Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strijpje
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:31
mincorum schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 09:58:
Dag allemaal,

Ik zit in een dubio, ik wil namelijk een nieuwe auto aanschaffen ivm total loss vorige auto.
Nu twijfel ik tussen een tweede hands Tesla en nieuwe Tesla (Highlander).
Feiten tegen over elkaar: Tweedehands Tesla , BJ 2021, KM: 100k+-, prijs 22k
Nieuwe Tesla (met inruilkorting actie) : 35k.

Is het volgens jullie die 13k extra waard voor een nieuwe Tesla?
Ik heb ook lange tijd in dubio gezeten maar omdat er nu die huurkoop actie is en ik uitga van een verwachte rendement op aandelen scheelt het niet eens zo gek veel over een periode van 5 jaar. Heb hierbij rekening gehouden met een restwaarde van 20k (nieuw) en 8k (occasion), maar ook garantie en verwachte onderhoudskosten. Denk trouwens ook aan actieradius- gezien de prijs van dat 21 model zal het om een SR+ gaan lijkt me. Hoeveel actieradius heeft het nog en heeft het een LPF batterij waarmee je altijd tot 100% kan laden? 2026 staat ook alweer voor de deur dus stiekem is de occasion ook alweer 5 jaar oud.

Ik merkte dat Tesla in de laatste dagen veel occasions online heeft gezet, maar wie koopt er nou een 6-7jarige SR+ nu nog voor 22k?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mount
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:32
Malfunctions schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 14:14:
Ik heb een tweetal vragen. Onze M3 herkent het wifi netwerk thuis niet. Waar kan dat aan liggen? Hij staat op de oprit, misschien 7 meter bij het modem vandaan, maar het netwerk komt niet voor in de lijst met selecteerbare netwerken.
Check even het wifikanaal op je access point/router: volgensmij kan de tesla kanaal 12 en 13 niet zien van 2.4 Ghz netwerken.

[ Voor 24% gewijzigd door Mount op 22-10-2025 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:42

duderuud

Sliden is koel

revolution-nl schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 17:37:
[...]

Dramatisch inderdaad liep ik ook tegenaan. Het nadeel van huurkoop is dat je pas eigenaar wordt na het betalen van de slotsom. Stel je hebt liquide middelen nodig dan kan je de auto dus niet zomaar verkopen, omdat je eerst de som moet voldoen om eigenaar te worden. Wellicht dat er iets met een omweg mogelijk is maar je bent minder flexibel dan bij een andere financieringsvorm waar je wel de eigenaar bent.
Ik werd net teruggebeld door iemand van Tesla. De financiering wordt geregeld door een externe partij, daar krijg ik contactgegevens van. Daar zal ik dan contact mee opnemen om het uit te zoeken.

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strijpje
duderuud schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 16:53:
Ik zit er over te twijfelen om een Model 3 te bestellen met de huurkooop optie.
Echter, er staat in de voorwaarden:

[...]

Wat als ik nu een M3 bestel en Tesla kan die niet leveren voor het einde van het jaar? Moet ik dan ineens (zeg) 6% rente betalen ipv 0,99% ?
Ik geloof niet dat dit een probleem is.. heb eergisteren besteld, staat nu in de app “levertijd 1-15 nov” 😂 genoeg op voorraad denk ik zo. Ligt vast ook een beetje aan de configuratie (ik heb alles standaard) maar ik denk niet dat je bang hoeft te zijn dat het niet in q4 geleverd wordt.

[ Voor 22% gewijzigd door Strijpje op 22-10-2025 17:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Strijpje
duderuud schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 17:31:
[...]
Zo wil ik ook weten of boetevrij versneld aflossen mogelijk is, om maar wat te noemen...
[...]
De geldvertrekker is Findio en je mag versneld aflossen zonder boete. Staat in de voorwaarden die je bij het tekenen vh contract krijgt - dus nadat je de aanbetaling van 250€ hebt gedaan aan Tesla (toevallig vanochtend doorgenomen)

[ Voor 13% gewijzigd door Strijpje op 22-10-2025 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:37
Malfunctions schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 14:14:
Ik heb een tweetal vragen. Onze M3 herkent het wifi netwerk thuis niet. Waar kan dat aan liggen? Hij staat op de oprit, misschien 7 meter bij het modem vandaan, maar het netwerk komt niet voor in de lijst met selecteerbare netwerken.

En de andere vraag is puur esthetisch, de auto die je ziet op het scherm en in de app is na een software update (uitgevoerd met wifi hotspot ;) ) niet meer wit, maar paars. Kunnen we dat ergens wijzigen?

We moeten nog helemaal doorkrijgen hoe alles werkt.. :)
7 meter is best ver hoor. Probeer je auto eens dichterbij te zetten. En ik heb altijd de voorkeur voor gescheiden netwerken 5GHz apart en 2.4GHz apart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvoit
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 17:13
TDCCBB schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 07:37:
[...]

Heb je deze afspraak al gehad? Ben benieuwd naar de bevindingen.
Net terug van service center, 2 achterbanden zijn vervangen en probleem lijkt opgelost te zijn! Ik zeg dit wel met enige terughoudendheid omdat ik alleen nog van service center naar huis ben gereden en het onderweg wel heb getest. De komende dagen nog even goed in de gaten houden.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Willianv
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Zojuist ook weer een Tesla besteld. Dit keer de model 3 in het quicksilver met zwart interieur.
Ergens eerste helft november krijg ik hem al.

edit: 'maar' weggehaald. Voor uitleg zie mijn andere post.

[ Voor 19% gewijzigd door Willianv op 23-10-2025 09:09 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Willianv schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 18:47:
Zojuist ook maar weer een Tesla besteld. Dit keer de model 3 in het quicksilver met zwart interieur.
Ergens eerste helft november krijg ik hem al.
Je zegt het alsof het een pak melk is. :X

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rusman
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:50
duderuud schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 17:45:
[...]

Ik werd net teruggebeld door iemand van Tesla. De financiering wordt geregeld door een externe partij, daar krijg ik contactgegevens van. Daar zal ik dan contact mee opnemen om het uit te zoeken.
Ik hoor graag wat eruit komt, ik was van plan om in december te bestellen, maar dit veranderd de zaak mogelijk wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nosuchuser
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 20:32
mincorum schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 09:58:
Dag allemaal,

Ik zit in een dubio, ik wil namelijk een nieuwe auto aanschaffen ivm total loss vorige auto.
Nu twijfel ik tussen een tweede hands Tesla en nieuwe Tesla (Highlander).
Feiten tegen over elkaar: Tweedehands Tesla , BJ 2021, KM: 100k+-, prijs 22k
Nieuwe Tesla (met inruilkorting actie) : 35k.

Is het volgens jullie die 13k extra waard voor een nieuwe Tesla?
Ik heb recentelijk mijn vorige leasebak mogen inleveren (ook BEV), met een vergelijkbare km-stand en leeftijd. Deze zie ik op internet nu te koop aangeboden met een consumentenprijs die 21k lager ligt dan de fiscale waarde.

Vanuit dat perspectief lijkt mij de tweedehandse optie waar je naar kijkt aan de prijs. Daar komt bij dat er uit die periode heel veel Tesla’s uit de lease zijn gekomen, dat er meer aanbod dan vraag moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekjeh
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:08
duderuud schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 17:31:
[...]

De website van Tesla is ook niet bepaald een toonbeeld van duidelijke communicatie. Ik kan ook nergens de voorwaarden vinden van de huurkoopregeling. Zo wil ik ook weten of boetevrij versneld aflossen mogelijk is, om maar wat te noemen...
Inmiddels mijn 2e Tesla via huurkoop en het bevalt mij eigenlijk prima (via Santander). Aflossen is idd boetevrij en inruilen voor een nieuwe Tesla gaat ook vrij soepel.

Wat idd anderen al zeiden de auto is pas van jouw als hij is afbetaald. En wil je hem privé verkopen zul je hem eerst moeten aflossen.

M3 - RWD / Ultra Red - https://ts.la/florian39171

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mincorum
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 15:16
koekjeh schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 19:43:
[...]

Inmiddels mijn 2e Tesla via huurkoop en het bevalt mij eigenlijk prima (via Santander). Aflossen is idd boetevrij en inruilen voor een nieuwe Tesla gaat ook vrij soepel.

Wat idd anderen al zeiden de auto is pas van jouw als hij is afbetaald. En wil je hem privé verkopen zul je hem eerst moeten aflossen.
Wat is de reden dat je niet voor de inruil actie bent gegaan, of was die er nog niet?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Willianv
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
pjot1 schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 18:56:
[...]
Je zegt het alsof het een pak melk is. :X
Oeps, ik zie het nu ook. Staat wat decadent. Zo is het helemaal niet bedoeld…

Ik heb eerder een model Y gehad en deze verkocht. Ik had gewoon nooit gedacht dat ik nog ooit een Tesla zou kopen.
Maar ik ben me breed gaan oriënteren en uiteindelijk vind ik dat Tesla gewoon het allerbeste pakket heeft.
Auto efficientie, drive train, infotainment, geweldige app die wel werkt, regelmatige updates en onderhoudsarm.

Dus na een uitstapje naar een andere elektrische auto, nu dus weer terug bij/naar Tesla.

[ Voor 7% gewijzigd door Willianv op 22-10-2025 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdeTuitG
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 22:35
[quote]duderuud schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 17:31:
[...]

De website van Tesla is ook niet bepaald een toonbeeld van duidelijke communicatie. Ik kan ook nergens de voorwaarden vinden van de huurkoopregeling. Zo wil ik ook weten of boetevrij versneld aflossen mogelijk is, om maar wat te noemen...

——————————

Ik heb de financiering inmiddels rond (huurkoop)

In de voorwaarde staat dat je versneld en zonder boete alles eerder kunt inlossen.

Waar komt de info overigens vandaan dat leveringen met trekhaak 2026 zijn ?

Mijn bestelde model y met trekhaak staat nu op levering tussen 08.11 en 15.12.

Zoals ook op de website is te zien :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:03

Nitai

Live the life you love.

Strijpje schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 17:39:
[...]
Ik merkte dat Tesla in de laatste dagen veel occasions online heeft gezet, maar wie koopt er nou een 6-7jarige SR+ nu nog voor 22k?
* Nitai steekt z’n hand op
Ik heb vorige week een LR uit 2020 gekocht met een SoH van 90% voor 19750. Ik heb m’n 523i uit 2010 verkocht omdat het onderhoud een beetje te gek werd. Geweldige luxe wagen maar ik rijd niet veel, houd van auto’s en techniek, woon-werkverkeer is maar 15km heen en terug en vakanties met mijn gezin zijn altijd vliegvakanties. Ik heb nog zitten twijfelen over huurkoop, maar is mij de afschrijving die je doet op een nieuwe wagen het niet waard. Ik heb nu wat geld bijgelegd ongeveer 12k en heb voor mijn gevoel een mooie en nieuwe wagen. Ik heb nog wel een tijdje gezocht hoor om een goede occasion te vinden die goed onderhouden, schadevrij en LR is. Elke favoriet op AutoTrack was binnen een week weer verkocht, dus ik denk dat de tweedehandse markt zeer levend is voor Tesla’s.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derk J
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 21:39
Malfunctions schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 14:30:
@Sand0rf Wij hebben een wat ouder huis van baksteen, en het modem staat letterlijk in de vensterbank (ben al een paar jaar te lui om kabels te verleggen zodat het op een iets centralere plek kan staan). :P

Maar met m'n mobiel heb ik gewoon vol bereik, zelfs in de auto, of 20 meter verderop in de straat.
Staat je wifi in je modem niet ingesteld op verborgen misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strijpje
Nitai schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 21:11:
[...]

* Nitai steekt z’n hand op
Ik heb vorige week een LR uit 2020 gekocht met een SoH van 90% voor 19750. Ik heb m’n 523i uit 2010 verkocht omdat het onderhoud een beetje te gek werd. Geweldige luxe wagen maar ik rijd niet veel, houd van auto’s en techniek, woon-werkverkeer is maar 15km heen en terug en vakanties met mijn gezin zijn altijd vliegvakanties. Ik heb nog zitten twijfelen over huurkoop, maar is mij de afschrijving die je doet op een nieuwe wagen het niet waard. Ik heb nu wat geld bijgelegd ongeveer 12k en heb voor mijn gevoel een mooie en nieuwe wagen. Ik heb nog wel een tijdje gezocht hoor om een goede occasion te vinden die goed onderhouden, schadevrij en LR is. Elke favoriet op AutoTrack was binnen een week weer verkocht, dus ik denk dat de tweedehandse markt zeer levend is voor Tesla’s.
Een LongRange is natuurlijk wel weer praktischer, en voor sub-20k een mooie deal! Kilometerstand > 150k ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:03

Nitai

Live the life you love.

Strijpje schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 21:23:
[...]

Een LongRange is natuurlijk wel weer praktischer, en voor sub-20k een mooie deal! Kilometerstand > 150k ?
AWD, 149k :9 draagarmen zijn deze week vervangen, APK gekeurd en 12 maanden garantie. Ben er wel blij mee!

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 22:26
Derk J schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 21:19:
[...]

Staat je wifi in je modem niet ingesteld op verborgen misschien?
Dat lijkt me niet als alle andere apparaten hem gewoon altijd zien. Ik zal hem een andersom neerzetten zodat de spiegel aan de goede kant zit.

@turkeyhakan ik kan mn oprit helaas niet verplaatsen. ;) Wel het modem, maar daar moet ik voor aan de slag. Dat ga ik pas doen als ik zeker weet dat ik niet over ga stappen.

Ik heb nu Ziggo, maar ga ervan uit dat dat niet het probleem zal zijn.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karel_G_1981
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 21:13
..

[ Voor 98% gewijzigd door karel_G_1981 op 22-10-2025 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karel_G_1981
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 21:13
AlphaBlack_NL schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 07:01:
[...]

Ziet er niet heel abnormaal uit. De piek laadsnelheid kan hij gewoon niet zolang volhouden. Welke auto gaat het precies over? Model 3 RWD 2024+ ? Of een 2de hands? Mijn 2024 RWD valt ook flink terug na 10%. Een gemiddelde van 120kW is gewoon keurig voor dit model. [Afbeelding]
Thnx gaat om een 2025 rwd met 64kwh batterij vond de terugval van 185 naar ineens 110 zo groot je zou een geleidelijke Terugloop /curve verwachten , maar dit is niet abnormaal dus? Dank voor je grafiek ook . , bij de oude 150kw laders is dat minder, lijkt dat ze optimaliseren voor de eerste 5 minuten ben benieuwd hoe het zich ontwikkeld bij lage temperaturen . Hieronder bij een andere lader ook met zo’n dipAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DWTQdF4PHhvYraO3YQE1QA8hTZE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Cxqt6KMdX1vEvpORYQ9s6puN.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 37% gewijzigd door karel_G_1981 op 22-10-2025 22:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koekjeh
mincorum schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 19:52:
[...]

Wat is de reden dat je niet voor de inruil actie bent gegaan, of was die er nog niet?
Ik heb altijd een auto van de zaak gehad, maar sinds kort ben ik van baan gewisseld en is dat niet meer het geval. Ik had dus niets om in te ruilen, en volledig contant betalen was geen optie. Begin 2024 heb ik gekozen voor een M3 RWD (toen 4,99%) met huurkoop. Gezien mijn groeiende gezin en een hond was de 0,99% bij de MY LR AWD erg interessant. Ik betaal nu 1,5K zodra ik de auto inruil, en ondanks dat ik een jaar extra heb, ben ik onder de streep hetzelfde kwijt. Daarom heb ik ervoor gekozen om weer hiervoor te gaan. Voor mij is dit momenteel de beste optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhoDoYaThinkIAm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derk J
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 21:39
Malfunctions schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 21:36:
[...]

Dat lijkt me niet als alle andere apparaten hem gewoon altijd zien. Ik zal hem een andersom neerzetten zodat de spiegel aan de goede kant zit.

@turkeyhakan ik kan mn oprit helaas niet verplaatsen. ;) Wel het modem, maar daar moet ik voor aan de slag. Dat ga ik pas doen als ik zeker weet dat ik niet over ga stappen.

Was maar een gokje, maar je andere apparaten blijven eenmaal ingelogd weer de wifi terugpakken.
Ook al staat je ssid op onzichtbaar.
Maar als je ssid onzichtbaar is, zal je tesla hem niet zien..
Lijkt me sterk als je de auto omdraait, dat hij hem wel ziet....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shiro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18:19

Shiro

Serenity

Iemand ervaring met gordelverlengers voor de stoelen achter van de Model Y (Juniper)? Met de middelste deel plat en kids nog in de kinderstoel is het erg lastig om de gordel in te prikken, zelfs met hun kleine kinderhandjes komen ze er moeilijk bij.

Dacht dat die dingen redelijk universeel zijn, maar blijkbaar is het niet zo simpel als de eerste beste verlenger aanklikken op Amazon… lees vaak dat sommige niet passen. Los van dat ik ook nog wel beetje kwaliteit wil, iemand enige aanraders?

Juniper RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
koekjeh schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 22:20:
[...]

Ik heb altijd een auto van de zaak gehad, maar sinds kort ben ik van baan gewisseld en is dat niet meer het geval. Ik had dus niets om in te ruilen, en volledig contant betalen was geen optie. Begin 2024 heb ik gekozen voor een M3 RWD (toen 4,99%) met huurkoop. Gezien mijn groeiende gezin en een hond was de 0,99% bij de MY LR AWD erg interessant. Ik betaal nu 1,5K zodra ik de auto inruil, en ondanks dat ik een jaar extra heb, ben ik onder de streep hetzelfde kwijt. Daarom heb ik ervoor gekozen om weer hiervoor te gaan. Voor mij is dit momenteel de beste optie.
İk was ook naar deze constructie aan te kijken, kan je wellicht het proces wat verduidelijken? Heb je het oude contract eerst volledig afbetaald of hoe zit dat als je voor inruil gaat icm weer een huurkoop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23-10 09:19
Ik zit in twijfel, mijn 2022 M3P inruilen voor 28k + 5000 en een nieuwe RWD kopen of deze gewoon houden.
RWD heeft als voordeel nieuwe fabrieksgarantie, minder wegenbelasting en verzekering.
Maar de P is ook wel erg leuk. :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koekjeh
beyazz06 schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 23:53:
[...]

İk was ook naar deze constructie aan te kijken, kan je wellicht het proces wat verduidelijken? Heb je het oude contract eerst volledig afbetaald of hoe zit dat als je voor inruil gaat icm weer een huurkoop?
Het is eigenlijk vrij simpel als je er eenmaal mee bezig bent. Je kiest de aanbetaling en eindsom, en aan de hand daarvan wordt je maandbedrag berekend. Daarna moet je enkele documenten inleveren, zoals je loonstrook, om goedgekeurd te worden. In mijn geval maakt Santander het geleende bedrag over aan Tesla voor de nieuwe auto.

Als je de auto wilt inruilen, zoals ik deed, vraag je bij Santander een aflossingsnota op voor het restbedrag. Bij je bestelling van de nieuwe auto geef je aan dat je de oude auto wilt inruilen. Tesla koopt vervolgens de oude auto van Santander over met behulp van de aflossingsnota. Het verschil krijg je op je eindfactuur van Tesla. Ga je de nieuwe auto ophalen, dan gaat de nieuwe financiering binnen ongeveer een maand van start en betaal je het nieuwe bedrag.

Tesla werkt alleen samen met Santander / Findio en alleen bij hun gelden de aanbiedingen die je op de site ziet. Ik verwacht ook dat het inleveren alleen bij hen werkt, gezien de samenwerking.

[ Voor 8% gewijzigd door koekjeh op 23-10-2025 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19:51

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Idanue schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 08:24:
Ik zit in twijfel, mijn 2022 M3P inruilen voor 28k + 5000 en een nieuwe RWD kopen of deze gewoon houden.
RWD heeft als voordeel nieuwe fabrieksgarantie, minder wegenbelasting en verzekering.
Maar de P is ook wel erg leuk. :9
Wat zoek je in een auto, het zijn namelijk totaal verschillende auto's qua rijden en dynamiek. Als ik jou was zou ik eerst maar even gaan testrijden ;)

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23-10 09:19
revolution-nl schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 09:09:
[...]

Wat zoek je in een auto, het zijn namelijk totaal verschillende auto's qua rijden en dynamiek. Als ik jou was zou ik eerst maar even gaan testrijden ;)
Testrijden heb ik al gedaan, de nieuwe RWD is wel meer comfortabel en stiller maar ik denk dat ik het vermogen van de P wel ga missen. (En de parkeersensoren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nDirect090
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21:15
Malfunctions schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 21:36:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem, al ziet mijn telefoon hem ook niet meer vanaf de oprit. Dus in mijn geval zat het een kwestie van te ver staan (15m gok ik). Nog gevraagd aan Ziggo of ze wifi versterkers konden leveren, maar dat wilden ze niet doen tenzij ik een andere modem van ze nam. Afgeslagen want die geeft conflicten met andere apparaten die ik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubjj20
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 23:24
Hallo,

ik ben me aan het orienteren voor een nieuwe lease auto en de model y is een mogelijke optie.
Mijn budget laat de allwheel drive helaas niet toe, maar de longerage wel.
Echter mis ik in die uitvoering een subwoofer.
Is het mogelijk om in de long range een subwoofer aan te sluiten en deze ook op het scherm te kunnen bedienen, zoals dat in de allwheel mogelijk is?

Ik hoor het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tdem
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
Tdem schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 10:03:
Zit de trekhaak bij de inruilprijs van de Model 3 verwerkt? Het lijkt op een accessoire dat niet autogebonden is. Als ik die niet opnieuw hoef te kopen, maakt dat inruil aantrekkelijker.
Inmiddels iemand van Tesla gesproken: de trekhaak hoort bij de auto en moet dus ook ingeleverd worden bij inruil. Op de nieuwe model 3 is het wel achteraf te installeren, bij het bedrag zit ook het downloaden en installeren van aanvullende software inbegrepen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
koekjeh schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 08:46:
[...]

Het is eigenlijk vrij simpel als je er eenmaal mee bezig bent. Je kiest de aanbetaling en eindsom, en aan de hand daarvan wordt je maandbedrag berekend. Daarna moet je enkele documenten inleveren, zoals je loonstrook, om goedgekeurd te worden. In mijn geval maakt Santander het geleende bedrag over aan Tesla voor de nieuwe auto.

Als je de auto wilt inruilen, zoals ik deed, vraag je bij Santander een aflossingsnota op voor het restbedrag. Bij je bestelling van de nieuwe auto geef je aan dat je de oude auto wilt inruilen. Tesla koopt vervolgens de oude auto van Santander over met behulp van de aflossingsnota. Het verschil krijg je op je eindfactuur van Tesla. Ga je de nieuwe auto ophalen, dan gaat de nieuwe financiering binnen ongeveer een maand van start en betaal je het nieuwe bedrag.

Tesla werkt alleen samen met Santander / Findio en alleen bij hun gelden de aanbiedingen die je op de site ziet. Ik verwacht ook dat het inleveren alleen bij hen werkt, gezien de samenwerking.
Dank voor de uitgebreide reactie.

İk zit precies in dezelfde situatie (begin 2024 via huurkoop gekocht), maar dacht een heel ingewikkeld traject in te gaan als ik weer via dezelfde weg voor een nieuwe Tesla zou gaan. Valt dus reuze mee 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakx
  • Laatst online: 21:23
nDirect090 schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 21:41:
[...]

Ik mistte deze ook. Wat ik nu doe en eigenlijk wel tevreden mee ben:
Apple shortcut -> zodra hij connect met bluetooth van de Tesla, FM openen (en hotspot uit/aan voor de wifi in de auto). En ik leg hem altijd op de oplader, dus ik zie het FM scherm dan ook.
Ik moet wel elke keer op ''ga door'' klikken, ook al staat de automatsering op altijd uitvoeren. Hier is geen oplossing voor he? Behalve Flitsmeister one dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• duderuud

duderuud

Sliden is koel

rusman schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 18:57:
[...]

Ik hoor graag wat eruit komt, ik was van plan om in december te bestellen, maar dit veranderd de zaak mogelijk wel wat.
Inmiddels contact gehad met Findio. Zoals hier al eerder aangegeven, je kan gewoon boetevrij aflossen.
Hier de voorwaarden van de huurkoop van de Tesla deal: Findio PDF

Dat heeft me over de streep getrokken, ook een Model 3 besteld :)

En om mezelf even te quoten:
duderuud schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 16:53:
Ik zit er over te twijfelen om een Model 3 te bestellen met de huurkooop optie.
Echter, er staat in de voorwaarden:

Levering dient plaats te vinden uiterlijk 31/12/2025.

Wat als ik nu een M3 bestel en Tesla kan die niet leveren voor het einde van het jaar? Moet ik dan ineens (zeg) 6% rente betalen ipv 0,99% ?
Ben daar over teruggebeld door Tesla. Het komt er op neer dat jij de auto op moet kunnen halen voor 31-12. Als Tesla om wat voor reden dan ook niet kan leveren voor 31-12 dan blijft de deal gewoon gelden maar als ze bijv. een afspraak maken op 28-12 dan moet jij er zijn.

Vooralsnog zijn alle auto's leverbaar voor 31-12 behalve als je een trekhaak bijbesteld.

[ Voor 42% gewijzigd door duderuud op 23-10-2025 10:48 ]

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdeTuitG
  • Registratie: December 2020
Hoe kom je hierbij?

Mijn vorige week bestelde Model Y MET trekhaak staat gewoon op levering tussen 8 nov en 15 dec….

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:49

Damian

Insane Obtrusion

Belangrijke dag vandaag. De fossielen van de UNECE komen weer bijeen voor een vergadering waar weer SIM op de agenda staat. Hopelijk beslissen ze vandaag eindelijk dat het in Europa mag en dan kan Tesla beginnen aan een FSD light voor Europa.

Key highlights:
✅ Allows system-initiated maneuvers (turns, obstacle avoidance) in cities
✅ Driver remains responsible, with 3-second maneuver warnings
✅ Requires continuous driver engagement and stops the vehicle if unresponsive
✅ Aligns with national traffic rules, extending the September 2025 highway approval
✅ Requires manufacturer validation (e.g., Tesla) and national adoption

Die 3 seconde regel moeten we dan maar eens bekijken hoe dat in de praktijk uitpakt.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmonninkhof
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-10 12:35
Laten we het hopen dat FSD (light) doorgevoerd mag worden.
Het zou nog beter zijn dat de FSD software met uitgeschakelde opties beschikbaar komt, want het Auto steering bèta werkt niet fijn. Enkele opmerkingen erop:
1. bij het inschakelen stuurt de auto te direct naar het midden van een rijstrook
2. het is niet mogelijk om naar de eerder ingestelde snelheid terug te keren, de auto gaat naar de maximale snelheid die bekend is, dat kan of te hoog of te laag zijn.
3. het is niet mogelijk om eenvoudig te switchen tussen auto sturen bèta en cruise control
4. het rijden op een spitsstrook met afslagen wil de auto afslaan ondanks dat navigatie aangeeft dat we rechtdoor gaan
5. regelmatig phantom braking, niet heel spannend, maar maakt het autorijden minder relaxed
6. op een 80 km-weg wordt periodiek de snelheid terug gebracht naar exact 80 km/u
7. bij filerijden trekt de auto te snel op om vervolgens weer af te remmen

[ Voor 4% gewijzigd door bmonninkhof op 23-10-2025 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Het zou wel erg gaaf zijn als EAP en FSD toegestaan zou worden, al is het alleen maar dat navigate on autopilot geen confirmation meer nodig heeft. De EU kennende zal je wel weer horendol worden van piepjes en notificaties.

Het belangrijkste is dat die oude legacy Autopilot stack in Europe vervangen wordt voor de FSD stack, ook voor non EAP of FSD auto's
duderuud schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 10:42:
[...]

Inmiddels contact gehad met Findio. Zoals hier al eerder aangegeven, je kan gewoon boetevrij aflossen.
Hier de voorwaarden van de huurkoop van de Tesla deal: Findio PDF

Dat heeft me over de streep getrokken, ook een Model 3 besteld :)

En om mezelf even te quoten:

[...]

Ben daar over teruggebeld door Tesla. Het komt er op neer dat jij de auto op moet kunnen halen voor 31-12. Als Tesla om wat voor reden dan ook niet kan leveren voor 31-12 dan blijft de deal gewoon gelden maar als ze bijv. een afspraak maken op 28-12 dan moet jij er zijn.

Vooralsnog zijn alle auto's leverbaar voor 31-12 behalve als je een trekhaak bijbesteld.
Gefeliciteerd! Wat voor config is het geworden?

[ Voor 16% gewijzigd door revolution-nl op 23-10-2025 12:36 ]

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:29
Had eigenlijk zin im dit inbhet FU topic te schrijven.
Rit van 40km door de hevige regen met rukwinden etc.
Ik zet mistlichten aan want veel opspattend water en heel harde regen. Zet de auto een paar momenten later de lichten helemaal uit terwijl de ruitenwissers zich te pletter wissen. WTF

En dan nog iets later midden op een niet drukke autostrade bij rijstrookwissel een dikke fantoomremming met rood stuur en dikke piep. Terwijl ik het stuur gewoon vast heb en er niks te zien is rond de auto buiten regen.

Get your shit together Tesla!

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
We zijn toe aan de nieuwe FSD stack ... laten we hopen dat die wordt vrijgegeven na het akkoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:41

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

bmonninkhof schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 12:32:

2. het is niet mogelijk om naar de eerder ingestelde snelheid terug te keren, de auto gaat naar de maximale snelheid die bekend is, dat kan of te hoog of te laag zijn.
Er was de mogelijkheid om bij het inschakelen van de AP de huidige snelheid over te nemen of de geldende maximum snelheid. Dat werkte voor mij altijd goed. Totdat ze opeens besloten dat de snelheidsoffset niet meer toegepast kon worden bij de eerste optie. Dus waar ik mijn snelheid op Vmax+5 heb staan en op de provinciale weg dus 85 km/h ingesteld wordt, werd bij de eerste optie daarna nog maar 80 km/h ingesteld en kon ik er met FSD ook niet overheen (met AP kan dat makkelijker).

Ik heb nu wel gemerkt dat FSD inmiddels niet meer zo panisch is met die offset. Dwz al vaker meegemaakt op de autosnelweg dat de AP op 105 staat en er een bord 90 komt, de AP gewoon door blijft gaan op 105 en die niet meer aanpast.

Maar ik hoop ook dat we op zijn minst op de autosnelweg gewoon FSD krijgen. Dat werkt gewoon goed.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:44
Blasterxp schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 12:50:
[...]

We zijn toe aan de nieuwe FSD stack ... laten we hopen dat die wordt vrijgegeven na het akkoord!
De nieuwe FSD gaat in zijn huidige staat hier in Europa zeker niet toegestaan worden.
Je kan sinds v14 zelfs geen maximum snelheid meer instellen, en bij elke speed profile behalve 'Sloth' gaat hij bijna gegarandeerd over de maximum snelheid rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• duderuud

duderuud

Sliden is koel

revolution-nl schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 12:33:

[...]

Gefeliciteerd! Wat voor config is het geworden?
Stealth Grey Performance met zwart interieur.

Ook al een VIN toegewezen, ze zijn snel bij Tesla...

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:29

tomic

Smexylittlebabe!

Mar.tin schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 18:48:
Voor wie het maximale uit zijn (referral) gratis supercharger km’s wil halen.
Tesla rekent (voor mijn Y) 5km’s af per geladen kWh.
...
dus eigenlijk maakt het dan niet meer uit of je in de Piek of in de Dal uren laadt?
1000km's is echt wel een stuk minder dan de 250 euro tegoed die ze hiervoor hadden zeg.

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisbok
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:58
duderuud schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 14:10:
[...]

Stealth Grey Performance met zwart interieur.

Ook al een VIN toegewezen, ze zijn snel bij Tesla...
Wat heeft je doen besluiten om voor de Performance te gaan ipv de AWD (waar het verschil met de inruilpremie 14k is?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
Tdem schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 09:59:
[...]

Inmiddels iemand van Tesla gesproken: de trekhaak hoort bij de auto en moet dus ook ingeleverd worden bij inruil. Op de nieuwe model 3 is het wel achteraf te installeren, bij het bedrag zit ook het downloaden en installeren van aanvullende software inbegrepen.
Je hebt toch ook niets aan een losse trekhaak? Bij iig een Y kun je leuk een losse kogel hebben maar daar heb je niets aan zonder de hele achterbumper te vervangen door een trekhaakpakket en daar zit de kogel bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fishbeast
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:42
Khayma schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 14:06:
[...]

Echt een dooddoener. Alsof jij NOOIT over de toegestane snelheid rijdt.
Ja, ik word altijd zo moe van dit soort reacties: waar mensen bezig zijn worden fouten gemaakt. Als er dan hulpmiddelen zijn om bijkomen kosten van zo'n fout te voorkomen of te dempen is daar volgens mij niets mis mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
duderuud schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 10:42:
[...]
Dan laat je die toch achteraf monteren? Dat is even duur als hem meeleveren en als je leased scheelt het ook nog wat in de bijtelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud

duderuud

Sliden is koel

Dennisbok schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 14:36:
[...]

Wat heeft je doen besluiten om voor de Performance te gaan ipv de AWD (waar het verschil met de inruilpremie 14k is?)
AWD velgen vind ik niet mooi, zou ik zelf velgen met banden op monteren. Dat zou al snel 4k kosten. Dan is het verschil al een stuk minder groot. En de extra's zoals sportstoelen en de carbon delen zijn een leuke toevoeging. Inruilpremie zou ik sowieso niet gebruiken, de huurkoop deal was te goed om te laten lopen.
JdeTuitG schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 11:44:
Hoe kom je hierbij?

Mijn vorige week bestelde Model Y MET trekhaak staat gewoon op levering tussen 8 nov en 15 dec….
Ik had erbij moeten vermelden dat ik het (iig) over de Model 3 had.

[ Voor 21% gewijzigd door duderuud op 23-10-2025 15:12 ]

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nDirect090
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21:15
Tweakx schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 10:09:
[...]

Ik moet wel elke keer op ''ga door'' klikken, ook al staat de automatsering op altijd uitvoeren. Hier is geen oplossing voor he? Behalve Flitsmeister one dan.
Hmmm ik heb dat niet, zodra ik instap krijg ik vrij snel de notificatie dat de shortcut gestart is. Nou heb ik laatste tijd wel paar x gehad dat hij zegt dat die gestart is, maar er niets gebeurd.

Maar "ga door" of een andere melding/pop-up krijg ik niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweakx
nDirect090 schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 15:16:
[...]

Hmmm ik heb dat niet, zodra ik instap krijg ik vrij snel de notificatie dat de shortcut gestart is. Nou heb ik laatste tijd wel paar x gehad dat hij zegt dat die gestart is, maar er niets gebeurd.

Maar "ga door" of een andere melding/pop-up krijg ik niet.
Hmm weird, toch bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterchiev
  • Registratie: Maart 2017
beyazz06 schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 10:03:
[...]

Dank voor de uitgebreide reactie.

İk zit precies in dezelfde situatie (begin 2024 via huurkoop gekocht), maar dacht een heel ingewikkeld traject in te gaan als ik weer via dezelfde weg voor een nieuwe Tesla zou gaan. Valt dus reuze mee 😄
Hoe snel gaat zo’n proces?

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisbok
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:58
duderuud schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 14:53:
[...]

AWD velgen vind ik niet mooi, zou ik zelf velgen met banden op monteren. Dat zou al snel 4k kosten. Dan is het verschil al een stuk minder groot. En de extra's zoals sportstoelen en de carbon delen zijn een leuke toevoeging. Inruilpremie zou ik sowieso niet gebruiken, de huurkoop deal was te goed om te laten lopen.

[...]

Ik had erbij moeten vermelden dat ik het (iig) over de Model 3 had.
Ah kijk, dan snap ik hem :). Ik twijfel nu tussen de Model Y AWD en Performance. Ik kan bijna niet het verschil van 14k verantwoorden door de inruilactie maar anderzijds wil ik ook geen spijt krijgen gezien ik de Performance echt vet vind met de velgen/stoelen. Ook heel moeilijk in te schatten of de Performance in de nabije toekomst acties krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakeNL
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 00:35
Ik zou jullie mening/advies, als ervaren Tesla rijders, willen horen. Binnenkort start ik bij mijn nieuwe baan. Daar komt een leaseauto bij. Bij alphabet ben ik al aan het oriënteren. Nu wil ik graag een Tesla maar het budget is dusdanig dat ik alleen kan kiezen tussen een Model 3 (premium) of een Model Y standard. We hebben een kleine van 1,5 en een hond (middelgroot). Mijn oude auto is een Alfa Romeo Giulietta met 350 liter bagageruimte, met dakkoffer konden we ons prima redden (zonder ook wel).

Ik neig meer naar de Model 3 dan de budget versie van de Y. Niet alleen vanwege de looks maar ook de rijeigenschappen. Daarnaast vind ik de wielen van de Model Y standard echt lelijk. Daarentegen is de ruimte behoorlijk aantrekkelijk. Ben benieuwd wat jullie mening is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaRo74
  • Laatst online: 22:51
BlakeNL schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 17:37:
Ik zou jullie mening/advies, als ervaren Tesla rijders, willen horen. Binnenkort start ik bij mijn nieuwe baan. Daar komt een leaseauto bij. Bij alphabet ben ik al aan het oriënteren. Nu wil ik graag een Tesla maar het budget is dusdanig dat ik alleen kan kiezen tussen een Model 3 (premium) of een Model Y standard. We hebben een kleine van 1,5 en een hond (middelgroot). Mijn oude auto is een Alfa Romeo Giulietta met 350 liter bagageruimte, met dakkoffer konden we ons prima redden (zonder ook wel).

Ik neig meer naar de Model 3 dan de budget versie van de Y. Niet alleen vanwege de looks maar ook de rijeigenschappen. Daarnaast vind ik de wielen van de Model Y standard echt lelijk. Daarentegen is de ruimte behoorlijk aantrekkelijk. Ben benieuwd wat jullie mening is.
In dat geval kiezen voor de Y.
Er zitten doppen op de velgen van de Y en het aanbod is enorm qua aftermarket doppen. Daar zit vast wel iets voor je tussen wat wel mooi te vinden is. Kost een paar tientjes :*)

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:47

Zal er van afhangen, als je nu de hond on de kofferbak doet, zou ik bij de 3 niet doen, die is helemaal dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
Masterchiev schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 17:06:
[...]

Hoe snel gaat zo’n proces?

Groetjes
Geen idee, heb het proces niet doorlopen. Wellicht dat @koekjeh er een antwoord op heeft als ervaringsdeskundige 😝

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

RaRo74 schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 17:43:
[...]

In dat geval kiezen voor de Y.
Er zitten doppen op de velgen van de Y en het aanbod is enorm qua aftermarket doppen. Daar zit vast wel iets voor je tussen wat wel mooi te vinden is. Kost een paar tientjes :*)
Die doppen betwijfel ik, waar er normaal nog mooi lichtmetaal onder zat zijn de 18 inch wieltjes van de standaard stalen Dacia wielen 8)7 . De aftermarket doppen voor de premium zullen dus zeker niet passen

Ik persoonlijk zou vriendelijk bedanken voor zo’n uitgeklede Standard schraap versie , echt onbegrijpelijk dat ze de premium rwd lfp hebben geschrapt |:(

Als het met de Alfa lukt zou ik lekker voor een 3 gaan daar past meer in dan je denkt, en de hond kan op de achterbank

[ Voor 8% gewijzigd door revolution-nl op 23-10-2025 18:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaRo74
  • Laatst online: 22:51
revolution-nl schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 18:31:
[...]

Die doppen betwijfel ik, waar er normaal nog mooi lichtmetaal onder zat zijn de 18 inch wieltjes van de standaard stalen Dacia wielen 8)7 . De aftermarket doppen voor de premium zullen dus zeker niet passen

Ik persoonlijk zou vriendelijk bedanken voor zo’n uitgeklede Standard schraap versie , echt onbegrijpelijk dat ze de premium rwd lfp hebben geschrapt |:(

Als het met de Alfa lukt zou ik lekker voor een 3 gaan daar past meer in dan je denkt, en de hond kan op de achterbank
Uiteraard de nieuwe aftermarket dop voor deze stalen velg. Kwestie van tijd en er volgen alleen maar meer modellen om uit te kiezen. Kijk maar eens terug hoe snel dit is gegaan bij de Gemini :*)

De 18’’ Aperture hebben ook wel wat en anders eraf en op de stalen verder toeren :P

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Doubjj20 schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 09:50:
Hallo,

ik ben me aan het orienteren voor een nieuwe lease auto en de model y is een mogelijke optie.
Mijn budget laat de allwheel drive helaas niet toe, maar de longerage wel.
Echter mis ik in die uitvoering een subwoofer.
Is het mogelijk om in de long range een subwoofer aan te sluiten en deze ook op het scherm te kunnen bedienen, zoals dat in de allwheel mogelijk is?

Ik hoor het graag.
Nee is niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tdem
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
jongetje schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 14:41:
[...]

Je hebt toch ook niets aan een losse trekhaak? Bij iig een Y kun je leuk een losse kogel hebben maar daar heb je niets aan zonder de hele achterbumper te vervangen door een trekhaakpakket en daar zit de kogel bij.
Waar het me om gaat is dat de inleverwaarde van Model 3 Highland met of zonder trekhaak hetzelfde lijkt. En dat je die dan toch moet inleveren. Het is niet voor niks achteraf te installeren. Bij model 3 hoeft helemaal geen bumper vervangen te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinken82
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:25
bmonninkhof schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 12:32:

3. het is niet mogelijk om eenvoudig te switchen tussen auto sturen bèta en cruise control
Als je in auto steering mode ben, duw je de stalk één keer omhoog om terug te gaan naar TACC. Ik rij in een 2021 Model 3. Weet niet hoe het gaat bij een Highland.

[ Voor 10% gewijzigd door shinken82 op 23-10-2025 20:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nosuchuser
  • Registratie: Oktober 2025

Ik weet niet hoe belangrijk kofferruimte voor je belangrijk is met he gezin, maar ik vraag mij af of de model 3 voldoende praktische ruimte heeft. Twee grote koffers passen er niet in (met achterbank omhoog) vanwege de indeling. De hoeveelheid liters is zeker niet slecht, maar het is de indeling die het ‘em doet. Ik verwacht dat de model Y hier beter is, maar zou je adviseren om bij een service center de modellen te vergelijken, als het belangrijk is voor je.

Voor wat betreft je budget, vergelijk eens wat andere leasemaatschappijen voor hetzelfde rekenen. Bij een aantal leasemaatschappijen kun je online configureren (bv Athlon). Ook wanneer je werkgever niet met die maatschappijen werkt, kun je wellicht argumenten hebben voor discussie om wat je wilt wel binnen budget te krijgen.

Succes met de keuze maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:53
Tommie12 schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 12:49:
Had eigenlijk zin im dit inbhet FU topic te schrijven.
Rit van 40km door de hevige regen met rukwinden etc.
Ik zet mistlichten aan want veel opspattend water en heel harde regen. Zet de auto een paar momenten later de lichten helemaal uit terwijl de ruitenwissers zich te pletter wissen. WTF

En dan nog iets later midden op een niet drukke autostrade bij rijstrookwissel een dikke fantoomremming met rood stuur en dikke piep. Terwijl ik het stuur gewoon vast heb en er niks te zien is rond de auto buiten regen.

Get your shit together Tesla!
Rij nu 6 jaar Tesla maar kom er toch achter dat het in de zomer een veel leukere auto is dan in de winter. We zijn al diverse iteraties verder maar ik vind de ruitenwissers echt nog steeds waardeloos. Wissen als het al lang weer droog is, niet wissen terwijl ik al echt niks meer zie, melding geven dat de cruisecontrol de snelheid reduceert vanwege slecht zicht maar ondertussen niet ff de wisser aan zetten om dat op te lossen. Op van die dagen met buitjes en opspattend water verlang ik echt terug naar mijn oude auto die nog gewoon een regensensor had.

En dan fsd op basis van zicht/camera… ik moet het eerst nog even zien :+

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timwijn
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:52

Ik heb eerst een drie gehad (2020 model) en daarna een Y (2024) dus geen juniper of highland. Máár ik zou zelf vanwege de ruimte altijd de Y kiezen. Daar past zó veel meer in en ik vind de hogere zitpositie een stuk fijner dan de flink lage van de 3 (en nee ik ben niet bejaard).

Vooral ff kijken en ervaren, dus proefritje plannen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakx
revolution-nl schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 18:31:
[...]

Ik vind het eerlijk gezegd nog wel meevallen hoeveel er is weggehaald en ja ik heb zelf een Y Juniper. In de US is er inderdaad echt teveel weggehaald (autopilot, inklapbare spiegels) maar in Nederland zit dat er nog gewoon op. Dat de banken niet automatisch plat gaan of er een LED strip mist is jammer, maar te overleven. Of mis ik iets belangrijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 23:13

Komen van een alfa dan zou je de model 3 wel kunnen waarderen.

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertk
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:52
Himalaya schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 20:27:
[...]
Er staan genoeg FSD filmpjes op YT zoek maar op FSD version 14, wat wij hier hebben is er niet mee te vergelijken (helaas).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nerovectra
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22:18

Misschien stel je deze vraag in het verkeerde topic 😁. Wij komen hier uit de tijd dat de Y RWD de "standaard" is, met 13 speakers, een subwoofer, 19" wielen, vijf verwarmde zitplaatsen en elektrische stuurverstelling met geheugen. De standard Y voelt hier dus als een soort belediging.

Als je hier nieuw in de Tesla gelederen komt en wegkomt bij de concurrentie, ben je verrast dat je voor 39k fiscaal zóveel kubieke meters krijgt met STANDAARD een warmtepomp, automatische achterklep, automatisch grootlicht, het beste navigatiescherm en stoelverwarming vóór. En dan ben ik nog een shitload vergeten.

Maar voor mij eigenlijk ook een onmogelijke keuze voor een gevoelsmatig "dikke" 3 ten opzichte van een luxe, maar "uitgeklede" Y. Ik wilde sowieso liever een 3, maar het ruimte aanbod van de Y werd "tegen me" gebruikt. Maar geen spijt van. Maar 18 inch op een Y ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldmemberf1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:11
Ik heb vandaag mijn nieuwe Tesla opgehaald. Er spookt onderhuids bij mij toch wat angst voor vandalisme / krassen etc. We wonen in een drukke wijk waar ook louche figuren parkeren.

Dus heb ik alle mogelijk sentry mode opties aangezet, dacht ik tenminste. Alleen begrijp ik niet wanneer de auto een opname maakt. Idealiter zou ik graag een opname willen laten maken zodra iemand in een straal van +-50cm van de auto komt, maar is dit mogelijk? Ik probeerde net namelijk even te testen door aan de deur te trekken, waarna ik een melding op m'n app kreeg, maar vervolgens kan ik op de app nergens een video terugzien?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:44
Himalaya schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 20:27:
[...]

Daarvoor hebben ze dit uitgevonden:
YouTube: Tesla FSD 14.1.3 Narrow Field Washing
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:24

bert pit

asdasd

Zelf zou ik voor de ruimte gaan, maar ik geef weinig om looks. Als looks het belangrijkste is, dan uiteraard de 3.
Aan de andere kant zie ik jou wel op je mobiel drukken om de klep van de Y te openen om de hond daar in te laten springen 8)
Als je met de familie auto vakanties of road trips doet: Y
Anders: 3

[ Voor 8% gewijzigd door bert pit op 23-10-2025 23:23 ]

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:47
bert pit schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 23:18:
[...]

Zelf zou ik voor de ruimte gaan, maar ik geef weinig om looks. Als looks het belangrijkste is, dan uiteraard de 3.
Aan de andere kant zie ik jou wel op je mobiel drukken om de klep van de Y te openen om de hond daar in te laten springen 8)
Als je met de familie auto vakanties of road trips doet: Y
Anders: 3
Ik had graag de hatch gehad, ruimte was wat minder belangrijk. Met de Y gereden, was gewoon niet mijn auto. Te groot, te lomp, en het testexemplaar had ook nog eens een hele vervelende dreun door de ruimte, wat door de hele open structuur nog eens 2x zo erg was. Ja, ik baal nog steeds wel eens van het "kleine" luikje, maar dan pak ik de andere wel, dat is wel een hatch. Idealiter verzinnen ze ooit een station op basis van de 3. Zou in NL wel een verkoopkanon zijn. Het vloeroppervlak is er wel.
Afbeeldingslocatie: https://s1.cdn.autoevolution.com/images/news/tesla-model-3-highland-sw-looks-like-a-virtual-charm-feels-ready-for-a-quick-grocery-run-229570-7.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Topicstarter
Dennisbok schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 14:36:
[...]

De Performance is toch ook AWD? Zou mooi zijn als men de combinatie LR AWD, LR RWD, P (altijd AWD), etc. gaat gebruiken ipv op basis van het aantal aangedreven wielen naar een typevariant te verwijzen :)

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Topicstarter

Persoonlijk geef ik weinig om de looks, een auto moet je goed van A naar B brengen. Kies de variant die het beste bij je past en pas die dan zoveel mogelijk naar je smaak aan.

Heb zelf ervaring met zowel de Model 3 als Model Y, hebben beide voor de deur staan en wissel ook wel regelmatig. Mijn persoonlijke voordelen/nadelen lijstje:
  1. De lage instap van de Model 3 is voor mij echt een nadeel, daarom heb ik de Y en mijn vrouw de 3
  2. De kofferbak van de 3 is lastiger toegankelijk, die van de Model Y is echt een verademing, helemaal als je bijv. regelmatig ff naar de stort moet, kinderwagens achterin, etc.
  3. De Model 3 ligt veel lekkerder op de weg, daar geniet ik meer van het rijden
  4. Met de Model Y heb je beter/meer zicht
  5. De Model Y is voor vakanties veel beter door de grotere kofferbak en meer ruimte achterin
  6. Vind standaard het getinte glas van de Model Y wel mooier, of heeft de Highland dat inmiddels ook?
Als je van een Alfa komt, is de Model 3 de betere keuze. Heb je het over een hond en kinderen, dan de Model Y. Maar de Y rijdt alsnog heel erg goed, de rijhoogte is fijn, de kofferbak heb je regelmatig voordeel van, etc. Als je geen kinderen en hond had zou ik voor de 3 gaan. Echter denk ik dat de Y beter bij je dagelijkse leven past. Maar beide voldoen prima.

Succes met de keuze d:)b

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

goldmemberf1 schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 22:26:
Ik heb vandaag mijn nieuwe Tesla opgehaald. Er spookt onderhuids bij mij toch wat angst voor vandalisme / krassen etc. We wonen in een drukke wijk waar ook louche figuren parkeren.

Dus heb ik alle mogelijk sentry mode opties aangezet, dacht ik tenminste. Alleen begrijp ik niet wanneer de auto een opname maakt. Idealiter zou ik graag een opname willen laten maken zodra iemand in een straal van +-50cm van de auto komt, maar is dit mogelijk? Ik probeerde net namelijk even te testen door aan de deur te trekken, waarna ik een melding op m'n app kreeg, maar vervolgens kan ik op de app nergens een video terugzien?
Heb je premium connectivity?

www.google.nl

Pagina: 1 ... 144 145 Laatste

Let op:
  • Discussies/uitlatingen over het gedrag of politieke agenda van Elon Musk horen hier niet thuis, zie: Taro in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3"
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: