Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReconE
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:25
Remko.me schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 08:30:
Is iemand bekend met dit geluid?

https://drive.google.com/...-MqwCTG/view?usp=drivesdk

Het gebeurt bij heel hard accelereren, eenmalig… dus daarna niet meer te reproduceren. Daarna moet de auto even stilstaan, uit voor een tijdje en dan kan je het wel weer krijgen.

Ik heb een model Y Juniper AWD.
Coil whine misschien? Ik had een piep bij accelereren met een leenauto Model Y performance oud model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:21
revolution-nl schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 17:24:
[...]

Klopt mijn ervaring is dat het inderdaad iets minder wordt, maar opgelost is het bij mijn 2019 nooit geweest.
Ik maak mij er ook niet zo druk om, maar de vrouw wel 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:30
Remko.me schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 08:30:
Is iemand bekend met dit geluid?

https://drive.google.com/...-MqwCTG/view?usp=drivesdk

Het gebeurt bij heel hard accelereren, eenmalig… dus daarna niet meer te reproduceren. Daarna moet de auto even stilstaan, uit voor een tijdje en dan kan je het wel weer krijgen.

Ik heb een model Y Juniper AWD.
Nooit gehoord. Wellicht geeft ie alleen de eerst keer vol vermogen. Een Tesla 3/Y wordt best snel geknepen. Dus hoor je het geluid alleen onder vollast. Lijkt me niet normaal, maar wellicht gewoon aankijken zolang je nog garantie hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:57
Crxtreem schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 16:49:
Ik krijg onderstaande Pop-Up op mijn telefoon als ik mijn laadkabel inplug:

[...]

Wat kan ik hier aan afstellen?
Ik gebruik thuis een Ratio kabel die nu 4 maandjes oud is en als deze niet gebrukt wordt lig deze in de garage.

Of kan het zijn dat ik deze melding krijg omdat mijn laagspanningsbatterij vervangen moet worden?
(Dit staat aankomende dinsdag op de planning).
Ik krijg deze ook af en toe maar meestal is het een wat voorbarige melding. Komt soms al terwijl ik de stekker er in druk. Kan daarna ook zonder problemen met 11kW laden. Had het zowel met mijn 2019 M3 als nu met mijn 2024 MY.

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:30
Profit2U schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 14:38:
Hallo! Ik ben nieuw hier op dit forum, in ieder geval wat betreft Tesla!
Ik heb een vraag en heb eerst de zoekfunctie gebruikt, maar kreeg geen directe hit.

Recent een tweedehands Model 3 Performance uit 2019 aangschaft.
SOH van de batterij via een Aviloo Flash test: 91.4%.
Kmstand van de M3P: 124.000km

Ik ben erg benieuwd naar 2 dingen:
1. Wordt het bereik in kilometers en/of het percentage van de batterij dynamisch aangepast op basis van je rijgedrag?
2. Wat geeft jullie bereik in kilometers aan bij jullie mede-Tesla-eigenaren als je 80% laadt bij een buitentemperatuur (momenteel) van rond de 10 graden Celcius?

Alvast bedankt! Ben erg benieuwd!
Antwoord op vraag 1. Het bereik dat je in het instrumentarium gedeelte ziet wordt niet beïnvloed door je werkelijk verbruik of rijstijl. Het kan wel beïnvloed worden door de SoH van je batterij. Het is de range in Amerikaanse EPA cyclus.

Wil je je werkelijk beschikbare range zien obv verbruik van de afgelopen x km moet je de Energy app openen. Dit is alleen in de auto beschikbaar. Niet op je telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 20:42
Hoe doe je dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:52
hoe slecht is het om altijd de sentry modus aan te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
Dat is al benoemd. Proefperiode nemen op Tessie. Gedurende 2 weken krijg je een redelijk goed beeld van de status van je accu. Hier is de accu nog 91% bij een km stand van 105.000. (M3 LR AWD '19)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
TweakerVincent schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 17:43:
hoe slecht is het om altijd de sentry modus aan te hebben?
Slecht in de zin van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:14
gjcvro schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 16:08:
[...]

Ja, je kunt inruilen, en momenteel is er volgens mij nog een extra inruilpremie van 5k. Alleen de inruilprijzen zijn niet extreem hoog. Verder is er geen ruimte voor onderhandelingen, het is meer een webshop dan een dealer met verkopers.
Snap om eerlijk te zijn niks van die extra inruil korting, er staat dit in de voorwaarde:

“Occasions en Certified occasions komen niet in aanmerking voor dit aanbod. Testritvoertuigen en showroommodellen komen in aanmerking voor dit aanbod.“

Maar elke auto die je daar komt inruilen is een occasion, maar ik denk dat ik het straks nog maar eens rustig moet nalezen. Maar stel ik zou wel in aanmerking komen, dan krijg je inruilwaarde X voor je auto en daarbovenop nog 5K korting op de auto die je wil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:17
ReconE schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 17:25:
[...]

Coil whine misschien? Ik had een piep bij accelereren met een leenauto Model Y performance oud model.
Maar zou zoiets eenmalig kunnen dan? En dan pas weer optreden later.

Bekijk mijn site: Remko.me

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
SirMemeAlot schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 18:12:
[...]

Snap om eerlijk te zijn niks van die extra inruil korting, er staat dit in de voorwaarde:

“Occasions en Certified occasions komen niet in aanmerking voor dit aanbod. Testritvoertuigen en showroommodellen komen in aanmerking voor dit aanbod.“

Maar elke auto die je daar komt inruilen is een occasion, maar ik denk dat ik het straks nog maar eens rustig moet nalezen. Maar stel ik zou wel in aanmerking komen, dan krijg je inruilwaarde X voor je auto en daarbovenop nog 5K korting op de auto die je wil?
Ik denk dat je verkeerd leest, als bij Tesla een occasion koopt geldt de extra inruil korting niet. Als je een testritvoertuig of een showroommodel koopt wel.

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:17
GekkeRipper schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 17:33:
[...]

Nooit gehoord. Wellicht geeft ie alleen de eerst keer vol vermogen. Een Tesla 3/Y wordt best snel geknepen. Dus hoor je het geluid alleen onder vollast. Lijkt me niet normaal, maar wellicht gewoon aankijken zolang je nog garantie hebt.
Ja, ik heb het ook niet eerder gehoord. Gekke is dat je het niet kan reproduceren nadat het 1 keer is geweest. Je zou zeggen dat het daarna toch gewoon weer vollast gebruikt kan worden?

Bekijk mijn site: Remko.me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:52
dat de cameras en systemen altijd aanstaan? mss niet goed voor systemen? of maakt dat niet uit? behalve dat het extra stroom kost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:15
TeslaMate en Grafana.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jmtpes
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 22:58
Over die inruilbonus van 5k gesproken. Doet Tesla moeilijk over je inruilbonus als je je auto later geleverd krijgt dan 31 december? Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boudwerter
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22:51
Sypheron schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 20:06:
Iemand toevallig al ergens een Marine Blue model bij een Tesla Center zien staan? Kan nog nergens een foto vinden van de daadwerkelijke kleur op de MY. Lijkt mij toch dat ze al ergens demo auto's in deze kleur zouden hebben staan?
Niemand een foto of ergens live gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:53
boudwerter schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 18:48:
[...]

Niemand een foto of ergens live gezien?
Eerste hit op Youtube!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• shinken82
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:29
Marine Blue, niet Deep Blue Metallic. Die video is van 4 maanden geleden. Die kleur bestond toen niet eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Himalaya schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 17:34:
[...]

Ik krijg deze ook af en toe maar meestal is het een wat voorbarige melding. Komt soms al terwijl ik de stekker er in druk. Kan daarna ook zonder problemen met 11kW laden. Had het zowel met mijn 2019 M3 als nu met mijn 2024 MY.
Kijk net naar mijn laadpoort en zie ik dan de pin rechtsboven (CP) korter is dan de linker pin.
Ben bang dat dit niet helemaal goed is.

Kan ik daar ook weer een serviceverzoek voor aanvragen.
Nadeel is dat ik wel garantie bij mijn garage heb via Cargarant maar daar moet ik eerst een diagnose laten stellen en als ze hem goedkeuren mag het pas gerepareerd worden.
Niet echt handig voor een laadpoort…

Heb de boel maar even met contactspray ingespoten hopen dat dat helpt.
Nu is hij iig weet aan het laden.

[ Voor 7% gewijzigd door Crxtreem op 26-10-2025 20:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stefxx
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 23:23
Crxtreem schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 20:07:
[...]

Kijk net naar mijn laadpoort en zie ik dan de pin rechtsboven (CP) korter is dan de linker pin.
Ben bang dat dit niet helemaal goed is.
Dat hoort zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Topicstarter
patrickt35 schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 17:45:
[...]

Dat is al benoemd. Proefperiode nemen op Tessie. Gedurende 2 weken krijg je een redelijk goed beeld van de status van je accu. Hier is de accu nog 91% bij een km stand van 105.000. (M3 LR AWD '19)
Het screenshot betreft Teslamate (altijd gratis), niet Tessie.

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wootahH
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:46
Nvm

[ Voor 99% gewijzigd door wootahH op 26-10-2025 21:29 ]

Pagina: 1 ... 146 147 Laatste

Let op:
  • Discussies/uitlatingen over het gedrag of politieke agenda van Elon Musk horen hier niet thuis, zie: Taro in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3"
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: