Je kan in ABRP uw voorkeursroute met persoonlijke laadplanning syncen naar Google Maps en via GM kan je die delen met de Tesla. Maak uw route rustig achter uw PC in ABRP, als je klaar bent open je deze op de smartphone en kan je syncen met GM.
Mijn ervaring is dat dit perfect lukt voor de eerste stop, maar daarna bepalen andere factoren waar je gaat laden, en blijft er nog weinig over van de laadplanning.
In Frankrijk kan je bijna overal laden dus heb je niet echt een laadplanning nodig, maar wijk je af van de populairste autostrades dan kan je best eens op voorhand kijken waar een laadstation is.
In mijn Volvo XC40 Recharge tijdperk maakten we gebruik van de app ChargingTime, daar kan je wat voorkeuren instellen (bv. hoeveel laadpunten, enkel 300kW laders, provider,...) maar kan je ook de bezetting zien. Mijn vrouw (bijrijder) startte die dan een 30' op voorhand op en dan stelde ze in de navigatie het laadpunt in.
Enige vraag waar ik niet kan op antwoorden als je een niet-Tesla SuC instelt of de Tesla begint voor te verwarmen? In de zomer is dat niet echt een probleem, maar als het wat kouder wordt kom je graag met een voorverwarmde batterij aan bij een laadstation. Ik kan wel via Enhance commander de preconditie manueel opstarten.
[
Voor 4% gewijzigd door
RigolleM op 19-10-2025 09:55
]