Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvolutionX
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:19
aschja schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 09:19:
[...]

Een uitlaat op je Model 3. Wat een ongelooflijke pauper ben je dan. :+
Ach, ik heb lelijkere Model 3's gezien met afzichtelijke bodykits.
De foto's zijn uit 2022, ik vind sommige dingen niet eens zo slecht gedaan en ook de Tesla letters achterop zag je destijds nog niet zo veel, welke achteraf gezien wel op de juiste plaats zitten kijkend naar het facelift model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:23
Fire69 schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 22:11:
[...]

Je krijgt de meldingen enkel als je op navigatie rijdt.
Thanks! Dat is wel een tegenvaller want die gebruik ik zelden, dan maar eens alternatieven verkennen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nDirect090
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20:01
andy88 schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 09:27:
[...]

Thanks! Dat is wel een tegenvaller want die gebruik ik zelden, dan maar eens alternatieven verkennen
Flitsmeister op je telefoon, en je telefoon automatisch flitsmeister laten starten zodra deze connectie maakt met de bluetooth van Tesla ;) evt nog het geluid over de speakers van je Tesla laten afspelen

[ Voor 8% gewijzigd door nDirect090 op 16-10-2025 09:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:04
nDirect090 schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 09:28:
[...]

Flitsmeister op je telefoon, en je telefoon automatisch flitsmeister laten starten zodra deze connectie maakt met de bluetooth van Tesla ;) evt nog het geluid over de speakers van je Tesla laten afspelen
FM werkt niet in België, dus ik start altijd de navigatie als ik verder moet dan mijn gemeente. De flitspalen in mijn gemeente weet ik ondertussen wel staan. Ik zie ook graag de SoC bij aankomst en dat heb je enkel als je navigeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-10 10:57
RigolleM schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 09:32:
[...]
Ik zie ook graag de SoC bij aankomst en dat heb je enkel als je navigeert.
dat is logisch anders heeft de auto geen idee waar je heen gaat (of je moet op een vast traject zitten dat zou de auto kunnen bepalen). Dat de melding van de flitsers niet altijd werkt vind ik wel jammer, had mooi geweest als dat altijd zou werken

[ Voor 15% gewijzigd door Svennie op 16-10-2025 10:57 ]

PSN ID: Svennie-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 15:06
Ik wil mijn vriendin haar iPhone laten verbinden via bluetooth zodat als zij de auto pakt haar Spotify en andere apps kan gebruiken over de speakers van de auto. Alleen als ik zoek naar apparaten wordt haar telefoon niet gevonden, iemand hier die mogelijk weet waar dat aan kan liggen? Ik hoef toch niet een heel nieuw profiel voor haar aan te maken mag ik hopen.

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:55
Davidas schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 11:09:
Ik wil mijn vriendin haar iPhone laten verbinden via bluetooth zodat als zij de auto pakt haar Spotify en andere apps kan gebruiken over de speakers van de auto. Alleen als ik zoek naar apparaten wordt haar telefoon niet gevonden, iemand hier die mogelijk weet waar dat aan kan liggen? Ik hoef toch niet een heel nieuw profiel voor haar aan te maken mag ik hopen.
Wat is er mis met een extra profiel? Dan heeft ze ook direct haar eigen stoel- en spiegelposities en zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 00:36
Werkt de spotify app in de Tesla ook zonder connectivity als deze is verbonden met je telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
aschja schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 12:01:
[...]

Werkt de spotify app in de Tesla ook zonder connectivity als deze is verbonden met je telefoon?
Als je geen Premium Connectivity hebt werkt de Spotify app in de Tesla ook als deze verbonden is met de wifi hotspot van je telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eisbar
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 20:47
bert pit schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 22:52:
[...]

Ik gebruik ze al jaren als winterband voor de wintersport en slechte weersomstandigheden. Kettingen moeten altijd mee.
Ah ok ja dat heeft wel zin. Ze zitten dicht tegen de 'echte' winterbanden aan vond ik. Eigenlijk gewoon een wat duurdere winterband, die beter tegen warm weer kan dan een pure winterband wellicht.
Ik heb ook altijd kettingen bij mij in de bergen, maar dat geldt zeker niet voor iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
aschja schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 12:01:
[...]

Ja, maar als mijn vriendin dan Spotify luistert in de auto kan ik niet meer luisteren vanaf een ander apparaat omdat deze dan al in gebruik is door de Tesla media player.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidas
Fire69 schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 11:55:
[...]

Wat is er mis met een extra profiel? Dan heeft ze ook direct haar eigen stoel- en spiegelposities en zo.
Lokaal profiel dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
pdidi schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 12:06:
[...]

Als je geen Premium Connectivity hebt werkt de Spotify app in de Tesla ook als deze verbonden is met de wifi hotspot van je telefoon
Ik heb Premium

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:19
Voor wie ook graag jaarlijks een nieuwe Tesla rijdt: mijn inruilvoorstel is vandaag hoger dan vorige maand. Ik check het elke maand en het loopt normaliter zo'n €1k per maand af, nu dus niet en zelfs wat hoger.

Als ik nu van m'n Quicksilver RWD naar Diamond black zou overstappen moet ik inclusief inruilpremie €4k bijbetalen, ofwel €370 per gereden maand. En dan zegt men dat nieuwe auto's rijden duur is 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 16-10 15:49
[...]

Ach ja, het is wel een echte Performance (RDW-registratie: PP2N), dus hij gaat in 3,3 seconden naar de 100 km/u.
Vier uitlaten voor zo'n vermogen vind ik persoonlijk minder ‘RICE’ dan bijvoorbeeld een Golf 1.0 TSI met een Golf R bodykit en bijbehorende Akrapovic-uitlaat, maar dat is natuurlijk mijn mening.
Iedereen heeft zijn eigen smaak en voorkeuren, dus ik zou hem gewoon in zijn waarde laten.
En nee, ik ben het niet – ik vind het zelf ook niet de mooiste maar smaken verschillen nu eenmaal.

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knowbody
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 23:10
Heb jullie al ergens kunnen lezen WAAROM de standaard range RWD 'Premium' uit de lijst is verdwenen?

Ik heb het vermoeden dat het heeft te maken met de importheffingen en daardoor onzekere beschikbaarheid voor Tesla in de supply chain waardoor Tesla 'wordt gedwongen' deze LFP dan voor de nieuwe instapper te reserveren.

Het zal me niet verbazen als de keuze ooit weer terugkeert in de lijst.

Dat de WLTP van de instapper nu iets groter is geworden komt mogelijk niet alleen door de 18" wielen, maar door een begrenzing of bezuiniging op de inverter. Minder power.

[ Voor 5% gewijzigd door Knowbody op 16-10-2025 14:16 ]

0599 BJ 2022, Nibe Split 12 kW, SMO S40. Getuned naar 56 Hz max, 20 lpm debiet verwarming en koeling, stille mode altijd aan.Hier verdwijnt de legionella aangroei dagelijks in het riool. 9000 Wp plat dak 10xNO, 10xZW, 5xZO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19:47

bert pit

asdasd

Felyrion schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 15:30:
Anderen hier die vaak naar podcasts luisteren in de auto? Hoe doen jullie dat?

Tot nu toe nog geen goede manier gevonden. Zowel Spotify als Youtube Music herstarten de podcast vanaf de start elke keer als ik uit- en weer instap. Op de telefoon (en dus android auto op de vorige auto) gaat dat wel goed.

Ik ben nu maar teruggeschakeld naar audio over bluetooth, maar dat kost wel een bult extra handelingen elke keer (Audio naar bluetooth, telefoon tevoorschijn halen, juiste app weer starten, podcast vervolgen).

Kan dat handiger?
Op een of andere miraculeuze wijze is dit bij mij nu ineens weer opgelost en werkt het weer correct. Ik heb wel een premium abonnement en ben met Spotify in de tesla daarmee ingelogd. Waar ik wel eens last van heb is dat sommige (muziek) podcasts niet werken omdat ik mij in het buitenland zou bevinden 8)7
Overigens is het logisch dat het bij Android auto wel werkte omdat die het gewoon van je telefoon af haalt. Tussen Tesla en Android/iPhone moet dat via de cloud.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• big_one
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:14
Knowbody schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 14:06:
Heb jullie al ergens kunnen lezen WAAROM de standaard range RWD 'Premium' uit de lijst is verdwenen?

Ik heb het vermoeden dat het heeft te maken met de importheffingen en daardoor onzekere beschikbaarheid voor Tesla in de supply chain waardoor Tesla 'wordt gedwongen' deze LFP dan voor de nieuwe instapper te reserveren.

Dat de WLTP van de instapper nu iets groter is geworden komt mogelijk niet alleen door de 18" wielen, maar door een begrenzing of bezuiniging op de inverter. Minder power.
Ik vermoed marketing: ruimte maken voor de Standaard.

Wat betreft de WLTP, kan ook komen door v49 en de 5M accu zijn:
https://tff-forum.de/t/wiki-akkuwiki-model-3-model-y-cybertruck/107641

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat heeft de LFP ermee te maken? Die zit in de nieuwe instapper, en ook in de oude toch? Uiteindelijk doen ze het alleen maar om er beter aan te worden. Ze merken dat de oude instapper alleen nog goed weg gaat met kortingen. De korting hebben ze nu verwerkt in de prijs door hem gewoon uit te kleden. Kan best zijn dat hij nog weer terug komt.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bert pit

bert pit

asdasd

GarageGoblin schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 08:17:
Ik zie nu dat stap 1: "cleaning wipe"
Bestaat uit 2 stappen. Ik heb alleen het vochtige doekje gebruikt, niet de droge doek (zie die nu pas). Beetje jammer dit..[Afbeelding]
Ik roep het elk half jaar weer een keer: hou er rekening mee dat je garantie vervalt als je een screenprotector gebruikt.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bert pit

bert pit

asdasd

Dat moet Sjonnie zijn. >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:35
bert pit schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 14:27:
[...]

Ik roep het elk half jaar weer een keer: hou er rekening mee dat je garantie vervalt als je een screenprotector gebruikt.
Je kunt het blijven roepen maar het blijft onzin. Dit zegt Tesla zelf:
Any damage caused by installing a screen protector is not covered by the warranty.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Maurice-
Devian schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 14:45:
[...]

Je kunt het blijven roepen maar het blijft onzin. Dit zegt Tesla zelf:

[...]
Daar staat in het Engels precies wat hij zegt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jmtpes
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 00:42
Maurice- schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 13:29:
Voor wie ook graag jaarlijks een nieuwe Tesla rijdt: mijn inruilvoorstel is vandaag hoger dan vorige maand. Ik check het elke maand en het loopt normaliter zo'n €1k per maand af, nu dus niet en zelfs wat hoger.

Als ik nu van m'n Quicksilver RWD naar Diamond black zou overstappen moet ik inclusief inruilpremie €4k bijbetalen, ofwel €370 per gereden maand. En dan zegt men dat nieuwe auto's rijden duur is 8)
Je hebt zelf nu een M3h quicksilver toch? En ga je het doen voor een nieuwe auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
Maurice- schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 14:52:
[...]

Plus dat die "Any Damage" dus niet beperkt hoeft te zijn tot de touchscreen zelf, maar ook damage die (indirect) hierdoor is veroorzaakt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:22
[...]

Ik vind het ook wel over de top, maar om het nu pauper te noemen gaat wel ver.
Dat gevoel heb ik altijd meer bij huurauto's van werkgevers. Maar goed, dat is een andere discussie.

Dit soort aanpassingen zie je best veel bij Aziatische auto's. Kan best dat de eigenaar voorheen Aziatische ICE's reed en daar ook dit soort aanpassingen deed. Ik zag laatst wel in het echt een model 3 staan met een hele andere neus erop. Zag er niet eens zo heel verkeerd uit. Bovenstaande vind ik zoals ik al zei wel over de top, maar ik heb dat verbouwen van die Aziatische auto ook nooit echt mooi gevonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WishmasterNL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-10 10:44

WishmasterNL

XBOX: WishmasterNLD

bert pit schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 11:44:
[...]

Michelin Crossclimate prima,
Hier aan het wachten op de CrossClimate 3, maar deze is er nog niet in de maat 235/45 R18.
De climates 2 wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Nu online
Jouw vriendin kan via bluetooth verbinden, maar veel handiger is om haar een eigen profiel te geven. Dan kan ze Spotify in de wagen gebruiken en verprutst ze jouw zit/spiegel positie niet.

Je moet jouw vriendin uitnodigen als extra bestuurder in de app en dan ze kan een phone key koppelen.

Of je geeft haar een keycard en hangt er een ander lokaal profiel aan. Maar erg handig zijn die keycards niet. Niet automatisch openen/sluiten. Niet voorverwarmen/koelen, ...

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
Broodro0ster schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 15:35:
[...]

Je moet jouw vriendin uitnodigen als extra bestuurder in de app en dan ze kan een phone key koppelen.
Dat kun je alleen doen als je eigenaar bent van de auto. Als het een leaseauto is kan dat alleen via de leasemaatschappij. Dan is het meestal veel makkelijker om in de auto gewoon een nieuw lokaal bestuurdersprofiel aan te maken voor je partner, je partner jouw Tesla account in de app laten gebruiken en vervolgens de telefoon van je partner als phone key koppelen aan dat lokale bestuurdersprofiel.
Ik heb in deze post al eens een poging gedaan om het verschil tussen Tesla bestuurdersprofiel, lokaal bestuurdersprofiel en het Tesla Account uit te leggen

[ Voor 15% gewijzigd door pdidi op 16-10-2025 15:46 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:35
Maurice- schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 14:52:
[...]

Daar staat niet wat hij zegt.

Hij zegt je hebt geen garantie als je een screenprotector gebruikt.

Daar staat:
Je hebt geen garantie als het probleem wat je aanmeld veroorzaakt word door de screenprotector.

Dus je garantie vervalt helemaal niet..

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 18-10 08:36
Devian schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 15:48:
[...]
Daar staat:
Je hebt geen garantie als het probleem wat je aanmeld veroorzaakt word door de screenprotector.
En daar wordt het net tricky. Wat als jouw probleem niet veroorzaakt is door de screenprotector, maar Tesla zegt dat het wel zo is, hoe ga je je onschuld bewijzen tegen zo'n grote gigant?
Je kan beter die miserie vermijden en er geen protector op plaatsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPDeckers
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-10 08:39
Devian schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 15:48:
[...]
Dus je garantie vervalt helemaal niet..
Beter: "Dus je garantie vervalt niet helemaal.."

Daarna mag je discussie voeren met Tesla of het niet sluiten van de achterklep veroorzaakt wordt door de screenprotector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kahraman11
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-10 11:41
Ik loop tegen 2 problemen aan met mijn profiel in onze Tesla Model 3 Performance van 2019.
1. Als ik spraakbediening doe om het adres in de navigatie te laten invullen bijvoorbeeld detecteert hij niks terwijl ik aan het praten ben. Terwijl als ik dit doe terwijl ik op het profiel van mijn vrouw zit lukt het wel.
2. Mijn stoelprofiel wilt niet opgeslagen worden. Telkens pas ik mijn stoel aan en klik ik op opslaan, maar hij onthoudt mijn stand niet de volgende keer als ik weer instap.

Iemand enig idee?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maurice-
Jmtpes schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 14:52:
[...]

Je hebt zelf nu een M3h quicksilver toch? En ga je het doen voor een nieuwe auto?
Klopt en als ik die kleur niet al had zou ik het nu kiezen. Maar de achterbanden gebruik ik behoorlijk, wil de orginele richtaanwijzer (die knopjes wennen bij mij niet en wil niet volledig afhankelijk zijn van Enhance) en de nieuwe originele zwarte letters achterop. Dan ben je er bij elkaar al bijna. Denk inderdaad dat ik ervoor ga, de bumpercamera kan in de toekomst een must have worden en je begint weer mooi op 0.

Derde nieuwe Tesla in 3 jaar met gemiddelde afschrijving onder de €400 pm, niks mis mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:51
Eergisteren was ik aan het rijden en hoorde een hele harde knal. Zo'n knal die je hoort als glas barst of knapt. Ik van de Model 3 het hele dak controleren en van binnen de voorruit en zag niets. Nu 2 dagen later sta ik voor de auto en ik kijk eens goed en toen pas zag ik het. In de voorruit zit een barst die niet van rand tot rand loopt. Morgen maar even bellen voor een nieuwe voorruit en gelukkig ben ik ervoor verzekerd want dit zijn dure geintjes. Als je in de auto zit zie je het totaal niet vandaar dat het mij ook niet was opgevallen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8HDA0Qoq7skJw1UCIPwuLKo7Aj0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VVPhzGsdeqYwzJrq5ix7Uql8.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 6% gewijzigd door Daniel. op 16-10-2025 17:37 ]

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cwegh
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 00:28
Eerder voorbij gekomen in dit topic, sinds 1 van de laatste updates krijg ik TA / verkeersberichten via de radio door. Nog nooit voorgehad sinds ik de auto bijna 2 jaar heb (ik rij altijd op een route via de navigatie om aankomtijd in te schatten)

Tesla service request ingeschoten zoals hier eerder in het forum aangegeven werd om het uit te zetten, deze feedback teruggekregen:
Het probleem met de TA is een firmware bug. Op deze moment kunnen we die niet uitschakelen. Dit probleem zal verholpen worden in een toekomstige update waarvan de versie nog niet bekend is.
Omdat de oorzaak gevonden is (firmware bug) word deze service aanvraag gesloten.
Mvg Yannick Sr virtual tech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knowbody
big_one schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 14:21:
[...]

Ik vermoed marketing: ruimte maken voor de Standaard.
Kan geen marketing zijn om daarmee een gat te laten ontstaan van 11K....!

0599 BJ 2022, Nibe Split 12 kW, SMO S40. Getuned naar 56 Hz max, 20 lpm debiet verwarming en koeling, stille mode altijd aan.Hier verdwijnt de legionella aangroei dagelijks in het riool. 9000 Wp plat dak 10xNO, 10xZW, 5xZO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterchiev
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 23:55
Knowbody schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 18:01:
[...]

Kan geen marketing zijn om daarmee een gat te laten ontstaan van 11K....!
Als die terugkomt is het pas in 2026 Q1. Deze move is voor leaserijders met lage bijtelling ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karel_G_1981
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 16-10 19:00
Vraagje , ik he b Altijd zon gekke laadcurve bij superchargers (model 3 rwd) , is dit altijd zo ? Piek op 180kwh voor een aantal minuten en dan resoluut terug naar iets meer dan 100. Je zou een geleidelijke curve verwachten. Ben benieuwd of dit de “normale” m3 rwd (lfp)laadcurve isAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gilYSjtVZvqY1w_3reggyDpeZf4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ukKUVvfFGQOTyRWEwrCFk2dc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisbok
Vanmiddag proef gereden in de nieuwe Y performance, rijdt echt lekker! Kan het op dit moment alleen niet verantwoorden ten opzichte van de MY AWD met de 5k extra inruilkorting (ga daar zaterdag nog eens mee proef rijden). Verwacht iemand dat er op de performance nog een actie komt? Kan het mij bijna niet voorstellen gezien de nieuwigheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nosuchuser
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 18:48
cwegh schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 17:39:
Eerder voorbij gekomen in dit topic, sinds 1 van de laatste updates krijg ik TA / verkeersberichten via de radio door. Nog nooit voorgehad sinds ik de auto bijna 2 jaar heb (ik rij altijd op een route via de navigatie om aankomtijd in te schatten)

Tesla service request ingeschoten zoals hier eerder in het forum aangegeven werd om het uit te zetten, deze feedback teruggekregen:

[...]
Dit een bug noemen, ik wil dit gewoon als optie, fijn om elk half uur de mobiele flitsers en grootste file informatie door te krijgen (naast de premium connectivity die ik heb)
andy88 schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 21:59:
Ik heb onlangs een model 3 gekocht (tweedehands, 2019) maar krijg op geen enkele manier meldingen van flitsers ingeschakeld.

Ik heb premium connectivity en het vinkje ‘Snelheidscamera geluidssignaal’ aangezet. Ondanks dat geen meldingen bij vaste flitspalen en trajectcontroles. Mis ik iets?
Een aantal dagen geleden heb ik 2025.38.3.1 geïnstalleerd en ik heb de indruk dat de akoestische meldingen weg zijn; de trajectcontrole waar ik dagelijks doorheen rijd wordt wel op het scherm getoond maar het ‘duink’ geluidje dat er eerder wel werd afgespeeld, wordt nu niet meer afgespeeld.
Op welke sw versie zit jij?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aschja
JPDeckers schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 16:37:
[...]

Beter: "Dus je garantie vervalt niet helemaal.."

Daarna mag je discussie voeren met Tesla of het niet sluiten van de achterklep veroorzaakt wordt door de screenprotector.
Dan trek je dat ding er toch af voordat je garantie claimt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jmtpes
Maurice- schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 16:53:
[...]

Klopt en als ik die kleur niet al had zou ik het nu kiezen. Maar de achterbanden gebruik ik behoorlijk, wil de orginele richtaanwijzer (die knopjes wennen bij mij niet en wil niet volledig afhankelijk zijn van Enhance) en de nieuwe originele zwarte letters achterop. Dan ben je er bij elkaar al bijna. Denk inderdaad dat ik ervoor ga, de bumpercamera kan in de toekomst een must have worden en je begint weer mooi op 0.

Derde nieuwe Tesla in 3 jaar met gemiddelde afschrijving onder de €400 pm, niks mis mee.
Helaas krijg ik nu 1800 minder tov mn vorige inruil offerte. We zijn nu wel 3mnd en 4800km verder.l, had gehoopt dat net als jij een hogere waarde zal ontvangen.
Bijna 6k erbij betalen voor een nieuwe rdw quick silver is een twijfel gevalletje. Aan de andere kant ik wil wel echt dolgraag de stalks erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter.N
  • Laatst online: 22:20
Jmtpes schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 20:12:
[...]

Helaas krijg ik nu 1800 minder tov mn vorige inruil offerte. We zijn nu wel 3mnd en 4800km verder.l, had gehoopt dat net als jij een hogere waarde zal ontvangen.
Bijna 6k erbij betalen voor een nieuwe rdw quick silver is een twijfel gevalletje. Aan de andere kant ik wil wel echt dolgraag de stalks erbij.
Hoe weten jullie precies wat jullie voor jullie auto terugkrijgen? De prijs is toch slechts een indicatie, en de definitieve waarde krijg je pas na bestelling? Dat kan volgens mij nog best wat afwijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
GIsteren naar Belgie gereden en zowel op de heen als terugweg geen last gehad dat de kaart weg viel.

Op de heenweg was het me eigenlijk helemaal niet opgevallen, daarom was ik alert op de terugweg. Zag de 4G verbinding ruime tijd wegvallen, maar de kaart (geen sateliet beeld) bleef netjes actief. Dat was eerder wel anders met minutenlang een blauwe streep op een zwarte kaart.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jmtpes
wouter.N schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 20:24:
[...]

Hoe weten jullie precies wat jullie voor jullie auto terugkrijgen? De prijs is toch slechts een indicatie, en de definitieve waarde krijg je pas na bestelling? Dat kan volgens mij nog best wat afwijken.
Volgens mij waren onze mede tweakers op dit forum redelijk tevreden over hun inruilbod en daadwerkelijke inruilbedrag bij aankoop van een nieuwe tesla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:56
Dennisbok schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 19:17:
Vanmiddag proef gereden in de nieuwe Y performance, rijdt echt lekker! Kan het op dit moment alleen niet verantwoorden ten opzichte van de MY AWD met de 5k extra inruilkorting (ga daar zaterdag nog eens mee proef rijden). Verwacht iemand dat er op de performance nog een actie komt? Kan het mij bijna niet voorstellen gezien de nieuwigheid
Ik heb dat afgelopen zaterdag gedaan in Duiven.
Wilde mijn Y AWD van 2023 daarop inruilen, maar door die 5k die je bij inruil mist is het verschil 14k vergeleken de nieuwe Y AWD.
Stoelen zitten wel goed ben zelf 1,93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisbok
SpikeHome schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 21:17:
[...]

Wilde mijn Y AWD van 2023 daarop inruilen, maar door die 5k die je bij inruil mist is het verschil 14k vergeleken de nieuwe Y AWD.
Ja precies dit, met 14k kun je een hoop andere leuke dingen doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice-
wouter.N schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 20:24:
[...]

Wat @Jmtpes zegt inderdaad. De ervaringen in het levering topic waren positief en waar er een afwijking was werd dat na contact rechtgezet. Het gaat ook niet om een oud gebakje, m'n auto is 11 maanden en 17k km, onbeschadigd en ruikt nog nieuw van binnen. Als het minder wordt doe ik het gewoon niet, gokje van €250 waarvan ik wel weet wie er het meeste belang heeft bij levering ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PixelPusher
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-10 17:13
Even een kort veslagje over mijn recente inruilactie.

Mijn Model 3 2022 kreeg een initieel inruilbod van 19.500 maar is later verhoogd naar 21.500.
Met de 4.000 euro extra inruil (dit vond in augustus plaats) kwam ik dus op een totale inruil van 25.500 uit.

De Model 3 die ik heb ingeruild is niet direct bij Tesla in het occasion aanbod beland maar staat nu al ruim 2 maanden aangeboden bij een autohandelaar voor 24.995, dus minder dan wat ik ervoor gekregen heb.
Al met al ben ik achteraf dus blij dat ik hem via de inruil ben kwijtgeraak en niet moeilijk heb zitten doen met particuliere verkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• POLICE
  • Registratie: December 1999
SpikeHome schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 21:17:
[...]

Ben zelf ook 1,93, vandaag proefgereden in de AWD, en voor me gevoel is het zitvlak toch net te kort. Na de proefrit in de performance gezeten, en dat zit toch een stuk fijner met die zitverlenger die je kan verstellen. Dit is het enige wat me nog tegen houdt om de AWD te bestellen met de huidige actie.

Lees al een tijdje mee omdat ik in de markt ben voor een model y, en heb een aantal vragen, wellicht weten jullie meer:

- de performance ondersteunt V2L, weten jullie of dat een hardware of software kwestie is? Zouden de andere versies die dan ook in de toekomst kunnen krijgen.

- is het mogelijk om je zelf opgewekte stroom van je zonnepanelen te gebruiken voor het opladen met de tesla wall connector? Ivm het stoppen van het salderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hek030
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-10 06:27
GarageGoblin schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 09:36:
[...]

Dan denk ik dat dit ook niet mag! (S3XY knob installeren). Haha[Afbeelding]
Als een screen protector al niet lukt denk ik dat dit ook niet verstandig is inderdaad 🤔😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megabeat
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 14:41
ZeRoC00L schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 20:32:
GIsteren naar Belgie gereden en zowel op de heen als terugweg geen last gehad dat de kaart weg viel.

Op de heenweg was het me eigenlijk helemaal niet opgevallen, daarom was ik alert op de terugweg. Zag de 4G verbinding ruime tijd wegvallen, maar de kaart (geen sateliet beeld) bleef netjes actief. Dat was eerder wel anders met minutenlang een blauwe streep op een zwarte kaart.
Roaming is beetje slecht, kan even duren voordat er verbinding is. Ik heb hetzelfde als ik Duitsland inrij. Oplossing telefoon hotspot maken en en via wifi verbinden met auto. Uiteraard moet je bereid zijn om beetje te snoepen van je telefoon bundel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaBlack_NL
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18-10 12:18
karel_G_1981 schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 19:00:
Vraagje , ik he b Altijd zon gekke laadcurve bij superchargers (model 3 rwd) , is dit altijd zo ? Piek op 180kwh voor een aantal minuten en dan resoluut terug naar iets meer dan 100. Je zou een geleidelijke curve verwachten. Ben benieuwd of dit de “normale” m3 rwd (lfp)laadcurve is[Afbeelding]
Ziet er niet heel abnormaal uit. De piek laadsnelheid kan hij gewoon niet zolang volhouden. Welke auto gaat het precies over? Model 3 RWD 2024+ ? Of een 2de hands? Mijn 2024 RWD valt ook flink terug na 10%. Een gemiddelde van 120kW is gewoon keurig voor dit model. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FiQ9ePSmL5PDmOApi9TiY0J2k3Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jka5D3i2v24kwibo0sNrQH5j.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
megabeat schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 06:05:
[...]

Roaming is beetje slecht, kan even duren voordat er verbinding is. Ik heb hetzelfde als ik Duitsland inrij. Oplossing telefoon hotspot maken en en via wifi verbinden met auto. Uiteraard moet je bereid zijn om beetje te snoepen van je telefoon bundel.
Ik zeg dus juist dat ik (qua kaart weergave) geen last had van roaming, dat het erop lijkt dat de kaart verder is ingeladen dan voorheen.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:16
PixelPusher schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 23:38:
Even een kort veslagje over mijn recente inruilactie.

Mijn Model 3 2022 kreeg een initieel inruilbod van 19.500 maar is later verhoogd naar 21.500.
Met de 4.000 euro extra inruil (dit vond in augustus plaats) kwam ik dus op een totale inruil van 25.500 uit.

De Model 3 die ik heb ingeruild is niet direct bij Tesla in het occasion aanbod beland maar staat nu al ruim 2 maanden aangeboden bij een autohandelaar voor 24.995, dus minder dan wat ik ervoor gekregen heb.
Al met al ben ik achteraf dus blij dat ik hem via de inruil ben kwijtgeraak en niet moeilijk heb zitten doen met particuliere verkoop.
Welke model 3 uit 2022 had je?
En hoeveel km op de teller?

Om even een idee te krijgen hoe en wat.

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
  • Laatst online: 22:23
nosuchuser schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 19:22:
[...]

Dit een bug noemen, ik wil dit gewoon als optie, fijn om elk half uur de mobiele flitsers en grootste file informatie door te krijgen (naast de premium connectivity die ik heb)

[...]

Een aantal dagen geleden heb ik 2025.38.3.1 geïnstalleerd en ik heb de indruk dat de akoestische meldingen weg zijn; de trajectcontrole waar ik dagelijks doorheen rijd wordt wel op het scherm getoond maar het ‘duink’ geluidje dat er eerder wel werd afgespeeld, wordt nu niet meer afgespeeld.
Op welke sw versie zit jij?
Ik zit nog op 2025.32.6 maar heb ook geen acoustische meldingen

Heb nu flitsmeldingen door de blitz.de app (0,49 euro eenmalig). Ik laat die via iOS automatisering automatisch starten als er bluetooth verbinding is en de meldingen komen dan via die weg binnen. Functioneel is het zeker maar had liever gewoon de native optie werkend gehad. Ik ga zo updaten en kijken of er iets veranderd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PixelPusher
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-10 17:13
xares schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 07:49:
[...]

Welke model 3 uit 2022 had je?
En hoeveel km op de teller?

Om even een idee te krijgen hoe en wat.

Dank!
RWD Solid Black, 90k kilometer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
POLICE schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 23:49:
[...]

Ben zelf ook 1,93, vandaag proefgereden in de AWD, en voor me gevoel is het zitvlak toch net te kort. Na de proefrit in de performance gezeten, en dat zit toch een stuk fijner met die zitverlenger die je kan verstellen. Dit is het enige wat me nog tegen houdt om de AWD te bestellen met de huidige actie.

Lees al een tijdje mee omdat ik in de markt ben voor een model y, en heb een aantal vragen, wellicht weten jullie meer:

- de performance ondersteunt V2L, weten jullie of dat een hardware of software kwestie is? Zouden de andere versies die dan ook in de toekomst kunnen krijgen.

- is het mogelijk om je zelf opgewekte stroom van je zonnepanelen te gebruiken voor het opladen met de tesla wall connector? Ivm het stoppen van het salderen.
Ik rijd 2jaar nu de Y van 2023, stoelen zijn idd te kort en heb er alleen last van op lange afstanden waar ik 2uur of langer in de auto zit, echter door acc of ap te gebruiken kan ik altijd verzitten en houd ik het vol.
Maar de performance stoelen mogen ze ook in de andere uitvoeringen zetten althans de verlengers.

V2L waarom zou je dat willen kan af en toe handig zijn onderweg misschien.

Laden met je pv kan elke ev, zorg voor een goede laadpaal die dat ondersteunt
Heb zelf de enphase charge 2 paal die schakels tussen 1 en 3 fase en kijkt naar het vermogen wat ik terug lever.
Maar er zijn meer laadpalen die dat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
POLICE schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 23:49:
[...]
In Europa wordt V2L, wat bij Tesla Powershare heet, (nog) niet ondersteund

[ Voor 4% gewijzigd door pdidi op 17-10-2025 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pdidi schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 10:12:
[...]

In Europa wordt V2L, wat bij Tesla Powershare heet, (nog) niet ondersteund
Powershare is meer dan alleen V2L toch? V2L zou voor mij een leuke gadget zijn maar niet meer dan dat. V2H is wel een stuk interessanter. Ik wil vanaf nu alleen maar auto's hebben die dit ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LastSamurai
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:20
SpikeHome schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 09:10:
[...]

V2L waarom zou je dat willen kan af en toe handig zijn onderweg misschien.
V2L kan sporadisch handig zijn. De auto stofzuigen bijvoorbeeld als je geen oprit hebt. Of soms met kamperen. Of een straatBBQ waar wat verlichting nodig is. Er zijn zat situaties denkbaar waarin het best handig kan zijn.
Maar echt onmisbaar is het denk ik niet. Meer een nice to have.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bert pit

bert pit

asdasd

Ik denk in het kader van massaproductie, efficiëntie en standaardisatie. Dus om dezelfde reden die Henry Ford destijds aanvoerde betreffende de kleur van de T-Ford: "Any customer can have a car painted any color that he wants, so long as it is black."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Ik heb V2H ook als must have voor een volgende EV, of Elon moet het via een update activeren.

Ik rijd relatief weinig en kan makkelijk 15-20kWh voor buffer voor mijn zonnepanelen willen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gyrolion
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-10 10:28
Met de huidige 1% rente op de huurkoop bij een nieuwe Model Y AWD zit ik te twijfelen om van mijn model 3 over te gaan naar de Y.

Nu heb ik een Ultra Red model 3 welke op de motorkap vol zit met steenslag en andere gekkigheid. (en dat na nog geen 100.000km)
Ik vraag me dus af hoe de huidige model y's juniper er voor staan kwa steenslag?
Vooral de kleur Ultra Red en Quicksilver ben ik benieuwd naar.

Dat is voor mij dan wel de keuze om deze keer de neus volledig in PPF te laten zetten, nu niet gedaan en achteraf spijt van, maar als het wel mee valt me de Y laat ik dat misschien zitten.

En weet iemand of je bij huurkoop ook de inruil premie krijgt of dat dat alleen bij een contant betaling is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barse87
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 23:09
PixelPusher schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 18:55:
Hallo,

Sinds augustus heb ik een M3H en het valt me de laatste weken bij het parkeren op dat de remmen een flinke piep geven, vooral bij vochtig weer. Hebben hier meer mensen last van? Hiervoor heb ik 4 jaar een andere model 3 gereden maar heb het gepiep daar nooit gehoord.

Ik ga van het weekend even proberen om de remmen te burnishen en als dat niet help gaat ie even naar het SeC, maar was even benieuwd naar andere ervaringen.
Heb ik nu ook last van… Heeft het burnishen geholpen?

9280WP | Daikin Altherma 3 LT 8kW | VW e-Golf 2019 | Tesla Model 3 RWD 2025

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-10 17:52

GforceNL

Out of memory....

Gyrolion schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 10:28:
Met de huidige 1% rente op de huurkoop bij een nieuwe Model Y AWD zit ik te twijfelen om van mijn model 3 over te gaan naar de Y.

Nu heb ik een Ultra Red model 3 welke op de motorkap vol zit met steenslag en andere gekkigheid. (en dat na nog geen 100.000km)
Ik vraag me dus af hoe de huidige model y's juniper er voor staan kwa steenslag?
Vooral de kleur Ultra Red en Quicksilver ben ik benieuwd naar.

Dat is voor mij dan wel de keuze om deze keer de neus volledig in PPF te laten zetten, nu niet gedaan en achteraf spijt van, maar als het wel mee valt me de Y laat ik dat misschien zitten.

En weet iemand of je bij huurkoop ook de inruil premie krijgt of dat dat alleen bij een contant betaling is.
Het is of /of, niet en/en. 0% rente bij financial lease (zakelijk) / 0.99 bij huurkoop, of 5000 inruil premie.

bron: Tesla adviseur waar ik deze week een Tesla besteld heb, die heeft het voor me uit gezocht.

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
Inspired schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 10:16:
[...]
Powershare is meer dan alleen V2L toch? V2L zou voor mij een leuke gadget zijn maar niet meer dan dat. V2H is wel een stuk interessanter. Ik wil vanaf nu alleen maar auto's hebben die dit ondersteunen.
My bad. De US versie van de Model Y Performance levert idd alleen V2L 2,4kWh. De Cybertruck levert behalve een veel krachtigere V2L 9,6kWh ook V2H 11,5kWh wat samen Powershare heet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gyrolion
  • Laatst online: 18-10 10:28
GforceNL schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 10:36:
[...]

Het is of /of, niet en/en. 0% rente bij financial lease (zakelijk) / 0.99 bij huurkoop, of 5000 inruil premie.

bron: Tesla adviseur waar ik deze week een Tesla besteld heb, die heeft het voor me uit gezocht.
Thanks, dat is wel balen eigenlijk. Had wel zin in die inruil premie.. dit maakt het een stuk minder interessant eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willianv
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Kan je bij gebruik maken van de inruilpremie ook nog gebruik maken van een referral link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0bb
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 17-10 12:14
Opzouten schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 21:35:
[...]

Dan heb je zeker geen camp mode aangezet want dan hèb ik nergens last van.
Natuurlijk heb ik dat wel gedaan.

Ik zie dat meer mensen hetzelfde suggereren maar ik ben natuurlijk niet op mn achterhoofd gevallen. Camp mode stond en ja na 4u in de auto vond ik t heel fijn om weer in de buitenlucht te staan, zal wel persoonlijke voorkeur zijn.

[ Voor 34% gewijzigd door r0bb op 17-10-2025 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
Willianv schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 12:10:
Kan je bij gebruik maken van de inruilpremie ook nog gebruik maken van een referral link?
Ja, maar 1000 SuC km's is niet zo spannend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:05
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JJzSbYW6VT6tjEG4LdT9eRhE-PE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TPI7vpYmzOKEMfGOXTlCjvIL.jpg?f=fotoalbum_large
Ik heb wat lichte parkeer schade aan de achterste bumperplaat van mijn Tesla y juniper. Nu geloof ik dat dit stukje plaatwerk van plastic is gemaakt. Hoe kom ik erachter hoe dit onderdeel heet? Het lijkt bij de juniper uit verschillende stukken gemaakt te zijn

[ Voor 5% gewijzigd door WouterL op 17-10-2025 12:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
pdidi schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 10:51:
[...]

My bad. De US versie van de Model Y Performance levert idd alleen V2L 2,4kWh. De Cybertruck levert behalve een veel krachtigere V2L 9,6kWh ook V2H 11,5kWh wat samen Powershare heet
Ja, ik wist ook niet precies wat de Y daar nu ondersteunde hoor. Beetje jammer dat Tesla (ook) hier niet mee voorop loopt. Als een merk als Tesla gewoon V2H kan aan zetten bij een groot aantal auto's dan zal het allemaal nog wel een keer van de grond komen met V2H.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
Zag laatst dat V2H met elke ev kan bij bright.
Er komt een dc laadpaal waarmee je b.v. ook met 200w kan laden maar ook energie uit je auto accu kan intrekken.

Ben daar wel benieuwd naar, al zou ik v2h nooit met mijn privé auto gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice-
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F5QEV-iTCLRbugoX6dIIhjosQ1s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YccD1sUfU2T4lJTJcQZluG23.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
Vanwege proefgereden in Tilburg. Hier staat een blauwe Longrange AWD Juniper mocht je interesse hebben.

Reed helemaal prima. Het pedaal intrappen, allemachtig, wat een power. Dit model had FSD, want irritant was. Bij elk stoplicht afremmen. Die gekkigheid hoeft voor mij niet. Is Lane assist uit te schakelen? Ik stuur liever zelf namelijk onder adaptive cruise control.

Wel irritant was het zichzelf uitschakelen bij richting aanwijzen. Had gehoopt dat ie dan op pauze gezet zou worden. Raar dat dit het geval is.

We twijfelen erg tussen huurkoop AWD of de iD7 Tourer in de private lease. We vinden het wel spannend om prive zo’n duur apparaat aan te schaffen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• shinken82
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:46
Dus een basic bandenspanning systeem. Een paar auto's terug reed ik in een Golf 7 en die werkte zo. Dus oppompen tot gewenste niveau en dan op SET drukken. Bij overschrijden van die niveau krijg je een waarschuwing over je bandenspanning. Niet een hele grote gemis. Betekent alleen wel dat je elke keer bij een melding alle banden moet controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonina
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23:27
Mijn vorige wagen (Ford Kuga ST uit 2017), had ook zo'n 'eenvoudige' TPMS.
Maar effectief wel nog met een sensor in de band zelf. Ik heb altijd gedacht dat dat verplicht was en het internet geeft me half gelijk.

Maar blijkbaar gaat de verplichting dan om het TPMS systeem en niet over de manier waarop die toegepast is door een sensor in de band zelf.

[ Voor 10% gewijzigd door sonina op 17-10-2025 14:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Willianv
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
aschja schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 14:07:

We twijfelen erg tussen huurkoop AWD of de iD7 Tourer in de private lease. We vinden het wel spannend om prive zo’n duur apparaat aan te schaffen.
Ik heb voorheen een Y AWD gehad, maar deze vorig jaar verkocht.
Nu had ik ook interesse in de private lease ID7 tourer maar heb na 2 proefritten de ID7 toch af laten vallen.
Als je eenmaal een Tesla hebt gehad, dan is een VW BEV toch echt wel minder in vele opzichten.
De aanbieding is echter wel heel erg goed.

Omdat wij echter een extra auto zoeken en dus niet ons hoofdvervoermiddel is gaan we waarschijnlijk voor een model 3. Die vind ik nu met de 5000 inruilpremie ook echt scherp te noemen.
Voor 200-300 euro koop je een oude auto en die ruil je in. Enige eis is geloof ik dat er 3 maanden apk op moet zitten.

Daarmee komt de model 3 op 34990 uit, denk niet dat er een betere nieuwe auto te krijgen is voor dit bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LastSamurai
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:20
Inspired schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 13:44:
[...]

Ja, ik wist ook niet precies wat de Y daar nu ondersteunde hoor. Beetje jammer dat Tesla (ook) hier niet mee voorop loopt. Als een merk als Tesla gewoon V2H kan aan zetten bij een groot aantal auto's dan zal het allemaal nog wel een keer van de grond komen met V2H.
Ik denk dat ze liever hebben dat je een PowerWall aanschaft ipv V2H.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nDirect090
Hebben meer mensen hier problemen (gehad) met verzekeren? Gaat om een model 3 performance uit 2022 (import uit duitsland, Tesla occassion). Op kenteken/RDW staat 377kW bij vermogen. Independer kent alleen performance met 340kW en geven daarom aan niet te kunnen verzekeren.

RDW ook al gesproken, geven aan dat 377kW kloppend is. Ik zit beetje met handen in het haar wat ik nu kan/moet doen. Ik dacht dus gewoon al verzekerd te hebben bij a.s.r. via Independer maar daar werd die dus iedere keer als 'long range' genoemd bij de afschrift, zodoende contact genomen en is dit hele gezeur ontstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 23:23

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
nDirect090 schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 15:40:
Hebben meer mensen hier problemen (gehad) met verzekeren? Gaat om een model 3 performance uit 2022 (import uit duitsland, Tesla occassion). Op kenteken/RDW staat 377kW bij vermogen. Independer kent alleen performance met 340kW en geven daarom aan niet te kunnen verzekeren.

RDW ook al gesproken, geven aan dat 377kW kloppend is. Ik zit beetje met handen in het haar wat ik nu kan/moet doen. Ik dacht dus gewoon al verzekerd te hebben bij a.s.r. via Independer maar daar werd die dus iedere keer als 'long range' genoemd bij de afschrift, zodoende contact genomen en is dit hele gezeur ontstaan.
Tussenpersoon inschakelen? Dan geef je het probleem gewoon uit handen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
SpikeHome schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 13:55:
Zag laatst dat V2H met elke ev kan bij bright.
Er komt een dc laadpaal waarmee je b.v. ook met 200w kan laden maar ook energie uit je auto accu kan intrekken.

Ben daar wel benieuwd naar, al zou ik v2h nooit met mijn privé auto gebruiken.
De Sigen EVDC paal kan dit inderdaad al. Er is ook al een Tweakers forum over waarin iemand al bevestigde dat hij 22kW uit een Tesla M3 kon halen zonder dat er een foutmelding werd gegeven. De discussie in hoeverre dit de garantie op de accu beïnvloed waren de meningen over verdeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nDirect090
BigSmurf schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 16:27:
[...]
Tussenpersoon inschakelen? Dan geef je het probleem gewoon uit handen.
Ik ben daar niet helemaal bekend mee, maar hoe zou ik dat kunnen aanpakken? Ik wist niet dat zoiets bestond.

Ik heb geen schade oid. Het gaat gewoon puur over het afsluiten van de verzekering eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jmtpes
Weet iemand dit?
Momenteel bezit ik al een M3h uit 2024 en ik twijfel nu om hem in te ruilen voor een nieuwe M3h uit 2025 (incl stalks, voorbumper camera etc). Kan ik nog een referral gebruiken voor de 1000km supercharging tegoed? Ik meende dit alleen voor nieuwe klanten te gelden. Weet iemand dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aschja
Willianv schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 14:48:
[...]

Nu had ik ook interesse in de private lease ID7 tourer maar heb na 2 proefritten de ID7 toch af laten vallen.
Als je eenmaal een Tesla hebt gehad, dan is een VW BEV toch echt wel minder in vele opzichten.

Omdat wij echter een extra auto zoeken en dus niet ons hoofdvervoermiddel is gaan we waarschijnlijk voor een model 3. Die vind ik nu met de 5000 inruilpremie ook echt scherp te noemen.
Voor 200-300 euro koop je een oude auto en die ruil je in. Enige eis is geloof ik dat er 3 maanden apk op moet zitten.

Daarmee komt de model 3 op 34990 uit, denk niet dat er een betere nieuwe auto te krijgen is voor dit bedrag.
Dat begrijp. Ik kom van een Citroen e-C4. Dan is alles beter. Dan voelt een Model Y zelfs een beetje vreemd. Terwijl de iD7 gewoon aanvoelt als een gewone wagen. Maar de krankzinnig veel ruimte, icm prijs en efficiëntie is de MY amper tot niet te evenaren. En zijn er voor Volkswagen dit soort fratsen nodig om autos te blijven verkopen.

[ Voor 4% gewijzigd door aschja op 17-10-2025 17:23 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:07
De Tron update was precies wat ik nog miste bij de MY.
Als je je hoofd uit het raam steekt waan je je een motorrijder!

/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarus20
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 18:15
Willianv schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 14:48:
[...]

Ik weet niet of je daar hier over mag commentaar geven, maar in welke opzichten bedoel je dan vergeleken met Tesla? Het gaat dan enkel over het multimedia scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:22
Zonder sensoren werkt vaak obv abs sensoren dacht ik. De omwentelingssnelheid verschilt als de banden wat spanning verliezen. Dat is minimaal natuurlijk en minder nauwkeurig, maar het waarschuwingssysteem werkt wel.
Op zich voldoende dus en het scheelt weer om sensoren te kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Nu online
Jmtpes schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 17:18:
Weet iemand dit?
Momenteel bezit ik al een M3h uit 2024 en ik twijfel nu om hem in te ruilen voor een nieuwe M3h uit 2025 (incl stalks, voorbumper camera etc). Kan ik nog een referral gebruiken voor de 1000km supercharging tegoed? Ik meende dit alleen voor nieuwe klanten te gelden. Weet iemand dit?
Gewoon eigen referral gebruiken. Terugkerende klanten krijgen het ook.
Zo heb ik het 2 maand geleden gedaan en ging prima.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Kreeg vandaag een melding in de app dat mijn laagspanningsbatterij vervangen dient te worden.
Hiervoor een serviceverzoek voor aangemaakt en kan over 1,5 week vervangen worden.

Echter net met het wegrijden meerdere foutmeldingen:
Vcfront_a192
Vcfront_a402
Vcfront_a182

Is de accu zo uit het niets helemaal dood of zou deze het nog tot de serviceafspraak uithouden?
Of zou ik er een 12v lader aanhangen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice-
Jmtpes schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 17:18:
Weet iemand dit?
Ja, gaan we allebei de bestelknop indrukken? :P

Had het zelf gemist maar de LFPx 64,5kWh is gemeen goed geworden dus nog een argument om te upgraden. Wel spijtig dat de sprint niet is veranderd want dat was bij de YJ wel het geval met 5,9 (maar nu niet meer met de afgeknepen Standard 7,1 en -20pk).

[ Voor 21% gewijzigd door Maurice- op 17-10-2025 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knowbody
bert pit schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 10:26:
[...]

Ik denk in het kader van massaproductie, efficiëntie en standaardisatie. Dus om dezelfde reden die Henry Ford destijds aanvoerde betreffende de kleur van de T-Ford: "Any customer can have a car painted any color that he wants, so long as it is black."
Ik denk het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aanhetwerk
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 19:43
aschja schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 14:07:
Vanwege proefgereden in Tilburg. Hier staat een blauwe Longrange AWD Juniper mocht je interesse hebben.

Reed helemaal prima. Het pedaal intrappen, allemachtig, wat een power. Dit model had FSD, want irritant was. Bij elk stoplicht afremmen. Die gekkigheid hoeft voor mij niet. Is Lane assist uit te schakelen? Ik stuur liever zelf namelijk onder adaptive cruise control.

Wel irritant was het zichzelf uitschakelen bij richting aanwijzen. Had gehoopt dat ie dan op pauze gezet zou worden. Raar dat dit het geval is.

Ik denk dat het erg persoonlijk is, wij hebben een model y Awd van 2024. Wij zijn juist aan het kijken naar een id 7 tourer. Voordelen voor ons: gewoon parkeersensoren, een head up display, koplampen die goed licht geven in donker maar goed tesla heeft ook dingen goed voor elkaar. Kijk naar wat jullie zelf prettig vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shiro
  • Laatst online: 23:58

Shiro

Serenity

aanhetwerk schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 19:39:
[...]

Ik denk dat het erg persoonlijk is, wij hebben een model y Awd van 2024. Wij zijn juist aan het kijken naar een id 7 tourer. Voordelen voor ons: gewoon parkeersensoren, een head up display, koplampen die goed licht geven in donker maar goed tesla heeft ook dingen goed voor elkaar. Kijk naar wat jullie zelf prettig vinden.
Ik weet niet hoe de koplampen van de ID7 of 2024 AWD zijn, maar ik vind die van de nieuwe model Y best wel goed, mooi egaal en schijnt best wel ver. Echt een vooruitgang, al helemaal als je het vergelijkt met de 2020 model 3 die ik hiervoor had.

Enige is de adaptive groot licht, dat is te fel en je verblind jezelf mee op de verkeersborden, ik hoop nog steeds dat Tesla dat met een update kan aanpassen zodat het iets minder fel is…

Juniper RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nosuchuser
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 18:48
andy88 schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 08:31:
[...]

Ik zit nog op 2025.32.6 maar heb ook geen acoustische meldingen

Heb nu flitsmeldingen door de blitz.de app (0,49 euro eenmalig). Ik laat die via iOS automatisering automatisch starten als er bluetooth verbinding is en de meldingen komen dan via die weg binnen. Functioneel is het zeker maar had liever gewoon de native optie werkend gehad. Ik ga zo updaten en kijken of er iets veranderd.
Op die sw versie had ik juist wel meldingen. Ik heb het het even in de Tesla app bij de Tesla Assist neergelegd. De chatbot wees me op een toggle die inderdaad uit bleek te staan (ik vermoed met de update gebeurd):

Bediening -> Navigatie -> geluidssignaal snelheidscamera

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
[...]

Ik vind 12k meerprijs voor een ID.7 AWD wel erg veel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
[...]

Helemaal mee eens. Ben er ook nog niet helemaal uit. Maak me het meeste druk op die achterlijke parkeergarage op mn werk waar parkeersensoren heel erg van pas komen. Hoe werkt dit bij een Tesla als bijv rechtsvoor dicht bij de muur komt?
Pagina: 1 ... 142 143 Laatste

Let op:
  • Discussies/uitlatingen over het gedrag of politieke agenda van Elon Musk horen hier niet thuis, zie: Taro in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3"
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: