Acties:
  • 0 Henk 'm!
goldmemberf1 schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 14:04:
Weet iemand hoeveel (negatieve invloed) 20 inch velgen hebben t.o.v. 19 inch Gemini velgen op een model Y RWD uit 2023, als het gaat om rijcomfort, range en afrolgeluid?

Ik kan een RWD uit 23 kopen voor 10k minder dan een nieuwe (Juniper) met 20" erop. Maar goed, als daar nog 1.600eu bij moet voor een normale rij-ervaring en meer range, is het verschil nog 'maar' 8.4k.
Volgens Tesla een 40km EPA. Dus doorgaans een 30km op volle accu. Verder zou ik verwachten dat je er amper wat van merkt qua rijden. De 20 inch heeft ook nog een redelijke wang. Ik merk zelf tussen de 21 inch en 19 inch niet heel veel verschil. Geluid heeft ook meer met de kwaliteit van de band. Een goede 20 inch band zal stiller zijn dan een slechte(re) 19 inch band.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Oekol schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 14:00:
[...]

Dat kan geen kwaad. Wellicht een steentje tussen je remblokken?
Ik zag net dit filmpje op Youtube

Dit lijkt aardig op het geluid.
Heb alleen zelf niet de materialen om het los te halen en op moment te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-09 22:45
Crxtreem schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 14:10:
[...]

Ik zag net dit filmpje op Youtube

Dit lijkt aardig op het geluid.
Heb alleen zelf niet de materialen om het los te halen en op moment te zetten.
Dan zou je obv dit filmpje bij de garage naar keus op kunnen laten lossen.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldmemberf1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:35
Inspired schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 14:10:
[...]

Volgens Tesla een 40km EPA. Dus doorgaans een 30km op volle accu. Verder zou ik verwachten dat je er amper wat van merkt qua rijden. De 20 inch heeft ook nog een redelijke wang. Ik merk zelf tussen de 21 inch en 19 inch niet heel veel verschil. Geluid heeft ook meer met de kwaliteit van de band. Een goede 20 inch band zal stiller zijn dan een slechte(re) 19 inch band.
Thanks!
De achterbanden zijn op dus verkoper biedt aan een nieuwe set erop te zetten. Hij had het over hankooks. Nu zitten er Michelin pilot sport EV banden op voor en achter. Ik weet niet of daar veel kwaliteitsverschil in zit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
goldmemberf1 schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 14:27:
[...]

Thanks!
De achterbanden zijn op dus verkoper biedt aan een nieuwe set erop te zetten. Hij had het over hankooks. Nu zitten er Michelin pilot sport EV banden op voor en achter. Ik weet niet of daar veel kwaliteitsverschil in zit?
Allemaal in de marge denk ik. Wat ik zo zie zijn de Hankooks iets stiller. Maar of dat waarneembaar is weet ik niet. Ik merkt persoonlijk zelf alleen verschil met winterbanden. Die "zingen" veel meer. Qua zomerbanden heb ik Hankooks & Michelin (en nu Pirelli) gehad en kan niet zeggen dat ik verschil merk.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 08:31
Inspired schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 19:19:
[...]

Allemaal in de marge denk ik. Wat ik zo zie zijn de Hankooks iets stiller. Maar of dat waarneembaar is weet ik niet. Ik merkt persoonlijk zelf alleen verschil met winterbanden. Die "zingen" veel meer. Qua zomerbanden heb ik Hankooks & Michelin (en nu Pirelli) gehad en kan niet zeggen dat ik verschil merk.
Het hangt er vooral van af waar je van komt denk ik. Een collega van mij merkte heel veel verschil in comfort nadat hij de standaard banden vervangen had door een duurder merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 08:31
Tommie12 schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 12:58:
[...]

IX2 is een basismodelletje, en ik heb de nieuwe iX3 nog niet gezien. Daarom heb ik een shortlist.
In elk geval Tesla is geen optie meer.
Kijk maar eens naar foto's. De nieuwe iX3 is echt om van te kotsen.
Ik verwacht dat ik na mijn huidige Tesla terug richting de klassieke premium merken ga, maar BMW lijkt definitief van mijn lijstje af te zijn met hun laatste designs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:22
Hebben hier meerdere een lage bandenspanningsmelding de afgelopen dagen, met name in de ochtend als het kouder is? Banden staan dan op 2.6 / 2.7 (2.9 is advies). Overdag geen probleem met de hitte uiteraard, dan komen ze netjes weer op 2.9 .. maar vanochtend gaf de auto weer melding. En zó koud is het afgelopen nacht nu ook weer niet geweest.

Had ik met andere auto's nooit zo snel last van?

[ Voor 10% gewijzigd door Rivanov op 11-08-2025 07:42 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nerovectra
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 12:46
Rivanov schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 07:42:
Hebben hier meerdere een lage bandenspanningsmelding de afgelopen dagen, met name in de ochtend als het kouder is? Banden staan dan op 2.6 / 2.7 (2.9 is advies). Overdag geen probleem met de hitte uiteraard, dan komen ze netjes weer op 2.9 .. maar vanochtend gaf de auto weer melding. En zó koud is het afgelopen nacht nu ook weer niet geweest.

Temperatuur is de belangrijkste "graadmeter". Mijn Y is in de winter op 3,0 bar gezet en heb nu nog steeds tussen 3,0 en 3,1 erin. Als je met hoge temperaturen 'm op 2,9 zet, kukelt ie al gauw naar 2,6 á 2,7 als het even flink frisser is inderdaad. Het waren i.i.g. geen warme nachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:34

Tolerantie was groter waarschijnlijk.

Als er nu 1 ding is dat niet verschilt met andere merken dan is het hoe de bandendruk zich gedraagt.
Je zit gewoon laag. Het advies is 2,9 bar bij koude banden.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nerovectra
Tommie12 schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 07:55:
[...]

Tolerantie was groter waarschijnlijk.

Als er nu 1 ding is dat niet verschilt met andere merken dan is het hoe de bandendruk zich gedraagt.
Je zit gewoon laag. Het advies is 2,9 bar bij koude banden.
Het gedrag van de bandenspanning is inderdaad gelijk. Andere auto's vinden een kleine afwijking helaas niet zo spannend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhoDoYaThinkIAm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18:28

Als spanning voor koude banden wordt 2,9 geadviseerd, dus als ze pas tijdens het rijden op die waarde komen is dat niet “netjes” zoals je het zelf noemt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:35
Afgelopen vrijdag met mijn moedertje haar nieuwe 3 op wezen halen. En realiseerde me vanmorgen dat er stiekem toch wel een boel gebeurd is in EV land sinds 2019.

De 3 LR AWD van mijn ouders, waar mijn vader de meeste kilometers in rijdt, heeft inmiddels 320.000km op de klok, en had toen hij nieuw was een rated range van 499km (bij 150Wh/km geloof ik, dus 74,85kWh bruikbaar toen hij nieuw was). Kostte net iets meer dan €60k incl BTW.

De Model 3 RWD die mijn moeder ophaalde heeft bij 100% een rated range van 459km, op basis van 140Wh/km, oftewel 64,26kWh bruikbaar, dat is ook een mooie upgrade t.o.v. de oude 60kWh packs. Imho, hooguit nog even wachten op de front bumper camera, maar dan is het echt een gouden "instapper".

Dat alles is ook nog in acht genomen dat inmiddels de EPA verbruikstests, waar deze ranges op gebaseerd zijn strenger geworden zijn, en er bijvoorbeeld tussen de Highland en de pre-highland geen verschil in rated range zat. (Terwijl er real life wel 20% verschil in werkelijk verbruik zat of iets in die geest).

Netto, komt dus een instap model 3, die je voor pakweg €20.000 minder koopt dan je 6 jaar geleden een 3 kocht (ok ok er waren ook SR+ modellen voor €50k), nét zoveel range heeft als een LR model van 6 jaar terug. De RWD LR modellen waren toen een soort unicorn voorzover ik het me herrinner.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H_Rx0PWzVvF5QncHjq6G6fdA4W4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/95XZfUoXsVhvhV8n2ZRJEZsu.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door Mar.tin op 11-08-2025 10:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Mooi hoor! Die rood van de highland 3 is echt heel gaaf. Dat schreeuwt om een glascoating :*) :9

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wootahH
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:09
Mar.tin schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 10:05:
Afgelopen vrijdag met mijn moedertje haar nieuwe 3 op wezen halen. En realiseerde me vanmorgen dat er stiekem toch wel een boel gebeurd is in EV land sinds 2019.

De 3 LR AWD van mijn ouders, waar mijn vader de meeste kilometers in rijdt, heeft inmiddels 320.000km op de klok, en had toen hij nieuw was een rated range van 499km (bij 150Wh/km geloof ik, dus 74,85kWh bruikbaar toen hij nieuw was). Kostte net iets meer dan €60k incl BTW.

De Model 3 RWD die mijn moeder ophaalde heeft bij 100% een rated range van 459km, op basis van 140Wh/km, oftewel 64,26kWh bruikbaar, dat is ook een mooie upgrade t.o.v. de oude 60kWh packs. Imho, hooguit nog even wachten op de front bumper camera, maar dan is het echt een gouden "instapper".

Dat alles is ook nog in acht genomen dat inmiddels de EPA verbruikstests, waar deze ranges op gebaseerd zijn strenger geworden zijn, en er bijvoorbeeld tussen de Highland en de pre-highland geen verschil in rated range zat. (Terwijl er real life wel 20% verschil in werkelijk verbruik zat of iets in die geest).

Netto, komt dus een instap model 3, die je voor pakweg €20.000 minder koopt dan je 6 jaar geleden een 3 kocht (ok ok er waren ook SR+ modellen voor €50k), nét zoveel range heeft als een LR model van 6 jaar terug. De RWD LR modellen waren toen een soort unicorn voorzover ik het me herrinner.[Afbeelding]
Hoe kom je bij die 140Wh?
Als ik uit ga van 438km bij de oude 60Kwh batterij , lijken ze te rekenen met 137Wh. Wat bij de nieuwe dan op 62.5 uit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
wootahH schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 12:12:
[...]

Hoe kom je bij die 140Wh?
Als ik uit ga van 438km bij de oude 60Kwh batterij , lijken ze te rekenen met 137Wh. Wat bij de nieuwe dan op 62.5 uit komt?
De energy app in die 3 RWD, geeft een rated verbruik van 140Wh/km, heb er helaas geen plaatje van gemaakt omdat ik "moest" rijden, zal er binnenkort eens aan denken. Krijg vandaag de S3xy Commander ervoor binnen, dus kan hem later deze week ook even uitlezen.

Verrassend genoeg is het in mijn '24 Y RWD "maar" 136,1Wh/km :+, maar die is nog volgens de oude EPA regels getest denk ik. Heb er tijdens mijn proefritje in de nieuwe Y niet op gelet ook.

Bijgevoegd plaatje van de heenrit naar werk vanmorgen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AXJqxv8yYdxgrZ_woWJdtXKU7PE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HWPTyie3poNR0eVPkNyjOeMB.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Mar.tin op 11-08-2025 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jmtpes
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 14:58
goldmemberf1 schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 14:04:
Weet iemand hoeveel (negatieve invloed) 20 inch velgen hebben t.o.v. 19 inch Gemini velgen op een model Y RWD uit 2023, als het gaat om rijcomfort, range en afrolgeluid?

Ik kan een RWD uit 23 kopen voor 10k minder dan een nieuwe (Juniper) met 20" erop. Maar goed, als daar nog 1.600eu bij moet voor een normale rij-ervaring en meer range, is het verschil nog 'maar' 8.4k.

Ander puntje: ik ben de Juniper nu aan het testrijden dit weekend en die stiksels aan de achterkant vh stuur irriteren me echt mateloos. Meer mensen die hier tegenaan lopen?
Bij mijn m3h stoorde ik me in het begin aan. Nu inmiddels na 11mnd ben ik eraan gewend geraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickvanderveen
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 16-09 09:09
Radiodurans schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 10:26:
Mooi hoor! Die rood van de highland 3 is echt heel gaaf. Dat schreeuwt om een glascoating :*) :9
Nog tips voor glasscoating? Net een nieuwe MY met QuikSilver besteld…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• portefam
  • Laatst online: 17:31
Mickvanderveen schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 13:39:
[...]

Nog tips voor glasscoating? Net een nieuwe MY met QuikSilver besteld…
Mijn Model y long range rwd 2025 wordt ook binnenkort geleverd. Ben ook benieuwd naar glascoating.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:40

RvV

Ik heb zo'n "keramische" coating nu ruim 1,5 jaar op de Y vanaf de eerste week.. Als je het mij vraagt is het vooral briljante marketing van die fabrikanten en voegt het in werkelijkheid weinig toe.
Dat laagje is iets van 1? mircon dik. Zoek eens uit hoe dik dat is. Dan heb je ongeveer een beeld hoe goed dat kan beschermen tegen steenslag en krasjes. Praktisch niks dus.
En blijft de auto langer schoon? Nope. Schoon kraanwater loopt er geweldig snel en mooi vanaf. (Dat is ook altijd wat ze testen in de youtube reviews. Nou geweldig dat het water er vanaf loopt.)
De auto heeft gewoon weer een dun zandlaagje erop zitten wanneer ik 1 rit in de regen heb gereden. Dus voor mij in de toekomst geen coatings meer. ;)

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• portefam
  • Laatst online: 17:31
RvV schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 13:56:
Ik heb zo'n "keramische" coating nu ruim 1,5 jaar op de Y vanaf de eerste week.. Als je het mij vraagt is het vooral briljante marketing van die fabrikanten en voegt het in werkelijkheid weinig toe.
Dat laagje is iets van 1? mircon dik. Zoek eens uit hoe dik dat is. Dan heb je ongeveer een beeld hoe goed dat kan beschermen tegen steenslag en krasjes. Praktisch niks dus.
En blijft de auto langer schoon? Nope. Schoon kraanwater loopt er geweldig snel en mooi vanaf. (Dat is ook altijd wat ze testen in de youtube reviews. Nou geweldig dat het water er vanaf loopt.)
De auto heeft gewoon weer een dun zandlaagje erop zitten wanneer ik 1 rit in de regen heb gereden. Dus voor mij in de toekomst geen coatings meer. ;)
Dank je wel voor de praktijk-update!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cacofant
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 13:45
Nou dan heb je geen goede of is het niet helemaal goed aangebracht. Ik heb hele andere ervaringen met een caramische coating. Auto blijft veel langer schoon, vuil gaat niet heel vast zitten. Een keer met de hogedrukspuit er op en hij is weer schoon..Ik heb het er nu een jaar op zitten.

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pegasuspiet
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-09 16:15
Die ervaring heb ik ook. zet mijn auto 2x per jaar zelf is de was, kost zowat niets.
Moet er wel de tijd voor hebben natuurlijk maar werkt ook uitstekend. Als je de eerste maanden door de regen rijd spoelt het vuil er zo af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Keramische coating en glas coating zijn ook wel twee verschillende toepassingen. ;)

Glascoating
  • SiO2 = siliciumdioxide
  • Als gelatine met minuscule, harde deeltjes erin
  • Matig hard
  • Kleeft als een sticker op de autolak
  • Gevoelig voor delamineren en craqueleren
  • Meerdere lagen nodig voor betere bescherming
Keramische coating
  • SiC = siliciumcarbide
  • Als gesmolten caramel, uniforme laag
  • Bikkelhard (synthetisch diamant)
  • Hecht zich moleculair aan de autolak
Bron: https://mobileclean.be/glascoating-vs-keramische-coating/

[ Voor 5% gewijzigd door Rivanov op 11-08-2025 14:54 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Rivanov
Ben ik trouwens de enige die zich stoort aan de gesproken afstandsmelding in de navigatie; 2 kilometers i.p.v. 2 kilometer. :+

[ Voor 18% gewijzigd door Rivanov op 11-08-2025 15:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 18:47
Mee eens en ik geloof er ook niet in.
Doet in mijn beleving net zoveel of misschien wel minder als ouderwetse autowas.
Het zal zeker wel invloed hebben en iets of wat vuilafstotend werken maar het stoort me vooral de schandalig hoge prijzen die ze ervoor durven te vragen.

Commerciële nano prietpraat waar vele intrappen? ;)

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 11:24
Rivanov schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 15:12:
Ben ik trouwens de enige die zich stoort aan de gesproken afstandsmelding in de navigatie; 2 kilometers i.p.v. 2 kilometer. :+
Haha nee, ik ook 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 16:24
Hoor het nu al 2 jaar lang, begin het bijna zelf zo uit te spreken. ;)

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:07

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Nee hoor, iedere keer weer. Nadeel van directe EN --> NL vertaling door een machine ipv daadwerkelijk ingesproken teksten.

Net als dat 'Donaulaan'--> Don-a-u-laan wordt hier :')

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empie69
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 17:16
Voor wie 'm heeft en eerder problemen ervoer: is het probleem met het automatisch naar "Profiel" profiel (=niet bestaand) springen ook opgelost?
Ik heb na de update naar 2025.26.4 nog steeds het probleem dat mijn profiel (gekoppeld aan tesla account) soms verdwenen is... Zoals bekend blijven de lokale profielen wel gewoon in tact.
Is dit het probleem wat je bedoelt? Wordt hopelijk bij een volgende update opgelost...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gertk
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:55
Zijn er hier ook ervaringen met Hankook Flexclimate Ion All Season onder de Tesla?
Uit de Duitse TÜV test komen ze er erg goed af. Ik zit er aan te denken om deze onder mijn auto te laten zetten. Bij de vorige Tesla had ik een extra set winterbanden maar nu niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanger1981
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 18-09 16:26
Empie69 schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 17:19:
[...]

Ik heb na de update naar 2025.26.4 nog steeds het probleem dat mijn profiel (gekoppeld aan tesla account) soms verdwenen is... Zoals bekend blijven de lokale profielen wel gewoon in tact.
Is dit het probleem wat je bedoelt? Wordt hopelijk bij een volgende update opgelost...
Bij mij ook nog nieyt opgelost, al lijkt het wel minder frequent te gebeuren na de update.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:57
Zo'n coating moet dan ook vooral zorgen dat je auto makkelijker te wassen is en dat vuil minder invreet. Dus met gewoon wassen schoon te krijgen is. Tevens werkt het goed tegen erg lichte krasjes zoals die in de wasstraat worden toegebracht.

Heb op mijn andere meer exclusieve auto zo'n coating. Bevalt me erg goed. Na twee jaar veelvuldig door de wasstraat was er nauwelijks sprake van swirls. Ook maakte een regenbui de auto al behoorlijk schoon.

Het is vooral duur door de manuren. Meestal moet de auto eerst gronding gepolijst worden. Dan ontvet. En dan een of meerdere lagen coating aanbrengen. Die coatings zelf kosten de wereld niet. Je betaalt voor het vakmanschap.

Overigens zou ik het voor mijn dertien in een dozijn Tesla het er nooit voor over hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knor66
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 17:00
gertk schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 17:22:
Zijn er hier ook ervaringen met Hankook Flexclimate Ion All Season onder de Tesla?
Uit de Duitse TÜV test komen ze er erg goed af. Ik zit er aan te denken om deze onder mijn auto te laten zetten. Bij de vorige Tesla had ik een extra set winterbanden maar nu niet meer.
Deze er onder gehad in de winter. Had mijn RWD Y in juni 25 gekocht, en vond het wel erg zonde om de zomerbanden na 5 maanden weg te gooien. Wissel dit jaar nog en volgend jaar en dan alleen maar de all wheater.
Bevielen zeer goed in de winter/herfst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
Ik stoor er mij al niet meer aan... in de Volvo met Google AAOS was het dezelfde madam... er zijn er zelfs 2, want soms hoor je 2 verschillende stemmen. Hilarisch als ze Franse gemeenten/dorpen/straten moet uitspreken... :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-09 15:07
Uberprutser schreef op maandag 14 juli 2025 @ 14:49:
[...]

Inmiddels 2,5 maand verder, maar problemen nog steeds niet opgelost. :F

28e weer terug naar SC ...

Anyway, ik ga de "ik rij de auto anders ff door je pui heen" gevoelens nog even onderdrukken.
Helaas, de 28e is de auto de hele dag terug geweest maar de oplossing werd wel gevonden. Linksvoor zou de velg krom zijn (terwijl eerdere keren werd gezegd dat velgen goed zijn) en daardoor zou de auto trillen boven de 100km/u. Niet op voorraad dus afgelopen donderdag de 7e de auto weer terug gebracht zodat de velg kon worden vervangen en het stuur weer recht gezet die na de vorige keer uitlijnen naar rechts stond.

Donderdag niet klaar, vrijdag ook niet en vandaag was de auto einde van de middag klaar met de mededeling dat alles binnen specificatie is met een A4tje erbij met de uitlijning. De auto is voor de 6e (of 7e) keer in de afgelopen 4 maanden uitgelijnd.

Net een stukje A13 gepakt en het probleem is nog steeds hetzelfde als toen we een paar maanden geleden begonnen. Het hele "alles binnen specificatie" voelt als we weten het niet, zoek maar uit en ga maar klagen bij je leasemaatschappij als je er niet tevreden over bent. De laatste zin uit mijn vorige post is ook zeker nog van toepassing.

Vakantie uitgesteld vanwege dit gedoe (zouden zaterdag weg gaan maar de vervangende auto mocht niet de grens over) dus dit is wel extra barf over de stronttaart der ervaringen. :F

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-09 23:17
Ik heb ze er sinds januari onder, en ze bevallen prima. Niet zoveel kilometers in de sneeuw gereden, maar die kilometers had de auto genoeg grip. Nu in de zomer geen verschil met de originele zomer Hankook's. Ook het stroomgebruik is hetzelfde. Geluidsniveau ook normaal.
Rijden in de regen ook prima, genoeg grip en geen last van aquaplaning. Een aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:04
Ik heb nog nooit de navigatiestem gehoord dus heb geen idee. Die heb ik de eerste dag meteen uitgezet.

Is net zoals mensen uit het oosten zeggen "2 maand" dat trek ik dan weer niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Heb ze onder mijn M3 2019 AWD LR. Zijn aangenaam stil + prima rijbereik, nu rond 15kwh per 100km. Veel grip, al rij ik relax in 'chill' modus 80% vd tijd. Af toe een sprintje maar echt pushen doe ik de banden niet. Voor mij ideale band.

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Uberprutser schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 18:39:
[...]

Helaas, de 28e is de auto de hele dag terug geweest maar de oplossing werd wel gevonden. Linksvoor zou de velg krom zijn (terwijl eerdere keren werd gezegd dat velgen goed zijn) en daardoor zou de auto trillen boven de 100km/u. Niet op voorraad dus afgelopen donderdag de 7e de auto weer terug gebracht zodat de velg kon worden vervangen en het stuur weer recht gezet die na de vorige keer uitlijnen naar rechts stond.

Donderdag niet klaar, vrijdag ook niet en vandaag was de auto einde van de middag klaar met de mededeling dat alles binnen specificatie is met een A4tje erbij met de uitlijning. De auto is voor de 6e (of 7e) keer in de afgelopen 4 maanden uitgelijnd.

Net een stukje A13 gepakt en het probleem is nog steeds hetzelfde als toen we een paar maanden geleden begonnen. Het hele "alles binnen specificatie" voelt als we weten het niet, zoek maar uit en ga maar klagen bij je leasemaatschappij als je er niet tevreden over bent. De laatste zin uit mijn vorige post is ook zeker nog van toepassing.

Vakantie uitgesteld vanwege dit gedoe (zouden zaterdag weg gaan maar de vervangende auto mocht niet de grens over) dus dit is wel extra barf over de stronttaart der ervaringen. :F
What’s in a nickname _/-\o_ .
Lolligheid daar gelaten, ik zou de leasemij eens bellen of je niet een second opinion bij een ervaren bandenboer mag laten uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
Uberprutser schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 18:39:
[...]

Tesla service at its finest. Eindhoven?

Ik kan een bezoek aan de velgendokter aanraden. Die kunnen perfect vertellen of je velgen, banden of een combinatie daarvan de oorzaak zijn. https://develgendokter.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frosty__
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 11-09 07:01
Broodro0ster schreef op maandag 14 juli 2025 @ 17:14:
Voor de mensen die nu al even met de highland rijden, hoe is het kwa kraken en piepen?
Mijn Model 3 pre-highland is nu 2 jaar oud en heeft toch wel wat last van kraken op slechte wegen.
Onze M3H uit 07-2024 met 22K op de teller heeft in z'n geheel geen gekraak/piepen. Auto voelt rock-solid aan. Het enige wat we wel hebben en ik heel irritant vind, is dat de bestuurdersstoel los zit. Als ik een bocht neem, bijvoorbeeld de rotonde verlaat, dan voel je hem een beetje opschuiven. Meer mensen die dat probleem hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frosty__
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 11-09 07:01
Medjai schreef op woensdag 9 april 2025 @ 13:59:
[...]

Vanmorgen bij het SC (Utrecht) geweest. Ze zijn ongeveer 2 uur bezig geweest, uiteindelijk niets vervangen maar het frame van de lendensteun "geïsoleerd" zoals hij het noemde. Wat dit precies inhoud weet ik niet. Gedurende het ritje van 20min naar huis leek het wel opgelost, hopelijk blijft dat zo.
Kun je een update geven hoe dit zich heeft ontwikkeld; is het verschuiven van de bestuurdersstoel definitief opgelost met de fix van SC Utrecht? Ik heb hier namelijk het probleem nog steeds en SC Tilburg heeft destijds aangegeven het probleem niet te erkennen en (dus) niet te kunnen oplossen. Terwijl mijn vrouw en ik het duidelijk waarnemen tijdens het rijden. Ben dus wel benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012

bert pit

asdasd

cacofant schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 14:50:
[...]

Nou dan heb je geen goede of is het niet helemaal goed aangebracht. Ik heb hele andere ervaringen met een caramische coating. Auto blijft veel langer schoon, vuil gaat niet heel vast zitten. Een keer met de hogedrukspuit er op en hij is weer schoon..Ik heb het er nu een jaar op zitten.
Ik heb het niet en die van mij is ook zo schoon met de hogedrukspuit....

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:04
[...]

Ja die bedoel ik! Ik heb nu 2 dagen 26.6, nog geen probleem gehad dus fingers crossed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mickvanderveen
Nee, ik hoorde het ook dit weekend! Gelukkig was ik nog 2 kilometers verwijderd van “thuis”! 😂🤦‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empie69
Maurice- schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 22:20:
[...]
Ja die bedoel ik! Ik heb nu 2 dagen 26.6, nog geen probleem gehad dus fingers crossed.
Fingers crossed inderdaad. Mij viel op dat hij niet synchroniseert na wijzigingen in mijn profiel. Misschien kun je eens checken of ie dat bij jou wel doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012

bert pit

asdasd

[...]

Als het probleem blijft, is het vaak opgelost door helemaal opnieuw te beginnen. Dus profiel weggooien en een nieuwe aanmaken. Daarna sleutels koppelen, instellingen doen, etc.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-09 23:32
Empie69 schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 22:45:
[...]

Fingers crossed inderdaad. Mij viel op dat hij niet synchroniseert na wijzigingen in mijn profiel. Misschien kun je eens checken of ie dat bij jou wel doet?
Dat had ik dus bij de vorige 2025.20
Nu met 2025.26.4 werkt profiel syncen weer.
Ik vind deze versie voorlopig helemaal prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
2025.26.7 wordt op dit moment geïnstalleerd op mijn m3 lr awd 2019.

Update: inmiddels mee naar mijn werk gereden. En het lijkt erop dat de bug waarbij regelmatig de maximum snelheid + door mij ingestelde marge plotseling gewijzigd werd naar de maximum snelheid volgens de verkeersborden verdwenen is.

Nu eens kijken of ook het plotseling stoppen met opladen zonder duidelijke reden niet meer optreedt. Sinds de installatie van 2025.26.4 is me dat twee keer overkomen.

[ Voor 74% gewijzigd door BamSlam_ op 12-08-2025 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empie69
bert pit schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 23:13:
[...]

Als het probleem blijft, is het vaak opgelost door helemaal opnieuw te beginnen. Dus profiel weggooien en een nieuwe aanmaken. Daarna sleutels koppelen, instellingen doen, etc.
Hoop niet dat dat nodig is. Heb nu in de Juniper 2 identieke profielen voor TACC en Autosteer (omdat de functie 1x en 2x klikken niet werkt). Ik begin dus nu niet met een vers nieuw profiel, maar kopieer het bestaande profiel zodat alle instellingen (behalve autopilot) identiek blijven.

Ik kan nog proberen om te kiezen voor "Tesla profiel resetten" in de app. Ben ik dan ook alle lokale profielen kwijt?

[ Voor 17% gewijzigd door Empie69 op 12-08-2025 08:27 . Reden: extra vraag ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Notna schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 17:08:
[...]

Nee hoor, iedere keer weer. Nadeel van directe EN --> NL vertaling door een machine ipv daadwerkelijk ingesproken teksten.

Net als dat 'Donaulaan'--> Don-a-u-laan wordt hier :')
En dat punten als einde van zinnen gezien worden.
Sla rechtsaf naar de John F.
Kennedylaan

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhoDoYaThinkIAm
Heeft iemand al een Nederlandse spraakopdracht gevonden om de gesproken navigatie-aanwijzingen aan en uit te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjot1
  • Niet online
WhoDoYaThinkIAm schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 10:05:
Heeft iemand al een Nederlandse spraakopdracht gevonden om de gesproken navigatie-aanwijzingen aan en uit te zetten?
Je kan toch ook gewoon de navigatievolume op 0 zetten? :? Of harder. :)

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikoe
  • Registratie: December 2016
Goedemorgen,
Ik ben van plan om een MY (tweedehands) aan te gaan schaffen. Maar twijfel tussen een RWD of een LR. Ik heb gezocht op internet, maar kan niets vinden of er dus verschil in zit mbt het interieur of hebben ze standaard altijd het premium interieur? En terugkomend op RWD of LR. Er wordt per week ongeveer 400 km meegereden en we gaan 1 keer per jaar op vakantie naar Spanje. Dus mijn voorkeur gaat uit naar RWD, maar als de LR kwa interieur beter is dan gaat daar mijn voorkeur naar uit. Het is eigenlijk gewoon raar dat je noet heel simpel de verschillen kan vinden op internet of ik zoek verkeerd haha. Alvast bedankt voor de reacties😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Mikoe schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 10:30:
Goedemorgen,
Ik ben van plan om een MY (tweedehands) aan te gaan schaffen. Maar twijfel tussen een RWD of een LR. Ik heb gezocht op internet, maar kan niets vinden of er dus verschil in zit mbt het interieur of hebben ze standaard altijd het premium interieur? En terugkomend op RWD of LR. Er wordt per week ongeveer 400 km meegereden en we gaan 1 keer per jaar op vakantie naar Spanje. Dus mijn voorkeur gaat uit naar RWD, maar als de LR kwa interieur beter is dan gaat daar mijn voorkeur naar uit. Het is eigenlijk gewoon raar dat je noet heel simpel de verschillen kan vinden op internet of ik zoek verkeerd haha. Alvast bedankt voor de reacties😁
Bij de Juniper is het in ieder geval enkel een verschil tussen de RWD en AWD.
Maar de SR RWD en LR RWD hebben beide hetzelfde interieur. Enkel AWD heeft "Premium" interieur op dashboard en deurpanelen. Voor zover dat Premium is..

Weet niet zeker hoe dat bij het vorige model is / was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikoe
Geldt dit ook voor het eerdere model? Yuniper is boven me budget haha.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RA0UL
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 18:24
Mikoe schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 10:48:
Geldt dit ook voor het eerdere model? Yuniper is boven me budget haha.
Bij het oudere model zitten er geen verschillen tussen RWD en de duurdere versies. Ze hebben allemaal premium bekleding en audio. 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
GeeMoney schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 19:21:
[...]

What’s in a nickname _/-\o_ .
Lolligheid daar gelaten, ik zou de leasemij eens bellen of je niet een second opinion bij een ervaren bandenboer mag laten uitvoeren.
Hij is bij Profile geweest 2x waarbij de monteur die ik ken al bijna 50 jaar dit soort werk doet en daar konden ze niks vinden anders dan dat de auto niet goed uitgelijnd was af fabriek.

Ik vermoed dat er iets anders niet goed is in de aandrijving maar verder dan de banden en velgen wordt er niet gekeken.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

LR RWD is zeldzaam, meestal zul je een SR+ hebben. Die hebben toch minder luidsprekers en geen mistlampen?

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• adjego
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-09 20:44
Maasluip schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 10:53:
LR RWD is zeldzaam, meestal zul je een SR+ hebben. Die hebben toch minder luidsprekers en geen mistlampen?
De vraag was gesteld over de Model Y. Waar jij op doelt heeft met de Model 3 te maken.

Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:10

SeatRider

Hips don't lie

Inmiddels al flink wat (langere) ritten gemaakt met de MYJ, ben er nog steeds zeer content mee, maar het valt me wel op dat ie behoorlijk wat comfortabeler geveerd is als mijn oude M3. Als je op de A16 ri Rotterdam rijdt zitten daar een paar "jumps" in het wegdek, en dan vind ik 'm eigenlijk teveel (na)deinen.

Ik snap dat de Y een SUV is en dus ander rijgedrag heeft dan een sedan, maar in hoeverre los ik dit op met grotere wielen? Ik heb nu de 19" putdeksels. Ik vind de 20" fabriekswielen niet zo mooi, maar kan wel een setje 21" überturbines van MP afhalen, bvb. Of moet ik dan eerder denken aan andere schokbrekers ofzo?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Net mijn model y (dec
24) over de 10k gereden en nu begint deze op mijn vakantie te piepen dat ik banden moet laten controleren en mogelijk moet wisselen. Kan ik dit zelf uitzetten of moet dit via Tesla gebeuren? Vind het nogal irritant bij elke rit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
jongetje schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 11:19:
Net mijn model y (dec
24) over de 10k gereden en nu begint deze op mijn vakantie te piepen dat ik banden moet laten controleren en mogelijk moet wisselen. Kan ik dit zelf uitzetten of moet dit via Tesla gebeuren? Vind het nogal irritant bij elke rit.
Dat kun je regelen in het service menu. Gewoon zeggen dat er gewisseld is. ;)

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:26
SeatRider schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 11:00:
Inmiddels al flink wat (langere) ritten gemaakt met de MYJ, ben er nog steeds zeer content mee, maar het valt me wel op dat ie behoorlijk wat comfortabeler geveerd is als mijn oude M3. Als je op de A16 ri Rotterdam rijdt zitten daar een paar "jumps" in het wegdek, en dan vind ik 'm eigenlijk teveel (na)deinen.

Ik snap dat de Y een SUV is en dus ander rijgedrag heeft dan een sedan, maar in hoeverre los ik dit op met grotere wielen? Ik heb nu de 19" putdeksels. Ik vind de 20" fabriekswielen niet zo mooi, maar kan wel een setje 21" überturbines van MP afhalen, bvb. Of moet ik dan eerder denken aan andere schokbrekers ofzo?
Ik rijd de Model Y Performance en die deint op 21" ook nog steeds, terwijl die al verlaagd is. Met mijn Model 3 kon ik veel lekkerder 'hoeken' wat dat betreft. Ik denk dat het grotendeels gewoon bij de SUV hoort.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ted038
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11:03
Effe een rant, maar wat is de "ultra red" kleur op mijn tesla 3 highland toch gevoelig ....

Nu nog geen jaar oud en 18k km, maar aan beide portieren al zichtbare schade door andere portieren in vorm van kleine verticale krassen ( en uiteraard nooit briefje etc ) en aan de voorkant een flinke "chip" / kras in "motor"kap ... als souvenir van afgelopen vakantie ( zat er ineens op heenreis)
Vogelpoep niet gelijk verwijderd, ivm 1,5 week niet in auto gereden, geeft een doffe plek welke ik niet weggepoetst krijg ...

Vermoedelijk zal iemand die langs de auto loopt het niet opmerken etc .... , maar vind het gewoon jammer.
En ja, het is een gebruiksvoorwerp, & je kan er altijd wat euro's tegenaangooien om het weer te laten herstellen, maar binnen maand zal t weer beschadigd zijn ....

[ ... wou t gewoon effe kwijt ... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarus20
  • Registratie: Oktober 2024
Ted038 schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 12:46:
Effe een rant, maar wat is de "ultra red" kleur op mijn tesla 3 highland toch gevoelig ....

Nu nog geen jaar oud en 18k km, maar aan beide portieren al zichtbare schade door andere portieren in vorm van kleine verticale krassen ( en uiteraard nooit briefje etc ) en aan de voorkant een flinke "chip" / kras in "motor"kap ... als souvenir van afgelopen vakantie ( zat er ineens op heenreis)
Vogelpoep niet gelijk verwijderd, ivm 1,5 week niet in auto gereden, geeft een doffe plek welke ik niet weggepoetst krijg ...

Vermoedelijk zal iemand die langs de auto loopt het niet opmerken etc .... , maar vind het gewoon jammer.
En ja, het is een gebruiksvoorwerp, & je kan er altijd wat euro's tegenaangooien om het weer te laten herstellen, maar binnen maand zal t weer beschadigd zijn ....

[ ... wou t gewoon effe kwijt ... ]
Snap het helemaal. Ik zie het ook als 'maar' een auto maar krassen of lichte beschadigingen zijn nooit fijn en is balen. Heb zelf op een witte model 3 ook al zichtbare steenslag na enkele maanden alhoewel ik er op let niet vlak achter vrachtwagens of bestelwagens zonder spatlappen te rijden. Tevreden van de auto op zich maar de lak is echt een zwak punt bij Tesla.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Medjai
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:50
Frosty__ schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 20:29:
[...]

Kun je een update geven hoe dit zich heeft ontwikkeld; is het verschuiven van de bestuurdersstoel definitief opgelost met de fix van SC Utrecht? Ik heb hier namelijk het probleem nog steeds en SC Tilburg heeft destijds aangegeven het probleem niet te erkennen en (dus) niet te kunnen oplossen. Terwijl mijn vrouw en ik het duidelijk waarnemen tijdens het rijden. Ben dus wel benieuwd!
Ja, het is opgelost en niet terug gekomen. Hieronder de omschrijving op de factuur, misschien heb je er iets aan in je communicatie met SC Tilburg. Anders misschien SC Utrecht eens bellen, ik ben daar tot dusver goed geholpen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OIFUJ9N3xTcvDSOo28dM2CeTh20=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3Zutizj3w84vDR1BpGCyAJ4H.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
Uberprutser schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 10:52:
[...]

Hij is bij Profile geweest 2x waarbij de monteur die ik ken al bijna 50 jaar dit soort werk doet en daar konden ze niks vinden anders dan dat de auto niet goed uitgelijnd was af fabriek.

Ik vermoed dat er iets anders niet goed is in de aandrijving maar verder dan de banden en velgen wordt er niet gekeken.
Profile heeft eerlijk gezegd niet de naam echte experts te zijn. Ook al doet iemand het werk al lang. Ze zijn daar meer van het snelle werk en de grote volumes. Hebben ze de boel op een Road Force apparaat gecontroleerd? Zo niet, zou ik dat laten doen. Krijg je een mooi gedetailleerd rapport met de afwijkingen per band/velg. Dan kun je daarmee naar Tesla.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
Eerste 2 Model 3 SR RWD met de nieuwe CATL LFPx batterij en WLTP van 520km zijn op kenteken gezet (JBH-01-T en JBH-11-T). Nog niet aangepast in de configurator (WLTP 513)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:04
Medjai schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 13:09:
[...]

Ja, het is opgelost en niet terug gekomen. Hieronder de omschrijving op de factuur, misschien heb je er iets aan in je communicatie met SC Tilburg. Anders misschien SC Utrecht eens bellen, ik ben daar tot dusver goed geholpen.

[Afbeelding]
Dank! Heb ook een afspraak gepland staan. Voor het "klikje" in strakke bochten en een holle kraak op schouderhoogte (ik vermoed een onderdeel van de stoelventilatie).

Bij m'n vorige 3 ook meerdere keren teruggeweest voor een bewegende stoel, ellende is dat hetzelfde euvel gewoon na een paar maanden weer terugkomt. Een producteigenschap dus, hopelijk is dat nu anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:19
pdidi schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 13:33:
Eerste 2 Model 3 SR RWD met de nieuwe CATL LFPx batterij en WLTP van 520km zijn op kenteken gezet (JBH-01-T en JBH-11-T). Nog niet aangepast in de configurator (WLTP 513)
Dus bij bestelling meteen de nieuwe of nog de oude?
Glazen bol :)

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tdem
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
Een maand geleden de Model 3 SR RWD gekocht. Eerste reactie bij een verbeterde versie is dan toch even: meh. Maar net als bij andere elektronica die je koopt, weet je gewoon dat je eeuwig kan blijven wachten als je de beste en nieuwste versie wilt hebben :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickvanderveen
cacofant schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 14:50:
[...]

Waar, als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PixelPusher
  • Laatst online: 12:33
Ik mag mijn M3 morgen ophalen, is vorige week op kenteken gezet maar helaas nog met code H6LR.
Zou er op de H6MR ook een betere acceleratie zitten, kan hier niets over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
Goedemorgen,
Geen verschil in interieur en hoe mooi is dat :*)
In alle gevallen was er de keuze uit zwarte of witte stoelbekleding.

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• QuestionMarc
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-09 14:50
Goedemorgen,
Vorige Model Y had altijd hetzelfde interieur, RWD of AWD. Hebben ook allemaal dezelfde audio.

Ben nu een aantal keren op vakantie geweest met de RWD, maar mis de range eigenlijk totaal niet. De eerste rit vanuit huis is 300 km, daarna om de +/- 200km even laden voor 15 min en je kunt weer door.
Als je thuis kunt laden is het helemaal een nobrainer, want dan heb je vrijwel altijd voldoende range.

Op de fiets vervuil je niets!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mikoe
QuestionMarc schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 16:04:
[...]

Vorige Model Y had altijd hetzelfde interieur, RWD of AWD. Hebben ook allemaal dezelfde audio.

Ben nu een aantal keren op vakantie geweest met de RWD, maar mis de range eigenlijk totaal niet. De eerste rit vanuit huis is 300 km, daarna om de +/- 200km even laden voor 15 min en je kunt weer door.
Als je thuis kunt laden is het helemaal een nobrainer, want dan heb je vrijwel altijd voldoende range.
Ohh oke. Mooi om te horen. Dit was eigenlijk mijn tweede vraag of er mensen zijn met een MY RWD dit dus al wat verre ritten hebben gehad en hoe Dat bevallen is. Hoe laat je hem doordeweeks op altijd tot 100%? Want overal lees je wat anders over de lfp accu's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Mikoe schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 16:42:
[...]

Ohh oke. Mooi om te horen. Dit was eigenlijk mijn tweede vraag of er mensen zijn met een MY RWD dit dus al wat verre ritten hebben gehad en hoe Dat bevallen is. Hoe laat je hem doordeweeks op altijd tot 100%? Want overal lees je wat anders over de lfp accu's.
Naar Hamburg geweest, naar Noord-Italie geweest en beviel uitstekend. Ik laad hem altijd tot 100%, geen enkel probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjot1
  • Niet online
Mikoe schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 16:42:
[...]

Je rijdt zeker (nog) geen EV?

Zelf was ik altijd sceptisch over elektrisch rijden; reed een diesel en als ik die volgooide kon ik 1200km rijden. Heb nu een Model S 75d met een range van een kleine 360km (400 is ook mogelijk met goede temperaturen en snelheden) Al meerdere lange ritten gemaakt en laad stress heb ik nog nooit ervaren. Sterker nog, het rijdt juist veel relaxter omdat je af en toe de benen gewoon moet strekken. Laad ook nooit tot 100%, domweg omdat het te lang duurt en de range heb je niet nodig.

Met een y zal de range nog minder een issue zijn omdat je sneller kan laden dan met mijn auto. Bovendien zoekt de auto de beste route uit inclusief laadstops. Er is ook een algemeen topic over lange ritten met een EV. Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mikoe
Ja ik bedoelde ook meer thuislader tot 100%. Onderweg is beter tot 80%. Heb me al wel redelijk goed ingelezen maar rij nu nog benzine. En ik blijf dat ook rijden en mijn vrouw gaat elektrisch rijden. Ik rij maandag naar het werk en stap dan in de vrachtwagen en kom vrijdags pas weer terug. Mijn vrouw werkt 3 dagen in de week en voor de rest wordt ie gebruiks om de kids naar sport te brengen en andere kleine ritjes. Maar ik heb in ieder geval al nu wel wat om te overleggen met de vrouw en dan ff kijken wat er op me pad komt of het dan een RWD of toch een LR wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Mikoe schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 17:27:
Ja ik bedoelde ook meer thuislader tot 100%. Onderweg is beter tot 80%. Heb me al wel redelijk goed ingelezen maar rij nu nog benzine. En ik blijf dat ook rijden en mijn vrouw gaat elektrisch rijden. Ik rij maandag naar het werk en stap dan in de vrachtwagen en kom vrijdags pas weer terug. Mijn vrouw werkt 3 dagen in de week en voor de rest wordt ie gebruiks om de kids naar sport te brengen en andere kleine ritjes. Maar ik heb in ieder geval al nu wel wat om te overleggen met de vrouw en dan ff kijken wat er op me pad komt of het dan een RWD of toch een LR wordt.
Voor jouw vrouws gebruik heeft een LR geen toegevoegde waarde aangezien je de LR voor normaal gebruik maar tot 80% mag laden (oftewel dezelfde range als een RWD).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarus20
  • Registratie: Oktober 2024
QuestionMarc schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 16:04:
[...]

Klopt. Ik heb een Model 3H LR en ben naar Zuid-Frankrijk geweest (vanuit Belgie). En in de praktijk laad je sowieso iedere 200 à 300 km en dat kan je ook met de standard range doen. We hebben de rit naar Zuid-Frankrijk eigenlijk nooit meer dan 350km in 1 keer nodig gehad.

Het is eerder net niet voor vakanties soms wel handig. Ik kan in principe met 1x laden per week op het werk de ganse week rijden. Maar ook daar, in de praktijk laad ik gewoon 2x per week en dat is bijna altijd voldoende en dat zou denk ik dus ook met een standard range gaan, zeker als je met de LR maar max 85% laadt want dan heb je niet veel meer dan de standard range die je wel tot 100% kan/mag laden.

Als ik terug moest kiezen zou ik het terug doen omdat ik de extra acceleratie wel fijn vind, maar voor de range zelf denk ik niet dat het een probleem zou zijn.
.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
pjot1 schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 16:59:
[...]
Bovendien zoekt de auto de beste route uit inclusief laadstops.
Totdat je zoals op dit ik wat noordelijker Zweden in rijdt. Dan zegt de auto dat er geen Tesla Superchargers in de buurt zijn en je het zelf maar even uit moet zoeken.
Gelukkig hebben enorm veel supermarkten, ook in de middelgrote dorpjes wel een snellader staan. Maar hierin valt de navigatie van Tesla me enorm tegen. Zeker aangezien hij maar een klein deel van de snelladers toont als je dat opvraagt. Dus in de praktijk geen probleem, maar nu loop ik alsnog af en toe met ABRP te rommelen om de snelladers in de buurt te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikoe
Zit er trouwens nog verschil in modeljaren? Dat bijvoorbeeld het een en ander "verbeterd" is van MY22 naar MY23? Had op reddit wel wat gelezen, maar weet niet of dat ook voor de Europese modellen geldt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhoDoYaThinkIAm
pjot1 schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 10:08:
[...]

Je kan toch ook gewoon de navigatievolume op 0 zetten? :? Of harder. :)
Navigatievolume kan niet op 0 (met het scrollwiel), alleen op mute via het scherm. En dat wil ik dus met een spraakopdracht kunnen doen. Als je de auto op Engels instelt kan het wel (mute/unmute voice guidance).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMightyWackO
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:00

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

jongetje schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 19:46:
[...]

Totdat je zoals op dit ik wat noordelijker Zweden in rijdt. Dan zegt de auto dat er geen Tesla Superchargers in de buurt zijn en je het zelf maar even uit moet zoeken.
Gelukkig hebben enorm veel supermarkten, ook in de middelgrote dorpjes wel een snellader staan. Maar hierin valt de navigatie van Tesla me enorm tegen. Zeker aangezien hij maar een klein deel van de snelladers toont als je dat opvraagt. Dus in de praktijk geen probleem, maar nu loop ik alsnog af en toe met ABRP te rommelen om de snelladers in de buurt te vinden.
Tesla laat toch ook 3rd party chargers zien? Ik heb nooit meer de behoefte gehad om ABRP te gebruiken sinds ik een Tesla heb. (ik kijk hoogstens nog wel eens met Google maps vooraf of er laadmogelijkheden zijn in de buurt van een verre bestemmin).

the funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's too late to stop reading it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
DaMightyWackO schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 20:36:
[...]

Tesla laat toch ook 3rd party chargers zien? Ik heb nooit meer de behoefte gehad om ABRP te gebruiken sinds ik een Tesla heb. (ik kijk hoogstens nog wel eens met Google maps vooraf of er laadmogelijkheden zijn in de buurt van een verre bestemmin).
Hij laat er een aantal zien, als ik in de Tesla kijk zie ik er 2 of 3 staan. Als ik in de app van mijn laadkaart of ABRP kijk zie ik er tientallen staan en moet ik enorm voor omrijden terwijl er een snellader met 6 stalls naast de supermarkt vlakbij mijn bestemming stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
GekkeRipper schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 13:15:
[...]

Profile heeft eerlijk gezegd niet de naam echte experts te zijn. Ook al doet iemand het werk al lang. Ze zijn daar meer van het snelle werk en de grote volumes. Hebben ze de boel op een Road Force apparaat gecontroleerd? Zo niet, zou ik dat laten doen. Krijg je een mooi gedetailleerd rapport met de afwijkingen per band/velg. Dan kun je daarmee naar Tesla.
De auto is de afgelopen 3 maanden 4x bij SuC geweest waarbij 2 banden en een velg zijn vervangen, de auto meermaals is uitgelijnd met roadforce en daar heb ik een rapport van. Dat het rapport groen is maar de klachten hetzelfde als toen we begonnen lijkt het mij niet meer in banden, velgen of uitlijning te zitten maar ergens anders. De auto begint boven de 110 te trillen en als je 130 rijdt is het oncomfortabel. Nu wordt het na al die keren dat het probleem erkend werd opeens afgedaan als "volgens specificaties".

En wat betreft deze specifieke profile; die heeft bij een van mijn vorige auto's ook een trilling eruit gekregen die ze bij de Volvo dealer niet konden vinden in slechts 5 minuten.

[ Voor 8% gewijzigd door Uberprutser op 12-08-2025 21:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkeRipper
Uberprutser schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 21:11:
[...]

De auto is de afgelopen 3 maanden 4x bij SuC geweest waarbij 2 banden en een velg zijn vervangen, de auto meermaals is uitgelijnd met roadforce en daar heb ik een rapport van. Dat het rapport groen is maar de klachten hetzelfde als toen we begonnen lijkt het mij niet meer in banden, velgen of uitlijning te zitten maar ergens anders. De auto begint boven de 110 te trillen en als je 130 rijdt is het oncomfortabel. Nu wordt het na al die keren dat het probleem erkend werd opeens afgedaan als "volgens specificaties".

En wat betreft deze specifieke profile; die heeft bij een van mijn vorige auto's ook een trilling eruit gekregen die ze bij de Volvo dealer niet konden vinden in slechts 5 minuten.
Sorry, erg vervelend. Je kunt de velgendokter altijd even bellen. Ze zeggen zelf de trilling expert te zijn.

Aandrijfassen kunnen ook trillingen veroorzaken zover mijn kennis reikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Niet online
jongetje schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 20:57:
[...]

Hij laat er een aantal zien, als ik in de Tesla kijk zie ik er 2 of 3 staan. Als ik in de app van mijn laadkaart of ABRP kijk zie ik er tientallen staan en moet ik enorm voor omrijden terwijl er een snellader met 6 stalls naast de supermarkt vlakbij mijn bestemming stond.
Zie je die ook niet op de kaart in de Tesla? De lijst laat alleen de goedgekeurde laders zien, de kaart laat er meer zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjnelle
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-09 11:49
Ben aan overwegen een model Y te bestellen. Kom van een Skoda Kodiaq verwend met ruimte dus. Waar ook altijd de dakkoffer meeging. Hapro Traxer 8.6
Past deze ook op de model Y?
Iemand toevallig foto hoe die er op zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael010
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 18-09 12:18
Hi All,

mijn Tesla model Y juniper staat momenteel in bestelling via lease maatschappij Athlon Carlease, en heb toch wel een brandende vraag (ben ik volledig nieuw met het zakelijk elektrisch rijden).

Ik dat de MTC laadpas die Athlon Carlease gebruikt niet te koppelen is in de Tesla app voor het gebruik van de Superchargers.
Hoe hebben jullie dat opgelost? kan je dan niet laden of alleen als je je eigen rekening gebruikt?

thanks alvast.

[ Voor 5% gewijzigd door Michael010 op 13-08-2025 08:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mc_Smurf
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09-09 11:12
Michael010 schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 08:23:
Hi All,

mijn Tesla model Y juniper staat momenteel in bestelling via lease maatschappij Athlon Carlease, en heb toch wel een brandende vraag (ben ik volledig nieuw met het zakelijk elektrisch rijden).

Ik dat de MTC laadpas die Athlon Carlease gebruikt niet te koppelen is in de Tesla app voor het gebruik van de Superchargers.
Hoe hebben jullie dat opgelost? kan je dan niet laden of alleen als je je eigen rekening gebruikt?

thanks alvast.
Hier ook helaas sinds een paar maanden mijn Travelcard moeten omruilen naar een Athlon MTC kaart en deze is inderdaad niet te koppelen aan je Tesla app.. :-( (Gelukkig is mijn TC nog niet geblokkeerd want deze heb ik nog gekoppeld staan en accepteert nog de ladingen bij Tesla :X )

In de Tesla app is ook mijn CC gekoppeld en zal ik wanneer de TC niet meer werkt de facturen van Tesla moeten declareren in de MTC app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nDirect090
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09:57
Jarus20 schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 17:51:
[...]

Als ik terug moest kiezen zou ik het terug doen omdat ik de extra acceleratie wel fijn vind, maar voor de range zelf denk ik niet dat het een probleem zou zijn.
.
Toch heb ik het idee (maar ik rijd nog geen ev) dat ondanks je de range nu niet nodig hebt, en later van pas gaat komen zodra degradatie een rol gaat spelen.

Een SR degradeert net als de LR, maar door de grotere accu zou je simpelweg meer overhouden op den duur. Of je moet de auto na 5 jaar natuurlijk al weg doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldmemberf1
Wie heeft de Juniper en oude Model Y al side-by-side gereden? Hoeveel méér zou je in dat geval over hebben voor de nieuwe versie?

Even hardop brainstormend - en mezelf zachtjes overtuigend dat ik niet het laatste model nodig heb:
  • Met de huidige inruilactie is een gebruikte (2023) RWD zo'n 10.000 euro goedkoper.
  • Exterieur / looks: is een smaakkwestie.
  • Ledstrip: kun je vrij goedkoop toevoegen aan een oude Y.
  • Schermpje achter: hang een mount achter de stoel voor een iPad en je hebt hetzelfde
  • Automatisch inklappende achterbank: handig. Maar hoe vaak doe je dat nu echt?
  • Comfort / ophanging: is dat echt een issue op de Nederlandse en Europese wegen? Alle filmpjes die de Juniper-ophanging de hemel in prijzen zijn Amerikaans reviews. En ik weet hoe slecht de wegen daar kunnen zijn. Ook vergelijken de filmpjes de pre-comfort buspension Y's met de Juniper
  • Gekraak / gepiep. Niet kunnen ontdekken in mijn testrit van de 2023 Y, maar misschien komt dat met de loop der jaren?
  • Stille cabine. Gecheckt, maar de RWD 2023 heeft ook al akoestisch glas voor en achter. Dus hoe groot is het verschil echt? Wederom de meeste filmpjes vergelijken de Juniper met oudere Y modellen
  • Betere zonwering in het panoramadak. Fijn, maar met ons klimaat echt nodig?
  • Stoelventilatie. Idem. Zeker aangezien je de Y sowieso kan voorkoelen. En met kinderen kunnen die gaatjes nog wel eens heel irritant zijn
  • HW3 vs HW4. Tja, zolang FSD hier nog geen rol speelt, zie ik niet echt een voordeel buiten de scherpere camera's.
  • Front camera. Handig. Viel me wel op dat het echt een ultra wide angle lens is. Een auto 10 meter verder lijkt wel 100 meter verder te rijden
  • Snellere acceleratie op de RWD (5,9 ipv 6,9). Die voel je wel echt, de Juniper voelt een stuk sneller./li]
Mis ik iets?

[ Voor 3% gewijzigd door goldmemberf1 op 13-08-2025 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nerovectra
Mc_Smurf schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 08:32:
[...]

Hier ook helaas sinds een paar maanden mijn Travelcard moeten omruilen naar een Athlon MTC kaart en deze is inderdaad niet te koppelen aan je Tesla app.. :-( (Gelukkig is mijn TC nog niet geblokkeerd want deze heb ik nog gekoppeld staan en accepteert nog de ladingen bij Tesla :X )

In de Tesla app is ook mijn CC gekoppeld en zal ik wanneer de TC niet meer werkt de facturen van Tesla moeten declareren in de MTC app.
Dikke kans dat TC en de CC niet gebruikt worden omdat vrijwel alle leasemaatschappijen superchargerlaadkosten doorberekenen aan de werkgever. Dus bij mijn weten werkt de supercharger altijd in geval van een lease auto. Bovendien een héél stuk goedkoper voor je werkgever omdat er geen pasleverancier tussen zit die het superchargervoordeel in zijn zak steekt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nerovectra
nDirect090 schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 08:37:
[...]

Toch heb ik het idee (maar ik rijd nog geen ev) dat ondanks je de range nu niet nodig hebt, en later van pas gaat komen zodra degradatie een rol gaat spelen.

Een SR degradeert net als de LR, maar door de grotere accu zou je simpelweg meer overhouden op den duur. Of je moet de auto na 5 jaar natuurlijk al weg doen
Voor zover ik weet degradeert de LFP in de SR in de basis een stuk minder omdat de celspanning per definitie een stuk lager ligt. Daarom zou naar 100% laden ook véél minder schadelijk zijn dan bij een NMC zoals in vrijwel alle andere auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jojost1
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13:44
goldmemberf1 schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 08:39:
Wie heeft de Juniper en oude Model Y al side-by-side gereden? Hoeveel méér zou je in dat geval over hebben voor de nieuwe versie?

Even hardop brainstormend - en mezelf zachtjes overtuigend dat ik niet het laatste model nodig heb:
...

Mis ik iets?
Klinkt inderdaad alsof je geen Juniper nodig hebt nee ;)

Maar als je toch nog twijfelt: maak gewoon een testrit. Dan kan je zelf ervaren wat je van het geluid & comfort vindt en bijv ook de gekoelde stoelen en interieur. Ik ga zelf een 2024 MY inruilen voor een Juniper (met de 4k gewoon een goede actie), besloten na een testrit waar ik het verschil in comfort (zeker op klinkers) en geluid (hele tijd) toch een stuk groter vond dan verwacht. Andere zaken zoals koele billetjes is een fijne bonus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldmemberf1
jojost1 schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 08:48:
[...]

Klinkt inderdaad alsof je geen Juniper nodig hebt nee ;)

Maar als je toch nog twijfelt: maak gewoon een testrit. Dan kan je zelf ervaren wat je van het geluid & comfort vindt en bijv ook de gekoelde stoelen en interieur. Ik ga zelf een 2024 MY inruilen voor een Juniper (met de 4k gewoon een goede actie), besloten na een testrit waar ik het verschil in comfort (zeker op klinkers) en geluid (hele tijd) toch een stuk groter vond dan verwacht. Andere zaken zoals koele billetjes is een fijne bonus.
Mag ik vragen hoeveel je bij moet leggen voor deze upgrade? :)
Pagina: 1 ... 112 ... 128 Laatste

Let op:
  • Discussies/uitlatingen over het gedrag of politieke agenda van Elon Musk horen hier niet thuis, zie: Taro in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3"
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: