Acties:
  • +2 Henk 'm!

• goldmemberf1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:44
SL65 schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 12:33:
[...]

Scherp! Goed controleren of je niet favorieten en thuis hebt gewhitelist. Anders eerst even handmatig Sentry aanzetten.
Volgens mij had ik thuis nog niet ingesteld. Maar heel weird, het werkt opeens (zonder ook maar iets gedaan te hebben). 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
revolution-nl schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 09:51:
[...]

Dan heb je waarschijnlijk ingesteld dat met een keer drukken AP wordt geactiveerd ipv twee keer.
Ik krijg het vermoeden dat de legacy Model Y met HW4 anders reageert dan met HW3. Ik heb HW4 en de rij hendel omhoog duwen stopt zowel TACC als Autosteer, ook al heb je "Twee keer trekken" aan staan. Iemand met HW4 die dit kan bevestigen en iemand met HW3 die idd anders gedrag ziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:15
aan de linkerkant (bestuurderskant) van mijn 2022 model 3 LR RWD hoorde ik de afgelopen dagen behoorlijk wat windgeruis. Nu stormde het maar ik heb het idee dat het erger is dan eerst.
Raam calibratie via het service menu leverde geen verbetering op, zou dit een service issue zijn of moet ik er mee leren leven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:48

Damian

Insane Obtrusion

datadevil schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 13:29:
aan de linkerkant (bestuurderskant) van mijn 2022 model 3 LR RWD hoorde ik de afgelopen dagen behoorlijk wat windgeruis. Nu stormde het maar ik heb het idee dat het erger is dan eerst.
Raam calibratie via het service menu leverde geen verbetering op, zou dit een service issue zijn of moet ik er mee leren leven?
Doet die van mij ook tijdens winderige dagen. Zal een bij-effect zijn van de stijlloze ramen.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19:09

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Mijn auto blijft op software 32.7 hangen, een oude versie uit Juli-September. Volgens Tessie is deze versie eigenlijk voor de vloot bijna volledige uitgefaseerd, servicecall aangemaakt maar Tesla krijgt alleen 32.7 gepushed. Ze hebben wel een synchronisatie geforceerd maar helaas, zal waarschijnlijk toch een kwestie van geduld zijn.

Wellicht iets te maken met het certified occasion refurb proces? Updates stonden bij het afhalen ook op standaard ipv geavanceerd.

Meer mensen die dit issue hebben.

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 23:10
Ik vind het rijgeluid sowieso een beetje tegenvallen M3 (2019). Verder erg blij met de nieuwe auto.

Een vraagje, bij de koop gaf de dealer aan dat we een check konden laten uitvoeren door Tesla zelf als we de app eenmaal werkend hadden om te zien of de auto helemaal in orde is. Dat hebben we nu, maar ik kan bij de service-opties nergens een controle/check vinden. Iemand enig idee wat ik aan moet klikken om te krijgen wat ik wil hebben? De vraag staat ook al uit via de klantenservice, maar ik dacht ik probeer het hier ook. ;)

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megabeat
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19:40
revolution-nl schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 14:23:
Mijn auto blijft op software 32.7 hangen, een oude versie uit Juli-September. Volgens Tessie is deze versie eigenlijk voor de vloot bijna volledige uitgefaseerd, servicecall aangemaakt maar Tesla krijgt alleen 32.7 gepushed. Ze hebben wel een synchronisatie geforceerd maar helaas, zal waarschijnlijk toch een kwestie van geduld zijn.

Wellicht iets te maken met het certified occasion refurb proces? Updates stonden bij het afhalen ook op standaard ipv geavanceerd.

Ik heb nog 32.6 van 15 september, ongeveer 33% zit nog op de 32 versie. Bij mij is het vrij normaal dat ik ruim een maand achterloop. Die 32.6 heb ik overigens ook pas 2 weken geleden gekregen.

Dus ik verwacht de v38 pas over week of 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
revolution-nl schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 14:23:

https://www.notateslaapp.com/software-updates/

Hier zie je hoeveel mensen welke software versie draaien. Zoals je ziet draait nog ⅓ op .32. Niet druk maken, update komt vanzelf! De ene keer zit je bij 1 van de eerste andere keer weer 1 van de laatste.

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19:09

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

pjot1 schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 18:10:
[...]

https://www.notateslaapp.com/software-updates/

Hier zie je hoeveel mensen welke software versie draaien. Zoals je ziet draait nog ⅓ op .32. Niet druk maken, update komt vanzelf! De ene keer zit je bij 1 van de eerste andere keer weer 1 van de laatste.
Bijzonder, met eerdere Model 3's liep ik altijd redelijk voorop. Met de 2019 SR+ een keer een moment gehad dat deze achter begon te lopen en een zetje moest krijgen vanuit Tesla.

Even geduld hebben dan maar, het is niet te hopen dat mijn auto standaard in de langzamere ring zit.

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
revolution-nl schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 19:08:
[...]

Bijzonder, met eerdere Model 3's liep ik altijd redelijk voorop. Met de 2019 SR+ een keer een moment gehad dat deze achter begon te lopen en een zetje moest krijgen vanuit Tesla.

Even geduld hebben dan maar, het is niet te hopen dat mijn auto standaard in de langzamere ring zit.
Ach, kijk ook elke dag of er updates zijn. ;) Volgens mij kan je eens per 24 uur controleren.

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefxx
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 22:56
RobbieDG schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 07:41:
Sinds gisteren is mijn tesla verdwenen in de app en ook op de tesla portal. Bij mijn vrouw werkt de app ook niet meer.

Het is een leaseauto.
Ik zou eerst even checken of je niet bent ontslagen.

En daarna de leasemaatschappij bellen, die hebben wss een foutje gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldmemberf1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:44
Over uitstappen gesproken..als Tesla newbies merken we nog altijd de twijfel: is de auto nu op slot of niet?

Wat mij vooral opvalt:
1. Ik moet behoorlijk ver weglopen om de spiegels in te zien klappen.
2. De indirecte tesla ledbar van de juniper blijft nog minstens 30 seconden of langer nabranden als ik vanaf +- 20 meter afstand naar de auto kijk.

Zijn dit allemaal normale verschijnselen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nosuchuser
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 23:57
RigolleM schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 08:59:
[...]

Volgens dit filmpje lukt het zelfs met 3 koffers.
Klopt, die wel. Ik heb koffers die groter zijn, namelijk van het formaat dat je bij intercontinentale vluchten ook mag inchecken. Daarvan passen er geen twee in de kofferbak (net niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
goldmemberf1 schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 22:23:
Over uitstappen gesproken..als Tesla newbies merken we nog altijd de twijfel: is de auto nu op slot of niet?

Wat mij vooral opvalt:
1. Ik moet behoorlijk ver weglopen om de spiegels in te zien klappen.
2. De indirecte tesla ledbar van de juniper blijft nog minstens 30 seconden of langer nabranden als ik vanaf +- 20 meter afstand naar de auto kijk.

Zijn dit allemaal normale verschijnselen?
Ik loop al 4+ jaar blind weg bij de auto. Gaat altijd op slot. Zeldzame keer krijg ik vanzelf een pushbericht als ik een deur niet goed dichtgedaan heb ofzo. Niet te druk om maken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:47

bert pit

asdasd

pdidi schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 09:38:
[...]

Zo werkt het in de legacy Model Y niet. Als je de stalk omhoog duwt gaat zowel Autosteer als TACC uit. Ik zou het zelf wel fijn vinden als dat idd niet zo was
Dat is zo. Maarrr, als je de AP uitschakelt door een ruk aan je stuur, dan blijft de TACC er wel op staan.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
BigSmurf schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 23:28:
[...]
Ik loop al 4+ jaar blind weg bij de auto. Gaat altijd op slot. Zeldzame keer krijg ik vanzelf een pushbericht als ik een deur niet goed dichtgedaan heb ofzo. Niet te druk om maken. :)
Precies, en je kunt ook een afsluit geluid instellen zodat je ook auditief een bevestiging krijgt.

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Topicstarter
Daniel. schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 12:00:
Hoelang duurt het vervangen van zo'n droogmiddelzak.
Ik zit nu al sinds 08.30 bij Tesla en de verwachte tijd zou eerst tot 10.30 zijn en dat is inmiddels meerdere keren uitgesteld en het is nu 12.30 geworden. Duurt zo best lang.
Als deel van de A/C bedoel je? Gaven mij van de week aan dat daar wel 3-4 uur voor staat omdat ze heel veel open moeten maken. Hoeveel tijd heeft het uiteindelijk gekost?

Toen ik vroeg hoe vaak dat moest gaf de engineer aan: Iedere 2 jaar. Ik heb daar nooit een melding van gekregen, toen zag hij ook dat naast bijv. ruitenwissers, banden, luchtfilters, etc. er geen specifiek terugkerend item in stond voor die droogmiddelzak, daar keek hij van op. Dat terugkerende item had ik niet in de 2019 M3P, 2023 MY LR en dus ook niet in de 2019 M3 SR+. Maar blijkbaar moet dat wel iedere 2 jaar gebeuren en kost dat dus grofweg 3-4 uur x +-140 Euro? Toch iets om rekening mee te houden. Hier bij het volgende aandachtspunt ook maar direct meenemen...

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:45
Taro schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 00:07:
[...]

Als deel van de A/C bedoel je? Gaven mij van de week aan dat daar wel 3-4 uur voor staat omdat ze heel veel open moeten maken. Hoeveel tijd heeft het uiteindelijk gekost?

Toen ik vroeg hoe vaak dat moest gaf de engineer aan: Iedere 2 jaar. Ik heb daar nooit een melding van gekregen, toen zag hij ook dat naast bijv. ruitenwissers, banden, luchtfilters, etc. er geen specifiek terugkerend item in stond voor die droogmiddelzak, daar keek hij van op. Dat terugkerende item had ik niet in de 2019 M3P, 2023 MY LR en dus ook niet in de 2019 M3 SR+. Maar blijkbaar moet dat wel iedere 2 jaar gebeuren en kost dat dus grofweg 3-4 uur x +-140 Euro? Toch iets om rekening mee te houden. Hier bij het volgende aandachtspunt ook maar direct meenemen...
Van de airco ieder 2 jaar daar wist ik niets van. Ik dacht dat dat van de droogmiddelzak voorheen in het service menu zichtbaar was maar je kan het hier vinden. https://www.tesla.com/nl_nl/support/vehicle-maintenance

Bij airco service staat
Geen periodieke vervanging vereist.2
Onderaan staat dan
2 Bij Tesla's zonder warmtepomp raden wij aan om de droogmiddelzak te vervangen. Bij Model S geproduceerd in de periode 2012-2020 raden wij aan om de droogmiddelzak voor de airconditioning om de 2 jaar te vervangen. Bij Model 3 geproduceerd in de periode 2017-2023 zonder warmtepompen raden wij aan om de droogmiddelzak voor de airconditioning om de 6 jaar te vervangen. Bij Model X geproduceerd in de periode 2015-2020 raden wij aan om de droogmiddelzak voor de airconditioning om de 4 jaar te vervangen.
Dus vandaar dat ik hem preventief heb laten vervangen. Ik zat er inclusief APK van 08.30u tot 12.45u.
Filters en ruitenwissers heb ik zelf vervangen.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Pagina: 1 ... 145 146 Laatste

Let op:
  • Discussies/uitlatingen over het gedrag of politieke agenda van Elon Musk horen hier niet thuis, zie: Taro in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3"
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: