachtig handen bij het stuur houden helemaal niet nodig is. Die is gedurende de hele 35minuten temperamentvol aan het gebaren. Waarschijnlijk zijn de Engelstalige Tesla orders niet goed vertaald ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OoPWlK4X8ommIx-R7PZGUEP4Ihw=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/1MzUf8O1hVvn1xn65imylwLa.gif?f=user_large

[ Voor 16% gewijzigd door pdidi op 02-12-2025 22:50 ]

• lbreman
  • Registratie: November 2018
  • Niet online
ybos schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 18:49:
Vandaag mn nieuwe 3 opgehaald.
Vooral veel stiller binnen en dat is prettig. Geluid van de audio ook beter :Y
Erg irritant: bij uitschakelen autopilot gaat ook de ACC direct uit. Ik dacht dat dat een keuze was maar dat moet ik nog ff uitdokteren. Want nu bij elke rijbaanwissel vertraag je ("ow ja, k*t"), gas erbij, en op andere baan weer AP activeren.
(Al las ik ook dat ze die instelling bij de nieuwere modellen eruit gesloopt hebben. Kan iemand bevestigen dat hij de keuze nog heeft in een zeer recente 3 :? )
Dat compleet uitschakelen van AP vond ik ook een ergernis. Het beste kun je het inschakelen van AP instellen op 2 klikken ipv 1. Bij een rijbaanwissel gaat ie dan op ACC, in plaats van volledig uit. Door daarna nogmaals 2x te klikken op het wieltje gaat ie weer naar AP.

www.opnaargasloos.nl: 9900Wp, 2x30HP 500l buffer, Atlantic WPB, Ravelli Alfa S, Panasonic monobloc J-series 5kW, Model 3 LR

• lbreman
  • Registratie: November 2018
  • Niet online
Ook op plekken waar AP niet goed werkt (helaas zijn dat er nogal wat) kun je dan door 1 klik simpel enkel ACC inschakelen.

www.opnaargasloos.nl: 9900Wp, 2x30HP 500l buffer, Atlantic WPB, Ravelli Alfa S, Panasonic monobloc J-series 5kW, Model 3 LR

• Fire69
lbreman schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 22:31:
[...]

Dat compleet uitschakelen van AP vond ik ook een ergernis. Het beste kun je het inschakelen van AP instellen op 2 klikken ipv 1. Bij een rijbaanwissel gaat ie dan op ACC, in plaats van volledig uit. Door daarna nogmaals 2x te klikken op het wieltje gaat ie weer naar AP.
Helaas niet meer mogelijk met de nieuwe Y en nu ook 3. Je hebt enkel nog meer 1 klik en je moet kiezen tussen TACC of AP.
pdidi schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 22:31:
[...]

De Tesla chauffeur in hectisch Parijs laat zien dat het krampachtig handen bij het stuur houden helemaal niet nodig is. Die is gedurende de hele 35minuten temperamentvol aan het gebaren. Waarschijnlijk zijn de Engelstalige Tesla orders niet goed vertaald ;)
[Afbeelding]
Inderdaad doen ze het waarschijnlijk gewoon in opdracht van Tesla. Volgens mij zijn die handen om duidelijk te tonen dat ze indien nodig direct het stuur kunnen overnemen.
Ze houden hun handen (behalve deze Franse dan :P ) in exact dezelfde positie als bij de videos van verschillende landen die Tesla zelf postte een aantal maand geleden.

[ Voor 21% gewijzigd door Fire69 op 02-12-2025 23:25 ]

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 05:58
lbreman schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 22:31:
[...]

Dubbelklik is niet meer in de Juniper en Model 3 '26. Het is of, of.

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-03 08:50

me1299

$ondertitel

-

[ Voor 100% gewijzigd door me1299 op 02-12-2025 23:32 ]

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-03 08:50

me1299

$ondertitel

Maurice- schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 23:26:
[...]

Dubbelklik is niet meer in de Juniper en Model 3 '26. Het is of, of.
Dit is echt een mega ergernis van mijn nieuwe Model Y. Waarom hebben ze in vredesnaam double click Autopilot weggehaald? Nu moet ik persé bij een baanwissel het gaspedaal intrappen.

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

• karel_G_1981
  • Nu online
me1299 schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 23:33:
[...]

Dit is echt een mega ergernis van mijn nieuwe Model Y. Waarom hebben ze in vredesnaam double click Autopilot weggehaald? Nu moet ik persé bij een baanwissel het gaspedaal intrappen.
Bij mij werkt het gewoon , (m3 half jaar oud) je zou denken dat je dat het een software dingetje is. Is dit veranderd met de herintroductie van de stalks?

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:40
[...]

Dit is inderdaad iets waar ik serieus van baal...

• RBruining
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 12-02 09:05
turkeyhakan schreef op zondag 23 november 2025 @ 10:22:
[...]

Bij mij worden ze ook alweer een paar dagen niet getoond, terwijl in de instellingen - navigatie - toon laders van derden wel aan staat (doe deze check ook zeker, vooral na een sw update).
Hallo iedereen,
Eerst hier maar even gekeken en dat loont. Ook hier na de laatste update alle "laders van derden" (vooral snelladers ;) ) niet meer te zien of te activeren. De poging om dit opnieuw aan en uit te vinken in het menu heeft ook geen effect. Het zal toch niet zo zijn dat we weer aan de ABRP, Fastned of andere apps moeten? :+ ) (ik rijd een model Y van 10 weken oud)

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Malfunctions schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 17:21:

Dit is toch ook helemaal het probleem van Tesla niet? Dit is het probleem van degene waar je de auto hebt gekocht. Afgeven op Tesla vind ik onjuist, waarom zouden zij kosten moeten maken?

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 21:54
Zou cool zijn als dit de default routeplanner wordt, met Waze integratie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hj3t-E-x_AE28Lf1BEfQIxf6nQw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/H6c9XD8oTAKAqhyM0PFbsfWB.png?f=fotoalbum_large
Teslanav.com

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

RBruining schreef op woensdag 3 december 2025 @ 08:20:
[...]

Hallo iedereen,
Eerst hier maar even gekeken en dat loont. Ook hier na de laatste update alle "laders van derden" (vooral snelladers ;) ) niet meer te zien of te activeren. De poging om dit opnieuw aan en uit te vinken in het menu heeft ook geen effect. Het zal toch niet zo zijn dat we weer aan de ABRP, Fastned of andere apps moeten? :+ ) (ik rijd een model Y van 10 weken oud)
Hier staat hoe die lijst tot stand komt en waarom sommige laders ook weer van de lijst verdwijnen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/io-Lc_bKAslIpw3Gj_TsXtyUD1U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kFHgBOxOnFKRPrhKLDgu1OK4.png?f=fotoalbum_large

En als een lader er eenmaal af is, komt ie er ook niet snel weer op:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dbsC2QaofI4EfeT3nFr04fk7zJE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kYXEIkT1633PA80vHl0KHBvE.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door pdidi op 03-12-2025 09:04 ]

• Fire69
[...]

Hier klagen, dat is hun nieuwe feedback portal: http://ts.la/feedback
Hopelijk doen ze er bij genoeg klachten iets aan...
karel_G_1981 schreef op woensdag 3 december 2025 @ 06:58:
[...]

Bij mij werkt het gewoon , (m3 half jaar oud) je zou denken dat je dat het een software dingetje is. Is dit veranderd met de herintroductie van de stalks?
Inderdaad, modellen met de nieuwe stalk hebben dit 'probleem' :(

• Sypheron
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-03 15:22
Wellicht een domme vraag; Maar als ik alleen SEPA instel in mijn Tesla app voor betaling van het superchargen, werkt dat in het buitenland (zoals bijv de UK) ook? Of moet ik daarvoor een CC koppelen?

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Sypheron schreef op woensdag 3 december 2025 @ 09:16:
Wellicht een domme vraag; Maar als ik alleen SEPA instel in mijn Tesla app voor betaling van het superchargen, werkt dat in het buitenland (zoals bijv de UK) ook? Of moet ik daarvoor een CC koppelen?
Dit werkt ook in het buitenland.
Vorig jaar door Noorwegen en Zweden getoerd zonder problemen. Overal geladen bij Superchargers.

[ Voor 4% gewijzigd door mjvdzwet op 03-12-2025 09:21 ]

Pagina: 1 ... 166 ... 223 Laatste

Let op:
  • Discussies/uitlatingen over het gedrag of politieke agenda van Elon Musk horen hier niet thuis, zie: Taro in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3"
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: