Het doet wel iets meer, zie de link naar het artikel hierboven. Wat vooral handig is, is dat het ook tijdelijk de pre-heating planningen uitzetSL65 schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 09:41:
Low power mode doet niks anders als de overheat protection en de accessoires usb uitzetten.
Everyday Chris heeft het ook uitgetest in een eerdere video, Tesla vs ICE 30 dagen wegzetten zonder gebruik:
YouTube: What Really Happens when you leave a Tesla for 30 Days?
TLDR; Gewoon netjes alles wat stroom kan gebruiken uitschakelen en dan is het absoluut geen probleem en kost het je maar een paar %.
YouTube: What Really Happens when you leave a Tesla for 30 Days?
TLDR; Gewoon netjes alles wat stroom kan gebruiken uitschakelen en dan is het absoluut geen probleem en kost het je maar een paar %.
Ik weet wat het doet, eigenlijk is het vooral gebruiksvriendelijk mocht je dat allemaal hebben ingesteld. Heb je dat niet dan doet het niet veel meer als gewoon je auto wegzetten (zonder Sentry).pdidi schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 09:46:
[...]
Het doet wel iets meer, zie de link naar het artikel hierboven. Wat vooral handig is, is dat het ook tijdelijk de pre-heating planningen uitzet
Doorzoek maar eens dit forum hoeveel mensen problemen hadden om de auto in standby stand te houdenSypheron schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 09:51:
Maar tegenwoordig duikt je auto toch sowieso in low power mode onder de 20%? Dat heb ik al tijdens het rijden als hij daar onder duikt en dan heb ik daar bewust nog niks extra voor ingesteld.
Ja als de auto heel lang staat zou hij in theorie dan nog steeds van 20% naar 0% kunnen. Al duurt dat bij stilstand gevoelsmatig wel lang (afhankelijk van het weer).
Ja als de auto heel lang staat zou hij in theorie dan nog steeds van 20% naar 0% kunnen. Al duurt dat bij stilstand gevoelsmatig wel lang (afhankelijk van het weer).
[ Voor 11% gewijzigd door SL65 op 08-11-2025 10:13 ]
Klopt, je kunt tegenwoordig instellen bij hoeveel procent de Tesla automatisch in Low Power Mode gaat (tussen 10% en 20%). Maar als ik na een lange vlucht bij mijn auto kom wil ik het liefst rechtstreeks naar huisSL65 schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 10:13:
Maar tegenwoordig duikt je auto toch sowieso in low power mode onder de 20%? Dat heb ik al tijdens het rijden als hij daar onder duikt en dan heb ik daar bewust nog niks extra voor ingesteld.
Niet zoveel. Ik wilde alleen aangeven dat de teller afwijking per auto verschillend is. Zeker met een oudere auto, wat veelal een brandstofauto is, kan dat verschil best groot zijn.this schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 08:17:
[...]
En wat heeft het type aandrijving daarmee te maken?
Als ik met mijn brandstofwagen 107 rij, staat er 106 op de teller. Idem bij mijn Tesla, daar staat er ook maar 1 km afwijking op.
Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.
Maar je gaf aan dat het verschil lag tussen een EV en een brandstofwagen. Wat gewoon helemaal niet klopt.pjot1 schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 10:31:
[...]
Niet zoveel. Ik wilde alleen aangeven dat de teller afwijking per auto verschillend is. Zeker met een oudere auto, wat veelal een brandstofauto is, kan dat verschil best groot zijn.
In 2010 reed ik al met auto's die een afwijking van maximaal 1km/u hadden.
Er zijn nu ook nog steeds EV's die een grotere afwijking hebben.
[ Voor 6% gewijzigd door this op 08-11-2025 10:46 ]
Ik dacht dat er iets was met vrij subtiele - maar wel belangrijke - verbeteringen waren, o.a. dubbel glas voor verminderd geluid binnen, minder onder spanning geplaatst panoramadak, en nog wat kleinere dingen. Maar dat mag inderdaad geen facelift heten.bartlauwers schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 08:44:
[...]
Precies dit. Nu (al zes jaar) een Model 3 2019 maar vanwege terug van twee naar één auto wordt binnenkort een Model Y Standard de vervanger, ook drie jonge kinderen. Er kan echt wel veel in hoor, in de Model 3, maar toen ik een keer een echt niet zo heel grote stoel mee wilde nemen paste die toentertijd wel met gemak in de Fiesta van m’n vriendin maar met geen mogelijkheid in de Model 3. Begrijp me niet verkeerd hoor, hij is echt ruim en vergeet ook zeker de frunk (FRont trUNK) niet (bij de Y nog groter) maar een auto met een hatchback is veel makkelijker vol te laden, en sommige dingen passen er simpelweg niet in.
@verkeerslicht
[...]
Tesla doet niet echt aan een facelift (behalve de Highland update van de Model 3 in 2024 en de Y Juniper begin dit jaar). Ze voeren doorlopend updates uit aan bestaande modellen: bijv eerst een iets kleinere Frunk bij de Model 3, wat later kwam de warmtepomp er in(waar die ruimte voor nodig was, maar kleinere frunk betekent niet noodzakelijkerwijs dat je de warmtepomp hebt), dan weer de elektrische achterklep, andere/grotere accu, HW 2.5-3-4, verwarmd stuur toegevoegd, etc. En kan ook door elkaar lopen zelfs dus bouwjaar of bouwmaand zegt niet altijd iets over een bepaalde optie. Ik denk dat het belangrijk is goed uit te zoeken wat je wil en waar je dan op moet letten, en dan zo’n auto vinden. 😉
Let ook nog op of de bovenste draagarmen voor al eens vervangen zijn: een notoir kraakgeluid wat onder garantie hersteld zou kunnen zijn, maar niet altijd is(bijv lage km’s of zuinige berijders)
Succes met de zoektocht en hopelijk schrik ik je hier niet teveel mee af. Maar het is te doen, en zeker aan te raden, zo’n Model 3! Rijdt fantastisch.
Verder dank, ik ga het zeker overwegen!
Goed om die ervaring van iemand uit de praktijk te lezen. Denk dat ik voor mijzelf maar de plussen/minnen tegen elkaar moet afstrepen door eens te gaan proefrijden her en der.CEdS schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 09:16:
[...]
Wij hebben hier een Tesla en een Hyundai, als ik weer moet kiezen (en dat heb ik net gedaan want ik heb de nieuwe 3 besteld RWD LR wltp 750 km) zou ik absoluut weer voor een Tesla gaan. De software in een KIA/Hyundai is zooooo verschrikkelijk ruk! In mijn beleving is de software 90% verantwoordelijk voor het prettig rijden in een EV en dat is wat Tesla zeer goed onder de knie heeft, buiten dat de auto's ook erg prettig rijden. Nooit gezeur of je laadpunt haalt, de routes kloppen altijd, goede updates, je kan je routes helemaal aanpassen etc. Daarnaast is Tesla's laadinfrastructuur in Europa super goed en zeer goed betaalbaar. Wij zijn bijvoorbeeld al diverse keren naar Portugal gereden zonder problemen qua laadstress ;-)
Succes met je keuze.
Iedereen bedankt voor de tips en suggesties!
Dit is natuurlijk onzin. De lak is al afgesloten dus de lak gaat zichzelf echt niet vermengen met water.justinb81 schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 23:06:
[...]
Bij nieuwe autos met watergedragen lak moet je hem de eerste 6 maanden na productie alleen wassen als er vogelpoep op zit om de lak uit te laten harden. Anders blijft de lak zacht.
Mijn Mercedes Sprinter '20 wijkt bijna 10% af op elke snelheid. Mijn M3 wijkt 2 km/h af op elke snelheid.this schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 10:46:
[...]
Maar je gaf aan dat het verschil lag tussen een EV en een brandstofwagen. Wat gewoon helemaal niet klopt.
In 2010 reed ik al met auto's die een afwijking van maximaal 1km/u hadden.
Er zijn nu ook nog steeds EV's die een grotere afwijking hebben.
Met dezelfde stoel stand een TACC profiel maken en een AP profiel. Binnen bebouwde kom kan je dan switchen naar TACC profiel. Helaas moet 't zo. Ben heel blij met m'n legacy MY uit '22 waar je gewoon TACC en AP beide kan gebruiken.GarageGoblin schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 17:41:
Ik rijd eigenlijk nooit boetes. Houd mij altijd aan de juiste snelheid. Maar nu ik de model Y juniper heb, heb ik binnen 2 weken al een boete gereden. 4km te hard. Ik heb er echt een hekel aan dat ik geen cruisecontrol of snelheidlimiet kan gebruiken, je rijdt nu op 50 wegen heel snel te hard, autopilot werkt slecht op 30/50/60 wegen... zijn er hier goede tips? Want verwacht dat het anders niet bij 1 boete blijft, snelheid is best lastig stabiel te houden zo. In mijn oude benzine wagen met 1 knopje crouse control ingesteld, mis het stiekem wel. Herder heel blij met de auto, maar dit is echt een groot irritatiepunt
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Model y Juniper denkt telkens dat er nog een kind in de auto zit en geeft dan een waarschuwingsingaal en melding via de app. Heb een paar gekeken maar het is echt niet zo.
Hebben andere dit ook?
Hebben andere dit ook?
Meer mensen waarbij de remmen van de auto de laatste dagen piepen? Of moet ik de remblokken laten vervangen?
Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red
De laatste weken deed mijn KPN hotspot van mijn iPhone 14 het niet meer in mijn MYLR 2024. Ik kon geen connectie meer krijgen, en kreeg een foutmelding op scherm in de auto. Eerder dit jaar had ik de APN van mijn persoonlijke hotspot op ‘portalmmm.nl’ gezet, zoals gelezen in eerdere topics hier. Dat werkte goed, tot kort geleden.
Na wat proberen gisteren uiteindelijk de instellingen op mijn telefoon gereset, APN weer terug op ‘internet’ gezet, en de hotspot op MYLR weer opnieuw verbonden. En toen werkte het allemaal weer.
Geen idee of er wijzigingen bij KPN of Tesla zijn geweest.
Na wat proberen gisteren uiteindelijk de instellingen op mijn telefoon gereset, APN weer terug op ‘internet’ gezet, en de hotspot op MYLR weer opnieuw verbonden. En toen werkte het allemaal weer.
Geen idee of er wijzigingen bij KPN of Tesla zijn geweest.
Wat wil je hiermee zeggen? Elk merk heeft zo wel zijn typische afwijkingen en dat is dan ook nog eens auto afhankelijk.patrickt35 schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 12:36:
[...]
Mijn Mercedes Sprinter '20 wijkt bijna 10% af op elke snelheid. Mijn M3 wijkt 2 km/h af op elke snelheid.
Alle auto's en hun afwijkingen gaan opsommen voegt weinig toe aan de discussie.
En dan nog afhankelijk of je zelf een andere bandenmaat er op hebt gelegd...this schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 14:39:
[...]
Wat wil je hiermee zeggen? Elk merk heeft zo wel zijn typische afwijkingen en dat is dan ook nog eens auto afhankelijk.
Alle auto's en hun afwijkingen gaan opsommen voegt weinig toe aan de discussie.
Hoe zien de remschijven er uit ? Met dit vochtige weer kan op de remschijven snel vliegroest ontstaan. Dat kan bijgeluiden veroorzaken. Soms helpt een paar keer flink met de voet remmen (denk om het verkeer!)Davidas schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 13:41:
Meer mensen waarbij de remmen van de auto de laatste dagen piepen? Of moet ik de remblokken laten vervangen?
Remblokken en schijven slijten nauwelijks op een Tesla.
Hoe werkt dat met inruilpremie? Ik zou € 5000 inruilpremie kunnen krijgen staat op de site. Ik heb een oude Kia Picanto van 16 jaar oud. Hoe werkt dit dan praktisch? Ik kan dit nergens vinden.
🌞🍃
Je doet via https://www.tesla.com/nl_nl/tradein een inruilverzoek voor je huidige auto, let op dat je het mailadres gebruikt waar je ook je Tesla account wil koppelen. Tijdens aanschaf van de M3 of MY LR AWD wordt het aanbod in behandeling genomen en krijg je een verzoek meer aanvullende informatie aan te leveren. Als je het bod accepteert en je auto inlevert (en dus gebruik maakt van het inruil bod van Tesla) krijg je € 5000,- additionele korting op de auto bovenop je inruilbod.kamerplant schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 16:42:
Hoe werkt dat met inruilpremie? Ik zou € 5000 inruilpremie kunnen krijgen staat op de site. Ik heb een oude Kia Picanto van 16 jaar oud. Hoe werkt dit dan praktisch? Ik kan dit nergens vinden.
Je levert dan de auto in op hetzelfde moment als dat je je nieuwe auto ophaalt.
Let wel; Het bod dat je krijgt geldt voor 2000km en 30 dagen. Daarna dient het bod verlengt te worden door Tesla.
Voor zover mij bekend is de enige voorwaarde dat de auto APK gekeurd is en nog loopt. Zie regelmatig reacties voorbij komen van mensen die een sloopauto aanschaffen om in te leveren en gebruik te kunnen maken van de aanbieding.
En over het algemeen zal het bod van Tesla (of nou eigenlijk de inkoper via de veiling die Tesla doet) een stuk lager zijn dan dat je er via particuliere verkoop of mogelijk zelfs een dealer voor kan krijgen. Maar je moet zelf de afweging maken of het bod + inruilpremie voor jou voldoende biedt ten opzichte van een particuliere verkoop.
[ Voor 22% gewijzigd door Sypheron op 08-11-2025 16:50 ]
Vraagje, voor oplevering van onze M3 heeft de dealer enkele kleine lakschades weggewerkt met een lakstift. Vandaag voor het eerst door een wasstraat geweest en ik zie dat bij 3 vd 4 plekjes de lak weer verdwenen is. Dat lijkt me niet helemaal de bedoeling, maar ik heb geen ervaring met lakstiften. Iemand hier die daar iets zinnigs over kan zeggen?
Knowledge reigns supreme over nearly anything
Nieuw of tweedehands?Malfunctions schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 18:37:
Vraagje, voor oplevering van onze M3 heeft de dealer enkele kleine lakschades weggewerkt met een lakstift. Vandaag voor het eerst door een wasstraat geweest en ik zie dat bij 3 vd 4 plekjes de lak weer verdwenen is. Dat lijkt me niet helemaal de bedoeling, maar ik heb geen ervaring met lakstiften. Iemand hier die daar iets zinnigs over kan zeggen?
Nieuw zou ik terug gaan naar tesla . Anders bij Carglass en sommige wasstraten het laten aantippen.
Nee, tweedehands. Ik kan zelf ook wel een lakstift kopen en een beetje aanstippen, maar als dat er elke keer afgaat als ik door de wasstraat ga heeft het niet heel veel zin.Masterchiev schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 18:45:
[...]
Nieuw of tweedehands?
Nieuw zou ik terug gaan naar tesla . Anders bij Carglass en sommige wasstraten het laten aantippen.
Hij is ook nog wit, dus ik moet wel enigszins regelmatig wassen.
Ik hoef zelf geen stalk meer ben er prima aan gewend en druk blindelings op de goede knop, ook op rotondes . Enige is als er een keer de vrouw er in moet rijden …. heb zelf een paar weken moeten wennen en vind het de meerprijs van ruim 600 euro niet waard aangezien ik er nu aan gewend ben.Bas_db schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 07:48:
Hi allen!
Volgende week haal ik m'n nieuwe M3 op. Helaas is het nog een ''oude'' versie en zit er geen front camera en richtingaanwijzerhendel op. Zijn er mensen met ervaringen met de knopjes op het stuur om richting aan te geven? Went het snel of is het echt de moeite waard het erop te laten monteren?
Ik zag dit bij VehicleSuggests, Supervised FSD Q1 2026 in Europa:
https://www.vehiclesugges...nch-in-europe-by-q1-2026/
[ Voor 32% gewijzigd door mjvdzwet op 09-11-2025 08:29 . Reden: Tikfoutje ]
Afgelopen weken geeft mijn 03-2024 MY ineens vaak melding/fout VCSEC_a222
Storing bandenspanningscontrolesysteem.
Zowel voorafgaande aan ritten. Maar komt ook soms ineens tijdens een rit. Verdwijnt te pas en te onpas. Etc.
Service aanvraag gedaan en 24 nov naar Tesla toe.
Nul euro geraamde kosten.
Iemand ervaring hier mee?
Echt een sensor in een velg defect, of iets anders?
Zitten nog originele banden op/nooit open geweest. Alles nog vanuit fabriek (25dkm).
:strip_exif()/f/image/VQw3gkB3ill8R8nkpFkhYlj0.jpg?f=fotoalbum_large)
Zowel voorafgaande aan ritten. Maar komt ook soms ineens tijdens een rit. Verdwijnt te pas en te onpas. Etc.
Zitten nog originele banden op/nooit open geweest. Alles nog vanuit fabriek (25dkm).
:strip_exif()/f/image/VQw3gkB3ill8R8nkpFkhYlj0.jpg?f=fotoalbum_large)
Op X helaas bestempeld als fake news. Er wordt ook geen bron vermeldt. De verwarring is ontstaan doordat tijdens de Shareholders meeting Q1 2026 voor China FSD goedkeuring werd vermeld, maar er even door Sawyer gemeld werd dat het om Europe ging. Hier zullen we het voor nu mee moeten doen:mjvdzwet schreef op zondag 9 november 2025 @ 08:27:
[ Voor 46% gewijzigd door pdidi op 09-11-2025 11:15 ]
Ik ben geen fervent of frequent autowasser, heb de afgelopen 40 jaar 12 nieuwe auto's gehad en dit is verreweg de beste auto van allemaal met verreweg de slechtste lak, punt.daemonix schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 23:05:
[...]
Je mag hem eigenlijk de eerste maanden niet wassen. Hogedruk spuit is ook niet goed voor een nog zachte lak. De lak moet uitharden.
Aiaiai... zeker met AI gedaan
Ze hebben het hier over v14. Zou mooi zijn als dit dan ook v14 lite inhoud. Dan hebben we met HW3 er ook profijt van.mjvdzwet schreef op zondag 9 november 2025 @ 08:27:
@Allewijn de spanning op alle banden al eens gecontroleerd? Na 25k km heb je best kans dat 1 van de bandjes een net iets lagere spanning heeft door verloop van tijd dan een ander. Ook dat kan dit soort meldingen veroorzaken gok ik.
Ik heb in het begin weleens gedoe gehad, kan de melding niet herinneren, maar iets met de bandenspanning. Ik pomp ze zelf thuis op, dus heb ze gewoon leeg laten lopen tot 2 bar, klein stukje gaan rijden (kan geen kwaad), check of het systeem daadwerkelijk een lagere waarde liet zien (ja), daarna weer lucht erin tot gangbare spanning. Nooit meer gehad daarna. Proberen kan altijd.Allewijn schreef op zondag 9 november 2025 @ 10:21:
Bij je band links achter staat geen tijdstip.Allewijn schreef op zondag 9 november 2025 @ 10:21:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Mogelijks die sensor dus defect, waardoor die het niet goed kan uitlezen?
Laatst hier een kapotte TPMS sensor gehad. Binnen garantie opgelost, bleek een kapotte batterij in de sensor.Allewijn schreef op zondag 9 november 2025 @ 10:21:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp
Dat is wel echt een minpunt nu van beide modellen.
Ik snap niet wat er mis is met een vrije keuze.
Van mijn part 3 keuzes. TACC/AP/Dubbelklik.
Ik snap niet wat er mis is met een vrije keuze.
Van mijn part 3 keuzes. TACC/AP/Dubbelklik.
Zou voor mij einde AP zijn. zo veel meerwaarde bied dat niet vaar de 80% van de gevallen dat ik het gebruik.Maurice- schreef op zondag 9 november 2025 @ 19:01:
(Helaas) bevestiging dat de dubbelklik nu ook uit de "nieuwe" Model 3 is verdwenen, net zoals in de Juniper. Zal dan waarschijnlijk ook zo zijn als je de richtingaanwijzer origineel laat retrofitten met nieuw stuur.
[Afbeelding]
Autopilot ooit vooruitstrevend in 2013 helaas nooit mee gegaan met de tijd waarbij zelfs mijn MG ZS mk2 een betere auto pilot heeft dan mijn jupiner.
Dat is wel treurig te noemen.
Dat is wel treurig te noemen.
Wat is je bron?Maurice- schreef op zondag 9 november 2025 @ 19:01:
(Helaas) bevestiging dat de dubbelklik nu ook uit de "nieuwe" Model 3 is verdwenen, net zoals in de Juniper. Zal dan waarschijnlijk ook zo zijn als je de richtingaanwijzer origineel laat retrofitten met nieuw stuur.
[Afbeelding]
Waardeloos dus.Maurice- schreef op zondag 9 november 2025 @ 19:01:
[Afbeelding]
Ik was aan het kijken naar een nieuwe juniper.
Maar dat de keuze tussen acc en ap is een groot minpunt.
Naast dat ik het camera systeem wat tesla gebruikt i.p.v. LiDAR ook al wat van vind.
Maar de efficiëntie en Superchargers vind ik het fijn bij tesla.
Van de week ook maar proefgereden in de nieuwe cla.
Maar tjee wat is die klein vergeleken met de Y
Wel erg mooi, lees alleen nogal wat first edition problemen.
De 3e auto waar ik naar kijk is dan de ID7.
Meer heb geen haast de huidige Y LR van 2023 met 22k is nog fijn.
[ Voor 34% gewijzigd door SpikeHome op 09-11-2025 20:17 ]
Kunnen de parkeersensoren van een M3 2019 gekalibreerd worden? Sensor rechts achter geeft veel valse meldingen tijdens het achteruit rijden. Als het nat is helemaal drama. In service mode geen foutmeldingen.
Ik zou een service request indienen om de dubbel klik te laten activeren. In de nieuwste 2025.38 Owners Manual, waar nu ook de M3 2026 in beschreven is met enkele hendel, staat heel duidelijk dat de dubbel klik optie nog aanwezig zou moeten zijnMaurice- schreef op zondag 9 november 2025 @ 19:01:
[Afbeelding]
Dat stond in het begin ook nog in de manual van de Juniper. Na een aantal weken was het weg.pdidi schreef op zondag 9 november 2025 @ 20:55:
[...]
Ik zou een service request indienen om de dubbel klik te laten activeren. In de nieuwste 2025.38 Owners Manual, waar nu ook de M3 2026 in beschreven is met enkele hendel, staat heel duidelijk dat de dubbel klik optie nog aanwezig zou moeten zijn
Misschien eerst deze pagina uit de handleiding even lezen: https://www.tesla.com/own...2D-A847-63B0F895478A.htmlpdidi schreef op zondag 9 november 2025 @ 20:55:
[...]
Ik zou een service request indienen om de dubbel klik te laten activeren. In de nieuwste 2025.38 Owners Manual, waar nu ook de M3 2026 in beschreven is met enkele hendel, staat heel duidelijk dat de dubbel klik optie nog aanwezig zou moeten zijn
Daar staat dat de auto mogelijk nog niet alle functies heeft als deze nog op een oude firmware draait. De screenshot is van een auto met 2025.38WhoDoYaThinkIAm schreef op zondag 9 november 2025 @ 21:07:
[...]
Misschien eerst deze pagina uit de handleiding even lezen: https://www.tesla.com/own...2D-A847-63B0F895478A.html
"Welke functies aanwezig zijn op uw auto, hangt af van marktregio, voertuigconfiguratie, aangeschafte opties, software-updates en andere factoren." Daar zal de escape wel in zitten.pdidi schreef op zondag 9 november 2025 @ 21:11:
[...]
Daar staat dat de auto mogelijk nog niet alle functies heeft als deze nog op een oude firmware draait. De screenshot is van een auto met 2025.38
Dus snel de pdf downloaden en een klacht indienen. Niet geschoten is altijd mis. Het is "gewoon" een aan te passen software configuratie.Fire69 schreef op zondag 9 november 2025 @ 21:04:
[...]
Dat stond in het begin ook nog in de manual van de Juniper. Na een aantal weken was het weg.
Overigens heb ik die versie (2025.2) van de Juniper Owners Manual nog bewaard, waar idd nog stond dat de dubbel klik zou moeten werken
[ Voor 16% gewijzigd door pdidi op 09-11-2025 21:19 ]
Dubbelklikken werkt bij mij gewoon (2025 m3 rwd) zou niet weten waarom het bij een y niet zou werken. Ik wist overigens niet dat de auto automatisch van baan kon wisselen met autopilot zoals ik in die handleiding lees, werkt dat ? Heb het nooit ervaren , of is dat uitgeschakeld ivm regelgeving.Fire69 schreef op zondag 9 november 2025 @ 21:04:
[...]
Dat stond in het begin ook nog in de manual van de Juniper. Na een aantal weken was het weg.
Rare keuze van Tesla. Het is niet iets nieuws. In Amerika hadden mensen er over zo'n 8 maanden geleden. Nu is het overgewaaid naar Europa. Jammer.Maurice- schreef op zondag 9 november 2025 @ 19:01:
[Afbeelding]
Y LR RWD dan volgens Siri.Masterchiev schreef op zondag 9 november 2025 @ 21:35:
[Afbeelding]
Nieuwe accu voor de model y long range ?
821km
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
Vast een noobvraag, maar wat is de dubbelklik waar iedereen hier zo druk mee is?
Ik verwacht dat dit te maken heeft met CTLC vs WLTP. Denk dat het op hetzelfde neer komt. In China doen ze gewoon de test onder “makkelijker” omstandigheden.Masterchiev schreef op zondag 9 november 2025 @ 21:35:
[Afbeelding]
Nieuwe accu voor de model y long range ?
821km
Malfunctions schreef op zondag 9 november 2025 @ 21:55:
Vast een noobvraag, maar wat is de dubbelklik waar iedereen hier zo druk mee is?
/f/image/MXGSUtbZyyyxDVk4rCatlktq.png?f=fotoalbum_large)
In de Juniper Model Y en nu dus ook de Model 3 2026 kan je Autopilot niet meer met een dubbelklik activeren. Als je dan aan je stuur draait om in te halen gaat ook TACC uit
Parelhoen schreef op zondag 9 november 2025 @ 22:01:
[...]
Ik verwacht dat dit te maken heeft met CTLC vs WLTP. Denk dat het op hetzelfde neer komt. In China doen ze gewoon de test onder “makkelijker” omstandigheden.
/f/image/Fzfcwu5R3IOsLouZaNCrmk9E.png?f=fotoalbum_large)
Toch een verschil van 51 km in vergelijking met onze long range.
In de configurator staat nog de Long Range met oude accu (YS5LR). De Long Range met nieuwe accu (YS5MR) heeft WLTP 661kmMasterchiev schreef op zondag 9 november 2025 @ 22:08:
[...]
[Afbeelding]
Toch een verschil van 51 km in vergelijking met onze long range.
Aah en dat is voor de AWD dan 629?pdidi schreef op zondag 9 november 2025 @ 22:14:
[...]
In de configurator staat nog de Long Range met oude accu (YS5LR). De Long Range met nieuwe accu (YS5MR) heeft WLTP 661km
Wat zal tesla tegenhouden om dit ook op de model 3 2024/2025 software technisch te updaten?pdidi schreef op zondag 9 november 2025 @ 22:06:
[...]
[Afbeelding]
In de Juniper Model Y en nu dus ook de Model 3 2026 kan je Autopilot niet meer met een dubbelklik activeren. Als je dan aan je stuur draait om in te halen gaat ook TACC uit
Maar wel op 20 inch, dus ruim boven de 600 op 19 inch.pdidi schreef op zondag 9 november 2025 @ 22:21:
[...]
Nee, 600km. Hieronder een compleet overzicht (bron)
[Afbeelding]
Volgens dit filmpje is dat sinds FSD 14 niet meer mogelijk. Ik weet niet of dat inmiddels ook voor ons geldtBroodro0ster schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 22:42:
[...]
Dat dacht ik ook tot ik het onlangs probeerde. Je kan gewoon tijdens het rijden switchen.
In theorie is dat zo gebeurd, in de praktijk zal het wel loslopen want er zal echt een bak commentaar op komen.Hongy schreef op zondag 9 november 2025 @ 22:25:
[...]
Wat zal tesla tegenhouden om dit ook op de model 3 2024/2025 software technisch te updaten?
De voornaamste reden lijkt me dat ze FSD willen promoten, maar zolang dat in de EU nog niet beschikbaar is, is het redelijk voorbarig.
De reden dat ze het bij de juniper wel kunnen, is omdat dit een nieuw model (facelift) is en ze daarom kunnen zeggen dat het er nooit opgezeten heeft.
629 geschat zegt de configurator nu. Ze hebben het nog niet officieel getest.WhoDoYaThinkIAm schreef op zondag 9 november 2025 @ 22:32:
[...]
Maar wel op 20 inch, dus ruim boven de 600 op 19 inch.
[ Voor 17% gewijzigd door ZeRoC00L op 10-11-2025 07:07 ]
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
Ik heb een reset uitgevoerd in het service menu en winterbanden geselecteerd. Deze stonden nog op zomer. Ook de spanning teruggezet naar 2.9 en dit lijkt het aanzienlijk verminderd te hebben.GekkeRipper schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 08:53:
[...]
Je banden bieden te weinig grip voor hoeveel vermogen je erop zet. Simpel.
Tijdens het wegnemen van het vermogen door de auto zal er ook een knipperene ESP "lampje" te zien zijn.
Het is nog te warm voor winterbanden op dit moment. Sowieso bieden die minder grip dan zomerbanden op droog en nat wegdek. Tenzij het heel erg koud is.
Welk merk banden heb je? Helemaal nieuw? Kijk het dan eens een paar honderd km aan. Zet ook je bandenspanning weer op 2.9 koud.
Dank voor de tips!
Even iets anders, de lak van mijn Y. Deze is zwart en het is uiteraard bekend dat dit echt een mega slechte lak fabrieks af is. Nu keek ik dit weekend weer en er zitten zo gigantisch veel swirls op de lak. Over de hele auto. Iemand tips hoe ik dit kan verminderen of moet ik de auto maar eens professioneel laten polijsten? Ben dan juist bang dat de lak nog minder wordt.
Ryzen 7800X3D - MSI RTX 5080 OC Ventus - MSI B650 WiFi Gaming Plus - 64GB Corsair DDR5 - 2TB SSD - 34” Red Eagle IIyama - Fractal North XL
Huh ik was al die tijd in de veronderstelling dat dubbel klikken sloeg op:pdidi schreef op zondag 9 november 2025 @ 22:06:
[...]
[Afbeelding]
1 klik: TACC
2 klik: Autosteer
Maar het heeft puur alleen te maken dus met of TACC nog actief is als je je stuur draait terwijl autosteer actief is(?)
Je kunt dus bij die modellen als je kiest voor AP, je geen gebruik meer kunt maken van TACC los. Dus of je hebt altijd TACC, of je hebt altijd AP. Je kunt nog steeds wel iets met profielen wisselen wat het eventueel wel mogelijk maakt.nDirect090 schreef op maandag 10 november 2025 @ 09:28:
[...]
Huh ik was al die tijd in de veronderstelling dat dubbel klikken sloeg op:
1 klik: TACC
2 klik: Autosteer
Maar het heeft puur alleen te maken dus met of TACC nog actief is als je je stuur draait terwijl autosteer actief is(?)
Home Assistant |🔋Marstek Venus E V3.0 | ☀️ 2900 Wp | 🚗 Tesla Model 3 RWD 2024
Swirls zijn een gevolg van slecht polijsten. Je krijgt ze alleen weg met opnieuw polijsten, maar dan wel goed.ScreamGT schreef op maandag 10 november 2025 @ 08:41:
[...]
Ik heb een reset uitgevoerd in het service menu en winterbanden geselecteerd. Deze stonden nog op zomer. Ook de spanning teruggezet naar 2.9 en dit lijkt het aanzienlijk verminderd te hebben.
Dank voor de tips!
Even iets anders, de lak van mijn Y. Deze is zwart en het is uiteraard bekend dat dit echt een mega slechte lak fabrieks af is. Nu keek ik dit weekend weer en er zitten zo gigantisch veel swirls op de lak. Over de hele auto. Iemand tips hoe ik dit kan verminderen of moet ik de auto maar eens professioneel laten polijsten? Ben dan juist bang dat de lak nog minder wordt.
Alle auto's worden bij aflevering "gepoetst". Helaas doet dat soms meer kwaad dan goed door onkundige handen. Is je auto nog erg jong, dan zou je eens kunnen vragen of Tesla dit voor hun rekening wil nemen.
Vanmorgen is de mobiele service van Tesla langs geweest en heeft de knipperlichthendel gemonteerd in mijn M3H rwd uit 2024.
Ik was redelijk gewend aan de stuurknopjes, maar dit werkt toch echt wel een stuk beter.
Superlichte bediening, goede afstand tot het stuur. Ben er blij mee.
Ik was redelijk gewend aan de stuurknopjes, maar dit werkt toch echt wel een stuk beter.
[ Voor 4% gewijzigd door Derk J op 10-11-2025 10:35 ]
Heb je een nieuw stuur gekregen of heb je nu beide opties? Als dat laatste het geval is dan wil ik ook wel een upgrade , heeft vrouwlief de stalk behoud ik de buttons op het stuurDerk J schreef op maandag 10 november 2025 @ 10:34:
Vanmorgen is de mobiele service van Tesla langs geweest en heeft de knipperlichthendel gemonteerd in mijn M3H rwd uit 2024.
Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler
"Power 30 min", is dat laadvermogen? Want dat noem ik indrukwekkend als dat naar 180 kW+ gaat.pdidi schreef op zondag 9 november 2025 @ 22:21:
[...]
Nee, 600km. Hieronder een compleet overzicht (bron)
[Afbeelding]
Signatures zijn voor boomers.
Alles mbt de hendel is nieuw, dus kapjes, stuur, module...revolution-nl schreef op maandag 10 november 2025 @ 10:37:
[...]
Heb je een nieuw stuur gekregen of heb je nu beide opties? Als dat laatste het geval is dan wil ik ook wel een upgrade , heeft vrouwlief de stalk behoud ik de buttons op het stuur
Knopjes op het stuur zijn dus verdwenen..
[ Voor 5% gewijzigd door Derk J op 10-11-2025 10:41 ]
Is de dubbelklik voor AP ipv TACC ook verdwenen? (Discussie van gisteren)Derk J schreef op maandag 10 november 2025 @ 10:40:
[...]
Alles mbt de hendel is nieuw, dus kapjes, stuur, module...
Softwarematig is er niets verandert.wouter.N schreef op maandag 10 november 2025 @ 10:43:
[...]
Is de dubbelklik voor AP ipv TACC ook verdwenen? (Discussie van gisteren)
Als je de autosteer op dubbel klik hebt valt de tesla terug op tacc tijdens de baanwissel. In de toekomst bij je oude model 3 2024/2025 zou je dan, wanneer autosteer op enkel klik gaat, gas geven zodat na de baanwissel de tesla weer autosteer aanzet door de commander of op ander profiel moeten drukken om tacc in te schakelen tijdens de baanwissel.adjego schreef op maandag 10 november 2025 @ 10:24:
[...]
Je kunt dus bij die modellen als je kiest voor AP, je geen gebruik meer kunt maken van TACC los. Dus of je hebt altijd TACC, of je hebt altijd AP. Je kunt nog steeds wel iets met profielen wisselen wat het eventueel wel mogelijk maakt.
Dat is toch ruk? Fijne van de commander wordt daarmee teniet gedaan namelijk zo weinig mogelijk doen tijdens de baanwissel.
Dat is dan weer jammer.Derk J schreef op maandag 10 november 2025 @ 10:40:
[...]
Alles mbt de hendel is nieuw, dus kapjes, stuur, module...
Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler
Het voelt toch als iets wat de commander gewoon kan oplossen met wat simpele logica. De commander kan duidelijk tacc en autopilot al aan en uit zetten, dus dan moet het toch te detecteren zijn.Hongy schreef op maandag 10 november 2025 @ 11:09:
[...]
Als je de autosteer op dubbel klik hebt valt de tesla terug op tacc tijdens de baanwissel. In de toekomst bij je oude model 3 2024/2025 zou je dan, wanneer autosteer op enkel klik gaat, gas geven zodat na de baanwissel de tesla weer autosteer aanzet door de commander of op ander profiel moeten drukken om tacc in te schakelen tijdens de baanwissel.
Dat is toch ruk? Fijne van de commander wordt daarmee teniet gedaan namelijk zo weinig mogelijk doen tijdens de baanwissel.
bij de Y juniper is dat nog niet gelukt las ik. Daar moet je dus gas geven om het signaal te geven dat die na de baanwissel weer op autopilot gaat.MagicLegend schreef op maandag 10 november 2025 @ 11:23:
[...]
Het voelt toch als iets wat de commander gewoon kan oplossen met wat simpele logica. De commander kan duidelijk tacc en autopilot al aan en uit zetten, dus dan moet het toch te detecteren zijn.
Tuurlijk is dat ruk, maar ik legde het alleen maar uit. Ik gaf mijn mening er niet overHongy schreef op maandag 10 november 2025 @ 11:09:
[...]
Als je de autosteer op dubbel klik hebt valt de tesla terug op tacc tijdens de baanwissel. In de toekomst bij je oude model 3 2024/2025 zou je dan, wanneer autosteer op enkel klik gaat, gas geven zodat na de baanwissel de tesla weer autosteer aanzet door de commander of op ander profiel moeten drukken om tacc in te schakelen tijdens de baanwissel.
Het issue is een beetje dat je TACC niet kan activeren als je de setting AP hebt gekozen.MagicLegend schreef op maandag 10 november 2025 @ 11:23:
[...]
Het voelt toch als iets wat de commander gewoon kan oplossen met wat simpele logica. De commander kan duidelijk tacc en autopilot al aan en uit zetten, dus dan moet het toch te detecteren zijn.
Er is in de commander een los commando voor TACC, maar als de auto op standje "AP" staat, gooit hij gewoon AP erop en geen TACC.
De Commander volgt volledig het 1 of twee keer klikken. Dus die mogelijkheid heeft de commander dus ook nodig van de auto. Als je dat dus niet meer kunt kiezen in de auto, zal het toch lastig worden. Het blijft natuurlijk ruk dat ze dit aanpassen.MagicLegend schreef op maandag 10 november 2025 @ 11:23:
[...]
Nee, zo werkt het niet.Hongy schreef op maandag 10 november 2025 @ 11:28:
[...]
bij de Y juniper is dat nog niet gelukt las ik. Daar moet je dus gas geven om het signaal te geven dat die na de baanwissel weer op autopilot gaat.
Je zet je richtingaanwijzer aan, je auto weet dan dat je gaat wisselen van rijvak, hierdoor kan je hem makkelijk uit AP (en TACC dus ook nu) sturen MAAR je moet zien dat je ondertussen al het gaspedaal induwt om je huidige snelheid te matchen anders ga je regen remmen en kom je tot stilstand
Dus je geeft gas, stuurt naar links of rechts en dan (naargelang je instelling van de Commander) zet de Commander de AP weer aan x aantal seconden nadat je richtingaanwijzer uit is gegaan.
Het heeft dus niks met gas geven te maken voor de Commander.
:strip_exif()/f/image/0yu70VNXZP6BG8r7jOG7HgZV.jpg?f=fotoalbum_large)
https://shop.tesla.cn/product/model-y-l-outlet-adapter
[ Voor 7% gewijzigd door Maurice- op 10-11-2025 16:41 ]
Eindelijk!
Nu hopen dat dit niet alleen voorbehouden is aan de MYL, vrees er wel een beetje voor, want waarom zouden ze hem anders ook niet aanbieden voor de Juniper en de Highland.
[ Voor 20% gewijzigd door revolution-nl op 10-11-2025 16:45 ]
Juniper Performance heeft het ook.revolution-nl schreef op maandag 10 november 2025 @ 16:43:
[...]
Shut up and take my money
![]()
Eindelijk!
Nu hopen dat dit niet alleen voorbehouden is aan de MYL, vrees er wel een beetje voor, want waarom zouden ze hem anders ook niet aanbieden voor de Juniper en de Highland.
Ik hoop echt dat ze het voor de 'gewone' ook beschikbaar maken.
Ook in Europa? Ik dacht ergens gezien te hebben dat het enke in de US was.Fire69 schreef op maandag 10 november 2025 @ 16:59:
[...]
Juniper Performance heeft het ook.
Ik hoop echt dat ze het voor de 'gewone' ook beschikbaar maken.
30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025
We zijn een maand verder en Tesla kent de weg nog steeds niet. Heel vreemd dit. Het is geen klein weggetje. Hij mist een van de grote verkeersaders in de randstad. Google Maps had ‘m vanaf dag 1 goed.RF1000 schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 19:53:
[...]
Kleine lokale afsluitingen neemt ie idd snel (max 2 dagen oid) over. Vind het wel opvallend dat de nieuwe A16 ten noorden van Rotterdam dan nog steeds niet kent.
Bij mijn proefrit met de Juniper toen deze net in Nederland was werkte het ook gewoon nog.pdidi schreef op zondag 9 november 2025 @ 21:13:
[...]
Dus snel de pdf downloaden en een klacht indienen. Niet geschoten is altijd mis. Het is "gewoon" een aan te passen software configuratie.
Overigens heb ik die versie (2025.2) van de Juniper Owners Manual nog bewaard, waar idd nog stond dat de dubbel klik zou moeten werken
Snap de beslissing echt niet.
Dat komt omdat Tesla voor navigatie geen Google Maps gebruikt, maar de offline maps. Op dit moment wordt weer een nieuwe versie verspreid (EU-2025.14-15284) dus wellicht dat daar dan de nieuwe A16 in zit. De vorige kaart update werd in augustus verspreid, dus net voor de openingIngmar7 schreef op maandag 10 november 2025 @ 18:04:
[...]
We zijn een maand verder en Tesla kent de weg nog steeds niet. Heel vreemd dit. Het is geen klein weggetje. Hij mist een van de grote verkeersaders in de randstad. Google Maps had ‘m vanaf dag 1 goed.
De enige niet commerciële reden die ik ooit las die voor ons (zonder FSD-S) nog redelijk klinkt: dat mensen na een inhaal manoeuvre weer Autosteer willen activeren via een dubbelklik, maar per ongeluk een enkelklik doen. Ze denken dan dat Autosteer weer aanstaat, terwijl alleen TACC aanstaat met alle mogelijke gevolgen van dien. Om deze fout te voorkomen hebben ze vorig jaar dat irritante pingeltje geïntroduceerd als je AP aanzet, maar wellicht werkt dat toch niet goed genoegmjvdzwet schreef op maandag 10 november 2025 @ 18:05:
[...]
Bij mijn proefrit met de Juniper toen deze net in Nederland was werkte het ook gewoon nog.
[ Voor 12% gewijzigd door pdidi op 10-11-2025 18:37 ]
Het zou mij niets verbazen als ze het doen om de upsell naar EAP aantrekkelijker te maken.mjvdzwet schreef op maandag 10 november 2025 @ 18:05:
[...]
Bij mijn proefrit met de Juniper toen deze net in Nederland was werkte het ook gewoon nog.
Ik wel, ze willen gewoon EAP en FSD pushen op deze manier.mjvdzwet schreef op maandag 10 november 2025 @ 18:05:
[...]
Moet het eerst de moeite van aanschaffen waard worden.Masterchiev schreef op maandag 10 november 2025 @ 18:35:
[...]
Ik wel, ze willen gewoon EAP en FSD pushen op deze manier.
Nee, helaas. Het is wat de RDW het "Nominaal continu maximumvermogen" noemt: De hoeveel kracht die de motor kan produceren over een langere periode zonder dat het problemen geeft. Je kunt dit terugvinden via ovi.rdw.nl -> Motor & Milieu -> Milieuprestaties -> P.2Maasluip schreef op maandag 10 november 2025 @ 10:39:
[...]
"Power 30 min", is dat laadvermogen? Want dat noem ik indrukwekkend als dat naar 180 kW+ gaat.
22 oktober de opvolger van mijn 11,5 jaar jong model S besteld, een Model 3 LR RWD in het Quicksilver en met trekhaak. Levertijd zou januari/februari worden maar kreeg vandaag de melding dat ik 'm begin december krijg! Ik rijd veel lange afstanden (>800 km/keer) dus het zal wel een verademing worden qua reis- en laadtijd ;-)
Offgrid sinds 09-24 met SigenStor 20kW/33kWh/30 kWp (+EVDC) || Daikin FTXM60 || Model 3 LR RWD 2026/Inster LR || 50 OEG heatpipes - 500 ltr Buffervat - CV-Houtkachel ||
Zo zeg, dat is pas een duurtest!CEdS schreef op maandag 10 november 2025 @ 22:07:
22 oktober de opvolger van mijn 11,5 jaar jong model S besteld, een Model 3 LR RWD in het Quicksilver en met trekhaak. Levertijd zou januari/februari worden maar kreeg vandaag de melding dat ik 'm begin december krijg! Ik rijd veel lange afstanden (>800 km/keer) dus het zal wel een verademing worden qua reis- en laadtijd ;-)
Hoeveel km staat er op de klok van je Model S? En hoeveel procent (ca) van je oorspronkelijke range levert die nog?
Dat is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen....
Er staat 350K op de teller en ik heb van de originele range (400 km) er zo'n 50 km moeten inleveren. De accudegradatie is iets meer dan 11%. Accu is nog origineel maar heeft 3 jaar geleden een onderhoudsbeurt gehad bij ElectrifyEurope, er is toen niets niets aan de range veranderd.Danny the dog schreef op maandag 10 november 2025 @ 22:15:
[...]
Zo zeg, dat is pas een duurtest!
Hoeveel km staat er op de klok van je Model S? En hoeveel procent (ca) van je oorspronkelijke range levert die nog?
Daarnaast 1 x ophanging rondom en nieuwe MCU genomen.
Wat je wel merkt is dat de accu bij niet gebruik sneller leegloopt 2 tot 3% per dag.
En, de 1e 8 jaar is er wel het een en ander onder garantie gedaan, deurhandles, laadunit, stoelverstelling, luchtveringcompressor.
[ Voor 8% gewijzigd door CEdS op 10-11-2025 22:42 . Reden: Aanvulling ]
Offgrid sinds 09-24 met SigenStor 20kW/33kWh/30 kWp (+EVDC) || Daikin FTXM60 || Model 3 LR RWD 2026/Inster LR || 50 OEG heatpipes - 500 ltr Buffervat - CV-Houtkachel ||
Komt er dan in de toekomst mogelijk eindelijk een einde aan de onzekerheid rondom de definitieve inruilprijs van je auto? https://www.notateslaapp....ates-to-the-design-studio
Dat valt nog mee. Mijn 2019 M3 LR zou origineel iets van 490 km moeten hebben en die staat nu ook op 440 met 110k gereden.CEdS schreef op maandag 10 november 2025 @ 22:39:
[...]
Er staat 350K op de teller en ik heb van de originele range (400 km) er zo'n 50 km moeten inleveren.
Ben benieuwd hoeveel sneller zo'n lange rit is.
Signatures zijn voor boomers.
Let op:
Gerelateerde topics:
- Discussies/uitlatingen over het gedrag of politieke agenda van Elon Musk horen hier niet thuis, zie: Taro in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3"
- Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2
- Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
- Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
- We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
- Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
- De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
- Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
- Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
- Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).
Gerelateerde topics:
- De vorige editie van dit topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
- Tesla besteld? Kijk voor meer informatie rondom de levering in: Het grote Tesla Levering topic #2.
- Voor de S3XY buttons kan je terecht in: Tesla Model 3 & Y Accessoires. Andere accessoires mogen ook (nog) in dit topic.
- Goedkoop thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic
- Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.
- Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
- Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
- Lease auto's in: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 of Keuze leaseauto - Deel 6.
- Elektrische auto's in het algemeen & vergelijken: Elektrische auto's - deel 5.
- Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
:strip_exif()/f/image/4iABJieMm3SmYPhVgeY6Qyks.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/fPGgUv2gJCjbEvfk9dWD26ny.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/t0oITuWBk98YUh8FF8nPKG21.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/35V6NPMe8SFoOjE5wSoknH3m.jpg?f=fotoalbum_tile)