Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefxx
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 23:23
In mijn ervaring; als Google Maps het weet, weet Tesla het ook. Ook met tijdelijke, kleine, en heel plaatselijke afzettingen hier in de buurt. Ik heb premium connectivity al geloof ik niet dat dat iets uitmaakt hiervoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:29
stefxx schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 15:02:
In mijn ervaring; als Google Maps het weet, weet Tesla het ook. Ook met tijdelijke, kleine, en heel plaatselijke afzettingen hier in de buurt. Ik heb premium connectivity al geloof ik niet dat dat iets uitmaakt hiervoor.
Dat is echt niet mijn ervaring. Tesla komt soms maanden te laat, zeker in vergelijking met Waze.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phenomenon1985
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:09
Wellicht werkt het voor jou wel. Bij mij ging het overigens een reeds vooraf aangekondigde weekend afsluiting vanaf onze wijk naar het industrieterrein op een veel gebruikte/drukke weg. Dat vind ik wel bijzonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lookoutordie
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 20:05
Ik sta op het punt een nieuwe model YP te bestellen al zit ik nog met een vraag.
Op mijn Tesla account staat al een model 3 waar dus een extra model Y bij komt.
De betaalmethode (voor supercharging) dienen op aparte betaalkaarten te gebeuren (dus model 3 heeft een andere kredietkaart dan de model Y).

Is dit iets wat mogelijk is binnen 1 account? Of dien ik dan een extra Tesla account aan te maken en dan per account elkaar toelaten tot beide wagens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 22:53
lookoutordie schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 15:26:
Ik sta op het punt een nieuwe model YP te bestellen al zit ik nog met een vraag.
Op mijn Tesla account staat al een model 3 waar dus een extra model Y bij komt.
De betaalmethode (voor supercharging) dienen op aparte betaalkaarten te gebeuren (dus model 3 heeft een andere kredietkaart dan de model Y).

Is dit iets wat mogelijk is binnen 1 account? Of dien ik dan een extra Tesla account aan te maken en dan per account elkaar toelaten tot beide wagens.
Nee, is niet mogelijk binnen hetzelfde account.

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Laatst online: 21:48
LastSamurai schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 14:21:
Bij leaseauto's kun je niet zomaar extra accounts toevoegen dat moet via de leasemij. Maar kun je zelf wel een fob koppelen ? Of moet dat ook via de leasemij ?

Om te voorkomen dat ik bij al mn kinderen de app moet installeren en accounts moet (laten) aanmaken lijkt het me makkelijker om een fob te koppelen en dan kunnen ze in de auto zelf hun profiel kiezen.
Je kunt niet zelf een (extra) Tesla-account aan de auto koppelen, dat klopt. Maar je kunt wel gewoon lokale accounts in de auto aanmaken. Mijn vrouw is op de Tesla-app ingelogd op mijn Tesla-account, maar ze heeft een lokaal profiel in de wagen.

Daar merk je verder niets van. Alleen als ik een Tesla-leenwagen of nieuwe Tesla zou hebben, dan staat alleen mijn profiel er al in en die van haar niet. Verder werkt het gewoon hetzelfde.

Haar telefoonsleutel en haar pasje laden allebei automatisch haar lokale profiel, ondanks dat ze is ingelogd met mijn Tesla-account. Dat maakt namelijk niet uit.

Dus dat kun je met de kids ook doen dan. Allemaal de Tesla-app en een lokaal profiel instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LastSamurai
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:58
xFeverr schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 16:29:
[...]
Dus dat kun je met de kids ook doen dan. Allemaal de Tesla-app en een lokaal profiel instellen.
Thanks voor je antwoord. Maar ik ben er niet zo happig op om met zn allen op hetzelfde acccount ingelogd te zijn. Ook ben ik een beetje bang dat de auto dan de hele dag scheten staat te laten op de oprit :)

Ik kan dan toch ook gewoon een fob koppelen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
LastSamurai schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 16:36:
[...]

Thanks voor je antwoord. Maar ik ben er niet zo happig op om met zn allen op hetzelfde acccount ingelogd te zijn. Ook ben ik een beetje bang dat de auto dan de hele dag scheten staat te laten op de oprit :)

Eerst je initiële vraag beantwoorden: Als je al in het bezit bent van een geldige Key Card of Phone Key dan hoef je geen eigenaar van de Tesla te zijn om een Key Fob toe te voegen. Dat kan gewoon in de auto via 'Bediening' > 'Vergrendelingen' > 'Sleutels' > 'Sleutel toevoegen'. Alleen als je nog geen Key hebt moet je de Key Fob via de app toevoegen gebruik makend van het Tesla Account dat eigenaar is van de Tesla.

Om jouw Key Fob use-case beter te begrijpen: ik neem aan dat het om kinderen gaat die niet zelf gaan rijden en puur wordt gebruikt zodat ze zelf de auto kunnen ontgrendelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Laatst online: 21:48
LastSamurai schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 16:36:
[...]

Ja kan. Kosten wel 175 euro per stuk. Dat scheten laten is even leuk, daarna is het lolletje er wel van af. Om daarvoor nou die fob te kopen? Vanuit de auto kun je nog veel meer fratsen uithalen. Inclusief het vergrendelgeluid aanpassen. En dan is scheten laten met de fob ook mogelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RF1000
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:38
Kleine lokale afsluitingen neemt ie idd snel (max 2 dagen oid) over. Vind het wel opvallend dat de nieuwe A16 ten noorden van Rotterdam dan nog steeds niet kent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LastSamurai
pdidi schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 17:52:
[...]

Om jouw Key Fob use-case beter te begrijpen: ik neem aan dat het om kinderen gaat die niet zelf gaan rijden en puur wordt gebruikt zodat ze zelf de auto kunnen ontgrendelen?
Nee, dat zijn allemaal bestuurders van de auto.
Maar ik voel er weinig voor om op 5 telefoons onder 1 account in te loggen.

Fob lijkt me handig omdat ze dan ook de laadtag (ayvens) e.d. meenemen.

[ Voor 8% gewijzigd door LastSamurai op 20-10-2025 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vendetta_X
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
RF1000 schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 19:53:
[...]

Kleine lokale afsluitingen neemt ie idd snel (max 2 dagen oid) over. Vind het wel opvallend dat de nieuwe A16 ten noorden van Rotterdam dan nog steeds niet kent.
A16 mist nog inderdaad.
Hier een afsluiting van voor de bouwvak die er nog niet in staat.
Zelfde geldt voor trajectcontrole, A13 en A4 worden maar vanaf 1 kant geregistreerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shiro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18:19

Shiro

Serenity

LastSamurai schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 19:54:
[...]

Nee, dat zijn allemaal bestuurders van de auto.
Maar ik voel er weinig voor om op 5 telefoons onder 1 account in te loggen.

Dat werkt een beetje anders, ieder logt in met zijn eigen account. Zo heb ik dat met mijn vrouw gedaan, ik heb het hoofdaccount waar ik de auto ook mee besteld heb. Vanuit daar heb ik mijn vrouw gemachtigd (een link gestuurd) waar ze met haar eigen account de auto ook kan gebruiken.

Juniper RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LastSamurai
Shiro schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 20:54:
[...]

Dat werkt een beetje anders, ieder logt in met zijn eigen account. Zo heb ik dat met mijn vrouw gedaan, ik heb het hoofdaccount waar ik de auto ook mee besteld heb. Vanuit daar heb ik mijn vrouw gemachtigd (een link gestuurd) waar ze met haar eigen account de auto ook kan gebruiken.
Bij leaseauto's schijnt dat anders te werken. Ik ben de eigenaar van de auto niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18:19

Shiro

Serenity

LastSamurai schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 20:55:
[...]

Bij leaseauto's schijnt dat anders te werken. Ik ben de eigenaar van de auto niet.
Dat is jammer dat ze dat niet doen, het is niet echt veel werk. Zou denken dat ze ook ieder die toegang nodig heeft een link kunnen sturen, maar goed is wel weer extra werk voor ze, waar ze niet extra voor worden betaald…

Juniper RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweakx
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 21:23
Sinds een week een Tesla en erg blij mee. Maarr ik merk dat ik flitsers dmv Waze of FM wel mis, zeker gezien er veel mobiele flitsers zijn deze tijden. Ik had verwacht dat dit een hot topic zou zijn maar bij het zoeken op 'flitsers' in dit topic kom ik maar weinig tegen. Zijn er gouden tips? Behalve niet te hard rijden ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nDirect090
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21:15
Tweakx schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 21:32:
Sinds een week een Tesla en erg blij mee. Maarr ik merk dat ik flitsers dmv Waze of FM wel mis, zeker gezien er veel mobiele flitsers zijn deze tijden. Ik had verwacht dat dit een hot topic zou zijn maar bij het zoeken op 'flitsers' in dit topic kom ik maar weinig tegen. Zijn er gouden tips? Behalve niet te hard rijden ;)
Ik mistte deze ook. Wat ik nu doe en eigenlijk wel tevreden mee ben:
Apple shortcut -> zodra hij connect met bluetooth van de Tesla, FM openen (en hotspot uit/aan voor de wifi in de auto). En ik leg hem altijd op de oplader, dus ik zie het FM scherm dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakx
nDirect090 schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 21:41:
[...]

Ik mistte deze ook. Wat ik nu doe en eigenlijk wel tevreden mee ben:
Apple shortcut -> zodra hij connect met bluetooth van de Tesla, FM openen (en hotspot uit/aan voor de wifi in de auto). En ik leg hem altijd op de oplader, dus ik zie het FM scherm dan ook.
Ga het eens proberen, dank je. Ik vind alleen wel altijd vervelend dat Opdrachten/shortcuts zoveel notificaties geeft. Maargoed, als dat de boete voorkomt.. O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Flitsmeister One "achter" het scherm plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RF1000
  • Laatst online: 22:38
LastSamurai schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 19:54:
[...]

....

En waarom zou je de laadtag niet gewoon in de auto laten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakx
MrAcid schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 21:46:
[...]

Flitsmeister One "achter" het scherm plakken.
Thanks, zelf ervaringen mee? Werkt dat 100%? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nDirect090
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21:15
Tweakx schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 21:45:
[...]

Ga het eens proberen, dank je. Ik vind alleen wel altijd vervelend dat Opdrachten/shortcuts zoveel notificaties geeft. Maargoed, als dat de boete voorkomt.. O-)
Alleen bij opstarten toch? Ik heb altijd maar 1 melding dat die gestart is iirc. En misschien kan je dat ook wel uitzetten, geen idee eigenlijk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Tweakx schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 21:50:
[...]

Thanks, zelf ervaringen mee? Werkt dat 100%? :)
Ja, dat werkt super. Start Flitsmeister altijd. Altijd (redelijk discrete) piepjes, ongeacht wat je telefoon/radio/media aan het doen is. Gebruik ik al 6(?) jaar en zou niet meer zonder willen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• peerke 1960
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21-10 22:17

peerke 1960

Blauw Eitje met trekhaak ( SR)

MrAcid schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 22:04:
[...]

Ja, dat werkt super. Start Flitsmeister altijd. Altijd (redelijk discrete) piepjes, ongeacht wat je telefoon/radio/media aan het doen is. Gebruik ik al 6(?) jaar en zou niet meer zonder willen.
Of gewoon rustig rijden, werkt ook 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweakx
peerke 1960 schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 22:08:
[...]

Ik rijd wel redelijk rustig, alleen die mobiele flitspalen zitten soms best wel op vervelende plekken waar een paar km te hard snel funest is. In de randstad staan ze erg veel in ieder geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21-10 18:03
[...]

Werkt prima, ik heb nu de Flitsmeister TWO, dan wordt ook, net als de FM One, FM automatisch geactiveerd en de audio berichten komen via een telefoon melding op het audiosysteem door. In het FM instellingen menu: Geluidsopties, Geluid aan,Bluetooth aan , via HFP.
Wel op de achtergrond Flitsmeister aan laten staan ( iPhone)

[ Voor 11% gewijzigd door Mackeessie op 20-10-2025 22:49 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Strijpje
  • Laatst online: 22:31
Knoop doorgehakt en de 250€ aanbetaling gedaan (huurkoop M3 RWD pearl white, 0 aanbetaling en max slottermijn). Here we gooo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickvanderveen
  • Laatst online: 21-10 17:55
Jmtpes schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 16:52:
[...]

[Afbeelding]

Zodra je een referral link gebruik dan zie je de verschillen. 500 euro korting bij de S en X. Model 3 en Y kopers krijgen 1000km supercharge
Wauw!! 1000 km! Bij 14 KWh per 100 km dus een kleine € 50,- voor het aangeven van een nieuwe klant… Heftig!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23-10 14:22
Zit er bij de Model Y een losse laadkabel voor onderweg? En dan bedoel ik 11kw geval, niet die mobile granny charger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jmtpes
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 00:14
Mickvanderveen schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 23:16:
[...]

Wauw!! 1000 km! Bij 14 KWh per 100 km dus een kleine € 50,- voor het aangeven van een nieuwe klant… Heftig!!
Sterker nog, als je een bestaande Tesla rijder bent dan krijgt de koper alleen de 1000km tesla super charge. Diegene die de referral link verstuurd ontvangt helemaal niets 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mickvanderveen
  • Laatst online: 21-10 17:55
aschja schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 23:17:
Zit er bij de Model Y een losse laadkabel voor onderweg? En dan bedoel ik 11kw geval, niet die mobile granny charger.
Zeker! Mooie dikke van 7 meter!!
Alleen… behalve thuis kun je onderweg niet goedkoper laden dan via de Superchargers…
Betaal hier in Leiden in de straat al 0,68 per kWh. De laadkabel dus zelden gebruikt…

[ Voor 25% gewijzigd door Mickvanderveen op 20-10-2025 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jmtpes
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 00:14
Bij het inruilen van je tesla, ben je verplicht om je thuislader en de blauw laadkabel mee te geven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:41
Jmtpes schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 23:37:
Bij het inruilen van je tesla, ben je verplicht om je thuislader en de blauw laadkabel mee te geven?
Nee dat kun je aangeven tijdens het inruilproces. Ik heb ze gehouden. Geen idee wat voor een waarde Tesla er aan hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 16:33
LastSamurai schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 20:55:
[...]

Wat is het verschil? Ik doe het nu al 5 jaar met lokale accounts. Nog geen enkele keer gelezen over een functionaliteit die wij zouden missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
aschja schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 23:17:
Je krijgt zelfs eentje die 22 kW aankan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:45
Bij mijn Model 3 uit 2022 waren de uitneembare portiervakken standaard mee geleverd.
Is dat voor de Juniper Model y ook nog steeds zo?

https://shop.tesla.com/nl...houdermatten-voor-model_y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LastSamurai
this schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 07:30:
[...]

Je krijgt zelfs eentje die 22 kW aankan.
Maar de Y kan toch maar met 11kW laden ? Vreemd dat ze dan een 22kW kabel erbij leveren. Dat lijkt me iets om op te bezuinigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
this schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 07:29:
[...]

Wat is het verschil? Ik doe het nu al 5 jaar met lokale accounts. Nog geen enkele keer gelezen over een functionaliteit die wij zouden missen.
Als je eigenaar bent kun je tegenwoordig andere Tesla accounts (die gebruik maken van een Tesla profiel ipv een lokaal profiel) toegang tot jouw locatie uitzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Shiro schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 21:01:
[...]

Dat is jammer dat ze dat niet doen, het is niet echt veel werk. Zou denken dat ze ook ieder die toegang nodig heeft een link kunnen sturen, maar goed is wel weer extra werk voor ze, waar ze niet extra voor worden betaald…
Nee, dat doen ze niet.
Wij zijn met 2 gebruikers en gebruiken dus dezelfde account.
Als mijn kinderen de auto ook zouden gebruiken, dan zou ik die ook inloggen.
Bij ons was het altijd simpel, bij vrijheid (gebruik van auto) hoort verantwoordelijkheid... Dus een correct gebruik van de auto, anders is het gedaan.
En dat er eens een scheet weerklinkt... so be it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
LastSamurai schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 08:24:
[...]

Maar de Y kan toch maar met 11kW laden ? Vreemd dat ze dan een 22kW kabel erbij leveren. Dat lijkt me iets om op te bezuinigen.
En hoeveel denk je dat er daarmee gaat bespaard worden? Volgens mij zou het zelfs extra geld kosten om een specifieke op 11kW gelimiteerde kabel te laten produceren hiervoor in plaats van de universele 22kW kabels te gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:41
xares schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 08:15:
Bij mijn Model 3 uit 2022 waren de uitneembare portiervakken standaard mee geleverd.
Is dat voor de Juniper Model y ook nog steeds zo?

https://shop.tesla.com/nl...houdermatten-voor-model_y
Zijn bij mij niet meegeleverd. Onderin is het gewoon bekleed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fishbeast
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-10 14:42
[...]

Ik heb er ook een, had hem altijd in het grote middenvak liggen, maar merkte dat 'ie dan niet altijd goed registeerde dat de auto in beweging was. Ik heb hem voor nu even in de bekerhouder slingeren en dat lijkt beter te werken.
Heb je de batterij al eens moeten vervangen oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Fishbeast schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 10:48:
[...]

Ik heb er ook een, had hem altijd in het grote middenvak liggen, maar merkte dat 'ie dan niet altijd goed registeerde dat de auto in beweging was. Ik heb hem voor nu even in de bekerhouder slingeren en dat lijkt beter te werken.
Heb je de batterij al eens moeten vervangen oid?
Ja, 1x geloof ik. Batterijduur geven ze 2 jaar voor maar is in de praktijk dus langer en waarschijnlijk afhankelijk van hoeveel je rijdt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
LastSamurai schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 08:24:
[...]

Niet echt, want dan kan je op een 1f lader toch laden met 7kW.
Maar je kan in de handel kabels kopen die minder vermogen aan kunnen, of zelfs maar op 1f laden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 23:08
this schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 09:23:
[...]

En hoeveel denk je dat er daarmee gaat bespaard worden? Volgens mij zou het zelfs extra geld kosten om een specifieke op 11kW gelimiteerde kabel te laten produceren hiervoor in plaats van de universele 22kW kabels te gebruiken.
Bij heel veel EVs wordt tegenwoordig in Nederland maar een 16A/20A kabel geleverd (en dus 11kW bij 3f) en die zijn echt wel goedkoper. Maar zoals @Tommie12 al aangaf, in sommige landen (bijv UK) heb je veel 1-fase laadpalen en dan is een 32A kabel wel handig omdat je dan met 7,4kW laadt ipv 3,6kW. In de UK is het ongebruikelijk dat huizen een 3-fase aansluiting hebben dus dan is het ook voor thuisladen nuttig. En kan me voorstellen dat Tesla niet per land gaat onderscheiden.

[ Voor 12% gewijzigd door JTHZZ op 21-10-2025 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-10 13:21

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Weet iemand waar de Model Y z'n snelheidsbepaling vandaan haalt? Is dit van de achterwielen of de voorwielen of een gecombineerd systeem?

Mocht het de achterwielen zijn, klopt het dan dat als je de 21" maat in het menu kiest dat hij gelijk de snelheidsmeter aanpast naar de juiste diameter? (275/35/21 is immers groter dan 255/45/19)

(Reden van mijn vraag is dat ik naar 255/50/19 wil ipv 255/45/19 en als je dan 21" pakt op de achterwielen dan is de afwijking maar 1%) Graag geen discussie over waarom ik dit niet moet doen, ik wil gewoon weten of dit mogelijk is)

[ Voor 25% gewijzigd door Mad-Matt op 21-10-2025 13:28 ]

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
JTHZZ schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 11:09:
[...]

Bij heel veel EVs wordt tegenwoordig in Nederland maar een 16A/20A kabel geleverd (en dus 11kW bij 3f) en die zijn echt wel goedkoper. Maar zoals @Tommie12 al aangaf, in sommige landen (bijv UK) heb je veel 1-fase laadpalen en dan is een 32A kabel wel handig omdat je dan met 7,4kW laadt ipv 3,6kW. In de UK is het ongebruikelijk dat huizen een 3-fase aansluiting hebben dus dan is het ook voor thuisladen nuttig. En kan me voorstellen dat Tesla niet per land gaat onderscheiden.
In België komt 3FA ook niet zo vaak voor. En zeker nu met dat capaciteitstarief (waarop je betaling gebaseerd is op je laadpieken) gaan mensen niet zo snel meer voor een 3FA aansluiting kiezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sonina
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23:24
this schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 13:31:
[...]

In België komt 3FA ook niet zo vaak voor. En zeker nu met dat capaciteitstarief (waarop je betaling gebaseerd is op je laadpieken) gaan mensen niet zo snel meer voor een 3FA aansluiting kiezen.
Er zijn hier heel veel huizen die (deels) op een 3F net zitten of aangesloten kunnen worden.
Capaciteitstarief is hetzelfde want men kijkt naar totaal vermogen dat je afneemt.
Dat men geen 3F laadpaal zet (11kW) maar een tragere lader neemt is een keuze op basis van het capaciteitstarief en niet rechtstreeks een gevolg van geen 3F aansluiting te hebben. (maar ja, zonder 3F kan je geen 11kW paal zetten).

Trouwens, meer en meer elektrificatie dus meer en meer 3F aansluitingen. Dat maakt dat al die afgenomen vermogens gespreid kunnen worden over 3F en niet op 1F, zo blijft de totale stroom lager ondanks hetzelfde vermogen, omdat men dus kan delen over de verschillende fases.

Ik sta ook voor de keuze om een laadpaal te plaatsen of niet, maar heb ook beslist met de gewone granny charger te laden. Het iets groter laadverlies en de kosten voor die stroom blijft lager dan de bijkomende kost voor het capaciteitstarief.

Neem laden met bv. 3kW of 11kW boven op de huidige piek, dat geeft ruwweg €400 extra kosten per jaar (8kWh piekvermogen extra aan €50).
.
Die haal ik er niet uit met het verschil in efficiëntie.
En ja, ik ben me bewust van load balancing en andere mogelijkheden maar probleem blijft dat het piekvermogen hier al is het van één laadsessie telkens doortelt. 8)7 Ik doe onvoldoende kilometers en heb de kans om elke nacht te laden om die snellere laadpaal en bijkomende kost te verantwoorden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tommie12
this schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 13:31:
[...]

Ik weet niet waar je dat vandaan haalt, maar het was 40jaar geleden helemaal courant (en dus hebben vele oude huizen het nog), dan werd het in de jaren 90 minder courant, om nu terug meer en meer voor te komen doordag er meer huizen zijn met WP, PV en autoladers.
Meer dan 5kVA aan PV omvormervermogen mag je niet installeren op een 1F aansluiting, en je ziet meer en meer daken die echt goed vol liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:35
@Mad-Matt Als je de wielen hebt gewisseld dan zienje toch met je telefoon en een gps app direct de (nieuwe) afwijking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:35
Weet iemand of het mogelijk is om na het afsluiten van de auto de stoel en stuurwiel verwarming uit te zetten? Ik zet deze liever zelf bij een nieuwe rit aan. Vind daarnaast zonde als de stoelverwarming van een amdere zetel weer aangaat terwijl er niemand zit.

Kon het zelf niet vinden en de commander kan het volgens mij ook niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01:04
peerke 1960 schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 22:08:
[...]

Echt een dooddoener. Alsof jij NOOIT over de toegestane snelheid rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Tommie12 schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 13:42:
[...]

Ik weet niet waar je dat vandaan haalt, maar het was 40jaar geleden helemaal courant (en dus hebben vele oude huizen het nog), dan werd het in de jaren 90 minder courant, om nu terug meer en meer voor te komen doordag er meer huizen zijn met WP, PV en autoladers.
Meer dan 5kVA aan PV omvormervermogen mag je niet installeren op een 1F aansluiting, en je ziet meer en meer daken die echt goed vol liggen.
Precies, de enige fout (voor zover je van fout kunt spreken) is dat het toen driehoek geschakeld was, dus zonder 0. Effectief kun je dan niet sneller laden dan rond de 7 kW.

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke 1960
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21-10 22:17

peerke 1960

Blauw Eitje met trekhaak ( SR)

Khayma schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 14:06:
[...]

Echt een dooddoener. Alsof jij NOOIT over de toegestane snelheid rijdt.
GRAPJE……… Het leven is al serieus genoeg :) :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012

bert pit

asdasd

Ik kijk vaak even op https://teslawaze.azurewebsites.net
Als je in de buurt van een flitser komt zie je een extra pop-up.
Even bookmarken op je browser in de auto en klaar.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
Tommie12 schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 13:42:
[...]

Er zijn hele nieuwbouwwijken waar alle huizen 1FA hebben.
Ik zeg niet dat het niet voorkomt, maar het is nu ook niet zo dat elk huis 3FA heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:48
this schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 14:47:
[...]

Er zijn hele nieuwbouwwijken waar alle huizen 1FA hebben.
Ik zeg niet dat het niet voorkomt, maar het is nu ook niet zo dat elk huis 3FA heeft.
Idd, mijn huis (groot vrijstaand, standaard incl zonnepanelen) is in 2017 geleverd met 1 fase 35A. Ik heb 4 jaar terug toen we het kochten direct 3x25A er van laten maken. Kabel was uiteraard al wel 3 fase, alleen hoofdzekering en meter moesten vervangen worden (en de verdeelkast opnieuw inrichten).

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:17
anti elppa schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 14:58:
[...]

Idd, mijn huis (groot vrijstaand, standaard incl zonnepanelen) is in 2017 geleverd met 1 fase 35A. Ik heb 4 jaar terug toen we het kochten direct 3x25A er van laten maken. Kabel was uiteraard al wel 3 fase, alleen hoofdzekering en meter moesten vervangen worden (en de verdeelkast opnieuw inrichten).
Idem, mijn huis werd in 2011 opgeleverd zonder PV en had toen 1-fase 40 A.
In 2020 hebben we het laten ombouwen naar 3-fase 400 V + N, omdat we nu 4 airco’s, een PV-installatie van 9,3 kWp en een EV-lader hebben. De kabels waren al 3-fase, dus enkel de hoofdzekering en de meter (van terugdraaiende teller naar digitale teller) moesten aangepast worden.

In de zomer laad ik tot 8 kW met de PV-installatie; dat zou niet lukken op 1-fase. ’s Winters, met het capaciteitstarief, laad ik maximaal aan 6 kW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuestionMarc
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23-10 09:57
Ik zat eens te kijken op https://parts.tesla.com om een beschadigd onderdeel te kunnen bestellen eventueel. De dorpen van mijn Model Y heeft namelijk een diepe kras en ik zat te kijken wat dat zou kosten.

Het onderdeel kost maar 7 euro (stuk kunststof) maar ik kan het blijkbaar niet bestellen. Klopt dat?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J7zh-gmwn9_wDPEDdkzTyJbXD7E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3iIGSmKDrm5kPayjPfjAMi60.png?f=fotoalbum_large

Op de fiets vervuil je niets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

jongetje schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 14:02:
@Mad-Matt Als je de wielen hebt gewisseld dan zienje toch met je telefoon en een gps app direct de (nieuwe) afwijking?
Klopt, maar moet ze nog aanschaffen. Had de hoop dat iemand vooraf een antwoord had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:34
QuestionMarc schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 16:53:
Ik zat eens te kijken op https://parts.tesla.com om een beschadigd onderdeel te kunnen bestellen eventueel. De dorpen van mijn Model Y heeft namelijk een diepe kras en ik zat te kijken wat dat zou kosten.

Het onderdeel kost maar 7 euro (stuk kunststof) maar ik kan het blijkbaar niet bestellen. Klopt dat?

[Afbeelding]
Service request indienen met Overig, onderdeelnummer en bericht dat je het wil afhalen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21-10 18:03
jongetje schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 14:03:
Weet iemand of het mogelijk is om na het afsluiten van de auto de stoel en stuurwiel verwarming uit te zetten? Ik zet deze liever zelf bij een nieuwe rit aan. Vind daarnaast zonde als de stoelverwarming van een amdere zetel weer aangaat terwijl er niemand zit.

Kon het zelf niet vinden en de commander kan het volgens mij ook niet?
Bij een lege stoel gaat de stoelverwarming niet aan. Als je de stoel- en stuurverwarming niet op automatisch zet en maar wel gebruikt moet je ze zelf uitzetten tijdens de rit of voor dat je parkeert. Ik gebruik altijd de automatische stand, zeker voor de stoelen. De auto bepaalt wanneer het nodig is en gaat vanzelf minder verwarmen tijdens de rit.. Stuur verwarming is wat enthousiast als het wat kouder wordt. Dus die zet ik pas aan ( op automatisch) als het echt koud wordt. Wel super comfortabel dan.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• WhoDoYaThinkIAm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:39
Ik zat eens te kijken op https://parts.tesla.com om een beschadigd onderdeel te kunnen bestellen eventueel.
Waarom zou je een beschadigd onderdeel willen bestellen, dat heb je toch al? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypheron
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-10 13:41
Iemand toevallig al ergens een Marine Blue model bij een Tesla Center zien staan? Kan nog nergens een foto vinden van de daadwerkelijke kleur op de MY. Lijkt mij toch dat ze al ergens demo auto's in deze kleur zouden hebben staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:34
Sypheron schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 20:06:
Iemand toevallig al ergens een Marine Blue model bij een Tesla Center zien staan? Kan nog nergens een foto vinden van de daadwerkelijke kleur op de MY. Lijkt mij toch dat ze al ergens demo auto's in deze kleur zouden hebben staan?
Quicksilver was ook weken eerder leverbaar dan zichtbaar in Nederland..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit

bert pit

asdasd

Toen ik 3 jaar geleden in Tilburg bestelde, stonden daar een paar honderd in alle kleuren buiten.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23-10 14:22
Wij zijn in de afrondende fase voor de aanschaf van een Model Y AWD Longrange. We hebben een verzekeringspremie opgevraagd bij ons assurantiekantoor. Die gaven aan dat een Tesla verzekeren niet makkelijk bleek. Desondanks kregen we de volgende premie:

Dekking:
-All risk dekking op basis van 15jr schadevrij
-Schadeverzekering inzittenden van € 1.000.000,-.
-Nieuwwaarde regeling gedekt tot 3 jaar.

Premie per maand: € 92,15 met €0 eigen risico. Bij €300 eigen risico is de premie ongeveer €10,00 goedkoper.

Ook geven ze onderstaand advies:
Schadeherstel is vrije keus. Dit wordt zeker voor een Tesla aangeraden. €12,41

Ik vind dit vrij fors in mijn ogen. En die vrije keus schadeherstel begrijp ik niet helemaal. Iemand hier ervaring mee? En uiteraard is mijn vraag wat jullie van de bedragen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ths1986
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21:07
aschja schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 22:23:
Wij zijn in de afrondende fase voor de aanschaf van een Model Y AWD Longrange. We hebben een verzekeringspremie opgevraagd bij ons assurantiekantoor. Die gaven aan dat een Tesla verzekeren niet makkelijk bleek. Desondanks kregen we de volgende premie:

Dekking:

Premie per maand: € 92,15 met €0 eigen risico. Bij €300 eigen risico is de premie ongeveer €10,00 goedkoper.

Ik vind dit vrij fors in mijn ogen. En die vrije keus schadeherstel begrijp ik niet helemaal. Iemand hier ervaring mee? En uiteraard is mijn vraag wat jullie van de bedragen vinden.
Ik vind het inderdaad ook fors, voor mijn Model 3 LR betaal ik 63 euro p/mnd. Vrije keus schadeherstel is dat je zelf een garage kan kiezen om te herstellen bij schade, als je deze niet neemt dan wijst de verzekeringsmaatschappij aangesloten bedrijven aan waar je herstel kan laten uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit

bert pit

asdasd

Dekking:

Wij betalen bij ABN AMRO 62,46 per mnd voor onze een Model Y AWD L (maart 2023) Ook 15 jaar schadevrij. Het schadebedrijf meldde dat ik een goede verzekering had met alle toeters en bellen.Verdere details weet ik niet uit mijn hoofd.
Maar hou er rekening mee dat elke auto met circa 500pk meer kost in de verzekering dan gemiddeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:21
bert pit schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 23:00:
[...]
Wij betalen bij ABN AMRO 62,46 per mnd voor onze een Model Y AWD L (maart 2023) Ook 15 jaar schadevrij.
Hier hetzelfde auto 5 maanden jonger. Vanaf begin bij ABN met 11 jaar schadevrij. Was €67 (met alle opties zoals nieuwaarde 3 jaar enz) maar is onlangs verhoogd naar €73 door inflatie. Nog steeds een goede premie vind ik en ben wel tevreden met ABN.

Een jaar geleden parkeer schade laten repareren bij een tesla verified hersteller.
Er was geen tegenpartij, auto met schade aangetroffen voor de deur. Via ABN waarborgfonds ingeschakeld en uiteindelijk alles vergoed gekregen. Zelfs de eigen risico van waarborgfonds heeft abn zelf betaald _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekke henk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:34
Ik ben al een tijdje aan het rondkijken al bij een aantal Tesla SC geweest maar niemand heeft hem. Vroeger hadden ze wel proefstukken liggen met de lak erop maar die zijn er ook niet meer. Wil ook de blauwe wel eens zien voor ik hem bestel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Dekking:

Nieuw of 2e hands?

Ik betaal (19 schadevrije jaren) voor onze '22 RWD 54 euro in de maand all risk.
Raar, als ik hem nu opnieuw afsluit, exact dezelfde gegevens kom ik op 85 euro in de maand uit.

Volgens independer betaal ik 87 euro per maand all risk voor een nieuwe.
(Ik vind jouw premie niet heel raar hoor, het is een prijzige auto, daar hoort een hogere premie bij)

[ Voor 10% gewijzigd door Mad-Matt op 22-10-2025 09:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01:43

[Afbeelding]
Ik heb ook nog een onderdeel aan het interrior dat ik wil vervangen omdat daar een gat in zit. Ik heb alleen geen idee hoe dat onderdeel heet. Zal het onderdeel een keer los moeten halen en kijken welk nummer er in staat. Voor dit geld is het vervangen geen issue. Kan ook altijd hier even navragen.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuestionMarc
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23-10 09:57
Daniel. schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 09:13:
[...]

Ik heb ook nog een onderdeel aan het interrior dat ik wil vervangen omdat daar een gat in zit. Ik heb alleen geen idee hoe dat onderdeel heet. Zal het onderdeel een keer los moeten halen en kijken welk nummer er in staat. Voor dit geld is het vervangen geen issue. Kan ook altijd hier even navragen.
Op de parts.tesla.com website kun je de meeste onderdelen opzoeken via plaatjes. De website werkt alleen niet helemaal lekker vind ik, maar goed, wel fijn dat hij er is.

Op de fiets vervuil je niets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mincorum
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 15:16
Dag allemaal,

Ik zit in een dubio, ik wil namelijk een nieuwe auto aanschaffen ivm total loss vorige auto.
Nu twijfel ik tussen een tweede hands Tesla en nieuwe Tesla (Highlander).
Feiten tegen over elkaar: Tweedehands Tesla , BJ 2021, KM: 100k+-, prijs 22k
Nieuwe Tesla (met inruilkorting actie) : 35k.

Is het volgens jullie die 13k extra waard voor een nieuwe Tesla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veenbrandt
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 17:21
Zijn er toevallig meer mensen waarbij het interieur van een Tesla Model 3 vlekken / verkleuringen vertoond in het plastic en/of leer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
mincorum schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 09:58:
Dag allemaal,

Ik zit in een dubio, ik wil namelijk een nieuwe auto aanschaffen ivm total loss vorige auto.

Hangt een beetje af hoe veel km je per jaar doet. Als dat onder de 15k is, dan zou ik voor 2dehands gaan.
Ander punt is natuurlijk hoe krap of ruim je budget is...
Ook met de 2dehandse kan je nog makkelijk 150k doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bert pit

bert pit

asdasd

Dag allemaal,

Ik zou voor een nieuwe gaan, maar het hangt sterk samen met wat je wil en kan uitgeven natuurlijk. Als je een normale afschrijving neemt, zit je in 4 jaar ook ongeveer op de 22K. En je hebt dan jaren lang voordeel gehad van een nieuwere auto, garantie, kleur keuze, geen verborgen gebreken, etc.
Nog even afgezien van de model verbeteringen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19:51

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Dag allemaal,

Hangt er natuurlijk helemaal vanaf wat je profiel is. Hoeveel is fabrieksgarantie je waard met andere woorden wil je risico lopen op onderhoud, hoeveel km ga je rijden, hoelang wil je de auto rijden etc. etc.

Dit is voor iedereen anders. Ik ben zelf voor een Highland gegaan met de kop eraf, wel een CPO dus in totaal 4 jaar fabrieksgarantie en EAP

Reden is de garantie, maar ook een laatst courant model (met o.a. HW4), ik verwacht dat de pre-highland modellen de komende jaren wel een tikje gaan krijgen met de afschrijving.

Andere reden is overigens dat ik eerder al 5 jaar heb gereden in het oude model, daarna een jaar in een Highland, en dan is het oude Model in een aantal opzichten ook gewoon een stap terug.

[ Voor 26% gewijzigd door revolution-nl op 22-10-2025 17:42 ]

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:48
Dag allemaal,

ja dat kan je alleen zelf bepalen. Zou gewoon in beide proefrijden. Zijn toch echt wel 2 verschillende auto's. Is niet gewoon ander bumpertje zoals bij veel andere merken met een facelift. Dit is bijna een nieuw model (zeker tussen de 2019 en 2024 versie. 2021 is het verschil ietsje kleiner)

voordelen oude tesla:
Goedkoper, nog parkeersensoren, nog stalks (ook de rechter stalk), minder afschrijving
Nieuwe:
stuk beter gebouwd, interieur echt wel mooier, buiten kant mooier, betere wegligging. Is gewoon echt aardige stap voorruit.

[ Voor 12% gewijzigd door anti elppa op 22-10-2025 10:52 ]

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• megabeat
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22:29
Veenbrandt schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 10:25:
Zijn er toevallig meer mensen waarbij het interieur van een Tesla Model 3 vlekken / verkleuringen vertoond in het plastic en/of leer?
Ik heb zwart nepleer en de achterbank verkleurd bij de lenden naar soort bruin bij een m3 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Laatst online: 22:26
Ik heb een tweetal vragen. Onze M3 herkent het wifi netwerk thuis niet. Waar kan dat aan liggen? Hij staat op de oprit, misschien 7 meter bij het modem vandaan, maar het netwerk komt niet voor in de lijst met selecteerbare netwerken.

En de andere vraag is puur esthetisch, de auto die je ziet op het scherm en in de app is na een software update (uitgevoerd met wifi hotspot ;) ) niet meer wit, maar paars. Kunnen we dat ergens wijzigen?

We moeten nog helemaal doorkrijgen hoe alles werkt.. :)

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sand0rf
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18:02
Malfunctions schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 14:14:
Ik heb een tweetal vragen. Onze M3 herkent het wifi netwerk thuis niet. Waar kan dat aan liggen? Hij staat op de oprit, misschien 7 meter bij het modem vandaan, maar het netwerk komt niet voor in de lijst met selecteerbare netwerken.
Heb je met je telefoon wel bereik? Mijn MY heeft net aan bereik ondanks dat hij op de oprit staat op ongeveer dezelfde afstand. Maar met de dikke muren van nieuwhuizen en triple glas is het gewoon een bunker

/post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Laatst online: 22:26
@Sand0rf Wij hebben een wat ouder huis van baksteen, en het modem staat letterlijk in de vensterbank (ben al een paar jaar te lui om kabels te verleggen zodat het op een iets centralere plek kan staan). :P

Maar met m'n mobiel heb ik gewoon vol bereik, zelfs in de auto, of 20 meter verderop in de straat.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12

En de andere vraag is puur esthetisch, de auto die je ziet op het scherm en in de app is na een software update (uitgevoerd met wifi hotspot ;) ) niet meer wit, maar paars. Kunnen we dat ergens wijzigen?

Ik dacht ooit gelezen te hebben dat de wifi antenne in één van de spiegels zit.
Kijk eens of het wel werkt als je de auto om draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01:43
Sand0rf schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 14:24:
[...]

Heb je met je telefoon wel bereik? Mijn MY heeft net aan bereik ondanks dat hij op de oprit staat op ongeveer dezelfde afstand. Maar met de dikke muren van nieuwhuizen en triple glas is het gewoon een bunker
Mijn wifi bereik van de M3 is ook bagger. Ik ga met het leggen van de stroomkabels ook een ethernet kabel mee leggen zodat ik een access point kan ophangen in de schuur.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megabeat
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22:29
Tommie12 schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 14:31:
[...]

Ik dacht ooit gelezen te hebben dat de wifi antenne in één van de spiegels zit.
Kijk eens of het wel werkt als je de auto om draait.
Ik heb ook geen bereik, 2.4 en 5ghz getest, de wifi van de buren pakt die wel en onze router hangt nog dichterbij. Letterlijk 1 muur en 5 meter verder maar wil niet. Hotspot werkt wel. Zal een proberen om auto andersom te zetten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SL65
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:58
@Malfunctions
Je kan in de Toybox app de kleur wijzigingen van de Tesla op het scherm.

Klinkt wel als een bug. Het is niet de bedoeling dat dit door het systeem wordt gewijzigd na een update.

[ Voor 37% gewijzigd door SL65 op 22-10-2025 15:59 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

Bij de spuiterij kun je hem laten overspuiten in paars om een en ander weer in lijn te brengen. ;)

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LastSamurai
Iemand nog een goeie tip om witte kentekenplaten te bestellen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:42

duderuud

Sliden is koel

Ik zit er over te twijfelen om een Model 3 te bestellen met de huurkooop optie.
Echter, er staat in de voorwaarden:
Levering dient plaats te vinden uiterlijk 31/12/2025.
Wat als ik nu een M3 bestel en Tesla kan die niet leveren voor het einde van het jaar? Moet ik dan ineens (zeg) 6% rente betalen ipv 0,99% ?

Motor-Forum.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Empie69
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 20:55
LastSamurai schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 16:48:
Ik liet deze maken bij Partspoint. Klaar terwijl u wacht.
Ik weet natuurlijk niet of er een vestiging bij jou in de buurt zit...?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:47
https://www.rdw.nl/locatiewijzer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oid
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Oid

Empie69 schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 16:53:
[...]

Ik liet deze maken bij Partspoint. Klaar terwijl u wacht.
Ik weet natuurlijk niet of er een vestiging bij jou in de buurt zit...?
dit, prijs is vrijwel gelijk en geen gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Vorige week hebben wij onze certified occassion afgehaald uit Juni -2024 en warempel, deze auto had de kenmerkende fabrieksnieuwe Tesla lucht die ik heerlijk vind.

Iemand enig idee hoe ze dit doen, iets met parfum of iets dergelijks?

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

duderuud schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 16:53:

[...]

Wat als ik nu een M3 bestel en Tesla kan die niet leveren voor het einde van het jaar? Moet ik dan ineens (zeg) 6% rente betalen ipv 0,99% ?
Volgens mij is de indicatie op de website best accuraat, ik heb ook nog gekeken, alles met trekhaak staat in Januari. Wil je dus een trekhaak dan zal je die achteraf moeten inbouwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekjeh
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:08
duderuud schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 16:53:

[...]

Als je de financiering voor het einde van het jaar geregeld hebt. Je hebt de financiering al ondertekend voordat de auto wordt gemaakt, dus als dat rond is, kan daar niets meer aan veranderen. Je wordt hier immers ook op getoetst en ondertekent het contract waarin dit is vastgelegd.

Ik zie inderdaad dat op de site staat: Levering dient uiterlijk plaats te vinden op 31/12/2025. Ik vraag me echter af of het contract dan niet gewoon vervalt en je opnieuw door de financiering zou moeten. Ik kan het me haast niet anders voorstellen.

[ Voor 15% gewijzigd door koekjeh op 22-10-2025 17:35 ]

M3 - RWD / Ultra Red - https://ts.la/florian39171

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:42

duderuud

Sliden is koel

Strijpje schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 13:59:
Weet iemand of het een zekerheid is dat de richtingaanwijzer (hendel) terug is op nieuwe M3s? Ik bedoel, de salespersoon aan de lijn zei dat wel toen ik ernaar vroeg maar gek genoeg is de info online erg karig mbt de verschillende uitvoeringen. Ook is het me niet duidelijk of je met huurkoop de auto ook tussentijds kan verkopen/inruilen (mag je bijv kostenloos het restbedrag incl rente in 1x aftikken als het zo ver is). Hm toch weer even langs Tesla vrees ik
De website van Tesla is ook niet bepaald een toonbeeld van duidelijke communicatie. Ik kan ook nergens de voorwaarden vinden van de huurkoopregeling. Zo wil ik ook weten of boetevrij versneld aflossen mogelijk is, om maar wat te noemen...
koekjeh schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 17:31:
[...]

Als je de financiering voor het einde van het jaar geregeld hebt. Je hebt de financiering al ondertekend voordat de auto wordt gemaakt, dus als dat rond is, kan daar niets meer aan veranderen. Je wordt hier immers ook op getoetst en ondertekent het contract waarin dit is vastgelegd.
Helder, klinkt ook logisch

[ Voor 21% gewijzigd door duderuud op 22-10-2025 17:44 ]

Motor-Forum.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 22:51
https://kentekenplaatonline.nl/ :*)

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

duderuud schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 17:31:
[...]

De website van Tesla is ook niet bepaald een toonbeeld van duidelijke communicatie. Ik kan ook nergens de voorwaarden vinden van de huurkoopregeling. Zo wil ik ook weten of boetevrij versneld aflossen mogelijk is, om maar wat te noemen...
Dramatisch inderdaad liep ik ook tegenaan. Het nadeel van huurkoop is dat je pas eigenaar wordt na het betalen van de slotsom. Stel je hebt liquide middelen nodig dan kan je de auto dus niet zomaar verkopen, omdat je eerst de som moet voldoen om eigenaar te worden. Wellicht dat er iets met een omweg mogelijk is maar je bent minder flexibel dan bij een andere financieringsvorm waar je wel de eigenaar bent.

Pagina: 1 ... 144 145 Laatste

Let op:
  • Discussies/uitlatingen over het gedrag of politieke agenda van Elon Musk horen hier niet thuis, zie: Taro in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3"
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: