• pdidi
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
SL65 schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 09:41:
Low power mode doet niks anders als de overheat protection en de accessoires usb uitzetten.
Het doet wel iets meer, zie de link naar het artikel hierboven. Wat vooral handig is, is dat het ook tijdelijk de pre-heating planningen uitzet

• Sypheron
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:55
Everyday Chris heeft het ook uitgetest in een eerdere video, Tesla vs ICE 30 dagen wegzetten zonder gebruik:
YouTube: What Really Happens when you leave a Tesla for 30 Days?

TLDR; Gewoon netjes alles wat stroom kan gebruiken uitschakelen en dan is het absoluut geen probleem en kost het je maar een paar %.

• SL65
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:04
pdidi schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 09:46:
[...]

Het doet wel iets meer, zie de link naar het artikel hierboven. Wat vooral handig is, is dat het ook tijdelijk de pre-heating planningen uitzet
Ik weet wat het doet, eigenlijk is het vooral gebruiksvriendelijk mocht je dat allemaal hebben ingesteld. Heb je dat niet dan doet het niet veel meer als gewoon je auto wegzetten (zonder Sentry).

• pdidi
  • Niet online
Sypheron schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 09:51:

TLDR; Gewoon netjes alles wat stroom kan gebruiken uitschakelen en dan is het absoluut geen probleem en kost het je maar een paar %.
Doorzoek maar eens dit forum hoeveel mensen problemen hadden om de auto in standby stand te houden

• SL65
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:04
Maar tegenwoordig duikt je auto toch sowieso in low power mode onder de 20%? Dat heb ik al tijdens het rijden als hij daar onder duikt en dan heb ik daar bewust nog niks extra voor ingesteld.

Ja als de auto heel lang staat zou hij in theorie dan nog steeds van 20% naar 0% kunnen. Al duurt dat bij stilstand gevoelsmatig wel lang (afhankelijk van het weer).

[ Voor 11% gewijzigd door SL65 op 08-11-2025 10:13 ]

• pdidi
  • Niet online
SL65 schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 10:13:
Maar tegenwoordig duikt je auto toch sowieso in low power mode onder de 20%? Dat heb ik al tijdens het rijden als hij daar onder duikt en dan heb ik daar bewust nog niks extra voor ingesteld.

Ja als de auto heel lang staat zou hij in theorie dan nog steeds van 20% naar 0% kunnen. Al duurt dat bij stilstand gevoelsmatig wel lang (afhankelijk van het weer).
Klopt, je kunt tegenwoordig instellen bij hoeveel procent de Tesla automatisch in Low Power Mode gaat (tussen 10% en 20%). Maar als ik na een lange vlucht bij mijn auto kom wil ik het liefst rechtstreeks naar huis :). En zeker als je het zometeen via de app aan kunt zetten maakt het allemaal een stuk makkelijker. Wat trouwens ook een mooie feature lijkt te zijn: third party apps kunnen je auto dan ook niet meer laten ontwaken

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
this schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 08:17:
[...]

En wat heeft het type aandrijving daarmee te maken?
Als ik met mijn brandstofwagen 107 rij, staat er 106 op de teller. Idem bij mijn Tesla, daar staat er ook maar 1 km afwijking op.
Niet zoveel. Ik wilde alleen aangeven dat de teller afwijking per auto verschillend is. Zeker met een oudere auto, wat veelal een brandstofauto is, kan dat verschil best groot zijn.

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 10:49
pjot1 schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 10:31:
[...]

Niet zoveel. Ik wilde alleen aangeven dat de teller afwijking per auto verschillend is. Zeker met een oudere auto, wat veelal een brandstofauto is, kan dat verschil best groot zijn.
Maar je gaf aan dat het verschil lag tussen een EV en een brandstofwagen. Wat gewoon helemaal niet klopt.
In 2010 reed ik al met auto's die een afwijking van maximaal 1km/u hadden.
Er zijn nu ook nog steeds EV's die een grotere afwijking hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door this op 08-11-2025 10:46 ]

• verkeerslicht
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
bartlauwers schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 08:44:
[...]

Precies dit. Nu (al zes jaar) een Model 3 2019 maar vanwege terug van twee naar één auto wordt binnenkort een Model Y Standard de vervanger, ook drie jonge kinderen. Er kan echt wel veel in hoor, in de Model 3, maar toen ik een keer een echt niet zo heel grote stoel mee wilde nemen paste die toentertijd wel met gemak in de Fiesta van m’n vriendin maar met geen mogelijkheid in de Model 3. Begrijp me niet verkeerd hoor, hij is echt ruim en vergeet ook zeker de frunk (FRont trUNK) niet (bij de Y nog groter) maar een auto met een hatchback is veel makkelijker vol te laden, en sommige dingen passen er simpelweg niet in.
@verkeerslicht

[...]

Tesla doet niet echt aan een facelift (behalve de Highland update van de Model 3 in 2024 en de Y Juniper begin dit jaar). Ze voeren doorlopend updates uit aan bestaande modellen: bijv eerst een iets kleinere Frunk bij de Model 3, wat later kwam de warmtepomp er in(waar die ruimte voor nodig was, maar kleinere frunk betekent niet noodzakelijkerwijs dat je de warmtepomp hebt), dan weer de elektrische achterklep, andere/grotere accu, HW 2.5-3-4, verwarmd stuur toegevoegd, etc. En kan ook door elkaar lopen zelfs dus bouwjaar of bouwmaand zegt niet altijd iets over een bepaalde optie. Ik denk dat het belangrijk is goed uit te zoeken wat je wil en waar je dan op moet letten, en dan zo’n auto vinden. 😉
Let ook nog op of de bovenste draagarmen voor al eens vervangen zijn: een notoir kraakgeluid wat onder garantie hersteld zou kunnen zijn, maar niet altijd is(bijv lage km’s of zuinige berijders)
Succes met de zoektocht en hopelijk schrik ik je hier niet teveel mee af. Maar het is te doen, en zeker aan te raden, zo’n Model 3! Rijdt fantastisch.
Ik dacht dat er iets was met vrij subtiele - maar wel belangrijke - verbeteringen waren, o.a. dubbel glas voor verminderd geluid binnen, minder onder spanning geplaatst panoramadak, en nog wat kleinere dingen. Maar dat mag inderdaad geen facelift heten.
Verder dank, ik ga het zeker overwegen!

Mijn WP (Omnia M3.2 10)

• verkeerslicht
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
CEdS schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 09:16:
[...]

Wij hebben hier een Tesla en een Hyundai, als ik weer moet kiezen (en dat heb ik net gedaan want ik heb de nieuwe 3 besteld RWD LR wltp 750 km) zou ik absoluut weer voor een Tesla gaan. De software in een KIA/Hyundai is zooooo verschrikkelijk ruk! In mijn beleving is de software 90% verantwoordelijk voor het prettig rijden in een EV en dat is wat Tesla zeer goed onder de knie heeft, buiten dat de auto's ook erg prettig rijden. Nooit gezeur of je laadpunt haalt, de routes kloppen altijd, goede updates, je kan je routes helemaal aanpassen etc. Daarnaast is Tesla's laadinfrastructuur in Europa super goed en zeer goed betaalbaar. Wij zijn bijvoorbeeld al diverse keren naar Portugal gereden zonder problemen qua laadstress ;-)
Succes met je keuze.
Goed om die ervaring van iemand uit de praktijk te lezen. Denk dat ik voor mijzelf maar de plussen/minnen tegen elkaar moet afstrepen door eens te gaan proefrijden her en der.
Iedereen bedankt voor de tips en suggesties!

Mijn WP (Omnia M3.2 10)

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:41
justinb81 schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 23:06:
[...]

Bij nieuwe autos met watergedragen lak moet je hem de eerste 6 maanden na productie alleen wassen als er vogelpoep op zit om de lak uit te laten harden. Anders blijft de lak zacht.
Dit is natuurlijk onzin. De lak is al afgesloten dus de lak gaat zichzelf echt niet vermengen met water.

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:41
this schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 10:46:
[...]

Maar je gaf aan dat het verschil lag tussen een EV en een brandstofwagen. Wat gewoon helemaal niet klopt.
In 2010 reed ik al met auto's die een afwijking van maximaal 1km/u hadden.
Er zijn nu ook nog steeds EV's die een grotere afwijking hebben.
Mijn Mercedes Sprinter '20 wijkt bijna 10% af op elke snelheid. Mijn M3 wijkt 2 km/h af op elke snelheid.

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:51
GarageGoblin schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 17:41:
Ik rijd eigenlijk nooit boetes. Houd mij altijd aan de juiste snelheid. Maar nu ik de model Y juniper heb, heb ik binnen 2 weken al een boete gereden. 4km te hard. Ik heb er echt een hekel aan dat ik geen cruisecontrol of snelheidlimiet kan gebruiken, je rijdt nu op 50 wegen heel snel te hard, autopilot werkt slecht op 30/50/60 wegen... zijn er hier goede tips? Want verwacht dat het anders niet bij 1 boete blijft, snelheid is best lastig stabiel te houden zo. In mijn oude benzine wagen met 1 knopje crouse control ingesteld, mis het stiekem wel. Herder heel blij met de auto, maar dit is echt een groot irritatiepunt
Met dezelfde stoel stand een TACC profiel maken en een AP profiel. Binnen bebouwde kom kan je dan switchen naar TACC profiel. Helaas moet 't zo. Ben heel blij met m'n legacy MY uit '22 waar je gewoon TACC en AP beide kan gebruiken.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Model y Juniper denkt telkens dat er nog een kind in de auto zit en geeft dan een waarschuwingsingaal en melding via de app. Heb een paar gekeken maar het is echt niet zo.

Hebben andere dit ook?

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 13:41
Meer mensen waarbij de remmen van de auto de laatste dagen piepen? Of moet ik de remblokken laten vervangen?

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

Pagina: 1 ... 153 154 Laatste

Let op:
  • Discussies/uitlatingen over het gedrag of politieke agenda van Elon Musk horen hier niet thuis, zie: Taro in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3"
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: